Waar ga je verkopen?NovyH schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:13:
Ik volg dit topic ook al even en haak nu aan omdat we ons huis in de verkoop gaan zetten. We zijn behoorlijk in dubio momenteel. Nou oké, vooral ikDus als iemand me af en toe even door elkaar wil rammelen, graag!
Onze makelaar heeft een adviesverkoopwaarde afgegeven die zo hoog is dat ik ervan geschrokken ben. Ik snap het allemaal wel want er staat hier amper iets te koop onder de 500k (13) en onder de 450k (9). Daarbij hebben wij ook nog eens een groter woonoppervlak dan de meeste van deze woningen, een eigen parkeerplaats en een leuk stadstuintje. En toch, in mijn hoofd verkoopt het niet.
We hebben al een woning aangekocht en het overbruggingskrediet veel lager ingezet voor de zekerheid dus daar geen zorgen. Ik weet dat ik rustig moet blijven maar de markt is zo grillig momenteel, je weet het gewoon niet. Vandaag is er wel een taxateur geweest dus binnenkort is de huidige marktwaarde in ieder geval duidelijk. Met Funda, Huispedia, Walterliving en het kadaster kan ik helaas niet veel, daar staan de waardes nog hoger. Volgende week de foto's en dan zal ongetwijfeld de vraagprijs nog een doorgesproken worden.
Het is wel heel wisselend, wij hebben ons huis gekocht voor 100k onder de taxatiewaarde en waren 100k overboden op een huis waar wij de zogenaamde taxatiewaarde op hadden geboden.