Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Dit dwaalt een beetje af van de A7 en A9 :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1300420

Snel vraagje!

Ik zie de Sony A7III in de aanbieding voor 1849: https://www.fotohanskeuze...7-iii-body-zwart-ilce-7m3

Bij het afrekenen komt het ook uit op 1849 euro. Klopt het dat de cashback 'los' hiervan is en dat ik naderhand nog 300 euro cashback kan krijgen? Of mis ik iets?

Dit is namelijk 300 euro goedkoper dan alle andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 23:41

bobcom

Dedicated dabbler

Sommige winkels verlakken je met ex btw prijzen, andere met inc. cash-back-prijzen. Maar je belandt hoe dan ook op het verkleerde been.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:08
Anoniem: 1300420 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:57:
Snel vraagje!

Ik zie de Sony A7III in de aanbieding voor 1849: https://www.fotohanskeuze...7-iii-body-zwart-ilce-7m3

Bij het afrekenen komt het ook uit op 1849 euro. Klopt het dat de cashback 'los' hiervan is en dat ik naderhand nog 300 euro cashback kan krijgen? Of mis ik iets?

Dit is namelijk 300 euro goedkoper dan alle andere winkels.
Aantrekkelijk inderdaad! Lijkt erop dat hij inderdaad 300,- goedkoper is. Ik vraag me af of het nog verstandig is om de A7III op dit moment aan te schaffen? Wat zal de prijs (gezien de prijs historie van de A7II) zijn bij release van de A7IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1300420

bobcom schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:26:
Sommige winkels verlakken je met ex btw prijzen, andere met inc. cash-back-prijzen. Maar je belandt hoe dan ook op het verkleerde been.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me niet dat hier zo is? Het is een legit (door Sony erkende) camera shop. Bij het afrekenen staat er daadwerkelijk 1845. Terwijl dat bij andere shops pas ná de cashback is (dus je rekent daar 2150 af).
tanh92 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:31:
[...]

Aantrekkelijk inderdaad! Lijkt erop dat hij inderdaad 300,- goedkoper is. Ik vraag me af of het nog verstandig is om de A7III op dit moment aan te schaffen? Wat zal de prijs (gezien de prijs historie van de A7II) zijn bij release van de A7IV?
Ik denk dat er een aardige kans dat de A7IV de tweede helft van 2020 uitkomt. Ik gok echter dat die wel vanaf zo'n 2300/2400 begint, dus dat is een stuk meer dan deze aanbieding.
Ik zit nu wel heel erg te twijfelen. Ik heb bijna het idee dat dit een error fare is of dat ik iets over het hoofd zie. Ik weet niet of ik durf te wachten tot morgen (dan kan ik ze even bellen), maar dan is er het risico dat dit aanbod verdwenen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1300420 op 22-12-2019 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 01:23

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 1300420 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:51:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me niet dat hier zo is? Het is een legit (door Sony erkende) camera shop. Bij het afrekenen staat er daadwerkelijk 1845. Terwijl dat bij andere shops pas ná de cashback is (dus je rekent daar 2150 af).
Na een beetje googelen kom ik deze lijst van deelnemende cashback winkels tegen op de site van Sony zelf: https://www.sony.com/arti...d?file=0155F0000079fg5QAA. Denk dat het wel gaat werken eerlijk gezegd.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-07 12:03
Anoniem: 1300420 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:51:
[...]

[...]

Ik denk dat er een aardige kans dat de A7IV de tweede helft van 2020 uitkomt. Ik gok echter dat die wel vanaf zo'n 2300/2400 begint, dus dat is een stuk meer dan deze aanbieding.
Ik zit nu wel heel erg te twijfelen. Ik heb bijna het idee dat dit een error fare is of dat ik iets over het hoofd zie. Ik weet niet of ik durf te wachten tot morgen (dan kan ik ze even bellen), maar dan is er het risico dat dit aanbod verdwenen is.
Kun je hem niet bestellen en eventueel beroepen op WKOA? Niet heel correct, maar als je hem niet opent, dan valt dat ook wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door MRIdev op 22-12-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 1300420 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:57:
Vraagje en cross-post van het grote Sony A7/A9 draadje.

Snel vraagje!

Bij het afrekenen komt het ook uit op 1849 euro. Klopt het dat de cashback 'los' hiervan is en dat ik naderhand nog 300 euro cashback kan krijgen? Of mis ik iets? Dit is namelijk 300 euro goedkoper dan alle andere winkels.
Volgens de discussie op Pepper wel, cashback verloopt namelijk via Sony en fotohanskeuzekamp.nl staat bij de deelnemende shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Cashback voor de A7iii is alweer terug op 150 euro. De 300 was tijdelijk en ik vrees dat Hans vergeten is dit weer terug te zetten. Ik zie van alles voorbij komen, maar let aub op. Het loopt via Sony idd, dus check ook hun site!
Dus https://www.sony.nl/promo/camera
Of evt de Duitse variant als je over de grens gaat....

Er is dus ook een lijst met shops, Amazon en MediaMarkt doen NIET mee.

Hoop dat dit helpt om geen domme keuzes te maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 22-12-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Modbreak:Zoals al gehint in mijn vorige modbreak, zijn discussies over bestellingen en legitimiteit van shops hier niet de bedoeling.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Modbreak:Ik heb even wat getrashed, volgens mij was @Wormaap redelijk duidelijk geweest in zijn posts hierboven.

Voor aanbiedingen loopt een apart topic en een topic specifiek voor de Sony cashback is ook prima. Maar dus geen discussie over de aanbiedingen en geldigheid hier . :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 23:03
Ik heb sinds kort een Sony A7.
Als ik een foto maak, wordt er van die foto op de sd-kaart 3 jpeg-bestanden aangemaakt. Een beetje onhandig en overbodig vind ik, 1 jpeg-bestand is genoeg.
In de instellingen van de camera kan ik niet zo gauw vinden hoe ik dit kan veranderen.
Weet iemand waar het in de instellingen is te veranderen?
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 25-12-2019 16:12 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRIdev
@Xfile een bracketing functie aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Ik ga kijken.

Edit
Thanks! De bracketing functie is aangepast naar 1 opname.

[ Voor 16% gewijzigd door Xfile op 25-12-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanh92
Vandaag de overstap gemaakt gemaakt van de A6300 naar de A7III en wat een wereld van verschil, wat een beest is de A7III ! Kon me ook geen beter moment bedenken om over te stappen: De A7III in de uitverkoop met de dubbele cashback én een betaalbare 24-70 2.8!

IBIS is ook fantastisch. 1/10 of 1/15 lijkt zelfs voor mij bij 24mm geen probleem te zijn _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y6ZNLkK/DSC02691-3.jpg

3200iso, 1/15, Sigma 24-70 F2.8 DG DN

[ Voor 7% gewijzigd door tanh92 op 30-12-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 16:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tanh92 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:54:
Vandaag de overstap gemaakt gemaakt van de A6300 naar de A7III en wat een wereld van verschil, wat een beest is de A7III ! Kon me ook geen beter moment bedenken om over te stappen: De A7III in de uitverkoop met de dubbele cashback én een betaalbare 24-70 2.8!

IBIS is ook fantastisch. 1/10 of 1/15 lijkt zelfs voor mij bij 24mm geen probleem te zijn _/-\o_ :

[Afbeelding]

Dat is ook nog geen 1 stop stabilisatie, ik mag toch hopen dat dat werkt inderdaad :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Ik heb bij Foto Köster in Duitsland een Samyang Lens Station Sony E-mount voor 43,95 euro (inclusief verzendkosten) gekocht.
In Nederland kost de Lens Station minimaal 60 euro.
https://www.foto-koester....tive?number=8809298880996
https://www.neboweb.nl/samyang-lens-station-sony-e-mount

Mijn vraag is: waar komt het prijsverschil vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
tanh92 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:54:

[Afbeelding]

Mooie scherpe foto!

Hoeveel kostte het setje bij elkaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 31-12-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
Ventieldopje schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:56:
[...]

Dat is ook nog geen 1 stop stabilisatie, ik mag toch hopen dat dat werkt inderdaad :P
Nu je het zegt..Op de A6300 schoot ik zonder IBIS altijd wel minimaal 1/60 met een sigma 1.4 30mm (45mm equiv). en dan was het niet altijd scherp. Tis nog wel even wennen en aftasten waar de grens nu altijd ligt.
Xfile schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:11:
[...]

Mooie scherpe foto!

Hoeveel kostte het setje bij elkaar?
Dank! 1199 voor de 24-70 2.8, 1549 (na cashback) voor de A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
tanh92 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:24:
Dat is een heel goede prijs voor zo'n mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De A7 combinatie is dan ook wel wat zwaarder en beter vast te houden dan de A6300 combinatie, speelt ook een rol bij langere sluitertijden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
tanh92 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:24:
Is de firmware van het objectief up-to-date?
https://www.sigma-global.com/en/download/lenses/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-07 17:37
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:19:
Ga je eigenlijk als leek het verschil in kwaliteit foto's zien tussen een Sony A58 en een Sony A7 II/III? Ik bedoel dan wel een immens verschil die een niet-fotograaf zou zien.

Ben van plan om volgend jaar naar Amerika te gaan en ik wil deftige foto's die ik hier kan ophangen aan de muur, wat met een iPhone praktisch onmogelijk is.
Je vraag is nu al 6 weken oud maar ik kom er toch nog even op terug.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat leken dit verschil gaan zien. En gecombineerd met je vraag iets verderop denk ik dat je vooral voor een goede lens moet gaan. Een goede lens draagt een stuk meer bij dan een goede body/sensor. Voor de "oh" en "ah" 's van de leken die je foto's komen bekijken zijn vooral de vette kleuren en de vette contrasten van belang. Indien je naar het zuidwesten van de VS gaat zijn er mogelijkheden volop. Fotografeer wat vroeger op de ochtend of wat later in de middag. En met de zon zoveel mogelijk in de rug. Dat is onder fotografen niet het meest flatterende licht maar je doet het voor je bewonderaars.

Met mijn Sony DSC-R1 (nog van voor de Konica-Minolta overname) kon ik nog van een 3888x2592 opname een 100x70 cm print maken die op 150 cm kijkafstand een zeer acceptabel resultaat gaf. Juist vanwege het meer dan voortreffelijke 16-80 Zeiss objectief dat vast in deze camera verankerd zat.

Dit alles neemt niet weg dat de A7-3 een voortreffelijke camera is. Ik zou een goede verkoper kunnen zijn want ik heb hem (inmiddels) zelf thuis ook en ik ga ook naar Amerika komend voorjaar (eerlijk waar!) Het wordt allemaal enigszins off-topic in dit A7/9 topic maar ik zou je, desgewenst, nog wel een paar tips kunnen geven.

Overigens doet mijn "oude" A77 met het onvolprezen Zeiss 16-80 objectief het nog goed genoeg. Maar een mens moet met zijn tijd meegaan. Wie had ooit kunnen denken dat een speelgoed merk als Sony de Nikonians en de Canonians de baas zou kunnen worden? Ik vind het wel een grappige ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
OttiglioM schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:28:
[...]

Je vraag is nu al 6 weken oud maar ik kom er toch nog even op terug.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat leken dit verschil gaan zien. En gecombineerd met je vraag iets verderop denk ik dat je vooral voor een goede lens moet gaan. Een goede lens draagt een stuk meer bij dan een goede body/sensor. Voor de "oh" en "ah" 's van de leken die je foto's komen bekijken zijn vooral de vette kleuren en de vette contrasten van belang. Indien je naar het zuidwesten van de VS gaat zijn er mogelijkheden volop. Fotografeer wat vroeger op de ochtend of wat later in de middag. En met de zon zoveel mogelijk in de rug. Dat is onder fotografen niet het meest flatterende licht maar je doet het voor je bewonderaars.

Met mijn Sony DSC-R1 (nog van voor de Konica-Minolta overname) kon ik nog van een 3888x2592 opname een 100x70 cm print maken die op 150 cm kijkafstand een zeer acceptabel resultaat gaf. Juist vanwege het meer dan voortreffelijke 16-80 Zeiss objectief dat vast in deze camera verankerd zat.

Dit alles neemt niet weg dat de A7-3 een voortreffelijke camera is. Ik zou een goede verkoper kunnen zijn want ik heb hem (inmiddels) zelf thuis ook en ik ga ook naar Amerika komend voorjaar (eerlijk waar!) Het wordt allemaal enigszins off-topic in dit A7/9 topic maar ik zou je, desgewenst, nog wel een paar tips kunnen geven.

Overigens doet mijn "oude" A77 met het onvolprezen Zeiss 16-80 objectief het nog goed genoeg. Maar een mens moet met zijn tijd meegaan. Wie had ooit kunnen denken dat een speelgoed merk als Sony de Nikonians en de Canonians de baas zou kunnen worden? Ik vind het wel een grappige ontwikkeling.
Ik heb hem vandaag maar gekocht, kon de dubbele cashback niet laten schieten. Eerste foto's zijn toch wel beter dan op mijn A58 hoor, maar technologie staat niet stil zeker.

Volgende aankoop wordt de Tamron 28-75 f/2.8 voor in New York. Die tip van de zon in je rug houdt ik zeker in het achterhoofd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
OttiglioM schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:28:
Sony heeft het slim aangepakt: voor de cameratechnologie Minolta opgekocht, voor de lenstechnologie door met Carl Zeiss samen te werken, en de sensortechnologie heeft Sony zelf in huis.
Bij elkaar alle ingrediënten om een goede camera te ontwikkelen.

Het geldt voor meer merken, zoals Panasonic. Ook niet van huis uit een klassiek cameramerk. Het maakte audio- en videoapparatuur.
Of Samsung, ook een merk dat pas in de digitale tijdperk camera's ging maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Xfile op 01-01-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
Ik heb hem vandaag maar gekocht, kon de dubbele cashback niet laten schieten........Volgende aankoop wordt de Tamron 28-75 f/2.8 voor in New York. Die tip van de zon in je rug houdt ik zeker in het achterhoofd!
Dezelfde overweging heeft me in de laatste week van december ook parten gespeeld :) Aanvankelijk was ik van plan ook de Sony FE 24-70mm f/2.8 GM er bij te kopen maar de adviseur (die een heel degelijke indruk maakte) wist me er van te overtuigen dat deze lens eigenlijk iets "te goed' (en daarmee te duur) was voor de "standaard" A7. Deze lens komt beter tot zijn recht op een A7R.

Goed, voor iets minder geld dan gepland heb ik dus nu een Tamron 28-75 en een Tamron 17-28. Beide 2.8. Mijn eerste indruk is dat het heel behoorlijk lenzen zijn. En niet al te zwaar gezien de bereikte lichtsterkte. (Ik heb ook nog een A-mount Tamron 70-200 2.8; man man, wat is dat kreng zwaar; met als gevolg dat ie vooral thuis op de plank blijft liggen)

Mijn tip was vooral de dieprode rotslandschappen van het zuidwesten. In Manhattan kan je die tip beter vergeten. Daar is de onderkant van je zoom range veel belangrijker. 28 mm zou moeten kunnen maar wat uitbreiding naar kortere brandpunten kan af en toe zeer welkom zijn. Ik heb er mijn archief 1995 eens bij gepakt. Ik had toen een Minolta 7Xi (vergelijkbaar met het huidige FF formaat) en 28-80Xi als standaard zoom. Exif bestond toen nog niet en ik kan derhalve niet zien hoe vaak ik naar de Sigma's 21 en 24 mm geswitcht ben om de voorgenomen foto te kunnen maken. Het lijkt me verstandig, om teleurstellingen tijdens je bezoek te voorkomen, dat je ook nog over kortere brandpunten dan 28 mm kunt beschikken. Is je budget ontoereikend dan is huren mogelijk een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:14
Wanneer ik JPEG’s via mijn camera naar mijn smartphone wil sturen krijg ik de melding: no images. Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? Het gaat om een Sony a7rii

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 01-01-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

Garyu

WW

WouterL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:28:
Wanneer ik JPEG’s via mijn camera naar mijn smartphone wil sturen krijg ik de melding: no images. Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? Het gaat om een Sony a7rii
De app heeft laatst een update gekregen, daarna had ik problemen met koppelen. Even de app op mijn telefoon resetten (of in ieder geval de a7 er even uitgooien en opnieuw toevoegen heeft dat probleem verholpen. Misschien werkt het bij jou ook?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Garyu schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:46:
[...]

De app heeft laatst een update gekregen, daarna had ik problemen met koppelen. Even de app op mijn telefoon resetten (of in ieder geval de a7 er even uitgooien en opnieuw toevoegen heeft dat probleem verholpen. Misschien werkt het bij jou ook?
Verbinding komt niet eens tot stand omdat de camera direct de no images melding weergeeft. Daarnaast krijg ik de app ook niet gekoppeld met de camera. Blijft op connecting hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Hoi, sinds gisteren bezitter van een Sony a7ii. Overgestapt van Fujifilm. Nu al een tijd op zoek naar een manier te switchen tussen EVF en Display met een knop (zoals de knop op de viewfinder van de xt1). Googlen levert alleen mogelijkheden op voor de a7rii. Iemand die een workaround heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Zwegertje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:00:
Hoi, sinds gisteren bezitter van een Sony a7ii. Overgestapt van Fujifilm. Nu al een tijd op zoek naar een manier te switchen tussen EVF en Display met een knop (zoals de knop op de viewfinder van de xt1). Googlen levert alleen mogelijkheden op voor de a7rii. Iemand die een workaround heeft?
Zelf gebruik ik het standaard automatische systeem, maar irriteert me af en toe over de gevoeligheid..

Waarom wil je het veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Ik veronderstel om 1 vd 2 dan uit te schakelen? Want zoniet lijkt me de auto switch functie inderdaad voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Er staat toch echt switchen ;)

Wijziging:
Je kan aan een toets MONITOR deactiveren toewijzen. Daarmee schakel je de weergave van de foto op je scherm uit. Wel zijn je het M instellingen nog zichtbaar.

[ Voor 74% gewijzigd door MRIdev op 06-01-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MRIdev schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:43:
Er staat toch echt switchen ;)

Wijziging:
Je kan aan een toets MONITOR deactiveren toewijzen. Daarmee schakel je de weergave van de foto op je scherm uit. Wel zijn je het M instellingen nog zichtbaar.
Klopt, ik heb dit zelf toegewezen aan het pijltje naar beneden. Wel zo handig bij TimeLapsen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Zwegertje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:00:
..... Nu al een tijd op zoek naar een manier te switchen tussen EVF en Display met een knop (zoals de knop op de viewfinder van de xt1)..........
Is het je al gelukt met die workaround? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt:

Afbeeldingslocatie: https://www.casacastellino.nl/forum/tweakers/Sony_Finder_LCD.JPG

Op mijn α77 gebruikte ik dit knopje heel veel. Ik ging er dan zonder meer vanuit dat zo'n knopje standaard op de A7-III zou zitten. Helaas. Op De A7-III kon ik die functie heel makkelijk onder C3 onderbrengen (of elke andere knop naar keuze). Voor de A7-II vrees ik ....... Hopelijk kan iemand anders je echt verder helpen. Het zou het best wel een tekortkoming zijn voor dit kaliber camera indien het niet zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vandaag de dubbele Sony Cashback ontvangen.

A7III Gekocht op 23-12, voor 1849, aanvraag ingediend op 23-1 en vandaag netjes 300,- gestort.

Ik verwacht dat zelfs met de komst van de A7IV, er niet zo snel zo'n goeie deal zal zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Greatsword op 10-02-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:14
Zal wel niet, heel mooie prijs voor de A7III. Vrees dat de 2e hands prijs zéér laag zal zijn als ik ooit naar de A7IV wil upgraden. Zelfde met mijn XT3. Enige nadeel van digicams / bodies, prijzen droppen enorm snel. Wel goed voor wie 2e hands koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik ben op zoek naar een lens pouch voor mijn Tamron 28-75. Lukt me niet om iets geschikt te vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@WouterL Ik heb er nog wel een paar van Sony liggen, die moeten denk wel passen. Stuur maar een DM bij interesse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZAjuJib0ynQi7z1xxcNhVMU2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 06:43
Goedendag
Ik zit met een probleem.
Heb een sony A7RIV camera maar als ik het Animal eye detectie wil gebruiken met in het scherpstelgebied Volgen dan kan ik dat niet aanzetten in het scherpstelgebied maar zet ik het op mens dan gaat het wel en op mijn Sony A9 werkt het wel.
Contact met Sony support gehad en die zeggen leuk als je het Volgen niet aan kan zetten werkt het niet.
Ik denk dat er een fout in software zit wat denken jullie ervan.
Ik weet nu niet wie er gelijk heeft.

Graag zou ik met iemand in contact willen komen die een Sony A7RIV heeft.
Als het kan via PM en dan via de telefoon.

Groetjes
Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Inhoudelijk contact houden we graag gewoon op het forum, dan hebben andere lezers er ook nog wat aan. :)

Even voor de zekerheid, je hebt de meest recente firmware op de camera staan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 06:43
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:39:
Inhoudelijk contact houden we graag gewoon op het forum, dan hebben andere lezers er ook nog wat aan. :)

Even voor de zekerheid, je hebt de meest recente firmware op de camera staan?
Jazeker de recente firmware staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb even wat berichten over geruchten verplaatst naar: Het algemene Sony topic
Daar is het vooralsnog beter op zijn plaats. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:11

KL643

beeldaandemuur

De laatste tijd valt het mij wel eens op dat het soms best wel lang duurt voordat het toestel uit is (A7r3 en a6400) En aantal seconden nadat ik hem uitzet, een seconde of 5, hoor ik nog een duidelijke klik. Geen idee of dit normaal is of dat het anders is dan een tijd geleden maar het valt mij nu pas op. Iemand enig idee waarom dit is en wat die klik veroorzaakt? (sluiter?)

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 18:06
KL643 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:51:
De laatste tijd valt het mij wel eens op dat het soms best wel lang duurt voordat het toestel uit is (A7r3 en a6400) En aantal seconden nadat ik hem uitzet, een seconde of 5, hoor ik nog een duidelijke klik. Geen idee of dit normaal is of dat het anders is dan een tijd geleden maar het valt mij nu pas op. Iemand enig idee waarom dit is en wat die klik veroorzaakt? (sluiter?)
Dat is normaal, het is een systeem van Sony om pixeldefecten op te sporen en op te vangen. De camera beslist zelf wanneer het gebeurt, er zal vast wel een algoritme achter zitten maar het komt redelijk random over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:11

KL643

beeldaandemuur

lordfragger schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Dat is normaal, het is een systeem van Sony om pixeldefecten op te sporen en op te vangen. De camera beslist zelf wanneer het gebeurt, er zal vast wel een algoritme achter zitten maar het komt redelijk random over.
Ah okay, thanks voor de uitleg 😊

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Veel televisies doen dat ook tegenwoordig. Pas na een paar minuten 'onderhoud' hoor je met een kloenk de boel écht uit gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 22:53
KL643 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Ah okay, thanks voor de uitleg 😊
Gebeurt 1 keer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-07 11:17
Heeft hier iemand ooit iets nuttigs kunnen halen uit "Multi Shift Shooting" met 16 frames op zijn A7R IV?

Heb altijd wel dat er iets ook maar 1 of 2 pixels beweegt tussen de 16 shots, dan is het wel mijn statief die 0.1mm opschuift.

De software kan hier absoluut niet mee omgaan en dit creëert een onacceptabele afbeelding met artifacts.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ze verwachten dat ik voor 2 minuten de hele planeet op pauze zet. Het langsrijden van een vrachtwagen is al genoeg om het uiteindelijke resultaat onbruikbaar te maken.

Moet ik gewoon andere tooling gebruiken of is het gewoon echt een gimmick? Had gehoopt mooie 240.8MP landschap fotos te maken, maar alleen het bewegen van de wolken vernielen de foto al. (En dan negeer ik nog bijvoorbeeld het gras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik heb geen A7R IV, maar zover ik begreep is de use-case vooral voor architectuur. Maar goed, zelfs dan zul je nog specifieke shots moeten zoeken waarop niks is wat ook maar kan bewegen. Dus ja, lijkt me vooral een gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@smiba en @Hielko Voor landschappen is het inderdaad niet ideaal.

(Binnenhuis) Architectuur zou kunnen maar vooral bij productfotografie kan je er leuke dingen mee doen omdat je daar vaak volledige controle hebt over de set.

Mocht je graag grote landschap foto's willen maken (voor print) dan kan je natuurlijk nog steeds ouderwets stacken en stitchen in PS. Gebruik hier dan bijvoorbeeld 1/3 overlap voor elke foto (horizontaal, vertikaal of beide)

Nog een paar minuten.

Menu met Touch Interface oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSmBSf6JhbE382VtxMxtrIL9mLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKdYxLIcoAxgSHwWcdnkybtQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jztP4pXl2LLJUmwFBZAR5EF55tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FS6KzRtAxmo3q7ff1zr8Nt3C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU7b1u-Ws1iSbdqfWpcBBocCWcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9K3jNJ5KRDkT9QKjPrBNbzqX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXkXvOW_JhVOgmzNTGnsJPTNuwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZDmVU7PWnJ36lIFG8HQoLVT2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjLS1S0VgjvFVgnLHTEJDj2ox4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nlm93h2550vkMoJGCPgxJlp8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4jLuKpi7WRpDIy0V5FL8q3WbnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fblmv2zC7FeS7QG6KPV83NfE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34UF3pjAu9PA1eOy_9Eu3ObTEYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YhGqHXBLBrKqNLGxDhEB9r8V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRzUvAkqhuuoXRA6t_Rtw9T7I2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/soxuWmsK9bDwEYllQCxbwTeS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuZkg7vOfq_9xRZAMVToRuBERB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yySQsy5QzsQ3IBHSsR4pArGl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pjifo2AUgrr3jPtPS7ZgwzJLTWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tIV7d86CGYUBs4M1DAJJ8NvJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 124% gewijzigd door Greatsword op 28-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
Nieuwe Sony CFexpress Type A geheugenkaarten en geheugenkaartlezer staan nu ook in de Pricewatch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het zou mooi zijn als ze het nieuwe menu systeem van de A7S III ook naar de al bestaande modellen gaan brengen, maar zal wel teveel gevraagd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 07:15
Hielko schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:08:
Het zou mooi zijn als ze het nieuwe menu systeem van de A7S III ook naar de al bestaande modellen gaan brengen, maar zal wel teveel gevraagd zijn...
Ben recent overgestapt van een Nikon D7200 naar een Sony A7Rii.
In veel opzichten vele stappen voorwaarts, maar wat een onoverzichtelijke drama's heeft de Sony zeg.

Ik vrees dat een firmware update met nieuwe menu's er echter niet in zal zitten voor bestaande modellen, en al helemaal niet voor de Mark 2 ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Hielko en @bartpostma Mark2 lijkt me inderdaad ook niet maar voor de A7III, A7RIV en A9II zie ik het wel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Greatsword schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:09:
@Hielko en @bartpostma Mark2 lijkt me inderdaad ook niet maar voor de A7III, A7RIV en A9II zie ik het wel gebeuren.
Denk het niet. Dan gaan ze respectielijk A7IV, A7RV en A9III heten en krijgen ze een MSRP van +30% t.o.v hun voorgangers >:)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

bobcom schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Denk het niet. Dan gaan ze respectielijk A7IV, A7RV en A9III heten en krijgen ze een MSRP van +30% t.o.v hun voorgangers >:)
Inderdaad. Sony's update-beleid voor oudere modellen is helaas om te huilen :/ .

Gelukkig zijn de camera's ook zonder updates hun geld waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Die menu's maak ik me geen zorgen om. Op dit moment heeft Sony weer de bragging-rights van beste camera voor video. Totdat Nikon over een jaar de Z6 II uitbrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHDpro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 14:09
bobcom schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Mja ik denk niet dat de prijzen nog veel verder omhoog zullen schieten. Niet 30%. Dat kan ook niet, ze hebben inmiddels meer concurrentie. In ieder geval voor het segment waarin de A7III (entry-level mirrorless full-frame) in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

GHDpro schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Mja ik denk niet dat de prijzen nog veel verder omhoog zullen schieten. Niet 30%. Dat kan ook niet, ze hebben inmiddels meer concurrentie. In ieder geval voor het segment waarin de A7III (entry-level mirrorless full-frame) in zit.
Mogelijk. Maar mensen kopen geen "entry level full frame camera". Ze willen een toestel dat dit en dat en dat kan / heeft, en niet meer dan zoveel kost. Douw een GPS in die A7IV of wat andere toeters en bellen en je hebt een excuus voor die +30%. Dat ze meer concurrentie hebben is waar - maar dat ze een breder aanbod hebben om mee te stunten is ook waar. Benieuwd waar het schip heen vaart (of waar het strandt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik moeite heb om een A7III als 'entry level' te zien hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:16:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik moeite heb om een A7III als 'entry level' te zien hoor. :P
Kwestie van perspectief. Voor Elon Musk is de Tesla Model 3 een instapmodel, maar de bezitter van een Fiat Panda zal daar toch anders tegen aan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 07:15
bobcom schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Kwestie van perspectief. Voor Elon Musk is de Tesla Model 3 een instapmodel, maar de bezitter van een Fiat Panda zal daar toch anders tegen aan kijken ;)
Wellicht als je enkel naar Sony kijkt. Maar een a7iii ligt in lijn met een Canon EOS R, terwijl daaronder nog de EOS RP zit. Nikon had tot voor kort alleen de Z6 op hetzelfde prijspunt (en de Z7 erboven), en nu de Z5 die naar mijn mening totaal niet interessant is op dat prijspunt aangezien de Z6 bijna hetzelfde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Sony heeft zelf natuurlijk ook nog steeds de a7ii in het assortiment natuurlijk, dat is entry-level.

Overigens is de vraag of de oude modellen een upgrade krijgen qua menu, en het antwoord is: nee

nieuws: Bestaande Sony-camera's krijgen geen upgrade naar nieuwe A7S III-menu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 11-07 12:59
In mijn ogen ligt een a7iii boven een eos r.
Het is echt stom van sony om niet de mogelijkheid van een touchscreen menu ook in de latere bodies met touchscreen te flashen. Het zal best kunnen kloppen dat het niet zomaar gaat vanwege de hardware, maar het blijft toch stom...

[ Voor 72% gewijzigd door Universal Creations op 31-07-2020 18:33 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ach ik lees hier en daar wat grappende reacties van mensen die na 2 jaar eindelijk gewend zijn aan het huidige menu en die blij zijn dat t zo blijft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Over entry level gesproken, volgens de geruchten komt er mogelijk een A5 aan. Diezelfde geruchten hebben ook de A7Smk3 al een hele tijd geleden voorspeld.
Daarentegen vind ik het menu zelf niet zo boeiend aangezien ik daar amper in zit. Eenmaal ingesteld natuurlijk. Wie zit er regelmatig in een menu? En dan ben ik ook benieuwd waarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hielko schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:03:
Sony heeft zelf natuurlijk ook nog steeds de a7ii in het assortiment natuurlijk, dat is entry-level.
Nee, dat is gewoon een oudere generatie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Nee, dat is gewoon een oudere generatie. ;)
Dat ook, maar Sony houdt de camera duidelijk bewust in het assortiment en leverbaar om de entry level markt te bedienen. Maar wie weet kloppen de geruchten, en gaan ze daar vanaf stappen en komt er een A5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MRIdev schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:17:
Daarentegen vind ik het menu zelf niet zo boeiend aangezien ik daar amper in zit.

Eenmaal ingesteld natuurlijk.

Wie zit er regelmatig in een menu? En dan ben ik ook benieuwd waarvoor.
Klopt ik heb echt heel veel toegewezen aan de programmeerbare knoppen en het snelmenu, zodat ik daar zo min mogelijk kom.

Echter gaat de kritiek natuurlijk ook over de logica van waar bepaalde functies zitten en vooral de onduidelijke omschrijvingen, Chris van DPreview gaf aan dat daar nog steeds ruimte voor verbetering is, zie onderstaand voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6rn5GnxaBB94KyTwOLF4SB_lnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVlfHbPgQ3yxB0eD4X4gAt2V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Red recording frame hadden ze het ook kunnen noemen...
My menu is een verplichting bijna met een sony. Maar ik gebruikte dat ook op Canon. Hoe minder ik in een menu moet navigeren, hoe beter.
Maar het kan altijd erger. De menu's van Fuji en Olympus vind ik lastiger, vooral Olympus... Canon het fijnste, dan Panasonic, dan Nikon, dan Sony, dan Leica, dan Fuji en als laatste Olympus.
Ik heb natuurlijk niet alle menu's even vaak gebruikt, maar als ik iets zoek wat ik niet zo weet, dan komt de intuïtiviteit van een menu boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Menu's maken lijkt me ook niet makkelijk en alzeker niet met benamingen en nog erger vertalingen. Aan de andere kant zal er best heel veel onderzoek naar gedaan zijn hoe een menu logisch is en goed werkt.

@Universal Creations Met My Menu bedoel je een eigen in te stellen stukje menu neem ik aan. Al bij al worden camera's op zoveel verschillende manieren gebruikt dat je eigenlijk van alles een in te stellen deel wilt.

Om een of andere reden heb ik de diafragma en sluitertijd andersom ingesteld. Nu doe ik het veel vaker goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is ook met name fijn wanneer my menu of dat quick menu ook met touch kunnen, dat werkt gewoon erg snel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Ik vraag me af wat iemand als Cartier-Bresson over deze discussie gezegd zou hebben... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
bobcom schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:48:
Ik vraag me af wat iemand als Cartier-Bresson over deze discussie gezegd zou hebben... >:)
Tsja, als je door het gedoe met je menu's the decisive moment mist...
Het probleem is simpel: een camera kan tegenwoordig te veel en we willen alles zelf kunnen instellen, maar ook veel aan de camera overlaten, om makkelijker en preciezer dat ene moment vast te kunnen leggen.
Het voordeel van de huidige camera's: je hoeft niets te gebruiken, je mag het.
Toentertijd had je geen keuze.
Je kunt ook met een Barbie camera aan de slag gaan, of als je wat meer uit wil geven, een Leica M-A
Ik heb gekozen voor een Sony A7RIII, omdat die voor mij bijna alles biedt wat ik wil. Het is alleen jammer dat er bepaalde zaken niet op zitten, die vele andere camera's al jaren hebben.
Er zijn ook momenten dat ik mijn Minolta Rokkor 58mm f/1.2 op de camera zet en meer de tijd neem om iets vast te leggen met een unieke look. Maar dan wel met het voordeel van een evf die het beeld mooi uitvergroot om de focus perfect neer te leggen (bij gebrek aan een fatsoenlijk matglas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Universal Creations Helemaal mee eens, en uitermate herkenbaar. Mijn probleem is niet dat ik dingen mis op mijn X-T2 en A7Rii - ik kom allemaal dingen tegen die te moeilijk voor me zijn. Dus ik ben meer tijd en energie kwijt aan het snappen hoe mijn camera werkt dan aan het leren fotograferen.

Dat gezegd zijnde: ik ben blij als blik met alle twee mijn camera's, en zal noch richting Barbie noch richting Leica gaan. Ik ben druk bezig een lijst te maken van wat ik niet nodig heb, zodat ik wat ik wel nodig heb makkelijk kan vinden. Programmeerbare menus zouden daarvoor handig zijn - Maar dat zal wel komen met de Sony A7VII en de Fuji X-T8.

En die EVF met vergroting is inderdaad de beste uitvinding sinds de pepermuntjes in een rol. Want de meeste van mijn lenzen komen nog uit de vorige eeuw, en al die AF-toeters en bellen heb ik dus amper nodig. Maar ja, voor een ander zal dat anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sony A7c to be announced on September 15!!!

Sony A7c specs we know so far:
  • In mid September Sony will announce the new “Sony A7c” entry level Full Frame compact camera
  • Similar Sony A7III specs with 24MP sensor
  • It has the same A7sIII fully articulating screen
  • autofocus algorithm is the one from the A7sIII
  • 4k30p
  • body shape similar to the A6600 with EVF in the corner (camera is only slightly bigger)
  • it has IBIS
  • The camera will be marketed for vloggers and youtubers
  • Battery is NP-FZ100,
  • USB is Type-C.
  • it has a single SD card slot
  • It has both a mic-in and a headphone jack
  • Wi-Fi (11a/b/g/n/ac) and Bluetooth
  • price will be above A7III (2.100 Euro)
  • New lens line will be announced too: The compact lenses will have the code “V”
  • The first lens will be a compact travel zoom (something like a 28-60mm f/4.5-5.6 and similar to the Nikkor 24-50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:45

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ik snap de hype van klein-kleiner-kleinst niet helemaal. Waarom zou je een FF camera willen die nog kleiner is dan de A7?!?

Compact gaat het toch niet worden, tenzij je er inderdaad alleen maar F5.6 (of kleiner) lenzen op schroeft. Maar pak dan gewoon lekker een A6400 met F4/2.8 glas.

Voor de rest zijn de specs wel prima. En een flippy screen :9~

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

sys64738 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:59:
Ik snap de hype van klein-kleiner-kleinst niet helemaal. Waarom zou je een FF camera willen die nog kleiner is dan de A7?!?

Compact gaat het toch niet worden, tenzij je er inderdaad alleen maar F5.6 (of kleiner) lenzen op schroeft. Maar pak dan gewoon lekker een A6400 met F4/2.8 glas.

Voor de rest zijn de specs wel prima. En een flippy screen :9~
Ik zou graag een kleinere camera willen. Maar dan ook kleinere lenzen alsjeblieft. Hoewel, met een 18/24/35mm Samyang prime kom je ook een aardig eind. Ik zou hem wel willen als upgrade van mijn A7ii. Maar meer geld dan voor de A7iii zou ik er ook weer niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@sys64738 Volgens de geruchten komen er ook compacte lenzen bij. De teaser vermeldt ook "New concept is coming.", dus wie weet wat er nog meer aangekondigd gaat worden. De A7c lijkt dus logisch, maar wat is het concept dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Veel objectieven van Sony zijn nu erg goed maar wel takkeduur en meestal ook gewoon groot en zwaar. Wellicht komt er nu een compactere reeks die wat minder gericht is op optisch het meeste eruit halen maar wat meer gericht op formaat en betaalbaarder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ja, maar toch snap ik het niet helemaal. Als je niet groot en zwaar wilt dan kan je toch net zo goed, of zelfs beter, gewoon voor APS-C gaan? Is full frame met een F5.6 lens oid nou echt kleiner/goedkoper/beter dan APS-C met een F4.0 lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hielko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:35:
Ja, maar toch snap ik het niet helemaal. Als je niet groot en zwaar wilt dan kan je toch net zo goed, of zelfs beter, gewoon voor APS-C gaan? Is full frame met een F5.6 lens oid nou echt kleiner/goedkoper/beter dan APS-C met een F4.0 lens?
Het is de vraag of het diafragma ineens anders zou worden, het kunnen ook andere optische aspecten zijn die een stapje minder worden. Het corrigeren van lensafwijkingen kost vaak juist een hoop extra elementen, ben je daar iets minder strikt in dan kan het zomaar een stukje kleiner.
Daarnaast hoeft de full frame niet kleiner of goedkoper te zijn dan de APS-C, maar ongeveer hetzelfde te zijn. Als kosten en formaat gelijk blijven zou ik altijd voor de grotere sensor gaan als dat kan.

Het voordeel is dan dat je nog wel de deur open laat naar de betere objectieven mochten mensen toch nog kriebels krijgen, zit je eenmaal op APS-C dan is die drempel toch net iets groter. Ook al past het gewoon op de mount.

Overigens denk ik dat Sony sowieso wel wat meer betaalbaardere lenzen in z'n assortiment zou willen hebben. Je ziet namelijk nu ook heel veel mensen voor de Sigma en de Tamron gaan omdat die qua prijs gewoon een stuk beter zijn en qua kwaliteit niet eens minder hoeven te zijn.

Maar goed, ik zit ook maar wat te filosoferen hè. Ik weet uiteraard ook niet wat de beweegredenen van Sony zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hielko schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:35:
De Tamron lijn (17-28/2.8, 28-75/2.8, 70-180/2.8) doet niet veel onder voor de Sony lijn qua beeldkwaliteit, maar weegt maar de helft, kost ook maar de helft, en is een stuk(je) kleiner. Ik denk dat Sony hier maar eens goed naar moet kijken inderdaad, en zo misschien nog wel wat nieuwe lenzen op de markt kan zetten voor de instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:53
Garyu schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:25:
[...]

De Tamron lijn (17-28/2.8, 28-75/2.8, 70-180/2.8) doet niet veel onder voor de Sony lijn qua beeldkwaliteit, maar weegt maar de helft, kost ook maar de helft, en is een stuk(je) kleiner. Ik denk dat Sony hier maar eens goed naar moet kijken inderdaad, en zo misschien nog wel wat nieuwe lenzen op de markt kan zetten voor de instapper.
Als de 17-28 een 16-28 was geweest, dan was die ook groter/zwaarder geweest. Net zoals 28-75 >> 24-75 en 70-180 >> 70-200.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind het wel jammer dat hij zo duur gaat worden. Had gehoopt op een soort Canon RP, zodat ik een fullframe backup camera zou kunnen kopen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hamed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:55:
[...]

Als de 17-28 een 16-28 was geweest, dan was die ook groter/zwaarder geweest. Net zoals 28-75 >> 24-75 en 70-180 >> 70-200.
Tamron heeft een aantal compromissen anders genomen dan Sony inderdaad, door te focussen op bijvoorbeeld gewicht en formaat vs. beeldhoek en robuustheid. Dat lijkt me logisch inderdaad - maar ik bedoel dus dan ook dat Sony toch eens naar de compromissen van Tamron zou kunnen kijken en er misschien iets van leren. Niet als vervanging maar als verbreding van hun eigen portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Garyu schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:19:
[...]

Tamron heeft een aantal compromissen anders genomen dan Sony inderdaad, door te focussen op bijvoorbeeld gewicht en formaat vs. beeldhoek en robuustheid. Dat lijkt me logisch inderdaad - maar ik bedoel dus dan ook dat Sony toch eens naar de compromissen van Tamron zou kunnen kijken en er misschien iets van leren. Niet als vervanging maar als verbreding van hun eigen portfolio.
Ach, ik heb begrepen dat Sony voor 12% aandelen bezit van Tamron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 11:21
Royz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:57:
[...]

Meer nog, de 28-70mm kit lens was dacht ik zelfs van Tamron makelij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamed
Royz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:57:
[...]

Zoiets heb ik eerder zien gebeuren. Zelfde ding soms goedkoper en soms verbeteren en meer om vragen ;)

Batis 85 f/1.8 08-2015 1300 euro
Sony 85mm f/1.8 03-2017 650 euro

Batis 25 f/2 08-2015 1400 euro
Sony GM 24 f/1.4 09-2018 1600 euro

Batis 135 f/2.8 04-2018 1800 euro
Sony GM 135 f/1.8 03-2019 2000 euro

Sony/Zeiss FE 16-35 f/4 01-2015 1300 euro
Sony GM 16-35 f/2.8 06-2017 2700 euro

Wat zullen ze bij Zeiss zeggen? :P

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Royz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:03:
Ik vind het wel jammer dat hij zo duur gaat worden. Had gehoopt op een soort Canon RP, zodat ik een fullframe backup camera zou kunnen kopen.
Een 2e hands a7III is best een optie op een gegeven moment denk ik? Houd je dezelfde ergenomie en de a7III heeft weinig compromissen t.o.v. zijn grote broertjes. Ik heb hem zelf ook als 2e camera, naast de a7riv en gebruik ze redelijk door elkaar heen bij veel klussen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

First image of the new Sony A7c

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Wel mijn A7III's laatst verkocht maar ben wel benieuwd wat er dan qua features allemaal nog over blijft voor een A7IV (4K60? / 240FPS? etc)

Afbeeldingslocatie: https://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2020/09/Sony-A7c-alpha.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2020/09/SonyA7c-4.png

Afbeeldingslocatie: https://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2020/09/SonyA7c-1.png

Afbeeldingslocatie: https://www.sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2020/09/SonyA7c-3.png

[ Voor 55% gewijzigd door Greatsword op 11-09-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Greatsword schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:15:
First image of the new Sony A7c

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Wel mijn A7III's laatst verkocht maar ben wel benieuwd wat er dan qua features allemaal nog over blijft voor een A7IV (4K60? / 240FPS? etc)

[Afbeelding]
Ziet er uit als een A6600. Alleen die lens, kan me niet voorstellen dat er iemand voor valt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Nog meer foto's van de A7c.

https://www.sonyalpharumo...__twitter_impression=true

Ik snap waarom deze op vloggers gericht is. Weer die grote record knop, geen tot weinig (1?) custom knop, geen instelwiel voor. An sich lijkt het een vrij eenvoudige camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou dit een knipoog zijn naar de BMPCC? ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MRIdev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:59:

Ik snap waarom deze op vloggers gericht is. Weer die grote record knop, geen tot weinig (1?) custom knop, geen instelwiel voor. An sich lijkt het een vrij eenvoudige camera.
Ja dit wordt hem voor mij dus niet, te weinig custom knoppen, ook zie ik de joystick om het focuspunt te verplaatsen niet meer.

Gezien de prijsindicatie kunnen we er dus sowieso vanuit gaan dat de A7IV duurder gaat worden dan de originele A7III.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 11-09-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamed
Wat een lelijk ding :/ of ligt het aan mij?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Ligt aan jou ;). Ik vind het wel meevallen, van voren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor een Sony valt het best mee. :>

Dat stukje tape maakt hem er niet mooier op, maar ik vind hem op zich niet verkeerd. Het is dat ik waarschijnlijk niet om zou kunnen gaan met de ergonomie, maar ik verwacht hier wel markt voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
MRIdev schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:59:
Ik denk dat deze niet specifiek op vloggers gericht is. Hoewel dat met een extra microfoon en bijvoorbeeld Samyang 18mm lens wel kan. Maar touch- en flip-screen, verbeterde menu's enzovoorts zullen simpelweg op elk nieuw model zitten. Volgens mij is het gewoon een compacte FF camera. Er waren veel geluiden dat FF lenzen groot, zwaar en duur zijn. Daarom maken ze nu een kleine, lichtgewicht, goedkope lens. Ik denk dat Fuji en Olympus hier wel wakker van zullen liggen.
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Let op:
Voor vragen of discussie m.b.t objectieven kun je terecht in het daarvoor bedoelde topic; Het Sony E-Mount objectieven topic 2018

Voor Aankoopadvies kun je terecht in Foto & Video Aankoopadvies