Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 128 ... 193 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Stel je zet je huis in de markt voor 650.000 euro. Je krijgt vervolgens een bod van 660.000. Waarom zou je dan niet mogen zeggen dat je er 700.000 voor wilt hebben? Die 650.000 is dan een bieden vanaf prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
kraaitje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:27:
Stel je zet je huis in de markt voor 650.000 euro. Je krijgt vervolgens een bod van 660.000. Waarom zou je dan niet mogen zeggen dat je er 700.000 voor wilt hebben? Die 650.000 is dan een bieden vanaf prijs.
Proberen kan altijd ja. Je kunt er hooguit je bieders mee wegjagen. Verboden is het zeker niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:44
Hier ondertussen de helft van de bezichtigingen gehad met drie biedingen die allemaal wel boven de vraagprijs liggen, maar enkele procenten in plaats van richting de 10% (of meer). Zoals verwacht dus gezien de recente ontwikkelingen.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Aomi schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Proberen kan altijd ja. Je kunt er hooguit je bieders mee wegjagen. Verboden is het zeker niet.
Maar je moet het ook brengen als een soort van "premie", waarmee het huis per direct van de markt gaat en alle andere geïnteresseerden afgebeld worden. Dat was vroeger ook al niet ongebruikelijk bij het plaatsen van het eindbod. Alleen was het dan meestal op initiatief van de koper, die wilde voorkomen dat een volgende kijker een bod van 2k meer zou neerleggen. Die volgende kijker kwam er dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
Blik1984 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Een tegenbod doen is toch een afwijzing?
Nee dat heet een onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
THM0 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:57:
[...]

En je zegt er direct mee dat je niet akkoord gaat met de geboden prijs. poteetoo, potaatoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hij zal het verbintenissenrecht bedoelen, meer specifiek de wet- en regelgeving omtrent aanbod en aanvaarding (bij 'koop').

Alleen die regels gelden niet (helemaal) voor woningen, een verbintenis voor koop van een woning kan namelijk alleen schriftelijk worden aangegaan. De vraagprijs bij een te koop staande woning moet dan ook worden gelezen als uitnodiging tot onderhandeling en niet als aanbod volgens het verbintenissenrecht.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 02:13
Aomi schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Goed, we zijn weer een paar weken verder nu en de bedenktijd is voorbij dus nu kan het :D

***members only***
Als de buurt inderdaad te verkoopbaar is voor 390-400k dan heb je een goede slag geslagen.
Echter had een goede makelaar ook gezegd, neem even wat tijd om te denken.
Die mensen doen een snelle bod omdat ze het zien zitten. Niet omdat maandag of dinsdag ze nog paar gaan bezichtigen.

Zo ben ik dus eruit gespeeld. Ik deed bod op de avond van bezichtiging. Een bod van 2 dagen geldig. Ze zeiden ja we willen zeker dit overwegen, maar 2 dagen gaat ons niet lukken. Dus ik trok mijn bod weer in (en verhoogde het zelfde), maar ze wilde gewoon de tijd om na te denken. Achteraf hebben ze ruim 25k meer gekregen dan mijn bod.

Jammer voor mij, goed van de verkoopmakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
kx22 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Als de buurt inderdaad te verkoopbaar is voor 390-400k dan heb je een goede slag geslagen.
Die mensen doen een snelle bod omdat ze het zien zitten. Niet omdat maandag of dinsdag ze nog paar gaan bezichtigen.

Zo ben ik dus eruit gespeeld. Ik deed bod op de avond van bezichtiging. Een bod van 2 dagen geldig. Ze zeiden ja we willen zeker dit overwegen, maar 2 dagen gaat ons niet lukken. Dus ik trok mijn bod weer in (en verhoogde het zelfde), maar ze wilde gewoon de tijd om na te denken. Achteraf hebben ze ruim 25k meer gekregen dan mijn bod.

Ja dat is de grap, onze verkopend makelaar was ook aankoopmakelaar voor hun en ze hadden wel degelijk nog 2 of 3 bezichtigingen staan de week erop.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
kx22 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Toch snap ik dit soort tactieken niet helemaal, het is geen kopersmarkt het is een verkopersmarkt. De macht ligt echt nog bij de verkopende partij op dit moment, en dan werkt onder druk zetten met onrealistische tijdspaden juist averechts, ofwel krijg je het deksel op de neus ofwel je mag een extra premium betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fr33z schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:36:
[...]

daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik zou dat als potentiele koper denk ik gewoon weglachen en zeggen 'dit is m'n bod en daar moet u het mee doen'. Tegenbod op een bod boven de vraagprijs, gekkenhuis zeg :+
Is toch niet zo gek in de markt tot nu toe? De meesten weten dat de prijzen in populaire wijken veelal bieden vanaf zijn.

Wij hebben ook meerdere biedingen gehad waarvan eentje 10000 euro hoger dan de ander, maar die deden wat moeilijker met de transportdatum.

Dus zijn we terug gegaan naar de mensen die het op één na hoogste bod hadden en hebben we een tegenbod gedaan.

Maar ook zonder kan best. Buren in de straat hadden een bod van 435k met een v.p. van 420k, maar hadden geen sluitingsdatum genoemd. Eigenlijk was dat ook het enige concrete bod. Toch hebben ze het aangedurfd om een tegenbod van 445k te doen en uiteindelijk zijn ze op 440k uitgekomen. Toch weer mooi 5k eruit gesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 14:46
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:25:
[...]

Maar de foto heeft waarschijnlijk wel een realistisch beeld van het uitzicht. Dat lijkt mij ook wel belangrijk. En daarnaast is dit één foto tussen 20 of 30 andere foto's. Als koper zou ik hier zeker niet op afknappen.

Mijn indruk als potentiële koper is juist: zo te zien heb je vanaf je balkon een leuk en ver uitzicht op groen, water en de bebouwing. Het gaat er daarbij niet om dat je alle details in de verte scherp kunt zien, maar het gaat er om dat je een idee hebt van hoe je op je balkon zit.
Het probleem was dat de meeste fotos die het uitzocht laten zien niet mooi waren (flets, overbelichts etc). Het gaat om een appartment van 600k, dan wil je wel goede fotos. Ik had zelf betere fotos kunnen maken met mijn iphone😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:44
mmmmmark schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Het probleem was dat de meeste fotos die het uitzocht laten zien niet mooi waren (flets, overbelichts etc). Het gaat om een appartment van 600k, dan wil je wel goede fotos. Ik had zelf betere fotos kunnen maken met mijn iphone😳
Bespreek het met de makelaar en stel eventueel voor zelf andere foto’s aan te leveren? Denk niet dat ze er een prof fotograaf voor hebben ingehuurd; deze foto is vooral verre van scherp. Voor deze foto niet per se heel erg, maar zeker wat je aangeeft over het veel te donkere filmpje, dat kan echt je verkoop negatief beïnvloeden. Mag je best kritisch op zijn, het is de eerste indruk op basis waarvan mensen bellen voor een afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Hier ook verkocht met een tegenbod boven de vraagprijs. Vaak is het wel een beetje schunnig omdat bij een tegenbod boven vraagprijs eigenlijk maar weinig belangstelling is. Anders was het wel een inschrijving geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 18:56
THM0 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Ik wou zeggen. Er is volgens mij ook geen enkel probleem om alsnog het oorspronkelijke bod te accepteren als de tegenpartij niet hapt op het tegenbod. Zo heb ik mn vorige appartement ook gekocht. Bod gedaan, tegenbod ontvangen van de verkoper, mijn poot stijf gehouden en vervolgens gingen de verkopers alsnog akkoord met mijn oorspronkelijke bod.

Dat heet inderdaad gewoon onderhandelen wat mij betreft en ik zou ook niet weten tegen welke wet dat zou moeten zijn zo als eerder gesuggereerd werd. :?

Edit: Ah, ik had ff verder moeten lezen, @JanHenk legt het mooi uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 22-06-2022 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• farao34
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
JanHenk schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Hij zal het verbintenissenrecht bedoelen, meer specifiek de wet- en regelgeving omtrent aanbod en aanvaarding (bij 'koop').

Alleen die regels gelden niet (helemaal) voor woningen, een verbintenis voor koop van een woning kan namelijk alleen schriftelijk worden aangegaan. De vraagprijs bij een te koop staande woning moet dan ook worden gelezen als uitnodiging tot onderhandeling en niet als aanbod volgens het verbintenissenrecht.
Je hebt gelijk. Het doen van een tegenbod als verkoper is dat je in onderhandeling bent en kan inderdaad. Zelfs indien deze boven de oorspronkelijke vraagprijs was. Dat had ik me niet grealiseerd.

In ons geval hebben wij eenvoudigweg het bod boven de vraagprijs niet geaccepteerd en kwamen de kopers zelf met een hoger bod.

[ Voor 13% gewijzigd door farao34 op 22-06-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 00:16
Members only:

Valt er wat aan de funda statistieken af te lezen? Als in als het x keer bekeken is in 1 dag dan zit je goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DaveGold schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:42:
***members only***

Valt er wat aan de funda statistieken af te lezen? Als in als het x keer bekeken is in 1 dag dan zit je goed?
Mooie woning, vergeleken met hier (Rijswijk) ook scherp geprijsd. Ze vragen hier gemakkelijk een tonnetje meer.

Funda statistieken zeggen overigens (mi) niet veel, behalve dat men je woning digitaal heeft gevonden/bekeken =] Ikzelf hanteerde een 1/3 regel, wat wel aardig overeen kwam met de realiteit:
- 1/3 van het aantal in favorieten geplaatste maakt een afspraak voor bezichtiging;
- 1/3 van de afspraken worden voor de bezichtiging geannuleerd;
- 1/3 van de bezichtigingen brengen een bod uit.

Bovenstaande is overigens niet ergens op gebaseerd, was pure theoretische benadering van mijn kant =]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 18:44
***members only***

Ff het lijstje langs...

Visgraat vloer :(
Zwarte kranen :(
Zwarte keuken :(
Taatsdeur :(
Onderhoudsarmoe tuin :)

Nou dat ziet er niet goed uit hoor :+

/sarcasm

Over funda; volgens mij kun je hooguit aan het aantal keer gefavoriet wat zeggen...

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
***members only***

Mooie woning - voor mijzelf zou de tuin wel echt afknapper zijn. Heeft nu beetje uitstraling van binnenplaats van een gevangenis.

Misschien nog even wat plantjes in potten toevoegen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
FrankSpin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Mooie woning - voor mijzelf zou de tuin wel echt afknapper zijn. Heeft nu beetje uitstraling van binnenplaats van een gevangenis.

Als je daar niet doorheen kan kijken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Scuderia110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Over de bijlmerbajes als achtertuin of het bloemetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:42
***members only***

Alleen wat is die inham van je tuin? Is dat een hok van de buren of een elektriciteitsstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Als je een niet heel diepe tuin (4m denk ik?) vrijwel helemaal leeg laat, is het voor sommige mensen inderdaad best moeilijk voor te stellen of je daar met zes mensen rond een tafel kunt zitten. Ik zou het bankje wat minder in de hoek wegdrukken, parasol erbij, tafeltje niet zo tegen de zijkant maar ernaast of zo. Of van iemand een tafel + 4 stoelen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Extrix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Maar de rente wellicht gestegen dus dan kan het huis goedkoper zijn maandelijks ben je meer kwijt
Gaat het goed met de verkoop? Ik zie dat paar huizen verderop nu ook een te koop staat.

https://www.funda.nl/koop/meerstad/huis-88218200-het-sas-10/

Wist je dat deze in de verkoop ging? Zie dat het dezelfde makelaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 09:44
ColeJ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:10:
Hier ook verkocht met een tegenbod boven de vraagprijs. Vaak is het wel een beetje schunnig omdat bij een tegenbod boven vraagprijs eigenlijk maar weinig belangstelling is. Anders was het wel een inschrijving geweest.
Niet per se, toen wij ons huis verkochten waren er meerdere belangstellenden en paar biedingen, met de mensen onderhandeld die al boven de vr pr toen hadden geboden. Hen de mogelijkheid gegeven om een uiterst bod neer te leggen. We gunden het hen ook het meest. (Zelf rondleidingen gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveGold
***members only***

Inmiddels 3600 bekeken na 1 dag en 13 bezichtigingen.
We zijn voor een scherpere prijs gegaan omdat we de markt niet helemaal meer vertrouwen.
De tuin is niet ideaal maar wel breed. (als je het een kwartslag draait is het nagenoeg hetzelfde als de buren)
Bedankt voor de styling tips maar ik denk dat mensen hier wel door heen zullen kijken. In werkelijkheid is het klein maar fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveGold
UTMachine schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Alleen wat is die inham van je tuin? Is dat een hok van de buren of een elektriciteitsstation?
Dit is een stroomhokje.. onbegrijpelijk dat het daar staat. maar wel de reden dat wij het uiteindelijk konden kopen. Andere mensen hadden er geen belangstelling meer voor toen ze daar achter kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 16:47
FrankSpin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:10:
[...]

De meeste mensen willen juist onderhoudsarm, ga je het vol zetten met bloempotten wordt het nog kleiner.
De tuin op deze manier zou juist een pluspunt zijn voor mij.

Kijk maar eens rond hoeveel mensen allemaal een betontuin hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 22-06-2022 22:17 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 12:14
FrankSpin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:41:
[...]

Gaat het goed met de verkoop? Ik zie dat paar huizen verderop nu ook een te koop staat.

https://www.funda.nl/koop/meerstad/huis-88218200-het-sas-10/

Wist je dat deze in de verkoop ging? Zie dat het dezelfde makelaar is.
Zoals eerder vermeld zal ik pas weer wat delen wanneer sommige dingen zijn vast gelegd.

Ja wij wisten dat die eraan zitten te komen maar zien wij niet echt als concurrentie. Geen 2 onder 1 kap stuk kleiner minder grond etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 10:38
Ik ga me ook eens melden in dit topic!

Morgen komen er wat makelaars langs voor een waarde indicatie van mijn huis, daarna meteen door naar de hypotheekadviseur inzake de financiering van het nieuwe huis wat ik samen met mijn vriendin heb gekocht.

De leverdatum zal wel midden Januari 2023 worden (in verband met de oplevering nieuwe huis) dus ik ben benieuwd wat ik ga horen morgen. Heb er in ieder geval wel zin in om het proces door te gaan als ik alle verhalen en tips hier zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
mr_evil08 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:17:
[...]

De meeste mensen willen juist onderhoudsarm, ga je het vol zetten met bloempotten wordt het nog kleiner.
De tuin op deze manier zou juist een pluspunt zijn voor mij.

Kijk maar eens rond hoeveel mensen allemaal een betontuin hebben.
Er is nog altijd wel een verschil tussen onderhoudsarm en een volledig betegelde tuin. Ik wil niet weten hoe warm het in dat soort tuinen is op dagen zoals vandaag. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Verder denk ik dat je een volledig betegelde tuin ook nog wel enigszins gezellig kan maken. Eettafel met parasol en stoelen, plantje erop en een barbecue ernaast. Kleine moeite en het geeft zoveel meer een idee wat je met je tuin kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
wann0wfhc schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:26:
Ik ga me ook eens melden in dit topic!

Morgen komen er wat makelaars langs voor een waarde indicatie van mijn huis, daarna meteen door naar de hypotheekadviseur inzake de financiering van het nieuwe huis wat ik samen met mijn vriendin heb gekocht.

De leverdatum zal wel midden Januari 2023 worden (in verband met de oplevering nieuwe huis) dus ik ben benieuwd wat ik ga horen morgen. Heb er in ieder geval wel zin in om het proces door te gaan als ik alle verhalen en tips hier zo lees.
Ben benieuwd, succes alvast! Mijn verwachting is dat ze gaan zeggen dat je ofwel nu heel snel op moet schieten om het nog voor de zomer te verkopen ofwel te wachten tot na de zomer. De zomer zelf is gewoon een hele luwe periode en de meeste makelaars zullen je afraden om dan een huis in de verkoop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Er is nog altijd wel een verschil tussen onderhoudsarm en een volledig betegelde tuin. Ik wil niet weten hoe warm het in dat soort tuinen is op dagen zoals vandaag. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Verder denk ik dat je een volledig betegelde tuin ook nog wel enigszins gezellig kan maken. Eettafel met parasol en stoelen, plantje erop en een barbecue ernaast. Kleine moeite en het geeft zoveel meer een idee wat je met je tuin kan doen.
Ik denk dat je daarin ook realistisch kunt zeggen dat dit misschien een naar verhouding kleine tuin heeft, wat zal betekenen dat voor de kijkers die naar deze woning komen kijken de grootte van de tuin geen issue is. En die groep zal waarschijnlijk inderdaad vooral voor 'onderhoudsarm' kiezen.

Maar ik denk wel dat er manieren zijn om het wat meer als 'verblijfsruimte' te laten overkomen in plaats van alleen als doorloop tussen huis en schuur. Daar zou ik wel een beetje geld in stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Rubbergrover1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat je daarin ook realistisch kunt zeggen dat dit misschien een naar verhouding kleine tuin heeft, wat zal betekenen dat voor de kijkers die naar deze woning komen kijken de grootte van de tuin geen issue is..
Maar dat is dus eigenlijk mijn punt, zo klein is deze tuin helemaal niet, doordat hij wel breed is. 7x4,5 schat ik, zonder de berging. Maar doordat er niks in staat en helemaal is betegeld, lijkt de tuin veel minder mogelijkheden te hebben dan hij heeft. Zeker als makelaar dan in een tekst opneemt dat je door de extra ruimte kunt genieten van een zonnige tuin.

Maar goed, ik heb even rondgewandeld op google maps en zie wel erg veel vergelijkbare tuinen buitenruimten. Denk/hoop dat die trend zich toch wat gaat keren. In mijn wijk (2007) zie ik alle destijds met grind aangelegde voortuinen steeds meer vervangen worden door groen en bij/vlindervriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39
Heeft iemand hier ervaring met hoe lang je iets in de verkoop moet zetten? Dus van plaatsen op Funda en marketing, tot sluiten en dan de biedingen wat is marketing technisch slim? De makelaar heeft natuurlijk ook een advies, maar als hij bijvoorbeeld al klanten heeft die het willen en waar hij weer een woning van de in de verkoop kan nemen, dan wil hij dit proces zo kort mogelijk laten duren bijvoorbeeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 04-08-2022 17:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
DaveGold schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:12:
[...]
De tuin is niet ideaal maar wel breed. (als je het een kwartslag draait is het nagenoeg hetzelfde als de buren)
Bedankt voor de styling tips maar ik denk dat mensen hier wel door heen zullen kijken. In werkelijkheid is het klein maar fijn.
Even een kritische noot, als koper is het moeilijk om te bepalen hoe ruimt die tuin zal zijn, omdat het onmogelijk is om te bepalen of de tuin breed is. Er wordt nergens aangegeven hoe groot de tuin is. Niet op de plattegronden, niet in de tekst, niet bij de eigenschappen. Enige manier om een inschatting te maken is tegels tellen. en een natte vinger dat de tuin iets van een meter breder is dan het huis. Maar de meeste mensen zullen die moeite niet nemen. Dan kom ik uit op iets van 6 bij 4 meter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Het zal je verbazen hoe weinig mensen potentieel zien in een woning als die niet volledig is ingericht. Dat geldt voor een tuin of binnenplaats evengoed. Is ook iets dat je vaak ziet terugkomen bij mensen die al jaren op zoek zijn, wel het geld hebben, maar 'nog altijd geen huis gevonden hebben'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveGold
Rubbergrover1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Even een kritische noot, als koper is het moeilijk om te bepalen hoe ruimt die tuin zal zijn, omdat het onmogelijk is om te bepalen of de tuin breed is. Er wordt nergens aangegeven hoe groot de tuin is. Niet op de plattegronden, niet in de tekst, niet bij de eigenschappen. Enige manier om een inschatting te maken is tegels tellen. en een natte vinger dat de tuin iets van een meter breder is dan het huis. Maar de meeste mensen zullen die moeite niet nemen. Dan kom ik uit op iets van 6 bij 4 meter?
Volgens mij zit het op 5.4 + 1.4 breed en 3,6 / 4,8 diep.
Je weet op basis van de foto's al dat geen grote tuin hoeft te verwachten maar je moet er echt even in staan om te bepalen of je dat ook kunt accepteren. Makelaar zei precies hetzelfde toen hij het huis kwam beoordelen. Vond het ook meevallen toen hij er werkelijk in stond. Anyway er komen al 18 mensen het huis bekijken dus we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
DaveGold schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Volgens mij zit het op 5.4 + 1.4 breed en 3,6 / 4,8 diep.
Dat weet jij, maar dat weten je potentiële kopers niet. Al besef ik ook dat jouw potentiële kopers weinig prioriteit bij de grootte van de tuin zullen stellen,

Verder lijkt het me overigens wel een leuke en ruime woning. Wat de advertentie betreft vind ik het heel netjes dat bij iedere ruimte de afwerking wordt genoemd. Dat is iets wat ik bij de meeste huizen erg mis. Als kijker zou me dat wel extra vertrouwen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveGold
Rubbergrover1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Dat weet jij, maar dat weten je potentiële kopers niet. Al besef ik ook dat jouw potentiële kopers weinig prioriteit bij de grootte van de tuin zullen stellen,

Verder lijkt het me overigens wel een leuke en ruime woning. Wat de advertentie betreft vind ik het heel netjes dat bij iedere ruimte de afwerking wordt genoemd. Dat is iets wat ik bij de meeste huizen erg mis. Als kijker zou me dat wel extra vertrouwen geven.
Ik denk dat de makelaar express dit niet aangegeven heeft om er ook niet de aandacht op te vestigen.. bij huizen met een forse tuin zie je dat vaak wel prominent vermeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paralize_nl
***members only***

4 slaapkamers en toch te klein?

Mag ik weten wat je terug hebt gekocht? En doe je dat nu omdat je gigantische overwaarde hebt op je huis uit 2016? Of vinden jullie de buurt gewoon niet zo leuk?

(Wij hebben ooit de ‘fout’ gemaakt om in een nieuw gebouwde wijk te gaan wonen, nooit meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveGold
Paralize_nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:42:
[...]

4 slaapkamers en toch te klein?

Mag ik weten wat je terug hebt gekocht? En doe je dat nu omdat je gigantische overwaarde hebt op je huis uit 2016? Of vinden jullie de buurt gewoon niet zo leuk?

(Wij hebben ooit de ‘fout’ gemaakt om in een nieuw gebouwde wijk te gaan wonen, nooit meer)
5 slaapkamers en een beetje te klein inderdaad. Wij hebben 4 kinderen. Ik werk voornamelijk thuis en heb ernstig behoefte aan een kantoor ruimte. Met intensief gezin krijg je ook behoeftes als een bijkeuken, speelkamer etc. We gaan zelf een vrijstaand huis bouwen in een andere woonplaats. Door medische redenen in familie willen we versneld verhuizen. Dus we gaan tijdelijk in een huurhuis. Ik vond het ook veel te onzeker of de woningmarkt over een jaar nog wel hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Paralize_nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:42:
[...]

Dat dus.....
In 2015 toen ik in Leidsche Rijn aan het kijken was....kon gewoon niet bedenken dat mensen daar met plezier woonde. Voor je, achter je alles was een bouwput. Elke dag een andere afzetting van wegen. Buren die allemaal op verschillende momenten erin kwamen wonen.
Nauwelijks voorzieningen.

Nee....

Ja nu is het stukken beter en de eerste bewoners hebben een mooie overwaarde...maar die jaren van hun leven zal ongetwijfeld slecht hebben aangevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:35
kx22 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Dat dus.....
In 2015 toen ik in Leidsche Rijn aan het kijken was....kon gewoon niet bedenken dat mensen daar met plezier woonde. Voor je, achter je alles was een bouwput. Elke dag een andere afzetting van wegen. Buren die allemaal op verschillende momenten erin kwamen wonen.

Nee....

Ja nu is het stukken beter en de eerste bewoners hebben een mooie overwaarde...maar die jaren van hun leven zal ongetwijfeld slecht hebben aangevoeld.
Ik vind het ook altijd lastig me daar iets bij voor te stellen. Ons huis is rond 2002 gebouwd als eerste van een nieuwe wijk. Pas in 2014 was het winkelcentrum af. De buren (die er sinds het begin wonen) klagen nog wel eens over hoe lang het heeft geduurd voor er fatsoenlijke wegen waren en hoe ver zij toen steeds om moesten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
kx22 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Dat dus.....

Nee....

Valt reuze mee hoor. Woonde eerst in de allereerste nieuwbouwstraat van Leidsche Rijn en later in een ander deel. Beide keren vanaf het begin opgebouwd, een van de eerste bewoners in de straat. Het werd per blok opgeleverd en zowel in vorige wijk als deze heb je met andere bewoners ‘van het eerste uur’ een bijzondere band.
Nu moet ik zeggen dat er in zowel eerste als tweede wijk veel bestaand groen was, wat zo’n buurt meteen wat stijl geeft.
Die bouwput heeft in beide gevallen nog geen jaar geduurd. Daarna is alles bestraat en bewoond. Gemeentegroen aangelegd, speeltuintjes, mensen richten zelf hun tuin in. Voor de kinderen was die periode eigenlijk een feestje: geen doorgaande wegen, lekker spelen op straat en zand in overvloed. Voorzieningen als winkels hebben wel een tijdje geduurd, maar scholen en gezondheidszorg waren er vanaf dag 1. En eigenlijk woon ik nu nog net zo ver van winkels af als 20 jaar geleden, maar de keuze is groter.
Het is, denk ik, maar net welke verwachting je hebt en of je een beetje flexibel kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Iris1234 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:24:
[...]
Ik vind het ook altijd lastig me daar iets bij voor te stellen. Ons huis is rond 2002 gebouwd als eerste van een nieuwe wijk. Pas in 2014 was het winkelcentrum af. De buren (die er sinds het begin wonen) klagen nog wel eens over hoe lang het heeft geduurd voor er fatsoenlijke wegen waren en hoe ver zij toen steeds om moesten rijden.
Dat is wel heel lang, 12 jaar. Daar speelde ongetwijfeld de financiële crisis een rol.
Dat omrijden herken ik ook hoor. Vanmiddag nog verteld hoe ik het eerste jaar ca 8 km moest omrijden om de kinderen naar school te brengen in een aangrenzende wijk, omdat het alternatief bestond uit een looproute over het perron, loopbrug, andere zijde perron er weer af. Ik zal toen ook best wel eens gemopperd hebben, maar nu kan ik me al niet eens meer herinneren dat ik het vervelend vond. Het was gewoon zoals het was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
Iris1234 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Ik heb het juist als heel prettig ervaren. De ontwikkeling en hoe het nu is geworden geeft mij juist goed gevoel dat ik kan zeggen dat ik als 1 van de eerste er woonde:)

Elke dag wordt je wijk weer mooier en beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
DaveGold schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:00:
[...]

5 slaapkamers en een beetje te klein inderdaad. Wij hebben 4 kinderen. Ik werk voornamelijk thuis en heb ernstig behoefte aan een kantoor ruimte. Met intensief gezin krijg je ook behoeftes als een bijkeuken, speelkamer etc. We gaan zelf een vrijstaand huis bouwen in een andere woonplaats. Door medische redenen in familie willen we versneld verhuizen. Dus we gaan tijdelijk in een huurhuis. Ik vond het ook veel te onzeker of de woningmarkt over een jaar nog wel hetzelfde zal zijn.
Nice. Mooi dat dat kan!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
Aangezien de bedenktijd voor de verkoop van onze woning is verlopen, kan ik het traject hier met jullie delen.

Members only:

Uiteindelijk heel blij met het resultaat en ondanks de twijfel of wij de woning nu al in de verkoop moesten zetten vanwege de lange passeerdatum, heeft dit toch goed voor ons uitgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Nano2009 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:39:
Aangezien de bedenktijd voor de verkoop van onze woning is verlopen, kan ik het traject hier met jullie delen.

***members only***

Uiteindelijk heel blij met het resultaat en ondanks de twijfel of wij de woning nu al in de verkoop moesten zetten vanwege de lange passeerdatum, heeft dit toch goed voor ons uitgepakt :)
Gefeliciteerd! Zijn jullie niet bang dat de bouw maande vertraging oploopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
praliwi schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Gefeliciteerd! Zijn jullie niet bang dat de bouw maande vertraging oploopt?
Bedankt! Wat betreft vertraging; de nieuwbouwwoning wordt prefab gebouwd door een (zeer) grote bouwer en de oplevering staat nog steeds gepland voor december dit jaar. Doordat onze bouwer ons maandelijks voorziet van updates over de actuele planning, geeft dit ons behoorlijk wat vertrouwen dat dit gehaald gaat worden. Mocht het onverhoopt toch anders zijn, dan hebben wij genoeg familie in de buurt wonen om een aantal weken te kunnen overbruggen (al heeft dat zeker niet de voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Nano2009 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:39:

***members only***

Was de uiteindelijke verkoopprijs enigszins wat te verwachten was, als je het vergelijkt me bv andere huizen in de omgeving of indicaties van Calcasa of andere 'indicatoren'? Ik heb het idee dat soms potentiële kopers de zelfde 'informatie' gebruiken om een bod te bepalen en dan voor het bod dus ook in de buurt van het zelfde bedrag uitkomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Er zullen altijd discussies blijven tussen de 'lovers' and 'haters' van die betegelde plekken achter of vóór een huis.

We kunnen alleen wel afspreken om ons netjes aan VanDale te houden en het pas een tuin te noemen als het aan de definitie voldoet O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRQYw7ot-NApBRp7FwVFgzRpHDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouxnJr8vImeFy67VsXpsOoHI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:35
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Dat is wel heel lang, 12 jaar. Daar speelde ongetwijfeld de financiële crisis een rol.
Dat omrijden herken ik ook hoor. Vanmiddag nog verteld hoe ik het eerste jaar ca 8 km moest omrijden om de kinderen naar school te brengen in een aangrenzende wijk, omdat het alternatief bestond uit een looproute over het perron, loopbrug, andere zijde perron er weer af. Ik zal toen ook best wel eens gemopperd hebben, maar nu kan ik me al niet eens meer herinneren dat ik het vervelend vond. Het was gewoon zoals het was.
Ja dat klopt, en ik denk inderdaad dat de crisis daar ook wel een rol mee heeft gespeeld. En volgens mij was er ook een tijdje onenigheid over de exacte plek van het winkelcentrum en de doorgang naar een naburige wijk. De wijk waarin ik woon is overigens nog steeds niet af, er wordt nog steeds volop gebouwd. Het is geen Leidsche Rijn qua omvang overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:07
jeroenkb schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:15:
Er zullen altijd discussies blijven tussen de 'lovers' and 'haters' van die betegelde plekken achter of vóór een huis.

We kunnen alleen wel afspreken om ons netjes aan VanDale te houden en het pas een tuin te noemen als het aan de definitie voldoet O-)

[Afbeelding]
Onderhoudsarme buitenruimte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Compuchip87 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Onderhoudsarme buitenruimte.
of

niet overdekte binnenruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
jeroenkb schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:15:

[Afbeelding]
Ik ga gauw een omheining plaatsen om de buitenruimte aan de voorzijde, reeds voorzien van pluimhortensia’s, magnolia, gaura, lavendel, rozen en agapanthussen, een tuin te kunnen noemen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:07
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Ik ga gauw een omheining plaatsen om de buitenruimte aan de voorzijde, reeds voorzien van pluimhortensia’s, magnolia, gaura, lavendel, rozen en agapanthussen, een tuin te kunnen noemen _/-\o_
Heb je ook wel bomen? Alleen bloemen en planten is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Compuchip87 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Heb je ook wel bomen? Alleen bloemen en planten is niet genoeg.
Magnolia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05 01:02
Mijn tussenwoning staat nu 10 dagen te koop. In 3 dagen 10 bezichtigingen geweest en het bieden gaat op inschrijving. De deadline is a.s. maandag 12:00. Nu wel spannend, omdat er nog helemaal geen reactie is binnengekomen. De kijkers waren wel positief maar wachten ze dan toch tot het laatste moment? Ik ben benieuwd...

[ Voor 10% gewijzigd door qwasd op 24-06-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Laatst online: 23:46
qwasd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:09:
Mijn tussenwoning staat nu 10 dagen te koop. In 3 dagen 10 bezichtigingen geweest en het bieden gaat op inschrijving. De deadline is a.s. maandag 12:00. Nu wel spannend, omdat er nog helemaal geen reactie is binnengekomen. De kijkers waren wel positief maar wachten ze dan toch tot het laatste moment? Ik ben benieuwd...
Die angst had ik ook. Bij ons was de deadline om 12:00 en die ochtend was er nog niks. De makelaar zei dat de meeste mensen die bijv via een aankoopmakelaar bieden dat een halfuur of kwartier voor de deadline doen. Bijvoorbeeld om zeker te weten dat je je niet in de kaarten laat kijken. Ik vond dat raar, persoonlijk deed ik mijn bod altijd direct. Maar blijkbaar is dat niet gangbaar. Hij had gelijk, uiteindelijk waren er 5 biedingen en hebben we ons appartement verkocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extrix
qwasd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:09:
Volgens mij is het redelijk normaal dat op laatste moment wordt gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
Extrix schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:50:
[...]

Volgens mij is het redelijk normaal dat op laatste moment wordt gewacht
Haha ja iedereen is altijd panisch als je vroeg bent, dat je bod dan toch door de verkoop makelaar gedeeld wordt met collega’s. Dat gebeurd natuurlijk soms ook. Er zijn weinig kopers agressief genoeg om een goed bod uit te brengen op een inschrijving met een deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ja mensen doen altijd op het laatste moment want de verkoopmakelaar die zeggen wat hun beste bod is.
Dus als jij om 11:45 een bod van X doet en om 11:50 belt een andere makelaar met een lager bod....dan vraagt die altijd gelijk erbij: maken we kans? Zeggen ze Nee, gaan ze een hoger bod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
kx22 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:08:
Ja mensen doen altijd op het laatste moment want de verkoopmakelaar die zeggen wat hun beste bod is.
Dus als jij om 11:45 een bod van X doet en om 11:50 belt een andere makelaar met een lager bod....dan vraagt die altijd gelijk erbij: maken we kans? Zeggen ze Nee, gaan ze een hoger bod doen.
Dat zou betekenen dat degene die het laatst belt, het beste/hoogste bod kan neerleggen. Zo werkt het volgens mij niet. Biedingen worden ontvangen en vervolgens met elkaar vergeleken. Het hoogste bod hoeft niet het beste te zijn en gunfactor kan ook nog een rol spelen.
Als makelaar vraagt ‘maken we kans’ volgt volgens mij geen hard nee, maar eerder iets als ‘je zit in de buurt’ of ‘er is wel flink boven vraagprijs geboden’. Anders zou het ook geen inschrijving zijn, maar eerder een veiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Toke_gt schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Dat zou betekenen dat degene die het laatst belt, het beste/hoogste bod kan neerleggen. Zo werkt het volgens mij niet. Biedingen worden ontvangen en vervolgens met elkaar vergeleken. Het hoogste bod hoeft niet het beste te zijn en gunfactor kan ook nog een rol spelen.
Als makelaar vraagt ‘maken we kans’ volgt volgens mij geen hard nee, maar eerder iets als ‘je zit in de buurt’ of ‘er is wel flink boven vraagprijs geboden’. Anders zou het ook geen inschrijving zijn, maar eerder een veiling.
Niet als je een max bereikt.
Ik heb het 2x meegemaakt met mijn aankoopmakelaar, maar 2x kon/wou ik niet over het hoogste bod heengaan. Zou ik het wel doen, zou misschien ook de kans bestaan dat ze daar weer overheen konden gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Zo werkte het bij mij echter wel. kwartier na het sluiten van de biedingen deed mijn aankoopmakelaar mijn bod. Daarvoor had hij even gebeld met de verkoopmakelaar, die een vriendje van 'm was, wat het hoogste bod was en ik heb daar 1500 euro overheen geboden en het huis gekregen. Het hoort niet, zou niet moeten kunnen, maar is helaas wel hoe het in de praktijk kan gaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-05 07:25
SmurfLink schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Zo werkte het bij mij echter wel. kwartier na het sluiten van de biedingen deed mijn aankoopmakelaar mijn bod. Daarvoor had hij even gebeld met de verkoopmakelaar, die een vriendje van 'm was, wat het hoogste bod was en ik heb daar 1500 euro overheen geboden en het huis gekregen. Het hoort niet, zou niet moeten kunnen, maar is helaas wel hoe het in de praktijk kan gaan.
Ik vind dat echt heel, heel, heel hufterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Dat is een ‘gegunde’ overbieding kort na de inschrijving, waar ook al vanalles van te vinden is.
Maar voor einde inschrijving biedingen met (alle) anderen delen is voor mij wel weer een nieuwe variant. Waarom doe je dan een inschrijving? Maak er dan een veiling van waarbij de hoogste bieder wint. Wel zo eerlijk in een toch al niet zo heldere markt.

Wat ik vooral zuur vind is als verkopers al akkoord zijn gegaan met een bod, en daar dan toch van af zien omdat er een bod is dat soms maar 2000 hoger is. Het mag en ja, niks is definitief zolang er geen handtekeningen staan, maar ik vind het onfatsoenlijk. Denk dan gewoon wat langer na voor je een bod accepteert, zeker als je weet dat er een andere partij is die mogelijk nog wil overbieden. Of geef aan dat je het bod accepteert tenzij er tussen acceptatie en tekenen nog een bod komt dat xx% hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:03
kx22 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Niet als je een max bereikt.
Ik heb het 2x meegemaakt met mijn aankoopmakelaar, maar 2x kon/wou ik niet over het hoogste bod heengaan. Zou ik het wel doen, zou misschien ook de kans bestaan dat ze daar weer overheen konden gaan.
Ik heb dezelfde ervaring. Vooraf duidelijk een grens afgesproken met mijn vriendin van max 11,5% overbieden. 5min. voor sluiten voor de deadline vernamen wij dat er een bod hoger dan dat van ons was uitgebracht met een verschil van 10k. Uiteindelijk bij ons initiele bod gebleven (zonder voorbehouden), omdat je ook niet weet of hij bluft, enigzins overdrijft of dat de andere partij weer wordt opgebeld. Het is niet anders….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
martijn1p schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Vooraf duidelijk een grens afgesproken met mijn vriendin van max 11,5% overbieden. 5min. voor sluiten voor de deadline vernamen wij dat er een bod hoger dan dat van ons was uitgebracht met een verschil van 10k. Uiteindelijk bij ons initiele bod gebleven (zonder voorbehouden), omdat je ook niet weet of hij bluft, enigzins overdrijft of dat de andere partij weer wordt opgebeld. Het is niet anders….
Uiteindelijk kom je dan op de, ik mijn ogen gezonde, situatie waarin je biedt wat jij die woning op dit moment waard vindt. Als iemand anders de woning meer waard vindt, dan is dat fijn voor diegene. Maar jij hebt in elk geval niet meer geboden dan je het waard vond. Dat kan uiteraard wel betekenen dat het lang duurt voor je een woning vindt, maar dat lijkt mij beter dan dat je koste wat het kost een woning tegen elke prijs wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 25-05 01:02
In mijn geval heeft de verkoopmakelaar een mail naar alle kijkers gestuurd. Hier kunnen ze op reageren tot maandag 12:00. Of je dit een inschrijving kan noemen weet ik niet, maar hij gebruikt geen website waar je op moet aanmelden om een bod uit te brengen.

Er zaten een paar kijkers tussen met aankoopmakelaar maar het meeste zonder.

Ik ga er dan maar vanuit dat de mails het laatste moment gaan binnenkomen. Wel spannend dit zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
qwasd schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:46:
In mijn geval heeft de verkoopmakelaar een mail naar alle kijkers gestuurd. Hier kunnen ze op reageren tot maandag 12:00. Of je dit een inschrijving kan noemen weet ik niet, maar hij gebruikt geen website waar je op moet aanmelden om een bod uit te brengen.

Ik ga er dan maar vanuit dat de mails het laatste moment gaan binnenkomen. Wel spannend dit zeg...
Als ik als potentiële koper was gaan kijken, en ik wist dat ik tot maandagochtend de tijd had, dan zou ik ook rustig het weekend gebruiken om alles te laten bezinken en even goed op een rijtje te zetten. Niets om je zorgen over te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
qwasd schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:46:

Ja, dat is een inschrijving. En volgens mij gaat het meestal ongeveer zo. Er zal vast ook wel een tool zijn waarmee het online kan, maar verschil met veiling is dat je bij een inschrijving niet weet wat anderen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 01:02
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Uiteindelijk kom je dan op de, ik mijn ogen gezonde, situatie waarin je biedt wat jij die woning op dit moment waard vindt. Als iemand anders de woning meer waard vindt, dan is dat fijn voor diegene. Maar jij hebt in elk geval niet meer geboden dan je het waard vond. Dat kan uiteraard wel betekenen dat het lang duurt voor je een woning vindt, maar dat lijkt mij beter dan dat je koste wat het kost een woning tegen elke prijs wilt kopen.
Op mij komt het allemaal tamelijk arbitrair en principieel over. Klinkt heel mooi, bieden wat het max waard is, maar welke woning is nou wel X€ waard maar niet X€+10k€. Zeker in de huidige tijden van stijgende rente én stijgende prijzen kost een paar weken/maanden extra wachten veel meer geld dan die 10k€. Dat is wat anders dan 'koste wat het kost'. Koper moet het zelf natuurlijk weten, en wellicht was bij +11.5% een harde financiële grens bereikt, maar zoals zovaak geobserveerd in dit topic resulteren principes vooral in lage rendementen en hoge kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
supersoco80 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Ik vind dat echt heel, heel, heel hufterig.
Dat is het absoluut. Maarja, zo zijn makelaars en zo was de markt. Als ik alles netjes had gedaan en mijn makelaar had gecorrigeerd had ik nu geen huis. Je moet iets.. en voor zoiets belangrijks zet ik mijn principes graag even opzij.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

SmurfLink schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Dat is het absoluut. Maarja, zo zijn makelaars en zo was de markt. Als ik alles netjes had gedaan en mijn makelaar had gecorrigeerd had ik nu geen huis. Je moet iets.. en voor zoiets belangrijks zet ik mijn principes graag even opzij.
Sorry hoor, maar wat een kul. Er is nooit een geldige reden om op deze manier jezelf iets toe te eigenen (en een ander te duperen).

Een betere wereld begint bij jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Hbeez schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Op mij komt het allemaal tamelijk arbitrair en principieel over. Klinkt heel mooi, bieden wat het max waard is, maar welke woning is nou wel X€ waard maar niet X€+10k€. Zeker in de huidige tijden van stijgende rente én stijgende prijzen kost een paar weken/maanden extra wachten veel meer geld dan die 10k€.
Dat is dus iets wat je ook in je afweging zou moeten meenemen. Als je weet dat er van jou soort woning volgende week weer een te koop komt, dan kan ik me voorstellen dat je die grens van X€ aanhoudt. Maar als jouw soort woning maar eens per halfjaar te koop komt, dan is het niet gek om verder te gaan. Zolang dit voor jou nog acceptabel is, uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
DjVe schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Sorry hoor, maar wat een kul. Er is nooit een geldige reden om op deze manier jezelf iets toe te eigenen (en een ander te duperen).

Een betere wereld begint bij jezelf.
lastig geval.

Gewetensvraag aan jou: als jouw huis te koop zou staan en je krijgt 2 biedingen:
-300k van huisjesmelker die je verteld heeft dat de boel verkamerd gaat worden en dan lekker veel huur vangen
-250k van gezin dat oorspronkelijk uit de buurt komt en nu hun kinderen daar wil zien opgroeien

Wie wordt het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
jeroenkb schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:43:
[...]

lastig geval.

Gewetensvraag aan jou: als jouw huis te koop zou staan en je krijgt 2 biedingen:
-300k van huisjesmelker die je verteld heeft dat de boel verkamerd gaat worden en dan lekker veel huur vangen
-250k van gezin dat oorspronkelijk uit de buurt komt en nu hun kinderen daar wil zien opgroeien

Wie wordt het?
Het lastige is dat de praktijk vaak is dat die huisjesmelker zich juist voordoet als leuk gezin. En dat die koper van 250k wellicht ook gaat verkameren. Of het huis doorverkopen aan de huisjesmelker omdat 50k gratis geld ook wel mooi meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:14
Wij zijn ook onze woning aan het verkopen. Het aantal bezichtigingen viel erg tegen, we hebben wel een bod 5% onder de vraagprijs binnen.

Members only:

Onze verkoopmakelaar komt met een verhaal dat het toch wel een goed bod is, terwijl hij half mei nog verkondigde dat het storm zou lopen en dat we boven zijn voorgestelde vraagprijs zouden verkopen. Zowel funda als walterliving gaven ook woningwaardes aan meer dan 5% boven de vraagprijs, dus het is enigszins een teleurstelling voor ons.

Van mensen die in de buurt wonen hoor ik vooral verbazing en verhalen over huizen in de buurt waar het nog wel storm loopt. Van collega's en vrienden die wat verder weg (maar nog wel in de randstad) wonen hoor ik juist dat ze van meer gevallen hebben gehoord waarbij er nog amper interesse voor een woning was. Hier lees ik juist weer vooral over situaties waar het nog wel storm loopt. Er lijkt geen pijl op te trekken wat er nu werkelijk speelt in de markt...

[ Voor 20% gewijzigd door jbvo op 25-06-2022 18:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
[...]

lastig geval.

Wie wordt het?
Terechte vraag. Het valt me op hoe massaal het gedrag van @SmurfLink als hufterig wordt beoordeeld en men hem digitaal terechtwijst, terwijl ik denk dat het gros van de mensen mocht de kans zich voordoen hem ook zou grijpen. Daarnaast was dit niet eens inbreken op een bestaande/mondelinge overeenkomst, maar was de op dat moment hoogste bieder nog niet eens op de hoogte gebracht dat hij (tijdelijk) de hoogste bieder was. Leeft men hier echt in zo'n utopie dat men verbaasd is dat vriendjes elkaar in het zakenleven iets gunnen/een voorkeursbehandeling geven?

Wellicht was de enahoogste bieder wel iemand die een harde bovengrens had, was het dan sympathieker geweest als @SmurfLink blind 40k erboven had geboden? Wie had daar iets mee opgeschoten.

Via de aankoopmakelaar heeft hij toegang tot een netwerk verschaft die hem bepaalde privileges hebben gegeven. Is idd niet eerlijk, geen transparant proces, maar de huizenmarkt is nu eenmaal een cowboywereld en daar gaat een principiële positie van een mede-Tweaker niks aan veranderen. Wellicht had het openbare biedlogboek waar Ollongren aan werkt hier wel uitkomst geboden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Hbeez schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Terechte vraag. Het valt me op hoe massaal het gedrag van @SmurfLink als hufterig wordt beoordeeld en men hem digitaal terechtwijst, terwijl ik denk dat het gros van de mensen mocht de kans zich voordoen hem ook zou grijpen.
Ik denk niet dat zo veel mensen het gedrag van smurflink hufterig vinden, maar dat vooral het gedrag van de twee bevriende makelaars hufterig wordt gevonden. Ik zou in die situatie daar ook van willen profiteren. Maar ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ik de eennahoogste bieder was en op deze manier de woning door mijn neus geboord was.

Wat dat betreft vraag ik me ook sterk af of zulk gedrag van de makelaars toegestaan is. En hoop ik dat ze hiervoor flink op de vingers getikt zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
jbvo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:02:
Wij zijn ook onze woning aan het verkopen. Het aantal bezichtigingen viel erg tegen, we hebben wel een bod 5% onder de vraagprijs binnen.

***members only***

Onze verkoopmakelaar komt met een verhaal dat het toch wel een goed bod is, terwijl hij half mei nog verkondigde dat het storm zou lopen en dat we boven zijn voorgestelde vraagprijs zouden verkopen. Zowel funda als walterliving gaven ook woningwaardes aan meer dan 5% boven de vraagprijs, dus het is enigszins een teleurstelling voor ons.

Van mensen die in de buurt wonen hoor ik vooral verbazing en verhalen over huizen in de buurt waar het nog wel storm loopt. Van collega's en vrienden die wat verder weg (maar nog wel in de randstad) wonen hoor ik juist dat ze van meer gevallen hebben gehoord waarbij er nog amper interesse voor een woning was. Hier lees ik juist weer vooral over situaties waar het nog wel storm loopt. Er lijkt geen pijl op te trekken wat er nu werkelijk speelt in de markt...
Langetermijnlurker hier. Op die manier hebben wij net ons huis gekocht, maar dat komt wel door type woning vermoed ik. Namelijk een jaren 30 waar nog aardig aan moet gebeuren, maar in (erg) gewilde wijk in Arnhem. In 2 maanden tijd van er amper tussen komen tot 5% onderbieden.

Wat ik me afvraag is, wat voor type woning is het? Want wij stonden aan de andere kant en merkten echt vrij rap dat het omsloeg en konden onze slag slaan.
Alhoewel we nog steeds een goede prijs betalen (hoewel dit 3 maanden geleden gewoon +20% zou gaan hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Ik denk niet dat zo veel mensen het gedrag van smurflink hufterig vinden, maar dat vooral het gedrag van de twee bevriende makelaars hufterig wordt gevonden.
Zie ook een paar posts eronder, de 'een betere wereld begint bij jezelf'.
Maar ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ik de eennahoogste bieder was en op deze manier de woning door mijn neus geboord was.
Op basis van welke info zou je je genaaid worden? Er wordt je simpelweg verteld dat er een hogere bieder was en je gaat door met je leven..

[ Voor 12% gewijzigd door Hbeez op 25-06-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Hbeez schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:26:
[...] Daarnaast was dit niet eens inbreken op een bestaande/mondelinge overeenkomst, maar was de op dat moment hoogste bieder nog niet eens op de hoogte gebracht dat hij (tijdelijk) de hoogste bieder was.
Ah, maar daar zit voor mij nou precies het verschil. Heb je een mondeling akkoord met een koper of ben je nog in de breedte in afwachting van het beste bod. Eenmaal een akkoord vind ik het onfatsoenlijk om nog een ander bod te accepteren als je daarover niets hebt laten doorschemeren. Of als je de termijn van ondertekenen maximaal oprekt om nog een eventueel hoger bod te kunnen accepteren.

Verder eens met @Rubbergrover1 dat dit vooral makelaars te verwijten valt. Zij hebben hier hun integriteit te bewaren. En hebben ook een (morele) plicht om kopers niet actief tegen elkaar op te laten bieden, maar een bod te laten neerleggen wat zij passend vinden voor een huis. Dat is ook waar de politiek zich in wil mengen, omdat dat hier en daar echt totaal ontspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Is dit niet op het randje van de legaliteit (of erover)? In België mag opbieden/overbieden - dan bedoel ik over een bestaand bod gaan wanneer je weet dat je niet de hoogste bieder bent - in principe alleen bij een openbare verkoop (die via een notaris loopt).

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 25-06-2022 18:58 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Fuff schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Langetermijnlurker hier. Op die manier hebben wij net ons huis gekocht, maar dat komt wel door type woning vermoed ik. Namelijk een jaren 30 waar nog aardig aan moet gebeuren, maar in (erg) gewilde wijk in Arnhem. In 2 maanden tijd van er amper tussen komen tot 5% onderbieden.

Wat ik me afvraag is, wat voor type woning is het? Want wij stonden aan de andere kant en merkten echt vrij rap dat het omsloeg en konden onze slag slaan.
Alhoewel we nog steeds een goede prijs betalen (hoewel dit 3 maanden geleden gewoon +20% zou gaan hoor).
In ons geval gaat het om een jaren 80 woning waar nog wat te verduurzamen is en de kozijnen een likje verf kunnen gebruiken.
Members only:

Een aantal van die kleine aandachtspunten hadden we aan de makelaar voorgesteld om nog aan te pakken voordat het op Funda kwam, maar hij gaf toen aan dat dit geen enkel probleem zou zijn. Achteraf gezien hadden we wellicht wel meer kijkers gehad als het wel aangepast was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Volgens mij is het aanbod in deze prijsklasse hoog, omdat deze groep doorstromers versneld gaan verkopen nu de rente stijgt. Dat betekent dus meer aanbod, waardoor prijs/overbieding niet meer zo hoog is. Kopers kunnen weer vergelijken. Is er iets in de buurt waar je geen invloed op hebt, wat mensen afschrikt?
5% onder de vraagprijs vind ik wel groot verschil. Mocht je tijd hebben te wachten, zou ik het huis na de zomer opnieuw aanbieden.

Overigens vind ik het best suf van de makelaar om zulke verwachtingen te wekken. Dat was misschien zo in januari, maar sinds april echt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
jbvo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:59:
[...]

In ons geval gaat het om een jaren 80 woning waar nog wat te verduurzamen is en de kozijnen een likje verf kunnen gebruiken.

***members only***

Een aantal van die kleine aandachtspunten hadden we aan de makelaar voorgesteld om nog aan te pakken voordat het op Funda kwam, maar hij gaf toen aan dat dit geen enkel probleem zou zijn. Achteraf gezien hadden we wellicht wel meer kijkers gehad als het wel aangepast was.
Ja dat is dus niet wat ik had verwacht. Wij kijken naar 120k aan verbouwing (waarvan 1/3 voor verduurzaming).

Sowieso schilderen doe je toch altijd wel? Maar blijkbaar zijn er mensen die er niet doorheen kunnen kijken en gelijk iets afhalen van het bod. Ik snap je teleurstelling wel, maar ik hoop dat je financieel niet in zwaar weer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Ik denk niet dat zo veel mensen het gedrag van smurflink hufterig vinden, maar dat vooral het gedrag van de twee bevriende makelaars hufterig wordt gevonden. Ik zou in die situatie daar ook van willen profiteren. Maar ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ik de eennahoogste bieder was en op deze manier de woning door mijn neus geboord was.

Wat dat betreft vraag ik me ook sterk af of zulk gedrag van de makelaars toegestaan is. En hoop ik dat ze hiervoor flink op de vingers getikt zouden worden.
Ja, dit. Het is hufterig van de makelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80

***members only***

Je makelaar zou toch een goed beeld moeten hebben, of hij dat beeld ook eerlijk met je deelt is een tweede. Veder lopen tools als Walter Living altijd een maand of 3 achter de feiten aan, puur omdat de verkoop lang duurt en het kadaster nou ook niet echt een bepaald fijne/snelle partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

lastig geval.

Wie wordt het?
De praktijk is (was?) volgens mij juist andersom. De huisjesmelker biedt op veel appartementen zonder voorbehoud met korte geldigheid en hoopt dan dat verkopers toehappen (en soms met succes).
Vaak ook woningen waar iets aan mankeert (drukke straat oid), geen invloed op de huurprijs maar wel op de koopprijs.

Wij hadden 1 belegger en die zat 60k onder de uiteindelijke verkoopprijs. En ook het laagste bod.
Nu staat een soortgelijke woning alweer 2 maanden te koop, dus ik denk dat de animo wat gezakt is (dure nieuwbouw woning).

Overigens zou ik voor een 1.500 euro hoger bod nooit een mondeling akkoord annuleren, bied dan 5k of 10k meer ofzo, dan zou ik erover nadenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 25-06-2022 21:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Toke_gt schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Volgens mij is het aanbod in deze prijsklasse hoog, omdat deze groep doorstromers versneld gaan verkopen nu de rente stijgt. Dat betekent dus meer aanbod, waardoor prijs/overbieding niet meer zo hoog is. Kopers kunnen weer vergelijken. Is er iets in de buurt waar je geen invloed op hebt, wat mensen afschrikt?
Wellicht dat de wijk gedateerd aan doet en we zitten zodanig aan de rand dat we wellicht te ver van uitvalswegen zitten en toch wel 5 minuten fietsen van de dichtstbijzijnde supermarkt.
5% onder de vraagprijs vind ik wel groot verschil. Mocht je tijd hebben te wachten, zou ik het huis na de zomer opnieuw aanbieden.
Onze makelaar adviseert juist niet te wachten in verband met de stijgende rente. De rente staat momenteel al weer boven de 4% vanaf 15 / 20 jaar vast, daarmee holt het budget van de kopers achteruit.

Zelf verwacht ik dat onze woning vooral interessant is voor jonge stellen of gezinnen waar een kleine op komst is, zoals we zelf en tientallen buren hier in de afgelopen jaren ook zijn komen wonen omdat er kinderen op komst waren. Een deel van deze groep heeft momenteel al een appartement of kleine woning van waaruit ze doorstromen en ook wat van de overwaarde van de afgelopen jaren in kunnen zetten. Mijn gevoel zegt dat nog iets langer wachten tot er zo iemand langs komt, de moeite waard kan zijn. Werkte m'n glazen bol maar O-)
Overigens vind ik het best suf van de makelaar om zulke verwachtingen te wekken. Dat was misschien zo in januari, maar sinds april echt niet meer.
Dit is misschien wel hetgene wat me het meeste dwars zit. Ik heb hier (zijdelings) opmerkingen over gemaakt, maar de reactie is dan meestal iets in de richting van "het is niet mijn bedoeling geweest om die verwachtting te wekken."
Wellicht heeft het ook iets te maken met dat hij een week voordat ie bij ons langs kwam nog een woning 50 meter verder op heeft verkocht 100k boven de vraagprijs en 250k boven onze vraagprijs. Er lijkt hier dus in een paar weken een complete omslag te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Fuff schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:23:
[...]

Ja dat is dus niet wat ik had verwacht. Wij kijken naar 120k aan verbouwing (waarvan 1/3 voor verduurzaming).

Sowieso schilderen doe je toch altijd wel? Maar blijkbaar zijn er mensen die er niet doorheen kunnen kijken en gelijk iets afhalen van het bod. Ik snap je teleurstelling wel, maar ik hoop dat je financieel niet in zwaar weer komt.
Ik heb vooral moeite om zomaar geld 'weg te geven' met het gevoel dat de makelaar hier wellicht beter z'n werk had kunnen doen of beter advies had kunnen geven. Dat geld kunnen we goed gebruiken voor ons nieuwe huis 8)

[ Voor 6% gewijzigd door jbvo op 25-06-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
jbvo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:51:
[...]
Onze makelaar adviseert juist niet te wachten in verband met de stijgende rente. De rente staat momenteel al weer boven de 4% vanaf 15 / 20 jaar vast, daarmee holt het budget van de kopers achteruit.
Op zichzelf klopt dat, maar je kunt er beter vanuit het grotere geheel naar kijken.
Mensen die zochten in de categorie waar jouw huis in valt (450K-500K) kunnen dat niet meer betalen als ze naar de maandlasten kijken. Zij zakken dus 1-2 categorieën. Maar de mensen die eerst naar een huis keken van 50K duurder, komen nu bij jullie uit. Daarom misschien toch slim om tot na de zomer te wachten, dan stijgt de vraag sowieso weer en zijn mensen gewend aan de nieuwe categorie. Je zit nu precies op die overgang dat het voor de een te duur is en de ander er nog niet aan wil dat die duurdere categorie onbereikbaar is geworden.

Ik zou in ieder geval een bod van -5% niet accepteren. Inleveren kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Toke_gt schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Op zichzelf klopt dat, maar je kunt er beter vanuit het grotere geheel naar kijken.
Mensen die zochten in de categorie waar jouw huis in valt (450K-500K) kunnen dat niet meer betalen als ze naar de maandlasten kijken. Zij zakken dus 1-2 categorieën. Maar de mensen die eerst naar een huis keken van 50K duurder, komen nu bij jullie uit. Daarom misschien toch slim om tot na de zomer te wachten, dan stijgt de vraag sowieso weer en zijn mensen gewend aan de nieuwe categorie. Je zit nu precies op die overgang dat het voor de een te duur is en de ander er nog niet aan wil dat die duurdere categorie onbereikbaar is geworden.

Ik zou in ieder geval een bod van -5% niet accepteren. Inleveren kan altijd nog.
Of de rente stijgt nog een procent ofzo en iedereen zakt weer een prijsklasse.
De VS is bijvoorbeeld een jaar eerder dan ons begonnen met de stijgende hypotheekrente. Daar zitten ze nu op 5,5%

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
jbvo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:59:
[...]

***members only***

Als het de woning is die ik denk, dan denk ik dat het misschien een beetje een 'te saaie' presentatie is.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Ik snap goed dat je daarin meegaat, die asbakken van makelaars moeten dit onmogelijk maken. Ze verkopen hun eigen kinderen nog, er zijn er 2 nodig om deze truc uit te halen. En de oplossing is zo eenvoudig, online portaaltje waar je met digid kunt bieden tot de sluitingstijd en geen seconde later, en dan ook anoniem de uitslag krijgen zodat je gevoel krijgt bij de markt. Ze houden het bewust zo schimmig, je hoort niet eens waarvoor een huis weggegaan is en of je 2e, 5e of 15e was.
Pagina: 1 ... 128 ... 193 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.