Mee eens! Ik vond het ook heel apart, aangezien ik die knop ook niet aan raak en eigenlijk alleen maar digitale games speel. Ben in elk geval blij dat ie het nu weer normale doet, ondanks deze methode.Confusius-nl schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:48:
[...]
Heel raar verhaal, ik heb de laatste weken die knop niet aangeraakt, hoe kan hij dan in eens vast zitten.
Zet mijn PS4 aan met de stick en ook uit, FIFA 14 wat ik laatste tijd vooral speel zit er niet fysiek in.
Maar die van mij staat verticaal dusMartell schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:55:
[...]
Mee eens! Ik vond het ook heel apart, aangezien ik die knop ook niet aan raak en eigenlijk alleen maar digitale games speel. Ben in elk geval blij dat ie het nu weer normale doet, ondanks deze methode.
Even probs voor Sony....
- Maandag controller opgestuurd ivm rubber issue
- Woensdag al controller terug, met inderdaad ander soort rubber. Deze voelt iets "harder".
Al bij al dus binnen 48 uur retour, well done!
- Woensdag al controller terug, met inderdaad ander soort rubber. Deze voelt iets "harder".
PSN: Maichel
Valt me wel op dat er veel problemen zijn met PS4 out of the box al. Lijkt er op dat ze gewoon niet goed worden getest in de fabriek?
Ik zit te denken om een PS4 te kopen maar als ik dit zo lees wacht ik nog even tot de kinderziektes over zijn gewaaid.
Ik zit te denken om een PS4 te kopen maar als ik dit zo lees wacht ik nog even tot de kinderziektes over zijn gewaaid.
Adjust non olet, plerumque...
Bedenk je wel even....alleen mensen met een probleem hoor je op internet. Niemand maakt een topic aan om de melden dat er geen problemen zijn1nsane schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:23:
Valt me wel op dat er veel problemen zijn met PS4 out of the box al. Lijkt er op dat ze gewoon niet goed worden getest in de fabriek?
Ikzelf geen problemen gehad, en de 4 mensen die ik ken met een PS4 idem...niets aan het handje
geen probleem met mijn ps4, maar wel met mijn ps3 --> gisteren tijdens Bioshock Infinitive spelen....BAM ging de ps3 uit, met vervolg YLOD
nothing stops this train
Dat is waar maar naar verhouding vind ik wel dat er erg veel out of the box problemen zijn ten opzichte van de ps3 toendertijd, toen bestond tweakers ook al lang en breed maar hoorde je er veel minder over problemen.Maichel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:48:
[...]
Bedenk je wel even....alleen mensen met een probleem hoor je op internet. Niemand maakt een topic aan om de melden dat er geen problemen zijn![]()
Ikzelf geen problemen gehad, en de 4 mensen die ik ken met een PS4 idem...niets aan het handje
Adjust non olet, plerumque...
ps3 was erger hoor volgens mij: 25-30% van de ps3 kregen een YLOD
40-50% van de xbox360 kregen een RROD.
maargoed we zien wel wat de ps4's doen over 1-2 jaar, misschien ook wel een YSOD
(Yellow Stripe Of Death
)
40-50% van de xbox360 kregen een RROD.
maargoed we zien wel wat de ps4's doen over 1-2 jaar, misschien ook wel een YSOD
(Yellow Stripe Of Death
nothing stops this train
mijn ps3 heb ik gemaaktKol Nedra schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:53:
geen probleem met mijn ps4, maar wel met mijn ps3 --> gisteren tijdens Bioshock Infinitive spelen....BAM ging de ps3 uit, met vervolg YLOD
Ik deed het volgende:
ik dacht dat is nep, maar hij doet het weer ^^
nothing stops this train
Verwijderd
Recentelijk heb ik een Playstation 4 aangeschaft via Bart Smit toen de webshop kortingen had op hun aanbod.
Vandaag kon ik er eindelijk mee gaan spelen, althans dat was de bedoeling!
Ik start de Playstation 4 op en het geeft een overmatig ratelend geluid dat blijft maar duren.
Als gamer zijnde ben ik wel wat gewend dat een fan wat lucht blaast en daardoor geluid produceert, maar ik klassificeer dit als zeer storend en luidruchtig. Het lijkt wel alsof een mini Apache helikopter in mijn kamer vliegt!
Onderstaand heb ik met een compact camera een filmpje gemaakt van een paar minuten (ik kon het gerust veel langer opnemen!)
Ik heb wat vraagjes aan jullie, gezien de ervaringen (Help!).
1. Wat vinden jullie ervan?
2. Morgen ben ik van plan om Sony te gaan bellen (als ze op zaterdag tenminste open zijn). Hoe lamng duurt het garantieproces en krijg ik een nieuwe PS4?
Ik wil absoluut geen refurbished PS4!
Heb ik dat weer!
Ik start de Playstation 4 op en het geeft een overmatig ratelend geluid dat blijft maar duren.
Als gamer zijnde ben ik wel wat gewend dat een fan wat lucht blaast en daardoor geluid produceert, maar ik klassificeer dit als zeer storend en luidruchtig. Het lijkt wel alsof een mini Apache helikopter in mijn kamer vliegt!

Onderstaand heb ik met een compact camera een filmpje gemaakt van een paar minuten (ik kon het gerust veel langer opnemen!)
2. Morgen ben ik van plan om Sony te gaan bellen (als ze op zaterdag tenminste open zijn). Hoe lamng duurt het garantieproces en krijg ik een nieuwe PS4?
Heb ik dat weer!
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, maar het is een probleem met mijn PS4 dus ik zet het maar hier neer.
Gisteren heb ik na veel gedoe eindelijk de Destiny beta kunnen binnenhalen en bij het opstarten kreeg ik de melding dat mijn NAT op closed (type 3) zou staan en dat dit problemen zou kunnen veroorzaken. Vreemd, dacht ik, want ik had immers mijn PS4 al heel lang geleden ingesteld zodat hij op NAT type 2 uitkwam.
Uiteindelijk heb ik van alles gecontroleerd: statisch IP voor mn PS4, ports geforward en zelfs maar in de DMZ gezet om te kijken of ik van NAT type 3 af kon komen. Wat ik ook doe, hij blijft in NAT 3 staan.
Klein detail, mijn Xbox One, Xbox 360, PSP en PS3 geven gewoon een open NAT weer (Type 2). Het is echt alleen mijn PS4 die maar niet van type 3 afkomt.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik nog kan doen, alles "volgens het boekje" gedaan en mijn netwerk zou prima moeten werken met de PS4
Gisteren heb ik na veel gedoe eindelijk de Destiny beta kunnen binnenhalen en bij het opstarten kreeg ik de melding dat mijn NAT op closed (type 3) zou staan en dat dit problemen zou kunnen veroorzaken. Vreemd, dacht ik, want ik had immers mijn PS4 al heel lang geleden ingesteld zodat hij op NAT type 2 uitkwam.
Uiteindelijk heb ik van alles gecontroleerd: statisch IP voor mn PS4, ports geforward en zelfs maar in de DMZ gezet om te kijken of ik van NAT type 3 af kon komen. Wat ik ook doe, hij blijft in NAT 3 staan.
Klein detail, mijn Xbox One, Xbox 360, PSP en PS3 geven gewoon een open NAT weer (Type 2). Het is echt alleen mijn PS4 die maar niet van type 3 afkomt.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik nog kan doen, alles "volgens het boekje" gedaan en mijn netwerk zou prima moeten werken met de PS4
Nou ik had de ps4 al meteen opgestuurdVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:32:
Recentelijk heb ik een Playstation 4 aangeschaft via Bart Smit toen de webshop kortingen had op hun aanbod.
Als gamer zijnde ben ik wel wat gewend dat een fan wat lucht blaast en daardoor geluid produceert, maar ik klassificeer dit als zeer storend en luidruchtig. Het lijkt wel alsof een mini Apache helikopter in mijn kamer vliegt!![]()
![]()
[video]
Heb ik dat weer!![]()
Klinkt echt niet goed.
Meteen opsturen, nieuwe eisen. Maar waarom geen refurbished PS4? Snap het idee er achter, maar toch. Hij maakt echt een pokkeherrie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:32:
Als gamer zijnde ben ik wel wat gewend dat een fan wat lucht blaast en daardoor geluid produceert, maar ik klassificeer dit als zeer storend en luidruchtig. Het lijkt wel alsof een mini Apache helikopter in mijn kamer vliegt!![]()
![]()
[video]
Heb ik dat weer!![]()
Verwijderd
Onwijs bedankt voor de reacties!
Ik was een beetje in paniek!
Voordat ik de Sony support belde, had ik de PS4 ontkoppeld om het serienummer van de achterkant te kunnen opschrijven. Dat eenmaal gedaan, vervolgens de PS4 aangesloten (niet aangezet) en de Support line gebeld. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn en vertelde mijn probleem. Helaas had hij geen youtube toegang (kantoorblokkeringmeuk je kent het wel!). Dus ik stelde voor om mijn PS4 aan te zetten zodat hij het over de telefoon kon horen! En opeens deed hij het normaal! Dat awkward moment!
Gezegd dat ik het nog even aan ging kijken. Nu kort op gegamed en tot nu toe gaat het goed. Volgens mij hoor ik de fan gewoon zijn werk doen en wordt de console (achterzijde) niet abnormaal warm. Ik neem aan dat net als bij een PC dat als de fan niet goed werkt je meteen een freeze krijgt (door oververhitting) en het ding zichzelf automatisch afsluit. Dat is dus niet gebeurd. Kortom de PS4 schijnt nu goed te werken en ik kijk het de komende dagen aan! *Afkloppen* Me is happy!
Voordat ik de Sony support belde, had ik de PS4 ontkoppeld om het serienummer van de achterkant te kunnen opschrijven. Dat eenmaal gedaan, vervolgens de PS4 aangesloten (niet aangezet) en de Support line gebeld. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn en vertelde mijn probleem. Helaas had hij geen youtube toegang (kantoorblokkeringmeuk je kent het wel!). Dus ik stelde voor om mijn PS4 aan te zetten zodat hij het over de telefoon kon horen! En opeens deed hij het normaal! Dat awkward moment!
Gezegd dat ik het nog even aan ging kijken. Nu kort op gegamed en tot nu toe gaat het goed. Volgens mij hoor ik de fan gewoon zijn werk doen en wordt de console (achterzijde) niet abnormaal warm. Ik neem aan dat net als bij een PC dat als de fan niet goed werkt je meteen een freeze krijgt (door oververhitting) en het ding zichzelf automatisch afsluit. Dat is dus niet gebeurd. Kortom de PS4 schijnt nu goed te werken en ik kijk het de komende dagen aan! *Afkloppen* Me is happy!
[ Voor 100% gewijzigd door Richie B op 21-07-2014 18:02 ]
wow dat is snel, ik denk dat ik dat ook maar doe danMaichel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:51:
Even probs voor Sony....
hoe contacteer ik het beste naar Sony? Hoe heb jij het geregeld?
nothing stops this train
Zo fixen wij vaak iPhones op het werk die bijvoorbeeld een probleem hebben met WiFi.Kol Nedra schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:35:
[...]
mijn ps3 heb ik gemaakt
Ik deed het volgende:
[video]
ik dacht dat is nep, maar hij doet het weer ^^
een föhne een paar minuten op de iPhone en daarna leggen we hem in de koelkast. Na 10 min haal je hem er uit en ja hoor WiFi werkt weer

Mijn PS4 heeft ook raar gedaan met de fan. Maar toen ik hem een nacht van het stroom had, deed ie weer normaal. Ook het spontaan op de eject knop drukken terwijl hij uit stond, doet ie niet meer.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:22:
Onwijs bedankt voor de reacties!
Voordat ik de Sony support belde, had ik de PS4 ontkoppeld om het serienummer van de achterkant te kunnen opschrijven. Dat eenmaal gedaan, vervolgens de PS4 aangesloten (niet aangezet) en de Support line gebeld. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn en vertelde mijn probleem. Helaas had hij geen youtube toegang (kantoorblokkeringmeuk je kent het wel!). Dus ik stelde voor om mijn PS4 aan te zetten zodat hij het over de telefoon kon horen! En opeens deed hij het normaal! Dat awkward moment!![]()
Vaag ding
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)Kol Nedra schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:04:
[...]
wow dat is snel, ik denk dat ik dat ook maar doe dan
hoe contacteer ik het beste naar Sony? Hoe heb jij het geregeld?
België = 02 588 42 40 (tegen lokaal tarief)
Ik vind nergens iets terug over aangepaste dualshocks met beter rubber. Zit er inderdaad ander rubber op of lijkt dat misschien alleen zo omdat je niet meer weet hoe die andere voelde toen ze net uit de verpakking kwamen?
En zijn er mensen die deze "nieuwe" ds4's al een tijdje hebben en iets kunnen zeggen over wel of geen slijtage?
En zijn er mensen die deze "nieuwe" ds4's al een tijdje hebben en iets kunnen zeggen over wel of geen slijtage?
PSN ID: Enzyme-NL
Als je serienummer met een 2 begint, lijkt het zo te zijn dat je een goeie hebt (lees de reacties eerder). Voor mezelf ook....EnzymeNL schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:33:
Ik vind nergens iets terug over aangepaste dualshocks met beter rubber. Zit er inderdaad ander rubber op of lijkt dat misschien alleen zo omdat je niet meer weet hoe die andere voelde toen ze net uit de verpakking kwamen?![]()
- Ik had eerst 2 controllers waarvan de serials beide met een 1 begonnen.
- Eentje ging al na enkele weken defect, kreeg een nieuwe...weer met een "1".
- Na tijdje, weer defect...nu kreeg ik er eentje waarvan de serial begon met een "2" en die werkt tot op heden nog perfect, zonder kapot rubber.
- Gisteren weer eentje defect, en ja hoor...uiteraard de andere die met een "1" begint.
Net controller aangemeld...meisje zei:
"Controllers van voor Mei hebben het "rubber issue" en van na Mei niet meer.
"Controllers van voor Mei hebben het "rubber issue" en van na Mei niet meer.
Oke bedankt voor je antwoord Maichel
Ik heb er zelf ook 2 met kapot rubber maar heb nog even gewacht met aanmelden omdat ik had gelezen dat de vervangers hetzelfde probleem hadden. Als dat nu opgelost is ga ik ze ook maar eens opsturen.
Moet je dan nog bewijs van aankoop / originele verpakking hebben of is dat niet nodig?
Ik heb er zelf ook 2 met kapot rubber maar heb nog even gewacht met aanmelden omdat ik had gelezen dat de vervangers hetzelfde probleem hadden. Als dat nu opgelost is ga ik ze ook maar eens opsturen.
Moet je dan nog bewijs van aankoop / originele verpakking hebben of is dat niet nodig?
thx!!Maichel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:40:
[...]
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)
nothing stops this train
Yes, bonnetje is nodig. Echter, voor mijn tweede controller had ik die niet meer dus gewoon de bon van de PS4 zelf gepakt (die daar dus niet van is....) maar niets aan de handEnzymeNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:33:
Oke bedankt voor je antwoord Maichel![]()
Ik heb nu twee controllers die met een '2' beginnen en bij beide controllers laat het rubber op de linker trigger los. Mijn ervaring is dus dat het geen verschil maakt of het serienummer nou met een '1' of een '2' begint.Maichel schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:20:
[...]
Als je serienummer met een 2 begint, lijkt het zo te zijn dat je een goeie hebt (lees de reacties eerder). Voor mezelf ook....
Afgelopen dinsdag één van de twee defecte opgestuurd, hopelijk krijg ik straks één terug die het wel langer volhoudt dan 1 maand. Is inmiddels al mijn vierde controller.
Das kut zegSnitser schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:22:
[...]
Ik heb nu twee controllers die met een '2' beginnen en bij beide controllers laat het rubber op de linker trigger los. Mijn ervaring is dus dat het geen verschil maakt of het serienummer nou met een '1' of een '2' begint.
Afgelopen dinsdag één van de twee defecte opgestuurd, hopelijk krijg ik straks één terug die het wel langer volhoudt dan 1 maand. Is inmiddels al mijn vierde controller.
Ik voel wel merkbaar verschil tussen de "oude" en de "nieuwe". Bij de nieuwe is dat rubber hard, zeg maar als een dashboard van een auto en bij die oude net 2e hands kauwgom
Ik hoop maar dat dit werkt....ik ben inmiddels ook al bij de derde.
Hmm vorige keer nog probs voor Sony omdat ik mijn controller binnen 48 uur al weer terug had. Nu paar dagen verder en nog niets. Kan gebeuren natuurlijk, dus even gebeld.
Alle DS4's zijn "op" en Sony (althans, de gast die ik sprak) kan niemand zeggen hoelang dit nog kan duren. Dit kon "enkele weken" zijn.....pffff.
Alle DS4's zijn "op" en Sony (althans, de gast die ik sprak) kan niemand zeggen hoelang dit nog kan duren. Dit kon "enkele weken" zijn.....pffff.
Goed dat je het zegt! Dan wacht ik nog even met opsturen
Paar dagen geleden Killzone gewonnen dus ga ik die eerst maar eens uitspelen.
Ik zal even posten als ik 'm terug hebEnzymeNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:12:
Goed dat je het zegt! Dan wacht ik nog even met opsturenPaar dagen geleden Killzone gewonnen dus ga ik die eerst maar eens uitspelen.

Doe dat
I
Heb er nog nooit 1 opgestuurd. Wacht ik denk ik ook nog even mee dat er een '3' is ofzo.
I
Dit is ook mijn ervaringSnitser schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:22:
[...]
Mijn ervaring is dus dat het geen verschil maakt of het serienummer nou met een '1' of een '2' begint.
Met de 1 en 2 is wat medewerker van Sony me uitlegdeEnzymeNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:16:
Doe dat![]()
I
[...]
Dit is ook mijn ervaringHeb er nog nooit 1 opgestuurd. Wacht ik denk ik ook nog even mee dat er een '3' is ofzo.
Gisteren briefje van DHL in de bus gehad, dus verwacht dat controller back is. Wat wel raar is dat het de vorige keer via TNT was en nu via DHL, dus wellicht niet via het repair-center verstuurd maar via wat anders....zal vanavond eens zien. Vorige keren zat er gewoon een andere controller in het doosje die ik zelf gebruikt had om op te sturen.
Verwijderd
Ik heb 2 controllers en 1 is versleten , terwijl ik op beide evenveel speel.
Hoe lang zit er garantie op die controllers?
Verwijderd
Iemand en wat is het Sony nummer dat ik moet bellen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:58:
Ik heb 2 controllers en 1 is versleten , terwijl ik op beide evenveel speel.
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:22:
[...]
Iemand en wat is het Sony nummer dat ik moet bellen?
Maichel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:40:
[...]
Nederland = 020 709 5025 (tegen lokaal tarief)
Geen idee, ik zou uitgaan van 2 jaar. Maar als je belt kun je dat toch gelijk navragen?
Verwijderd
ik heb 2 nieuwe gekregen die beginnen met een "1", (tenminste, als je de code onder de streepjescode bedoelt), en deze zijn perfectSnitser schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:22:
[...]
Ik heb nu twee controllers die met een '2' beginnen en bij beide controllers laat het rubber op de linker trigger los. Mijn ervaring is dus dat het geen verschil maakt of het serienummer nou met een '1' of een '2' begint.
Verwijderd
Inderdaad , ik ga morgen even bellen.Martell schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:36:
Geen idee, ik zou uitgaan van 2 jaar. Maar als je belt kun je dat toch gelijk navragen?
Bij Microsoft (Xbox) ging support wel makkelijker omdat je ook kon chatten met ze ivm problemen.
Ik heb er 2 met dezelfde nummers , ik gebruik ze evenveel.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:50:
ik heb 2 nieuwe gekregen die beginnen met een "1", (tenminste, als je de code onder de streepjescode bedoelt), en deze zijn perfect
Toch is er 1 versleten en de andere niet.
Verwijderd
zo zie je maar dat die nummers niets zeggenIk heb er 2 met dezelfde nummers , ik gebruik ze evenveel.
Toch is er 1 versleten en de andere niet.
Verwijderd
Mijn versleten controller is op weg naar Sony.
Vanochtend om 9 uur opgebeld.
Contact informatie doorgegeven.
5 minuten later had ik de Email met de info over hoe het opgestuurd moest worden.
De Sony medewerker zei dat ik een probleemloze controller terug zou krijgen.
Nu is het een kwestie van wachten tot ik de nieuwe terug krijg.
Ik rapporteer hier over hoe het verloopt.
5 minuten later had ik de Email met de info over hoe het opgestuurd moest worden.
Mijn PS4, die horizontaal ligt, heeft een probleem dat hij soms opeens begint te piepen en de blu-ray er uit probeert te gooien. Dit gebeurd ook als er geen blu-ray zit, het houdt soms voor meerdere minuten aan. Het is al een paar keer gebeurd dat tijdens het spelen de blu-ray werd uitgeworpen maar als ik hem er opnieuw in wou doen weigerde de PS4 hem en leek het alsof er al een schijfje in zat.
De momenten wanneer het plaats vindt zijn heel verschillend, de ene keer bij het opstarten van de PS4, de andere keer tijdens spelen van spelletje of bij het eerste keer opstarten van spelletje. En zelfs al een keer 2 uur nadat hij uitgezet was, hij heeft zichzelf toen opgestart om te proberen de blu-ray te ejecten.
Ik heb net naar de helpdesk gebeld en die gaven als oplossing om maar een rubber stripje uit de PS4 te trekken, vind dat nogal rigoureus aangezien ze zeiden dat het stripje uitzette door warmte en daarom het schijfje uitwerpt. Maar zoals ik al zei gebeurd het bij mij ook als ik de PS4 die dag voor eerste keer aanzet, dus vroeg ik mij af of iemand anders dit probleem ook heeft en hoe diegene dat heeft opgelost.
De momenten wanneer het plaats vindt zijn heel verschillend, de ene keer bij het opstarten van de PS4, de andere keer tijdens spelen van spelletje of bij het eerste keer opstarten van spelletje. En zelfs al een keer 2 uur nadat hij uitgezet was, hij heeft zichzelf toen opgestart om te proberen de blu-ray te ejecten.
Ik heb net naar de helpdesk gebeld en die gaven als oplossing om maar een rubber stripje uit de PS4 te trekken, vind dat nogal rigoureus aangezien ze zeiden dat het stripje uitzette door warmte en daarom het schijfje uitwerpt. Maar zoals ik al zei gebeurd het bij mij ook als ik de PS4 die dag voor eerste keer aanzet, dus vroeg ik mij af of iemand anders dit probleem ook heeft en hoe diegene dat heeft opgelost.
Zelfde probleem hier gehad! Sinds de rare oplossing die hieronder staat is het bij mij niet meer voor gekomen... Hoop dat het jou ook zo vergaat.Pompi schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:40:
Mijn PS4, die horizontaal ligt, heeft een probleem dat hij soms opeens begint te piepen en de blu-ray er uit probeert te gooien. Dit gebeurd ook als er geen blu-ray zit, het houdt soms voor meerdere minuten aan. Het is al een paar keer gebeurd dat tijdens het spelen de blu-ray werd uitgeworpen maar als ik hem er opnieuw in wou doen weigerde de PS4 hem en leek het alsof er al een schijfje in zat.
Martell schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
Ik heb hetzelfde probleem (gehad, hopelijk). Afgelopen donderdag poepte m'n PS4 de disc voor het eerst uit, terwijl het apparaat uit stond. Dit gebeurde 2 of 3 keer nadat ik 'm weer uit had gezet. Disc accepteerde ie ook niet meer. Gegoogled en daar stond iets over de eject knop die klem zou zitten oid (heb de PS4 in horizontale stand). Aan beide kanten een bierviltje eronder geschoven, je ziet er niks van maar het is sindsdien niet meer voorgekomen.
Verwijderd
Ik had het gister voor de eerste keer! ps4 uitgezet na gamen, en 10 minuten later kom ik terug en zie ik dat ie aanstaat , fifa heeft uitgeworpen en van die uitwerpgeluiden blijft maken. Ook kon ik de game er niet opnieuw terug in doen.Martell schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:12:
[...]
Zelfde probleem hier gehad! Sinds de rare oplossing die hieronder staat is het bij mij niet meer voor gekomen... Hoop dat het jou ook zo vergaat.
[...]
Verwijderd
Mijn controller is bij Sony Nederland aangekomen.
Gisteren heb ik em opgestuurd richting Sony.
Gisteren heb ik em opgestuurd richting Sony.
Controller 1 augustus opgestuurd ivm kapot rubber en 8 augustus via DHL weer terug. Terwijl er werd gezegd dat het 3 weken kon duren. Spiksplinternieuw in doos. Superservice.
Verwijderd
Kreeg je nog bericht dat de controller richting jou verstuurd was?MrvH schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:17:
Controller 1 augustus opgestuurd ivm kapot rubber en 8 augustus via DHL weer terug. Terwijl er werd gezegd dat het 3 weken kon duren. Spiksplinternieuw in doos. Superservice.
Nope.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
Kreeg je nog bericht dat de controller richting jou verstuurd was?
jahoor.... en zo ineens spuugt de ps4 discs uit.
ik meen ergens gelezen te hebben dat de stekker er 15 sec uit en een systeem herstel wonderen doet voor deze spontane bug?
ik meen ergens gelezen te hebben dat de stekker er 15 sec uit en een systeem herstel wonderen doet voor deze spontane bug?
Het is verholpen. Was het rubber voetje onder de eject knop. Verwijdert ingekort met een stanleymess en klaar.t3dd3k schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:51:
jahoor.... en zo ineens spuugt de ps4 discs uit.
Ik heb het zelfde probleem, dat hij random een eject geluid maakt.t3dd3k schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:08:
[...]
Het is verholpen. Was het rubber voetje onder de eject knop. Verwijdert ingekort met een stanleymess en klaar.
Heb het rubbere voetje er helemaal uit gehaald maar alsnog maakt hij soms random dat geluid. ( heb mijn games digitaal ).
Hij doet het soms zelfs als hij uit staat

Verwijderd
Net een nieuwe controller terug gekregen in de doos die ik opgestuurd had.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:16:
Mijn versleten controller is op weg naar Sony.
Ik kreeg een nieuwe controller met plasticjes erop en in plastic zakje.
Al met al tevreden over de snelheid , maandag gebeld en opgestuurd , vandaag terug.
Nu hopen dat ik er 1 terug gekregen heb zonder het slijtend rubber euvel.
Eén van de triggers op de PS4-controller kraakt/piept wat als je die gebruikt. Nu ben ik niet zo handig maar komt dat vaker voor en kun je het zelf verhelpen (door iets erop te smeren) of gewoon terugsturen?
Verwijderd
Even bellen met Sony of het onder de garantie valt :Tom schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:55:
Eén van de triggers op de PS4-controller kraakt/piept wat als je die gebruikt. Nu ben ik niet zo handig maar komt dat vaker voor en kun je het zelf verhelpen (door iets erop te smeren) of gewoon terugsturen?
Als je in Nederland woont, kun je bellen naar:
020 709 5025
Controleer voordat je belt of je toegang hebt tot je PlayStation-systeem en houd het serienummer bij de hand. Dit helpt ons je vraag sneller te beantwoorden.
Verwijderd
Hoi iedereen,
vandaag na een sessie BF4 probleempje met men PS4. Ik wilde de party van een friend joinen maar zei dat ik niet kon verbinden met server. Dit vond ik al raar dus ik herstart de PS4. Nu komt het probleem. Ik kom niet meer in het menu terecht, maar na de waarschuwing (lichtgevoelige epilepsie) wordt de PS4 niet doorgeboot naar het startmenu....
Iemand bekend met dit probleem? Heb hem nu gewoon aan laten staan in de hoop dat die gewoon gaat doorladen,,,,
Groeten
P.S. Heb al een reset gedaan waardoor PS4 volledig uitviel, daarna gestart maar het probleem blijft...
P.S. Heb de stroom er volledig afgehaald en opnieuw geprobeerd. Nu bijkomend probleem, systeem blijft disc uitwerpen, terwijl er geen inzit... Dit probleem werd opgelost door PS4 te verschuiven
heb in de safe mode standaardinstellingen teruggezet, zeer raar maar het werkt nu weer...
vandaag na een sessie BF4 probleempje met men PS4. Ik wilde de party van een friend joinen maar zei dat ik niet kon verbinden met server. Dit vond ik al raar dus ik herstart de PS4. Nu komt het probleem. Ik kom niet meer in het menu terecht, maar na de waarschuwing (lichtgevoelige epilepsie) wordt de PS4 niet doorgeboot naar het startmenu....
Iemand bekend met dit probleem? Heb hem nu gewoon aan laten staan in de hoop dat die gewoon gaat doorladen,,,,
Groeten
P.S. Heb al een reset gedaan waardoor PS4 volledig uitviel, daarna gestart maar het probleem blijft...
P.S. Heb de stroom er volledig afgehaald en opnieuw geprobeerd. Nu bijkomend probleem, systeem blijft disc uitwerpen, terwijl er geen inzit... Dit probleem werd opgelost door PS4 te verschuiven

heb in de safe mode standaardinstellingen teruggezet, zeer raar maar het werkt nu weer...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 11:47 ]
Sorry voor late reactie, was op vakantie. Maar had mijn PS4 al zo gezet dat het deel met de eject knop buiten de plank hangt waar de rest op staat, had dit gedaan om dat ik al iets had gelezen dat stof die op de knop kwam te zitten er voor kon zorgen. Daarom is het voor mij ook raar dat hitte er voor kan zorgen aangezien lucht makkelijk aan de onderkant kan komen.Martell schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:12:
Zelfde probleem hier gehad! Sinds de rare oplossing die hieronder staat is het bij mij niet meer voor gekomen... Hoop dat het jou ook zo vergaat.
[...]
Ik had ook het probleem met de eject button. Sony PS hier over gebeld en konden mij vertellen dat het een bekend probleem is. Ik kon mijn PS4 opsturen voor reparatie of vervanging.. Het maakte bij mij overigens niet uit of ik het rubbertje eronder vandaan haalde of een systeemherstel deed, niets hielp..
Voorlopig dus keurig opgelost door Sony, ik hoop dat ik nu een goed functionerend apparaat terug ontvang!
Voorlopig dus keurig opgelost door Sony, ik hoop dat ik nu een goed functionerend apparaat terug ontvang!
Komt vast goed!TheDutchChef schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:54:
Ik had ook het probleem met de eject button. Sony PS hier over gebeld en konden mij vertellen dat het een bekend probleem is. Ik kon mijn PS4 opsturen voor reparatie of vervanging.. Het maakte bij mij overigens niet uit of ik het rubbertje eronder vandaan haalde of een systeemherstel deed, niets hielp..
Ik heb vanmiddag mijn ps4 moeten resetten. Dus ik ben al mijn games en voortgang etc kwijt. De meeste games kan ik gewoon weer installeren, maar ik heb Bf4 via de upgrade van de ps3 gekocht. Dus ik heb hier geen disc van en in de Store moet ik de volle mep betalen. Terwijl ik wel gewoon alle DLC s kan downloaden (ben Premium). Iemand die weet wat ik kan doen? Alvast bedankt!
Als het goed is staat ie in de store bij "bibliotheek". Die lijst even doorscrollen voor BF4..
De 'gewone' BF4 wordt waarschijnlijk niet herkend doordat de upgrade vanaf de ps3 een andere download is.
De 'gewone' BF4 wordt waarschijnlijk niet herkend doordat de upgrade vanaf de ps3 een andere download is.
Als je battlefield hebt, neem ik aan dat je online speelt? en dat je dus ook PS+ hebt?Bberryberry schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:41:
Ik heb vanmiddag mijn ps4 moeten resetten. Dus ik ben al mijn games en voortgang etc kwijt. De meeste games kan ik gewoon weer installeren, maar ik heb Bf4 via de upgrade van de ps3 gekocht. Dus ik heb hier geen disc van en in de Store moet ik de volle mep betalen. Terwijl ik wel gewoon alle DLC s kan downloaden (ben Premium). Iemand die weet wat ik kan doen? Alvast bedankt!
Zo ja, dan ben je voortgang niet kwijt, want daar word met PS+ een online backup van gemaakt.
Ik heb een vraag. Ik is namelijk een beetje dom geweest.....
Ik heb een DS4 controller aangemeld (telefonisch) met een kapot rubber van de linkerstick, zoals zovelen. Kort telefoongesprekje en daarna een mailtje dat ik hem kon opsturen. DS4 in een doosje gedaan, met oude krant en etiket erop geplakt met het referentienummer en afzender.
Jammer. Dit had dus in de de doos moeten zitten, evenals een kopie bon en de mail die ik van SCE hebt gehad.
Hoe lang duurt het voordat je een statusupdate krijgt ongeveer? Dan weet ik wanneer ik moet gaan bellen om te vragen of alles goed is gegaan, ik ben bang dat als ik nu al bel, ze me vertellen dat dat kansloos is en dat ik in ieder geval alsnog de bon moet opsturen, en die kan ik niet vinden....
Niet handig allemaal van me
Ik heb een DS4 controller aangemeld (telefonisch) met een kapot rubber van de linkerstick, zoals zovelen. Kort telefoongesprekje en daarna een mailtje dat ik hem kon opsturen. DS4 in een doosje gedaan, met oude krant en etiket erop geplakt met het referentienummer en afzender.
Jammer. Dit had dus in de de doos moeten zitten, evenals een kopie bon en de mail die ik van SCE hebt gehad.
Hoe lang duurt het voordat je een statusupdate krijgt ongeveer? Dan weet ik wanneer ik moet gaan bellen om te vragen of alles goed is gegaan, ik ben bang dat als ik nu al bel, ze me vertellen dat dat kansloos is en dat ik in ieder geval alsnog de bon moet opsturen, en die kan ik niet vinden....
Niet handig allemaal van me
PSN gamertag: H3nk13024
Verwijderd
Gewoon bellen naar PlayStation NL en het verhaal uitleggen.
Alle gegevens bij de hand hebben als je belt.
Binnenkort moet ik maar naar de saturn gaan met me PS4.
CD speler of HDD heeft wat problemen met 2 games, waardoor ik de games niet kan starten.
Vrijdag heb ik me XboxOne binnen en als Forza 5 gedownload is en klaar is om te spelen ga ik me PS4 afgeven bij Saturn in Tilburg.
CD speler of HDD heeft wat problemen met 2 games, waardoor ik de games niet kan starten.
Vrijdag heb ik me XboxOne binnen en als Forza 5 gedownload is en klaar is om te spelen ga ik me PS4 afgeven bij Saturn in Tilburg.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Nee, das echt kut! Hopelijk krijg je gewoon een nieuwe mee gelijk.Pykow schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:48:
Binnenkort moet ik maar naar de saturn gaan met me PS4.
Ongetwijfeld al eerder voorbij gekomen, echter geen tijd om een flink aantal pagina's door te zoeken
Hmmm, ik zit met een '' probleem '' ik heb mijn PS bij de Intertoys webshop besteld, nu is het zo dat mijn controller scheurtjes vertoont in de pookjes, dus ik bellen ik wil dat ding omwisselen want, niet goed. Ja dan moet u hem opsturen naar playstation, daar kunnen wij niks mee. Bullshit natuurlijk garantie dient ment te claimen bij de verkopende partij, niet de producent van het product.
Omwisselen bij een winkel kan blijkbaar ook niet aangezien die losstaan van de webshop.
Iemand ervaring hiermee?
Hmmm, ik zit met een '' probleem '' ik heb mijn PS bij de Intertoys webshop besteld, nu is het zo dat mijn controller scheurtjes vertoont in de pookjes, dus ik bellen ik wil dat ding omwisselen want, niet goed. Ja dan moet u hem opsturen naar playstation, daar kunnen wij niks mee. Bullshit natuurlijk garantie dient ment te claimen bij de verkopende partij, niet de producent van het product.
Omwisselen bij een winkel kan blijkbaar ook niet aangezien die losstaan van de webshop.
Iemand ervaring hiermee?
Bellen met 020 709 5025 en je verhaal uitleggen.Fatal Mind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:17:
Ongetwijfeld al eerder voorbij gekomen, echter geen tijd om een flink aantal pagina's door te zoeken
Iemand ervaring hiermee?
Dan opsturen en je hebt binnen paar dagen een nieuwe
Zijn enorm veel mensen met dit probleem geweest...
psn: HertogJack
Verwijderd
Als je in Nederland woont, kun je bellen naar:Fatal Mind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:17:
Iemand ervaring hiermee?
020 709 5025
Controleer voordat je belt of je toegang hebt tot je PlayStation-systeem en houd het serienummer bij de hand. Dit helpt ons je vraag sneller te beantwoorden.
Nu ben je op dit moment al geholpen door bovenstaande posts, maar ik wil je wel verzoeken in de toekomst zelf wat te zoeken. Tweakers is geen afhaalbalie waar je je problemen kunt droppen en de oplossing kant en klaar kunt meenemenFatal Mind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:17:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat snap ik, en dit telefoonnummer heb ik ook gekregen van de intertoys helpdesk, echter vind ik het een vreemde gang van zaken, garantie dient men toch af te handelen ( bij voorkeur ) bij de verkopende partij ?HertogJack schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:49:
[...]
Bellen met 020 709 5025 en je verhaal uitleggen.
Dan opsturen en je hebt binnen paar dagen een nieuwe
Zijn enorm veel mensen met dit probleem geweest...
Thx.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:01:
[...]
Als je in Nederland woont, kun je bellen naar:
020 709 5025
Dit is mij uiteraard bekend, echter ging het mij specifiek om de situatie intertoys die het afschuift naar sony, vind dat vreemde gang van zaken, blijkbaar gebeurd dit veel als ik het zo lees.BM schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:08:
[...]
Nu ben je op dit moment al geholpen door bovenstaande posts, maar ik wil je wel verzoeken in de toekomst zelf wat te zoeken. Tweakers is geen afhaalbalie waar je je problemen kunt droppen en de oplossing kant en klaar kunt meenemen
Ik gaat maar eens een belletje plegen.
Zo, dat ging soepel!
Meestal lees je op fora de vervelende ervaringen van mensen, ik heb een hele positieve.
Mijn DS4 had het bekende pookjesrubber probleem. Ik heb hem vrijdag opgestuurd (zoals eerder gemeld, zonder bon en andere zaken die men vroeg) aan het einde van de middag, en gisteren (woensdagmiddag dus) een pakketje ontvangen met een hagelnieuwe er in. Doorlooptijd 2 werkdagen!
Meestal lees je op fora de vervelende ervaringen van mensen, ik heb een hele positieve.
Mijn DS4 had het bekende pookjesrubber probleem. Ik heb hem vrijdag opgestuurd (zoals eerder gemeld, zonder bon en andere zaken die men vroeg) aan het einde van de middag, en gisteren (woensdagmiddag dus) een pakketje ontvangen met een hagelnieuwe er in. Doorlooptijd 2 werkdagen!
PSN gamertag: H3nk13024
Netjes, ik heb er zelf bijna een maand op moeten wachten..VinnieV schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:15:
Zo, dat ging soepel!
same here!VinnieV schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:15:
Zo, dat ging soepel!
Al zie ik geen verschil met de vorige die ik had... Hoop dat de rubbers langer mee gaan. Maar aan de service ligt het niet!
Zo, met mijn afslijtende ps4 controller waar t rubber het dus begaf met de bon langs de bart smit geweest en stond 5 minuten later buiten met een gloednieuwe controller! Petje af ( PS4 in maart gekocht )
PSN: MGFlexican.
Klopt. Die informatie kan je ook op ConsuWijzer vinden.Fatal Mind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:34:
[...]
Dat snap ik, en dit telefoonnummer heb ik ook gekregen van de intertoys helpdesk, echter vind ik het een vreemde gang van zaken, garantie dient men toch af te handelen ( bij voorkeur ) bij de verkopende partij ?
[...]
Thx.
[...]
Dit is mij uiteraard bekend, echter ging het mij specifiek om de situatie intertoys die het afschuift naar sony, vind dat vreemde gang van zaken, blijkbaar gebeurd dit veel als ik het zo lees.
Ik gaat maar eens een belletje plegen.
Je kan zelfs je garantie kwijt raken bij de winkel als je op eigen houtje direct bij de tot de fabrikant richt tot garantie. Nu adviseren ze je het, dan raak je dat niet kwijt. (Gebeurd natuurlijk zelden)
Maar de verkopende partij moet het altijd afwikkelen als je dat zelf liever wil. Je hebt met hun een overeenkomst niet met Sony. Enige nadeel is dat je vaak wat langer je spul kwijt bent.
vanmiddag met mn buurjongetje van 12 naar de bartsmit.....dit mannetje heeft zn ps4 al 4 keer moeten retouren omdat er iets niet goed was..ik heb hem toen het advies gegeven om het een paar maanden later ( nu dus ) weer te proberen............
hoe groot is de kans dat er weer wat mee aan de hand is? het is voor zo,n mannetje heel teleurstellend/vervelend elke keer
1e keer kwam er een raar geluid uit de ps4 ( de console staat boven op de tv meubel naast de tv )
2e keer was de ps4 net een stofzuiger
3e keer accepteerde het geen disc meer
4e keer kwam er geen disc meer uit
beetje een pechvogel dus
hoe groot is de kans dat er weer wat mee aan de hand is? het is voor zo,n mannetje heel teleurstellend/vervelend elke keer
1e keer kwam er een raar geluid uit de ps4 ( de console staat boven op de tv meubel naast de tv )
2e keer was de ps4 net een stofzuiger
3e keer accepteerde het geen disc meer
4e keer kwam er geen disc meer uit
beetje een pechvogel dus
Verwijderd
Mijn PS4-Controller daarvan is de Linker Trigger nu al kapot, ik heb er amper mee gespeeld. Dus ik mail naar Sony dat ik verwacht garantie te krijgen op de controller maar krijg telkens een standaardreactie terug dat ik naar de FAQ moet gaan.
Iemand hier ervaringen mee?
Iemand hier ervaringen mee?
Bellen, niet mailen. Werkt volgens mij stukken beter bij Sony.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:51:
... Dus ik mail naar Sony dat ...
Service nummer staat hier wel al meermalen vermeld in dit topic volgens mij.
Bellen is wel sneller, maar mailen kan ook hoor.M a r c o schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:20:
[...]
Bellen, niet mailen. Werkt volgens mij stukken beter bij Sony.
Service nummer staat hier wel al meermalen vermeld in dit topic volgens mij.
Ook voor controller gemailt. Binnen paar dagen een antwoordnummer en uitleg hoe op te sturen etc.
Andere mensen ook last van het extreem piepende en ''klakkende'' trigger probleem? Ik heb het potlood (grafiet) trucje al geprobeerd en dat helpt íets maar alsnog heb ik het gevoel dat vóóral mijn L2 trigger er zometeen mee gaat kappen. Hij ''klikt'' als je 'm net aan tikt en dan gaat hij bewegen, vervolgens druk je 'm in en 'vibreert' hij alsof er een roestige veer in zit en soms piept ie dan nog =p R2 piept alleen heel af en toe nog na het potlood trucje.
Meer mensen met dit vreemde ticje? Ik ben best heel erg OCD wat dit betreft en zou het liefst meteen de controller terugsturen voor hij échte kuren gaat vertonen, al vind ik dit al storend, zeker gekoppeld aan het feit dat de rechter stick niet helemaal 'recht' is (zoals ik al zei, OCD-achtig over dit soort zaken
)
Meer mensen met dit vreemde ticje? Ik ben best heel erg OCD wat dit betreft en zou het liefst meteen de controller terugsturen voor hij échte kuren gaat vertonen, al vind ik dit al storend, zeker gekoppeld aan het feit dat de rechter stick niet helemaal 'recht' is (zoals ik al zei, OCD-achtig over dit soort zaken
Piepende triggers had ik met twee controllers, is echter opgelost door er een tijd mee te spelen.
psn: lupusergo
de snelle afhandelijk van RMA controllers is inmiddels van de kaart. ik wacht morgen precies 2 weken en heb alleen nog maar een mail gehad dat het product bij ze is aangekomen en dat ze me weer een mail sturen als het product gerepareerd of vervangen is.
ze hebben aangegeven dat dit 3 weken kan duren maar had niet verwacht dat ze ook echt zo lang nodig hebben...
ze hebben aangegeven dat dit 3 weken kan duren maar had niet verwacht dat ze ook echt zo lang nodig hebben...
Hoelang duurde het voordat je de mail van ontvangst hebt gekregen?Flghter1982 schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:25:
de snelle afhandelijk van RMA controllers is inmiddels van de kaart. ik wacht morgen precies 2 weken en heb alleen nog maar een mail gehad dat het product bij ze is aangekomen en dat ze me weer een mail sturen als het product gerepareerd of vervangen is.
Ik heb hem precies 7 dagen geleden verzonden. Nog geen bericht gehad
Edit: inmiddels bericht dat hij is verzonden

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 29-09-2014 22:27 ]
het duurde precies 1 week voordat ik bevestiging gekregen heb van ontvangst.Lekkerboeie86 schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:11:
[...]
Hoelang duurde het voordat je de mail van ontvangst hebt gekregen?
Ik heb hem precies 7 dagen geleden verzonden. Nog geen bericht gehad
Edit: inmiddels bericht dat hij is verzonden
inmiddels bijna 3 weken verder en nog steeds geen bericht van retourzending..
eergister gebeld en kreeg te horen oh er zijn nog 2-3 dagen over voor de termijn van 15 werkdagen dus u moet nog even geduld hebben. hoe moeilijk is het om een controller te vervangen en op te sturen zeg.. of repareren ze de controllers tegenwoordig?
p.s. bericht dat hij verzonden is bedoel je dan jou rma artikel bij hun ontvangen of hun je gerepareerde of vervangende artikel retour zenden? dat zou wel raar zijn dat het bij mij zo lang moet duren dan.
Ik heb de controller gister ontvangen. Duurde 7 werkdagen totaal. De mail dat hij ontvangen was, kreeg ik nadat de nieuwe bij mij was afgeleverd. Dat is best raar. Vandaag controller 2 versturen. Ben benieuwd hoe snel deze is.
hoeveel dagen heeft het gekost vanaf de dag dat je het opstuurde... tot onvangen van mail dat het aangekomen is tot weer een nieuwe controller in je handen?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:42:
Ik heb de controller gister ontvangen. Duurde 7 werkdagen totaal. De mail dat hij ontvangen was, kreeg ik nadat de nieuwe bij mij was afgeleverd. Dat is best raar. Vandaag controller 2 versturen. Ben benieuwd hoe snel deze is.
ah ik lees het verkeerd.. 7 dagen van opsturen tot nieuwe binnen begrijp ik dus?
beetje vaag dat het zo lang duurt bij mij dan... wanneer heb je die van jou verstuurd? ik de mijne 18 september.
edit: vrijdagavond 3 oktober een mail ontvangen dat het gerepareerde/vervangende artikel weer onderweg is naar mij toe. via de track en trace die ze me gegeven hebben kan ik echter vandaag nog niets vinden.
in totaal nu 18 dagen verder vanaf het moment dat mijn RMA item (controller) ontvangen is door sony.
[ Voor 34% gewijzigd door Flghter1982 op 06-10-2014 10:41 ]
vandaag eindelijk een andere controlller ontvangen. zat in een kartonnen doosje dus niet de officiele blauwe verpakking. controller oogt en voelt wel nieuw. ook de pookjes lijken nu van hard kunsstof en voelt degelijker aan. het kan natuurlijk nog steeds een gerepareerde controller zijn maar ik ben allang blij.
hoop dat sony in de toekomst wel wat sneller dingen kan afhandelen want dit heeft 3 volle weken gekost en voor het omruilen van een controller vind ik dit persoonlijk erg lang.
hoop dat sony in de toekomst wel wat sneller dingen kan afhandelen want dit heeft 3 volle weken gekost en voor het omruilen van een controller vind ik dit persoonlijk erg lang.
update: na een tijdje met de controller gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat mijn andere oude controller ondanks dat die er nog prima uitziet een stuk gladder is met de pookjes... met de nieuwe die ik ontvangen heb is mijn k/d ratio echt 200-300% hoger... eens zien of ik de oude wat kan opruwen anders gaan die ook maar rma...
Verwijderd
Even een vraagje, ik heb nog geen problemen met mijn PS4 maar ik zie dat mensen in dit topic vaak rechtstreeks contact opnemen met Sony m.b.t. garantie afhandeling. Is het niet zo dat je gewoon terug naar de winkel moet gaat als je problemen hebt? Dit is zeker belangrijk als je de PS4 en/of controller opstuurt ter reparatie en hij komt alsnog stuk terug. In dat geval kan je namelijk de koop ontbinden. Als je het eerst via de fabrikant doet wordt dit een stuk moeilijker (aangezien je dan de winkelier nog niet de kans hebt geboden om het apparaat ter reparatie op te sturen, gaat natuurlijk naar hetzelfde reparatie centrum maar het gaat om de papieren werkelijkheid hier).
ik denk niet dat er een serienummer op je aankoopbon staat dus dit maakt niet zo veel uit als het artikel maar 1 op 1 wordt omgeruild.
het zou anders zijn als je ineens een witte controller terugkrijgt als je een zwarte opstuurt.
het zou anders zijn als je ineens een witte controller terugkrijgt als je een zwarte opstuurt.
Verwijderd
Hmm, ik zit nu toch een beetje in dubio. Ik vind mijn PS4 toch aardig luidruchtig (heb hem nu een week), vooral omdat ik had gelezen dat ie niet zo verschrikkelijk veel lawaai zou maken. Vooral als ik Killzone Shadow Fall speel gaat de fan echt nogal hard draaien, tot het punt dat ik de fan aan de andere kant van de kamer ook nog hoor. Ik zit vlakbij mijn PS4 dus ik snap dat ik meer hoor dan dat ik ergens anders zit maar ik heb het idee dat ie toch echt wel behoorlijk veel herrie maakt. Je hoort hem heel snel up-rampen, als een soort jet-engine.
Dat hoort niet, tenzij daar je hem ingebouwd hebt staan.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:45:
Hmm, ik zit nu toch een beetje in dubio. Ik vind mijn PS4 toch aardig luidruchtig (heb hem nu een week), vooral omdat ik had gelezen dat ie niet zo verschrikkelijk veel lawaai zou maken. Vooral als ik Killzone Shadow Fall speel gaat de fan echt nogal hard draaien, tot het punt dat ik de fan aan de andere kant van de kamer ook nog hoor. Ik zit vlakbij mijn PS4 dus ik snap dat ik meer hoor dan dat ik ergens anders zit maar ik heb het idee dat ie toch echt wel behoorlijk veel herrie maakt. Je hoort hem heel snel up-rampen, als een soort jet-engine.
Verwijderd
Nope, hij staat behoorlijk vrij, op een bureau.Azqi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:02:
[...]
Dat hoort niet, tenzij daar je hem ingebouwd hebt staan.
Dat heb ik ook, alleen heb ik een halfjaar terug m'n ps4 al op moeten sturen, had een 'blue light of dead' en ging niet goed meer aan.
Het exemplaar dat ik daarvoor terug heb gekregen is behoorlijk luidruchtig, ook in vergelijking met degene die ik daarvoor had.
Met name bij Killzone inderdaad, dan wordt het wel heel erg luidruchtig.
Mijne staat ook open op en bureau, daar zit ik ook vlak bij maar het is toch wel meer dan goed hoorbaar.
Het exemplaar dat ik daarvoor terug heb gekregen is behoorlijk luidruchtig, ook in vergelijking met degene die ik daarvoor had.
Mijne staat ook open op en bureau, daar zit ik ook vlak bij maar het is toch wel meer dan goed hoorbaar.
Verwijderd
Ik ga morgen dan maar terug naar de zaak. Na wat You Tube filmpjes te hebben bekeken is het geluid wat ik hoor bij Killzone identiek aan het geluid wat uit mijn PS4 komt bij overheating/broken fan. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik wil toch echt meteen een ander exemplaar als ze er eentje hebben staan. Met reparatie ga ik nu niet akkoord (minder dan twee weken).dutchgio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:31:
Dat heb ik ook, alleen heb ik een halfjaar terug m'n ps4 al op moeten sturen, had een 'blue light of dead' en ging niet goed meer aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 22:48 ]
Opsturen naar Sony kan ook, ik had mijne in een week weer terug. Ze sturen dan een nieuw exemplaar, waar de oude waarschijnlijk nog wel wordt gerepareerd, maar die zie je niet meer terug.
Heb je een link naar die filmpjes?
Heb je een link naar die filmpjes?
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 08-10-2014 23:47 ]