Het is precies dit geluid: YouTube: PS4 System Overheating Fan Noise Problemsdutchgio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:46:
Opsturen naar Sony kan ook, ik had mijne in een week weer terug. Ze sturen dan een nieuw exemplaar, waar de oude waarschijnlijk nog wel wordt gerepareerd, maar die zie je niet meer terug.
Heb je een link naar die filmpjes?
Verwijderd
Even een andere vraag, ben zojuist langs geweest en de verkoper vertelde mij dat ik later moest terugkomen omdat er met het hoofdkantoor contact opgenomen moest worden en die zaten te lunchen. Vind het wel erg knap dat dit over een telefonische lijn kan worden getest...Ik krijg al een rare smaak hiervan in mijn mond...Is het 'normaal' dat zoiets moet gebeuren?
Wat? Lunchen?
Ligt eraan hoe ze dat bij de winkel afhandelen.
Geluid komt overigens wel overeen met het filmpje, maar alleen bij MGS V of Killzone is het zo luidruchtig. Ik vind het nog niet zo storend om m (opnieuw) op te sturen.
Geluid komt overigens wel overeen met het filmpje, maar alleen bij MGS V of Killzone is het zo luidruchtig. Ik vind het nog niet zo storend om m (opnieuw) op te sturen.
Verwijderd
Mjah, maar weet je, over een tijdje worden alle games zo zwaar. Beetje slecht voor je gehoor om naast een jet-engine te zitten. Doof anno 2015.dutchgio schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:11:
Wat? Lunchen?![]()

EDIT: Victory! Na heeeeeeel geduldig te zijn (zowel van mijn kant als die van de verkoper die een kwartier in de wacht moest staan bij het Sony telefoonnummer) kon ik een ander exemplaar meenemen en deze is duidelijk stiller. Het 'woei-woei' geluid in het filmpje is weg en de maximale fanstand met Killzone Shadow Fall is nog steeds aardig luid, maar duidelijk niet zo luid als eerst. Door hem op 30 FPS te zetten draait de PS4 gewoon prima en met een redelijke stille fan speed.
Bleek dat er overlegd moest worden met het Sony Hoofdkantoor. Ik vind dit toch nog steeds een beetje dubieus eerlijk gezegd. Ik deal met een winkelier, niet met Sony als ik een product koop. Beetje weird als je het mij vraagt.
Anyway, ik zal geen namen noemen maar mijn dank is groot en goede oplossing, speelgoedzaak met distributiecentrum in het palingdorp!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 19:08 ]
Vanmiddag bij de MediaMarkt langs geweest met m'n controller die last heeft van een krakende L2 bumper. Ik had eigenlijk verwacht een nieuwe mee te krijgen, maar hij wordt opgestuurd en als het goed is krijg ik na twee weken bericht om een nieuwe op te halen.
Gelukkig heb ik nog een blauwe PS4 controller achter de hand.
Shikata ga nai.
Het eerste deel van deze klacht doet zich nu ook bij mij voor, bij het opstarten begint de DS4 blauw te blinken nadat je de Playstation knop indrukt, maar de Playstation reageert nergens op...Bavardia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:09:
mijn ps4 heeft sinds gisteren een fijn nieuw probleempje:
ik kan hem niet opstarten via de DS4 (volle batterij), deze begint gewoon licht blauw te pinken. Dan zet ik dus de PS4 gewoon aan maar vraagt om op de playstation knop te duwen. Doe je dit begint de DS4 gewoon opnieuw te pinken. Resetten/re-syncen brengt niets op. Dus zet ik playstation dan maar gewoon terug af. Vervolgens werkt alles weer perfect. (dus hij start op met DS4).
Enkele uren later begint alles terug van voor af aan...
suggesties iemand?
Ben tot nu toe echt niet tevreden over de kwaliteit die sony levert: gescheurde rubber, sticky shoulderknoppen. (het laatste is inmiddels opgelost het eerste nog niet want ik heb voorlopig nog geen reservecontroller)
Nu echter een aantal keer achter elkaar geprobeerd, maar bij mij is hij helaas niet spontaan weer begonnen met werken...
Als ik dan in de safemodus via de usb kabel de DS4 aansluit, dan kan ik daarmee wel door het menu bladeren...
Iemand een suggestie?
Verwijderd
Ik heb nu mijn ps4 opgestuurd van wege defecten. Op de mail stond dat ik een nieuwe terug zou krijgen. Maar de mevrouw aan de telefoon zegt dat hij gerepareerd gaat worden. Nou is mij vraag stel hij wordt vervangen is het dat een refurbished playstation of net als toen hij net uit was een hele nieuwe met controller enso? Haha toch hoop ik stiekem op mijn eigen playstation:-p
Verwijderd
Zover ik weet (dus pin me er niet op vast, dit zijn vooral eerdere forumposts en andere fora waarop ik het heb gelezen) nemen ze geen eens de moeite om te kijken of het apparaat kapot is, kost teveel tijd en is ook niet echt efficient. Je krijgt gewoon standaard een nieuwe. De oude halen ze uit elkaar en de onderdelen worden hergebruikt als ze niet defect waren.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:33:
Ik heb nu mijn ps4 opgestuurd van wege defecten. Op de mail stond dat ik een nieuwe terug zou krijgen. Maar de mevrouw aan de telefoon zegt dat hij gerepareerd gaat worden. Nou is mij vraag stel hij wordt vervangen is het dat een refurbished playstation of net als toen hij net uit was een hele nieuwe met controller enso? Haha toch hoop ik stiekem op mijn eigen playstation:-p
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 20:55 ]
Klopt niet helemaal wat je zegt. Mijn PS4 heb ik nu in November gekocht in 2013 bij launch.
Is daarna 3 keer kapot geweest, de eerste keer is deze gerepareerd / vervangen door een refurbished.
De 2e keer kreeg ik mijn zelfde PS4 weer terug (had het serienummer opgeschreven) En bij de 3e keer kreeg ik weer een refurbished en sinds afgelopen mei heb ik mijn laatste gekregen en dat was pas eentje in gloednieuwe doos met kabels en controller.
Dus ik denk dat ze er zeker wel naar kijken, Tot nu toe heb ik geen enkel probleem meer gehad gelukkig.
Ook heb ik nog een Xbox One staan en daar speel ik nu voornamelijk op. Deze is nog nooit kapot geweest
Is daarna 3 keer kapot geweest, de eerste keer is deze gerepareerd / vervangen door een refurbished.
De 2e keer kreeg ik mijn zelfde PS4 weer terug (had het serienummer opgeschreven) En bij de 3e keer kreeg ik weer een refurbished en sinds afgelopen mei heb ik mijn laatste gekregen en dat was pas eentje in gloednieuwe doos met kabels en controller.
Dus ik denk dat ze er zeker wel naar kijken, Tot nu toe heb ik geen enkel probleem meer gehad gelukkig.
Ook heb ik nog een Xbox One staan en daar speel ik nu voornamelijk op. Deze is nog nooit kapot geweest
Die keer dat ik mijn zelfde PS4 kreeg was hier niks aan gedaan en had ik dezelfde defecten dus heb ik daarna meteen weer moeten opsturen. Ook met controllers was het raak, de bekende problemen met de triggers en het rubber van de knuppeltjes. Deze heb ik inmiddels al meerdere keren (3x) vervangen.
Heb in totaal 2 controllers. Sony is wel netjes geweest om mij daarna nog 1 cadeau te geven als ongemak met controllers en playstations. Oftewel pechvogel 1ste klas
Heb in totaal 2 controllers. Sony is wel netjes geweest om mij daarna nog 1 cadeau te geven als ongemak met controllers en playstations. Oftewel pechvogel 1ste klas
Ik heb een Infamous bundel gekocht bij Mediamarkt. Sinds firmware 1.70 heb ik last van foutmelding ce-35918-6
Opnieuw starten van de game wil helpen (soms) soms helpt het ejecten van de disc en opstarten. Soms moet dit meerdere keren voordat de ps4 het spel 'pakt'.
Probleem doet zich voor bij bijna alle games (alleen disc games). Ik heb het in ieder geval bij Watch Dogs, Killzone, Destiny. Gek genoeg niet bij Diablo 3 en Infamous.
De helpdesk kent de foutmelding niet. Advies is rebuild database, wat dan gek genoeg een dag if twee lijkt te werken.
Wat is jullie advies? Terug naar Mediamarkt op de bluf of voo blijven houden bij de helpdesk en via Sony retourneren (als dat lukt?)
Opnieuw starten van de game wil helpen (soms) soms helpt het ejecten van de disc en opstarten. Soms moet dit meerdere keren voordat de ps4 het spel 'pakt'.
Probleem doet zich voor bij bijna alle games (alleen disc games). Ik heb het in ieder geval bij Watch Dogs, Killzone, Destiny. Gek genoeg niet bij Diablo 3 en Infamous.
De helpdesk kent de foutmelding niet. Advies is rebuild database, wat dan gek genoeg een dag if twee lijkt te werken.
Wat is jullie advies? Terug naar Mediamarkt op de bluf of voo blijven houden bij de helpdesk en via Sony retourneren (als dat lukt?)
Untappd: politrix
Internet staat vol met jouw foutmelding. Snap niet dat ze de melding niet kennen. :-S
Overigens zou ik terug gaan, dit kan niet goed zijn.
Mogelijke workaround:
Same problem here with Infamous. Killzone works fine.
I found that standing the console on its side allowed it to recognise the disk. I could then lay it flat again once it had started loading. Software or hardware issue? Infamous disk is clean and unscratched.
Overigens zou ik terug gaan, dit kan niet goed zijn.
Mogelijke workaround:
Same problem here with Infamous. Killzone works fine.
I found that standing the console on its side allowed it to recognise the disk. I could then lay it flat again once it had started loading. Software or hardware issue? Infamous disk is clean and unscratched.
Wat is het slecht communiceren met de klanten"service" ..
Vandaag 2x 15min in de wacht gestaan. Na de eerste keer een mail gekregen met de instructies voor de veilige modus, terwijl ik nog heb uitgelegd al die opties al geprobeerd te hebben..
Ben benieuwd hoe de rest van het traject gaat..
Vandaag 2x 15min in de wacht gestaan. Na de eerste keer een mail gekregen met de instructies voor de veilige modus, terwijl ik nog heb uitgelegd al die opties al geprobeerd te hebben..
Ben benieuwd hoe de rest van het traject gaat..
Vanmorgen 10 minuten in de rij gewacht, toen maar opgehangen. Probeer het morgen weer.
Voor mijn tweede controller kreeg ik na 9 dagen bericht dat hij verzonden is. Alleen deze keer met DPD terwijl het vorige keer via UPC ging. Helaas komt mijn controller nu ineens uit de UK en werkt de track/trace na 4 dagen nog niet.. uiteindelijk komt het wel goed. En heb ik 2 nieuwe controllers, maar erg soepel vind ik het niet werken.
Die volgende gaat ook weer een piep en kraak fase krijgen hoorShinobi-vs-Gast schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:52:
Vanmiddag bij de MediaMarkt langs geweest met m'n controller die last heeft van een krakende L2 bumper. Ik had eigenlijk verwacht een nieuwe mee te krijgen, maar hij wordt opgestuurd en als het goed is krijg ik na twee weken bericht om een nieuwe op te halen.
Enige oplossing: tekenen met een potloodje op de scharniertjes. Doe je dit goed dan zal na een uurtje spelen het gepiep en gekraak ophouden.
Idd, ik had mijn controller (krakende /piepende l2) omgeruild en nu een maand later begint de r2 van de nieuwe controller te kraken..
Jammer dit, maar misschien wordt het nog beter.
(Beide waren/zijn de "nieuwe" controller)
Jammer dit, maar misschien wordt het nog beter.
(Beide waren/zijn de "nieuwe" controller)
Mijn nieuwe controller begon ook te piepen na een paar dagen spelen, maar alleen als ik begon met spelen. Even warm spelen en het gekraak was weer weg, geen potlood voor nodig. Bovendien is het gekraak na een tijdje helemaal verdwenen, komt nu nooit meer voor.
Blijkbaar slijt het stukje dat voor frictie zorgt uiteindelijk gewoon af? Ik zou mijn controller er in ieder geval niet zo snel voor opsturen/omruilen.
Blijkbaar slijt het stukje dat voor frictie zorgt uiteindelijk gewoon af? Ik zou mijn controller er in ieder geval niet zo snel voor opsturen/omruilen.
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Afgelopen donderdag heb ik voor mijn 2 controllers ook track & trace codes gekregen die niet werken (trackyourparcel.eu). Nu zijn er dus 3 werkdagen al verstreken en vroeg ik me af binnen hoeveel werkdagen jij je controller hebt ontvangen nadat je een mail hebt gekregen dat ze verzonden waren?Lekkerboeie86 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:23:
Voor mijn tweede controller kreeg ik na 9 dagen bericht dat hij verzonden is. Alleen deze keer met DPD terwijl het vorige keer via UPC ging. Helaas komt mijn controller nu ineens uit de UK en werkt de track/trace na 4 dagen nog niet.. uiteindelijk komt het wel goed. En heb ik 2 nieuwe controllers, maar erg soepel vind ik het niet werken.
Mijn eerste controller ging vanaf UPC naar postNL. in 2 werkdagen had ik hem. Track&trace werkte ook.DevilDante24 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:02:
[...]
Afgelopen donderdag heb ik voor mijn 2 controllers ook track & trace codes gekregen die niet werken (trackyourparcel.eu). Nu zijn er dus 3 werkdagen al verstreken en vroeg ik me af binnen hoeveel werkdagen jij je controller hebt ontvangen nadat je een mail hebt gekregen dat ze verzonden waren?
De 2e controller ging met DPD.UK naar PostNL in 3 werkdagen. Track&Trace heeft nooit gewerkt maar vandaag lag er een briefje in de bus dat ze waren geweest. Helaas was ik niet thuis. Morgen ophalen bij het postkantoor.
Bedankt voor het antwoord. Zal dan nog even deze week afwachten
Mijn ps4 heeft al weken issues. Morgen ga ik hem eindelijk naar Sony sturen. Zal ik hem gewoon in de originele doos van de ps4 versturen, of toch even beter inpakken met bubbeltjespapier en in een grotere doos stoppen?? Hij zit op zich prima in de originele doos. Maar nu weet ik niet of die postmensen met paketten gaan smijten. Volgens Sony wordt mijn ps4 toch vervangen met een andere. Ik heb eigenlijk niet veel zin om nog meer geld en moeite er in te steken. Ben dat gezeik met die ps4 echt een beetje zat nu.
Hoe hebben jullie hem naar Sony verstuurt?
Hoe hebben jullie hem naar Sony verstuurt?
Verwijderd
Hey Arsene,
Ik heb ook mijn ps4 opgestuurd alleen ik heb niet de orginele doos mee gegeven omdat je die kwijt raakt je krijgt een ps4 terug in een kleiene doos. Ik heb gewoon bij postnl een postdoos gekocht en hem daarin gestopt. Ik heb hem nog niet terug
Gr
Ik heb ook mijn ps4 opgestuurd alleen ik heb niet de orginele doos mee gegeven omdat je die kwijt raakt je krijgt een ps4 terug in een kleiene doos. Ik heb gewoon bij postnl een postdoos gekocht en hem daarin gestopt. Ik heb hem nog niet terug
Gr
Ik zou het liever niet op een vrijdag opsturen, omdat ze die dingen waarschijnlijk in het weekend toch niet verwerken.
Dan heb je nog eventueel 3 dagen om te gamen.
Dan heb je nog eventueel 3 dagen om te gamen.
PSN: TheKrish
Mijn controller kreeg last van het versleten rubber probleem op de pookjes. Ben de Intertoys binnengestapt en 10 minuten later liep ik naar buiten met een nieuwe.
Top service!
Top service!
Right for all the wrong reasons.
Die van mij maakte ook zo'n herrie vooral met last of us, De playstation stond gewoon horizontaal maar met de rechter kant tegen de zijwand van de kast aan. Nou had ik er niet echt bij stil gestaan waard de playstation zijn lucht kwijt raaktVerwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:33:
[...]
Het is precies dit geluid: YouTube: PS4 System Overheating Fan Noise Problems

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o
mijn ps4 spuugt sinds vandaag ineens alle discs uit en blijft dat proberen om de 5 seconden zonder dat er iets in zit... is dit zelf op te lossen of wordt die een opstuur geval? baal er ontzettend van aangezien er al voor 200gb aan data op staat.
Verwijderd
Ik heb sinds kort een PS4.
In het begin deed hij het goed. Even later ging hij niet meer opstarten en kwam hij steeds in safemodes.
Dit opgezocht op internet en probleem verholpen.
Net wou ik Destiny spelen en het apparaat gaf piepjes en ging vanzelf uit.
Hij starte weer op ging naar safemodes en weer uit 9 x piepen en weer aan naar safemodes.
Hij deed een systemcheck en viel weer uit en weer aan een paar keer.
Opeens bleef hij uit, en als ik hem aan wou zetten met de aanknop piepte hij en deed verder niks....
30 min later ging hij vanzelf aan en werkt tot nu toe weer na behoren...
Mijn eerste sony apparaat na een Platstation.
Zou dit software problemen zijn of echt hardware ?
In het begin deed hij het goed. Even later ging hij niet meer opstarten en kwam hij steeds in safemodes.
Hij starte weer op ging naar safemodes en weer uit 9 x piepen en weer aan naar safemodes.
Opeens bleef hij uit, en als ik hem aan wou zetten met de aanknop piepte hij en deed verder niks....
Klinkt wel als een hardware probleem. Ik zou zeker contact opnemen met je winkel of Sony om dit te laten fixen. Als het een consistent probleem is heb je binnen notime een nieuwe als het goed isVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:09:
Ik heb sinds kort een PS4.
ik had gisteren hetzelfde met Fifa15. Disk erin, gelijk er weeruit en daarna niet meer mogelijk de disk erin te doen. Paar keer resetten, bleef echter uitwerpen terwijl er niets inzat. na nog een reset ps4 op zijkant gezet en toen slikte die hem wel.Flghter1982 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:58:
mijn ps4 spuugt sinds vandaag ineens alle discs uit en blijft dat proberen om de 5 seconden zonder dat er iets in zit... is dit zelf op te lossen of wordt die een opstuur geval? baal er ontzettend van aangezien er al voor 200gb aan data op staat.
Was de eerste keer...Aangekocht in dec.2013.
Hoe lang heb je garantie?
Even ter verbetering, jij blijft UPC zeggen ( eerst dacht ik aan een typo ) maar het gaat om UPS (upc is een kabelprovider en die levert naar mijn weten geen controllers van een PS4)Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:26:
[...]
Mijn eerste controller ging vanaf UPC naar postNL. in 2 werkdagen had ik hem. Track&trace werkte ook.
De 2e controller ging met DPD.UK naar PostNL in 3 werkdagen. Track&Trace heeft nooit gewerkt maar vandaag lag er een briefje in de bus dat ze waren geweest. Helaas was ik niet thuis. Morgen ophalen bij het postkantoor.
Verder heb ik ook veel problemen gehad, bij mij was de R2 die kraakte/vast bleef hangen, volgens de helpdesk was dit normaal en zou dit na een bepaalde tijd weggaan. Nou vond ik het niet normaal doordat de knop vaak bleef hangen en ik er dus een paar keer tegenaan moest drukken eer die los schoot. Het klopte overigens wel dat dit vlak voor de verkoop van de PS4 weg was...
Ook problemen dat de LAN kabel disconnect en dat kan zorgen voor de raarste foutcodes tijdens het spelen van een spel of tijdens het opstarten van een spel. Volgens de helpdesk lag die aan me lankabel / router
Dan de offscreen aan/uit functie van de PS4 reageerde vrijwel niet. Dit zou volgens de helpdesk door vettige vingers komen

Uiteindelijk ervoor gekozen om deze 3 maand oude PS4 te verkopen ( uiteraard met de klachten vermeld ) en garantie etc aanwezig, ik had geen zin om nog verder in contact te komen met de helpdesk van sony / ps4 doordat ik het als een ramp ervaren heb.
De reden waarom ik nu in dit topic kijk is om na te gaan of deze ''lompe'' fouten inmiddels niet meer voorkwamen. Helaas heeft sony er dus niks aan gedaan bij nieuwe verkopen.
Uiteraard heb ik ook mijn reeks aan klachten ( althans de storende klachten, anders kon ik nog wel doorgaan
Met de xbox one 0.0 problemen tot en met heden ( ook nu zo'n 2-3 maanden in bezit )
[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 20-10-2014 07:57 ]
Volgens gamemania had ik 1 jaar garantie op de PS4 :D:D:Dsupercop7373 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:38:
[...]
ik had gisteren hetzelfde met Fifa15. Disk erin, gelijk er weeruit en daarna niet meer mogelijk de disk erin te doen. Paar keer resetten, bleef echter uitwerpen terwijl er niets inzat. na nog een reset ps4 op zijkant gezet en toen slikte die hem wel.
Was de eerste keer...Aangekocht in dec.2013.
Hoe lang heb je garantie?
We kennen uiteraard wel de regeltjes van minimaal 2 jaar, maar daar schijnt sony zich met de PS4 anders tegenop te stellen.
Bij de xone heb ik zo'n 2 jaar en een aantal maanden.
Heb 1x met sony van doen gehad inzake het pookje van de controller en toen had ik binnen een paar dagen een nieuwe.
Ga vanaf vandaag elke dag maar een disk erin drukken(speel namelijk niet elke dag)komt het probleem terug gaat de ps4 terug naar sony aangezien ik per 7/12 de ps4 een jaar heb. Natuurlijk kan na dat jaar altijd de rechtsbijstand ingeschakeld worden als ze moeilijk gaan doen.
Ga vanaf vandaag elke dag maar een disk erin drukken(speel namelijk niet elke dag)komt het probleem terug gaat de ps4 terug naar sony aangezien ik per 7/12 de ps4 een jaar heb. Natuurlijk kan na dat jaar altijd de rechtsbijstand ingeschakeld worden als ze moeilijk gaan doen.
Je mag er toch wel vanuit gaan dat je 2 jaar garantie hebt op dit soort apparaten toch?supercop7373 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:00:
Heb 1x met sony van doen gehad inzake het pookje van de controller en toen had ik binnen een paar dagen een nieuwe.

Die van mij heeft ook in een kast gestaan waar hij weinig lucht kreeg. Dan is het koelgeluid echt niet uit te houden. De PS3 en PS2 houden zich in die situatie een stuk beter.mylittlep0ny schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:47:
[...]
Die van mij maakte ook zo'n herrie vooral met last of us, De playstation stond gewoon horizontaal maar met de rechter kant tegen de zijwand van de kast aan. Nou had ik er niet echt bij stil gestaan waard de playstation zijn lucht kwijt raaktHij staat nu in het midden lekker veel ruimte er om heen en nergens meer last van.
Nu de PS4 gewoon op de kast staan i.p.v. erin en nu hoor je 'm nauwelijks. Alleen een tikje in de koeler wat ik voor lief neem
Vanochtend een sms'je gekregen van Media Markt dat ik m'n gerepareerde controller kan ophalen. Heeft in totaal anderhalve week geduurd.
Shikata ga nai.
Correct, maar in de NL wet staat 1 jaar slechts als harde eis.Brutal1ty schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:21:
[...]
Je mag er toch wel vanuit gaan dat je 2 jaar garantie hebt op dit soort apparaten toch?
Dat er ook nog zoiets is als europese richtlijn van 2 jaar en te verwachten levensduur, daar proberen sommige fabrikanten en winkels graag onderuit te komen.
Moet toch hier maar eens mijn ongenoegen uiten over de klantenservice van sony (ps4). Ik had ook last van slijtage en een scheur aan mijn pookjes. Daarop besloten om deze op te sturen naar sony. Ik kreeg na een week de melding (email), dat hij ontvangen was. Een week daarna kreeg ik een email dat mijn schijnbaar nieuwe controller opgestuurd was met een track and trace code. Hier begon de ellende...... De code die ik had ontvangen werkte in eerste instantie niet, dus ik dacht dat ik misschien te snel had gekeken. Na twee dagen het nog een keer geprobeerd, zonder resultaat. Ik dacht ach la maar grote firma als sony (had immers al ervaring met microsoft i.v.m een defecte 360) zal wel goed komen right? Wrong. Na een week te hebben gewacht ik weer contact opnemen met de klantenservice en zij wisten mij te vertellen dat mij controller zoek was en dat ik binnen een week een nieuwe zou krijgen. Wederom weer een week gewacht om geen reactie te krijgen en ook nog steeds geen controller.
Ik weer bellen met de klantenservice, met een wat boze toon dat ik het onderhand wel zat aan het worden ben en dat ze niks van zichzelf hebben laten horen. Dit keer was het verhaal dat er een controller was opgestuurd en dat zij niks hebben gecommuniceerd, omdat het probleem opgelost was. Ok daar kan ik mij iets bij voorstellen. Waarop zij mij beloven dat het probleem geëscaleerd wordt naar de supervisor en dat die binnen 3 dagen met mij contact (mail of telefoon) zou opgenomen zou worden. We zijn nu weer een week later en wat denk je? Wederom weer helemaal niks. Ik heb net weer aan de telefoon gehangen, en wederom komen ze met een escalatie verhaal en dat de supervisor bezig is met het bedrijf die schijnbaar de spullen levert. Ik vroeg waarom er geen contact met mij is opgenomen zoals afgesproken en ik kreeg het antwoord 'ja meneer we hebben niks te melden' Volgens de klantenservice medewerker sony te groot als firma om een update te geven over de stand van zaken en zijn afspraken na te leven. Ik vroeg of ik de supervisor kon spreken, maar dat gaat niet gebeuren wist hij mij te melden......... maar wat wel kon is dat hij meteen ging overleggen terwijl ik in de wacht wordt gezet.... Sorry maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Sony is echt voor mij dramatisch gezakt in niveau.
Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en als ik de afspraak maak om een klant te bellen of te mailen, dan doe ik dat ook, ookal heb ik niks te melden. Ik vertel dan iig dat ik ermee bezig bent en in conclaaf bent met het externe bedrijf. Tis niet leuk maar ik weet er vanaf. Enfin 5 weken verder nog steeds geen controller en een ontevreden klant. Ik heb schijnbaar te maken met een bedrijf, waar een supervisor niet even aan de telefoon kan komen om een klant te woord te staan. Erg slechte zaak Sony en dat een medewerker stel dat het bedrijf te groot is om de service te leveren die ik verlang, kan ik met mijn pet niet bij.
(Sorry voor mijn wall of tekst.)
Ik weer bellen met de klantenservice, met een wat boze toon dat ik het onderhand wel zat aan het worden ben en dat ze niks van zichzelf hebben laten horen. Dit keer was het verhaal dat er een controller was opgestuurd en dat zij niks hebben gecommuniceerd, omdat het probleem opgelost was. Ok daar kan ik mij iets bij voorstellen. Waarop zij mij beloven dat het probleem geëscaleerd wordt naar de supervisor en dat die binnen 3 dagen met mij contact (mail of telefoon) zou opgenomen zou worden. We zijn nu weer een week later en wat denk je? Wederom weer helemaal niks. Ik heb net weer aan de telefoon gehangen, en wederom komen ze met een escalatie verhaal en dat de supervisor bezig is met het bedrijf die schijnbaar de spullen levert. Ik vroeg waarom er geen contact met mij is opgenomen zoals afgesproken en ik kreeg het antwoord 'ja meneer we hebben niks te melden' Volgens de klantenservice medewerker sony te groot als firma om een update te geven over de stand van zaken en zijn afspraken na te leven. Ik vroeg of ik de supervisor kon spreken, maar dat gaat niet gebeuren wist hij mij te melden......... maar wat wel kon is dat hij meteen ging overleggen terwijl ik in de wacht wordt gezet.... Sorry maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Sony is echt voor mij dramatisch gezakt in niveau.
Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en als ik de afspraak maak om een klant te bellen of te mailen, dan doe ik dat ook, ookal heb ik niks te melden. Ik vertel dan iig dat ik ermee bezig bent en in conclaaf bent met het externe bedrijf. Tis niet leuk maar ik weet er vanaf. Enfin 5 weken verder nog steeds geen controller en een ontevreden klant. Ik heb schijnbaar te maken met een bedrijf, waar een supervisor niet even aan de telefoon kan komen om een klant te woord te staan. Erg slechte zaak Sony en dat een medewerker stel dat het bedrijf te groot is om de service te leveren die ik verlang, kan ik met mijn pet niet bij.
Waar staat dat in de NL-wet?rjvisje schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:08:
[...]
Correct, maar in de NL wet staat 1 jaar slechts als harde eis.
Dat er ook nog zoiets is als europese richtlijn van 2 jaar en te verwachten levensduur, daar proberen sommige fabrikanten en winkels graag onderuit te komen.
Sorry maar als je informeert doe dat dan correct, volledig en/of met bronnen erbij.
Want voor je het weet sta je in een winkel van alles te schreeuwen om je 'recht' te halen
Op uitzonderingen na... heb je 'hard' 6 maanden garantie dat je het altijd vergoed moet krijgen en de bewijslast bij verkoper ligt. Daarna gaat de 'deugdelijkheids' periode van het product in.
En Nederland heeft een eigen interpretatie op die Europese wet.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Dus het is geen vaste 2 jaar.
Fabrikanten hebben ook niks met de wettelijk bepalingen over garantie te maken (fabrieksgarantie is een service), tenzij je daar direct het product gekocht hebt. De verkoper is anders altijd de enige aansprakelijke.
Sterker nog... als je direct een keer wat laat repareren bij de fabrikant en je klopt daarna bij de verkoper aan, dan kan je garantie vervallen zijn.
Als je echt alle details wil weten:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Even een controller probleempje voorleggen. Ik merk nu dat de rechtertrigger soms wat slecht reageert (vooral tijdens Destiny opgevallen: je schiet met auto rifle en hij hapert, doet het soms even niet). Is dat zelf te fixen, of opsturen maar?
Mijn PlayStation is sinds vandaag ook plotseling vreemd aan het doen. Opstarten en uitgaan uit het niets. hierna de PlayStation aangedaan om te kijken wat er aan de hand was, de PlayStation startte op in de veilige modus. Gebeld met Sony en moest optie 6 en vervolgens als dat niet lukte 7 doen. optie 6 gedaan en Hy bleef hetzelfde doen en toen startte die ineens op. Inmiddels twee keer gebeurd.
En nu d ik rond 6 uur een volledige initialisering gedaan, hoopte dat het hier bij zou blijven. Alleen nu gaat die ineens om 1 uur s'nachts uit zichzelf aan. Dit wordt denk ik dus terug sturen of omruilen in de winkel
En nu d ik rond 6 uur een volledige initialisering gedaan, hoopte dat het hier bij zou blijven. Alleen nu gaat die ineens om 1 uur s'nachts uit zichzelf aan. Dit wordt denk ik dus terug sturen of omruilen in de winkel
Is dat niet de automatische update functie dan? Mijn PS3 gaat ook in de nacht aan, zoals dat hóórtrodi1802 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 01:10:
Alleen nu gaat die ineens om 1 uur s'nachts uit zichzelf aan. Dit wordt denk ik dus terug sturen of omruilen in de winkel
Nickname does not reflect reality
.
[ Voor 99% gewijzigd door rodi1802 op 25-10-2014 00:46 ]
Ik heb een vraag op PlayStation.nl kun je Sony bellen op 020 709 5025
Maar via de forum van Sony kom ik terecht bij dit telefoonnummer 0495-574817
Welke moet ik nou bellen voor problemen. Ik las op internet na het zoeken over zoemen van mijn PlayStation dat dit een coil whine is en dit is dan om te ruilen. Alleen kom ik dan bij een ander nummer dan wat op Sony zelf staat.
Al gevonden blijkt dat de nummers zijn veranderd sinds 15-5-14
Het is de 020 nummer
Maar via de forum van Sony kom ik terecht bij dit telefoonnummer 0495-574817
Welke moet ik nou bellen voor problemen. Ik las op internet na het zoeken over zoemen van mijn PlayStation dat dit een coil whine is en dit is dan om te ruilen. Alleen kom ik dan bij een ander nummer dan wat op Sony zelf staat.
Al gevonden blijkt dat de nummers zijn veranderd sinds 15-5-14
Het is de 020 nummer
[ Voor 10% gewijzigd door rodi1802 op 25-10-2014 00:51 ]
Maatje van me had ook het bekende probleem van slijtage op zijn controller. Bij bartsmit geklaagd, daar waar hij gekocht had, maar daar wilde ze het dingetje opsturen. Loopt hij bij gamemania naar binnen ruilen ze hem na wat gebabbel gewoon om. Nette service, ze vroegen alleen of hij in de toekomst zijn games daar wilde kopen.
Ook zeiden ze dat het materiaal op de stick anders/ harder zou zijn tegenwoordig?
Is dat zo?
Ook zeiden ze dat het materiaal op de stick anders/ harder zou zijn tegenwoordig?
Is dat zo?
Hè, dus hij heeft 'm bij Bart Smit gekocht en kan 'm zonder bon omruilen bij GameMania?
Ik heb die van mij overigens afgelopen vrijdag opgehaald bij Mediamarkt, daar stuurden ze 'm wel op. Ik had alleen last van de krakende/piepende L2 knop. Rubber zelf lijkt harder te zijn.
Ik heb die van mij overigens afgelopen vrijdag opgehaald bij Mediamarkt, daar stuurden ze 'm wel op. Ik had alleen last van de krakende/piepende L2 knop. Rubber zelf lijkt harder te zijn.
Shikata ga nai.
Heeft echt gewoon geluk gehad met die verkoper....hij heeft maar 1 controller en wilde die niet een aantal dagen kwijt zijn.Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:26:
Hè, dus hij heeft 'm bij Bart Smit gekocht en kan 'm zonder bon omruilen bij GameMania?
Hebben meerdere mensen dit coil whine probleem met de ps4?
Filmpje van geluid
Ps4 annoying sound: http://youtu.be/PcTyU_RxpBg
Filmpje van geluid
Ps4 annoying sound: http://youtu.be/PcTyU_RxpBg
Ik heb bij COD: Advanced Warfare tijdens het spelen van zowel de single player als multiplayer dat de game blijft 1 seconde blijft hangen en vervolgens teruggaat naar het beginscherm van de PS4. Dit gebeurt na zo'n 1 minuut spelen, bij de singleplayer ben ik nog niet eens langs het intro filmpje gekomen.
Daarnaast werken andere spellen wel gewoon goed. PS4 heeft nieuwste firmware erop en stekkers zijn er al uit en in geplaatst.
Ligt dit aan het spel of de playstation? Krijg namelijk geen foutcode te zien, alleen de melding dat ik het probleem kan doorsturen naar playstation.
Daarnaast werken andere spellen wel gewoon goed. PS4 heeft nieuwste firmware erop en stekkers zijn er al uit en in geplaatst.
Ligt dit aan het spel of de playstation? Krijg namelijk geen foutcode te zien, alleen de melding dat ik het probleem kan doorsturen naar playstation.
Verwijderd
Begin oktober begon mijn PS4 met het uitwerpen van discs, heel wat workarounds geprobeerd waar onder systeem opnieuw installeren en het rubbertje onder de eject knop weg te halen. Dit leek goed te werken en had er tot vandaag geen last meer van. Vandaag uit het niets begon die weer discs te eject-en.
Sony gebeld en na 20(!) minuten in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik te horen dat ik de PS4 moet opsturen en dat het 4-5 weken zou duren totdat ik hem terug zou krijgen.
Duurt dit echt zo lang? En krijg je dezelfde PS4 terug of een refurbished versie? Ik kon me herinneren vroeger bij de PSP dat je altijd een nieuwe/refurbished terug kreeg. En hoe zit het mijn mijn games die nu op de PS4 staan? Kan ik die straks overzetten na een andere PS4? Zonder problemen te hebben met licenties en activaties zoals bij de PS3.
Sony gebeld en na 20(!) minuten in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik te horen dat ik de PS4 moet opsturen en dat het 4-5 weken zou duren totdat ik hem terug zou krijgen.
Duurt dit echt zo lang? En krijg je dezelfde PS4 terug of een refurbished versie? Ik kon me herinneren vroeger bij de PSP dat je altijd een nieuwe/refurbished terug kreeg. En hoe zit het mijn mijn games die nu op de PS4 staan? Kan ik die straks overzetten na een andere PS4? Zonder problemen te hebben met licenties en activaties zoals bij de PS3.
Helaas moet ik toch binnen een week na aankoop een bericht in dit topic plaatsen.
Vanacht de hele nacht de gamedisc van TLOU in de PS4 gehad. Vanochtend zette ik de PS4 aan en gaf deze aan dat er geen disc in zat. De eject knopt werkte ook niet meer.
Ik heb de console uitgezet en toen meteen op eject gedrukt, toen kwam de disc er wel uit. Nu leest hij weer discs, dus ik hoop dat het een tijdelijk probleem was.
Is het beter om geen discs in de PS4 te laten zitten?
Vanacht de hele nacht de gamedisc van TLOU in de PS4 gehad. Vanochtend zette ik de PS4 aan en gaf deze aan dat er geen disc in zat. De eject knopt werkte ook niet meer.
Ik heb de console uitgezet en toen meteen op eject gedrukt, toen kwam de disc er wel uit. Nu leest hij weer discs, dus ik hoop dat het een tijdelijk probleem was.
Is het beter om geen discs in de PS4 te laten zitten?
Ik heb zelf ook een probleempje met mijn PS4. Vorige week is hij op een avond drie keer vanzelf aan- en uitgegaan, terwijl ik helemaal niet in de buurt was en niets of niemand hem aandeed, niet via het indrukken van de knop als met de controller. Hij ging aan, piepte één keer en viel weer uit. Dat drie keer in een half uurtje.
Vanochtend heb ik een kwartier GTA V gespeeld, opeens piepte hij één keer en viel uit. Daarna startte hij opnieuw op, waarna hij weer uitviel. Het lijkt me dus dat er iets niet goed zit. Ik heb hem begin april bij de Mediamarkt gekocht en heb de bon nog. Op de site van MM staat dat ik 12 maanden garantie heb op de PS4. Zal ik hem gewoon langs brengen en kan ik dan gelijk een nieuwe meenemen, of moet hij gerepareerd worden en moet ik een paar weken wachten?
Vanochtend heb ik een kwartier GTA V gespeeld, opeens piepte hij één keer en viel uit. Daarna startte hij opnieuw op, waarna hij weer uitviel. Het lijkt me dus dat er iets niet goed zit. Ik heb hem begin april bij de Mediamarkt gekocht en heb de bon nog. Op de site van MM staat dat ik 12 maanden garantie heb op de PS4. Zal ik hem gewoon langs brengen en kan ik dan gelijk een nieuwe meenemen, of moet hij gerepareerd worden en moet ik een paar weken wachten?
Verwijderd
Net om 9.01 gebeld met de Sony-Service lijn voor een controller met scheurend rubber probleem.
Vandaag ga ik em afleveren bij het postkantoor en ik laat weten hoe het allemaal verloopt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is de tweede keer dat ik een controller met scheurend rubber terugstuur.
De vorige keer had ik binnen 5 werkdagen netjes een nieuwe terug.
Vandaag ga ik em afleveren bij het postkantoor en ik laat weten hoe het allemaal verloopt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat ze hier geen oplossing voor kunnen bedenken snap ik dus echt niet..Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:30:
Net om 9.01 gebeld met de Sony-Service lijn voor een controller met scheurend rubber probleem.
Verwijderd
Vandaag het verzendlabel geprint en de kapotte controller om 16.15 bij het postkantoor afgeleverd.
Ik heb mijn controller vorige week opgestuurd. Alleen ik heb het via de selfservice site gedaan. Ik kreeg daarna direct een verzendlabel en een bevestigingsmail. Ik heb hem donderdag 19-11 verstuurd en hij kwam vrijdag binnen bij hun.
Tot op heden nog geen nieuwe controller.
Tot op heden nog geen nieuwe controller.
Verwijderd
Vandaag Email van Sony :
We willen je laten weten dat je PlayStation is aangekomen in ons reparatiecentrum.
We sturen je opnieuw een e-mail zodra je systeem is gerepareerd of vervangen, en klaar is om naar je te worden opgestuurd.
Check bij overige vragen ons forum en/of PlayStation.eu/Support of bel ons via telefoonnummer 020 709 5025.
Bedankt,
PlayStation
Sony Computer Entertainment Europe Limited
http://eu.PlayStation.com/
Registered office: 10 Great Marlborough Street, London W1F 7LP
VAT Registration: GB 760973993
We willen je laten weten dat je PlayStation is aangekomen in ons reparatiecentrum.
We sturen je opnieuw een e-mail zodra je systeem is gerepareerd of vervangen, en klaar is om naar je te worden opgestuurd.
Check bij overige vragen ons forum en/of PlayStation.eu/Support of bel ons via telefoonnummer 020 709 5025.
Bedankt,
PlayStation
Verwijderd
Vandaag Email van Sony over de controller :
Hallo ,
Je PlayStation product heeft ons reparatiecentrum verlaten en is onderweg naar jou. Je zou hem binnen vijf werkdagen moeten ontvangen, de betreffende systeeminformatie vind je hieronder:
Retourreferentienummer:
Je kunt de status van je bestelling ook controleren via http://trackyourparcel.eu/. Gebruik het nummer als referentienummer voor je bestelling.
Bedankt,
PlayStation
Hallo ,
Je PlayStation product heeft ons reparatiecentrum verlaten en is onderweg naar jou. Je zou hem binnen vijf werkdagen moeten ontvangen, de betreffende systeeminformatie vind je hieronder:
Retourreferentienummer:
Je kunt de status van je bestelling ook controleren via http://trackyourparcel.eu/. Gebruik het nummer als referentienummer voor je bestelling.
Bedankt,
PlayStation
Ik heb nog steeds niks terug. Lekker dan, jij stuurt hem later op, en krijgt hem eerder terug. Zal maar even bellen naar ze.
Verwijderd
Even bellen met het referentienummer bij de hand inderdaad.Farid_A schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:41:
Ik heb nog steeds niks terug. Lekker dan, jij stuurt hem later op, en krijgt hem eerder terug. Zal maar even bellen naar ze.
Ik heb gister nog even gebeld, en hij was schijnbaar woensdag al bij de pakketbezorger maar ik heb nog niks gekregen. Wel een drama hoor. Ik heb namelijk mijn controller aangemeld via playstation.com/selfservice. Dat gaven ze namelijk aan toen ik ze belde dat retourmeldingen ook via daar kunnen worden geregeld. Maar schijnbaar is dat nieuw systeem, want ook de klantenservice heeft daar weinig kennis van. En ik heb ook helemaal geen bevestigingsmails gekregen, alleen die eerste bevestiging van de reparatie aanvraag.
Kortom, als je je ps4 of controller wilt terugsturen, gewoon via de klantenservice doen.
@Dennis585 Heb jij een track en trace code gekregen? Ik heb namelijk via de klantenservice een of andere code gekregen, maar ik word daar ook niet wijzer van.
Kortom, als je je ps4 of controller wilt terugsturen, gewoon via de klantenservice doen.
@Dennis585 Heb jij een track en trace code gekregen? Ik heb namelijk via de klantenservice een of andere code gekregen, maar ik word daar ook niet wijzer van.
Verwijderd
Ik kreeg eerst een code van Sony via : http://trackyourparcel.eu/Farid_A schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:25:
Maar daar staat nu dat ze em overgeleverd hebben naar Post NL.
Nu staat de controller in : https://mijnpakket.postnl.nl/Inbox
En er staat dat ie vandaag tussen 11 en 14 bij mij geleverd wordt.
EDIT :
Controller is net in een klein doosje geleverd , perfect dus , ben em nu aan het opladen.
Maandag 24 november de kapotte controller richting Sony gestuurd.
Zaterdag 6 december een nieuwe controller terug van Sony.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 09:51 ]
Ik heb hem ook gisteren mogen ontvangen. Bij mij duurde het uiteindelijk een kleine week langer.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 04:26:
[...]
Ik kreeg eerst een code van Sony via : http://trackyourparcel.eu/
Maar daar staat nu dat ze em overgeleverd hebben naar Post NL.
Nu staat de controller in : https://mijnpakket.postnl.nl/Inbox
En er staat dat ie vandaag tussen 11 en 14 bij mij geleverd wordt.
EDIT :
Controller is net in een klein doosje geleverd , perfect dus , ben em nu aan het opladen.
Maandag 24 november de kapotte controller richting Sony gestuurd.
Zaterdag 6 december een nieuwe controller terug van Sony.
Woensdag 19 november verstuurd
Zaterdag 6 december een nieuwe controller ontvangen.
Mijn tip: Meld je reparatie gewoon aan via de klantenservice en niet via playstation.com/selfservice. Ik kreeg alleen een bevestigingsmail bij het aanmelden van de reparatie. Voor de rest geen mails meer ontvangen, en alle info die ik heb gekregen kreeg ik telkens nadat ik de klantenservice belde.
En het duurt ook nog eens langer.
Nu ga ik stoppen met klagen en ga ik gamen.
Afgelopen zaterdag een controller met gescheurd rubber naar de mediamarkt gebracht en meteen n nieuwe meegekregen. Topservice.. Echter na t aanmelden van de nieuwe controller laden beiden controllers niet meer op als ik ze via de usb van de playstation verbindt.. Heel vreemd.. Kabels en alles verwissseld, instellingen bekeken.. niets gevonden.. Nu maar opladen via een telefoonlader..
Iemand hier ook bekend mee?
Verwijderd
Er is een instelling : Stroom naar USB in Rust-Modebenmoei schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:25:
Afgelopen zaterdag een controller met gescheurd rubber naar de mediamarkt gebracht en meteen n nieuwe meegekregen. Topservice.. Echter na t aanmelden van de nieuwe controller laden beiden controllers niet meer op als ik ze via de usb van de playstation verbindt.. Heel vreemd.. Kabels en alles verwissseld, instellingen bekeken.. niets gevonden.. Nu maar opladen via een telefoonlader..
Klopt, staat aan. Telefoon opladen werkt ook maar controllers niet.. Dit na het aanmelden bij de ps van de nieuwe controller..
Verwijderd
Probeer hier een oplossing te vinden :benmoei schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:21:
Klopt, staat aan. Telefoon opladen werkt ook maar controllers niet.. Dit na het aanmelden bij de ps van de nieuwe controller..
https://www.google.nl/#q=controller+ps4+doesn%27t+charge
Succes en laat even weten of het opgelost is.
Bedankt voor de link.. Het probleem stond er niet echt in dus alle gangbare oplossingen maar geprobeerd..
Het bleek uiteindelijk aan de micro-usbkabel te liggen. Laadde alles behalve de controllers op.. Heb n nieuwe kabel en de controllers gereset. Toen aangemeld en alles werkt weer zoals het zou moeten..
Thanx
Het bleek uiteindelijk aan de micro-usbkabel te liggen. Laadde alles behalve de controllers op.. Heb n nieuwe kabel en de controllers gereset. Toen aangemeld en alles werkt weer zoals het zou moeten..
Thanx
Ik zit nu al bijna een maand te wachten op mijn ps4 die ik wegens een defect had teruggestuurd. Er werd mij belooft dat het tot 15 werkdagen kon duren maar daar zit de reperatie nu al dik overheen. Ook al paar x contact gehad met Sony maar die zeiden dat ik nog maar even wat langer moest wachten. Heeft iemand anders hier toevallig ook al eens problemen mee gehad en zouden er nog andere dingen zijn die ik kan proberen om de reparatie sneller te laten verlopen??
Verwijderd
Mooi dat het nu wel werkt.benmoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:40:
Bedankt voor de link.. Het probleem stond er niet echt in dus alle gangbare oplossingen maar geprobeerd..
Thanx
Weer bellen en anders nog even geduld hebben.BlueSkyy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:05:
Ik zit nu al bijna een maand te wachten op mijn ps4 die ik wegens een defect had teruggestuurd. Er werd mij belooft dat het tot 15 werkdagen kon duren maar daar zit de reperatie nu al dik overheen. Ook al paar x contact gehad met Sony maar die zeiden dat ik nog maar even wat langer moest wachten. Heeft iemand anders hier toevallig ook al eens problemen mee gehad en zouden er nog andere dingen zijn die ik kan proberen om de reparatie sneller te laten verlopen??
Nog steeds aan het wachten?BlueSkyy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:05:
Ik zit nu al bijna een maand te wachten .....
Jep, nu al 25 werkdagen... Net weer gebeld en ze zouden er voor de zoveelste keer een ´´notitie´´ van maken en ik moest nog maar even geduld hebben

Verwijderd
Als ze em echt 'repareren' kan het wel lang duren inderdaad.BlueSkyy schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:13:
[...]
Jep, nu al 25 werkdagen... Net weer gebeld en ze zouden er voor de zoveelste keer een ´´notitie´´ van maken en ik moest nog maar even geduld hebben
Ze hadden gewoon zsm een nieuwe of refurbished terug moeten sturen.
Vandaag controller naar Sony gestuurd met het bekende rubber probleem plus een kapotte R2 trigger.
Ben benieuwd hoe lang gaat het duren.....
Ben benieuwd hoe lang gaat het duren.....
[ Voor 3% gewijzigd door chulin op 15-12-2014 16:59 ]
Verwijderd
Ik heb de mijne gister ook teruggestuurd met een gescheurde L. Hopelijk voor kerst retour, want met de vita speelt het ook niet echt top.
Koop een 2de controller, altijd reserve bij de hand!Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:29:
Ik heb de mijne gister ook teruggestuurd met een gescheurde L. Hopelijk voor kerst retour, want met de vita speelt het ook niet echt top.
Verwijderd
Ik zal mijn ervaring hier ook maar even delen.
18 november heb ik mijn (launch) PS4 opgestuurd in de originele witte doos voor reparatie. Hij ging soms nogal hard blazen en dat was vrij vervelend, de behuizing maakte dan af en toe een tikkend geluid alsof deze aan het uitzetten was oid. Omdat ik nog binnen de garantietermijn viel besloten om de PS4 toch maar ff op te sturen. (Ik heb echter een nieuwe PS4 gekocht (vernieuwde versie), maar blijkbaar is het enigszins normaal, want bij deze heb ik er ook (misschien wel in mindere mate) last van.)
Tussendoor mails ontvangen dat de PS4 aangekomen was in het reparatiecentrum (21 nov) en later dat ie verstuurd was (9 dec).
16 december de PS4 weer ontvangen. Deze kwam in een andere kleinere (niks officieels) kartonnen doos (beetje jammer voor eventuele verkoop). De PS4 bleek ook niet hetzelfde serienummer te hebben als de opgestuurde PS4. Na contact met de klantenservice opgenomen te hebben, blijkt dit normaal en krijg je een refurbished/zo goed als nieuwe PS4 terug.
Al met al heeft het toch zo'n maand geduurd, iets langer dan de beloofde 10-15 werkdagen. Aangezien het blijkbaar normaal is dat je een refurbished terugkrijgt vind ik het een beetje jammer dat het toch zo lang moet duren.
18 november heb ik mijn (launch) PS4 opgestuurd in de originele witte doos voor reparatie. Hij ging soms nogal hard blazen en dat was vrij vervelend, de behuizing maakte dan af en toe een tikkend geluid alsof deze aan het uitzetten was oid. Omdat ik nog binnen de garantietermijn viel besloten om de PS4 toch maar ff op te sturen. (Ik heb echter een nieuwe PS4 gekocht (vernieuwde versie), maar blijkbaar is het enigszins normaal, want bij deze heb ik er ook (misschien wel in mindere mate) last van.)
Tussendoor mails ontvangen dat de PS4 aangekomen was in het reparatiecentrum (21 nov) en later dat ie verstuurd was (9 dec).
16 december de PS4 weer ontvangen. Deze kwam in een andere kleinere (niks officieels) kartonnen doos (beetje jammer voor eventuele verkoop). De PS4 bleek ook niet hetzelfde serienummer te hebben als de opgestuurde PS4. Na contact met de klantenservice opgenomen te hebben, blijkt dit normaal en krijg je een refurbished/zo goed als nieuwe PS4 terug.
Al met al heeft het toch zo'n maand geduurd, iets langer dan de beloofde 10-15 werkdagen. Aangezien het blijkbaar normaal is dat je een refurbished terugkrijgt vind ik het een beetje jammer dat het toch zo lang moet duren.
Verwijderd
Dat zit er op het moment niet aan en in principe heb ik geen tweede nodig.SC4RF4C3 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:31:
[...]
Koop een 2de controller, altijd reserve bij de hand!
De openingspost bevat niet echt veel informatie:
Het trilmotortje van mijn controller doet 'raar'. Lijkt alsof ie los zit of zo. Als mijn controller trilt maakt ie een hels kabaal. Veel meer geluid dan mijn andere controllers.
Wat raden jullie aan? Direct met Sony contact opnemen? Of via Intertoys?
Het trilmotortje van mijn controller doet 'raar'. Lijkt alsof ie los zit of zo. Als mijn controller trilt maakt ie een hels kabaal. Veel meer geluid dan mijn andere controllers.
Wat raden jullie aan? Direct met Sony contact opnemen? Of via Intertoys?
Ook mijn controller opgestuurd vrijdag en vandaag is die bij sony binnen gekomen.Wordt mooi op de hoogte gehouden via mail,had ook via support mail van sony contact opgenomen en mijn ds4 aangemeld.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Gents, jullie mening hierover.
Hmm ik maak me nu een beetje druk om mijn PS4.
Gisteren de HDD vervangen, niks aan de hand, alles ging ontzettend gemakkelijk. Maar vandaag lijkt het alsof er toch wat aan de hand is. Ik ben GTA 5 (as we speak) aan het installeren en de installatie hangt. De disc drive maakt een geluid alsof hij de game begint te laden maar dan weer stopt.
Iemand eerder zoiets gehad? En belangrijker... wat kan ik eraan doen.
De schijf die er nieuw in zit is de;
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
Hmm ik maak me nu een beetje druk om mijn PS4.
Gisteren de HDD vervangen, niks aan de hand, alles ging ontzettend gemakkelijk. Maar vandaag lijkt het alsof er toch wat aan de hand is. Ik ben GTA 5 (as we speak) aan het installeren en de installatie hangt. De disc drive maakt een geluid alsof hij de game begint te laden maar dan weer stopt.
Iemand eerder zoiets gehad? En belangrijker... wat kan ik eraan doen.
De schijf die er nieuw in zit is de;
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 2TB
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
Harde schijf op de computer / laptop testen en eventueel de firmware van de harde schijf updaten.
Dan opnieuw de harde schijf in de PS4 proberen en anders wordt de harde schijf toch een garantie geval.
Dat kan een probleem gaan worden... heb een iMac een windows laptop... hoe moet ik zoiets doen?Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:16:
[...]
Harde schijf op de computer / laptop testen en eventueel de firmware van de harde schijf updaten.
Dan opnieuw de harde schijf in de PS4 proberen en anders wordt de harde schijf toch een garantie geval.
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
Even naar de downloads van de betreffende harde schijf gaan.Bellerophon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:30:
[...]
Dat kan een probleem gaan worden... heb een iMac een windows laptop... hoe moet ik zoiets doen?
Misschien kun je em in een externe harde schijf omhulsel via USB updaten.
Verwijderd
Hmmm, vanavond met twee verschillende games (destiny en fifa 15) het probleem dat de games ineens crashen en foutcode ce-34878-0 in mijn beeld verschijnt. Uiteraard is alle software up-to-date.
Meer mensen toevallig last van gehad?
Meer mensen toevallig last van gehad?
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar heb sinds kort een Logitech speaker systeem. Best leuk op zich alleen het geluid wat er uit komt als ik met mijn PS4 speel is niet echt denderend. Gaat via HDMI kabel in m'n beeldscherm en geluid gaat dan naar die logitech speakers via een standaard kabeltje. Kan hem totaal niet hard zetten.. Terwijl als ik die logitech op mijn PC aansluit er wel volle bak geluid uit komt..
hoe zie je eigenlijk of je het oude of nieuwe type controller hebt?
er was toch een nieuw type uitgebracht waar de rubbers niet zo snel of helemaal ?niet? versleten...
er was toch een nieuw type uitgebracht waar de rubbers niet zo snel of helemaal ?niet? versleten...
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je dat niet kan zien.Slammed_a4 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:07:
hoe zie je eigenlijk of je het oude of nieuwe type controller hebt?
Ik dacht een nieuwer model te hebben , maar die is toch gescheurd in een paar maanden tijd.
ok,duidelijk,dan kom ik er zelf wel een keer achterVerwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:26:
[...]
Mijn ervaring is dat je dat niet kan zien.
Ik dacht een nieuwer model te hebben , maar die is toch gescheurd in een paar maanden tijd.
heb de ps4+driveclub bundel gekocht,zou zeggen dat de controller dan niet zo oud kan zijn aangezien driveclub ook nog niet zo lang is,maar anderzijds kan het ook een controller zijn van een jaar geleden die ze erin hebben gestoken

Gisteren ps4 gehaald, en bedraad aangesloten op internet. Updates ed, komen loeisnel binnen (spoelen binnen Netflix gaat ook zeer snel), echter is het beeld via Netflix en de gametrailers verre van scherp. Heb bij Netflix hoge kwaliteit series getest (House of Cards, BBC Planet Earth).
Kabel gemeten en gewoon goed. Resolutie op auto en op 1080p gehad. Maakt geen verschil. GTA is wel weer superscherp. Enig idee welke instelling ik wellicht gemist heb?
Kabel gemeten en gewoon goed. Resolutie op auto en op 1080p gehad. Maakt geen verschil. GTA is wel weer superscherp. Enig idee welke instelling ik wellicht gemist heb?
Verwijderd
Je kunt proberen om de PS4 in DMZ te zetten in je router.SvenVis schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:37:
Gisteren ps4 gehaald, en bedraad aangesloten op internet. Updates ed, komen loeisnel binnen (spoelen binnen Netflix gaat ook zeer snel), echter is het beeld via Netflix en de gametrailers verre van scherp. Heb bij Netflix hoge kwaliteit series getest (House of Cards, BBC Planet Earth).
Netflix is namelijk afhankelijk van je internet snelheid.
15 december controller naar Sony opgestuurd.
Geen mail of telefoontje van Sony gekregen maar vandaag een nieuwe gekregen.
Netjes hoor
Geen mail of telefoontje van Sony gekregen maar vandaag een nieuwe gekregen.
Netjes hoor
Net geprobeerd, werkt helaas niet. Alle internetvideo is wazig. Netflix zendt uit in 480p. Heb naast tv ook een mediaspeler staan en die speelt Netflix en Youtube enzo wel top af..Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:44:
[...]
Je kunt proberen om de PS4 in DMZ te zetten in je router.
Netflix is namelijk afhankelijk van je internet snelheid.
PS4 meet downloadsnelheid van 80Mbps, dus dat kan het probleem niet zijn. HDMI kan het probleem ook niet zijn, GTA gaat immers top, maar ik heb voor de zekerheid ook nog maar een andere kabel gebruikt en rechtstreeks op tv aangesloten (ipv receiver). Zelfde resultaat: wazig beeld.

Wie heeft de sleutel?!
Nieuwe controller is binnen,duurde ongeveer 2 weken.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
weer een rubbertje los aan een ps4 controller. Ik gok nu de 6e controller binnen een jaar. Ik zit net over het jaar heen dus ben benieuwd of ze hem nog gaan vervangen
Verwijderd
Gewoon proberen en laat AUB even weten hoe het gegaan is.jakz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:50:
weer een rubbertje los aan een ps4 controller. Ik gok nu de 6e controller binnen een jaar. Ik zit net over het jaar heen dus ben benieuwd of ze hem nog gaan vervangen
en miss wat normaler gamen? haha dat de pookjes nog niet afgebroken zijn bij jou dan.
nee zonder dolle, ik heb er gelukkig geen last van.,
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ja hoor doen ze niet moeilijk over,heb de mijn 2e controller opgestuurd van novemberjakz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:50:
Verwijderd
De mijne afgelopen dinsdag retour ontvangen, dus slechts een week zonder gezeten. Met kerst van mijn vriendin nog een tweede controller gekregen. :-)
veel fifa en farcry4Nickrsd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 06:01:
en miss wat normaler gamen? haha dat de pookjes nog niet afgebroken zijn bij jou dan.