Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 119 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:00
Sup4rdurt schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:42:
Vandaag het resultaat van 9 bezichtingen op een starters appartement (48m2/1 kamer):

0 biedingen

Moet wel wat in het huis gebeuren maar is ook niet compleet onbewoonbaar. Heb gelukkig geen noodzaak tot verkoop maar zoveel druk staat hier nou ook niet op de woningmarkt (Almere).
wat is je definitie van 'wel wat gebeuren'? nummer 17 :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-06 22:39
Vandaag het resultaat van 9 bezichtingen op een starters appartement (48m2/1 kamer):

0 biedingen

Moet wel wat in het huis gebeuren maar is ook niet compleet onbewoonbaar. Heb gelukkig geen noodzaak tot verkoop maar zoveel druk staat hier nou ook niet op de woningmarkt (Almere).
De beschrijving begint met een mededeling dat het een bieden vanafprijs is, dus dat kan afschrikken. Verder ziet het er prima uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kRazj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 19:35
Lees al een tijdje mee. Vorige week in het noorden van het land (omgeving Groningen) huis op Funda gezet. Binnen 1 dag 15 bezichtigingen gepland (helemaal vol + nog reserverlijst). Het is een huis waar we veel in geïnvesteerd hebben en eigenlijk niks aan gedaan hoeft te worden. We zijn erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:36
noslen schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:19:
[...]

De beschrijving begint met een mededeling dat het een bieden vanafprijs is, dus dat kan afschrikken. Verder ziet het er prima uit.
Qua onderhoud etc ziet het er prima uit. Maar het heeft wat nadelige aspecten waar je weinig aan kunt doen: een wat anonieme entree (je ziet zelf ook alleen door het kijkgaatje voor wie je de deur opent), een felgekleurde gevelbekleding op de verdieping, geen balkon, weinig bergruimte in huis (geen aparte berging?), slaapkamer zonder raam, hoge m2-prijs vergeleken met andere woningen. Gezien het overige aanbod kan ik me wel voorstellen dat mensen hier niet voor in de rij staan. Het zal best verkopen, maar duurt wat langer.
Wat je kunt doen om het wat aantrekkelijker te maken (in ieder geval voor de foto): richt het zo ruim mogelijk in. Dus huur een opslagruimte, haal thuiswerk/tweakerplek voor de foto even weg en maak daar weer een leuke eethoek; plaats zithoek met de bank tegen de muur of het raam, tv tegen korte wand; kastje met spullen bij de entree weg. Dan heb je een indeling waarvan mensen bij bezichtiging niet meteen het gevoel hebben dat het te klein is.
En verder: geduld hebben. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
6 weken voor de passeerdatum hebben de kopers nog geen afspraak gemaakt voor een taxatie. Koop is gedaan zonder voorbehoud van financiering. Tegen de tijd dat een afspraak is gemaakt en rapport beschikbaar is er dus nog maar 5 weken voor de passeerdatum. Het lijkt mij een beetje kort dag worden allemaal, maargoed, het is verder aan hen de financiering rond te krijgen en verder niet iets voor mij om mee bezig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07

0 biedingen

'Moet wel wat gebeuren maar niet compleet onbewoonbaar'... :D ik kreeg visioenen van jaren '70 badkamers en keukens. Maar dit ziet er toch prima uit!? Badkamer is lekker ruim en het toilet is apart, altijd een pre. Leuk ook met die zwemvijver en dat prive-grasveld. Inderdaad jammer van de slaapkamer zonder buitenraam, maar daar is het ook een studio voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
Hbeez schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:56:
6 weken voor de passeerdatum hebben de kopers nog geen afspraak gemaakt voor een taxatie. Koop is gedaan zonder voorbehoud van financiering. Tegen de tijd dat een afspraak is gemaakt en rapport beschikbaar is dus nog maar 5 weken. Het lijkt mij een beetje kort dag worden allemaal, maargoed, het is verder aan hen de financiering rond te krijgen en verder niet iets voor mij om mee bezig te zijn?
Als ze geen financiering nodig hebben hoeven ze ook geen taxatie te doen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
6 weken voor de passeerdatum hebben de kopers nog geen afspraak gemaakt voor een taxatie. Koop is gedaan zonder voorbehoud van financiering. Tegen de tijd dat een afspraak is gemaakt en rapport beschikbaar is dus nog maar 5 weken. Het lijkt mij een beetje kort dag worden allemaal, maargoed, het is verder aan hen de financiering rond te krijgen en verder niet iets voor mij om mee bezig te zijn?
Misschien hebben ze geen voorbehoud omdat ze geen financiering nodig hebben? Dan hebben ze ook geen taxatie nodig.

Bij mij was de taxatie binnen een week gereed, 5 weken klinkt wel erg lang.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Soms is er een desktoptaxatie, daar merk je als verkoper helemaal niks van. Ik zou me geen zorgen maken. En als je dat toch doet, zou ik bij de verkoper laten navragen of je nog een taxateur kunt verwachten ivm je agenda/voorbereiding verhuizing/verzinmaarwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:14

CeesKees

I rest my Kees

Kathia schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:57:
[...]

Als ze geen financiering nodig hebben hoeven ze ook geen taxatie te doen toch?
Ze hebben geen voorbehoud opgenomen. Dat wil zeggen dat het geen geldige reden tot annuleren/ontbinden van de koop is.
Dat wil niet zeggen dat ze geen financiering nodig hebben.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
SmurfLink schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:58:
[...]

Misschien hebben ze geen voorbehoud omdat ze geen financiering nodig hebben? Dan hebben ze ook geen taxatie nodig.

Bij mij was de taxatie binnen een week gereed, 5 weken klinkt wel erg lang.
Zou goed kunnen ja! Het is een jong stel dat nu in een zeer bescheiden flatje woont, maar natuurlijk vanalles is mogelijk.

Ik bedoelde 5 weken voor de passeerdatum, heb de zin nu verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
CeesKees schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:07:
[...]

Ze hebben geen voorbehoud opgenomen. Dat wil zeggen dat het geen geldige reden tot annuleren/ontbinden van de koop is.
Dat wil niet zeggen dat ze geen financiering nodig hebben.
Dit inderdaad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Hbeez Er zijn natuurlijk veel manieren om een woning te financieren zonder dat er een fysieke taxatie op locatie nodig is. Desktoptaxatie, woz waarde, familiebank, eigen vermogen, etc…

Maar goed, er is geen voorbehoud, dus de koop is definitief..

Overigens, ook als er wel een voorbehoud is, krijg je niet standaard een terugkoppeling dat de financiering rond is. Meestal verloopt het voorbehoud gewoon zonder kennisgeving/inroeping ervan.

Komt vast goed, dus.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03
jessy100 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:43:
wat is je definitie van 'wel wat gebeuren'? nummer 17 :)?
Nou, in de aankomende paar jaar moet zeker de keuken en in mindere mate de badkamer vernieuwd worden. Deze heb ik in de tijd dat ik er zit, weinig onderhouden. Op de foto's komt dat niet heel duidelijk naar voren (voor de keuken), bij de badkamer kun je dat aan onder andere de radiator zien.
noslen schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:19:
Dat was het idee van de makelaar. Ik had al wel aangegeven wat de prijs is waarmee ik akkoord ga (is hoger dan de vraagprijs) maar volgens de makelaar is het in deze markt toch zo dat er standaard overgeboden wordt. Helaas in mijn geval niet :+
Toke_gt schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:21:
Wat je kunt doen om het wat aantrekkelijker te maken (in ieder geval voor de foto): richt het zo ruim mogelijk in. Dus huur een opslagruimte, haal thuiswerk/tweakerplek voor de foto even weg en maak daar weer een leuke eethoek; plaats zithoek met de bank tegen de muur of het raam, tv tegen korte wand; kastje met spullen bij de entree weg. Dan heb je een indeling waarvan mensen bij bezichtiging niet meteen het gevoel hebben dat het te klein is.
Dat was grappig genoeg ook min of meer de indeling voordat we gingen thuiswerken in de afgelopen 2 jaar. Alleen dan geen echte eettafel maar een bartafel.

Er is momenteel nog wel interesse vanuit een investeerder maar die onderzoekt nog of er in de stad sprake is van toekomstige regelgeving die het verhuren wellicht kan tegengaan. Ook is er nog wel een reservelijst met geintereseerden.

Ik wacht wel even af waar de makelaar mee komt.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sup4rdurt schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:18:
[...]

Dat was grappig genoeg ook min of meer de indeling voordat we gingen thuiswerken in de afgelopen 2 jaar. Alleen dan geen echte eettafel maar een bartafel. .
Ah, dat bedoelde ik ook hoor. Die bartafel vind ik juist wel leuk, maar die komt zo niet zo goed tot zijn recht. Daarom dat thuiswerken even aan de kant, dan oogt het stukken ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:08
Je hoort ondertussen links en rechts toch wat verhalen over een iets afkoelende woningmarkt. De huizenprijzen zijn ook ruim 2 procent gedaald afgelopen kwartaal. Zal iets te maken hebben met de inflatie en de oekraine situatie.

Hoe is de ervaring hier? Mijn woning is maandje geleden verkocht (onder voorbehoud financiering dus daar wachten we nu op) dus als het goed is raakt het mij niet meer maar ik ben toch benieuwd.

Overigens heeft wachten op een daling voor veel mensen kwa onderbuik gevoel misschien waarde maar of het heel realistisch is weet ik niet. Een correctie op de huizenprijzen vindt historisch gezien alleen plaats als het financiele systeem nagenoeg op omvallen staat. Daar komt bij dat de huizenprijzen in 2008 in Nederland in vergelijking met andere landen relatief veel daalde omdat de overheid in een soort paniekreactie strenge leennormen ging invoeren.

De huizenprijzen in bijvoorbeeld Duitsland waren in 2010/2011 eigenlijk alweer hersteld.

[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 11-04-2022 22:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 20:48
Kleine update over ons verkooppproces:

Vrijdagmiddag op Funda gekomen.
Gisteren ochtend bericht gekregen dat alle bezichtigingen vol zitten en er al een wachtlijst is van 10 personen. Ze hadden toen nog niet de hele mailbox kunnen behandelen en de telefoon bleef ook maar overgaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Laatst online: 12:29
Vorige week mijn appartement binnen een halve dag verkocht ('s morgens op Funda, 's middags bezichtiging + uitstekend bod) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:07
pipapaulus schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:46:
Vorige week mijn appartement binnen een halve dag verkocht ('s morgens op Funda, 's middags bezichtiging + uitstekend bod) d:)b
Haha gefeliciteerd!
Of mensen een pak melk halen bij de supermarkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

mentalozzie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:48:
[...]

Haha gefeliciteerd!
Of mensen een pak melk halen bij de supermarkt..
Op een pak melk zit geen 3 dagen wettelijke bedenktijd, voor zover ik weet ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
pipapaulus schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:46:
Lekker hoor! Was het echt een knock-out bod waardoor je geen andere bezichtigingen meer hebt ingepland? Heb je ook wat meer info (regio, prijsklasse, staat van onderhoud etc)?
Want bovenstaande info kan de rest van het forum niet zoveel mee behalve je feliciteren. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Laatst online: 12:29
THM0 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:10:
[...]

Lekker hoor! Was het echt een knock-out bod waardoor je geen andere bezichtigingen meer hebt ingepland? Heb je ook wat meer info (regio, prijsklasse, staat van onderhoud etc)?
Want bovenstaande info kan de rest van het forum niet zoveel mee behalve je feliciteren. :)
Het bod was ruim boven de vraagprijs en viel in de range waar ik super tevreden mee zou zijn op voorhand. Prijsklasse rond de 270, verkocht voor rond de 300 :) Prima staat van onderhoud en in principe instapklaar.
Sport_Life schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:07:
[...]

Op een pak melk zit geen 3 dagen wettelijke bedenktijd, voor zover ik weet ;).
Die liep vannacht af :D

[ Voor 16% gewijzigd door pipapaulus op 12-04-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 01:18
Wat is handig om af te spreken qua bezichtigingen? Iedereen met interesse mag komen kijken of een aantal dagen/slots? Vind het een gekke situatie als er 10 man mag komen kijken en 20 op een wachtlijst staan. Hoe maak je hier goede afspraken over met een makelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
blottle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:08:
Kleine update over ons verkooppproces:

Vrijdagmiddag op Funda gekomen.
Gisteren ochtend bericht gekregen dat alle bezichtigingen vol zitten en er al een wachtlijst is van 10 personen. Ze hadden toen nog niet de hele mailbox kunnen behandelen en de telefoon bleef ook maar overgaan.

***members only***
Kan de makelaar niet een of twee extra kijkdagen inplannen? Of een open huis van een uurtje of 3. Zou elke potentiële koper willen mee pakken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Laapo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:53:
Wat is handig om af te spreken qua bezichtigingen? Iedereen met interesse mag komen kijken of een aantal dagen/slots? Vind het een gekke situatie als er 10 man mag komen kijken en 20 op een wachtlijst staan. Hoe maak je hier goede afspraken over met een makelaar?
Lekker de makelaar zijn werk laten doen en je er verder niet mee bemoeien. ;) Beter voor je bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
SmurfLink schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:14:
[...]

Lekker de makelaar zijn werk laten doen en je er verder niet mee bemoeien. ;) Beter voor je bloeddruk.
Haha, nee. Dat gaat helaas niet. Van niet bemoeien krijg ik juist een hoge bloeddruk. Ik heb nog geen makelaar ingeschakeld maar ben nog aan het oriënteren. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Laapo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:23:
[...]

Haha, nee. Dat gaat helaas niet. Van niet bemoeien krijg ik juist een hoge bloeddruk. Ik heb nog geen makelaar ingeschakeld maar ben nog aan het oriënteren. Vandaar de vraag.
Of je op dit moment 10 of 30 mensen uitnodigt zal niet superveel verschil maken. De meest serieuze mensen zullen bij de eerste 10 zitten. Wil jij je huis openstellen voor nog 20 mensen als je al een goed bod gaat krijgen van de eerste 10?

In mijn geval waren het dan wel weer 3 dagen, 30 gepland, 2 kwamen niet opdagen en 1 belde op de dag zelf af. En degene die het geworden is was op de eerste dag al geweest, een van de eerste geïnteresseerden. Dus uiteindelijk had ik die extra derde dag helemaal niet hoeven doen. Maarja, da's achteraf gedoe. Als je plek hebt voor 3 kijkdagen heb je verder weinig te verliezen. Ik zou alleen opletten hoe ver je wil gaan, je kan in deze markt nooit íedereen een plekje bieden en als je blijft wachten op het perfecte bod kan je jezelf in de voet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
Laapo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:53:
Bij ons werd het op 1 dag gepland. Ligt ook aan de hoeveelheid belangstelling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:13
Ik kan ook wel even mijn verhaal (in het kort) noteren:

Eind december een huis kunnen kopen onder voorbehoud financiering en verkoop eigen woning)!

26 januari mijn eigen woning, rijtjeswoning met veel inhoud en 5 slaapkamers, in de markt gezet: in de maanden ervoor zijn er 4 woningen in de straat met een vraagprijs van 325k voor 375k verkocht, alleen de staat en ligging bij alle andere iets minder.
Vandaar dat we de vraagprijs op 345k wilden zetten, maar een dag voordat ons huis online kwam, werd er om de hoek een kleinere woning voor 349k te koop aangeboden. Dus maar snel overlegd met de makelaar om onze prijs ook op 349k te zetten.

Binnen een dag 14 geïnteresseerde kijkers gepland. Volgens de makelaar was het niet nodig om er meer te laten kijken omdat alles uit zijn klantenbestand kwam en allemaal ook bij de andere woningen in de straat waren wezen kijken en hadden geboden.

Kijkdagen op donderdag en vrijdag waren erg spannend (voor mij). 2 afzeggingen door omstandigheden (corona en ander huis gekocht).

Maandag was biedingsdag. Gezien de vraagprijs en de regeling om te kopen zonder kosten koper gingen we uit dat de biedingen onder de 400k zou blijven. Het eerste bod was 387k en daar waren we al zo blij mee, omdat dit er voor zou zorgen dat de hypotheeklasten lager zouden zijn dan onze huidige lasten.
Eind van de middag hadden we 10 biedingen waarvan er 4 ver boven de 400k!

Het hoogste bod hebben we niet geaccepteerd omdat deze meerdere voorbehouden hadden ingediend. Het bod daaronder was 6.500 lager, maar zonder voorbehoud dus geaccepteerd.

Door het goede bod kunnen we ons nieuwe huis gasvrij maken en helemaal naar ons zin maken én de maandlasten drukken.

Voor wat betreft de makelaar: hij kwam bij aanvang opstart verkoop met een courtage van 1,25% van de verkoopprijs. Ik heb hem een tegenaanbod van 4.500€ all-in gedaan en daar is hij, met tegenzin, in meegegaan. Toch weer €825 bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25
BvZwolle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:26:

Eind december een huis kunnen kopen onder voorbehoud financiering en verkoop eigen woning)!

26 januari mijn eigen woning, rijtjeswoning met veel inhoud en 5 slaapkamers, in de markt gezet: in de maanden ervoor zijn er 4 woningen in de straat met een vraagprijs van 325k voor 375k verkocht, alleen de staat en ligging bij alle andere iets minder.
Vandaar dat we de vraagprijs op 345k wilden zetten, maar een dag voordat ons huis online kwam, werd er om de hoek een kleinere woning voor 349k te koop aangeboden. Dus maar snel overlegd met de makelaar om onze prijs ook op 349k te zetten.

Binnen een dag 14 geïnteresseerde kijkers gepland. Volgens de makelaar was het niet nodig om er meer te laten kijken omdat alles uit zijn klantenbestand kwam en allemaal ook bij de andere woningen in de straat waren wezen kijken en hadden geboden.

Kijkdagen op donderdag en vrijdag waren erg spannend (voor mij). 2 afzeggingen door omstandigheden (corona en ander huis gekocht).

Maandag was biedingsdag. Gezien de vraagprijs en de regeling om te kopen zonder kosten koper gingen we uit dat de biedingen onder de 400k zou blijven. Het eerste bod was 387k en daar waren we al zo blij mee, omdat dit er voor zou zorgen dat de hypotheeklasten lager zouden zijn dan onze huidige lasten.

Het hoogste bod hebben we niet geaccepteerd omdat deze meerdere voorbehouden hadden ingediend. Het bod daaronder was 6.500 lager, maar zonder voorbehoud dus geaccepteerd.

Door het goede bod kunnen we ons nieuwe huis gasvrij maken en helemaal naar ons zin maken én de maandlasten drukken.

Voor wat betreft de makelaar: hij kwam bij aanvang opstart verkoop met een courtage van 1,25% van de verkoopprijs. Ik heb hem een tegenaanbod van 4.500€ all-in gedaan en daar is hij, met tegenzin, in meegegaan. Toch weer €825 bespaard.
Wow, dus jouw huis is (even snel rekenend op basis van je laatste alinea) voor zo'n 426.000 van de hand gegaan uiteindelijk? Dus meer dan 75K boven de andere huizen de vorige maanden? Daar zou ik ook blij mee zijn. Had jouw huis nog grote voordelen boven die andere die voor 375 gingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Valorian schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:43:
[...]

Wow, dus jouw huis is (even snel rekenend op basis van je laatste alinea) voor zo'n 426.000 van de hand gegaan uiteindelijk? Dus meer dan 75K boven de andere huizen de vorige maanden? Daar zou ik ook blij mee zijn. Had jouw huis nog grote voordelen boven die andere die voor 375 gingen?
Scherp ;).
50k boven de rest. Ik heb in de tijd waarin we de woning hebben bewoond veel aanpassingen gedaan: zonnepanelen, kunststof kozijnen, dak vervangen, keuken en badkamer vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
SmurfLink schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:27:
[...]

Of je op dit moment 10 of 30 mensen uitnodigt zal niet superveel verschil maken. De meest serieuze mensen zullen bij de eerste 10 zitten. Wil jij je huis openstellen voor nog 20 mensen als je al een goed bod gaat krijgen van de eerste 10?

In mijn geval waren het dan wel weer 3 dagen, 30 gepland, 2 kwamen niet opdagen en 1 belde op de dag zelf af. En degene die het geworden is was op de eerste dag al geweest, een van de eerste geïnteresseerden. Dus uiteindelijk had ik die extra derde dag helemaal niet hoeven doen. Maarja, da's achteraf gedoe. Als je plek hebt voor 3 kijkdagen heb je verder weinig te verliezen. Ik zou alleen opletten hoe ver je wil gaan, je kan in deze markt nooit íedereen een plekje bieden en als je blijft wachten op het perfecte bod kan je jezelf in de voet schieten.
Ik zou zelf wel voor die 3e dag gaan. Dat scheelt me een hoop 'wat als' gedachtes achteraf. 30 bezichtigingen is wel een hele hoop, moet maar eens zien dat er zoveel animo voor de woning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:27
6 weken voor de passeerdatum hebben de kopers nog geen afspraak gemaakt voor een taxatie. Koop is gedaan zonder voorbehoud van financiering. Tegen de tijd dat een afspraak is gemaakt en rapport beschikbaar is er dus nog maar 5 weken voor de passeerdatum. Het lijkt mij een beetje kort dag worden allemaal, maargoed, het is verder aan hen de financiering rond te krijgen en verder niet iets voor mij om mee bezig te zijn?
Wou toch nog even reageren;

Niet te druk maken, ik heb 28 februari een koopcontract getekend en vandaag de sleutels mogen ontvangen. Dus alles in een tijdsbestek van ongeveer 6 weken. En ik had na 3 weken alles helemaal rond en toen was t wachten.

Dus er is nog tijd zat :)

En anders gewoon even contact met ze opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik vroeg ook aan mijn koper: “kom je nog langs voor taxatie”, maar dat had ie blijkbaar niet nodige. Hypotheek tov koopsom was voor hem zo laag dat de bank een taxatie niet nodig achtte. Dus zou heel goed kunnen dat je kopers zoveel overwaarde meenemen dat ze geen taxatie meer hoeven te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
BvZwolle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:26:

Gefeliciteerd! Als ik het goed begrijp heeft makelaar 2 dagen volgepland met eigen klanten en is het daarna goed verkocht. Dat is snel 4500 (+ evt. aankoopcourtage van de koper) verdienen zeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
coazter schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:37:
[...]

Gefeliciteerd! Als ik het goed begrijp heeft makelaar 2 dagen volgepland met eigen klanten en is het daarna goed verkocht. Dat is snel 4500 (+ evt. aankoopcourtage van de koper) verdienen zeg. :D
Klopt. Misschien was zelf te koop zetten ook een optie, maar alle tijd die ik kwijt zou zijn met foto's, bezichtigingen, mails vond ik het wel waard.
Lekker ontzorgd zeg maar.
Wij zijn tevreden in ieder geval!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:07
SimplySimon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:10:
Interessant om de afgelopen periode mee te lezen op dit forum. Wij gaan ons huis deze maand te koop zetten. Ondanks de goede markt spannend hoe snel en voor welke prijs je het kan verkopen. We hebben onder voorbehoud van verkoop eigen woning en financiering een nieuwe woning gekocht. Daarom moeten we een minimale verkoopprijs behalen. Spannend, maar de makelaar geeft ons veel vertrouwen. Ik zal de uiteindelijke uitkomst met jullie delen.
Inmiddels zijn alle voorbehouden verlopen en is onze woning definitief verkocht.
Vraagprijs 335.000, 117m2, jaren 70, inclusief garage. Regio Hoge Veluwe
16 februari op Funda
10 bezichtingingsaanvragen
7 bezichtingen
5 biedingen, allemaal binnen €7500,- van elkaar. Dus schijnbaar was dit de waarde.

Verkoopprijs €355000,-. Alle bieders hadden voorbehoud van een financiering. Sommige bieders hadden ook een voorbehoud van bouwtechnische keuring. Niet gekozen voor het hoogste bod, maar voor een bod met adelbrief van de hypotheekverstrekker.
Hiermee hadden we ons oorspronkelijke minimum gehaald. Echter door de gestegen rentes toch een beetje in de knel gekomen met onze eigen financiering. We hadden op iets meer gehoopt, maar achteraf vooral erg blij dat het huis verkocht is en dat alles gelukt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:31
(jarig!)
daaan_1992 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:26:
Onze woning staat ook sinds een week op Funda. Gaat om een tussenwoning uit 2012 uit van 119 m2. Vraagprijs is 375 in een middelgrote stad in de randstad. Vandaag 10 bezichtigen geweest en morgen nog 7. Onze makelaar hanteert geen inschrijving maar heeft wel gezegd dat kopers uiterlijk maandag wel iets moeten laten weten. Kwamen vooral starters/ jonge stellen op af. We zijn benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Tot nu hebben enkele al laten weten dat ze waarschijnlijk wel een bod gaan doen. Onze makelaar ziet in de markt wel al dat er minder bezichtigingen gepland worden hoewel dat bij populaire huizen nog niet het geval lijkt te zijn.

We zijn vooral benieuwd of de 400.000 grens gaat overschreden worden omdat starters daaronder nog geen overdrachtsbelasting hoeven te betalen.
Inmiddels de biedingen ontvangen en de bedenktijd voorbij. Van de 16 bezichtigingen die er uiteindelijk zijn geweest zijn er 7 biedingen ontstaan. Alleen boven de vraagprijs variërend van 380 tot 428. Uiteindelijk in zee gegaan met het hoogste bod nadat ze het voorbehoud van financiering verlaagd hebben van 400 naar 380. Taxatie is gisteren geweest en volgens de makelaar moet dat ook goed komen. Nu nog een klein maandje wachten tot de voorwaarden verlopen.

Wat opviel is dat er veel mensen uit het buitenland kwamen. Uiteindelijk ook verkocht aan een stel uit Brazilië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
Net online gegaan op de facebook page van de makelaar en de eerste bezichtiging staat in de planning!

Ben benieuwd hoeveel we aan gaan tikken als we vanmiddag op funda staan!

Specs:

Appartement
76m2
Stad net naast rotterdam
Simpele, nette keuken/badkamer
Vraagprijs 265k k.k.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 09:03
Ons huis is onlangs verkocht. We moesten nog voor de op een na hoogste bieder gaan omdat de hoogste bieder het toch had laten afweten. Die had ook geboden op een huis om de hoek en kwam daar ook als winnaar uit de bus. Ze wilde dat andere huis liever hebben. Superzuur natuurlijk, dat heeft ons 'geld gekost' á 6000 euro. Haar aankoopmakelaar zei dat hij het haar ten zeerste afraadde om op die manier op twee huizen te bieden, maar ze heeft het toch gedaan. En de makelaar heeft haar toch daarbij geholpen. Gelukkig gaat het met de #2 nu goed.

Maar hier dus even een tip cq. waarschuwing voor anderen: als de koper over pietluttige dingen in het voorlopig koopcontract zit te onderhandelen (I kid you not, het woord 'toiletborstelhouder' is in ons geval langsgekomen), dan kan dat bewuste vertraging zijn om af te wachten of een ander bod nog iets oplevert. Wees op je hoede.

De volgende keer dat ik in deze positie zit, wil ik wel minder getreuzel van mijn koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mark_88 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:44:
Ons huis is onlangs verkocht. We moesten nog voor de op een na hoogste bieder gaan omdat de hoogste bieder het toch had laten afweten. Die had ook geboden op een huis om de hoek en kwam daar ook als winnaar uit de bus. Ze wilde dat andere huis liever hebben. Superzuur natuurlijk, dat heeft ons 'geld gekost' á 6000 euro. Haar aankoopmakelaar zei dat hij het haar ten zeerste afraadde om op die manier op twee huizen te bieden, maar ze heeft het toch gedaan. En de makelaar heeft haar toch daarbij geholpen. Gelukkig gaat het met de #2 nu goed.

Maar hier dus even een tip cq. waarschuwing voor anderen: als de koper over pietluttige dingen in het voorlopig koopcontract zit te onderhandelen (I kid you not, het woord 'toiletborstelhouder' is in ons geval langsgekomen), dan kan dat bewuste vertraging zijn om af te wachten of een ander bod nog iets oplevert. Wees op je hoede.

De volgende keer dat ik in deze positie zit, wil ik wel minder getreuzel van mijn koper.
Ik herken het gevoel, hier niet echt discussie, maar wel onnodig getreuzel van de kopers. Ik kreeg het gevoel dat er ook meerdere biedingen liepen. Uiteindelijk de woning gelukkig wel verkocht aan de hoogste bieder!

We hadden maar 8 bezichtigingen en 2 biedingen (waar ook nog eens 43k tussen zat). Dus we zijn er erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maddie
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06-2022
Voor ons nu tweede keer aantal dagen bezichtigingen achter elkaar. Eerste keer, paar weken geleden, 16 bezichtigingen, 1 bod, dat later weer werd ingetrokken. Nu in prijs gezakt (€ 35.000) en ongeveer 20 bezichtigingen. Nu hopen op een goed bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06 10:26
Maddie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:38:
Voor ons nu tweede keer aantal dagen bezichtigingen achter elkaar. Eerste keer, paar weken geleden, 16 bezichtigingen, 1 bod, dat later weer werd ingetrokken. Nu in prijs gezakt (€ 35.000) en ongeveer 20 bezichtigingen. Nu hopen op een goed bod.
Spannend! Wil je iets vertellen over regio / segment?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-06 11:01
TL;DR: We hebben ons huis eindelijk verkocht na een ellenlang en vervelend proces! We hebben er ook een goede prijs voor gekregen!
Members only:

Het hele verhaal:
We hebben in januari 2021 een nieuw huis gekocht, maar met overdracht pas in november 2021. Dit kwam niet slecht uit, want zo hadden we tijd om een aannemer te zoeken voor de verbouwing van het nieuwe huis (heeft ook echt veel tijd gekost) en konden we in de tussentijd profiteren van de prijsstijgingen van ons huidige huis (dachten we.)
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:36
amboly schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:28:
TL;DR: We hebben ons huis eindelijk verkocht na een ellenlang en vervelend proces! We hebben er ook een goede prijs voor gekregen!
***members only***
Gefeliciteerd alvast :)

Als ik zo snel reken, dan heb je de woning voor bij 5000 euro per m2 verkocht? Dat is volgens mij toch echt wel een goede prijs? Hier in Delft ga je het niet krijgen...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddie
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06-2022
koerskii schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:09:
[...]

Spannend! Wil je iets vertellen over regio / segment?
Het is een dubbele bovenwoning, 90m2, net buiten Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
kw_nl schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:38:
[...]

Gefeliciteerd alvast :)

Als ik zo snel reken, dan heb je de woning voor bij 5000 euro per m2 verkocht? Dat is volgens mij toch echt wel een goede prijs? Hier in Delft ga je het niet krijgen...
Ja klopt, ik ben er ook zeker wel tevreden mee! Maar als je deze vierkantemeterprijs vergelijkt met andere woningen in de wijk is het zeker niet aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Gisteren gebeld door de makelaar dat of het mogelijk is nog 2 extra bezichtigingen in te plannen rondom de bezichtigingsblokken die er al zijn. Het schijnen heel geïnteresseerde mensen te zijn die echt willen komen kijken. Zeg ik uiteraard geen nee tegen :-)

Vandaag de eerste 4 bezichtigingen, volgende week donderdag 5 en vrijdag 5 (dit waren er 4 per dag). Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Nu in ieder geval nog even het huis aan kant krijgen.

Wat is jullie ervaring met wanneer de biedingen worden gedaan? Wij verwachten dat de geïnteresseerden pas vlak voor de deadline zullen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
blottle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:58:

Wat is jullie ervaring met wanneer de biedingen worden gedaan? Wij verwachten dat de geïnteresseerden pas vlak voor de deadline zullen bieden.
Ik had er 2 al gelijk binnen, dat waren mensen die ook echt niet hoger konden gaan dan dat. De rest inderdaad pas rond de deadline. Die is overigens niet heel strak, kwamen ook nog 2 een half uur later en ook prima.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:12
Wij hebben zojuist besloten om onze tussenwoning in regio Alkmaar te gaan verkopen en we niet gaan wachten tot een paar maanden voor oplevering van ons nieuwe woning (300m verderop). Lastige beslissing, ik wilde dit in eerste instantie echt niet doen, maar aangezien we tijdelijk ergens anders bijna kosteloos onderdak kunnen krijgen, de hypotheekrentes stijgen als een gek en je hoort dat het aantal bezichtigingen langzaam terugloopt, toch overstag gegaan.

Members only:

Wij zijn echt reuze benieuwd wat de woning gaat opleveren.
Nog even geduld dus. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NeonovA op 10-06-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-06 23:24
NeonovA schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:32:
Wij hebben zojuist besloten om onze tussenwoning in Heerhugowaard te gaan verkopen en we niet gaan wachten tot een paar maanden voor oplevering van ons nieuwe woning (300m verderop). Lastige beslissing, ik wilde dit in eerste instantie echt niet doen, maar aangezien we tijdelijk ergens anders bijna kosteloos onderdak kunnen krijgen, de hypotheekrentes stijgen als een gek en je hoort dat het aantal bezichtigingen langzaam terugloopt, toch overstag gegaan.

***members only***

Wat leuk! Mijn woning (in Alkmaar) gaat over ongeveer 2 weken in de verkoop. Ben benieuwd of onze ervaringen hetzelfde zullen zijn. Waarschijnlijk gaat de woning ook tussen de 420-450k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Wij hebben zojuist besloten om onze tussenwoning in Heerhugowaard te gaan verkopen en we niet gaan wachten tot een paar maanden voor oplevering van ons nieuwe woning (300m verderop).
Voor de beeldvorming, wanneer wordt je nieuwe huis opgeleverd?

Ik had deze week een makelaar over de vloer. Volgend jaar hopen we ons nieuwbouwhuis opgeleverd te krijgen. Maar nu al verkopen raadde hij niet aan. Zelf zie ik het ook niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
Wij hebben zojuist besloten om onze tussenwoning in Heerhugowaard te gaan verkopen en we niet gaan wachten tot een paar maanden voor oplevering van ons nieuwe woning (300m verderop). Lastige beslissing, ik wilde dit in eerste instantie echt niet doen, maar aangezien we tijdelijk ergens anders bijna kosteloos onderdak kunnen krijgen, de hypotheekrentes stijgen als een gek en je hoort dat het aantal bezichtigingen langzaam terugloopt, toch overstag gegaan.

***members only***

Mag ik vragen waarom jullie binnen een paar jaar van het ene nieuwbouwhuis naar het andere gaan als ze ook maar eens 300m uit elkaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35
amboly schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:31:
[...]

Mag ik vragen waarom jullie binnen een paar jaar van het ene nieuwbouwhuis naar het andere gaan als ze ook maar eens 300m uit elkaar liggen?
Wellicht naar grotere woning? ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
kw_nl schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:05:
[...]

Ik had deze week een makelaar over de vloer. Volgend jaar hopen we ons nieuwbouwhuis opgeleverd te krijgen. Maar nu al verkopen raadde hij niet aan. Zelf zie ik het ook niet echt zitten.
Hier dezelfde situatie. Oplevering begin 2023. Vooralsnog is het plan om ook begin 2023 onze huidige woning te koop te zetten. Als je een stabilisatie of lichte daling van de prijzen prima kan hebben zou ik me niet zo druk maken.

De voorspellingen die ik heb gezien, voorspellen allemaal overigens nog een aardige stijging in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
Joris-Jansen schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 23:57:
[...]

Wat leuk! Mijn woning (in Alkmaar) gaat over ongeveer 2 weken in de verkoop. Ben benieuwd of onze ervaringen hetzelfde zullen zijn. Waarschijnlijk gaat de woning ook tussen de 420-450k.
Kijk, leuk om te horen toekomstige buurtbewoner. :+
Ben benieuwd wat die van jullie gaat doen.
kw_nl schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:05:
[...]

Hier is de oplevering geschat op Q2 2023. Malelaar gaf ook aan dat snel verkopen eigenlijk nog niet hoeft maar hij wel snapt waarom wij voor de keuze zijn gegaan. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijzen nog erg zullen gaan stijgen met de alsmaar oplopende hypotheekrentes. Nu kan je een huis nog goed verkopen, wie weet hoe de vlag erbij hangt over 9 maanden...
amboly schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:31:
[...]

Martinusz schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:10:
[...]

Wellicht naar grotere woning? ;)
We waren opzoek naar een huis met ruime oprit, iets grotere tuin en half vrijstaand of vrijstaand. Dat is gevonden in een mooie een 2-onder-1-kap welke toevallig om de hoek ligt.
praliwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:37:
[...]

Hier dezelfde situatie. Oplevering begin 2023. Vooralsnog is het plan om ook begin 2023 onze huidige woning te koop te zetten. Als je een stabilisatie of lichte daling van de prijzen prima kan hebben zou ik me niet zo druk maken.

De voorspellingen die ik heb gezien, voorspellen allemaal overigens nog een aardige stijging in 2022.
Zo stonden wij er eigenlijk ook in, en waren ook van plan om de gok te wagen. Maar gezien de huidige situatie verwacht ik niet dat er nog veel rek in de prijzen zit. Daarnaast dan de optie om goedkoop te kunnen inwonen heeft mij toch anders doen laten besluiten. Misschien lopen we 20k mis, misschien winnen we 20k. De tijd zal het leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
NeonovA schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:19:
[...]

Zo stonden wij er eigenlijk ook in, en waren ook van plan om de gok te wagen. Maar gezien de huidige situatie verwacht ik niet dat er nog veel rek in de prijzen zit. Daarnaast dan de optie om goedkoop te kunnen inwonen heeft mij toch anders doen laten besluiten. Misschien lopen we 20k mis, misschien winnen we 20k. De tijd zal het leren. :)
Als je ergens fijn tijdelijk kan wonen had ik hetzelfde gedaan hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44
Hadden veel mensen jullie huis op BEWAARD in hun fundalijst?
Er is een hele ambitieuze makelaar die graag mijn huis wilt verkopen, echter prijst hij de huizen die hij verkoopt echt een ton of meer hoger dan de rest van de makelaars.

Op de huizen die hij nu heeft staan, zie ik maar 10-20x bewaard. Terwijl andere huizen al 50-100x zijn bewaard.
Hij zegt dat hij al tientallen bezichtingen heeft gehad op 1 pand (die nu 2 weken te koop staat), maar ik zie ook maar 10x bewaard.

Nu ben ik dus benieuwd hoe het bij jullie was in verhouding. Bezichtiging <-> bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
kx22 schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:05:
Er is een hele ambitieuze makelaar die graag mijn huis wilt verkopen, echter prijst hij de huizen die hij verkoopt echt een ton of meer hoger dan de rest van de makelaars.

Op de huizen die hij nu heeft staan, zie ik maar 10-20x bewaard. Terwijl andere huizen al 50-100x zijn bewaard.
Hij zegt dat hij al tientallen bezichtingen heeft gehad op 1 pand (die nu 2 weken te koop staat), maar ik zie ook maar 10x bewaard.

Nu ben ik dus benieuwd hoe het bij jullie was in verhouding. Bezichtiging <-> bewaard
Wij zijn 40x bewaard. En hebben 14 bezichtigingen en 14 mensen op de reservelijst. De makelaar geeft aan niemand meer op de reservelijst te zetten omdat dat eigenlijk weinig nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 21:33
blottle schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:43:
[...]

Wij zijn 40x bewaard. En hebben 14 bezichtigingen en 14 mensen op de reservelijst. De makelaar geeft aan niemand meer op de reservelijst te zetten omdat dat eigenlijk weinig nut heeft.
Waarom maar 14 mensen laten komen kijken en niet 28?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:18
Sunri5e schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:47:
[...]

Whoo whoo whoo Mister. De makelaar heeft ook zijn rust nodig, na 14 bezichtigen moet hij/zij zeker zoveel dagen bijkomen. Denk je dat die duizende euries die zo'n makelaar kost dat dekken, 28 bezoekers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
tcw82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:50:
[...]

Whoo whoo whoo Mister. De makelaar heeft ook zijn rust nodig, na 14 bezichtigen moet hij/zij zeker zoveel dagen bijkomen. Denk je dat die duizende euries die zo'n makelaar kost dat dekken, 28 bezoekers...
Ondanks dat ik het hiermee gevoelsmatig wel eens ben kan ik me ook wel voorstellen (maar geen enkel bewijs) dat als er teveel mensen bezichtigen, er minder biedingen komen, want "zoveel interesse, ik maak toch geen kans."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Bewaard? Dat doen mensen die achter het net gaan vissen. De kanshebbers bellen voor een bezichtiging. :)

Vroeger, toen er elke dag tientallen nieuwe woningen op Funda verschenen in je zoekgebied en woningen langer dan een maand te koop stonden, was dat een handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

kx22 schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:05:

120x bewaard en 10 bezichtigingen, zegt volgens mij niet zoveel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
amboly schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:37:
[...]

Ondanks dat ik het hiermee gevoelsmatig wel eens ben kan ik me ook wel voorstellen (maar geen enkel bewijs) dat als er teveel mensen bezichtigen, er minder biedingen komen, want "zoveel interesse, ik maak toch geen kans."
Toen wij naar huizen aan het kijken waren wisten wij ook nooit precies hoeveel bezichtigingen er daadwerkelijk waren ingepland. Als het huis erg in trek is had ik tegen de makelaar toch gezegd dat hij de bezichtigingsdagen volledig vol moet gooien. Je betaald een makelaar al meer dan genoeg en mensen die echt geïnteresseerd zijn in je woning zullen over het algemeen ook wel een bod uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
NeonovA schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:11:
[...]

Toen wij naar huizen aan het kijken waren wisten wij ook nooit precies hoeveel bezichtigingen er daadwerkelijk waren ingepland. Als het huis erg in trek is had ik tegen de makelaar toch gezegd dat hij de bezichtigingsdagen volledig vol moet gooien. Je betaald een makelaar al meer dan genoeg en mensen die echt geïnteresseerd zijn in je woning zullen over het algemeen ook wel een bod uitbrengen.
Dat klinkt ook logisch, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Sunri5e schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:47:
[...]

Ik denk dat een makelaar niet zomaar lukraak 14 geïnteresseerden als eerste laat komen. Bij die 14 zitten eigen geïnteresseerden (van wie hij dus weet dat ze serieus geïnteresseerd zijn) en mensen die via aankoopmakelaars in de buurt aanmelden. De rest komt later of op de reservelijst.
Het komt toch ook regelmatig voor dat een tweede/derde bezichtigingsdag wordt gecanceld omdat er al voldoende goede biedingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
amboly schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:37:
[...]

Dat is niet mijn persoonlijke ervaring, maar snap wel wat je zegt. Toen ik mijn woning in Haarlem verkocht was het idee juist om de kijkers aan elkaar "bloot te stellen" dus we hadden een open huis, was volgens mij ook open huizen route. Was file in de straat, fietsen in de perkjes chaos.

Mooiste is dat de koper niets van de drukte heeft meegekregen, die kwam een half uur nadat iedereen vertrokken was aan kakken (baby net op bed....) En heeft het gekocht, als een van 20 bieders. Dit is begin 2019.
Afgelopen twee maanden bezig geweest met ander huis, dat is niks geworden, bleek een behoorlijke bouwput en wel top dollar. Maar daar waren misschien tien kijkers, als ze 3 bieding hebben gehad was het veel. Dat is ook wat de verkopend makelaar in zijn promotie praatje om ons huidige huis te gaan verkopen vertelde. Beetje 1 op 3 ratio. 1 bieder op 3 a 4 bezoekers.
Dat zal wel verschillen per segment en of geografische locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Toke_gt schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat een makelaar niet zomaar lukraak 14 geïnteresseerden als eerste laat komen. Bij die 14 zitten eigen geïnteresseerden (van wie hij dus weet dat ze serieus geïnteresseerd zijn) en mensen die via aankoopmakelaars in de buurt aanmelden. De rest komt later of op de reservelijst.
Het komt toch ook regelmatig voor dat een tweede/derde bezichtigingsdag wordt gecanceld omdat er al voldoende goede biedingen liggen.
En zo houden we de makelaars lekker druk. Zonder je eigen makelaar kom je al niet eens meer aan de beurt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27
Members only:

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcw82
Gefeliciteerd.
Nu maar hopen dat je niet van dezelfde afwijking hebt als ik, de maanden dat je moet wachten op de overdracht heeft het geen zin meer om te klussen in je oude huis, de verveling....de verveling.....
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27
tcw82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:38:
[...]

Gefeliciteerd.
Nu maar hopen dat je niet van dezelfde afwijking hebt als ik, de maanden dat je moet wachten op de overdracht heeft het geen zin meer om te klussen in je oude huis, de verveling....de verveling.....
_O-
Haha thx. Gelukkig kost het nieuwe huis me al meer dan genoeg energie en tijd... Is namelijk eigen bouw (wel via een aannemer) en wat er dan op je af komt...!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Aanstaande vrijdag komt de fotograaf..
Nog geen 3 dagen terug werd er voor vrijdag nog vol zon voorspeld inmiddels is dat veranderd naar zwaar bewolkt.. Gelukkig kwam de fotograaf afgelopen dinsdag inmeten en heeft -omdat het zo een lekkere weer was- foto's van de buitenkant / parkeerplaatsen alvast gemaakt.

Als alles volgens planning verloopt staat de woning op 29 april op funda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:20
Hier gisteren de fotograaf over de vloer gehad, het weer zat alvast mee! Verder is het huis nog nooit zo leeg en schoon geweest. En wij zijn kapot, wat een werk... Begin mei ergens in de verkoop in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
millerman_sf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:27:
Hier gisteren de fotograaf over de vloer gehad, het weer zat alvast mee! Verder is het huis nog nooit zo leeg en schoon geweest. En wij zijn kapot, wat een werk... Begin mei ergens in de verkoop in ieder geval!
Haha zo herkenbaar! Wij zijn ook al dagen bezig om de puntjes op de i te zetten, met kinderen is dit echter best een lastig klus.. Vandaag ook, vroeg hij 'pap mag x x bij ons spelen' ik zo van 'liever niet, want de fotograaf moet nog komen' Vervolgens komen wij thuis en 5 min later de buurjongens in de tuin, dus ik weer jongens jullie mogen alleen op de trampoline geen andere speelgoed of jullie mogen in je eigen tuin spelen :+

Succes iig met de verkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
  • Laatst online: 18:50
Gisteren is bij ons de makelaar langs geweest om een plan de campagne te maken voor de verkoop van onze woning.

Wij hebben een twee onder 1 kap woning in een populaire nieuwbouw plaats naast Groningen.

De stijgende rente maakt deze makelaar zich niet erg zorgen voor nu en verwacht dat we onze huis goed gaan verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jessy100
Mag nog niet te veel zeggen omdat onze voorlopige koop nog niet getekend is, maar ik moet wel even wat kwijt over potentiele kopers:

In wat voor een wereld leeft (mijn) leeftijdscategorie 25-35 met hun hoofden? Meerdere stellen gehad welke laaiend enthousiast waren en de gehele bezichtiging klagen over hoe vaak ze al overboden zijn om dan vervolgens de vraagprijs te bieden 8)7

Mijn probleem is het niet, prima andere opties voor ons... maar snap er oprecht niets van..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:07
jessy100 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:52:
Mag nog niet te veel zeggen omdat onze voorlopige koop nog niet getekend is, maar ik moet wel even wat kwijt over potentiele kopers:

In wat voor een wereld leeft (mijn) leeftijdscategorie 25-35 met hun hoofden? Meerdere stellen gehad welke laaiend enthousiast waren en de gehele bezichtiging klagen over hoe vaak ze al overboden zijn om dan vervolgens de vraagprijs te bieden 8)7

Mijn probleem is het niet, prima andere opties voor ons... maar snap er oprecht niets van..
Hopen dat ze een keer geluk hebben, wat in deze markt nog steeds nauwelijks voorkomt helaas.
Tot ze het echt zat zijn en dan of stoppen met zoeken of op een huis flink overbieden.

Maatje van mij kon er ook wat van, 3-4 maanden bezig geweest met zoeken. Funda Funda Funda en 2x per week wel huis bezichtigen.. vraagprijs bieden en uiteraard niet geworden. Nu is die ermee gestopt want werd het zat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:00
Is natuurlijk heel weinig over te zeggen, omdat vraagprijs != marktwaarde. Ik heb ook wel in woningen rondgelopen waar ik laaiend enthousiast over was, maar als de vraagprijs dan al +10% is tov de laatste transactie in de straat, dan ga ik echt niet nogmaals daar weer gigantisch op overbieden. Daarnaast hebben sommige mensen ook gewoon een budget... :P

We hebben het niet over een paar tientjes he, ik denk zelf juist dat het bewonderingswaardig is dat mensen in deze markt soms hun hoofd koel kunnen houden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

In wat voor een wereld leven verkopers die nog steeds denken dat de bomen tot in de hemel groeien bij een verdriedubbeling van de rente in drie maanden tijd, de financieringslast je als starter beknelt in je budget en lang niet iedereen een jubelton of twee op zak heeft?

Als starter heb je snel inzichtelijk wat je maximale leenruimte is. Plus je eigen spaargeld = max te bieden prijs - kosten koper. Als dat dan uitkomt op de vraagprijs so be it. Niet elke verkoper is een Tweaker die 15% bovenop de laatste verkochte woning plust die zelf al 15% bovenop de vraagprijs heeft gehad die jaar op jaar al 20% in prijs is gestegen. Sommige verkopers gunnen het nog een keer aan een startend stel.

Ik heb als starter lopen meebieden op vier woningen. Variërend 10-20% boven de vraagprijs omdat ik dat bedrag het huis waard vond en kon betalen. Toch ben ik bij allevier 2x zo hard overboden. Bij de laatste woning had ik het een na hoogste bod maar dat was dan ook een traditionele kluswoning. Dus kon je nog een ton apart zetten om het in de 21e eeuw te halen. Als je al een aannemer kan regelen en genoeg bouwmaterialen kunt hamsteren.

Ik zou tegen verkopende Tweakers zeggen: tel je zegeningen. Het aanbod neemt toe, financieringlast voor kopers neemt af. Voor jouw woning straks meer om uit te kiezen. Het feestje van 10-20% jaar op jaar doorstijgen gaat afgeremd worden zolang de marktrente omhoog knalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kw_nl
Wellicht aardig om te delen, één van de makerlaars die bij ons is langs geweest stuurde het volgende (algemene e-mail):

Members only:

[ Voor 86% gewijzigd door kw_nl op 23-04-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kw_nl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:21:
Wellicht aardig om te delen, één van de makerlaars die bij ons is langs geweest stuurde het volgende (algemene e-mail):

***members only***
Goed om een nuancerend geluid te horen. 2 van de 3 makelaars waarmee ik recentelijk sprak wilden nog maar al te graag de indruk wekken dat de bomen tot in de hemel groeien wat betreft overbieden. Maar zelfs een half jaar geleden merkten we al dat een flink aantal starters gedemotiveerd waren afgehaakt.

Het zal voor zo'n makelaar ook wel een spanningsveld zijn:
- realistisch / nuancerend beeld vd markt geven en misschien een klant mislopen omdat het verhaal niet positief genoeg is
- een super optimistisch verhaal over hoge v.p. + 10% erbovenop en een snelle verkoop, met risico op teleurstelling achteraf

Hierbij heb ik even een courante goed onderhouden/moderne tussenwoning van rond de 350-500k (afhankelijk van regio) in het achterhoofd. Er zullen vast uitzonderingen zijn als het toplocaties betreft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0

***members only***
In welke regio is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Haaglanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Laatst online: 18:50
finsdefis schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:29:
[...]

Goed om een nuancerend geluid te horen. 2 van de 3 makelaars waarmee ik recentelijk sprak wilden nog maar al te graag de indruk wekken dat de bomen tot in de hemel groeien wat betreft overbieden. Maar zelfs een half jaar geleden merkten we al dat een flink aantal starters gedemotiveerd waren afgehaakt.

Het zal voor zo'n makelaar ook wel een spanningsveld zijn:
- realistisch / nuancerend beeld vd markt geven en misschien een klant mislopen omdat het verhaal niet positief genoeg is
- een super optimistisch verhaal over hoge v.p. + 10% erbovenop en een snelle verkoop, met risico op teleurstelling achteraf

Hierbij heb ik even een courante goed onderhouden/moderne tussenwoning van rond de 350-500k (afhankelijk van regio) in het achterhoofd. Er zullen vast uitzonderingen zijn als het toplocaties betreft natuurlijk.
Denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van een type woning.

Ik bezit bijvoorbeeld een nieuwbouwwoning zonder gas en zoals het nu lijkt worden nieuwbouw woningen alleen maar duurder.

Daarnaast zijn de extreme te korten voor huizen ook niet zomaar opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Extrix schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:29:
[...]

Denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van een type woning.

Ik bezit bijvoorbeeld een nieuwbouwwoning zonder gas en zoals het nu lijkt worden nieuwbouw woningen alleen maar duurder.

Daarnaast zijn de extreme te korten voor huizen ook niet zomaar opgelost
Ja dat speelt zeker een rol. Maar in 2013, op het dieptepunt, was er ook gewoon een tekort.

Zo'n omschakeling naar een kopersmarkt gaat wel traag en begint vaak bij de niet zo courante huizen. Langzaamaan kan er zomaar meer aanbod komen omdat verkopers toch wachten op overbiedingen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
finsdefis schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:28:
[...]

Ja dat speelt zeker een rol. Maar in 2013, op het dieptepunt, was er ook gewoon een tekort.

Zo'n omschakeling naar een kopersmarkt gaat wel traag en begint vaak bij de niet zo courante huizen. Langzaamaan kan er zomaar meer aanbod komen omdat verkopers toch wachten op overbiedingen bijvoorbeeld.
Toch is het nu wel iets anders. Je kunt best wel snel minder extreme biedingen gaan zien. Is toch zo 25k wat alweer verdampt op een huis. Je ziet al geruime tijd best wel forse verschillen tussen individuele biedingen op hetzelfde huis. Als dat allemaal wat dichter bij elkaar komt doordat de uitschieters wegvallen, dan merk je dat toch echt als verkoper. Zit je nog steeds in een verkopersmarkt, maar desalniettemin dalen de prijzen.

En ga je dan als verkoper in deze markt, met alle onzekerheden, het huis uit de markt halen en het over twee of drie maanden nog een keer proberen? Woningzoekenden gaan echt wel herkennen dat hetzelfde huis eerder ook te koop stond. Doet ook iets met de prijs. Dan zou je m.i. echt een verbetering aan moeten brengen op iets waar kopers over vielen.

Ook als doorstromer ga je dan zien dat mensen iets conservatiever gaan rekenen qua mogelijke opbrengst/overwaarde huidige woning wat ook weer iets doet met hun financiële ruimte voor een bod.

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik in maart nog goed heb kunnen verkopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

THM0 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:37:
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik in maart nog goed heb kunnen verkopen…
En ook duurder hebt moeten kopen? Of heb je iets eerder gekocht (en daardoor wellicht nog net wat meer betaald?).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Crazy D schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:17:
[...]

En ook duurder hebt moeten kopen? Of heb je iets eerder gekocht (en daardoor wellicht nog net wat meer betaald?).
We hebben in november onderhands voor vraagprijs kunnen kopen. Was niet goedkoop, maar we zijn ervan overtuigd dat het op inschrijving veel meer had opgebracht. En onder de streep hoeven we aanmerkelijk minder bij te leggen dan gedacht voor een enorme upgrade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
Crazy D schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:17:
[...]

In augustus gekocht met hypotheekrente op het absolute dieptepunt, en in maart verkocht binnen 2 weken met 20% boven vraagprijs en nog maar 30k verschil tussen oude en nieuwe woning.. erg blij mee, maar hoop voor de kopers dat het niet opeens instort.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 14:13
Sideways schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:47:
Ook ons huis staat sinds gisteren op Funda te koop. Het voelt spannender dan het kopen moet ik zeggen.

Gisteren rond 11:00 op Funda geplaatst, einde middag twee bezichtigingen gepland en nu de volgende statistieken volgens Funda:

[Afbeelding]
Update: in totaal 8 bezichtigingen en 4 biedingen later is het huis verkocht voor ruim 111% van de vraagprijs. Erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:01
Hbeez schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:06:
[...]

maar hoop voor de kopers dat het niet opeens instort.
tja daar hebben ze alleen last van als ze het huis na twee jaar weer willen verkopen,doen ze het na 30 jaar maakt het geen reet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
bie100 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:07:
[...]

tja daar hebben ze alleen last van als ze het huis na twee jaar weer willen verkopen,doen ze het na 30 jaar maakt het geen reet meer uit
Ik denk dat Hbeez bedoelt dat de kopers nu hun eigen huis moeten gaan verkopen, die hebben waarschijnlijk ook hun overwaarde nodig voor hun nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:01
kw_nl schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat Hbeez bedoelt dat de kopers nu hun eigen huis moeten gaan verkopen, die hebben waarschijnlijk ook hun overwaarde nodig voor hun nieuwe huis.
dat haal ik er niet uit maar als zo is dan hoop ik ook niet het niet instort ( zal wel niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Sideways schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:20:
[...]

Update: in totaal 8 bezichtigingen en 4 biedingen later is het huis verkocht voor ruim 111% van de vraagprijs. Erg blij mee!
Gefeliciteerd! Overigens geen idee of je het eerder had aangegeven, maar welke locatie en prijscategorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

***members only***
Deze makelaar voelt de bui al hangen waarschijnlijk. En eerlijk gezegd zie ik (in de 2 plaatsen waar ik regelmatig gewoon uit interesse weleens doorheen blader op Funda) al wat signalen van een afkoelende markt. Het zijn wel 2 heel verschillende regio's met ook veel verschillen in het aanbod.

- Je ziet de "paniek" bij sommige verkopers die al iets gekocht hebben (nieuwbouw of bestaande bouw met een enorme levertijd waarschijnlijk). Er is een korte periode van relatief veel aanbod geweest. Deze gril lijkt nu weer ten einde of bijna ten einde. (Geldt voor beide plaatsen.)
- In onze huidige woonplaats heb je nog een relatief grote voorraad van oude huisjes met veel werk eraan. Daar durf ik zelfs voorzichtig al te spreken van een daling van de vraagprijzen. Nog te vroeg voor conclusies, maar daar lijkt de groei er in ieder geval toch wel uit te zijn.
- Huizen staan langer te koop dan eerder. In onze vorige woonplaats kwam je voorheen heel snel in de categorie "verkocht onder voorbehoud" terecht. Daarvoor moet je (qua datum) nu al verder scrollen / een pagina of wat verder bladeren.

Maar dit is natuurlijk een overgangssituatie en nog het resultaat van mensen die keuzes hebben gemaakt gebaseerd op de markt voor de rentestijging en voor duidelijk werd dat het energiecircus niet maar een "kort hikje" zou zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd, dat we nu richting het opdrogen van het aanbod gaan. En in dat kader moet je dat makelaarsberichtje in mijn ogen dan ook zien. Dat droogt natuurlijk nooit helemaal op, maar ik verwacht dat een steeds grotere groep voorlopig blijft zitten waar ze zitten. Dat gaat dan weer grote consequenties hebben voor de nieuwbouw. De nieuwbouw draait nu vooral op te dure woningen voor de meeste starters. Dat is klaar als de doorstroming nog verder stagneert. Ik ben oprecht benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19
kw_nl schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:34:
[...]

Dat ben ik :)

Overbruggingshypotheek op ons huis twz 90% taxatie (4 ton). Bod van afgelopen vrijdag +6% was te enthousiast, want door de gestegen rente kunnen de beoogde kopers geen hypotheek afsluiten voor dit bod.
We hebben sinds november ons huis in de stille verkoop gehad, om lokale gezinnen een kans te geven. We hadden beter direct kunnen cashen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 14:13
beyazz06 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:48:
[...]

Gefeliciteerd! Overigens geen idee of je het eerder had aangegeven, maar welke locatie en prijscategorie?
Dank, het oosten van provincie Utrecht en ruim 5 ton vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
BiLLY_daKid schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:18:
[...]

Dat ben ik :)

Overbruggingshypotheek op ons huis twz 90% taxatie (4 ton). Bod van afgelopen vrijdag +6% was te enthousiast, want door de gestegen rente kunnen de beoogde kopers geen hypotheek afsluiten voor dit bod.
We hebben sinds november ons huis in de stille verkoop gehad, om lokale gezinnen een kans te geven. We hadden beter direct kunnen cashen 8)7
Je hebt een huis van een Tweaker gekocht?

Maar bizar dat hij niet al tijdens de stille verkoop verkocht is... Waren er wel biedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19
@kw_nl Haha, nee, niet van een tweaker gekocht. De situatie kwam overeen bij mij.
Wij wilden een huis kopen waarbij we in een strijd kwamen op moment dat we een akkoord hadden. Dat huis hebben we laten schieten.

Uit onze eigen stille verkoop (zonder foto's) was er 1 gezin dat interesse had. Maar na 1 bezichtiging en vier keer afzeggen, zijn ze afgedropen. Na twee weken funda hadden we drie kijkers, waarvan er twee op de dag zelf hebben afgezegd. De eerste kijker had een goed bod (iets boven vraagprijs) maar kreeg ivm rente de hypotheek niet meer rond.
Pagina: 1 ... 119 ... 195 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.