Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Nu online
https://community.t-mobil...voor-thuis-is-hier-324496 nieuwe pakketjes voor 4g voor thuis

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:17
Before

After

Hoppers zijn er uit (potjes)
Antennekabels zijn er uit
Antennes op de topbuis zijn er uit
De drie grote sectoren zijn vervangen
trankilo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:53:
Before
[Afbeelding]

After
[Afbeelding]

Nice! Antennes bovenop waren Tele2, die zijn meteen weg dus

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:29
Voor de mensen waarbij VoWiFi nu actief is.. hebben jullie een unlimited abonnement? Ik wel en daar werkt het nu bij. Mijn vrouw niet, en daar werkt het ook nog niet...

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17:22
trankilo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:53:
Before
[Afbeelding]

After
[Afbeelding]

Waar is dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:33
Naafkap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:43:
Voor de mensen waarbij VoWiFi nu actief is.. hebben jullie een unlimited abonnement? Ik wel en daar werkt het nu bij. Mijn vrouw niet, en daar werkt het ook nog niet...
Hier werkt het ook. Heb een 5GB onbeperkt bellen abonnement.
jk-5 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Nice! Antennes bovenop waren Tele2, die zijn meteen weg dus
Ruimte zat, kan KPN ook updaten naar Huawei :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:25
Naafkap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:43:
Nee ik heb Go Up...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

jammerlijk nog altijd geen optie om zo iets voor een maandje ofzo te doen (voor de camping :7)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Jassy
Bij deze mijn eerste ervaringen met VoWifi.

Je kan niet, zoals bij andere providers, een voorkeur opgeven of je via 4G of via Wifi wil bellen. Je kan het alleen maar uit of aan zetten.

Het is, onder normale omstandigheden nogal wazig wanneer de telefoon voor WiFi kiest. Net zat ik met -99dBm 4G signaalsterkte op VoWifi, maar kiest hij ineens om het toch uit te zetten. Wat zijn precies de voorwaarden waar je aan moet voldoen om er wel of niet op te zitten ?

Ik hoop niet dat dit een knipperlicht gaat worden, waarbij er met wispelturig netwerksignaal tekens in- en uitgeschakeld wordt wat ten koste gaat van mijn batterij.. we gaan het in de gaten houden.

• Jassy
.

[Voor 99% gewijzigd door Jassy op 30-06-2020 18:13]

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:05
Jassy schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:10:
Bij deze mijn eerste ervaringen met VoWifi.

Je kan niet, zoals bij andere providers, een voorkeur opgeven of je via 4G of via Wifi wil bellen. Je kan het alleen maar uit of aan zetten.

Het is, onder normale omstandigheden nogal wazig wanneer de telefoon voor WiFi kiest. Net zat ik met -99dBm 4G signaalsterkte op VoWifi, maar kiest hij ineens om het toch uit te zetten. Wat zijn precies de voorwaarden waar je aan moet voldoen om er wel of niet op te zitten ?

Ik hoop niet dat dit een knipperlicht gaat worden, waarbij er met wispelturig netwerksignaal tekens in- en uitgeschakeld wordt wat ten koste gaat van mijn batterij.. we gaan het in de gaten houden.
In mijn ervaring is het vrij stabiel en kiest de telefoon redelijk makkelijk voor VoWiFi wanneer het WiFi netwerk beschikbaar is en er geen blokkades op zitten (login portal bijv van een supermarkt etc waar je telefoon het netwerk wel herkent; maar je elke keer nog even een vinkje moet zetten of een app moet openen om online te komen). Dir gebeurd ook wanneer er een hard 4G signaal binnenkomt.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Hier zie ik het ene moment VoWifi en het andere moment weer niet op exact dezelfde plek in huis. WiFi is hier trouwens prima net als 4G maar T-Mobile lijkt steeds te wisselen tussen beide voor bellen.

• Naafkap
Ik heb thuis een vrij sterk 4G signaal en mijn iPhone verkiest LTE boven VoWiFi.

• trankilo

• Sterkwachtwoord
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
https://i.sigio.nl/3867990b5e9ac8f30dfc36b5a30cd751.jpg in Maassluis heb ik ook VoWiFi. Ook op werk waar ik volle bak 4CA heb toch ook VoWiFi.

[Voor 4% gewijzigd door Sterkwachtwoord op 30-06-2020 22:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:03
Dat is in Zwolle-Zuid bij sportvereniging 8016kh

De site bij stouwedam is ook al vervangen als goed is dat zal betere dekking moeten geven in de omtrek van Oldebroek

[Voor 70% gewijzigd door Blids op 30-06-2020 23:37]

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-07 16:42
Sterkwachtwoord schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:22:
https://i.sigio.nl/3867990b5e9ac8f30dfc36b5a30cd751.jpg in Maassluis heb ik ook VoWiFi. Ook op werk waar ik volle bak 4CA heb toch ook VoWiFi.
Helaas heeft tmobile nog steeds geen HD voice zo te zien en kpn en vodafone wel.

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:05
ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Helaas heeft tmobile nog steeds geen HD voice zo te zien en kpn en vodafone wel.
HD voice op 3G, niet 4G of VoWiFi (wel tussen T-Mobile klanten). Ik ben ook beetje lost waarom dit bij T-Mobile zo lang moet duren.

[Voor 4% gewijzigd door PWA777 op 01-07-2020 08:47]

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:36
Sterkwachtwoord schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:22:
Zal een instelling zijn, je hebt nu waarschijnlijk ingesteld dat wifi bellen altijd voor ''gewoon'' bellen gekozen wordt als er een wifi verbinding is.
Ik heb hier sinds een uurtje ook werkende VoWifi, ik ben dus onderdeel van de tweede groep. Werkt prima

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• jpbosk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 03-07 14:35
Bij mij nu ook inderdaad. Hoe kan je op een iPhone eigenlijk zien of je via WiFi of 4G belt? Nu staat er met vliegtuigmodus als providernaam 'WLAN Call', maar als ik zonder vliegtuigmodus bel blijft er T-Mobile NL staan.

• Naafkap
jpbosk schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:47:
Bij mij nu ook inderdaad. Hoe kan je op een iPhone eigenlijk zien of je via WiFi of 4G belt? Nu staat er met vliegtuigmodus als providernaam 'WLAN Call', maar als ik zonder vliegtuigmodus bel blijft er T-Mobile NL staan.
Heel simpel. Als er WLAN Call staat dan bel je via WiFi.

• juliank
  • Nu online
hier nog geen wificall met tmobile, mn 2de kpn sim heeft het wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: januari 2020
  • Nu online
Hier werkt VoWiFi nu ook sinds vandaag, werkt prima.

In de Samsung band selection en dan onder more network settings kan je Wifi bellen forceren zodat hij wifi bellen over 4G bellen kiest.

https://ibb.co/gDB2gQ4

[Voor 63% gewijzigd door TomSt op 01-07-2020 11:12]

• ikbenjoeri
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 03-07 16:42
Ik heb inmiddels ook VoWiFi bellen op mijn Samsung S20+ als ik hem op vliegtuigmodes zet. Heb helaas nog niet de deur om Wifi een hogere voorkeur te geven dan via het mobiele netwerk.

Ook jammer dat HD voice ook niet werkt met VoWiFi en alleen met 3G

• Jassy
TomSt schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:00:
Hier werkt VoWiFi nu ook sinds vandaag, werkt prima.

In de Samsung band selection en dan onder more network settings kan je Wifi bellen forceren zodat hij wifi bellen over 4G bellen kiest.

https://ibb.co/gDB2gQ4
Kijk dat is handig... Op mijn S10 werkt dit helaas niet
.

• trankilo
Blids schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Dat is in Zwolle-Zuid bij sportvereniging 8016kh

De site bij stouwedam is ook al vervangen als goed is dat zal betere dekking moeten geven in de omtrek van Oldebroek
Ik ben weer terug op die locatie en heb blijkbaar een nieuwe site ontdekt op cellmapper ;)

Wij gebruiken KPN als primair netwerk en hebben een dual SIM backup toestel met Foda en T-mo. De KPN antennetjes zijn gisteren niet uit geweest en het bereik van T-mo was nog steeds prima werkbaar tijdens de swap.
Leuk om een keer te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!
trankilo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Ik ben weer terug op die locatie en heb blijkbaar een nieuwe site ontdekt op cellmapper ;)

[Afbeelding]

Wij gebruiken KPN als primair netwerk en hebben een dual SIM backup toestel met Foda en T-mo. De KPN antennetjes zijn gisteren niet uit geweest en het bereik van T-mo was nog steeds prima werkbaar tijdens de swap.
Dat formaat eNB id is niet van T-Mobile, die heeft altijd een 0 op het einde, tenzei het een locatie is met meer dan 4 sectoren. Lijkt erop dat dit Vodafone is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trankilo
jk-5 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Dat formaat eNB id is niet van T-Mobile, die heeft altijd een 0 op het einde, tenzei het een locatie is met meer dan 4 sectoren. Lijkt erop dat dit Vodafone is
Daarom ben jij hier :p

• juliank
  • Nu online
volgensmij ligt AMS-IX plat veel dingen haperen

• Blids
trankilo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:01:
[...]

[Afbeelding]

Dit is hem Vodafone

Hier Tele 2, T-Mobile en Kpn als backup

Ja zijn genoeg T-Mobile sites daar nog geen 600 meter verder op

@PWA777 @jk-5
De site hier bij het station b1 + 3 + 3 + 8 is ook geswapt

[Voor 53% gewijzigd door Blids op 02-07-2020 12:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Blids schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Dit is hem Vodafone
[Afbeelding]

Hier Tele 2, T-Mobile en Kpn als backup

Ja zijn genoeg T-Mobile sites daar nog geen 600 meter verder op

@PWA777 @jk-5
De site hier bij het station b1 + 3 + 3 + 8 is ook geswapt
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik had dat Vodafone puntje al op de goede plek gezet ;)

Zijn dat before/after fotos? Of zijn dat twee verschillende sectoren die blijkbaar verschillende soorten antennes hebben? Eerste 2 fotos is een (ouder) type wat ze nu nog steeds uitrollen. Je ziet rechts vooraan nog kabels voor Tele2 b7 zitten (die 2 met het gele label). De laatste 2 fotos zijn het nieuwe type met 2 sets clusterpoorten. Ook daar is Tele2 nog in stand gehouden (rechtsvoor 2x b7, rechtsachter 2x b20).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blids
jk-5 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Ik had dat Vodafone puntje al op de goede plek gezet ;)

Zijn dat before/after fotos? Of zijn dat twee verschillende sectoren die blijkbaar verschillende soorten antennes hebben? Eerste 2 fotos is een (ouder) type wat ze nu nog steeds uitrollen. Je ziet rechts vooraan nog kabels voor Tele2 b7 zitten (die 2 met het gele label). De laatste 2 fotos zijn het nieuwe type met 2 sets clusterpoorten. Ook daar is Tele2 nog in stand gehouden (rechtsvoor 2x b7, rechtsachter 2x b20).
Voor:
Twee panelen en die andere was een kleine en een grote

Naar:
De antennes van de 2 panelen zijn zeker 2 meter omhoog gegaan, de antenne van kleine en grote is nu een enkele is wel een ander soort inderdaad

Ben vandaag ook op andere plekken wezen kijken vanmiddag 3852pc deze is ook geswapt daar zat Tele2 boven en T-Mobile beneden

De c2000 site 3852ta bij het Generaal spoorkazerne ben ik ook vanmiddag wezen kijken deze is ook geswapt maar ze waren nog niet klaar en lag nog een vuilniszak en een kartonen doos

De generaal spoorweg kazerne site zelf is niks mee gebeurd de antenne's van t-mobile zitten er nog steeds in maar lijken niks meer te doen nu geen 3G 900 meer met band lokker was in ieder geval niks te zien

De hoogspanning bij Ermelo site 3852da daar is ook niks mee gebeurd 1800 only ondersteunen de bomen zijn alleen weg gesnoeid en struiken

De site op 3847lb is ook geswapt

Je merkt wel aan de site die zijn omgebouwd die veel betere dekking hebben in het bos zelfs B31656 lijkt sterker dan 1800 tot diep in het bos is te bekijken via cellmapper

In Harderwijk een omgebouwde Tele2 site na T-Mobile is vandaag actief postcode onbekend

Ik weet sowieso al sites die gaan verdwijnen uit hoogspanning
3846bx
6816tg nieuwe paar meter verderop 6816tj b1 - 3 - 3 - 8
6675bm Valburg staat een mooie nieuwe vakwerkmast vlak naast zitten nog geen antennes in als ik daar morgen langskom probeer ik daar even een foto van te maken

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mij valt op dat ik in heerenveen zuid alleen nog maar B3/3/1 toegewezen krijg.. terwijl B8,20 en 38 ook gewoon onair zijn op die lokatie :/

block ik B1 dan gaat die alleen maar op 3 hangen..

met B20 heb ik de gunstigste signaalwaardes..

[Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 03-07-2020 17:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSt
  • Nu online
SMSfreakie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:45:
Mij valt op dat ik in heerenveen zuid alleen nog maar B3/3/1 toegewezen krijg.. terwijl B8,20 en 38 ook gewoon onair zijn op die lokatie :/

block ik B1 dan gaat die alleen maar op 3 hangen..

met B20 heb ik de gunstigste signaalwaardes..
Dat gebeurt bij mij ook vaak de afgelopen dagen of B8+3(10mhz)+1 die heb ik ook vaak voorbij zien komen. Enigste manier om weer 4CA te krijgen is band 8+3+1 te forceren in de band selection app. Maar je hebt van de 50Mhz nog maar 30Mhz over.

Het valt me ook op dat hij vaak tussen combinaties schakeldt wat voor mij persoonlijk wat stabiliteits problemen veroorzaakt waaronder hoge ping van 30-70ms normaal 17-22ms en heb een keer gehad dat ik geen verbinding meer kreeg.

[Voor 16% gewijzigd door TomSt op 03-07-2020 18:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Nu T-mobile extra gaat stoppen heb ik mijn punten maar uitgegeven aan wat er nog beschikbaar was in de store...dagkaarten voor unlimited data.

Een reden om deze te kiezen is om in de toekomst (als reizen weer mogelijk is) mijn verbruik in NL op pijl te houden mbt het nationaal<>roaming verbruik. Maar ik bedacht me later dat dat enkel zal werken als het verbruik dat onder zo'n dagpas valt geregistreerd wordt.. bijv. op je maandelijkse rekening.

Weet iemand of het verbruik dat onder zo'n dagpas valt wel of niet zichtbaar is als zijnde verbruik (in de app, of op de maandelijkse rekening)?

[Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 03-07-2020 19:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
TomSt schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Dat gebeurt bij mij ook vaak de afgelopen dagen of B8+3(10mhz)+1 die heb ik ook vaak voorbij zien komen. Enigste manier om weer 4CA te krijgen is band 8+3+1 te forceren in de band selection app. Maar je hebt van de 50Mhz nog maar 30Mhz over.

Het valt me ook op dat hij vaak tussen combinaties schakeldt wat voor mij persoonlijk wat stabiliteits problemen veroorzaakt waaronder hoge ping van 30-70ms normaal 17-22ms en heb een keer gehad dat ik geen verbinding meer kreeg.
Met mijn eigen Abo bij T-Mobile heb ik eigenlijk altijd 4CA. Ik ben nu in Friesland en daar werkt het ook gewoon zoals het moet.

Echter bij de budget Sims (Simpel en sinds kort Ben) ziet het er anders uit. Daar pakt hij vaak de lage band niet meer of blijft op Band 1 hangen.

T-Mobile is volgens mij behoorlijk aan het stoeien de laatste tijd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSt
  • Nu online
Jassy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Met mijn eigen Abo bij T-Mobile heb ik eigenlijk altijd 4CA. Ik ben nu in Friesland en daar werkt het ook gewoon zoals het moet.

Echter bij de budget Sims (Simpel en sinds kort Ben) ziet het er anders uit. Daar pakt hij vaak de lage band niet meer of blijft op Band 1 hangen.

T-Mobile is volgens mij behoorlijk aan het stoeien de laatste tijd!
Het is hier begonnen nadat T-Mobile hier een paar week geleden band 20 heeft aangezet. Wat me sindsdien ook opvalt is dat hij echt heel lang op band 3 blijft hangen zelfs wanneer er geen bereik meer is en er geen data meer mogelijk is waardoor je hem eerst moet forceren op band 8 of vliegtuig modus . Daarom vind ik de de ervaring de afgelopen weken slechter dan de afgelopen 3 jaar.
nouja ik ben natuurlijk Tele2 klant.. maar goed

nu in Drenthe, en daar wel gewoon 4CA (B1/3/3/8) mogelijk omdat hier op de site geen B20 actief is?

• TomSt
  • Nu online
SMSfreakie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:21:
nouja ik ben natuurlijk Tele2 klant.. maar goed

nu in Drenthe, en daar wel gewoon 4CA (B1/3/3/8) mogelijk omdat hier op de site geen B20 actief is?
Het is bij mij alleen nog maar voorgekomen op masten waar band 20 actief is. Op de oude masten altijd 4CA. Maar heb nu wel weer voor de 5e keer op rij in 2 maand langzaam internet en hoge ping. Zag op forum van Tele2 dat meer mensen langzaam internet hebben.

Edit:
Snelheid is nu weer normaal dit gebeurt de laatste tijd vaak kan een dag zijn of zelfs 3 week in het begin.

[Voor 10% gewijzigd door TomSt op 04-07-2020 17:22]

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True