wfvanputten schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Ik vind het een beetje te kort door de bocht om te stellen dat millenials lui zijn.
Ik ben eerder geneigd te zeggen dat de rek er uit is. Het plafond is bereikt. Klussen kan ook redelijk duur worden. Dat geld moet er dan wel zijn, en niet al in de aankoop zijn gaan zitten.
Volgens de makelaars die ik gesproken heb voor de verkoop van mijn huis (zie eerder in dit topic) was het inderdaad zo dat de meeste kopers 1: geen zin en tijd hebben om te klussen, 2: het geld er niet meer voor hebben en 3: kluslui moeilijk tot niet beschikbaar zijn, zeker op korte termijn. Daarom is de grote wens om een volledig afgerond en afgewerkt huis te betrekken.
Heb ik maar opgepakt en ruim 300m1 plinten door het huis geschuurd en geschilderd. Daarnaast nog wat krimpscheuren weggewerkt, de trappen nog strakker afgewerkt met profielen tegen de muren, de trappen opnieuw geschilderd, de muren opnieuw geschilderd, de laatste verhuispeer in de zolder vervangen door een hue duo spot, et cetera. Zelfs de ombouw voor de container was een doorn in het oog omdat de tuin op afschot is geplaatst waardoor de ombouw niet helemaal gelijk/evenwijdig liep met de schuur ernaast. Dus ook dat opgelost.
Heel veel "kleine dingen" die heel veel tijd kosten, maar uiteindelijk wel het verschil zouden moeten maken. Ik ben benieuwd, in de wijk stonden er 3 huizen te koop, 2 waren in een week uiteindelijk weg. 1 voor 110k boven de vraagprijs (vp was 520, voor 118m2 en amper/geen tuin), de ander is onduidelijk maar werd geschat op minimaal 1 ton boven de vraagprijs (vp was 850, voor 151m2 en 180m2 tuin, geschakelde woning). In de buurt zijn ze de laatste tijd wel voor gekkere prijzen weggegaan, dus fingers crossed... 15e komt de fotograaf, de styling wordt deze week gedaan als het goed is - we gaan all in met een volledige VT wonen inrichting in plaats van onze eigen dingen...