Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-06 11:33
quote:
mikkelnl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:54:
[...]

Zuid Holland, vlak bij R'dam.

[...]

Wordt i.i.g. een spannend moment straks bij het aanzetten ja ;)

Vraag me echt af waarom dit allemaal nou zo heftig moest zijn toen ik 'm aanmeldde als DOA, het meest positieve wat ze zeiden was "heel misschien 1,5 week"... maar goed... 8)
Ben benieuwd :)
In mijn geval blijft die spanning waarschijnlijk wel een paar dagen aanhouden, aangezien mijn probleem met de PS4 zich pas een paar dagen later aandeed.

• mikkelnl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:40
quote:
ashemedai schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:56:
[...]

Krijg haast het idee dat jij de eerste PS4 bij mijn Kialapunt was (kreeg te horen dat ik de tweede was die ze daar verwerkt hadden).

Barendrecht toevallig? :)

Edit: OMG, zie dat de mijne nu van InProcess naar Completed is gegaan. Voor de herhaling, was dinsdagochtend bij Kiala afgeleverd, woensdag in soorteercentrum aangekomen.
Nope, nieuwerkerk ;)

Ik ga nu het pakket ophalen.

Oldskool NL.nl

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Nou ik heb hem, en deze werkt vooralsnog wel.
Ben nu in het setup menu.

en beste van alles....
Ik heb inderdaad een volledige nieuwe doos ontvangen met alles er op en er aan.
Dus gratis een extra set kabels, headset en controller _/-\o_
compensatie voor het ongemak zullen we maar zeggen. ;)

edit:
replacement model is een "made in China"

M a r c o wijzigde deze reactie 06-12-2013 15:56 (7%)

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-06 18:39
Dat is wel heel nice Marco, gratis 2e controller!

Komen ze niet allemaal uit China? :P

Clubsport ED40 GTI

• Krishhh
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 11:33
Ook zojuist de Shipment Confirmation email‏ gehad.

Ben benieuwd of ik een ps3 krijg of ps4 :P

Had overigens wel alles ingeleverd, dus ben benieuwd of ik ook een extra controller krijg.

PSN: TheKrish

• mikkelnl
quote:
M a r c o schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:42:
Nou ik heb hem, en deze werkt vooralsnog wel.
Ben nu in het setup menu.

en beste van alles....
Ik heb inderdaad een volledige nieuwe doos ontvangen met alles er op en er aan.
Dus gratis een extra set kabels, headset en controller _/-\o_
compensatie voor het ongemak zullen we maar zeggen. ;)

edit:
replacement model is een "made in China"
Same here, ook alles dubbel en so far werkt deze prima... straks HD vervangen enz ;)

Oldskool NL.nl

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:24

Nohead

PSN ID: Nohead

Nice, 2e controller gratis. Hoeven we die iig niet meer te kopen.
Dan alleen nog maar een camera er bij aan te schaffen voor paar tientjes en een kadobon tegoed :D

Heb ik dan wellicht toch me grote killzone bundel ipv kleine bundel.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• MachielE
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-07-2015
Ik moest mijn controller meesturen :o En ze hadden die van mij nog niet terwijl ik hem zaterdag heb opgestuurd... Heb ik weer net

• ashemedai
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20
Met andere woorden: de vertraging van Kiala is dan wel irritant, maar Sony komt tot op heden hun afspreken wat betreft omruilen voor nieuwe consoles goed na. Toch?

• mikkelnl
quote:
MachielE schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:27:
Ik moest mijn controller meesturen :o En ze hadden die van mij nog niet terwijl ik hem zaterdag heb opgestuurd... Heb ik weer net
Wow, da's niet best. Dus hier kan je niks vinden?
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx
quote:
ashemedai schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:51:
Met andere woorden: de vertraging van Kiala is dan wel irritant, maar Sony komt tot op heden hun afspreken wat betreft omruilen voor nieuwe consoles goed na. Toch?
Bij mij i.i.g. wel.

Oldskool NL.nl

• Infinity88
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-12-2017
Op vrijdag 29/11 had ik mijn PS4 binnengebracht in een kiala punt.
Op zaterdag 30/11 07:27 werd het retour gezonden naar het sorteercentrum van kiala.
Op dinsdag 03/12 10:24 was het pakket onderweg naar of aangekomen bij de verkoper.
Vandaag staat nog steeds inProcess op de rma pagina van sony. Tegen dit tempo ga ik de 15 dagen wel halen denk ik. Kiala werkt precies wel een stuk trager vanuit België.

• Kensuke
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 18:05
Oef, ik kreeg net als de meeste hier donderdagmiddag een mail van Sony dat ze een nieuwe PS4 hadden verstuurd. Anderen konden donderdag op de Kiala-site zien dat het al bij het sorteercentrum was en vanmiddag dus ophalen. Bij mij is de laatste status nog steeds dat Sony het pakket bij Kiala heeft aangemeld, dus het is nog steeds niet aangekomen bij het sorteercentrum.

Begin bijna vermoeden dat het pakket kwijt is.

• BonJonBovi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
quote:
MachielE schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:27:
Ik had hem ook zaterdag verstuurd en vandaag gebeld of ze hem niet al hadden ontvangen. Dat was niet het geval volgens de helpdesk. Maar vandaag wel al een mail gehad dat een vervangende ps4 onderweg naar het kialapunt is.
Dus heb nog even geduld!

• ashemedai
Hoe haal je uit de mail van Sony de juiste data voor het traceren op de Kiala site? Kan het ueberhaupt?

• BonJonBovi
quote:
ashemedai schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:54:
Hoe haal je uit de mail van Sony de juiste data voor het traceren op de Kiala site? Kan het ueberhaupt?
De code na AWB moet je invoeren op de kiala website.

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
console binnen. Keurig binnen de week moet ik zeggen! Nu dus eindelijk aan de slag.

PSN: SAND3R-83

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:05
ik vrees dat mijn 3e controller ook binnenkort gaat begeven. De L1 geeft al haperingen maar nog niet vaak. Ik speel er dit weekend nog mee door en anders stuur ik die ook weer op. Ben nu al 2 controllers verder en waarschijnlijk is mijn derde ook naar de poeier. Komt er ook een revisie 2 van deze controller? zie ook al veel mensen controllers hebben waarbij het rubber loslaat. Dit is toch te gek voor woorden of niet? Er moeten veel meer mensen zijn toch waarbij de L1 of R1 vast blijft zitten? Je maakt mij niet wijs dat ik 3 achter elkaar volgende controllers heb gekregen waarbij dit het het geval is

• jorjo
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-10-2014
De mail vanmiddag ook gekregen vaan kiala.

Morgen even ophalen. Had geen tijd vanmiddag :(

• maswa1414
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-06 22:49
quote:
jakz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:46:
ik vrees dat mijn 3e controller ook binnenkort gaat begeven. De L1 geeft al haperingen maar nog niet vaak. Ik speel er dit weekend nog mee door en anders stuur ik die ook weer op. Ben nu al 2 controllers verder en waarschijnlijk is mijn derde ook naar de poeier. Komt er ook een revisie 2 van deze controller? zie ook al veel mensen controllers hebben waarbij het rubber loslaat. Dit is toch te gek voor woorden of niet? Er moeten veel meer mensen zijn toch waarbij de L1 of R1 vast blijft zitten? Je maakt mij niet wijs dat ik 3 achter elkaar volgende controllers heb gekregen waarbij dit het het geval is
Je schijnt niet de enige te zijn,google maar eens op ds4 sticking en je zult zien dat het te vaak voorkomt. :(
Een serieus probleem! Dat er hier en daar wat consoles zijn die DOA zijn okay, maar een controller hoort gewoon goed te zijn. Overigens ben ik wel positief over de snelheid van Sony m.b.t.het leveren van een nieuwe console in geval van defect wat ik hier lees...dat dan weer wel :)

• DRAGATA
  • Laatst online: 09-04-2014
Hoi. Ik had het zelfde probleem. Blue Light of death. Maag ik vragen.. Ik heb mijn ps4, controller en alles(behalve de killzone) op e 4dec via Kiala gestuurd. Bij Kiala heb ik sinds 05 Dec nog steeds de status: ''Het pakket is ontvangen in het sorteercentrum van Kiala en wordt teruggezonden naar uw webshop - Uw webshop zal na ontvangst van uw pakket u verder kunnen informeren.''
Moet dat verandern of ik zal nu een mail van Sony verwachten? Wat gebeurt er vervolgens? Mijn RMA status kan ik naturlijk ok niet kijken. Het zegt dat als ik mijn logingegevens vergeten ben, moet ik dan Sony bellen.
Dank je wel :)

DRAGATA wijzigde deze reactie 07-12-2013 11:30 (4%)

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
DRAGATA schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:25:
..Bij Kiala heb ik sinds 05 Dec nog steeds de status: ''Het pakket is ontvangen in het sorteercentrum van Kiala en wordt teruggezonden naar uw webshop - Uw webshop zal na ontvangst van uw pakket u verder kunnen informeren.'' ..
Het eerste dat je na deze status ontvangt, is het bericht van Sony dat de vervangende unit opgestuurd is.
Dit kwam bij mij 2 werkdagen na de laatste Kiala status.
Dus mogelijk krijg je die mail maandag, en kun je dinsdag of woensdag hem weer afhalen op het Kiala punt.

• DRAGATA
Dank u voor het antwoord, Marco. :) Ik hoop dat het zo snel gebeurd! En wanneer heeft u de status van de RMA gekrijgt als completed?

• ashemedai
quote:
DRAGATA schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:01:
Dank u voor het antwoord, Marco. :) Ik hoop dat het zo snel gebeurd! En wanneer heeft u de status van de RMA gekrijgt als completed?
Ben Marco wel niet, maar mijn status ging van woensdag bij soorteercentrum en InProcess bij Sony, naar Completed gedurende de dag op vrijdag.

Off-topic: gekrijgt zou hier gekregen moeten zijn. Toevallig Nederlands aan het leren? :)

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Ik kon mijn status niet meer volgen bij sony omdat die op "canceled" stond.
Maar enkele anderen zoals mikkelnl, die verder bijna dezelfde datums en tijden als mij heeft,
kreeg deze status op donderdag een paar uren voordat de verzendmail van sony RMA kwam.

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-06 13:20
quote:
jakz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:46:
L1 bleef bij mij ook hangen. L1 eruit gepopt, zonder hem open te schroeven, met doekje de binnenkant schoongemaakt, weer erin, problemen weg.

Ruim genomen 5 minuten werk.

Je bespaart je echt 10 jaar van je leven als je dat doet, anders blijf je namelijk steeds hetzelfde krijgen aangezien die controllers allemaal op die manier zijn gemaakt.

• maswa1414
quote:
TheRaven123 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:58:
[...]

L1 bleef bij mij ook hangen. L1 eruit gepopt, zonder hem open te schroeven, met doekje de binnenkant schoongemaakt, weer erin, problemen weg.

Ruim genomen 5 minuten werk.

Je bespaart je echt 10 jaar van je leven als je dat doet, anders blijf je namelijk steeds hetzelfde krijgen aangezien die controllers allemaal op die manier zijn gemaakt.
Hoe heb je het eruit gepopt en met wat? en van bovenaf of onderaf eruit gepopt? wellicht hebben andere tweakers hier iets aan :)

maswa1414 wijzigde deze reactie 07-12-2013 16:45 (3%)

• ashemedai
quote:
maswa1414 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:44:
Hoe heb je het eruit gepopt en met wat? en van bovenaf of onderaf eruit gepopt? wellicht hebben andere tweakers hier iets aan :)

En je hoeft hem hier niet voor open te schroeven zoals in de video gedaan is. Lees de commentaren bij de video ook maar eens.

ashemedai wijzigde deze reactie 07-12-2013 17:15 (5%)

• MachielE
Iemand al iets over een vergoeding gehoord?

• Fakezz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-03 16:37
quote:
maswa1414 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:44:
[...]

Zoals eerder vermeld had ik het met dat uitdraaibaar stukje van de nagelknipper gedaan maar een simpel mesje voldoet. Ongeveer rond deze plek erin gestoken en eruit gepopt, schoongemaakt met een wattenstaafje en daarna terug erin geduwd. Duurt echt maar een minuutje of twee.

http://gyazo.com/69dccd28f0158f67afcbbea30c4eabda

• maswa1414
quote:
Fakezz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:34:
[...]

Zoals eerder vermeld had ik het met dat uitdraaibaar stukje van de nagelknipper gedaan maar een simpel mesje voldoet. Ongeveer rond deze plek erin gestoken en eruit gepopt, schoongemaakt met een wattenstaafje en daarna terug erin geduwd. Duurt echt maar een minuutje of twee.

http://gyazo.com/69dccd28f0158f67afcbbea30c4eabda
Bedankt!! :) nog geen last van het probleem gehad maar het is volgens mij een kwestie van tijd zoals bij iedereen ;) speel zeer veel Fifa namelijk ;) nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg _/-\o_

• Nohead

Nohead

quote:
MachielE schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:30:
Iemand al iets over een vergoeding gehoord?
Je stuurt een kale ps4 heen en krijgt een compleet pakket terug.
Dus een gratis controller plus headset ter waarde van €60. Is dat al niet genoeg als vergoeding?

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• WinterX
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-06 21:26
quote:
jorjo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:51:
De mail vanmiddag ook gekregen vaan kiala.

Morgen even ophalen. Had geen tijd vanmiddag :(
Hoe werkt Kiala? Is het 24/7?

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Nohead schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:06:
[...]
Dus een gratis controller plus headset ter waarde van €60. Is dat al niet genoeg als vergoeding?
Mij hoor je niet klagen hoor ;)
maar ze hebben slechts enkelen gezegd dat ze enkel de console moesten op sturen.
Dus anderen hebben wel alles meegestuurd.
Dus ondanks dat ik blij ben met mijn extra controller, is het zuur voor die anderen.

• mikkelnl
Zo, paar uurtjes kunnen gamen sinds vrijdag op m'n vervangende console, werkt allemaal prima :)

Succes voor iedereen nog met problemen, ik zal hier wat minder vaak komen maar als iemand vragen heeft; PM ff...

Voor de 1st day ongelukkigen; misschien leuk om op PSN elkaar toe te voegen ;)

Mijn tag: MikkelNL

Oldskool NL.nl

• Krishhh
Mijn PS4 werd pas vrijdag verstuurd door sony, dus kan ik het pas vanaf maandag afhalen aangezien kiala niet in het weekend levert.

PSN TheKrish

• MachielE
quote:
Nohead schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:06:
[...]

Ik moest alles opsturen dus nee

• ashemedai
quote:
Hoe lullig het ook is, Sony heeft netjes alles binnen garantietermijnen e.d. opgelost. Dus het is leuk dat je een vergoeding wil, maar Sony staat volledig in haar recht om daar geen gehoor aan te geven.

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
quote:
mikkelnl schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:09:

Voor de 1st day ongelukkigen; misschien leuk om op PSN elkaar toe te voegen ;)

Mijn tag: MikkelNL
zal je even toevoegen. Speel je ook Battlefield 4??

PSN: SAND3R-83

• MachielE
quote:
ashemedai schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:37:
[...]

Hoe lullig het ook is, Sony heeft netjes alles binnen garantietermijnen e.d. opgelost. Dus het is leuk dat je een vergoeding wil, maar Sony staat volledig in haar recht om daar geen gehoor aan te geven.
Ik heb hem nog niet hoor? Klantenbinding? Juist voor de mensen die hem zo vroeg hebben besteld is het netjes om een kleine vergoeding te geven omdat ze zo trouw zijn en hun ervaring hierdoor een beetje verpest is na het lange wachten.

• Nohead

Nohead

Pfff mijn status staat al 4 dagen op:
Het pakket is ontvangen in het sorteercentrum van Kiala en wordt teruggezonden naar uw webshop - Uw webshop zal na ontvangst van uw pakket u verder kunnen informeren.

Duurt lang!

Hoelang kan zoiets duren voordat ze dat terug sturen naar een RMA/distributie punt.
Volgens Sony support moet dat toch echt binnen enkele dagen daar aankomen.

We wachten maar weer af tot max 15 werkdagen :(

• Spud82
Die melding staat er bij mijn Kiala-status ook al 4 dagen..

Maar m'n RMA voortgang is zojuist gewijzigd van 'in process' naar 'completed'. Is dat goed nieuws, of moet ik nog niet te vroeg juichen?

• Krishhh
quote:
Spud82 schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:00:
Die melding staat er bij mijn Kiala-status ook al 4 dagen..

Maar m'n RMA voortgang is zojuist gewijzigd van 'in process' naar 'completed'. Is dat goed nieuws, of moet ik nog niet te vroeg juichen?
Betekent dat je pakketje door hun in goede orde ontvangen is.

Vrijdag is mijn ps4 verstuur vanuit sony en zaterdag gesorteerd, betekent dit vandaag of morgen ophalen?

• Nohead

Nohead

Mijn RMA status is nog steeds cancelled, verwacht niet dat daar een update zal komen dan.

• Spud82
Die is vanuit 'in proces' in één keer naar 'cancelled' gegaan? Of heeft ie eerst op 'completed' gestaan ook?

• Nohead

Nohead

Nope, van in process naar cancelled. Maar dat was bij andere ook zo.
Ik heb alleen een kale PS4 verzonden.

• Spud82
Maar wat is dan het verschil tussen van 'in process naar completed' (zoals bij mij) en van 'in process naar cancelled'? (zoals bij jou/jullie).

• MachielE
Bij mij staat ie al een eeuwigheid op InProcess...

• Nohead

Nohead

quote:
Spud82 schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:29:
Maar wat is dan het verschil tussen van 'in process naar completed' (zoals bij mij) en van 'in process naar cancelled'? (zoals bij jou/jullie).
Quote van me zelf 2 december:
Net even gebeld met support.
Hij is canceled omdat ze geen PS4 in het systeem hebben staan en ook geen PS3 gaan terug leveren.
Alle aanmeldingen van PS4's worden gecanceld en daar gaan ze met de hand extra aanmelden.

• Spud82
Thanks, al weet ik nu nog het verschil niet...

Als ik dit zo lees, moet ik me dus zorgen gaan maken dat ik een PS3 opgestuurd krijg? Hij's fijn! :)

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Nohead schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:57:
Pfff mijn status staat al 4 dagen op:
Het pakket is ontvangen in het sorteercentrum van Kiala en wordt teruggezonden naar uw webshop - Uw webshop zal na ontvangst van uw pakket u verder kunnen informeren.

Duurt lang!

Hoelang kan zoiets duren voordat ze dat terug sturen naar een RMA/distributie punt.
Volgens Sony support moet dat toch echt binnen enkele dagen daar aankomen.

We wachten maar weer af tot max 15 werkdagen :(
Er zit nu wel een weekend tussen.
Ik dacht trouwens niet dat Kiala nog een update geeft na die status. Het volgende dat je ontvangt is een mail van Sony dat de vervangende PS4 verstuurd is.
Bij mij en een aantal anderen hadden we dinsdag de status "aangekomen bij kiala" en donderdag de mail van Sony.
Dus bij jou zou ik die dan toch vandaag of uiterlijk morgen verwachten.

edit: tenzij hun voorraad voor vervanging op is natuurlijk }) ;)

M a r c o wijzigde deze reactie 09-12-2013 14:58 (3%)

• Spud82
Hoppa, heb al mail van Sony dat ie verzonden is! Competed, zonder cancelled, was dus prima in deze! :)

• Nohead

Nohead

Ik heb ook net bericht ontvangen van Sony. Cancelled maar nu toch weer onderweg terug naar papa :D

• MachielE
Die van mij ligt bij de bol.com |:(

• Nohead

Nohead

Heb je bevestiging dat ie echt bij bol.com is aangekomen?

• MachielE
Ja dat zegt Kiala... En Sony zei dat hij echt nog niet bij hun was dus het moet bijna wel.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Had je toch wel duidelijk: "Playstation SCE RMA" op de doos gezet?
Die van mij zat ook in een doos van Bol, maar ik had Playstation SCE RMA groot op papier afgedrukt en op de doos geplakt.
Het moet al fout zijn gegaan bij het afgeven op het Kiala punt. Daar word het adres van de ontvanger ingevoerd waar je bij staat.

• MachielE
Ja stond er allemaal op, barcode gescand enzovoort. Dus ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

• cassanway
  • Laatst online: 03-03-2016
Hallo,
ik ben nieuw hier, maar zag dit topic en heb een vraag aan diegene die inmiddels hun nieuwe playstation hebben opgehaald bij een kiala punt.

Ik kreeg een mail van een bevestiging dat ze een nieuwe hebben afgestuurd, maar ze hebben mijn naam helemaal verkeerd gespeld, enige wat klopt is mijn voorletter.

Moet ik mezelf legitimeren als ik mijn pakket afhaal bij het Kiala punt?
zoja, dan heb ik dus een probleem.

• MartijnMaas84
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-12-2013
Even een update.
30 november mijn PS4 met blue light of death ontvangen van bol.com.
contact opgenomen met bol.com. Deze adviseerden direct met Sony
contact op te nemen.
2 december contact met sony RMA. Advies om hem in zijn geheel terug te sturen naar Sony dmv een Kiala punt.
dezelfde dag nog opgestuurd.
5 december een melding ontvangen dat de nieuwe is verstuurd
en vandaag bericht gehad dat ik hem op kon halen.
al met al toch snel gegaan! Buitengewoon vriendelijk
te woord gestaan door Sony.
Ben erg blij met mijn ps4 die nu wel werkt!

• Krishhh
29-11-2013 DOA BLOD
30-11-2013 Ingeleverd bij kiala inc accesoires
3-12-2013 gesorteerd bij kiala
6-12-2013 verzendbevestiging van sony
9-12-2013 PS4 MADE IN CHINA

9-12-2013 20:27 COD Ghost

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
cassanway schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:06:
Moet ik mezelf legitimeren als ik mijn pakket afhaal bij het Kiala punt?
zoja, dan heb ik dus een probleem.
Als je het afhaalbericht van Kiala uitprint en meeneemt, is dat ook al voldoende lijkt me.
Dat had ik gedaan en er werd verder niet om legitimatie gevraagd.

• cassanway
  • Laatst online: 03-03-2016
quote:
M a r c o schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:46:
[...]

Als je het afhaalbericht van Kiala uitprint en meeneemt, is dat ook al voldoende lijkt me.
Dan ga ik daarop hopen, super dankjewel

• Nohead

Nohead

Hoe snel werkt de awb code al om te tracen? Op dit moment krijg ik niks gevonden op de awb code via kiala.nl

edit
in mijn mail van sony staat:
Shipping Method DPEE

Moet daar geen KIALA staan?

edit2
Sony gebeld. Die zeggen niks te kunnen zeggen. Dat ik mijn 15 werkdagen moet afwachten. Ze zien dat de PS4 is vervangen. Maar met verzending hoe en wat weten ze van niks. Zelfs niet met de AWB nummer.

Kiala gemaild die kent de AWB nummer niet. Waar gaat mijn pakket heen???

Nohead wijzigde deze reactie 10-12-2013 11:12 (70%)

• Spud82
Wat raar. Ik zie in mijn mail van Sony nergens 'Shipping Method DPEE' staan. En mijn AWB nummer doet het ook gewoon op kiala.nl. Heb zelfs nog hoop dat ik hem vandaag alweer kan ophalen.

Waar voer je dat AWB-nummer in dan?

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
staat voor "deutsche post euro express" misschien.
wat tegenwoordig DHL zou zijn?

misschien ver gezocht, maar je weet het nooit.

• BonJonBovi
quote:
MachielE schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:46:
Ja stond er allemaal op, barcode gescand enzovoort. Dus ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Die van mij was ook naar Bol.com gestuurd, zonder duidelijke reden. Had afgelopen vrijdag gebeld naar Sony of zij daar iets van wisten en of het pakket al aangekomen was. Het antwoord was nee of beide vragen. Een paar uur later kreeg ik wel een verzendbevestiging van een vervangende playstation die nu intussen bij mij thuis staat.
Ik heb kiala ook gemailt en zij zijn er nu achteraan aan het gaan. Kan goed zijn dat bol.com hem automatisch doorgestuurd heeft naar Sony, maar daar zullen we achter gaan komen.
Rare gang van zaken, zeker.

• Nohead

Nohead

quote:
Spud82 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:39:
Wat raar. Ik zie in mijn mail van Sony nergens 'Shipping Method DPEE' staan. En mijn AWB nummer doet het ook gewoon op kiala.nl. Heb zelfs nog hoop dat ik hem vandaag alweer kan ophalen.

Waar voer je dat AWB-nummer in dan?
www.kiala.nl waar je normaal ook het track and trace nummer invoert.

edit
WTF het wordt met DHL verzonden.... Track and trace is bekend bij DHL.
Maar heb geen idee waar het terecht komt bij Kiala of bij iemand thuis? (adres klopt niet...)

Nohead wijzigde deze reactie 10-12-2013 11:56 (17%)

• Spud82
Nou die van mij is op te halen bij het Kiala-punt.

Al met al toch sneller gegaan dan verwacht.

4 dec: Console, controller en bedrading opgestuurd wegens controller / bluetooth-probleem
10 dec: Weer op te halen

• Spud82
quote:
M a r c o schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:46:
[...]

Nog even voor anderen: ik moet wel degelijk een legitimatiebewijs meenemen bij afhalen. Staat ook in de mail van Kiala en heb het net even telefonisch nagevraagd bij mijn Kiala-punt.

• Nohead

Nohead

Wat een drama voor mij, niet te beschrijven...

Sony snapt er zelf ook niks meer van hoe het kan dat mijn zending via DHL terug komt. Ik heb vandaag nu al 4 of 5x gebeld dat ze eens nu er echt fatsoenlijk achter aan gaan en me niet weg sturen met mr. u moet 15 dagen wachten.

Status nu:
DHL is onderweg naar een verkeerd adres wel bij mij in de buurt.
DHL kan geen adres wijziging vanuit mijn kant doorvoeren
Sony gaat geen contact opnemen met DHL voor een adres wijziging.
Moduslink supervisor gaat er nu zelf achteraan en contact opnemen met RMA center supervisor.
Ze beloven me vanmiddag terug te bellen.

Als er nu nog niks van een compensatie komt voor alle ellende waar je zelf achteraan moet dan weet ik het ook niet meer.

Status Belminuten = op :S

edit
Sony Support: We gaan je een nieuwe opsturen via Kiala.

Nohead wijzigde deze reactie 10-12-2013 15:18 (4%)

• harrybeuker
Morgen gaat de 3e controller richting sony. Bij de eerste 2 zaten L1 vast nu bij de 3e zit R1 vast. Ik heb nog niet fatsoenlijk een game met mijn vriendin op de ps4 kunnen spelen :(

Mij is verteld dat de baas ingelicht zou worden en een betere oplossing wordt gezocht. Mij kon nog niet verteld worden of er een 2e revisie zal komen van de ps4 controller

balen :(

• MachielE
quote:
Michiel1231 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:45:
[...]

Die van mij was ook naar Bol.com gestuurd, zonder duidelijke reden. Had afgelopen vrijdag gebeld naar Sony of zij daar iets van wisten en of het pakket al aangekomen was. Het antwoord was nee of beide vragen. Een paar uur later kreeg ik wel een verzendbevestiging van een vervangende playstation die nu intussen bij mij thuis staat.
Ik heb kiala ook gemailt en zij zijn er nu achteraan aan het gaan. Kan goed zijn dat bol.com hem automatisch doorgestuurd heeft naar Sony, maar daar zullen we achter gaan komen.
Rare gang van zaken, zeker.
Heel raar inderdaad, had Sony nog maar eens gebeld en ze zeiden dat ze er mee bezig. Alleen dat zeggen ze nu al de hele tijd. Heb het idee dat het pakketje van de aardbol verdwenen is want niemand weet waar die is. Dit gaat volgens mij nog heel lang duren

• ashemedai
Dinsdag 3 december pakket bij Kialapunt afgeleverd.
Woensdag 4 december bij sorteercentrum aangekomen.
Vrijdag 6 december heeft Sony RMA nieuwe PS4 bij Kiala afgegeven.
Dinsdag 10 december pakket opgehaald bij Kialapunt.

Tot op heden lijkt alles goed te gaan, machine lijkt ook stuk minder warm te worden dan de vorige. Beiden een zwarte CUH-1004A uit China.

Enige nadeel is PS4 weer als primary PS4 te zetten (als je vorige een baksteen was), moet je eerst al je bestaande registraties wegvagen, dus ook je Vita en PS3 en dan weer aanmelden.

• DRAGATA
Netjes dat het bij jullie maar een week heeft geduurd. Op 4 Dec heb ik de PS4 bij de Kialapunt afgeleverd. Het is vandaag de 11Dec. en ik heb de email van Sony nog steeds niet ontvangen. Jammer.

• Nohead

Nohead

Gisteren hebben ze mij ook toegezegd meteen een PS4 te versturen via Kiala.
Maar ik heb ook nog geen verzend bevestiging ontvangen. Kan ik morgen weer lekker gaan bellen...

edit:
16:15 Sony RMA Center email ontvangen, nu wel met KIALA shipping

Nohead wijzigde deze reactie 11-12-2013 16:39 (17%)

• Spud82
quote:
ashemedai schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:10:
Dinsdag 3 december pakket bij Kialapunt afgeleverd.
Woensdag 4 december bij sorteercentrum aangekomen.
Vrijdag 6 december heeft Sony RMA nieuwe PS4 bij Kiala afgegeven.
Dinsdag 10 december pakket opgehaald bij Kialapunt.

Tot op heden lijkt alles goed te gaan, machine lijkt ook stuk minder warm te worden dan de vorige. Beiden een zwarte CUH-1004A uit China.

Enige nadeel is PS4 weer als primary PS4 te zetten (als je vorige een baksteen was), moet je eerst al je bestaande registraties wegvagen, dus ook je Vita en PS3 en dan weer aanmelden.
Hoe doe je dat dan? Ik had mijn kapotte PS4 (die het 3 dagen wel gedaan heeft) als primary ingesteld. Nu kan ik mijn nieuwe niet meer activeren als primary en doen een paar dingen het niet meer.

• MachielE
Bij mij is vooral het probleem Kiala, ze hebben nu zelf ook bevestigd dat ze het pakket naar bol.com verzonden hebben en niemand weet waar hij is. Sony niet, Kiala niet en bol.com niet. Sony kan er bij mij niks aan doen alleen zou het wel netjes zijn als zij het oplossen met Kiala en niet dat ik er steeds achteraan moet. Moest het kialapunt bellen waar ik hem heb afgeleverd en die zeiden dat ik weer een mail moest sturen. Wordt er nu wel een beetje moe van... Andere mensen last hiervan?

• legioen12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-02 20:57
Heb ik weer.
Playstation stond een tijdje aan en ik was beneden hij stond ingesteld na 2 uur gaat de ps4 automatisch uit.
ps4 is toen uitgegaa na 2 uur daarna wil ik een potje gaan game is me scherm ineens hellemaal rood :( :?
te warm is hij niet heb de firmware al opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee wat ik er aan kan doen of gewoon sony bellen.

legioen12 wijzigde deze reactie 12-12-2013 02:04 (6%)

• harrybeuker
Ik zou sony bellen. Sneller krijg je het toch niet gefixt

• Nohead

Nohead

quote:
MachielE schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:47:
Bij mij is vooral het probleem Kiala, ze hebben nu zelf ook bevestigd dat ze het pakket naar bol.com verzonden hebben en niemand weet waar hij is. Sony niet, Kiala niet en bol.com niet. Sony kan er bij mij niks aan doen alleen zou het wel netjes zijn als zij het oplossen met Kiala en niet dat ik er steeds achteraan moet. Moest het kialapunt bellen waar ik hem heb afgeleverd en die zeiden dat ik weer een mail moest sturen. Wordt er nu wel een beetje moe van... Andere mensen last hiervan?
Dude vind het het echt klote voor je wat er gaande is. Kiala heeft met een trackingnr. het naar bol gestuurd. Dan moet het toch bij Bol.com bekend zijn dat ze een pakket hebben ontvangen op jouw naam?

Of kan je Kiala niet aansprakelijk stellen hiervoor. Zij hebben het naar een verkeerde adres toegestuurd ondanks dat er een duidelijk RMA code opstaat met Playstation RMA.

edit:
Yayyy pakket staat klaar om op te halen :D:D:D na 2 weken mag ik dan eindelijk beginnen.
Nu maar hopen dat het weer geen DOA is...

Nohead wijzigde deze reactie 12-12-2013 15:41 (6%)

• Krishhh
quote:
MachielE schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:47:
Dit is echt balen voor jou.

Kan je die persoon niet aaansprakelijk stellen aangezien hij/zij deze.fout heeft gemaakt ?
Ik vind dat zijn werkgever jou schadeloos moet stellen als ze het binnen een week niet oplossen.

• DRAGATA
Dat is ongelofelijk.De Kiala punt heeft mijn pakket afgelopen maandag ontvangen.... En ik heb geen mail van Sony of Kiala ontvangen. Helemaal niets.
Dus 4 dec DOA verzonden, 9 december terug en vandaag (16Dec) opgehaalt.

• kahraman11
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik heb vandaag ook mijn 2 controllers naar de Intertoys teruggebracht. Ik heb namelijk last van dat de joysticks nu al aan het slijten/afbrokkelen zijn. Dit vind ik echt niet kunnen na 2 weken. Hopelijk krijg ik zo snel mogelijk weer nieuwe terug. Heeft iemand hier ervaring mee hoe lang het duurt ongeveer?

• Rokz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-06 10:40
Vandaag ps4 binnen gekregen, Start hem op zonder problemen. Flikkerd mijn beeld heel de tijd? soort horizontale strepen heletijd door 't beeld door?

Is dit een bekend probleem? heb verschillende HDMI kabels geprobered, Erg storend vooral omdat ik 'm net binnen heb...

Rokz wijzigde deze reactie 16-12-2013 21:44 (11%)

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-06 13:20
quote:
kahraman11 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:22:
Ik heb vandaag ook mijn 2 controllers naar de Intertoys teruggebracht. Ik heb namelijk last van dat de joysticks nu al aan het slijten/afbrokkelen zijn. Dit vind ik echt niet kunnen na 2 weken. Hopelijk krijg ik zo snel mogelijk weer nieuwe terug. Heeft iemand hier ervaring mee hoe lang het duurt ongeveer?
een beetje winkel geeft je meteen 2 nieuwe mee en stuurt deze naar sony voor nieuwe exemplaren en plaatst deze in de winkel.

• Daveyvanvliet
  • Laatst online: 19-04-2014
Hallo,

Ik heb net mijn defecte PS4 bij mijn kiala ophaalpunt afgeleverd.
Ik hoop dat het net zo snel gaat als jullie :)
De meneer van de Helpservice van Sony zei dat het 15 dagen zou duren
Ik zie het wel,
Ik had alleen geen BLOD, maar mijn ps4 HDD werkte niet goed,
Dit zit toch nog steeds in de garantie ?

Alvast bedankt
Davey v.

• Achelois1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2018
Ook ik heb vandaag mijn defecte (na 1.52 flash zwart scherm en daarna alleen nog maar BLOD) ps4 afgeleverd bij de Halfords. We gaan afwachten hoe lang het gaat duren.
Aan de telefoon werd me verteld dat het idd officieel 15 dagen duurt, maar omdat het om de PS4 gaat ze er alles aan doen om het zo snel mogelijk (lees: binnen een week) te regelen. Natuurlijk zolang de reserve voorraad strekt.

Heb voor de zekerheid ook even gevraagd naar wat ze precies wilden hebben en dat was "PS4, controller, hdd en kabels".

Gelukkig heb ik de X1 nog met Fifa en Forza. Houdt me wel even bezig tot hij er weer is.

• harrybeuker
quote:
TheRaven123 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:37:
[...]

een beetje winkel geeft je meteen 2 nieuwe mee en stuurt deze naar sony voor nieuwe exemplaren en plaatst deze in de winkel.
winkels doen dat niet. Sony stuurt ze snel terug,.Maandag opgestuurd en woensdag alweer een nieuwe. Heb er nu 3 opgestuurd en mij is opgevallen dat de laatste controller niet nieuw in een doosje zat met seal. Ik denk dat ze zelf nu de r1 knop geplopt hebben om het te fixen. Ik ben benieuwd. Als mijn pookjes weer afbrokkelen dan stuur ik ze gewoon weer op. Stel prutsers :(

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
In hoeverre krijg je ook daadwerkelijk een nieuwe PS4 en geen refurbished model als je je PS4 laat omruilen.

• MachielE
Er is licht aan het einde van de tunnel, Sony heeft inmiddels vernomen van Kiala dat hij onderweg naar hun is en omdat ze het zo vervelend voor mij vonden sturen ze nu alvast een nieuwe zonder te wachten totdat hij binnen is. Best netjes van Sony :) Dus hopelijk heb ik hem voor de kerst haha
quote:
Achillias schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:33:
In hoeverre krijg je ook daadwerkelijk een nieuwe PS4 en geen refurbished model als je je PS4 laat omruilen.
Je krijgt een nieuwe omdat ze zo snel mogelijk jou een nieuwe willen sturen. Ook heb ik gehoord dat ze nog niet exact weten hoe ze de kapotte playstations moeten repareren.

• Achillias
Het gaat dus om een compleet gesealde doos waarbij erop de controller nog stickers zitten. Is dit trouwens een witte doos.

Achillias wijzigde deze reactie 19-12-2013 21:40 (22%)

• MachielE
Ja na mijn weten wel ja! Maar ik kan het je volgende week vertellen!

• Achillias
Laat het me weten.

• Schumbabeertje
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-03-2015
Best grappig als ik dit allemaal lees.. Wist nog goed dat ik de ps3 bij release heb ontvangen... Eerste jaar alleen maar gezeik mee gehad. Toen op een gegeven moment een tweede gekocht omdat de eerste YLOD etc had. En bol.com hem nog niet wilden vergoeden.

Als ze er iets van geleerd hebben is het nu in iedergeval dat ze er meteen mee aan de slag gaan ipv eerst de schuld bij de consument te leggen. Echter voor de rest kunnen ze nog veel wijze lessen leren van voorgaande releases.. Beetje jammer, toch een gemiste kans. Zal wel met de tijdsdruk en deadlines etc te maken hebben.

• harrybeuker
quote:
Achillias schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:33:
Het gaat dus om een compleet gesealde doos waarbij erop de controller nog stickers zitten. Is dit trouwens een witte doos.
ja!

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Achillias schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:33:
Bij mij zat er ook nog een blauwe omdoos om.

• ArVl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 06-10-2017
Inmiddels erg not amused over de schade afhandeling.

Halfs jaar geleden ge-pre ordered en betaald.
Ding op dag van release geleverd, pulsing blue light en deed niks, defect. Via playstation klantenservice vervelende mededeling gekregen dat hij defect is, natuurlijk niet zo tof, maar ik kreeg gegarandeerd binnen een week een nieuwe.
Gelijk naar Sony opgestuurd met RMA, via Kiala.

Tot op heden, 20 december, nog niks retour. 5 mails (die allen niet zijn beantwoord!) en 3 keer bellen later is het enige wat ze me kunnen vertellen dat de PS4 is ontvangen en ze voornemens zijn een nieuwe op te sturen, maar weten niet wanneer. Verder geen enkele informatie of communicatie vanuit Sony, als ik niet gebeld had, had ik nu nog niet eens geweten of ze hem uberhaupt ontvangen hebben na 3 weken.

ArVl wijzigde deze reactie 20-12-2013 13:12 (13%)

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

inderdaad balen zeg. Maar wat voor info geeft de tracking van Kiala over je zending naar Sony?
Is daar iets misgegaan, of een tijd blijven hangen dan?

• ArVl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 06-10-2017
quote:
M a r c o schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:14:
inderdaad balen zeg. Maar wat voor info geeft de tracking van Kiala over je zending naar Sony?
Is daar iets misgegaan, of een tijd blijven hangen dan?
Volgens kiala is hij daar na 1 dag al 'geretourneerd aan de verkoper'. Ligt dus echt al die tijd bij Sony ergens in het proces.

Ik heb gelukkig meerdere playstation's gepreordered, dus ik heb zelf wel een werkende (deze was bestemd voor een collega, die nu al 3 weken aan het wachten is).
Maar nog steeds naar mijn mening een hele slechte zaak hoe ze dit doen. Het gaat ze niks aan of ik er 1 heb, 10 of geen.

Ze hadden iedereen direct bij melding RMA een nieuwe moeten opsturen, nog voordat ze de oude terug ontvangen hebben. Dat is een risico voor Sony, maar dat had ze gesierd. Dit niet.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Dan is er wel iets goed misgegaan bij Sony idd, en de slechte communicatie helpt er dan ook niet echt bij.
Maar als ik de verhalen hier lees, is jouw geval wel een (vervelende) uitzondering.
Bij de meesten is de PS4 binnen 1 of 2 dagen na binnenkomst bij Sony geretourneerd.
Er waren nog enkele gevallen waar het wat langer geduurd heeft, maar dat waren meestal problemen bij de heen of retourzending.
Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 cryptocurrency

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True