Zo eenvoudig is dat niet. Ten eerste moet er natuurlijk ergens een grens getrokken worden (qua fasering) en vermoedelijk werkt men met vooraf bepaalde clusters en kunnen daar niet zomaar sites aan toegevoegd worden omdat veel zaken bij zo'n migratie (Nokia => Huawei) veel zaken met elkaar samen hangen en op elkaar afgestemd zijn. Het zou zomaar kunnen dat alles boven deze lijn 1 cluster is en vermoedelijk pas later aan de beurt komt.carnager schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:54:
Wat me wel opvalt is dat er voorlopig langs deze rand niet verder lijkt te worden uitgebreid, terwijl Hoorn integreren in het dekkingsgebied ogenschijnlijk weinig extra moeite lijkt terwijl dat nog een redelijk grote plaats is, waarmee dus een goede portie extra klanten kan worden bediend.
De dekkingskaart is niet in alle gevallen geheel waarheidsgetrouw.
In het groene hart tegen noord holland aan bij het plaatsje Ter Aar zou er geen dekking zijn, toch is de site daar al sinds augustus omgebouwd en heb je gewoon 4G. Hetzelfde geldt voor Nieuwkoop, deze plaats is ook al in zijn geheel gedekt, toch laat de dekkingskaart anders zien.
In het groene hart tegen noord holland aan bij het plaatsje Ter Aar zou er geen dekking zijn, toch is de site daar al sinds augustus omgebouwd en heb je gewoon 4G. Hetzelfde geldt voor Nieuwkoop, deze plaats is ook al in zijn geheel gedekt, toch laat de dekkingskaart anders zien.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
carnager schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:54:
Gister een stukje A7 gescant en (wederom) positief verrast dat de dekkingskaart van T-mobile blijkbaar een minder rooskleurig beeld geeft dan de werkelijkheid, want de dekking is in realiteit beter dan de dekkingskaart.
Wat me wel opvalt is dat er voorlopig langs deze rand niet verder lijkt te worden uitgebreid, terwijl Hoorn integreren in het dekkingsgebied ogenschijnlijk weinig extra moeite lijkt terwijl dat nog een redelijk grote plaats is, waarmee dus een goede portie extra klanten kan worden bediend.
Ter illustratie:
[afbeelding]
Dat geld ook voor ellecom/dieren/rheden. Daar onlangs ook een mager spoortje 4G ontvangen. Dit is tenminste eerlijk. Vodafone doet het juist andersom. Zeggen dat er landelijke dekking is, maar dat is er totaal niet in de praktijk. Het is een gatenkaas nog.netblade schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:20:
Klopt, ze hebben het wel doorgegeven aan het antenneregister: https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQnetblade schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:20:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
In Ilpendam zie ik ook een T-Mobile mast staan, op ongeveer 15 meter, maar deze lijkt geen 3G uit te zenden omdat mijn bereik via 3G daar 0,0 is als ik mijn Oneplus One mag geloven. Iemand die dit kan bevestigen?
WiseDise schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:53:
In Ilpendam zie ik ook een T-Mobile mast staan, op ongeveer 15 meter, maar deze lijkt geen 3G uit te zenden omdat mijn bereik via 3G daar 0,0 is als ik mijn Oneplus One mag geloven. Iemand die dit kan bevestigen?

Mast rechtsboven:
T-Mobile (2010-06-10) GSM 900 Hoogte : 22.3
KPN (2013-03-15) LTE Hoogte : 22.3
KPN (2014-05-12) UMTS Hoogte : 22.3
KPN (2014-05-12) UMTS Hoogte : 22.3
Mast onderin:
T-Mobile (2001-07-25) GSM 1800 Hoogte : 15.5
(0000-00-00) LTE Hoogte : 15.5
Thanks! Het gaat voor mij om de mast rechtsonder.
Wat voor moeite zou het zijn om hier 3G900 of 3G2100 te activeren?
Of nee, laat het me anders stellen: wat zouden de beweegreden(en) van T-Mobile kunnen zijn dit niet te doen?
Of nee, laat het me anders stellen: wat zouden de beweegreden(en) van T-Mobile kunnen zijn dit niet te doen?
Die mast rechtsboven is niet van T-Mobile, LTEmasten / UMTSmasten.nl is niet meer accuraat.
In die mast zit KPN (2G/3G/4G) en Vodafone (3G). De onderste mast is idd van T-Mobile met 2G1800 en 4G1800. De mast heeft ook maar 2 sectoren op een relatief lage locatie (gebouw?). Het is nog maar de vraag of daar 3G900 wordt geactiveerd. Zou je foto's kunnen maken van de mast/antennes?
Het kan best zijn dat de mast op korte termijn gesloopt wordt, en dan gaan ze niet alles meer verbouwen. Met 2G en 4G heb je een groot deel afgedekt (bellen en internet).
In die mast zit KPN (2G/3G/4G) en Vodafone (3G). De onderste mast is idd van T-Mobile met 2G1800 en 4G1800. De mast heeft ook maar 2 sectoren op een relatief lage locatie (gebouw?). Het is nog maar de vraag of daar 3G900 wordt geactiveerd. Zou je foto's kunnen maken van de mast/antennes?
Het kan best zijn dat de mast op korte termijn gesloopt wordt, en dan gaan ze niet alles meer verbouwen. Met 2G en 4G heb je een groot deel afgedekt (bellen en internet).
WiseDise schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:46:
Thanks! Het gaat voor mij om de mast rechtsonder.

Is dit de mast? (volgens google maps)
Wanneer zal T-Mobile Nederland roamers gaan toelaten en wanneer kunnen wij in het buitenland op 4G gaan roamen met een NL T-Mobile simkaart? Bij KPN en Vodafone is het aantal landen waarmee er 4G roaming is inmiddels flink toegenomen.
Helaas is umts/ltemasten.nl niet meer up-to-date, het loopt zelfs zó achter dat het misschien nog lastig gaat worden om dit allemaal bij te werken.
Tot nu toe moeten alle nieuwe locaties namelijk handmatig ingevoerd worden, toen het antenneregister overging op een vernieuwde site heeft het zelfs een flinke tijd helemaal niet gewerkt, maar gelukkig werkt dit nu wel en wordt de site ook weer (sporadisch) bijgewerkt.
Aangezien de concullega's van 4gmasten.nl tegenwoordig niet meer afhankelijk zijn van de maandelijks Antenneregister update en alle locaties zelfs automatisch op een kaartje kan laten verschijnen, lijkt het mij niet meer dan logisch om ook zoiets soortgelijks in te voeren op umts/ltemasten.nl.
Ik moet namelijk heel eerlijk bekennen dat stemasten.nl toch wel wat must-have functionaliteit heeft, welke bij de Google Maps kaartjes van 4gmasten.nl (nog) ontbreken.
Voornamelijk op het gebied van het weergeven meerdere netwerktechnieken vanuit één locatie is niet echt duidelijk op die kaartjes, (verder wel veel kudos voor de mooie kaartjes hoor!)
@Gijsj16 & WiseDise:
Dit zou inderdaad de desbetreffende mast moeten zijn.
Hoe de situatie er daar nu uit ziet durf ik niets over te zeggen, aangezien de Streetview foto stamt uit 2010, waar zelfs nog iets onder in de mast een 3-tal panelen hangen van waarschijnlijk KPN (?), (vanwege de sectorstrepen, waarschijnlijk geen ProRail vanwege gebrek aan spoorlijn in de buurt?)
Deze zijn in ieder geval waarschijnlijk weggehaald, aangezien deze niet meer te vinden zijn in het Antenneregister.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waarom T-Mobile geen gebruik maakt van UMTS in deze mast en ook niet of dit nog gaat komen.
Het kan komen vanwege een beperking in de antenne panelen, welke misschien beperkt zijn tot alleen de 1800 MHz band, iets wat bij hele oude nog kan voorkomen.
Dit suggereer ik vanwege het feit dat hier in de buurt ook een T-Mobile GSM/LTE1800 only mast staat, welke puur vanwege deze reden (nog) niet geüpgraded is met UMTS900/2100.
In dit geval is dit ook wat gecompliceerder, aangezien deze panelen zijn weggewerkt en gemaskeerd in een kerktoren.
Edit: Om nog even terug te komen op je foto van de mastlocatie, de onderste panelen zijn inderdaad van KPN (geweest).
Deze in het begin van 2011 uitgeschakeld/verwijderd, waarna de antennelocatie is verplaatst naar de huidige locatie, waar ook Vodafone UMTS zit, in een hoogspanningsmast op zo'n 23 meter hoogte.
Tot nu toe moeten alle nieuwe locaties namelijk handmatig ingevoerd worden, toen het antenneregister overging op een vernieuwde site heeft het zelfs een flinke tijd helemaal niet gewerkt, maar gelukkig werkt dit nu wel en wordt de site ook weer (sporadisch) bijgewerkt.
Aangezien de concullega's van 4gmasten.nl tegenwoordig niet meer afhankelijk zijn van de maandelijks Antenneregister update en alle locaties zelfs automatisch op een kaartje kan laten verschijnen, lijkt het mij niet meer dan logisch om ook zoiets soortgelijks in te voeren op umts/ltemasten.nl.
Ik moet namelijk heel eerlijk bekennen dat stemasten.nl toch wel wat must-have functionaliteit heeft, welke bij de Google Maps kaartjes van 4gmasten.nl (nog) ontbreken.
Voornamelijk op het gebied van het weergeven meerdere netwerktechnieken vanuit één locatie is niet echt duidelijk op die kaartjes, (verder wel veel kudos voor de mooie kaartjes hoor!)
@Gijsj16 & WiseDise:
Dit zou inderdaad de desbetreffende mast moeten zijn.
Hoe de situatie er daar nu uit ziet durf ik niets over te zeggen, aangezien de Streetview foto stamt uit 2010, waar zelfs nog iets onder in de mast een 3-tal panelen hangen van waarschijnlijk KPN (?), (vanwege de sectorstrepen, waarschijnlijk geen ProRail vanwege gebrek aan spoorlijn in de buurt?)
Deze zijn in ieder geval waarschijnlijk weggehaald, aangezien deze niet meer te vinden zijn in het Antenneregister.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waarom T-Mobile geen gebruik maakt van UMTS in deze mast en ook niet of dit nog gaat komen.
Het kan komen vanwege een beperking in de antenne panelen, welke misschien beperkt zijn tot alleen de 1800 MHz band, iets wat bij hele oude nog kan voorkomen.
Dit suggereer ik vanwege het feit dat hier in de buurt ook een T-Mobile GSM/LTE1800 only mast staat, welke puur vanwege deze reden (nog) niet geüpgraded is met UMTS900/2100.
In dit geval is dit ook wat gecompliceerder, aangezien deze panelen zijn weggewerkt en gemaskeerd in een kerktoren.
Edit: Om nog even terug te komen op je foto van de mastlocatie, de onderste panelen zijn inderdaad van KPN (geweest).
Deze in het begin van 2011 uitgeschakeld/verwijderd, waarna de antennelocatie is verplaatst naar de huidige locatie, waar ook Vodafone UMTS zit, in een hoogspanningsmast op zo'n 23 meter hoogte.
[ Voor 8% gewijzigd door AlesT op 04-02-2015 11:44 ]
Welnu, dames en heren, ik wil Gijsj16 bedanken voor de aanvulling.
Ik heb het verzoek van The Wizard gezien en voor mij de schone taak om in een bus, welke 80km/u rijdt, een foto te maken van de zendmast anno nu.
Vanochtend, voor 9:00 uur. Resultaat is best bruikbaar (even naast elkaar gezet met Paint). Zie hieronder.

Wellicht kan The Wizard nogmaals zijn visie op deze situatie laten schijnen.
Ik heb het verzoek van The Wizard gezien en voor mij de schone taak om in een bus, welke 80km/u rijdt, een foto te maken van de zendmast anno nu.
Vanochtend, voor 9:00 uur. Resultaat is best bruikbaar (even naast elkaar gezet met Paint). Zie hieronder.

Wellicht kan The Wizard nogmaals zijn visie op deze situatie laten schijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door WiseDise op 04-02-2015 10:00 . Reden: Plaatje door host niet zichtbaar. ]
Goed dat je dit aangeeft. Ik heb de host van het plaatje gewijzigd. Nu wel?Raider095 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:57:
Ik zie geen foto?
Nu wel, maar het is iets te vaag om een concreet oordeel over te vellen vrees ik...
Moeilijk te zien wat voor antennes het zijn, het lijken als het T-Mobile antennes zijn, waarschijnlijk kathrein. En gezien de grootte en de frequenties die deze uitstraalt (beiden 1800Mhz als ik het goed begreep) moet het mogelijk kunnen zijn om ook 900 en 2100 toe te voegen. Het lijkt of de RRH unit onder de antennes hangt. Maar daarvoor heb ik toch echt een betere foto nodig om dat hard te kunnen maken.
[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 04-02-2015 15:24 ]
Gisteren de mast vervangen vlakbij Voorthuizen.
Op het eerste gezicht leek het op een Tele2 mast.
Als je goed inzoomt zie je dat het een T-Mobile mast is door de 3 RRH units erachter hangen.
Lijkt mij een rare T-Mobile combinatie, blijkbaar dit keer geen Huawei antenne.
Volgens antenneregister is de bovenste van KPN met UTMS 2100/ 900, GSM 900 en 4G 800.

Op het eerste gezicht leek het op een Tele2 mast.
Als je goed inzoomt zie je dat het een T-Mobile mast is door de 3 RRH units erachter hangen.
Volgens antenneregister is de bovenste van KPN met UTMS 2100/ 900, GSM 900 en 4G 800.

[ Voor 16% gewijzigd door leroy98ecker op 04-02-2015 15:36 ]
Wat ik mij afvraag bij de foto van leroy98ecker:
Waarom zit er zo'n hoogteverschil tussen deze twee antennes van deze twee operators?
T-Mobile zou er toch baat bij hebben om hun apparatuur dichter (hoger) bij die van KPN (afgaand op bovenstaande informatie) te plaatsen zodat het bereik verbeterd wordt?
Of is dit wellicht vastgelegd in een site-contract?
Waarom zit er zo'n hoogteverschil tussen deze twee antennes van deze twee operators?
T-Mobile zou er toch baat bij hebben om hun apparatuur dichter (hoger) bij die van KPN (afgaand op bovenstaande informatie) te plaatsen zodat het bereik verbeterd wordt?
Of is dit wellicht vastgelegd in een site-contract?
Wellicht dat dan de afstraling van de antennes wordt beinvloed?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kan zijn dat bijv. zowel Vodafone als T-Mobile een plekje hebben geclaimd, en dat Vodafone er eerder bij was maar nog niet daadwerkelijk heeft gebouwd.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Klopt, dat was eerst wel het geval, maar toen werd alles manueel ingevoerd. Nu het geautomatiseerd is, is het (nog) niet mogelijk om dit voor elkaar te krijgen.AlesT schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 01:22:
Klopt, dit zul je vaker gaan zien bij T-Mobile.leroy98ecker schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:29:
Vanwege dat Tele2 er ook zit? Of heeft het daar niet mee te maken?Raider095 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:35:
[...]
Klopt, dit zul je vaker gaan zien bij T-Mobile.
Heb ook antennes zoals die met 2 RRH's gezien waarbij ik vrij zeker weet dat dat de T-Mobile-antenne in de mast is, dus niet Tele2. Men dacht voorheen hier op het forum dat Tele2 juist aan die configuratie altijd herkenbaar was.
Verwijderd
Precies, ik was er ook van overtuigd dat alléén Tele2 van RRH's gebruik maakte. Wrong assumption.Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:05:
[...]
Men dacht voorheen hier op het forum dat Tele2 juist aan die configuratie altijd herkenbaar was.
T-Mobile gaat dit vaker toepassen, staat los van Tele2.Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:05:
Vanwege dat Tele2 er ook zit? Of heeft het daar niet mee te maken?
T-Mobile past het idd ook toe, als het een nieuwe kathrein is met 1 a 2 RRH's is, en relatief laag in de mast, dan is het wel in de meeste gevallen een Tele2 antenne.
T-Mobile gebruikt in de meeste gevallen 3x RRH.

T-Mobile gebruikt in de meeste gevallen 3x RRH.

[ Voor 42% gewijzigd door The Wizard op 05-02-2015 14:42 ]
Ik dacht dat T-Mobile alleen RRH's gebruikt voor (LTE)1800 MHz ?
Vooral omdat de T-Mobile opstelpunten hier in de buurt (die waar nog geen Tele2 in zit), maar drie RRH's in totaal zijn, één per sectorpaneel dus.
Kan het niet zo zijn dat er hier drie in hangen, omdat de overige twee misschien van Tele2 zijn?
Zie ook hier mijn eerdere post met foto van een shared T-Mobile/Tele2 site.
Hier zijn ook negen RRH's te zien, waarvan zes van Tele2.
Vooral omdat de T-Mobile opstelpunten hier in de buurt (die waar nog geen Tele2 in zit), maar drie RRH's in totaal zijn, één per sectorpaneel dus.
Kan het niet zo zijn dat er hier drie in hangen, omdat de overige twee misschien van Tele2 zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door AlesT op 05-02-2015 14:56 ]
Waar komt het signaal van de andere systemen vandaan dan?AlesT schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:53:
Je kan vanaf de weg niet alles zien, misschien zitten er nog 6 onder de huidige 9.AlesT schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:53:
Mooie foto! Waarom zetten ze daar in Den Bosch zwarte antennepanelen neer? Is dat een eis van de gebouw eigenaar? Ik vind dat wel chiq staan eigenlijk!
[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 05-02-2015 20:33 ]
De apparatuur heeft dezelfde kleur zoals je kunt zien. Ja, dat is soms een eis van de gebouweigenaar, vaak is dit dezelfde kleur als het gebouw zelf. Net als dat antennes aan gevels van kerken vaak rood/bruin geverfd zijn, als ze niet al achter de galmgaten hangen.ucsdcom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:30:
Mooie foto! Waarom zetten ze daar in Den Bosch zwarte antennepanelen neer? Is dat een eis van de gebouw eigenaar? Ik vind dat wel chiq staan eigenlijk!
@netblade.
Bedankt voor de tip over Ter Aar!
Dit is een fout in ons systeem. Ter Aar zou uiteraard gewoon 4G dekking moeten hebben. Ik heb dit aan de verantwoordelijke afdeling doorgeven om het eea te repareren.
Trouwens, ik ga er vanuit dat jullie weten dat onze dekkingskaart op een wiskundige model is gebaseerd?
Het is natuurlijk niet zo dat T- Mobile in elke mast (of huiskamer) een probe heeft opgehangen. Wij extrapoleren de dekking uit metingen die wij maken.
Dit model van de dekkingskaart wordt wekelijks geupdate.
Wat jullie misschien niet weten is dat wij, in tegenstelling tot sommige andere operators, onze kaart "naar beneden afronden". Wat wij tonen is in feite wat pessimistischer dan het "overall" model.
Het is in dit afrondingsproces zo dat er af en toe wat fout gaat en daarom ben ik blij dat wanneer jullie dit spotten het in dit topic melden. Ik check zelf namelijk niet elke week de 5000 sites die we hebben
Maar onze kaart (en in feite alle dekkingskaarten) kan nooit 100% de echte werkelijkheid laten zien en daarom kunnen er, vooral aan de randgebieden, inconsistenties ontstaan.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
MickyM
Product Manager 4G (o.a.) T-Mobile
Dit is een fout in ons systeem. Ter Aar zou uiteraard gewoon 4G dekking moeten hebben. Ik heb dit aan de verantwoordelijke afdeling doorgeven om het eea te repareren.
Trouwens, ik ga er vanuit dat jullie weten dat onze dekkingskaart op een wiskundige model is gebaseerd?
Het is natuurlijk niet zo dat T- Mobile in elke mast (of huiskamer) een probe heeft opgehangen. Wij extrapoleren de dekking uit metingen die wij maken.
Wat jullie misschien niet weten is dat wij, in tegenstelling tot sommige andere operators, onze kaart "naar beneden afronden". Wat wij tonen is in feite wat pessimistischer dan het "overall" model.
Het is in dit afrondingsproces zo dat er af en toe wat fout gaat en daarom ben ik blij dat wanneer jullie dit spotten het in dit topic melden. Ik check zelf namelijk niet elke week de 5000 sites die we hebben
Maar onze kaart (en in feite alle dekkingskaarten) kan nooit 100% de echte werkelijkheid laten zien en daarom kunnen er, vooral aan de randgebieden, inconsistenties ontstaan.
MickyM
[ Voor 12% gewijzigd door T-Mobile Experts op 06-02-2015 15:40 . Reden: corrigeren ]
T-Mobile Netherlands BV

Volgende week hoopt T-mobile drie dagen knutselen aan de masten.. Aan gezien de t-mobile site aangeeft dat het max twee uur duurt, weten jullie misschien waarom er dan maar liefst twee keer acht uur geplant staat? Het rare vind ik nog, dat we zelf helemaal geen mast in het dorp hebben staan!!

Waarschijnlijk zitten de antennes in de kerktorenGijsj16 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:23:
[afbeelding]
Volgende week hoopt T-mobile drie dagen knutselen aan de masten.. Aan gezien de t-mobile site aangeeft dat het max twee uur duurt, weten jullie misschien waarom er dan maar liefst twee keer acht uur geplant staat? Het rare vind ik nog, dat we zelf helemaal geen mast in het dorp hebben staan!!
[ Voor 5% gewijzigd door jamesbond007uk op 06-02-2015 17:04 ]
Jamesbond007uk
...of je geeft misschien zelf de meest waarschijnlijke suggestie voor het antwoord al: het gaat over een nieuwe mast die in het bestaande netwerk geintegreerd moet worden.....
@T-Mobile experts: het is prettig dat T-Mobile de dekking iets naar beneden afrond. Je hebt waar dekking is aangegeven doorgaans ook echt dekking. Dat is bijvoorbeeld bij een concurrent als Vodafone nog wel eens anders...
@T-Mobile experts: het is prettig dat T-Mobile de dekking iets naar beneden afrond. Je hebt waar dekking is aangegeven doorgaans ook echt dekking. Dat is bijvoorbeeld bij een concurrent als Vodafone nog wel eens anders...
Goed om te lezen, wordt hierbij ook meteen de dekking van Nieuwkoop correct weer gegeven?T-Mobile Experts schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:30:
@netblade.
MickyM
En ik had nog een vraagje over het ITC terrein naast Boskoop, de site is daar in December aangepast en doet nu ook UMTS 900/2100 maar LTE1800 staat nog niet aan, staat dit nog in de planning zoals te zien is op de 3 maanden planning of wordt dit een LTE900 only locatie over enkele maanden?
En dat de het bereik negatiever staat aangegeven dan daadwerkelijk is vind ik alleen maar een pluspunt. Vodafone kan hier nog flink van leren, ik geloof dat ze net klaar zijn hier in Alphen a/d Rijn, na 12 maanden elke keer maar 1 site per 2 maanden te doen (en zoveel sites hebben ze hier niet, de wijk waar in in woon is dramatisch met Vodafone, diep in de wijk is GPRS het enige wat je kunt krijgen, waar T-Mobile zelfs nog 1 streepje 4G weet te leveren en anders dik 3 strepen 3G900, na vele klachten doet Vodafone er niks mee, blijkbaar is Alphen a/d Rijn geen belangrijk gebied voor Vodafone). Al met al ben ik erg tevreden met de prestaties en uitrol van T-Mobile tot dusver
Hier precies hetzelfde geval:Gijsj16 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:23:
[afbeelding]
Maar 2 masten in die postcode. Op 03-02 en 05-02 waren ook al werkzaamheden. Echter heb ik geen verandering gezien. Nu weer volgens de werkzaamheden pagina werkzaamheden. Erg onduidelijk allemaal.

Het onderhoud kan ook zijn dat de locatie op glasvezel aangesloten wordt of dat er een microwave erin gehangen is. T-Mobile rolt eerst de backbone uit, pas dan gaan ze werkzaamheden verrichten aan de antennes.
Hoe weet je trouwens dat het Den Bosch is?ucsdcom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:30:
[ Voor 43% gewijzigd door The Wizard op 06-02-2015 20:10 ]
Je ziet het van Lanschot gebouw in de verte en de rechtbank er voor.The Wizard schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:09:
Het onderhoud kan ook zijn dat de locatie op glasvezel aangesloten wordt of dat er een microwave erin gehangen is. T-Mobile rolt eerst de backbone uit, pas dan gaan ze werkzaamheden verrichten aan de antennes.
[...]
Hoe weet je trouwens dat het Den Bosch is?
Is de foto gemaakt op het enexis gebouw?
[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 06-02-2015 22:31 ]
wie weetjamesbond007uk schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:03:
[...]
Waarschijnlijk zitten de antennes in de kerktoren
leroy98ecker schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:07:
[...]
Hier precies hetzelfde geval:
Maar 2 masten in die postcode. Op 03-02 en 05-02 waren ook al werkzaamheden. Echter heb ik geen verandering gezien. Nu weer volgens de werkzaamheden pagina werkzaamheden. Erg onduidelijk allemaal.
[afbeelding]

Dit was in januari en ook niks veranderd.. Ik kreeg nu wel mail en wel zes dezelfde smsjes..
Werkzaamheden hoeven niet altijd lokaal on-site te zijn. Er kunnen ook op afstand aanpassingen/updates gedaan worden waardoor een site (of meerdere) onderuit gaat. Je hoeft dus niet per definitie iets/iemand op site te zien als men werkzaamheden aankondigt. Vervolgens zou het wel om on-site werkzaamheden kunnen gaan die op het laatste moment, door onvoorziene omstandigheden, geannuleerd zijn. Afmelden is om verschillende redenen niet handig, dus kan het voorkomen dat je meerdere berichten ontvangt omtrent dezelfde werkzaamheden. Ze informeren in elk gevalleroy98ecker schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:07:
Op 03-02 en 05-02 waren ook al werkzaamheden. Echter heb ik geen verandering gezien. Nu weer volgens de werkzaamheden pagina werkzaamheden. Erg onduidelijk allemaal.
Nope, Ricoh.GrooV schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:30:
[...]
Je ziet het van Lanschot gebouw in de verte en de rechtbank er voor.
Is de foto gemaakt op het enexis gebouw?
Hi Guys,
@Gijsj16
Wij hebben de geplande werkzaamheden tool gebouwd om zo veel mogelijk relevante informatie aan onze klanten te geven over werkzaamheden waar ze mogelijk hinder van krijgen.
De informatie in deze tool komt rechtstreeks uit de werkorders van onze leveranciers en wordt een paar keer per dag geupdate om het zo relevant mogelijk te maken.
Dus, als je een plaats of postcode intikt dan zoekt de tool welke workorders mogelijk hinder kan geven. Dat kan dus meerdere werkzaamheden in een bepaalde periode zijn.
Omdat wij de hele netwerk in jou omgeving aan het vervangen zijn dan krijg je dus deze resultaat.
Het maakt dus niet zo zeer uit of er een mast in jou dorp is; maar of je mogelijk hinder zou ondervinden van werkzaamheden er omheen.
Trouwens, ter informatie. De werkzaamheden met een duur van 2 uur zijn de site swaps; die van 6 of 8 uur zijn de antenna swaps...
Bij het begin van de netwerk uitrol hebben wij bewust gekozen om alle werkzaamheden (boven 2u) door te geven. Dit om zo veel mogelijk transparent te zijn. Ik ben er van bewust dat dit soms de overzichtelijkheid niet ten goede komt...
Echter, is deze tool om onze klanten zo goed mogelijk te informeren.
Dus. Als jullie suggesties of ideen hebben hoe wij deze tool zou kunnen verbeteren dan hoor ik ze graag !
MickyM
Product Manager 4G (en allerlei tooling...) T-Mobile NL
@Gijsj16
Wij hebben de geplande werkzaamheden tool gebouwd om zo veel mogelijk relevante informatie aan onze klanten te geven over werkzaamheden waar ze mogelijk hinder van krijgen.
De informatie in deze tool komt rechtstreeks uit de werkorders van onze leveranciers en wordt een paar keer per dag geupdate om het zo relevant mogelijk te maken.
Dus, als je een plaats of postcode intikt dan zoekt de tool welke workorders mogelijk hinder kan geven. Dat kan dus meerdere werkzaamheden in een bepaalde periode zijn.
Omdat wij de hele netwerk in jou omgeving aan het vervangen zijn dan krijg je dus deze resultaat.
Het maakt dus niet zo zeer uit of er een mast in jou dorp is; maar of je mogelijk hinder zou ondervinden van werkzaamheden er omheen.
Trouwens, ter informatie. De werkzaamheden met een duur van 2 uur zijn de site swaps; die van 6 of 8 uur zijn de antenna swaps...
Bij het begin van de netwerk uitrol hebben wij bewust gekozen om alle werkzaamheden (boven 2u) door te geven. Dit om zo veel mogelijk transparent te zijn. Ik ben er van bewust dat dit soms de overzichtelijkheid niet ten goede komt...
Dus. Als jullie suggesties of ideen hebben hoe wij deze tool zou kunnen verbeteren dan hoor ik ze graag !
MickyM
T-Mobile Netherlands BV
Dan heb ik wel een paar leuke ideeën. Is het mogelijk om aan te geven wat jullie op de locatie gaan doen? Aangezien het toch al intern bekend is.T-Mobile Experts schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:17:
Hi Guys,
@Gijsj16
MickyM
Moet wel zeggen dat jullie het grondig aanpakken en het netwerk toekomst vast maken. Jullie rode en groene collega's moeten de komende tijd weer alle masten af om 1800Mhz bij te voegen.....
Zit nog tot augustus van aan het jongerenmerk van Groen. Dan maar eens kijken waar jullie staan. Speedtest zijn erg rap bij jullie in ieder geval!
Bedankt voor de toelichting!!T-Mobile Experts schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:17:
Hi Guys,
@Gijsj16
MickyM
Verwijderd
Zo, weer een stuk 4g erbij. Hellevoetsluis, Goeree Overflakkee, Dinteloord, Fijnaart, Zevenbergen, Numansdorp & Strijen hebben nu ook 4g.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:20 ]
Waar kun je dat zien?Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:19:
Zo, weer een stuk 4g erbij. Hellevoetsluis, Goeree Overflakkee, Dinteloord, Fijnaart, Zevenbergen, Numansdorp & Strijen hebben nu ook 4g.
JuistVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:
Wellicht op zijn telefoon dmv het 4g icoon.

De kaartupdate is meestal op donderdag of op zondag. Ik ben benieuwd wanneer het op de dekkingskaart verschijnt.
Update:

In Limburg hebben ze de ongebruikte masten maar weer opgeruimd?

volgens de postcode check is er gewoon 4G aanwezig in de dorpen zonder dekking. Wel raar dat er veel witten plekken op de kaart te zien zijn...

In Limburg hebben ze de ongebruikte masten maar weer opgeruimd?

volgens de postcode check is er gewoon 4G aanwezig in de dorpen zonder dekking. Wel raar dat er veel witten plekken op de kaart te zien zijn...
[ Voor 28% gewijzigd door Gijsj16 op 12-02-2015 11:24 ]
In die gebieden heeft T-Mobile niet zo heel veel antennes trouwens. We horen vaak het verhaal dat ze straks betere dekking hebben dan KPN vanwege LTE900 op alle locaties, maar zelfs als ze dat doen dan halen ze de dekking van KPN en Vodafone in het heuvelland in Zuid-Limburg (en trouwens ook allerlei plekken in het oosten) niet omdat ze simpelweg minder masten hebben daar.
Ben dus benieuwd of er in het kader van netwerkverbetering ook nog bijgebouwd wordt daar!
Ben dus benieuwd of er in het kader van netwerkverbetering ook nog bijgebouwd wordt daar!
T-mobile heeft een nieuw kaartje online gezet

ben heel benieuwd naar de ervaringen de komende maanden. Een goede (4G-) dekking is belangrijk voor de verdere groei van TM
Verwijderd
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de waarheid en juistheid van de Tmobile kaartjes.
a) De dekkingskaart laat telkens iets anders zien, van wel dekking naar geen dekking. Wiskundig model of niet, het behoort gewoon (100% hoeft ook weer niet) redelijk aquraat te zijn.
b) Het planningsplaatje laat zien (in mijn geval dan) dat mijn woonplaats pas eind juni 4g krijgt. Terwijl de postcodecheck april zegt en de klantenservice ook.
Al met al dingen/zaken die elkaar tegenspreken. Jammer, ik er best vertrouwen in. We zullen maar gewoon moeten afwachten ipv te vertrouwen op de 'kaartjes' van Tmobile.
a) De dekkingskaart laat telkens iets anders zien, van wel dekking naar geen dekking. Wiskundig model of niet, het behoort gewoon (100% hoeft ook weer niet) redelijk aquraat te zijn.
b) Het planningsplaatje laat zien (in mijn geval dan) dat mijn woonplaats pas eind juni 4g krijgt. Terwijl de postcodecheck april zegt en de klantenservice ook.
Al met al dingen/zaken die elkaar tegenspreken. Jammer, ik er best vertrouwen in. We zullen maar gewoon moeten afwachten ipv te vertrouwen op de 'kaartjes' van Tmobile.
Tot eind juni zit planning er zo uit! Eind juni moet het 'licht roze' gedeelde op de kaart zo veel mogelijk (indien mogelijk) gedaan zijnb) Het planningsplaatje laat zien (in mijn geval dan) dat mijn woonplaats pas eind juni 4g krijgt. Terwijl de postcodecheck april zegt en de klantenservice ook.
Verwijderd
Waar ik dus bang voor was. Mijn woonplaats er dus niet bij. Of moet ik in regio's denken?Dit is de nieuwe 4G live planning tot en met maart 2015:
Zevenbergen, Hellevoetsluis, Brielle (medio februari 2015)
Ede, Veenendaal, Barneveld (medio februari 2015)
Wageningen, Oss, Wijchen (medio maart 2015)
Zwolle, Harderwijk (medio maart 2015)
Deventer, Zutphen (medio maart 2015)
Hengelo, Ermelo (medio maart 2015)
Helmond, Uden, Heerlen (medio april 2015)
Assen, Drachten (medio mei 2015)
Doetinchem, Zevenaar, Geleen (medio mei 2015)
Winterswijk, Goor, Ulft (medio juni 2015)
Raalte, Ommen (medio juni 2015)
Roermond, Sittard (medio juni 2015)
Cuijk, Boxmeer (medio juni 2015)
Hangt er vanaf wat jouw woonplaats is. Om een voorbeeld te noemen, als ze Utrecht noemen, zullen ze Vleuten en de Meern er vast niet apart bij noemen. Het zal om grootstedelijke gebieden gaan, als ze Utrecht en Amersfoort noemen dan kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de tussenliggende gebieden er ook onder vallen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:32:
Waar ik dus bang voor was. Mijn woonplaats er dus niet bij. Of moet ik in regio's denken?
Inderdaad je moet in stedelijke gebieden / regio's denken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:32:
[...]
Waar ik dus bang voor was. Mijn woonplaats er dus niet bij. Of moet ik in regio's denken?
Landgraaf staat er niet op, maar hoort daarentegen tot Heerlen.
Dus ik verwacht in april 4G.
Noordelijkere plaatsen in Limburg staan er wel bij in het lijstje (Geleen, Sittard). Dus ik gok dat het april/mei zal zijn (Geleen in mei).
Zou raar zijn als ze dit overslaan aangezien het een dichtbevolkt gebied is. Met overigens niet eens zo heel veel antennes, als je vergelijkt met de rest van NL. Echt heel duidelijk verschil met de Randstad daar waar het bij KPN/Vodafone meer vergelijkbaar is.
Zou raar zijn als ze dit overslaan aangezien het een dichtbevolkt gebied is. Met overigens niet eens zo heel veel antennes, als je vergelijkt met de rest van NL. Echt heel duidelijk verschil met de Randstad daar waar het bij KPN/Vodafone meer vergelijkbaar is.
Verwijderd
Ok, ik ben mischien niet zo makkelijk te overtuigen maar als Landgraaf bij Heerlen 'hoort', behoort Kerkrade dan ook tot Heerlen? En Schimmert, Hulsberg, Nuth, Voerendaal, Brunssum en ik kan nog wel even doorgaan betreffende steden/dorpen tussen Heerlen en Geleen en tussen Heerlen en Maastricht. Worden deze gaten later opgevuld dan? Want dat zijn in totaal toch heel wat antenne's die dan omgebouwd dienen te worden.
Maar goed, zoals ik al zei; Ik wacht rustig af tot April en we zien wel wanneer het eindelijk beschikbaar komt.
Maar goed, zoals ik al zei; Ik wacht rustig af tot April en we zien wel wanneer het eindelijk beschikbaar komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 12:40 ]
Ik heb het even voor je uitgezocht.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:40:
Ok, ik ben mischien niet zo makkelijk te overtuigen maar als Landgraaf bij Heerlen 'hoort', behoort Kerkrade dan ook tot Heerlen? En Schimmert, Hulsberg, Nuth, Voerendaal, Brunssum en ik kan nog wel even doorgaan betreffende steden/dorpen tussen Heerlen en Geleen en tussen Heerlen en Maastricht. Worden deze gaten later opgevuld dan? Want dat zijn in totaal toch heel wat antenne's die dan omgebouwd dienen te worden.
Maart:
Wijchen
Oss
Geffen
Nuland
Heesch
Nistelrode
Ravenstein
Herpen
Beuningen
Ewijk
Druten
Maasbommel
Beneden-Leeuwen
Herveld
Dodewaard
Ochten
Kesteren
Zetten
Lienden
Putten
Ermelo
Harderwijk
Nunspeet
Wezep
Hattem
Zwolle
Zutphen
Vorden
Gorssel
Twello
Deventer
Bathmen
Voorst
Warnsveld
Eefde
Almen
Harfsen
Holten
Rijssen
Enter
Hengelo (OV)
Borne
Almelo
Vriezenveen
Wierden
Dit zijn de plaatsen die 4G in april krijgen:
Brunssum
Voerendaal
Kerkrade
Hoensbroek
Waubach
Landgraaf
Heerlen
Schinveld
Amstenrade
Oirsbeek
Mierlo
Helmond
Aarle-Rixtel
Beek en donk
Erp
Veghel
Schijndel
Heeswijk Dinther
Uden
Zeeland (NB)
Plaatsen die in mei 4G krijgen:
Nuth
Valkenburg
Hulsberg
Schimmert
Bunde
Beek
Elsloo
Geleen
Roden
Leek
Peize
Tynaarlo
Norg
Tolbert
Doetinchem
Wehl
Hummelo
Doesburg
Dieren
Eerbeek
Brummen
Ellecom
Westervoort
Duiven
Zevenaar
Didam
Babberich
Pannerden
Doornenburg
Gendt
Angeren
Assen
Rolde
Smilde
Appelscha
Norg
Oosterwolde
Oldeberkoop
Noordwolde
Jubbega
Gorredijk
Donkerbroek
Wijnjewoude
Beesterzwaag
Ureterp
Marum
Bakkeveen
Haulerwijk
Zevenhuizen
Drachten
Plaatsen die in juni 4G krijgen:
Sittard
Munstergeleen
Obbicht
Grevenbicht
Nieuwstadt
Born
Buchten
Susteren
Koningsbosch
Roosteren
Echt
Montfort
Sint Odiliënberg
Posterholt
Vlodrop
Herkenbosch
Roermond
Swalmen
Haelen
Buggenum
Horn
Heel
Wessem
Beesel
Mill
Boxmeer
Gennep
Milsbeek
Cuijk
Groesbeek
Malden
Grave
Olst
Heeten
Raalte
Heino
Nijverdal
Hellendoorn
Vroomshoop
Lemelerveld
Den Ham
Ommen
Varsen
Mariënberg
Dalfsen
Hardenberg
Bergentheim
Lochem
Laren (GLD)
Markelo
Goor
Diepenheim
Delden
Haaksbergen
Neede
Eibergen
Groenlo
Borculo
Ruurlo
Beltrum
Winterswijk
Aalten
Lichtenvoorde
Zieuwent
Lievelde
Varsseveld
Dinxperlo
De Heurne
Ulft
Gendringen
Megchelen
Silvolde
Terborg
Etten
Gaanderen
Zelhem
Hengelo (GLD)
’s Heerenberg
Wapenveld
Heerde
Wijhe
Om er vorm aan te geven hoe het eind juni uit ziet:

[ Voor 40% gewijzigd door leroy98ecker op 16-02-2015 20:03 . Reden: Lijst is aangepast, alles staat erin. :) ]
Waubach zal wel Landgraaf zijn dan in april 
Is er trouwens ook iets bekend over wanneer en hoe er met LTE900 aan de slag wordt gegaan? Wordt dit ook met olievlekstrategie uitgerold waarbij er weer wordt begonnen in de randstad? Of krijgen nieuwe locaties het meteen? (zou wel logisch zijn aangezien het om het buitengebied gaat dat vanaf de zomer nog moet worden uitgerold)
Er zijn nog niet veel partijen die ook LTE900 uitrollen, maar Vodafone.cz en E-plus.de schijnen het te doen o.a.
Is er trouwens ook iets bekend over wanneer en hoe er met LTE900 aan de slag wordt gegaan? Wordt dit ook met olievlekstrategie uitgerold waarbij er weer wordt begonnen in de randstad? Of krijgen nieuwe locaties het meteen? (zou wel logisch zijn aangezien het om het buitengebied gaat dat vanaf de zomer nog moet worden uitgerold)
Er zijn nog niet veel partijen die ook LTE900 uitrollen, maar Vodafone.cz en E-plus.de schijnen het te doen o.a.
Verwijderd
Wanneer wil Tmobile landelijke dekking hebben? er moet nog erg hard worden gewerkt wil er landelijke dekking zijn voor 2016. Ben heel benieuwd wanneer noord nederland (friesland, groningen) gedekt worden.
Verwijderd
@leroy
Bedankt voor je uitgebreide aanvulling. Dat geeft weer hoop. Waubach is inderdaad een deel van Landgraaf,ik neem aan dat dit geheel Landgraaf zal zijn.
Nogmaals bedankt.
Ot:
Landelijke dekking voor 2016 zal inderdaad spannend worden.
Lte900 kan toch gewoon 'aan' gezet worden na ombouw van een site?
Bedankt voor je uitgebreide aanvulling. Dat geeft weer hoop. Waubach is inderdaad een deel van Landgraaf,ik neem aan dat dit geheel Landgraaf zal zijn.
Nogmaals bedankt.
Ot:
Landelijke dekking voor 2016 zal inderdaad spannend worden.
Lte900 kan toch gewoon 'aan' gezet worden na ombouw van een site?
Heeft (iemand van) T-Mobile al wel eens aangekondigd dat het LTE1800 netwerk landelijk dekkend gaat worden? Als ik in het planningskaartje kijk naar de gebieden die na juni nog geen dekking hebben, dan zitten daar behoorlijke lappen 'zeer rustig' gebied tussen. Ik vraag me dan af of het ooit rendabel gaat worden om bijv. weilanden of bosgebied van eigen 150mbit palen te voorzien.
Met 4G900 in (sommige van) de nog witte gebieden zou landelijke dekking eind 2015 misschien best haalbaar zijn. Aan de andere kant: Veluwe en Achterhoek worden ook best intensief gedekt, terwijl dat ook niet de meest drukke gebieden zijn...
Met 4G900 in (sommige van) de nog witte gebieden zou landelijke dekking eind 2015 misschien best haalbaar zijn. Aan de andere kant: Veluwe en Achterhoek worden ook best intensief gedekt, terwijl dat ook niet de meest drukke gebieden zijn...
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
De Veluwe is wel logisch: toerisme op grote schaal met bungalow parken en relatief weinig verbindingswegen. De dekking wordt daar nu vooral uitgebreid door masten om te bouwen die gericht zijn op de plaatsjes en dorpen. Omgebouwde masten met 3G-900 en 4G-1800. Gevolg: opeen heb je 3G dekking terwijl je voorheen geen dekking had of een dun spoortje 2G.
De nadruk zie je nu liggen op snelwegen, belangrijkste verbindingswegen en steden en dorpen. Ze bieden nu dekking in gebieden en op weggedeelten die eerder onbedekt of slecht bedekt waren. Volgens mij zijn ook bijna alle plekken waar het oude netwerk vaak overbelast was weggewerkt met de ombouw die op dit moment is gedaan.
De nadruk zie je nu liggen op snelwegen, belangrijkste verbindingswegen en steden en dorpen. Ze bieden nu dekking in gebieden en op weggedeelten die eerder onbedekt of slecht bedekt waren. Volgens mij zijn ook bijna alle plekken waar het oude netwerk vaak overbelast was weggewerkt met de ombouw die op dit moment is gedaan.
Wanneer krijgt Heerenveen 4G dekking?
Want als dat nog zo lang duurt ga ik wel naar Vodafone, want daar geeft Vodafone wel 4G dekking en mijn contract is eind Maart afgelopen
Want als dat nog zo lang duurt ga ik wel naar Vodafone, want daar geeft Vodafone wel 4G dekking en mijn contract is eind Maart afgelopen
Wat ik me trouwens afvraag: zijn die nieuwe masten nou zo veel beter qua apparatuur/technologie die wordt gebruikt dat 3G ineens soepel werkt? Of komt het doordat in die gebieden veel verkeer nu via 4G wordt afgehandeld?
3G op 900mhz wordt tegelijk met 4G uitgerold en vs 2100 scheelt dat natuurlijk een hoop, dat dringt veel beter door.
Allebei lijkt me.Sorcerer8472 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:08:
Wat ik me trouwens afvraag: zijn die nieuwe masten nou zo veel beter qua apparatuur/technologie die wordt gebruikt dat 3G ineens soepel werkt? Of komt het doordat in die gebieden veel verkeer nu via 4G wordt afgehandeld?
Als ik nu 1 bolletje 3G (-110 dBM) heb, dan haal ik nog met gemak 2 Mbit/s.
Was voorheen nog wel anders..
Ook is het bereik op de Veluwe echt verbeterd. Ik kom diep in de bossen bij Garderen nu 3G tegen.
Ook als ik van Garderen naar Ermelo ga heb ik in Drie nog een werkende 3G verbinding waar ik voorheen 'Geen Service' zag staan.
Zou toch graag willen weten wanneer er 4G in de kop van Noord-Holland is. T-Mobile is wel goed in de reeds omgebouwde gebieden. Zit nu nog bij Vodafone maar wil toch overstappen naar T-Mobile. Aangezien de dekkingskaart van Vodafone een veelste rooskleurig beeld geeft. Bij afwezigheid van 4G val je bij Vodafone heel vaak terug naar 2G in mijn regio.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
En de upgrade van de backbone, dat maakt ook veel verschil. T-Mobile rolt eerst de backbone uit en pas daarna de upgrade van de rest. Op die manier kunnen ze goed van start.Sorcerer8472 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:08:
Ik zou met Vodafone maar uitkijken. Ze geven ook al 4G op in mijn Dorp, maar er staat niet eens een mast. Er is dus hooguit 2G te krijgen hierzo...Grudgie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:50:
Wanneer krijgt Heerenveen 4G dekking?
Vraag eerst aan iemand in je buurt met Vodafone 4G of het inderdaad aanwezig is, voordat je een abonnement neemt. Of neem een Vodafone prepaid kaartje met 4G blox (is nu tijdelijk gratis) om zelf even te testen met je 4G-toestel.
Maar geloof nooit de dekkingskaartjes van Vodafone...
De donkerblauwe gebieden bij Vodafone is over het algemeen dekking aanwezig, in de lichtblauwe gebieden niet. Let wel, de dekkingskaart is al een tijd niet bijgewerkt, dus niet meer 100% accuraat.
Bedankt! Had mijn pa zonet gevraagd bij welke Provider hij zat en hij zit bij Hi (KPN) en heeft overal bereik en 4G, dus ik ga over naar KPN.pa2ra schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:02:
[...]
Ik zou met Vodafone maar uitkijken. Ze geven ook al 4G op in mijn Dorp, maar er staat niet eens een mast. Er is dus hooguit 2G te krijgen hierzo...
Vraag eerst aan iemand in je buurt met Vodafone 4G of het inderdaad aanwezig is, voordat je een abonnement neemt. Of neem een Vodafone prepaid kaartje met 4G blox (is nu tijdelijk gratis) om zelf even te testen met je 4G-toestel.
Maar geloof nooit de dekkingskaartjes van Vodafone...
@leroy98ecker ik zie de plaatsnaam Marienberg er niet bij 7692AH , zit nog geen 200 meter van een 3g mast af.waar kan ik die gegevens vinden ?
Aan de overstappers: ik zou naar meer kijken dan 4G alleen. 4G komt vast ook in jouw woonplaats. Heb je thuis wifi? Misschien heb je dan thuis niet direct 4G nodig.
Bepaal waar je wel internet nodig hebt: onderweg, op school of op je werk, bij vrienden en famillie? Heb je daar wel 3G en werkt dat nu OK? Dan zou ik het overstappen van andere keuzes laten afhangen.
Over een halfjaar tot een jaar ziet 4G in Nederlan er alweer heel anders uit in dekking en prestatie. Ga je wel overstappen? Doe de postcodecheck op je oude en nieuwe provider voor de dekking nu en in de nabije toekomst. Sluit eventueel een 1 jarige verlenging af.
Bepaal waar je wel internet nodig hebt: onderweg, op school of op je werk, bij vrienden en famillie? Heb je daar wel 3G en werkt dat nu OK? Dan zou ik het overstappen van andere keuzes laten afhangen.
Over een halfjaar tot een jaar ziet 4G in Nederlan er alweer heel anders uit in dekking en prestatie. Ga je wel overstappen? Doe de postcodecheck op je oude en nieuwe provider voor de dekking nu en in de nabije toekomst. Sluit eventueel een 1 jarige verlenging af.
Super bedankt voor deze uitgebreide lijst!!!leroy98ecker schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:04:
[...]
Ik heb het even voor je uitgezocht.
Maart:
Wijchen
Oss
Geffen
Nuland
Heesch
Nistelrode
Ravenstein
Herpen
Beuningen
Ewijk
Druten
Maasbommel
Beneden-Leeuwen
Herveld
Dodewaard
Ochten
Kesteren
Zetten
Lienden
Putten
Ermelo
Harderwijk
Nunspeet
Wezep
Hattem
Zwolle
Zutphen
Vorden
Gorssel
Twello
Deventer
Bathmen
Voorst
Warnsveld
Eefde
Almen
Harfsen
Holten
Rijssen
Enter
Hengelo (OV)
Borne
Almelo
Vriezenveen
Wierden
Dit zijn de plaatsen die 4G in april krijgen:
Brunssum
Voerendaal
Kerkrade
Hoensbroek
Waubach
Landgraaf
Heerlen
Schinveld
Amstenrade
Oirsbeek
Mierlo
Helmond
Aarle-Rixtel
Beek en donk
Erp
Veghel
Schijndel
Heeswijk Dinther
Uden
Zeeland (NB)
Plaatsen die in mei 4G krijgen:
Nuth
Valkenburg
Hulsberg
Schimmert
Bunde
Beek
Elsloo
Geleen
Roden
Leek
Peize
Tynaarlo
Norg
Tolbert
Doetinchem
Wehl
Hummelo
Doesburg
Dieren
Eerbeek
Brummen
Ellecom
Westervoort
Duiven
Zevenaar
Didam
Babberich
Pannerden
Doornenburg
Gendt
Angeren
Assen
Rolde
Smilde
Appelscha
Norg
Oosterwolde
Oldeberkoop
Noordwolde
Jubbega
Gorredijk
Donkerbroek
Wijnjewoude
Beesterzwaag
Ureterp
Marum
Bakkeveen
Haulerwijk
Zevenhuizen
Drachten
Plaatsen die in juni 4G krijgen:
Sittard
Munstergeleen
Obbicht
Grevenbicht
Nieuwstadt
Born
Buchten
Susteren
Koningsbosch
Roosteren
Echt
Montfort
Sint Odiliënberg
Posterholt
Vlodrop
Herkenbosch
Roermond
Swalmen
Haelen
Buggenum
Horn
Heel
Wessem
Beesel
Mill
Boxmeer
Gennep
Milsbeek
Cuijk
Groesbeek
Malden
Grave
Olst
Heeten
Raalte
Heino
Nijverdal
Hellendoorn
Vroomshoop
Lemelerveld
Den Ham
Ommen
Varsen
Dalfsen
Hardenberg
Bergentheim
Lochem
Laren (GLD)
Markelo
Goor
Diepenheim
Delden
Haaksbergen
Neede
Eibergen
Groenlo
Borculo
Ruurlo
Beltrum
Winterswijk
Aalten
Lichtenvoorde
Zieuwent
Lievelde
Varsseveld
Dinxperlo
De Heurne
Ulft
Gendringen
Megchelen
Silvolde
Terborg
Etten
Gaanderen
Zelhem
Hengelo (GLD)
’s Heerenberg
Wapenveld
Heerde
Wijhe
Om er vorm aan te geven hoe het eind juni uit ziet:
[afbeelding]
Uiteraard krijgt Mariënberg ook 4G in juni.pa3fap schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:05:
@leroy98ecker ik zie de plaatsnaam Marienberg er niet bij 7692AH , zit nog geen 200 meter van een 3g mast af.waar kan ik die gegevens vinden ?
Ik ga de lijst aanvullen.
Als je via deze link onder 'postcode check' je postcode invult zie je wanneer je 4G ontvangt.
https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart
Verwijderd
Gang zit er goed in nu.
Sinds vandaag eilandjes verbonden. Nieuwe dekking grofweg tussen A1 en A12. Dekking in Voorthuizen, Stroe, Barneveld, Kootwijkerbroek, Wekerom, Otterlo, Harskamp, Ede, Veenendaal, Lunteren, Bennekom, Ederveen en delen van de Veluwe.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 14:45 ]
In Rhenen heb ik één bolletje gemeten.. Maar daar zijn zijn zij nog wel bezig

[ Voor 11% gewijzigd door Gijsj16 op 17-02-2015 15:59 ]
Ik haal nu in Veenendaal binnenshuis 80Mbps down en 45Mbps up.
NiceKleuvert schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:03:
Ik haal nu in Veenendaal binnenshuis 80Mbps down en 45Mbps up.
Afgelopen maandag was voor mij de eerste echte test of het 4G netwerk van TMobile nou echt een groot evenement aan kon.
Maandag was ik bij de carnaval's intocht in Den Bosch waar ongeveer 80.000 mensen aanwezig waren.
Vanaf ongeveer 3 uur (daarvoor zat ik op WiFi) liet het 4G netwerk het volledig afweten (locatie: de markt). Automatische fallback naar 3G (4G stond wel aan op mijn telefoon) was onbruikbaar en soms zelfs terug naar gprs wat ook onbruikbaar was. Mobiele data opnieuw aan & uitzetten was de enige manier om een Whatsapp bericht te kunnen versturen maar binnen 20seconden was het weer onbruikbaar. SMS berichten konden ook niet verstuurd worden, zowel op 3G als GPRS. Tegen de avond was het eindelijk weer mogelijk om überhaupt iets te versturen
Gebruikte toestel was een iPhone 6.
Ik baal er toch wel van en had gehoopt dat er nu juist wel een verbetering merkbaar was. Ik vind het nog steeds raar dat mobiele netwerken in steden anno 2015 geen piekbelasting aankunnen (geen bereik op een festival in het buitengebied kan ik snappen). En ik wist toen ik in januari overstapte naar TMobile dat er nog geen landelijke dekking zou zijn maar dat de dekking die er was in de omgebouwde gebieden juist extra goed moest zijn.
Maandag was ik bij de carnaval's intocht in Den Bosch waar ongeveer 80.000 mensen aanwezig waren.
Vanaf ongeveer 3 uur (daarvoor zat ik op WiFi) liet het 4G netwerk het volledig afweten (locatie: de markt). Automatische fallback naar 3G (4G stond wel aan op mijn telefoon) was onbruikbaar en soms zelfs terug naar gprs wat ook onbruikbaar was. Mobiele data opnieuw aan & uitzetten was de enige manier om een Whatsapp bericht te kunnen versturen maar binnen 20seconden was het weer onbruikbaar. SMS berichten konden ook niet verstuurd worden, zowel op 3G als GPRS. Tegen de avond was het eindelijk weer mogelijk om überhaupt iets te versturen
Ik baal er toch wel van en had gehoopt dat er nu juist wel een verbetering merkbaar was. Ik vind het nog steeds raar dat mobiele netwerken in steden anno 2015 geen piekbelasting aankunnen (geen bereik op een festival in het buitengebied kan ik snappen). En ik wist toen ik in januari overstapte naar TMobile dat er nog geen landelijke dekking zou zijn maar dat de dekking die er was in de omgebouwde gebieden juist extra goed moest zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 18-02-2015 11:47 ]
Dat is bij de concurrentie niet anders. Zoveel mensen bij elkaar is geen enkel draadloos netwerk op berekend. Bij T-Mobile masten ligt 2x 1 Gbit glasvezel/ singlepoint microwave. Dat geeft aardig wat capaciteit, maar op zeer drukke dagen is het nog steeds lastig.GrooV schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
Afgelopen maandag was voor mij de eerste echte test of het 4G netwerk van TMobile nou echt een groot evenement aan kon.
Je moet natuurlijk wel anders naar de capaciteit kijken. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die Netflix gaan kijken tijdens een carnavals optocht maar wel tig mensen die whatsapp berichtjes versturen a een paar KBmarkiebiboy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:22:
[...]
Dat is bij de concurrentie niet anders. Zoveel mensen bij elkaar is geen enkel draadloos netwerk op berekend. Bij T-Mobile masten ligt 2x 1 Gbit glasvezel/ singlepoint microwave. Dat geeft aardig wat capaciteit, maar op zeer drukke dagen is het nog steeds lastig.
Ik merk toch nog wel wat kwaliteitsverschil met betrekking tot 4G in het dekkingsgebied.
Als ik bijvoorbeeld in de Kuip in Rotterdam zit valt mijn verbinding (T-Mobile) weg als het gaat om data. of zelfs helemaal geen verbinding terwijl mijn vriendin vrolijk met 4G verder kan (Vodafone).
Beide hebben we een HTC One M7 en had dan ook wel verwacht dat gezien hoe T-Mobile van de toren blaast met betere dekking etc ik hier gewoon bereik zou hebben.
Als ik bijvoorbeeld in de Kuip in Rotterdam zit valt mijn verbinding (T-Mobile) weg als het gaat om data. of zelfs helemaal geen verbinding terwijl mijn vriendin vrolijk met 4G verder kan (Vodafone).
Beide hebben we een HTC One M7 en had dan ook wel verwacht dat gezien hoe T-Mobile van de toren blaast met betere dekking etc ik hier gewoon bereik zou hebben.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Goedemiddag,
Ik dacht dat jullie dit wel zou interesseren. Tevens zou het wellicht een aantal van jullie vragen (over o.a. GSM-900) in dit topic kunnen beantwoorden. Gisteren organiseerde T-Mobile een netwerk update aan de pers. Een aantal van jullie in dit topic hebben de persberichten voorbij zien komen en hebben gereageerd onder het artikel van Arnoud Wokke op Tweakers. Zie: nieuws: T-Mobile stopt met gsm op lage frequentie
Daarnaast presenteerden we de resultaten van een analyse speedtesten op de mobiele netwerken van Nederland. De resultaten van al deze speedtests zijn geanalyseerd door DIKW, een onafhankelijk data analyse bureau. Het rapport laat de gemiddelde snelheden van het T-Mobile 4G netwerk in vergelijking met de overige providers. En deze is voor zowel 4G download & upload snelheden en reactiesnelheid (ping tijd) Nr. 1. Zie voor het rapport onze newsroom: http://newsroom.t-mobile.nl
Daarnaast gaven we een update over de uitbouw van ons mobiele netwerk. Wij bouwen ons 4G-netwerk anders dan andere providers in Nederland. Overal waar wij 4G aanbieden, doen we dat met de volle 20MHz bandbreedte via de 1800MHz band en daardoor hebben we de breedste ‘pipe’ en kunnen we de hoogste netwerksnelheid tot 120 Mbps overal aanbieden. We bouwen ook veel meer masten, hierdoor duurt het wat langer voordat we in heel Nederland met 4G dekkend zijn. Door in eerste instantie een 4G netwerk voor de 1800 MHz-frequentie te bouwen, bieden we je direct veel capaciteit en een zeer hoge internetsnelheid . Dit jaar voegen we daar de LTE900- frequentie aan toe, zodat we je buitens- en binnenshuis maximaal bereik kunnen bieden. Door de combinatie van de 1800 MHz- en de LTE 900 MHz-frequenties biedt T-Mobile je optimale dekking in heel Nederland.
• Maximale snelheid tot 120 Mbps op de 1800 MHz-frequentie
• Uitbreiding van bereik met LTE 900 in 2015
GSM-900
T-Mobile heeft ook een klein aantal GSM-900 frequenties in gebruik. Dit spectrum zijn we op dit moment aan het afbouwen, sinds de introductie van 3G, om het gebruik van deze oudere 2G-techniek ook sterk is verminderd.
Wij zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan mobiel internet naast het bellen. De oudere 2G-techniek is hier minder geschikt voor mobiel internet. Daarom ligt de nadruk bij het verbeteren van ons netwerk op de nieuwere technieken 3G en 4G. Dit is een logische stap in de modernisering van ons netwerk. Op sommige plaatsen zou de dekking van de oudere 2G-techniek hierdoor minder kunnen worden.
Echter op veel locaties bouwen wij tegelijkertijd nieuwe 3G capaciteit en zorgen we voor extra GSM dekking, met zo’n 1000 extra GSM sites. De impact zal dus gering zijn, als deze er al is. De dekking van de snellere 3G en 4G netwerken wordt daardoor juist sterk verbeterd. Op sommige locaties worden frequenties herverdeeld van 2G naar 3G en 4G. Klanten met een ouder type 2G-toestel hebben, kunnen binnenshuis mindere dekking dan voorheen ervaren. Voor deze klanten hebben wij een aanbod voor een nieuw toestel (3G) klaar liggen.
Daarnaast heeft deze herverdeling van het 2G spectrum gevolgen voor een aantal (niet mobiele) M2M toepassingen. We hebben deze impact geïnventariseerd en hebben contact hierover met deze specifieke klantgroep.
We adviseren deze klanten om over te stappen op nieuwe apparatuur die 3G of 4G ondersteunen hebben of wij hebben andere alternatieven voor deze klanten.
De herverdeling zal op regionale basis plaatsvinden vanaf Q2 2015 en een periode van een jaar duren.
Uiteraard zorgen we ervoor dat hun huidige dienstverlening gewaarborgd blijft.
Gegroet,
Richard Marijs (Technology Strategist, T-Mobile)
Ik dacht dat jullie dit wel zou interesseren. Tevens zou het wellicht een aantal van jullie vragen (over o.a. GSM-900) in dit topic kunnen beantwoorden. Gisteren organiseerde T-Mobile een netwerk update aan de pers. Een aantal van jullie in dit topic hebben de persberichten voorbij zien komen en hebben gereageerd onder het artikel van Arnoud Wokke op Tweakers. Zie: nieuws: T-Mobile stopt met gsm op lage frequentie
Daarnaast presenteerden we de resultaten van een analyse speedtesten op de mobiele netwerken van Nederland. De resultaten van al deze speedtests zijn geanalyseerd door DIKW, een onafhankelijk data analyse bureau. Het rapport laat de gemiddelde snelheden van het T-Mobile 4G netwerk in vergelijking met de overige providers. En deze is voor zowel 4G download & upload snelheden en reactiesnelheid (ping tijd) Nr. 1. Zie voor het rapport onze newsroom: http://newsroom.t-mobile.nl
Daarnaast gaven we een update over de uitbouw van ons mobiele netwerk. Wij bouwen ons 4G-netwerk anders dan andere providers in Nederland. Overal waar wij 4G aanbieden, doen we dat met de volle 20MHz bandbreedte via de 1800MHz band en daardoor hebben we de breedste ‘pipe’ en kunnen we de hoogste netwerksnelheid tot 120 Mbps overal aanbieden. We bouwen ook veel meer masten, hierdoor duurt het wat langer voordat we in heel Nederland met 4G dekkend zijn. Door in eerste instantie een 4G netwerk voor de 1800 MHz-frequentie te bouwen, bieden we je direct veel capaciteit en een zeer hoge internetsnelheid . Dit jaar voegen we daar de LTE900- frequentie aan toe, zodat we je buitens- en binnenshuis maximaal bereik kunnen bieden. Door de combinatie van de 1800 MHz- en de LTE 900 MHz-frequenties biedt T-Mobile je optimale dekking in heel Nederland.
GSM-900
T-Mobile heeft ook een klein aantal GSM-900 frequenties in gebruik. Dit spectrum zijn we op dit moment aan het afbouwen, sinds de introductie van 3G, om het gebruik van deze oudere 2G-techniek ook sterk is verminderd.
Wij zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan mobiel internet naast het bellen. De oudere 2G-techniek is hier minder geschikt voor mobiel internet. Daarom ligt de nadruk bij het verbeteren van ons netwerk op de nieuwere technieken 3G en 4G. Dit is een logische stap in de modernisering van ons netwerk. Op sommige plaatsen zou de dekking van de oudere 2G-techniek hierdoor minder kunnen worden.
Echter op veel locaties bouwen wij tegelijkertijd nieuwe 3G capaciteit en zorgen we voor extra GSM dekking, met zo’n 1000 extra GSM sites. De impact zal dus gering zijn, als deze er al is. De dekking van de snellere 3G en 4G netwerken wordt daardoor juist sterk verbeterd. Op sommige locaties worden frequenties herverdeeld van 2G naar 3G en 4G. Klanten met een ouder type 2G-toestel hebben, kunnen binnenshuis mindere dekking dan voorheen ervaren. Voor deze klanten hebben wij een aanbod voor een nieuw toestel (3G) klaar liggen.
Daarnaast heeft deze herverdeling van het 2G spectrum gevolgen voor een aantal (niet mobiele) M2M toepassingen. We hebben deze impact geïnventariseerd en hebben contact hierover met deze specifieke klantgroep.
We adviseren deze klanten om over te stappen op nieuwe apparatuur die 3G of 4G ondersteunen hebben of wij hebben andere alternatieven voor deze klanten.
De herverdeling zal op regionale basis plaatsvinden vanaf Q2 2015 en een periode van een jaar duren.
Gegroet,
T-Mobile Netherlands BV
Hi Richard,
Het klopt dus dat jullie op veel plekken GSM1800 gaan toevoegen zodat dat voor een flink deel de mindere dekking met GSM900 compenseert? Die verminderde binnendekking zal dan meevallen...
Verder nog een vraag: gaan jullie in buitengebieden (plekken zoals het oosten van het land en het heuvelland in Zuid-Limburg) nog antennelocaties toevoegen? Op deze plekken is jullie netwerk minder fijnmazig (waarschijnlijk vanwege de veel lagere vraag), waardoor de dekking hier zelfs met de nieuwe frequenties niet optimaal zal zijn na ombouw van oude locaties.
En derde vraag: gaan jullie ook direct LTE-Advanced aanbieden straks via LTE900+LTE1800?
Verder denk ik dat jullie strategie erg slim is
Het klopt dus dat jullie op veel plekken GSM1800 gaan toevoegen zodat dat voor een flink deel de mindere dekking met GSM900 compenseert? Die verminderde binnendekking zal dan meevallen...
Verder nog een vraag: gaan jullie in buitengebieden (plekken zoals het oosten van het land en het heuvelland in Zuid-Limburg) nog antennelocaties toevoegen? Op deze plekken is jullie netwerk minder fijnmazig (waarschijnlijk vanwege de veel lagere vraag), waardoor de dekking hier zelfs met de nieuwe frequenties niet optimaal zal zijn na ombouw van oude locaties.
En derde vraag: gaan jullie ook direct LTE-Advanced aanbieden straks via LTE900+LTE1800?
Verder denk ik dat jullie strategie erg slim is
[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 18-02-2015 14:32 ]
Waar ik trouwens ook erg benieuwd naar ben is de uitrol van VoLTE. Het huidige CSFB is soms best traag. Bij KPN duurt het soms 10 seconden voordat hij terugschakelt op 2G/3G/ voor een gesprek.T-Mobile Experts schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:21:
Goedemiddag,
GSM-900
Gegroet,
Het gesprek starten op hun netwerk duurt ook lang als je al op 2G/3G zit. Bij Vodafone is een gesprek starten veel sneller dan bij KPN, ook als je al op 4G zit. Met T-Mobile heb ik geen ervaring.
Dag allen,
Voor wat betreft CSFB op het T-Mobile Netwerk, dit gebeurt bijna onmerkbaar voor klanten. de "CSFB-tijden" zijn vaak erg kort (minder dan 2 seconden). Dit komt doordat we niet 3 verschillende netwerken naast elkaar hebben draaien, maar 1 (nieuw) mobiel netwerk, welke meedere technieken (2G, 3G en 4G) aan kan. (Single RAN).
Daarnaast is nog een extra voordeel dat onder elke 4G "cell" (of dit nu 1800MHz of straks 900MHz is) er altijd een (met dezelfde sterkte) ook een GSM (1800MHz) of een UMTS signaal op 2100MHz of 900MHz aanwezig is. Dat is dus een extra bijkomend voordeel van alles vervangen en op elke locatie 2G, 3G en 4G plaatsen.
De telefoon " stapt bij T-Mobile met CSFB" gewoon eigenlijk "blind" over naar 2G of 3G (en terug), zonder eerst te hoeven zoeken of er wel een voldoende sterk alternatief 2G/3G signaal (van misschien wel een andere antenne) aanwezig is.
T-Mobile hoeft in ieder geval niet om die reden (sneller) VoLTE te implementeren dan gewenst is.
Groet,
Voor wat betreft CSFB op het T-Mobile Netwerk, dit gebeurt bijna onmerkbaar voor klanten. de "CSFB-tijden" zijn vaak erg kort (minder dan 2 seconden). Dit komt doordat we niet 3 verschillende netwerken naast elkaar hebben draaien, maar 1 (nieuw) mobiel netwerk, welke meedere technieken (2G, 3G en 4G) aan kan. (Single RAN).
Daarnaast is nog een extra voordeel dat onder elke 4G "cell" (of dit nu 1800MHz of straks 900MHz is) er altijd een (met dezelfde sterkte) ook een GSM (1800MHz) of een UMTS signaal op 2100MHz of 900MHz aanwezig is. Dat is dus een extra bijkomend voordeel van alles vervangen en op elke locatie 2G, 3G en 4G plaatsen.
De telefoon " stapt bij T-Mobile met CSFB" gewoon eigenlijk "blind" over naar 2G of 3G (en terug), zonder eerst te hoeven zoeken of er wel een voldoende sterk alternatief 2G/3G signaal (van misschien wel een andere antenne) aanwezig is.
T-Mobile hoeft in ieder geval niet om die reden (sneller) VoLTE te implementeren dan gewenst is.
Groet,
T-Mobile Netherlands BV
Ik ben benieuwd of T-Mobile ook wifi calling gaat aanbieden. In de VS biedt T-Mobile dit al aan. Ben je voorgoed thuis van je dekkingsproblemen af. Volgens mij gewoon een SIP server waar je op inlogt.
Dat zou wel echt heel gaaf zijn. Dat je met je SIP toestel gewoon inlogt bij T-Mobile, zodat als je bereik wegvalt, dat je met je vaste toestel op je 06-nummer door kunt bellen.richard1074 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:50:
Ik ben benieuwd of T-Mobile ook wifi calling gaat aanbieden. In de VS biedt T-Mobile dit al aan. Ben je voorgoed thuis van je dekkingsproblemen af. Volgens mij gewoon een SIP server waar je op inlogt.
Overigens wist ik niet eens dat T-Mobile ook op GSM900 op 2G zat. Vroeger zat T-Mobile toch alleen op GSM1800 en had je een singleband GSM1800 of dualband GSM900/1800 toestel nodig?
[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 18-02-2015 17:54 ]
T-Mobile gebruikt al sinds 2007 de van KPN overgenomen EGSM frequenties (voorheen van Telfort).Trommelrem schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:53:
Overigens wist ik niet eens dat T-Mobile ook op GSM900 op 2G zat. Vroeger zat T-Mobile toch alleen op GSM1800 en had je een singleband GSM1800 of dualband GSM900/1800 toestel nodig?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes