Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:50
@Asterion ik kan me indenken dat je 'n zo'n situatie dat het kleine punt bijvoorbeeld alleen huid ziet met nauwelijks kleurverschil of diepte. Dat kan problemen opleveren.

Daarnaast adviseer ik je om het focuspunt op een oog te plaatsen. A7mk2 heeft ook EYE AF, maar dan moet je van de AF-C af.

[ Voor 26% gewijzigd door MRIdev op 12-08-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11
MRIdev schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:00:
@Asterion ik kan me indenken dat je 'n zo'n situatie dat het kleine punt bijvoorbeeld alleen huid ziet met nauwelijks kleurverschil of diepte. Dat kan problemen opleveren.

Daarnaast adviseer ik je om het focuspunt op een oog te plaatsen. A7mk2 heeft ook EYE AF, maar dan moet je van de AF-C af.
Dan wordt mijn vermoeden bevestigd door jou.
Een aandachtspunt voor de volgende keer.

Zou in zo een situatie de eye-af wel werken?
Ik heb die functie nog niet uitgebreid getest tot welke afstand deze goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Focus werkt het best op een contrastrijke plek. Dus inderdaad iets met meer kleurverschil of zelfs vorm verschil pakken. Een vlak wit papier kan hij bijvoorbeeld niet op focussen, maar het randjes soms wel, zeker als er een andere kleur achter zit.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Asterion schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:49:
[...]

Dan wordt mijn vermoeden bevestigd door jou.
Een aandachtspunt voor de volgende keer.

Zou in zo een situatie de eye-af wel werken?
Ik heb die functie nog niet uitgebreid getest tot welke afstand deze goed werkt.
Op de A7mk2 gebruik ik het zo nu en dan en werkt best goed, maar aangezien het alleen bij AFS werkt is het zsm afdrukken na scherp stellen. Op welke afstand het werkt weet ik niet, maar het lijkt me dat het werkt zolang het binnen de focusafstand van de lens ligt. Wat ik wel merk is als het gezicht in het frame volledig buiten focus ligt, dus echt wazig, de EYE AF niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Eye-AF werkt over het algemeen prima op alle afstanden waarbij je het evt nodig kan hebben. Het werkt niet op grote afstand, maar dan heb je nog de face detect en omdat je zover weg bent zal je al zoveel scherptediepte hebben dat de focus absoluut niet zo nauw meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Bedankt voor de info!

Ik ga dus meer gebruik maken van eye-af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2023

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Net een dealtje gevonden voor de Sony A7III :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P3PsnEDvUw4gaim7p80JOCFY/full.jpg

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:52

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bertieboy456 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:30:

[Afbeelding]
Goede deals worden meestal gevolgd met een linkje zodat anderen er ook plezier van hebben? :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bertieboy456 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:30:

[Afbeelding]
Die 28-70 levert meestal ook nog wel 125 op, dus gelijk een leuk bedrag over voor een goede lens ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dubbel.

[ Voor 112% gewijzigd door Greatsword op 19-08-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

uote]Nomad schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:55:
[...]

Goede deals worden meestal gevolgd met een linkje zodat anderen er ook plezier van hebben? :)
[/quote]

https://www.fr.fnac.be/Hy...11774618#int=S:Suggestion

Via deze link gekocht, was vorig weekend 10% af, met de ledendagen.

Is nu nog steeds 5% af.

[ Voor 22% gewijzigd door bertieboy456 op 19-08-2019 16:16 ]

SONY A7III - NIKON D3400 - TAMRON 28-75 - DJI RONIN SC - DJI MAVIC AIR FLY MORE COMBO - POLAR PRO CINEMATIC SERIES - RODE MICROFOON - THULE ASPECT BACKPACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieboy456

bertieboy456

Student / Tech Fanaat

Greatsword schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Die 28-70 levert meestal ook nog wel 125 op, dus gelijk een leuk bedrag over voor een goede lens ;)
Ben niet echt van plan om de 28-70 te gebruiken, was gewoon goedkoper met kit lens erbij O-)

Inderdaad wel goed voor nog xtra budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50

KL643

beeldaandemuur

Iemand ervaring met het vervangen van de E-Mount bayonet op een A7r3? Die van mij werkt niet meer 100%.Soms zit het pinnetje vast en maakt de lens niet goed contact met de camera..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 15:55
Goedeavond,

Net een A7III en een A6400 ontvangen, erg happy mee.

Wij zijn opzoek naar een goede glas protector voor het scherm omdat deze best snel kunnen krassen, tevens lijkt ons een glas protector mooier en minder kras gevoelig en het bied een beetje bescherming.

Mensen ervaring met een bepaalde glas screen protector voor de aangegeven camera's?

Zelf zie ik de Sony PCK-LG1 en de Larmor types, vrij prijzig, maar als dat de enige juiste keuze is dan is dat zo.

Tevens zie ik dat deze screenprotector ook van glas is, iemand ervaring?

- Sony A7 III / A7 Mark 3 Glazen Screenprotector / Glass Screen Protector (Huismerk) uwcamera.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09-07 22:35
Ik gebruik die van GGS (Larmor), die zijn erg goed en makkelijk aan te brengen. Maar misschien dat goedkopere net zo goed zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

Royz

Kleurenblind!!

Universal Creations schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:18:
Ik gebruik die van GGS (Larmor), die zijn erg goed en makkelijk aan te brengen. Maar misschien dat goedkopere net zo goed zijn.
Ik ook, maar heb er 9,70e voor betaald. Kan het nog goedkoper?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen idee, vast wel op ebay/amazon/aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

AngelusHD schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:27:
Mensen ervaring met een bepaalde glas screen protector voor de aangegeven camera's?
Ik ben zelf fan van matte screenprotectors (Atfolix, verkrijkbaar op amazon.de), omdat die beter af te lezen zijn in zonlicht.En je hebt minder last van vingervlekken. nadeel: je scherm lijkt iets minder scherp.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
nadeel: je scherm lijkt iets minder scherp.
Voordeel bij systeemcamera's is dat je dan de EVF altijd nog kun gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

MRIdev schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Voordeel bij systeemcamera's is dat je dan de EVF altijd nog kun gebruiken. :)
klopt, maar als je met dit herfstweer wat laag-bij-de-grond foto's wil maken van paddestoelen heb ik toch liever een schermpje dat ik uitklap dan op mijn buik door de evf moet kijken :+

helaas heb ik op mijn A7 geen schempje meer :-(

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@mrc4nl Vroeger toen er nog DSLR`'s gebuikt werden moest je wel. :+

Dus terug naar vervlogen tijden met jou A7. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door MRIdev op 02-10-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

AngelusHD schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:27:

Zelf zie ik de Sony PCK-LG1 en de Larmor types, vrij prijzig, maar als dat de enige juiste keuze is dan is dat zo.

Tevens zie ik dat deze screenprotector ook van glas is, iemand ervaring?

- Sony A7 III / A7 Mark 3 Glazen Screenprotector / Glass Screen Protector (Huismerk) uwcamera.nl
Ik heb de Sony PCK-LG1, werkt prima, alleen de prijs zat me ook erg dwars, paar maanden terug op de beurs gekocht toen CameraNu er stond, voor iets minder dan de hoofprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Greatsword schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

Ik heb de Sony PCK-LG1, werkt prima, alleen de prijs zat me ook erg dwars, paar maanden terug op de beurs gekocht toen CameraNu er stond, voor iets minder dan de hoofprijs.
Screen protector is best prijzig, mssn toch voor de Larmor gaan die is 24,95* Erg belangrijk dat dat ding er zo snel mogelijk op gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door AngelusHD op 02-10-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Royz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:33:
[...]

Ik ook, maar heb er 9,70e voor betaald. Kan het nog goedkoper?
Ok, waar, want het mag altijd goedkoper, maar dit is wel cheap voor wen glass protector. Prijzen bij cameranu zijn zo 25,- voor de GGS Larmor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

AngelusHD schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Ok, waar, want het mag altijd goedkoper, maar dit is wel cheap voor wen glass protector. Prijzen bij cameranu zijn zo 25,- voor de GGS Larmor
Ik heb hem bij Ali gehaald; https://nl.aliexpress.com/item/32813790468.html

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Greatsword wel op een apart manier, zonder persconferentie oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Misschien omdat ze zelf ook wel door hebben dat het een upgrade van niks is. Echt heel weinig nieuwe features en zeker niet de moeite waard voor bestaande A9 gebruikers.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Ik geloof inderdaad niet dat veel A9 gebruikers over gaan stappen. Mogelijk voordeel voor mensen die in de race zijn voor een A9, is dat de prijs van eerste nu waarschijnlijk gaat zakken.

Ik hou het overigens nog el even bij mijn a7mk2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Na lang gefotografeerd te hebben met een Canon 550D heb ik een klein jaartje geleden een Fuji X-T3 gekocht. Mooie camera, toch heb ik ergens wel spijt dat ik niet heb doorgespaard voor een Sony A7RIII, waar ik al vrij veel mee gefotografeerd heb via m'n werk. Soms voelt het gewoon jammer dat bij de X-T3 er niet nét zo veel uit kan halen als bij de A7RIII. Het voelt als een halve upgrade vergelijken met de Sony. Aangezien ik toch met enige regelmaat in uitdagende situaties fotografeer. Ik doe zo nu en dan freelance klussen. Dan wil je toch de beste kwaliteit leveren. Fuji wordt ook geprezen vanwege vooral controls en colour science. Zo bijzonder vind ik het allemaal niet eerlijk gezegd, ook omdat ik toch alles raw schiet. Waarom overweeg ik over te stappen? 1) full-frame 2) veel betere dynamisch bereik 3) betere video 4) betere accu 5) meer megapixel en 6) werkt beter met Lightroom.

Ik heb destijds vooral voor de Fuji gekozen vanwege: goede reviews, weather sealing, licht, stuk betaalbaarder. Toch twijfel ik, het blijft namelijk een enorme smak met geld. En daarnaast vind ik het zonde, omdat ik de X-T3 pas net heb. Als ik hem zonder (te veel) verlies kan verkopen, dan overweeg ik het sterk.Ik weet dat er een apart objectieven topic is, maar aangezien ik meerdere vragen heb...

1) De prijs van de body is tot daar aan toe. Ik vind 2.200 euro voor de g-master lenzen echt heel veel geld (dat is 2,5x zo veel als ik betaald heb voor de body + lens). Is de Tamron 28-70 een waardig alternatief? En Sony lenzen zijn belachelijk duur, maar zijn er inmiddels genoeg third party alternatieven?
2) Hoe presteert de Sony met 'extremer' weer? Officieel is de camera niet weather sealed. Ik vind het wel belangrijk om probleemloos te kunnen fotograferen op andere continenten. Ik verwacht niet naar de Sahara of Antarctica te gaan, maar het zou wel fijn zijn als hij tegen een beetje regen of vocht kan (zo is m'n 550D gestorven).
3) iemand toevallig dezelfde overstap gemaakt en ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofmiceandmay
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 14:59
Astr0blaster schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:17:

1) De prijs van de body is tot daar aan toe. Ik vind 2.200 euro voor de g-master lenzen echt heel veel geld (dat is 2,5x zo veel als ik betaald heb voor de body + lens). Is de Tamron 28-70 een waardig alternatief? En Sony lenzen zijn belachelijk duur, maar zijn er inmiddels genoeg third party alternatieven?
Sigma en tamron zijn idd mooie alternatieven op de GM lenzen, maar je kunt natuurlijk ook een keer de body en een paar lenzen huren bij Budgetcam oid om het allemaal te testen ;) Persoonlijk vind ik de GM lenzen uiteindelijk toch het beste, maar blijf huren omdat ik er geen geld voor heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De Tamron 28-75 RXD is optisch beter dan de GM, kost minder dan de helft, weegt minder en is compacter. Focussnelheid is zeer goed en ook nauwkeurig. Dus ik zou de GM links laten liggen. Third party lenzen zijn er genoeg. Het is maar net wat je zoekt of ze ook voor jou een optie zijn. Telelenzen zijn er nog niet echt third-party, maar dat is eventueel met een adapter op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Universal Creations schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:47:
Telelenzen zijn er nog niet echt third-party, maar dat is eventueel met een adapter op te lossen.
Volgens mij komt die op redelijk korte termijn van Tamron als ik de rumours mag geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, de 70-180 f/2.8. Maar goed, die is er nog niet. Lijkt me wel een mooie aanvulling op de rest van RXD lijn. Sigma is ook bezig met een aantal zooms voor E-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
ofmiceandmay schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Sigma en tamron zijn idd mooie alternatieven op de GM lenzen, maar je kunt natuurlijk ook een keer de body en een paar lenzen huren bij Budgetcam oid om het allemaal te testen ;) Persoonlijk vind ik de GM lenzen uiteindelijk toch het beste, maar blijf huren omdat ik er geen geld voor heb :')
Thanks. Ik heb al aardig vaak geschoten met GM lenzen en de A7 series, dat is ook precies de reden waarom het jeukt tóch over te stappen naar Sony, in plats van Fuji.
De Tamron 28-75 RXD is optisch beter dan de GM, kost minder dan de helft, weegt minder en is compacter. Focussnelheid is zeer goed en ook nauwkeurig. Dus ik zou de GM links laten liggen. Third party lenzen zijn er genoeg. Het is maar net wat je zoekt of ze ook voor jou een optie zijn. Telelenzen zijn er nog niet echt third-party, maar dat is eventueel met een adapter op te lossen.
Dit klinkt zeer interessant ja! Goed te horen. Overigens heb ik aan een medium zoom, 1-2 primes en in de toekomst wellicht een wide-angle en telelens genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dat de tamron 28-75 RXD optisch beter is dan de GM is niet iets waar de meeste reviewers over eens zijn.
Die kaarten aan dat de GM op alle fronten een betere lens is, maar ook voor een geheel andere prijs en gewicht (en niet een 1.5k betere lens).

Dat gezegd hebbende: de tamron 28-75mm is op dit moment voor 750 euro op amazon verkrijgbaar - https://www.amazon.de/dp/...5mm&qid=1572340383&sr=8-1

Prachtige lens m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb sinds kort een mooie a7r ii camera. Ik bewerk eigenlijk al mijn foto's op mijn ipad.
Foto's zet ik over via een usb-c / sd adapter.

foto's importeren op deze manier is kinderspel. De video's echter, kan ik nergens terugvinden tijdens het importeren.

Maar niet alleen tijdens het importeren; ook in de file manager kan ik de video's nergens terugvinden. Ik had gelezen dat deze terug te vinden zouden zijn onder de private map en dan onder clips. Ik heb eigenlijk elke map doorgespit, maar geen enkel teken van mijn video's. Ik heb ook geprobeerd de video format aan te passen naar MP4. Zonder succes. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
WouterL schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:12:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb sinds kort een mooie a7r ii camera. Ik bewerk eigenlijk al mijn foto's op mijn ipad.
Foto's zet ik over via een usb-c / sd adapter.

foto's importeren op deze manier is kinderspel. De video's echter, kan ik nergens terugvinden tijdens het importeren.

Maar niet alleen tijdens het importeren; ook in de file manager kan ik de video's nergens terugvinden. Ik had gelezen dat deze terug te vinden zouden zijn onder de private map en dan onder clips. Ik heb eigenlijk elke map doorgespit, maar geen enkel teken van mijn video's. Ik heb ook geprobeerd de video format aan te passen naar MP4. Zonder succes. Wat doe ik fout?
fimpjes staan in \private\m4root\clip\

welke idioot dat heeft bedacht moet echt terug naar school. ik ben wel eens fimpjes vergeten eraf te halen voordat ik het kaartje formateerde :(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Terryb47 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

welke idioot dat heeft bedacht moet echt terug naar school. ik ben wel eens fimpjes vergeten eraf te halen voordat ik het kaartje formateerde :(
al gekeken. Heb zelfs elke map doorgespit: compleet leeg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Al eens gekeken of je de filmpjes wel kan vinden via de computer ipv ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Als je nog niets anders over het kaartje gezet hebt kun je na een gewone format (dus geen secure erase gedoe) well gewoon terug halen met bv disk drill data recovery app (OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Hielko schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:31:
Al eens gekeken of je de filmpjes wel kan vinden via de computer ipv ipad?
Nee nog niet. Maar ze moeten heus wel ergens staan, want op de camera zijn ze prima af te spelen.
Ik verwacht ze op de computer wel terug te vinden, en dat ga ik ook wel proberen, maar mijn edits gebeuren alleen maar op de Ipad (Lightroom for ipad, ik doe niks professioneel, dus veel haast hebben mijn edits niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Heb hem nu ook binnen :+, dank voor de tip. Kwam erachter dat de vorige bezitter van mijn A7ii blijkbaar ook al een screenprotector er op had geplakt, maar die was dus dermate onzichtbaar dat je de probleempjes van het scherm (delaminering) er gewoon doorheen kon zien. Met de Larmor screenprotector ziet het scherm er weer helemaal als nieuw uit, en voelt het allemaal ook goed stevig.

De investering van 9€ was het wel waard dus ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Terryb47 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

Ik gebruik een tooltje als dit: https://www.jam-software.de/treesize_free/ om snel te kunnen localiseren waar grote bestanden staan. Dat werkt vrij goed om dit soort folderstructuren een beetje makkelijk te doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Royz en @Garyu geef na 6 maanden nog even een update over de kwaliteit van de screenprotector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Greatsword schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:44:
@Royz en @Garyu geef na 6 maanden nog even een update over de kwaliteit van de screenprotector ;)
Voorlopig is mijn A7III kapot gegaan op mijn reis in IJsland... dus die wordt al even niet meer gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Royz Ouch, hopelijk heb je de:

Sony Complete Coverage-service

U krijgt dan 5 jaar garantie en 5 jaar dekking tegen val-, stoot- en waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Greatsword schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:51:
@Royz Ouch, hopelijk heb je de:

Sony Complete Coverage-service

U krijgt dan 5 jaar garantie en 5 jaar dekking tegen val-, stoot- en waterschade.
Het was niet mijn fout, hij ging gewoon niet meer aan. Kreeg te horen dat het moederbord kapot is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Heeft er iemand zin om zijn 'eigen toetsinstellingen' te delen?
Ikzelf gebruik ze weinig tot niet omdak ik vaak via de Fn toets werk omdat daar het meeste staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb C1 t/m C4 ingesteld. Fn toets gebruik ik heel weinig, omdat dit extra handelingen vereist en de rechtstreekse knoppen direct werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Universal Creations schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:36:
Ik heb C1 t/m C4 ingesteld. Fn toets gebruik ik heel weinig, omdat dit extra handelingen vereist en de rechtstreekse knoppen direct werken.
En welke functies heb je geprogrammeerd?
Waarvior gebruik je de camera het meeste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
C1: Scherpstelfunctie
C2: Scherpstelgebied
C3: Liveview-weergave selecteren: Instelling effect aan/uit (als het uit staat, werkt de AF beter in donkere omstandigheden)
C4: Scherpstelgebied vergroten (ik heb nog een paar manueel focus lenzen)

Ik fotografeer van alles: landschappen, portretten, evenementen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Ga je eigenlijk als leek het verschil in kwaliteit foto's zien tussen een Sony A58 en een Sony A7 II/III? Ik bedoel dan wel een immens verschil die een niet-fotograaf zou zien.

Ben van plan om volgend jaar naar Amerika te gaan en ik wil deftige foto's die ik hier kan ophangen aan de muur, wat met een iPhone praktisch onmogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door iLLuSion_xGen op 16-11-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 18:06
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:19:
Ga je eigenlijk als leek het verschil in kwaliteit foto's zien tussen een Sony A58 en een Sony A7 II/III? Ik bedoel dan wel een immens verschil die een niet-fotograaf zou zien.
Puur qua beeldkwaliteit betwijfel ik het. Moest je nu vergelijken met een A7R zou er voor print op redelijk formaat wel een verschil zijn door de veel hogere resolutie.

Als je in uitdagender omstandigheden gaat fotograferen (weinig licht, hoog contrast, ...) is er waarschijnlijk wel een verschil, maar of dat het waard is moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
lordfragger schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:44:
[...]

Puur qua beeldkwaliteit betwijfel ik het. Moest je nu vergelijken met een A7R zou er voor print op redelijk formaat wel een verschil zijn door de veel hogere resolutie.

Als je in uitdagender omstandigheden gaat fotograferen (weinig licht, hoog contrast, ...) is er waarschijnlijk wel een verschil, maar of dat het waard is moet je zelf beslissen.
Hmm oke, het enige wat me stoort aan de A58 die ik nu heb is dat ik enorm veel "wazige" foto's heb en ook de gezichten "pixelated" zijn ondanks dat de shutter veel tijd heeft om correct te fotograferen in daglicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 18:06
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:09:
[...]

Hmm oke, het enige wat me stoort aan de A58 die ik nu heb is dat ik enorm veel "wazige" foto's heb en ook de gezichten "pixelated" zijn ondanks dat de shutter veel tijd heeft om correct te fotograferen in daglicht.
Wazige foto's kan door een aantal zaken komen:
  • Je focust op de verkeerde plek (of de camera heeft mindere autofocus)
  • Je hebt geen al te beste lens
  • Je sluitertijd is te lang waardoor je beweging hebt
Je kan eens proberen manueel scherp te stellen, dan sluit je een autofocus probleem al uit.

Pixelated lijkt me vreemd, tenzij je sterk cropt of op hoge iso schiet (hoewel je dan ruis krijgt ipv pixelation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Asterion

Voor mij is dat wat vergelijkbaar met die van @Universal Creations al heb ik de Liveview weergave wel van hem overgenomen.

1: Scherpstelfunctie
2: Scherpstelinst.
3: Liveview weergave (nu dus)
4: Scherpstelgebied

@Universal Creations Bij je C4 krijg je dan een rode rechthoek welke je kunt verplaatsen en daar 5x of 10x digitaal in kunt zoomen? Die komt bij mijn instellingen op een A7mk2 te voorschijn als de camera in MF staat en in mijn geval C2 indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:20
Asterion schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:49:
Heeft er iemand zin om zijn 'eigen toetsinstellingen' te delen?
Ikzelf gebruik ze weinig tot niet omdak ik vaak via de Fn toets werk omdat daar het meeste staat ingesteld.
Ik heb net de overstap gemaakt van een A77 naar een Sony mirrorless camera. Ik fotografeer voornamelijk auto's, mijn kinderen en dieren (dierentuin vaak). Ik heb de instellingen gevolgt van Mark Galer (zie linkjes hieronder). Dit maakte het echt super makkelijk om vrijwel direct heerlijke platen te schieten met de camera, alles zit waar je het zou verwachten.

C1: Iso auto min. SS
C2: AF setting
AEL-hold: Enkele foto ipv Hi+
AF-on: DMF
Middle: AEL
C4: Focus peeking

Gebruikt filmpje: YouTube: Sony A9 Custom Settings Masterclass for Capturing Action
Gebruikt ebook:https://www.markgaler.com/product-category/e-books

Hij heeft ze ook voor andere camera's

Persoonlijk hoogtepunt, denk de 10e foto die ik met de camera heb geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ZKn2Ub9bJMxiSh-Tr4DgARfz-Eq6dtKURtPSnZH3Lx4eC7hbKQ35vXuDvkFQd5TCE0UAcZhiey_7tFyw6KE3ILoAOseM_ingiNPpMy6IuQl4tVdPtgSiXuBObt-WaCqekiDP4x8TLoG_HZiat4vuHNeMGf9rCGIcKzZvJn1ynUkcZQYc9D904qFlb4NEdtoWizz7EeFJCE7NO7r1q_5B4h3ov7VZZ5pBr-5d4vYF_W3IAMtt8a8g5yV9GhpjgIlEBM9LiDhBK301pq5QQDB0FGJRq6iNu6m1wLU3PdYRQF950Zxd68nwvKbs3PfJwv0XyBuRm6OC0_VlNrIqx7i7Uvqdf0GmcB3XUk997YPEhuBlItwKEQ_tLw7L9maCmJ3eSY9ZtkxSSBsmYg6IcJOxUmP4T0cn1t2m4OD1Ue6Wq7Nhg4WBwY7xgsg42Q1_3DNeBDDAQ1t8a7-w_BkLYAjgg4V5TJojIZmlSrqh4SucyfFNn508ErbbA34zf4nDxJ3Dnpyav53adL_iE2NrJIqjSfXXJJTqJpHm5lzHULYEn1c-OUpDuwx4XMBXNev7tldwus_fYRx0pZyl1vtmxPUhnhwnbmx6d4W-KkJ7yWJ_UOFdk6UaQWyxK0h1OnIIMhOBuluNyFX5YuMeib3DOnFEFGwZseT-156vJKNBbf7IO-Nm2Wrh4VR4nxMuoA28R2bn-jA1ZhAt6mpvAPJ4EZ36_DFTGNm271ZH1OLE-bPhAyTz8nkyzw=w1354-h903-no

A9 +100400GM | ISO6400 | 1/250 | 400mm (crop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
MRIdev schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:05:
@Asterion
@Universal Creations Bij je C4 krijg je dan een rode rechthoek welke je kunt verplaatsen en daar 5x of 10x digitaal in kunt zoomen? Die komt bij mijn instellingen op een A7mk2 te voorschijn als de camera in MF staat en in mijn geval C2 indruk.
Ja, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Universal Creations Probeer eens op je C4 Scherpstelinst. en daarnaast je Scherpstelvergrot. tijd op oneindig.

In het geval van een AF stand en flexibele spot kun je de C4 gebruiken om je focuspunt te kiezen. Staat je camera op MF dan krijg je direct de rode rechthoek te ziende je kunt verplaatsen. Door nogmaals op C4 te drukken 5x vergroting, daarna 10x, als laatste weer terug naar de rode rechthoek.

Werkt bij mij (a7mk2) prima en er zijn twee functies op één C-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Is er een mogelijkheid op de A7ii om gezichtsherkenning aan te zetten gekoppeld aan autofocus?
Dit werkt wanneer het gezicht in de buurt van het AF gebied komt maar van zodra deze er te ver buiten valt stelt hij scherp op het ingesteld scherpstelgebied.

Hebben er hier trouwens ook Tweakers de Tamron 17-28 of de Tamron 28-75 in huis?
Hoe bevallen die?
Ik ben van plan om een lens aan te schaffen om binnen te kunnen fotograferen en deze zijn in mijn ogen betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 17:57
Ik heb de 28-75, zéér goede lens al denk ik dat ik in toekomst wel naar de 24-105 zal gaan van Sony zélf wegens wijder én meer tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
lapino schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:42:
Ik heb de 28-75, zéér goede lens al denk ik dat ik in toekomst wel naar de 24-105 zal gaan van Sony zélf wegens wijder én meer tele.
Kan je met de Tamron goed weg binnenshuis?
Dan denk ik eigenlijk aan de afstand die nodig is om iemand in beeld te kunnen brengen terwijl je maar op enkele meters afstand staat?

Ik had de 24-105 ook gezien maar die heeft f/4.
Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar f/2.8.

Met mijn Sony 85mm f/1.8 schiet ik zeer mooie plaatjes met een prachtige bokeh-effect op f/2.8.
Op f/4 ga ik dat toch wel missen denk ik.
Ook omdat ik soms mensen bij valavond fotografeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Laten we deze discussie in het lenzentopic voort zetten aangezien daar exact dezelfde vraag gesteld is: Asterion in "Het Sony E-Mount objectieven topic 2018 -2019"

Posts verplaatsen maakt het volgens mij niet duidelijker dus ik laat ze hier wel gewoon staan. Kan iedereen die het interessant vindt mee doen aan de andere kant. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1300420

Afgelopen week de knoop doorgehakt en een Sony A7RIII body gekocht. Ik wil er een Tammron of Sigma 'kitlens' bijkopen binnenkort. Nu twijfel ik echter of ik niet beter een A7III had kunnen kopen. Ja, ik heb slecht m'n onderzoek gedaan (althans tussen deze 2 modellen) en nogal impulsief met black friday de RIII gekocht. De camera zit nog verpakt.

Ik verwacht de camera 75% voor fotografie te gebruiken (reizen, bruiloften, events inclusief betaalde opdrachten) en 25% video. Ik heb niet per se 42 megapixels nodig, al kan het zeker handig zijn om te croppen. De RIII heb ik voor 2399 euro gekocht, inclusief cashback en black friday korting. Die korting is helaas nu weg en niet geldig, ook niet bij het ruilen. De A7III is momenteel 1999 euro (met cashback). Scheelt toch nog 400 euro.

Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Ik denk dat je dat voor jezelf zou moeten afwegen. De A7R III is min of meer gelijk qua specs aan de A7 III, maar dan met dubbele resolutie en hogere resolutie OLED-viewfinder. Dankzij de lagere resolutie sensor is de A7 III wellicht iets geschikter voor sportfotografie (buffer minder snel vol) en zijn hogere ISO-waarden mogelijk. Maar de hogere resolutie van de A7R III heeft natuurlijk ook vaak zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toch wel wat meer verschillen hoor, de A7III heeft bijv ook veel meer autofocus punten.
https://mirrorlesscompari...-vs-sony/a7iii-vs-a7riii/

[ Voor 26% gewijzigd door lapino op 07-12-2019 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet niet of het een probleem voor je is, maar je kan de A7 III ook in Duitsland bestellen, dan is ie na cashback € 1.630. zie hier https://geizhals.eu/sony-...7m3-a1777806.html?hloc=de

Is ook al langs gekomen in het kortingentopic. Als ik de voorwaarden goed begrepen is kun je ook gewoon met een NL rekeningnummer meedoen met de actie in Duitsland.

Twijfel zelf ook enorm om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 22:38
Volgens mij is die dikke cashback al afgelopen. Nu is die weer 150 ipv 300 als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:28:
Ik denk dat je dat voor jezelf zou moeten afwegen. De A7R III is min of meer gelijk qua specs aan de A7 III, maar dan met dubbele resolutie en hogere resolutie OLED-viewfinder. Dankzij de lagere resolutie sensor is de A7 III wellicht iets geschikter voor sportfotografie (buffer minder snel vol) en zijn hogere ISO-waarden mogelijk. Maar de hogere resolutie van de A7R III heeft natuurlijk ook vaak zijn voordelen.
Lastig, ik neig toch naar de A7III. Balen dat die korting weg is nu(?).
RegularJohn schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:42:
Weet niet of het een probleem voor je is, maar je kan de A7 III ook in Duitsland bestellen, dan is ie na cashback € 1.630. zie hier https://geizhals.eu/sony-...7m3-a1777806.html?hloc=de

Is ook al langs gekomen in het kortingentopic. Als ik de voorwaarden goed begrepen is kun je ook gewoon met een NL rekeningnummer meedoen met de actie in Duitsland.

Twijfel zelf ook enorm om dit te doen.
Ik zie het nergens goedkoper staan dan 1900 euro? En dat is Ebay. Balen als de actie net weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Van die 1.929 gaat nog 2x 150 af als cashback. Klik maar eens door bij foto Koch, die laat het wel duidelijk zien op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RegularJohn schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:02:
Van die 1.929 gaat nog 2x 150 af als cashback. Klik maar eens door bij foto Koch, die laat het wel duidelijk zien op de site.
Ah ja ik zie het! Waarom biedt deze webshop 2x cashback tegenover andere? Het is toch 1x per model via Sony (op basis van serienummer)?

Als het een Nederlandse webshop was, dan had ik 100% zeker besteld. Ik vind het alleen wel tricky, een Duitse webshop met verzenden, garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Sony heeft hem verdubbeld geloof ik. Je krijgt gewoon € 300 als je op hun website kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RegularJohn schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:17:
Sony heeft hem verdubbeld geloof ik. Je krijgt gewoon € 300 als je op hun website kijkt.
Op de site van Sony zelf zie ik wel enkel 150 euro staan. Jammer dat Nederlandse resellers deze dubbele cashback niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 22:38
Zo te zien is de cashback er idd nog in Duitsland. Ik keek bij de NL variant waar deze wel afgelopen is. Zie altijd even de lopende acties. Voor Sony in Duitsland is dat dus https://www.sony.de/cashback

Volgens Calumet.de is de 300 euro cashback t/m 9-12 nu!

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 08-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54
Ik heb vorige week de A7 III gekocht met de dubbele cashback (300 euro). Maar nu zie ik inderdaad 150 euro staan op de website van Sony. En dat je pas 30 dagen na aankoop de cashback kan claimen. Iemand daar al ervaring mee? Moet je idd 30 dagen wachten, en krijg je nu 150 of 300 euro terug?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 16:05
inquestos schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:05:
Ik heb vorige week de A7 III gekocht met de dubbele cashback (300 euro). Maar nu zie ik inderdaad 150 euro staan op de website van Sony. En dat je pas 30 dagen na aankoop de cashback kan claimen. Iemand daar al ervaring mee? Moet je idd 30 dagen wachten, en krijg je nu 150 of 300 euro terug?
Ik heb hen daar bij een vorige actie over gemaild. Ze schreven immers: actie geldig tot 30/07 en ten laatste indienen op 30/07 en minimaal 30 dagen na aankoop. Wat me wat raar leek.

Antwoord: 30 dagen is om fraude te voorkomen en de dag van aankoop telt.

Ik heb hem dan ook 30 dagen na aankoop ingediend en mooi de betaling teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
Op amazon is de A7III nu €1929 met als actie van amazon.de een voucher van €300 amazonkrediet. Als ik deze nu koop kan ik dan ook nog profiteren van de dubbele cashback van €300 die Sony voorziet in Belgie?

Want het product wordt dan aangekocht in Duitsland veronderstel ik en ik moet een aankoopbewijs voorleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

iLLuSion_xGen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:24:
Op amazon is de A7III nu €1929 met als actie van amazon.de een voucher van €300 amazonkrediet. Als ik deze nu koop kan ik dan ook nog profiteren van de dubbele cashback van €300 die Sony voorziet in Belgie?

Want het product wordt dan aangekocht in Duitsland veronderstel ik en ik moet een aankoopbewijs voorleggen
Wel toevallig allebei 300.. denk niet dat je met 600 weg komt puur omdat jij in België woont. Afaik zou ik als Hollander in België kunnen kopen en van de Belgische cashback gebruik kunnen maken dus zou het gaan op waar je hem koopt. In jouw geval Duitsland waar geen cashback is (behalve dan de voucher).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12:25

Ik weet vrijwel zeker dat de voorwaarden voor de cashback zijn dat het aangekocht moet zijn in Belgie. Het zijn namelijk promoties voor een bepaald land. Ik kan als Nederland ook de cashback niet in Belgie krijgen .

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
ChiLLeR schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:36:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat de voorwaarden voor de cashback zijn dat het aangekocht moet zijn in Belgie. Het zijn namelijk promoties voor een bepaald land. Ik kan als Nederland ook de cashback niet in Belgie krijgen .
Was te denken natuurlijk maar kon het alleen maar vragen/proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Op amazon is de A7III nu €1929 met als actie van amazon.de een voucher van €300 amazonkrediet.
In Duitsland zijn Amazon, evenals Media Markt/Saturn vrijwel altijd van cashbackacties uitgesloten. Om hun verkopen op peil te houden starten ze dan meestal eigen kortingsacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19

Hij was net voor €1399 incl. kitlens in de aanbieding. Gewoon zo, geen cashback of andere kleine letters.

Helaas van mijn kerstgeld al ander spul gekocht. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Malfoi op 20-12-2019 09:54 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Malfoi schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:54:
[...]

Hij was net voor €1399 incl. kitlens in de aanbieding. Gewoon zo, geen cashback of andere kleine letters.

Helaas van mijn kerstgeld al ander spul gekocht. :'(
Met Kitlens inderdaad EUR 1399, zonder kitlens EUR 1929...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Dat is toch echt wel zotte prijs. Nog 2 op voorraad. Heb al een A7III dus niet nodig maar wie opstap wil doen naar FF Sony...go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Dat is toch wel een bizar lage prijs, en de A7 IV is nog niet eens aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19
Garyu schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:08:
[...]

Met Kitlens inderdaad EUR 1399, zonder kitlens EUR 1929...
Ja extra vreemd, dat moet haast wel een prijsfout zijn.

Waarom zou je in dit geval alleen de body kopen. Verkoop de kitlens voor 100 en je hebt een A7M3 voor 1300. Toooop!

Maar prijs is alweer terug op €2099 en weer genoeg op voorraad.
lapino schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:14:
Dat is toch echt wel zotte prijs. Nog 2 op voorraad. Heb al een A7III dus niet nodig maar wie opstap wil doen naar FF Sony...go!
Hij staat al maanden op mijn verlanglijst en heb vorige maand besloten toch nog maar een jaartje door te blijven schieten met m'n A6000. Echt de slechtste timing die ik me kon wensen haha.

[ Voor 42% gewijzigd door Malfoi op 20-12-2019 11:39 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Malfoi schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:54:
[...]

Geen aanbieding van Amazon zelf, maar een marketplace-verkoper uit Portugal. Erg vertrouwenwekkend...
Als iets te mooi is om waar te zijn, ....

https://www.amazon.de/sp?...AYJ7XQDG&tab=&vasStoreID=
Die heeft nog meer dure camera's en lenzen (bijv. https://www.amazon.de/Son...9&s=merchant-items&sr=1-6 ) voor fantasieprijzen in de verkoop gezet. Oplichters!

[ Voor 37% gewijzigd door Vanoverdegrens op 20-12-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
Ik heb em besteld, ga er van uit dat Amazon A to Z het regelt als het niet in orde is. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Vanoverdegrens schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:14:
[...]

Geen aanbieding van Amazon zelf, maar een marketplace-verkoper uit Portugal. Erg vertrouwenwekkend...
Als iets te mooi is om waar te zijn, ....

https://www.amazon.de/sp?...AYJ7XQDG&tab=&vasStoreID=
Die heeft nog meer dure camera's en lenzen (bijv. https://www.amazon.de/Son...9&s=merchant-items&sr=1-6 ) voor fantasieprijzen in de verkoop gezet. Oplichters!
Weet je het zeker? Hij stond hier namelijk wél gewoon met "prime" delivery by Amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@K0L3N Ga er maar vanuit dat je niets krijgt. Hooguit ellende. Shop is net gestart, is Amazon waarschijnlijk nog niet opgevallen. Zal snel verwijderd worden, neem ik aan. Ook bij Nikon onmogelijke prijzen van deze "verkoper" gezien.

@Garyu Wie vanmorgen de verkoper was, weet ik niet. Ik schreef over de verkoper die hem nu voor dit bedrag aanbiedt.

[ Voor 25% gewijzigd door Vanoverdegrens op 20-12-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Yeah inderdaad wel een marketplace seller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:30:
@K0L3N Ga er maar vanuit dat je niets krijgt. Hooguit ellende. Shop is net gestart, is Amazon waarschijnlijk nog niet opgevallen. Zal snel verwijderd worden, neem ik aan. Ook bij Nikon onmogelijke prijzen gezien.
Ik vrees het ook, maar dacht met de Amazon buyer protection wel de moeite waard om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Maar misschien verstandiger om gewoon te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@K0L3N Als de betaling via Amazon loopt, zullen die waarschijnlijk niks naar Portugal overmaken, en krijg je je eigen geld weer terug. Zulke fakes zie ik de laatste tijd wel vaker op Amazon.
Meld evt. de verkoper bij Amazon. Dan kijken ze ernaar.

Als ik het complete productaanbod even snel bekijk, dan lijkt het me een gehackte marketplace-shop.

[ Voor 29% gewijzigd door Vanoverdegrens op 20-12-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:34:
@K0L3N Als de betaling via Amazon loopt, zullen die waarschijnlijk niks naar Portugal overmaken, en krijg je je eigen geld weer terug. Zulke fakes zie ik de laatste tijd wel vaker op Amazon.
Meld evt. de verkoper bij Amazon. Dan kijken ze ernaar.
Ik zal inderdaad even een berichtje sturen naar de klantenservice zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Deze is ook leuk: https://www.amazon.de/Son...&s=merchant-items&sr=1-14
Of een goedkope Miele vaatwasser: https://www.amazon.de/gp/...ition=new&m=AO9KEAYJ7XQDG
Benieuwd waar ze 15 gloednieuwe Nikkor 80-200 2.8 ED (!!) lenzen vandaan hebben getoverd: :+
https://www.amazon.de/Nik...n&s=merchant-items&sr=1-6
Zullen wel hackers uit Afrika zijn, en niet echt op de hoogte van het hedendaagse electronica aanbod. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Vanoverdegrens op 20-12-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
Yeah kreeg een mail met "de betaling is mislukt, of ik even naar een poolse rekening wilde overmaken." Dus Amazon gaatt het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Vanoverdegrens schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:49:
Deze is ook leuk: https://www.amazon.de/Son...&s=merchant-items&sr=1-14
Of een goedkope Miele vaatwasser: https://www.amazon.de/gp/...ition=new&m=AO9KEAYJ7XQDG
Benieuwd waar ze 15 gloednieuwe Nikkor 80-200 2.8 ED (!!) lenzen vandaan hebben getoverd: :+
https://www.amazon.de/Nik...n&s=merchant-items&sr=1-6
Zullen wel hackers uit Afrika zijn, en niet echt op de hoogte van het hedendaagse electronica aanbod. 8)7
Tja, verkocht door een wederverkoper uit klein dorpje in Portugal. Net aangemeld en nog 0 reviews. Erg betrouwbaar 8)

Ook hier gaat het aloude: "als het te mooi om waar lijkt te zijn, dan is dat het vaak ook." op.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
K0L3N schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:58:
Yeah kreeg een mail met "de betaling is mislukt, of ik even naar een poolse rekening wilde overmaken."
Dus toch gewoon onze oosteuropese vrienden, die via een portugees achterdeurtje een dwaalspoor pogen te leggen...
Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste

Let op:
Voor vragen of discussie m.b.t objectieven kun je terecht in het daarvoor bedoelde topic; Het Sony E-Mount objectieven topic 2018

Voor Aankoopadvies kun je terecht in Foto & Video Aankoopadvies