Interessant artikel : http://www.gsmhelpdesk.nl...gbaar-door-overname-tele2
Had dit zelf ook al gelezen, er zit best wel wat in dat dit de strategie van T-Mobile al in het begin was geweest, van Tele2 idem dito.
Mooi artikel maar ik denk dat dit niet zo gaat werken.. Waarschijnlijk zullen ze gewoon frequenties moeten inleveren en nemen ze dus eigenlijk alleen klanten over(nieuws: Ministerie gaat Telfort-frequenties opnieuw uitgeven. Als dit dan al mag, want vergelijkbare fusies zijn achteraf toch minder mooi geworden dan de EC had gehoopt(iets met een ezel).
Betekent dit nu ook dat ik mijn abonnement vroegtijdig kan beeindigen?
Sowieso niet tot mid-2018CamelNLD schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:20:
Nightshadow
Tele2 heeft een volledig eigen netwerk, maar maakt in veel gevallen gebruik van de antennes van T-Mobile, al hebben ze ook sites met eigen antennes en zelfs eigen masten. Dus het is niet zo eenvoudig als je denkt, ze kunnen (en zullen) de apparatuur van Tele2 niet zomaar in hun eigen netwerk integreren...jongetje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:17:
Ze deelden volgens mij al apparatuur en zendmasten dus wat dat betreft zou het technisch eenvoudig(er) moeten zijn.
Dat kan alleen als de voorwaarden veranderen (in je nadeel).CamelNLD schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:20:
Heeft Vodafone ook de frequenties die Ziggo/UPC had moeten inleveren?
Ik hoop toch echt niet dat T-mobile de 800 of 2600 moet inleveren, dat is nu net het enige positieve aan deze merge
Ik hoop toch echt niet dat T-mobile de 800 of 2600 moet inleveren, dat is nu net het enige positieve aan deze merge
Dit versterkt T-Mobile wel aanzienlijk. Toch heeft dit volgens mij wel het gevolg dat de prijzen zullen stijgen.
< dit stukje webruimte is te huur >
Maar als het klopt wat je het en der leest dat Tele2 als merknaam blijft bestaan.. is het dan niet gewoon een KPN en Hi/telfort situatie? De organisatie erachter is dan wel T-mobile maar alleen de onderliggende labels verschillen. Zeg maar zoals je ook vier grote zorgverzekeraars hebt en toch 100 labels om uit te kiezen.
Ben dus benieuwd in hoeverre er echt wat gaat veranderen. Ik zou het mooi vinden als T-mobile de Tele 2 licenties niet hoeft terug te geven zodat ze wat meer allround zijn qua frequenties. En wie weet mogen Tele 2 klanten net zoals toen KPN de stekker uit Hi trok hun contract gewoon uitzitten. En ze kregen zelfs een voorstel om het om te zetten in een KPN contract met verdubbeling van je huidige hoeveelheid belminuten/sms/internet.
Tuurlijk is de kans groot dat T-mobile begin 2019 zodra alles achter de rug is de prijzen zal doen stijgen, waarna KPN en Vodafone gewoon volgen. Niks prijsafspraken afstemmen maar elkaar na-apen mag gewoon. Maar ik moet het nog zien gebeuren.
Ben dus benieuwd in hoeverre er echt wat gaat veranderen. Ik zou het mooi vinden als T-mobile de Tele 2 licenties niet hoeft terug te geven zodat ze wat meer allround zijn qua frequenties. En wie weet mogen Tele 2 klanten net zoals toen KPN de stekker uit Hi trok hun contract gewoon uitzitten. En ze kregen zelfs een voorstel om het om te zetten in een KPN contract met verdubbeling van je huidige hoeveelheid belminuten/sms/internet.
Tuurlijk is de kans groot dat T-mobile begin 2019 zodra alles achter de rug is de prijzen zal doen stijgen, waarna KPN en Vodafone gewoon volgen. Niks prijsafspraken afstemmen maar elkaar na-apen mag gewoon. Maar ik moet het nog zien gebeuren.
Ik kan nu mijn abonnement verlengen bij T-mobile maar zit sterk te twijfelen om nu bij Tele2 iets af te sluiten omdat het veel goedkoper is.
In theorie zou ik dan dus over een half jaar toch weer terug bij T-mobile komen maar dan met Tele2 prijs.
Of denk ik totaal verkeerd?
In theorie zou ik dan dus over een half jaar toch weer terug bij T-mobile komen maar dan met Tele2 prijs.
Ligt hier toch weer beetje anders KPN kocht Telfort en werd 100% eigenaar en verder niets. T-Mobile wordt ook 100% eigenaar van Tele2 NL maar verschil hier is weer dat Tele2 groep een 25% aandeel krijgt met bijbehorende zeggenschap.Joosie200 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:49:
Maar als het klopt wat je het en der leest dat Tele2 als merknaam blijft bestaan.. is het dan niet gewoon een KPN en Hi/telfort situatie? De organisatie erachter is dan wel T-mobile maar alleen de onderliggende labels verschillen. Zeg maar zoals je ook vier grote zorgverzekeraars hebt en toch 100 labels om uit te kiezen.
quote]vinno86 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:57:
Ik kan nu mijn abonnement verlengen bij T-mobile maar zit sterk te twijfelen om nu bij Tele2 iets af te sluiten omdat het veel goedkoper is.
[/quote]
Dat denk je helemaal verkeerd, als de toestemming er is kan er pas begonnen worden met bekijken hoe de netwerken in elkaar te schuiven. Tele2 en T-Mobile verwachten de toestemming pas in de tweede half van 2018.
Dat in elkaar schuiven is best wel complex vergeet niet dat Tele2 naast een 4G netwerk ook een uitgebreid vast netwerk heeft waar ze veel zakelijke klanten mee bedienen. En dat netwerk zit helemaal verstrengeld met het 4G netwerk. Dat kan best nog wel eens lang gaan duren. Dit is een andere situatie toen T-Mobile NL Orange NL kocht en daar alle klanten in de T-Mobile systemen schoof en daarna het Orange NL netwerk vrij eenvoudig kon uitzetten(simplistisch gezegd natuurlijk).
Antenne en masten malloot
Dat soort dingen kunnen inderdaad lang gaan duren.
Toen Telefonica Eplus Duitsland overgenomen heeft in 2014 hadden ze verwacht dat in 2015 klanten van O2 en Eplus beide netwerken konden gebruiken... Maar ik destijds als Eplus klant kon pas begin 2016 roamen op de Eplus netwerk, en pas sinds kort hebben ze alles samen gevoegd en de Eplus merk uitgedaan.
Toen Telefonica Eplus Duitsland overgenomen heeft in 2014 hadden ze verwacht dat in 2015 klanten van O2 en Eplus beide netwerken konden gebruiken... Maar ik destijds als Eplus klant kon pas begin 2016 roamen op de Eplus netwerk, en pas sinds kort hebben ze alles samen gevoegd en de Eplus merk uitgedaan.
Maar Tele 2 biedt nu al roaming op 2G/3G via T-Mobile. Die netten zijn al behoorlijk gekoppeld dan denk ik. Misschien is 4G roaming dan ook wel vrij makkelijk.
Wel interessant wordt de mastapperatuurkwestie. Werkt dat makkelikk samen? Of is die flexibile techmologie van T-Mobile ook al geschikt voor 800 en 2600? Moeten ze dan misschien nog bij de masten stekker omsteken en de Tele 2 spullen meenemen.
Wel interessant wordt de mastapperatuurkwestie. Werkt dat makkelikk samen? Of is die flexibile techmologie van T-Mobile ook al geschikt voor 800 en 2600? Moeten ze dan misschien nog bij de masten stekker omsteken en de Tele 2 spullen meenemen.
Sommige sites van Tele2 zullen wel wat dekkingsgaten van Tmobile kunnen oplossen... :-)
al mogen ze vast nu niet alvast roaming aanzetten voor elkaars netwerken
al mogen ze vast nu niet alvast roaming aanzetten voor elkaars netwerken

404 Signature not found
Voor roaming heb je geen fysieke koppeling nodig hoor.Schrudde schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:48:
Maar Tele 2 biedt nu al roaming op 2G/3G via T-Mobile. Die netten zijn al behoorlijk gekoppeld dan denk ik. Misschien is 4G roaming dan ook wel vrij makkelijk.
Nee werkt niet samen. Ik ga er vanuit -net als met Orange- dat het volledige netwerk van Tele2 wordt afgebroken en wellicht een aantal opstelpunten over wordt genomen, de interessante locaties waar Tele2 zelf heeft gebouwd, waar T-Mobile dus niet staat. Dat gebeurde met de ontmanteling van het Orange netwerk idem. Alle apparatuur is verwijderd en de interessante locaties zijn overgenomen. Soms heeft T-Mobile zelfs eigen opstelpunten laten vervallen omdat een ex-Orange site net strategischer was.Schrudde schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:48:
Iemand had het hier over teruggeven van frequentieruimte na fusie. Dat is in ieder geval niet gebeurd bij Ziggo+Vodafone. Vodafone gebruikt nu al Ziggo-frequenties (20 MHz gepaard 2600-spectrum) in haar netwerk waardoor ze op een aantal locaties 800+1800+2600 live hebben met totaal 50 MHz (= max 425 Mbps).
Verder:
T-Mobile heeft: 10@800, 15@900, 30@1800, 20@2100, 25@2600F, 25@2600T. (incl. Tele2)
KPN heeft: 10@800, 10@900, 20@1800, 20@2100, 10@2600F, 30@2600T
Vodafone heeft: 10@800, 10@900, 20@1800, 20@2100, 30@2600F (incl. Ziggo, gebruiken ze nu al)
T-Mobile heeft dus 25 MHz aan lage ruimte en 75 + 25 MHz aan hoge ruimte (FDD + TDD).
KPN heeft 20 MHz aan lage ruimte en 50 + 30 MHz aan hoge ruimte (FDD + TDD).
Vodafone heeft 20 MHz aan lage ruimte en 70 MHz aan hoge ruimte (FDD).
Om een eerlijke inschatting te maken van de waarde van de TDD-ruimte zou je die eigenlijk door 2 moeten delen, aangezien deze ruimte ook maar "half" is. Afhankelijk van hoe hij wordt ingezet is hij meer of minder effectief (als puur downlink in CA effectiever dan wanneer handsets er ook op zitten te toeteren, maar in het eerste geval kan hij een door packet storm overbelast netwerk niet ontzettend ontlasten).
Daarnaast hebben alle partijen nog stukjes ongepaarde 1900 MHz-frequentieruimte. T-Mobile heeft hier vooral een flinke hap van 15 + 10 MHz, kan nuttig zijn voor CA wellicht ooit. Nu niet meegenomen in de vergelijking hierboven omdat er volgens mij nu ook nog weinig apparatuur is die het ondersteunt, kan tuurlijk veranderen!
T-Mobile heeft dus inderdaad wel de beste kaarten na deze fusie, maar zo overdreven goed zijn ze ook alweer niet, zeker als je bedenkt dat T-Mobile en Tele2 wel onbeperkt internet aanbieden en KPN en Vodafone niet, per klant gaat het redelijk gelijk op denk ik dus. Ik denk dat het speelveld redelijk gelijk is.
Ben het er niet echt mee eens.
Dit is onzin: KPN en Vodafone hebben ergens rond de 4200 stuks elk, T-Mobile zit tegen de 4800 met vaak veel minder en lagere locaties. Ik denk dat dat ongeveer maakt dat ze qua locaties gelijk zijn.Het mobiele netwerk van T-Mobile telt momenteel al meer antennes dan het aantal antennes dat KPN en Vodafone samen hebben.
Verder:
T-Mobile heeft: 10@800, 15@900, 30@1800, 20@2100, 25@2600F, 25@2600T. (incl. Tele2)
KPN heeft: 10@800, 10@900, 20@1800, 20@2100, 10@2600F, 30@2600T
Vodafone heeft: 10@800, 10@900, 20@1800, 20@2100, 30@2600F (incl. Ziggo, gebruiken ze nu al)
T-Mobile heeft dus 25 MHz aan lage ruimte en 75 + 25 MHz aan hoge ruimte (FDD + TDD).
KPN heeft 20 MHz aan lage ruimte en 50 + 30 MHz aan hoge ruimte (FDD + TDD).
Vodafone heeft 20 MHz aan lage ruimte en 70 MHz aan hoge ruimte (FDD).
Om een eerlijke inschatting te maken van de waarde van de TDD-ruimte zou je die eigenlijk door 2 moeten delen, aangezien deze ruimte ook maar "half" is. Afhankelijk van hoe hij wordt ingezet is hij meer of minder effectief (als puur downlink in CA effectiever dan wanneer handsets er ook op zitten te toeteren, maar in het eerste geval kan hij een door packet storm overbelast netwerk niet ontzettend ontlasten).
Daarnaast hebben alle partijen nog stukjes ongepaarde 1900 MHz-frequentieruimte. T-Mobile heeft hier vooral een flinke hap van 15 + 10 MHz, kan nuttig zijn voor CA wellicht ooit. Nu niet meegenomen in de vergelijking hierboven omdat er volgens mij nu ook nog weinig apparatuur is die het ondersteunt, kan tuurlijk veranderen!
T-Mobile heeft dus inderdaad wel de beste kaarten na deze fusie, maar zo overdreven goed zijn ze ook alweer niet, zeker als je bedenkt dat T-Mobile en Tele2 wel onbeperkt internet aanbieden en KPN en Vodafone niet, per klant gaat het redelijk gelijk op denk ik dus. Ik denk dat het speelveld redelijk gelijk is.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Als dit met tele2 doorgaat, Hebben we dan ook ongeveer overal 4ca? (800+1800+2100+2600) en zou 5ca mogelijk zijn met de toekomstige banden van T-Mobile?
[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 17-12-2017 09:34 ]
4ca kon al met hun 900/1800/2100/2600.Op 2600 hadden ze ook iewat ruimte fdd. En nog meer TDD maar dat combineert vaak minder gelijktijdig.
@Raider095
Ik bedoel met koppeling dat het al goed samen kan werken omdat n aanzienlijk deel van het Tele2verkeer nu al via T-mobile loopt. Die koppeling zal nu wel met een minimum delay en minimum aan fails lopen.
Maar fysiek gekoppeld zijn ze zeker wel. Dat zijn eigenlijk alle netten ter wereld al. Uiteindelijk zit t met glasvezels aan elkaar vast.
@Raider095
Ik bedoel met koppeling dat het al goed samen kan werken omdat n aanzienlijk deel van het Tele2verkeer nu al via T-mobile loopt. Die koppeling zal nu wel met een minimum delay en minimum aan fails lopen.
Maar fysiek gekoppeld zijn ze zeker wel. Dat zijn eigenlijk alle netten ter wereld al. Uiteindelijk zit t met glasvezels aan elkaar vast.
[ Voor 64% gewijzigd door Schrudde op 17-12-2017 10:52 ]
Dat koppelen zijn een paar drukken op de knop en kan met elk netwerk. Laat ik het anders zeggen, ze hebben weliswaar een verregaande samenwerking (roaming), maar ze zijn net zo fysiek gekoppeld als KPN en Vodafone dat zijn. Hun samenwerking heeft dus geen voordeel waar het zou gaan om het 'koppelen' van de Tele2 apparatuur aan het T-Mobile netwerk. Dat gaat simpelweg niet en ze kunnen dus uitsluitend hun voordeel halen uit bepaalde Tele2 locaties waar T-Mobile zelf nog niet staat.Schrudde schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:31:
Telfort gebruikte exact dezelfde netwerkapparatuur als Vodafone. Een overname door Vodafone lag wellicht meer voor de hand dan door KPN, die het uiteindelijk toch heeft overgenomen. Bij zo'n overname gaat het dan ook vooral om het marktaandeel, niet om technische aspecten, die zijn echt volstrekt irrelevant
Inderdaad een bijzonder (roze) gekleurd artikel, overduidelijk geschreven door iemand met 1 hand (en de ander dik in de T-Mobile pap)Sorcerer8472 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:12:
Dit is onzin: KPN en Vodafone hebben ergens rond de 4200 stuks elk, T-Mobile zit tegen de 4800 met vaak veel minder en lagere locaties. Ik denk dat dat ongeveer maakt dat ze qua locaties gelijk zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Raider095 op 17-12-2017 12:55 ]
Antwoord van het Antennebureau T-Mobile heeft elke maand netjes de gegevens gestuurd maar dat ging steeds mis ook nu 3G 4G update van 2G ontbreken er nog een aantal die komen in update jan er weer bijThe_Wireless_Guy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:18:
[...]
Dan is T-Mobile wel laat want volgens mij liep de vorige update tot en met 27 september het is inmiddels 17 november. Of heeft T-Mobile tussen 27 september en 15 oktober geen aanpassingen gedaan zodat ze nog steeds aan de verplichting voldoen om binnen 30 dagen aanpassingen te melden. Waarom is de update frequentie bij T-Mobile zo onregelmatig?
in Driebergen bij bedrijven terrein site kan nog geen 900mhz aan kunnen ook zijn er 2 enkele sector sites zij hebben 1800, 2100mhz ten noordoosten van Driebergen is een hoogspanningsmast omgebouwd daar nog geen 4G900 maar al wel 3G900krakendmodem schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:37:
[...]
Nou, mijn werkgever is onlangs overgestapt van KPN naar Tmobile. Laat ik zeggen dat Tmobile op sommige plekken nog wel wat te doen heeft. Sommige gebruikers hebben namelijk binnen en buiten geen bereik, waar ze dat met KPN wel hadden. En dat is dan in een dorp/stad.
Het regent klachten momenteel over de dekking en dat er nog wat startup probleempjes zijn zoals doorschakelen en voicemail.
Sommige locaties dient zelfs een indoor oplossing te worden gerealiseerd, waar dat met KPN niet nodig was. Hier is de enthousiasme inmiddels wel wat afgenomen.
Plaatsen door het hele land, Van Brabant tot Friesland.
Driebergen, Amsterdam, etc. Ik krijg dagelijks gebruikers aan de lijn die met KPN op die plekken die problemen niet hadden. Ben nu niet op mijn werk, maar zal straks eens inloggen en kijken welke locaties dit waren. In ieder geval gaat Tmobile bij sommige locaties indoor dekking realiseren door indoor antennes op te hangen.
Laat ik nu net in het Noorden wonenEn in de regio met de (grote) lichte vlekken.
Daarom zit ik zelf (nog) wel bij KPN. Die doen het nog wel een stukje beter daar, zeker in de omgeving die op de kaart zichtbaar zijn.
Maar ook qua andere voorzieningen is het Noorden wat achtergesteld
Ook in Amsterdam zijn hier daar nog sites die 900mhz nog niet aan kunnen van wegen de antenne's
Ik ben toch wel erg benieuwd welke locaties dat zijn, Trouwens wel mooi dat T-Mobile het gaat oplossen op een aantal plaatsen
In het noorden zijn ook veel hoogspanningsmasten omgebouwducsdcom schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:47:
[...]
Meld ze op hun dekkingskaart, je hebt nu naast de indoor antennes zeker ook kans dat er nog verdere uitbreidingen kunnen komen, mits er meer klanten kunnen profiteren natuurlijk.
Onderstaand het plaatje met de uitbreidingen voor de komende 3 maanden in het bij T-Mobile tot nu toe meest “achtergestelde” gebied wat dekking betreft: het noorden:
[afbeelding]
Opvallend vind ik verder bij T-Mobile de gaten in de buurt van vooral door veel Duitsers bezochte badplaatsen, zoals bij Bloemendaal, Ouddorp etc. Ik hoop ook voor Nederlandse badgasten dat ze daar nog een stap kunnen maken.
Friesland 5 (6)omgebouwd Wirdum mogelijk ook omgebouwd en 12 (11)niet omgebouwde masten
Groningen 9 omgebouwd en 5 niet omgebouwde masten
Drenthe 4 omgebouwd en 6 niet omgebouwde masten
Overijssel 6 omgebouwd en 16 niet omgebouwde masten
Flevoland 4 omgebouwd en 15 niet omgebouwde masten
Gelderland 8 omgebouwd en 37 niet omgebouwde masten
Noord-Brabant 13 omgebouwd en 40 niet omgebouwde masten
Limburg 7 omgebouwd en 15 niet omgebouwde masten
Noord-Holland 7 omgebouwd en 28 niet omgebouwde masten
Utrecht 4 omgebouwd en 15 niet omgebouwde masten
Zuid-Holland 8 omgebouwd en 27 niet omgebouwde masten
Zeeland 1 omgebouwd en 9 niet omgebouwde masten
Totaal 224 niet omgebouwde masten
ook zijn er dekkings gaten gedicht en zijn er locaties 4G geactiveerd waar alleen 2G, 3G was
Bloemendaal staat een 1800 only locatie die nog niet is omgebouwd
Ouddorp (zh) is een erg moeilijke gemeente, Kpn heeft een lage mast staan ten zuiden toch is de dekking zeer slecht, bellen en internetten kun je het beste aan de rand van het dorp doen
29 nov waren er werkzaamheden in Ochten in de avond is de site in Dodewaard geactiveerdGijsj16 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:24:
Nieuwe mast in kesteren is ook online. Wat ik zou gauw kan zietn 4G1800/900 3G900.
4G2100, 3G2100 en 2G1800 nog niet gezien.
30 nov waren er werkzaamheden in Rhenen in de avond is de site bij het station in Kesteren geactiveerd
Op de locatie bij het station draait 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G900, 1800 op 42 meter hoogte, 4G2100 komt later
De andere mast in Kesteren draait 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G900, 1800, 2100 op 27.8 meter hoogte
Mast in Ochten 19 dec zijn er voor de 4de keer werkzaamheden ook in Echteld zijn werkzaamheden
Daar staat maar 1 lage mast, andere zijn ook lage masten deze staan ver wegLeoon. schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:28:
[...]
Ik wil hier ook niet gevonden worden, maar bijvoorbeeld Montfoort is echt verschrikkelijk
Oplossing was als T-Mobile op 8501GX kwam dan was je probleem gelijk voorbij trouwens wel een erg lage mast in Joure zuidwest 15 meter hoogteSMSfreakie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 01:58:
bij mij in huis is de dekking (4G) iig niet super de luxe.. maar goed 3G2100 komt wel als een malle binnen.. dus ben iig wel bereikbaar en thuis heb ik toch wifi...
maar goed VoLTE (en vooral VoWiFi ) zal voor veel indoor problemen wel een oplossing geven..
Probleem daar is dat de antenne's van hoogspanningsmast op A6 gericht zijn vanaf Almere naar Lelystad valt snel na de bocht 4G weg, Lelystad naar Almere het zelfde bij de bocht 4G wegjoco schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:57:
[...]
dit begrijp ik nooit zo goed,
Hoe kan het zijn dat 3G2100 wel goed door komt maar 4G op 1800 (of zelfs 900) niet?
Ik heb dit ook in de trein na na lelystad (richting almere)
Dan valt 4G weg, mijn telefoon zegt dat ik 3G heb (met ook nog wel wat streepjes) maar data komt er bijna niet doorheen.
Nu kan het zo zijn dat die 3G dus op een lager band zit en ze daar alleen 4G op 1800 of hoger hebben.
Maar bij mij is het tot nu toe redelijk zo dat als ik 3G zie dat er ook bijna niks door komt.
Tussen Nijkerk, Putten precies het zelfde probleem gelukkig gaat dat opgelost worden
Dat wordt nog wat als ze de C2000 masten uit moeten in 2019 wordt het C2000 netwerk vernieuwd ook zijn de nieuwe antenne's zwaarderWiseDise schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:23:
[...]
Welkom op ‘mijn’ eiland. De mast staat helemaal bij de Vuurtoren. Niet in de Cocksdorp zelf, zoals KPN en Vodafone wel op vakantiepark De Krim installaties hebben staan.
Ook in Oudeschild kun je nog wat moeilijkheden verwachten (want er is geen mast daar).
Heb begrepen dat Tele2 maar ook T-Mobile erbij komt, T-Mobile ging eerst kijken of de locaties Dreumel Wadenoijen en Heerewaarden verbetering konden brengen in Ophemertvr6-only schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:43:
[...]
Je noemt nu ook een gemeente die bijzonder lastig is. Die mast van KPN, sinds kort, heeft er maar liefst 6 jaar over gedaan om te komen. Nog voor de plaatsing hebben ze getracht de buismast te upgraden naar een iets hogere en zwaardere variant om TM en VF in te huisvesten. Mocht niet.
Update: Buismast is geplaatst, maar de Telecominstallatie komt pas begin volgend jaar.
Maar wat ik had begrepen T-Mobile een mast in Gameren aan de zuidkant van de Waal en zal plaatsen en in september geactiveerd zal worden, in Ophemert zou in mei geactiveerd zal worden maar op beide locatie is nog niks geplaatst of dat moet in jan zichtbaar worden
Nieuwe Locatie in Epe nog niet aangesloten mogelijk gaat deze geactiveerd worden op 21 dec, dekking van zwak tot geen service zal daar sterk verbeteren

Emst hoogspanningsmast Locatie heeft Tele2 antenne's geplaatst, T-Mobile heeft nog steeds de antenne's niet vervangen of het zijn T-Mobile antenne's kan niet goed zien(de onderste antenne's zijn geschikt voor 4G1800, 2100)

Vaasen hoogspanningsmast is Tele2 bezig antenne's te plaatsen, T-Mobile 16 dec 3 straalverbindingen verwijderd, 1 nieuwe geplaatst die naar een glasvezel punt loopt in Apeldoorn (de antenne's zijn geschikt voor 4G900, 1800, 2100)

A50 hoogspanningsmast Loenen en Arnhem
veranderd
Groen situatie 2015
Geel situatie 2016, tv toren Arnhem straalverbindingen en zuidmast worden overmorgen verwijderd
Paars nu, zuidmast draait al op de nieuwe straalverbinding 6 dec van uit De Schaars A12, 15 dec is 4G geactiveerd, 20 dec wordt de straalverbinding met de noordmast geactiveerd van uit Hoenderloo en de oude straalverbindingen met tv toren Arnhem en de zuidmast verwijderd

Hoek van holland tijdelijk locatie die er jaren heeft gestaan op 25 meter hoogte is nu een vaste gekomen bij Kpn op 33.7 meter 4G900, 1800, 2100
Drimmelen tijdelijk locatie die er jaren heeft gestaan op 17.7 meter hoogte is nu een vaste gekomen bij Kpn een stuk hoger 4G900, 1800
Zuid Limburg is ook een nieuwe locatie in Sint Geertruid
Geen 4G T-Mobile locaties daalt
Hoofddorp oud 2G1800 - nu 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G1800, 2100
Arnhem oud 2G1800 - 3G2100 - nu 2G1800 - 3G2100 - 4G1800
Oijen oud 2G1800 - 3G900, 2100 - nu 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G900, 1800, 2100
Oss oud 2G1800 - 3G900, 2100 - nu 2G1800 - 3G900, 2100 - 4G1800
Daar komen mogelijk snel Vaasen, Loenen, Echteld, Ochten bij
Geen 4G T-Mobile van 22 naar 18 zonder 4G

Yep.. 8501GX -> Watertoren en dat geeft een loei van een dekking er bij natuurlijk.. al zou je alleen een sector ophangen welke richting het zuidwesten staatHcBlids schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:36:
Oplossing was als T-Mobile op 8501GX kwam dan was je probleem gelijk voorbij trouwens wel een erg lage mast in Joure zuidwest 15 meter hoogte
verder zou je 8501XM mogelijk kunnen laten vervallen als je 8512AJ als mast zou kunnen gebruiken..
404 Signature not found
Bovenin is inderdaad Tele2.. Ik verwacht dat de T-Mobile antennes in maart vervangen gaan worden.HcBlids schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:36:
[...]
Emst hoogspanningsmast Locatie heeft Tele2 antenne's geplaatst, T-Mobile heeft nog steeds de antenne's niet vervangen of het zijn T-Mobile antenne's kan niet goed zien(de onderste antenne's zijn geschikt voor 4G1800, 2100)
[afbeelding]
Nightshadow
Andere mensen hier met een origineel T-Mobile unlimited EU abonnement, dus met onbeperkt internet in de EU? Ben net gebeld door T-mobile, en ze willen me graag uitkopen. Moet wel een nieuw EU abonnement (dus met 10G per maand) afsluiten met een telefoon maar ik krijg 20 euro per maand korting.
Uitkopen? ze laten zich wel kennen eerlijk gezegd. Hebben ze ook de reden verteld waarom ze jou willen uitkopen?(de reden dat ze je uberhaupt willen uitkopen)?Luqq schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:04:
Andere mensen hier met een origineel T-Mobile unlimited EU abonnement, dus met onbeperkt internet in de EU? Ben net gebeld door T-mobile, en ze willen me graag uitkopen. Moet wel een nieuw EU abonnement (dus met 10G per maand) afsluiten met een telefoon maar ik krijg 20 euro per maand korting.
Nope, het ging alleen maar over de aanbieding die ze deden en dat ik er maar even over na moest denken.dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:21:
[...]
Uitkopen? ze laten zich wel kennen eerlijk gezegd. Hebben ze ook de reden verteld waarom ze jou willen uitkopen?(de reden dat ze je uberhaupt willen uitkopen)?
Welke telefoon? Als je de aller goedkoopste doet zit je dan ongeveer maar op een 10je in de maand?Luqq schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:04:
16 euro per maand kom ik dan op uit met een Galaxy j3. Kan ook een duurdere telefoon nemen, en dan vergelijkbare maandlasten houden, en dan de telefoon verkopen. Heb het doorgerekend, kom totaal op een vergelijkbare korting over 2jr, het verschil zit hem erin of ik direct geld wil van de verkoop van de telefoon, of verspreid over 2jr.joco schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:31:
[...]
Welke telefoon? Als je de aller goedkoopste doet zit je dan ongeveer maar op een 10je in de maand?
Klinkt als een goede deal. Als jij geen voordeel hebt bij unlimited roaming, waarom ook niet..
Yeah, zeker. Vandaag nog een keer gebeld: blijkbaar gaat het om ~1000 mensen die 250 euro per maand of meer kosten voor T-Mobile (ik gok niet elke maand, maar maanden hebben waar we er boven komen).
Dat blauwe "Geen 4G" bolletje op Den Helder houd in geen 4G dekking in Den Helder? Ben een overstap naar Go Unlimited aan het overwegen, maar zonder 4G dekking is dat misschien niet heel handig... :-)
Iemand toevallig ervaring met de 4G dekking in Den Helder/Julianadorp?
[ Voor 15% gewijzigd door Stokertje op 20-12-2017 18:33 ]
Had T-Mobile deels ook zelf kunnen weten toch?Luqq schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:48:
Yeah, zeker. Vandaag nog een keer gebeld: blijkbaar gaat het om ~1000 mensen die 250 euro per maand of meer kosten voor T-Mobile (ik gok niet elke maand, maar maanden hebben waar we er boven komen).
https://www.google.com/ma...%2C4.775833012608814&z=12Stokertje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:31:
Dat blauwe "Geen 4G" bolletje op Den Helder houd in geen 4G dekking in Den Helder? Ben een overstap naar Go Unlimited aan het overwegen, maar zonder 4G dekking is dat misschien niet heel handig... :-)
heb je hier wat aan?
denk dat er nog ergens in die hoek masten zijn die nog geen 4G doen .. maar deze kaart laat iig de masten die WEL 4G doen zien
[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 20-12-2017 18:47 ]
404 Signature not found
Das een mooi kaartje! Bedankt.SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:45:
[...]
https://www.google.com/ma...%2C4.775833012608814&z=12
heb je hier wat aan?
denk dat er nog ergens in die hoek masten zijn die nog geen 4G doen .. maar deze kaart laat iig de masten die WEL 4G doen zien
Weinig masten in Julianadorp, de blauwe staat 1.0km van mijn huis, en de witte 2.0km.
Zou goed kunnen dat de dekking, zeker binnenshuis, niet optimaal is lijkt me.
Zit nu op de KPN mast in Julianadorp, circa 0.5km weg. Signaal is redelijk (50%) binnen, voor een goed telefoongesprek moet ik soms bij het raam gaan staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Stokertje op 20-12-2017 19:52 ]
En wat zie he hier: https://www.t-mobile.nl/dekking
hier staan de dichtsbijzijnde ook op +- 1KM ( en is laag met amper 15m ) en de 4G (900mhz) is binnen gewoon prima te doen.. buiten schieten we direct naar 4G+ met 3CA van 900/1800/2100Stokertje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:33:
[...]
Das een mooi kaartje! Bedankt.
Weinig masten in Julianadorp, de blauwe staat 1.0km van mijn huis, en de witte 2.0km.
Zou goed kunnen dat de dekking, zeker binnenshuis, niet optimaal is lijkt me.
Zit nu op de KPN mast in Julianadorp, circa 0.5km weg. Signaal is redelijk (50%) binnen, voor een goed telefoongesprek moet ik soms bij het raam gaan staan.
2G1800 en 3G2100 is hier binnen gewoon te doen.. al is er natuurlijk altijd ruimte voor verbeteringen
404 Signature not found
Die had ik gezien inderdaad, ik zit net op de grens van de allerlichtste vlek met de iets donkerdere. (De grens tussen binnen redelijk en binnen goed 4G bereik)menzo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:04:
En wat zie he hier: https://www.t-mobile.nl/dekking
Sinds vandaag nog een stuk hogere snelheden,
Constant https://imgur.com/a/6AFa4
Er is geen verandering van de beschikbare banden, Nogsteeds band 3 20 band 1 10 band 8 10
Weet iemand of tmobile miss aanvullende technieken heeft geactiveerd? Eerst altijd rond 180 binnehuis.
Er is geen verandering van de beschikbare banden, Nogsteeds band 3 20 band 1 10 band 8 10
Weet iemand of tmobile miss aanvullende technieken heeft geactiveerd? Eerst altijd rond 180 binnehuis.
Vanuit welke postcode heb je getest?AMD and INTEL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:19:
Nightshadow
Straalverbinding ingeruild voor Fiber?AMD and INTEL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:19:
404 Signature not found
Via een straalverbinding kun je net zo goed hoge snelheden halen, maar wat wel een rol speelt is hoeveel sites er achter 1 straalverbinding zitten. Als dat afgebouwd wordt dan neemt de snelheid ook toe. Of de straalverbinding wordt geupgradeSMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:05:
Straalverbinding ingeruild voor Fiber?
Straal verbinding upgraden lijkt mij echt een oplossing voor als het echt niet anders kan? :-)Raider095 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:41:
[...]
Via een straalverbinding kun je net zo goed hoge snelheden halen, maar wat wel een rol speelt is hoeveel sites er achter 1 straalverbinding zitten. Als dat afgebouwd wordt dan neemt de snelheid ook toe. Of de straalverbinding wordt geupgrade
404 Signature not found
Eerst kon ik ook wel 270 halen, maar alleen buiten en dichter bij de mast.SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:05:
[...]
Straalverbinding ingeruild voor Fiber?
Nu 250 constant.
Ja ik. Korting zou per begin volgend jaar wegvallen ( half jaar na verlopen contracteriode). Ik kon voor dezelfde 35 e een nieuw contract nemen of ik zou naar e 50 gaan.Luqq schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:04:
Ik ben maar naar een maandelijks beeindigbare Tele2 unlimited gegaan want zo vaak ben ik niet in de EU, tenminste is t me geen 25 e t.o.v Tele 2 waard.
Ik spreek niet alleen over T-Mobile, maar over telecom in het algemeen en dan gebeurt het vaker dan je denkt. Vooral omdat vroeger misschien een X capaciteit nodig was en nu misschien 10x zoveel capaciteit. Dan worden straalverbindingen regelmatig geupgrade ja en dat heeft niets te maken met "omdat het niet anders kan".SMSfreakie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:12:
Straal verbinding upgraden lijkt mij echt een oplossing voor als het echt niet anders kan? :-)
4GMasten is -na een paar maanden- ook geupdate 
http://4gmasten.nl/dekkin...pdate-per-5-december-2017
http://4gmasten.nl/dekkin...pdate-per-5-december-2017
Yup.. Koste wat tijd maar hek 't geeft wel bevestigingen dat er toch omgebouwd is
404 Signature not found
Handig hoor dat je net over de grens naar Telekom.de gegooit wordt. Met EDGE terwijl je handmatig geforceerd gewoon 4G900 uit NL kan gebruiken....
404 Signature not found
Het zou wel eens fijn zijn als je in je telefoon een instelling kan maken, waarbij je aan kan geven zo lang mogelijk op het thuisnetwerk blijven, of zo snel mogelijk omschakelen na het passeren van de landsgrens.SMSfreakie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:14:
Handig hoor dat je net over de grens naar Telekom.de gegooit wordt. Met EDGE terwijl je handmatig geforceerd gewoon 4G900 uit NL kan gebruiken....
Ik ervaar altijd het tegenovergestelde. Als in naar Zeeuws Vlaanderen moet, dan rij ik wel eens via België over de A11. Deze snelweg loopt parallel aan de grens op een paar km afstand. Ik heb hier altijd het probleem dat de ontvangst net te veel is om over te schakelen naar een Belgisch netwerk maar veel te weinig om nog data door te laten. Vaak schakelt hij dan pas na tientallen kilometers eens een keer om.
[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 29-12-2017 16:19 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dit haal ik bij station kesteren. Ik ben er blij mee! Volgens mij heeft de mast nu ook 4G900, 4G1800 en 4G2100 http://www.speedtest.net/my-result/i/2411706322
[ Voor 22% gewijzigd door Gijsj16 op 29-12-2017 18:01 ]
Iemand ervaring met 4g in Portugal? Vriendin heeft gewoon 4g met NEO en ik heb bij alle providers h+ . Zitten nu naast elkaar met NEO alleen heb ik 3g of h+
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Leoon. Volgens: https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland moet je in portugal met MEO 4G hebben. Ik ga er vanuit dat jullie allebei een 4G geschikt toestel hebben en ook allebei bij T-Mobile zitten, dan zou het moeten werken.
Allebei 4g geschikt absoluut. Zij KPN en ik T-mobile. MEO nog maar eens handmatig selecteren.jongetje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:55:
@Leoon. Volgens: https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland moet je in portugal met MEO 4G hebben. Ik ga er vanuit dat jullie allebei een 4G geschikt toestel hebben en ook allebei bij T-Mobile zitten, dan zou het moeten werken.
Edit: blijkbaar was die op NOS gesprongen. Nu wel 4g. Snelheid is wel even wennen als je NL gewend bent zeg haha.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nou blijkt toch dat goedkoop duurkoop is.
Bij de aanschaf van een Iphone x overgegaan van Vodafone naar T-Mobile blijkt dus dat ik op mijn werk op sommige plekken totaal geen bereik heb, en op sommige plekken alleen 3g van 4g kan ik alleen maar dromen. terwijl ik met Vodafone altijd een stabiele 4g verbinding had.
Mijn werk heeft postcode 1243HW
Kan ik hier nog wat aan veranderen, anders worden dit twee lange jaren.
Bij de aanschaf van een Iphone x overgegaan van Vodafone naar T-Mobile blijkt dus dat ik op mijn werk op sommige plekken totaal geen bereik heb, en op sommige plekken alleen 3g van 4g kan ik alleen maar dromen. terwijl ik met Vodafone altijd een stabiele 4g verbinding had.
@Bubba76 Met 3G kun je toch ook prima uit de voeten, zeker op je werk lijkt mij?
Je kunt het melden bij T-Mobile, maar dat formulier is meer voor dekkingsgaten, niet voor klachten dat je alleen 3G hebt ipv 4G.
Je kunt het melden bij T-Mobile, maar dat formulier is meer voor dekkingsgaten, niet voor klachten dat je alleen 3G hebt ipv 4G.
[quote]jongetje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:46:
@Bubba76 Met 3G kun je toch ook prima uit de voeten, zeker op je werk lijkt mij?
Als het stabiel is op zich prima, maar ik heb niet echt een vaste werkplek, dus op sommige plaatsen ben totaal onbereikbaar, kan zelfs niet bellen of gebeld worden, dat is volgens mij niet meer van deze tijd.
Bovendien blijkt dat het met een andere provider wel kan en T-Mobile pretendeert het beste netwerk van Nederland te hebben.
Als het stabiel is op zich prima, maar ik heb niet echt een vaste werkplek, dus op sommige plaatsen ben totaal onbereikbaar, kan zelfs niet bellen of gebeld worden, dat is volgens mij niet meer van deze tijd.
Bovendien blijkt dat het met een andere provider wel kan en T-Mobile pretendeert het beste netwerk van Nederland te hebben.
Als je niet kan bellen of gebeld worden is het vrij simpel. Contract laten ontbinden en weer terug naar Vodafone.
dit is toch best apart, ze hebben inflatie correctie doorgevoerd op de abo's
dus ik moet nu 50,54 - 20,17 (15,17 + 5 euro samen) = 30,37 betalen per maand
Maar als ik gewoon naar tmobile ga voor een go unlimited:
https://www.t-mobile.nl/s...p=10&dr=24&pr=GOP03,GAP06
dan lijkt het toch gewoon 50 - 15 euro te blijven
Dat zou toch raar zijn dat bestaande klanten plotseling meer moeten gaan betalen en nieuwe niet?
Dat zou toch raar zijn dat bestaande klanten plotseling meer moeten gaan betalen en nieuwe niet?
Zo werkt de inflatiecorrectie bij alle partijen, KPN en Vodafone passen het ook op deze manier toe voor bestaande klanten, en nieuwe klanten niet.joco schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:36:
dit is toch best apart, ze hebben inflatie correctie doorgevoerd op de abo's
helaas zit op die postcode echt inderdaad tussen een groep masten in...Bubba76 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:01:
[quote]jongetje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:46:
een extra site zou daar denk ik geen overbodige luxe zijn.. maar moet dat wel weer allemaal kunnen..
een mast optuigen is ook niet zomaar gedaan.. idem voor een gebouw waar een antenne op zou kunnen..
Iemand die mij trouwens even kan helpen hoe de masten op 5575CE en 5556VN ingedeeld zijn kwa sectoren? met het AR krijg ik wel gegevens maar hoe moet ik die interpreteren ?
[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 08-01-2018 17:02 ]
404 Signature not found
Bubba76 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:20:
Nou blijkt toch dat goedkoop duurkoop is.

Er is onderhoud binnenkort, maar dat kan niet beloven dat de dekking goed is.
Voor dat je van provider wisselt, check je toch eerst de dekkingskaart?

Ik weet wel dat de iPhone X wat issues heeft met T-Mobile netwerk. Stop je simkaart maar eens in een telefoon van een collega/vriend/kennis.
[quote]Pilovali schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:24:
[...]
Duh, volgens mij staat er ook op die dekkingskaart dat het bereik van 4g binnen redelijk en buiten goed is, dus wat moet ik daar voor waarde aan hechten dan?
[...]
Duh, volgens mij staat er ook op die dekkingskaart dat het bereik van 4g binnen redelijk en buiten goed is, dus wat moet ik daar voor waarde aan hechten dan?

Dat kaartje mag ook wel wat eerlijker. Mijn ervaring met die kleur gaten is dat t buiten al nauwelijks bruikbaar is.
Maar ik heb daar zelf wel eens met meetapps als Rootmetrics en Sensorly gereden en daar haalde met een samsunh in in de auto een redelijke dekking en snelheden van ongeveer 10 Mb down en 2 up.
Ik zie wel.dat Up af.en toe is mislukt. Wel slechte zone dus
Op de fiets doet hij het ook tot achter op landgoed Boekenstein.
Klaag even via dat systeem. T komt bij T-mobile ook echt bij de netwerkafdeling. Dan zeggen ze wel vaak dat t een moeilijke plek is maar niet zelden verbetert t dan wel, gaan ze toch wat instellinkjes veranderen.
Maar ik heb daar zelf wel eens met meetapps als Rootmetrics en Sensorly gereden en daar haalde met een samsunh in in de auto een redelijke dekking en snelheden van ongeveer 10 Mb down en 2 up.
Ik zie wel.dat Up af.en toe is mislukt. Wel slechte zone dus
Op de fiets doet hij het ook tot achter op landgoed Boekenstein.
Klaag even via dat systeem. T komt bij T-mobile ook echt bij de netwerkafdeling. Dan zeggen ze wel vaak dat t een moeilijke plek is maar niet zelden verbetert t dan wel, gaan ze toch wat instellinkjes veranderen.
[ Voor 77% gewijzigd door Schrudde op 08-01-2018 21:16 ]
sowieso zijn al die kaarten nogal optimistisch, dus niet alleen die van Tmobile, maar ook bij VodaFone, KPN en Tele2 is dat het gevalSchrudde schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:09:
Dat kaartje mag ook wel wat eerlijker. Mijn ervaring met die kleur gaten is dat t buiten al nauwelijks bruikbaar is.
gezien ik volgens elke aanbieder op de camping een volle kwak dekking moet hebben via 4G... de enige die daar in de buurt komt is dan wel weer Tmobile.. maar dat kan ook zo per meter meer naar links / rechts verschillen..
404 Signature not found
Dat begint bij mij een serieuze optie te worden, aangezien mijn telefoon nog steeds issues heeft met het T-Mobile netwerk. Net met ze gebeld, is (nog steeds) een bekend probleem waar (nog steeds) aan gewerkt wordt. Ondertussen kan ik sinds november nauwelijks fatsoenlijk bellen omdat de verbinding steeds wegvalt.Torched schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:05:
Als je niet kan bellen of gebeld worden is het vrij simpel. Contract laten ontbinden en weer terug naar Vodafone.
Vandaag eens proberen of netwerk instellingen resetten helpt, en anders zien of ik 'm opstuur. Maar daar heb ik echt geen zin in.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Bij een groot deel staat de frequentie er bij.SMSfreakie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:55:
[...]
Iemand die mij trouwens even kan helpen hoe de masten op 5575CE en 5556VN ingedeeld zijn kwa sectoren? met het AR krijg ik wel gegevens maar hoe moet ik die interpreteren ?
Je kan met de site 4gmasten.nl bij Achtergronden naar de tabel Banden en Frequenties. Onderaan staat van wie welke frequenties zijn.
Antenneregister geeft meestal de sectorrichtingen en hoogtes.
Hoogtes en wie welke mast kan je ook mooi zien op de kaartjes van 4gmasten.nl
ja hoogtes, frequenties en sectorrichtingen kan ik wel vinden.. maar uh als voorbeeld:Schrudde schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Bij een groot deel staat de frequentie er bij.
Je kan met de site 4gmasten.nl bij Achtergronden naar de tabel Banden en Frequenties. Onderaan staat van wie welke frequenties zijn.
Antenneregister geeft meestal de sectorrichtingen en hoogtes.
Hoogtes en wie welke mast kan je ook mooi zien op de kaartjes van 4gmasten.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 26.7 m / 90 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 90 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW 26.7 m / 90 gr / 2144.7 MHz / 32.7 dBW 26.7 m / 170 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 170 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW 26.7 m / 170 gr / 2144.7 MHz / 32.7 dBW 26.7 m / 350 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 350 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW |
duidelijk dat de mast een combinatie antenne heeft. op 26,7 meter hoogte..
en dat er 3 sectoren zijn.. maar hoe moet ik die nou zien?

en de site dus een klein stukje richting het noord noord westen eigenlijk geen dekking geeft ;?
404 Signature not found
De aangegeven richting is de richting dat de antenne kijkt. Er is er dus 1 pal oost, 1 ongeveer zuid en 1 ongeveer noord.
Antennes hebben een zekere openingshoek, dat verschilt per type.
Vaak zal t bijna 120 graden zijn om met 3 antenes alles te doen. Maar t kan breder of smaller. Sowieso is t geen heel harde grens, hoe meer opzij hoe minder t signaal. Veel meer dan 180 breed zal t ook niet zijn, achterkant zal niet echt.meer wat doen.
Maar ze zullen, tenzij er technische beperkingen zijn, niet zomaar moeilijk doen en twee brede en een smalle ophangen.
Men zal wel weinig signaal naar west wensen. Omdat daar België ligt of richting Oost veel meer capaciteit nodig is. Of omdat westwaarts relatief dichterbij een andere site is.
Antennes hebben een zekere openingshoek, dat verschilt per type.
Vaak zal t bijna 120 graden zijn om met 3 antenes alles te doen. Maar t kan breder of smaller. Sowieso is t geen heel harde grens, hoe meer opzij hoe minder t signaal. Veel meer dan 180 breed zal t ook niet zijn, achterkant zal niet echt.meer wat doen.
Maar ze zullen, tenzij er technische beperkingen zijn, niet zomaar moeilijk doen en twee brede en een smalle ophangen.
Men zal wel weinig signaal naar west wensen. Omdat daar België ligt of richting Oost veel meer capaciteit nodig is. Of omdat westwaarts relatief dichterbij een andere site is.
ah daar wordt t duidelijker van
de antenne die oostwaarts kijkt is erg logisch.. gezien de mast ten westen van t dorp staat
zuidwaards is richting belgie.. maar hoever het signaal gaat komen wordt moeilijk te bepalen denk ik? gezien de antenne tilt onbekend is?
de antenne die oostwaarts kijkt is erg logisch.. gezien de mast ten westen van t dorp staat

zuidwaards is richting belgie.. maar hoever het signaal gaat komen wordt moeilijk te bepalen denk ik? gezien de antenne tilt onbekend is?
404 Signature not found
Weet iemand wat de bedoeling is met de site op 7371EZ? Gaat deze nog voorzien worden van 4G900 en zo ja op welke termijn?
Dat is een hoogspanningmast, T-Mobile zal die willen vervangen maar moet nummertje trekken voor de bouw. Zoals al vaker hier gemeld mag niet elke aannemer werken aan hoogspanningmasten en moet T-Mobile net als andere operators wachten tot er ruimte is in de planning bij een aannemer die aan hoogspanningsmasten mag werken.PWA777 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:22:
Weet iemand wat de bedoeling is met de site op 7371EZ? Gaat deze nog voorzien worden van 4G900 en zo ja op welke termijn?
Antenne en masten malloot
of de site verhuizen... maar dan moet je ook maar net hopen dat er ruimte is 
gelukkig wordt er nog omgebouwd
gelukkig wordt er nog omgebouwd
404 Signature not found
Die nieuwe "greenfield site" in Epe (ongeveer postcode 8161PZ) stond voor activering herpland rond 21 december 2017. Toch heb ik als ik naar de dekkingskaart kijk nog niet het idee dat daar zoveel verandert is. Of is de radius van dekking echt zo beperkt rondom deze mast. Hij lijkt dan op de dekkingskaart ook slechts met 1 sector 1 kant op te zenden.
Op de dekkingskaart worden ook geen werkzaamheden meer aangegeven.
Klopt het dat hij nog niet actief is of dekt deze mast echt zo slecht?
[ Voor 22% gewijzigd door ucsdcom op 11-01-2018 11:59 ]
Ik zou 20 december al naar Tmobile gaan (komende vanaf KPN) echter door allerlei fouten ga ik pas 22 januari over naar tmobile.
Grote vraag : wat ga ik er van merken qua bereik. Ik ben niet altijd te spreken over KPN. Thuis (postcode 3452LN) zit ik zo te zien een stukje af van de KPN 800 mast maar Tmobile staat even ver maar met andere frequenties. Heb ik daar voordeel van ? Of zijn hogere frequenties minder ver te ontvangen ?
Op de N201 valt de KPN altijd uit bij het Amstelviaduct, blijkbaar heel lastig
Grote vraag : wat ga ik er van merken qua bereik. Ik ben niet altijd te spreken over KPN. Thuis (postcode 3452LN) zit ik zo te zien een stukje af van de KPN 800 mast maar Tmobile staat even ver maar met andere frequenties. Heb ik daar voordeel van ? Of zijn hogere frequenties minder ver te ontvangen ?
Het grootste verschil merk je als de één wel en de ander niet in jouw richting wijst. Als T-Mobile op hun locatie 900 MHz doet dan is dat bijna hetzelfde als de 800 MHz van KPNkevertje1977 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:40:
Ik zou 20 december al naar Tmobile gaan (komende vanaf KPN) echter door allerlei fouten ga ik pas 22 januari over naar tmobile.
Van Vinkeveen/Loenersloot tot Schiphol/hoofddorp is het prima op de N201. Alleen het stuk bij Kortenhoef heeft een redelijk groot dekkingsgat.kevertje1977 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:40:
Maar je zal het vanzelf merken.
En ander kan je na een maand weer terug. T-Mobile geeft nieuwe klanten namelijk de mogelijkheid om het netwerk een maand te testen. Bevalt het je niet, dan kan je BINNEN de eerste maand via de klantenservice je contract weer ontbinden en je nummer meenemen naar een andere provider.
Zie voor meer informatie ook:
https://www.t-mobile.nl/4g/test-ons-nu
[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 12-01-2018 13:12 ]
Dat kan ik bevestigen, bij het afsluiten van een abonnement bij T-Mobile wist ik niet van deze actie. ( die was er ook nog niet volgens mij)ucsdcom schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:09:
[...]
En ander kan je na een maand weer terug. T-Mobile geeft nieuwe klanten namelijk de mogelijkheid om het netwerk een maand te testen. Bevalt het je niet, dan kan je BINNEN de eerste maand via de klantenservice je contract weer ontbinden en je nummer meenemen naar een andere provider.
Zie voor meer informatie ook:
https://www.t-mobile.nl/4g/test-ons-nu
Maar ik bleek dus ook totaal geen bereik te hebben op mijn werk, dit aangegeven bij de Twitter Webcare vervolgens werd ik donderdag gebeld door de netwerkspecialist met de mededeling dat er op korte termijn niets aan het probleem gedaan kon worden.
Dus toen kreeg ik de mogelijkheid of 20% korting voor 6 maanden of ontbinding van mijn contract, ik heb voor het laatste gekozen. Vandaag de bevestiging gekregen dat mijn nummer overgezet word naar mijn nieuwe provider.
Zit er nou al een hele tijd een fout in het Antenneregister of is T-Mobile GSM1800 langzaam aan het uitschakelen ofzo? Op zich hebben ze daar best nog wel een sloot ruimte die ook voor LTE nuttig is...
zal wel een fout in het AR zijn...
404 Signature not found
8501GX Dan zouden de antenne's op 25 meter komen te hangenSMSfreakie schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:11:
[...]
Yep.. 8501GX -> Watertoren en dat geeft een loei van een dekking er bij natuurlijk.. al zou je alleen een sector ophangen welke richting het zuidwesten staat8501XM staat immers op het dak van een gebouw..
verder zou je 8501XM mogelijk kunnen laten vervallen als je 8512AJ als mast zou kunnen gebruiken..
8501XM dat 4G900 binnen wat minder is komt door 2 bomenrijen
8512AJ Dan zouden de antenne's op 35 meter komen te hangen maar als 8501XM weg valt denk ik dat je dekking achteruit gaat
Waar precies in Duitsland ?
Dat is goed nieuwsnightshadow999 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:33:
[...]
Bovenin is inderdaad Tele2.. Ik verwacht dat de T-Mobile antennes in maart vervangen gaan worden.
Hoop ook snel dat ze bij de Eemhof de hoogspanningsmast 3896MA doen want 3G is daar overbelast, als bij Eemhof druk is komt er niks meer door heen
Bij de Generaal Spoorkazerne 3852AT zou een nieuwe mast worden gebouwd iets noordelijker op het terrein een jaar geleden dec 2016 met 2G1800 - 3G900, 2100 en 4G900, 1800, 2100 echter is de nieuwe mast nog niet gebouwd, ook daar is 3G overbelast
of zeer traag
Ook zou de hoogspanningsmast 3852DA in Ermelo in de tijd maart tot mei 2017 worden omgebouwd ook dat is nog niet gebeurd
Mogelijk wordt die locatie afgebroken 400 meter verder op staat er 1 bij JulianadorpStokertje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:31:
36.2 m / 40 gr / 1860 MHz / 31 dBW
36.2 m / 40 gr / 2144.7 MHz / 31.6 dBW
36.2 m / 220 gr / 1860 MHz / 31 dBW
36.2 m / 220 gr / 2144.7 MHz / 31.6 dBW
36.2 m / 300 gr / 1860 MHz / 31 dBW
36.2 m / 300 gr / 2144.7 MHz / 31.6 dBW
36.5 m / 40 gr / 950 MHz / 29.5 dBW
36.5 m / 220 gr / 950 MHz / 29.5 dBW
36.5 m / 300 gr / 950 MHz / 29.5 dBW ,
2 bij Anna Paulowna
42.3 m / 80 gr / 950 MHz / 29.8 dBW
42.3 m / 80 gr / 1860 MHz / 31.8 dBW
42.3 m / 80 gr / 2144.7 MHz / 32.6 dBW
42.3 m / 190 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
42.3 m / 190 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
42.3 m / 190 gr / 2144.7 MHz / 32.6 dBW
42.3 m / 350 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
42.3 m / 350 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
42.3 m / 350 gr / 2144.7 MHz / 32.6 dBW
De reden dat 2 locaties Breezand, Winkel geen 4G doen is dat bijna alle locaties nog via straalverbindingen gaan, het hoofd punt ligt in Schagen op 1742PB zit aan zijn max
Welke postcode heb je die snelheden gemeten ben ik wel benieuwd naarAMD and INTEL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:19:
Straalverbinding geupgrade is geen probleemRaider095 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:41:
[...]
Via een straalverbinding kun je net zo goed hoge snelheden halen, maar wat wel een rol speelt is hoeveel sites er achter 1 straalverbinding zitten. Als dat afgebouwd wordt dan neemt de snelheid ook toe. Of de straalverbinding wordt geupgrade
Naar deel van straalverbindingen is bij onweer wolkbreuk, matige sneeuw, zware sneeuw, zware ijzel, je zonder service komt te zitten
Mooi voorbeeld van de zomer was er bij Ermelo, Harderwijk Zware Onweer, straalverbindingen van uit Ermelo, Harderwijk vielen allemaal uit, de straalverbinding uit Nunspeet van de mast ten noorden van Elspeet bleef mooi online zo kon je toch zwak 4G gebruiken
T-Mobile heeft bij de masten dichtbij de grens 4G900 richting België uit staanJeroen O schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:19:
[...]
Het zou wel eens fijn zijn als je in je telefoon een instelling kan maken, waarbij je aan kan geven zo lang mogelijk op het thuisnetwerk blijven, of zo snel mogelijk omschakelen na het passeren van de landsgrens.
Ik ervaar altijd het tegenovergestelde. Als in naar Zeeuws Vlaanderen moet, dan rij ik wel eens via België over de A11. Deze snelweg loopt parallel aan de grens op een paar km afstand. Ik heb hier altijd het probleem dat de ontvangst net te veel is om over te schakelen naar een Belgisch netwerk maar veel te weinig om nog data door te laten. Vaak schakelt hij dan pas na tientallen kilometers eens een keer om.
Sas van Gent
23.5 m / 260 gr / 1860 MHz / 32 dBW
23.5 m / 260 gr / 2144.7 MHz / 32.4 dBW
Koewacht
24.4 m / 210 gr / 1860 MHz / 32.3 dBW
24.4 m / 210 gr / 2144.7 MHz / 32.5 dBW
Sint Jansteen
wel 4G900 maar staan haaks op België
Nieuw Namen
32.3 m / 190 gr / 1860 MHz / 32.6 dBW
32.3 m / 190 gr / 2144.7 MHz / 33.2 dBW
Ossendrecht
12.4 m / 180 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
12.4 m / 180 gr / 2144.7 MHz / 33 dBW
Putte
19.6 m / 170 gr / 1860 MHz / 31 dBW
19.6 m / 170 gr / 2144.7 MHz / 31.6 dBW
4G2100 is inderdaad actief bij station KesterenGijsj16 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:00:
Dit haal ik bij station kesteren. Ik ben er blij mee! Volgens mij heeft de mast nu ook 4G900, 4G1800 en 4G2100 http://www.speedtest.net/my-result/i/2411706322
voor Ochten nog geen 4G verbetering terwijl er al 5 keer aan de mast is gewerkt
Meo heeft Band 3 (1800) 20mhz, band 7 (2600FDD) 20mhz, band 20 (800) 10mhz maar helemaal zeker weet ik het niet wikipedia List of LTE networks in Europe heb al een paar keer aangepast omdat dingen in stonden die niet klopte, de persoon bij wikipedia houd vol dat mij info niet klopt en veranderd het steeds weer terug dus ben daar mee gestoptLeoon. schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:00:
[...]
Allebei 4g geschikt absoluut. Zij KPN en ik T-mobile. MEO nog maar eens handmatig selecteren.
Edit: blijkbaar was die op NOS gesprongen. Nu wel 4g. Snelheid is wel even wennen als je NL gewend bent zeg haha.
Er staat op wikipedia List of LTE networks in Europe
T-Mobile - Oct 2017 - band 1 (2100) 10 MHz Nov 2016, 10 MHz UMTS
band 3 (1800) 20 MHz Nov 2013, 10 MHz GSM
band 7 (2600) 5 MHz + 5 MHz
band 8 (900) 10 MHz May 2015, 5 MHz UMTS, or 15 MHz Aug 2017 hij houd vol dat T-Mobile 15mhz gebruikt op band8 met Lte, ik had hem aangepast naar 10 MHz May 2015, 5 MHz UMTS
band 38 (2600FDD) 20 MHz Aug 2017
Helpt allemaal niks het is een hardware probleem omruilen is enigste optieTrouble schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Dat begint bij mij een serieuze optie te worden, aangezien mijn telefoon nog steeds issues heeft met het T-Mobile netwerk. Net met ze gebeld, is (nog steeds) een bekend probleem waar (nog steeds) aan gewerkt wordt. Ondertussen kan ik sinds november nauwelijks fatsoenlijk bellen omdat de verbinding steeds wegvalt.
Vandaag eens proberen of netwerk instellingen resetten helpt, en anders zien of ik 'm opstuur. Maar daar heb ik echt geen zin in.
het problem zit in de eerste lijn iphones van 8 tot 8 plus en x
In de 2e lijn dus de 2e keer dat ze de iPhone fabriceren zit het problem niet meer
Vergeet niet dat de sectoren elkaar een beetje overlappen, een open hoek van 10 graden merk je niks van, pas bij meer dan 20 graden ga je het merkenSMSfreakie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:08:
[...]
ja hoogtes, frequenties en sectorrichtingen kan ik wel vinden.. maar uh als voorbeeld:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 26.7 m / 90 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 90 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW 26.7 m / 90 gr / 2144.7 MHz / 32.7 dBW 26.7 m / 170 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 170 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW 26.7 m / 170 gr / 2144.7 MHz / 32.7 dBW 26.7 m / 350 gr / 950 MHz / 32.4 dBW 26.7 m / 350 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
duidelijk dat de mast een combinatie antenne heeft. op 26,7 meter hoogte..
en dat er 3 sectoren zijn.. maar hoe moet ik die nou zien?
[afbeelding]
en de site dus een klein stukje richting het noord noord westen eigenlijk geen dekking geeft ;?
sector 1 90 graden gaat van 30 tot 150
sector 2 170 graden gaat van 110 tot 230
sector 3 350 graden gaat van graden 50 tot 290
60 graden open hoek van 230 tot 290 graden laten we zegen 240 tot 280 en maar mate de afstand
toeneemt de over overlapping af, buiten de sector neemt het bereik heel snel af als er geen direct zicht is op de mast
De dekking bij Epe is hard voor uit gegaan met wat het eerder wasucsdcom schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:54:
Die nieuwe "greenfield site" in Epe (ongeveer postcode 8161PZ) stond voor activering herpland rond 21 december 2017. Toch heb ik als ik naar de dekkingskaart kijk nog niet het idee dat daar zoveel verandert is. Of is de radius van dekking echt zo beperkt rondom deze mast. Hij lijkt dan op de dekkingskaart ook slechts met 1 sector 1 kant op te zenden.
Zit er nou al een hele tijd een fout in het Antenneregister of is T-Mobile GSM1800 langzaam aan het uitschakelen ofzo? Op zich hebben ze daar best nog wel een sloot ruimte die ook voor LTE nuttig is...
De fout wordt bij de update van jan opgelost
______________________________________________________________________________________
Nieuwe locatie

Oude Locatie wordt verwijderd als de nieuwe geactiveerd is

nieuwe locatie wordt een oude Orange locatie

De hoogspanningsmast bij nijkerk staat richting putten buiten zijn zend bereik
met zicht op de mast in er dekking, een huis of bomen in de weg is de dekking gelijk weg

Dit is de mast

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoogspanningsmast locatie Vaasen draait 2G1800 - 3G900, 2100 maar nog geen 4G de straalverbinding is van 3 naar een rechtstreekse straalverbinding naar een glasvezel punt gebracht, mogelijk T-Mobile antenne's vervangen voor sharen Tele2
Hoogspanningsmast locatie Loenen A50 draait 2G1800 - 3G900, 2100 maar nog geen 4G de straalverbinding is van 2 naar een rechtstreekse straalverbinding naar een glasvezel punt gebracht
Hoogspanningsmast locatie Arnhem A50 draait 2G1800 - 3G2100 - 4G1800 de straalverbinding is van 2 naar een rechtstreekse straalverbinding naar een glasvezel punt gebracht waarna 4G geactiveerd is
Hoogezand-Sappemeer 2G900 - 3G900 - 32.7 m, antenne,s nog niet vervangen geen idee waarom foto van nov 2017

Breezand 2G1800 only - 18.3 m, geen idee wat voor antenne's er hangen, straalverbinding naar schagen hoofdpunt die aan de maximale capaciteit zit vandaar geen 4G1800 - wordt mogelijk afgebroken
Winkel 2G1800 - 3G900, 2100 - 22.6 m, antenne's zijn geschikt voor 4G900, straalverbinding naar schagen hoofdpunt die aan de maximale capaciteit zit vandaar geen 4G900, 1800, 2100 foto van dec 2017

Emst 2G1800 - 3G2100 - 30.2 m, wordt in maart omgebouwd zal vervolgens werkend zijn met alle technologieën
Ermelo 2G900 - 3G900 - 45.7 m, zendmast om vooral het Generaal Spoorkazerne te bedienen. Deze mast zal 2018 verwijderd gaan worden. Dit in verband met contractuele afspraken met de eigenaar van de huidige mastlocatie (UPC/Ziggo). Voordat de huidige site verwijderd gaat worden zal er een nieuwe mast geplaatst gaan worden iets noordelijker op/rondom het terrein, maar nog steeds om het zelfde gebied te bedienen van een goede dekking. Deze zal vervolgens werkend zijn met alle technologieën
Zeewolde 2G900 - 3G900 - 36.2 m, Vodafone is verwijderd, mogelijk wordt deze binnenkort omgebouwd is ook wel nodig bij drukte Eemhof komt er niks door tot zeer traag
Ede A12 2G1800 - 3G900, 2100 - 10.7 m, antenne's geschikt voor 4G alle technologieën geen idee 4G wanneer geactiveerd gaat worden foto van aug 2017

Arnhem 3G2100 rondstraler - 20 m, mogelijk binnen geen 4G
Ochten 2G1800 - 3G900, 2100 - 33 m, aangesloten op glasvezel, 1 straalverbinding naar de nieuwe locatie Dodewaard toch draait er op Ochten geen 4G ook geen idee wanneer wel
Echteld 2G1800 - 3G900, 2100 - 36.9 m, 1 straalverbinding naar de Tiel geen 4G ook geen idee wanneer wel
Heijplaat 2G1800 - 3G900, 2100 - 16.8 m, geen 4G foto van jun 2017

Geffen 2G1800 - 3G900, 2100 - 27.5 m, Tele2 4G shared met T-Mobile daar nog steeds geen 4G foto van sep 2016

Vrouwenpolder 2G900, 1800 - 3G2100 - 32.9 m, Datum plaatsing 8-2-2006 lijkt wel of deze vergeten is, mogelijk daar nog Gprs en 3G foto van sep 2017

Philips Stadion Eindhoven 2G1800 - 20.8 m, Datum plaatsing 17-12-2008 lijkt wel of deze ook vergeten is, mogelijk daar nog Gprs
Lottum 2G1800 - 3G900, 2100 - Tele2 4G shared met T-Mobile daar nog steeds geen 4G
Huls 2G900 - 3G900 - 16.7 m, een mooie strategische mast op een hoge heuvel 217 meter boven nap als 4G hier geactiveerd wordt is een groot gebied voorzien van 4G foto van sep 2016

Vraag me af hoe ze erbij kunnen komen T-Mobile
https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
Sexbierum sinds de laatste update geen 2G900 meer maar 2G1800
er draait nog 2G900 op
1. West-Terschelling
2. Hoogezand
3. Ermelo
4. Zeewolde
5. Vrouwenpolder
6. Venray
7. Goes
8. Simpelveld
[ Voor 114% gewijzigd door Blids op 16-01-2018 04:52 ]
Weer een mooie post zo..
en uh bij Ter Apel de grens over ( N366 / 408 ri Haren (DE) tot aan de kruising met de "31" handmatig 4G900 te doen...
alleen wordt je binnen 1km na de grens indien je toestel automatisch netwerk kiest al naar Telekom.de gemikt met 2G
en uh bij Ter Apel de grens over ( N366 / 408 ri Haren (DE) tot aan de kruising met de "31" handmatig 4G900 te doen...
alleen wordt je binnen 1km na de grens indien je toestel automatisch netwerk kiest al naar Telekom.de gemikt met 2G
404 Signature not found
Leuk en aardig, maar ik zie totaal geen relatie tot mijn tekst waarop je nu reageert?HcBlids schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:06:
Straalverbinding geupgrade is geen probleem
Naar deel van straalverbindingen is bij onweer wolkbreuk, matige sneeuw, zware sneeuw, zware ijzel, je zonder service komt te zitten
Mooi voorbeeld van de zomer was er bij Ermelo, Harderwijk Zware Onweer, straalverbindingen van uit Ermelo, Harderwijk vielen allemaal uit, de straalverbinding uit Nunspeet van de mast ten noorden van Elspeet bleef mooi online zo kon je toch zwak 4G gebruiken
T-Mobile Nederland doet stukken beter dan Moeder T-Mobile DESMSfreakie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 06:53:
Weer een mooie post zo..
Mogelijk zit de frequentie 900mhz in Duitsland op de zelfde hoogte als 4G900 T-Mobile in Nederland
Dat probleem ervaar je bij Generaal Spoorkazerne, Eemhof en andere 6 plaats waar nog 2G900 is 4G900 zit op de zelfde frequentie als 2G900 T-Mobile NL, wel ontvang je 4G1800, 2100 maar 4G900 lijkt verdwenen of je blijft hardnekkig op 2G of 3G van die mast
T-Mobile DE heeft aardig wat masten geen 4G Maar 2G only of 2G, 3G of 2G, 4G
Veldhuizen (NL) is het heel snel met T-Mobile NL 4G gedaan richting Duitsland,
3 sectoren eerder zijn er nu 2 sectoren 1 op 30 graden en 2 op 270 graden beide richting Nederland
bij Kpn, Vodafone niet het geval
T-Mobile DE is daar alleen 2G, 3G en een stuk alleen 2G waarna 2G, 3G bij Stokkum (NL) terug op T-Mobile NL 4G
Bij Alter Rhein bei Bienen-Praest (DE) weer op T-Mobile DE gelijk 4G, bij Vehlingen DE weer 2G, 3G T-Mobile DE en na Heelden (DE) 4G T-Mobile DE
Bern (CH), Hartheim am Rhein (DE) is niet meer dan 2G, 3G T-Mobile DE, pas bij Hartheim am Rhein 4G
Ik bedoel daar mee Straalverbinding upgrade is makkelijk maar het heeft ook een nadeelRaider095 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:41:
[...]
Leuk en aardig, maar ik zie totaal geen relatie tot mijn tekst waarop je nu reageert?
Maar bij slecht weer valt zo een groter gebied uit als je mast op mast gaat knopen, one point to point Straalverbinding geeft minder kans dat gelijk groot gebied eruit ligt,
Toch lijkt me het beste om zo veel mogelijk plaatsen waar het kan op glasvezel aan te sluiten
[ Voor 16% gewijzigd door Blids op 16-01-2018 00:31 ]
Zijn er aantallen bekend hoeveel er nu op glas en hoeveel via een straalverbinding zijn aangesloten?HcBlids schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:43:
[...]
T-Mobile Nederland doet stukken beter dan Moeder T-Mobile DE
Mogelijk zit de frequentie 900mhz in Duitsland op de zelfde hoogte als 4G900 T-Mobile in Nederland
Dat probleem ervaar je bij Generaal Spoorkazerne, Eemhof en andere 6 plaats waar nog 2G900 is 4G900 zit op de zelfde frequentie als 2G900 T-Mobile NL, wel ontvang je 4G1800, 2100 maar 4G900 lijkt verdwenen of je blijft hardnekkig op 2G of 3G van die mast
3 sectoren eerder zijn er nu 2 sectoren 1 op 30 graden en 2 op 270 graden beide richting Nederland
T-Mobile DE is daar alleen 2G, 3G en een stuk alleen 2G waarna 2G, 3G bij Stokkum (NL) terug op T-Mobile NL 4G
Bij Alter Rhein bei Bienen-Praest (DE) weer op T-Mobile DE gelijk 4G, bij Vehlingen DE weer 2G, 3G T-Mobile DE en na Heelden (DE) 4G T-Mobile DE
Bern (CH), Hartheim am Rhein (DE) is niet meer dan 2G, 3G T-Mobile DE, pas bij Hartheim am Rhein 4G
[...]
Ik bedoel daar mee Straalverbinding upgrade is makkelijk maar het heeft ook een nadeel
Maar bij slecht weer valt zo een groter gebied uit als je mast op mast gaat knopen, one point to point Straalverbinding geeft minder kans dat gelijk groot gebied eruit ligt,
Toch lijkt me het beste om zo veel mogelijk plaatsen waar het kan op glasvezel aan te sluiten
Uiteraard, dat staat ook buiten kijf. De operators die dit nog veel gebruiken zijn dit ook met rasse schreden aan het afbouwen de laatste tijd. Echter zullen er altijd situaties blijven waar het toch niet anders kan. Misschien kan het wel (afgelegen buitengebied) maar is het te duur om speciaal daarvoor een glaskabel te trekken, KPN heeft daar de nodige van. Tijdelijke sites, evenementen, etc, zullen sowieso wel op straalverbinding blijven.HcBlids schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:43:
Ik bedoel daar mee Straalverbinding upgrade is makkelijk maar het heeft ook een nadeel
Geen idee waarop het 2G netwerk van Telekom.de draait..HcBlids schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:43:
[...]
T-Mobile Nederland doet stukken beter dan Moeder T-Mobile DE
[...]
in Haren had ik wel 4G, dacht 10mhz op band 20..
404 Signature not found
Het 2G van Telekom.de draait op 5mhz of 10mhz band 8.SMSfreakie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:41:
[...]
Geen idee waarop het 2G netwerk van Telekom.de draait..
in Haren had ik wel 4G, dacht 10mhz op band 20..
Hier voor de mensen waar de info vandaan heb gehaald: Wikipedia: List of LTE networks in Europe
Alle providers van heel Europa staan er in van 2G tot 4G, welke frequentie tot welke band etc.. Kan je veel uit halen!
Infomatie klopt niet bij een aantal, bij T-Mobile NL staat dat 15mhz op 4G900 wordt gebruikt, dat moet 10mhz zijn en 5 mhz op 3G900, maar de persoon daar houd vol dat het 15 mhz isdutchnltweaker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:31:
[...]
Het 2G van Telekom.de draait op 5mhz of 10mhz band 8.
Hier voor de mensen waar de info vandaan heb gehaald: Wikipedia: List of LTE networks in Europe
Alle providers van heel Europa staan er in van 2G tot 4G, welke frequentie tot welke band etc.. Kan je veel uit halen!
950mhz is T-Mobile 4G900, maar wie zit er in Duitsland op 950mhz heb wel een kaart gevonden met frequenties erop voor Duistland

Lte
Band 20 800 10mhz
Band 8 900 5mhz en Gsm 10mhz
Band 3 1800 30mhz
Band 7 2600 20mhz
Telekom lanceert LTE op band 8 in de steden Keulen, Berlijn, Leipzig, Stuttgart en Bonn. Tegen het einde van 2017 zullen naar verwachting 4000 sites worden uitgerust met de LTE 900, en tegen het einde van 2019 zal er op elke zenderlocatie LTE 900 zijn, beginnen met 5 MHz voor LTE 900 en dan geleidelijk zal oplopen tot 10 MHz in de komende jaren wanneer de belasting in het 2G / GSM-netwerk daalt
Telekom gaat alle draadloze sites omzetten naar SingleRAN-technologie 2019 moet het klaar zijn en 99 procent van Duitsland dekking hebben

https://maxwireless.de/2017/telekom-lte-band-8-900-mhz/
http://dk5ras.dyndns.org/tmp/TMO-LTE_DD/
Weet iemand of er ook een duitse antenneregister is edit gevonden
[ Voor 47% gewijzigd door Blids op 17-01-2018 14:29 ]
Nederland is ook een proef tuin voor Telekom, de SRAN technologie heeft T-Mobile goed gebruik van gemaakt, het omschakelen van/naar een andere technologie is bijzonder gemakkelijk geworden.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Betekent dat de 4G dekking nog beter wordt in Duitsland op alle 2G900 locatie zal 4G900 komen plus 4G800, 1800, 2600 toekomst 4G2100 5mhzThe Wizard schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:27:
Nederland is ook een proef tuin voor Telekom, de SRAN technologie heeft T-Mobile goed gebruik van gemaakt, het omschakelen van/naar een andere technologie is bijzonder gemakkelijk geworden.
Band 20 4G800 10mhz
Band 8 4G900 5mhz nu toekomst 10mhz
Band 3 4G1800 20mhz en 10mhz 2G1800 op sommige plaatsen
Band 1 4G2100 toekomst 5mhz
Band 7 4G2600 20mhz
Totaal 65mhz
Totaal toekomst 75mhz
En in de toekomst zal ook de 3G2100 gebruikt worden voor 4G2100 begin 5mhz
Ze kunnen inderdaad net zo makkelijk schakelen als T-Mobile Nederland straks
Ook T-Mobile Oostenrijk gaat alles ombouwen naar Huawei SingleRAN-technologie 2019 moet het klaar zijn
@Gijsj16
Ik heb het idee dat bij Ochten 4G900, 1800 aan staat A15 bij Ochten zelfs -67dbm 4G+ en A15 bij Echteld 4G900, 1800 4G+ -78dbm
Klopt dat of komt het bereik uit Tiel en Kesteren
[ Voor 20% gewijzigd door Blids op 22-01-2018 07:41 ]
Zit nu bij Vodafone en betaal me blauw aan data momenteel. Ik heb Red Super @ 38 euro met 12Gb, een 10Gb databundel voor 40 euro extra. Een multisim @ 5 euro voor de iPad zodat die van dezelfde bundel gebruik kan maken. Gisteren was ik ook daar doorheen (foutje met aanpassen van de iTunes library), dus ook nog @ 20 euro een extra 5Gb databundel aangeschaft. Voor deze maand dus 90 euro.
De reden dat ik zoveel data verstook is dat ik in een scheiding lig, en dus alleen kan internetten via 4G, ook werkgerelateerd. Bij Vodafone kan ik niet hoger, en gezien de prijzen ben ik dat niet van plan ook. T-Mobile's onbeperkt ziet er goed uit, maar:
- hoe onbeperkt is onbeperkt in werkelijkheid?
- kan ik een sim only abonnement afsluiten en ophalen in de winkel, want als het naar mijn huisadres gestuurd wordt schiet ik er niks mee op (dat gaat meteen de kliko in)
- hebben ze bij T-Mobile een multisim-achtige optie? Of moet ik via de iPhone gaat tetheren?
De reden dat ik zoveel data verstook is dat ik in een scheiding lig, en dus alleen kan internetten via 4G, ook werkgerelateerd. Bij Vodafone kan ik niet hoger, en gezien de prijzen ben ik dat niet van plan ook. T-Mobile's onbeperkt ziet er goed uit, maar:
- kan ik een sim only abonnement afsluiten en ophalen in de winkel, want als het naar mijn huisadres gestuurd wordt schiet ik er niks mee op (dat gaat meteen de kliko in)
- hebben ze bij T-Mobile een multisim-achtige optie? Of moet ik via de iPhone gaat tetheren?
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
- Onbeperkt is 5GB per dag en elke extra GB moet je een SMS voor sturen[b]LePlatDuJour schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:35: hoger, en gezien de prijzen ben ik dat niet van plan ook. T-Mobile's onbeperkt ziet er goed uit, maar:
- Geen probleem
- Niet meer en tetheren is officieel niet toegestaan "De T-Mobile abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets".
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 22-01-2018 11:10 ]
Tethering mag wel, mits het binnen de perken van de FUP blijft:
https://forum.t-mobile.nl...rsoonlijke-hotspot-276457
nieuws: T-Mobile schrapt voorlopig beperkingen bij Oneindig Online-abonnement
https://forum.t-mobile.nl...rsoonlijke-hotspot-276457
nieuws: T-Mobile schrapt voorlopig beperkingen bij Oneindig Online-abonnement
Jouw hoeveelheden verbruik zijn geen probleem met een onbeperkt abbo, mijn maandgemiddelde ligt rondom de 27GB, met uitschieters naar 60-70GB zonder noemenswaardige problemen.LePlatDuJour schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:35:
Zit nu bij Vodafone en betaal me blauw aan data momenteel. Ik heb Red Super @ 38 euro met 12Gb, een 10Gb databundel voor 40 euro extra. Een multisim @ 5 euro voor de iPad zodat die van dezelfde bundel gebruik kan maken. Gisteren was ik ook daar doorheen (foutje met aanpassen van de iTunes library), dus ook nog @ 20 euro een extra 5Gb databundel aangeschaft. Voor deze maand dus 90 euro.
Volgens mij kun je deze afsluiten in de winkel.
Een multisim optie hadden ze, maar met de nieuwe abbo's niet meer helaas. Tetheren gaat uitstekend bij mij de momenten dat ik het gebruik.
Zo te lezen heb je vlot een oplossing nodig en weet je niet precies hoe lang je nog zo zal moeten werken. Dat klinkt voor mij dat je eigenlijk per direct een onbeperkt abonnement nodig hebt. Mijn tip zou dan een maandelijks opzegbaar Tele2 unlimited simonly zijn voor er bij. Mits je niet teveel belt. 26,- euro per maand en daarna kan je maandelijks opzeggen of vertrekken.LePlatDuJour schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:35:
Alternatief: vertrekken met nummerbehoud naar een 1 (36,- euro per maand) of 2 jarig (35,- euro per maand) T-Mobile unlimeted abonnement. Bevalt het niet, dan moet je binnen de eerste maand opzeggen en kan je naar de provider van je keuze uitporteren of met een aanbod voor nieuwe klanten terug naar Vodafone.
Voor de korte termijn zou je in je Ipad ook een Vodafone You of T-Mobile prepaid sim kunnen stoppen. Dan kan je wel bundels kopen, maar blijft je hoofdbundel gespaard voor je telefoon. En als het op de Ipad misloopt met downloads is je schade gering en moet je niet meer onverwacht fors bijbetalen.
T-Mobile gaat familiekorting geven bij onbeperkte abonnementen
https://www.nu.nl/mobiel/...eperkte-abonnementen.html
I intend to live forever. So far, so good.
Waardoor T-Mobile Samen komt te vervallen. De prijzen gaan allemaal wel 2,50 euro naar beneden van 1, 5 en 10GB.IkWilbert schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:17:
T-Mobile gaat familiekorting geven bij onbeperkte abonnementen
Maar of het een verbetering is? Nee. Op Tweakers is een forum waar mensen elkaar in een groep toevoegen. Dat is dus niet meer mogelijk. Wellicht een van de redenen dat T-Mobile het naar adres brengt, want het is wel erg makkelijk korting krijgen zo.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dus als ik het goed begrijp, de 5 euro korting die ik nu heb met familie, die valt weg bij mijn onbeperkt internet en dan krijg ik er 2.50 voor terug? (Woon alleen op dit moment dus die korting gaat niet voor mij op) Betaal nu 31 euro per maand, maar dat wordt dan 33.50 euro?THE_BASE schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:23:
[...]
Waardoor T-Mobile Samen komt te vervallen. De prijzen gaan allemaal wel 2,50 euro naar beneden van 1, 5 en 10GB.
Maar of het een verbetering is? Nee. Op Tweakers is een forum waar mensen elkaar in een groep toevoegen. Dat is dus niet meer mogelijk. Wellicht een van de redenen dat T-Mobile het naar adres brengt, want het is wel erg makkelijk korting krijgen zo.
Btw om even heel pietje precies te doen, FAMILIE korting, dan mag mijn zus toch ook. Terwijl ze niet bij mij in woont?
[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 23-01-2018 10:37 ]
Van Nu.nl:
Nu nog niks aan de hand dus, maar bij contractvernieuwing maar eens verder kijken dan T-Mobile.De provider gaf klanten al langer korting als ze samen een virtuele groep vormden onder de noemer T-Mobile Samen. Deze kortingsoptie blijft volgens het bedrijf toegankelijk voor klanten die voor 29 januari een abonnement hebben afgesloten. Nieuwe klanten kunnen alleen de nieuwe familiekorting inzetten.
Die korting lijkt alleen voor unlimited abonnementen te gelden en vervalt de samen korting dus voor de abonnementen met de data bundels. Zie ook: https://www.t-mobile.nl/unlimited-voordeel-aankondiging
[ Voor 88% gewijzigd door jongetje op 23-01-2018 11:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes