Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 113 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaika001
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 18:49
Sjoerd-b schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:23:
Als je Walter Living op een willekeurig huis in Oosterheem (zoetermeer) zet zie je dat er heel vaak overboden wordt. 10 procent is geen raar getal. Wellicht dat je vraagprijs dan een beetje te hoog is?
Van 3 makelaars heb ik dezelfde waardebepaling = gelijk aan vraagprijs.
Huidige waarde ligt hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Jaika001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Als de vraagprijs klopt en de woningmarkt floreert, waar denk je dan zelf dat het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
Jaika001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Wat denkt je makelaar zelf?

Ik vind het wel vreemd dat hij niet goed verkoopt, het is 166m2 voor 5 ton, de vierkante meter prijs is ook niet absurd hoog. De omgeving ken ik verder niet...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Kju

Is er een linkje ergens, ben benieuwd, is mijn regio ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
Kju schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:24:
Is er een linkje ergens, ben benieuwd, is mijn regio ;)
Funda, Zoetermeer, 500.000 euro, meer dan 150m2 te koop sinds 10 december, dan vind je hem vast wel ;)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Ik ken de buurt daar en kan me wel voorstellen dat hij daardoor iets minder gewild is.

Als verkoper wil je dat natuurlijk liever niet horen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Tnx.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Kju op 06-01-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaika001
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 18:49
@Kju mijn makelaar is op vakantie dus helaas nog niet gesproken.

Misschien is de timing niet goed geweest.

Maar mijn huis is 124m2, dus niet wat hier is genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ok, dan is mijn commentaar ook niet van toepassing, ik ging uit van 166 m2 in Oosterheem

[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 06-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 19:53
Jaika001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:48:
[...]

@Kju mijn makelaar is op vakantie dus helaas nog niet gesproken.

Misschien is de timing niet goed geweest.

Maar mijn huis is 124m2, dus niet wat hier is genoemd.
Dat is een flinke vierkante meter prijs. Ik zou zelf geen 500K betalen voor een tussenwoning van 124 vierkante meter, maar dat zijn misschien wel gewoon de prijzen. Ik heb er zelf niet genoeg zicht op om er iets zinnigs over te zeggen, maar ik vind het wel weinig huis voor veel geld, maar goed dat is de markt gewoon nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
@Jaika001 Ok, dat is het nieuwere gedeelte van de wijk. Dan gaat mijn opmerking niet op.

Voor de vierkante meters wel behoorlijk aan de prijs, maar wellicht marktconform nu?

Aan de andere kant, als het niet verkocht wordt vindt de markt het blijkbaar ook (nog) te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Members only:

@Henkiejoo als we pas drie weken te koop staan kan je dat ook nog niet roepen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Kju op 06-01-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 19:53
Kju schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:02:
***members only***

@Henkiejoo als we pas drie weken te koop staan kan je dat ook nog niet roepen :P
Wat een prijzen. Dan zit ik er inderdaad gewoon naast en is de markt nog een stuk erger dan ik had verwacht. Ik heb in 2019 nog een vrijstaande villa (2008) van 210 vierkante meter en 450 vierkante meter grond bezichtigd in Oosterheem die uiteindelijk voor 640K is verkocht. Tijd kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Met een stijging van 20% per jaar gaat het ontzettend snel. Ik kocht in Brinkershof (Driemanspolder) een woning voor een klant aan met een oplevertermijn van zes maanden. Bij de aankoop hadden we 30k te veel betaald, tegen de tijd dat de levering daadwerkelijk plaatsvond was de waarde al hoger dan de koopsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:30
Kju schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:36:
Met een stijging van 20% per jaar gaat het ontzettend snel. Ik kocht in Brinkershof (Driemanspolder) een woning voor een klant aan met een oplevertermijn van zes maanden. Bij de aankoop hadden we 30k te veel betaald, tegen de tijd dat de levering daadwerkelijk plaatsvond was de waarde al hoger dan de koopsom.
Mijn buurman kocht nieuwbouw, verkocht zijn huis vorig jaar via een makelaar zonder bord/funda in 2 weken voor ~ 610k. Hij passeert naar de verkopers over een week en de woningen in onze range gaan nu rond of boven de 700k. De kopers zullen blij zijn, m'n buurman niet zo - al pakt ie de overwaarde wel weer in z'n nieuwe woning. Ik vond het vorig jaar al erg prematuur om een jaar voor overdracht in deze markt te verkopen.

Echt heel bizar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locatielocatie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-08 19:15
Mensen die 6 maanden voor het opleveren al hun huis hebben verkocht in deze verkopersmarkt zijn in het algemeen (zeer) risk averse. De 10% stijging in 6 maanden hadden de verkopers kunnen voorspellen in deze markt. Zonde voor de verkopers, en dikke cadeautjes voor de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Ik zou zelf iets van de opinie hebben weggehaald bij de foto's.

[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 06-01-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Waarom zou je je huis niet op Funda zetten? Meer bereik = meer kans op kopers. Zeker in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Er zijn verkopers die dat doen net zoals verkopers die een internetmakelaar nemen of zelf te koop op het raam plakken. Daar is op zich niets mis mee mits ze zich bewust zijn van de eventuele nadelen. Als ze aan het eind van de rit tevreden zijn is het doel ook behaald, ongeacht het resultaat met of zonder Funda.

[ Voor 6% gewijzigd door Kju op 06-01-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:06
Plus mensen die geen zin hebben in allerlei wildvreemden die door hun huis lopen, geen zin om de zaak op te ruimen voor foto's en bezichtigingen, principieel geen vertrouwen in makelaars, hebben reeds een voor hen acceptabel bod, etc etc.

Je zult helaas ook nooit met zekerheid weten of je via een andere route een hogere opbrengst zou hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

locatielocatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:12:
Mensen die 6 maanden voor het opleveren al hun huis hebben verkocht in deze verkopersmarkt zijn in het algemeen (zeer) risk averse. De 10% stijging in 6 maanden hadden de verkopers kunnen voorspellen in deze markt. Zonde voor de verkopers, en dikke cadeautjes voor de kopers.
Als die 10% stijging gegarandeerd is dan zit het natuurlijk allang in de verkoopprijs verwerkt. Tegenwoordig gaan veel kopers uit van >10% stijging met als resultaat dat er goed overboden wordt. Als de boel stagneert ben je meteen de 10% overbieding kwijt. Tenminste dat is mijn beredenatie .

Wij hadden ook een half jaar kunnen wachten met verkopen, maar wie dekt mijn "verlies" als de woningmarkt plotseling omslaat?
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2022 13:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
locatielocatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:12:
Soms verlangd een bank dat je je huis op papier al verkocht hebt ;) Het is niet altijd zo zwart wit dat je kunt wachten tot de laatste maanden, kopers hebben over het algemeen ook tijd nodig om zaken rond te krijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DappereDodo
Kju schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:10:
Er zijn verkopers die dat doen net zoals verkopers die een internetmakelaar nemen of zelf te koop op het raam plakken. Daar is op zich niets mis mee mits ze zich bewust zijn van de eventuele nadelen. Als ze aan het eind van de rit tevreden zijn is het doel ook behaald, ongeacht het resultaat met of zonder Funda.
Als opbrengst maximalisatie niet je doel is, dan begrijp ik 't ja. Als mensen tevreden zijn is dat natuurlijk prima, maar je kunt zo maar een half jaar salaris verdienen door je huis 'n paar keer op te moeten ruimen.
Beetje penny-wise pound foolish als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:48
Zo, ik ben mijzelf aan het voorbereiden om in het topic "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3" terecht te komen. Met mijn vriendin heb ik een huis kunnen kopen en mijn eigen huis mag nu verkocht worden. Staat in 1 van de meer populaire wijken van Utrecht, volgens de makelaars die langs zijn gekomen.

Daar zit nu ook net het probleem. Ik heb tot op heden 6 makelaars over de vloer gehad, gebaseerd op wie er in deze buurt de meeste huizen verkoopt. Ik heb alle makelaars gevraagd:
* wat er nog gedaan moet worden aan het huis om het verkoopklaar te krijgen (plintjes inderdaad)
* wat de makelaar de laatste periode zelf verkocht heeft en wat de resultaten daarvan waren (gemiddeld minimaal 100k overboden, met uitschieters naar 160k)
* wat de strategie zou zijn voor de verkoop van mijn huis
* wat de bijbehorende vraagprijs zou moeten zijn en wat de verwachte opbrengst is

Alle makelaars zeggen inzetten op lage vraagprijs, precies op een grens die funda hanteert bij de vraagprijsselectie. Dat brengt veel mensen naar binnen, 2 dagen bezichtigingen doen (24 tot 36 momenten maximaal), dan afwachten of het biedingen oplevert en eventueel overgaan tot inschrijving. Laat de markt maar z'n werk doen.

Alleen, de lage vraagprijs verschilt nogal van elkaar, 125k tussen de laagste (die door 3 makelaars wordt geadviseerd) en de hoogste. Verwachte opbrengst ligt ook nogal uit elkaar, bijna 200k in het meest extreme geval. De laagste vraagprijs komt ook veel terug op het gebruikelijke verkoopoverzicht dat de makelaars meegebracht hebben, alleen zijn deze verkopen vaak een half jaar of langer geleden, voor kleinere huizen met minder tot geen tuin, op een drukke plek in plaats van een rustige plek en minder netjes en hoogwaardig afgewerkt.

Ik heb zelf het gevoel dat met de laagste vraagprijs het "ankerpunt" voor de onderhandelingen te laag komt te liggen, niemand zal 200k overbieden op een rijtjeshuis (althans, dat wijst de data uit van de verkopen in de buurt in de laatste 12 maanden).

Een, misschien twee, van de makelaars valt/vallen überhaupt af bij mij, vanwege persoonlijkheid. Normaal gesproken zou ik de hoogste en de laagste waarderingen wegstrepen om een keuze te maken. Echter, er knaagt iets vanwege het feit dat de helft van de makelaars toch min of meer precies hetzelfde adviseert. Wellicht is het luiheid of een "zekerheidje" dat het dan vast wel werkt met de verkoop.

Vandaar dat ik even mijn licht bij jullie op wil steken, enig inzicht dan wel advies van jullie kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
Mvd1981 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:00:
* wat er nog gedaan moet worden aan het huis om het verkoopklaar te krijgen (plintjes inderdaad)
*
Plinten heb ik niet gedaan. In de woonkamer zijn ze wel allemaal netjes. In de andere kamers missen er nog een hoop. Is 3 jaar blijven liggen en ga ik ook niet meer doen. Pak met plinten ligt in de berging en krijgen ze er gratis bij.

Kans is groot dat ze het laminaat eruit trekken. Zit ik dan mwt mijn goede gedrag alles te plakken.. Mij niet gezien :)

Vraag mij ook af wie er in deze markt naar de details als een plint gaat kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joerdj
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-11-2024
Source90 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Vraag mij ook af wie er in deze markt naar de details als een plint gaat kijken.
Zal voor niemand een afknapper zijn. Al geeft een huis zonder plinten op de muur slordige indruk waarbij je je gaat afvragen of de huidige bewoners wel zo goed voor hun huis hebben gezorgd ( tenminste dat zou ik hebben als koper :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
joerdj schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Zal voor niemand een afknapper zijn. Al geeft een huis zonder plinten op de muur slordige indruk waarbij je je gaat afvragen of de huidige bewoners wel zo goed voor hun huis hebben gezorgd ( tenminste dat zou ik hebben als koper :P )
True, vandaar dat wij het in de woonkamer toen der tijd wel hebben afgemaakt (idem voor het halletje). Alle overige kamers zijn half-half, nog door de vorige bewoners 3 jaar terug gedaan. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:48
Source90 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Plinten heb ik niet gedaan. In de woonkamer zijn ze wel allemaal netjes. In de andere kamers missen er nog een hoop. Is 3 jaar blijven liggen en ga ik ook niet meer doen. Pak met plinten ligt in de berging en krijgen ze er gratis bij.

Kans is groot dat ze het laminaat eruit trekken. Zit ik dan mwt mijn goede gedrag alles te plakken.. Mij niet gezien :)

Fair enough, dacht ik ook. Maar schijnbaar klust geen enkele koper liever meer, buiten een verfje op de muur wellicht (bron: 6 makelaars). Huis moest dus pico bello in orde zijn. En eerlijk gezegd, gezien de bedragen die zijn genoemd door de makelaars snap ik dat ook wel een beetje. Ten opzichte van de koopprijs gaat het nu al snel naar 250 tot 300% van de oorspronkelijke aankoopprijs in 2017 (toen de woning werd opgeleverd). Dan laat ik het ook wel graag netjes achter, voordat mensen nog spijt gaan krijgen van het bedrag dat ze voor mijn huis neer gaan leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Wat ik uit de markt hoor, is dat kopers heel goed weten dat ze veel moeten betalen. Maar dan verwachten ze vaak wel een huis dat helemaal af is. Als er meer niet af is, is dat een gegeven. Als alles af is en het wordt zo verkocht, doen ontbrekende plinten of een niet afgelakte trap daar afbreuk aan. Mensen gaan dan twijfelen of het wel echt zo af is als gepresenteerd. Het zal een verkoop niet blokkeren, maar als je met weinig moeite twijfel weg kunt nemen, kan dat toch betekenen dat iemand net iets eerder geneigd is een bod wat hoger te leggen.

En dat zijn allemaal aannames, want toetsen kun je het nooit. Maar die trap gaan we hier nog wel lakken voor de verkoop. Snel, met de lak die in de aanbieding is. Het hoeft er alleen goed uit te zien bij de bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Als je ziet hoe snel huizen weggaan geloof ik er niks van dat mensen niet meer willen (laten) klussen. Denk dat het eerder de vraag is of je meer krijgt, en zo ja hoeveel meer. Dat weet je nooit natuurlijk dus dat is onderbuikgevoel. Ik neem aan dat een koper wel bereidt is meer te betalen als alles spik en span is. Maar ja, als je als koper toch al denkt, leuk huis maar die keuken willen we vervangen, en dat muurtje willen we weg, ja dan boeit dat weer een stuk minder. Ik associeer netjes geverfd niet met goed onderhouden, want in 1 of 2 dagen laat je je huis volledig mooi fris schilderen. Sterker, een huis dat er uit ziet alsof het echt 3 dagen terug geschilderd is zou ik misschien zelfs wel vragen bij krijgen "waarom alles schilderen"....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Ik heb 1 recente indirecte ervaring hier. Ik ken iemand die redelijk overboden had op een woning uit 2013 (dus een vrij recente woning).

Diegene heeft gelijk de muren laten aanpakken en nog diverse kleine dingen laten doen. Dus het is niet zo dat iedereen bij overbieden er vanuit gaat dat alles spik en span is en er niks hoeft te gebeuren.

Van wat ik daar binnen heb gezien was de trap was bijv. al toe aan een schilderbeurt. Keukenapparatuur ging vervangen worden omdat het toch niet helemaal schoon meer was.

Dus toch weer een paar duizend euro verder na het overbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Binnen schilderen is toch echt het minimale wat je normaal gesproken gaat doen? Tenzij het huis net geflipped is en helemaal strak getrokken en min of meer onbewoond is geweest sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
THM0 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:52:
Binnen schilderen is toch echt het minimale wat je normaal gesproken gaat doen? Tenzij het huis net geflipped is en helemaal strak getrokken en min of meer onbewoond is geweest sindsdien.
Het hangt er een beetje van af van wanneer voor het laatst het schilderwerk is gedaan. Als de verkopende partij het vrij recent heeft gedaan dan moet je je afvragen of er noodzaak is om het zo snel weer te doen.

Aan de andere kant als het nog niet bewoond is, is het wel het makkelijkst. Eenmaal bewoond is het toch een rompslomp en dan is er natuurlijk nog het financiele plaatje.

Al zijn een paar potjes verf en wat vrije dagen niet de duurste dingen maar lang niet iedereen kan fatsoenlijk een muur sausen :+ dus die moeten het laten doen en dan valt het bedrag ook al hoger uit.

Dus al met al hangt het een beetje van de omstandigheden af lijkt mij maar ik heb er zelf geen ervaring mee (bestaande bouw kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik denk dat het op dit moment helemaal niet meer relevant is wat de staat van het huis is. Al moet er veel aan gebeuren, dan nog gaan mensen overbieden om het huis maar te krijgen.

Heb het zelf ook gedaan, ik weet dat het huis het eigenlijk niet waard is, maar voor mij was het zo'n verbetering, dan neem ik de komende jaren de kosten van de boel op orde krijgen wel op me. De hele achtergevel is 1 grote bende, er is wel gevoegd maar geen keimwerk. De kozijnen zijn lichtjes aan het rotten en het schilderwerk ziet er niet uit. Binnen moest er aardig wat gedaan worden, maar dat is grotendeels nu wel gedaan. De keuken vervangen, muren verven, vloer en plinten gedaan. De trap moet nog gebeuren, boven nog 't een en ander, maar da's klein grut.

Zolang de basis van 't huis goed is, gaat niemand kijken op een plintje missend. Echt niet. Want dat gaan ze toch zelf wel veranderen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:28

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

THM0 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:52:
Ik ga mijn huis binnenkort verkopen en bijna al het schilderwerk ziet er nog prima uit, op één deurpost na want die is beschadigd (bijna kaal) door de stofzuiger. Als ik deze zou schilderen dan betekent dit dat ik 4 paneeldeuren en alle deurposten onderhanden moet nemen, daar ben ik denk ik wel een weekendje mee bezig en daar heb ik dus echt geen zin in. Kan me niet voorstellen dat een oprecht geintresseerde hierdoor van een koop afziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
ohno_nl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Ik ga mijn huis binnenkort verkopen en bijna al het schilderwerk ziet er nog prima uit, op één deurpost na want die is beschadigd (bijna kaal) door de stofzuiger. Als ik deze zou schilderen dan betekent dit dat ik 4 paneeldeuren en alle deurposten onderhanden moet nemen, daar ben ik denk ik wel een weekendje mee bezig en daar heb ik dus echt geen zin in. Kan me niet voorstellen dat een oprecht geintresseerde hierdoor van een koop afziet.
Nou dat heb ik dus ook. Als je absoluut niks wilt schilderen in een huis, dan ben je niet serieus. Kan me niet voorstellen dat iemand daar een huis op laat schieten als het huis verder netjes is en naar je zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
ohno_nl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Het gaat er niet alleen om of iemand het wel of niet wil schilderen, maar uiteindelijk gaat het ook om de indruk van het huis en de emotie van de koper. Wie weet is dan onbewust net het verschil dat iemand helemaal verliefd wordt op het huis en net even dat extra uit de kast wil trekken om zeker te zijn van een winnend bod. Verkocht krijg je elk huis wel, zeker op dit moment. Maar dat wil niet zeggen dat niks invloed heeft op de prijs, en dat hoeft niet altijd rationeel te zijn. Anders zou ook niemand zijn huis meer hoeven opruimen voor de foto's om maar wat te noemen. Die troep koop je toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:26
Binnenkort ga ik mijn huis ook te koop zetten, vorige week een huis gekocht. Alle huizen die wij bezichtigd hadden (in noord-brabant) hadden wel of slordige plinten, schuren/loslatend stukwerk, niet gelakte trappen dat soort dingen. Zijn allemaal snel verkocht en overboden (ik ben bij geen enkel huis wezen kijken wat er op de foto's tip top uitzag, daar is gewoon niet tussen te komen). Ook klushuizen gaan als warmebroodjes. Ik heb zelf ook wat loslatende plakplinten rond deurkozijnen, even verstekschaar gekocht á paar tientjes en is zo opgeknapt. Ergste is 2 muren met loslatend stucwerk, die ga ik wel laten maken en werd ook aangeraden door de verkoopmakelaar want daar toch een hoop mensen op afknappen omdat die dan denken dat het scheuren in muren zijn oid. Ik twijfel alleen nog of het de moeite is om mijn houten vloer opnieuw in de olie zetten, toch weer een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mijn huis had nagenoeg geen plinten meer en meerdere muren met afgekrabt behang. De koper snapte heel goed dat je met 2 kleine kittens dat soort dingen hebt. Heb niet het idee dat er daardoor mensen minder geboden hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

bronce schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:09:
Binnenkort ga ik mijn huis ook te koop zetten, vorige week een huis gekocht. Alle huizen die wij bezichtigd hadden (in noord-brabant) hadden wel of slordige plinten, schuren/loslatend stukwerk, niet gelakte trappen dat soort dingen. Zijn allemaal snel verkocht en overboden (ik ben bij geen enkel huis wezen kijken wat er op de foto's tip top uitzag, daar is gewoon niet tussen te komen). Ook klushuizen gaan als warmebroodjes. Ik heb zelf ook wat loslatende plakplinten rond deurkozijnen, even verstekschaar gekocht á paar tientjes en is zo opgeknapt. Ergste is 2 muren met loslatend stucwerk, die ga ik wel laten maken en werd ook aangeraden door de verkoopmakelaar want daar toch een hoop mensen op afknappen omdat die dan denken dat het scheuren in muren zijn oid. Ik twijfel alleen nog of het de moeite is om mijn houten vloer opnieuw in de olie zetten, toch weer een hoop gedoe.
De vier deuren schilderen laat ik zitten of het moet nog 3 dagen heel hard gaan regenen/ sneeuwen de komende weken :P. Maar de vloer ik wel in de olie gezet, met een poetsmachine zo gebeurd!

En ik heb 10-tallen huizen bezichtigd van net geflipt tot opknappers bijna allemaal met inschrijving verkocht dus daar maak ik me ook niet zo druk over. De rest van het huis ziet er wel pico bello uit, de liefde straalt er vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Hielko schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Het gaat er niet alleen om of iemand het wel of niet wil schilderen, maar uiteindelijk gaat het ook om de indruk van het huis en de emotie van de koper. Wie weet is dan onbewust net het verschil dat iemand helemaal verliefd wordt op het huis en net even dat extra uit de kast wil trekken om zeker te zijn van een winnend bod. Verkocht krijg je elk huis wel, zeker op dit moment. Maar dat wil niet zeggen dat niks invloed heeft op de prijs, en dat hoeft niet altijd rationeel te zijn. Anders zou ook niemand zijn huis meer hoeven opruimen voor de foto's om maar wat te noemen. Die troep koop je toch niet.
Wij zorgen er natuurlijk voor dat de rest van het huis er piekfijn uitziet en door de jaren heen hebben we alles altijd goed onderhouden dus ik ga de verkoop met vertrouwen tegemoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DappereDodo
Vorige week vrijdag is de ouderlijke woning op Funda gezet. Nu 20 bezichtigingen gepland voor volgende week. Gaat lekker zo :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:37
Net voor de kerst een huis gekocht en afgelopen tijd flink bezig geweest met opruimen, schoonmaken en laatste kleine klusjes waardoor het huis er net wat beter uitziet. Gisteren zijn de foto's gemaakt en vrijdag zal hij op Funda komen erg benieuwd waar hij voor weg zal gaan! Apeldoorn rijtjeswoning vp 325.

[ Voor 26% gewijzigd door terribleweak op 14-01-2022 20:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• terribleweak
terribleweak schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:58:
Net voor de kerst een huis gekocht en afgelopen tijd flink bezig geweest met opruimen, schoonmaken en laatste kleine klusjes waardoor het huis er net wat beter uitziet. Gisteren zijn de foto's gemaakt en vrijdag zal hij op Funda komen erg benieuwd waar hij voor weg zal gaan! Apeldoorn rijtjeswoning vp 325.
Vrijdag 17.00 op funda.
Om 18.00 kreeg ik een berichtje dat er 8 bezichtigingen in de planning stonden. Gisteren om 12.00 stond de teller op 15.
Ik wist natuurlijk hoe de markt was maar dit had ik niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
terribleweak schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Vrijdag 17.00 op funda.
Om 18.00 kreeg ik een berichtje dat er 8 bezichtigingen in de planning stonden. Gisteren om 12.00 stond de teller op 15.
Succes! Apeldoorn is (net zoals zoveel steden) een gekkenhuis. Ze vechten elkaar hier nog net niet de straat uit als er een huis te koop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
[...]

Vrijdag 17.00 op funda.
Hou ons op de hoogte. Ik ben erg benieuwd naar hoe de stand van zaken is in Apeldoorn momenteel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Grappig, wij zitten een half uurtje ten westen daarvan in Putten. Onze tussenwoning is ook om 17.00 op Funda gekomen vrijdag, weet alleen dat we een uurtje later drie bezichtigingsaanvragen waren. Ben benieuwd wat er morgenochtend allemaal klaar staat.

Volgens de makelaars in Putten lijkt de gekte hier iets af te nemen bij de starterswoningen, er wordt blijkbaar iets minder extreem gereageerd op het moment. Eerlijk gezegd wordt ik wel een beetje zenuwachtig van dat soort opmerkingen, maar ga ervan uit dat we vast wel een paar biedingen gaan krijgen. Op advies van de verkoopmakelaar onze vraagprijs iets lager gezet dan de verwachtte waarde: 367.500.

Ben op zich heel tevreden met de presentatie van ons huis, de ruimte en voordelen komen goed voor de dag. Meer kun je niet doen...

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Grappig, ineens veel Tweaker huizen in de verkoop? Ons huis ook vrijdag/zaterdag op Funda. Geen idee hoeveel bezichtigingen er al ingepland staan, ik hoop vandaag iets van de makelaar te horen.

Wel frappant: je weet dat je huis wel verkocht wordt, maar toch is het spannend. Zijn er veel bezichtigingen? Knappen er toch nog mensen op af? Hoe hoog wordt er geboden? Als de vraagprijs geboden wordt is het prima, alles er boven is beter.

Financieel gaat het allemaal wel lukken, het volgende huis is aangekocht met een loan-to-value van 52% en we zitten dacht ik ook op de helft van onze max hypotheek. Maar we gaan met het nieuwe huis door een lagere hypotheekrente naar een bijzonder comfortabel bedrag per maand.

Ik hoop over een paar weken meer details te kunnen plaatsen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 17-01-2022 06:41 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Motrax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:40:
Wel frappant: je weet dat je huis wel verkocht wordt, maar toch is het spannend. Zijn er veel bezichtigingen? Knappen er toch nog mensen op af? Hoe hoog wordt er geboden? Als de vraagprijs geboden wordt is het prima, alles er boven is beter.
Heel herkenbaar, dat zijn precies de gedachten die nu door ons hoofd spoken. :)

Zelf zitten wij iets minder comfortabel dan jij beschrijft, maar evengoed is het al voldoende als we zo'n beetje de vraagprijs krijgen. Alles daar boven is mooi meegenomen. We doen de bezichtigingen aanstaande donderdag en vrijdag, kinderen in een Landal huisje en wij met zo'n tweeën een paar nachtjes in een hotel.

Nog niet met de makelaar over gehad maar denk dat we dan volgende week maandag biedingen laten doen en wat mij betreft later die dag een keuze maken. Of zou je na donderdag en vrijdag wat meer tijd moeten laten voor de geïnteresseerden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
Jazzy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Heel herkenbaar, dat zijn precies de gedachten die nu door ons hoofd spoken. :)

Zelf zitten wij iets minder comfortabel dan jij beschrijft, maar evengoed is het al voldoende als we zo'n beetje de vraagprijs krijgen. Alles daar boven is mooi meegenomen. We doen de bezichtigingen aanstaande donderdag en vrijdag, kinderen in een Landal huisje en wij met zo'n tweeën een paar nachtjes in een hotel.

Nog niet met de makelaar over gehad maar denk dat we dan volgende week maandag biedingen laten doen en wat mij betreft later die dag een keuze maken. Of zou je na donderdag en vrijdag wat meer tijd moeten laten voor de geïnteresseerden?
Weekend is toch mooie bedenktijd? Ik zou zeggen: maandag eind van de ochtend indienen. Kunnen mensen evt nog even laatste check doen op financieringsmogelijkheden en dan kun je maandag eind van de middag uitsluitsel geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Wij hadden op een woensdag en donderdag kijkdagen en tot dinsdagmiddag (12:00) erop de mogelijkheid een bod uit te brengen. Net iets meer lucht om voor potentiële kopers nog wat zaken na te zoeken/te checken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:20
Ik ben nu bezig met het verkopen van mijn woning (appartement, Haaglanden). Bijna alle makelaars geven aan 3 dagdelen aan bezichtigingen te willen doen. Is dit redelijk? Vanwege covid zijn het allemaal individuele afspraken. Daarna denken ze nog één keer een terugkommiddag te organiseren voor de serieuzere kandidaten.

Alle makelaars die een offerte uitbrachten wilden ook pas de laatste week van Januari online gaan op websites. Blijkbaar zijn de eerste 2 weken 'dood' in de markt. Op zich kan ik er inkomen, maar zo wordt het ook wel een zelf versterkend iets.

Verkocht wordt het sowieso wel in deze markt. De vraag is alleen voor hoeveel. De makelaar zegt dat instapklare woningen erg populair zijn. Maar het voelt toch wel spannend, eerste keer ooit voor mij.

Nu maar hopen dat die kuthond van de onderburen stil is wanneer nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door ApexAlpha op 17-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:20

Koekfabriek

King Billy on the wall

ApexAlpha schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
Ik ben nu bezig met het verkopen van mijn woning (appartement, Haaglanden). Bijna alle makelaars geven aan 3 dagdelen aan bezichtigingen te willen doen. Is dit redelijk? Vanwege covid zijn het allemaal individuele afspraken. Daarna denken ze nog één keer een terugkommiddag te organiseren voor de serieuzere kandidaten.

Alle makelaars die een offerte uitbrachten wilden ook pas de laatste week van Januari online gaan op websites. Blijkbaar zijn de eerste 2 weken 'dood' in de markt. Op zich kan ik er inkomen, maar zo wordt het ook wel een zelf versterkend iets.

Verkocht wordt het sowieso wel in deze markt. De vraag is alleen voor hoeveel. De makelaar zegt dat instapklare woningen erg populair zijn. Maar het voelt toch wel spannend, eerste keer ooit voor mij.

Bij onze verkoop (tussenwoning +/- 80m2) ongeveer 1 jaar geleden in Utrecht reserveerde de makelaar 2 volledige kijkdagen met de mogelijkheid tot een derde. Zijn insteek was dat hij liever een paar extra mensen de kans gaf dan maar een beperkt aantal. Uiteindelijk waren er voldoende bezichtigingen voor ongeveer 3 dagdelen (volgens mij rond de 25 ).

Wat ons betreft redelijk, maarja als het nodig was had hij ook een hele week kunnen krijgen. Je wil de hut toch kwijt of niet dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:20
Koekfabriek schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Bij onze verkoop (tussenwoning +/- 80m2) ongeveer 1 jaar geleden in Utrecht reserveerde de makelaar 2 volledige kijkdagen met de mogelijkheid tot een derde. Zijn insteek was dat hij liever een paar extra mensen de kans gaf dan maar een beperkt aantal. Uiteindelijk waren er voldoende bezichtigingen voor ongeveer 3 dagdelen (volgens mij rond de 25 ).

Wat ons betreft redelijk, maarja als het nodig was had hij ook een hele week kunnen krijgen. Je wil de hut toch kwijt of niet dan :)
Ja ze verwachten tussen de 15 en 25 kijkers. Een maximum van 30 zouden ze kwijtkunnen in de drie dagdelen. Op zich lijkt mij dat ook redelijk. Vrijdag kwam een speciaal bedrijf foto's maken en inmeten. Mijn huis wat nog nooit zo opgeruimd en leeg. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Huis ff lekker goed schoonmaken en opruimen en zelf 3 daagjes een lekker hotel pakken in de buurt. De buren even een fiks bot cadeau doen voor de hond zodat die een paar dagen zoet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ja bij mij ook maar dan vond de makelaar 2 dagen voldoende. In 2 dagen ruim 30 bezichtigingen gehad en voor de hoofdprijs verkocht. (appartement in Amsterdam btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik ben nu bezig met het verkopen van mijn woning (appartement, Haaglanden). Bijna alle makelaars geven aan 3 dagdelen aan bezichtigingen te willen doen. Is dit redelijk?
Makelaars waarmee ik sprak in kader van de verkoop geven aan de 2 a 3 dagen redelijk is en zij dit gewoon laten afhangen van de bezichtigingen. Uiteindelijk is er wel een 'stop' -omdat je niet door kan gaan met dagen, omdat er soms ook biedingen komen. Dus dan sluit je de inschrijving tot bezichtigen. Maar max 3 dagdelen vind ik mager. Ik zou daar 3 dagen van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 22:20
Jazzy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Ik zou de vrijdag-kijkers zeker een volle werkdag gunnen om de laatste zaken te controleren, bijvoorbeeld met hun hypotheekadviseur.

En dus de deadline voor biedingen op zijn vroegst op dinsdag einde dag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Peter-Nogwat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Ik zou de vrijdag-kijkers zeker een volle werkdag gunnen om de laatste zaken te controleren, bijvoorbeeld met hun hypotheekadviseur.

Precies. Zo hebben wij het ook gedaan: laatste kijkdag vrijdag, sluiting biedingen dinsdag 12.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Crap 3 kijkers ingepland tot nu toe. Dat is geen stormloop, had op meer gehoopt :+

Aan de andere kant, er hoeft maar 1 een bod neer te leggen dat gelijk of hoger is dan de vraagprijs :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Peter-Nogwat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Dat is wel een goed advies. Moet zeggen dat ik hier verder gewoon onze makelaar in volg, heb het er nog niet over gehad. We hebben in ieder geval bezichtigingen in de planning staan, zit as we speak in de auto op weg naar een hotel voor twee dagen. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Motrax schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:32:
Crap 3 kijkers ingepland tot nu toe. Dat is geen stormloop, had op meer gehoopt :+

Aan de andere kant, er hoeft maar 1 een bod neer te leggen dat gelijk of hoger is dan de vraagprijs :)
Weet niet hoe anoniem je hier bent, maar ik zou dat soort informatie in deze fase een beetje voor jezelf houden. Je weet nooit wie er mee leest en wil je niet in de kaart laten kijken. Laat die drie er maar van uitgaan dat ze één van de velen zijn en een flink bod neer moeten leggen om te winnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:49

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb er nog niet veel over kunnen vinden hier, maar zijn er tweakers met ervaring met de verkoop viavia, of binnen de kennissenkring?

Ik ben zelf oriënterend op de koop-markt, en hoop stiekem natuurlijk om via een kennis van een toekomstige verkoop op de hoogte gesteld te worden.
Ik vroeg me af hoe dit aan de andere kant van de onderhandeling beleefd wordt. Voor de kopende partij zou het schelen om wat meer zekerheid te hebben en een eerlijke onderhandeling te kunnen doen. Dan hoeft de koper niet blind tegen meerdere onbekende partijen op te bieden, met het risico boven het mogelijke budget uit te bieden en geen hypotheek voor dat bedrag te kunnen krijgen.

Als verkoper wil je natuurlijk graag een hoog bedrag, maar ik neem aan dat wat zekerheid en een sneller proces ook prettig kan zijn?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

dragonhaertt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:17:
Ik heb er nog niet veel over kunnen vinden hier, maar zijn er tweakers met ervaring met de verkoop viavia, of binnen de kennissenkring?

Ik ben zelf oriënterend op de koop-markt, en hoop stiekem natuurlijk om via een kennis van een toekomstige verkoop op de hoogte gesteld te worden.
Ik vroeg me af hoe dit aan de andere kant van de onderhandeling beleefd wordt. Voor de kopende partij zou het schelen om wat meer zekerheid te hebben en een eerlijke onderhandeling te kunnen doen. Dan hoeft de koper niet blind tegen meerdere onbekende partijen op te bieden, met het risico boven het mogelijke budget uit te bieden en geen hypotheek voor dat bedrag te kunnen krijgen.

Als verkoper wil je natuurlijk graag een hoog bedrag, maar ik neem aan dat wat zekerheid en een sneller proces ook prettig kan zijn?
Sommige woningen worden door de eigenaar op huispedia.nl gezet , soort stille verkoop. Selecteer dan op 'binnenkort te koop' of 'alleen bij goed bod'.

Maar ook al ben je de enige partij, veel verkopers weten dondersgoed hoe de markt is en zullen de woning niet zomaar weggeven..

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2022 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Als verkoper (bezichtigingen vandaag en morgen :)) heb ik vooral interesse in een zo hoog mogelijk bod tegen voor mij aantrekkelijke voorwaarden. De beste manier om dat te bereiken is op dit moment verkoop per inschrijving, daarmee maak ik optimaal gebruik van de verhitte woningmarkt.

Mocht iemand uit mijn kennissenkring aankloppen dan zou weliswaar de gunfactor een rol spelen, maar ik ben niet in een positie dat ik mijn huis zo onderhands kan verkopen zonder andere bieders een kans te geven. Die potentieel hogere opbrengst hebben wij echt nodig. Zelfs als iemand ons direct benaderd en een mooi bod doet tegen goede voorwaarden (akkoord met voorkeurs overdrachtsdatum en geen voorbehoud) dan nog zou ik dat naast het bod van andere geïnteresseerden willen leggen.

Dus daar heb je het perspectief van een (n=1) verkoper. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THM0
Jazzy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Als verkoper (bezichtigingen vandaag en morgen :)) heb ik vooral interesse in een zo hoog mogelijk bod tegen voor mij aantrekkelijke voorwaarden. De beste manier om dat te bereiken is op dit moment verkoop per inschrijving, daarmee maak ik optimaal gebruik van de verhitte woningmarkt.

Mocht iemand uit mijn kennissenkring aankloppen dan zou weliswaar de gunfactor een rol spelen, maar ik ben niet in een positie dat ik mijn huis zo onderhands kan verkopen zonder andere bieders een kans te geven. Die potentieel hogere opbrengst hebben wij echt nodig. Zelfs als iemand ons direct benaderd en een mooi bod doet tegen goede voorwaarden (akkoord met voorkeurs overdrachtsdatum en geen voorbehoud) dan nog zou ik dat naast het bod van andere geïnteresseerden willen leggen.

Dus daar heb je het perspectief van een (n=1) verkoper. :)
En dan voor de n=2: ik verkoop binnenkort mijn huis, maar liever eigenlijk niet aan een bekende (en al helemaal niet als dat niet het beste bod is).
Je koopt het juridisch natuurlijk 'as is where is' maar ja, toch vervelend mocht er een onaangename verrassing ontstaan met een lekkage oid. Verder niks te verbergen aan het huis maar ik hoef na de levering de kopers eigenlijk niet zo vaak meer te zien. Hooguit om de post op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
N=3.
Je kunt bekenden best iets gunnen, maar is een vriendschap je €10.000 waard? Zou je dat na verkoop via Funda ook aan je vrienden geven, zomaar omdat je meer voor je huis hebt gekregen dan verwacht? Ik niet eigenlijk, dus waarom zou ik het aan de voorkant dan voor een dergelijk bedrag minder verkopen in de huidige markt?

Zoals je zelf al zegt: verkopers die graag zekerheid hebben of verkopers die de opbrengst niet bovenaan hebben staan. Denk aan mensen die zelf in de buurt blijven wonen of ouderen die het jongeren gunnen. Maar de vijver om uit te vissen is ernstig klein vermoed ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog wel een anekdote van onze zoektocht. Via via (oud collega van familie) te horen gekregen dat mensen hun woning wilden verkopen. Deze mensen gingen kleiner wonen en 'gunden' het ons naar eigen zeggen voor 700k voordat de woning op Funda zou komen. We zijn er langs gereden maar vonden het 3x niks, dus niet op ingegaan.
Vervolgens kwam deze woning op Funda voor..... 630k vp. Grote kans dat de woning uiteindelijk voor meer is verkocht trouwens.
Had er wel een beetje een naar gevoel aan over gehouden.

In deze markt is het vrij lastig te bepalen wat iets waard is, zowel voor verkopers als kopers.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 20-01-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Wij hadden onze woning ook makkelijk aan woningzoekende bekenden kunnen verkopen want we kennen meerdere stellen die steeds buiten de boot vallen. Toch niet gedaan omdat het ook weer geen hele goede vrienden zijn en het tevens zakelijk zie, het gaat altijd om heel veel geld. Uiteindelijk is er 11% overboden, dat had ik echt niet aan bekenden durven vragen. Wat ook meespeelde is hierboven ook genoemd, ik wil echt geen gezeur over achterstallig onderhoud, haren in het doucheputje, een overgeschilderde lekkage of andere zaken die de ongedwongen omgang met elkaar zouden kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:43

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hebben ook ooit een woning aan een bekende verkocht.
Eerst een partij makelaars laten komen om te vragen wat maximaal haalbaar zou zijn.
Toen onze prijs bepaald, die de koper ok vond.
Voordeel voor ons was dat we geen courtage hoefden te betalen. Tevens dat we het huis niet op hoefden te ruimen en ook dat we niet nog effe een muurtje moesten schilderen.
Scheelde een hoop gezeik en iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Vandaag de eerste bezichtigingen gehad. De makelaars belden na elke bezichtiging om een kort verslagje te doen. Vond ik heel prettig, het is toch best wel spannend allemaal. Is dat normaal of doet onze makelaar dat gewoon heel netjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
Jazzy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:01:
Vandaag de eerste bezichtigingen gehad. De makelaars belden na elke bezichtiging om een kort verslagje te doen. Vond ik heel prettig, het is toch best wel spannend allemaal. Is dat normaal of doet onze makelaar dat gewoon heel netjes?
Hier niet na elke bezichtiging, maar na elk bezichtigingsdagdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
Same here, einde dag belde hij telkens.

Inmiddels zo'n 25 bezichtigingen gehad, met, volgens de makelaar, een aardig aantal waarvan een bod verwacht wordt. Inschrijving tot zondag, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Die van mij belde na elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
DappereDodo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:17:
Same here, einde dag belde hij telkens.

Inmiddels zo'n 25 bezichtigingen gehad, met, volgens de makelaar, een aardig aantal waarvan een bod verwacht wordt. Inschrijving tot zondag, ben benieuwd.
Belletje inderdaad en soms tussendoor als iets echt het melden waard was.
De biedingen werden via screenshot ook direct doorgestuurd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
Ambianz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:13:
Afgelopen weekend hebben wij onze woning relatief hoog in de markt gezet met 340.000. We hebben de woning 2 jaar geleden voor ongeveer 240 gekocht maar in de tussentijd ook wel de hele woning aangepakt.

Tot nu toe 14 bezichtigingen ingepland die volgende week allemaal gaan plaatsvinden. Ben benieuwd of er nog een aantal bijkomen en anders gaan we he hiermee doen. Spannende tijd zo! Nieuwe woning koopcontract inmiddels getekend, dat maakt de verkoop nu nog wel even spannend.

Aangezien we al vrij hoog zitten verwacht ik niet snel biedingen boven de vraagprijs maar we zullen zien. Uiteindelijk hebben we zelf op de nieuwe woning natuurlijk ook overboden.
Inmiddels is de woning definitief verkocht. 18 bezichtigingen gehad in 2 dagen. Na de laatste bezichtiging op een woensdag de kijkers exact 1 week gegund om te bieden, die sloten dus de woensdag erop.

Huis is uiteindelijk verkocht voor 420k. Heel blij mee uiteraard. We hebben in totaal 4 biedingen gehad waarvan 2 rond de vraagprijs en 2 uitschieters. Dit is overigens regio Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

zeeg schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Ja, nu ik er over nadenk. Gisteren hadden we twee bezichtigingen met tijd er tussen, werden elk door één van de twee makelaars gedaan. Logisch dat ze elk na hun enige bezichtigingen even bellen. Vandaag staan er een heel aantal aansluitend van elk een half uur, dan is er natuurlijk ook helemaal geen tijd om steeds te bellen.

Anyway, groeten vanuit een hotel in Düsseldorf. Zou blij zijn als ik straks mijn huis weer in kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22
ook wij zijn begonnen met ons huis te verkopen. Volgende week de foto's, in 't weekend op Funda en de week daarna bezichtigingen.

Makelaar heeft gisteren einde van de dag een, met z'n mobiel gemaakte, foto op facebook gepost met "binnenkort te koop" erbij en er staan inmiddels al 3 bezichtigingen gepland.

Nu is dat uiteraard als verkoper niet zo heel vervelend, maar een foto met alleen deze omschrijving "Wil jij wonen in een super ruime (ca 180 m² woonoppervlak) 2 onder 1 kapwoning in de populaire wijk Drielanden? Dan is dit binnenkort jouw kans!" en dan al zoveel reacties vind ik eigenlijk best bijzonder.
En een teken hoe bizar de huizenmarkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

rik86 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:24:
Nu is dat uiteraard als verkoper niet zo heel vervelend, maar een foto met alleen deze omschrijving "Wil jij wonen in een super ruime (ca 180 m² woonoppervlak) 2 onder 1 kapwoning in de populaire wijk Drielanden? Dan is dit binnenkort jouw kans!" en dan al zoveel reacties vind ik eigenlijk best bijzonder.
En een teken hoe bizar de huizenmarkt is...
Kan aan mij liggen, maar ik zie opvallend vaak de Veluwe terugkomen in dit soort berichten. Zelf een stuk of zes woningen bekeken in Harderwijk, twee bezichtigd, één op geboden. Inmiddels iets in Ermelo gevonden en nu mijn huis in Putten aan het verkopen.

Hier in de regio is dit zeker hoe het gaat. Absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Jazzy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik zie opvallend vaak de Veluwe terugkomen in dit soort berichten. Zelf een stuk of zes woningen bekeken in Harderwijk, twee bezichtigd, één op geboden. Inmiddels iets in Ermelo gevonden en nu mijn huis in Putten aan het verkopen.

Hier in de regio is dit zeker hoe het gaat. Absurd.
Kijk, dan worden we plaatsgenoten ;)

Ik heb 't gevoel dat het hier wel heel extreem is de laatste 1,5 jaar. Makelaar gaf aan dat 't extreme er wat tussenwoning wel af begon te raken, maar bij de hoekhuizen/ 2-onder-1-kappers nog niet.

Maakt het bepalen van een prijs ook lastig. We zitten gelukkig in de situatie dat we niet heel erg afhankelijk zijn van voor welk bedrag 't huis verkocht wordt/ de marge daar vrij breed is.

Vraagprijs wordt 598k, maar lang getwijfeld of we niet op 625k moeten gaan zitten. Als ik zie waar vergelijkbare huizen in deze wijk voor weg zijn gegaan is de kans groot dat het huis ver boven de 650k weg zal gaan. Want het is qua ligging één van de beste huizen in de wijk die te koop is gekomen en qua m2 en tuin ook de grootste.

Als het onder de 650k wordt is 't per m2 het goedkoopste huis in meerdere maanden. En binnen en buiten is ruim 3 jaar geleden geschilderd, binnen alles gestukt en nieuwe keuken, dus staat van onderhoud is ook best prima. Al zou ik beneden wel de vloer vervangen en alles schilderen, want met 3 kleinere kids blijven die niet lang mooi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Leuk man! Als je er wat aan hebt, wij hebben in Oktober 621k geboden op Paardekamp 21. Wat tussenwoningen betreft, dat kan ik bevestigen. We hebben voldoende aandacht, maar zeker geen 20 bezichtigingen. Hoor van makelaars in zowel Putten als Harderwijk dat dit inderdaad een beetje het beeld is mbt. tussenwoningen.

Succes met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Wij zijn aan oriënteren op verkoop waarbij de makelaar aanraadde, doe het in het voorjaar. Mooier weer, lentekriebels en mensen bereid meer te bieden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

mwa

MaStar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:26:
Wij zijn aan oriënteren op verkoop waarbij de makelaar aanraadde, doe het in het voorjaar. Mooier weer, lentekriebels en mensen bereid meer te bieden!
Is dat niet een beetje een 2013 gedachte? Anno 2022 duiken de mensen als sprinkhanen massaal op de woning, ongeacht de lente kriebel of het voorjaarszonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Jazzy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:11:
Leuk man! Als je er wat aan hebt, wij hebben in Oktober 621k geboden op Paardekamp 21. Wat tussenwoningen betreft, dat kan ik bevestigen. We hebben voldoende aandacht, maar zeker geen 20 bezichtigingen. Hoor van makelaars in zowel Putten als Harderwijk dat dit inderdaad een beetje het beeld is mbt. tussenwoningen.

Succes met de verkoop!
Het huis naast m'n broertje, Belcantodreef 49, is voor 680k verkocht weet ik, met 2 biedingen nog rond de 675k.
Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n type huis, jaren '30 stijl, beter in de markt ligt dan 't type huis dat ik heb, een lessenaarwoning.

Paardekamp ziet er qua ligging ook prima uit trouwens, minder volgebouwd dan een hoop 2-kappers in drielanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
mwa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Is dat niet een beetje een 2013 gedachte? Anno 2022 duiken de mensen als sprinkhanen massaal op de woning, ongeacht de lente kriebel of het voorjaarszonnetje.
Met lekker lenteweer nog meer (was de gedachte) :+ 8) Zijn de foto's ook een stuk mooier.
En pak je ook nog een paar % prijsstijging mee....

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 21-01-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
rik86 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Het huis naast m'n broertje, Belcantodreef 49, is voor 680k verkocht weet ik, met 2 biedingen nog rond de 675k.
Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n type huis, jaren '30 stijl, beter in de markt ligt dan 't type huis dat ik heb, een lessenaarwoning.

Paardekamp ziet er qua ligging ook prima uit trouwens, minder volgebouwd dan een hoop 2-kappers in drielanden
Mooie woning en mooie ligging d:)b Wordt dus ook zo'n 15% op overboden.

[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 21-01-2022 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
mwa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Is recent door Funda onderzocht, idd een vrij marginaal effect imo van max zo'n 40€/m2 ivm deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hbeez schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Is recent door Funda onderzocht, idd een vrij marginaal effect imo van max zo'n 40€/m2 ivm deze maand.
Funda/NVM heeft er natuurlijk baat bij dat het aanbod het hele jaar zoveel mogelijk gelijk is, dus ik vind dat onderzoek van NVM niet erg objectief.

Als ik de ballen had dan had ik ook een halfjaar gewacht met verkopen, maar ik werd n beetje zenuwachtig van de prijzen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Sport_Life schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Funda/NVM heeft er natuurlijk baat bij dat het aanbod het hele jaar zoveel mogelijk gelijk is, dus ik vind dat onderzoek van NVM niet erg objectief.

Als ik de ballen had dan had ik ook een halfjaar gewacht met verkopen, maar ik werd n beetje zenuwachtig van de prijzen momenteel.
Zo'n onderzoek heeft echt nul komma nul invloed op het woningaanbod, dus dat de resultaten bewust gemanipuleerd zouden zijn vind ik wat paranoïde. Als er überhaupt al belang zou zijn bij afvlakking van de pieken en dalen. M'n eigen NVM makelaar interpreteerde de resultaten overigens heel anders dan ik en vond dat er wel een sterk maandeffect is, maar ik vind het spijkers op laag water, het gaat om zo'n 1% voor een gemiddeld huis. Zelf wacht ik tot maart met de verkoop, na een aankoop in augustus. Als je wat dieper de Q4 ontwikkelingen bekijkt is er toch wel een lichte afvlakking, en ik denk dat een groot deel van de hoge huizenprijzen ook door psychologische oorzaken komt naast de technische, en sentiment kan wat sneller omdraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Wij hebben 'onderhands' gekocht, we zijn door t aloude kaartje in de bus met elkaar in gesprek gekomen een goed bod gedaan zonder voorbehouden en zo tot een overeenkomst gekomen.

Alleen een notaris en taxateur bij te pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hbeez schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Zo'n onderzoek heeft echt nul komma nul invloed op het woningaanbod, dus dat de resultaten bewust gemanipuleerd zouden zijn vind ik wat paranoïde. Als er überhaupt al belang zou zijn bij afvlakking van de pieken en dalen. M'n eigen NVM makelaar interpreteerde de resultaten overigens heel anders dan ik en vond dat er wel een sterk maandeffect is, maar ik vind het spijkers op laag water, het gaat om zo'n 1% voor een gemiddeld huis. Zelf wacht ik tot maart met de verkoop, na een aankoop in augustus. Als je wat dieper de Q4 ontwikkelingen bekijkt is er toch wel een lichte afvlakking, en ik denk dat een groot deel van de hoge huizenprijzen ook door psychologische oorzaken komt naast de technische, en sentiment kan wat sneller omdraaien.
Heeft niets met paranoïde te maken. Maar als een site als Funda waar 5 miljoen bezoekers per maand komen aangeeft dat mei en september de beste maanden zijn om te verkopen (ik roep maar wat), wat denk je dat het gevolg is dan de rest van het jaar ? ;).

Overigens is het verschil tussen mei en december 120 euro per m2 voor een gemiddelde woning. Bij een gemiddelde m2 prijs van 4k is dat 3%. Dat is 12.900 euro. (exclusief prijsstijging ;)).

Volgens dat onderzoek kun je trouwens het beste kopen in februari en verkopen in mei :).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 21-01-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
Sport_Life schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Heeft niets met paranoïde te maken. Maar als een site als Funda waar 5 miljoen bezoekers per maand komen aangeeft dat mei en september de beste maanden zijn om te verkopen (ik roep maar wat), wat denk je dat het gevolg is dan de rest van het jaar ? ;).

Overigens is het verschil tussen mei en december 120 euro per m2 voor een gemiddelde woning. Bij een gemiddelde m2 prijs van 4k is dat 3%. Dat is 12.900 euro. (exclusief prijsstijging ;)).

Volgens dat onderzoek kun je trouwens het beste kopen in februari en verkopen in mei :).
Vertrouw je dan geen enkel onderzoek of cijfers van Funda/NVM of waar op enige manier belanghebbenden zoals hypotheekverstrekkers of makelaars bij betrokken zijn? Want dan blijft er weinig over. Overigens was het stukje 'beste maand om te kopen/verkopen' op het Funda deel voor makelaars gezet dus bereik niet gemaximaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-08 12:53
[...]

Verschilt dat eigenlijk nog per regio? En van wanneer was dit onderzoek? Ik kan me voorstellen dat het voordat covid uitbrak wel verschil maakte (expats die in de lente een keuze maakten om in de zomer te verhuizen bijvoorbeeld) maar nu wellicht wat minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terribleweak
[...]

Vrijdag 17.00 op funda.
Woensdag en donderdag een totaal van 18 bezichtigingen. Ivm het animo gekozen voor een inschrijving tot maandag 12 uur. Blijft spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
[...]

Tenzij je de procentuele stijging van de woningwaarde per dag of maand in een jaar nog meerekent ;), bijvoorbeeld van vorig jaar. In Q3 stegen huizenprijzen gemiddeld 313 euro per dag * En je iets koopt en je eigen woning 3 maanden later te koop zet.

Als je je huis verkocht in januari 2021, had je +/- 10% minder opbrengst dan dat je had verkocht in juli, uitgaande van +/- 20% stijging dat jaar.

Nu is dat speculeren, maar een paar maanden wachten had wel meer opgeleverd.

* https://www.calcasa.nl/ni...deld-met-313-euro-per-dag

[ Voor 17% gewijzigd door MaStar op 21-01-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Kathia schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Verschilt dat eigenlijk nog per regio? En van wanneer was dit onderzoek? Ik kan me voorstellen dat het voordat covid uitbrak wel verschil maakte (expats die in de lente een keuze maakten om in de zomer te verhuizen bijvoorbeeld) maar nu wellicht wat minder?
Is gewoon een psychologisch effect. Donkere maanden versus lentekriebels. Makelaars zeiden me dat ook. April en mei zijn perfecte verkoopmaanden. Ook qua presentatie. Meer licht in huis, tuin mooi in bloei en mensen over het algemeen vrolijker na de winter...

https://www.nu.nl/wonen/5...-je-huis-te-verkopen.html

En €40 per m2 is met 150-200 m2 toch lekker ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 21-01-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhoona
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-01-2022
zeeg schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Hier ook na ieder dagdeel. 4 dagdelen in totaal 20 kijkers. Makelaar wilde niet meer dan 6 per dag, zodat hij zijn verhaal enthousiast kon blijven vertellen.

Wat ik erg bijzonder vond (als in: niet ok) is dat de makelaar een verslag gaf over de kijkers met voor en achternaam, info over waar ze werken etc. 😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
MaStar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Is gewoon een psychologisch effect. Donkere maanden versus lentekriebels. Makelaars zeiden me dat ook. April en mei zijn perfecte verkoopmaanden. Ook qua presentatie. Meer licht in huis, tuin mooi in bloei en mensen over het algemeen vrolijker na de winter...

https://www.nu.nl/wonen/5...-je-huis-te-verkopen.html

En €40 per m2 is met 150-200 m2 toch lekker ;)
Het zijn natuurlijk gemiddeldes ;) Als je bv kijkt naar de verwachting van de ABN Amro dan stijgen de huizenprijzen dit jaar gemiddeld met zo'n 1% per maand (12.5% op jaarbasis) dus dan is elke dag/week/maand wachten idd winst.

Maar als we even inzoomen op het maandeffect (april/mei - gehighlight in rode vierkantje hieronder) dan zie ik geen sterke stijging qua prijsontwikkeling t.o.v. bijvoorbeeld maart (in de helft v/d gevallen was maart 'sterker' dan april/mei qua m-o-m). De afgelopen jaren zijn de prijzen wel steeds verder gestegen in april/mei.

Uiteindelijk is dit ook allemaal gerommel in de marge, want gaat het om 0.5-1% meer of minder (alhoewel ik vermoed dat wij een andere definitie hebben van gerommel in de marge). Het lijkt me dat andere factoren, met name het FOMO-sentiment, een veel groter effect heeft. Dus of men nog steeds 10-20% overbiedt. Signalen die ik uit m'n omgeving krijg is dat mensen wat biedmoe worden, van zowel verkoopmakelaar als uit m'n omgeving en afhaken, dus wat dat betreft voel ik me wel comfortabel met verkoop in maart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWyBZlFKK1Vf9rqTy2PKitiTiDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cygQV2ILBoBABYDHwJW9MDPw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hbeez op 21-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Van 1% van een gemiddeld koophuis kan ik toch hele leuke vakantie boeken. Misschien zijn de getallen niet schokkend, maar om nou te doen alsof het niets uit maakt… Gezien de mensen met een hoger salaris vaak groter wonen, denk ik dat het ook hier al snel gaat om meer dan een enkel (netto) maandsalaris.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

big bang schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:08:
Van 1% van een gemiddeld koophuis kan ik toch hele leuke vakantie boeken. Misschien zijn de getallen niet schokkend, maar om nou te doen alsof het niets uit maakt… Gezien de mensen met een hoger salaris vaak groter wonen, denk ik dat het ook hier al snel gaat om meer dan een enkel (netto) maandsalaris.
Precies dat. De cijfers komen eigenlijk niet echt overeen met de conclusie.
Ik kwam trouwens op 3% verschil (los van prijsstijging).

Bij grote bedragen zijn de absolute cijfers relevanter dan de relatieve.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2022 09:22 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.