Jazzy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Kan aan mij liggen, maar ik zie opvallend vaak de Veluwe terugkomen in dit soort berichten. Zelf een stuk of zes woningen bekeken in Harderwijk, twee bezichtigd, één op geboden. Inmiddels iets in Ermelo gevonden en nu mijn huis in Putten aan het verkopen.
Hier in de regio is dit zeker hoe het gaat. Absurd.
Kijk, dan worden we plaatsgenoten
Ik heb 't gevoel dat het hier wel heel extreem is de laatste 1,5 jaar. Makelaar gaf aan dat 't extreme er wat tussenwoning wel af begon te raken, maar bij de hoekhuizen/ 2-onder-1-kappers nog niet.
Maakt het bepalen van een prijs ook lastig. We zitten gelukkig in de situatie dat we niet heel erg afhankelijk zijn van voor welk bedrag 't huis verkocht wordt/ de marge daar vrij breed is.
Vraagprijs wordt 598k, maar lang getwijfeld of we niet op 625k moeten gaan zitten. Als ik zie waar vergelijkbare huizen in deze wijk voor weg zijn gegaan is de kans groot dat het huis ver boven de 650k weg zal gaan. Want het is qua ligging één van de beste huizen in de wijk die te koop is gekomen en qua m2 en tuin ook de grootste.
Als het onder de 650k wordt is 't per m2 het goedkoopste huis in meerdere maanden. En binnen en buiten is ruim 3 jaar geleden geschilderd, binnen alles gestukt en nieuwe keuken, dus staat van onderhoud is ook best prima. Al zou ik beneden wel de vloer vervangen en alles schilderen, want met 3 kleinere kids blijven die niet lang mooi