• MachielE
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-07-2015
Wat vervelend zeg! Ik maak het zelf ook mee en je voelt je ook een soort machteloos. Gelukkig is het bij mij nu opgelost. Je hebt nog een soort van geluk dat de fout bij Sony ligt omdat ze het dan zelf op kunnen lossen, over het algemeen helpen ze goed. Ik had gezeur met kiala en ben je verder van huis omdat die geen klantenservice hebben :F

• Giga_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:00
MachielE schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:47:
Bij mij is vooral het probleem Kiala, ze hebben nu zelf ook bevestigd dat ze het pakket naar bol.com verzonden hebben en niemand weet waar hij is. Sony niet, Kiala niet en bol.com niet. Sony kan er bij mij niks aan doen alleen zou het wel netjes zijn als zij het oplossen met Kiala en niet dat ik er steeds achteraan moet. Moest het kialapunt bellen waar ik hem heb afgeleverd en die zeiden dat ik weer een mail moest sturen. Wordt er nu wel een beetje moe van... Andere mensen last hiervan?
Pm me even met je probleem

• superjona
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-11 16:15
Zucht.. Na een potje Assassin's Creed IV (PS3 versie, upgraded naar PS4), begint de ODD van m'n PS4 helemaal gek te doen.

Als ik de disc van AC insteek, gaat hij herrie maken als een stofzuiger. Bij een tweede disc (Ghosts, non-upgrade) was er geen enkel probleem, en bij een derde (Injustice, ook non-upgrade) begon hij weer even lawaai te maken, maar dankzij een merkwaardige druk op PS+ toets opeens opgelost... Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ik de ODD niet echt meer kan vertrouwen en ga morgen Sony bellen.

Als ik zo het topic bekijk zie ik dat de wachttijden voor reparaties/vervangingen best erg hoog zijn. 15 dagen wachten in de kerstvakantie zie ik ook niet meteen zitten. Ik dacht dat Sony in de States defecte exemplaren onmiddellijk verving?

• Daveyvanvliet
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-04-2014
Sony zegt max 15 dagen, maar meestal is je PS4 terug in 1 week, misschien 1.5 week

• Boldarak
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:32
G$&#*!

Mijn eerste keer een playstation (heb altijd een xbox gehad). Met mazzel nog een kunnen bestellen, zojuist geleverd. Wil hem aandoen....en ja hoor BLOD. ...

Dat geloof je toch niet, volgende week 2 extra dag nog vrij genomen..ik zag het al helemaal zitten.
Sony gebeld en wordt nu via een rma retour gestuurd.

Balen? JA hoor! Lekkere kennismaking met playstation na 2x een rrod op de 360.
Nu maar hopen op een snelle afhandeling maar gezien de kerstdagen heb ik daar een hard hoofd in.

PSN ID = OTL002

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
superjona schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:57:
Zucht.. Na een potje Assassin's Creed IV (PS3 versie, upgraded naar PS4), begint de ODD van m'n PS4 helemaal gek te doen.

Als ik de disc van AC insteek, gaat hij herrie maken als een stofzuiger. Bij een tweede disc (Ghosts, non-upgrade) was er geen enkel probleem, en bij een derde (Injustice, ook non-upgrade) begon hij weer even lawaai te maken, maar dankzij een merkwaardige druk op PS+ toets opeens opgelost... Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ik de ODD niet echt meer kan vertrouwen en ga morgen Sony bellen.

Als ik zo het topic bekijk zie ik dat de wachttijden voor reparaties/vervangingen best erg hoog zijn. 15 dagen wachten in de kerstvakantie zie ik ook niet meteen zitten. Ik dacht dat Sony in de States defecte exemplaren onmiddellijk verving?
Een tip: denk er weloverwogen over na of je het wel waard vindt om de PS4 terug te sturen. Punt is dat ze bij ontvangst gaan controleren op een defect, en als zij niks raars opmerken sturen ze dat ding gewoon retour op zonder het te vervangen. Problemen zoals geluidsoverlast is los van het gegeven dat het een subjectieve oordeel betreft ook nog eens namelijk lastig te constateren. Daarnaast zullen ze vast een marge van toelaatbaar aanhouden dat wellicht hoger licht dan wat de consument acceptabel vindt.

[Voor 18% gewijzigd door Achillias op 20-12-2013 20:27]

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
Boldarak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:10:
G$&#*!

Mijn eerste keer een playstation (heb altijd een xbox gehad). Met mazzel nog een kunnen bestellen, zojuist geleverd. Wil hem aandoen....en ja hoor BLOD. ...

Dat geloof je toch niet, volgende week 2 extra dag nog vrij genomen..ik zag het al helemaal zitten.
Sony gebeld en wordt nu via een rma retour gestuurd.

Balen? JA hoor! Lekkere kennismaking met playstation na 2x een rrod op de 360.
Nu maar hopen op een snelle afhandeling maar gezien de kerstdagen heb ik daar een hard hoofd in.
Heb je niet geprobeerd de BLOD zelf te fixen? Ik had dat ook na de eerste update, en met wat tips van internet prima aan de praat gekregen.

• Boldarak
Sovereign schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:47:
[...]

Heb je niet geprobeerd de BLOD zelf te fixen? Ik had dat ook na de eerste update, en met wat tips van internet prima aan de praat gekregen.
Heb de tips van internet ook gevolgd, daarna met de medewerker ook nog eens wat stappen doorlopen maar helaas zonder resultaat.

Heb alleen de harde schijf niet vervangen en voorzien van nieuwe firmware, dan zou ik die daarvoor moeten aanschaffen en dat vind ik te gek.
Was dat bij jouw de oplossing of heb je het met een knoppen combinatie op de PS4 zelf kunnen oplossen?

PSN ID = OTL002

• Sovereign
Boldarak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:56:
[...]

Was dat bij jouw de oplossing of heb je het met een knoppen combinatie op de PS4 zelf kunnen oplossen?
Ja, hard reset en booten in safe mode werkte bij mij. Welke oplossing van internet heb jij gevolgd?

http://techblog.tv/solved...laystation-4-video-games/

• Achillias
Ik kom er net achter dat er op mijn behuizing van de PS4 een klein witte streep zit wat ik nu pas opgemerkt heb. Net de Mediamarkt gebeld. Mag het omruilen alleen dan krijg ik wel pas de PS4 in januari. Zit nu te twijfelen. Maar aan de andere kant verwacht je wel voor zo'n prijs een PS4 zonder mankementen aan de behuizing. Denken jullie als ik Sony bel en aangeef dat er een mankement op de behuizing zit dat zij deze omruilen? Anders wordt het maar naar de Mediamarkt brengen waar ik sowieso dat ding terug kan brengen, alleen moet ik dan wel maximaal een maand wachten op een nieuwe.

[Voor 8% gewijzigd door Achillias op 22-12-2013 14:20]

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:16
Achillias schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:17:
Ik kom er net achter dat er op mijn behuizing van de PS4 een klein witte streep zit wat ik nu pas opgemerkt heb. Net de Mediamarkt gebeld. Mag het omruilen alleen dan krijg ik wel pas de PS4 in januari. Zit nu te twijfelen. Maar aan de andere kant verwacht je wel voor zo'n prijs een PS4 zonder mankementen aan de behuizing. Denken jullie als ik Sony bel en aangeef dat er een mankement op de behuizing zit dat zij deze omruilen? Anders wordt het maar naar de Mediamarkt brengen waar ik sowieso dat ding terug kan brengen, alleen moet ik dan wel maximaal een maand wachten op een nieuwe.
Lastige keuze man. Ik snap de irritatie er aan, maar aan de andere kant: heb je er last van? Weer een maand wachten en dan weer kans op een niet-perfect product is ook irritant...

Ik vond 't al vreemd toen ik er achter kwam dat alle Ps4's wiebelen als je ze op een vlakke ondergrond zet en op de linker 'voorhoek'' duwt. Zijn ook allemaal filmpjes van... Design flaw of expres? :D

• Achillias
Brutal1ty schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:04:
[...]

Lastige keuze man. Ik snap de irritatie er aan, maar aan de andere kant: heb je er last van? Weer een maand wachten en dan weer kans op een niet-perfect product is ook irritant...

Ik vond 't al vreemd toen ik er achter kwam dat alle Ps4's wiebelen als je ze op een vlakke ondergrond zet en op de linker 'voorhoek'' duwt. Zijn ook allemaal filmpjes van... Design flaw of expres? :D
Als het via Sony gaat duurt het hoogstens een week of anderhalf (als ik dit topic zo lees), daar heb ik vrij weinig problemen mee. Nu is alleen de vraag of je hiermee bij Sony terecht kunt. Bij de Mediamarkt wel aangezien ik een overeenkomst met hun heb. Ik heb er geen last van maar het gaat wel om een aankoop wat een prijskaartje met zich draagt waar zulke mankementen erop gewoon ''not done'' is. Een andere optie is verkopen met winst, maar dan wordt het pas waarschijnlijk in februari of maart een PS4 :S.

[Voor 6% gewijzigd door Achillias op 22-12-2013 15:30]

• eggy99
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-10-2014
Achillias schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:28:
[...]

Als het via Sony gaat duurt het hoogstens een week of anderhalf (als ik dit topic zo lees), daar heb ik vrij weinig problemen mee. Nu is alleen de vraag of je hiermee bij Sony terecht kunt. Bij de Mediamarkt wel aangezien ik een overeenkomst met hun heb. Ik heb er geen last van maar het gaat wel om een aankoop wat een prijskaartje met zich draagt waar zulke mankementen erop gewoon ''not done'' is. Een andere optie is verkopen met winst, maar dan wordt het pas waarschijnlijk in februari of maart een PS4 :S.
Of het melden en pas omruilen als er een nieuwe voor je beschikbaar is. Het is geen defect, je kan hem gewoon gebruiken.

• Achillias
eggy99 schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:36:
[...]

Of het melden en pas omruilen als er een nieuwe voor je beschikbaar is. Het is geen defect, je kan hem gewoon gebruiken.
Geen idee of ze daarmee akkoord gaan. Volgens mij moet je het binnen 14 dagen terugbrengen bij de Mediamarkt.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:36
Brutal1ty schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:04:
[...]

Expres.

Mij controller heeft ook mankementen. De linker stick gaat heel stroef ineens en ijkt een soort weerstand te hebben. Als ik hem ingedrukt houd en dan beweeg gaat hij wel normaal. Hoe werkt dat als ik de PS4 via de webshop van Intertoys besteld heb?

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:49
gewoon rma aanmelden via sony. opsturen en dan krijg je nieuwe vrij snel weer!

• Achillias
jakz schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:19:
gewoon rma aanmelden via sony. opsturen en dan krijg je nieuwe vrij snel weer!
Hopelijk doen ze daar niet moeilijk over.

• harrybeuker
waarom zouden ze? bon erbij en je krijgt echt zo een nieuwe weer. Heb er zelf al 3 verslonden binnen 10 dagen en nog geen problemen gehad met sony. NU we aagegeven dat ik er een keer schijtziek van wordt om elke 3 dagen een controller op te sturen

• Achillias
jakz schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:36:
waarom zouden ze? bon erbij en je krijgt echt zo een nieuwe weer. Heb er zelf al 3 verslonden binnen 10 dagen en nog geen problemen gehad met sony. NU we aagegeven dat ik er een keer schijtziek van wordt om elke 3 dagen een controller op te sturen
Had het over mijn PS4 en niet de controller ;).

• kurk_droog
Achillias schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:23:
[...]

Hopelijk doen ze daar niet moeilijk over.
Hoe bedoel je?

Maar gewoon RMA aanmelden, bon uitprinten van Intertoys en de controller in een doosje doen en opsturen / naar een Kiala punt brengen.

[Voor 28% gewijzigd door kurk_droog op 22-12-2013 20:23]

• Achillias
kurk_droog schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:21:
[...]

Hoe bedoel je?

Maar gewoon RMA aanmelden, bon uitprinten van Intertoys en de controller in een doosje doen en opsturen / naar een Kiala punt brengen.
Ik heb het niet over de controller. Aangezien daar niets mee is. Dacht dat de desbetreffende persoon op mijn vraag antwoordde.

• JunkieVirus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 31-10 11:33
Ik heb ook een probleem, ik kan 9 van de 10 keer de PSstore niet openen, of apps die willen verwijzen naar de PSstore. het scherm blijft dan blauw en er gebeurd niets.

meer mensen die daar last van hebben?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Daveyvanvliet
YES!, Status is zojuist van InProces naar Completed gegaan!
Wat betekend dit precies?

• MachielE
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-07-2015
Heb ik hem net opgehaald wat blijkt, ze hebben een ps3 opgestuurd... Kan het erger?

• Achelois1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-11 01:44
Pfoe Machiel.
Je mag ook geen geluk hebben, he? Wat een gekl***. :(

Wellicht kan Giga_ je helpen (zoals aangeboden eerder)?

On another note: ook bij mij is de status op moduslink gewijzigd naar "completed". Ben benieuwd.

• kurk_droog
jakz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:35:
Maandag kapotte controller opgestuurd. Vandaag een nieuwe ontvangen. Ik denk niet dat die nieuw is maar gerepareerd. Er zaten geen nieuwe plakkertjes op de controller. Echter was die ook niet smerig of iets. Doosje zat wel netjes dicht.

Keurige service. Vandaag gaat mijn 2e kapotte controller die kant op.Hopelijk vrijdag weer terug :)
goede service van sony!
/mag ik vragen hoe jij hem opstuurt en waarheen? Die RMA site van Sony heeft geen optie om een kapotte controller aan te melden.

• Achelois1
Update: mijn PS4 zou (na vandaag ook binnengekomen te zijn bij Sony) ook vandaag alweer verzonden moeten zijn volgens de mail van moduslink.

Morgen mijn kiala punt maar eens stalken. :D

P.S.: voor diegene die hun PS4 in het buitenland gekocht hebben.. Sony NL doet daar dus niet moeilijk over. De mijne kwam van (een zakelijke verkoper van) Ebay. Overigens niet super te veel betaald. 50 inclusief verzend meer. (mocht iemand denken dat ik zo'n gek ben die 700 betaald heeft voor een ebay console)

[Voor 45% gewijzigd door Achelois1 op 23-12-2013 16:12. Reden: buitenland info]

• Daveyvanvliet
Achelois, ik heb net ook een mail gekregen van RMA center, hopelijk kan ik hem ook morgen ophalen, laten we het hopen, anders zal het wel na kerst zijn. :/

• Achillias
Besloten om de PS4 te houden en net bij Sony zelf een tweede besteld. Mocht die binnenkomen dan gaat mijn huidige op Marktplaats zodat ik niet een maand erop hoef te wachten. Daarnaast betaal ik er uiteindelijk niets extra voor.

[Voor 6% gewijzigd door Achillias op 23-12-2013 20:52]

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-11 22:18
MachielE schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:13:
Heb ik hem net opgehaald wat blijkt, ze hebben een ps3 opgestuurd... Kan het erger?
Sorry ik moest lachen :|

Maar idd schandalig.. damn

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

• Maikjuh
  • Laatst online: 27-11 21:32
JunkieVirus schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:51:
Ik heb ook een probleem, ik kan 9 van de 10 keer de PSstore niet openen, of apps die willen verwijzen naar de PSstore. het scherm blijft dan blauw en er gebeurd niets.

meer mensen die daar last van hebben?
Ja heb ik ook af en toe, maar niet zo vaak als jij zegt. Een restart helpt dan bij mij altijd

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 11 Pro Max 256GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro M1 11" 2021

• exi22
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:29
Mijn controller krijgt nu ook de bekende problemen. L1 knop blijft hangen en de grip van de pookjes worden steeds minder. Even kijken of ik de controller makkelijk kan omruilen bij de mediamarkt.

• Achelois1
24-12-2013 13:10
U kunt uw pakket afhalen op het Kiala Punt

Mooi. Hoop dat jij hetzelfde te zien hebt gekregen bij Kiala, Davey.

Woensdag afgeleverd bij Kiala, vandaag terug. Niet slecht, Sony!
De verzending heeft in totaal het meeste tijd gekost.

[Voor 31% gewijzigd door Achelois1 op 24-12-2013 13:26]

• Daveyvanvliet
Ik heb helaas nog geen bericht gehad dat ik mijn pakket kan ophalen, ik ga anders zo wel even bellen.
Veel game plezier !

• dkln
  • Laatst online: 30-11 22:57
Gisteren bij Amazon besteld en vandaag een PS4 in huis (omdat ik het wachten bij bol.com zat was). Maar... helaas... een blauw pulserende lampje (de welbekende blue light of death).

Vanmiddag contact gehad met PS support. Zou een mailtje met instructies ontvangen (tot op de heden nog niet ontvangen). Hoe gaat dat verder eigenlijk?

• Achelois1
Leuk.. Net mijn PS4 opgehaald bij Kiala en even aangesloten om te testen. WEER een BLOD! :(
Dit is dan wel erg jammer.. Dat wordt donderdag(?) Sony maar weer bellen.

Ook zo maar eens het serienummer checken of het niet gewoon mijn oude PS4 is in een nieuwe doos.

Ik moet zeggen dat ik hier wel van baal. Vooral omdat ik elke keer weer naar dat Kiala punt toe moet. Zal het nogmaals zeggen: Ben blij dat ik de X1 hier ook heb staan. Nog geen probleem mee gehad.

• Daveyvanvliet
Achelois, dat is zeker wel balen...
Veel sterkte, helaas heeft Kiala mij nog niet gemaild of gesmst, hopelijk doen ze dat morgen :)

• Achillias
Ik heb uit coulance een nieuwe PS4 meegekregen in de winkel.

[Voor 30% gewijzigd door Achillias op 24-12-2013 19:16]

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
jakz schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:36:
Phew zijn die controllers zo slecht gefabriceerd? Of net een slechte batch? 3 in 10 dagen is wel erg veel als je het mij vraagt, met mijn ps3 controller nooit problemen gehad....zullen wel aanloopproblemen zijn zullen we maar denken...

• Daveyvanvliet
Even snel een vraag: Levert Kiala op 1e en/of 2e kerstdag ?
Want ik kreeg vanacht (24-12-2013 00:34) een bericht dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum en dat het pakket elk moment bij het kiala punt kan worden afgeleverd, Het kiala punt is open op 1e/2e kerstdag, maar ik weet niet zeker of Kiala wel levert op die dagen.

• kurk_droog
harrytasker schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:18:
[...]

Phew zijn die controllers zo slecht gefabriceerd? Of net een slechte batch? 3 in 10 dagen is wel erg veel als je het mij vraagt, met mijn ps3 controller nooit problemen gehad....zullen wel aanloopproblemen zijn zullen we maar denken...
Ik stuur mijne vrijdag op met een stick die stroef gaat / blijft hangen en ook al snel gladder werd. Hopelijk krijg ik een nieuwe uit een goede batch.

• harrybeuker
er is nog geen 2e batch kurk droog. Heb zelf nu 3 controllers gehad die niet goed waren en de 4e en 5e stuur ik na kerst op. CHAOS dus! wel al 4 keer een nieuwe gehad

• harrybeuker
harrytasker schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:18:
[...]

Na ongeveer 10-15 uur spelen merk je dat de L1 en R1 stroever wordt. Daarna gaan ze vast zitten

• Sovereign
dkln schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:48:
Gisteren bij Amazon besteld en vandaag een PS4 in huis (omdat ik het wachten bij bol.com zat was). Maar... helaas... een blauw pulserende lampje (de welbekende blue light of death).

Vanmiddag contact gehad met PS support. Zou een mailtje met instructies ontvangen (tot op de heden nog niet ontvangen). Hoe gaat dat verder eigenlijk?
Vervelend. Al geprobeerd om de BLOD zelf te fixen? Het is het proberen waard.

• Daveyvanvliet

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-06 18:33

Co.uk?

Trouwens je hebt 2 verzendopties.. Kiala en spring global.. Zijn verschillen in verzendproces???

[Voor 9% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 25-12-2013 12:57]

• dkln
Ja co.uk. Ik heb geen idee want ze zouden mij een mail sturen met retour instructies. Tot op heden niks van Sony verder meer gehoord.

• san.okk
  • Niet online
Daveyvanvliet schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:03:
Het zou me verbazen. Daarnaast leveren ze het pakket af op het kiala punt waar je hem ook heb weggebracht. Is die winkel geopend tijdens kerst?

• Daveyvanvliet
Ja mijn kiala punt is geopend op 1e en 2e kerstdag.

• TheHero
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-11 16:54

Bij mij precies hetzelfde verhaal, ook bij amazon.co.uk besteld...

• FlasHie_FlaSh
Lekker dan allemaal blod via co.uk

• GlennVd
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:22
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met garantie van PS4's uit het buitenland? Aangezien er hem hier veel van amazon.co.uk hebben gehaald zou het geen problemen mogen opleveren als ik er eentje uit de VS meebreng?

• Bitfighter
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:43

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Gek genoeg valt de VS buiten de EU, dus geen garantie in NL.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• TheHero
GlennVd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 03:18:
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met garantie van PS4's uit het buitenland? Aangezien er hem hier veel van amazon.co.uk hebben gehaald zou het geen problemen mogen opleveren als ik er eentje uit de VS meebreng?
Als je de PS4 binnen Europa importeert, heb je in heel europa garantie. Als je er eentje uit de VS importeert, moet je em dus naar Sony USA sturen voor garantie.
Bron: Twitter @PlaystationNL een tweet van 23 december

• Achelois1
Sony net weer gesproken. Mijn 2e BLOD mag direct naar hen opgestuurd worden, zonder Kiala. (fijn)

Gevraagd naar iets van coulance (achterhouden van controller door mij oid), maar dit was niet aan de orde op dit moment.

• Daveyvanvliet
Heb mijn PS4 nog steeds niet binnen.

24-12-2013 00:34 - Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.

Tot op heden nog steeds geen email gehad dat ik mijn pakket kan ophalen bij het Kiala punt, moet ik me zorgen maken en/of bellen ?
Op dit forum hebben de meeste hun PS4 binnen een week terug, ik zit nu al bijna 2 weken te wachten...

Ik heb mijn ps4 17 December naar Sony gestuurd.

[Voor 5% gewijzigd door Daveyvanvliet op 27-12-2013 14:52]

• FlasHie_FlaSh
Kan iemand mij helpen want ik snap er niks van hoe te versturen via Kiala.

Ik heb RMA aangevraagd en bevestiging gehad. In deze bevestiging staat dat je RMA nummer tevens je verzendnummer is voor Kiala. Ik ben dus langs geweest bij mijn Kiala punt maar zij kunnen hem niet verzenden met dat nummer.. Tevens de barcode hebben zij ook niks aan (die is volgens mij voor Sony bedoelt)

Er staat verder ook helemaal geen adres bij in de mail.

[Voor 9% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 27-12-2013 15:06]

• dkln
TheHero schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:13:
[...]

Bij mij precies hetzelfde verhaal, ook bij amazon.co.uk besteld...
Nou hij is inmiddels onderweg hoor. Na nabellen via helpdesk kreeg ik mailtje alsnog toegestuurd (was eerder verstuurd maar mailadres was verkeerd ingetikt oid). Hij is nu bij het Kiala punt en hopelijk snel onderweg!

• dkln
FlasHie_FlaSh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:05:

Ik heb RMA aangevraagd en bevestiging gehad. In deze bevestiging staat dat je RMA nummer tevens je verzendnummer is voor Kiala. Ik ben dus langs geweest bij mijn Kiala punt maar zij kunnen hem niet verzenden met dat nummer.. Tevens de barcode hebben zij ook niks aan (die is volgens mij voor Sony bedoelt)

Ja dat klopt. Adres is niet nodig.

Dat RMA nummer is een soort "pincode" (/ referentienummer) die diegene die het pakketje in ontvangst neemt (Kiala punt) in moet tikken als deze voor "SCE RMA" kiest. Bij mijn lokale Kiala punt konden ze de ontvangende partij (Sony) in eerste instantie ook niet vinden.

[Voor 0% gewijzigd door dkln op 27-12-2013 16:06. Reden: typo]

• Krishhh
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:43
FlasHie_FlaSh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:05:

Je moet het versturen naar "Playstation". Kiala ziet in hun systeem alleen playstation staan, dus niet het sce rma gedeelte.

Als u uw product afgeeft, zorg er dan alstublieft voor dat de naam: Playstation SCE RMA en het RMA nummer xx op de doos staat.

PSN: TheKrish

• TheHero
Heb dinsdag mijn PS4 bij mijn Kiala punt ingeleverd, maar ik ben vergeten de barcode (die helemaal onderaan de mail) op de doos te plakken... Is dit erg?

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 19:08
TheHero schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:36:
Heb dinsdag mijn PS4 bij mijn Kiala punt ingeleverd, maar ik ben vergeten de barcode (die helemaal onderaan de mail) op de doos te plakken... Is dit erg?
Ja nu krijg je hem nooit meer terug. :+ oOo

• FlasHie_FlaSh
Het is me gelukt om me ps4 bij kiala in te leveren. Er stond nu een meer capable medewerker. Nu (rustig) wachten..
Ja hoor , vandaag eindelijk mijn PS4 binnen , netjes aangesloten maar geen beeld en/of geluid.

Alleen het knipperende blauwe licht , wat kan ik proberen voor ik garantie aanvraag?

• dkln
Ff googlen: http://community.us.plays...-PS4-Issues/td-p/42154071

Ik geloof wel dat dit bij ongeveer niemand wat uithaalt.

[Voor 19% gewijzigd door dkln op 28-12-2013 13:43]

dkln schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:43:
Ff googlen: http://community.us.plays...-PS4-Issues/td-p/42154071

Ik geloof wel dat dit bij ongeveer niemand wat uithaalt.
Dus bij een blauw knipperend licht ps4 is ie gewoon kapot en niks aan te doen?

• niels1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-01 15:46
Beste,

Vandaag playstation 4 binnen gekregen. Ik sluit hem aan en alles werkt perfect. Nu gaf de ps4 een update aan. Deze uitgevoerd en vanaf dat moment start PS4 niet meer op maar krijg ik elke keer een beeld vol sneeuw voor een paar seconden. Het lijkt of hij niet volledig doorstart.

Kan ik hier iets aan doen? Of zijn er methodes voor een reset?
niels1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:17:
Beste,

Vandaag playstation 4 binnen gekregen. Ik sluit hem aan en alles werkt perfect. Nu gaf de ps4 een update aan. Deze uitgevoerd en vanaf dat moment start PS4 niet meer op maar krijg ik elke keer een beeld vol sneeuw voor een paar seconden. Het lijkt of hij niet volledig doorstart.

Kan ik hier iets aan doen? Of zijn er methodes voor een reset?
Aanknop meer dan 7 seconden ingedrukt houden.

• niels1
  • Laatst online: 26-01 15:46
Dennis585 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:19:
[...]

Aanknop meer dan 7 seconden ingedrukt houden.
Thanx, hij sluit dan wel af maar zodra ik hem aanzet. Sneeuw....?
Kapot? door update?
niels1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:21:
[...]

Thanx, hij sluit dan wel af maar zodra ik hem aanzet. Sneeuw....?
Kapot? door update?
Ik weet het niet , ik heb zelf het knipperende blauwe licht probleem waarbij ik geen beeld en geluid krijg.

Ik wacht ook op hulp van mensen hier.

• FlasHie_FlaSh
Dennis585 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:46:
[...]

Ik weet het niet , ik heb zelf het knipperende blauwe licht probleem waarbij ik geen beeld en geluid krijg.

Ik wacht ook op hulp van mensen hier.
Blod oftewel dood. Na het blauwe licht hoor je wit licht te krijgen en beeld/geluid.

Rma link in start postec

• Sovereign
BLOD is niet per definitie 'dood'. Ik had dat bij mijn PS4 ook, na de update. Vervolgens wat oplossingen van internet geprobeerd en dat werkte.
Sovereign schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:04:
BLOD is niet per definitie 'dood'. Ik had dat bij mijn PS4 ook, na de update. Vervolgens wat oplossingen van internet geprobeerd en dat werkte.
Welke oplossingen?

• FlasHie_FlaSh
Sovereign schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:04:
Er zit verschil tussen blod direct uit doos of na update.

Na update: blod = fix nog mogelijk
Direct uit doos: blod = rma

• Figuur84
  • Laatst online: 21-03 17:45
Ik maak mij toch wel zorgen over de problemen met de dualshock 4, en dan met name van de sticks (en het rubber). Als je hierover zoekt op Google komt er genoeg naar boven. Al veel mensen hier met het probleem?

[Voor 32% gewijzigd door Figuur84 op 28-12-2013 23:24]

• teddek
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-05-2014

teddek

to Root or not to Root...

Figuur84 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:22:
Ik maak mij toch wel zorgen over de problemen met de dualshock 4, en dan met name van de sticks (en het rubber). Als je hierover zoekt op Google komt er genoeg naar boven. Al veel mensen hier met het probleem?
Doe je er toch aftermarket rubber doppies op. Kosten één euro oid.

met een gebalde vuist, kan je niets door de vingers zien...

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:16
Zoals de heer boven mij zegt: grips. Maar ik zou niet de cheapass versies nemen. Doe je veel racen\shooters? Ga dan eens naar de Kontrol Freeks enzo kijken, kan je ook in NL kopen geloof ik _/-\o_ Ik had goedkopere aftreksels daarvan maar die werkten al prima. En ja, voor shooters is het wennen, maar je zal wel accurater worden als je er mee oefent :9

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Helemaal niks nog. Heb er iets van 20 uur AC4 in zitten, SP van Killzone uitgespeeld en nog wat losse sessies met de PS Plus games.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:36
Hier al 50 uur bf4 gespeeld,fifa14 zeker rond 20 uur en ghosts ook.Ze zien er nog top uit :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Bol.com gemailed ivm dode ps4.

Antwoord : je moet bij Sony zijn.

RMA aangevraagd via website van topicstart.

Email wat ik op moet sturen :

Gelieve enkel de volgende componenten op te sturen, die ook op de RMA pagina vermeld stonden toen u de aanvraag indiende:

- PS4 Console
- PS4 Controller
- PS4 Harde Schijf
- PS4 Kabels

U dient de zending binnen 30 dagen op te sturen na de aanvraag bij SCE Benelux. Gelieve de retour label te gebruiken die u per email van onze Post Partner SPRING toegezonden krijgt na uw aanvraag.

De volgende toebehoren moeten in het pakket in zitten:
-Kopie van aankoopbewijs, of een bankafschrift waarop de aankoopdatum van het product staat
-Kopie van deze email bevestiging
-De bijbehorende componenten die te samen met het type product moeten worden opgestuurd.

Het garantielabel dient intact en onbeschadigd te zijn. Zodra het product ontvangen is, wordt de garantielabel gecontroleerd en in het geval dat deze niet intact en onbeschadigd is dan zult u de kosten dienen te betalen van de vervangende eenheid(heden) en deze moet eerst betaald worden voordat deze verzonden wordt

Zodra wij uw vervangende eenheid(heden) hebben ontvangen, wordt uw bestelling verwerkt en verzonden.

Sony Nederland bla bla bla.

Maar allemaal ff doen dan voor de hobby gaming.

• iamzero456
  • Laatst online: 09:46
Raar dat Bol.com je nu al doorverwijst naar Sony. Je hebt een overeenkomst met BOL en niet met Sony. Bol moet het voor je oplossen of zelfs een nieuwe sturen als hij echt stuk blijkt te zijn. Ik dacht dat ze daar altijd wel coulant in waren. Zeker met duur spul zoals dit

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 19:08
Dennis585 schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:06:
Bol.com gemailed ivm dode ps4.

Antwoord : je moet bij Sony zijn.

RMA aangevraagd via website van topicstart.

Email wat ik op moet sturen :

Gelieve enkel de volgende componenten op te sturen, die ook op de RMA pagina vermeld stonden toen u de aanvraag indiende:

- PS4 Console
- PS4 Controller
- PS4 Harde Schijf
- PS4 Kabels

U dient de zending binnen 30 dagen op te sturen na de aanvraag bij SCE Benelux. Gelieve de retour label te gebruiken die u per email van onze Post Partner SPRING toegezonden krijgt na uw aanvraag.

De volgende toebehoren moeten in het pakket in zitten:
-Kopie van aankoopbewijs, of een bankafschrift waarop de aankoopdatum van het product staat
-Kopie van deze email bevestiging
-De bijbehorende componenten die te samen met het type product moeten worden opgestuurd.

Het garantielabel dient intact en onbeschadigd te zijn. Zodra het product ontvangen is, wordt de garantielabel gecontroleerd en in het geval dat deze niet intact en onbeschadigd is dan zult u de kosten dienen te betalen van de vervangende eenheid(heden) en deze moet eerst betaald worden voordat deze verzonden wordt

Zodra wij uw vervangende eenheid(heden) hebben ontvangen, wordt uw bestelling verwerkt en verzonden.

Sony Nederland bla bla bla.

Maar allemaal ff doen dan voor de hobby gaming.
geldt er geen koop op afstand?Dan gelden nog extra regels ten opzichte van winkel verkoop omdat je het geleverde product niet hebt kunnen zien in de winkel.

Ik heb jaren gewerkt in de mobiele telefonie en daar gelden ook DOA regels. binnen 8 dagen zijn we verplicht een ander toestel ervoor te leveren en het oude toestel op te sturen naar de leverancier.

Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

De overheid heeft speciale regels gemaakt over Koop op afstand.
voorbeelden:
U koopt iets via een postorderbedrijf.

Verder heb je natuurlijk ook zichttermijn bij wet koop op afstand, en dat kun je gebruiken want je bent niet tevreden over het product omdat het simpelweg niet werkt. Ik zou iig zelf geen moeite gaan doen maar morgen eens even bellen met bol.com ;)

[Voor 108% gewijzigd door Rubenk84 op 29-12-2013 19:32]

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

als je er op staat zal bol.com het voor je afhandelen, dit zijn ze inderdaad verplicht,
maar ze adviseren je om direct naar Sony te gaan.
Zelf omruilen kan bol niet, want er is geen voorraad.
En als je het perse door bol wilt laten afhandelen, zal het zeker een week langer duren.
Want zij sturen het dan ook gewoon door naar sony, en dan moet het weer van bol terug naar jou toe.

@hierboven,
wet koop op afstand is leuk en aardig, maar daar heeft hij geen nieuwe PS4 mee, want geen voorraad.
Als je gewoon naar Sony belt heb je (wanneer er geen complicaties zijn) in ong. een week een andere.

[Voor 22% gewijzigd door M a r c o op 29-12-2013 19:35]

• Daveyvanvliet
Er staat nu al sinds 24-12-2013 00:34 :
"Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is."

Maar ik heb nog steeds geen email gehad dat ik mijn PS4 kan ophalen op het kiala punt, terwijl ik op dit forum zie, dat mensen nadat ze deze melding kregen de dag erna hun PS4 konden ophalen.
Moet ik me zorgen maken ?

Heb zojuist mail gehad!, nu even ophalen _/-\o_ _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door Daveyvanvliet op 30-12-2013 11:25]

Ik heb de Email van Post Partner Spring nog niet gehad met de verzendsticker die je moet uitprinten.

Is het normaal dat het wat langer duurt voor je die Email krijgt?

• Bitfighter
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:43

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Daveyvanvliet schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:26:
Er staat nu al sinds 24-12-2013 00:34 :
"Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is."

Maar ik heb nog steeds geen email gehad dat ik mijn PS4 kan ophalen op het kiala punt, terwijl ik op dit forum zie, dat mensen nadat ze deze melding kregen de dag erna hun PS4 konden ophalen.
Moet ik me zorgen maken ?

Heb zojuist mail gehad!, nu even ophalen _/-\o_ _/-\o_
Gefeliciteerd, dan je knallend het nieuwe jaar ingaan!

Sinds vrijdag heb ik mijn nieuw uit doos stukke ps4 (blod, knack bundel. china) ingeleverd bij een kiala punt.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• FlasHie_FlaSh
Dennis585 schreef op maandag 30 december 2013 @ 07:11:
Ik heb de Email van Post Partner Spring nog niet gehad met de verzendsticker die je moet uitprinten.

Is het normaal dat het wat langer duurt voor je die Email krijgt?
Ik had ook voor spring gekozen.. Geen verzendlabel. Vervolgens contact met sony support en die zei opnieuw aanmelden en dan voor kiala kiezen
FlasHie_FlaSh schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:59:
[...]

Ik had ook voor spring gekozen.. Geen verzendlabel. Vervolgens contact met sony support en die zei opnieuw aanmelden en dan voor kiala kiezen
Wat een rommel daar bij Sony , ik ga mijn geld terug vragen rechtstreeks bij Bol.com.

Dan voorlopig maar geen *** ***station 4.

:( :( :(

Edit : zo gezegd zo gedaan , retour aangevraagd en vervangend exemplaar staat al in bestelling.

:P :P :P

[Voor 11% gewijzigd door Dennis585 op 30-12-2013 12:34]

• Daveyvanvliet
Net me PS4 aangesloten, Gelukig geen BLOD,
18 december ingeleverd bij Kiala
30 december terug,
Ging toch wel redelijk snel (Kerst zat er ook nog tussen)

• Boldarak
Daveyvanvliet schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:16:
Net me PS4 aangesloten, Gelukig geen BLOD,
18 december ingeleverd bij Kiala
30 december terug,
Ging toch wel redelijk snel (Kerst zat er ook nog tussen)
Lekker, ik heb minder mazzel

Hier 20-12 ingeleverd, en pas nu weg uit het Kiala verzamelpunt. Ik ben tot nu toe niet erg te spreken over het hele Kiala trajaect.

A- Wijze van innemen ging al amateuristisch (Halfords), leken wel of ze niet wisten wat ze moesten doen
B- 10 dagen om een pakket naar een sorteercentrum te brengen? Common, het is 2013. (en ja natuurlijk zitten de feestdagen er tussen, maar 10 dagen?)

Helaas, ik heb het er maar mee te doen.....gelukkig vervelen we ons natuurlijk niet ;)

edit: en ik had nog geen games gekocht, wilde dat na het aansluiten doen. Een geluk bij een ongeluk, MM games nu 3 halen 2 betalen _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door Boldarak op 30-12-2013 17:07]

PSN ID = OTL002

• Anoniem: 198824
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Net PlayStation 4 opgehaald bij Kiala, via Bol.com in augustus! besteld.
Aansluiten en.... BLOD :( :( :(
Geen van de geboden oplossingen werkt.
Recovery/Safe mode werkt niet.
Gaat dus retour... verwachte levertijd plm. 7 weken :(

• Boldarak
Anoniem: 198824 schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:24:
Net PlayStation 4 opgehaald bij Kiala, via Bol.com in augustus! besteld.
Aansluiten en.... BLOD :( :( :(
Geen van de geboden oplossingen werkt.
Recovery/Safe mode werkt niet.
Gaat dus retour... verwachte levertijd plm. 7 weken :(
Stuur hem nou direct terug naar Sony Playstation, daar ligt nog (extra) voorraad om evt defecte machines om te kunnen ruilen. Even bellen en het is zo geregeld, wat niet weg neemt dat het gewoon *** is om een nieuwe console aan te sluiten en er achter te komen dat hij defect is.

PSN ID = OTL002

Boldarak schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:26:
[...]

Stuur hem nou direct terug naar Sony Playstation, daar ligt nog (extra) voorraad om evt defecte machines om te kunnen ruilen. Even bellen en het is zo geregeld, wat niet weg neemt dat het gewoon *** is om een nieuwe console aan te sluiten en er achter te komen dat hij defect is.
Nee , ik had alleen maar gezeur en gewacht op emails enzo bij Sony RMA.

Gewoon zsm terug naar de online winkel sturen.

• dkln
Vrijdagmiddag BLOD opgestuurd via Kiala en nog steeds de status "Het Pakket is ingeleverd in het Kiala Punt en zal naar het sorteercentrum van Kiala verzonden worden.".

Lijkt er op dat dit nog lang kan duren :(

• Daveyvanvliet
@ dkln

Kiala levert alleen op werkdag (Maandag t/m vrijdag, en in belgie Dinsdag t/m zaterdag)
dus het is logisch dat het pakket nog niet is aangekomen in het sorteercentrum.

• san.okk
  • Niet online
Dennis585 schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:56:
[...]

had 'm binnen een week terug via Sony waarvan 3 dagen kiala geneuzel. Viel me niet tegen.

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:52
Dennis585 schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:56:
[...]

Wat schiet je daar nou mee op? dan krijg je je geld terug, maar geen nieuwe PS4.
Vraag gewoon een RMA aan bij Sony, stuur hem terug, hoe kut dat Kiala ook is en je krijgt een nieuwe PS4
Jurgen1989 schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:38:
[...]

Wat schiet je daar nou mee op? dan krijg je je geld terug, maar geen nieuwe PS4.
Vraag gewoon een RMA aan bij Sony, stuur hem terug, hoe kut dat Kiala ook is en je krijgt een nieuwe PS4
Nee , ik heb gekozen voor een vervangend exemplaar , een ps4 in 2013 was gewoon niet voor mij.

Ik heb er ook flink van gebaald hoor geloof me.

Gelukkig hebben we 2014 nog en dat morgen al.

_/-\o_

• dkln
Ja hoor... email adres is verkeerd overgenomen door Sony. Daardoor kan ik de status niet checken bij Moduslink en krijg ik nu geen mail wanneer er een nieuwe klaarstaat van Kiala.

Mail adres kon niet worden aangepast door de helpdesk. Oplossing van de helpdesk: bel volgende week maar weer een keertje.

Het hele verzendproces is tot nu toe bijzonder knullig en onprofessioneel :(

[Voor 13% gewijzigd door dkln op 02-01-2014 10:26]

• TheHero
Status is sinds 30-12: "Het pakket is ontvangen in het sorteercentrum van Kiala en wordt teruggezonden naar uw webshop - Uw webshop zal na ontvangst van uw pakket u verder kunnen informeren."
Als ik naar de RMA status ga van de eerste post, staat er "Completed".
Wat kan ik nu verwachten? Wanneer kan ik mijn ps4 verwachten?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee