[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan je niet forceren op B8?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Ik heb te vroeg geoordeeld en conclusie getrokken.

Forceren op B8 kan ik niet meer bellen met 112.

Het is allemaal al iets beter nog niet goed maar wel iets beter b20 -116 a -119dbm, ik wacht af hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, mogelijk moeten ze nog een keer komen voor de het station site om de Tele2 spullen te verwijderen en de boel om te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik heb nu nagenoeg constant VoWIFI als ik Wifi heb, ondanks dat mijn 4G sowieso wel 3-4 streepjes zijn... Is dat normaal gedrag? Ik meen dat ik een tijdje terug hier gelezen heb dat je pas VoWIFI krijgt als er amper nog mobiel bereik is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
jpbosk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:23:
Ik heb nu nagenoeg constant VoWIFI als ik Wifi heb, ondanks dat mijn 4G sowieso wel 3-4 streepjes zijn... Is dat normaal gedrag? Ik meen dat ik een tijdje terug hier gelezen heb dat je pas VoWIFI krijgt als er amper nog mobiel bereik is...
Bij android kun je dat in de instellingen van je bel app instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:44
jpbosk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:23:
Valt mij ook op. KPN heeft dat ook. Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23
Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Valt mij ook op. KPN heeft dat ook. Ik vind het wel prima zo.
KPN bij mij alleen als het signaal onder een bepaalde waarde valt. Kan bijvoorbeeld thuis in m'n broekzak gebeuren. Haal ik hem eruit dan blijft hij nog een minuut ofzo op VoWifi.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb ook de voorkeur op VoWiFi, thuis sowieso gewoon "beperkte" dekking op 3 en 4G, en met VoWifi als prioriteit is het wel handiger, anders switched die continu tussen Mobiel en wifi

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beerkiller schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:56:
Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een T mobile abonnement en het bereik bij mij thuis is slecht tot geen bereik. nu heb ik hier over met de klantenservice gesproken. Zij stellen voor om Vowifi te gaan gebruiken. Nu heb ik het voor elkaar gekregen om het aan te kunnen zetten op mijn Pocophone F1 alleen werkt het niet. Daarop heb ik weer gesproken met de klantenservice en zij zeggen dat het al geactiveerd is maar dat mijn telefoon niet ondersteund word. Dit vind ik vreemd en was dan ook benieuwd of het waar is wat zij zeggen. Moet je telefoon ondersteund worden door de provider of zou het gewoon moeten werken op iedere telefoon die Vowifi ondersteund? Als het op iedere telefoon zou moeten werken wat zou ik dan fout kunnen doen?
Je kan een nieuw abonnement bij T-Mobile binnen een maand weer terug laten draaien. Als je geen dekking thuis hebt, dan zou ik dat maar doen en terug gaan naar KPN of naar Vodafone toe gaan.

En als voor verlengen T-Mobile (of Vodafone) veel goedkoper is, dan kan je altijd bij KPN de telefonische klantenservice bellen en om extra korting vragen. Zeker als je bestelt met een nieuw toestel dan kunnen ze vaak we iets rommelen met de kosten van abonnement en toestel. Nu je voor KPN een nieuwe klant bent weet ik niet of dat je gaat lukken, maar ik zou het zeker proberen. En anders online afsluiten en je laten doorlinken naar de provider via sites als Shopkorting/Bonusway. Vaak krijg je dan 20,- of 30,- euro eenmalig als cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:56:
[...]

KPN bij mij alleen als het signaal onder een bepaalde waarde valt. Kan bijvoorbeeld thuis in m'n broekzak gebeuren. Haal ik hem eruit dan blijft hij nog een minuut ofzo op VoWifi.
Op de iPhone heeft KPN de voorkeur voor vowifi, ook al is er meer dan voldoende bereik. Bij T-Mobile is dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
War is jullie ervaring met VoWifi zo na de eerste dagen?

Ik ben er niet zo over te spreken. Ik hoor veel glitches en gerommel, net alsof je een slecht signaal hebt. Ik zit echter zowat naast de bestaande wifi versterker van mijn thuisnetwerk.. Na verloop van tijd word ik met een redelijk goed te horen plop op VoLTE gezet en is er niks meer aan de hand.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Op de iPhone heeft KPN de voorkeur voor vowifi, ook al is er meer dan voldoende bereik. Bij T-Mobile is dat ook zo.
Mijn reactie gaat idd over Android. Lijken andere settings te zijn dus gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:22:
War is jullie ervaring met VoWifi zo na de eerste dagen?

Ik ben er niet zo over te spreken. Ik hoor veel glitches en gerommel, net alsof je een slecht signaal hebt. Ik zit echter zowat naast de bestaande wifi versterker van mijn thuisnetwerk.. Na verloop van tijd word ik met een redelijk goed te horen plop op VoLTE gezet en is er niks meer aan de hand.
Hier ook last van dat ze rommelen met de 4g banden het zoekt te vaak naar de beste band ofzo en dan geen stabiele verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k2F1Zl9SwTibVRghAzqyhCmUAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IdlDGeQ6QyR7ZjBXfzpaTsOq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCW6qaLTUnZtsHYMpKXPG7Ulsi8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rs64uwxe3FF9oTjwlXo7DxcL.jpg?f=user_large

Blijft een leuk verschil, beide op de zelfde plek en speedtest server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de T-Mobile app vaak in onderhoud, nu al de 2x in een week volgens mij... En dan tot 12 uur nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Vanmiddag met cellmapper in Friesland langs de kust gereden maar hebt niks gemept, met KPN en T-Mobile en Tele2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWbf73_GK1aDuQDkSOoB4KAeOd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4HKWAHWm9OuxKpveWWTAO8D.jpg?f=fotoalbum_large

Ook probeerde ik een locatie te verplaatsen naar de juiste locatie maar gaat elke keer weer terug naar de plek waar die stond.

Ik denk dat de app momenteel niet werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfB_hL94AcFNz1tobsRvcoqT5Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F53pEDJDkXOroQiWntmh4zhA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Blids op 12-07-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondervind iemand streamings problemen van tmobile 4g naar ziggogo? ik kom niet hoger dan 720p, soms zelfs 360p of 240p

met kpn geen problemen en makkelijk 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:
ondervind iemand streamings problemen van tmobile 4g naar ziggogo? ik kom niet hoger dan 720p, soms zelfs 360p of 240p

Beeld ziet er bij mij scherp uit of het 1080p is weet ik niet ziet er meer als 720p uit. Wel heb ik weer hele hoge ping en slechte snelheden de zoveelste keer al deze maand.

https://ibb.co/rHB0fp4

De normale snelheid gemeten van vanmiddag en vannacht:
https://ibb.co/gwFtLYm

[ Voor 7% gewijzigd door TomSt op 12-07-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:

Sowieso heeft ziggo ook problemen met de app... Dus mogelijk dat het al een combinatie is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4l3iavAWQPJxw15ZAKw9Ry4mehM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kghwmNiZDSiy1wyFcpJJLs4B.png?f=fotoalbum_large jemig hoevaak willen ze onderhoud/problemen hebben? alweer de 3de x in korte tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Mijn contract loopt bijna af. Betaal nu 18,99 (inc 2,50 korting) voor 10GB (+2GB = 12GB) en onbeperkt bellen. Bij verlengen ga ik sowieso meer betalen. Gebeld met t-mobile: "Ja meneer, ik kan geen korting geven, dus ik zou contract niet verlengen maar gewoon door laten lopen (maandelijks opzegbaar)". Wel beetje bijzonder maar vind het wel best.

[ Voor 8% gewijzigd door Mrk87 op 13-07-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrk87 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:11:
Mijn contract loopt bijna af. Betaal nu 18,99 (inc 2,50 korting) voor 10GB (+2GB = 12GB) en onbeperkt bellen. Bij verlengen ga ik sowieso meer betalen. Gebeld met t-mobile: "Ja meneer, ik kan geen korting geven, dus ik zou contract niet verlengen maar gewoon door laten lopen (maandelijks opzegbaar)". Wel beetje bijzonder maar vind het wel best.
tmobile is al het goedkoopst met de 3 grootste providers, anders zul je toch echt naar de virtuele providers moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:13:
[...]

tmobile is al het goedkoopst met de 3 grootste providers, anders zul je toch echt naar de virtuele providers moeten gaan
Ik verbaas me voornamelijk over het feit dat ze niet liever een contract verlengen voor een paar euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:08:
[Afbeelding] jemig hoevaak willen ze onderhoud/problemen hebben? alweer de 3de x in korte tijd
Er is nu een storing.. ook bij Ben ligt alles eruit. Nummerbehoud lijkt ook niet goed te gaan.

Het is vervelend maar gaat ook wel weer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mrk87 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:11:
Kijk voor de zekerheid ook even in je online account van myt-mobile. Ik had nog een oud Ben intro abonnement. De klantenservice kon geen korting geven, waardoor mijn maandprijs bij verlengen enorm zou stijgen. Toch zou overstappen mij op mijn andere nummer een flink hoger klantvoordeel als korting gaan opleveren. Toen ik later in myt-mobile keek stond daar een niet officieel of elders vindbaar actie abonnement voor veel minder geld. Onder de huidige prijsplannen dus. Dat was met 1 klik geregeld. Bij mijn andere nummer wat ook verlengbaar was verscheen dit actie abonnement niet in myt-mobile. Dus in uitzonderlijke gevallen doen ze blijkbaar toch iets. Dat was mij vooraf niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De antennes die ze vorige week hebben vervangen bij het stadion in Emmen, waar ze ook b38 hebben bijgehangen, staan sinds gisteren aan, maar ook hier staat b38 uit.
Ze zijn deze week weer een andere locatie aan het verbouwen en ook hier zitten kabels voor 2600MHz. Van deze weet ik niet zeker of het om b7 of b38 gaat omdat ik de zenders nog niet heb gezien, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat ook dit b38 is, en het voorlopig ook uit zal blijven. Dat is dan in ieder geval al de vijfde locatie in Emmen waar in het laatste jaar b38 geplaatst is, maar het nog uitstaat.

Ik betwijfel of ze deze band meteen vanaf het begin als 5G-only gaan inzetten, want ik heb een lijstje gezien van netwerken waarop de OnePlus 5G ondersteunt, en T-Mobile staat daarop, voor alleen n28 en n78.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckD79SSVaQ9OI5AXKpIbTOkYWAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmEmjy6FvBsn7Q3Ore1XK2F9.png?f=fotoalbum_large

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Ik ben met de Note 10 bij de T-Mobile shop geweest in Harderwijk ben daar heel onbeschoft behandeld, Hij: Nee meneer de telefoon geeft vol bereik aan op 4G Ik ga hem niet opsturen voor reparatie.

Ik: legde ze het uit dat er een repeater (smallcell) in de winkel hing, Nee meneer die is weggehaald en uitgeschakeld dus dat wat u zegt dat is onzin.

Hij: Maar ga maar buiten proberen, Ik: buiten proberen met cellmapper en g-nettracker aan de Kruidvat in bijna geen bereik alleen b8 4G900 loop terug naar de T-Mobile shop en krijg ik weer volle bak b3 4G1800 only

Ik: liet het hem zien, Hij: wat wil je hier nou mee bewijzen, Ik: dat de smallcell in de winkel nog steeds actief is en dat je mijn toestel ter reparatie moet sturen, Hij: Nee ga ik niet doen toestel werkt goed, de andere jongman collega alles is weggehaald er hangt niks meer vanwege 5G straks,

Ik: dus ben ik de winkel rond gaan kijken toen vond ik een apparaat boven de deur.
Ik: Hield mijn telefoon daar tegenaan en ja hoor rsrp ging naar -4 a -5 dbm rsrq -1, zij tegen ze dat is hem, Hij: meneer het is al lang weggehaald, Ik: ja daarom gaat hij na -4 a -5 dbm met rsrp en -1 op rsrq klinkt mij als een (smallcell) repeater, Hij: maar meneer toch ga ik je toestel niet ter reparatie sturen, Ik: dan zijn we hier klaar stuur hem wel via Samsung op, Hij: je doet maar maar je weet als er niks mee is zijn de kosten voor jou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRXnd-EivGGonZpwQBtkw6YZMNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqqNUpTPUTDREoQoEGS18NSP.jpg?f=fotoalbum_large

Uitleg hier. Als mijn Note 10 in een gebied komt met wat slechter bereik dan komt er haast geen data meer doorheen, ik weet niet waar dat aan ligt daarom heb ik hem opgestuurd via Samsung.

Maar gisteren met de klantenservice gebeld en daar weer wel heel netjes behandeld na problemen met op note 9, wat blijkt na een update van de telefoon wordt je netwerkinstellingen op handmatig gezet en je VoWifi wordt uit gezet.

Op antennekaart staat ook dat de site bij het station gemoderniseerd is 700/800, maar doet nog steeds niks op b20 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQr87GEgcq3AX3zj78AXX2baVFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrO7qz3HfqEzqeJZr8DMoxX7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg het idee dat een aantal bij T-Mobile het niet interesseren dat je slecht bereik hebt, maar niet allemaal, heb op me huidige topic tot nu toe geen reactie, of er informatie was wanneer de huidige locatie b20 geactiveerd wordt.

Het ontvangst is beter geworden maar de snelheid is achteruit gegaan, Note 8 en 9 het is beneden nu nog slechter kwa snelheid geworden doordat er op zo'n grote afstand verbinding moet worden gemaakt down 0.96 mbit/sec up 1.06mbit/sec 

Op de slechtste plek in huis kwa dekking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDUjo-C6vnD--EMSVtumhY_Dx-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOOhcZhVUZhQKQwBVoZafMbl.jpg?f=fotoalbum_large

Heb een foto gemaakt van de locatie bij Valburg er zitten nog steeds geen antennes in maar ik denk dat dat snel veranderen gaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKDfUMzOmjLT8D1y3TsKOdEgjKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu8W2OzT9Iloz259ZOYrS3UU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Blids op 16-07-2020 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@Blids wil je je telefoon laten opsturen of wil je beter bereik? Ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:40:
@Blids wil je je telefoon laten opsturen of wil je beter bereik? Ik snap het niet helemaal.
Inderdaad, @Blids moet misschien iets helderder communiceren; ik snap zijn verhaal ook niet en dat kan de reden zijn waarom hij op het forum geen antwoord krijgt (omdat niemand hem snapt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:40:
pa2ra schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Inderdaad, @Blids moet misschien iets helderder communiceren; ik snap zijn verhaal ook niet en dat kan de reden zijn waarom hij op het forum geen antwoord krijgt (omdat niemand hem snapt)?
Hij is opgestuurd maar niet via de T-Mobile shop want die wilde het toestel niet opsturen want volgens hem had het toestel vol bereik was er niks mee aan de hand maar dat kwam door die smallcell die daar hing, maar hij bleef maar volhouden dat daar niks meer hing zelfs nadat ik het het liet zien, dus daar boos weggegaan en via Samsung zelf de toestel laten opsturen ze hebben hem opgehaald en nu is hij weg.

En daarbij wat moet ik gaan doen als die persoon mijn toestel niet wilde opsturen, ruzie maken.

Het slechte bereik is niet alleen met de Note 10 ook de Note 9 en 8 alleen die hebben er minder last van.

Ik heb hem aangepast met dyslexie is dat wel lastig.
De Italiaanse taal schrijft toch veel makkelijker weg dan Nederlands.

[ Voor 116% gewijzigd door Blids op 15-07-2020 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Blids schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:37:
[...]

[...]

Hij is opgestuurd maar niet via de T-Mobile shop want die wilde het toestel niet opsturen want volgens hem had het toestel vol bereik was er niks mee aan de hand maar dat kwam door die smallcell die daar hing, maar hij bleef maar volhouden dat daar niks meer hing zelfs nadat ik het het liet zien, dus daar boos weggegaan en via Samsung zelf de toestel laten opsturen ze hebben hem opgehaald en nu is hij weg.

En daarbij wat moet ik gaan doen als die persoon mijn toestel niet wilde opsturen, ruzie maken.

Het slechte bereik is niet alleen met de Note 10 ook de Note 9 en 8 alleen die hebben er minder last van.

Ik heb hem aangepast met dyslexie is dat wel lastig.
De Italiaanse taal schrijft toch veel makkelijker weg dan Nederlands.
Aha! Helder verhaal nu. En super goed als je Italiaans en dyslectisch bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blids schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Heb een foto gemaakt van de locatie bij Valburg er zitten nog steeds geen antennes in maar ik denk dat dat snel veranderen gaat.[Afbeelding]
Ik ben daar gisteren toevallig langsgekomen. Ik denk eigenlijk eerder dat het een mast voor KPN is. Die hebben eind vorig jaar op een aantal plekken nieuwe masten gebouwd in afwachting op de Huawei uitrol in die regio. Zo staat hier een mast die in december al is opgeleverd, maar nog steeds geen antennes heeft. De dekking is daar al sinds het begin der tijden erg slecht (alle providers), dus een half jaar meer of minder maakt ook niks meer uit

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
soms is het ook niet zo makkelijk..

eerst een vergunning.. waar geen kip bezwaar op lijkt te maken.. bezwaar termijn verstreken..
bouwen ze de mast op.. en dan ineens heeft het hele kippenhok bezwaar.. en begint het getouwtrek

maar tegelijk tijdig loopt wel het hele kippenhok te klagen dat de dekking slecht is en t maar beter moet 8)7

maar ach t blijft nog altijd t mooiste als mensen ineens allemaal $random klachten krijgen omdat ze een 2/3/4/5G antenne zien... en die in de praktijk nog geen eens bekabeld is en de andere apparatuur ook nog niet eens geplaatst is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij hebben meerdere mobiele unlimited abo's.
1 ervan is 4G voor thuis in ons vakantiehuisje. Nu 105GB per maand. Maar met 2 TV's, iPad, slecht weer en 2 kinderen plus homekit en bewakingscamera's ben je daar toch zo doorheen.

Nu zie ik dat ze ook 4G voor thuis vernieuwd is en ze ook bundels hebben van 500GB

- Extra snel met een verplicht te laten installeren buitenmodem (op zich niet nodig, snelheid tevreden over)
- 4G voor thuis met een verplicht binnenmodem (ik heb al een goed 4G modem in gebruik)
- Standaard 4G voor thuis verlengen = huidige abo. maar dan dus kleinere bundel.

Paar vragen. Mss weten jullie dit.
Zijn die modems echt verplicht? En zo ja, ben je ook verplicht deze te gebruiken? Of kan ik gewoon mijn huidige modem gebruiken?
Welke modems zijn dit en kan je ook PFW etc. gebruiken op deze modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:21:
soms is het ook niet zo makkelijk..

eerst een vergunning.. waar geen kip bezwaar op lijkt te maken.. bezwaar termijn verstreken..
bouwen ze de mast op.. en dan ineens heeft het hele kippenhok bezwaar.. en begint het getouwtrek

maar tegelijk tijdig loopt wel het hele kippenhok te klagen dat de dekking slecht is en t maar beter moet 8)7

maar ach t blijft nog altijd t mooiste als mensen ineens allemaal $random klachten krijgen omdat ze een 2/3/4/5G antenne zien... en die in de praktijk nog geen eens bekabeld is en de andere apparatuur ook nog niet eens geplaatst is
Toch krijg ik het idee dat hij toch van T-Mobile is iets verderop zit KPN en Vodafone ook al in masten heel dichtbij en daarbij staat die wel heel dichtbij waar T-Mobile in de hoogspanningsmast antennes hebt hangen nog geen 10 meter er vandaan.

Het aanzetten van b20 gaat in een rap tempo van Arnhem, Nijmegen tot voorbij Venlo is al b20 aan gezet.
Ook bij Venray, Deurne, Helmond tot bij Eindhoven en Oss.

[ Voor 74% gewijzigd door Blids op 17-07-2020 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:33
Ik zag laatst verschillende berichten voorbij komen met de vraag wanneer je telefoon nou gebruikt maakt van wifi bellen wel of niet. Heb afgelopen weekend het een en ander getest en ben op het volgende uitgekomen:

Standaard maakt je telefoon gebruik van 1800MHz met indien mogelijk met 800/900MHz en/of andere bands..

Als je telefoon is verbonden met de 1800MHz en je hebt weinig bereik is er nog voldoende speling om over te schakelen naar 800/900MHz omdat bereik 2x zo groot is. Je telefoon zal zoveel mogelijk blijven op 1800MHz zover mogelijk waardoor wifi bellen niet geactiveerd wordt. Omdat er meer bandwidth beschikbaar is op de 1800MHz

Zit je op de 800/900MHz en je hebt weinig bereik dan wordt wifi bellen geactiveerd omdat er geen lagere frequenties beschikbaar zijn om over te schakelen voor meer/beter bereik.

Dus als je denk van he weinig bereik waarom gaat wifi bellen niet aan, dan komt het omdat er nog voldoende bereik beschikbaar is om over te schakelen naar 800/900Mhz

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 19-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik zit thuis vaak op B3, met één streepje (-110dBm), maar zie vaak genoeg het VoWifi icoon terwijl je, zoals gezegd, nog naar B8 en in mijn geval B20 kan. Echter gebeurd dat niet maar zet mijn S10 VoWifi wel aan.

Ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken. Het wil ook wel eens voorkomen dat ik op VoWifi zit terwijl B8 met -100dBm binnen komt.

Ik hoop dat ze snel HD Voice aanbieden via 4G en VoWifi of 3G900 weer aan gaan zetten. Met alleen 3G 2100 is bellen niet te doen, en terugvallen naar 2G is hetzelfde als VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:51:
Ik zit thuis vaak op B3, met één streepje (-110dBm), maar zie vaak genoeg het VoWifi icoon terwijl je, zoals gezegd, nog naar B8 en in mijn geval B20 kan. Echter gebeurd dat niet maar zet mijn S10 VoWifi wel aan.

Ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken. Het wil ook wel eens voorkomen dat ik op VoWifi zit terwijl B8 met -100dBm binnen komt.

Ik hoop dat ze snel HD Voice aanbieden via 4G en VoWifi of 3G900 weer aan gaan zetten. Met alleen 3G 2100 is bellen niet te doen, en terugvallen naar 2G is hetzelfde als VoLTE.
Het gaat voornamelijk op basis van de signaalsterkte/signaalkwaliteit van je primaire carrier, dus als je primair op een zwak b3 signaal hangt zal hij eerder VoWifi activeren dan dat hij primair op een sterkere b8 of b20 hangt. Bij mij thuis in de wijk is het de laatste tijd wat drukker op het netwerk en word ik zelfs naar b1 gezet primair, dan zit je dus nog eerder op VoWifi, maar daar heb ik weinig problemen mee. Kwaliteit is wel zonde maar daar wordt ongetwijfeld aangewerkt, maar heeft zeker niet zo'n hoge prioriteit als integratie van het Tele2 netwerk en de ombouw naar 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:28
Iemand anders uit Zuid Limburg met traag, erg traag internet sinds twee dagen. Sites laden niet tot nauwelijks. Speedtest komt niet boven de 5Mbps uit. Ping ~40.

iPhone se2020. Op beiden sims getest.
Zijn ze wellicht in het zuiden nu die Tele2 frequenties aan het omzetten?
Klantenservice weet niks te vertellen, storingskaart geeft ook niks aan.

Edit: never mind. Opeens na twee dagen weer goede snelheden en snel internet. Toeval...

[ Voor 14% gewijzigd door Incognitum op 20-07-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Incognitum schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:04:
Iemand anders uit Zuid Limburg met traag, erg traag internet sinds twee dagen. Sites laden niet tot nauwelijks. Speedtest komt niet boven de 5Mbps uit. Ping ~40.

iPhone se2020. Op beiden sims getest.
Zijn ze wellicht in het zuiden nu die Tele2 frequenties aan het omzetten?
Klantenservice weet niks te vertellen, storingskaart geeft ook niks aan.

Edit: never mind. Opeens na twee dagen weer goede snelheden en snel internet. Toeval...
Dat heb ik hier wekelijks of zelfs dagelijks gisteren hoge ping en langzamere snelheid nu weer volle snelheid en lage ping ik weet niet wat ze aan het doen zijn maar het zal wel een reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:48
Weet iemand of je met een nieuw go unlimited abonnement gelijk kunt internetten in de EU? 10 augustus wordt me nummer overgezet vanaf Tele2 naar t-mobile en 11 augustus ga ik op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:50:
Weet iemand of je met een nieuw go unlimited abonnement gelijk kunt internetten in de EU? 10 augustus wordt me nummer overgezet vanaf Tele2 naar t-mobile en 11 augustus ga ik op vakantie.
Bij Tele2 moest je eerst 2 facturen voldoen voor je volledig gebruik kon maken in het buitenland. Maar bij T-Mobile geldt dit gelukkig niet meer.

Op hun website staat:

“ Alle T-Mobile klanten kunnen standaard bellen en gebeld worden in het buitenland. Je maakt dan gebruik van een buitenlands netwerk en betaalt andere tarieven dan in Nederland. Bekijk in welke landen en via welke netwerken je kunt bellen in het buitenland.”

Link naar veel gestelde vragen: https://www.t-mobile.nl/k...nland-activeren/000217001

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 20-07-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:48
ucsdcom schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Bij Tele2 moest je eerst 2 facturen voldoen voor je volledig gebruik kon maken in het buitenland. Maar bij T-Mobile geldt dit gelukkig niet meer.

Op hun website staat:

“ Alle T-Mobile klanten kunnen standaard bellen en gebeld worden in het buitenland. Je maakt dan gebruik van een buitenlands netwerk en betaalt andere tarieven dan in Nederland. Bekijk in welke landen en via welke netwerken je kunt bellen in het buitenland.”

Link naar veel gestelde vragen: https://www.t-mobile.nl/k...nland-activeren/000217001
Mooi kan ik gewoon spotify luisteren 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het blijft raar...
Vandaag 4G voor thuis omgezet. Had t oude abo met 105GB. Nu de nieuwe met 500GB. Maar wel eerst €140,- aftikken voor een Huawei router die nu onuitgepakt in de kast staat. Geen nieuwe simkaart en na betaling had ik 5 minuten later mn nieuwe abo via mijn TP link router. Zonder was t niet af te sluiten.
Da’s toch pure koppelverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
readytoflow schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:54:
Het blijft raar...
Vandaag 4G voor thuis omgezet. Had t oude abo met 105GB. Nu de nieuwe met 500GB. Maar wel eerst €140,- aftikken voor een Huawei router die nu onuitgepakt in de kast staat. Geen nieuwe simkaart en na betaling had ik 5 minuten later mn nieuwe abo via mijn TP link router. Zonder was t niet af te sluiten.
Is die €140 niet gewoon borg oid op de router? Die krijg je toch terug als je de hele meuk weer inlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zover ik weet niet. Niks over bruikleen oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomSt
Frequentie veiling is gedaan nu. Ze hebben stuk meer betaald dan van te voren gedacht.

YouTube: This is just the beginning!

T-Mobile
https://newsroom.t-mobile.nl/5g-komt-eraan/

KPN:
https://www.overons.kpn/n...op-nederlandse-5g-veiling

Vodafone:
https://www.vodafoneziggo...irst-offer-nationwide-5g/

[ Voor 45% gewijzigd door TomSt op 21-07-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
En nu wachten wanneer het 5G netwerk ingeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:21:
[...]

En nu wachten wanneer het 5G netwerk ingeschakeld wordt.
We spreken over een uurtje wel ;). @neeecht zag net al dat ze de 700MHz testband hebben uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:41
jk-5 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:24:
[...]

We spreken over een uurtje wel ;). @neeecht zag net al dat ze de 700MHz testband hebben uitgezet
Ik las het net in de 5g discussie, Ben benieuwd. Weet wel dat T-mobile het netwerk al klaar heeft, Alleen als je het youtube filmpje bekijkt van Tmobile hebben ze het over binnen kort en zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook is T-Mobile erg blij met de positie in de banden. Hierdoor kan T-Mobile het laagfrequente spectrum veel efficiënter inzetten dan haar concurrenten. Aangezien lage frequenties zorgen voor betere dekking in woningen en kantoren, maakt deze voorsprong het voor T-Mobile mogelijk om ook binnenshuis de optimale gebruikservaring aan te blijven bieden aan haar klanten.
Hebben we iets gemist?

Of bedoelen ze hiermee:
700MHz hoog (778-788 MHz)
800 MHz laag (791-801 MHz), dat dit via een goedkope oplossing kan via de antenne?

Dus dat het eigenlijk 778-801 MHz is en daarom met filters ook beter kan?
Zou een boel verklaren voor het extra geld, buiten één 20 MHz blok te maken in 2100 MHz.

Edit: @jk-5 ook.
Filtering is een stuk goedkoper nu. :)

[ Voor 3% gewijzigd door neeecht op 21-07-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:01:

[...]

Hebben we iets gemist?

Of bedoelen ze hiermee:
800 MHz laag (791-801 MHz), dat dit via een goedkope oplossing kan via de antenne?

Zou een boel verklaren voor het extra geld, buiten één 20 MHz blok te maken in 2100 MHz.
Het heeft er wel iets mee te maken, doordat die banden zo dicht bij elkaar liggen kun je met 1 SDR module op beide frequentiebanden zenden in 1 RRU, dat gebruiken ze dus ook. Maar deze RRUs ondersteunen de hele band 28, en hebben daarin geen limitaties. Dus daarmee zou het niet uitmaken. Ik denk dat dit eerder een beetje marketingpraat is naar investeerders dat ze zo goed hun best hebben gedaan voor indoordekking, terwijl iedereen gewoon dezelfde hoeveelheid heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:28
neeecht schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:01:

[...]

Hebben we iets gemist?

Of bedoelen ze hiermee:

Edit: @jk-5 ook.
Filtering is een stuk goedkoper nu. :)
Kunnen ze hier mee een aaneengesloten blok van 20 MHz maken? Ipv carrier aggregation 2x 10 MHz?
Lijkt mij de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
1 RRU scheelt wel in de prijs, maal duizenden antennelocaties. Ook qua stroomverbruik waarschijnlijk. Maar ja, zo ontzettend geweldig mega-concurrentievoordeel is het ook alweer niet ;)

Ben wel benieuwd of inderdaad vandaag het netwerk al aan gaat (en aan mag trouwens).
PWA777 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Kunnen ze hier mee een aaneengesloten blok van 20 MHz maken? Ipv carrier aggregation 2x 10 MHz?
Nee, want het is niet aaneengesloten. Ze hebben geen licentie voor de paar MHz ertussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Nee, ondergrens van b20 is 791MHz, bovengrens van b28 is 788MHz. Maar het zal in de zenders ongetwijfeld helpen met stroomverbruik of efficientie van signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 700/800/900 RRUs die ze gebruiken ondersteunen gewoon het volledige b28 spectrum, dus dat is het probleem niet. Bij deze dingen zit er ~150MHz tussen b20 en b8 dus die ~50MHz tussen b28 en b20 is dan geen probleem. KPN gebruikt exact dezelfde RRUs (Huawei RRU 5509t) en hebben ook geen problemen met de ruimte tussen deze carriers.

Dicht naast de b20 carrier leggen kan wel voordelen betekenen in stroomverbruik van de zenders en van telefoons, daarmee zou het te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:22:
Nee, want het is niet aaneengesloten. Ze hebben geen licentie voor de paar MHz ertussenin.
Is het OFDM? Dan kan je toch wat subcarriers niet gebruiken?
offtopic:
Als je die tussenruimte in het spectrum al niet effectief mag gebruiken doordat daar de roll-off van je frequenties zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Is het OFDM? Dan kan je toch wat subcarriers niet gebruiken?
offtopic:
Als je die tussenruimte in het spectrum al niet effectief mag gebruiken doordat daar de roll-off van je frequenties zit
Het is OFDMA, bij 4G en bij 5G. band 20 is heeft een ondergrens van 791MHz en band 28 heeft een bovengrens van 788MHz. Er is geen frequentieband die daartussen aangeeft hoe het moet werken en dat het kan werken, dus je kunt niet simpelweg een paar extra carriers erbij aanzetten. De zendmasten en de telefoons ondersteunen dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

jk-5 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Dan staat deze weer aan (klik voor groot):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXWinJ4lNl8QIkcNq-2jmk-gF7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/je63zhbUjdl1YraKqGVEf5dB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Het blijft raar...
hoe krijg jij die 500 GB? ik zie alleen maar 150GB staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Het blijft raar...
Interessant. Ik overweeg ook om over te stappen gezien de uitstekende T-Mobile dekking bij mij in de buurt.

Op mijn postcode is het standaard abonnement 150GB/maand en het 'extra snel' abonnement 500GB per maand. Dat lijkt overeen te komen met wat jij hebt aangeboden gekregen. Hoe zit dat bij anderen - hebben jullie méér of juist minder op jullie postcode?

Is het overigens mogelijk om, net zoals bij de andere mobiele abonnementen, binnen je contractperiode over te stappen van het ene naar het andere type?

Mijn vermoeden is dat ze, om problemen met klagende klanten die de 100Mbit niet kunnen halen te voorkomen, ze die buitenantenne verplicht doen. Let ook op, de prijs van de twee abonnementen is hetzelfde - enkel betaal je voor de snelle variant extra voor het modem/antenne. Natuurlijk zal dat lang niet voor iedereen echt nodig zijn...ikzelf bijvoorbeeld haal met mijn telefoon op 4G, binnenshuis, downloadsnelheden van ~20MB/sec...das ergens tussen de 150 en 200Mbit. Daar is op deze locatie geen fancy antenne voor nodig!

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 21-07-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Maar wel eerst €140,- aftikken voor een Huawei router
Verkoop die voor 140 euro op marktplaats of hier op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:52:
[...]

Interessant. Ik overweeg ook om over te stappen gezien de uitstekende T-Mobile dekking bij mij in de buurt.

Op mijn postcode is het standaard abonnement 150GB/maand en het 'extra snel' abonnement 500GB per maand. Dat lijkt overeen te komen met wat jij hebt aangeboden gekregen. Hoe zit dat bij anderen - hebben jullie méér of juist minder op jullie postcode?

Is het overigens mogelijk om, net zoals bij de andere mobiele abonnementen, binnen je contractperiode over te stappen van het ene naar het andere type?

Mijn vermoeden is dat ze, om problemen met klagende klanten die de 100Mbit niet kunnen halen te voorkomen, ze die buitenantenne verplicht doen. Let ook op, de prijs van de twee abonnementen is hetzelfde - enkel betaal je voor de snelle variant extra voor het modem/antenne. Natuurlijk zal dat lang niet voor iedereen echt nodig zijn...ikzelf bijvoorbeeld haal met mijn telefoon op 4G, binnenshuis, downloadsnelheden van ~20MB/sec...das ergens tussen de 150 en 200Mbit. Daar is op deze locatie geen fancy antenne voor nodig!
De sim-only versie heeft de 150 GB limiet en de beide abbo's met wifi-router hebben de 500 GB limiet.

Overigens staat in de voorwaarden dat de nieuwe abonnementen bij drukte op het netwerk 'voorrang moeten verlenen' aan mobiele abonnementen.
De internetsnelheid die je kan halen met de mobiele dienst 4G voor Thuis
hangt onder andere af van de dekking op jouw leveringsadres. Ook de
drukte van het mobiele verkeer speelt een rol. Is er heel veel dataverkeer
(ook wel congestie genoemd) op de 4G-mast? Dan krijgt het verkeer
van mobiele gebruikers van T-Mobile zonder 4G voor Thuis* voorrang
totdat er weer minder dataverkeer is. *M.u.v. (Unlimited) 4G voor Thuis
abonnementen afgesloten voor 29-06-2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 09:44
SebasFM schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Dan staat deze weer aan (klik voor groot):

[Afbeelding]
Had toch wel gehoopt op een 5g icoontje vandaag☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Is T-mobile wifi bellen WLAN CALL bij andere ook veranderd naar T-Mobile NL WiFi?

Bij mij op Android is het nu veranderd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gQHTR6xpwTiIwOJJhWqsITFu3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q8Abhkh4f7NxruUY34AumjmZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
ikbenjoeri schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:24:
Is T-mobile wifi bellen WLAN CALL bij andere ook veranderd naar T-Mobile NL WiFi?

Bij mij op Android is het nu veranderd [Afbeelding]
Dat was bij mij altijd al zo op mijn S10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:22
Op iOS is het nog steeds WLAN Call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Op een iPhone is het nog steeds WLAN Call

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn S9 is het ook al bijna sinds het begin 'T-Mobile NL WiFi' geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu KPN dinsdag 5g aan gaat zetten, is het de vraag wat T-Mobile gaat doen: zij schermden er mee dat zij de eersten zouden zijn. Nu zijn KPN en min of meer Vodafone ze nog voor. Dan maandag maar doen bij T-Mobile?

Edit: https://twitter.com/KPN/status/1286580295249035264

De tip in het KPN topic was van user @jk-5

[ Voor 20% gewijzigd door ucsdcom op 24-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:50:
Nu KPN dinsdag 5g aan gaat zetten, is het de vraag wat T-Mobile gaat doen: zij schermden er mee dat zij de eersten zouden zijn. Nu zijn KPN en min of meer Vodafone ze nog voor. Dan maandag maar doen bij T-Mobile?
Waar staat dat? Dat kpn 5g dinsdag gaat aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:
[...]

https://twitter.com/KPN/status/1286580295249035264 credits @jk-5

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 24-07-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:
[...]

https://twitter.com/KPN/status/1286580295249035264

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/kpn-zet-5g-aan

[ Voor 11% gewijzigd door jk-5 op 24-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wauw ik gok dat T-Mobile het deze week nog doet en anders maandag en anders zijn ze de belofte niet nagekomen @jk-5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Oh wauw ik gok dat T-Mobile het deze week nog doet en anders maandag en anders zijn ze de belofte niet nagekomen @jk-5
De belofte was niet "Als eerste 5G" maar "Als eerste landelijk dekkend 5G". KPN is nog lang niet landelijk dekkend met Huawei, en Vodafone is ook zeker niet landelijk dekkend met 1800MHz DSS. Dus technisch gezien kan het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk-5 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:00:
[...]

De belofte was niet "Als eerste 5G" maar "Als eerste landelijk dekkend 5G". KPN is nog lang niet landelijk dekkend met Huawei, en Vodafone is ook zeker niet landelijk dekkend met 1800MHz DSS. Dus technisch gezien kan het nog
Ah ja T-Mobile heeft 10x zoveel masten als kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Ah ja T-Mobile heeft 10x zoveel masten als kpn
zegt niet dat er genoeg capaciteit is. Vele zijn verbonden met een straal verbinding. Je kan wel vollop bereik hebben maar dat betekend niet altijd dat het sneller is.

Meende dat iemand keer op tweakers vertelde dat T-Mobile veel masten heeft moeten plaatsen omdat ze alleen de 1800MHz 3G hadden en KPN en Vodafone ook de 900MHz voor 3G waardoor T-Mobile toen de tijd veel meer masten moest plaatsen om de dekking volledig te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo interessant is het toch niet of er nu wel of niet al een 5G icoontje verschijnt op je telefoon?

De huidige implementatie van 5G voegt feitelijk zoals ik het zie weinig toe t.o.v. 4G buiten eventueel extra capaciteit. Capaciteit waar bij T-Mobile toch al geen gebrek aan is.

De hogere snelheden en andere voordelen (voor zover die überhaupt nuttig zijn op mobiele apparaten) komen pas met de introductie van hoge frequenties die nu niet geveild zijn en dingen die de huidige 5G telefoon modems nu nog niet eens ondersteunen.

Wat mij betreft is de huidige 5G uitrol vooral een marketing dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door ikbenjoeri op 24-07-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenjoeri schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:06:
[...]

zegt niet dat er genoeg capaciteit is. Vele zijn verbonden met een straal verbinding. Je kan wel vollop bereik hebben maar dat betekend niet altijd dat het sneller is.

Meende dat iemand keer op tweakers vertelde dat T-Mobile veel masten heeft moeten plaatsen omdat ze alleen de 1800MHz 3G hadden en KPN en Vodafone ook de 900MHz voor 3G waardoor T-Mobile toen de tijd veel meer masten moest plaatsen om de dekking volledig te kunnen garanderen.
Die straalverbindingen hebben capaciteit zat, en los daarvan zijn ze ook weer druk aan het verglazen of zijn straalverbindingen aan het upgraden. Ook zijn ze situaties waar meerdere zendmasten achter elkaar hangen aan het verhelpen, waarbij de zendmasten in de meeste gevallen maximaal 1 hop hebben tot aan een locatie met fiber. Dat scheelt ook weer flink capaciteit.

3G op 1800MHz en 900MHz bestaat niet, het verhaal wat je bedoelt gaat om 2G frequenties. Daardoor hebben ze nu dus nog veel voordeel qua dichtheid, waarvan een groot deel verglaasd is, of een snelle straalverbinding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
ik222 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:19:
Zo interessant is het toch niet of er nu wel of niet al een 5G icoontje verschijnt op je telefoon?
Daar gaat het niet om. Als je roept dat je de eerste bent, sterker nog, je belooft het als compensatie dat je de fusie met Tele2 goedpraat, dan moet je dat nakomen. Simpel zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Naafkap schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Daar gaat het niet om. Als je roept dat je de eerste bent, sterker nog, je belooft het als compensatie dat je de fusie met Tele2 goedpraat, dan moet je dat nakomen. Simpel zat.
T-Mobile maakt nog steeds kans om die landelijke 5G als eerste te hebben.

Zie vergelijk tussen KPN en T-Mobile 5G ready locaties op basis van de filters op Antennekaart.nl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwcipBIiUrnz9M5bUIkIAWCcJX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xakfbT1IlNaucHEhvSKzM7Tq.png?f=fotoalbum_large

Links: KPN Huawei filter ingeschakeld, rechts T-Mobile filter ingeschakeld.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
T-mobile dus ook dinsdag

https://tweakers.net/nieu...nd-netwerk-eind-2020.html

[ Voor 74% gewijzigd door michelc85 op 24-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLrTOQrD4LbOIOsl2dXzL5CC1mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jW512B7n2D3NZSMjKhGqrP3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ik overweeg sterk om 4G voor Thuis aan te laten sluiten. Voornamelijk omdat dat qua kosten zo'n 40 euro per maand zal schelen met mijn huidige aanbieder (Kabel) terwijl de snelheden (op papier althans) vergelijkbaar zijn.

De 'extra snelle' variant vereist dat je een externe Huawei antenne erbij afneemt. Maar mijn gevoel zegt dat dit absoluut niet nodig is op mijn locatie. Op de telefoon zie ik namelijk -80 db op LTE+ (band 3) binnenhuis, wat - als ik het goed begrijp - een zeer sterk signaal is. Effectieve snelheid bij het downloaden van een grote file is al snel zo rond de 200Mbit. Klopt ook wel want de antenne is hemelsbreed nog geen 100m verderop.

Aan de andere kant heb ik ook geen ander modem wat ik zou kunnen gebruiken, en zelf iets aanschaffen zal ook wel snel richting de 200 euro gaan - terwijl de T-mobile geleverde variant 240 kost. Dus wellicht is dat dan ook wel net zo gemakkelijk.

Vraag me wel af of ik daadwerkelijk de antenne aan de gevel zal moeten/kunnen/willen bevestigen. Gezien het sterke signaal zou ik bij wijze van spreken dat ding ergens onder kunnen 'verstoppen' op het balkon en wellicht nog voldoende snelheid halen. Althans, dat is wel mijn hoop hierbij.

Wat zijn de ervaringen met dat externe Huawei modem? Behaal je minimaal dezelfde snelheden als je met een standaard telefoon ziet/haalt? Je zou verwachten dat je een sterker signaal ontvangt met zulk een externe antenne, maar dat is ook sterk afhankelijk van de hardware en chipset - het hoeft niet per se beter te zijn dan een gemiddelde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xandrios schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:53:
Ik overweeg sterk om 4G voor Thuis aan te laten sluiten. Voornamelijk omdat dat qua kosten zo'n 40 euro per maand zal schelen met mijn huidige aanbieder (Kabel) terwijl de snelheden (op papier althans) vergelijkbaar zijn.

De 'extra snelle' variant vereist dat je een externe Huawei antenne erbij afneemt. Maar mijn gevoel zegt dat dit absoluut niet nodig is op mijn locatie. Op de telefoon zie ik namelijk -80 db op LTE+ (band 3) binnenhuis, wat - als ik het goed begrijp - een zeer sterk signaal is. Effectieve snelheid bij het downloaden van een grote file is al snel zo rond de 200Mbit. Klopt ook wel want de antenne is hemelsbreed nog geen 100m verderop.

Aan de andere kant heb ik ook geen ander modem wat ik zou kunnen gebruiken, en zelf iets aanschaffen zal ook wel snel richting de 200 euro gaan - terwijl de T-mobile geleverde variant 240 kost. Dus wellicht is dat dan ook wel net zo gemakkelijk.

Vraag me wel af of ik daadwerkelijk de antenne aan de gevel zal moeten/kunnen/willen bevestigen. Gezien het sterke signaal zou ik bij wijze van spreken dat ding ergens onder kunnen 'verstoppen' op het balkon en wellicht nog voldoende snelheid halen. Althans, dat is wel mijn hoop hierbij.

Wat zijn de ervaringen met dat externe Huawei modem? Behaal je minimaal dezelfde snelheden als je met een standaard telefoon ziet/haalt? Je zou verwachten dat je een sterker signaal ontvangt met zulk een externe antenne, maar dat is ook sterk afhankelijk van de hardware en chipset - het hoeft niet per se beter te zijn dan een gemiddelde telefoon.
Een buitenantenne gaat pas significant verschil maken als je dekking wat minder is. Ik heb het vorige modem, en dan merk je geen verschil met of zonder buitenantenne. Bij jou gaat de buitenantenne ook niet veel verschil maken is mijn verwachting. De antenne wordt op 1 mast uitgericht, dus dat je door de antenne meer masten vindt of iets dergelijks is ook niet aan de orde. Ik heb nog een oud model waar ik de buitenantenne wel bij wilde. Daarvoor moest er een monteur komen, anders kreeg je ook de buitenantenne niet. Bij de monteur heb ik aangegeven dat ik de buitenantenne meeneem naar mijn vakantiehuisje, en hij zich bij mij thuis de installatie kon besparen. Dat vond hij prima. Liet na een bak koffie de buitenantenne achter en was toen tot zijn vreugde voor op zijn dagschema. Ik ben dus benieuwd of dat bij jou nu ook op deze manier kan.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 26-07-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:53:

Op het forum van T-Mobile is een topic over het nieuwe 4G voor thuis, daar staan een aantal ervaringen en metingen.

https://community.t-mobil...s-hier-324496/index4.html

Zelf heb ik ondertussen ook 4G voor thuis, maar dan de 30mbit variant met 500GB bundel. Net als jij had ik toch een 4G modem/router nodig, en dat Huawei apparaat van T-Mobile werkt erg stabiel. Sowieso te simpel voor woorden, simkaart er in, stekker er in, en je hebt Wi-Fi. Snelheden tikken overigens continu de 30 aan.
Voor mij was het de keuze tussen glasvezel en 4G voor thuis. Glasvezel was een hoop 'gedoe' met kabels trekken door het huis geworden, en ik ben lui genoeg om daar geen zin in te hebben. Aangezien ik momenteel alleen woon en niet veel verder kom qua gebruik dan Netflixen in HD, internetradio en Spotify luisteren via een slimme speaker en mijn slimme lampen etcetera is 4G voor Thuis meer dan genoeg.
Net nog getest: Netflix in HD, internet-radio aan op mijn slimme speaker en YouTube in HD kijken op mijn mobiel gaat prima tegelijk. Grote bestanden download ik nooit, dus qua snelheid is dit meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er glasvezel is, dan zou ik op termijn toch nog eens een 2e keer nadenken of 4g voor thuis dan wel een product voor jou is. Heb je nog oud traag koper, dan zet 4g voor thuis zoden aan de dijk. Of voor in een vakantiehuisje.

Minpuntje van de nieuwe voorwaarden is wel dat ze niet willen dat je applicaties of apparatuur gebruikt die 24 uur per dag data trekken of produceren. Expliciet worden ook slimmecamera’s etc. genoemd. En je hebt geen voorrang op gewone mobiele gebruikers meer. Je wordt zelfs achteraan de rij gezet. De kans is er dus dat je geen internet hebt bij drukte. Bijvoorbeeld bij evenementen in jouw buurt, of zoals carnaval in binnensteden etc. Zeker als je voor je hoofdaansluiting op je smartphone dan ook T-Mobile hebt voor de extra korting van een 2e aansluiting, dan zit je bij werkzaamheden, storingen en overbelasting totaal zonder verbinding.

In Duitsland is Vodafone vaak vlot met huismodems voor nieuwe netwerken, zoals LTE 4g thuismodems toen de rest nog 3g hotspots verkocht. Nu gaat men daar alweer naar 5g thuis modems toe met de Gigacube 5g. Wat volgens mij ook de 5g versie is van de Huawei router die T-Mobile Nederland verkoopt. De huidige Huawei 4g thuis modems van T-Mobile zijn dus alweer achterhaald. T-Mobile Duitsland gebruikt al de Speedbox 5g” voor thuis gebruik. Dus T-Mobile mag vanaf dinsdag de huidige 4g voor thuis routers wel in de aanbieding doen of gratis of voor 1 euro mee gaan leveren.

Met een beetje geluk komt T-Mobile vlot met 5g thuis modems in Nederland. Juist voor de latency en het efficiente datagebruikn wil je juist thuis modems zo snel mogelijk upgraden lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 26-07-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sinds aantal weken erg slecht 4G ontvangst binnen, eigenlijk geen ontvangst meer. Voor heen meer dan prima. Meerdere personen last van. Hoop dat met 5G aanzetten, hier verbetering komt (andere indeling frequenties oid).

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeee op 27-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nu de 2100mhz opnieuw onder de hamer geweest is... en er toch wat geschoven moet worden in de radionetwerken van ALLE 3 de aanbieders.. mogen ze dat nou al doen? of moeten ze echt wachten tot de ingangsdatum?

en dat zullen ze ook met zn 3en lekker moeten coordineren?
mij lijkt het gezien de verschuivingen dat het gehele 2100mhz radionetwerken van KPN. Vodafone en T-Mobile eerst alle 3 uit moeten voor ze weer aan kunnen met de nieuwe parameters?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:21:
nu de 2100mhz opnieuw onder de hamer geweest is... en er toch wat geschoven moet worden in de radionetwerken van ALLE 3 de aanbieders.. mogen ze dat nou al doen? of moeten ze echt wachten tot de ingangsdatum?

en dat zullen ze ook met zn 3en lekker moeten coordineren?
mij lijkt het gezien de verschuivingen dat het gehele 2100mhz radionetwerken van KPN. Vodafone en T-Mobile eerst alle 3 uit moeten voor ze weer aan kunnen met de nieuwe parameters?
Ja de huidige vergunningen lopen tot 2021-01-01, maar ze kunnen op eigen initiatief rond die tijd daar overgangsvergunningen voor opstellen om de boel te verschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SMSfreakie Ja ik denk vanaf 1 jan 2021. Maar als de providers morgen een plan hebben om het in december te doen, zal het AT dat ook prima vinden.

Er is een transitie licentie voor de 3 providers. Dus ja men moet samen werken op een bepaald moment alles uitzetten en opnieuw indelen.

Ze zullen eerst wel alles gezamelijk uitzetten en weer inschakelen is dan per provider eigen pakje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Het blijft raar...
Dat is het. Koppelverkoop is overigens niet altijd verboden, maar ik snap de frustratie.
Wellicht interessant: Ik zat net een beetje op eBay te kijken, en die Huawei routers gaan daar weg voor meer dan die 140 euro die jij en ik ervoor betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:30:
Als er glasvezel is, dan zou ik op termijn toch nog eens een 2e keer nadenken of 4g voor thuis dan wel een product voor jou is. Heb je nog oud traag koper, dan zet 4g voor thuis zoden aan de dijk. Of voor in een vakantiehuisje.
Het is juist een ideaal product voor mij. Het voldoet qua snelheid en bundel perfect, en ik woon in een nogal complex gebouw qua meterkasten, voordeuren en mogelijkheden tot het trekken van kabels. Ik besef dat ik voor hetzelfde geld een 1Gb abonnement via glasvezel had kunnen hebben, alleen heb ik dat simpelweg niet nodig, en dit is veel en veel praktischer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Bartjeee schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:30:
Sinds aantal weken erg slecht 4G ontvangst binnen, eigenlijk geen ontvangst meer. Voor heen meer dan prima. Meerdere personen last van. Hoop dat met 5G aanzetten, hier verbetering komt (andere indeling frequenties oid).
Waar is dit? Cijfers van de postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PWA777 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Waar is dit? Cijfers van de postcode?
5657BX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het kan niet lang meer duren voordat op die locatie de lage 800 MHz frequentie daar wordt ingezet (op 4G), die vrijgekomen zijn na het uitzetten van het Tele2 netwerk. Wellicht dat dat een oplossing gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes