markiebiboy schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:00:
[...]
Dat het oude netwerk slecht presteert is bekend. Het nieuwe netwerk wat ze nu aan het uitrollen zijn heeft enorm veel capaciteit. Ik heb het kunnen vergelijken met KPN en het viel me op dat er geen dropped calls waren bij Tmobile. Ik heb het dan over het omgebouwde netwerk. Bij KPN ging het paark keer mis.
Over internetsnelheid op 4G deden zowel KPN als T-Mobile het goed. rond de 30down/20 up. Top dus!
Ik bedoel uiteraard tijdens de jaarwisseling. Dit gemeten in Arnhem en Nijmegen.
Overigens ging het om 0.00 prima, maar er speelt nog een ander probleem
dat is al zins nov 2009 aan de gang is
en dit probeer ik al jaren duidelijk te maken
voor 2009 nov stond het netwerk ook altijd op H in idle en was het stabieler maar wel veel minder masten, vooral als je verder van de mast woonde wat in hulshorst het geval is, lukte het om te internetten

oude netwerk voor nov 2009
na 2009 nov is het op 3G in idle gezet, toen begonnen de problemen, het netwerk werd onstabiel, in hulshorst is op dag van vandaag nog steeds niet te internetten en bellen op 3G, ik moet het toestel handmatig op 2G zetten om te bellen, anders schakeld die op 3G op een mast bij Zeewolde, Doornspijk, Bidinghuizen, Dronten, Walibi 1 a 2 strepen dekking maar geen data overdracht

Oude netwerk na nov 2009
bij Harderwijk, Nunspeet, Lelystad schakeld die over op H of H+ 1 a 2 strepen, bij de masten van Lelystad zie je H idle en H+ maar 25 km afstand, nieuwe netwerk werkt weer als voor nov 2009
Aan de hand van cell-ids weet ik waar het bereik vandaan komt
Bij hierden met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht
Bij hulshorst met de blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed

op pierland eiland wil het erg verschillen, met de zwarte en blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed
Bij hierden, harderwijk zwart lijn, groene rond data overdracht, iets te veel naar hierden en kom je in zijn dodehoek
Bij hierden, harderwijk met rode lijn iets meer richting hierden, in de dodehoek van de mast met het groene rondjes, paarse rond data overdracht
Bij hierden, harderwijk met groene lijnen nog iets meer richting hierden, met de groene lijnen, blauwe rondjes data overdracht

Bij hulshorst met de blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed

Bij hulshorst met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed

In hulshorst met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht

Bij hulshorst meer richting nunspeet met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht, rode rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht, met uitzondering van het nieuwe netwerk in lelystad wat op grote afstand gewoon werkt, nieuwe netwerk is zeer goed

Bij hulshorst nog meer richting nunspeet met de zwarte lijnen, zwart rondjes data overdracht

Tussen nunspeet t,harde, met de zwarte, groene, blauwe lijnen, zwart rondjes data overdracht
voorbij de brug van elburg, met de rode lijnen, paarse rondjes data overdracht, blauwe rondjes geen data overdracht, te ver weg van de masten, wel bereik maar geen data overdracht
Ook zijn er nog mast die nog geen H+ hebben tijdens data

Groen KPN masten
Rood Vodafone masten
Roze T-Mobile H+ masten
Blauw T-Mobile H masten
Zwart T-Mobile 2G only masten
[
Voor 63% gewijzigd door
Blids op 07-01-2015 05:40
]