Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 134 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard939
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 23:46
Een kleine update na mijn vorige bericht. Kopers hebben op dag van verlopen voorbehoud uitstel gevraagd van een week. We zijn bijna een week verder en nog steeds geen bericht of het nu wel rond komt. Is het verstandig om wanneer er weer een verlenging wordt gevraagd dit te weigeren? Dit zou betekenen dat ze dezelfde dag nog een tweede afwijzing moeten regelen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 21:03
Even voor de zekerheid want volgens mij is hier een misverstand (aan het ontstaan). Een voorbehoud van financiering biedt alleen aan de koper de mogelijkheid om de koopovereenkomst te ontbinden als hij aan de voorwaarden voldoet (vaak twee afwijzingen van banken voor het verkrijgen van een hypotheek). Als de koper de hypotheek niet rond heeft binnen de termijn van het financieringsvoorbehoud betekent dat niet dat de verkoper onder de koopovereenkomst uit kan en met een tweede bieder een overeenkomst kan sluiten. De verkoper heeft pas de mogelijkheid om de koopovereenkomst te ontbinden als de koper zijn verplichtingen niet is nagekomen en 8 dagen na de ingebrekestelling nog steeds niet is nagekomen. Die verplichting bestaat er niet uit dat de koper de financiering rond heeft binnen de termijn uit het financieringsvoorbehoud. De koper heeft immers de tijd om de financiering rond te krijgen tot de beoogde leveringsdatum. Als de koper de woning dan niet kan afnemen of niet op tijd de waarborgsom kan storten/bankgarantie kan stellen, dan heeft de verkoper de mogelijkheid om de koper in gebreke te stellen en daarna de koopovereenkomst te ontbinden. In principe niet eerder dan dat moment! Dit wordt natuurlijk alleen anders als beide partijen in overleg de koopovereenkomst ontbinden.

Als de koper dus om een verlenging van het financieringsvoorbehoud vraagt en de verkoper dat niet geeft, betekent dat niet dat de koop kan worden ontbonden. Dat betekent alleen maar dat de koper de koopovereenkomst niet kosteloos kan ontbinden als later blijkt dat hij onvoldoende financiering kan krijgen. Het niet verlenen van uitstel, geeft de verkoper dus niet de mogelijkheid om eerder de koopovereenkomst te ontbinden en met een tweede koper in zee te gaan (tenzij partijen in overleg toch ontbinden).

[ Voor 16% gewijzigd door Ophuizenjacht op 25-07-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
richard939 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:22:
Een kleine update na mijn vorige bericht. Kopers hebben op dag van verlopen voorbehoud uitstel gevraagd van een week. We zijn bijna een week verder en nog steeds geen bericht of het nu wel rond komt. Is het verstandig om wanneer er weer een verlenging wordt gevraagd dit te weigeren? Dit zou betekenen dat ze dezelfde dag nog een tweede afwijzing moeten regelen of zie ik dat verkeerd?
Misschien heb ik een tussentijdse update gemist, maar was er al een eerste afwijzing op grond waarvan ze uitstel hebben gevraagd? Uitstel vragen betekent namelijk niet automatisch dat er een afwijzing is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
Oliesjeik1 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:56:
Vraagje: verkoop van ons huis stokt een beetje, iets van 12 bezichtigingen gehad maar het stokt nu, staat nu zo'n 6 weken te koop.

Wat zouden jullie doen:
1. Huis gewoon op funda laten staan
2. Huis op funda laten staan maar in prijs verlagen
3. Huis tijdelijk van funda halen en over 4 weken voor lagere prijs terug plaatsen?

We hoeven er niet snel uit maar t zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent..

Ben benieuwd wat jullie vinden.
waarom zou je de prijs verlagen als je er niet snel uit moet? hij staat er ook pas 6 weken op .ik zou wachten het is tenslotte vakantietijd dat is sowieso een rustige periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard939
Toke_gt schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Misschien heb ik een tussentijdse update gemist, maar was er al een eerste afwijzing op grond waarvan ze uitstel hebben gevraagd? Uitstel vragen betekent namelijk niet automatisch dat er een afwijzing is gegeven.
In de koopovereenkomst sta dat er twee afwijzingen overlegd moeten worden. Tot op heden is er nog geen afwijzing geweest, alleen de vraag om verlenging. Ik wil de woning niet aan anderen verkopen, maar heb geen trek om nog langer in spanning te wachten. Ik zou dan ook een volgende verlenging willen afwijzen waardoor ze in ieder geval 10% moeten betalen. Uiteraard hoop ik dat de koop doorgaat, alleen zou die 10% wat gemoedsrust geven. Anders verwoord; als ze weer om een verlenging vragen en ik wijs dit af, betekent dit dat ze dan in ieder geval 10% moeten betalen of zitten hier verdere haken en ogen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 21:03
richard939 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:43:
[...]

In de koopovereenkomst sta dat er twee afwijzingen overlegd moeten worden. Tot op heden is er nog geen afwijzing geweest, alleen de vraag om verlenging. Ik wil de woning niet aan anderen verkopen, maar heb geen trek om nog langer in spanning te wachten. Ik zou dan ook een volgende verlenging willen afwijzen waardoor ze in ieder geval 10% moeten betalen. Uiteraard hoop ik dat de koop doorgaat, alleen zou die 10% wat gemoedsrust geven. Anders verwoord; als ze weer om een verlenging vragen en ik wijs dit af, betekent dit dat ze dan in ieder geval 10% moeten betalen of zitten hier verdere haken en ogen aan?
Nee, dat is dus niet het geval. Zie mijn bericht hierboven. Als je in overleg eerder tot een buitengerechtelijke ontbinding zal overgaan, is de kans natuurlijk groter dat de kopers hiermee akkoord gaan als ze minder hoeven te betalen dan die 10% boete. Bovendien is recht hebben nog niet hetzelfde als recht krijgen. In recente jurisprudentie zie je terug dat rechters in bepaalde gevallen de boete matigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

Je haalt wat dingen door elkaar. Ik zou dit aan je makelaar vragen, omdat die bij de andere partij kan vragen naar de status van het een en ander. Anders ben je alleen maar aan het gissen en stressen.

Als het financieel voorbehoud verloopt, zijn ze waarschijnlijk verplicht een borgsom te storten of bankgarantie af te geven. Daarmee heb je meer zekerheid op voortzetting van de koop, maar dat hoeft niet.
Als ze het voorbehoud willen inroepen, hebben ze twee geldige afwijzingen nodig en als ze die hebben krijg je helemaal niets.
Als ze het voorbehoud willen inroepen zonder geldige afwijzingen, moeten ze de boete betalen. Maar een rechter kan die boete matigen.
Als j́ij niet wilt verlengen zodat ze niet langer de tijd hebben de financiering rond te krijgen, stort je zowel kopers als jezelf in een periode met veel onzekerheid waarbij het in ieder geval onduidelijk is wanneer jij verder kunt gaan met verkoop van je huis. Ik zou daar niet te licht over denken. Liever navragen bij de andere partij waarom ze verlenging nodig hebben. Als dat al zo is. Je kunt ook gewoon even afwachten wat er gebeurt. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het heel druk, soms heb je te maken met een adviseur die het proces niet zo nauw neemt. Er kan vanalles zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, je rekent je rijk, daar zitten heel wat haken en ogen aan vast.

Over het algemeen zijn de volgende vier passages uit het koopcontract het belangrijkste:
  • De 3 dagen wettelijke bedenktijd
  • Deze spreekt voor zich denk ik
  • De datum van het verlopen van de evt genoemde voorbehouden
  • Zodra die datum is gepasseerd (met of zonder verlenging) vervalt het recht van de koper op het ontbinden van het koopcontract middels de genoemde en duidelijk beargumenteerde voorbehouden.
  • De waarborgsom/bankgarantie, deze dient op de opgegeven datum bij de notaris binnen te zijn.
  • Als dat niet is gedaan mag je de koper in gebreke stellen (meestal 8dagen) waarin je de koper de gelegenheid geeft om dat alsnog te doen anders kun je of ontbinden of naleving eisen incl extra rente per dag tot het moment dat deze is voldaan.
  • De daadwerkelijke levering van het vastgoed
  • Dus de datum waarop beide partijen naar de notaris gaan voor de overdracht van de woning. Als koper niet verschijnt, is er geen levering en mag je over het algemeen naar de rechter stappen om je 10% op te eisen.
En let even op, een contract is maar een papieren geschrift waar niets anders dan bepaalde afspraken in staan tussen partij A en partij B. Als partij A het niet eens is met partij B, dan kun je leuk naar een papieren geschrift wijzen maar om je recht te behalen zal je echt naar de rechter moeten stappen om iets te kunnen afdwingen.

En als laatste (je hoopt uiteraard nooit dat het zover komt), ook al heb je een gerechtelijk bevel dat partij B jou iets verschuldigd is, dan nog is dat geen garantie dat je überhaupt geld krijgt. Kijk maar naar TV programma's zoals Alberto Stegeman en Oplichters Ontmaskerd en dergelijke. Men rijdt een dikke Audi van een paar ton terwijl ze een gerechtelijk bevel hebben om iemand terug te betalen, hoe dan?

-edit-
Of je wel of niet wil verlengen hangt helemaal af van de relatie die je hebt met de kopende partij. Als het contact goed is geweest en je er vertrouwen in hebt dan zou ik het toelaten mits goed beargumenteerd (als in, niet aankomen met 1regel waarin het verzoek staat om te verlengen). Geef ze de gelegenheid om uit te leggen waarom iets niet lukt (in hun ogen) en of je op basis van vertrouwen dit kan doen.

Zonder duidelijk beargumenteerde reden (het liefst van een financieel adviseur (!) van de koper) zou ik persoonlijk zelf niet nog een tweede keer verlengen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en afhankelijk van het contact denk ik wat ik al aangaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Enforcer op 26-07-2022 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Hoor je als koper de verkoper op de hoogte te houden of je financiering is gelukt? Ik heb dat namelijk nooit gedaan (2x gekocht) en andersom toen ik verkoper was, stond ik er ook niet bij stil.

Door meerdere posts in dit topic begin ik me af te vragen of ik de verkopers onbedoeld bezorgd heb gemaakt met mn radiostiltes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:19
Blackgold schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:05:
Hoor je als koper de verkoper op de hoogte te houden of je financiering is gelukt? Ik heb dat namelijk nooit gedaan (2x gekocht) en andersom toen ik verkoper was, stond ik er ook niet bij stil.

Door meerdere posts in dit topic begin ik me af te vragen of ik de verkopers onbedoeld bezorgd heb gemaakt met mn radiostiltes.
Nee, het is wel netjes om te doen maar niet verplicht. Het evt voorbehoud loopt gewoon af als je niks laat weten. De bevestiging richting verkopers komt vervolgens via de notaris die koper en verkoper zal informeren dat de bankgarantie of waarborgsom tijdig ontvangen is, aangenomen dat koper gewoon de verplichtingen nakomt.

Maar als verkopers heb je geen idee wat kopers wel/niet aan het regelen zijn dus vandaar dat het wel netjes is om te melden als het definitief rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Blackgold schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:05:

Mijn aankoopmakelaar gaf het direct door aan de verkoopmakelaar toen mijn financiering rond was.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:20
3clectic schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Mochten ze weer om uitstel vragen, is het op dit punt niet gewoon verstandig om verder te zoeken? Ik ben momenteel ook aan het wachten tot de deadline van het voorbehoud verloopt met kopers die een behoorlijk lakse indruk geven. Ik ben zelf van mening dat bij goede (tijdige) communicatie verlenging best mogelijk is in de huidige omstandigheden, maar als ik niks hoor binnen nu en twee weken dan ben ik geneigd om gewoon naar de nummer 2 te gaan.
Hoe dan? Ga jij dan de overeenkomst ontbinden en ze 10% betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
SmurfLink schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:27:
[...]

Mijn aankoopmakelaar gaf het direct door aan de verkoopmakelaar toen mijn financiering rond was.
Idem hier. De keren daarvoor heb ik (zonder aankoopmakelaar) de verkoopmakelaar netjes bericht dat het rond was. Dan kan hij dat op Funda aanpassen en melden aan de verkopende partij. Die kunnen dan ook de champagne ontkurken en het bord uit de tuin trekken, wel zo netjes toch. Kan me voorstellen dat dat voor hun ook een opluchting is, net als voor ons.

[ Voor 11% gewijzigd door coazter op 26-07-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
SmurfLink schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:27:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat wij het in het verleden na aankoop aan iemand hebben doorgegeven toen de financiering rond was. Ook bij verkoop volgens mij geen expliciet bericht dat de financiering rond was. Maar gewoon: op het moment dat het voorbehoud afliep was de koop definitief.

Ik denk ik niet dat ik zo snel zou willen doorgeven dat de financiering geregeld is. Stel dat je dan alsnog onverwacht ontslagen wordt of je partner komt te overlijden is wat dan ook, en de financiering komt toch op losse schroeven te staan. Dan kun je binnen de termijn alsnog beroep doen op het voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Ik denk ik niet dat ik zo snel zou willen doorgeven dat de financiering geregeld is. Stel dat je dan alsnog onverwacht ontslagen wordt of je partner komt te overlijden is wat dan ook, en de financiering komt toch op losse schroeven te staan. Dan kun je binnen de termijn alsnog beroep doen op het voorbehoud.
De financiering zou in dergelijke gevallen niet op losse schroeven komen te zijn. Als deze definitief is, is deze definitief...

Daarnaast zouden genoemde zaken ook kunnen gebeuren in een periode tussen het verlopen van alle voorbehouden (dus definitief worden van de aankoop) en de levering van de woning. Of als je de woning al hebt.

Als het goed is, heb je met de betreffende risico's rekening gehouden vooraf aan de beslissing om überhaupt een woning te kopen.

(Niet specifiek naar jou gericht bovenstaand overigens.)

Ik heb ook niet doorgegeven aan de verkoper wat ik als koper aan het regelen was, dat is op zich ook geen zaak voor de verkoper. Maar, mocht ik uitstel van het voorbehoud van financiering hebben gevraagd (en daarmee ook de termijn voor de bankgarantie c.q. waarborgsom) dan vind ik het wel zo netjes om daarna te melden dat verder uitstel niet noodzakelijk zal zijn.

Belangrijkste om als verkoper in ogenschouw te nemen is kennisgeving van de notaris inzake afgegeven bankgarantie/gestorte waarborgsom (de notaris geeft volgens mij niet specifiek door welke van de twee, alleen dat er is voldaan aan de betreffende bepaling).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Het move account is zojuist gevuld door de makelaar. Ik moet zeggen, de foto's zijn erg goed gelukt (op het vergeten van het goed opmaken van mijn bed na :') )

Nog even wat tekstuele aanpassingen ( laminaat ipv houten vloer, overal dubbel glas, etc.) en dan kan de woning in principe in de verkoop.

Ik zit alleen nog even te dubben over de prijs, we hebben nu voor onder de 250k bedacht, maar ik heb net een taxatie binnen van de woning (ivm de overbruggingshypotheek van mijn nieuwe woning) en die gaat op 270k zitten voor wat het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:22
AMARONE schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:30:

Ik zit alleen nog even te dubben over de prijs, we hebben nu voor onder de 250k bedacht, maar ik heb net een taxatie binnen van de woning (ivm de overbruggingshypotheek van mijn nieuwe woning) en die gaat op 270k zitten voor wat het waard is.
Het hangt er van af in welke regio je zit en hoe de vraag daar is. Is het nog gekkenwerk daar ? Dan kan je richting de taxatieprijs gaan. Is de markt bij jou afgekoeld dan zou ik er onder gaan zitten om interesse te wekken van potentiele kopers. In principe zou je makelaar je daar wel advies over geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:21
@AMARONE Misschien gewoon op de 250k gaan zitten? Dan kom je in ieder geval met de zoekfilters mooi uit.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
dcell schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Het hangt er van af in welke regio je zit en hoe de vraag daar is. Is het nog gekkenwerk daar ? Dan kan je richting de taxatieprijs gaan. Is de markt bij jou afgekoeld dan zou ik er onder gaan zitten om interesse te wekken van potentiele kopers. In principe zou je makelaar je daar wel advies over geven.
Regio Den Haag waarbij de huizenmarkt volgens mij gewoon nog prima gaat. Maar de makelaar zei ook al...of hoog in de boom met weinig kijkers of veel kijkers generen waarbij je qua biedingen comfortabeler uit kan komen. Qua filter zou die 250k mooi zijn inderdaad.

(geen idee hoe mensen zoeken, ik zocht op de plaats en filterde op meest recente datum eerst en scrolde zo omlaag zonder prijsfilter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
AMARONE schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:30:
Het move account is zojuist gevuld door de makelaar. Ik moet zeggen, de foto's zijn erg goed gelukt (op het vergeten van het goed opmaken van mijn bed na :') )

Nog even wat tekstuele aanpassingen ( laminaat ipv houten vloer, overal dubbel glas, etc.) en dan kan de woning in principe in de verkoop.

Ik zou die 250k wel een mooi uitgangspunt vinden. Dat is een stukje onder die taxatieprijs, waardoor je niet te hoog in de boom zit en mensen mogelijk sneller en makkelijker een (hoger) bod uitbrengen. Dat hogere bod schiet niet per se (ver) over de taxatieprijs heen, zodat je er ook van kunt uitgaan dat mensen niet in de problemen komen met een eventuele volledige financiering. Daarom dus mooi uitgangspunt, maar wat zegt je gevoel? Waardoor kwam je zelf op een prijs net onder de 250k?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
Toke_gt schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Ik zou die 250k wel een mooi uitgangspunt vinden. Dat is een stukje onder die taxatieprijs, waardoor je niet te hoog in de boom zit en mensen mogelijk sneller en makkelijker een (hoger) bod uitbrengen. Dat hogere bod schiet niet per se (ver) over de taxatieprijs heen, zodat je er ook van kunt uitgaan dat mensen niet in de problemen komen met een eventuele volledige financiering. Daarom dus mooi uitgangspunt, maar wat zegt je gevoel? Waardoor kwam je zelf op een prijs net onder de 250k?
250k is het definitieve getal geworden. Die 249 was meer vanuit dat het dan vriendelijker oogt, ivm eventuele filters nu rond gemaakt.

Spannend toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
JanHenk schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:08:
[...]

De financiering zou in dergelijke gevallen niet op losse schroeven komen te zijn. Als deze definitief is, is deze definitief...
Het was meer vanuit mijzelf geredeneerd, niet zozeer vanuit de bank. Als er iets geks zou voorvallen, dan zou dit nog een achterdeurtje geven om onder de koop uit te komen. Niet dat ik verwachtte dat het nodig is. Maar stel dát de situatie zich voordoet, dan zou het toch een prettige escape zijn.
Daarnaast zouden genoemde zaken ook kunnen gebeuren in een periode tussen het verlopen van alle voorbehouden (dus definitief worden van de aankoop) en de levering van de woning. Of als je de woning al hebt.

Als het goed is, heb je met de betreffende risico's rekening gehouden vooraf aan de beslissing om überhaupt een woning te kopen.
Klopt. Maar tegelijk vind ik het toch een iets andere situatie of je ergens al woont en er gebeurt iets, of als je ergens nog niet woont en er gebeurt iets. Je hebt de woning immers toch 'uitgekozen' met het idee van een bepaald toekomstbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:29
ColeJ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Dat denk ik dus ook! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte :)
Update: nog niets van makelaar vernomen dus ze hebben niet om 23:59 een getekende afwijzing gemaild. De koop is wat mij betreft finaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ColeJ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Update: nog niets van makelaar vernomen dus ze hebben niet om 23:59 een getekende afwijzing gemaild. De koop is wat mij betreft finaal.
Je maakt je er ook veel te druk om. De kopers willen kopen en hebben binnen de bedenktijd niet gereageerd.

Dat is al weken later, de kopers moeten nu dus de financiering rond krijgen. Dat kan soms wel even duren, zeker met niet standaard situaties en een vakantie tijd waarin een adviseur soms ook pas een week later een afspraak kan maken.

Het is alleen vervelend dat de hypotheek nog niet rond is, dat zou je gewoon even bij je makelaar moeten informeren. Het 'geen nieuws is goed nieuws, ik ga zelf ook maar geen contact opnemen' is echt flauwekul. Dat is echt een instelling waar je niks mee kan.

Oftewel: gewoon zo weer even een bericht of mail eruit gooien naar de makelaar dat je toch wel duidelijkheid wilt hebben, zal je makelaar vast wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
De woning staat inmiddels op Funda, jammer dat de knoppen van de plattegrond en 360 er niet staan.. uit ervaring van hier, komt dit nog of moet ik er toch weer achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:10
AMARONE schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:45:
De woning staat inmiddels op Funda, jammer dat de knoppen van de plattegrond en 360 er niet staan.. uit ervaring van hier, komt dit nog of moet ik er toch weer achteraan?
Bij mij stonden deze er destijds direct op. Denk dat je er toch eventjes achteraan moet. Meestal worden ze in de avond geplaatst en voor zover ik weet is dan alles direct actief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:41
Vandaag zou het ovf aflopen en jawel, de makelaar belde en de kopers hebben alles rond gekregen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:44
Een heerlijk gevoel is dat! En fijn dat de kopers aan de makelaar hebben laten weten dat het ook daadwerkelijk rond is. Dat schijnt niet zo gangbaar te zijn, zelfs na het verlopen van het voorbehoud horen ze vaak niks. Dat zei de makelaar tegen ons.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• richard939
Zojuist bericht ontvangen dat de financiering rond is, we kunnen eindelijk opgelucht ademhalen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
richard939 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:47:
Zojuist bericht ontvangen dat de financiering rond is, we kunnen eindelijk opgelucht ademhalen!
Fijn! Ik vond nog een toepasselijk tegeltje voor je. Hang het op in je nieuwe huis ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXXpoejIFEKQQeHM_rGUGBInhlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m1uFSOrypGzPfN6QCbXEeThA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard939
Toke_gt schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Fijn! Ik vond nog een toepasselijk tegeltje voor je. Hang het op in je nieuwe huis ;)
[Afbeelding]
Ik ben normaal niet van dit soort prullaria, maar deze ga ik bestellen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:21
richard939 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Ik ben normaal niet van dit soort prullaria, maar deze ga ik bestellen! _/-\o_
Voor het geval je de achtergrond leuk vindt: het is oorspronkelijk terug te leiden naar een quote van Seneca, een Romeins stoïcijns filosoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Twam schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Voor het geval je de achtergrond leuk vindt: het is oorspronkelijk terug te leiden naar een quote van Seneca, een Romeins stoïcijns filosoof.
offtopic:
Volgens mij is de uitspraak van Nicolaas Beets. Maar de uitspraak is zeker in de geest van Seneca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovyH
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-11-2022
AMARONE schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Regio Den Haag waarbij de huizenmarkt volgens mij gewoon nog prima gaat. Maar de makelaar zei ook al...of hoog in de boom met weinig kijkers of veel kijkers generen waarbij je qua biedingen comfortabeler uit kan komen. Qua filter zou die 250k mooi zijn inderdaad.

(geen idee hoe mensen zoeken, ik zocht op de plaats en filterde op meest recente datum eerst en scrolde zo omlaag zonder prijsfilter)
Ik dacht ook dat de vraag in de regio nog groot was maar het valt me alles tegen eerlijk gezegd. Wel bezichtiging en zelfs een tweede maar dan nog had ik er meer van verwacht.

Inmiddels ben ik flink in de war door de woningen die wel verkopen. Een soortgelijke woning als de onze is inmiddels verkocht voor +/- 191k meer. Het verschil, bovenste etage, en dus mogen ze het een penthouse noemen. Ik vraag me ondertussen af wat daar de definitie van is als ik de foto's bekijk. Een penthouse met een balkon van 10m2? 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:28

IkWilbert

Het is mij!

Vandaag ook goed nieuws gehad. Ons huis is nu ook officieel verkocht. Betreft een hoekhuis in het oosten van Nederland. We hadden 11 bezichtigingen in een week tijd en uiteindelijk 6 biedingen ontvangen.

Het laagste bod was 39k onder onze vraagprijs. De rest er allemaal boven. Uiteindelijk verkocht voor 42k boven onze vraagprijs. Dit was ook meteen het hoogste bod, was wel onder ovf maar vandaag te horen gekregen dat alles rond is :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
Toke_gt schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]
Hing altijd bij mijn tandarts bij de behandeltafel, erg toepasselijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:24
NovyH schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Ik dacht ook dat de vraag in de regio nog groot was maar het valt me alles tegen eerlijk gezegd. Wel bezichtiging en zelfs een tweede maar dan nog had ik er meer van verwacht.

Inmiddels ben ik flink in de war door de woningen die wel verkopen. Een soortgelijke woning als de onze is inmiddels verkocht voor +/- 191k meer. Het verschil, bovenste etage, en dus mogen ze het een penthouse noemen. Ik vraag me ondertussen af wat daar de definitie van is als ik de foto's bekijk. Een penthouse met een balkon van 10m2? 8)7
Een misofone vriend van me zocht uitsluitend naar appartementen op de bovenste verdieping zodat 'ie geen bovenburen zou hebben (want die maken geluid door te lopen, praten etc.). Als het nieuwbouw is maakt de isolatie dit probleem kleiner maar dat mensen een ton meer betalen voor privacy, rust of uitzicht is niet zo gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NovyH
Fulgora schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:08:
[...]

Een misofone vriend van me zocht uitsluitend naar appartementen op de bovenste verdieping zodat 'ie geen bovenburen zou hebben (want die maken geluid door te lopen, praten etc.). Als het nieuwbouw is maakt de isolatie dit probleem kleiner maar dat mensen een ton meer betalen voor privacy, rust of uitzicht is niet zo gek.
Die snap ik! Maar 191k terwijl wij ook geen buren aan de zijkant hebben, bergen privacy en veel meer extra's (inclusief uitzicht) maakt dat zelfs de makelaar er vraagtekens bij zette. Bovenbuurman horen we ook nooit en de lieve man is nog doof ook ;)

Maar goed, ik maak me niet druk. Met een bod rond de vraagprijs ben ik al gelukkig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:57
[...]
Ik vraag me ondertussen af wat daar de definitie van is als ik de foto's bekijk. Een penthouse met een balkon van 10m2? 8)7
offtopic:
Eerste definitie van Google geplukt: ''Een penthouse, of dakappartement, is een niet vrijstaande woning op de bovenste verdieping van een flatgebouw of appartementencomplex.''

Ik had ook een 'penthouse' van 55m2 met een balkon van maximaal 3m2. Maar het was wel het enige appartement op de bovenste verdieping, dus volgens de definitie zeker een penthouse, ik had geen zij- of bovenburen. In de volksmond was het meer een zolder, maargoed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NovyH
Loek92 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:35:
[...]

offtopic:
Eerste definitie van Google geplukt: ''Een penthouse, of dakappartement, is een niet vrijstaande woning op de bovenste verdieping van een flatgebouw of appartementencomplex.''

Ik had ook een 'penthouse' van 55m2 met een balkon van maximaal 3m2. Maar het was wel het enige appartement op de bovenste verdieping, dus volgens de definitie zeker een penthouse, ik had geen zij- of bovenburen. In de volksmond was het meer een zolder, maargoed ;)
_O- Ik vond nog wel iets met afmetingen maar goed, als je het zo kunt noemen, waarom niet. Ik snap die makelaar dan ook wel weer _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
NovyH schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Die snap ik! Maar 191k terwijl wij ook geen buren aan de zijkant hebben, bergen privacy en veel meer extra's (inclusief uitzicht) maakt dat zelfs de makelaar er vraagtekens bij zette. Bovenbuurman horen we ook nooit en de lieve man is nog doof ook ;)

Maar goed, ik maak me niet druk. Met een bod rond de vraagprijs ben ik al gelukkig.
Misschien dat jet toch een verkeerd beeld hebt van wat een normale prijs voor je huis is. Je gaf eerder ook al aan dat je geschrokken was van hoe hoog de makelaar de woning inschatte. Maar misschien dat dat juist nog een conservatieve prijs was. En dat jouw huis eigenlijk ook veel meer richting de prijs van dat 'penthouse' zou kunnen gaan. Als je zo brutaal was om dat te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Misschien dat jet toch een verkeerd beeld hebt van wat een normale prijs voor je huis is. Je gaf eerder ook al aan dat je geschrokken was van hoe hoog de makelaar de woning inschatte. Maar misschien dat dat juist nog een conservatieve prijs was. En dat jouw huis eigenlijk ook veel meer richting de prijs van dat 'penthouse' zou kunnen gaan. Als je zo brutaal was om dat te vragen.
Eens maar dan hadden we toch wel meer aanloop mogen verwachten? Huispedia, Funda en het kadaster komen heel hoog uit. Walterliving komt wel meer in de buurt (nog hoog) en het huis is getaxeerd rond de vraagprijs.

Wat wel zou kunnen is dat men wegblijft omdat ze verwachten dat ze moeten overbieden? Het is en blijft gissen. We hebben wel een stel gehad dat voor de tweede keer kwam kijken en wie weet horen we daar vandaag iets van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
[...]

Er zit hier in de straat soms ook een verschil van 100k in prijs voor exact hetzelfde huis. Komt ook een beetje omdat sommige kopers maar wat bieden, het is lastig in te schatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
NovyH schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Eens maar dan hadden we toch wel meer aanloop mogen verwachten? Huispedia, Funda en het kadaster komen heel hoog uit. Walterliving komt wel meer in de buurt (nog hoog) en het huis is getaxeerd rond de vraagprijs.

Wat wel zou kunnen is dat men wegblijft omdat ze verwachten dat ze moeten overbieden? Het is en blijft gissen. We hebben wel een stel gehad dat voor de tweede keer kwam kijken en wie weet horen we daar vandaag iets van.
Tsja, het kan van heel veel factoren afhangen. Soms valt de presentatie van de makelaar net wel of niet in de smaak. Soms zijn de kleuren in je huis verkeerd, of de meubels geven een 'verkeerde' sfeer. Er is soms weinig van te zeggen. En soms heb je gewoon de pech dat er net op het zelfde moment een veel mooier of veel goedkoper huis te koop komt.

Soms wil het wel helpen om heel kritisch naar de advertentie te kijken, met de blik van een vreemde. En dat vergelijken met andere advertenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Tsja, het kan van heel veel factoren afhangen. Soms valt de presentatie van de makelaar net wel of niet in de smaak. Soms zijn de kleuren in je huis verkeerd, of de meubels geven een 'verkeerde' sfeer. Er is soms weinig van te zeggen. En soms heb je gewoon de pech dat er net op het zelfde moment een veel mooier of veel goedkoper huis te koop komt.

Soms wil het wel helpen om heel kritisch naar de advertentie te kijken, met de blik van een vreemde. En dat vergelijken met andere advertenties.
Of gewoon de huidige markt. De advertentie is op zich prima en de inrichting modern met een gietvloer enz. Het is mss wel een lastig huis omdat het met weinig woningen te vergelijken is. We zijn uniek qua grootte en qua indeling in de straat en het pand zelf. Maar er zijn weer bezichtigingen aangevraagd n.a.v. een artikel vandaag dus dat stemt hoopvol. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Volgende week de eerste kijkers. Zie soms huizen om mij heen voor 20k meer verschijnen die er minder uitzien. Misschien toch te laag ingezet.

Benieuwd wat de reacties gaan zijn volgende week en of er al biedingen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
AMARONE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:07:
Volgende week de eerste kijkers. Zie soms huizen om mij heen voor 20k meer verschijnen die er minder uitzien. Misschien toch te laag ingezet.

Wel je bed goed opmaken voor de bezichtiging :+ Volgens mij viel het wel mee hoor, ik denk dat ik hem tegengekomen ben ;)

Misschien heb je te laag ingezet maar dat zul je pas achteraf zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 18:22
AMARONE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:07:

Heeft je makelaar dan zijn huiswerk niet goed gedaan? Kan natuurlijk ook een goede zet zijn om zo meer kijkers binnen te halen. Die zien dan de prijzen van de andere woningen en denken: bieden als ik het wil hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
NovyH schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Wel je bed goed opmaken voor de bezichtiging :+ Volgens mij viel het wel mee hoor, ik denk dat ik hem tegengekomen ben ;)

Misschien heb je te laag ingezet maar dat zul je pas achteraf zeker weten.
Zou zomaar kunnen haha, ja het viel ook mee. Ik ben oprecht tevreden met hoe de foto's zijn geworden, geeft een goed beeld van de sfeer weer. Tov andere huizen hier moet dat toch kijkers trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mastergo schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:55:
[...]

Heeft je makelaar dan zijn huiswerk niet goed gedaan? Kan natuurlijk ook een goede zet zijn om zo meer kijkers binnen te halen. Die zien dan de prijzen van de andere woningen en denken: bieden als ik het wil hebben!
Dat was het ook, ivm de gespannen markt toch inzetten op meer kijkers trekken en ook gekeken naar recent verkochte huizen hier in de buurt.

Daarom hoop ik vooral dat er na het weekend een doos kijkers bijkomt die over elkaar heen buitelen om te bieden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
NovyH schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:11:
[...]
We zijn uniek qua grootte en qua indeling in de straat en het pand zelf.
Kan dat ook meespelen? Dat het een 'onverwachte' woning is. En mensen die een woning van jullie afmeting zoeken niet naar dat soort woning kijken? Dan moet er maar net iemand tegenaan lopen en kan het inderdaad wel iets langer duren.

Ik ken zelf bijvoorbeeld iemand die een tussenwoning in een blokje van 3 had, in een dorp ergens in de provincie. Prachtig huis en door de manier waarop de woningen geschakeld waren gebouwd 'voelde' het ook als een twee onder een kap en merkte je niet dat je buren had. En er zat ook een behoorlijk grote tuin bij (meer dan 500 m2 kavel). Toch kijken de meeste mensen die op zoek zijn naar een leuke woning met een ruime tuin vaak automatisch alleen naar vrijstaand en twee onder een kap. Terwijl die soms juist minder vrij zijn gebouwd of minder tuin hadden. Je moet dan dus net een koper hebben die verder kijkt dan alleen de beschrijving op Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovyH
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Kan dat ook meespelen? Dat het een 'onverwachte' woning is. En mensen die een woning van jullie afmeting zoeken niet naar dat soort woning kijken? Dan moet er maar net iemand tegenaan lopen en kan het inderdaad wel iets langer duren.

Ik ken zelf bijvoorbeeld iemand die een tussenwoning in een blokje van 3 had, in een dorp ergens in de provincie. Prachtig huis en door de manier waarop de woningen geschakeld waren gebouwd 'voelde' het ook als een twee onder een kap en merkte je niet dat je buren had. En er zat ook een behoorlijk grote tuin bij (meer dan 500 m2 kavel). Toch kijken de meeste mensen die op zoek zijn naar een leuke woning met een ruime tuin vaak automatisch alleen naar vrijstaand en twee onder een kap. Terwijl die soms juist minder vrij zijn gebouwd of minder tuin hadden. Je moet dan dus net een koper hebben die verder kijkt dan alleen de beschrijving op Funda.
Dat kan maar met bijna 6000 keer bekeken (2 weken online) en vaak bewaard mogen we ook niet mopperen. Daarbij heeft een artikel ook het één en ander teweeg gebracht. Heb echter wel het idee dat de bewaarfunctie werkt als een social media "vind ik leuk" button. Dat aantal kijkers hebben we zeker niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
NovyH schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:56:
[...]

Dat kan maar met bijna 6000 keer bekeken (2 weken online) en vaak bewaard mogen we ook niet mopperen. Daarbij heeft een artikel ook het één en ander teweeg gebracht. Heb echter wel het idee dat de bewaarfunctie werkt als een social media "vind ik leuk" button. Dat aantal kijkers hebben we zeker niet gehad.
6000 lijkt wel veel, maar met een beetje opvallende woning kom je daar toch wel snel op. Zegt niet altijd even veel over of er serieuze belangstelling is, of alleen Funda verslaafden.
Ik heb het idee dat die bewaar functie wel een indicatie geeft, maar dat het aantal bezichtigingen eerder rond de helft van het aantal 'bewaard' ligt. Dus meer bewaard betekent vaak ook wel meer bezichtigingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NovyH
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:23:
[...]

6000 lijkt wel veel, maar met een beetje opvallende woning kom je daar toch wel snel op. Zegt niet altijd even veel over of er serieuze belangstelling is, of alleen Funda verslaafden.
Ik heb het idee dat die bewaar functie wel een indicatie geeft, maar dat het aantal bezichtigingen eerder rond de helft van het aantal 'bewaard' ligt. Dus meer bewaard betekent vaak ook wel meer bezichtigingen.
Wie weet zijn de bewaarders nog op vakantie dan ;) Maandag gaat een spannende dag worden in ieder geval. Ben benieuwd!

Statistieken gaan als een malle sinds vrijdag dus dat is heel mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprhnk
NovyH schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:56:
[...]

In mijn ervaring van wat ik van vrienden en kennissen mee krijg is het meestal een soort 1:2 verhouding 60x bewaard 30 aanvragen, op het aantal bieding dat daar dat uit volgt valt niets te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
sprhnk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:23:
[...]

In mijn ervaring van wat ik van vrienden en kennissen mee krijg is het meestal een soort 1:2 verhouding 60x bewaard 30 aanvragen, op het aantal bieding dat daar dat uit volgt valt niets te zeggen.
Nou dan ben ik helemaal benieuwd naar maandag! De statistieken gaan vandaag echt door het dak en eigelijk al sinds gisteren. Ik denk dat het artikel daar enorm bij geholpen heeft.

Moet wel zeggen dat één bepaald stel al een gunfactor heeft maar zij wilden dit weekend alles goed overdenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
NovyH schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Nou dan ben ik helemaal benieuwd naar maandag! De statistieken gaan vandaag echt door het dak en eigelijk al sinds gisteren. Ik denk dat het artikel daar enorm bij geholpen heeft.

Moet wel zeggen dat één bepaald stel al een gunfactor heeft maar zij wilden dit weekend alles goed overdenken.
Ik ben benieuwd wat voorartikel dat is. Kan je daar wat meer over vertellen?
Wel grappig dat een artikel er enorm bij geholpen heeft, je zou denken dat woningzoekenden al met de foto’s, video’s en tekst enz op funda al genoeg getriggerd worden over de wonkng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
Jes2020 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Ik ben benieuwd wat voorartikel dat is. Kan je daar wat meer over vertellen?
Wel grappig dat een artikel er enorm bij geholpen heeft, je zou denken dat woningzoekenden al met de foto’s, video’s en tekst enz op funda al genoeg getriggerd worden over de wonkng
Zou ik kunnen doen maar dat lijkt me niet de bedoeling omdat het gezien kan worden als een hit en run.

Ik denk dat men anders is gaan kijken naar de woning door het artikel en dat is heel fijn. En wellicht zijn de meeste kijkers op Funda gewoon nieuwsgierig nu, dat kan. Maar... we vonden vanmorgen wel een heel leuk briefje in de brievenbus van een geïnteresseerde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:52
NovyH schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Zou ik kunnen doen maar dat lijkt me niet de bedoeling omdat het gezien kan worden als een hit en run.
Je doet toch mee aan het topic?

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.

[ Voor 20% gewijzigd door jannus66 op 31-07-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Mijne staat er sinds 26juli op, 3000x bekeken en zo'n 25x bewaard. Vooral die 25 geeft mij hoopdat er straks voldoende kijkers komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sprhnk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Ook dat verschilt enorm. Bij ons 35x bewaard en maar 5 bezichtigingen. En dat bij een courante tussenwoning in Lent. Uiteindelijk wel een goed bod boven de vraagprijs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovyH
jannus66 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Je doet toch mee aan het topic?

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Aha op die manier, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Het betreft een artikel in AD Wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
NovyH schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Aha op die manier, dan heb ik het verkeerd begrepen.

Het betreft een artikel in AD Wonen.
Ik heb er recent 1 gelezen. Pijnacker toevallig, dubbel benedenhuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
mathman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Ik heb er recent 1 gelezen. Pijnacker toevallig, dubbel benedenhuis?
Ik vind die presentatie niet geweldig. Na de hoofdfoto 5 vergelijkbare foto's van een op het eerste gezicht niet heel uitnodigende buitenkant. (Ik had daar alleen foto 6 gekozen.) Terwijl de eerste 5 foto's juist een zo goed en gevarieerd mogelijk beeld van de woning moeten geven, omdat deze foto's ook bij de tekst van de advertentie te zien zijn. En pas vanaf foto 12 een beeld van keuken en sanitair, terwijl veel mensen na de eerste 10 foto's al afhaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

NovyH schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:49:
[...]
[...]
Die topic warning staat er omdat we in het verleden weleens posts kregen van mensen die verder niet aan het topic meededen in de trant van:
Vandaag is mijn woning in de verkoop gegaan.

Funda-link
Dat gaat dus om posts van mensen die verder niets te vragen, te beantwoorden of te discussiëren hebben maar alleen hun Funda-link willen droppen om op die manier meer exposure voor hun huis te krijgen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovyH
Rubbergrover1 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:40:
[...]

Ik vind die presentatie niet geweldig. Na de hoofdfoto 5 vergelijkbare foto's van een op het eerste gezicht niet heel uitnodigende buitenkant. (Ik had daar alleen foto 6 gekozen.) Terwijl de eerste 5 foto's juist een zo goed en gevarieerd mogelijk beeld van de woning moeten geven, omdat deze foto's ook bij de tekst van de advertentie te zien zijn. En pas vanaf foto 12 een beeld van keuken en sanitair, terwijl veel mensen na de eerste 10 foto's al afhaken.
Dank je wel!, dat is fijne feedback om mee te nemen. Eerst morgen maar eens afwachten of het nog nodig is om er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovyH
Harrie_ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Die topic warning staat er omdat we in het verleden weleens posts kregen van mensen die verder niet aan het topic meededen in de trant van:

[...]

Dat gaat dus om posts van mensen die verder niets te vragen, te beantwoorden of te discussiëren hebben maar alleen hun Funda-link willen droppen om op die manier meer exposure voor hun huis te krijgen...
Helemaal duidelijk nu, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik heb deze week voor het eerst kijkers maar ik ga zelf as woensdag 4 dagen weg.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Gewoon afspreken met de makelaar dat we bij een goed genoeg bod na het weekend beslissen? (afhankelijk van hoeveel afspraken er vandaag nog bijkomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
AMARONE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:23:
Ik heb deze week voor het eerst kijkers maar ik ga zelf as woensdag 4 dagen weg.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Gewoon afspreken met de makelaar dat we bij een goed genoeg bod na het weekend beslissen? (afhankelijk van hoeveel afspraken er vandaag nog bijkomen)
Zie je in die vier dagen totaal geen mogelijkheid tot communiceren met je makelaar? Van mezelf weet ik dat ik tijdens m'n huwelijksreis in de avonden even m'n (voice)mail controleerde (in verband met tijdsverschil). Toen er een heel goed bod was in overleg met de makelaar ervoor gegaan: bij de receptie de koopovereenkomst laten afdrukken welke ik direct heb ondertekend en gescand (met mobiel). :+

Na het verstrijken van de bedenktijd hebben we de verkoop ook nog eens kunnen vieren. 8)

Dit was begin 2020 (pre-corona), volgens mij waren er toen niet veel makelaars overgestapt op het digitaal ondertekenen van documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 23:20

Heb je dit met je makelaar besproken? Er kan altijd een onvoorziene omstandigheid zijn waarbij snel schakelen gewenst is. Denk dat de makelaar wel weet wat het handigst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Uh gewoon, laat de makelaar bellen of sms'en als er een bod is, en bedenk dan hoe te reageren? Vorige woning deed ik het definitieve bod vanuit het vliegtuig 3 minuten voordat we vertrokken... Tenzij je in een gebied zit met 0 bereik. Als bieder zegt, ik geef je 2 dagen bedenktijd is het best onhandig als je pas na 4 dagen wilt reageren. En waarom zou je niet tijdens afwezigheid kunnen reageren?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Crazy D schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Uh gewoon, laat de makelaar bellen of sms'en als er een bod is, en bedenk dan hoe te reageren? Vorige woning deed ik het definitieve bod vanuit het vliegtuig 3 minuten voordat we vertrokken... Tenzij je in een gebied zit met 0 bereik. Als bieder zegt, ik geef je 2 dagen bedenktijd is het best onhandig als je pas na 4 dagen wilt reageren. En waarom zou je niet tijdens afwezigheid kunnen reageren?
Nja, we hebben überhaupt geen einddatum qua biedingen dus voor het weekend is geen must vanuit ons(en om kijkers de kans te geven) maar ik zit in de bergen (hike) dus kan inderdaad niet 1,2,3 reageren.

Ik ga wel even overleggen met de makelaar, überhaupt nog niet over gehad wat ze moet zeggen als mensen vragen naar het biedings proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Ik mag niet klagen denk ik hoe het bij mij is verlopen dan. 18 juli op Funda, bieden op inschrijving tot 29 juli 12:00 uur. Uiteindelijk 12 kijkers gehad en 5 biedingen allen boven de vraagrpijs.

Ik denk dat het inderdaad het segment is wat heel belangrijk is door de rente verhogingen. Ik zat in het sub-300k segment en heb nu niet echt gemerkt dat het veel rustiger is geworden (volgens de makelaar ook niet). Het 500k+ segment echter is het een heel ander verhaal.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wij zitten ook weer in hetzelfde schuitje.

Redelijk onverwacht een ander huis bezocht, puur om te kijken of het iets zou zijn zonder de intentie om echt te kopen. Lang verhaal kort, bod is gedaan, bod is geaccepteerd en nu moet ons huis dus in de verkoop.

Ondanks dat het financieel niet spannend is (we verhuizen naar een iets goedkopere woning), merk ik dat het toch wel weer spannend is. Gaan we kijkers krijgen? Gaan we een bod krijgen? Gaan we een goed bod krijgen? Gaat de woning wellicht boven de vraagprijs?

Terwijl ik ook wel weet dat de woning heus binnen afzienbare tijd verkocht gaat worden en dat de vraagprijs er ook wel in moet zitten. Maarja, moet wel "even" gebeuren :P

Hopelijk binnen nu en een week of twee nog op Funda en dan eind deze maand nog bezichtigingen. Dan hebben we dat afgewerkt voordat we op vakantie gaan.
Nu zijn bezichtigingen tijdens onze vakantie ook geen probleem, maar dan moet je het huis wel netjes opgeruimd achter laten, iets waar ik dan weer niet helemaal op zit te wachten als ik 's ochtends vroeg in de auto stap voor vakantie :P

Naja, loopt allemaal wel los. Zeer benieuwd wat de opbrengst gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
AMARONE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Nja, we hebben überhaupt geen einddatum qua biedingen dus voor het weekend is geen must vanuit ons(en om kijkers de kans te geven) maar ik zit in de bergen (hike) dus kan inderdaad niet 1,2,3 reageren.

Ik ga wel even overleggen met de makelaar, überhaupt nog niet over gehad wat ze moet zeggen als mensen vragen naar het biedings proces.
Ik denk dat het niet heel gek is als de makelaar aan de kijkers aangeeft dat er nog meer kijkers zijn en dat je als verkoper daarom pas na het weekend op biedingen reageert. Dat geeft duidelijkheid aan de kijkers, rust voor jou en misschien nog een extra trigger bij de kijkers dat er misschien veel meer biedingen zijn, zodat ze wel een goed bod moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Ik verwacht er niet veel van, maar als alleenstaande was ik wel eens benieuwd wat er qua hypotheek mogelijk is voor mij, ik zou graag iets met een oprit willen hebben, 5 parkeerplaatsen op 12 appartementen is ruk.
Dus over 2 weken komt de makelaar een kijkje nemen om de waarde te bepalen van mijn appartementje

Ruim appartement met 2 verdiepingen, wonen en 1 slaapkamer/kantoor op 1e verdieping, enorme slaapkamer op de 2e. December 2015 gekocht voor 75k, hypotheek van totaal ik meende 110k. Een zelfde appartement hier in de straat ging in 2020 nog voor 139k weg.

Mijn onderbuurvrouw heeft vorig jaar ook haar appartement laten taxeren, op de begane grond en kleiner dan dat van mij, met 1 slaapkamer maar wel een achtertuin, die werd getaxeerd op 175k. Zij heeft er echter wel vloerverwarming in liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:40:
Ik denk dat het niet heel gek is als de makelaar aan de kijkers aangeeft dat er nog meer kijkers zijn en dat je als verkoper daarom pas na het weekend op biedingen reageert. Dat geeft duidelijkheid aan de kijkers, rust voor jou en misschien nog een extra trigger bij de kijkers dat er misschien veel meer biedingen zijn, zodat ze wel een goed bod moeten doen.
Ja op zich heb je gelijk, echter zijn er een aantal scenario's denkbaar waarbij snel schakelen vereist is. Denk daarbij aan een potentiele koper/handelaar/flipper/ondernemer die zonder enig voorbehoud jou een aanbod wil doen om hem direct te kopen zonder alle poespas eromheen. Als je dan 4dagen niks van je laat horen dan is de deal vervolgens weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:50

En wat nu als een van de eerste kijkers een bod van bijvoorbeeld 1 ton boven de vraagprijs doet met als voorwaarde dat het huis dan direct van de markt gaat?

In mijn omgeving gebeurde zoiets... Zou toch jammer zijn als je die mist.

Ik zou toch zorgen dat je een soort van bereikbaar bent.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Niks aan 't handje dan toch? Als je geen einddatum hebt is 't wel apart voor de mensen die een bod doen maar de makelaar kan prima aangeven dat jij volgende week de biedingen in ontvangst neemt en gaat bepalen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik ben benieuwd naar ervaringen over recente verkopen. Hoe is dat gegaan? Bezichtigingen? Biedingen? Anyone? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sprhnk
Jes2020 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:21:
Ik ben benieuwd naar ervaringen over recente verkopen. Hoe is dat gegaan? Bezichtigingen? Biedingen? Anyone? :)
Laatste huis van kennissen hier in Haarlem is wel interessant om te te noemen.

Recent een typisch arbeidershuisje range 400-425k binnen een week 30 bezichtigingen, uiteindelijk maar 1 bieding van ongeveer 5-10% boven de vraagprijs zondervoorwaarden totale doorlooptijd twee weken.

Viel mij op in dit geval dat er veel op af kwam en maar 1 bod. Een andere kennis hier voor had voor zo’n gelijk huisje (al die arbeidershuisjes in Haarlem zijn bijna identiek) veel minder animo, 8 kijkers maar meer biedingen 4. De uitkomst was ongeveer wel hetzelfde. Oh en in beide gevallen meer dan de helft expats bij de kijkers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Hier kennissen met een drie verdieping / drie slaapkamer instapklare woning in een van de populairste wijken van Utrecht, 650k, staat al 3 maanden op funda. Drie bezichtigingen, geen bod.

Wat me vooral opvalt is het verschil met eerdere aankopen en verkopen van ze. Dat werd breed gedeeld op feestjes, och wat een overwaarde hé. En nu radiostilte als het tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
Emgeebee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:49:
[...]

Hier kennissen met een drie verdieping / drie slaapkamer instapklare woning in een van de populairste wijken van Utrecht, 650k, staat al 3 maanden op funda. Drie bezichtigingen, geen bod.

Wat me vooral opvalt is het verschil met eerdere aankopen en verkopen van ze. Dat werd breed gedeeld op feestjes, och wat een overwaarde hé. En nu radiostilte als het tegen zit.
In die range is ook het "zwaarst".
Je ziet nieuwbouw van rond de 6-8t ook het minst snel uitverkocht. Was een jaar geleden natuurlijk anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
Emgeebee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:49:
[...]

Als het
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
is snap ik het wel... zou ik ook geen 6.5k voor over hebben eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 123Noord
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-11-2022
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar ervaringen/tips voor wanneer een koper niet aan zijn/haar verplichting kan voldoen en de woning heeft gekocht zonder voorbehoud van financiering.

Onze koper van een fijne eengezinswoning in het Noorden van ons land is sinds gister in gebreken gesteld en heeft nu nog een week om het te regelen, hierna hebben wij de mogelijkheid om de koop te ontbinden of per dag 0.3% boete te laten betalen.

Nu hoor ik alleen vaak de makelaar en notaris zeggen, van een kale kip kun je niet plukken.. Ik vind dat bijzonder, we zijn toch een contract aangegaan? Dan is het toch het probleem van de koper om dat eventueel met een lening op te lossen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Er is vast een reden dat ze de financiering niet voor elkaar krijgen. Ik zou niet te lang blijven proberen en zo snel mogelijk een andere koper uitnodigingen. Je kan proberen de boete binnen te halen maar is de vraag of dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
123Noord schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:27:
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar ervaringen/tips voor wanneer een koper niet aan zijn/haar verplichting kan voldoen en de woning heeft gekocht zonder voorbehoud van financiering.

Onze koper van een fijne eengezinswoning in het Noorden van ons land is sinds gister in gebreken gesteld en heeft nu nog een week om het te regelen, hierna hebben wij de mogelijkheid om de koop te ontbinden of per dag 0.3% boete te laten betalen.

Nu hoor ik alleen vaak de makelaar en notaris zeggen, van een kale kip kun je niet plukken.. Ik vind dat bijzonder, we zijn toch een contract aangegaan? Dan is het toch het probleem van de koper om dat eventueel met een lening op te lossen?

Fijn dat je deze casus hier bespreekt zodat we er allen van kunnen leren. Ben benieuwd naar alle vervolgstappen. Als je rechtsbijstand hebt, deze uiteraard ook inschakelen en anders denk ik dat je binnenkort naar een advocaat moet om je gelijk te halen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb dit al vaker aangekaart hier.
Enforcer schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:22:
En let even op, een contract is maar een papieren geschrift waar niets anders dan bepaalde afspraken in staan tussen partij A en partij B. Als partij A het niet eens is met partij B, dan kun je leuk naar een papieren geschrift wijzen maar om je recht te behalen zal je echt naar de rechter moeten stappen om iets te kunnen afdwingen.

En als laatste (je hoopt uiteraard nooit dat het zover komt), ook al heb je een gerechtelijk bevel dat partij B jou iets verschuldigd is, dan nog is dat geen garantie dat je überhaupt geld krijgt. Kijk maar naar TV programma's zoals Alberto Stegeman en Oplichters Ontmaskerd en dergelijke. Men rijdt een dikke Audi van een paar ton terwijl ze een gerechtelijk bevel hebben om iemand terug te betalen, hoe dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Enforcer op 02-08-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Enforcer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Ja op zich heb je gelijk, echter zijn er een aantal scenario's denkbaar waarbij snel schakelen vereist is. Denk daarbij aan een potentiele koper/handelaar/flipper/ondernemer die zonder enig voorbehoud jou een aanbod wil doen om hem direct te kopen zonder alle poespas eromheen. Als je dan 4dagen niks van je laat horen dan is de deal vervolgens weg...
Zulke deals die meteen geregeld moeten, of bijvoorbeeld bedrag x bieden als de woning meteen van de markt gaat, vind ik altijd maar verdacht. Ik heb dan vaak het idee dat de koper bang is voor een veel beter bod van een ander. Dan zou ik dus eerder die andere boden afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

Zulke deals die meteen geregeld moeten, of bijvoorbeeld bedrag x bieden als de woning meteen van de markt gaat, vind ik altijd maar verdacht. Ik heb dan vaak het idee dat de koper bang is voor een veel beter bod van een ander. Dan zou ik dus eerder die andere boden afwachten.
Ik heb het idee dat je dan uitgaat van een particuliere koper. Maar dan nog, waarom verdacht? Geld is geld, sommige verkopers willen juist snel af van hun huis en willen niet altijd het onderste uit de kan halen. Als er twee/drie volle bezichtigingsdagen gepland zouden staan terwijl je helemaal geen zin hebt om het huis op te ruimen met 2honden/2katten/2 (kleine) kinderen/etc, dan kan ik me wel voorstellen dat iemand hierop in zou gaan zodat ze die bezichtigingsdagen niet ergens anders hoeven te bivakkeren.

Ik heb het juist over (bijvoorbeeld) goede zakenlui/ondernemers die het huisje willen kopen voor hun werknemer(s) bijvoorbeeld. Dan heb je niet meer te maken met particuliere koop en is er ook geen 3dagen bedenktijd meer, dan is het gewoon meteen rond. Dit zie je veelal gebeuren bij dat soort ondernemers/flippers/etc. Je hoeft niet van huis te zijn voor bezichtigen/foto's/etc, het is gewoon gelijk rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
Collega van mij heeft net zijn huis onder voorbehoud verkocht. Rijtjeshuis uit 2009 op loopafstand van het centrum in een Hanzestad. Fors overgeboden ook nog. Het zou eerst niet op inschrijving gaan maar de belangstelling was toch groot dus was er een deadline gesteld voor een bod.

In dezelfde straat staan nog 2 andere huizen te koop. Die hebben weliswaar meer woonoppervlakte en een hogere vraagprijs maar van eentje weet ik dat er niemand op af komt. Die heeft 3 bezichtigingen gehad en 1 bod onder vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goedemorgen,

Is de waarborgsom c.q. bankgarantie wel binnen de termijn geregeld? Daarvan zou je bericht van de notaris moeten hebben gehad.

Wat is de reden dat ze niet kunnen voldoen? Is er een tijdelijke hobbel, of is het niet op te lossen?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
dcell schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Collega van mij heeft net zijn huis onder voorbehoud verkocht. Rijtjeshuis uit 2009 op loopafstand van het centrum in een Hanzestad.
Ik snap dat je niet te specifiek wilt zijn, maar Doesburg is een Hanzestad, Deventer ook en hetzelfde geldt voor Harderwijk. Dus Hanzesteden verschillen nogal in sfeer (van vrij dorps tot echt-wel-een-stad) en de ligging (vlakbij Amersfoort tot bijna bij de grens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Compuchip87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Ik snap dat je niet te specifiek wilt zijn, maar Doesburg is een Hanzestad, Deventer ook en hetzelfde geldt voor Harderwijk. Dus Hanzesteden verschillen nogal in sfeer (van vrij dorps tot echt-wel-een-stad) en de ligging (vlakbij Amersfoort tot bijna bij de grens).
Ik kan helaas niet teveel gegevens delen aangezien ik de privacy van mijn collega probeer te respecteren. Het gaat om een Hanzestad aan de Ijssel in het oosten van het land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Ik kan helaas niet teveel gegevens delen aangezien ik de privacy van mijn collega probeer te respecteren. Het gaat om een Hanzestad aan de Ijssel in het oosten van het land ;)
Die is niet zo moeilijk gezien de overige informatie die je geeft. Leuke variatie in gevelstenen in die straat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
finsdefis schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Die is niet zo moeilijk gezien de overige informatie die je geeft. Leuke variatie in gevelstenen in die straat :P
Goede zoekskills ;) . N=1 maar zijn casus geeft wel aan dat er geen touw aan vast te knopen is wat betreft de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik heb tot nu toe 5 bezichtigingen, had gehoopt dat het er toch wel meer zouden zijn dan 5.

Op Funda is die 30x bewaard, hopelijk komt daar ook nog wat van los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vrienden van ons hebben de vraagprijs geboden op een opknapper (2kapper), vr prijs 550k , uiteindelijk verkocht voor bijna 700k. Ergens in de randstad.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
Goedemorgen,

Mensen die een huis (denken) te kunnen kopen zullen zelden een kale kip zijn. Waarschijnlijk hebben ze gewoon 2x een baan, spaargeld en overige bezittingen. Maar ik zou gewoon eerst deze week afwachten of ze alsnog niet over de brug komen, en indien dat niet het geval is, dan is het gewoon tijd voor professioneel juridisch advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Goede zoekskills ;) . N=1 maar zijn casus geeft wel aan dat er geen touw aan vast te knopen is wat betreft de huidige markt.
Ik heb er toevallig ook familie wonen haha.

Verder is dat ook wel een beetje de indruk die ik heb. Zelfs bij soortgelijke courante woningen zie je het alle kanten opgaan qua interesse terwijl het verschil tussen de woningen minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Enforcer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Ik heb het idee dat je dan uitgaat van een particuliere koper. Maar dan nog, waarom verdacht? Geld is geld, sommige verkopers willen juist snel af van hun huis en willen niet altijd het onderste uit de kan halen.
Ik ga zeker niet uit van een particuliere koper. In tegendeel. Maar mijn gevoel bij zulke kopers is dat het idee is dat een hoop van deze kopers op deze manier een veel te lage prijs bieden. En als er dan bij wijze van spreken op iedere tien pogingen een verkoper toehapt, dan hebben ze prijs.

Leuk als je haast hebt met de verkoop. Maar als je geen haast hebt en een goede prijs wilt, dan zou ik hier niet op in gaan.
Pagina: 1 ... 134 ... 206 Laatste

Let op: