[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TomSt schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:27:
[...]

Hij wou nog hoger maar de speedtest was net afgelopen + me 1GB aanvuller was op, de test trok 700mb aan data.

De snelheid komt wss omdat hij midden op de Afsluitdijk staat geen stoorzenders van andere masten en savonds bijna niemand op de mast.
Oeh dat is wel sweet :D nouja ik ben nog niet weer boven de 350 geweest maar goed, ook al sites tegen gekomen waar duidelijk de uplink vd mast roet in het eten gooide :)

vandaag in mn rit vanaf stadskanaal - heerenveen (via winschoten ) eigenlijk overal B1/3/3/8 gehad.. B38 lijkt nu echt het onderspit te moeten gaan delven

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:50
Gaan de NL providers eigenlijk nog iets (op grotere schaal) doen met 4x4 MiMO?
Volgens mij gebeurd dit nu nog niet.

Het enige wat ik weet zijn de Massive MiMo’s (bv van T-Mobile, op het Leidseplein), maar dat is volgens mij weer een andere techniek.

Zijn antennes zoals die nu worden vervangen/geschikt gemaakt worden voor 5G NR / DSS daar geschikt voor? In de USA zag je het nog wel regelmatiger voor LTE ook.

De nieuwere toestellen van Apple en Samsung moeten dit volgens mij aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlesT schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:12:
Gaan de NL providers eigenlijk nog iets (op grotere schaal) doen met 4x4 MiMO?
Volgens mij gebeurd dit nu nog niet.

Het enige wat ik weet zijn de Massive MiMo’s (bv van T-Mobile, op het Leidseplein), maar dat is volgens mij weer een andere techniek.

Zijn antennes zoals die nu worden vervangen/geschikt gemaakt worden voor 5G NR / DSS daar geschikt voor? In de USA zag je het nog wel regelmatiger voor LTE ook.

De nieuwere toestellen van Apple en Samsung moeten dit volgens mij aankunnen.
T-Mobile heeft op een flink aantal plekken actieve 8T8R antennes hangen, maar de LTE spec gaat maar tot 4x4, dus dit is iets voor 5G. Ook zonder actieve antennes heeft T-Mobile in de randstad een aantal plekken met 4T4R op 1800MHz. Vodafone heeft op zijn zwaarste locaties ook 4T4R actief, op welke frequenties precies weet ik niet. Op de nieuwe KPN huawei locaties is alles 4T4R behalve de low-band frequenties (die zijn 2T4R). Soms zelfs 8T8R of massive mimo. De volledige situatie qua KPN Mimo heb ik beschreven in https://antennekaart.nl/b...ei-ombouw-een-maand-later

Eigenlijk sinds 2019 begint mimo groter dan 2T2R echt zijn intrede te maken in Nederland. Waarschijnlijk nu pas omdat wij hier overal zo'n hoge dichtheid van zendmasten hebben en het dus voor capaciteit nog niet echt nodig was

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:06

TradeMarkNL

Videoproducer
Vandaag is ook eindelijk mijn nummer overgezet naar T-Mobile en kan ik dus van dit abonnement gebruikmaken. In m'n enthousiasme heb ik een e-sim aangevraagd en geïnstalleerd maar nu twijfel ik tochj of dat de beste optie is. Weet iemand bv of ik deze lijn tijdelijk kan uitschakelen zonder dat ik de hele e-sim deactiveer? M'n iPhone 11 Pro biedt daar een switch voor dus dit lijkt me geen probleem toch? Reden dat ik dit vraag is omdat je maar 1 e-sim-abonnement tegelijk actief kunt hebben (lame) en als ik in Amerika ben wil ik gebruikmaken van een prepaid e-sim van T-Mobile want dat scheelt veel gedoe. Als dit nou niet kan moet ik toch maar weer terug naar een fysieke simkaart voor m'n primaire nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
TradeMarkNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:25:
Vandaag is ook eindelijk mijn nummer overgezet naar T-Mobile en kan ik dus van dit abonnement gebruikmaken. In m'n enthousiasme heb ik een e-sim aangevraagd en geïnstalleerd maar nu twijfel ik tochj of dat de beste optie is. Weet iemand bv of ik deze lijn tijdelijk kan uitschakelen zonder dat ik de hele e-sim deactiveer? M'n iPhone 11 Pro biedt daar een switch voor dus dit lijkt me geen probleem toch? Reden dat ik dit vraag is omdat je maar 1 e-sim-abonnement tegelijk actief kunt hebben (lame) en als ik in Amerika ben wil ik gebruikmaken van een prepaid e-sim van T-Mobile want dat scheelt veel gedoe. Als dit nou niet kan moet ik toch maar weer terug naar een fysieke simkaart voor m'n primaire nummer...
Ik wilde je aanraden om te kijken naar de T-Mobile USA datapas maar die lijkt T-Mobile vlak na introductie weer stilletjes te hebben verwijderd van haar site?
https://www.t-mobile.nl/k...ijn-de-tarieven/000217157

-edit: klopt toch niet, staat nu onder de Zone 2 uitklap bij Travel & Surf-

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-01-2020 14:42 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Ik wilde je aanraden om te kijken naar de T-Mobile USA datapas maar die lijkt T-Mobile vlak na introductie weer stilletjes te hebben verwijderd van haar site?
https://www.t-mobile.nl/k...ijn-de-tarieven/000217157
Ja ik heb in de VS in januari gebruik gemaakt van het prepaid e-sim-abonnement van T-Mobile, werkte perfect. Was 40 dollar voor 10gig, 30 dagen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
TradeMarkNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Ja ik heb in de VS in januari gebruik gemaakt van het prepaid e-sim-abonnement van T-Mobile, werkte perfect. Was 30 of 40 dollar voor 10gig, 30 dagen geldig.
Okay, de T-Mobile NL roaming pass is er toch nog steeds! 20 euro voor 5 GB op T-Mobile USA. Via roaming dus. Hij staat onder Zone 2 hier:
https://www.t-mobile.nl/k.../travel-en-surf#voordelen

Afhankelijk van hoeveel data je wil kun je deze ook gebruiken dus. Prijs is ongeveer gelijk en dan kun je gewoon je NL esim blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Okay, de T-Mobile NL roaming pass is er toch nog steeds! 20 euro voor 5 GB op T-Mobile USA. Via roaming dus. Hij staat onder Zone 2 hier:
https://www.t-mobile.nl/k.../travel-en-surf#voordelen

Afhankelijk van hoeveel data je wil kun je deze ook gebruiken dus. Prijs is ongeveer gelijk en dan kun je gewoon je NL esim blijven gebruiken.
Oja, dat is ook nog wel een optie. Ben wel benieuwd naar de snelheid overigens want daar kan ik niks over vinden. Met de USA e-sim had ik 4g+/LTE en dat ging lekker hard. 5GB is wel aan de krappe kant maar ik denk dat je wel data kunt bijkopen, die melding kreeg ik in ieder geval met m'n USA e-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Snelheid zal wat lager zijn denk ik als je met platforms als Facebook/Instagram communiceert. Ga je dingen up- en downloaden op Nederlandse FTPs dan merk je geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
Hoi, weet iemand misschien of je bij T-mobile net als bij Tele2 meerdere aanvullers achter elkaar kan sturen zodat je dan gelijk 10gb erbij hebt? Of moet je echt eerst de 1gb aanvuller opmaken voordat je een nieuwe aanvuller kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:47
Vruchtensap schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:32:
Hoi, weet iemand misschien of je bij T-mobile net als bij Tele2 meerdere aanvullers achter elkaar kan sturen zodat je dan gelijk 10gb erbij hebt? Of moet je echt eerst de 1gb aanvuller opmaken voordat je een nieuwe aanvuller kan doen?
Nope, je kunt pas een nieuwe aanvragen als je 80% van de huidige aanvuller hebt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
traxxion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:04:
[...]

Nope, je kunt pas een nieuwe aanvragen als je 80% van de huidige aanvuller hebt verbruikt.
Ah oké, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 15:15
Ik heb een amerikaanse simkaart met unlimited data wereldwijd. En heb een Esim van T-Mobile. Echter kan ik met die amerikaanse simkaart niet op T-Mobile roamen. Terwijl een vriend van mij met dezelfde simkaart dit wel kan.

Kan het zo zijn dat je niet gebruik kan maken van dezelfde netwerken als je esim en normale sim aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 15:15
Ik zou een simkaart van Google FI kopen, kan je roamen op alle netwerken in USA. En is onbeperkt en een fysieke simkaart. Kan je de E-Sim van T-Mobile aanlaten.
TradeMarkNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:25:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
De capaciteitsissues op het T-Mobile netwerk zijn op Utrecht CS Gelukkig verleden tijd dankzij de nieuwe installaties. Ook op de perrons in de spits zijn nu goede snelheden te halen.

Op andere plekken is het de laatste tijd steeds meer huilen met de pet op - zeker drukke spoor trajecten beginnen de problemen vormen aan te nemen die we zagen met 3G - verbinding die compleet dood valt qua data doorvoer. Oa Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Gouda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
rensvanaarden schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:41:
Ik zou een simkaart van Google FI kopen, kan je roamen op alle netwerken in USA. En is onbeperkt en een fysieke simkaart. Kan je de E-Sim van T-Mobile aanlaten.

[...]
Wel duurder als je veel verkeer wil gebruiken. Roamen via TMNL is waarschijnlijk het goedkoopst, tenzij je heel veel traffic wil doen, dan is T-Mobile USA sim goedkoper. Google Fi heeft trouwens ook een esim, goed om te weten, hun plan is best goed te doen als je echt vaak in de VS bent en bijv. ook een Amerikaans nummer nodig hebt. Helaas geen idee wat dat bij Truphone zou kosten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Wat zijn eigenlijk de technische mogelijkheden qua het elimineren van die 'VPN tunnel' waarover nu nog alle data terug gaat naar je home country?

Binnen de EU zijn die afstanden niet zodanig lang dat dit een noemenswaardige en ook geen merkbare bottleneck zal opleveren lijkt me.
Maar nu data in de vorm van bijvoorbeeld datapassen ook buiten de EU steeds betaalbaarder worden, lijkt me dat daar met een verbinding naar Nederland vanuit de USA of zelfs verder zoals b.v. Australië / Nieuw-Zeeland, toch wel dat voornamelijke lokale websites vrij traag zullen laden.
De latency voor zo'n roundtrip lijkt me niet mals..

Bestaat hiervoor al reeds technologie waarbij je effectief dus gewoon een IP-adres krijgt van het roamingland? Dit zou effectief het hele concept van roaming nagenoeg elimineren, behalve dat natuurlijk de billing nog steeds wel via je eigen provider gaat. Maar misschien denk ik nu te optimistisch in de vorm van supranationale telco's.. :D
Want het zal waarschijnlijk alleen maar geld kosten en vrijwel geen geld opleveren, en dan is het al gauw afgelopen bij bedrijven met een winstoogmerk.

[ Voor 12% gewijzigd door AlesT op 28-01-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Tele2 Band 7 signaal ziet er zachter uit.
Ik zie er ook bijna geen verkeer meer overheen gaan. Ik denk dat T-Mobile ook in Amsterdam/Zaanstad Tele2 gebruikers toe heeft gelaten op het netwerk.

Kan ook gewoon toevallig wat rustiger zijn, kan het helaas niet testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@AlesT , dat kan in theorie technisch, maar de lokale provider heeft dan bijvoorbeeld geen controle meer over exact hoeveel data je gebruikt en kan de kraan ook niet zomaar dichtdraaien. Wellicht zijn daar of komen daar nog oplossingen voor trouwens.

Zelfde probleem speelt ook bij het ontvangen van gesprekken. Als ik in de VS zit en ik word gebeld door een Amerikaan dan gaat het signaal van de VS naar NL en weer terug wat een enorme vertraging veroorzaakt in het gesprek, al snel meer dan een halve seconde. Los van dat de geluidskwaliteit ook bizar slecht is.

Dat dit anno 2020 nog niet is opgelost, samen met het nog steeds ontbreken van VoLTE Roaming waardoor ik al een paar keer onbereikbaar was in de VS (conferentie met alleen AT&T LTE small cell), vind ik onbegrijpelijk. Terwijl roaming nog steeds een belangrijke inkomstenbron is voor de providers. Als je op een LTE-only cell zit dan krijg je vrijwel direct een foutmelding als je wil bellen. Er is dan geen UMTS of GSM beschikbaar en het houdt direct op.

Heb inmiddels meerdere plekken in de VS gezien met alleen small cells. In de meeste gevallen val je terug naar een UMTS850 signaal wat heel zwak maar net sterk genoeg is, maar soms heb je dus pech. Dit zou wmb een prioriteit moeten zijn van providers om op te lossen. KPN zei 5 jaar geleden al bezig te zijn hiermee maar er is nog helemaal niets live.

Benieuwd of T-Mobile NL verder is, gezien dat dit bij T-Mobile USA ook een grote issue is; ze hebben wel LTE600 + LTE700, maar enkel UMTS1900 dus indoor gaat dit al snel mis. Juist om deze reden lieten ze een tijdje ook geen toestellen toe op LTE700 die geen VoLTE ondersteunden ivm de 911 dekking, iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:02:
Het Tele2 Band 7 signaal ziet er zachter uit.
Ik zie er ook bijna geen verkeer meer overheen gaan. Ik denk dat T-Mobile ook in Amsterdam/Zaanstad Tele2 gebruikers toe heeft gelaten op het netwerk.

Kan ook gewoon toevallig wat rustiger zijn, kan het helaas niet testen. :)
Laat ze maar opschieten met de intergratie van B7 en B20 O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWA777 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:40:
Op andere plekken is het de laatste tijd steeds meer huilen met de pet op - zeker drukke spoor trajecten beginnen de problemen vormen aan te nemen die we zagen met 3G - verbinding die compleet dood valt qua data doorvoer. Oa Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Gouda.
Speelt dit met alle providers? Ik verlies met T-Mobile nu dagelijks een periode bereik. Als ik dat kan oplossen door voor KPN te betalen zou ik dat overwegen.
offtopic:
Verder is de propositie bij mobiel+vast perfect; maar wil nu niet met twee jaar verlengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ANdrode schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Speelt dit met alle providers? Ik verlies met T-Mobile nu dagelijks een periode bereik. Als ik dat kan oplossen door voor KPN te betalen zou ik dat overwegen.
offtopic:
Verder is de propositie bij mobiel+vast perfect; maar wil nu niet met twee jaar verlengen
Hangt van je route af. Bij KPN heb ik nog nooit echt meegemaakt dat het helemaal vastloopt maar wel dat je snel naar 3G terugvalt, ook tijdens bijv. een Whatsapp-gesprek. Bij Vodafone nog nooit meegmeaakt. Bij KPN lijkt het ook erop dat hun vermogen op band 20 lager is; zodanig veel lager dat op veel plekken band 3 en band 20 ongeveer even hard binnenkomen in RSRP :{

Over een paar maanden switch ik ws weer lekker terug naar Vodafone tenzij alles dan anders is met 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
2G900 en 4G1800 20Mhz + 10Mhz is ook live in Zutphen, Apeldoorn, Uddel, Elspeet
2G1800 en 3G900 zijn helemaal weg

De Note 8 pakt op alle manieren maar 3 banden bij elkaar 3 + 3 + 1
De Note 10 pakt 4 banden bij elkaar 3 + 3 + 1 + 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blids schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:14:

De Note 10 pakt alle 5 banden bij elkaar 3 + 3 + 1 + 8 + 38
Apart, die laatste 5 banden combinatie kan ik hier niet vinden:
http://niviuk.free.fr/lte_ca_band.php

Zou je daar AUB een screenshot van kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:56

De Note 10 pakt alle 5 banden bij elkaar 3 + 3 + 1 + 8 + 38
Ik heb ook een Note 10+ maar kom niet verder dan 3+3+1+8 of 3+38+1+8.

Haal met de combinatie 3+3+1+8 wel veel hogere snelheden op plekken ongeveer 30 tot 50 Mbps verschil

Heb bij 3+3+1+8 altijd 2CA upload nu

[ Voor 3% gewijzigd door TomSt op 30-01-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
neeecht schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Apart, die laatste 5 banden combinatie kan ik hier niet vinden:

Zou je daar AUB een screenshot van kunnen maken?
Je hebt gelijk, toch maar vier banden ik had niet goed gekeken

Waar ik ook achter ben gekomen is dat ik in Apeldoorn gewoon VoLte 4G kan bellen, in Nunspeet schakelt hij nog gewoon na 3G

[ Voor 15% gewijzigd door Blids op 30-01-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

De Note 10 pakt 4 banden bij elkaar 3 + 3 + 1 + 8
Probeer met de Note 8 maar eens op een plek met veel minder goede ontvangst, kijken wat hij dan doet, ik gok 8 + 3 + 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
KPN heeft zelfs op de oudere 2CA masten TM:4 draaien om Band 20 en Band 3 + 256QAM

Bij T-Mobile kom ik vaak niet verder dan TM:3 soms zelfs TM:2 alleen bij 3+38+1+8 krijg ik alleen op de Band 3 TM:4 maar ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomSt schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:52:
KPN heeft zelfs op de oudere 2CA masten TM:4 draaien om Band 20 en Band 3 + 256QAM

Bij T-Mobile kom ik vaak niet verder dan TM:3 soms zelfs TM:2 alleen bij 3+38+1+8 krijg ik alleen op de Band 3 TM:4 maar ook niet altijd.
Tmobile doet inderdaad alleen TM4 op de actieve 8T8R 1800MHz beamforming antennes, die inmiddels al op een groot aantal plekken hangen. De rest is allemaal TM3. TM2 heb ik nog nooit in het wild gezien bij tmobile. Wel TM1 voor bepaalde indoor oplossingen.

Ik vind het ook gek dat KPN TM4 doet op veel zendmasten, want met 2T2R zonder vorm van beamforming heeft het amper voordeel

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
jk-5 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:49:
[...]

Tmobile doet inderdaad alleen TM4 op de actieve 8T8R 1800MHz beamforming antennes, die inmiddels al op een groot aantal plekken hangen. De rest is allemaal TM3. TM2 heb ik nog nooit in het wild gezien bij tmobile. Wel TM1 voor bepaalde indoor oplossingen.

Ik vind het ook gek dat KPN TM4 doet op veel zendmasten, want met 2T2R zonder vorm van beamforming heeft het amper voordeel
Hier een screen van TM:2 op Band 3 bij T-Mobile in Groningen in de stad:
https://ibb.co/4pRZP2N

Hier nog de foto van KPN TM:4:
https://ibb.co/bQ2mFL3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
jk-5 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:49:
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Dmv beamforming kan de capaciteit enorm omhoog omdat gebruiker individueel bediend kunnen worden. 2xRX en 2xTX is zo standaard vandaag de dag, zelfs het gros van de (moderne) 2G sites gebruiken dit principe. Als we dit vertalen naar 1 enkele gebruiker dan zie ik het verschil niet helemaal of het nu wel of geen beam is. De beam is slechts het deel wat door de lucht gaat en dat blijft exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik heb het idee dat het bereik met m'n e-sim veel minder is dan toen ik een fysieke simkaart had. Hebben meer mensen deze ervaring? Ik heb nu soms maar 1 of 2 streepjes bereik waar dat er voorheen 3 of 4 waren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:51
TradeMarkNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:30:
Ik heb het idee dat het bereik met m'n e-sim veel minder is dan toen ik een fysieke simkaart had. Hebben meer mensen deze ervaring? Ik heb nu soms maar 1 of 2 streepjes bereik waar dat er voorheen 3 of 4 waren...
Dat heeft volgens mij niet te maken of het wel of geen e-sim is maar welke voor data gebruikt wordt.
T > T-Mobile
K > KPN
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BajWZSF.png

Als ik eenmaal op wifi zit zijn beiden op volledig bereik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xScBZVL.png

Zal waarschijnlijk te maken hebben dat ze beiden andere band'en (frequenties) gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Probeer met de Note 8 maar eens op een plek met veel minder goede ontvangst, kijken wat hij dan doet, ik gok 8 + 3 + 3.
Ik heb dit getest met Note 8
1 of andere manier kan die volgorde niet
8
8 + 3 20Mhz
8 + 3 10MHz
8 + 1
8 + 3 + 38
8 + 3 + 1
3 + 3 + 1
3 + 1 + 8
3 + 1 + 38
3 + 1
1 + 3
1 + 3 + 3
1 + 3 + 8
1 + 3 + 38

Note 10
8 + 3 + 3 + 1
8 + 3 + 3 + 38
3 + 3 + 1 + 8
3 + 3 + 1 + 38
1 + 3 + 3 + 8
1 + 3 + 3 + 38

Note 8 die kan vier banden maar hij doet 3 dus je kan nooit alles uit je telefoon halen.
Note 10 kan volgens mij 5 banden maar doet er maar vier.

Met andere woorden om alle banden te kunnen ontvangen Heb je de steeds weer een nieuw toestel nodig.

Bijvoorbeeld met een note 8 en wordt gezegt dat hij 4 banden kan doen in de praktijk 3 dus je wordt altijd voor de gek gehouden, zelfde verhaal met een note 10 kan 5 banden doet er maar 4.

Vind eigenlijk dat dat aangegeven moet worden als je de telefoon koopt wat voor banden die kan doen in het echt en niet 4 banden terwijl die er 3 doet dat vind ik misleidend.

Het toestel blijft zo lang mogelijk op 4G waar 2G900 is ingeschakeld, Er wordt echt alles aan gadaan om niet op 2G900 te komen al zakt het signaal naar -130dbm wordt je nog niet terug geschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik denk dat de combinatie 3+3 een probleem is bij de Note 8 en dat er weer andere beperkingen zijn bij de Note 10 wellicht. Kan zijn dat er wel een geldige reden is. De provider heeft er geen baat bij om bewust klanten af te knijpen.

Goed van die 4G/2G setting. Klinkt als Vodafone (en niet als KPN helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ikbenjoeri schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Dat heeft volgens mij niet te maken of het wel of geen e-sim is maar welke voor data gebruikt wordt.
T > T-Mobile
K > KPN
[Afbeelding]

Als ik eenmaal op wifi zit zijn beiden op volledig bereik
[Afbeelding]

Zal waarschijnlijk te maken hebben dat ze beiden andere band'en (frequenties) gebruiken
Is dit niet zoals bij Android waar het ene netwerk op 3g en het andere op 4g zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Blids @Sorcerer8472

Het verschil tussen de S8/S9/S10 (en ook de note versies) heeft te maken met welke 3GPP release de telefoon (modem) ondersteund.
De S10 doet daarom meer banden, dan de S9, terwijl de specs wel zeggen dat ze 'xCA' kunnen (meer dan 5CA). Het is een erg lastig verhaal allemaal om dat precies uit te zoeken.

Dan heb je ook nog de INTER en INTRA band CA combinaties.

Dus voorbeeld, Vodafone:
1A-3A-7C-20A is wat ze nu doen. B1+B3+B7+B7+B20, dit wordt als '5CA' gezien in je telefoon.
Klopt ook, want je koppelt 5 losse carriers aan elkaar.
En CA = Carrier Aggregation.

Maar het had ook kunnen zijn:
1A-3A-7A-20A, dat was dan: B1+B3+B7+B20 en dan maximaal 1x B7 (20 of 10 MHz).
Dit DOET je telefoon ook, en daarom is het soms 4CA in je telefoon.

De 3GPP release zegt wat je maximaal zou moeten kunnen;

Bovenstaande voorbeeld is dus 4CA interband - CA inter band (4 bands) -
Echter als je dus 7C hebt, heb je OOK een stuk CA intra band, 5 banden totaal.

Je weet dus niet als je naar een S9 of S10 lijkt:
S9: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s9-8966.php
LTE-A (6CA) Cat18

S10: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10-9536.php
LTE-A (7CA) Cat20

https://www.cablefree.net...tegory-class-definitions/
https://www.3gpp.org/specifications/67-releases

Welke release precies gebruikt wordt, zonder dit dus eerst uit te zoeken.
S8 = 5CA
S9 = 6CA
S10 = 7CA (8CA EU versie geloof ik zelfs)
Dit betekend dus niet dat deze telefoons allemaal dezelfde combinaties kunnen met 5CA of minder.

Maar ALS je dan naar de data kijkt:
Samsung S8: LTE-A (5CA) Cat16
Vodafone: 1A-3A-7C-20A 3GPP 15.2 release, ZOU je dan verwachten dat het zou werken.

Echter is release 16 per definitie niet beter dan release 15 of 15.2.
Want release 14 kan juist weer mega snelheden.

Dus volgens mij lang verhaal kort:
Je zou precies moeten weten welke 3GPP releases jouw LTE modem allemaal kan.
En als de telefoon genoeg hardware (antennes) aanboord heeft, zou je deze in de praktijk kunnen gebruiken.
En de wil van de fabrikant om dit te programmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:14:
Ik denk dat de combinatie 3+3 een probleem is bij de Note 8 en dat er weer andere beperkingen zijn bij de Note 10 wellicht. Kan zijn dat er wel een geldige reden is. De provider heeft er geen baat bij om bewust klanten af te knijpen.

Goed van die 4G/2G setting. Klinkt als Vodafone (en niet als KPN helaas).
Note 8 plus punt het bereik op slechtste plaatsen pakt die nog 4G.
Voorbeeld door het bos tussen Putten en Drie, Speuld hou je gewoon een 4G verbinding.
Door het bos tussen Vaasen en Elspeet hou je wel een 4G verbinding maar spotify happert in het midden stuk wel even als je weer iets verder gaat is het weer goed.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49470303521_bc783eaace_h.jpgt-mobile 4G by Riccardo Ricci, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49470526707_c50f18a06b_h.jpgt-mobile 4G 1 by Riccardo Ricci, on Flickr

T-Mobile NL houd in Duitsland lang vol, de zwarte strepen heb ik nog 4G verbinding uit Nederland
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49469814028_7f201a7cda_h.jpgt-mobile 4G 2 by Riccardo Ricci, on Flickr

Duitse Netwerk is wel erg slecht, Elten bij vriendin geen bereik van Telekom.de wel O2.de 4G en T-Mobile NL 4G en 4G+ maar op 1 of andere manier stoort het duitse netwerk er op om de sec 4G - 4G+ - 4G - 4G+ - 4G - 4G+ 4G maar het internet en bellen werkt wel gewoon.
In het oude dorp van Elten is wel Telekom.de 4G+ 3 + 3 maar geen O2.de wel T-Mobile NL 4G en 4G+.

2G900 en 4G1800 20 + 10Mhz 2G1800 en 3G900 weg.
Grote deel van Nederland.

Nog 2G1800 + 3G900 bij 4 Eilandjes daarna heeft heel Nederland 4CA draaien 1 + 3 + 3 + 8 en 1 + 3 + 3 +8 + 38 5CA.
Hier zijn we 1 van de laatste nog met 2G1800 en 3G900 ik ben benieuwd wat me toestel gaat doen.
In woonkamer schakeld die naar 3G900 en daar heeft iedereen last van bij mij in de wijk met T-Mobile dat heeft T-Mobile zelf ook aan gegeven door overschakel waarde naar 3G te verlagen van eerste -109dbm naar -112dbm naar -115dbm maar mocht ik toch op 2G900 straks komen ben ik genoodzaakt het toestel op 4G te locken.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49470383813_648d41b758_h.jpgt-mobile 4G 2 by Riccardo Ricci, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49470874571_14d2ac0ddb_h.jpgt-mobile 4G 3 by Riccardo Ricci, on Flickr
neeecht schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:19:
@Blids @Sorcerer8472

Het verschil tussen de S8/S9/S10 (en ook de note versies) heeft te maken met welke 3GPP release de telefoon (modem) ondersteund.
De S10 doet daarom meer banden, dan de S9, terwijl de specs wel zeggen dat ze 'xCA' kunnen (meer dan 5CA). Het is een erg lastig verhaal allemaal om dat precies uit te zoeken.

Dan heb je ook nog de INTER en INTRA band CA combinaties.

Dus voorbeeld, Vodafone:
1A-3A-7C-20A is wat ze nu doen. B1+B3+B7+B7+B20, dit wordt als '5CA' gezien in je telefoon.
Klopt ook, want je koppelt 5 losse carriers aan elkaar.
En CA = Carrier Aggregation.

Maar het had ook kunnen zijn:
1A-3A-7A-20A, dat was dan: B1+B3+B7+B20 en dan maximaal 1x B7 (20 of 10 MHz).
Dit DOET je telefoon ook, en daarom is het soms 4CA in je telefoon.

De 3GPP release zegt wat je maximaal zou moeten kunnen;

Bovenstaande voorbeeld is dus 4CA interband - CA inter band (4 bands) -
Echter als je dus 7C hebt, heb je OOK een stuk CA intra band, 5 banden totaal.

Je weet dus niet als je naar een S9 of S10 lijkt:
S9: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s9-8966.php
LTE-A (6CA) Cat18

S10: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10-9536.php
LTE-A (7CA) Cat20

https://www.cablefree.net...tegory-class-definitions/
https://www.3gpp.org/specifications/67-releases

Welke release precies gebruikt wordt, zonder dit dus eerst uit te zoeken.
S8 = 5CA
S9 = 6CA
S10 = 7CA (8CA EU versie geloof ik zelfs)
Dit betekend dus niet dat deze telefoons allemaal dezelfde combinaties kunnen met 5CA of minder.

Maar ALS je dan naar de data kijkt:
Samsung S8: LTE-A (5CA) Cat16
Vodafone: 1A-3A-7C-20A 3GPP 15.2 release, ZOU je dan verwachten dat het zou werken.

Echter is release 16 per definitie niet beter dan release 15 of 15.2.
Want release 14 kan juist weer mega snelheden.

Dus volgens mij lang verhaal kort:
Je zou precies moeten weten welke 3GPP releases jouw LTE modem allemaal kan.
En als de telefoon genoeg hardware (antennes) aanboord heeft, zou je deze in de praktijk kunnen gebruiken.
En de wil van de fabrikant om dit te programmeren.
Note 8 LTE-A (5CA) Cat16 1024/150 Mbps doet 3CA bij T-Mobile daar pakt die 3 bij elkaar 8 + 3 + 3 wil niet, 5CA heb ik nog nooit gezien laat staan 4CA, als je dan kijkt wat voor je betaald voor Note 8 is dat gewoon belachelijk, de snelheid met Note 8 wat ik gehaald heb is 300mbit sec de limit hoger is me niet gelukt dat is maar een kwart van snelheid wat die kan.
Met kpn weet ik niet.

Note 10 LTE-A (7CA) Cat20 2048/150 Mbps met Kpn doet 4CA kan dus 7CA, de snelheid met Note 10 wat ik gehaald heb op Utrecht centraal is 311mbit sec Kpn, als je dan kijkt wat voor je betaald voor Note 10 mag er flink wat van de prijs af, ze lachen je vierkant uit want het toestel kan nooit wat aan gegeven staat.

Kun net zo goed een 4G toestel kopen zonder dat 4G+ gedoe geldverspilling en wachten tot er een 5G toestel is.

[ Voor 33% gewijzigd door Blids op 01-02-2020 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bilds @neeecht het is inderdaad een erg lastig verhaal zonder veel duidelijkheid. Ik verwacht in ieder geval wel om 4CA te gaan zien op het tmobile netwerk als het tele2 spectrum is overgenomen, bijvoorbeeld 3-1-7-20, want deze kan ik op mijn S9 wel krijgen bij kpn.

Overschakelen van 4G naar 3G of 2G is inderdaad volledig de beslissing van het netwerk. Tmobile schuift je primair erg snel op band 8 om enige vorm van garantie op netwerkkwaliteit te bieden. KPN doet dit niet, doe blijft primair heel graag op een hogere band zitten. Je wordt pas bij -120dBm overgezet. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik letterlijk naast een zendmast stond die alleen 800MHz uitzendt, maar hij dapper verbonden blijft met een band 3 mast een aantal kilometer verderop. Pas na vliegtuigstand aan en uit te doen, of veel data te gaan trekken, schakelt hij om.

Hetzelfde ook met 4G en 3G. Tmobile schakelde al vrij rap over op 3G900 (rond de -110dBm). Op 3G zendden ze harder. Interessant dat je benoemt dat ze deze waarde bij 2G900 hebben aangepast. Moet ook wel. Bijvoorbeeld in de mediamarkt hier in emmen had ik altijd brakkig maar wel soort van bruikbaar 3G900, nu moet ik het doen met edge, waar je niks aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
KPN schakelt sneller naar een lagere band dan Vodafone hoor ;)
Bij beide is met name de ontvangstkwaliteit van de band waar ze op dat moment zitten leidend.

Bij KPN blijf je snel op band 3, bij Vodafone ga je naar de hoogste die een goede waarde heeft (dus liever naar 1 of nog liever naar 7). Ik vermoed ook dat die concentratie van clients op band 3 een reden is waarom het zendvermogen bij KPN zelfs als je dichtbij een mast staat flink varieert in mijn telefoon. Van -3 dBm naar +17 dBm.

Klinkt iig alsof de wijzigingen bij T-Mobile niet voor iedereen even relaxed zijn. Blijkbaar nog veel GSM-activiteit die niet zomaar even in de guard bands op 1800+900 gemixt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ugh iemand die ook nog T-Mobile samen heeft? Ik heb nooit mijn abonnement verlengt omdat de Samen groep dan vervalt en aangezien we een aantal prepaid'ers hebben dit heel voordelig is om aan te houden.
Één persoon melde al dat zijn prepaid opeens snel op was en wat blijkt? Sinds nieuwe jaar/eerst volgende nieuwe maand in jaar 2020 lijkt onderling bellen niet meer gratis te wezen. Ik heb niks geaccepteerd oid. Iemand een idee? Mijn rekening begint namelijk nu ook al te lopen zonder dat ik doorhad.

Edit: gebeld met (gelukkig een topper bij) T-Mobile. Die wist meteen wat er aan de hand was en kon de juiste storingsmelding inschieten. (T-Mobile samen wordt wel in rekening gebracht) Situatie wordt als het goed is hersteld en krijgen een creditering. Ze heeft meteen alle telefoonnummers van de groep als storing toegevoegd zodat niemand verder er achter aan hoeft te gaan. Hopen dat het in 1 keer goed gaat :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door houtig op 03-02-2020 12:58 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Hangt van je route af. Bij KPN heb ik nog nooit echt meegemaakt dat het helemaal vastloopt maar wel dat je snel naar 3G terugvalt, ook tijdens bijv. een Whatsapp-gesprek. Bij Vodafone nog nooit meegmeaakt. Bij KPN lijkt het ook erop dat hun vermogen op band 20 lager is; zodanig veel lager dat op veel plekken band 3 en band 20 ongeveer even hard binnenkomen in RSRP :{

Over een paar maanden switch ik ws weer lekker terug naar Vodafone tenzij alles dan anders is met 5G.
Het wordt wel snel beter met KPN in gebieden die omgebouwd zijn naar Huawei. Minder terugval op 3G en meer bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Bij T-Mobile heb ik de laatste week echt grote gaten tussen Utrecht en Amsterdam (met een paar grotere gaten). Daarnaast gaat de hand-over bij de grote stations niet goed. Ik ben van toestel gewisseld (Snapdragon 845/Android 10 -> iPhone) maar dat hielp ook niet.

Als dit de nieuwe standaard is heb ik een probleem. Door de SSL VPN client (die niet over TCP gaat) die hier gebruikt wordt moet ik eigenlijk offline werken op dit stuk, vertrouwen op een verbinding werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Probeer eens een andere provider? Desnoods met prepaid kaart met een bundel die je daar aanschaft. Paar keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:25:
Probeer eens een andere provider? Desnoods met prepaid kaart met een bundel die je daar aanschaft. Paar keer proberen.
offtopic:
Vrees dat dit de uitweg is ja. Ik verbruik wel redelijk wat data én ben wel gewend aan hoge bandbreedte dus ik moet wat verder zoeken dan KPN mobiel pre-paid. Gelukkig is er een lijst van MVNO's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ANdrode schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:51:
[...]

offtopic:
Vrees dat dit de uitweg is ja. Ik verbruik wel redelijk wat data én ben wel gewend aan hoge bandbreedte dus ik moet wat verder zoeken dan KPN mobiel pre-paid. Gelukkig is er een lijst van MVNO's
Tussen Utrecht en Amsterdam had ik verreweg de beste resultaten met Vodafone. Hoewel het nu wel beter aan het worden is bij KPN met de Huawei tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Tussen Utrecht en Amsterdam had ik verreweg de beste resultaten met Vodafone. Hoewel het nu wel beter aan het worden is bij KPN met de Huawei tech.
Ja met KPN is het echt veel beter geworden de laatste weken door nieuwe apparatuur op pakweg driekwart van het traject.
T-Mobile is daarentegen om te janken, het wordt ook steeds slechter. De boel is (in de avond- en ochtendspits) compleet overbelast en vooralsnog is er weinig tot geen zicht op verbetering, tot de Tele2 frequenties ingezet zullen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWA777 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Ja met KPN is het echt veel beter geworden de laatste weken door nieuwe apparatuur op pakweg driekwart van het traject.
T-Mobile is daarentegen om te janken, het wordt ook steeds slechter. De boel is (in de avond- en ochtendspits) compleet overbelast en vooralsnog is er weinig tot geen zicht op verbetering, tot de Tele2 frequenties ingezet zullen gaan worden.
En meer inzetten dan alleen de 800 MHz-frequentie (en soms nog de 1800 MHz-frequentie) op sommige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe drempelwaardes voor 4G zijn best fijn. Ik was net op een locatie waar binnen de ontvangst erg slecht is. Vroeger werd ik daar teruggezet op 3G en had ik amper werkend internet. Nu had ik zelfs binnen 4G 8+3+1 met -115, -125 en -129dBm, en dat werkte nog goed genoeg om simpel op rond te browsen zonder lang te hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
RSRP-waarden bij KPN zijn sowieso lager dan verwacht, mogelijk omdat ze MIMO-trucjes doen? Doordat band 3 en 1 harder lijken te worden uitgezonden doen die het ook verder binnenshuis (voor enkel ontvangst door de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:49:
RSRP-waarden bij KPN zijn sowieso lager dan verwacht, mogelijk omdat ze MIMO-trucjes doen? Doordat band 3 en 1 harder lijken te worden uitgezonden doen die het ook verder binnenshuis (voor enkel ontvangst door de telefoon).
Ja klopt, de nieuwe KPN Huawei sites zijn allemaal 4T4R of 2T4R.

Met mijn bovenstaande post bedoelde ik T-Mobile, maar ook die doen op die site 2T4R op de lage frequenties, 8T8R op b3 en 2T2R op b1. Dat helpt enorm, maar ook de hele grote antennes met hele hoge gain doen een boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:47:
De nieuwe drempelwaardes voor 4G zijn best fijn. Ik was net op een locatie waar binnen de ontvangst erg slecht is. Vroeger werd ik daar teruggezet op 3G en had ik amper werkend internet. Nu had ik zelfs binnen 4G 8+3+1 met -115, -125 en -129dBm, en dat werkte nog goed genoeg om simpel op rond te browsen zonder lang te hoeven wachten.
Ik vermoed dat ze dit hebben ingesteld omdat je anders (veel) sneller terug zou vallen op 2g daar 3g900 nu uitgezet is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PWA777 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Ik weet volgende week hoe het bij KPN is.
offtopic:
Lebara als VMNO en dan bij speedtest ontdekken dat er een 25mbit cap is. Oh well :+. Bij T-Mobile zie ik dat de laatste tijd ook niet bij drukkere cellen terwijl ik met Vodafone in 2016 bij kantoor van huidige baan al > 150 mbit haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:41
Dus als ik het goed begrijp is 3G900 weg. Ikzelf gebruik wel nog 3G en snap nu waarom ik de laatste weken ineens zo vaak die verrekte 'E' in beeld zag. Hoop dat het tijdelijk is, want echt handig lijkt het mij niet nu er allerlei plekken zijn waar ik indoor op 2G beland. Hoe onhandig is dat dan wel niet met de afwezigheid van VoLTE?

[ Voor 3% gewijzigd door Brad op 06-02-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:48:
Dus als ik het goed begrijp is 3G900 weg. Ikzelf gebruik wel nog 3G en snap nu waarom ik de laatste weken ineens zo vaak die verrekte 'E' in beeld zag. Hoop dat het tijdelijk is, want echt handig lijkt het mij niet nu er allerlei plekken zijn waar ik indoor op 2G beland. Hoe onhandig is dat dan wel niet met de afwezigheid van VoLTE?
Ik denk in ieder geval tot T-Mobile aan het einde dit jaar 2G definitief uitschakelt. Dan zal de ruimte terugkomen.

Ik vind het ook best een rare tijdelijke oplossing. 3G900 moet wijken om de 1800MHz band vrij te maken. Het zou best kunnen dat het netwerk zwaarder belast is dan t-mobile zelf ingeschat en gehoopt had, en dus dit als noodoplossing inzet totdat 2G weg is en het tele2 spectrum over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
jk-5 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Ik denk in ieder geval tot T-Mobile aan het einde dit jaar 2G definitief uitschakelt. Dan zal de ruimte terugkomen.

Ik vind het ook best een rare tijdelijke oplossing. 3G900 moet wijken om de 1800MHz band vrij te maken. Het zou best kunnen dat het netwerk zwaarder belast is dan t-mobile zelf ingeschat en gehoopt had, en dus dit als noodoplossing inzet totdat 2G weg is en het tele2 spectrum over is
Toch nog niet volledig weg, in Haarlem-Centrum is het er nog ontdekte ik zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
jk-5 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:57:
Het zou best kunnen dat het netwerk zwaarder belast is dan t-mobile zelf ingeschat en gehoopt had, en dus dit als noodoplossing inzet totdat 2G weg is en het tele2 spectrum over is
Dat zou ook kunnen verklaren waarom T-Mobile niet 5MHz 4G900 inzet, zodat 2G/3G en 4G gewoon naast elkaar kunnen blijven op de 900MHz band..
Want ze hebben dan toch nog 10MHz extra LTE1800, en dan netto 5MHz meer. Toch zal dat meer effect hebben, gezien 1800MHz cells veel kleiner zijn natuurlijk.

Want is VoLTE nu al volledig uitgerold en net zo breed ondersteund als bij KPN, Vodafone zelfs Tele2?
Als dat niet zo is, dan vind ik het een rare zet vinden dat ze 3G900 uit hebben geschakeld..

Het kan ook een soort 'streek' zijn om mensen met een 3G only telefoon te pushen om een 4G telefoon te kopen..

[ Voor 9% gewijzigd door AlesT op 07-02-2020 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AlesT schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:15:
[...]

Het kan ook een soort 'treek' zijn om mensen met een 3G only telefoon te pushen om een 4G telefoon te kopen..
Dan kunnen ze goedkoop meeliften op de media aandacht die vodafone afgelopen week heeft gekregen voor het uitschakelen van 3G.

Tele2 heeft vandaag trouwens een update geplaatst met 107 uitgeschakelde locaties. Dat gaat dus lekker. https://www.antenneforum....update-7-februari-2020/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nu eindelijk ook B3+B3 ULCA.

DL: B3+B3+B1+B8
UL: B3+B3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Gister mijn simkaartje van Ben eens in mijn oude iPhone 5 geprikt voor wat onderzoek. En wat blijkt: er hangt op dit moment zowel 3G900 als 2G900 in de lucht in Haarlem-Centrum. :o
Mijn telefoon is er niet mee verbonden geweest, maar tot zover mijn constatering. Ik zag ARFCN's tussen de 110 en 119.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad op 11-02-2020 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:04:
Gister mijn simkaartje van Ben eens in mijn oude iPhone 5 geprikt voor wat onderzoek. En wat blijkt: er hangt op dit moment zowel 3G900 als 2G900 in de lucht in Haarlem-Centrum. :o
Mijn telefoon is er niet mee verbonden geweest, maar tot zover mijn constatering. Ik zag ARFCN's tussen de 110 en 119.
Kun je proberen de uarfcn te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
neeecht schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:44:
[...]

Kun je proberen de uarfcn te vinden?
Tot zover 105, 106, 110 en 116 voorbij zien komen op hetzelfde punt. :)
Hij verbond zelfs even met 110 :o

[ Voor 20% gewijzigd door Brad op 10-02-2020 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad schreef op maandag 10 februari 2020 @ 03:00:
[...]

Tot zover 105, 106, 110 en 116 voorbij zien komen op hetzelfde punt. :)
Hij verbond zelfs even met 110 :o
UARFCN, de UMTS frequentie. 3G dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
En draait daar tegelijkertijd ook nog eens 4G? (Evt minder dan 5 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:27
AlesT schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:15:
Want is VoLTE nu al volledig uitgerold en net zo breed ondersteund als bij KPN, Vodafone zelfs Tele2?
Absoluut niet. Ik heb dual sim T-Mobile en vodafone met mijn (toch wel gangbare) OnePlus en enkel Vodafone volte werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Xandrios op 10-02-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
neeecht schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:43:
[...]

UARFCN, de UMTS frequentie. 3G dus. :)
Oja, 3087. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Brad thanks.

@ iedereen, vanavond S20 5G preorder bij T-Mobile met 5G abo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ANdrode schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:17:
[...]

Ik weet volgende week hoe het bij KPN is.
offtopic:
Lebara als VMNO en dan bij speedtest ontdekken dat er een 25mbit cap is. Oh well :+. Bij T-Mobile zie ik dat de laatste tijd ook niet bij drukkere cellen terwijl ik met Vodafone in 2016 bij kantoor van huidige baan al > 150 mbit haalde.
Wat zijn je bevindingen? KPN werkt bij mij wel redelijk.
Vanavond weer paar dieptepunten op T-Mobile, Speedtest op Bijlmer ArenA ging nog (lees: er was nog data) en daarna geen enkele data meer tot Utrecht. Niet eens 1 Whatsapp werd verstuurd.

Ben klaar met deze toko.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z56X1Azh7JHapZFLVvqEOgvP/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PWA777 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Vanavond weer paar dieptepunten op T-Mobile, Speedtest op Bijlmer ArenA ging nog (lees: er was nog data) en daarna geen enkele data meer tot Utrecht. Niet eens 1 Whatsapp werd verstuurd.

Ben klaar met deze toko.

[Afbeelding]
KPN (via Lebara als VMNO) valt eigenlijk tegen. Ik kom naast de issues op Utrecht-Amsterdam twee andere dekkingsgaten tegen.

Daar presteert KPN slechter: Valt terug op 3G en Edge en heeft daardoor langer effectief geen data dan T-Mobile. Als T-Mobile dit gat tussen Utrecht en Amsterdam kan oplossen (en dat is in de praktijk alleen in de avondspits een issue 8)7) zijn ze voor mij beter dan KPN.

Vodafone probeer ik waarschijnlijk volgende week een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie bij T-Mobile bij de specs wel 5G aangevinkt.
Zou beter zijn dit ook in de naam van de telefoon te weergeven.
Niet duidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Vanochtend vanaf Utrecht tot Loenersloot bereik. Eerste uitval toen trein parallel aan Amsterdam Rijn kanaal reed. Daarna zeer slechte ervaring tot aan Amstel. Ik ben begonnen met op zulke momenten een speedtest draaien om een datapunt te geven en ik heb deze specifieke plek net aangemeld bij de dekkingskaart.
offtopic:
SSL/F5 VPN valt weg op dat moment en daarna daalt mijn productiviteit naar nul. Zal op de terugweg tetheren via KPN proberen op dit traject.

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 12-02-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ANdrode schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:23:
[...]

Vanochtend vanaf Utrecht tot Loenersloot bereik. Eerste uitval toen trein parallel aan Amsterdam Rijn kanaal reed. Daarna zeer slechte ervaring tot aan Amstel. Ik ben begonnen met op zulke momenten een speedtest draaien om een datapunt te geven en ik heb deze specifieke plek net aangemeld bij de dekkingskaart.
offtopic:
SSL/F5 VPN valt weg op dat moment en daarna daalt mijn productiviteit naar nul. Zal op de terugweg tetheren via KPN proberen op dit traject.
Bij KPN val je ook redelijk snel terug naar 3G. Heeft me gisteren m'n halve accu gekost terwijl ik op die plek met Vodafone gewoon normaal 4G had vanaf een antenne die naast die van KPN staat.

Op jouw route heb ik vaker probleemloos gewerkt met Vodafone. Op laptop vaak via getetherde iPad gewerkt. Altijd zonder gedoe op die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:51
Wat ook eventueel helpt voor android gebruikers om 4G te forceren via een app
Ik gebruik hiervoor 4G LTE ONLY app (https://play.google.com/s...etails?id=com.alpha.lte4g)

Let wel op dat 4G bellen werkt anders kan je niet meer bellen en als je naar het buitenland gaat dat je via de telefoon instellingen hem weer op automatisch zet (2G/3G/4G)

[ Voor 18% gewijzigd door ikbenjoeri op 12-02-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ikbenjoeri schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:24:
Wat ook eventueel helpt voor android gebruikers om 4G te forceren via een app
Ik gebruik hiervoor 4G LTE ONLY app (https://play.google.com/s...etails?id=com.alpha.lte4g)

Let wel op dat 4G bellen werkt anders kan je niet meer bellen en als je naar het buitenland gaat dat je via de telefoon instellingen hem weer op automatisch zet (2G/3G/4G)
Let ook op dat je met deze instelling geen 112 meer kunt bellen. Ook niet als 4G-bellen aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:16:
[...]
Op jouw route heb ik vaker probleemloos gewerkt met Vodafone. Op laptop vaak via getetherde iPad gewerkt. Altijd zonder gedoe op die route.
Vodafone ga ik binnenkort proberen.

Deze issues zijn voor mij overigens pas in Januari begonnen. Ik hoop dat het in de netwerkconfiguratie zit in plaats van in de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Gebruikt T-Mobile nu trouwens wel overal haar hele spectrum? Ik zie hier nergens meer iemand over band 38 praten bij T-Mobile. Staat dat daar net als bij nieuwe KPN locaties nu uit?

En hoe zit het nou met 2G, 3G, 4G op de 900 MHz-band bij T-Mobile? Draait het er nu allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:54:
Gebruikt T-Mobile nu trouwens wel overal haar hele spectrum? Ik zie hier nergens meer iemand over band 38 praten bij T-Mobile. Staat dat daar net als bij nieuwe KPN locaties nu uit?

En hoe zit het nou met 2G, 3G, 4G op de 900 MHz-band bij T-Mobile? Draait het er nu allemaal?
Band 38 wordt nog wel gebruikt. Ik heb op mijn S9 (max 3CA) in Emmen 3+3+1 of 3+38+8, dat wisselt nog wel eens.

In de nieuwe situatie draait 2G en 4G op de 900MHz band, geen 3G dus. Dat laatste is ook duidelijk te zien aan de dekkingskaart van tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Brad reageerde hierboven met dat hij ook 3G900 actief zag in Haarlem, vandaar.

Apart dat ze maar 2 combinaties doen. Lijkt me minder effectief dan 100% dynamisch. Ben benieuwd wanneer T-Mobile 5G live gaat gooien en op welke frequenties. KPN zal denk ik al vrij snel live gaan ermee, maar als T-Mobile de hier beschreven capaciteitsproblemen heeft kunnen zij het wellicht nog niet om praktische redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:08:
Brad reageerde hierboven met dat hij ook 3G900 actief zag in Haarlem, vandaar.
[...]
Ja klopt, er zijn nog een aantal plekken in het land waar het nog niet over is. Bijvoorbeeld in heel zwolle is 3G900 nog live, en nog geen tweede carrier op 1800MHz. Waarom weet ik niet
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:08:
[...]
Apart dat ze maar 2 combinaties doen. Lijkt me minder effectief dan 100% dynamisch. Ben benieuwd wanneer T-Mobile 5G live gaat gooien en op welke frequenties. KPN zal denk ik al vrij snel live gaan ermee, maar als T-Mobile de hier beschreven capaciteitsproblemen heeft kunnen zij het wellicht nog niet om praktische redenen?
Als ze het met DSS inzetten heb je niet zo heel veel last van de capaciteitsproblemen. Misschien dat T-Mobile juist de 800MHz band hiervoor gaat gebruiken, daar hebben ze op meer dan de helft van hun eigen zendmasten de mogelijkheid al voor. Ik kan echt heel slecht inschatten wat de strategie zal zijn. Misschien wachten ze wel allemaal tot na de frequentieveiling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
KPN heeft speciale grote MIMO-panelen opgehangen op vrijwel alle omgebouwde locaties in de Randstad. Het zou vrij logisch zijn als ze daarop (band N38) 5G zouden uitrollen. Wachten tot de frequentieveiling is niet zo boeiend, alleen de 700 MHz-band komt daarbij vrij, en de 1500 MHz-band als extra downlink.

Alles is ook afhankelijk van banden die door veelgebruikte telefoons worden ondersteund. Van de Galaxy S20 is nog steeds niet bekend welke banden er in Europa worden ondersteund helaas. Het overzicht op GsmArena voor de VS lijkt ook niet te kloppen (T-Mobile band 71 - 600 MHz ontbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ben klaar met deze toko.

[Afbeelding]
waarom geef je het dan niet aan bij tmobile, dit had ik in mijn buurt ook... gelijk aangegeven bij ze en in 1/2dagen probleem weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Zojuist heb ik ook geconstateerd dat mijn iPhone 8 in zo'n 'nieuwe' intercity tussen Halfweg en Amsterdam Sloterdijk direct terugvalt van 3G2100 naar 2G900 (ARFCN: 101). 4G heb ik (nog) niet getest, dat kan indien gewenst later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
Xandrios schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Absoluut niet. Ik heb dual sim T-Mobile en vodafone met mijn (toch wel gangbare) OnePlus en enkel Vodafone volte werkt.
Absoluut wel. Ik heb met mijn iPhone SE overal VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat hangt dus af van je toestel. T-mobile laat enkel toestellen die ze zelf hebben getest toe om gebruik te maken van volte. En laten dat nu voornamelijk (enkel?) iPhones zijn.

Zoals ik al aangaf: Mijn Android toestel werkt prima bij Vodafone met volte, maar T-Mobile staat het niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dubbelpost.. Kan dat nog?

[ Voor 87% gewijzigd door Xandrios op 12-02-2020 23:33 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:33:
Dat hangt dus af van je toestel. T-mobile laat enkel toestellen die ze zelf hebben getest toe om gebruik te maken van volte. En laten dat nu voornamelijk (enkel?) iPhones zijn.

Zoals ik al aangaf: Mijn Android toestel werkt prima bij Vodafone met volte, maar T-Mobile staat het niet toe.
Met een Samsung Galaxy S10+ werkt VoLTE ook uitstekend i.c.m. T-Mobile, het zijn dus zeker niet alleen iPhones waarmee het werkt.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

Vreemd, bij T-Mobile zeggen ze toch wat anders:
Welke toestellen zijn geschikt voor bellen via 4G en wifi?

Momenteel zijn de volgende toestellen geschikt voor bellen via wifi én 4G op het T-Mobile netwerk:

Apple iPhone - 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X, XR, SE, XS, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max
Huawei - Mate 20 Pro, P20, P20 Lite 2019, P20 Pro, P30, P30 Pro, P30 Lite
Lenovo - Moto G7 Power (DS), Moto Z3 Play (DS)
Nokia - Nokia 8.1, Nokia 9 Pureview, Nokia 2720 Flip
Oppo - Reno, Reno 10x Zoom, Reno Z
Samsung - A20e, A40, A50, A6 DS, A6+, A70, A8 SS (2018), J4+, J6 (DS), Note8, Note9, Note10, Note10+, S8, S8+, S9, S9+, S10, S10+, S10e, Xcover4
Sony - Xperia 1
Of is bellen over 4G wat anders dan VoLTE ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Nu in Haarlem-Centrum voornamelijk nog 2G900 en helemaal geen 3G900 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, vanmorgen zijn in zwolle ook een aantal locaties overgeschakeld. Tot aan gisteren was hier alles nog met 3G900 en zonder tweede 1800MHz carrier, nu zijn er een deel van de locaties omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:57
Interessant. VoLTE werkt prima op de iPhone. Wat ik echter nog steeds heel erg mis, is HD-voice naar KPN en Vodafone via VoLTE. Als je via 3G belt werkt het wel in HD namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:15
TTLCrazy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:28:
[...]

Vreemd, bij T-Mobile zeggen ze toch wat anders:

[...]

Of is bellen over 4G wat anders dan VoLTE ?
Oppo A9 2020 werkt hier ook prima met VoLTE!

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 22:11
jk-5 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Tele2 heeft vandaag trouwens een update geplaatst met 107 uitgeschakelde locaties. Dat gaat dus lekker. https://www.antenneforum....update-7-februari-2020/37
Kun je de 2G en 3G van t-mobile kaarten bijwerken? Deze zijn ook weer bijgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gijsj16 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Kun je de 2G en 3G van t-mobile kaarten bijwerken? Deze zijn ook weer bijgewerkt
Ja update komt eraan na de middag, ik wou eigenlijk nog even vandaag afwachten met de hoop dat ze 4G nog uploaden, maar dat doen ze helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
jk-5 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:39:
Ja, vanmorgen zijn in zwolle ook een aantal locaties overgeschakeld. Tot aan gisteren was hier alles nog met 3G900 en zonder tweede 1800MHz carrier, nu zijn er een deel van de locaties omgezet
Die tweede 1800Mhz carrier heb ik ook gespot inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb de 3G en 2G update verwerkt op de antennekaart. Daar kun je nu mooi zien hoe de staat van gisteren was. Vannacht zijn weer een grote hoeveelheid locaties omgezet. Ze zijn helaas vergeten om de 4G update te uploaden, dus die komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net vlak naast zwolle een mast bekeken die van tele2 was omgebouwd naar t-mobile, en daar zag ik iets wat @neeecht vorige week ook al spotte: T-Mobile heeft een nieuwe standaardlocatie. (http://x264.nl/dump/kpn_v...katie_vraagteken_zoom.jpg)
(edit: Nu ik zit te kijken lijkt zelfs deze locatie die nieuwe antennes al te hebben: http://x264.nl/dump/kpn_w...-02-08-t-mobile-tele2.jpg. Dat maakt totaal dus al 3 plekken)

Ik heb helaas geen fotos, maar wel informatie genoeg. De antennes hebben 4 low-band poorten, 8 mid-band poorten en 2 sets clusterpoorten.

Deze specifieke locatie had 2 RRUs, net als op de foto van neeecht. Een rru voor low-band 700/800/900MHz in een 2T4R configuratie en een RRU voor 1800+2100MHz 4T4R. Dit is dus de eerste keer dat t-mobile ook 4T4R doet op 2100MHz, en 1800MHz rolden ze ook nog maar vrij sporadisch uit op 4T4R.

Dat laat nog 4 mid-band poorten over. Deze poorten (geel onderop de antenne) zijn 1710MHz tot ongeveer 2700MHz. Dat betekent dat deze niet gebruikt kunnen worden voor 1400MHz, maar wel voor de 2600MHz ruimte van Tele2 in een 4T4R configuratie!

En dat laat nog de 2 sets aan clusterpoorten over. Deze zagen we voor het eerst in groot gebruik bij de nieuwe KPN huawei locaties met 1 setje hiervan. Een clusterpoort is een poort met 4 of 5 coaxaansluitingen erin. Hiermee kan T-Mobile in deze antennes dus 8T8R 2600MHz TDD én 8T8R 3500MHz doen. Ze hebben deze zenders nog niet geplaatst, maar dit klinkt ineens wel als een veel toekomstvastere strategie kijkend naar wat KPN nu aan het doen is.

[ Voor 7% gewijzigd door jk-5 op 14-02-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

VoLTE wordt vrij breed gesupport door T-Mobile.
De lijst van VoWiFi is bij T-Mobile kort. Mijn Android toestel ondersteunt het maar T-Mobile zet het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mijn punt is dat T-Mobile een lijst met toestellen toestaat. Terwijl Vodafone alle toestellen lijkt toe te staan.

Dus als we het hebben over mogelijkheden om traditioneel 2G/3G bellen uit te schakelen en volledig op VoLTE over te gaan: Nee, daar is T-mobile niet klaar voor. Althans niet zolang ze veel voorkomende telefoonmerken of modellen blijven uitsluiten voor VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
ANdrode schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:24:
[...]

VoLTE wordt vrij breed gesupport door T-Mobile.
De lijst van VoWiFi is bij T-Mobile kort. Mijn Android toestel ondersteunt het maar T-Mobile zet het niet aan.
VoWiFi is nog niet eens uitgerold bij T-Mobile, op een paar zakelijke abonnementen na. Dus het is niet zo heel vreemd dat je er geen gebruik van kunt maken.
Bij mij werkt het ook nog niet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@jk-5 , over KPN, kunnen die met die kleine MIMO-antennes geen 3500 MHz doen dan?

Pagina: 1 ... 87 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes