sprhnk schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:43:
[...]
Hehe ik voel het maagzuur al opkomen als ik een visgraat vloer in een rijtjes huis zie. Het is zo massaal gedaan dat ik me afvraag of dat kwa stijl niet al over de houdbaarheids datum heen is. Net als die stalen frame deuren, lol of het mega onpraktische grote kook eiland.
Ik ben het wel met je eens dat mensen zullen zoeken naar iets dat af is, maar is dat niet altijd zo. Ik gok overigens dat het perfect zijn kwa staat niet een de eerste prio van menig koper is. Dat zal de locatie zijn je kunt uit eindelijk alles aanpassen behalve de locatie.
De trends van nu hoeven natuurlijk niet je smaak te zijn (goed dat je niet bij mij op bezoek komt overigens

), maar de jaren 80 vibe van deze woning is weer het andere uiterste; staande wc's met gele tegeltjes, zichtbare cv-leidingen, ouderwetse radiatoren, douchen vanuit bad, die kast op de gang, etc. Een boel elementen die je niet zo 1,2,3 aanpakt.. overigens heeft de woning ook wel een aantal pluspunten, zoals de gemoderniseerde keuken.
Daarnaast is 157m2 een ruime gezinswoning, maar dit voelt inderdaad niet zo. Wat dat betreft is 157 anno jaren 80 niet te vergelijken met 157m2 anno 2022. Als ik zo grof reken gaat er zo'n 25-30m2 vanaf door overloop/bergruimte. In een modern huis waren bv de trappen bovenop elkaar gemaakt ipv naast elkaar.
Volgens mij is het echte probleem dat er inmiddels al 50+ woningen bij zijn gekomen in deze categorie (bestaande bouw, Zoetermeer, 5+ slaapkamers) sinds de publicatie, waardoor deze woning helemaal is ondergesneeuwd onder concurrererend aanbod. Dit is gewoon niet de top uit het segment waar heel veel mensen warm voor lopen.
Als ik hier zou kijken zou overigens m'n eerste indruk zijn dat er een balkonnetje mist bij de deur op de 1e verdieping, dus dat zou ik even sowieso laten fixen. Verder zijn er ook een aantal richtlijnen voor de fotografie 'overtreden', zoals zichtbare dozen onder bed. Ik zou toch in overleg met de makelaar kijken welke feedback de kijkers hebben gegeven en de presentatie proberen te verbeteren voordat je hem evt opnieuw te koop aanbiedt.