Die van mij is weer terug naar Sony. HDMI uitgang stuk, wat kl*teding! Nu hopen op een snelle omwisseling, vandaag opgestuurd.
Bedankt voor de oplossing. Ik ga vanavond even testen!robinh0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:20:
[...]
BF werkt bij mij ook niet. Heb wat meer zitten testen. Router reset werkt ook niet. Op de ps3 kan ik me al helemaal al niet aanmelden. Krijg meteen een error melding. Maar als ik via de Sony site inlog dan werkt mijn account wel. Via twitter kan ik verder geen problemen gevonden krijgen.
Edit; toeval of niet? Heb via mijn mobiele telefoon mobiele hotspot aan geslingerd. Met de PS4 een verbinding gemaakt. Toen kon er in eens wel een verbinding worden gemaakt met de EA-servers in NFS. Hotspot uit gezet, weer bedraad een verbinding gemaakt via de router. Nu werkt het weer gewoon ....
PS4 uitgezet, PS3 opgestart en aangemeld en verhip daar werkt het nu ook weer? Fifa kan weer netjes een verbinding makenPS4 weer opnieuw aangeslingerd en nu werkt het allemaal weer.
![]()
a.k.a pisang
thanks dit ga ik vanavond doen. Ben er nu wel schijtziek van om elke week een controller op te sturen.
Ik laat jullie mijn bevindingen weten
Bij mij nu ook een scheur in het rubber van een thumbstick....Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:06:
Echt waardeloos die controller. Bij mij blijft de L1 ook al hangen en het rubber op de thumbstick bevat na twee weken al een scheur. Toch schandalig dat je hier voor €59,- betalen moet? Hij ligt heerlijk in de hand maar meer positiefs kan ik er nog niet over zeggen...
Maar wat kunnen we doen? Sony bellen? Of terug naar de winkel?
Iemand hier al ervaring mee?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Hier tot nu toe dramatische levering..
10-01 PS4 gekocht, meteen problemen, toen ik belde zeiden ze dat ze het gingen uitzoeken en mij terugbellen
11-01 weer gebeld, sorry meneer u moet nog even wachten
13-01 zelfde verhaal
14-01 zelfde verhaal
15-01 heb ik zelf weer gebeld en toen gaven ze aan dat hij inderdaad omgeruild moet worden
16-01 ingeleverd bij KIALA punt
net gebeld met sony, de PS4 is wel al aangekomen maar er is er nog geen onderweg naar mij, hij denkt dat die volgende week woensdag/donderdag/vrijdag er wel moet zijn
update: net na mijn telefoontje gister kreeg ik een mail dat die toch onderweg is!
10-01 PS4 gekocht, meteen problemen, toen ik belde zeiden ze dat ze het gingen uitzoeken en mij terugbellen
11-01 weer gebeld, sorry meneer u moet nog even wachten
13-01 zelfde verhaal
14-01 zelfde verhaal
15-01 heb ik zelf weer gebeld en toen gaven ze aan dat hij inderdaad omgeruild moet worden
16-01 ingeleverd bij KIALA punt
net gebeld met sony, de PS4 is wel al aangekomen maar er is er nog geen onderweg naar mij, hij denkt dat die volgende week woensdag/donderdag/vrijdag er wel moet zijn
update: net na mijn telefoontje gister kreeg ik een mail dat die toch onderweg is!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 10:30 ]
waarom lees je nu niet? gewoon naar de winkel omruilen en anders sony bellenOn_E schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
[...]
Bij mij nu ook een scheur in het rubber van een thumbstick....
Done, done en done.jakz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:02:
[...]
waarom lees je nu niet? gewoon naar de winkel omruilen en anders sony bellen
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik had vd week ook opeens een scheur in het rubber van het pookje. Sony gebeld en het gemeld. Moest de controler opsturen, dit heb ik een dag later gedaan (woensdag) en vrijdagochtend stond PostNL voor de deur met een nieuwe DS4On_E schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:43:
[...]
Bij mij nu ook een scheur in het rubber van een thumbstick....
TOPSERVICE van Sony RMA!
Woensdag ps4 afgegeven bij Kiala-punt ivm raar tikkend geluid bij invoer van discs.
(voor de rest werkte de console trouwens prima)
Zeer vriendelijk te woord gestaaan door medewerker van Servicedesk, ook totaal geen wachttijd!
Kreeg nieuwe Ps4 toegezonden.
Kreeg net mail van Kiala dat pakket af te halen is bij hun!
In totaal dus maar 5 dagen (incl. weekend) kwijtgeweest!
kijk, zo moet het dus!
Vanmiddag console ophalen, profiel invoeren en weer lekker gamen! (al mijn saves zijn automatish gebackupt via plus)
Woensdag ps4 afgegeven bij Kiala-punt ivm raar tikkend geluid bij invoer van discs.
Zeer vriendelijk te woord gestaaan door medewerker van Servicedesk, ook totaal geen wachttijd!
kijk, zo moet het dus!
Vanmiddag console ophalen, profiel invoeren en weer lekker gamen! (al mijn saves zijn automatish gebackupt via plus)
Goed om te horen dat het zo snel kan gaansirjax77 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:11:
TOPSERVICE van Sony RMA!
kijk, zo moet het dus!
Ik heb mijn PS4 vanochtend afgeleverd op een Kiala-punt en hoop dat ik snel een nieuwe ontvang om eindelijk eens te zien wat dat ding kan
Tot nu toe enkel gepiep en rode lichtjes

Woensdag mijn controller opgestuurd (L1 knop bleef constant hangen). Vandaag al een nieuwe mogen ontvangen
topservice
Mijn ps4 heeft problemen. Hij start niet meer op. Na vaak proberen doet hij het soms maar dan crashes hij weer en gaat die niet meer aan! Iemand??
Welke kleur is de streep op de PS4, en heb je ook piep-tonen als hij uit gaat?nickdew schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:34:
Mijn ps4 heeft problemen. Hij start niet meer op. Na vaak proberen doet hij het soms maar dan crashes hij weer en gaat die niet meer aan! Iemand??
3x piep + Rood knipperlicht = oververhitting -> Playstation support bellen (opsturen voor vervanging).
je zult uiteindelijk zelf de controller moeten fixen zoals het filmpje hierboven. Ikzelf heb er ook 5 versleten. Vroeg of laat gaat die weer hangen die R1 en L1. Nadat ik zelf deze knoppen even schoon heb gemaakt, nooit meer last gehad.PBP schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:27:
Woensdag mijn controller opgestuurd (L1 knop bleef constant hangen). Vandaag al een nieuwe mogen ontvangentopservice
je zult zelf de controller een keer moeten schoonmaken zoals hierboven op het filmpje. Doe je dat niet dan blijf je aan het opsturen. heb er inmiddel 5 versleten. De 6e zelf schoongemaakt en nu al ruime tijd geen problemen meer gehadPBP schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:27:
Woensdag mijn controller opgestuurd (L1 knop bleef constant hangen). Vandaag al een nieuwe mogen ontvangentopservice
[ Voor 33% gewijzigd door harrybeuker op 17-02-2014 11:48 ]
Nou ik heb ook eindelijk mn ps4 binnen.
Ik doe er een spel en, alleen deze wil dus niet installeren. Als ik op spelen druk, zegt het spel dat het klaar is om te installeren. Zegt vervolgens dat hij gaat installeren, maar 5 seconden later reset hij en komt de zelfde melding weer. Herkend iemand dit probleem? Hoop dat het niet al te erg is.
Edit:
Gamebestanden verwijderd en nu lijkt ie te werken
Ik doe er een spel en, alleen deze wil dus niet installeren. Als ik op spelen druk, zegt het spel dat het klaar is om te installeren. Zegt vervolgens dat hij gaat installeren, maar 5 seconden later reset hij en komt de zelfde melding weer. Herkend iemand dit probleem? Hoop dat het niet al te erg is.
Edit:
Gamebestanden verwijderd en nu lijkt ie te werken
[ Voor 8% gewijzigd door Intruder op 17-02-2014 19:57 ]
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Heeft iemand hier ervaring met het terugsturen van zijn/haar PS4 via het Kiala punt?
Tot waar is deze retourzending te traceren?
Ben benieuwd, zit in spanning te wachten op een functionele PS4
Tot waar is deze retourzending te traceren?
Ben benieuwd, zit in spanning te wachten op een functionele PS4
Iemand enig ervaring met defecte controllers? Heb mijn PS4 bij de MediaMarkt gehaald en mn linker tumbstik denkt constant dat ik pijltje naar beneden in druk. Heel erg vervelend iig, krijg ik dan meteen een nieuwe (product is net geen week oud).
Voor zij die hun RMA (PS4 of DS4) willen volgen, er blijkt een support pagina te zijn waar je deze kunt inzien.
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx
Mits je het e-mail adres, de achternaam en het RMA nummer weet kun je hier zien waar in het proces de RMA zich bevind.
Volgens Playstation Support betekend de status "Completed" dat de PS4/DS4 is gearriveerd bij Sony en verder wordt verwerkt. Niet dat deze al weer retour is.
Zodra de RMA retour komt krijg je een e-mail en SMS bericht.
Edit: Geverifieerd bij Sony Playstation Support.
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx
Mits je het e-mail adres, de achternaam en het RMA nummer weet kun je hier zien waar in het proces de RMA zich bevind.
Volgens Playstation Support betekend de status "Completed" dat de PS4/DS4 is gearriveerd bij Sony en verder wordt verwerkt. Niet dat deze al weer retour is.
Zodra de RMA retour komt krijg je een e-mail en SMS bericht.
Edit: Geverifieerd bij Sony Playstation Support.
[ Voor 21% gewijzigd door M289 op 20-02-2014 12:04 ]
Vanmorgen mijn DS4 controller ook omgeruild bij de BS. (Hoor je denken; lekker belangrijk, idd)
Echter wat mogelijk wel boeiend is zijn de serienummers op de DS4 controllers.
Ik heb 1 DS4 controller waar sinds aankoop nog niks aan te zien is qua L3 stick.
Deze heeft een serienummer dat begint met 111023B210xxxx (laatste 4 weg gelaten)
Die ik heb terug gebracht had serienummer211023B024xxxx (laatste 4 weg gelaten)
Nu heb ik een DS4 terug gekregen met serienummer 111023c041xxxx (laatste 4 weg gelaten)
Het 1 en 2 verschil waarmee het Serienummer begint geeft mogelijk aan dat ze uit een totaal andere fabriek komen? maw, misschien weten jullie nog welk SN jullie defect controller had, en misschien meer
Begint het SN van de goede controller bij jullie ook met 1?
Het hoeft niks te zeggen maar toch, ik ben benieuwd of deze theorie zou kloppen.
Ik heb 1 DS4 controller waar sinds aankoop nog niks aan te zien is qua L3 stick.
Deze heeft een serienummer dat begint met 111023B210xxxx (laatste 4 weg gelaten)
Nu heb ik een DS4 terug gekregen met serienummer 111023c041xxxx (laatste 4 weg gelaten)
Het 1 en 2 verschil waarmee het Serienummer begint geeft mogelijk aan dat ze uit een totaal andere fabriek komen? maw, misschien weten jullie nog welk SN jullie defect controller had, en misschien meer
Het hoeft niks te zeggen maar toch, ik ben benieuwd of deze theorie zou kloppen.
Gelukkig deed de BS bij mij ook niet moeilijk. Met een controller terug gegaan vanwege kapotte rubber, afkomstig uit een day one internet bestelling en kreeg zonder gedoe een nieuwe mee.
Serienummer begint met een 1, maar heb het serienummer van de teruggebrachte niet opgeschreven..Wel lijkt het rubber iets anders te zijn(stroever) maar kan ook door nieuwigheid komen.
Serienummer begint met een 1, maar heb het serienummer van de teruggebrachte niet opgeschreven..Wel lijkt het rubber iets anders te zijn(stroever) maar kan ook door nieuwigheid komen.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik weet uit ervaring dat een nieuwe DS4 controller iets stroever aanvoelt, heb de mijne namelijk ook terug moeten brengen. MM heeft mij gelukkig wel een nieuwe terug gedaan!Melkaz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:01:
Gelukkig deed de BS bij mij ook niet moeilijk. Met een controller terug gegaan vanwege kapotte rubber, afkomstig uit een day one internet bestelling en kreeg zonder gedoe een nieuwe mee.
Echter worden daar de gevallen waarbij het rubber ervan af valt, terug gestuurd naar Sony. Dan ben ik mijn controller 2 weken kwijt.
vinden jullie de playstation ook zo'n herrie maken? Ik merk het vooral bij grote maps tijdens BF4. Het geluid van mijn TV staat altijd vrij zacht. De PS blaast na een paar minuten al als een malle (niveautje PS3..)
Geen gigantisch probleem maar wel hinderlijk.
Geen gigantisch probleem maar wel hinderlijk.
misschien heeft het bij mij ook te maken met de opstelling van de PS. Deze staat op de dvd speler met een gesloten kast aan de achterkant. Mijn tv straalt ook redelijk wat warmte af (plasma..) Dus ik denk dat dit ook een rol speelt.
Waarschijnlijk krijg ik vandaag een nieuwe controller terug van sony, ik zal eens kijken waar deze serienummer mee begint. Helaas niet gekeken wat mijn vorige controller had qua serienummer.Killg0re schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:47:
Vanmorgen mijn DS4 controller ook omgeruild bij de BS. (Hoor je denken; lekker belangrijk, idd)
Hiervoor ook 1 controller opgestuurd naar sony en terug gekregen. Deze begint ook met een 1, alleen het lijkt er alweer op dat deze ook langzaam aan het slijten is.
Hier zijn mijn twee controllers ook al naar de haaien. Bij de twee controllers zijn de rubbers wat gescheurd. Toch maar zeer raar. Dus maandag naar de winkel ermee. En even gedaan met gamen dus. Ik speel ook niet veel max 4 u op een week. Heb de 2 controllers bij de launch.
Zeer zwak van Sony dat de controllers zo cheap gemaakt zijn. Bij de vorige generaties hadden ze rubbers dat nooit stuk ging. En nu bij de kleinste verandering is er blijkbaar gekozen voor goedkoper rubbertje?
Zeer zwak van Sony dat de controllers zo cheap gemaakt zijn. Bij de vorige generaties hadden ze rubbers dat nooit stuk ging. En nu bij de kleinste verandering is er blijkbaar gekozen voor goedkoper rubbertje?
Vandaag mijn nieuwe controller binnen gekregen en deze begint nu ook met het nummer 1.micmulder schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:25:
[...]
Waarschijnlijk krijg ik vandaag een nieuwe controller terug van sony, ik zal eens kijken waar deze serienummer mee begint. Helaas niet gekeken wat mijn vorige controller had qua serienummer.
Hiervoor ook 1 controller opgestuurd naar sony en terug gekregen. Deze begint ook met een 1, alleen het lijkt er alweer op dat deze ook langzaam aan het slijten is.
Ik heb hier een ds4 waarvan het serienr. begint met een 2 en waarvan het rubber op de linker stick nu ook aan het bladeren is. Gekocht via wehkamp(kleine killzone bundel) op 13/12 geleverd gekregen.
Ik moet een RMA aanvragen bij Sony neem ik aan als ik de DS4 wil laten vervangen?
Ik moet een RMA aanvragen bij Sony neem ik aan als ik de DS4 wil laten vervangen?
Ja, je moet even bellen naar de helpdesk van Sony en hierna kun jij je DS4 opsturen.supercop7373 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:22:
Ik heb hier een ds4 waarvan het serienr. begint met een 2 en waarvan het rubber op de linker stick nu ook aan het bladeren is. Gekocht via wehkamp(kleine killzone bundel) op 13/12 geleverd gekregen.
Ik heb zelf opzetstukjes gekocht voor m'n controllers na 1 van m'n sticks ook ging "vervellen"
. Ik moet zeggen dat het net zo fijn werkt: veel grip en ik beschadig m'n sticks niet. Al is het natuurlijk nog steeds idioot dat dat rubber van zo'n slechte kwaliteit is.
Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.
Welke opzetstukje heb jij dan?Jack V schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:57:
Ik heb zelf opzetstukjes gekocht voor m'n controllers na 1 van m'n sticks ook ging "vervellen". Ik moet zeggen dat het net zo fijn werkt: veel grip en ik beschadig m'n sticks niet. Al is het natuurlijk nog steeds idioot dat dat rubber van zo'n slechte kwaliteit is.
Maandag gebeld gehad voor controller. Ze gingen wat opsturen via email en hebben mij aantal gegevens gegeven. Nog steeds niet gehad dus weer bellen... Wat een ellende
Ik had deze gekocht. Maar je er zijn ook wat andere variaties; je moet ff kijken welke je het prettigst lijkt/vind. Stevig en veel grip en kost geen fluit. Moet alleen wel geduld hebben met binnen krijgen.
Vandaag gebeld naar Sony. Het aantal klachten over het rubber vonden ze nog wel meevallen. Heb de mijne via PostNL gratis naar ze opgestuurd. Zou een nieuwe krijgen. Moest wel een speciaal nummer op de doos zetten, wat de omruiling zou versnellen. Nu afwachten hoe lang het gaat duren. Zou volgens Sony ongeveer een week duren.
Kan ik mooi even kijken naar een dun en stevig opzet stukje.
Kan ik mooi even kijken naar een dun en stevig opzet stukje.
Tja, denk ook niet dat iedereen met gescheurd rubber hem meteen terug stuurt.
Mijn had binnen maandje gescheurd rubber (Launch ps4), maar speelde prima, en gezien ik maar 1 controller had was de haast er niet om een week zonder te gaan zitten.
R1 stickte ook al bij mij, maar de druppel was eigelijk dat me L3 pookje ook ging sticken! Kon niet meer normaal rennen in COD, erg hinderlijk, heb toen maar een 2e controller aangeschaft en deze opgestuurd.
Heb gebeld met Sony, moest pakbon meesturen en referentienummer op het doosje zetten, heeft bij mij precies een week geduurd voordat er een nieuwe in de brievenbus zat, met een briefje in doosje dat het een nieuw exemplaar betreft en vervangen is onder garantie.
Paar serienummers vergeleken, maar daar word je ook niet echt wijzer van, ik hoop gewoon maar dat het een revisieversie is en het probleem niet nog een keer voor gaat komen.
Mijn had binnen maandje gescheurd rubber (Launch ps4), maar speelde prima, en gezien ik maar 1 controller had was de haast er niet om een week zonder te gaan zitten.
R1 stickte ook al bij mij, maar de druppel was eigelijk dat me L3 pookje ook ging sticken! Kon niet meer normaal rennen in COD, erg hinderlijk, heb toen maar een 2e controller aangeschaft en deze opgestuurd.
Heb gebeld met Sony, moest pakbon meesturen en referentienummer op het doosje zetten, heeft bij mij precies een week geduurd voordat er een nieuwe in de brievenbus zat, met een briefje in doosje dat het een nieuw exemplaar betreft en vervangen is onder garantie.
Paar serienummers vergeleken, maar daar word je ook niet echt wijzer van, ik hoop gewoon maar dat het een revisieversie is en het probleem niet nog een keer voor gaat komen.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Meer mensen die problemen hebben met het rubber van de tumbsticks? en ervaringen met laten vervangen door sony?
Begint gewoon na 3 maanden helemaal af te slijten.
Morgen sony maar eens bellen, zo te zien(op internet) ben ik niet enige.
Ondanks dat Sony zegt dat het een 'minor issue' is heb ik t idee dat behoorlijk veel mensen er last van hebben. Sommigen (waaronder ik) kopen er opzetstukjes voor om t risico niet te lopen. Ik heb echter ook last gehad, maar ik heb meteen een nieuwe controller gekocht en de ander opgestuurd naar de verkoper (Amazon). Gaat ietsjes sneller dan wachten op garantieafhandeling.michelc85 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:26:
Meer mensen die problemen hebben met het rubber van de tumbsticks? en ervaringen met laten vervangen door sony?
Ok had sony al een twitterbericht gestuurd , morgen even bellen over vervanging.Jack V schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:34:
[...]
Ondanks dat Sony zegt dat het een 'minor issue' is heb ik t idee dat behoorlijk veel mensen er last van hebben. Sommigen (waaronder ik) kopen er opzetstukjes voor om t risico niet te lopen. Ik heb echter ook last gehad, maar ik heb meteen een nieuwe controller gekocht en de ander opgestuurd naar de verkoper (Amazon). Gaat ietsjes sneller dan wachten op garantieafhandeling.
Kan nog wel eens een vervelend verhaal gaan worden voor sony, als er meer mensen last van hebben.
En zoveel heb ik er eigenlijk nog niet op gespeeld, en dan ook nog te bedenken dat ik een maand later mijn tweede controller in bezit kreeg ,en die ander(die nu stuk is) minder ben gaan gebruiken.
edit: inmiddels controller opgestuurd naar sony , ter vervanging , enige nadeel is dat ze pas een nieuwe sturen als de oude binnen is.
[ Voor 22% gewijzigd door michelc85 op 18-03-2014 21:58 . Reden: toevoeging ]
Ik heb sinds afgelopen weekend het probleem dat de PS4 in de veilige modus blijft hangen...
Een gehele reset (verwijderen van alle data op de harddisk) en opnieuw instellen was voor even een oplossing maar gister bleef de PS4 weer in veilige modus opstarten...
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee??
Een gehele reset (verwijderen van alle data op de harddisk) en opnieuw instellen was voor even een oplossing maar gister bleef de PS4 weer in veilige modus opstarten...
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee??
Poeh, gisteren een paar potje BF4 gespeeld. Hierna even gaan douchen en vervolgens de PS4 weer aangezet: BLOD!! Heeft me een uur gekost om alles weer aan de praat te krijgen: kon gelukkig nog wel in safe mode komen. Heb via de safe mode de Firmware opnieuw geïnstalleerd, de database opnieuw opgebouwd en de PS4 opnieuw laten initialiseren. Hierna meerdere keren de PS4 opnieuw opgestart met tussenpozen van 10 minuten en de volledige spanning eraf. Het lijkt er ook op dat mijn PS4 nu sneller opstart
Ga het deze week nog even aankijken, mocht het weer voorkomen toch maar is een belletje naar Sony doen.
Ik heb mijn PS4 bij de Saturn in dordrecht gehaald (overgenomen van een andere tweaker)
Na paar weken doet de controller raar.
de twee triggers piepen zeg maar, dus zijn niet erg soepel en lijken mij dus stuk.
Heeft iemand hier ervaring mee en valt dit onder de garantie ?
Na paar weken doet de controller raar.
de twee triggers piepen zeg maar, dus zijn niet erg soepel en lijken mij dus stuk.
Heeft iemand hier ervaring mee en valt dit onder de garantie ?
Angelo NL / Global Cargo VTC
Afgelopen vrijdag mijn DS4 opgestuurd ivm afbladeren rubber. Maandag aangekomen bij Sony zag ik via de tracktrace.
Vandaag alweer een nieuwe ontvangen.
Vandaag alweer een nieuwe ontvangen.
hier is de controller ook inmiddels vervangen , dinsdag opgestuurd , vandaag alweer in huis ,top service van sony
Is er al iets bekend vanuit Sony dat ze met een gereviseerde controller komen? Ik zie bij mijn stick nu ook een lichte slijtage dus ik stuur hem maar gewoon op en bij terugkomst een opzetstukje erop tot er een echte oplossing is.
ik heb ook een opzetstukje gekocht via ebay. merk er weinig van. heb geen zin om elke keer de controller op te sturen.
Zo vandaag had ik ook weer wat.
Vorige week mijn oude PS4 opgestuurd deze had wat problemen met het wegvallen van internet verbinding (LAN-poort) en haperende spellen wat steeds erger werd met nog een aantal foutcodes, nou prima. Opgestuurd en nu vandaag (8 april) ongeveer ander halve week gewacht kon ik mijn nieuwe PS4 ontvangen.
Deze hadden ze gewoon omgeruild met een nieuw exemplaar. Heel netjes dacht ik zo.
Dezelfde dag ook mijn kapotte controller opgestuurd en deze had ik na 2 dagen al terug met een nieuw exemplaar. Ook prima service.
Nu de nieuwe PS4 uit de doos en getest. Had ik het probleem met de save data corrupt en de PS4 zowel online offline kon ik geen spel starten en liep het hele systeem vast.
Toen heb ik 2x systeemsoftware volledig geïnstalleerd en al mijn oude cloud save games verwijderd.
Heb ook een aantal keer de database gereconstrueerd. Dit mocht helaas allemaal niet helpen. Toen maar weer gebeld met Sony.
Nu dezelfde dag dat ik mijn nieuwe binnen heb gehad is deze ook weer naar het postkantoor gegaan.
En nu maar afwachten tot de nieuwe weer binnen is. Want ze ruilen hem weer om.
Goede service maar wil graag een werkend apparaat.
Straks mijn console 2 tot 3 weken kwijt.
Vorige week mijn oude PS4 opgestuurd deze had wat problemen met het wegvallen van internet verbinding (LAN-poort) en haperende spellen wat steeds erger werd met nog een aantal foutcodes, nou prima. Opgestuurd en nu vandaag (8 april) ongeveer ander halve week gewacht kon ik mijn nieuwe PS4 ontvangen.
Deze hadden ze gewoon omgeruild met een nieuw exemplaar. Heel netjes dacht ik zo.
Dezelfde dag ook mijn kapotte controller opgestuurd en deze had ik na 2 dagen al terug met een nieuw exemplaar. Ook prima service.
Nu de nieuwe PS4 uit de doos en getest. Had ik het probleem met de save data corrupt en de PS4 zowel online offline kon ik geen spel starten en liep het hele systeem vast.
Toen heb ik 2x systeemsoftware volledig geïnstalleerd en al mijn oude cloud save games verwijderd.
Heb ook een aantal keer de database gereconstrueerd. Dit mocht helaas allemaal niet helpen. Toen maar weer gebeld met Sony.
Nu dezelfde dag dat ik mijn nieuwe binnen heb gehad is deze ook weer naar het postkantoor gegaan.
En nu maar afwachten tot de nieuwe weer binnen is. Want ze ruilen hem weer om.
Goede service maar wil graag een werkend apparaat.
Straks mijn console 2 tot 3 weken kwijt.
Overigens over de DS4 controllers.
Toen ik Sony belde gaven ze toe dat er problemen mee waren en dat er al aan een oplossing gewerkt wordt enkel zal dat nog wel even duren denk ik zo.
Afgelopen keer is het al mijn derde controller. In totaal heb ik 2 controllers. 1 daarvan zat in het pakket en 1 losse controller gekocht toentertijd.
Nou is 1 omgeruild met de winkel (GameMania) Top service. En de andere heb ik omgeruild via Sony
Enkel de controller van de GameMania begint weer met defecten zoals knoppen blijven hangen.
Zo blijven we bezig
haha.. maar eigenlijk om te huilen voor een nieuwe console.
Toen ik Sony belde gaven ze toe dat er problemen mee waren en dat er al aan een oplossing gewerkt wordt enkel zal dat nog wel even duren denk ik zo.
Afgelopen keer is het al mijn derde controller. In totaal heb ik 2 controllers. 1 daarvan zat in het pakket en 1 losse controller gekocht toentertijd.
Nou is 1 omgeruild met de winkel (GameMania) Top service. En de andere heb ik omgeruild via Sony
Enkel de controller van de GameMania begint weer met defecten zoals knoppen blijven hangen.
Zo blijven we bezig
Ik zie bij vele dat de ps4 controller per direct word omgeruild.
prima service waarom is dit bij SATURN niet zo? Product heb ik ingeleverd bij de Saturn. Ik ben inmiddels 2 weken verder heb nog steeds geen controller gezien. Rubbertje zit los aan de linkerstick. Is dit altijd zo.. dat dit zoooooo lang duurt? wat een belabberde service zeg. De volgende keer toch maar opsturen naar sony zelf en heb ik m binnen een week.
Verwijderd
De ps4 heeft een tijdje stof staan happen totdat Infamous Second Son uit was.
Het blijkt nu dat de discdrive veel herrie maakt. Ken je dat geluid als je net een disc in de drive hebt gestopt.
Nou, dat geluid maakt de PS4 dus constant. Ik hoor het over gamesound heen en met een headset op. Lijkt mij dus niet normaal. Dat dacht die gozer van de helpdesk dus ook.
Vandaag dus teruggestuurd. Is Sony nogal makkelijk met dit soort dingen (dus gewoon gelijk een nieuwe) of repareren ze het altijd?
Het blijkt nu dat de discdrive veel herrie maakt. Ken je dat geluid als je net een disc in de drive hebt gestopt.
Nou, dat geluid maakt de PS4 dus constant. Ik hoor het over gamesound heen en met een headset op. Lijkt mij dus niet normaal. Dat dacht die gozer van de helpdesk dus ook.
Vandaag dus teruggestuurd. Is Sony nogal makkelijk met dit soort dingen (dus gewoon gelijk een nieuwe) of repareren ze het altijd?
Verwijderd
De enige juiste en correcte oplossing is een recall actie wanneer ze hun controllers eindelijk gefixt hebben. Ze moeten dan dmv het serienummer kunnen zien of iemand in aanmerking komt voor de omruil actie, gewoon maar een beetje aanmodderen kan echt niet meer op de lange termijn.epamel schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:23:
Overigens over de DS4 controllers.
Zo blijven we bezighaha.. maar eigenlijk om te huilen voor een nieuwe console.
Ligt eraan wat je aangeeft als probleem, en wat er uiteindelijk bij hun wordt opgemerkt.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:09:
De ps4 heeft een tijdje stof staan happen totdat Infamous Second Son uit was.
Ze nemen je console niet zomaar in, daarvoor vragen ze je om bepaalde handelingen uit te voeren, mocht daarna het probleem voordoen dan wordt deze ingenomen.
Meestal wordt deze dus omgeruild met een ander exemplaar.
Heb vandaag te horen gekregen dat mijn nieuwe PS4 is opgestuurd uit het repaircentrum van Sony, dus verwacht ik morgen (woensdag) Selektvracht aan de deur met een nieuwe, hopelijk werkt deze wel naar behoren na 3 consoles..
even afwachten maar!
Inderdaad volgende keer gewoon rechtstreeks via Sony je controller opsturen en niet naar een Media Markt of Saturn. Die wisselen hem namelijk niet meteen om maar sturen het ook op naar Sony maar daar gaat een levertijd overheen van max 15 werkdagen. En bij Sony zelf heb je na max. 3 werkdagen een nieuwe.Canerooo schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:07:
Ik zie bij vele dat de ps4 controller per direct word omgeruild.prima service waarom is dit bij SATURN niet zo? Product heb ik ingeleverd bij de Saturn. Ik ben inmiddels 2 weken verder heb nog steeds geen controller gezien. Rubbertje zit los aan de linkerstick. Is dit altijd zo.. dat dit zoooooo lang duurt? wat een belabberde service zeg. De volgende keer toch maar opsturen naar sony zelf en heb ik m binnen een week.
Sony vraagt enkel kopie van de aankoopbon en stuurt je een verzendlabel.
Op Saturn en Media Markt na zijn er een aantal winkels die hem dus wel gewoon rechtstreeks uit eigen voorraad omruilen voor een nieuwe. Dit deden ze bij de Game Mania wel gewoon.
Verwijderd
Mannen,
Mijn PS4 gaat uit zich zelf aan en uit.
Als die uitstaat gaat die vanzelf aan, terwijl de controller in de kast ligt. Dan zet ik hem weer uit, en soms na een half uur, soms na 2 uur gaat die weer aan.
Als ik aan het spelen ben gaat die uit zich zelf uit. (Zeer irritand tijdens een potje Fifa).
Ik heb al het aan-uit knopje op de console met een doekje schoongemaakt. Ik heb ook in de veilige modus, optie 6-Initialiseren uitgevoerd. Tot nu toe geen resultaat.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Mijn PS4 gaat uit zich zelf aan en uit.
Als die uitstaat gaat die vanzelf aan, terwijl de controller in de kast ligt. Dan zet ik hem weer uit, en soms na een half uur, soms na 2 uur gaat die weer aan.
Als ik aan het spelen ben gaat die uit zich zelf uit. (Zeer irritand tijdens een potje Fifa).
Ik heb al het aan-uit knopje op de console met een doekje schoongemaakt. Ik heb ook in de veilige modus, optie 6-Initialiseren uitgevoerd. Tot nu toe geen resultaat.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Verwijderd
tijd terug gebeld met sony omdat het linkerpookje van mijn DS4 kapot was, fijn geholpen aan de telefoon en binnen 3 werkdagen had ik een nieuwe controller in huis.
Daarna ging de ds4 weer kapot, weer gebeld, vriendelijk geholpen echter had sony geen voorraad omdat ze een verbetering waren aan het maken van de ds4.
Net bel ik weer, hebben ze de afdeling verplaatst van Weert naar Amsterdam. Krijg ik er een chagrijnige tang aan die alles schreeuwde, niet wist of er iets werd verbeterd en mij vertelde dat het minimaal! 2 weken ging duren
Daarna ging de ds4 weer kapot, weer gebeld, vriendelijk geholpen echter had sony geen voorraad omdat ze een verbetering waren aan het maken van de ds4.
Net bel ik weer, hebben ze de afdeling verplaatst van Weert naar Amsterdam. Krijg ik er een chagrijnige tang aan die alles schreeuwde, niet wist of er iets werd verbeterd en mij vertelde dat het minimaal! 2 weken ging duren
Hmm, dus ze zijn in ieder geval wel bezig om de controller te verbeteren.
Geen klacht ingediend TheRaven123?
Shikata ga nai.
Hallo mede tweakers,
Heb net een ps4 aangeschaft en na een paar dagen begonnen de R2 en L2 triggers te kraken en zorgen voor irritant geluid, is het slim om deze gelijk te laten vervangen of kan ik beter wachten totdat ze een nieuwere betere soort DS4 hebben uitgebracht?
Ook heb ik het idee dat tijdens het spelen van BF4 de playstation veel meer lawaai maakt dan mijn ps3 die kapot is gegaan door YLOD. hoe weet ik of mijn ps4 niet teveel lawaai maakt? hebben jullie hier ook last van of is die van jullie hartstikke stil?
Heb net een ps4 aangeschaft en na een paar dagen begonnen de R2 en L2 triggers te kraken en zorgen voor irritant geluid, is het slim om deze gelijk te laten vervangen of kan ik beter wachten totdat ze een nieuwere betere soort DS4 hebben uitgebracht?
Ook heb ik het idee dat tijdens het spelen van BF4 de playstation veel meer lawaai maakt dan mijn ps3 die kapot is gegaan door YLOD. hoe weet ik of mijn ps4 niet teveel lawaai maakt? hebben jullie hier ook last van of is die van jullie hartstikke stil?
Verwijderd
Ja dat zei die eerste vrouw die ik aan de tel had, maar heb er daarna nix meer over gehoord. Toen ik mijn DS4 de eerste keer opstuurde hoefde ik niets door te geven over een nummer ofzo, deze keer moest ik het typenummer noemen dat op de achterkant van de ds4 staat. Lijkt erop dat ze bezig zijn met het onderzoeken waar welke problemen zitten etc.Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:34:
Hmm, dus ze zijn in ieder geval wel bezig om de controller te verbeteren.
Ik heb direct erna een klacht ingediend, ook mbt het feit dat wanneer er nog geen verbeteringen zijn gemaakt, ik dalijk binnen 6 maanden 5x een ds4 heb op moeten sturen. Vrij onacceptabel vind ik
Verwijderd
Op dinsdag 6 mei mijn controller opgestuurd naar Sony. Na een week wachten besloot ik maar voor de zekerheid de Track&Trace te checken. DS4 controller afgeleverd bij een alternatief adres... Ondertussen bijna 3 weken verder, nog niks. Wou gister al bellen, maar was net te laat (lijnen gesloten). Dat wordt vast geen WatchDogs spelen op release.
mijn ps4 heeft sinds gisteren een fijn nieuw probleempje:
ik kan hem niet opstarten via de DS4 (volle batterij), deze begint gewoon licht blauw te pinken. Dan zet ik dus de PS4 gewoon aan maar vraagt om op de playstation knop te duwen. Doe je dit begint de DS4 gewoon opnieuw te pinken. Resetten/re-syncen brengt niets op. Dus zet ik playstation dan maar gewoon terug af. Vervolgens werkt alles weer perfect. (dus hij start op met DS4).
Enkele uren later begint alles terug van voor af aan...
suggesties iemand?
Ben tot nu toe echt niet tevreden over de kwaliteit die sony levert: gescheurde rubber, sticky shoulderknoppen. (het laatste is inmiddels opgelost het eerste nog niet want ik heb voorlopig nog geen reservecontroller)
ik kan hem niet opstarten via de DS4 (volle batterij), deze begint gewoon licht blauw te pinken. Dan zet ik dus de PS4 gewoon aan maar vraagt om op de playstation knop te duwen. Doe je dit begint de DS4 gewoon opnieuw te pinken. Resetten/re-syncen brengt niets op. Dus zet ik playstation dan maar gewoon terug af. Vervolgens werkt alles weer perfect. (dus hij start op met DS4).
Enkele uren later begint alles terug van voor af aan...
suggesties iemand?
Ben tot nu toe echt niet tevreden over de kwaliteit die sony levert: gescheurde rubber, sticky shoulderknoppen. (het laatste is inmiddels opgelost het eerste nog niet want ik heb voorlopig nog geen reservecontroller)
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Ik heb hetzelfde probleem als in de OP: Blue light of death.
Rare is dat het niet meteen de eerste keer bij het installeren gebeurde, maar sinds zondagavond, en ik heb mn PS4 al sinds de lancering, op 29 november..
Sta op het punt om m morgen op te sturen, zoals de klantenservice heeft aangegeven. Is het alleen niet een risico om dit niet via een aangetekende verzendingsmethode te doen? Daar werd bij de klantenservice verder niks over gezegd, maar een apparaat van 400 euro op de post doen.... Is voor mij de eerste keer om iets 'terug' te sturen voor reparatie. Er werd ook verteld dat het maximaal 3 weken kan duren, al hoop ik dat ik het net zo gunstig tref dan sommige tweakers hier, en m vrij snel weer terug hebben...
Krijg je trouwens een nieuwe of hebben ze inmiddels een fix gevonden om het op te lossen en repareren ze de opgestuurde PS4?
Ik ga ook meteen de online opslag van PS+ testen als ie terug is, want ik heb de niet de mogelijkheid gehad om backups te maken, op die online opslag na, in hoeverre dat een backup is... Ik verwacht in ieder geval een lege harddisk terug..
Rare is dat het niet meteen de eerste keer bij het installeren gebeurde, maar sinds zondagavond, en ik heb mn PS4 al sinds de lancering, op 29 november..
Sta op het punt om m morgen op te sturen, zoals de klantenservice heeft aangegeven. Is het alleen niet een risico om dit niet via een aangetekende verzendingsmethode te doen? Daar werd bij de klantenservice verder niks over gezegd, maar een apparaat van 400 euro op de post doen.... Is voor mij de eerste keer om iets 'terug' te sturen voor reparatie. Er werd ook verteld dat het maximaal 3 weken kan duren, al hoop ik dat ik het net zo gunstig tref dan sommige tweakers hier, en m vrij snel weer terug hebben...
Krijg je trouwens een nieuwe of hebben ze inmiddels een fix gevonden om het op te lossen en repareren ze de opgestuurde PS4?
Ik ga ook meteen de online opslag van PS+ testen als ie terug is, want ik heb de niet de mogelijkheid gehad om backups te maken, op die online opslag na, in hoeverre dat een backup is... Ik verwacht in ieder geval een lege harddisk terug..
[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 27-05-2014 23:39 ]
Gisteravond de 1.70 update gedownload en geinstalleerd (mijn PS4 stond even in het stof vanwege Dark Souls 2), en sinds deze update lijkt de grafische kaart het moeilijk te hebben: hij geeft knipperend witte strepen van ongeveer 10 centimeter hoog en af en toe is het beeld een seconde helemaal weg. Het lijkt steeds minder te worden, dus ik dacht nog heel even af te wachten. Iemand ervaring mee?
PSN gamertag: H3nk13024
Al sinds ik mijn PS4 heb gaat het niet echt lekker met het aanzetten van de console, soms gaat hij gewoon aan als ik op de PS knop druk op de Dualshock 4 maar soms niet. Als dat gebeurd, moet ik hem handmatig aanzetten en gaat het blauwe lampje branden om vervolgens enkele seconden later weer uit te gaan, dan probeer ik het nog een keer, en nog een keer, totdat hij dan eindelijk na 2 minuten opstart en de systeemopslag moet gaan scannen. Ook krijg ik soms de melding dat de PS4 niet goed is afgesloten. Klinkt dus als de Blue Light of Death zoals anderen ook al hierboven melden, behalve dat ie gewoon uitschakelt na een paar seconden.
Behalve dat krijg ik ook heel vaak de melding dat het uploaden van de savegames is mislukt naar de servers.. M'n PS4 resetten kan ik dus niet doen met een gerust gevoel.
Zijn er anderen met dit probleem?
Behalve dat krijg ik ook heel vaak de melding dat het uploaden van de savegames is mislukt naar de servers.. M'n PS4 resetten kan ik dus niet doen met een gerust gevoel.
Zijn er anderen met dit probleem?
[ Voor 8% gewijzigd door yannickzz op 30-05-2014 11:29 ]
BLOD is duidelijk wat anders.
Ik zou wel contact met Sony opnemen voor een vervangend exemplaar, want met dergelijke problemen moet je niet blijven zitten...
Dat van de savefiles gebeurt vaker, en lijkt te gebeuren als je 's ochtends je PS4 opstart. Als je dan naar meldingen gaat kun je alsnog een upload forceren.
Ik zou wel contact met Sony opnemen voor een vervangend exemplaar, want met dergelijke problemen moet je niet blijven zitten...
Dat van de savefiles gebeurt vaker, en lijkt te gebeuren als je 's ochtends je PS4 opstart. Als je dan naar meldingen gaat kun je alsnog een upload forceren.
mijn probleem is opgelost. Backup gemaakt naar de externe harde schijf. Volledige reset van de ps4 (datt duurde 2 uur!). En gegevens van de schijf terug op de ps4.
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Ik had al een paar keer gehad dat als ik hem aanzette alleen dat blauwe lampje voor 1 seconde ging branden en dan ging de console weer uit. Na een paar keer proberen en soms alle kabels er uit halen en opnieuw in doen deed hij het dan weer, maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Ik zie alleen dat de RMA link uit de OP op een 'This web page is unavailable' uitkomt, is er een nieuwe link of is het Sony kantoor in de bible belt gevestigd en doet hij het morgen weer?
Ik zie alleen dat de RMA link uit de OP op een 'This web page is unavailable' uitkomt, is er een nieuwe link of is het Sony kantoor in de bible belt gevestigd en doet hij het morgen weer?
Linkje uit de OP werkt niet meer, al is dat ook alleen om de status van je RMA te controleren.
Je moet eerst bellen met de klantenservice, die verwijzen je dan wel door met de nodige informatie om m op te sturen.
Mijne zou vrijdag aangekomen zijn maar vooralsnog geen mailtje vanuit Sony zelf...
Je moet eerst bellen met de klantenservice, die verwijzen je dan wel door met de nodige informatie om m op te sturen.
Mijne zou vrijdag aangekomen zijn maar vooralsnog geen mailtje vanuit Sony zelf...
Ik heb mijn toestel nu iets meer dan 3 weken, na de eerste week begonnen de problemen. Ik startte Call Of Duty Ghosts en kreeg een foutmelding. Hierna heb ik een update geïnstalleerd voor COD. Toen ging het meestal goed, na enkele malen te hebben gespeeld kreeg ik meermaals deze foutmelding. Nadien kwamen er artifacts bij het opstarten en vastlopers. Sindsdien krijg ik het toestel niet verder dan het begin scherm. Ook bij een ander spel loopt de console vast. Alle updates zijn uitgevoerd, spellen zijn reeds verwijderd en terug geïnstalleerd... Iemand raad? Gewoon retour naar Sony?
Vanmiddag mijn PS4 gekocht:

* RobIII helemaal happy.
En nog geen paar uur later:

Morgen maar terug naar de Intertoys... Dat wordt even wachten want 't was 't laatste (en enige) exemplaar...

* RobIII helemaal happy.
Morgen maar terug naar de Intertoys... Dat wordt even wachten want 't was 't laatste (en enige) exemplaar...
[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 03-06-2014 01:25 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wow RobIII dat is wel echt zeldzaam ongeluk bij geluk (ja idd, omgedraaid) zeg... Ik hoop dat je snel een werkend exemplaar binnen hebt!
Kijk eens naar je stroomkabel/invoer. Probeer eens een ander stopcontact oid.RobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 01:24:
Vanmiddag mijn PS4 gekocht:
[afbeelding]
* RobIII helemaal happy.
[video]
Als je namelijk de PS4 van de stroom haalt, kun je dat ook 1 keer zo uitvoeren.
Dan is echt alle stroom eruit en hoor je daarna nog wel de pieptoon, maar geen blauwe led meer.
Misschien is de stroomtoevoer niet goed.
Opsturen ter reparatie raad ik af, met mijn PS4 heb ik dat wel moeten doen, maar geen idee waar die nu is..
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 03-06-2014 16:20 ]
Heb 'm de hele nacht "los" gehad en vandaag bij de Intertoys het probleem gedemonstreerd; ik was bang dat 't "oververhitting" was en dus, uiteraard, niet bij de Intertoys meteen/snel zou falen maar nadat 'ie daar een paar minuten had aangestaan klapte 'ie ook weer uit ("gelukkig") en vervolgens deed het hele probleem zoals gedemonstreerd in 't filmpje zich ook weer voor. Ook het filmpje heb ik laten zien.dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:18:
Kijk eens naar je stroomkabel/invoer. Probeer eens een ander stopcontact oid.
Als je namelijk de PS4 van de stroom haalt, kun je dat ook 1 keer zo uitvoeren.
Dan is echt alle stroom eruit en hoor je daarna nog wel de pieptoon, maar geen blauwe led meer.
Misschien is de stroomtoevoer niet goed.
't Kan me niet verrekken of 't aan de koeling/cicrulatie, pasta, kabel, aansluiting of fluxcapacitor ligt; alle andere apparaten werken wel prima op die groep / stopcontacten en dus ligt het probleem in de PS4. En opsturen is de enige optie; ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen met een 2 uur oude PS4 die de geest heeft gegeven. Het is dan ook niet zo dat ik niet zonder kan (als ik 'm niet toevallig in de winkel had zien staan had ik 'm waarschijnlijk pas over een paar maanden besteld) en dus vind ik 't allemaal wel best als Sony z'n tijd neemt. Er is me overigens beloofd dat ik een nieuw exemplaar krijg (stond naast de medewerker van de Intertoys die met Sony belde en heb alles gehoord / meegekregen). Morgen wordt 'ie opgepikt en binnen 2 weken heb ik een nieuwe volgens Sony. Ik zie 't wel. Als ik over 3 weken nog geen belletje heb gehad ga ik wel een keer bellen waar 'ie is; is 'ie foetsie dan is 't Interoys' probleem, niet 't mijne
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 03-06-2014 16:40 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Hm,, nee dan zit het probleem echt dieper.
Mijne heb ik via de klantenservice van Sony zelf op moeten sturen, maar wel ter reparatie en niet vervanging. Dus nu zweeft ie ergens bij "cycleon".
Maarja t kon 3 weken duren helaas.. Stiekem kan ik eigenlijk niet zonder
Mijne heb ik via de klantenservice van Sony zelf op moeten sturen, maar wel ter reparatie en niet vervanging. Dus nu zweeft ie ergens bij "cycleon".
Maarja t kon 3 weken duren helaas.. Stiekem kan ik eigenlijk niet zonder
Heb je enkel de PS4 achter gelaten of inclusief toebehoren? Ik heb daarnet mijn 3weken oude PS4 achter gelaten bij de Mediamarkt, mocht enkel mijn toestel achterlatenRobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:38:
[...]
Heb 'm de hele nacht "los" gehad en vandaag bij de Intertoys het probleem gedemonstreerd; ik was bang dat 't "oververhitting" was en dus, uiteraard, niet bij de Intertoys meteen/snel zou falen maar nadat 'ie daar een paar minuten had aangestaan klapte 'ie ook weer uit ("gelukkig") en vervolgens deed het hele probleem zoals gedemonstreerd in 't filmpje zich ook weer voor. Ook het filmpje heb ik laten zien.
't Kan me niet verrekken of 't aan de koeling/cicrulatie, pasta, kabel, aansluiting of fluxcapacitor ligt; alle andere apparaten werken wel prima op die groep / stopcontacten en dus ligt het probleem in de PS4. En opsturen is de enige optie; ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen met een 2 uur oude PS4 die de geest heeft gegeven. Het is dan ook niet zo dat ik niet zonder kan (als ik 'm niet toevallig in de winkel had zien staan had ik 'm waarschijnlijk pas over een paar maanden besteld) en dus vind ik 't allemaal wel best als Sony z'n tijd neemt. Er is me overigens beloofd dat ik een nieuw exemplaar krijg (stond naast de medewerker van de Intertoys die met Sony belde en heb alles gehoord / meegekregen). Morgen wordt 'ie opgepikt en binnen 2 weken heb ik een nieuwe volgens Sony. Ik zie 't wel. Als ik over 3 weken nog geen belletje heb gehad ga ik wel een keer bellen waar 'ie is; is 'ie foetsie dan is 't Interoys' probleem, niet 't mijne
En hoe is dat een probleem of "Nicklazzz schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:00:
Ik heb daarnet mijn 3weken oude PS4 achter gelaten bij de Mediamarkt, mocht enkel mijn toestel achterlaten.
Ik kon kiezen: de hele meuk daar laten of alleen de PS4. Heb alles mee naar huis genomen (op de PS4 na, d'uh); kan alleen maar kwijtraken ofzo. Mis ik straks een kabeltje, de controller of weet-ik-wat en dan is 't welles-nietes of 'ie er wel bij zat. Voorkomen > genezen
Over mij
Cross-post vanuit het PS4 topic;
Vrij onverwachts m'n PS4 ineens weer terug ontvangen
Zonder enige communicatie nadat ik m had opgestuurd, maar gelukkig dus wel gewoon goed gegaan!
Ook vrij snel.
Zondag 25-05 kapot
Maandag 26-05 RMA aangevraagd
Woensdag 38-05 verstuurd
Woensdag 04-06 vervangend exemplaar ontvangen.
Kan dus snel gaan, ondanks dat je er niks over hoort....
Donderdag zat ook nog hemelvaart ertussen, PS4 was vrijdagavond afgeleverd.
Het is een vervangend exemplaar; ander serienummer. Geleverd in grijze kartonnen doos, zonder kabels en controllers, die had ik gelukkig ook niet opgestuurd
Vrij onverwachts m'n PS4 ineens weer terug ontvangen
Zonder enige communicatie nadat ik m had opgestuurd, maar gelukkig dus wel gewoon goed gegaan!
Ook vrij snel.
Zondag 25-05 kapot
Maandag 26-05 RMA aangevraagd
Woensdag 38-05 verstuurd
Woensdag 04-06 vervangend exemplaar ontvangen.
Kan dus snel gaan, ondanks dat je er niks over hoort....
Donderdag zat ook nog hemelvaart ertussen, PS4 was vrijdagavond afgeleverd.
Het is een vervangend exemplaar; ander serienummer. Geleverd in grijze kartonnen doos, zonder kabels en controllers, die had ik gelukkig ook niet opgestuurd
Verwijderd
Gisteren voor de 4e keer een nieuwe controller ontvangen van Sony (na 2 weken geleden mijn kapotte DS4, met kapot linker pookje), is het weer zo'n zelfde type.
Dus geen verbetering (wat ze wel hadden beloofd).
Dat wordt weer een week gamen en weer opsturen dus!
Dus geen verbetering (wat ze wel hadden beloofd).
Dat wordt weer een week gamen en weer opsturen dus!
Omdat het toestel los niet goed beschermt is, ze zeiden dat ze deze nog zouden inpakken maar hoe??RobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:36:
[...]
En hoe is dat een probleem of ""?
Ik kon kiezen: de hele meuk daar laten of alleen de PS4. Heb alles mee naar huis genomen (op de PS4 na, d'uh); kan alleen maar kwijtraken ofzo. Mis ik straks een kabeltje, de controller of weet-ik-wat en dan is 't welles-nietes of 'ie er wel bij zat. Voorkomen > genezen
Ben benieuwd
Want met een controller en kabeltjes en meuk erbij is 'ie wél goed beschermd? Hoe verandert dat de zaakNicklazzz schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:17:
[...]
Omdat het toestel los niet goed beschermt is, ze zeiden dat ze deze nog zouden inpakken maar hoe??
Ben benieuwd
Over mij
Ik zat bij de eerste lichting. Bij mijn controller joystick laat nu die rubbere rand los. Heb je daar nog garantie op na 7 maand?
Verwijderd
Ik sta op het punt een PS4 te kopen uit Duitsland/Engeland/Frankrijk.
Nu is mijn vraag of ik dan wel garantie bij Sony NL krijg?
heeft iemand hier ervaring mee?
Nu is mijn vraag of ik dan wel garantie bij Sony NL krijg?
heeft iemand hier ervaring mee?
ja kan prima, zolang ie niet uit de US komt heb je gewoon garantie, ook in NL.
Bij Bart Smit sturen ze de controller op en zeggen ze erbij dat het 3 weken kan duren.... Kut winkel
Vreeeeeemd issue met m'n controller, maar zo te lezen ben ik niet de enige. Gisteren de hele avond met 2 verschillende Micro USB kabels gepoogd m'n controller op te laden, zonder resultaat. Neem hem mee naar het werk en laat het met de kabel die hier ligt (3e kabel dus) en inderdaad, daarmee werkt het ook niet...
Plug ik hem net nog eens in, werkt het ineens wel. Wtf? Maar eens even afwachten (en nu in elk geval volladen)
Plug ik hem net nog eens in, werkt het ineens wel. Wtf? Maar eens even afwachten (en nu in elk geval volladen)
[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 11-06-2014 09:08 ]
Want Bart Smit kan er iets aan doen dat Sony zo "lang" (tjees, talk about first world problems) nodig heeft?zlpsycho schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:42:
Bij Bart Smit sturen ze de controller op en zeggen ze erbij dat het 3 weken kan duren.... Kut winkel
Je zou ze hooguit eens lief kunnen aankijken en vragen of ze toevallig nog een controller op voorraad hebben die je dan "alvast" mag meenemen zodat ze de geruilde controller weer in de voorraad opnemen.
Over mij
Verwijderd
controller voor de tweede keer aangemeld, werd gezegd dat er een nieuw serie net binnen was gekomen welke het probleem van piepende R/L2 buttons niet had en welke ik zou krijgen.. nieuwe controller ontvangen, maar hier is het rubber van de joysticks glad ter vergelijking met een controller die ik al heb.. denk dat dit degene zijn met het loslatende rubber, kan iemand dit bevestigen?
Eh, rubber glad? Een foto verduidelijkt het beter.
Shikata ga nai.
Zojuist telefoontje van Intertoys gehad dat 'ie binnen is. 8 dagen. NetjesRobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:38:
Morgen wordt 'ie opgepikt en binnen 2 weken heb ik een nieuwe volgens Sony.
[edit]
En opgehaald. Mooie nieuwe PS4 nieuw in doos meegekregen
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 12-06-2014 18:36 ]
Over mij
Ik heb inmiddels al 2 nieuwe controllers gehad...same problem. Dus dat verhaal wat Sony verteld over "eerste generatie" lijkt mij niet te kloppen.zlpsycho schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:48:
Ik zat bij de eerste lichting. Bij mijn controller joystick laat nu die rubbere rand los. Heb je daar nog garantie op na 7 maand?
PSN: Maichel
Me PS4 staat uit, niet in standby en piept uit het niks 3 keer. Is hier iets aan te doen?!
Verwijderd
Dit heb ik ook soms als ik de PS4 uit of standby zet.Confusius-nl schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:10:
Me PS4 staat uit, niet in standby en piept uit het niks 3 keer. Is hier iets aan te doen?!
Van dat piepen in uit-stand heb ik ondertussen ook een paar keer last van gehad. Daarbij kwam de disc die erin zat ook meteen uit. De disc wordt daarna ook niet meer door de speler geaccepteerd.
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat de 'remedie' hiervoor is om de PS4 uit te zetten, de stroomkabel los te koppelen en daarna een paar keer op de aan/uit knop te drukken op je PS4. Je zult dan nog minstens 1x een piepje horen. Als gevolg verdwijnt de rest-stroom uit de PS4.
Zodra je geen piepjes meer hoort, stroomkabel weer erin, PS4 aan en de disc wordt weer geaccepteerd.
Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat de 'remedie' hiervoor is om de PS4 uit te zetten, de stroomkabel los te koppelen en daarna een paar keer op de aan/uit knop te drukken op je PS4. Je zult dan nog minstens 1x een piepje horen. Als gevolg verdwijnt de rest-stroom uit de PS4.
Zodra je geen piepjes meer hoort, stroomkabel weer erin, PS4 aan en de disc wordt weer geaccepteerd.
PSN ID: MrMichel_75
Is dit een software euvel? Ik heb geen game in mijn PS4 zitten, want ik heb FIFA 14 gedownload. Maar lijkt me echt niet cool als je PS4 tijdens het gamen de DVD er uit poept.MisterMichel schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:26:
Van dat piepen in uit-stand heb ik ondertussen ook een paar keer last van gehad. Daarbij kwam de disc die erin zat ook meteen uit. De disc wordt daarna ook niet meer door de speler geaccepteerd.
Ik vermoed inderdaad dat dit een software euvel is. De BluRay speler is in een modus gekomen waarbij hij iedere 3-5 seconden probeert de disc te verwijderen.Confusius-nl schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:54:
[...]
Is dit een software euvel? Ik heb geen game in mijn PS4 zitten, want ik heb FIFA 14 gedownload. Maar lijkt me echt niet cool als je PS4 tijdens het gamen de DVD er uit poept.
PSN ID: MrMichel_75
Zal dit met een software update te verhelpen zijn?MisterMichel schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:53:
[...]
Ik vermoed inderdaad dat dit een software euvel is. De BluRay speler is in een modus gekomen waarbij hij iedere 3-5 seconden probeert de disc te verwijderen.
Als het waar het op lijkt een software issue is en niet hardware wel.
Ik heb hetzelfde probleem (gehad, hopelijk). Afgelopen donderdag poepte m'n PS4 de disc voor het eerst uit, terwijl het apparaat uit stond. Dit gebeurde 2 of 3 keer nadat ik 'm weer uit had gezet. Disc accepteerde ie ook niet meer. Gegoogled en daar stond iets over de eject knop die klem zou zitten oid (heb de PS4 in horizontale stand). Aan beide kanten een bierviltje eronder geschoven, je ziet er niks van maar het is sindsdien niet meer voorgekomen.
Heel raar verhaal, ik heb de laatste weken die knop niet aangeraakt, hoe kan hij dan in eens vast zitten.Martell schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
Ik heb hetzelfde probleem (gehad, hopelijk). Afgelopen donderdag poepte m'n PS4 de disc voor het eerst uit, terwijl het apparaat uit stond. Dit gebeurde 2 of 3 keer nadat ik 'm weer uit had gezet. Disc accepteerde ie ook niet meer. Gegoogled en daar stond iets over de eject knop die klem zou zitten oid (heb de PS4 in horizontale stand). Aan beide kanten een bierviltje eronder geschoven, je ziet er niks van maar het is sindsdien niet meer voorgekomen.
Zet mijn PS4 aan met de stick en ook uit, FIFA 14 wat ik laatste tijd vooral speel zit er niet fysiek in.

Ik zal dit maar proberen als het aanhoud....
http://techbooters.com/20...ejecting-discs-heres-fix/
https://support.us.playst.../answers/detail/a_id/5061
http://techbooters.com/20...ejecting-discs-heres-fix/
https://support.us.playst.../answers/detail/a_id/5061