Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Dat kan kloppen ik sinds gistermiddag ook 3+3+1 op 4041CGjk-5 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:30:
Ik heb de 3G en 2G update verwerkt op de antennekaart. Daar kun je nu mooi zien hoe de staat van gisteren was. Vannacht zijn weer een grote hoeveelheid locaties omgezet. Ze zijn helaas vergeten om de 4G update te uploaden, dus die komt later
Staat aan bij iPhone, in ieder geval bij unlimited. Android support is beperkt (tot gewhiteliste toestellen).Jeroen O schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:49:
[...]
VoWiFi is nog niet eens uitgerold bij T-Mobile, op een paar zakelijke abonnementen na. Dus het is niet zo heel vreemd dat je er geen gebruik van kunt maken.
Bij mij werkt het ook nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 16-02-2020 10:12 ]
Op het T-Mobile forum hou ik het wel een beetje in de gaten en de meest recente reactie is dat ze er nog steeds mee bezig zijn, maar dat er verder ook geen info over bekend is.
https://community.t-mobil...8/index7.html#post1541442
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Zou het nog gaan gebeuren?
Of heeft KPN alles verneukt voor T-Mobile?
Mogelijk was er een (prijs)afspraak gemaakt die alsnog niet nagekomen is?
Daar kan een bedrijf toch niets over zeggen/zeuren, want dat mag niet.
KPN is noemt volop overal 5G, terwijl het bij T-Mobile compleet 5G dood is.
Was de 5G veiling maar morgen, dan hadden we overmorgen denk ik een 5G netwerk on air.
404 Signature not found
Wat zou KPN hebben verneukt dan?neeecht schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:31:
nieuws: T-Mobile komt volgende maand met 5g-abonnement
Zou het nog gaan gebeuren?
Of heeft KPN alles verneukt voor T-Mobile?
Mogelijk was er een (prijs)afspraak gemaakt die alsnog niet nagekomen is?
Daar kan een bedrijf toch niets over zeggen/zeuren, want dat mag niet.
KPN is noemt volop overal 5G, terwijl het bij T-Mobile compleet 5G dood is.
Was de 5G veiling maar morgen, dan hadden we overmorgen denk ik een 5G netwerk on air.
T-Mobile heeft meerdere keren aangekondigd dat haar netwerk pas (landelijk?) wordt gelanceerd als de 700 MHz-frequenties geveild zijn. KPN en Vodafone hebben hier nog niets over gecommuniceerd. Alle partijen zouden ervoor kunnen kiezen om eerder al te beginnen op frequenties die nu ook voor 4G worden gebruikt.
Zo lang het alleen om 700 MHz gaat is er nog niet zo heel enorm veel reden om super blij te worden over 5G trouwens, er is dan nog nauwelijks voordeel t.o.v. 4G. Pas als de 3.5 GHz erbij komt gaat het heel erg hard.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nu T-mobile de drempelwaarden op het netwerk heeft veranderd mis ik B20 niet zo... Ik zie nooit Edge of UMTS meer, zelfs niet als ik de telefoon uit mijn zak haal. Ben op dit moment erg tevreden.SMSfreakie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:44:
liever zie ik dat Tmobile haast maakt met het afbouwen van het Tele2 radio netwerk, ( en waar nodig een site van Tele2 -> Tmobile ombouwt ) zodat B20 en B7 bij het Tmobile radionetwerk gevoegd kunnen worden.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Gaat geen apart abonnement hiervoor neerzetten. En mogelijk gaan ze eerder/tegelijk on air met 5G na de veiling.
We gaan het meemaken na de veiling.
Dus nogmaals: KPN noemt alles al 5G. Dat betekend dat ze niets meer kunnen aanpassen, anders is het valse informatie.
Bij T-Mobile lees je nog niets 5G op de voorpagina. Terwijl ze zo groots hadden aangekondigd.
Maar ja, nu heb je dus een apart 5G abonnement nodig, aldus T-Mobile. Bij KPN niet.
Mijn oude 3G/4G abo sim zal waarschijnlijk ook gewoon werken dan. Ideaal.
Ook de werk sim van KPN zal waarschijnlijk gewoon werken op 5G.
Dan gaan T-Mobile en Vodafone weer de deur uit kwa mobiel. Veel te duur.
Dat hangt toch van je gebruik af? Ik heb een bundel van 5GB. Daar heb ik echt geen 5G voor nodig, 4G gaat echt snel genoeg. Snap de hype niet zo goed waarom je nu al zou betalen om een 5G logo te mogen zien op je telefoon.neeecht schreef op maandag 17 februari 2020 @ 01:03:
@Sorcerer8472
Dan gaan T-Mobile en Vodafone weer de deur uit kwa mobiel. Veel te duur.
Ik heb KPN/T-Mobile/Vodafone om te testen. Gewoon leuk, hobbie.jongetje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:52:
[...]
Dat hangt toch van je gebruik af? Ik heb een bundel van 5GB. Daar heb ik echt geen 5G voor nodig, 4G gaat echt snel genoeg. Snap de hype niet zo goed waarom je nu al zou betalen om een 5G logo te mogen zien op je telefoon.
Ik kan gratis bellen en onbeperkt data doen via het werk.
Echter moeten we via T-Mobile en Vodafone straks wel de hogere/hoogste abonnementen nemen om 5G te kunnen gebruiken en testen.
Ik dacht dat je dat wel doorhad, dat sommige Tweakers een beetje gestoord zijn.
Dat valt mij ook op. Een mast die vlak bij mijn werk staat heeft ook nog 2G 1800.. snap niet dat ze daar niet gewoon 2G alvast uitschakelen.Brad schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:30:
Wat me trouwens ook opvalt, is dat enkele masten in de omgeving die vanouds enkel hoge frequenties uitzenden wél nog 2G1800 hebben. Lijkt me dat ze dat nog zullen uitschakelen oid.
oh ik ben ook zeker wel tevreden ;-) af en toe dat ik op 3G gedropt wordt, (dan heeft zowel Tele2 als Tmobile schijnbaar even geen 4G dekking das ook niet zo gek in zo`n drijvende badkuip van 135x11 meterJassy schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:14:
[...]
Nu T-mobile de drempelwaarden op het netwerk heeft veranderd mis ik B20 niet zo... Ik zie nooit Edge of UMTS meer, zelfs niet als ik de telefoon uit mijn zak haal. Ben op dit moment erg tevreden.

404 Signature not found
Sinds dat ze 3G alleen nog maar op 2100 doen heb ik het niet meer gezien.SMSfreakie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:03:
[...]
oh ik ben ook zeker wel tevreden ;-) af en toe dat ik op 3G gedropt wordt, (dan heeft zowel Tele2 als Tmobile schijnbaar even geen 4G dekking das ook niet zo gek in zo`n drijvende badkuip van 135x11 meterslinger ik hem even naar vliegtuigmode heb ik gewoon weer 4G dus tja
Ik was overigens vandaag met iemand die ook op het T-Mobile netwerk zit aan het bellen. Ik belde via 4G, de andere persoon via 3G/2G (Simpel heeft geen VoLTE...). Ik merkte op dat er via HD Voice aan het bellen waren maar dat zo nu en dan de verbinding naar reguliere kwaliteit dropte, om later weer naar HD Voice terug te gaan. Kan het zijn dat er tijdens het bellen tussen 2G en 3G wordt gewisseld? Ik dacht namelijk altijd dat wanneer je eenmaal op 2G zat je niet meer terug wordt gezet... Iemand anders een zelfde ervaring met T-Mobile?
https://jk-5-media.fra1.d...ublic/20200217_173241.jpg
https://jk-5-media.fra1.d...ublic/20200217_172654.jpg
https://jk-5-media.fra1.d...ublic/20200217_172938.jpg
Huawei RRU5502 voor 1800+2100MHz in 4T4R
Huawei RRU5509t voor 700+800+900MHz in 2T4R
Zoals je ziet, de 4 voorste poorten zijn voor 1700-2700MHz, daar kan dus Tele2 2600MHz in. De 4 grote poorten achteraan zijn 2 sets clusterpoorten voor 8T8R 2600MHz TDD en 8T8R 3500MHz.
Het gaat om de mast midden in de splitsing van de sporen, waar KPN ook staat: https://antennekaart.nl/k...bile,tele2,utilityconnect
Het is vooral bijzonder dat ze hier een nieuwe locatie hebben geplaatst, want boven en onder deze nieuwe mast staan ook masten, waarvan die ten noorden nog maar een half jaar actief is. Het gaat hier wel om een oud-tele2 locatie die is omgebouwd naar t-mobile, misschien is dat de reden.
Ik heb op deze nieuwe mast gisteren met geen mogelijkheid enige vorm van CA actief kunnen krijgen. Ik bleef op de 20MHz grote 1800MHz carrier. De kleine zat er niet naast, geen band 8, geen band 1. Ik weet niet echt waarom dat niet werkt, mogelijk een vorm van cell sleep (wat ik nog nooit heb gezien bij t-mobile).
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar nieuwe masten waar 2600MHz TDD actief is, want die hangt dan zeer waarschijnlijk in 2 van de clusterpoorten. Als iemand weet van het bestaan van een van deze, laat het me weten!
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
404 Signature not found
De laatste 6 tot 7 maanden gebeurt er veel bij de providers. Vooral bij KPN is de ervaring opeens flink slechter dan ik de laatste jaren gewend was. Zowel in dekking,(vooral de binnenhuis dekking waaronder dekking in de trein) als in capaciteit als in snelheid. Ook verdwijnen opstelpunten waar al of niet goede alternatieven voor terug komen. Voor mij lijkt het dat KPN de laatste maanden een compleet nieuw netwerk aan het bouwen en in een flink belast netwerk ook nog eens van alles aan het testen is, terwijl de huidige verbindingen en kwaliteit daar onder lijdt....en dan nog het tegenwoordig steeds terugvallen naar 3g, terwijl er 4g dekking is. Erg hinderlijk.ANdrode schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:00:
[...]
Speelt dit met alle providers? Ik verlies met T-Mobile nu dagelijks een periode bereik. Als ik dat kan oplossen door voor KPN te betalen zou ik dat overwegen.
offtopic:
Verder is de propositie bij mobiel+vast perfect; maar wil nu niet met twee jaar verlengen
Tele2 is aan het afbouwen voor de overgang naar T-Mobile.
Bij T-Mobile merk ik ook dat de snelheden fors dalen.
De enige provider die vooruit gast is Vodafone. Ze zijn nu na een grote achterstand bijna op hetzelfde niveau als de andere providers gekomen. De aankondiging van een unlimited abonnement bij Vodafone baart mij nog het meeste zorgen voor de toekomst. Zonder ditasn 5g te koppelen of de prijs belachelijk hoog te gaan zetten gaan we dit sneller merken dan bij de andere providers.
Persoonlijk zou ik mij op dit moment niet voor 2 jaar binden aan een provider, maar voor maandelijks opzegbaar of een jaarcontract gaan.
Je huidige abonnement kan je tijdelijk door laten lopen (wordt dan telkens met 1 maand verlengd). Komt er een aanbieding die niet te weigeren is, dan kan je toeslaan. Of later dit jaar meteen een abonnement met 5g toestel kopen.
En apart dat er dus nog geen B7 en/of B38 radio's in hangen. Vooral B7 ben ik erg nieuwsgierig naar hoe ze dat gaan doen.
B28 5G en B20 4G kunnen ze dus wel al doen, net als KPN.
KPN doet dan ook nog extra B32 5G.
@SMSfreakie
Doet T-Mobile wel vaker, op drukke punten twee sites vlak naast elkaar.
Een kwestie van goede sectoren indeling en je hebt effectief 6 sectoren.
Voorbeeld:
https://antennekaart.nl/k...oom=17&providers=t-mobile
In dit geval wel 2x 120 graden.
Verder: 0, 120, 240 en 120, 250, 330 graden.
Vandaag geen echte issues (wel maar 15mbit) met het internet APN.Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:16:
[...]
Op jouw route heb ik vaker probleemloos gewerkt met Vodafone. Op laptop vaak via getetherde iPad gewerkt. Altijd zonder gedoe op die route.
Dat lijkt sowieso een goede keuze voor tethering omdat je ermee schijnt te voorkomen dat je dual NAT hebt.
En dat heb ik van horen zeggen want ik kan op iOS niet vinden wat het IP van mijn toestel is

Ik ben het daar dus totaal niet mee eens. Ik heb nu al bijna een jaar KPN en ik val continu overal terug naar 3G of soms zelfs Edge. Bij Vodafone was dat totaal niet aan de orde en is de ervaring in allerlei opzichten beter, al een paar jaar nu (na een veel te trage opstart met uitrol van 4G op te weinig punten).ucsdcom schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:14:
[...]
De enige provider die vooruit gast is Vodafone. Ze zijn nu na een grote achterstand bijna op hetzelfde niveau als de andere providers gekomen.
Met KPN kon ik halverwege vorig jaar niet eens een Whatsapp-gesprek voeren op meerdere routes omdat hij tijdens het gesprek van 4G naar 3G terugvalt, zowel in de trein tussen Utrecht en Amsterdam als op de N201. En op 3G wordt het onstabiel en vergroot de vertraging enorm. Bij Vodafone was daar absoluut geen sprake van, je blijft gewoon op 4G tot het allerlaatste moment. De ervaring is echt vele malen beter. Grote verschil met veel forumgebruikers is dat het bij mij om daadwerkelijk gebruik gaat en niet om blindstaren op 4G+ of speedtests.
Bij KPN zijn de indoorwaarden ook consequent aan de lage kant. Je hebt een RSSI van -80 dBm en daarbij een RSRP van -115 dBm met een signaal dat al bijna wegvalt (of naar 3G vervalt). Dit op plekken waar KPN dichterbij staat dan Vodafone, wat wél een signaal houdt. Heb verder ook het idee dat KPN een erg forse tilt instelt op haar locaties.
Dit alles nog even los van dat Vodafone wél normale leesbevestigingen bij SMS doet en dat je direct een 4G-verbinding krijgt als je erom vraagt ipv dat je een timeout van 5 seconden hebt wat echt ontzettend irritant en ongewenst is. En ja, ik weet het, er zijn workarounds, maar die kosten me meer accu (5 sec) of zorgen dat ik 112 niet meer kan bellen (forceren op 4G).
Ik herken enkele punten van KPN wel, dat ze je iets langer op 3G vast proberen te houden als 4G om wat voor reden ook dan even niet bereikbaar is. Toch ben ik nog steeds tevreden met KPN. Internet werkt prima en met speedtests boven de 100Mbit gemiddeld klaag ik niet. Natuurlijk geven speedtests een verkapt beeld over de algemene ervaring, maar qua capaciteit zit het bij KPN wel snor. Ook de dekking is hier in het Noorden in ieder geval prima en zie ik vrijwel nooit 3G of Edge.
Ik gebruik Vodafone trouwens als 2e sim en ook daar is de dekking vergelijkbaar met KPN. Op de ene plek heeft VF meer dekking, op de andere plek KPN weer. Scheelt niet zoveel met elkaar (al heeft Vodafone dan voornamelijk 800Mhz hier).
Net een testje gedaan op een 2CA site met KPN. Netjes 120Mb down. Prima. En internet wat soepeler gaat dan de WiFi op 5Ghz
het is natuurlijk keimakkelijk om veel klanten te winnen in stedelijk gebied, immers veel mensen per km²
maar als je de focus wat verschuift naar een regio welke door je concurrenten niet belangrijk genoeg lijkt te zijn want minder mensen per km² kan je nog steeds veel klanten winnen omdat je gewoon een goede dekking geeft..
404 Signature not found
Eén van de sites die ik altijd heel interessant heb gevonden.
Tegenwoordige dikke bandbreedte, maar deze bestaat al jaren:
https://antennekaart.nl/k...oviders=t-mobile,vodafone
https://www.google.com/ma...yD8qZg!2e0!7i13312!8i6656
Via deze site kan ik ook perfect 4x4 MIMO (Vodafone) testen, laag, dus veel weerkaatsingen.
En kwam op deze post omdat ik deze foto zag vandaag:
https://esteie.nl/2020/02...19-februari-2020-sluiten/
https://esteie.nl/wp-cont...astraat19feb20-scaled.jpg
Ideale lokatie.
NB de vage timeout van 5 sec bij KPN zorgt er trouwens ook voor dat een VoIP-gesprek niet handovert naar 4G als je uit huis vertrekt omdat 5 seconden gewoon te lang is. Ik neem aan dat T-Mobile dit probleem ook niet heeft trouwens, net als Vodafone.
Bedoel je als je in een gesprek dat via WiFi loopt wil roamen naar een mobiel netwerk?Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:08:
NB de vage timeout van 5 sec bij KPN zorgt er trouwens ook voor dat een VoIP-gesprek niet handovert naar 4G als je uit huis vertrekt omdat 5 seconden gewoon te lang is. Ik neem aan dat T-Mobile dit probleem ook niet heeft trouwens, net als Vodafone.
Daar had ik ook last van maar ik heb de optie (def optie trouwens) aangezet dat mijn phone altijd een data verbinding blijft onderhouden met het mobiele netwerk.
In de meeste telefoons schakelt die automatisch uit als die aan een WiFi verbinding hangt. Dan kan de reconnect idd te lang duren.
Deze optie kost helaas meer accu. Bij Vodafone was dit nooit een issue, binnen 1 seconde heb je een verbinding, hooguit een kleine hiccup. Eén van de grote voordelen van LTE was ook juist dat de dataverbinding razendsnel opgezet kon worden.trankilo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:44:
[...]
Bedoel je als je in een gesprek dat via WiFi loopt wil roamen naar een mobiel netwerk?
Daar had ik ook last van maar ik heb de optie (def optie trouwens) aangezet dat mijn phone altijd een data verbinding blijft onderhouden met het mobiele netwerk.
In de meeste telefoons schakelt die automatisch uit als die aan een WiFi verbinding hangt. Dan kan de reconnect idd te lang duren.
Bij KPN kan het wel; de eerste connectie die je maakt als je telefoon in vliegtuigmodus zat is razendsnel, ook binnen een seconde LTE, maar als je al langer een verbinding hebt en dan data inschakelt, dan wacht je eenentwintig - tweeëntwintig - drieëntwintig - vierentwintig - vijfentwintig .. en dan heb je pas een verbinding.
Veel VoIP-gesprekken zijn dan al weggevallen. Erg irritant. Dit soort kleine ongemakken zou er allang uitgewerkt moeten zijn. Het lijkt zelfs wel expres want het is echt exact 5 seconden voordat de verbinding terugkomt, elke keer opnieuw.
Is het enige verschil: Internet Wereld, Bellen Wereld, 50 GB data NL/EU/VS?
Want ik hoor ook geluiden dat er 120 (internationale) belminuten in zitten voor Zone 2?
[ Voor 3% gewijzigd door P.B. op 20-02-2020 19:54 ]
Ik begrijp je zin niet helemaal denk ik.Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:08:
@krakendmodem , gebruik je beide verbindingen ook actief? Want actief gebruik van een dataverbinding geeft een totaal andere indruk dan actief een verbinding openhouden terwijl er ook data overheen gaat. Als je data uit staat blijf je veel langer op 4G bij KPN.
Ik gebruik vaak één van de twee simkaarten. Verschilt per keer eigenlijk. Oproepen komen meestal binnen op de Vodafone sim en op de KPN sim voor internet. Soms wissel ik het af en gebruik ik de VF Sim ook voor data. In de auto gebruik ik beide netwerken gedurende de rit wel eens als test
Ik merk echter weinig verschil in ontvangst bij actief gebruik van de dataverbindingen. Blijft goed verlopen. Ik zie de signaalsterktes bij KPN - tijdens gebruik- wel wat meer fluctueren dan bij Vodafone, maar ergens kan ik die wel verklaren. KPN doet 90% 4G+ hier en pakt deze dus meestal band 3, waar Vodafone nog veek alleen band 20 heeft (buitengebied Groningen/Friesland). Qua "streepjes" (want meer bereik) lijkt Vodafone dan beter.
In het algemeen is bij beide providers de dataervaring gelijkwaardig. Snelheid ligt bij KPN wel hoger in de buitengebieden.
VoIP: bedoel je hiermee bellen over de WiFi en naar buiten lopen dat deze naadloos over zou moeten schakelen naar 4G? Bellen via WiFi gebruik ik eigenlijk niet, mijn ervaring is dat dit niet zo super werkt. Merkbare vertraging in gesprek, of dit nu glasvezel, een Ziggo of een DSL verbinding is maakt niet uit. Op de meeste locaties blijf ik een 4G signaal houden als ik in gesprek ben, en ervaar die 5 seconden "stilte" dan ook niet.
Edit: ik heb het even getest; bellen over WiFi en dan overschakelen naar 4G gaat momenteel goed. Er is inderdaad een kleine hiccup te horen, maar het gesprek blijft doorlopen. Maar dit zal ik vaker moeten testen om een en ander te sluiten voordat ik eventueel bellen via WiFi voortaan wil gebruiken. De dekking van het mobiele netwerk is overal in orde, waardoor ik bellen via WiFi dus niet gebruik.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 20-02-2020 21:00 ]
Hoe dan ook ik bedoel bijvoorbeeld bellen via Whatsapp, Slack of Skype. Zit je in een call met een klant, valt het netwerk terug op 3G en wordt het een drama
Of vanaf thuis WiFi naar buiten toe (4G), gesprek weg omdat het 5 seconden duurt om verbinding te krijgen. Ik heb het niet over normale gesprekken, die voer ik altijd over LTE. Geen probleem voor mij ook als dat naar 3G terugvalt. Alleen qua data is er geen reden voor behalve als je op een locatie zit zonder 4G.
Heb dit al wel vaker gezien bij Vodafone.
MIMO Mode 3:
https://ibb.co/kcT9QZr
Hey, interessant. De antennes boven op het station in Groningen (waar je in deze screenshot mee verbonden was volgens de cellid) ondersteunen 8T8R massive mimo, het zal me dus niks verbazen dat wanneer je telefoon dit ondersteunt je 3x3 of 4x4 mimo kan krijgen. Ik weet niet precies wat deze mimo mode betekent op samsung, maar ik ga er vanuit dat dit inderdaad 3x3 mimo is. Dit werkt vooral goed als je geen direct zicht op de antenne hebt maar tussen de gebouwen staat.TomSt schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:22:
Kwam vandaag voor het eerst in Groningen MIMO Mode 3 tegen. Weet niet precies wat 3 betekent is dat 3x3 of 4x4 MIMO? Hij komt wel heel moeilijk op Mode 3 en is er ook heel snel weer naar 2 toe.
Heb dit al wel vaker gezien bij Vodafone.
MIMO Mode 3:
https://ibb.co/kcT9QZr
Edit: Ik heb een beetje research gedaan, en dit betekent niet dat het om 3x3 mimo gaat. In LTE is alleen 1x1 (siso), 2x2 en 4x4 mimo ondersteunt. Het getal wat je ziet is de mimo rank. Zie https://www.sharetechnote...ndicator_Condition_Number
Komt erop neer dat dat getal aangeeft hoe goed de mimo modulatie werkt en hoe veel voordeel het voor je telefoon heeft. In dit geval dus blijkbaar heel efficient. Het is de hoeveelheid verschillende datastromen die je telefoon kan gebruiken. In dit geval is er dus een 4x4 mimo configuratie actief, waarvan 3 verschillende kanalen bruikbaar zijn voor je telefoon.
Edit 2: Dat betekent dus dat je telefoon 4x4 mimo doet op 1800MHz. Bij die configuratie is de maximale theoretische snelheid 783.2Mbps down en 112.5Mbps up, bij 256QAM down en 64QAM in uploadrichting, een mimo rank indicator van 4 en verdere gunstige omstandigheden. Dat is echt heel snel!
[ Voor 34% gewijzigd door jk-5 op 21-02-2020 15:48 ]
Ik heb van T-Mobile in tegenstelling tot mijn verwachting feedback gehad na mijn melding over de dekking tussen Loenersloot en Amsterdam Amstel.Sorcerer8472 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:13:
[...]
Met KPN kon ik halverwege vorig jaar niet eens een Whatsapp-gesprek voeren op meerdere routes omdat hij tijdens het gesprek van 4G naar 3G terugvalt, zowel in de trein tussen Utrecht en Amsterdam als op de N201. En op 3G wordt het onstabiel en vergroot de vertraging enorm. Bij Vodafone was daar absoluut geen sprake van, je blijft gewoon op 4G tot het allerlaatste moment. De ervaring is echt vele malen beter. Grote verschil met veel forumgebruikers is dat het bij mij om daadwerkelijk gebruik gaat en niet om blindstaren op 4G+ of speedtests.
Medewerker aan de telefoon kende antennekaart.nl niet maar schreef hem direct op omdat daar ook andere masten op staan
Het is helaas geen goed nieuws. Er zijn een aantal verouderde masten en bij andere masten zijn de antennes verkeerd gericht ten opzichte van het spoor. In het eerste stuk van Amsterdam (Bijlmer) zijn de masten verkeerd gericht ten opzichte van de postcodes waar de meest mensen wonen en daardoor zijn er daar ook veel klachten.
Er zijn in dit gebied de komende maanden geen upgrades gepland. Ik denk dat de medewerker net wat meer informatie had dan publiek is.
De uitleg over de Bijlmer verklaart wel waarom ik in de avond meer problemen heb dan in de ochtend (waarbij ik in de trein die rond 7:15 Loenersloot passeert daar een klein gat heb maar het 's avonds een drama is).
tldr: gesprek van krap tien minuten, positieve ervaring, geen oplossing. Ik hoop zelf dat er bij de uitrol van 5G-geschikte masten wat verbeterd. Op dit traject staan immers een aantal masten die niet alle banden gebruiken. Daar is (als er genoeg backhaul is) flink wat te winnen.
Oproep toegevoegd
Als je problemen ervaart dan kan ik je dus aanraden om deze te melden. Mijn gevoel is dat meldingen van problemen tijdens vervoer (trein/grote snelwegen) zeldzaam zijn en serieus opgepakt worden.
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 22-02-2020 14:50 ]
Tele2/Tmobile zijn goed bezig
404 Signature not found
Verwijderd
Waar baseer je dat op?🤔 gewoon benieuwdSMSfreakie schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:10:
er wordt duidelijk nog steeds gewerkt (lees geoptimaliseerd) aan het netwerk!
Tele2/Tmobile zijn goed bezig
dat er zowel met een S7 (Tmobile sim..) als een S10E (tele2 sim) hogere snelheden te halen zijn, maar vooral de betere signaalwaardes die de toestellen waarnemenVerwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:17:
[...]
Waar baseer je dat op?🤔 gewoon benieuwd
404 Signature not found
Meer info over het unlimited plus abbo; echter als ik zou ‘upgraden’ in de T-Mobile app gaat dat niet helemaal lekker. Zou 2,50 meer moeten zijn.

Maar los daarvan, waarom zou ik dit abonnement nu eigenlijk afsluiten? Dan kan ik toch veel beter upgraden zodra 5G ook echt beschikbaar is en ik een 5G geschikte telefoon heb? Ik zie de meerwaarde niet om nu al te betalen voor iets wat er nog helemaal niet is. Want buiten de "5G ready" lijkt dit me exact hetzelfde als het normale Unlimited abonnement.
Het verschil met dit nieuwe abonnement is dat nu ook een 'extra veilig' optie in het abonnement is, wat naar mijn mening niet heel waardevol is. Ze laten het heel fancy overkomen, maar als je in de FAQ onderaan kijkt zie het dat het een simpele blacklist voor bekend onveilige hosts is. Deze optie kun je zelf wel uitschakelen in je abonnement.ik222 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:23:
Er klopt nog wel meer niet... De 10 euro korting die je krijgt bij meerdere abonnementen op hetzelfde adres wordt ook niet toegepast. Als ik nu wel wil verlengen naar dit abonnement kom ik op 37,50 per maand in plaats van 25,00 voor de normale unlimited.
Maar los daarvan, waarom zou ik dit abonnement nu eigenlijk afsluiten? Dan kan ik toch veel beter upgraden zodra 5G ook echt beschikbaar is en ik een 5G geschikte telefoon heb? Ik zie de meerwaarde niet om nu al te betalen voor iets wat er nog helemaal niet is. Want buiten de "5G ready" lijkt dit me exact hetzelfde als het normale Unlimited abonnement.
Verwijderd
ik222 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:23:
Er klopt nog wel meer niet... De 10 euro korting die je krijgt bij meerdere abonnementen op hetzelfde adres wordt ook niet toegepast. Als ik nu wel wil verlengen naar dit abonnement kom ik op 37,50 per maand in plaats van 25,00 voor de normale unlimited.
Klopt, maar vergeet niet onbeperkt bellen naar de EU nu, voor 2,50 meer. Mijn familie zit vaak ergens in een ander EU land voor meerdere maanden in het jaar. Nu kan ik vanaf thuis ook gewoon onbeperkt met hun bellen. Tuurlijk kon dit al via Telegram/Whatsapp etc maar alsnog, waardevolle toevoeging, althans voor mij. De 5G is een bonus, heb ik met iPhone nog niks aan, pas in Oktober. ‘Extra Veilig’ wil ik niet, regel ik zelf.jk-5 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:24:
[...]
Het verschil met dit nieuwe abonnement is dat nu ook een 'extra veilig' optie in het abonnement is, wat naar mijn mening niet heel waardevol is. Ze laten het heel fancy overkomen, maar als je in de FAQ onderaan kijkt zie het dat het een simpele blacklist voor bekend onveilige hosts is. Deze optie kun je zelf wel uitschakelen in je abonnement.
Ik heb zelf ook even gekeken. Heb gemerkt dat als je de optie of er nog een ander abonnement van T-Mobile op hetzelfde adres is, wijzigt naar Nee en dan weer terug naar Ja, de 10 euro korting wel zichtbaar is.ik222 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:23:
Dus de Unlimited Plus abonnement is inderdaad maar €2,50 per maand duurder.
Me dunkt dat wanneer 5G pas echt van start gaat bij T-Mobile, ze de prijs gaan verhogen. Ik hoop echter dat dat niet het geval is, omdat ik pas eind september van plan ben de nieuwste iPhone te kopen.Maar los daarvan, waarom zou ik dit abonnement nu eigenlijk afsluiten? Dan kan ik toch veel beter upgraden zodra 5G ook echt beschikbaar is en ik een 5G geschikte telefoon heb? Ik zie de meerwaarde niet om nu al te betalen voor iets wat er nog helemaal niet is. Want buiten de "5G ready" lijkt dit me exact hetzelfde als het normale Unlimited abonnement.
Hoezo (prijs)afspraken?
Alleen met KPN krijg je blijkbaar op alle abo's 5G toegang. No brainer als je 5G wilt testen.
Vodafone ook dacht ik. Daarom snap ik T-Mobile ook niet. Zo prijzen ze zich toch uit de markt?neeecht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:56:
Dus KPN en T-Mobile zijn dus allebei even duur met het unlimited data abo.
Hoezo (prijs)afspraken?
Alleen met KPN krijg je blijkbaar op alle abo's 5G toegang. No brainer als je 5G wilt testen.
Verwijderd
Vodafone heeft toch nog geen onbeperkt geintroduceertNaafkap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:31:
[...]
Vodafone ook dacht ik. Daarom snap ik T-Mobile ook niet. Zo prijzen ze zich toch uit de markt?
nieuws: Vodafone komt in maart met abonnement met onbeperkt dataVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:36:
[...]
Vodafone heeft toch nog geen onbeperkt geintroduceert
Bugware!ik222 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:23:
Is er een ander mobiel T-Mobile abonnement of T-Mobile thuis op jouw adres? = JA
Verlengen, 1 jaar:
http://x264.nl/dump/t-mobile-5g-abo-1-jaar-bug.jpg
Verlengen, 2 jaar:
http://x264.nl/dump/t-mobile-5g-abo-2-jaar-bug.jpg
Bedrijfie hoor eh!
Edit: HOLY SHIT!
1GB is ook 2.50 euro duurder geworden.
Ik zat nog te twijfelen om voor 12 euro in de maand te verlengen, omdat later 1 maand omhoog te gaan om 5G te testen.
Ik wilde echter op 1 maart zowel mijn t-mobile en vodafone verlengen, leuk op dezelfde datum.
Hobbie mag wat kosten, maar kan te ver gaan ook.
[ Voor 14% gewijzigd door neeecht op 24-02-2020 23:17 ]
Ik kan het probleem hier niet reproducerenneeecht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:15:
[...]
Bugware!
Is er een ander mobiel T-Mobile abonnement of T-Mobile thuis op jouw adres? = JA
Verlengen, 1 jaar:
Verlengen, 2 jaar:
Bedrijfie hoor eh!
Hier helaas wel, eerst ingelogt via mijn t-mobile.ikbenjoeri schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:17:
[...]
Ik kan het probleem hier niet reproduceren
Zou het meteen doen :-)neeecht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:18:
[...]
Hier helaas wel, eerst ingelogt via mijn t-mobile.
[ Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 24-02-2020 23:19 ]
Telefoon slider aangepast en nu wel goed. Blijft bugware.
Wacht:
Als ik mijn oude abo laat doorlopen:
13.5 voor 11.0 euro (2.5 euro korting)
Dan vervalt de korting en kom ik op 13.50 euro?
Misschien vervalt ook de 2GB extra, maar dat boeit niet.
[ Voor 31% gewijzigd door neeecht op 24-02-2020 23:28 ]
Zet even de optie voor ander abonnement op zelfde adres op nee en dan weer terug op ja. Je zal zien dat de korting wel gewoon blijftneeecht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:20:
[...]
Telefoon slider aangepast en nu wel goed. Blijft bugware.
Wacht:
Als ik mijn oude abo laat doorlopen:
13.5 voor 11.0 euro (2.5 euro korting)
Dan vervalt de korting en kom ik op 13.50 euro?
Misschien vervalt ook de 2GB extra, maar dat boeit niet.
Niemand?P.B. schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:54:
Weet iemand wat de specs zijn van het zakelijk Unlimited Plus abonnement?
Is het enige verschil: Internet Wereld, Bellen Wereld, 50 GB data NL/EU/VS?
Want ik hoor ook geluiden dat er 120 (internationale) belminuten in zitten voor Zone 2?
Het prijsverschil tussen (Zakelijk/@Work) Unlimited en Unlimited Plus is € 25 per maand.
- Bellen wereld is € 2,50 per maand
- Internet wereld is € 22,50 per maand
Zouden 50GB extra, Bellen Wereld en Internet Wereld de enige verschillen zijn?
Het is nogal onduidelijk op de website van T-Mobile.
Nu krijg ik ook andere prijzen bij sim only, nu is onbeperkt abonnement €27,50neeecht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:15:
[...]
Bugware!
Verlengen, 1 jaar:
Verlengen, 2 jaar:
Bedrijfie hoor eh!
Edit: HOLY SHIT!
1GB is ook 2.50 euro duurder geworden.
Ik zat nog te twijfelen om voor 12 euro in de maand te verlengen, omdat later 1 maand omhoog te gaan om 5G te testen.
Ik wilde echter op 1 maart zowel mijn t-mobile en vodafone verlengen, leuk op dezelfde datum.
Hobbie mag wat kosten, maar kan te ver gaan ook.
https://www.t-mobile.nl/s...1,GAP51,27506114&bc=1,0,0
404 Signature not found
Apart daar waar er EDGE op 3G900 is zou je ook 4G900 moeten hebben. 3G zit daar dan tijdelijk alleen op 2100 dus dat zou kunnen dat die er niet is.SMSfreakie schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:46:
Hm en dan sta je even op EDGE (900).. Geen 3 en 4g te bekennen zelfs even niet na een reboot... Zal wel ergens even een hickup zijn geweest
Ff flightmode doet soms wonderen of anders een complete restart.
Antenne en masten malloot

404 Signature not found
[ Voor 41% gewijzigd door Brad op 26-02-2020 19:01 ]
404 Signature not found
Hier hebben we een 3G-only abonnement van Ben. Hier is de dekking helaas wel achteruit gegaan. In huizen/panden was er met 3G900 nog wel wat te ontvangen, maar nu is dat niet meer werkbaar eigenlijk. Ja, er is wel 3G2100 te ontvangen, maar met "1 streepje" duurt het wel fors langer voordat je respons krijgt.Brad schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:06:
Ik ben de laatste tijd ook een paar keer op 2G900 gegooid, al was dat rond de nachtelijke uren. Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer men aanpassingen aan het netwerk verricht, zo gebeurde het recent dat na zo'n terugval 3G900 verdwenen was. Ik gebruik trouwens voornamelijk 3G en het verbaast me hoe dekkend enkel 3G2100 is. Weinig problemen met bereik, vaak schakelt hij snel weer van 2G900 naar 3G2100 zodra ik hem uit mijn broekzak haal.
T-Mobile heeft de antennes +- 20m lager hangen dan KPN en Vodafone, en dat verschil is nu wat meer te merken. Wachten totdat ben de 3G klanten ook naar 4G zet of misschien toch overstappen..
In Haarlem is het netwerk best wel goed, echt nooit problemen. Er zijn wel een aantal plekken, waar ik zelden kom en waar ik wel verwacht terug te vallen op 2G. Maar dan is er vaak wifi, naast dat ik ook nog Ziggo Hotspots heb. Al is dat natuurlijk subjectief. Het lijkt me aannemelijk dat dit tijdelijk is, aangezien 2G uiteindelijk uitgezet wordt en er weer ruimte vrijkomt.krakendmodem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:02:
[...]
Hier hebben we een 3G-only abonnement van Ben. Hier is de dekking helaas wel achteruit gegaan. In huizen/panden was er met 3G900 nog wel wat te ontvangen, maar nu is dat niet meer werkbaar eigenlijk. Ja, er is wel 3G2100 te ontvangen, maar met "1 streepje" duurt het wel fors langer voordat je respons krijgt.
T-Mobile heeft de antennes +- 20m lager hangen dan KPN en Vodafone, en dat verschil is nu wat meer te merken. Wachten totdat ben de 3G klanten ook naar 4G zet of misschien toch overstappen..
Hier ook Ben trouwens, €12,33 voor 300 bel/sms en 5000MB 4G.
Hier nog steeds niks helaas. Ook op het T-Mobile forum komt er maar geen nieuws, terwijl het afgelopen najaar al had moeten werken. Ik voel mij als klant niet serieus genomen en ik heb besloten om na mijn contractduur voor een andere provider te kiezen. Jammer, want het 4G-netwerk is heel erg goed en de prijzen redelijk...semve schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:53:
Ik had net heel even WLAN Call in mijn scherm staan. Getest door in vliegtuigmodus een oproep te maken, dit werkte. Het is nu alleen weer weg...
Iemand met een exotische toestel die dit ook kan testen?
Hier een Google Pixel 2 XL, met laatste update van 5 maart icm T-Mobile Unlimited abbo.Luinwethion schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 01:04:
Vandaag kwam ik dus achter dat ik met mijn pixel 3a XL ineens via 4G kan bellen, hoe en wanneer dat gebeurt is, geen idee, want ik was 2 weken vrij van werk en privé bel ik niet. Maar vandaag dus gebeld, en 4G gewoon continu.
Iemand met een exotische toestel die dit ook kan testen?
Helaas geen VoLTE voor mij.
Waiting on the world to change
Mmm okay, ik heb ook de update van maart, alleen durf ik dus niet te zeggen wanneer VoLTE is gaan werken.pinda powerrr schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 01:14:
[...]
Hier een Google Pixel 2 XL, met laatste update van 5 maart icm T-Mobile Unlimited abbo.
Helaas geen VoLTE voor mij.
Verder heb ik een esim (zou niet uit moeten maken) en een unlimited abonnement. Maar inmiddels zou T-Mobile VoLTE.voor alle consumenten geactiveerd hebben of niet? Het was voor mij een aangenaam verrassing moet ik zeggen.
En ja is geen bug met de icoontjes of zo, snelheid is gewoon goed. Ietsjes meer dan de Mbit/sec met hoge latency die 3G+bellen aanbied.

ja ik vind het als Tele2 klant erg fijn..jk-5 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:22:
Ik zie de laatste weken weer heel veel nieuwe soorten T-Mobile locaties die ik nog niet eerder heb gezien. Het lijkt erop dat ze sinds begin 2020 een hele nieuwe strategie hebben met nieuwe soorten apparatuur, en nu ook erg druk zijn met het ombouwen van oude Tele2 locaties. Ik heb er een stukje over geschreven op https://antennekaart.nl/blog/de-5g-toekomst-van-t-mobile inclustief fotos.
en het lijkt er ook op dat ze iig hier in het noorden weinig capaciteits gebrek oplopen door het afschakelen van Tele2 frequenties...
geen idee hoeveel klanten er per afgeschakelde Tele2 site continu op Tmobile belanden natuurlijk.. maar ok
[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 07-03-2020 16:37 ]
404 Signature not found
Verwijderd
Is dit op de telefoon ook te zien? Of waar moet ik naar kijkenjk-5 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:37:
Sinds een paar dagen zijn er heel veel geplande locaties zichtbaar op de t-mobile dekkingskaart. Volgens mij hebben deze allemaal met de tele2 ombouw te maken. https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking en dan links 'over 3 maanden' aanklikken
Hier contact over gehad met T-mobile en zij geven aan dat mijn telefoon verbinding maakt met een mast 1km oid verderop in plaats van de dichtstbijzijnde, in verband met signaalsterkte.
Iemand enig idee of hier iets tegen te doen is? (Medewerker T-mobile gaf aan dat zij er niets aan konden veranderen)
Verwijderd
Je kan eventueel nog esim proberen, dit loste voor mij veel opRobbie T schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
Ik heb binnen zeer slecht bereik met beide simkaarten van T-mobile. Ik heb een Mi 9T pro.
Hier contact over gehad met T-mobile en zij geven aan dat mijn telefoon verbinding maakt met een mast 1km oid verderop in plaats van de dichtstbijzijnde, in verband met signaalsterkte.
Iemand enig idee of hier iets tegen te doen is? (Medewerker T-mobile gaf aan dat zij er niets aan konden veranderen)
Kan je daar iets meer uitleg over geven?Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Je kan eventueel nog esim proberen, dit loste voor mij veel op
Verwijderd
Als je de tmobile website opent of app kan je esim bestellen dan krijg je een digitale simkaart dat kan soms nog wel eens stabielere verbinding opleveren, alleen weet ik niet of Android of jouw telefoon dit ondersteunt
Ik zou een klacht melden via de website en dan vragen voor een technische onderzoek, de technische dienst kan vaak wat aan de hand is.
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking
Klinkt een beetje alsof de mast dichtbij niet goed het huis binnenkomt, bijvoorbeeld doordat er een flat of andere huizen tussen zit, en dat de mast ver weg toevallig net mooi via een raam naar binnen zendt. Het netwerk plaatst je altijd op de mast met de beste signaalkwaliteit (wat niet gelijk staat aan het sterkste signaal). Ga er in ieder geval maar niet van uit dat het beter werkt op de dichtstbijzijnde zendmast. Ik zou gewoon een dekkingsklacht indienen, misschien kan de technische afdeling er iets meeRobbie T schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
Ik heb binnen zeer slecht bereik met beide simkaarten van T-mobile. Ik heb een Mi 9T pro.
Yes, inmiddels gedaan. Ben benieuwd. Ben verder eigenlijk dik tevreden met T-Mobile.jk-5 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 00:45:
[...]
Klinkt een beetje alsof de mast dichtbij niet goed het huis binnenkomt, bijvoorbeeld doordat er een flat of andere huizen tussen zit, en dat de mast ver weg toevallig net mooi via een raam naar binnen zendt. Het netwerk plaatst je altijd op de mast met de beste signaalkwaliteit (wat niet gelijk staat aan het sterkste signaal). Ga er in ieder geval maar niet van uit dat het beter werkt op de dichtstbijzijnde zendmast. Ik zou gewoon een dekkingsklacht indienen, misschien kan de technische afdeling er iets mee
De Note 9 N960F doet net als de Note 8 N950F maar 3 banden, kan bij band 8 ook niet 8 - 3 - 3 koppelen je krijgt dan 8 - 3 - 1 wel heb je band 38 ttd
De Koreaanse Note 8 N950N pakt ook vier banden op het T-Mobile netwerk er staat dan alleen in plaats van 4G+ - Lte+ band 38 herkent hij niet
Conclusie de Koreaanse Note 8 en 9 hebben beter bereik, bij een simpele speedtest ga je al over de 300 mbit sec heen 8 - 3 - 3 - 1 of 3 - 3 - 1 - 8
Die eens kan proberen te connecten met deze T-Mobile Band 7 sites?
http://x264.nl/dump/t-mobile-band7-2020-02.jpg
Door te bellen naar: *#0011# kun je de banden zien die in gebruik zijn.
Met een actieve data sessies zal de telefoon meerdere banden koppelen en dan hopelijk ook Band 7 een keer gebruiken.
Ik ben heel nieuwsgierig welke banden combinatie dan gebruikt wordt, als Band 7 ook gebruikt wordt.
Ik heb dit een aantal keer geprobeerd, o.a. op de snelweg bij gorinchem, en op meerdere plekken in Rotterdam, en ik heb het nooit werkend kunnen krijgen. Op cellmapper komen ze wel een paar keer voor, dus er zijn wel mensen geweest die wel verbonden zijn geweestneeecht schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:28:
Is er iemand met een Samsung S7 of nieuwer? (Liefst S10 of nieuwer.)
Die eens kan proberen te connecten met deze T-Mobile Band 7 sites?
http://x264.nl/dump/t-mobile-band7-2020-02.jpg
Door te bellen naar: *#0011# kun je de banden zien die in gebruik zijn.
Met een actieve data sessies zal de telefoon meerdere banden koppelen en dan hopelijk ook Band 7 een keer gebruiken.
Ik ben heel nieuwsgierig welke banden combinatie dan gebruikt wordt, als Band 7 ook gebruikt wordt.
Hangt denk ik van de baseband af. Zo heb ik ook geen 4G+ als ik met m'n SGS9 in de VS ben terwijl de hardware het eenvoudig kan (en grappig genoeg ook banden aggregeert als het totaal minder dan 20 MHz is, bijv. band 17 + band 4 heb ik gezien).Blids schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:40:
Wie weet hoe het kan dat de Koreaanse Note 9 N960N wel vier banden bij elkaar pakt op het T-Mobile netwerk alleen het nadeel is dat het toestel niet in het Nederlands kan en geen band 38 ttd kent
De Note 9 N960F doet net als de Note 8 N950F maar 3 banden, kan bij band 8 ook niet 8 - 3 - 3 koppelen je krijgt dan 8 - 3 - 1 wel heb je band 38 ttd
De Koreaanse Note 8 N950N pakt ook vier banden op het T-Mobile netwerk er staat dan alleen in plaats van 4G+ - Lte+ band 38 herkent hij niet
Conclusie de Koreaanse Note 8 en 9 hebben beter bereik, bij een simpele speedtest ga je al over de 300 mbit sec heen 8 - 3 - 3 - 1 of 3 - 3 - 1 - 8
Denk dat we moeten klagen bij Samsung hierover, echter op mijn vraag werd gereageerd met "we kunnen al die combinaties niet bijhouden" of iets in die trant. Het is wel bijzonder dat men dat in andere gebieden in de wereld wel kan, en ook dat het zo lastig is aangezien het volgens mij bijna geen werk is om dit te ondersteunen.
Een telefoon maker die een bepaalde release van 3GPP zegt te supporten, moet die combinaties ook voeren.
Hier zie je de combinaties en met welke release: http://niviuk.free.fr/lte_ca_band.php
Verder even een oude screenshot gecheckt, maar daar doet hij dus 4+17 (5+10 MHz). Zodra het meer dan 15 MHz wordt lijkt hij niet te willen aggregeren. Geen idee wat dat betekent qua 3GPP-release.
Heb je trouwens een bron van dat je bepaalde combinaties *moet* voeren als je een bepaalde 3GPP-versie wilt ondersteunen? Er zijn namelijk zat Europese telefoons die niet (alle) Amerikaanse banden ondersteunen. Het was voor mij destijds een reden om voor Samsung te gaan. Inmiddels zijn er meer telefoons die Amerikaanse banden ondersteunen, maar nog steeds niet allemaal.
Ik zie wel allemaal hele mooie cijfers enzo maar ik zie niet staan welke versie wat voor 3GPP release heeft ze zijn namelijk allebei dezelfde tijd gemaaktneeecht schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:46:
@Sorcerer8472 nee dat is het niet.
Een telefoon maker die een bepaalde release van 3GPP zegt te supporten, moet die combinaties ook voeren.
Hier zie je de combinaties en met welke release: http://niviuk.free.fr/lte_ca_band.php
Bijvoorbeeld
Note 8 N950N - N950F, N kan namelijk meer 4CA dan de F 3CA de snelheid is ook hoger, met de N versie ga ik boven de 300 Mbit
Note 9 N960N - N960FD - N960F, de N en de FD doen allebei 4CA en de FD versie pakt ook band 38 ttd, De snelheid is gelijk aan de Note 10 N970F, de N960F versie snelheid is gelijk aan de Note 8 N950F 3CA
Dus ik ben heel benieuwd waar ik dat kan zien
Ik ben niet zo thuis op dit Topic, echter heb ik een vraag. We hebbem thuis een beetje problemen met bellen en gebeld worden, ook werkt 4G nauwelijks. Ze zijn echter wel bezig hier in de buurt met de masten. Nu heeft mijn moeder Simpel en zit dus ook op het netwerk van T-Mobile, deze werkt dus ook niet. Echter, heeft mijn vader Vodafone en werkt deze ook niet. Vraag uiteindelijk is, is er ergens een overzicht op welke mast welke netwerken zitten? Heb nml wel een bruikbare sim nodig die gebeld kan worden op dit moment:).
Thnx in advance
Kijk eens op https://antennekaart.nl/. Daar kun je redelijk goed zien waar masten staan en welke provider het beste voor je zou kunnen werken.DutchLegendX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:40:
Beste,
Ik ben niet zo thuis op dit Topic, echter heb ik een vraag. We hebbem thuis een beetje problemen met bellen en gebeld worden, ook werkt 4G nauwelijks. Ze zijn echter wel bezig hier in de buurt met de masten. Nu heeft mijn moeder Simpel en zit dus ook op het netwerk van T-Mobile, deze werkt dus ook niet. Echter, heeft mijn vader Vodafone en werkt deze ook niet. Vraag uiteindelijk is, is er ergens een overzicht op welke mast welke netwerken zitten? Heb nml wel een bruikbare sim nodig die gebeld kan worden op dit moment:).
Thnx in advance
Zoals ik het nu zie, is het een mast met T-Mobile, Vodafone en KPN gecombineerd..jk-5 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Kijk eens op https://antennekaart.nl/. Daar kun je redelijk goed zien waar masten staan en welke provider het beste voor je zou kunnen werken.
Of komt dat stiekum ineens achteraf bij de volgende factuur?
In mijn online overzicht nog hetzelfde maand bedrag en in het contract was lastig te zien, zeker in combi met klantvoordeel.
(Hetzelfde met Vodafone/Ziggo, echter lijkt die gewoon door te lopen, ook het voordeel, dat is nog 1-2 weken dacht ik, dan weet ik het zeker, of ook een maand later.)
..... ik wil express nog niets verlengen i.v.m. de 5G veiling. Als een provider nutteloos spectrum heeft, gaat de simkaart de deur uit.
Die 9-12 euro per maand per sim is nog wel te doen.
Dit is wel een leuke site. Kan je aan de hand van je postcode zien of en van welke mast je dekking hebt op het KPN netwerk.DutchLegendX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:40:
Beste,
Thnx in advance
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten
De oplossing van jouw probleem is WiFi bellen! Mits je een geschikt toestel hebt. Met een iPhone zit je vanaf de iPhone 5S (2013) al goed. Als je inpandig slecht bereik hebt dan is dat waarschijnlijk door de isolatie van het gebouw en zullen alle providers slecht presteren.DutchLegendX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:40:
Beste,
Thnx in advance
T-Mobile heeft tot op heden nog steeds geen WiFi bellen geactiveerd voor particulieren. Ze hadden toegezegd dat dit afgelopen zomer zou werken maar het werkt dus nog steeds niet. Slechte zaak als je het mij vraagt.
De concurrentie (KPN en Vodafone) hebben dat al wel een tijdje voor elkaar en dat werkt erg goed.
404 Signature not found
Helaas T-mobile, moeten ze maar eens een x gaan fixen dan:(SMSfreakie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:
WiFi Bellen is de oplossing! werkt perfect als je provider het ondersteund :-)
idd.. ze hebben de kennis in huis.... immers tele2 heeft t ookDutchLegendX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:20:
[...]
Helaas T-mobile, moeten ze maar eens een x gaan fixen dan:(
404 Signature not found
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes