Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 127 ... 205 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:12
NeonovA schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:03:
[...]

Ondertussen zijn we zo'n 3 weken verder. Onze instapklare tussenwoning met ongeveer 130m2 woonoppervlakte van nog geen 4 jaar oud in regio Alkmaar is verkocht onder voorbehoud van financiering en de kopers zijn ondertussen begonnen om de koop z.s.m. af te ronden. De taxateur is op verzoek van de bank al langs geweest wat over het algemeen betekent dat ze het financieel wel moeten gaan redden.

***members only***

Wat ons wel tegenviel was het aantal bezichtigingen en biedingen. We wisten dat de markt al aan het veranderen was, maar hadden zeker gezien het recente bouwjaar en de vrij strakke afwerking toch nog wel meer geïnteresseerde verwacht.

Wij zijn in ieder geval blij dat het bijna rond is en denken dat het een goede keuze is geweest om hem eerder in de markt te zetten dan gepland. Hebben we de hoofdprijs voor ons huis gekregen? Nee. Zeker niet. Eerder zijn soortgelijke woningen voor ongeveer 20-40k meer verkocht maar gezien de huidige situatie zijn we tevreden over de uiteindelijke verkoopprijs. Wij kunnen nu met de overwaarde onze nieuwe woning naar hartenlust gaan inrichten zonder echt na te hoeven denken over de kosten, en dat is wat ons betreft het belangrijkste.

De tijd zal het leren of we de juiste keuze hebben gemaakt. ;)
Gefeliciteerd!

Uit nieuwsgierigheid, hebben jullie dat bod zo geaccepteerd? Is er nog onderhandeld? Of heeft de makelaar het 'meerdere kopers, voor 20k meer heb je het wel'-spelletje nog gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:06
https://www.funda.nl/koop...-jacob-van-lennepplein-7/

Een voorbeeld van een woning (boven 700k) die juist zeer populair is. Alle bezichtigen volgepland. Staat wel relatief goedkoop. Maar geeft ook aan dat populariteit echt niet voorbij is.....

Aanbod overspoelt. Zoiets zal fors overboden worden.

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 11-06-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:00
Compuchip87 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Gefeliciteerd!

Uit nieuwsgierigheid, hebben jullie dat bod zo geaccepteerd? Is er nog onderhandeld? Of heeft de makelaar het 'meerdere kopers, voor 20k meer heb je het wel'-spelletje nog gespeeld?
Wij hebben het bod zo geaccepteerd. Geen gekke spelletjes, daar houden wij helemaal niet van. We mogen blij zijn met een bod boven de vraagprijs.

Als ik overigens als koper er tijdig achter zou komen dat ik op zo’n manier in het ootje ben genomen had ik per direct de koop afgeblazen. :X

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 14:42
koerskii schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:08:
Ik postte per ongeluk in ontwikkelingen op de huizenmarkt topic, nu in de goede: Ik zit middenin mijn verkoop proces dus ik wil nog niet te veel details delen, maar van een terugval in Amsterdam in het starterssegment is mijn inziens nog weinig sprake. Meer dan 30 bezichtigingen gehad, waarvan meer dan 1/3de een (goed) bod heeft gedaan... ik deel later meer details.
Inmiddels is de bedenktermijn voorbij en kan ik wat meer delen over ons verkoop proces!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 20:43
koerskii schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Inmiddels is de bedenktermijn voorbij en kan ik wat meer delen over ons verkoop proces!

***members only***
Gefeliciteerd met de verkoop! 13 biedingen, wowie..

Mag ik vragen wat je aan promo hebt gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koerskii
Laapo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Gefeliciteerd met de verkoop! 13 biedingen, wowie..

Mag ik vragen wat je aan promo hebt gedaan?
Thanks! Voornamelijk zelf delen op Facebook, Instagram en ook in Whatsapp groepen van bekenden die ook in de leeftijdscategorie zitten om een eerste huis te kopen.. geen idee hoeveel er via die weg bekend met het huis zijn geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
[...]

***members only***
Goede ervaring! Geeft ook wel aan dat de markt nog echt actief is..!

22 bezichtigingen en overbieden is een supermooi aantal. Gefeliciteerd!!

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 11-06-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 02:42
Wanneer werden er bij jullie de meeste bezichtigingen aangevraagd? Direct na plaatsing op Funda of moest dit op gang komen?

Wij hebben hem donderdagavond op Funda gezet maar het aantal bezichtigingen op vrijdag einde dag viel me eerlijk gezegd tegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Ibbangin1 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:54:
Wanneer werden er bij jullie de meeste bezichtigingen aangevraagd? Direct na plaatsing op Funda of moest dit op gang komen?

Wij hebben hem donderdagavond op Funda gezet maar het aantal bezichtigingen op vrijdag einde dag viel me eerlijk gezegd tegen.
Members only:

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koerskii

Wij gingen zaterdag online en maandag einde middag hadden we 22 bezichtigen. De overige 10 kwamen in de dagen erna erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
koerskii schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Wij gingen zaterdag online en maandag einde middag hadden we 22 bezichtigen. De overige 10 kwamen in de dagen erna erbij!
Gefeliciteerd, interessant wel dus de theorie van het 1 dags filter klopt wel redelijk. hoe was de spreiding van de 10 er na?

Excuus ik zie dat dit al beantwoord is.

[ Voor 5% gewijzigd door sprhnk op 12-06-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

De eerste dagen na plaatsing. Even maandag afwachten. Wij hadden in het weekend veel langsrijders

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 23:10
[...]

***members only***
De makelaar acht niet waarschijnlijk dat starters niet langer dan een paar maanden zouden willen wachten op de oplevering? Lijkt mij juist logischer dan doorstromers, die hun huis ook weer kwijt moeten. Startende kopers zijn toch veel flexibeler met opzeggen huur of paar maanden langer in hotel Mama?

Makelaars 8)7 of het moet aan mij liggen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
dimi_v schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:27:
[...]

De makelaar acht niet waarschijnlijk dat starters niet langer dan een paar maanden zouden willen wachten op de oplevering? Lijkt mij juist logischer dan doorstromers, die hun huis ook weer kwijt moeten. Startende kopers zijn toch veel flexibeler met opzeggen huur of paar maanden langer in hotel Mama?

Starters willen inderdaad vaak niet te lang wachten, maar kunnen en doen het wel als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
Aomi schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Starters willen inderdaad vaak niet te lang wachten, maar kunnen en doen het wel als het moet.
Hangt van hun situatie af, zoals altijd. Toen ik ooit starter was, ging ik bijvoorbeeld echt geen maanden wachten. Dan maar iets anders, 9/10 starters woningen zijn redelijk vergelijkbaar dus waarom zou je. Maar goed onze huizen zoektocht was destijds ook binnen 2 weken over omdat we bij de 3e woning beet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dimi_v schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Welke datum telt er voor jubelton? Dat kan zomaar 50-150K budget schelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Welke datum telt er voor jubelton? Dat kan zomaar 50-150K budget schelen :X
De jubelton kan nog steeds heh alleen betaal je dan 6k belasting oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
koerskii schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:27:
[...]

De jubelton kan nog steeds heh alleen betaal je dan 6k belasting oid..
9.432 per ton in 2022. Dus 18.8K minder bestedingsruimte, maar geen harde limiet op 100k.

Toch een heel stuk minder aantrekkelijk om te gebruiken wanneer je overwaarde opneemt of een groot bedrag aan spaargeld overmaakt.

Daarbij ga ik er vanuit dat de ontvanger de eenmalige vrijstelling voor 22K voor een willekeurig doel al gebruikt heeft. In de praktijk verwacht ik dat veel kinderen die vrijstelling nog wel kunnen gebruiken. Doordat ze het vergeten zijn aan te geven bij de belastingdienst óf doordat het overgeboekte bedrag op papier de som van een aantal jaarlijkse donaties was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Zie ander topic, wij overwegen evt ons huis te koop te zetten (afhankelijk van of ons bod wordt geaccepteerd).

Wat is jullie recente ervaring met waardechecks zoals gratis waardebepalingen van makelaars, en de funda waardecheck? Kwamen deze overeen met de verkoopprijs van jullie woning? En hoe zat dit met de waarde-indicatie die door de verkoopmakelaar werd gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
Maliepaard schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:49:
Zie ander topic, wij overwegen evt ons huis te koop te zetten (afhankelijk van of ons bod wordt geaccepteerd).

Wat is jullie recente ervaring met waardechecks zoals gratis waardebepalingen van makelaars, en de funda waardecheck? Kwamen deze overeen met de verkoopprijs van jullie woning? En hoe zat dit met de waarde-indicatie die door de verkoopmakelaar werd gegeven?
Dat de digitale waarde checks 100k van elkaar kunnen afwijken haha. Dat gezegd hebbende is onze woning wel getaxeerd maar nooit te koop gezet. Die zat er tussenin maar was weer aann de lage kant als je kijkt naar de verkoop prijzen in onze straat. Echter de gerealiseerde verkoop prijzen in onze straat liggen behoorlijk uiteen voor vergelijkbare huizen (ook 100k).

Mijn beeld is zeker eind vorig jaar niemand het met zekerheid nog kon voorspellen doordat er zo fanatiek werd overboden. Nu zal het iets stabieler zijn. Maar ik ben benieuwd hoe dat in andere plaatsen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online

Walter Living was vrij goed overeen met de verkooprijs van rijtjeswoning die vroeger verhuurd was (kluswoning). Funda Waardecheck is echt veel te hoog (en ook vond ik het niet realistisch). De verkoopprijs was top van de range aangegeven voor de verkoopmakkelaar.

Maar je kan even boven scrollen voor mijn ervaring met verkopen (verkocht in maart).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaStar
Verkopers hoeven zich (nog) niet druk te maken - van een 'crash' is geen sprake. Wel afkoeling, maar dat is min of meer logisch:

https://www.rd.nl/artikel...ook-komende-jaren-oplopen

Huizenzoekers hoeven er volgens De Nederlandsche Bank (DNB) niet op te rekenen dat de huizenprijzen binnenkort gaan dalen. Wel denkt de toezichthouder dat de woningmarkt zal afkoelen door het oplopen van de hypotheekrente. Daardoor zullen de prijzen komende jaren waarschijnlijk blijven oplopen, maar niet meer zo sterk als voorheen.

Lees ook: "Zelfs als de huizenprijzen na het eerste kwartaal van dit jaar gelijk zouden blijven, zou de prijsstijging voor het hele jaar op afgerond 12 procent uitkomen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-08 11:32
Lastmanstanding schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Walter Living was vrij goed overeen met de verkooprijs van rijtjeswoning die vroeger verhuurd was (kluswoning). Funda Waardecheck is echt veel te hoog (en ook vond ik het niet realistisch). De verkoopprijs was top van de range aangegeven voor de verkoopmakkelaar.

Maar je kan even boven scrollen voor mijn ervaring met verkopen (verkocht in maart).
Walter living leunt best zwaar op de vraagprijs, een 'aantrekkelijke vanafprijs' levert dus ook een lage inschatting op. Daarnaast: Data-analyses gaan alleen op data die beschikbaar is, dus pas als het Kadaster besloten heeft het te verwerken. Daardoor loopt Walter altijd wel wat achter, zeker in een veranderende markt. Af en toe zit Walter er bij ons echt heel fors naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi

Wij hebben alleen makelaars over de vloer gehad die eigenlijk alleen een realistische vraagprijs durfden te noemen, omdat het inschatten van de veekoopwaarde gewoon te lastig was.

'De vraagprijs is wat je zeker krijgt, alles daar boven durven we geen uitspraken over te doen.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MaStar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:17:
Verkopers hoeven zich (nog) niet druk te maken - van een 'crash' is geen sprake. Wel afkoeling, maar dat is min of meer logisch:

https://www.rd.nl/artikel...ook-komende-jaren-oplopen

Huizenzoekers hoeven er volgens De Nederlandsche Bank (DNB) niet op te rekenen dat de huizenprijzen binnenkort gaan dalen. Wel denkt de toezichthouder dat de woningmarkt zal afkoelen door het oplopen van de hypotheekrente. Daardoor zullen de prijzen komende jaren waarschijnlijk blijven oplopen, maar niet meer zo sterk als voorheen.

Lees ook: "Zelfs als de huizenprijzen na het eerste kwartaal van dit jaar gelijk zouden blijven, zou de prijsstijging voor het hele jaar op afgerond 12 procent uitkomen."
Met dat soort voorspellingen kun je niet per se veel denk ik:

https://www.hypotheekrent...jging-huizenprijzen-2008/

En zie wat er daarna gebeurde.

De Rabo en volgens mij andere banken verwachtten aan het begin van de coronacrisis ook een stagnatie of zelfs een daling maar dat is ook niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
finsdefis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:24:
[...]

De Rabo en volgens mij andere banken verwachtten aan het begin van de coronacrisis ook een stagnatie of zelfs een daling maar dat is ook niet gebeurd.
Ik heb nog een artikel van de Rabobank waarin ze aangeven dat in 2022 de huizenprijzen 17% stijgen, lijkt me nu 3 maanden later vrij optimistisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
finsdefis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:24:
[...]

Maar dit gaat over begin van het jaar, versus over het jaar. Nu zitten we er middenin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• farao34
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
MaStar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Maar dit gaat over begin van het jaar, versus over het jaar. Nu zitten we er middenin.
Ik hecht weinig waarde aan voorspellingen en prognoses over de huizenmarkt. Niemand heeft een glazen bol en vaak is het wishful thinking. Of we een langdurig Japanscenario gaan krijgen of een aantal jaren van slechts afkoeling /gematigde daling dan wel een scherpe correctie, wie zal het zeggen. De feiten zijn dat het aanbod op Funda sinds januari fors is toegenomen, mensen meer en meer het advies krijgen eerst te verkopen en dan te kopen en A locaties (centrum Utrecht) niet meer binnen een week zijn verkocht voor ruim boven de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:46
supersoco80 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Walter living leunt best zwaar op de vraagprijs, een 'aantrekkelijke vanafprijs' levert dus ook een lage inschatting op. Daarnaast: Data-analyses gaan alleen op data die beschikbaar is, dus pas als het Kadaster besloten heeft het te verwerken. Daardoor loopt Walter altijd wel wat achter, zeker in een veranderende markt. Af en toe zit Walter er bij ons echt heel fors naast.
WalterLiving heeft ook een probleem met nieuwbouwhuizen.
Alles wat in na 2018 is gebouwd is naar mijn mening veel te hoog geschat.
Diverse nieuwbouwhuizen gezien waarvan de waarde volgens WL 800k was, vraagprijzen waren iets boven de 6t. Nu geloof ik niet dat mensen 2t erboven gaan bieden (in de huidige markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
Lastmanstanding schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ok dank, interessant om te horen! Ik ga even naar boven scrollen voor jouw eerdere ervaring.

Vooralsnog komt walter living bij ons een stuk lager uit, en funda waardecheck en de gratis waarderapporten van makelaars rond dezelfde (hogere) waarde. Morgen komt er een makelaar langs voor een duidelijkere schatting, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaStar
farao34 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Ik hecht weinig waarde aan voorspellingen en prognoses over de huizenmarkt. Niemand heeft een glazen bol en vaak is het wishful thinking. Of we een langdurig Japanscenario gaan krijgen of een aantal jaren van slechts afkoeling /gematigde daling dan wel een scherpe correctie, wie zal het zeggen. De feiten zijn dat het aanbod op Funda sinds januari fors is toegenomen, mensen meer en meer het advies krijgen eerst te verkopen en dan te kopen en A locaties (centrum Utrecht) niet meer binnen een week zijn verkocht voor ruim boven de vraagprijs.
Feiten? Hier vorige maand nog een woning in Utrecht verkocht voor de hoofdprijs. 25% overboden. Het is echt niet overal mesere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farao34
MaStar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:20:
[...]

Feiten? Hier vorige maand nog een woning in Utrecht verkocht voor de hoofdprijs. 25% overboden. Het is echt niet overal mesere...
Ik zou de huidige situatie geen misere willen noemen (als je 2009-2013 hebt meegemaakt weet je wat misere is). Ik benoem alleen wat nu de standaard lijkt te worden (gek dat je een huis koopt voor vraagprijs..) en jij de uitzondering.

Ik heb geen baat bij een neergaande huizenmarkt maar deze gekte was en is blijkbaar nog steeds extreem in jouw ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-08 11:32
Blik1984 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Ik heb nog een artikel van de Rabobank waarin ze aangeven dat in 2022 de huizenprijzen 17% stijgen, lijkt me nu 3 maanden later vrij optimistisch
Aan het begin van het hele Corona gebeuren hoorden mijn vriendin en ik een expert van de Rabobank op BNR. De prijzen zouden even stabiel blijven en dan dalen. Mede daarop besloten even te wachten. Tja...

Als een expert van de Rabobank er zo naast kan zitten ga ik geen van de experts hier geloven. Sorry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sprhnk
supersoco80 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Aan het begin van het hele Corona gebeuren hoorden mijn vriendin en ik een expert van de Rabobank op BNR. De prijzen zouden even stabiel blijven en dan dalen. Mede daarop besloten even te wachten. Tja...

Als een expert van de Rabobank er zo naast kan zitten ga ik geen van de experts hier geloven. Sorry.
Hehe de experts van de rabobank hadden er niet aangedacht dat de overheid alle bedrijven overeind zouden houden, en dat iedereen die thuis werkte in een klein rot appartement met krijsende vrouw of kind de hele dag op tweakers en funda zou zitten op zoek naar iets beters,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
Makelaar is inmiddels langs geweest, en de indicatie viel behoorlijk tegen, zo'n ton lager dan waar we op hadden gerekend eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Hoe normaal is het dat er een week tussen de eerste dag van bezichtigingen en de tweede zit? Ik heb het in het afgelopen jaar bij het zoeken van een huis nagenoeg nooit meegemaakt, maar dit is wel wat onze verkoopmakelaar nu geregeld heeft omdat de makelaar niet beschikbaar is gedurende de tussenliggende dagen. Nu is de eerste dag ondertussen al vol gepland met bezichtigingen dus dat is het probleem niet, maar het voelt vreemd dat er 7 dagen tussen de eerste en tweede dag zit met vervolgens de dinsdag erop de deadline waarop het bod binnen moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door 3clectic op 14-06-2022 19:08 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:59
Maliepaard schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:06:
Makelaar is inmiddels langs geweest, en de indicatie viel behoorlijk tegen, zo'n ton lager dan waar we op hadden gerekend eigenlijk..
Oei, das klote.
Hoeveel procent lager is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:32
3clectic schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:07:
Hoe normaal is het dat er een week tussen de eerste dag van bezichtigingen en de tweede zit? Ik heb het in het afgelopen jaar bij het zoeken van een huis nagenoeg nooit meegemaakt, maar dit is wel wat onze verkoopmakelaar nu geregeld heeft omdat de makelaar niet beschikbaar is gedurende de tussenliggende dagen. Nu is de eerste dag ondertussen al vol gepland met bezichtigingen dus dat is het probleem niet, maar het voelt vreemd dat er 7 dagen tussen de eerste en tweede dag zit met vervolgens de dinsdag erop de deadline waarop het bod binnen moet zijn.
Niet zo gebruikelijk, maar misschien een manier om kijkers te bewegen een hoog bod uit te brengen? Of vanuit de veronderstelling dat er bij die eerste groep kijkers al voldoende biedingen komen die de moeite waard zijn om die tweede dag te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
Compuhair schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:25:
[...]

Oei, das klote.
Hoeveel procent lager is dat?
Iets meer dan 15% lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Waar was jouw verwachting op gebaseerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
Hbeez schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Waar was jouw verwachting op gebaseerd dan?
Verkoopprijzen van omliggende huizen, en daar 10% van af getrokken. Ik denk dat we misschien nog wat indicaties bij andere makelaars gaan opvragen om te zien of die er hetzelfde in staan.. Hebben degenen die eerder een woning verkocht hebben dat ook gedaan, of gewoon 1 makelaar laten langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Maliepaard schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Verkoopprijzen van omliggende huizen, en daar 10% van af getrokken. Ik denk dat we misschien nog wat indicaties bij andere makelaars gaan opvragen om te zien of die er hetzelfde in staan.. Hebben degenen die eerder een woning verkocht hebben dat ook gedaan, of gewoon 1 makelaar laten langskomen?
Meerdere, kun je meteen het tarief een beetje onderhandelen.
We hadden er een die was de goedkoopste en met een ander hadden we de beste klik. Toen aan die 2e aangegeven dat we met hem verder wilden gaan indien hij het tarief van z'n concurrent nam. Dat vond ie prima ;)
Goedkoopste en duurste scheelde bij ons 5k.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 14-06-2022 20:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hbeez
[...]

Ik zou zeker even shoppen, en dan ook gelijk vragen naar de resultaten van de laatste 3-5 woningen. Ik heb de data van mijn woning bijgevoegd; ik heb dus in een periode van ongeveer 1 jaar 5 verschillende verkoopmakelaars over de vloer gehad. In september zat er 40k verschil tussen 2 verschillende makelaars, en in januari 60k verschil. Deze makelaar met de hoogste vraagprijs in gedachten had verwacht dat er 75k zou worden overboden. Uiteindelijk vonden wij zijn vraagprijs iets te hoog en zijn we daar met zo'n 15k onder gaan zitten, maar is er wel met 100k overboden. In geel zie je de eindbiedingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K8mDovGkWvRf5hsv0HeVZki60Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dE5IdYXYcgCWm5ojntKJ5BSw.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maliepaard
Dank, heel inzichtelijk! Ik heb een aantal makelaars aangeschreven, even kijken hoe die erin staan..

Je wil natuurlijk ook niet een te hoge vraagprijs hanteren en het risico lopen dat je die weer moet verlagen wegens geen animo. Lastig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:53
Ik lees hier vooral verkoop verhalen in de stad, maar wat zijn de ervaringen van mensen die in een dorp(je) wonen?

Members only:

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tinusvolkel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:23:
Ik lees hier vooral verkoop verhalen in de stad, maar wat zijn de ervaringen van mensen die in een dorp(je) wonen?

***members only***
Ha, toevallig komt morgen mijn woning ook op Funda, zo'n 15 min. bij jou vandaan in een dorpje dat tegen Veghel aan ligt. Zal hem hier morgen ook delen. Grootste verschil is dat mijn woning onderdeel is van een kleinschalig (6) appartementencomplex en vrijwel nieuw is (vorig jaar opgeleverd). Maar qua ligging en prijsklasse zitten we wellicht in elkaars vaarwater ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
FrankSpin schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:35:
***members only***

@Extrix
Dit moet wel bijna jullie woning zijn, of niet? Stille verkoop niet gewenste resultaat opgeleverd?
https://www.funda.nl/koop/meerstad/huis-88107044-het-sas-4/

Vindt het wel erg gewaagd om nu al te verkopen met opleverdatum pas in q1 2023. Denk dat je daarmee wel jezelf in de vingers snijdt qua opbrengst.
Denk ik ook.
Dit soort huizen zijn altijd wel in trek.
En met nieuwbouw weet je het nooit. Voor je het weet moet je nog 2-3 maanden wachten.
Dat kan je contractueel wel dichttimmeren, maar dit heeft zeker invloed op de financiering van de kopende partij.

Ik snap niet waarom de verkoopprijs van te voren invloed erop heeft.
In plaats van een taxateur van de bank, kan je ook een taxateur nemen uit de regio. Die kunnen meestal je hoog wat hoger inschatten. Een overbruggingshypotheek is max 90%. Dus doe maar 10% bovenop je waarde en dan kan je meer lenen.

Ga ik ook doen. Uiteindelijk kunnen we allemaal de lasten dragen (anders moet je het niet kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:53
kazuka schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Ha, toevallig komt morgen mijn woning ook op Funda, zo'n 15 min. bij jou vandaan in een dorpje dat tegen Veghel aan ligt. Zal hem hier morgen ook delen. Grootste verschil is dat mijn woning onderdeel is van een kleinschalig (6) appartementencomplex en vrijwel nieuw is (vorig jaar opgeleverd). Maar qua ligging en prijsklasse zitten we wellicht in elkaars vaarwater ;)
Haha succes (y) ondanks dezelfde ligging en prijsklassen verwacht ik toch een andere doelgroep :) dus zoveel "last" gaan we verwacht ik niet van elkaar hebben ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11
Deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Extrix op 16-06-2022 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maliepaard
Spannend! Hopelijk komt er een koper op af. Ik zou zelf als koper vooral veel nadelen zien in zo'n late oplevertermijn eigenlijk.. vaak betaal je rente-opslag, en waarschijnlijk zijn de huizenprijzen tegen die tijd ook gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Maliepaard schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:59:
Spannend! Hopelijk komt er een koper op af. Ik zou zelf als koper vooral veel nadelen zien in zo'n late oplevertermijn eigenlijk.. vaak betaal je rente-opslag, en waarschijnlijk zijn de huizenprijzen tegen die tijd ook gedaald.
Maar de rente wellicht gestegen dus dan kan het huis goedkoper zijn maandelijks ben je meer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
@FrankSpin valt mijn huis onder jou zoek criteria?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Q1-23 klikt ver weg, maar begint over 6 maanden en 2 weken. Dus zo dramatisch is dit nu ook weer niet. Denk als je graag dit huis wilt, je echt wel bereid bent te wachten. Een hypotheek kun je hierop afstemmen. Betaal je misschien ietsje meer rente, maar als je wacht en later koopt betaal je relatief meer voor rente en waarschijnlijk ook huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Extrix schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:19:
@FrankSpin valt mijn huis onder jou zoek criteria?
Nee. Maar als ik dat wel was geweest, had ik nu wel redelijke onderhandelingspositie. Misschien verstandig om bepaalde zaken met terugwerkende kracht nog even tussen member only tags te zetten.

Ik zie dat jullie woning nog niet heel oud is. Bevalt het niet zo goed in Meerstad? Ben wel benieuwd waar jullie nu gaan bouwen. Zoveel “vrije” kavels worden er niet aangeboden in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@Toke_gt dat klopt, maar vergeet niet dat materialen erg slecht leverbaar zijn en bouwvakkers er niet zijn. Collega nieuwe woning laten bouwen. Oplevering gepland augustus, werd november (vorig jaar). Ook regio Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Volgens mij kun je veel hypotheken een halfjaar van tevoren afsluiten. Daarom zou een halfjaar voor mij als verkoper ook de grens worden. Als koper zou je dan nog kunnen bedingen dat de eventuele bereidstellingsprovisie bij uitstel van de overdracht voor kosten van de verkopers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Shadow_Agent schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:14:
@Toke_gt dat klopt, maar vergeet niet dat materialen erg slecht leverbaar zijn en bouwvakkers er niet zijn. Collega nieuwe woning laten bouwen. Oplevering gepland augustus, werd november (vorig jaar). Ook regio Groningen
Maar dat is het probleem van verkoper, niet van koper toch? Je kunt altijd nog een paar weken bij Landal gaan logeren als oplevering wordt uitgesteld.
Ik verkocht mijn huis destijds ook met het idee dat ik ca 6 weken had tussen oplevering nieuwbouw en verhuizing. Dat werden er op het laatste moment toch krap drie door tekort metselaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 06:53:
[...]

Volgens mij kun je veel hypotheken een halfjaar van tevoren afsluiten. Daarom zou een halfjaar voor mij als verkoper ook de grens worden. Als koper zou je dan nog kunnen bedingen dat de eventuele bereidstellingsprovisie bij uitstel van de overdracht voor kosten van de verkopers komt.
Een half jaar is niet de max hoor. Je kunt echt wel voor een langere periode afsluiten, alleen betaal je dan iets meer rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Toke_gt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:16:
[...]

Een half jaar is niet de max hoor. Je kunt echt wel voor een langere periode afsluiten, alleen betaal je dan iets meer rente.
Uiteraard, maar het ging mij er vooral om dat je met een halfjaar standaard nog veel keus hebt. Bij langer vallen sommige (goedkopere) geldverstrekkers af of krijg je met een hoop gedoe te maken. Als koper zou ik daarom de grens simpelweg op een halfjaar zetten. En ik denk dat veel andere potentiële kopers net zo denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50

Shadow_Agent

Toke_gt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:14:
[...]

Maar dat is het probleem van verkoper, niet van koper toch? Je kunt altijd nog een paar weken bij Landal gaan logeren als oplevering wordt uitgesteld.
Ik verkocht mijn huis destijds ook met het idee dat ik ca 6 weken had tussen oplevering nieuwbouw en verhuizing. Dat werden er op het laatste moment toch krap drie door tekort metselaars.
Euhmmm ja inderdaad, klopt. Oeps... Foutje van mijn kant O-) was misschien meer een waarschuwing voor verkoper dat hij wellicht een dubbele verhuizing mag doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:59
[...]

Wij overbruggen in totaal zo’n 8 maanden. Offerte is 6 maanden geldig en verlengen we nog 2 maanden tegen 0% boeterente. Overigens nog niks over de hypotheek. Doorlooptijd zou 12 - 16 werkdagen zijn. Alles is ingediend op 24 mei dus vandaag zitten we op 16 werkdagen als ik goed tel.

Edit/toevoeging: wij hadden doordat we 8 maanden nodig hebben weinig keuze qua aanbieders.

[ Voor 6% gewijzigd door Stufferdt op 17-06-2022 08:24 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
[...]

Bij ING is je offerte maximaal 12 maanden geldig. Na 6 maanden ga je een boete betalen voor het vasthouden van het rentevoorstel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
[...]

Net wat je wil. Ik wilde gas geven en ben snel in zee gegaan met een makelaar. Achteraf heel blij mee want binnen 3 weken na mijn besluit was het verkocht onder voorbehoud. Elke week gaat de rente omhoog, iedere week kunnen dezelfde mensen in principe dus minder bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ColeJ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:37:
[...]

Net wat je wil. Ik wilde gas geven en ben snel in zee gegaan met een makelaar. Achteraf heel blij mee want binnen 3 weken na mijn besluit was het verkocht onder voorbehoud. Elke week gaat de rente omhoog, iedere week kunnen dezelfde mensen in principe dus minder bieden.
Wij hebben wel een paar makelaars langs laten komen. Omdat er wel een bepaalde klik moet zijn. Niet alleen met jou als verkoper, maar ook met de woning. Hij moet enthousiast over de woning kunnen zijn. Als je een vooroorlogse woning heb en de makelaar eigenlijk alleen nieuwbouw verkoopt, dan zal hij vooral dingen zien die we nu anders doen. In plaats van dat hij allerlei authentieke zaken positief ziet. En als je een unieke villa hebt, dan zou ik ook niet zo snel een makelaar kiezen die dertien in een dozijn rijtjeshuizen verkoopt. Maar soms 'vorel' je de klik pas als de makelaars een keer zijn langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Rubbergrover1 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Wij hebben wel een paar makelaars langs laten komen. Omdat er wel een bepaalde klik moet zijn. Niet alleen met jou als verkoper, maar ook met de woning. Hij moet enthousiast over de woning kunnen zijn. Als je een vooroorlogse woning heb en de makelaar eigenlijk alleen nieuwbouw verkoopt, dan zal hij vooral dingen zien die we nu anders doen. In plaats van dat hij allerlei authentieke zaken positief ziet. En als je een unieke villa hebt, dan zou ik ook niet zo snel een makelaar kiezen die dertien in een dozijn rijtjeshuizen verkoopt. Maar soms 'vorel' je de klik pas als de makelaars een keer zijn langs geweest.
Deels wel mee eens maar uiteindelijk doet de makelaar geen bod op je woning. Ik moet zeggen dat ik zelf tijdens het bezichtigen van woningen de makelaar ook altijd met een korreltje zout nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ColeJ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Deels wel mee eens maar uiteindelijk doet de makelaar geen bod op je woning. Ik moet zeggen dat ik zelf tijdens het bezichtigen van woningen de makelaar ook altijd met een korreltje zout nam.
De makelaar doet uiteraard geen bod op je woning. Maar een makelaar die enthousiast over een woning kan vertellen, en wellicht daarbij ook aspecten van de woning benoemt die jou nog niet waren opgevallen, kan wel enig verschil maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maliepaard
Wij hebben tot nu toe nog een andere makelaar langs laten kopen (verkoopindicatie volgt nog). Deze was naar mijn idee echt veel minder goed voorbereid dan de ander, mochten we ons huis verkopen dan wordt die het dus sowieso niet.

Wij hebben de eerste die we lieten langskomen overigens gekozen op basis van bezichtigingen die we zelf eerder hebben gehad (jaren terug), toen als potentiële koper altijd heel positieve ervaringen met hun kantoor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tinusvolkel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Haha succes (y) ondanks dezelfde ligging en prijsklassen verwacht ik toch een andere doelgroep :) dus zoveel "last" gaan we verwacht ik niet van elkaar hebben ;)
Thanks, jij ook! Zou hem hier ook nog even delen, dus bij deze.
Members only:

Ben wel benieuwd hoe het met interesse gaat zijn nu met de toenemende rente. Mijn vorige starters appartement 1.5 jaar geleden was ik binnen een week kwijt met flinke overwaarde. Ik denk dat die gekte intussen wel voorbij is maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Maliepaard schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:35:
Wij hebben tot nu toe nog een andere makelaar langs laten kopen (verkoopindicatie volgt nog). Deze was naar mijn idee echt veel minder goed voorbereid dan de ander, mochten we ons huis verkopen dan wordt die het dus sowieso niet.
Gelukkig dat je dan meer makelaars hebt laten komen. Het zou toch jammer zijn geweest als je toevallig die makelaar als enige langs had laten komen en niet wist dat een andere makelaar veel beter zou overkomen.
Wij hebben de eerste die we lieten langskomen overigens gekozen op basis van bezichtigingen die we zelf eerder hebben gehad (jaren terug), toen als potentiële koper altijd heel positieve ervaringen met hun kantoor gehad.
Dat is ook een goede manier inderdaad. Wat wij vooral ook als selectiecriterium hebben genomen is hoe de makelaar op Funda overkomt bij de huizen die ze aanbieden. Als mijn interesse helemaal niet werd gewekt, of als bepaalde aspecten aan een advertentie mij stoorden, dan viel die makelaar af. Of andersom, als tussen de huizen die onze interesse wekte een bepaalde makelaar vaak voorkwam, kwam die makelaar op de shortlist.
(Uiteraard dan als we keken naar 'vergelijkbare' huizen als ons huis in de buurt, om te zien hoe onze woning in de markt zou zijn. Niet als we keken naar een nieuwe woning.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:43
ColeJ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Misschien wel een aardig voorbeeld:

Makelaar 1
Ansicht aardige kerel. Wel type linnen broek en suède schoentjes met scooter. Deed niet echt iets fout, maar was niet bijzonder enthousiast of zo. Deed er volgens een week over om de offerte te mailen.

Makelaar 2
Wat oudere man, was direct enthousiast maar zag vooral dingen die ik zelf niet zo zag. Voorbeeld de keuken. Ik zie een keuken van 12 jaar oud, geen quooker, verouderd keramische kookplaat en een keukenblad wat mooier kan. Kortom, ik zie de keuken al minpunt.
Hij zag een keuken in neutrale kleuren, kasten die nog goed zijn met softclose.
Met een nieuw keukenblad, quooker en een nieuw inductie kookplaat ben je voor rond de 3500 euro klaar. Misschien nog een ander kleur greepje en je hebt een "nieuwe" keuken.
Verder zag hij ruimte voor een eventuele uitbouw en een zolder die opgedeeld kan worden in 3 slaapkamers.

Kortom, hij ziet potentie en kan dit ook overbrengen aan eventuele kopers.

Je kan wel raden voor welke makelaar we zijn gegaan,

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 18:22
kw_nl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Misschien wel een aardig voorbeeld:

Makelaar 1
Ansicht aardige kerel. Wel type linnen broek en suède schoentjes met scooter. Deed niet echt iets fout, maar was niet bijzonder enthousiast of zo. Deed er volgens een week over om de offerte te mailen.

Makelaar 2
Wat oudere man, was direct enthousiast maar zag vooral dingen die ik zelf niet zo zag. Voorbeeld de keuken. Ik zie een keuken van 12 jaar oud, geen quooker, verouderd keramische kookplaat en een keukenblad wat mooier kan. Kortom, ik zie de keuken al minpunt.
Hij zag een keuken in neutrale kleuren, kasten die nog goed zijn met softclose.
Met een nieuw keukenblad, quooker en een nieuw inductie kookplaat ben je voor rond de 3500 euro klaar. Misschien nog een ander kleur greepje en je hebt een "nieuwe" keuken.
Verder zag hij ruimte voor een eventuele uitbouw en een zolder die opgedeeld kan worden in 3 slaapkamers.

Kortom, hij ziet potentie en kan dit ook overbrengen aan eventuele kopers.

Je kan wel raden voor welke makelaar we zijn gegaan,
Ik had ook precies zo'n ervaring. Een makelaar over de vloer gehad die gewoon niet erg enthousiast was over onze woning, en vooral minpunten leek te zien. Een ander die juist potentie zag, en pluspunten. Dit resulteerde ook in een heel andere inschatting van wat de opbrengst zou zijn (met corresponderend verschil in geadviseerde vraagprijs). De uiteindelijke verkoopprijs eind vorig jaar overtrof zelfs de verwachtingen van de optimist. Heel blij dat we niet met de 'zuurpruim' in zee zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Vorige week fotograaf over de vloer gehad maar helemaal niet blij met het resultaat. Gaat om een heel licht apaprtement met mooi uitzicht maar de video is erg donker en het uitzicht is niet goed te zien (wit geworden want zonige dag). Met mijn ipgone 12 maak ik mooiere videos dan de fotograaf (alhoewel natuurlijk minder stabiel want geen gimbal).

Met fotos ongeveer hetzelfde verhaal, het uitzicht staat er niet mooi op (niet scherp niet HDR. Zie bijvoorbeeld onderstaande foto. Ipv iets verder in te zoomen en het gebouw gedeeltelijk ervoor weg te laten, en een HDR foto te maken krijg ik onderstaande. Lijkt wel scherp gesteld op de balustrade. Dit kan toch niet? Met iphone had ik zelf betere fotos kunnen maken.
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maliepaard
Oh wat balen zeg! Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Is de fotograaf via een makelaar geregeld? Zo ja wat vindt die ervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Crazy D

I think we should take a look.

mmmmmark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:32:
Vorige week fotograaf over de vloer gehad maar helemaal niet blij met het resultaat. Gaat om een heel licht apaprtement met mooi uitzicht maar de video is erg donker en het uitzicht is niet goed te zien (wit geworden want zonige dag). Met mijn ipgone 12 maak ik mooiere videos dan de fotograaf (alhoewel natuurlijk minder stabiel want geen gimbal).

Met fotos ongeveer hetzelfde verhaal, het uitzicht staat er niet mooi op (niet scherp niet HDR. Zie bijvoorbeeld onderstaande foto. Ipv iets verder in te zoomen en het gebouw gedeeltelijk ervoor weg te laten, en een HDR foto te maken krijg ik onderstaande. Lijkt wel scherp gesteld op de balustrade. Dit kan toch niet? Met iphone had ik zelf betere fotos kunnen maken.

***members only***
Niet helemaal mee eens.. extreem voorbeeld: ooit in een vakantie huisje gezet met zicht op zee. Ja, ter grote in van een postzegel. In real life dus he, niet op een foto. Op de foto was die postzegel uitvergroot. Alle context was weggeknipt en het stukje zee bleef over |:(

Nu zie je op de foto doordat je een stukje balkon ziet, diepte en heb je een idee bij hoever het allemaal weg is.
Maar foto is wel erg licht en flets.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:40
Eind deze week/begin komende week hadden we in de planning staan om onze woning in de markt zetten. Echter…. afgelopen maandag zijn onze directe buren (bij dezelfde makelaar) in de verkoop gegaan. :/

Beetje aanvullende info; de woning is nagenoeg hetzelfde, met dezelfde indeling en afwerkingsniveau. Verschil zit ‘m in het feit dat wij een garage hebben, een slaapkamer (op zolder) extra hebben, een dakkapel, en een wat beter uitgewerkte tuin hebben. Verschil in vraagprijs gaat waarschijnlijk €35k zijn.

De makelaar raadt aan om eerst te peilen hoe de woning van de buren verkocht wordt om te kijken hoe wij onze woning in de markt moeten zetten. Wij neigen zelf naar asap in de verkoop te gaan. Zelf zien we geen nadeel aan het zo snel mogelijk in de verkoop gaan, eerder dat we wellicht een koper van de buren kunnen “meepikken”.

Hoe zien jullie dit? Of bekijken wij het te simpel? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Chalk schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:56:
Eind deze week/begin komende week hadden we in de planning staan om onze woning in de markt zetten. Echter…. afgelopen maandag zijn onze directe buren (bij dezelfde makelaar) in de verkoop gegaan. :/

Beetje aanvullende info; de woning is nagenoeg hetzelfde, met dezelfde indeling en afwerkingsniveau. Verschil zit ‘m in het feit dat wij een garage hebben, een slaapkamer (op zolder) extra hebben, en een wat beter uitgewerkte tuin hebben. Verschil in vraagprijs gaat waarschijnlijk €35k zijn.
Aan de ene kant kun je via je buren het water testen. Veel bezichtigingen, meer biedingen boven de vraagprijs ja of nee. Als koper zie ik geen nadeel in twee woningen in dezelfde straat. Zeker niet als de tweede hoewel duurder gewoon meer waar voor je geld biedt. Dingen als een extra slaapkamer, wel eigen garage zijn usp. Kun je proberen te fixen bij de andere woning zonder maar succes met een klusjesman charteren + de extra bouwkosten. Als ik de keuze heb als koper ga ik voor meer features. Mogelijk zit je wel je buren in de weg. Dus hoe goed is de band met de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Maliepaard schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:25:
Oh wat balen zeg! Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Is de fotograaf via een makelaar geregeld? Zo ja wat vindt die ervan?
Via de makelaar, nog geen reactie van gehad tot nu toe…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22

Beetje aanvullende info; de woning is nagenoeg hetzelfde, met dezelfde indeling en afwerkingsniveau. Verschil zit ‘m in het feit dat wij een garage hebben, een slaapkamer (op zolder) extra hebben, een dakkapel, en een wat beter uitgewerkte tuin hebben. Verschil in vraagprijs gaat waarschijnlijk €35k zijn.

De makelaar raadt aan om eerst te peilen hoe de woning van de buren verkocht wordt om te kijken hoe wij onze woning in de markt moeten zetten. Wij neigen zelf naar asap in de verkoop te gaan. Zelf zien we geen nadeel aan het zo snel mogelijk in de verkoop gaan, eerder dat we wellicht een koper van de buren kunnen “meepikken”.

Het klinkt alsof je verrast bent dat je buurman ook te koop staat.
Had je makelaar echt wel even mogen zeggen. Ergens zet je hiermee elkaar toch voor blok.
Wanneer 2 huizen in de straat te koop staan, zou ik persoonlijk niet een wanhoopsbod doen. Maar dat ben ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55

De hoogste bieder op het huis van je buren had ook jou hoogseizoen bieder kunnen zijn.
Ik zou je woning in de huidige markt dan ook asap te koop zetten.
Denk dat je buren daar meer last van hebben dan jij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
TheJason schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:15:
[...]

De hoogste bieder op het huis van je buren had ook jou hoogseizoen bieder kunnen zijn.
Ik zou je woning in de huidige markt dan ook asap te koop zetten.
Denk dat je buren daar meer last van hebben dan jij.
De spoeling van kopers die denken dat dik overbieden nodig is om de woning te krijgen wordt elke dag dunner, dus zou zeker niet passief op m'n beurt wachten..in plaats daarvan de prijs strategisch / scherp inzetten, dus ipv 35k verschil bv 20k verschil.

Kijk voor de gein eens naar de data van mijn woning. Wil je die hoogste bieder eruit vissen of wachten op de enahoogste bieder?

[ Voor 15% gewijzigd door Hbeez op 20-06-2022 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:51

Ik zou er juist gebruik van maken, zeker als jullie woning de mooiere is. Men gaat dan toch vergelijken, en als jullie dan een paar dagen achter de buren aanlopen zou ik juist bij jullie meer biedingen verwachten.

Het zou ook kunnen dat de makelaar juist bang is met het huis van de buren te blijven zitten B)

[ Voor 3% gewijzigd door big bang op 20-06-2022 20:29 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 20:43
Ik zou in ieder geval de buren een week de tijd gunnen om hun verkoop rond te maken. Tegelijk te koop staan lijkt mij ongunstig voor beiden. Geeft ook meteen een hele actuele situatie van de plaatselijke markt weer en dan heb je zelf de ook nog de betere woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Crazy D schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Niet helemaal mee eens.. extreem voorbeeld: ooit in een vakantie huisje gezet met zicht op zee. Ja, ter grote in van een postzegel. In real life dus he, niet op een foto. Op de foto was die postzegel uitvergroot. Alle context was weggeknipt en het stukje zee bleef over |:(

Nu zie je op de foto doordat je een stukje balkon ziet, diepte en heb je een idee bij hoever het allemaal weg is.
Maar foto is wel erg licht en flets.
Ik weet niet precies wat het is maar de foto is gewoon niet mooi, springt er niet uit en nodigt niet uit. Inderdaad ook flets en overbelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
mmmmmark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Ik weet niet precies wat het is maar de foto is gewoon niet mooi, springt er niet uit en nodigt niet uit. Inderdaad ook flets en overbelicht.
Heb er misschien geen verstand van maar vind de foto echt niet slecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
mmmmmark schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Maar de foto heeft waarschijnlijk wel een realistisch beeld van het uitzicht. Dat lijkt mij ook wel belangrijk. En daarnaast is dit één foto tussen 20 of 30 andere foto's. Als koper zou ik hier zeker niet op afknappen.

Mijn indruk als potentiële koper is juist: zo te zien heb je vanaf je balkon een leuk en ver uitzicht op groen, water en de bebouwing. Het gaat er daarbij niet om dat je alle details in de verte scherp kunt zien, maar het gaat er om dat je een idee hebt van hoe je op je balkon zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:25:
[...]

Maar de foto heeft waarschijnlijk wel een realistisch beeld van het uitzicht. Dat lijkt mij ook wel belangrijk. En daarnaast is dit één foto tussen 20 of 30 andere foto's. Als koper zou ik hier zeker niet op afknappen.

Mijn indruk als potentiële koper is juist: zo te zien heb je vanaf je balkon een leuk en ver uitzicht op groen, water en de bebouwing. Het gaat er daarbij niet om dat je alle details in de verte scherp kunt zien, maar het gaat er om dat je een idee hebt van hoe je op je balkon zit.
Heb ze wel is slechter gezien op Funda. Dan vooral op gebied van licht inval. Ik zou als kijker niet vallen op deze foto.

Geen slecht uitzicht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aomi
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Inmiddels staan we in de verkoop maar aan de hoeveelheid geplande bezichtigingen is niet echt te zien dat de markt op z'n gat ligt...

Ik hou jullie verder wel op de hoogte wanneer alles rond en definitief is maar ik denk dat we bang zijn geweest om niks.
Aan de andere kant is rust en zekerheid me ook wel wat waard dus spijt hebben we zeker nog niet...
Goed, we zijn weer een paar weken verder nu en de bedenktijd is voorbij dus nu kan het :D

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Aomi schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Goed, we zijn weer een paar weken verder nu en de bedenktijd is voorbij dus nu kan het :D

***members only***
Een tegenbod op een bod boven de vraagprijs?! :D

Hoe leg je dat ooit aan je kleinkinderen uit? :P

Maar gefeliciteerd:).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 21-06-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
Sport_Life schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:25:
[...]

daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik zou dat als potentiele koper denk ik gewoon weglachen en zeggen 'dit is m'n bod en daar moet u het mee doen'. Tegenbod op een bod boven de vraagprijs, gekkenhuis zeg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
Fr33z schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:36:
[...]

daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik zou dat als potentiele koper denk ik gewoon weglachen en zeggen 'dit is m'n bod en daar moet u het mee doen'. Tegenbod op een bod boven de vraagprijs, gekkenhuis zeg :+
Waarom niet, er waren nog 9 bezichtigingen. Juist doordat het bod slechts het weekend geldig was geeft wel een beetje aan dat de kopers desperate waren en het huis wilden hebben. Ze wilden voorkomen dat die 9 andere mensen het huis nog zagen en een bod konden doen, dat is wel wa extra geld waard

[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 21-06-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farao34
Sport_Life schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Maar gefeliciteerd:).
Dat is wel vreemd..volgens het contractenrecht kan dat helemaal niet. Je kan het bod afwijzen of accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Of iets hogere vraagprijs, 395k bv (en hopen op een bod van 410k), maarja achteraf is altijd makkelijk praten :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
farao34 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Dat is wel vreemd..volgens het contractenrecht kan dat helemaal niet. Je kan het bod afwijzen of accepteren.
Een tegenbod doen is toch een afwijzing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:51
[...]

Dan wijs je hem af, maar geeft terloops aan dat een bod van 10k hoger wel geaccepteerd wordt. Poteetoo potaatoo..

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aomi
Fr33z schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:36:
[...]

'een mooi bod, 400k, maar maandag zijn er nog 9 bezichtigingen en om die allemaal af te bellen... daar is het bod niet mooi genoeg voor'

Kan toch?
We hadden overigens geen biedingsronde, en gewoon ouderwets onderhandelen mag toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:49

kgl

In 2010 zette ik mijn appartement te koop tegelijk met een ander appartement in hetzelfde complex. Tijdens een open huis van de benedenburen kwam daar een kijker langs die zag dat ook mijn appartement te koop stond. Omdat mijn appartement een gunstiger ligging in het complex had, leverde hun open huis mij een bezichtiging en vervolgens een koper op. De buren beneden waren niet blij.
Moraal van het verhaal: tegelijk te koop staan hoeft niet verkeerd uit te pakken, zeker niet als je huis een paar voordelen heeft ten opzichte van het andere aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Sport_Life schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:49:
Of iets hogere vraagprijs, 395k bv (en hopen op een bod van 410k), maarja achteraf is altijd makkelijk praten :).
Eerst wilden we ook hoger inzetten, maar omdat vergelijkbare huizen met vp 385k/ 400k niet verkocht werden zijn we lager de markt op gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

contractenrecht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom is dat vreemd dan? Een tegenbod is gewoon een afwijzing van het bod, vergezeld van een nieuw voorstel. Is al decennia heel gebruikelijk, alleen nu werkt het (vaak nog) "andersom" dan we van vroeger gewend zijn.

Ging vroeger niet anders hoor. Je bood een bedrag (ver) onder de vraagprijs, maar net hoog genoeg om serieus genomen te worden. Dan ga je dus in onderhandeling. De verkoper wijst je openingsbod af en komt met een tegenvoorstel. Dat spelletje herhaalt zich, tot de partijen OF ergens in het midden bij elkaar komen OF 1 van de partijen afhaakt.

Ik heb geen ervaring met de "nieuwe manier" met overbieden overigens. Wij hadden de mazzel in 2020 nog te kunnen onderhandelen en enkele procenten onder de vraagprijs uit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2022 10:58 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 205 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.