[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
In het zuid oosten van de stad Groningen nu al 2 uur geen internet hij zegt dat die zo g verbinding heeft. Maar krijg er geen data overheen de kleinste dingen krijg ik niet voor elkaar.

Dus ze zijn druk bezig hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ben benieuwd naar de snelheden straks hoop dat ze vanuit Groningen verder over de provincie gaan uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ben nu met T-mobile in gesprek over dekking en verlenging....

Tip...Melden dat 4G dekking niet goed is plus extra babbelen levert mooie korting...
met dank aan J.E. te E (T-mobile)

[ Voor 50% gewijzigd door foxkuil op 03-12-2014 13:12 ]

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:11:Dan zou theoretisch Vaals/Simpelveld ook actief moeten zijn? Ik ga straks eens een rondje maken richting die kant, kijken of we iets opvangen. Heb je al iets van snelheden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Helaas, hier nog geen ontvangst. Ze zullen dan vanuit Maastricht richting Vaals gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Dekkingskaart is geupdate: Maastricht staat erop:

Afbeeldingslocatie: http://i.sdv.cc/Tmo%202014-12-04.png

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:00:
[...]

Helaas, hier nog geen ontvangst. Ze zullen dan vanuit Maastricht richting Vaals gaan uitbreiden.
Dan heb ik slecht nieuws voor je..
De uitrol is verschoven op sommige plaatsen.
Zo ook in Vaals. Hieronder staat een lijst met plaatsen en omgevingen met de maanden erbij.
Januari 2015:
- Epe, Elst
- Gulpen, Vaals
- Culemborg, Tiel

Februari 2015:
- Zevenbergen, Hellevoetsluis
- Ede
- Veenendaal, Barneveld

Maart 2015:
- Wageningen, Oss
- Zwolle, Harderwijk
- Deventer, Zutphen
- Hengelo, Armelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
leroy98ecker schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:54:
[...]

Zo ook in Vaals. Hieronder staat een lijst met plaatsen en omgevingen met de maanden erbij.
Januari 2015:
- Epe, Elst
- Gulpen, Vaals
- Culemborg, Tiel

Februari 2015:
- Ede
- Veenendaal, Barneveld

Maart 2015:
- Wageningen, Oss
- Zwolle, Harderwijk
- Deventer, Zutphen
- Hengelo, Armelo
Leroy, weet je ook wanneer Dieren bij zutphen aan de beurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
[...]

Januari 2015:
- Epe, Elst
- Gulpen, Vaals
- Culemborg, Tiel

Februari 2015:
- Ede
- Veenendaal, Barneveld

Maart 2015:
- Wageningen, Oss
- Zwolle, Harderwijk
- Deventer, Zutphen
- Hengelo, Armelo
Wut.
Gaat nog wel even duren dus...
Had toch hoop op en vroege uitrol nu de dekkengskaart over 3 maanden wel de goede locaties weergeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
markiebiboy schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:57:
[...]

Leroy, weet je ook wanneer Dieren bij zutphen aan de beurt is?
Nee, helaas nog niet. Als ik meer weet dan laat ik het wel horen! ;)
De netwerk afdeling van T-Mobile is nu druk bezig met het plannen van de uitrol voor de volgende gebieden.
Steden en snelwegen hebben nu de prioriteit, dus verwacht maar dat ze vanuit de randstad naar het noorden toe bouwen dus Noord-Holland, Brabant en nog een paar gebieden helemaal voorzien van 4G. En hier en daar af en toe wat steden meenemen.
dutchgio schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:01:
[...]

Wut.
Gaat nog wel even duren dus...
Had toch hoop op en vroege uitrol nu de dekkengskaart over 3 maanden wel de goede locaties weergeeft..
Jup..
De planning wordt elke keer overhoop gegooid. Het lijkt meer tijd te kosten dan dat ze aanvankelijk hadden gedacht.

Ze zijn nu sinds november 2013 bezig met uitrollen, toen hadden ze deze mooie kaart gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.phonehouse.nl/media/4g/tmobile_4gkaart.jpg
Moet je nu kijken wat er terecht van is gekomen.
A28 tot aan Zwolle had al 4G moeten hebben, de A1 van Amersfoort naar Enschede. Ede, Veenendaal, Leeuwarden, Drachten, Roermond, Weert, Emmen, Assen, Zutphen, Almelo.

Ze lopen nu zo'n 2 maanden achter, mijn inziens. Het lijkt wel minder te worden, maar er wordt nog steeds verschoven met de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Bij de allereerste planning zou het augustus zijn, nu wordt dat pas maart.
Toch flink uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Hier hetzelfde.
Zou eerst mei 2014 zijn, nu februari 2015.

Sommige plekken komen inderdaad erg laat aan de beurt.
Gemiddeld gezien lopen ze nu 2 maanden achter.
Ik hoop dat ze het gaan inhalen. Wil natuurlijk wel voor eind 2015 landelijke dekking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De planning wordt elke keer overhoop gegooid. Het lijkt meer tijd te kosten dan dat ze aanvankelijk hadden gedacht.
Tijd om nieuwe planners in te huren dan. Ik meen deze week ergens gezien te hebben dat KPN/VF 100 masten per week deed ombouwen en daardoor snel groeiden. Als ik (zoals T-Mobile) erachter zou hobbelen en nog geeneens landelijke dekking zou hebben, zou ik alle beschikbare monteurs in Europa inhuren zodat ik binnen de kort mogelijke tijd geheel NL 4G zou kunnen aanbieden. Maar dat is natuurlijk een utopie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Laatst online: 10:42
Dat is wel zo, maar T-Mobile heeft al veel meer masten om moeten bouwen dan KPN om te komen waar ze nu zijn... Omdat TM vooral 1800MHz heeft en KPN 900, moeten ze gewoon veel meer werk verzetten. Voordeel is dat de capaciteit van het TM netwerk (veel) groter is dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Sinds gisteren heb ik een tmobile 5gb abonnement. Hier in Den Haag ben ik zeer tevreden. Dit net in mijn straat gemeten op mijn iphone 5 (die max 100mbps ondersteund):
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wmeanq.jpg
Haal toch vaak tussen de 45mbps en 90mbps

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 05-12-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
D2FValinor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:45:
Sinds gisteren heb ik een tmobile 5gb abonnement. Hier in Den Haag ben ik zeer tevreden. Dit net in mijn straat gemeten op mijn iphone 5 (die max 100mbps ondersteund):
[afbeelding]
Haal toch vaak tussen de 45mbps en 90mbps
Dit soort snelheden zijn meer regel dan uitzondering. Hoop dat kpn snel 1800 gaat uitrollen. Anders stap ik augustus over naar t-mob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fnoff schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:08:
Dat is wel zo, maar T-Mobile heeft al veel meer masten om moeten bouwen dan KPN om te komen waar ze nu zijn... Omdat TM vooral 1800MHz heeft en KPN 900, moeten ze gewoon veel meer werk verzetten. Voordeel is dat de capaciteit van het TM netwerk (veel) groter is dan KPN.
Ok, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
fnoff schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:08:
Kleine correctie, het is 800 MHz ipv 900 MHz. T-Mobile heeft op dit moment alleen maar een 4G1800 netwerk, rond de zomer komt daar ook 4G900 bij.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
The Wizard schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:14:
[...]

Kleine correctie, het is 800 MHz ipv 900 MHz. T-Mobile heeft op dit moment alleen maar een 4G1800 netwerk, rond de zomer komt daar ook 4G900 bij.
Gaan ze dat in één keer inschakelen of gefaseerd? Hoeveel bandbreedte hebben ze over voor 4G op 900Mhz? Ik dacht zelf 5Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:08
markiebiboy schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:05:
[...]
Hoeveel bandbreedte hebben ze over voor 4G op 900Mhz? Ik dacht zelf 5Mhz?
In een presentatie waarvan foto's op het T-Mobile forum stonden stond aangegeven dat ze 75 Mbit wilden leveren via 4G900. Dat komt overeen met 2x5 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vandaag ben ik eens met RootMetrics langs de A27 gereden tussen Hillywood en Breda (en door onder Breda langs totaan Hazeldonk). Over dit traject is 4G nagenoeg dekkend al zit er wel verschil in de te behalen snelheden, ik denk dat bepaalde 4G masten ver buiten de bebouwde kom aangestraald worden vanaf een andere mast want af en toe zie je op een traject ineens de down- of upstream inkakken (of allebei) maar desondanks blijft het altijd een werkbare en voldoende snelle (ivgl met 3G) verbinding.
Een screenshotje, inzoomen kan via de app.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.sdv.cc/Tmo%202014-12-06%20A27%20RootMetrics.PNG
NB.
1) De donkerblauwe dots willen we zien, LTE. De groene dots zijn 3G of zelfs 2G.
2) Zou leuk zijn als er weer eens wat meer mensen gingen testen, met name de nieuw omgebouwde gebieden, soms krijg ik wel eens het idee dat ik samen met een op een hand te tellen aantal andere enthousiastelingen de enigen zijn die dit doen voor Tmo NL... En ja, ik weet dat 4G tests véél data kosten, zeker op het snelle netwerk van Tmo, maar doe het dan op (een van de) laatste dag(en) van je bundel (zie app) zodat je veilig op kan stoken wat je nog hebt zonder in de knoei te komen.. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Had nog wat data over dus heb vandaag de kop van de A4 meegepakt, tussen Amsterdam A10 West en het aquaduct onder de Ringvaart Haarlemmermeer, nabij Kaag (dorp) en Roelofarendsveen.

Afbeeldingslocatie: http://i.sdv.cc/Tmo%202014-12-07%20A4%20RootMetrics.PNG

NB. De schipholtunnel heeft een dipje in het GPS bereik, maar het 4G bereik is uitstekend. Helaas zorgt de GPS dip wel voor een onderbreking op RootMetrics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
henk_dh schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:12:
[...]

In een presentatie waarvan foto's op het T-Mobile forum stonden stond aangegeven dat ze 75 Mbit wilden leveren via 4G900. Dat komt overeen met 2x5 MHz
Klopt, 10 MHz voor 4G900 en 5 MHz voor 3G900. Ze hebben geluk dat ze 15 MHz in de 900 tot hun beschikking hebben, itt KPN en Vodafone, die hebben maar 10 MHz. Daarom gaan die niet (zo snel) 4G900 inschakelen. Heeft ook geen meerwaarde voor hun, ze hebben immers 4G800.
carnager schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:10:
1) De donkerblauwe dots willen we zien, LTE. De groene dots zijn 3G of zelfs 2G.
2) Zou leuk zijn als er weer eens wat meer mensen gingen testen, met name de nieuw omgebouwde gebieden, soms krijg ik wel eens het idee dat ik samen met een op een hand te tellen aantal andere enthousiastelingen de enigen zijn die dit doen voor Tmo NL... En ja, ik weet dat 4G tests véél data kosten, zeker op het snelle netwerk van Tmo, maar doe het dan op (een van de) laatste dag(en) van je bundel (zie app) zodat je veilig op kan stoken wat je nog hebt zonder in de knoei te komen.. ;) [/i]
Ik gebruik zelf altijd Sensorly, dat wordt door relatief veel mensen gebruikt, geeft ook goed de daadwerkelijke dekking weer. De snelheid is minder interessant voor de meesten, is ook een moment opname. Mensen zijn meer geïnteresseerd in de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@The Wizard
Hmm, Sensorly, daar heb ik in het verleden ook wel mee gewerkt. Ben ik destijds mee opgehouden omdat (te) vaak meetwaarden niet geregistreerd werden waardoor ik voor jan-met-de-korte-achternaam had ingemeten cq data verstookt. Moet zeggen, na even op hun website te hebben gekeken, die kaartjes zien er tegenwoordig een stuk apetijtelijker uit, hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Echt jammer dat de ondersteuning met het mappen van signaal voor iPhone er nog niet is.
Hoop toch echt wel dat dit in de toekomst gaat komen. Ook als ik een speedtest uitvoer in Sensorly krijg ik vaak de server in Roubaix in Frankrijk. Dit is te ver weg waardoor die meetwaardes gewoon niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het is een Frans bedrijf, vandaar de Franse servers. Moet zeggen dat de meetwaarden goed overeenkomen met de Speedtest servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb sinds vandaag ook 4g in Groningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Joostje123 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:37:
Ik heb sinds vandaag ook 4g in Groningen!
Ik ook! Jammer dat mijn woonplaats net buiten het 4G gebied valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de snelheden in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Las wel op webcare van tmobile dat het de komende week nog moet verbeteren iedergeval stabaliseren.
Maar even speedtest. gedraaid:

P: 42ms, D: 32.95 Mbps U: 12.32 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Hier ook van uit groningen
p:34 ms d:39.01 u:6.00
@Joost 123
Waar had je dat gelezen

[ Voor 27% gewijzigd door 323 op 08-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
[...]

Maart 2015:
- Zwolle, Harderwijk
Jeuj, ik woon dus net boven zwolle. Benieuwd of ik daar wat van ga meepikken. Blijft toch een beetje een kansloos gedoetje als je hoort dat KPN en VF al met opvolgers van 4G aan het experimenteren gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
jip_86 schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:55:
[...]

Jeuj, ik woon dus net boven zwolle. Benieuwd of ik daar wat van ga meepikken. Blijft toch een beetje een kansloos gedoetje als je hoort dat KPN en VF al met opvolgers van 4G aan het experimenteren gaan |:(
Dat is niet kansloos. Ze activeren naast 800Mhz ook 1800Mhz. Dit om capaciteit te waarborgen. Ook kunnen deze twee worden samengevoegd om zo nog hogere snelheden te krijgen. Dit is ook goed om het netwerk te ontlasten. Want hoe eerder iets binnen is, hoe minder vertraging.

T-Mobile gaat van de zomer 4G op 900Mhz aanbieden naast de 1800Mhz en zullen ook zeker LTE-Advanced activeren. Dit is de eigenlijke 4G standaard. De huidige 4G is eigenlijk 3,9 G ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Hoe zit het met de date verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
markiebiboy schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:09:
[...]

Dat is niet kansloos. Ze activeren naast 800Mhz ook 1800Mhz. Dit om capaciteit te waarborgen. Ook kunnen deze twee worden samengevoegd om zo nog hogere snelheden te krijgen. Dit is ook goed om het netwerk te ontlasten. Want hoe eerder iets binnen is, hoe minder vertraging.

T-Mobile gaat van de zomer 4G op 900Mhz aanbieden naast de 1800Mhz en zullen ook zeker LTE-Advanced activeren. Dit is de eigenlijke 4G standaard. De huidige 4G is eigenlijk 3,9 G ;) :)
Jaja ik ben volledig op de hoogte van het verhaal met meer masten enz. Maar blijft toch een beetje zuur voor de tweakers die wat verder buiten de Randstad wonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
jip_86 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:29:
[...]

Jaja ik ben volledig op de hoogte van het verhaal met meer masten enz. Maar blijft toch een beetje zuur voor de tweakers die wat verder buiten de Randstad wonen ;)
Ik snap je frustratie helemaal. Mij ouders komen uit Dieren (bij Zutphen) in de omliggende plaatsen is 4G Arnhem/Velp/Rheden. In Dieren niet.

Wel moet ik zeggen dat T-Mobile het heel grondig aanpakt. Ze passen alle locaties aan, vervangen alle apparatuur en kunnen straks met een druk op de knop 4G900, 4G2600Mhz bijschakelen en later eventueel 4G2100Mhz, mocht 3G2100Mhz langzaam uitgefaseerd worden. Iets wat ik eerder zie gebeuren dan 2G helemaal weg. 2G900Mhz gaat er wel uit ten faveure van 3G en 4G, dit vangen ze op met 2G1800..

Ik denk dat ze straks wel eens het beste netwerk kunnen hebben. KPN heeft 1800Mhz maar beperkt uitgerold en Vodafone heeft het op 1/3 van de aangepaste antennes. Hoop dat KPN er vaart achter gaat zetten. Wel vind ik het jammer dat zowel KPN als Vodafone niet alles aanpassen en dat er hier en daar oude meuk is hergebruikt. Daarmee bedoel ik dat ze antennes en bekabeling niet vervangen, alleen de BTS kasten

[ Voor 10% gewijzigd door markiebiboy op 08-12-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

markiebiboy schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:37:
[...]

Ik snap je frustratie helemaal. Mij ouders komen uit Dieren (bij Zutphen) in de omliggende plaatsen is 4G Arnhem/Velp/Rheden. In Dieren niet.

Wel moet ik zeggen dat T-Mobile het heel grondig aanpakt. Ze passen alle locaties aan, vervangen alle apparatuur en kunnen straks met een druk op de knop 4G900, 4G2600Mhz bijschakelen en later eventueel 4G2100Mhz, mocht 3G2100Mhz langzaam uitgefaseerd worden. Iets wat ik eerder zie gebeuren dan 2G helemaal weg. 2G900Mhz gaat er wel uit ten faveure van 3G en 4G, dit vangen ze op met 2G1800..

Ik denk dat ze straks wel eens het beste netwerk kunnen hebben. KPN heeft 1800Mhz maar beperkt uitgerold en Vodafone heeft het op 1/3 van de aangepaste antennes. Hoop dat KPN er vaart achter gaat zetten. Wel vind ik het jammer dat zowel KPN als Vodafone niet alles aanpassen en dat er hier en daar oude meuk is hergebruikt. Daarmee bedoel ik dat ze antennes en bekabeling niet vervangen, alleen de BTS kasten
KPN is de enige die hun oude sites in tact laat.
Vodafone plaatst veelal nieuwe sites naast hun oude sites, iets wat ik vreemd vind maar die air antennes zullen wel niet lekker samen werken met verschillende technologieën. KPN en T-Mobile doen gebieden over het algemeen wel in 1x, waar Vodafone met dartpijltjes op een grote landkaart van Nederland lijkt te gooien. Plus dat ze vooralsnog weinig met glasvezel doen, ik zie overal nog die vage daisychain constructies (microwaves die aan elkaar gekoppeld staan waardoor bij een flinke hoosbui het halve netwerk in een stad er uit ligt). Eind 2015 zal T-Mobile ook wel zo ongeveer klaar zijn met haar netwerk en waarschijnlijk evenals KPN en Vodafone LTE-Advanced aanbieden is mijn verwachting. T-Mobile heeft hierbij als voordeel dat het een simpel knopje omzetten is waar het bij KPN en Vodafone er op lijkt dat er monteurs naar de locatie moeten dit in orde te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 08-12-2014 17:36 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 22:43
Waarin verschilt de apparatuur van KPN/Vodafone met die van Tmobile waardoor het zo verschilt? Is er bij TMobile geen plaatsing van hardware nodig om bijv. 4G2600 bij te plaatsen of LTE Advanced te kunnen activeren?
[...]

Geloof best dat ze straks een goed netwerk hebben, ze pakken het goed aan, maar ik denk veel meer dat er straks niet veel verschil tussen de netwerken zal zitten. Vind ik het een beetje te Tmobile-kleurig :+ om nu te stellen dat het het beste netwerk gaat worden. Je vergelijkt de huidige situatie van KPN en Vodafone met de situatie die TMobile ergens in 2016 zal hebben. KPN en Vodafone gaan echt niet stilzitten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 08-12-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
P.K. schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:55:
Waarin verschilt de apparatuur van KPN/Vodafone met die van Tmobile waardoor het zo verschilt? Is er bij TMobile geen plaatsing van hardware nodig om bijv. 4G2600 bij te plaatsen of LTE Advanced te kunnen activeren?

[...]

Geloof best dat ze straks een goed netwerk hebben, ze pakken het goed aan, maar ik denk veel meer dat er straks niet veel verschil tussen de netwerken zal zitten. Vind ik het een beetje te Tmobile-kleurig :+ om nu te stellen dat het het beste netwerk gaat worden. Je vergelijkt de huidige situatie van KPN en Vodafone met de situatie die TMobile ergens in 2016 zal hebben. KPN en Vodafone gaan echt niet stilzitten. ;)
Het verschil is dat KPN bijvoorbeeld om een locatie 4G 1800Mhz geschikt te maken moeten ze terug naar de locatie en een module plaatsen. T-Mobile heeft alles al in zijn apparatuur, dit kost een flinke duit geld, maar dan hoef je niet terug om nieuwe dingen in te schakelen.
KPN had 4g 1800 Mhz liever wat verder opgeschoven, maar door de concurrentie gaan ze er nu eerder voor. Deze toevoeging is ook nodig voor LTE- advanced. KPN had deze het liefste willen opschuiven.
nieuws: KPN: snellere 4g-variant komt binnen zeven jaar

Voordeel van T-Mobile is dat ze erg fijnmazig zijn, dit komt omdat ze in het verleden waren aangewezen op de 1800Mhz band voor GSM. Later kwamen hier 2100Mhz UMTS en 900Mhz gsm bij.

Doordat in den beginne op de 1800Mhz moesten uitrollen, hebben ze veel antennes nodig. Daarom hebben ze veel locaties. T-Mobile heeft er 4800. Deze worden voorzien van de nieuwe technieken. Daarom ben ik van mening dat het wel eens een de beste zou kunnen worden. The wizard weet ook aardig, wat dus misschien kan hij ook nog even op het toneel komen :) :) :)

Ook een voordeel is dat T-mob net als KPN 3G900Mhz activeert op de omgebouwde locaties.

Tegen de zomer ben ik weer contract vrij en dan maar eens zien waar de drie grote jongens staan.
Tele2 blijft voor mij en de anderen hier een groot raadsel. Heb het iedee dat ze nog veel moeten doen om alles rond te krijgen. Bij een netwerkscan staan ze altijd onderaan het lijstje. Ooit 1x op de tweede plaats, omdat ik naast een mast stond.

[ Voor 10% gewijzigd door markiebiboy op 08-12-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
323 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:22:
Hoe zit het met de date verbruik
Date verbruik? Ik zou een paar glazen cola voor de mooie dame betalen en haar het 3 gangen menu laten afrekenen.

**melige modus off**

Het data gebruik op 4G? In principe zou dat nagenoeg hetzelfde moeten zijn als op 3G. Als je het gebruik niet veranderd verstook je niet meer. Wel is het zo, dat mensen klagen dat ze zoveel gebruiken, klopt, alles gaat zo snel en mobiel internet is nu eindelijk smooth.

Waar je wel op moet letten is dat sommige apps op 4G meer data verbruiken speedtest, youtube. Dit kun je meestal aanpassen in de instellingen. Ook een grote datavreter is de optie automatisch afspelen van video's in facebook. Dit alleen via wifi doen is beter voor de bunel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

markiebiboy schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:51:
[...]

Aangezien T-Mobile alle 4800 installaties zal vervangen durf ik te stellen dat als ze helemaal klaar zijn met de ombouw het beste en snelste netwerk zullen hebben!
markiebiboy schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:14:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd wat T-mob gaat doen, want heb het idee dat ze wel eens de beste van NL kunnen worden. Ze bouwen alles om en zijn erg fijnmazig.
markiebiboy schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:29:
[...]

Daarom ben ik van mening dat het wel eens een de beste zou kunnen worden. The wizard weet ook aardig, wat dus misschien kan hij ook nog even op het toneel komen :) :) :)
Je valt een beetje in herhaling... 8)7
[...]

Deze discussie is wel eens eerder gevoerd, maar wat is dan precies het voordeel voor de klant als de dingen niet worden hergebruikt en alles wordt vernieuwd ten opzichte niet alles vernieuwen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:04:
Het is een Frans bedrijf, vandaar de Franse servers. Moet zeggen dat de meetwaarden goed overeenkomen met de Speedtest servers.
De Okla speedtest app heeft soms ook onlogische servers. In de buurt van Utrecht pakt hij vaak de servers van Vodafone. Dan is elke meting de helft trager dan als je een andere isp kiest. Kwaliteitje he!

Daar kan je in de settings tenminste nog de server instellen.

Verder ben ik wel fan om te mappen met sensorly.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 08-12-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
MensionXL schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:29:
[...]

[...]

[...]

Je valt een beetje in herhaling... 8)7

[...]

Deze discussie is wel eens eerder gevoerd, maar wat is dan precies het voordeel voor de klant als de dingen niet worden hergebruikt en alles wordt vernieuwd ten opzichte niet alles vernieuwen? :)
Herhalen is goed:) Zo hebben we alles kunnen leren:)

Als alles vernieuwd en vers is de kans op storingen kleiner. Vergelijk het met een nieuwe oude auto. Over het algemeen heb je met nieuwe auto minder panne. Klanten houden niet van storingen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 22:43
[...]

Het verschil is dat KPN bijvoorbeeld om een locatie 4G 1800Mhz geschikt te maken moeten ze terug naar de locatie en een module plaatsen. T-Mobile heeft alles al in zijn apparatuur, dit kost een flinke duit geld, maar dan hoef je niet terug om nieuwe dingen in te schakelen.
KPN had 4g 1800 Mhz liever wat verder opgeschoven, maar door de concurrentie gaan ze er nu eerder voor. Deze toevoeging is ook nodig voor LTE- advanced. KPN had deze het liefste willen opschuiven.
nieuws: KPN: snellere 4g-variant komt binnen zeven jaar
4G1800 staat niet gelijk aan LTE-Advanced, dit zegt dus weinig over de planning wbt uitrol van LTE1800 bij KPN. Er is voor LTE-A meer nodig dan alleen LTE1800 activeren.
Dat LTE-A nu eerder gekomen is zal waarschijnlijk te maken hebben met Vodafone idd.

Qua apparatuur ben ik niet precies op de hoogte wie wat gebruikt, waarin verschilt de apparatuur van TMobile van die van de andere twee?
En hoe zit het met toekomstige releases van LTE, kunnen die zonder hardware upgrade ingepast worden?
Voordeel van T-Mobile is dat ze erg fijnmazig zijn, dit komt omdat ze in het verleden waren aangewezen op de 1800Mhz band voor GSM. Later kwamen hier 2100Mhz UMTS en 900Mhz gsm bij.

Doordat in den beginne op de 1800Mhz moesten uitrollen, hebben ze veel antennes nodig. Daarom hebben ze veel locaties. T-Mobile heeft er 4800. Deze worden voorzien van de nieuwe technieken. Daarom ben ik van mening dat het wel eens een de beste zou kunnen worden. The wizard weet ook aardig, wat dus misschien kan hij ook nog even op het toneel komen :) :) :)
KPN en Vodafone hebben meer masten dan TMobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

markiebiboy schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:38:
[...]

Date verbruik? Ik zou een paar glazen cola voor de mooie dame betalen en haar het 3 gangen menu laten afrekenen.

**melige modus off**

Het data gebruik op 4G? In principe zou dat nagenoeg hetzelfde moeten zijn als op 3G. Als je het gebruik niet veranderd verstook je niet meer. Wel is het zo, dat mensen klagen dat ze zoveel gebruiken, klopt, alles gaat zo snel en mobiel internet is nu eindelijk smooth.

Waar je wel op moet letten is dat sommige apps op 4G meer data verbruiken speedtest, youtube. Dit kun je meestal aanpassen in de instellingen. Ook een grote datavreter is de optie automatisch afspelen van video's in facebook. Dit alleen via wifi doen is beter voor de bunel.
Vind ik niet erg dat melig ben ;)
Ik had gister voor 4 g gebruik ruim 1400 mnog over
Nu na 4 g gebruik 754 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat ligt er dan maar net aan wat je doet. Als je gezellig een Netflix film gaat zitten kijken of alleen je mail checked. De data die je binnenhaalt blijft hetzelfde alleen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Heb ik alleen wat fb en verder niks
Ik heb een iphone 5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

markiebiboy schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:40:
[...]

Herhalen is goed:) Zo hebben we alles kunnen leren:)

Als alles vernieuwd en vers is de kans op storingen kleiner. Vergelijk het met een nieuwe oude auto. Over het algemeen heb je met nieuwe auto minder panne. Klanten houden niet van storingen:)
Gedeeltelijk mee eens, voor oude software van apparatuur zijn al vaak nieuwe versies uitgebracht waarin fouten worden opgelost. In nieuwe software die bij de nieuwe apparatuur zit, is dit niet het geval. Geen enkele software is bugvrij ;) Daarnaast is oude T-Mobile hardware natuurlijk stukken minder stabiel dan dat van KPN en Vodafone, dus daarom wordt misschien ook alles vervangen daar ;)

Als de abonnementsprijzen 5 euro per maand stijgen omdat ze alles vervangen, hoe zouden klanten dit ervaren denk je? Is dat echt zo'n groot voordeel? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Is de eigenaar van www.ltemasten.nl hier ook toevallig aanwezig? De site is al tijden niet bijgewerkt en het contact emailadres werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:38
MensionXL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:34:
[...]
Daarnaast is oude T-Mobile hardware natuurlijk stukken minder stabiel dan dat van KPN en Vodafone, dus daarom wordt misschien ook alles vervangen daar ;)
Daar zal niet zo veel verschil tussen zitten. Wel zal T-mobile wat meer varianten hebben (door de overname van Orange). Niet alle verbeteringen zit in de apparatuur, maar ook in de backbone. Zo vervangt men bv veel straalverbindingen door glasvezel verbindingen en worden deze dubbel uitgevoerd. Een stuk betrouwbaardaar (en geen bottleneck).
Vodafone is niet zo helder of wat men precies van plan is en wat men vervangt. T-Mobile vervangt alle locaties door SRAN appartuur, en KPN heeft dit gedaan op de 2G900 locaties (en daar 4G aan toegevoegd). Dat betekend wel dat KPN nog masten moet gaan vervangen (bv de 3G only locaties) om een goede dekking van 4G op 1800MHz (of hoger) te krijgen. T-Mobile loopt wat dat betreft voor omdat alle omgebouwde locaties al geschikt zijn voor 4G op 900MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:58
markiebiboy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:01:
Is de eigenaar van www.ltemasten.nl hier ook toevallig aanwezig? De site is al tijden niet bijgewerkt en het contact emailadres werkt niet.
Het klopt dat ltemasten.nl al een tijdje niet is bijgewerkt, maar dit is volgens mij voornamelijk vanwege de nieuwe implementatie die gebruikt wordt in het Antenneregister.
De maandelijkse excel-updates worden namelijk wel nog steeds doorgevoerd in de database van litermaten.nl :)

Waarschijnlijk gaat er ook het e.e.a. veranderen in de manier waarop nieuwe masten worden toegevoegd, voorheen konden gebruikers dit zelf doen.

Aangezien 4gmasten.nl nu gebruikt maakt van een script om nieuwe masten te laten zien zijn ze niet meer afhankelijk van de maandelijkse 'excel-update'.
Ik zal eens een mail sturen naar de beheerde van ltemasten.nl om hier eens over te hebben.
Je hoort hopelijk snel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
AlesT schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:33:
[...]

Het klopt dat ltemasten.nl al een tijdje niet is bijgewerkt, maar dit is volgens mij voornamelijk vanwege de nieuwe implementatie die gebruikt wordt in het Antenneregister.
De maandelijkse excel-updates worden namelijk wel nog steeds doorgevoerd in de database van litermaten.nl :)

Waarschijnlijk gaat er ook het e.e.a. veranderen in de manier waarop nieuwe masten worden toegevoegd, voorheen konden gebruikers dit zelf doen.

Aangezien 4gmasten.nl nu gebruikt maakt van een script om nieuwe masten te laten zien zijn ze niet meer afhankelijk van de maandelijkse 'excel-update'.
Ik zal eens een mail sturen naar de beheerde van ltemasten.nl om hier eens over te hebben.
Je hoort hopelijk snel meer!
Probeer maar eens te mailen. Bij mij kwam het mailtje na een aantal minuten terug met de mededeling dat het bericht niet was afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ReneX schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:19:
[...]

Daar zal niet zo veel verschil tussen zitten. Wel zal T-mobile wat meer varianten hebben (door de overname van Orange). Niet alle verbeteringen zit in de apparatuur, maar ook in de backbone. Zo vervangt men bv veel straalverbindingen door glasvezel verbindingen en worden deze dubbel uitgevoerd. Een stuk betrouwbaardaar (en geen bottleneck).
Vodafone is niet zo helder of wat men precies van plan is en wat men vervangt. T-Mobile vervangt alle locaties door SRAN appartuur, en KPN heeft dit gedaan op de 2G900 locaties (en daar 4G aan toegevoegd). Dat betekend wel dat KPN nog masten moet gaan vervangen (bv de 3G only locaties) om een goede dekking van 4G op 1800MHz (of hoger) te krijgen. T-Mobile loopt wat dat betreft voor omdat alle omgebouwde locaties al geschikt zijn voor 4G op 900MHz.
Hoe kom je erbij dat er niet zoveel verschil tussen zit (ik ben oprecht nieuwsgierig)? :)

Mijn ervaring is dat het T-Mobile netwerk structureel niet te gebruiken was (uitbellen was niet eens mogelijk) als er sprake was van een klein evenementje ergens en Vodafone en KPN vrolijk meer dan 5Mbit/s met de Speedtest.net app haalden. Dat is toch wel even wat anders dan 'daar zal niet zoveel verschil in zitten', toch? :)

Ook heeft T-Mobile geen apparatuur van Orange in gebruik genomen zoals eerst wel werd gecommuniceerd naar de klanten, om een 'beter netwerk' te creëren.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
Mijn ervaring is andersom, geen tot nauwelijks 3G dataverkeer met KPN iets beter met Vodafone en redelijk met T-Mobile en bij KPN onbereikbaar met drukte. Maar dit verschilt altijd sterk van locatie tot locatie - en is dus niet maatgevend (voor elk netwerk zijn er welk zulke voorbeelden te vinden).

T-Mobile heeft daarnaast wel degelijk Orange locaties opgenomen in zijn netwerk, niet alle, maar de dekking is wel degelijk verbeterd (maar er zijn voldoende locaties waar het nog onvoldoende is).

Qua oude apparatuur (daar ging het over) op de locaties zit er idd niet zo veel verschil tussen de ene provider en de andere. Dat kan je ook niet meten met doorvoorsnelheid oid want dat is van meer factoren afhankelijk. Een onderdeel hierbij is bv hoe de locatie verbonden is met het netwerk. Glasvezel verbindingen zijn hierbij bv een stuk stabieler/sneller dan straalverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Verschilt inderdaad heel erg per evenement. Op de Zwarte Cross kon je met KPN op 4G uitstekend en snel internetten en zelfs met HD Voice bellen, terwijl Vodafone en T-mobile chronisch plat lagen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
ReneX schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:51:
Een onderdeel hierbij is bv hoe de locatie verbonden is met het netwerk. Glasvezel verbindingen zijn hierbij bv een stuk stabieler/sneller dan straalverbindingen.
Mij is vandaag opgevallen dat veel nieuwe locaties in Arnhem stad zijn verbonden met straalverbindingen. Is dit tijdelijk en komt er straks nog glasvezel.

Beetje off topic. Ben benieuwd wat Tele2 gaat doen de komende tijd. Want volgens mij is de dekking in de steden nog ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Laatst online: 10:42
Jassy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:07:
Verschilt inderdaad heel erg per evenement. Op de Zwarte Cross kon je met KPN op 4G uitstekend en snel internetten en zelfs met HD Voice bellen, terwijl Vodafone en T-mobile chronisch plat lagen.
Soms zetten providers op zo'n evenement een tijdelijke mast neer voor wat extra dekking. Misschien heeft het daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
T-Mobile heeft daarnaast wel degelijk Orange locaties opgenomen in zijn netwerk, niet alle, maar de dekking is wel degelijk verbeterd (maar er zijn voldoende locaties waar het nog onvoldoende is).
Locaties ja, maar niet de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mijn ervaring is andersom, geen tot nauwelijks 3G dataverkeer met KPN iets beter met Vodafone en redelijk met T-Mobile en bij KPN onbereikbaar met drukte. Maar dit verschilt altijd sterk van locatie tot locatie - en is dus niet maatgevend (voor elk netwerk zijn er welk zulke voorbeelden te vinden).

Qua oude apparatuur (daar ging het over) op de locaties zit er idd niet zo veel verschil tussen de ene provider en de andere. Dat kan je ook niet meten met doorvoorsnelheid oid want dat is van meer factoren afhankelijk. Een onderdeel hierbij is bv hoe de locatie verbonden is met het netwerk. Glasvezel verbindingen zijn hierbij bv een stuk stabieler/sneller dan straalverbindingen.
Mja glasvezelverbindingen zijn wel sneller en stabieler, maar straalverbindingen kunnen ook erg hard gaan hoor ;) Scheelt een hoop geld :)

Tussen de Nokia Siemens sites (van T-Mobile) zit wel degelijk verschil als je het vergelijkt met die van Ericsson (van Vodafone en KPN). Heb je een bron die aantoont dat dit niet uitmaakt? Ook de presentatie van T-Mobile bevestigt dat het huidige netwerk (Nokia Siemens) véél slechter presteert dan de Ericsson netwerken van Vodafone en KPN. Met Huawei komen ze ongeveer op hetzelfde niveau qua prestaties (bron) :)

T-Mobile heeft inderdaad alleen de locaties overgenomen, de apparatuur hebben ze verkocht :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 10-12-2014 22:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• ReneX
MensionXL schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:31:
Tussen de Nokia Siemens sites (van T-Mobile) zit wel degelijk verschil als je het vergelijkt met die van Ericsson (van Vodafone en KPN). Heb je een bron die aantoont dat dit niet uitmaakt? Ook de presentatie van T-Mobile bevestigt dat het huidige netwerk (Nokia Siemens) véél slechter presteert dan de Ericsson netwerken van Vodafone en KPN. Met Huawei komen ze ongeveer op hetzelfde niveau qua prestaties (bron) :)
Ik zou zeggen heb je een bron die aantoont dat het wel uitmaakt :) Dat het netwerk minder is, is een feit. Maar het netwerk is meer dan alleen de mastlocaties :P

Mbt glasvezel is het belangrijkste voordeel de betrouwbaarheid (en al helemaal omdat het redundant is uitgevoerd). De straalverbindingen zijn idd ook alles behalve traag (ik meen 300Mb/s), maar wel een stuk gevoeliger voor storingen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ReneX schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:00:
[...]

Ik zou zeggen heb je een bron die aantoont dat het wel uitmaakt :) Dat het netwerk minder is, is een feit. Maar het netwerk is meer dan alleen de mastlocaties :P

Mbt glasvezel is het belangrijkste voordeel de betrouwbaarheid (en al helemaal omdat het redundant is uitgevoerd). De straalverbindingen zijn idd ook alles behalve traag (ik meen 300Mb/s), maar wel een stuk gevoeliger voor storingen.
Mee eens, maar waar zit dan volgens jou de bottleneck? In het achterliggende netwerk? Dat zou apart zijn want op rustige locaties kunnen soms wel goede prestaties worden gehaald, dus je zou zeggen dat daar voldoende capaciteit is.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Gisteren vanuit Duitsland naar Amsterdam onder Enschede doorgereden en het bereik gelogd van 4G, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.sdv.cc/Tmo%202014-12-14%20A35%20RootMetrics.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
In Amersfoort Soesterkwartier Is niks veranderd, Toen het nog niet omgebouwd was had je daar ook slecht 3G bereik

Nu omgebouwd daar alleen 4G buiten, (3G) H is niks veranderd nog steeds even slecht, heel af en toe schakelt die binnen over naar (3G) H maar schakelt vaak snel terug naar (2G) Edge

Ik had wel verwacht dat er meer 3G 900 kwam in Amersfoort, vooral rondom soesterkwartier Is alleen 3G 2100

De rest van Amersfoort heeft zeer goed 2G, (3G)H, 4G bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Via de dekkingskaart dan maar een klacht inschieten zou ik zeggen. Ook aangegeven dat je wilt dat ze je geinformeerd houden. Ik heb het ook op een paar plekken gedaan en ben voor alle gevallen keurig gebeld, uitgebreid gesproken en er werd serieus mee omgegaan. Qua netwerkoptimalisatie komen gemeldde plekken hoger op de ranglijst om aan te pakken dan plekken die niet gemeld worden langs dit traject melden ze. Of het waar is? Tja... Niet geschoten is ALTIJD mis, natuurlijk. Dus gewoon doen is raadzaam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Volgens antenneregister heeft de mast aan de Amsterdamseweg (naast de Kwantum) nog geen UMTS900.
Ook bij het kruispunt N199 en N221 heeft de mast nog geen UMTS900. De mast bij het treinstation ook niet.
Verder heeft alleen de mast bij het gemeentehuis UMTS900 en de rest van Amersfoort. Dien inderdaad zoals carnager al zegt een dekkingsklacht in, hierover wordt je binnen 10 werkdagen teruggekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt de uitrol nu al stil ben benieuwd wat 2015 gaat brengen in de stad Groningen trouwens top 4g en ook in een flinke straal om de stad heen helaas nog niet hier in Winsum had gehoopt dat ze het mee zouden pakkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
T-Mobile kan naast 1800Mhz ook op afstand 900Mhz bijschakelen. Dit gaan ze in de zomer doen.

Is het in theorie ook mogelijk om 2100Mhz en 2600 Mhz bij te schakelen? Of moeten ze hiervoor wel zaken ombouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

markiebiboy schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:10:
T-Mobile kan naast 1800Mhz ook op afstand 900Mhz bijschakelen. Dit gaan ze in de zomer doen.

Is het in theorie ook mogelijk om 2100Mhz en 2600 Mhz bij te schakelen? Of moeten ze hiervoor wel zaken ombouwen?
Van wat ik begreep van de projectmanager 4G bij T-Mobile is dat theoretisch mogelijk, afgezien dat je op de 2100Mhz sowieso niets hebt aan LTE op die frequentie omdat geen enkel toestel het ondersteunt. De 2600Mhz frequentie zou eventueel wel gebruikt kunnen worden, maar ik heb geen signalen opgevangen dat ze deze breed gaan inzetten.
Sowieso ben ik erg benieuwd naar het bereik van de 2600Mhz band bij Tele2, en uiteraard of er nog wat snelheid uit te persen valt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
Er zijn wel degelijk toestellen die 2100 MHz ondersteunen. In principe ondersteunt 4G alle banden die bv ook voor 2G/GSM en 3G/UMTS te gebruiken zijn. Bij 2100MHz is het probleem echter dat het ten koste gaat van 3G. Mogelijk volstaat 3G op 900MHz (na de netwerk ombouw), en dan heeft men 2x20Mhz tot zijn beschikking net zoals op 1800MHz in gebruik is (1800+2100 zouden dan 300Mbit/s kunnen opleveren). Op 2600MHz heeft T-Mobile maar 5MHz gepaard (aardig voor kleine cellen, maar niet echt snel) en 25MHz ongepaard en ook dat heeft zijn beperkingen.

• markiebiboy
netblade schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:39:
[...]

Van wat ik begreep van de projectmanager 4G bij T-Mobile is dat theoretisch mogelijk, afgezien dat je op de 2100Mhz sowieso niets hebt aan LTE op die frequentie omdat geen enkel toestel het ondersteunt. De 2600Mhz frequentie zou eventueel wel gebruikt kunnen worden, maar ik heb geen signalen opgevangen dat ze deze breed gaan inzetten.
Sowieso ben ik erg benieuwd naar het bereik van de 2600Mhz band bij Tele2, en uiteraard of er nog wat snelheid uit te persen valt.
Er zijn wel degelijk toestellen die LTE band 1 (2100Mhz) ondersteunen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

https://www.apple.com/iphone/LTE/

Ik ben ook erg benieuwd wat de 2600Mhz band van Tele2 in de praktijk zal gaan doen. Met name in gebouwen en met veel obstakels. Ze gaan het wel breed uitrollen. Ik zie op heel veel antennes dubbele remote radio heads. De antennes zijn volgens mij gecombineerd. 800 en 2600Mhz in één. Heb nog geen kleine Tele2 antennes gezien.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, zijn gewoon die combi Kathreins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
The Wizard schreef op donderdag 25 december 2014 @ 23:19:
Klopt, zijn gewoon die combi Kathreins.
Dat ziet er stukken netter uit. Nog een vraagje in Velp, Locatie hoofdstraat, vlak bij president Kennedy laan. Staat nu ook een nieuwe 4G antenne van T-mobile, hangen 3 RHH's onder.
Het is 1 antenne waar nogal wat kabeltjes uitkomen. Is dit een antenne waar 900/1800/2100 mhz uitkomt? Laten we zeggen 3in 1, of bestaat deze niet.

Als bovenstaande juist is, waarom passen ze dat niet overal toe? De meest configuraties in het nieuwe netwerk hebben een lang paneel en een kleiner paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
markiebiboy schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:52:
De antennes zijn volgens mij gecombineerd. 800 en 2600Mhz in één. Heb nog geen kleine Tele2 antennes gezien.
markiebiboy schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:59:
Het is 1 antenne waar nogal wat kabeltjes uitkomen. Is dit een antenne waar 900/1800/2100 mhz uitkomt? Laten we zeggen 3in 1, of bestaat deze niet.

Als bovenstaande juist is, waarom passen ze dat niet overal toe? De meest configuraties in het nieuwe netwerk hebben een lang paneel en een kleiner paneel
Hoe minder er gecombineerd hoeft te worden, hoe minder verliezen. Hoe meer frequenties hun eigen antenne hebben, hoe beter de netwerken (2G/3G/4G) afzonderlijk getilt kunnen worden.

Lijkt dus een mooie oplossing, maar de afzonderlijke technologieën blijven altijd zelfstandige netwerken en in de praktijk zal dit, vermoedelijk, alleen gebruikt worden in situaties waar maar 1 antenne geplaatst kan/mag worden. Vodafone gebruikt dit ook, heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Toch zie je bij KPN wel steeds meer combi antennes, vaak 3G2100 met 2G900/2G800 in lange Kathrein's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Vaak zie je een grote langere antenne met daarnaast een kleine brede antenne.
Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://dgo4vi891bogp.cloudfront.net/default/user/attachments/6ecdada5-b67e-47d1-9c39-35f911c97973.jpg

KPN heeft hier een alles-in-één combinatie antenne.
Daarop zit 3G900/2100 + GSM900 + LTE800.

[ Voor 6% gewijzigd door leroy98ecker op 27-12-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
The Wizard schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:36:
Toch zie je bij KPN wel steeds meer combi antennes, vaak 3G2100 met 2G900/2G800 in lange Kathrein's.
Klopt, KPN houdt alleen 3G op 2100 gescheiden.
leroy98ecker schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:32:
Vaak zie je een grote langere antenne met daarnaast een kleine brede antenne.
Zoals deze:
[afbeelding]

KPN heeft hier een alles-in-één combinatie antenne.
Daarop zit 3G900/2100 + GSM900 + LTE800.
Je hebt het over KPN, maar je plaatst een foto van een T-Mobile site :) Bovendien, je ziet toch echt 2 antennes per sector. Een lage band (800/900) en een hoge band (1800/2100/2600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Weet ik, ik wilde reageren op The Wizard, maar dat ging niet helemaal lekker. :P
De KPN mast hier heeft in een antenne 3G 900/2100 + 2G 900 + 4G800.

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat een T-Mobile mast in de omgebouwde netwerken vaak in een combinatie van 2 antenne's per sector tegen komt. Vandaar die foto. :) Op het forum kwam ik die blog tegen. https://blog.t-mobile.nl/dak-op-groningen-455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gaat lekker met het oude netwerk, wel 3G bereik maar netwerk zwaar overbelast zins 21 uur, 2 a 3 strepen naar geen data meer mogelijk, wisselt tussen 3G en H+ pijltje naar boven gaat aan en uit, maar geen data meer, Het is nog niet eens 12 uur wat een waardeloos netwerk, vriendin heeft percies het zelfde probleem, Hoop dat het netwerk snel om gebouwd gaat worden, want dit oude netwerk is 10x niks (EDit) Ik weet niet wat het was, maar het werkt weer, en me vriendin zegt ook dat het weer werkt

[ Voor 10% gewijzigd door Blids op 31-12-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
HcBlids schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:30:
Gaat lekker met het oude netwerk, wel 3G bereik maar netwerk zwaar overbelast zins 21 uur, 2 a 3 strepen naar geen data meer mogelijk, wisselt tussen 3G en H+ pijltje naar boven gaat aan en uit, maar geen data meer, Het is nog niet eens 12 uur wat een waardeloos netwerk, vriendin heeft percies het zelfde probleem, Hoop dat het netwerk snel om gebouwd gaat worden, want dit oude netwerk is 10x niks (EDit) Ik weet niet wat het was, maar het werkt weer, en me vriendin zegt ook dat het weer werkt
Dat het oude netwerk slecht presteert is bekend. Het nieuwe netwerk wat ze nu aan het uitrollen zijn heeft enorm veel capaciteit. Ik heb het kunnen vergelijken met KPN en het viel me op dat er geen dropped calls waren bij Tmobile. Ik heb het dan over het omgebouwde netwerk. Bij KPN ging het paark keer mis.

Over internetsnelheid op 4G deden zowel KPN als T-Mobile het goed. rond de 30down/20 up. Top dus!

Ik bedoel uiteraard tijdens de jaarwisseling. Dit gemeten in Arnhem en Nijmegen.

[ Voor 4% gewijzigd door markiebiboy op 01-01-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Weet iemand wat er aan de hand is met www.ltemasten.nl? Email adres werkt niet meer en site is al tijden niet meer bijgewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Er is meer bekent over de uitrol van 4G:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qow3eo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf april 2015 zal 4G worden geactiveerd in het postcodegebied.
Finally een datum om naar uit te kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het omgebouwde netwerk is op alle banden met sprongen beter dan het oude netwerk.

Volgens mij was er vandaag wel iets aan de hand op het oude netwerk. Ook vandaag kreeg ik in een niet omgebouwd netwerkgebied geen datadoorvoer. Ik had prima 3G dekking en toch voelde het toestel zich genoodzaakt om continu te schakelen tussen 2G en 3G. Zodra ik in omgebouwd gebied kwam werkte alles opeens weer. Toch bijzonder, juist omdat ik op dezelfde plaatsen op het oude netwerk goede verbindingen en goede snelheid had. Het lijkt wel of er een storing speelde, waardoor het oude netwerk even niet meedeed. Hebben nog anderen deze ervaring op nieuwjaarsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe en wanneer ze het noorden van Nederland gaan voorzien van 4g het nieuwe netwerk is overigens super stabiel grote klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb gisteren mijn auto een upgrade gegeven van 3G naar 4G. Wat een verbetering! Pingtijden zijn veel lager geworden. Spotify start direct en hoeft niet eerst te bufferen. Netflix werkt ineens ook in HD.

3G werkt eigenlijk alleen "redelijk" als je niet sneller rijdt dan 80 km/h. 4G werkt gewoon bij 130 km/h.

Ik heb een loop aangezet van de XS4ALL 1 GB testfile. Zelfs tijdens het downloaden blijft Netflix gewoon perfect functioneren. Ook als je Newsleecher aanzet, blijft Netflix gewoon doorgaan. 4G van T-Mobile is zelfs sneller dan ADSL, wat je vooral merkt bij pingtijden tijdens het downloaden. Ik ben echt heel blij met 4G.

De volgende stap wordt een autoradio zonder CD-speler, maar met bluetooth en een ethernetaansluiting. Ik ga gewoon alles streamen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 04-01-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hebben jullie ook de laatste tijd het probleem dat de telefoongesprekken soms zeer slecht zijn? De overgaan-toon klinkt al enorm hoog en met ruis, en het gesprek verder gaat ook zo. Ik heb dit op diverse plaatsen in Nederland waaronder op Texel, in Brabant, Utrecht, Rotterdam etc. Toevallig had een vriend van mij dit ook, waardoor voor mij duidelijk is dat niet aan mij ligt.
Had contact opgenomen met T-Mobile die vertelde mij dat ik een netwerkklacht moest indienen, uh... oke. Dus bij deze gedaan. Ben heel benieuwd of ze dit uberhaupt gaan oppakken.... Ervaren meer mensen deze problemen?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Nee, ik heb juist dat het beter wordt. Want HD-Voice is ook op het oude netwerk geactiveerd.
Ik heb alleen slechte geluid wanneer ik op het GPRS netwerk zit. Maar het EDGE en 3G/H+ netwerk doet het heel goed.

Dat pakken ze op, ze gaan kijken of er meer klachten komen. Binnen 10 werkdagen ontvang je daarvan weer een terugkoppeling. Ik herken het probleem alleen op het oude GRPS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik ben nog steeds flabbergasted. Twee dagen en 10 GB verder en ik ben nog steeds helemaal onder de indruk van 4G.

Ik heb continu een 1 GB testfile in een loop zodat ik kan monitoren hoe snel 4G nou onder specifieke omstandigheden is. Bij 3G was de snelheid van het internet afhankelijk van de snelheid van de auto, maar dat is met 4G niet meer zo. Nu speelt alleen het bereik nog mee. Bij slecht bereik (bijv. parkeergarage) daalt de snelheid tot zo'n 300 KiB/s en bij slecht bereik op het platteland (open vlakte) komt de snelheid over het algemeen niet onder de 800 KiB/s. De QoS is echter wel zodanig goed afgesteld dat dergelijke downloads geen invloed hebben op streaming diensten. Zelfs tijdens downloads zijn pingtijden onder de 20 ms geen uitzondering. Dat heeft T-Mobile erg goed geregeld.

Ik vermoed dat de FM radiostations het in de toekomst erg moelijk gaan krijgen om nog luisteraars te krijgen. De geluidskwaliteit van streaming diensten zoals Spotify is vele malen hoger dan FM.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 05-01-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een databundel heb je? 10 GB is het grootste wat T-Mobile per maand aanbiedt zonder bundels bij te kopen. Als je databundel niet groot genoeg is, dan kan je ook een DAB+ radio in je auto zetten voor de betere geluidskwaliteit. NB. Komt er naast TV broadcasting ooit ook radio broadcasting via 4G? Dan hoeft digitale radio via DAB+ oon niet meer verder gebouwd te worden namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 05-01-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Geen databundel. Gewoon onbeperkt.

Ik zie het nut niet meer zo van DAB+ als er 4G is. Als 4G behalve unicast ook multicast zou ondersteunen, dan heeft DAB+ eigenlijk geen bestaansrecht meer. Volgens mij zien de radiozenders dat zelf ook al in, want velen zingen hun tijd op FM nog uit en bieden daarnaast wel gewoon streaming aan.

Voor mij geen FM meer. Vroeger vond ik de geluidskwaliteit van FM geweldig, maar het verschil tussen FM en streaming is toch duidelijk hoorbaar. Ook bepaalde details zijn gewoon irritant aan FM: zo lijkt het net alsof ze het volume "normaliseren" ofzoiets, zodat ook de zachte stukken gewoon hard klinken. Dat is bij Spotify ook nog het geval, maar veel minder.

[ Voor 35% gewijzigd door Trommelrem op 05-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
FM heeft een lager frequentiebereik en hoe radiostations daarmee omgaan verschilt. Het compressieniveau (de reden van het kleine volumeverschil tussen hard en zacht geluid) op FM en DAB+ is meestal gelijk, maar bij streaming is dit vele malen hoger (vergelijkbaar met CD, wel sterk afhankelijk van het nummer).

Reden voor de compressie bij radio is trouwens dat er vooral op zacht volume op het werk geluisterd wordt (dan is compressie juist gewenst) of dat in de auto vaak veel herrie hebt waar je overheen wil komen zonder dat je doof wordt. Radio 4 doet dit bijvoorbeeld veel minder op de FM, daardoor moet die zender veel harder en hoor je ook veel meer gekraak bij slechte ontvangst. Plus bij sommige muziekstukken schrik je je helemaal lam op Radio 4 :+

Maargoed, beetje offtopic. Ik gebruik onderweg zelf Spotify met offline playlists. Dus vrij weinig daadwerkelijke streaming (tenzij ik een beetje zit te zoeken naar nieuwe muziek). Ook geen gedoe als je verbinding even wegvalt of als Spotify problemen heeft.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@trommelrem: Hoe kan je bij T-Mobile een onbeperkt abonnement hebben, waarmee je op de hoogste snelheid kan internetten? Ik kenbzo'n abonnement niet in het huidige T-Mobile aanbod. Op alle oude en nieuwe bundels zit een fair use policy of een snelheidscap na een bepaald verbruik. Kan je ons op weg helpen? Is dat een zakelijke bundel?

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 06-01-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Ik merk de laatste tijd (paar dagen) toch wel meer dat ik op 3G overswitch met mijn iPhone.
Dit had ik ook getest met een Android device (LG G3) bijvoorbeeld met oud en nieuw.
Ik zit nu op mijn werk, en er staat hier een 4G Mast op het dak (3606AZ) en toch staat mijn telefoon op 3G.
Ook als ik in de auto zit merk ik erg vaak dat hij op 3G staat terwijl dat een maand geleden gewoon vast op 4G stond, (regio Utrecht)
Ook utrecht centraal heb ik meer 3G als 4G...

Enig idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
markiebiboy schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Dat het oude netwerk slecht presteert is bekend. Het nieuwe netwerk wat ze nu aan het uitrollen zijn heeft enorm veel capaciteit. Ik heb het kunnen vergelijken met KPN en het viel me op dat er geen dropped calls waren bij Tmobile. Ik heb het dan over het omgebouwde netwerk. Bij KPN ging het paark keer mis.

Over internetsnelheid op 4G deden zowel KPN als T-Mobile het goed. rond de 30down/20 up. Top dus!

Ik bedoel uiteraard tijdens de jaarwisseling. Dit gemeten in Arnhem en Nijmegen.
Overigens ging het om 0.00 prima, maar er speelt nog een ander probleem

dat is al zins nov 2009 aan de gang is

en dit probeer ik al jaren duidelijk te maken

voor 2009 nov stond het netwerk ook altijd op H in idle en was het stabieler maar wel veel minder masten, vooral als je verder van de mast woonde wat in hulshorst het geval is, lukte het om te internetten

Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/012015716490.pngoude netwerk voor nov 2009

na 2009 nov is het op 3G in idle gezet, toen begonnen de problemen, het netwerk werd onstabiel, in hulshorst is op dag van vandaag nog steeds niet te internetten en bellen op 3G, ik moet het toestel handmatig op 2G zetten om te bellen, anders schakeld die op 3G op een mast bij Zeewolde, Doornspijk, Bidinghuizen, Dronten, Walibi 1 a 2 strepen dekking maar geen data overdracht

Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/012015716491.pngOude netwerk na nov 2009

bij Harderwijk, Nunspeet, Lelystad schakeld die over op H of H+ 1 a 2 strepen, bij de masten van Lelystad zie je H idle en H+ maar 25 km afstand, nieuwe netwerk werkt weer als voor nov 2009

Aan de hand van cell-ids weet ik waar het bereik vandaan komt

Bij hierden met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht
Bij hulshorst met de blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/31201574380.png
op pierland eiland wil het erg verschillen, met de zwarte en blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Bij hierden, harderwijk zwart lijn, groene rond data overdracht, iets te veel naar hierden en kom je in zijn dodehoek
Bij hierden, harderwijk met rode lijn iets meer richting hierden, in de dodehoek van de mast met het groene rondjes, paarse rond data overdracht
Bij hierden, harderwijk met groene lijnen nog iets meer richting hierden, met de groene lijnen, blauwe rondjes data overdracht
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/41201570110.png
Bij hulshorst met de blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/412015739290.png
Bij hulshorst met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/41201577270.png
In hulshorst met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/412015727430.png
Bij hulshorst meer richting nunspeet met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/412015750520.png
Bij hulshorst nog meer richting nunspeet met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/412015739580.png
Tussen nunspeet t,harde, met de zwarte, groene, blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht
voorbij de brug van elburg, met de rode lijnen, paarse rondjes data overdracht, blauwe rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/512015759140.png

Ook zijn er nog mast die nog geen H+ hebben tijdens data
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/012015737450.png
Groen KPN masten
Rood Vodafone masten
Roze T-Mobile H+ masten
Blauw T-Mobile H masten
Zwart T-Mobile 2G only masten

[ Voor 63% gewijzigd door Blids op 07-01-2015 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
HcBlids schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:43:
[...]

Overigens ging het om 0.00 prima, maar er speelt nog een ander probleem

dat is al zins nov 2009 aan de gang is

en dit probeer ik al jaren duidelijk te maken

voor 2009 nov stond het netwerk ook altijd op H in idle en was het stabieler maar wel veel minder masten, vooral als je verder van de mast woonde wat in hulshorst het geval is, lukte het om te internetten

[afbeelding]oude netwerk voor nov 2009

na 2009 nov is het op 3G in idle gezet, toen begonnen de problemen, het netwerk werd onstabiel, in hulshorst is op dag van vandaag nog steeds niet te internetten en bellen op 3G, ik moet het toestel handmatig op 2G zetten om te bellen, anders schakeld die op 3G op een mast bij Zeewolde, Doornspijk, Bidinghuizen, Dronten, Walibi 1 a 2 strepen dekking maar geen data overdracht
Wow! Dat heb je heel mooi uitgezocht. Je noemt 2009 als datum toen dit probleem begon. Ik kan mij heriineren dat destijds de Iphone een hot item was, omdat T-moble als enige dit toestel verkocht. Dikwijls kwamen gesprekken niet door en gingen direct door naar de voicemail. Regelmatig nieuwe simkaarten onvangen, totdat ze eindelijk toegaven dat het 3G netwerk de stroom data niet aankon die de iphones genereerden. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat het ermee te maken heeft. Het nieuwe netwerk is erg snel en stabiel en op de plekken waar het is zeer goed bereik. Straks met 4G 900 zal het nog beter worden.

Dit artikel gaat over de IDLE modus, oftewal fast dormancy.

https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/fast-dormancy-231287

nieuws: T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten

http://www.volkskrant.nl/...netwerk-t-mobile~a999817/

[ Voor 3% gewijzigd door markiebiboy op 08-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
ucsdcom schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:46:
@trommelrem: Hoe kan je bij T-Mobile een onbeperkt abonnement hebben, waarmee je op de hoogste snelheid kan internetten? Ik kenbzo'n abonnement niet in het huidige T-Mobile aanbod. Op alle oude en nieuwe bundels zit een fair use policy of een snelheidscap na een bepaald verbruik. Kan je ons op weg helpen? Is dat een zakelijke bundel?
De zakelijke variant heeft een aantal abonnementen met snelheidscap, maar het hoogste abonnement heeft een vaste snelheidscap en is gewoon onbeperkt. Ik heb het voor de zekerheid laten bevestigen door de klantenservice en ik heb het ook gewoon op papier staan.

Het betreft dan wel het laptopabonnement, niet het tabletabonnement. Ik kan niet op de hoogste 4Gmax snelheid, maar wel op een fatsoenlijke 4G snelheid. Volgens mij ben ik gecapt op 25 mbit. Voor mij is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
We hebben 4G in Garderen! :)
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/sb7yhf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 08-01-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik ben aan het twijfelen om naar Tmobile te gaan omdat ze toch wel een erg leuke aanbieding hebben nu.
Maar ik schrok wel een beetje van de huidige 4G status, gaat TMobile uberhaupt een landelijk dekkend 4G netwerk krijgen?

(ik snap dat het met de gebruikte frequentie te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaan zeker landelijk dekkend 4G krijgen: ze bouwen flink op 4G-1800 en rollen vanaf de zomer ook uit op 4G-900. Die laatste frequentie dekt bijna even goed als 4G-800 van Vodafone en KPN.

In steden, drukke plaatsen is veel 4G capaciteit nodig. Eerst dachten we allemaal dat een landelijke uitrol op 4G-1800 zou volgen. Sinds eind vorig jaar zie je opeens een verschuiving van de 4G-1800 uitrol naar de steden, grotere en drukkere wegen en andere drukke plaatsen op het netwerk. In bijvoorveeld Garderen zijn erg veel vakantiewoningen zonder vast internet. Het is begrijpelijk dat daar nu 4G capaciteit gebracht wordt.

De gaten op plaatsen waar minder capaciteit nodig is of op plaatsen waar je het met een 4G-1800 frequentie niet haalt zullen straks met 4G-900 gevuld gaan worden. Je kan er samen met de 3G-900 uitrol op rekenen dat T-Mobile een van de beste netwerken krijgt inclusief een goede landelijke 4G dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Zie net op de dekkingskaart van T-Mobile dat ze 3G 900 hebben toegevoegd.
Dekking verschil kun je hieronder vergelijken. Op sommige plekken is dit echt gigantisch verbeterd! :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2h3pili.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
4G gaat zelfs beter worden dan 2G. T-Mobile heeft voor 2G immers alleen regionale frequenties, waar Vodafone en PTT landelijke frequenties bezitten. Voor 4G heeft T-Mobile wel landelijke frequenties.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 10-01-2015 00:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes