[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook alweer nieuws te melden over de uitrol van 4g heb al een hele tijd geen wijzingen meer gezien op de dekkingskaart weet iemand waar ze nu aan het werk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 10:30
Laatst nog meerdere wijzigingen.
Rond Arnhem en Nijmegen.
Ze zijn nu nog bezig in Arnhem en Nijmegen om de dekking te verdichten.
Daarna pakken ze Apeldoorn > Enschede > Tiel, Wijk bij duurstede, geldermalsen, culemborg> Maastricht e.o > Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik eens een jaartje aan 4G van Hi ga snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:07:
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik eens een jaartje aan 4G van Hi ga snuffelen.
herkenbaar, ik denk dat het zaak is dat T mobile een beetje vaart zet achter de uitrol van haar 4g netwerk. de snelheid verhogen is een goede zaak maar een landelijk dekkend netwerk vind ik toch belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
leroy98ecker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:04:
Laatst nog meerdere wijzigingen.
Rond Arnhem en Nijmegen.
Ze zijn nu nog bezig in Arnhem en Nijmegen om de dekking te verdichten.
Daarna pakken ze Apeldoorn > Enschede > Tiel, Wijk bij duurstede, geldermalsen, culemborg> Maastricht e.o > Groningen.
Ze kunnen toch ook wel meerdere masten tegelijk doen?
Of heb je echt 100 man nodig voor 1 zo mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Joostje123 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:10:
[...]

Een man of 5 ongeveer inclusief hijskraan gok ik, maar met je 4G-netwerk op 1800MHz moet je best veel vervangen om een goede dekking te realiseren ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Joostje123 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:10:
[...]

Ze vervangen zowel de antennen's als de electronica eronder. Dus een mast is volledig uitgeschakeld wanneer ze dat doen. Theoretisch zouden ze (met genoeg mensen) alle masten in bijvoorbeeld Arnhem in 1 dag kunnen vervangen. Maar dan heeft niemand daar meer bereik met T-mobile totdat alles weer is aangesloten en ingeregeld.

Om te zorgen dat gebruikers er zo min mogelijk last van hebben, moeten er genoeg masten in de omgeving zijn om het verkeer van de mast die vervangen wordt op te kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:39:
[...]

herkenbaar, ik denk dat het zaak is dat T mobile een beetje vaart zet achter de uitrol van haar 4g netwerk. de snelheid verhogen is een goede zaak maar een landelijk dekkend netwerk vind ik toch belangrijker.
Zo zie je maar weer: Je kan nooit iedereen tevreden stellen. Op dit forum mbt Vodafone 4g wordt veel geschreven over de lage snelheden en de 'blackspots' die er nu nog zijn ondanks de landelijke dekking.

Hier verwachten sommigen dat T-mobile zsm landelijke dekking heeft en dan maar wat plekken met mindere dekking, de ander ziet het liefst zo fijn mazig mogelijk gebeuren en dan dus maar wat langer wachten voordat er landelijke dekking is. Providers kunnen het wat dat betreft nooit goed doen. En geloof me, KPN is ook echt niet heilig wat 4G, maar zeker ook 3G en 2G betreft. Al hebben zij het wel slimmer aangepakt dan de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben sinds vandaag ook T-Mobile-klant en heb zo'n sim-only abonnementje met 2 GB data en 90 belminuten (bellen doe ik immers zelf nooit). Gebruikte hiervoor altijd Simpel, maar omdat ik nu eindelijk een 4G-compatibel toestel heb, de iPhone 6, wou ik toch graag een nieuw abonnementje die dat aanbiedt.

Uiteraard meteen een eerste test gedaan, waar ik zeker tevreden mee ben.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B1Wt-JUIcAA4BbW.jpg
Nuenen, Noord-Brabant (binnenshuis)

Field Test:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/raqkhu.jpg

De uploadsnelheid ligt wel lager dan het hoort te zijn (zou minimaal 15 Mbit/s moeten zijn). En de ping is trouwens ook extreem hoog, zeg. Maar dat komt wellicht omdat de dichtstbijzijnde antenne in Eindhoven zit. In mijn eigen woonplaats staan drie antenne's, maar die zijn bemand door KPN, Vodafone en Tele2. :P

Niet dat het erg is ofzo trouwens. Want ik geniet wel met volle teugen van deze snelheid. Alles laadt hij vrijwel direct, zelfs video's. :D

Wat ik me overigens afvraag is wat er op de website van T-Mobile precies bedoeld wordt bij die internetsnelheden. Want ik zei net wel dat ik minimaal 15 Mbit/s uplink zou moeten hebben, maar is dat ook wel zo? Ik ga er slechts vanuit omdat dat op de pagina staat waar de internetsnelheid (zowel maximale als praktische snelheid) aangegeven staat. Maar daar staat ook dat je bij 2 GB een snelheid van maximaal 30 Mbit/s down en 15 Mbit/s up zult ervaren, terwijl bij het samenstellen van mijn bundel stond dat dit tot 100 Mbit/s zou zijn. Ik begrijp het niet helemaal eerlijk gezegd, iemand die me kan zeggen wat nou wel en niet klopt??? :$

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
tcf schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Zo zie je maar weer: Je kan nooit iedereen tevreden stellen. Op dit forum mbt Vodafone 4g wordt veel geschreven over de lage snelheden en de 'blackspots' die er nu nog zijn ondanks de landelijke dekking.

Hier verwachten sommigen dat T-mobile zsm landelijke dekking heeft en dan maar wat plekken met mindere dekking, de ander ziet het liefst zo fijn mazig mogelijk gebeuren en dan dus maar wat langer wachten voordat er landelijke dekking is. Providers kunnen het wat dat betreft nooit goed doen. En geloof me, KPN is ook echt niet heilig wat 4G, maar zeker ook 3G en 2G betreft. Al hebben zij het wel slimmer aangepakt dan de andere providers.
Voor KPN was het alles of niets - ze waren flink aan het verliezen en speelden geen rol als marktleider meer. Waar de rest van de aanbieders rustig gingen nadenken of 4G wel meerwaarde heeft, heeft KPN alles op alles gezet om als eerste landelijke dekking te realiseren.

T-mobile heeft echt voor me afgedaan de laatste tijd. Ik woon en reis veel in de driehoek Alkmaar-Hoorn-Amsterdam en heb daar op N- en A-wegen zo vaak alleen maar GPRS met m'n iPhone 5S. Sinds een korte tijd heb ik soms in Alkmaar 4G, maar verder, zodra ik Alkmaar uitrij, GPRS. Bereik voor telefonie is wel afdoende, maar merk dat ik me flink irriteer aan gebrek aan databereik onderweg. Daarbij zijn de prijzen pakweg het zelfde als concurrenten (of duurder, want die upgraden databundels) die het beter doen (KPN heeft in de hele driehoek al ruim een jaar volledig 4G, zelfs binnen, ik GPRS, vrienden 4G). Uiteraard verschilt het per persoon, waar en hoe je het gebruikt, maar na een decennium BEN en toen T-mobile klant te zijn geweest begint het einde in zicht te komen. Nog even contract uitzitten en overstappen dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Ten aanzien van voortgang uitrol: ik kreeg woensdag een mail dat in mijn regio tussen 3 en 16 november de 4g werkzaamheden plaatsvinden. Binnen 2 weken na afloop zal 4g worden geactiveerd. Betekent dus vanaf 1 december 4g in Enschede, ben benieuwd of de dekking dan ook beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
@NiGeLaToR: wat me wel opvalt nu.. T-Mobile heeft overal nog redelijk goede snelheid, maar KPN en Vodafone hebben er nu al last van dat 4G op sommige plekken merkbaar trager wordt.

Vodafone speelt daar nu op in door in grote steden waar dit speelt microcellen te installeren in o.a. bushokjes en reclamezuilen (vaak op 2600 MHz). Deze zijn via glasvezel verbonden met het netwerk. Moeten er een stuk of 200 te worden uiteindelijk. KPN is nu bezig met LTE-Advanced, maar dat gaat trager dan ze willen volgens mij (GSM1800 is nog erg druk).

T-Mobile heeft echter gelijk gekozen voor een flink uitgebreide uitrol met 20 MHz LTE1800 en straks ook 10 MHz LTE900 erbij op vrijwel iedere zendmast die nu ook 1800 doet. Hun dekking en capaciteit gaat straks echt enorm groot worden.

KPN is nu wel de eerste met landelijke dekking met ook goede ondergrondse dekking bij metro's, in tunnels en met ook een goed beleid voor festivals, maar het is even afwachten wat er nu met de snelheid gaat gebeuren op landelijk gebied en hoe ze daarop inspelen.

Het zou mij niets verbazen als T-Mobile echt een topnetwerk heeft over een jaar of 2. Duurt even, maar dan heb je ook wat!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Dat denk ik ook. De fijnmazigheid van het T-Mobile netwerk is hun kracht. En daarbij gelijk alles ombouwen waardoor op elke locatie hetzelfde mogelijk is. Elke locatie wordt ontsloten met 2x 1 Gbit (ring netwerk), de single point microwave verbindingen zijn minimaal 300 Mbit. In principe dus per locatie voldoende backbone snelheid. En met die 20 MHz 1800 en straks 10 MHz 900 hebben ze solide en snel netwerk. Eventjes geduld zoals Sorcerer8472 aangeeft :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Ik zat laatst door mijn internet heen, en besloot een *bliep simkaartje te kopen om de dekking bij mij thuis ook gelijk eens uit te kunnen testen. Voorheen was er met T-Mobile in het gehele huis slechts GPRS mogelijk, sinds de ombouw heb ik in het gehele huis meestal 3 à 4 bolletjes 3G2100. Ook EDGE werkt top. Ik ben overigens op geen enkele locatie teruggevallen naar 2G (in omgeving Amsterdam-Haarlem).

[ Voor 3% gewijzigd door Brad op 01-11-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
DutchTech schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:31:
Ik ben sinds vandaag ook T-Mobile-klant en heb zo'n sim-only abonnementje met 2 GB data en 90 belminuten (bellen doe ik immers zelf nooit). Gebruikte hiervoor altijd Simpel, maar omdat ik nu eindelijk een 4G-compatibel toestel heb, de iPhone 6, wou ik toch graag een nieuw abonnementje die dat aanbiedt.

Uiteraard meteen een eerste test gedaan, waar ik zeker tevreden mee ben.

[afbeelding]
Nuenen, Noord-Brabant (binnenshuis)

Field Test:
[afbeelding]

De uploadsnelheid ligt wel lager dan het hoort te zijn (zou minimaal 15 Mbit/s moeten zijn). En de ping is trouwens ook extreem hoog, zeg. Maar dat komt wellicht omdat de dichtstbijzijnde antenne in Eindhoven zit. In mijn eigen woonplaats staan drie antenne's, maar die zijn bemand door KPN, Vodafone en Tele2. :P

Niet dat het erg is ofzo trouwens. Want ik geniet wel met volle teugen van deze snelheid. Alles laadt hij vrijwel direct, zelfs video's. :D

Wat ik me overigens afvraag is wat er op de website van T-Mobile precies bedoeld wordt bij die internetsnelheden. Want ik zei net wel dat ik minimaal 15 Mbit/s uplink zou moeten hebben, maar is dat ook wel zo? Ik ga er slechts vanuit omdat dat op de pagina staat waar de internetsnelheid (zowel maximale als praktische snelheid) aangegeven staat. Maar daar staat ook dat je bij 2 GB een snelheid van maximaal 30 Mbit/s down en 15 Mbit/s up zult ervaren, terwijl bij het samenstellen van mijn bundel stond dat dit tot 100 Mbit/s zou zijn. Ik begrijp het niet helemaal eerlijk gezegd, iemand die me kan zeggen wat nou wel en niet klopt??? :$
In Nuenen staan ook T-Mobile 4G masten geactiveerd.
Zoals aan de Europa laan bij de sportvelden en industrieterrein. En aan wettenseind bij sportvelden en bij Gerwen. Dus ik denk dat ie dan gewoon een T-Mobile 4G mast oppikt uit Nuenen.

De ervaring is maar een indicatie in de minste gevallen. Dus die snelheden zul je gewoon halen. ;)
100 Mb/s down / 50 mbps up is je maximale snelheid. Soms kan het afwijken, maar dat ligt niet zozeer aan het netwerk of jouw telefoon maar de omgeving daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Ik had 25 euro beltegoed maar dat is helemaal op aan Data terwijl het uit staat.
T-mobile beweert dat als Preferred network type op LTE/4G staat hij gewoon data Verbruikt ook al staat het uit.
Klopt dit?

Bij Data Usage staat dat mijn Oneplus One maar 9kb in zijn leven verbruikt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als je data uit hebt staan dan is er geen verbruik, ook niet op het 4G netwerk. Als je toch geen data gebruikt kun je beter de voorkeur op 3G zetten, bellen kun je toch nog niet via VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
Nou het punt is ik ben in Contact met T-mobile klantenservice maar ze blijven beweren dat ik Data verbruik.

Dit kan toch niet als het uit staat? en bij Preferred network type LTE kan hij nog steeds 3G of 2G gebruiken om te bellen enzo.

Dit moet toch een fout zijn aan hun kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
Als je data uitstaat zou je telefoon geen data moeten gebruiken. Ongeacht 2G/3G/4G.
Kunnen ze niet laten zien wanneer je data zou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Preferred is alleen voorkeur, als 2g/3g beter betrok biedt kan ie alsnog terugswitchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08
deregtx schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:58:
Nou het punt is ik ben in Contact met T-mobile klantenservice maar ze blijven beweren dat ik Data verbruik.

Dit kan toch niet als het uit staat? en bij Preferred network type LTE kan hij nog steeds 3G of 2G gebruiken om te bellen enzo.

Dit moet toch een fout zijn aan hun kant?
Als het goed is kun je op je my T-Mobile pagina ook je dataverbruik inzien. Hoe ziet het er daar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:54
Kent iemand het probleem dat je geen smsjes kan ontvangen uit het buitenland? Ik heb een abonnement bij Ben en probeer verificatie smsjes te krijgen van Microsoft en Offgamers maar van beide krijg ik ze niet binnen. Ik weet zeker dat ik het goede nummer invoer want als ik voor de optie bellen kies bij microsoft krijg ik wel de verificatie code.

Ik heb naar de ben klantenservice gebeld maar die beweren dat het niet hun probleem is omdat de smsjes helemaal niet in het netwerk binnen komen.

Ik kwam op onderstaande link nog meer mensen tegen met het probleem
https://forum.t-mobile.nl...vangen-223829/index1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
fnoff schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:57:
[...]

Als het goed is kun je op je my T-Mobile pagina ook je dataverbruik inzien. Hoe ziet het er daar uit?
Dat is toch alleen bij een abonnement? ik kan het nergens terugvinden.

Ze zeggen: Ook met 'Data Uit' kan het zijn dat je toestel onverhoopt connectie maakt met het Datanetwerk, zeker als het om het LTE/4G netwerk gaat.

Maar half Nederland heeft misschien standaard prefered netwerk op LTE/4G staan... Dat zou toch niks moeten kosten als data uit staat eigenlijk... Maar ze blijven bij hun standpunt dus ik stap over want dit kan gewoon niet. Ik heb geen toestemming gegeven om Data te verbruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
daaan_1992 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:56:
Kent iemand het probleem dat je geen smsjes kan ontvangen uit het buitenland? Ik heb een abonnement bij Ben en probeer verificatie smsjes te krijgen van Microsoft en Offgamers maar van beide krijg ik ze niet binnen. Ik weet zeker dat ik het goede nummer invoer want als ik voor de optie bellen kies bij microsoft krijg ik wel de verificatie code.

Ik heb naar de ben klantenservice gebeld maar die beweren dat het niet hun probleem is omdat de smsjes helemaal niet in het netwerk binnen komen.

Ik kwam op onderstaande link nog meer mensen tegen met het probleem
https://forum.t-mobile.nl...vangen-223829/index1.html
Ik ken het probleem, maar van Google krijg ik ze wel (misschien dat die ze vanuit Nederland stuurt?).
Maar tijdje terug moest ik Microsoft bevestigen en kreeg ik niks maar via bellen kreeg ik wel de code door.

Maar heb tijdje terug wel even gesmst met iemand in het buitenland en dat werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorheen was het zo dat jouw provider een roaming overeenkomst moest hebben met de buitenlandse provider waar de sms vanaf gestuurd wordt. Ik heb het altijd een raar verhaal gevonden, maar volgens insiders was dit waar. Ik mag toch hopen dat dat een groeistuip was uit de eerste jaren van het gsm netwerk die nu niet meer van invloed is.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ucsdcom schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:30:
Voorheen was het zo dat jouw provider een roaming overeenkomst moest hebben met de buitenlandse provider waar de sms vanaf gestuurd wordt. Ik heb het altijd een raar verhaal gevonden, maar volgens insiders was dit waar. Ik mag toch hopen dat dat een groeistuip was uit de eerste jaren van het gsm netwerk die nu niet meer van invloed is.
Dat is nog steeds van toepassing, zo kan T-Mobile bijvoorbeeld niet altijd smsjes ontvangen van Aziatische (exotische) providers terwijl Vodafone en KPN daar minder over vallen. Ook bij providers uit het oostblok is hetzelfde aan de hand, T-Mobile heeft erg selectief contracten opgesteld en kan daardoor niet alles ontvangen. Vodafone en KPN hebben wederom nergens problemen mee :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sorcerer8472
Hopelijk pakken ze dat soort issues ook aan nu ze serieus bezig zijn een 'premium provider' te worden, want dit soort zaken kan niet vind ik:
https://forum.t-mobile.nl...en-roaming-partner-133780

Op de Bahama's hoef je ook niet te verwachten netwerk te krijgen met T-Mobile. Waarschijnlijk omdat het T-Mobile meer kost om dit aan te bieden dan dat ze eraan verdienen. Dit is iets dat Vodafone wel erg goed voor elkaar heeft (ook met in veel landen al 4G).

[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-11-2014 13:53 ]

Verwijderd

Hoe staat het nu met de 4g uitrol ik heb al een hele tijd geen wijzigingen meer gezien.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:35:
Hopelijk pakken ze dat soort issues ook aan nu ze serieus bezig zijn een 'premium provider' te worden, want dit soort zaken kan niet vind ik:
https://forum.t-mobile.nl...en-roaming-partner-133780

Op de Bahama's hoef je ook niet te verwachten netwerk te krijgen met T-Mobile. Waarschijnlijk omdat het T-Mobile meer kost om dit aan te bieden dan dat ze eraan verdienen. Dit is iets dat Vodafone wel erg goed voor elkaar heeft (ook met in veel landen al 4G).
Dat heeft Vodafone zeker goed voor elkaar, zeker in het buitenland waar ik ben geweest direct 4G indien er dekking is (Duitsland, etc) terwijl T-Mobile enkel nog op het 3G-netwerk kon van Telekom :)

Dit soort dingetjes zijn misschien toch nog de nasleep van het T-Mobile budgettijdperk ;) Alhoewel ik niet denk dat ze zullen verbeteren op dit gebied.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meer mensen het probleem dat als ze over hun internetverbinding gaan hun snelheid binnen een uur vertraagd wordt, maar dat bij het ingaan van de nieuwe bundel het gerust een halve/a hele dag duurt voordat je internetten kunt op volledige snelheid? Bloedirritant. Heb van de week via Twitter contact gezocht met T-mobile; gaan ze het pas over een half jaar op z'n vroegst fixen. Morgen maar even bellen met de roze vrienden:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Steeffoon schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:26:
Meer mensen het probleem dat als ze over hun internetverbinding gaan hun snelheid binnen een uur vertraagd wordt, maar dat bij het ingaan van de nieuwe bundel het gerust een halve/a hele dag duurt voordat je internetten kunt op volledige snelheid? Bloedirritant. Heb van de week via Twitter contact gezocht met T-mobile; gaan ze het pas over een half jaar op z'n vroegst fixen. Morgen maar even bellen met de roze vrienden:)
Op het T-Mobile forum komt het regelmatig terug en in mijn omgeving hoor ik ook deze verhalen wel eens. Grappig dit soort dingen, het checken van je tegoed op My T-Mobile heeft ook altijd slecht gewerkt, vroeger (3 jaar geleden) was het wel eens zo dat er gewoon maanden lang stond dat ze een storing hadden 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij KPN blijft mijn internetsnelheid na het kopen van een nieuwe bundel ook laag, totdat ik mijn toestel een keer opnieuw opstart. Heb je dat ook geprobeerd? Volgens mij blijven verbindingen hangen totdat de verbinding verbroken wordt en opnieuw wordt opgestart. Dit is dus aan de hand als ik mijn hele bundel binnen de maand opgebruikt heb en ik een nieuwe bundel koop om weer de maximale snelheid te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door ucsdcom op 15-11-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

ucsdcom schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:21:
Bij KPN blijft mijn internetsnelheid na het kopen van een nieuwe bundel ook laag, totdat ik mijn toestel een keer opnieuw opstart. Heb je dat ook geprobeerd? Volgens mij blijven verbindingen hangen totdat de verbinding verbroken wordt en opnieuw wordt opgestart. Dit is dus aan de hand als ik mijn hele bundel binnen de maand opgebruikt heb en ik een nieuwe bundel koop om weer de maximale snelheid te krijgen.
Jups heb ik toen inderdaad gedaan, maar eigenlijk altijd zonder resultaat bij T-Mobile
MensionXL schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:37:
[...]

Op het T-Mobile forum komt het regelmatig terug en in mijn omgeving hoor ik ook deze verhalen wel eens. Grappig dit soort dingen, het checken van je tegoed op My T-Mobile heeft ook altijd slecht gewerkt, vroeger (3 jaar geleden) was het wel eens zo dat er gewoon maanden lang stond dat ze een storing hadden 8)7
Ik snap niet waarom een storing dan zoooooooolang nodig heeft om opgelost te worden. Maar volgens de T-Mobile reclame mag ik nu nog even mopperen, dus dat ga ik dan ook zeker even doen. >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Steeffoon op 15-11-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08
Steeffoon schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:26:
Enige wat de klantenservice daaraan kan doen is een dekkingsklacht indienen. Daarmee wordt het doorgezet naar de netwerkspecialisten en is het met 1 à 2 weken opgelost. Zo'n dekkingsklacht kun je ook zelf indienen via de site. Dat wordt op dezelfde manier opgepakt als wanneer je het telefonisch indient, dus scheelt je misschien wachten en frustratie ;) Maar ik zou het zeker doen, hoe meer mensen dit doen, hoe meer vaart ze erachter zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

fnoff schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:00:
[...]

Enige wat de klantenservice daaraan kan doen is een dekkingsklacht indienen. Daarmee wordt het doorgezet naar de netwerkspecialisten en is het met 1 à 2 weken opgelost. Zo'n dekkingsklacht kun je ook zelf indienen via de site. Dat wordt op dezelfde manier opgepakt als wanneer je het telefonisch indient, dus scheelt je misschien wachten en frustratie ;) Maar ik zou het zeker doen, hoe meer mensen dit doen, hoe meer vaart ze erachter zetten >:)
Dekkingsklacht is anders ;)
Heb telefonisch contact gehad, krijg 1 maand een kleine korting op m'n factuur. Maarja, het is de afgelopen maanden ook al en dus de komende maanden ook. Medewerkster gaf aan dat ik voor meer effect een contactformulier met de klacht ook in kon dienen via de website. Dan kijkt er een andere afdeling naar (geen dekkingsklacht). Dus gedaan ... nu anderhalve week wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Steeffoon schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:08:
[...]

Jups heb ik toen inderdaad gedaan, maar eigenlijk altijd zonder resultaat bij T-Mobile

[...]

Ik snap niet waarom een storing dan zoooooooolang nodig heeft om opgelost te worden. Maar volgens de T-Mobile reclame mag ik nu nog even mopperen, dus dat ga ik dan ook zeker even doen. >:)
De prioriteit ligt niet bij de klant maar bij winst maken ;) Heb ook rare verhalen gehoord over T-Mobile als werkgever trouwens... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
MensionXL schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:14:
[...]

De prioriteit ligt niet bij de klant maar bij winst maken ;) Heb ook rare verhalen gehoord over T-Mobile als werkgever trouwens... :)
Bij alle providers ligt daar de prioriteit. Je kan veel zeggen over t-mob, maar ze zijn goed bezig met 2g/3g/4g ze vervangen alles door nieuwe apparatuur, antennes, kabels etc. Sommige providers laten de oude antennes zitten. Ze kunnen straks met een druk op deknop 4g 900mhz inschakelen, omdat de apparatuur alle technieken ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Inderdaad echt alles wordt vervangen. :)
1 cluster per 2 weken en 40-60 masten per week.
Ze hebben ook de mogelijkheid als ze willen om 4G+ te activeren.

Dat de prioriteit bij winst maken ligt komt doordat het een profit-organisatie is.
Maar tegelijkertijd proberen ze ook het beste voor hun klanten te bieden, door het netwerk te voorzien van het nieuwste apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

markiebiboy schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:15:
[...]

Bij alle providers ligt daar de prioriteit. Je kan veel zeggen over t-mob, maar ze zijn goed bezig met 2g/3g/4g ze vervangen alles door nieuwe apparatuur, antennes, kabels etc. Sommige providers laten de oude antennes zitten. Ze kunnen straks met een druk op deknop 4g 900mhz inschakelen, omdat de apparatuur alle technieken ondersteund.
Vanzelfsprekend, maar dit is raar gedrag natuurlijk ;) KPN en Vodafone willen ook winst maken maar die kunnen het op magische wijze wel realiseren? ;) Ze zijn lekker bezig nu met vervangen inderdaad, maar dat mag ook wel na dik tien jaar een netwerk te hebben gehad dat zowel qua dekking, capaciteit en betrouwbaarheid enorm achterliep op Vodafone en KPN (ze geven het ook zelf toe). Ze zetten voorlopig weer in op hoge frequenties (wel 3G900 erbij en volgend jaar ook 4G900) maar toch geef ik de voorkeur aan een netwerk op lage frequenties, zoals KPN en Vodafone. Als je dan niet direct naast een site woont dan kun je toch nog wel wat met het netwerk ;)
leroy98ecker schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:35:
Inderdaad echt alles wordt vervangen. :)
1 cluster per 2 weken en 40-60 masten per week.
Ze hebben ook de mogelijkheid als ze willen om 4G+ te activeren.

Dat de prioriteit bij winst maken ligt komt doordat het een profit-organisatie is.
Maar tegelijkertijd proberen ze ook het beste voor hun klanten te bieden, door het netwerk te voorzien van het nieuwste apparatuur.
Wat is het voordeel voor de klant dan dat alles wordt vervangen? KPN vervangt ook niet alles maar heeft toch een stevig netwerk hoor ;) Vodafone werkt ook een behoorlijke hoeveelheid sites af wekelijks, check het fast forward gedeelte van het forum maar dus daarin is T-Mobile niet uniek :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Dit zijn de voordelen (door de ogen van een klant)
- 4G 1800 tot wel 150 mbit/s
- Per juli 2015 4G 900 voor een betere dekking
- Alle locaties worden vervangen
- 3G 900 verbeterde 3G dekking

KPN hoeft niet alles te vervangen omdat zij de 800 MHz band in gebruik hebben. Hierdoor heb je ook maar 1,5x zo weinig masten nodig als T-Mobile met hun uitrol van 4G1800.

Ik zag het. Jammer dat T-Mobile dit niet zo laat weergeven. Vodafone gaat ook de goede kant op, laatst hadden ze ook de hele handel vervangen in mijn woonplaats.

Tegen de tijd dat heel Nederland 4G+ heeft is Zuid-Korea al begonnen met het uitrollen van 5G. :P

[ Voor 8% gewijzigd door leroy98ecker op 16-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
T-Mobile kan niet van de één op de andere dag GSM900 uitzetten. Dit moet worden uitgefaseerd en voldoende overal afgevangen door 3G900 en 2G1800 (voor mensen met 2G-only-telefoons). Vandaar eerst de hoge frequenties, aangevuld door de betere binnendekking met 3G900 totdat er ook 4G900 bij komt straks.

Sommige mensen met 2G-only-toestellen zullen helaas toch wel echt een minder goede dekking krijgen nadat het uitstaat, niks aan te doen... Kan je telefoon ook 3G dan is het verlies t.o.v. 2G verwaarloosbaar is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:47:
T-Mobile kan niet van de één op de andere dag GSM900 uitzetten. Dit moet worden uitgefaseerd en voldoende overal afgevangen door 3G900 en 2G1800 (voor mensen met 2G-only-telefoons). Vandaar eerst de hoge frequenties, aangevuld door de betere binnendekking met 3G900 totdat er ook 4G900 bij komt straks.

Sommige mensen met 2G-only-toestellen zullen helaas toch wel echt een minder goede dekking krijgen nadat het uitstaat, niks aan te doen... Kan je telefoon ook 3G dan is het verlies t.o.v. 2G verwaarloosbaar is mijn ervaring.
Hihi dan zit kassa en radar straks vol met klagende oma's met 2G telefoons. Dat beloofd nog wat hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zo erg zal het niet zijn hoor. Denk dat ze nog wat 2G1800 gaan toevoegen aan 3G-only-locaties, en dan zal de impact beperkt zijn. In veel locaties wordt er ook geen 2G900 gebruikt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

netblade

Sunrise

Ze passen vooral in de randstad GSM900 toe, daarbuiten is het veelal nog GSM1800.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vodafone heeft na de veiling ook hun GSM reguliere netwerk uit moeten zetten, omdat ze daarop niet of te weinig hadden geboden. Standaard GSM frequenties moesten het veld ruimen en daarvoor kwamen E-GSM frequenties in de plaats die niet door alle toestellen ondersteund worden. Juist de ouderen die al jaren een goedkoop telefoontje hebben liggen waren hiervan de dupe. Vodafone heeft volgens mij bijna niemand gehoord. Had je er wel last van, dan hielp Vodafone je uit de brand door een goedkope mobiel aan je te verkopen voor de volle prijs.

Geen kassa, geen radar uitzendingen. T-Mobile heeft het jaren met GSM1800 only gedaan. De E-GSM900 dekking van T-Mobile was slechts een aanvulling voor betere binnenhuisdekking in kantoren in steden. Die wordt nu door 3G900 dekking vervangen. Wie nu een GSM900/1800 only toestel heeft zal slechts op enkele plaatsen dekking binnen missen. De personen die nu nog zo'n toestel hebben, zijn nu juist niet de personen die heel erg veel met hun mobiel doen en dus ook vaak niet zo op de hoogte zijn van dekking. T-Mobile heeft nu gewone GSM frequenties gewonnen. Ik reken er echter op dat als GSM900 bij T-Mobile uit gaat, dat er geen haan naar kraait. In de randstad is het vervangende nieuwbouw T-Mobile netwerk super en merk je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
ucsdcom schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:38:
Vodafone heeft na de veiling ook hun GSM reguliere netwerk uit moeten zetten, omdat ze daarop niet of te weinig hadden geboden. Standaard GSM frequenties moesten het veld ruimen en daarvoor kwamen E-GSM frequenties in de plaats die niet door alle toestellen ondersteund worden. Juist de ouderen die al jaren een goedkoop telefoontje hebben liggen waren hiervan de dupe. Vodafone heeft volgens mij bijna niemand gehoord. Had je er wel last van, dan hielp Vodafone je uit de brand door een goedkope mobiel aan je te verkopen voor de volle prijs.
Er is niets uitgezet, er zijn slechts wat kanalen veranderd. EGSM wordt toch al sinds 1999 gebruikt toen KPN zijn ATF3 netwerk heeft uitgezet (ja, die wel). Serieus, hoeveel mensen zijn er met een telefoon ouder dan 15 jaar? Die zijn eenvoudig te compenseren door Vodafone maar dan moeten die zich, logischerwijs, wel melden.

Daarnaast, volgens mij gaat dit topic over T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Raider095 schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:24:
[...]

Er is niets uitgezet, er zijn slechts wat kanalen veranderd. EGSM wordt toch al sinds 1999 gebruikt toen KPN zijn ATF3 netwerk heeft uitgezet (ja, die wel). Serieus, hoeveel mensen zijn er met een telefoon ouder dan 15 jaar? Die zijn eenvoudig te compenseren door Vodafone maar dan moeten die zich, logischerwijs, wel melden.

Daarnaast, volgens mij gaat dit topic over T-Mobile?
Ik heb een GSM telefoon in gebruik uit 1992. Een Motorola 3200 http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_International_3200 Gebruik hem alleen bij gelegenheid. Accu;s worden zelfs nog nieuw verkocht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als je telefoon zo oud was dan was de accu waarschijnlijk ook al onbruikbaar slecht (veelal NiMH toen).

Verder is de reden dat je er niks van merkt inderdaad vooral dat mensen nu via 3G zullen bellen in nieuwbouwgebieden en steden. De enkeling met problemen op 2G zal vaak ook bellen met Ben of Simpel oid gok ik trouwens, en betreft mensen die niet zo veel bellen. Daarnaast kan T-Mobile bepaalde probleemgebeiden bijvoorbeeld nog even ontzien en LTE900 daar uitstellen totdat er bijv. meer GSM1800 is uitgerold (zoals ik al zei: als ze een paar UMTS2100-only punten ombouwen dan kom je al een heel end).

@markiebiboy: bij gelegenheid? Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:49:
Als je telefoon zo oud was dan was de accu waarschijnlijk ook al onbruikbaar slecht (veelal NiMH toen).

Verder is de reden dat je er niks van merkt inderdaad vooral dat mensen nu via 3G zullen bellen in nieuwbouwgebieden en steden. De enkeling met problemen op 2G zal vaak ook bellen met Ben of Simpel oid gok ik trouwens, en betreft mensen die niet zo veel bellen. Daarnaast kan T-Mobile bepaalde probleemgebeiden bijvoorbeeld nog even ontzien en LTE900 daar uitstellen totdat er bijv. meer GSM1800 is uitgerold (zoals ik al zei: als ze een paar UMTS2100-only punten ombouwen dan kom je al een heel end).

@markiebiboy: bij gelegenheid? Vertel!
http://www.vintagebrickphones.com/Shop.html

Deze man verkoopt nog NI-MH accu's voor dit toestel.

Bij gelegenheid, eigenlijk moet dat zijn zo af en toe eens. :-) Toestel werkt prima met KPN en T-Mobile. Met Vodafone is de pret over vanwege E-GSM.

Ben benieuwd wat KPN gaat doen met GSM 900 in de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door markiebiboy op 18-11-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
http://www.speedtest.net/my-result/a/1048692038 in Amersfoort. Prima snelheid.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Deze kwam ik laatst tegen op het forum van T-Mobile.
Dat zijn pas snelheden! :-)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/kszkj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leroy98ecker schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:01:
Deze kwam ik laatst tegen op het forum van T-Mobile.
Dat zijn pas snelheden! :-)
[afbeelding]
Haha van marketingmachine DennisAmeling zeker? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
MensionXL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:49:
[...]

Haha van marketingmachine DennisAmeling zeker? ;)
Jaja, uiteraard!! Haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Had er bij Vodafone al eentje met 190 oid langs zien komen trouwens :P

Verwijderd

Weet iemand hoe het staat met de uitrol van 4G het is erg rustig nu lijkt het ook op 4g masten

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, T-Mobile heeft de dekkingskaart al een tijd geen (grote) update meer gegeven. Ik denk dat bij de volgende update veel 3 maanden plannings steden erbij zitten.

• Joostje123
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:35:
Weet iemand hoe het staat met de uitrol van 4G het is erg rustig nu lijkt het ook op 4g masten
Kreeg gisteren mailtje dat ze volgende week in mijn regio werkzaamheden gaan uitvoeren.
Duurt van 24 november tot 7 december.

En binnen 2 weken na de werkzaamheden zal 4g actief zijn.

Gaat om regio stad Groningen.

Verwijderd

Ik ben benieuwd of ze Winsum gr ook meepakken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 18:40 ]

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 07:58
140 mbit/s? :o
Leg je je telefoon dan tegen de antenne aan ofzo? :p
Het zou theoretisch best wel kunnen, aangezien T-Mo's max 150 mbit is.
Echter houd je dan niet echt rekening met overhead, wat als ik mij niet vergis,
op kan lopen tot zo'n 25% onder bepaalde omstandigheden.

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
Deze snelheid had ik vanochtend in Arnhem. Mijn bestaande abonnement heeft nu nog een data limiet tot 14,4 Mbps. Een mooie stabiele snelheid om mee in te komen met het nieuwe 4G netwerk. Vanaf volgende week woensdag gaat m'n nieuwe 'stel samen’ abonnement (5GB) in. Ik ben benieuwd wat ik dan voor topsnelheden krijg gepresenteerd door T-Mobile.. :)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-nZQ924URsZQ/VG5sAeSW98I/AAAAAAAAA4A/GDCNPNbdIkU/w447-h794-no/IMG_0257.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Gijsj16 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:48:
Deze snelheid had ik vanochtend in Arnhem. Mijn bestaande abonnement heeft nu nog een data limiet tot 14,4 Mbps. Een mooie stabiele snelheid om mee in te komen met het nieuwe 4G netwerk. Vanaf volgende week woensdag gaat m'n nieuwe 'stel samen’ abonnement (5GB) in. Ik ben benieuwd wat ik dan voor topsnelheden krijg gepresenteerd door T-Mobile.. :)

[afbeelding]
Gijs, dit zijn kbits. Dus dit is 1.8Mbit. Dat is erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
markiebiboy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:13:
[...]

Gijs, dit zijn kbits. Dus dit is 1.8Mbit. Dat is erg weinig.
Nee, dat zijn kiloBytes, zie de hoofdletter B.
1836kB/s = 14688 kilobit/s = 14,34Mbit/s

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GAIAjohan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:23:
[...]

Precies, netjes tegen de cap aan ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
GAIAjohan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:23:
[...]

Heb ik weer, verkeerd gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vandaag even met Rootmetrics gereden van Amsterdam de A1 -> A30 -> A12 naar de Duitse grens.

Ervaringen, zoals ook op de dekkingskaart na te kijken is:
- Op een kleine whitespot bij Laren na is het hele stuk tussen Amsterdam en de afrit naar de noordelijke kop van de A30 met 4G gedekt, redelijk conform de dekkingskaart.
- Het kleine stukje dekking bij de Planken Wambuis / Arnhem Centrum afrit op de A12, net ten Westen van de aansluiting op de Zuidelijke A50, is niet dekkend.
- Bij Arnhem is het redelijk conform dekkingskaart.
- Aan de Oostkant van Arnhem, waar de dekking zou moeten stoppen volgens zowel de huidige dekkingskaart als de 3-maanden prognose, loopt de dekking echter nog een aardig eind door: Helemaal langs Duiven totaan de afrit Zevenaar.
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/B3EukFXIIAEhe7n.jpg

NB. Wel teleurstellend dat ik in Duitsland nog steeds geen 4G roaming had. Op het Telekom netwerk daardoor nog regelmatig terugval naar Edge op de autobahn. In Düsseldorf, de bestemming van vandaag, echter toch nog een goeie 200MB erdoorheen gejaagd op 3G dus ik zal niet te hard klagen.. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets over de planning voor 2015? En hoe is het nu gesteld met de activatie van edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Waarschijnlijk zal in december een nieuwe 3 maandelijkse planning uitkomen. EDGE is standaard geactiveerd in het omgebouwde gebied, ik heb echter weinig nieuwe gebieden gezien waar ze EDGE geactiveerd hebben, tenminste in mijn regio. Redelijk vlot na de aankondiging zijn er diverse masten op EDGE gezet, daarna niet veel nieuwe gebieden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:38
In de niet omgebouwde (4G) gebieden ben ik nog geen EDGE tegengekomen. Men zou dit voor het eind van het jaar afronden - dus misschien volgt er nog een eindsprint (ik weet ook niet of alle 900 en 1800 GSM masten geschikt zijn voor activatie van EDGE).

Als ik kijk naar de werkzaamheden dan is men druk bezig in de gebieden die nu op de planning staan (ook in Nijmegen is men nog masten aan het vervangen, al is in middels een groot deel van de stad voorzien van 4G dekking).

Ik zag ook werkzaamheden in Leeuwarden en Heerenveen, dus ik verwacht dat dit de eerst volgende gebieden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:34:
[...]

Dekkingsklacht is anders ;)
Heb telefonisch contact gehad, krijg 1 maand een kleine korting op m'n factuur. Maarja, het is de afgelopen maanden ook al en dus de komende maanden ook. Medewerkster gaf aan dat ik voor meer effect een contactformulier met de klacht ook in kon dienen via de website. Dan kijkt er een andere afdeling naar (geen dekkingsklacht). Dus gedaan ... nu anderhalve week wachten...
Heb inmiddels antwoord.:

Je geeft aan dat je op advies van mijn collega jouw klacht via het contactformulier kenbaar wil maken. Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat de internetsnelheid niet direct wordt aangepast zodra jouw bundel weer is aangevuld. Dit is een technische aanpassing waar we al een tijdje mee bezig zijn. Ongeacht dat het vervelend kan zijn voor klanten die al 100% van hun bundels hebben gebruikt, bestaat er geen speciale coulanceregeling voor. In principe ontvang je de juiste snelheid op de dag dat jouw bundels gereset worden, bij jou de 11e dag van de maand. Ik zie in mijn systeem dat mijn collega jou voor het ongemak uit coulance al 15 euro korting heeft gegeven op je eerstvolgende factuur. Ik kan je daarom voor dezelfde klacht niet nogmaals een aanbod uit coulance doen. Een hogere internetbundel voor dezelfde maandkosten is tevens geen optie. De coulance die mijn collega je heeft geboden is echt het maximale wat T-Mobile in dit geval aanbiedt. Ik wens jou nog een prettige dag.

Wat moet ik er nou mee...? Want het is elke maand, dat dit dus gebeurt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Steeffoon schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:24:
[...]

Heb inmiddels antwoord.:

Je geeft aan dat je op advies van mijn collega jouw klacht via het contactformulier kenbaar wil maken. Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat de internetsnelheid niet direct wordt aangepast zodra jouw bundel weer is aangevuld. Dit is een technische aanpassing waar we al een tijdje mee bezig zijn. Ongeacht dat het vervelend kan zijn voor klanten die al 100% van hun bundels hebben gebruikt, bestaat er geen speciale coulanceregeling voor. In principe ontvang je de juiste snelheid op de dag dat jouw bundels gereset worden, bij jou de 11e dag van de maand. Ik zie in mijn systeem dat mijn collega jou voor het ongemak uit coulance al 15 euro korting heeft gegeven op je eerstvolgende factuur. Ik kan je daarom voor dezelfde klacht niet nogmaals een aanbod uit coulance doen. Een hogere internetbundel voor dezelfde maandkosten is tevens geen optie. De coulance die mijn collega je heeft geboden is echt het maximale wat T-Mobile in dit geval aanbiedt. Ik wens jou nog een prettige dag.

Wat moet ik er nou mee...? Want het is elke maand, dat dit dus gebeurt. :?
Wat een idioterie. Bij KPN werkt dat ook goed.
Je moet krijgen waar je voor betaald. Anders naar Kassa of Radar gaan! Je bent vast niet de enige!
Vind hun reactie ook een dooddoener. Zij hebben de zaakjes niet goed op orde en schuiven het op jou af. Ze doen alsof je blij moet zijn met 15 euro coulance en niet meer mag verwachten.

Hoelang duurt het voordat je je snelheid weer terug hebt?

[ Voor 26% gewijzigd door markiebiboy op 25-11-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

markiebiboy schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:07:
[...]

Wat een idioterie. Bij KPN werkt dat ook goed.
Je moet krijgen waar je voor betaald. Anders naar Kassa of Radar gaan! Je bent vast niet de enige!
Vind hun reactie ook een dooddoener. Zij hebben de zaakjes niet goed op orde en schuiven het op jou af. Ze doen alsof je blij moet zijn met 15 euro coulance en niet meer mag verwachten.

Hoelang duurt het voordat je je snelheid weer terug hebt?
Wel mee eens idd. Kan gerust 12-24 uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Steeffoon schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:41:
[...]

Wel mee eens idd. Kan gerust 12-24 uur duren
Dat is aardig lang. Met die 64Kbit is niet te werken. Das zo traag als dikke st****.
Ik mag toch hopen dat ze dit vlug zullen aanpassen en achterliggende systemen updaten. Als ze het netwerk vernieuwen moeten ze geen billingsystemen uit het jaar kruik gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

markiebiboy schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:44:
[...]

Dat is aardig lang. Met die 64Kbit is niet te werken. Das zo traag als dikke st****.
Ik mag toch hopen dat ze dit vlug zullen aanpassen en achterliggende systemen updaten. Als ze het netwerk vernieuwen moeten ze geen billingsystemen uit het jaar kruik gebruiken.
Ja precies, dat is inderdaad het probleem waar ik tegenaan loop:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Hé hé.
De dekkingskaart is geupdated! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2n9m7gw.png

[ Voor 4% gewijzigd door leroy98ecker op 28-11-2014 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
leroy98ecker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 06:49:
Hé hé.
De dekkingskaart is geupdated! _/-\o_
[afbeelding]
Dekkingskaarten kloppen maar gedeeltelijk, zeker de details (gebieden tussen paars en geel).
Kan het weten, heb er bijna 12 jaar gewerkt.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jur gen schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:47:
[...]

Dekkingskaarten kloppen maar gedeeltelijk, zeker de details (gebieden tussen paars en geel).
Kan het weten, heb er bijna 12 jaar gewerkt.
Haha ja alle providers zijn iets te optimistisch hiermee ;) Heb je nog meer leuke weetjes? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of ze nu de olievlek methode gaan toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:50:
Nou nou, schiet op zeg.

Voor mij komen ze te laat, ik stap (na 8 jaar) per januari over. Wat een flutbedrijf.
Naar wie stap je over? Het nieuwe 3G/4G netwerk van T-mobile is super. Ook 3G op de 900Mhz is plezierig. Op plekken waar ik eerst GPRS had heb ik nu 3G 900.

Vanaf de zomer gaan ze 4G 900 Toepassen. Dit naast de landelijke 1800Mhz. Aangezien T-Mobile alle 4800 installaties zal vervangen durf ik te stellen dat als ze helemaal klaar zijn met de ombouw het beste en snelste netwerk zullen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen in de nieuwe dekkingsgebied met 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:37:
Hoe zijn de ervaringen in de nieuwe dekkingsgebied met 4g
Mijn ervaringen zijn positief. Zie mijn eerdere reactie.

check twitter voor speedtesten van mensen: https://twitter.com/hashtag/4Gmax

[ Voor 14% gewijzigd door markiebiboy op 29-11-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markiebiboy schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:51:
[...]
Naar wie stap je over? Het nieuwe 3G/4G netwerk van T-mobile is super. Ook 3G op de 900Mhz is plezierig. Op plekken waar ik eerst GPRS had heb ik nu 3G 900.

Vanaf de zomer gaan ze 4G 900 Toepassen. Dit naast de landelijke 1800Mhz. Aangezien T-Mobile alle 4800 installaties zal vervangen durf ik te stellen dat als ze helemaal klaar zijn met de ombouw het beste en snelste netwerk zullen hebben!
...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Als het goed is wordt in Maastricht e.o. in December 4G geactiveerd. Is inderdaad jammer om te zien dat Limburg meestal wordt overgeslagen door de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:02:
Als het goed is wordt in Maastricht e.o. in December 4G geactiveerd. Is inderdaad jammer om te zien dat Limburg meestal wordt overgeslagen door de providers.
Probleem is dat ik net buiten dat gebied val. Ik ga een jaar KPN'en, bevalt het niet, kom ik wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:26:
[...]

Ik stap over naar HI. En dan gewoon uit principe. Als T-mobile geeneens dezelfde aanbieding kan doen als bij KPN dan is de keus zo gemaakt. Uit eigen ervaring weet ik dat KPN hier ook heel snel is en dat is voor mij voldoende om over te gaan (+ ik betaal ook nog eens minder).

Daarnaast zie ik dat de komende drie maanden wederom niks in Limburg erbij komt (die 3 maanden planning van Maastricht e.o. staat al 6 maanden op die kaart. Geloofwaardigheid is weg.
KPN heeft qua 4G goede dekking. Alleen hoop ik dat ze in grote plaatsen snel 1800Mhz zullen bijzetten.
Qua snelheid is T-Mobile in de omgebouwde gebieden wel de winnaar. Ik heb snelheden voorbij zien komen op de twitter van mensen van meer dan 120Mbit. Met HI/KPN ben ik nooit boven de 50Mbit uitgekomen. Meestal zit het tussen de 30 en 50 Mbit. Afhankelijk van de locatie en tijd van de dag.
Ik ben tot de zomer gebonden aan mijn contract. Ik ben heel erg benieuwd wat T-mob gaat doen, want heb het idee dat ze wel eens de beste van NL kunnen worden. Ze bouwen alles om en zijn erg fijnmazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ach ja die snelheden boeien me echt geen drol.
Zolang de dekking kut blijft stap ik na mijn 2 jaar weer direct over van tmobile.
Had qua dekking toch echt veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:38
Snelheid is in zoverre belangrijk dat het ook iets zegt over de ingezette bandbreedte. T-Mobile heeft op 1800MHz een dubbele bandbreedte t.o. 800MHz van KPN, Vodafone, Tele2. Daarnaast zijn de cellen op 1800MHz kleiner. Dit heeft tot gevolg dat de capaciteit van T-Mobile fors hoger is en dat je dus veel minder snel last van drukte zal hebben.

Maar zonder dekking heb je daar weinig aan.

Ik las dat iemand schreeft dat Zuid Limburg al een half jaar op de kaart staat, maar dat is toch pas echt sinds een dikke 3 maanden, en op de nieuwe kaart voor de komende 3 maanden staan locaties van december t/m maart (dus eigenlijk 4 maanden). Zuid-Limburg staat al langer voor december, maar wel spijtig dat daar in Q1 2015 geen uitbreiding bij komt (wel zullen er dan nog wat gaten worden gedicht).

Helaas schuift men ook nog al eens met de 3 mnd planning. Locaties die eerst voor oktober stonden, waren in oktober weer verdwenen van de planning (niet van de kaart) en staan nu op januari (en zo zijn er nog meer voorbeelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De dekkingsstrijd die Vodafone probeert te voeren na het bereiken van landelijke dekking door KPN lijkt ook invloed te hebben op de keuzes die T-Mobile maakt. T-Mobile lijkt nu sterker in te zetten op het bedekken van zoveel mogelijk procent van de bevolking, terwijl ze eerder per regio goede en nagenoeg volledige dekking aanboden.

Ook zie je dat er in de nieuw omgebouwde gebieden eerst een gatenkaas dekking uitgeroldvwordt. De gaten worden in de maanden die volgen dan langzaamaan opgelost, terwijl ervalweer in de volgende stad gebouwd wordt. Blijkbaar pakken ze eerst de makkelijke masten, waar al glasvezel is. Wat ook zou kunnen: ze bouwen weldegelijk alle masten in een gebied om, maar activeren nog niet overal 4G. Is er iemand die hier meer over kan zeggen? Een hele regio ombouwen en dan masten waar nog iets ontbreekt later op afstand activeren lijkt mij wel een goede optie. Dan huur je hijskranen voor die regio, hijst alles de daken op en ag, sluit aan wat aan te sluiten is en de rest gebeurt op afstand. En je team rolt door naar de volgende regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Inktvlek? lijkt er meer op dat ze met ecoline aan het spelen zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
ucsdcom schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:13:
De dekkingsstrijd die Vodafone probeert te voeren na het bereiken van landelijke dekking door KPN lijkt ook invloed te hebben op de keuzes die T-Mobile maakt. T-Mobile lijkt nu sterker in te zetten op het bedekken van zoveel mogelijk procent van de bevolking, terwijl ze eerder per regio goede en nagenoeg volledige dekking aanboden.

Ook zie je dat er in de nieuw omgebouwde gebieden eerst een gatenkaas dekking uitgeroldvwordt. De gaten worden in de maanden die volgen dan langzaamaan opgelost, terwijl ervalweer in de volgende stad gebouwd wordt. Blijkbaar pakken ze eerst de makkelijke masten, waar al glasvezel is. Wat ook zou kunnen: ze bouwen weldegelijk alle masten in een gebied om, maar activeren nog niet overal 4G. Is er iemand die hier meer over kan zeggen? Een hele regio ombouwen en dan masten waar nog iets ontbreekt later op afstand activeren lijkt mij wel een goede optie. Dan huur je hijskranen voor die regio, hijst alles de daken op en ag, sluit aan wat aan te sluiten is en de rest gebeurt op afstand. En je team rolt door naar de volgende regio.
Allebei kloppen ze. Soms kan het vookomen dat de eigenaar niet op de afgesproken tijd komt opdagen met de sleutel. Of de werkzaamheden lopen uit op een bepaalde locatie. Dus moet deze later weer ingepland worden.
Ze proberen alle masten te pakken. Per week worden er 40-60 masten vervangen en per 2 weken 1 cluster. Op sommige plekken kunnen sommige masten nog niet geactiveerd worden doordat een cluster te vol zit, de mast zelf is al wel vervangen, maar dan wordt op een later moment 4G geactiveerd wanneer er een cluster vrij is. De prio ligt nu bij steden en bereikbaarheid op grote wegen. Kijk maar op het twitter account van de webcare van T-Mobile. Daar is laatst een foto op gezet met: Groningen we komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
leroy98ecker schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 06:57:
[...]

Allebei kloppen ze. Soms kan het vookomen dat de eigenaar niet op de afgesproken tijd komt opdagen met de sleutel. Of de werkzaamheden lopen uit op een bepaalde locatie. Dus moet deze later weer ingepland worden.
Ze proberen alle masten te pakken. Per week worden er 40-60 masten vervangen en per 2 weken 1 cluster. Op sommige plekken kunnen sommige masten nog niet geactiveerd worden doordat een cluster te vol zit, de mast zelf is al wel vervangen, maar dan wordt op een later moment 4G geactiveerd wanneer er een cluster vrij is. De prio ligt nu bij steden en bereikbaarheid op grote wegen. Kijk maar op het twitter account van de webcare van T-Mobile. Daar is laatst een foto op gezet met: Groningen we komen eraan.
De eerste masten zijn vervangen vorige week in Groningen werkzaamheden vinden nog tot 7 december plaats. Daarna duurt het nog 2 weken voordat ze geactiveerd zijn.
Dus 4g voor de kerst (in eerste instantie werd helaas wel eerste half jaar van 2014 belooft voor Groningen)

[ Voor 9% gewijzigd door Joostje123 op 02-12-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wonderen de wereld nog niet uit. Ze hebben me terug gebeld met 'An offer I could not refuse'. Ik zit dus nog even bij T-Mobile. Nu hopen dat ze opschieten met die 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben ze je spontaan teruggebeld of heb je hier nog iets aan moeten doen?

Thuis is misschien nog wel de plaats waar je voorlopig wel zonder 4G kan tijdesns de uitbouw. 3G op de 900 band moet je daar goed bereikbaar kunnen houden als je aan de rand van het ombouwgebied zit. Trouwens: mocht je straks 1 blokje 4G kunnen ontvangen, dan heb jevmeteen al een stabiele verbinding met goede snelheis bij T-Mobile. Anders kan je hopelijk op 3G-900 meeliften uit het omgebouwde gebied (ditvreikt verder dan 4G-1800).

Je zal vermoedelijk nog wel even zonder 4G zitten thuis, maar zodra je richting Maastricht gaat heb je meteen volle bak 4G. Vermoedelijk komen in de volgende fase de wat grotere steden in het noorden en zuiden wel aan bod. Assen, Heerenveen, Veghel/Uden en vermoedelijk dan ook uitbreidingen bij jou in de buurt. Reken erop dat je dan zo 4 tot 5 maanden verder bent, omdat ze net pas hun nieuwe 3 maanden planning geupdate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hun hebben mij gebeld.

De 4g dekking zal helaas niet reiken tot aan mijn woonplaats. Hopelijk zal mijn werk (wifi aanwezig dus niet noodzakelijk) maar vooral het Roda JC stadion wel net haalbaar zijn, want daar is met wedstrijden niet te doen. Alhoewel op het kaartje het net niet lijkt te halen (Stadion is gele ster). Maar goed, wat je niet hebt kun je niet missen, nieuwsgierig zijn we wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/47a52c87f2d9d0fbd039c23c53835db8.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
4G is nu beschikbaar in Maastricht, heb nu net een e-mail gehad. Ook staat er naar een herstart van mijn iPhone 6, 4G in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt 3g 900 ook meteen geactiveerd in het omgebouwde gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, 3G900 volgt meestal enkele weken later. Er moet nl. met de bestaande frequenties geschoven worden, vandaar dat het wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakedTea schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:29:
4G is nu beschikbaar in Maastricht, heb nu net een e-mail gehad. Ook staat er naar een herstart van mijn iPhone 6, 4G in het scherm.
Dan zou theoretisch Vaals/Simpelveld ook actief moeten zijn? Ik ga straks eens een rondje maken richting die kant, kijken of we iets opvangen. Heb je al iets van snelheden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
TweakedTea schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:29:
Fijn, speedtestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Momenteel op stage geen 4G meer, misschien zijn ze aan het testen? Gaat voornamelijk om het gebied rond UMC Maastricht.

*Edit* Zit aan de rand van het gebied, soms wel soms niet, maar het is actief :9

[ Voor 26% gewijzigd door TweakedTea op 03-12-2014 09:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes