Die datavrije muziek was inderdaad onbeperkt bij sssb. In iedergeval toen ik een 20GB bundel had. Wel handig voor in Noorwegen waar geen fm radio meer is.
Als het echt niet meer dan drie weken is, werkt dit wel:GAIAjohan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:26:
Was datavrije muziek eerst niet onbeperkt?
Ik zit me ook af te vragen wat ik op vakantie in de VS moet doen.
T mobile lijkt niet echt een mooie US bundel te hebben om te koppelen aan mijn eigen kaart.
Dus prepaid? Gaat om een week of 3, door Californië, Nevada, Utah en Arizona.. natuurlijk is overal netwerk onmogelijk, maar hopelijk wel zo goed mogelijk met minstens 1a2GB data..
https://prepaid-phones.t-...nternational-tourist-plan
In vijf minuten bent u verbonden en uit de winkel.
GAIAjohan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:26:
[..]
Datavrije muziek was èn is in Nederland onbeperkt bij sssb.Willy84 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:16:
Die datavrije muziek was inderdaad onbeperkt bij sssb. In iedergeval toen ik een 20GB bundel had. Wel handig voor in Noorwegen waar geen fm radio meer is.
In de EU was eerst überhaupt geen datavrije muziek.
Dat hebben ze later alsnog, met een beperkte bundel van 6GB, toegevoegd.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Unlimited EU + USA is geen optie? Evt. kun je na die ene maand het abo weer omlaag instellen. Goedkoper dan een lokale prepaid nemen want in de VS ben je dan al snel $40 kwijt.GAIAjohan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:26:
Ik zit me ook af te vragen wat ik op vakantie in de VS moet doen.
T mobile lijkt niet echt een mooie US bundel te hebben om te koppelen aan mijn eigen kaart.
Dus prepaid? Gaat om een week of 3, door Californië, Nevada, Utah en Arizona.. natuurlijk is overal netwerk onmogelijk, maar hopelijk wel zo goed mogelijk met minstens 1a2GB data..
Houd er rekening mee dat in sommige grote national parks (NV, UT, AZ) er alleen dekking is van Commnet en dat je daar met veel USA prepaid plans niet op mag of alleen voice/sms hebt. Ook volgens de T-Mobile buitenlandtool is er via NL roaming alleen voice/sms. Geen idee of dat dan wel of niet in je bundel valt aangezien het niet op T-Mobile USA is.
Hoe dan ook zou ik toch kijken of dat T-Mobile abo wat is, veel handiger.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Bedankt voor de optie van$30. Dat ziet er opzich mooi uit.. alleen inderdaad even zoeken over dekking in de national Parks..
Verder tijdelijk overstappen op unlimited EU+USA geen optie. Althans, t mobile lijkt het bij mij niet aan te bieden. Lijkt voor de rest vd looptijd te zijn?
Verder tijdelijk overstappen op unlimited EU+USA geen optie. Althans, t mobile lijkt het bij mij niet aan te bieden. Lijkt voor de rest vd looptijd te zijn?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Op de site staat dat je 1x per maand kunt wisselen qua plan, verder weet ik het ook niet.
Mij is door t-mobile verteld dat je unlimited usa mag afsluiten, en dan na minimaal een maand terug mag naar een goedkoper abbo.GAIAjohan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:43:
Bedankt voor de optie van$30. Dat ziet er opzich mooi uit.. alleen inderdaad even zoeken over dekking in de national Parks..
alternatief is een NL(EU) abbo afsluiten, en daarna opwaarderen naar +USA en daarna mag je volgens mij altijd terug naar waar je begonnen bent?
404 Signature not found
Voor unlimited geldt de 6GB datavrije muziek (nog?) niet. Heb ik zelf ook over geklaagd, want nu er een 10GB roaming limiet is, is dat wel degelijk 'nodig'. Zeker als het goedkopere Go-Up het wél biedt!carnager schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:58:
[...]
Dat er in de EU minder te verstoken valt dan nu is enerzijds jammer, anderzijds is de 10GB EU dan wel gescheiden van het NL verbruik waarbij het in de huidige staat nog gecombineerd is. icm de 6GB datavrij spotify'en en een eventuele 4GB(?) lage snelheids bundel er bovenop - en de doorgaans toch wat tragere netwerken in het buitenland zelfs op 4G - is het denk ik prima. Ook zal per januari geloof ik die 10GB wel weer wat opgerekt worden wanneer de volgende trede van het EU roaming gebeuren ingaat.
Of de 4GB 'Traag internet EU' bundel ook zal gelden voor Unlimited, en op welke snelheid, heb ik als vraag uitstaan. Ben erg benieuwd of ze een overzicht kunnen geven mbt welk abonnement hoeveel GB krijgt, op welke snelheid.
Momenteel geldt de EU prijs van 9,32 euro per GB, volgend jaar geldt 7,26 euro per GB. De regel zegt dat je tweemaal je abonnementskosten in MB's moet gaan krijgen. Ik verwacht dat T-Mobile dit op 35 of 30 euro zal baseren - dus minimaal 7.5GB momenteel en 9,6GB in 2018. Dus het roaming tegoed hoeft niet omhoog te gaan - ze voldoen momenteel al aan de 2018 regels.
Ik verwacht dat dit ook de reden is dat ze de 15 euro korting van Unlimited momenteel behouden, ook al is je abonnement afgelopen. Als je nu zonder korting 50 euro zou gaan betalen, dan voldoen ze niet meer aan de EU regels namelijk.
Alleen als je geen speciale korting hebt. Als je gaat switchen val je terug naar de 'standaard kortingen', dus verlies je evt Madness (of andere extra) kortingen.SMSfreakie schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:01:
alternatief is een NL(EU) abbo afsluiten, en daarna opwaarderen naar +USA en daarna mag je volgens mij altijd terug naar waar je begonnen bent?
[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 16-10-2017 08:07 ]
Zojuist op de site van Tmo nog even gecheckt en er staat gespecificeerd:Xandrios schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:04:
[...]
Momenteel geldt de EU prijs van 9,32 euro per GB, volgend jaar geldt 7,26 euro per GB. De regel zegt dat je tweemaal je abonnementskosten in MB's moet gaan krijgen. Ik verwacht dat T-Mobile dit op 35 of 30 euro zal baseren - dus minimaal 7.5GB momenteel en 9,6GB in 2018. Dus het roaming tegoed hoeft niet omhoog te gaan - ze voldoen momenteel al aan de 2018 regels.
Ik verwacht dat dit ook de reden is dat ze de 15 euro korting van Unlimited momenteel behouden, ook al is je abonnement afgelopen. Als je nu zonder korting 50 euro zou gaan betalen, dan voldoen ze niet meer aan de EU regels namelijk.
Aangezien het een tijdelijke korting van 15 Euro betreft is het m.i. niet correct dat de Europese regeling over de 35 Euro berekend wordt maar zou hiervoor de 50 Euro aangehouden moeten worden.Maandelijkse kosten
Looptijd 24 maanden
Abonnement: Go
Unlimited NL + 10 GB EU
€ 50,00
24 mnd korting - € 15,00
Totaal per maand € 35,00
Met T-Mobile Samen tot € 5,00 extra korting per maand
Aansluitkosten € 25,00
Enkel als de abonnementsprijs 'no strings attached' 35 Euro zou zijn, zou de berekening op basis van dit bedrag moeten zijn.
Voorts vermoed ik dat Tmo, als zo'n abo afloopt, de klant liever 15 Euro per maand extra laat betalen en daar enkel wat extra buitenland GB tegenover hoeft te zetten, dan dat ze die korting blijven geven om onder de buitenland GB's uit te komen. Maar aangezien een abonnementsvorm vastgesteld is is mag er geen onderscheid zijn tussen klanten die korting krijgen en klanten die dat niet krijgen. Wat me weer terugbrengt op dat er in 2018 meer EU GB's moeten komen, omdat dan de eerste 1-jarige abonnementen unlimited komen waarbij de 15 Euro korting komt te vervallen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Sorry voor het late bericht had het erg druk
Helemaal boven in nice wordt de dekking zeer goed straks in Kesteren maar Ochten blijft 3G ?.
zag dat er op 9-10-2017 voorbereidende werkzaamheden zijn geweest.
klopt het dat in Nov de antenne's geplaatst gaan worden.
Wat ik niet begrijp is dat locatie Ochten nog steeds geen 4G heeft, Nieuwe Antenne's de RRU's achter de antenne's 4G900, 1800, 2100 zou mogelijk zijn, zie ook dat er een nieuwe straalverbinding gaat naar Dodewaard waar de nieuwe T-Mobile locatie komt.
Ochten.

in Ermelo zou een hoogspanningsmast omgebouwd worden met 2G1800 en 4G1800
werkzaamheden duurde van 22 maart tot 13 mei
Problemen met: 2G, 4G
Geplande start- en einddatum:
Wed 22.Mar 09:00 Sat 13.May 00:00
Echter is er niks veranderd
Ook bij de Eemhof heb je alleen 2G900 en 3G900 zware belasting tijdens events, soms zeer traag dan 3G900.
Ook de locaties die wel 3G900 hebben geen 4G900 maar wel 4G1800, 2100.
--------------------------------
Geffen oude locatie heeft wel 3G900 maar geen 4G, Tele2 shared wel 4G.
Nieuwe locatie Geffen iets verder op heeft wel 4G900, 1800, 2100.
Heijplaat oude locatie heeft wel 3G900 maar geen 4G.
2 Nieuwe locatie Heijplaat iets verder op hebben beide 4G900, 1800.
Dodewaard oude locatie hoogspanningsmast draagkracht niet genoeg houd dat in dat T-Mobile langs die hele hoogspanningslijn locaties niet geschikt kan maken voor 4G900.
Nieuwe locatie Dodewaard iets verder op nog niet opgeleverd.
Gemiddelde snelheid: 95.72 Mbps.
Hoogst gemeten snelheid: 158.46 Mbps.
dat zijn al mooie snelheiden.
Het wordt nog beter T-Mobile komt helemaal boven in de mast bij het station, mogelijk ergens in Nov
Locatie Remmerden is ook actief.
Locatie Ochten blijf ik een beetje vreemd vinden, Antenne's met 3 rru,s achter de Antenne's, kan 4G900, 1800, 2100 gek genoeg is die nog steeds 4G loos.
De dekking op traject Utrecht Arnhem wordt verder verbeterd naar 3G terug vallen zal niet meer voorkomen
Locatie langs het spoor bij Oosterbeek waar Kpn zit komt ook T-Mobile.
Hoek van Holland was een lange tijdelijke locatie op een trailer Kpn 4G800 op 30.1 m, 2G1800, 4G1800 op 25.8 m deze gaat weg
Een nieuwe locatie iets er naast Kpn 4G800, 1800 op 37.2 m, 4G900, 1800 binnenkort ook 4G2100 op 33.7 m
Kpn was bij het station in Nunspeet antenne's 3G only aan het vervangen voor 4G800, 1800 - T-Mobile en Tele2 lagen er op dat moment uit op die locatie.

Ik sprak iemand van het netwerk van Kpn, vroeg waarom de locatie bij t,hul geen 4G1800 bij heeft gekregen
O dat is een C2000 mast.
Mogelijk moet we eruit wanneer de C2000 vernieuwing begint, de nieuwe C2000 antenne's gaan veel zwaarder worden voor een betere indoor dekking, hier door zou belasting van de meeste masten nog alleen geschikt zijn voor C2000 en moet we een andere locatie zoeken en zal jou dekking van de site nieuwe komen in dit geval de station site.
Elburg zelfde verhaal wij en T-Mobile moeten er mogelijk ook uit die C2000 locatie, er zal dan een nieuwe Kpn site komen in de mast Oosterdorp.
Dat is ook de reden waarom de meeste C2000 locatie alleen 4G800 hebben en gaat niet aan gesleuteld worden.
Dat geld voor ons, Vodafone, T-Mobile en Tele2.
@Gijsj16nightshadow999 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Begin december verwacht ik..
[...]
Je zit nog iets te laag
[...]
Er zitten voor- en nadelen aan. Als ze hoog zitten, moeten ze vrij veel naar beneden gericht worden, waardoor de range van een locatie minder word. Als ze te laag zitten, hebben ze veel last van obstakels zoals bomen. Ideaal is meestal geloof ik zo'n 25-30m hoogte, maar dit is sterk afhankelijk van aantal factoren. Uiteindelijk was in deze mast alleen nog maar bovenin of onderin mogelijk, omdat de positie die @HcBlids schetste, hoewel niet in gebruik, al verhuurd was. Onderin betekent op zo'n 21m, wat aan de lage kant is.
Helemaal boven in nice wordt de dekking zeer goed straks in Kesteren maar Ochten blijft 3G ?.
Wat ik niet begrijp is dat locatie Ochten nog steeds geen 4G heeft, Nieuwe Antenne's de RRU's achter de antenne's 4G900, 1800, 2100 zou mogelijk zijn, zie ook dat er een nieuwe straalverbinding gaat naar Dodewaard waar de nieuwe T-Mobile locatie komt.
Ochten.

in Ermelo zou een hoogspanningsmast omgebouwd worden met 2G1800 en 4G1800
werkzaamheden duurde van 22 maart tot 13 mei
Problemen met: 2G, 4G
Geplande start- en einddatum:
Wed 22.Mar 09:00 Sat 13.May 00:00
Echter is er niks veranderd
Ook bij de Eemhof heb je alleen 2G900 en 3G900 zware belasting tijdens events, soms zeer traag dan 3G900.
Ook de locaties die wel 3G900 hebben geen 4G900 maar wel 4G1800, 2100.
--------------------------------
Geffen oude locatie heeft wel 3G900 maar geen 4G, Tele2 shared wel 4G.
Nieuwe locatie Geffen iets verder op heeft wel 4G900, 1800, 2100.
Heijplaat oude locatie heeft wel 3G900 maar geen 4G.
2 Nieuwe locatie Heijplaat iets verder op hebben beide 4G900, 1800.
Dodewaard oude locatie hoogspanningsmast draagkracht niet genoeg houd dat in dat T-Mobile langs die hele hoogspanningslijn locaties niet geschikt kan maken voor 4G900.
Nieuwe locatie Dodewaard iets verder op nog niet opgeleverd.
Zie op een locatie in Kesteren met snelheiden.Gijsj16 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:06:
[...]
[afbeelding]
Mast met KPN, Tele2 en nu ook T-mobile.
De dekking is stukken verbeterd! Alleen soms lijkt het of het niks geen data er door komt.
Ik heb zit voornamelijk op band 8 en soms op 3 (4G) Bellen via 3G is ook vooruit gegaan gelukkig
Gemiddelde snelheid: 95.72 Mbps.
Hoogst gemeten snelheid: 158.46 Mbps.
dat zijn al mooie snelheiden.
Het wordt nog beter T-Mobile komt helemaal boven in de mast bij het station, mogelijk ergens in Nov
Locatie Remmerden is ook actief.
Locatie Ochten blijf ik een beetje vreemd vinden, Antenne's met 3 rru,s achter de Antenne's, kan 4G900, 1800, 2100 gek genoeg is die nog steeds 4G loos.
Op die locatie draait 4G900, 1800, 2100 kan 300 mbit/sec gehaald worden.leroy98ecker schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:56:
@HcBlids De antennes in de hoogspanningsmast in Voorthuizen beginnen steeds gekker te doen. Waar ik voorheen alleen 1800 MHz had, is dat nu alleen 900 MHz geworden. Geen spoortje 1800 of 2100 MHz te vinden daar. Mijn iPhone kan daar geen CA-carriers vinden. Enkele maanden geleden haalde ik op die plek ~110 Mbit. Nu is dat maar tussen de 20-30 Mbit.
Dit was op 18-09-2017, 1800 MHz was nog zichtbaar.
[afbeelding]
Op 18-09-2017 waren er geen andere CA-carriers beschikbaar.
[afbeelding]
Dit was op 03-10-2017, hier is alleen 900 MHz beschikbaar.
[afbeelding]
Dit was op 03-10-2017 en de daarbij behorende cell-waarden.
[afbeelding]
Dit was op 03-10-2017 en zoals je ziet zijn er geen andere CA-carriers beschikbaar.
[afbeelding]
Wat ik vreemd vind, is dat ik zowel 900 als 1800 MHz ontvangen heb. Daarnaast is er volgens het antenneregister wel 1800/2100 MHz beschikbaar, maar geen 900 MHz. Heb jij hier meer achterliggende informatie over?
De dekking op traject Utrecht Arnhem wordt verder verbeterd naar 3G terug vallen zal niet meer voorkomen
Locatie langs het spoor bij Oosterbeek waar Kpn zit komt ook T-Mobile.
Hoek van Holland was een lange tijdelijke locatie op een trailer Kpn 4G800 op 30.1 m, 2G1800, 4G1800 op 25.8 m deze gaat weg
Een nieuwe locatie iets er naast Kpn 4G800, 1800 op 37.2 m, 4G900, 1800 binnenkort ook 4G2100 op 33.7 m
Kpn was bij het station in Nunspeet antenne's 3G only aan het vervangen voor 4G800, 1800 - T-Mobile en Tele2 lagen er op dat moment uit op die locatie.

Ik sprak iemand van het netwerk van Kpn, vroeg waarom de locatie bij t,hul geen 4G1800 bij heeft gekregen
O dat is een C2000 mast.
Mogelijk moet we eruit wanneer de C2000 vernieuwing begint, de nieuwe C2000 antenne's gaan veel zwaarder worden voor een betere indoor dekking, hier door zou belasting van de meeste masten nog alleen geschikt zijn voor C2000 en moet we een andere locatie zoeken en zal jou dekking van de site nieuwe komen in dit geval de station site.
Elburg zelfde verhaal wij en T-Mobile moeten er mogelijk ook uit die C2000 locatie, er zal dan een nieuwe Kpn site komen in de mast Oosterdorp.
Dat is ook de reden waarom de meeste C2000 locatie alleen 4G800 hebben en gaat niet aan gesleuteld worden.
Dat geld voor ons, Vodafone, T-Mobile en Tele2.
Volgens T-Mobile geldt deze bundel voor iedereen; 4GB op de Go abonnementen, en 2.5GB op de SS&SB abonnementen. De snelheid zou 64Kbps zijn.Jassy schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:51:
Vandaag in het buitenland viel mij deze 4gb bundel op waarmee je op lage snelheid door kan in de EU. Sinds wanneer is dit?
[afbeelding]
Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit zo is. Een collega met SS&SB ziet deze EU bundel continu in de app (ook als hij niet roaming is), maar met mijn Go Unlimited zie ik deze bundel niet. Dit doet vermoeden dat het wellicht niet van toepassing is op Go unlimited.
Ook de snelheid vindt ik vreemd. Go-Up en Unlimited hebben in NL een gelimiteerde snelheid van 384Kbps - waarom zou dit in de EU dan niet zo zijn? Met 64Kbps zul je praktisch never nooit niet 4GB data kunnen verbruiken.
Vraag me af of de informatie die ik heb gekregen juist is. Heeft iemand deze nieuwe bundel al geprobeerd?
Ik heb SS&SB en heb de zogenaamde 2,5GB bundel niet. Ik ben momenteel aan het roamen en zowel in België als in Egypte niet gezien (Egypte logisch).Xandrios schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:08:
[...]
Volgens T-Mobile geldt deze bundel voor iedereen; 4GB op de Go abonnementen, en 2.5GB op de SS&SB abonnementen. De snelheid zou 64Kbps zijn.
Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit zo is. Een collega met SS&SB ziet deze EU bundel continu in de app (ook als hij niet roaming is), maar met mijn Go Unlimited zie ik deze bundel niet. Dit doet vermoeden dat het wellicht niet van toepassing is op Go unlimited.
Toch wel wanneer je via mobiele data inlogt. 250mb Zone 1(Zwitserland), 2500mb langzaam in de EU (na standaard bundel).
[ Voor 8% gewijzigd door Incognitum op 19-10-2017 23:32 ]
De antennes hangen er inmiddels wel in de nieuwe locatie in Dodewaard. Zij hangen onder Vodafone en Tele2.HcBlids schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:42:
@Gijsj16
Wat ik niet begrijp is dat locatie Ochten nog steeds geen 4G heeft, Nieuwe Antenne's de RRU's achter de antenne's 4G900, 1800, 2100 zou mogelijk zijn, zie ook dat er een nieuwe straalverbinding gaat Dodewaard waar de nieuwe T-Mobile locatie komt.
Ochten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe locatie Dodewaard iets verder op nog iet opgeleverd

De bovengenoemde locatie in Heijplaat (Rotterdam) is idd omgebouwd maar heeft geen 4G. Deze mast zit namelijk in een laag kerktorentje (16m). Dat is te laag voor een straalverbinding en er ligt daar ook geen glasvezel. Die mast is dus via een reguliere vaste verbinding met het netwerk verbonden en doet daarom alleen 3G.
Verwijderd
Weet iemand of er plannen zijn om dat hele systeem bij onbeperkt dat je na verbruik van 5gb het elke keer per 1 GB in my t mobile moet aanvragen...waarom maken ze niet gewoon écht onbeperkt van?
Bloedirritant als je (na 5gb) film zit te kijken op netflix en er elke keer onderbroken wordt omdat je 1 gb op is en je het in my t mobile bij moet gaan vullen.
Ik weet dat bij tele2 onbeperkt volgens hetzelfde systeem werkt..maar goed t mobile zou pas echt innoveren als ze dat gewoon afschaffen.
Bloedirritant als je (na 5gb) film zit te kijken op netflix en er elke keer onderbroken wordt omdat je 1 gb op is en je het in my t mobile bij moet gaan vullen.
Ik weet dat bij tele2 onbeperkt volgens hetzelfde systeem werkt..maar goed t mobile zou pas echt innoveren als ze dat gewoon afschaffen.
Vanmorgen had ik thuis (weer) eens geen dekking.. En het regende en waaide ook, maar niet abnormaal. Ik heb van de eerdere keren een netwerkklacht ingediend en ik ben keurig teruggebeld. Ze bevestigden inderdaad dat bij slecht weer en regen de verbinding weg kon vallen en ik kreeg de indruk dat men dit normaal vind. Het grappige is dat ik dit bij KPN en Vodafone op dezelfde locaties nog nooit heb meegemaakt.
Ik heb dus maar weer een netwerkklacht gemaakt, eens zien wat de reactie nu is.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat is juist om misbruik te voorkomen en mensen hun telefoon/abonnement als hotspot gebruiken voor hun huishouden ipv een vaste lijn. Als je een HD film streamt dan kost dit 5Mbit volgens Netflix. Dan ben je dus ongeveer 3,5GByte kwijt voor een film van 90 minuten. Je kunt de kwaliteit ook naar beneden zetten op je telefoon, dan kom je met 2GB uit. Kun je 2 films (3uur) per dag kijken en houd je nog een GB over voor internetten en appen. Anders inderdaad elke GB ophogen.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:00:
Waarschijnlijk geeft T-Mobile een straalverbinding, terwijl VF en KPN een glas verbinding heeft. Dat is in mijn woonplaats ook.Jassy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:09:
Vanmorgen had ik thuis (weer) eens geen dekking.. En het regende en waaide ook, maar niet abnormaal. Ik heb van de eerdere keren een netwerkklacht ingediend en ik ben keurig teruggebeld. Ze bevestigden inderdaad dat bij slecht weer en regen de verbinding weg kon vallen en ik kreeg de indruk dat men dit normaal vind. Het grappige is dat ik dit bij KPN en Vodafone op dezelfde locaties nog nooit heb meegemaakt.
Ik vermoed dat het voor T-Mobile het niet doet, omdat er weinig mensen wonen of er problemen zijn met glasvezel (niet beschikbaar, te duur etc).
Dit is om misbruik te voorkomen. En daar ben ik blij mee, want anders mogen de 'normale' klanten meebetalen aan de absurde download praktijken van een handvol mensen die denken dat dit een vervanging van een vaste verbinding is.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:00:
Weet iemand of er plannen zijn om dat hele systeem bij onbeperkt dat je na verbruik van 5gb het elke keer per 1 GB in my t mobile moet aanvragen...waarom maken ze niet gewoon écht onbeperkt van?
Heb al 2 Locatie gevonden waar T-Mobile uit C2000 locaties gaat en alternative locaties heeft gevonden

De Locatie bij het Station staat ook bij de verbetering over 3 maanden hou die locatie in de gaten voor je het weet hangen de T-Mobile antenne's erin.
Je was van niks tot zeer slechte dekking, naar redelijke dekking gegaan met zelfs 4G binnen dat gaat nog beter worden.
Mogelijk heb je straks 3CA binnen snelheiden tot 300 mbit/sec, de activatie begint met 4G900, 1800 later komt er 4G2100 erbij.

Dat duurt niet lang meer daar in DodewaardGijsj16 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 05:01:
[...]
De antennes hangen er inmiddels wel in de nieuwe locatie in Dodewaard. Zij hangen onder Vodafone en Tele2.
[afbeelding]
De Locatie bij het Station staat ook bij de verbetering over 3 maanden hou die locatie in de gaten voor je het weet hangen de T-Mobile antenne's erin.
Je was van niks tot zeer slechte dekking, naar redelijke dekking gegaan met zelfs 4G binnen dat gaat nog beter worden.
Mogelijk heb je straks 3CA binnen snelheiden tot 300 mbit/sec, de activatie begint met 4G900, 1800 later komt er 4G2100 erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Blids op 21-10-2017 21:08 ]
nu nog 4G dekking scoren op de N34, Aansluiting N34/A28 <-> Gieten
404 Signature not found
Die kaart is vanochtend zeker geüpdatet... ik heb hem al weken zitten te verversen...[b][message=52962233,noline]HcBlids schreef op zaterdag 21 oktober 2017
De Locatie bij het Station staat ook bij de verbetering over 3 maanden hou die locatie in de gaten voor het weet hangen de T-Mobile antenne's erin.
Je was van niks tot zeer slechte dekking, naar redelijke dekking gegaan met zelfs 4G binnen dan nog beter worden.
[afbeelding]
Ik ben zeer benieuwd!
Die andere mast in kesteren is nog niet helemaal ingeregeld denk ik. Vanavond haalde ik buiten 178.88 Mbps down en 23.19 Mbps up en de paar speedtestjes verder kwam zij niet verder dan 31.17 Mbps down en 42.40 Mbps up. Maar ik wacht het verder wel netjes af..
...en het werkt gewoon niet.Xandrios schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:08:
[...]
Volgens T-Mobile geldt deze bundel voor iedereen; 4GB op de Go abonnementen, en 2.5GB op de SS&SB abonnementen. De snelheid zou 64Kbps zijn.
Vraag me af of de informatie die ik heb gekregen juist is. Heeft iemand deze nieuwe bundel al geprobeerd?
Ik ben de afgelopen dagen roaming; eerst als Go-Unlimited en er was geen 'lage snelheid' bundel. Nu overgezet naar Go-Up (dus hetzefde abonnement als het screenshot van Jassy), en, geen 'lage snelheid' bundel.
Dus oftewel ze hebben het weer uitgezet, de subscribers worden gefaseerd overgezet, of ze hebben nog problemen met deze bundel. Niet handig, zeker gezien de vrij duidelijke taal van t-mobiel:
Het is sinds 10 oktober inderdaad mogelijk om op lage snelheid te blijven internetten in de EU. Dit is mogelijk tot maximaal 4GB en geldt voor bijna alle abonnement dus ook voor jouw Go abonnement.
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 23-10-2017 10:13 ]
Ik ben vandaag in Duitsland en ik zie de bundel gewoon in mijn overzicht staan, het is dus niet uitgezet.Xandrios schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
...en het werkt gewoon niet.
Ik ben de afgelopen dagen roaming; eerst als Go-Unlimited en er was geen 'lage snelheid' bundel. Nu overgezet naar Go-Up (dus hetzefde abonnement als het screenshot van Jassy), en, geen 'lage snelheid' bundel.
Dus oftewel ze hebben het weer uitgezet, de subscribers worden gefaseerd overgezet, of ze hebben nog problemen met deze bundel. Niet handig, zeker gezien de vrij duidelijke taal van t-mobiel:
[...]
Heb het uiteindelijk gevonden: Je moet de bundel zelf aanzetten (waarschijnlijk maandelijks):

Wel vreemd dat hij voor sommige mensen dus automatisch verschijnt, en voor anderen niet. Ook is het feit dat hij maandelijks 'gekocht' moet worden een teken dat hij mogelijk betaald gaat worden in de toekomst?
De snelheid is overigens 64k/64k of 384k als je datavrije muziek hebt. Wel mooi dat die snelheid dus hoog genoeg blijft om muziek te kunnen streamen.

Wel vreemd dat hij voor sommige mensen dus automatisch verschijnt, en voor anderen niet. Ook is het feit dat hij maandelijks 'gekocht' moet worden een teken dat hij mogelijk betaald gaat worden in de toekomst?
De snelheid is overigens 64k/64k of 384k als je datavrije muziek hebt. Wel mooi dat die snelheid dus hoog genoeg blijft om muziek te kunnen streamen.
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 23-10-2017 17:45 ]
Dat is inderdaad heel apart. Ik heb er niks voor moeten doen, ging allemaal vanzelf. Gelukkig heb je het gevonden!Xandrios schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:42:
Heb het uiteindelijk gevonden: Je moet de bundel zelf aanzetten (waarschijnlijk maandelijks):
[afbeelding]
Hoi!
Ik kan binnenkort mijn KPN abonnement overzetten, want ik heb besloten daar niet te blijven.
Nu twijfel ik echter nog of ik Unlimited bij Tele2 of bij T-Mobile zal nemen. Tele2 is een stukken goedkoper, maar toch twijfel ik over hun dekking en snelheid.
Kunnen de T-Mobile fanaten hier iets over vertellen?
Daarnaast weet ik van Tele2 dat je meerdere keren achter elkaar een SMS kunt sturen voor extra 1GB, zodat je je datalimiet gewoon kan verhogen zodat je safe zit. Is voor mij wel handig want ik stream wel eens veel, kan ik bij T-Mobile ook meerdere keren achter elkaar 1GB extra opvragen boven op de dagelijkse 5GB zodat ik mijn limiet verhoog?
Alvast dank!
Ik kan binnenkort mijn KPN abonnement overzetten, want ik heb besloten daar niet te blijven.
Nu twijfel ik echter nog of ik Unlimited bij Tele2 of bij T-Mobile zal nemen. Tele2 is een stukken goedkoper, maar toch twijfel ik over hun dekking en snelheid.
Daarnaast weet ik van Tele2 dat je meerdere keren achter elkaar een SMS kunt sturen voor extra 1GB, zodat je je datalimiet gewoon kan verhogen zodat je safe zit. Is voor mij wel handig want ik stream wel eens veel, kan ik bij T-Mobile ook meerdere keren achter elkaar 1GB extra opvragen boven op de dagelijkse 5GB zodat ik mijn limiet verhoog?
Alvast dank!
Over de snelheid en dekking heb je bij T-Mobile niet veel te klagen. Her en der een plek wat soms geen 4G dekking heeft, maar daar is T-Mobile nog steeds hard mee bezig om overal dekking te realiseren. Een voorbeeld is Kesteren. Voorheen (< maand geleden) was er nergens 4G-dekking in die plaats, maar nu is er al een en wordt er nog een mast geplaatst. Ik woon zelf op de Veluwe en daar presteert T-Mobile beter dan Tele2. Je kunt eigenlijk in steden een snelheid van boven de 60 Mbit/s verwachten waar ik bij Tele2 nog wel onder de 1 Mbit heb gezien. Ik reis dagelijks tussen Zwolle/Amersfoort. Je hebt een nagenoeg een continu 4G-bereik. Ik reis ook geregeld naar Zuid-Limburg en daar is de 4G-dekking ook prima. De hele rit vanaf de Veluwe 4G en Speedtests veelal boven de 80 Mbit/s langs de snelweg. In tunnels en metro's ook prima 4G.Joshoon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:19:
Hoi!
Alvast dank!
Ik lees wel klachten over trage internetsnelheden bij Tele2 (forum van Tele2 en GoT). Soms zo drastisch dat er niet eens een muziekstream zonder onderbrekingen kan worden opgezet. In Den Haag en andere grote steden is het vooral een probleem, las ik. De snelheid bij Tele2 is in minder drukke gebieden goed, maar zij zetten tussen 0:00 en 7:00 de 2600 MHz frequentie uit, waardoor je maximaal 75 Mbit haalt. In de praktijk zal dat ongeveer 20 Mbit zijn.
Het netwerk van T-Mobile bevat gigantisch veel capaciteit in vergelijking met de anderen. Op nagenoeg elke mast is 3 CA (4G+ d.m.v. drie frequenties) geactiveerd wat snelheden tot 300 Mbit oplevert. Mijn record is 285 Mbit/s download. In de afgelopen twee maanden zijn ook over de 500 masten geactiveerd met 4 CA dat snelheden tot over de 450 Mbit gaat. Het netwerk van T-Mobile blijft uitbreiden en innoveren.
En wat ik het grootste voordeel vind t.o.v. Tele2 is 4G in het buitenland. Wat is dat met Tele2 rampzalig! In Duitsland en België is het langs snelwegen 2G of 4G. 3G is vaak niet werkbaar en zelfs afwezig, soms zo erg dat je vaak geen WhatsAppje kunt versturen. Dit heb ik meerdere malen gezien bij mensen die Tele2 hebben.
Het is echter niet mogelijk om vooraf meerdere malen een GB-bundel te activeren. Je kunt vooraf eenmaal 1 GB aanvullen, waardoor je 6 GB kunt verbruiken. Als die 6 GB op is, kun je met My T-Mobile weer een GB-aanvuller selecteren.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Met T-Mobile heb ik in mijn omgeving nog geen problemen gehad. Met Tele2 heb ik dit wel gezien en ondervonden bij kennissen met Tele2. Je kunt ook op de dekkingskaarten kijken en op 4gmasten. Als je op de dekkingskaart van T-Mobile inzoomt, dan kun je de snelheden zien die in de praktijk zijn gehaald door testers met de Speedtest.net app. Hieronder staan een paar linkjes die je kunnen helpen met het maken van je keuze.
Dekkingskaart T-Mobile
Dekkingskaart Tele2
4G masten T-Mobile
4G masten Tele2
Dank voor deze info!leroy98ecker schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:05:
[...]
Over de snelheid en dekking heb je bij T-Mobile niet veel te klagen. Her en der een plek wat soms geen 4G dekking heeft, maar daar is T-Mobile nog steeds hard mee bezig om overal dekking te realiseren. Een voorbeeld is Kesteren. Voorheen (< maand geleden) was er nergens 4G-dekking in die plaats, maar nu is er al een en wordt er nog een mast geplaatst. Ik woon zelf op de Veluwe en daar presteert T-Mobile beter dan Tele2. Je kunt eigenlijk in steden een snelheid van boven de 60 Mbit/s verwachten waar ik bij Tele2 nog wel onder de 1 Mbit heb gezien. Ik reis dagelijks tussen Zwolle/Amersfoort. Je hebt een nagenoeg een continu 4G-bereik. Ik reis ook geregeld naar Zuid-Limburg en daar is de 4G-dekking ook prima. De hele rit vanaf de Veluwe 4G en Speedtests veelal boven de 80 Mbit/s langs de snelweg. In tunnels en metro's ook prima 4G.
Ik lees wel klachten over trage internetsnelheden bij Tele2 (forum van Tele2 en GoT). Soms zo drastisch dat er niet eens een muziekstream zonder onderbrekingen kan worden opgezet. In Den Haag en andere grote steden is het vooral een probleem, las ik. De snelheid bij Tele2 is in minder drukke gebieden goed, maar zij zetten tussen 0:00 en 7:00 de 2600 MHz frequentie uit, waardoor je maximaal 75 Mbit haalt. In de praktijk zal dat ongeveer 20 Mbit zijn.
Het netwerk van T-Mobile bevat gigantisch veel capaciteit in vergelijking met de anderen. Op nagenoeg elke mast is 3 CA (4G+ d.m.v. drie frequenties) geactiveerd wat snelheden tot 300 Mbit oplevert. Mijn record is 285 Mbit/s download. In de afgelopen twee maanden zijn ook over de 500 masten geactiveerd met 4 CA dat snelheden tot over de 450 Mbit gaat. Het netwerk van T-Mobile blijft uitbreiden en innoveren.
En wat ik het grootste voordeel vind t.o.v. Tele2 is 4G in het buitenland. Wat is dat met Tele2 rampzalig! In Duitsland en België is het langs snelwegen 2G of 4G. 3G is vaak niet werkbaar en zelfs afwezig, soms zo erg dat je vaak geen WhatsAppje kunt versturen. Dit heb ik meerdere malen gezien bij mensen die Tele2 hebben.
Het is echter niet mogelijk om vooraf meerdere malen een GB-bundel te activeren. Je kunt vooraf eenmaal 1 GB aanvullen, waardoor je 6 GB kunt verbruiken. Als die 6 GB op is, kun je met My T-Mobile weer een GB-aanvuller selecteren.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Met T-Mobile heb ik in mijn omgeving nog geen problemen gehad. Met Tele2 heb ik dit wel gezien en ondervonden bij kennissen met Tele2. Je kunt ook op de dekkingskaarten kijken en op 4gmasten. Als je op de dekkingskaart van T-Mobile inzoomt, dan kun je de snelheden zien die in de praktijk zijn gehaald door testers met de Speedtest.net app. Hieronder staan een paar linkjes die je kunnen helpen met het maken van je keuze.![]()
Dekkingskaart T-Mobile
Dekkingskaart Tele2
4G masten T-Mobile
4G masten Tele2
Ik live stream regelmatig, ook onderweg, dus een ruim bundel en stabiele netwerk is bi mij van belang.
Daarnaast kijk ik ook regelmatig live streams, en stream ik muziek dus dan is een stabiele verbinding ook wel lekker.
In het Tele2 topic lijken mensen best tevreden te zijn, en zeggen dat snelheid niet al te veel moet uit maken, Tele2 haalt voldoende snelheid in hun optiek.
Lastige keuze!
dat valt toch nog wel mee?Tele2 is een stukken goedkoper, maar toch twijfel ik over hun dekking en snelheid.
het is 25 euro tov 30 euro (in een gezamelijk groep komen zou niet zo moelijk moeten zijn)
Das dus per maand maar 2 biertjes.. En je krijgt er wel betere dingen voor terug kwa netwerk en kwa roaming.
Ja, alleen ik kan mijn limiet niet van te voren verhogen zoals bij Tele2 wel kan, in sommige gevallen kan dat best noodzakelijk zijn.joco schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:50:
[...]
dat valt toch nog wel mee?
het is 25 euro tov 30 euro (in een gezamelijk groep komen zou niet zo moelijk moeten zijn)
Das dus per maand maar 2 biertjes.. En je krijgt er wel betere dingen voor terug kwa netwerk en kwa roaming.
Wat mij dan nog doet twijfelen is de dekking, de ene zegt dat het prima is, de ander zegt dat het tegenvalt, zelfde geldt voor de snelheid

[ Voor 12% gewijzigd door Joshoon op 26-10-2017 15:24 ]
ik blijf me verbazen over mensen die vaak over de 5GB heen gaan, dat is mij gewoon nog nooit geluktJa, alleen ik kan mijn limiet niet van te voren verhogen zoals bij Tele2 wel kan, in sommige gevallen kan dat best noodzakelijk zijn.
Wat mij dan nog doet twijfelen is de dekking, de ene zegt dat het prima is, de ander zegt dat het tegenvalt, zelfde geldt voor de snelheid
Om dat voor elkaar te krijgen moet ik denk ik wel 4 tot 5 uur Ziggo Go app aan hebben denk ik op een dag
Of uren lang netflix maar dan wel als hotspot en niet op je telefoon zelf want volgens scheelt dat behoorlijk in de bandbreedte
Het probleem met naar mensen luisteren voor dekking of snelheid is dat je aan alle kanten goeie en slechte verhalen zult horen. Misschien is het verstandig om een maand te proberen? TMobile heeft volgens mij die mogelijkheid, dat je 1 maand kunt proberen "with no strings attached"
Dan lijkt het mij een betere optie om eerst gewoon over te stappen naar Tele2, is maandelijks opzegbaar. Bevalt dat niet dan kan ik altijd nog terug natuurlijk.joco schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:32:
[...]
ik blijf me verbazen over mensen die vaak over de 5GB heen gaan, dat is mij gewoon nog nooit gelukt
Om dat voor elkaar te krijgen moet ik denk ik wel 4 tot 5 uur Ziggo Go app aan hebben denk ik op een dag
Of uren lang netflix maar dan wel als hotspot en niet op je telefoon zelf want volgens scheelt dat behoorlijk in de bandbreedte
Het probleem met naar mensen luisteren voor dekking of snelheid is dat je aan alle kanten goeie en slechte verhalen zult horen. Misschien is het verstandig om een maand te proberen? TMobile heeft volgens mij die mogelijkheid, dat je 1 maand kunt proberen "with no strings attached"
Ik hoor veel mensen praten dat ze 50mbit halen bij Tele2, en inderdaad, een collega haalt deze snelheid ook, terwijl ik 100mbit haal op de zelfde locatie met KPN. Ik heb 3 streepjes ontvangst, en hij 4 streepjes.
Weet niet of ik 50mbit wel als genoeg moet beschouwen hahaha
[ Voor 3% gewijzigd door Joshoon op 26-10-2017 15:51 ]
50 Mbit download zal prima volstaan in de praktijk. Maar als je gedreven bent op overal de hoogste downloadsnelheden, dan bevalt T-Mobile je beter. Echter zei je ook dat je live streamt. Dan moet je ook naar een ander aspect kijken, want dan is niet alleen de download belangrijk, maar ook de upload. Die is bij Tele2 het minst van alle providers. Volgens Ookla (Speedtest.net) heeft T-Mobile een uploadsnelheid die 61% hoger ligt dan Tele2. Ook als je kijkt naar de percentages, dan zit er wel een groot verschil tussen de laagste 10% van de Speedtest-testers. Met Tele2 heb je een upload van 0,70 Mbit bij de laagste 10%. Bij T-Mobile is dat 2,26 Mbit.Joshoon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:39:
[...]
Dan lijkt het mij een betere optie om eerst gewoon over te stappen naar Tele2, is maandelijks opzegbaar. Bevalt dat niet dan kan ik altijd nog terug natuurlijk.
Ik hoor veel mensen praten dat ze 50mbit halen bij Tele2, en inderdaad, een collega haalt deze snelheid ook, terwijl ik 100mbit haal op de zelfde locatie met KPN. Ik heb 3 streepjes ontvangst, en hij 4 streepjes.
Weet niet of ik 50mbit wel als genoeg moet beschouwen hahaha
Het beste is gewoon proberen wat je bevalt. Als je iemand met T-Mobile kunt vinden, dan zou dat mooi zijn. Want dan kun je Tele2 en T-Mobile naast elkaar leggen om te kijken wat het meest geschikt is voor jou.
[ Voor 3% gewijzigd door leroy98ecker op 26-10-2017 17:46 ]
Upload snelheid bij KPN zijn ook geen cijfers om trots op te zijn.leroy98ecker schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:45:
[...]
50 Mbit download zal prima volstaan in de praktijk. Maar als je gedreven bent op overal de hoogste downloadsnelheden, dan bevalt T-Mobile je beter. Echter zei je ook dat je live streamt. Dan moet je ook naar een ander aspect kijken, want dan is niet alleen de download belangrijk, maar ook de upload. Die is bij Tele2 het minst van alle providers. Volgens Ookla (Speedtest.net) heeft T-Mobile een uploadsnelheid die 61% hoger ligt dan Tele2. Ook als je kijkt naar de percentages, dan zit er wel een groot verschil tussen de laagste 10% van de Speedtest-testers. Met Tele2 heb je een upload van 0,70 Mbit bij de laagste 10%. Bij T-Mobile is dat 2,26 Mbit.
Het beste is gewoon proberen wat je bevalt. Als je iemand met T-Mobile kunt vinden, dan zou dat mooi zijn. Want dan kun je Tele2 en T-Mobile naast elkaar leggen om te kijken wat het meest geschikt is voor jou.
Ik haal thuis maar zo'n 8mbit, maar dat voldoet echter wel voor het live streamen. Collega van mij haalde 15mbit op ons werk met Tele2, dus daar zou ik het qua uploaden wel mee moeten redden.
Denk dat het inderdaad gewoon even proberen is, dat is het voordeel van maandelijks kunnen opzeggen
Ik kijk in ieder geval uit naar de unlimited data!
Nou op de hoogste kwaliteit is dat z'n gigabyte per uur bij Netflix, misschien toch meer.joco schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:32:
[...]
ik blijf me verbazen over mensen die vaak over de 5GB heen gaan, dat is mij gewoon nog nooit gelukt
Dan Google photos backup, play store updates, streaming via Floatplane, dat gaat hard bij mij.
Ken je iemand met Tele2? Dekking en snelheid is afhankelijk van locatie.Joshoon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:19:
Hoi!
Alvast dank!
Ik ben vandaag overgestapt van Tele2 naar T-mobile, er is iets in mijn wijk die sinds de zomer zorgt voor slechte download en upload snelheid, ik ben van 100Mbps down binnen naar 1~7 Mbps gegaan. En upload is tegenwoordig dramatisch bijna altijd sub 1Mbps. Mijn grootste probleem was dat ik tegen de klantenservice aanliep, de antwoord was, "De bereik in jou regio is niet optimaal, we werken aan ons netwerk" tja bereik is het niet, ze hebben geen antennes weg gehaald.
Nu kijkt The Wireless Guy mee om de oorzaak te achterhalen, we hebben thuis nog een andere Tele2 aansluiting, maar buiten dat, 1Km verderop kun je prima 170Mbps halen met een 4G+ toestel.
Ik reis niet zo vaak meer met de trein, dus daar heb ik geen data van, maar enige plekken waar ik terug viel naar 3G is bij de tramhalte spui in Den Haag en de ondergrond gedeelte van Metro E in Rotterdam.
Maar ja een live streaming luisteren en even naar de Albert Heijn gaan, lukte dan niet, in de planning komt volgende jaar een nieuwe site van Tele2 waar de T-Mobile antennes nu ook zijn.
Vroeger of later gaat Tele2 dat sms bug wel corrigeren, de bedoeling is dat je maar één keer mag bestellen zodra je bij 80% verbruik bent, maar dat smsjes kan je nog automatiseren met IFTTT of Tasker, ik vind niet erg om elke keer 1GB te moeten bestellen, wel vond ik irritant dat bij T-Mobile moet je na de eerste keer, wachten tot dat alles op is, ik was net bezig met iets downloaden en kon niks doen.
Zo voor mij de grootste reden was erg lokaal last van misterious snelheidsprobleem en misschien hal ik de V30 (in één keer betalen met 1 jaar contract) en dat scheelt bij T-mobile flink wat eurotjes.
[ Voor 11% gewijzigd door Luinwethion op 27-10-2017 00:08 ]
Verschil per gebied natuurlijk. Hier tik ik zo de 40Mb up aan bij KPN.Joshoon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:16:
[...]
Upload snelheid bij KPN zijn ook geen cijfers om trots op te zijn.
Ik haal thuis maar zo'n 8mbit, maar dat voldoet echter wel voor het live streamen. Collega van mij haalde 15mbit op ons werk met Tele2, dus daar zou ik het qua uploaden wel mee moeten redden.
Denk dat het inderdaad gewoon even proberen is, dat is het voordeel van maandelijks kunnen opzeggen![]()
Ik kijk in ieder geval uit naar de unlimited data!
Bedankt voor het delen van je bevindingen, heb inderdaad gemerkt van meerderen dat er veel verschil in zit, lijkt mij dus gewoon een kwestie van proberen.Luinwethion schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:04:
[...]
Nou op de hoogste kwaliteit is dat z'n gigabyte per uur bij Netflix, misschien toch meer.
Dan Google photos backup, play store updates, streaming via Floatplane, dat gaat hard bij mij.
[...]
Ken je iemand met Tele2? Dekking en snelheid is afhankelijk van locatie.
Ik ben vandaag overgestapt van Tele2 naar T-mobile, er is iets in mijn wijk die sinds de zomer zorgt voor slechte download en upload snelheid, ik ben van 100Mbps down binnen naar 1~7 Mbps gegaan. En upload is tegenwoordig dramatisch bijna altijd sub 1Mbps. Mijn grootste probleem was dat ik tegen de klantenservice aanliep, de antwoord was, "De bereik in jou regio is niet optimaal, we werken aan ons netwerk" tja bereik is het niet, ze hebben geen antennes weg gehaald.
Nu kijkt The Wireless Guy mee om de oorzaak te achterhalen, we hebben thuis nog een andere Tele2 aansluiting, maar buiten dat, 1Km verderop kun je prima 170Mbps halen met een 4G+ toestel.
Ik reis niet zo vaak meer met de trein, dus daar heb ik geen data van, maar enige plekken waar ik terug viel naar 3G is bij de tramhalte spui in Den Haag en de ondergrond gedeelte van Metro E in Rotterdam.
Maar ja een live streaming luisteren en even naar de Albert Heijn gaan, lukte dan niet, in de planning komt volgende jaar een nieuwe site van Tele2 waar de T-Mobile antennes nu ook zijn.
Vroeger of later gaat Tele2 dat sms bug wel corrigeren, de bedoeling is dat je maar één keer mag bestellen zodra je bij 80% verbruik bent, maar dat smsjes kan je nog automatiseren met IFTTT of Tasker, ik vind niet erg om elke keer 1GB te moeten bestellen, wel vond ik irritant dat bij T-Mobile moet je na de eerste keer, wachten tot dat alles op is, ik was net bezig met iets downloaden en kon niks doen.
Zo voor mij de grootste reden was erg lokaal last van misterious snelheidsprobleem en misschien hal ik de V30 (in één keer betalen met 1 jaar contract) en dat scheelt bij T-mobile flink wat eurotjes.
Ik ben ook regelmatig binnen in ruimtes waar soms zo'n duizenden mensen staan, dus dan is capaciteit ook van belang.
De 'bug' met SMSen is volgens Tele2 geen bug, ik heb ze gevraagd of deze 'functie' verdwijnt, en zij beweren van niet. Ik kreeg als antwoord 'Nee hoor, unlimited = unlimited! Dus je mag het internet bij ons komen leegtrekken'.
Laten we hopen dat ze zich aan die belofte houden, zo niet dan zijn ze weer een klant kwijt
40mbit up is netjes! Dat heb ik volgens mij nog niet eens behaald bij KPN hahahakrakendmodem schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:38:
[...]
Verschil per gebied natuurlijk. Hier tik ik zo de 40Mb up aan bij KPN.binnenshuis. Das gewoon 4x zo snel als de upload van m’n vaste verbinding...
Ik wil het niet jinxen maar dat is hoe het zou moeten werken:Joshoon schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:41:
[...]
De 'bug' met SMSen is volgens Tele2 geen bug, ik heb ze gevraagd of deze 'functie' verdwijnt, en zij beweren van niet. Ik kreeg als antwoord 'Nee hoor, unlimited = unlimited! Dus je mag het internet bij ons komen leegtrekken'.
Laten we hopen dat ze zich aan die belofte houden, zo niet dan zijn ze weer een klant kwijt
En via Mijn Tele2 kan je inderdaad een extra bundel nemen alleen als je < 500MB over heb.Wanneer je nog 500MB over hebt, krijg je een sms van ons dat je bundel bijna op is. Via de MijnTele2 omgeving of via een sms vraag je de gratis extra bundel aan. Je stuurt de sms naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de sms met dezelfde mededeling.
Anyways blijft een sms systeem veel makkelijker te automatiseren dan de systeem van T-Mobile.
En hier tik ik zo 50 up bij tmkrakendmodem schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:38:
[...]
Verschil per gebied natuurlijk. Hier tik ik zo de 40Mb up aan bij KPN.binnenshuis. Das gewoon 4x zo snel als de upload van m’n vaste verbinding...
Schommelt hier momenteel een beetje. Maar 50Mbit is wel te halen als ik iets beter ontvangst had.
Gisteravond had ik 170/40Mbit.
Gek, via Twitter geven ze aan dat het gewoon zo hoort dat je achter elkaar SMSjes kan sturen om je bundel wat te verhogen voor een dag, ook al ben je er nog lang niet doorheen.Luinwethion schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:50:
[...]
Ik wil het niet jinxen maar dat is hoe het zou moeten werken:
[...]
En via Mijn Tele2 kan je inderdaad een extra bundel nemen alleen als je < 500MB over heb.
Anyways blijft een sms systeem veel makkelijker te automatiseren dan de systeem van T-Mobile.
Nou ja, dat is wat ze op de website zeggen, misschien dat ze het zo laten, geen idee. Ik zou momenteel geen zorgen over maken. Wel moeten we dat discussie even verder voeren op de Tele2 topic denk ik ^^Joshoon schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Gek, via Twitter geven ze aan dat het gewoon zo hoort dat je achter elkaar SMSjes kan sturen om je bundel wat te verhogen voor een dag, ook al ben je er nog lang niet doorheen.
Bron: https://www.tele2.nl/klan...d-data-ook-echt-onbeperkt
Op de website van Tmobile staat dat de Faeröer Eilanden tot de zone EU behoren. Ik ben er toch vrij zeker van dat dit niet zo was. https://www.t-mobile.nl/buitenland/tarieven-buitenland
[ Voor 17% gewijzigd door Willy84 op 28-10-2017 22:15 ]

Het valt me op dat de upload snelheid ook omhoog is gegaan!
[ Voor 21% gewijzigd door Gijsj16 op 28-10-2017 23:01 ]
en wat voor device gebruik je?Gijsj16 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:56:
[afbeelding]
Het valt me op dat de upload snelheid ook omhoog is gegaan!
404 Signature not found
Dat is dan een land waarin je je EU bundel kunt gebruiken. Bij Vodafone is bit bijvoorbeeld ook Turkije en bij KPN Zwitserland. Allemaal afhankelijk van de afspraken en netwerken die de providers maken/hebben.Willy84 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:12:
Op de website van Tmobile staat dat de Faeröer Eilanden tot de zone EU behoren. Ik ben er toch vrij zeker van dat dit niet zo was. https://www.t-mobile.nl/buitenland/tarieven-buitenland
Dit landje is dan stilletjes toegevoegd. Turkije en Albanië zijn wel specials in de zin dat als je daar regelmatig heen gaat dit een erg groot pluspunt is.
Weet er iemand toevallig of je 2x hetzelfde Netflix account kan gebruiken als je gaat verlengen ?
Ze geven nu natuurlijk "6 maanden gratis Netflix" als je verlengt of afsluit, ik heb de voorwaarden ff snel doorgespit maar kon het niet vinden.
Situatie is zo dat ik nu kan verlengen en dus die Netflix korting krijg, maar me vrouw mag over paar maanden ook verlengen.. dat zou dus dubbel korting betekenen.. de korting is volgens mij in de vorm van een soort kadobon waardoor er iets van 67 euro op je Netflix account word gezet.
Ze geven nu natuurlijk "6 maanden gratis Netflix" als je verlengt of afsluit, ik heb de voorwaarden ff snel doorgespit maar kon het niet vinden.
Situatie is zo dat ik nu kan verlengen en dus die Netflix korting krijg, maar me vrouw mag over paar maanden ook verlengen.. dat zou dus dubbel korting betekenen.. de korting is volgens mij in de vorm van een soort kadobon waardoor er iets van 67 euro op je Netflix account word gezet.
Leuk, ik vanmorgen bij mobiel.nl mijn Go sim-only verlengd met een iPhone 7 onder Toestel Flexibiliteit, krijg ik zojuist vrolijk een email of ik nog even 60 euro extra wil overmaken voor "deze extra service". Lijkt me complete nonsens toch? Er staat niets over extra kosten in de voorwaarden.

Je reinste overstapboete vind ik.Nickname27 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:21:
Leuk, ik vanmorgen bij mobiel.nl mijn Go sim-only verlengd met een iPhone 7 onder Toestel Flexibiliteit, krijg ik zojuist vrolijk een email of ik nog even 60 euro extra wil overmaken voor "deze extra service". Lijkt me complete nonsens toch? Er staat niets over extra kosten in de voorwaarden.
Zoiets werd mij ook verteld door Mobiel. Met als onderbouwing: Ik snap je helemaal maar dit heeft te maken met commissies die wij ontvangen vanuit T-Mobile. Wij kunnen daar niet omheen.
Benieuwd of ze ook daadwerkelijk die kosten maken dan. Lijkt me sterk, maar goed. Dan maar direct bij T-Mobile bestellen als Mobiel.nl mijn geld niet wil hebben.Joosie200 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:29:
[...]
Je reinste overstapboete vind ik.
Zoiets werd mij ook verteld door Mobiel. Met als onderbouwing: Ik snap je helemaal maar dit heeft te maken met commissies die wij ontvangen vanuit T-Mobile. Wij kunnen daar niet omheen.
Mja, plus of ik nu de LG V30 (die heb ik op het oog) nu preorder bij T-mobile en 636 + 4 euro kopieerheffing betaal of 566 + 60 toestelflexibiliteit + 4 euro kopieerheffing.. het scheelt tien euro. En dan kan ik nog niet eens de blauwe kiezen maar in beide gevallen zilver.Nickname27 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:40:
[...]
Benieuwd of ze ook daadwerkelijk die kosten maken dan. Lijkt me sterk, maar goed. Dan maar direct bij T-Mobile bestellen als Mobiel.nl mijn geld niet wil hebben.
Ook ik heb namelijk nu een Go sim only en sloot T-mobile af met het oog op toestelflexibiliteit. Mijn huidige Oneplus 3 voldoet nog, zag geen ander toestel wat mijn aandacht trok. Tot die V30 dus werd aangekondigd. Maar T-mobile heeft nergens in de voorwaarden staan: indien de klant gebruik maakt van toestelflexibiliteit buiten T-mobile eigen verkoopkanaal, dan mag de derde partij €60 extra in rekening brengen.
Dus als je mij vraagt houdt het geen stand. Maar dan krijgt T-mobile wel direct hun geld inderdaad. Gewoon stemmen met je portemonnee en zo.
Mooi dat het bij jou werkt, zoals het hoort. Bij mij tellen ze mijn 'België-dagen' gewoon mee als buitenland-dagen, terwijl ik op die dagen ook gewoon op het Nederlands netwerk ben. Ik woon in Nederland en rij elke dag op en neer naar België omdat ik daar werk. Ik ben al een paar dagen in gesprek met webcare, en op een of andere manier heb ik het idee dat zij niet snappen wat ik bedoel. Ik zeg:carnager schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:14:
Bij een ander abonnement, Unlimited NL+EU (oude propositie met 60 dagen/jaar vrij EU gebruik uit de bundel) is onveranderd op de buitenland pagina in de app:
- De reguliere 5GB dagbundel die ook bruikbaar is in de EU,
- De 1GB aanvuller die zowel in NL als EU bruikbaar is,
- Een teller met hoeveel dagen buitenlandgebruik nog over zijn (blijkbaar zijn hier enkel de dagen geteld dat ik niet een seconde op Nederlands netwerk gezeten heb, dagen waar ik in de (vroege) ochtend of (late) avond nog wel (even) op Nederlands netwerk ben geweest worden dus NIET gezien als buitenland-dagen - keurig!
- 'die dagen in België mogen niet meetellen als ik op die dagen ook op Nederlands netwerk ben aangemeld'
zij zeggen:
- 'jouw verbruik klopt echt wel, je hebt die dagen gebruik gemaakt van data in het buitenland. Daar is geen twijfel over mogelijk, dus gaan die dagen van je 60 dagen af'

@heldinho Dus jij wilt dat als je een dag in het buitenland bent maar ook bent aangemeld in Nederland dat die MB's van je Nederlandse bundel gaan en niet tellen als buitenland? Lijkt mij dat T-Mobile hier gelijk in heeft, je hebt tenslotte die data in het buitenland gebruikt.
Niet de MB's, ik heb een unlimited-abonnement, inclusief onbeperkt data-gebruik in het buitenland voor maximaal 60 dagen. Als het alleen maar ging om MB-gebruik, was het inderdaad allemaal geen probleem.
Wat T-Mobile nu doet, is al die België-dagen tellen als buitenland-dagen en ze trekken die dagen van mijn 60 dagen unlimited-gebruik in het buitenland af. In hun voorwaarden, is dit het enige wat ik kan vinden over het tellen van de buitenland-dagen ( https://www.t-mobile.nl/eu-regulering-nw ):
"Elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van T-Mobile in Nederland geldt als een dag in Nederland."
En dit is precies wat ik lees dat T-Mobile doet bij carnager (zie de quote in mijn eerdere post), maar bij mij dus niet.
Wat T-Mobile nu doet, is al die België-dagen tellen als buitenland-dagen en ze trekken die dagen van mijn 60 dagen unlimited-gebruik in het buitenland af. In hun voorwaarden, is dit het enige wat ik kan vinden over het tellen van de buitenland-dagen ( https://www.t-mobile.nl/eu-regulering-nw ):
"Elke dag waarop je je aanmeldt op het netwerk van T-Mobile in Nederland geldt als een dag in Nederland."
En dit is precies wat ik lees dat T-Mobile doet bij carnager (zie de quote in mijn eerdere post), maar bij mij dus niet.
Zie dat band 38 inmiddels naar 20MHz is gegaan
Snelheid had wel hoger kunnen zijn maar de mast staat wat verder weg.

[ Voor 73% gewijzigd door michelc85 op 31-10-2017 12:59 ]
Ik kan me nog 1 verschil bedenken in onze usecases, waarbij het lijkt dat Tmo het dan inderdaad incorrect berekent;
In mijn geval is het namelijk zo dat er, rondom de Nederland dagen, die een aantal buitenland dagen omsluiten of die zelfstandig zijn, geen andere buitenland dagen zitten.
Dus het is zegmaar ofwel:
1) NL, 2) NL, 3) NL+EU+NL, 4) NL, 5) NL.
Hierbij heb ik geen aftrek van dagen. Prima.
Ofwel:
1) NL, 2) NL+EU, 3) EU, 4) EU+NL, 5) NL.
Hierbij telt alleen dag 3, dus er wordt 1 dag afgetrokken. Prima.
Maar wat er in jouw geval gebeurt, opmakende uit je verhaal, lijkt op:
1) NL, 2) NL+EU+NL, 3) NL+EU+NL, 4) NL+EU+NL, 5) NL
Waarbij, in ieder geval dag 3, wordt afgetrokken.
In het geval van 5 opeenvolgende NL+EU+NL dagen zouden de binnenste 3 dagen afgetrokken worden.
Klopt dit vermoeden, of trekken ze zelfs die buitenste 2 NL+EU+NL dagen ook af?
Hoe het ook zij, wat er in jouw geval gebeurt, zou niet moeten gebeuren.
Zodra je binnen een dag (0.00 t/m 23.59) op Tmo NL netwerk bent geweest, behoor je geen dag aftrek te krijgen van de 60-dagen periode.
Helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen vaak erg lastig, zeker als je zoals de meeste consumenten er geen rechtsgang aan wilt wagen.
Mocht 10GB EU-internet op maandbasis in jouw geval voldoende zijn, trouwens, dan kun je je abonnement gewoon laten voortkabbelen: Wanneer je 60 vrije dagen per jaar op zijn heb je per maand alsnog die 10GB op te soupperen, net zoals mensen die later het unlimited abo hebben afgesloten, nadat de 60-dagen vrij gebruik eruit gestript was. Die 10GB staat dus los van je NL-verbruik dat gewoon unlimited blijft.
--------
In ander 'nieuws', bij het oude SSSB-abo dat inmiddels is overgegaan in een unlimited NL+10GB EU abo, is nergens de gratis bundel 'traag internet EU' van hetzij 2,5GB of 4GB te vinden: niet standaard geactiveerd en ook niet bij de los te activeren bundeltjes. Apart.
Ook heeft deze abonnementsvorm geen datavrije muziek in de EU trouwens, met of zonder beperking van 6GB. Dat is wel spijtig. Hopelijk komt dit alsnog, nu het ook door de rechtbank legaal wordt geacht.
Dit moet ik gaan nakijken, omdat T-Mobile mij ook geen overzicht stuurt van de buitenland-dagen. Ze verwijzen me doodleuk naar de facturen. Mijn patroon ziet er inderdaad meer uit als ‘optie 3’ maar ik moet zelf checken of ze alle dagen meenemen.
Ik heb daarnaast ‘gewone’ volledige buitenland-dagen gehad, van vakanties in Portugal en Spanje. In principe zouden 10GB per maand in EU voldoende moeten zijn voor België - daar verbruik ik bijna niets eigenlijk (gemiddeld 10-15MB p/ dag). Waar ik bang voor ben, zijn juist de vakanties, vooral in Portugal. Daar heb ik meestal geen internet en daarom nam ik dit abonnement. Voor de vakanties weet ik niet of 10GB p/maand voldoende is.
Ik heb daarnaast ‘gewone’ volledige buitenland-dagen gehad, van vakanties in Portugal en Spanje. In principe zouden 10GB per maand in EU voldoende moeten zijn voor België - daar verbruik ik bijna niets eigenlijk (gemiddeld 10-15MB p/ dag). Waar ik bang voor ben, zijn juist de vakanties, vooral in Portugal. Daar heb ik meestal geen internet en daarom nam ik dit abonnement. Voor de vakanties weet ik niet of 10GB p/maand voldoende is.
Als je mobieltje iets meer dan 1 mW gebruikt om te communiceren staat deze mast echt niet ver weg hoormichelc85 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:56:
Zie dat band 38 inmiddels naar 20MHz is gegaanSnelheid had wel hoger kunnen zijn maar de mast staat wat verder weg.
[afbeelding]
[afbeelding]
Oke , tis meer dat ik weet dat het nog wel wat dichterbij kan , weet waar de mast staat.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:25:
[...]
Als je mobieltje iets meer dan 1 mW gebruikt om te communiceren staat deze mast echt niet ver weg hoor
In mijn oude SS&SB heb ik wel de 'traag internet EU' bundel en ook datavrije muziek in de EU. Of bedoel je wat anders?carnager schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:33:
[...]
--------
In ander 'nieuws', bij het oude SSSB-abo dat inmiddels is overgegaan in een unlimited NL+10GB EU abo, is nergens de gratis bundel 'traag internet EU' van hetzij 2,5GB of 4GB te vinden: niet standaard geactiveerd en ook niet bij de los te activeren bundeltjes. Apart.
Ook heeft deze abonnementsvorm geen datavrije muziek in de EU trouwens, met of zonder beperking van 6GB. Dat is wel spijtig. Hopelijk komt dit alsnog, nu het ook door de rechtbank legaal wordt geacht.
Iemand ervaring met afdingen van prijzen bij T-Mobile? Ik heb nu jaar lang de Unlimited NL + 10 GB EU voor 36 euro, maar nu Tele2 het zelfde doet voor 25 euro.. en me abbo bij T-mobile verloopt in januari, al ben ik bang dat ze stug aan de prijzen blijven houden van hun, al ben ik straks 10 jaar klant precies.
In mijn oude SSSB abo zat het wél, dus dat klopt.Incognitum schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:42:
[...]
In mijn oude SS&SB heb ik wel de 'traag internet EU' bundel en ook datavrije muziek in de EU. Of bedoel je wat anders?
Wat ik bedoelde is in de nieuwe situatie, bij een Go Unlimited NL + 10GB EU, waarbij het ontbreekt.
ik heb het nagekeken voor wat betreft de 'buitenland-dagen'. Ik heb dit gedaan aan de hand van de facturen, want zo heeft T-Mobile mij geadviseerd toen ik vroeg om een overzicht van de 51 dagen die ze zeggen die ik in het buitenland 'verbruikt' heb.
Op de factuur van oktober zijn 15 België-dagen gespecificeerd. Op al die dagen heb ik me ook gewoon aangemeld in Nederland.
Op de factuur van september zijn 16 België-dagen gespecificeerd. Op al die dagen heb ik me ook gewoon aangemeld in Nederland.
Op alle eerdere facturen tot en met mei, zijn de 'buitenland-dagen' niet gespecificeerd, dus ook niet de dagen in Spanje (mei/juni) en Portugal (april/mei).
Ik wacht nog op reactie van de T-Mobile nav een 'onderzoek' dat ze zouden zijn opgestart volgens hun chat-medewerkster. Via Facebook (privé-berichten) kom ik niet verder dan 'kijk maar op je facturen. deze dagen gaan allemaal van je 60 dagen af. het is echt zo'.
Op de factuur van oktober zijn 15 België-dagen gespecificeerd. Op al die dagen heb ik me ook gewoon aangemeld in Nederland.
Op de factuur van september zijn 16 België-dagen gespecificeerd. Op al die dagen heb ik me ook gewoon aangemeld in Nederland.
Op alle eerdere facturen tot en met mei, zijn de 'buitenland-dagen' niet gespecificeerd, dus ook niet de dagen in Spanje (mei/juni) en Portugal (april/mei).
Ik wacht nog op reactie van de T-Mobile nav een 'onderzoek' dat ze zouden zijn opgestart volgens hun chat-medewerkster. Via Facebook (privé-berichten) kom ik niet verder dan 'kijk maar op je facturen. deze dagen gaan allemaal van je 60 dagen af. het is echt zo'.
Jammer dat er nog best wel wat HVP-sites staan te wachten op ombouw / vervanging..
Zou mooi zijn als de Site op:
9648HC ook eens 3G zou krijgen.. doet nu alleen 2G1800 en 4G1800, wat natuurlijk killing is voor je bereik.. en ook geen fallback naar 3G mogelijk..
9661TA doet ook slechts 2G1800 en 4G1800/2100 waarom hier geen 3G op zit ??
gegevens van de kaarten van 4Gmasten..
9648HC ook eens 3G zou krijgen.. doet nu alleen 2G1800 en 4G1800, wat natuurlijk killing is voor je bereik.. en ook geen fallback naar 3G mogelijk..
[ Voor 26% gewijzigd door SMSfreakie op 31-10-2017 22:39 ]
404 Signature not found
Wat T-Mobile doet klopt. Elke dag dat je je 1 seconde aanmeld op een buitenlands netwerk, geldt als één van de 60 dagen. Zo staat het in de voorwaarden, en zo wordt het door de medewerkers uitgelegd op hun forum.heldinho schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:09:
Niet de MB's, ik heb een unlimited-abonnement, inclusief onbeperkt data-gebruik in het buitenland voor maximaal 60 dagen. Als het alleen maar ging om MB-gebruik, was het inderdaad allemaal geen probleem.
De link die jij aanhaalt gaat over de EU regels mbt buitenland gebruik. Dat staat helemaal los van de 60 dagen Unlimited in het buitenland - die 60 dagen hoeven ze volgens de EU regels namelijk helemaal niet aan te bieden. Dat doen ze extra, zonder dat er een verplichting is. Ze bieden die dus énkel aan volgens hun eigen regels - en die regels zeggen dat één seconde op een buitenlands netwerk geldt als een buitenland-dag (Voor de teller van 60 dagen).
Ik ben het met je eens dat het logisch en duidelijker zou zijn als de 60-dagen teller op dezelfde manier werkt als het berekenen van je buitenland/NL verhouding (welke wél werkt op de manier die je aanhaalt), maar, dat is helaas niet het geval.
[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 31-10-2017 22:43 ]
Ik begrijp jouw uitleg en ik begrijp ook dat het zo zou kunnen werken. Tegelijkertijd vind ik dat dat niet zo expliciet genoemd is in de voorwaarden die ik in ieder geval gevonden en gelezen heb. Mocht ik iets gemist hebben, zou jij dat stukje uit de voorwaarden even hier willen posten (dat van 1 seconde)?
Daarnaast, zit ik nog met de volgende drie punten/zaken:
1 - waarom kan T-Mobile dit niet eenduidig en volledig aan mij uitleggen?
2 - waarom kan T-Mobile mij geen overzicht sturen van al die 51 dagen?
3 - waarom tellen ze dagen bij carnager blijkbaar anders dan bij mij? (Ik zeg blijkbaar omdat ik mijn eigen dagen vóór de factuur van september niet kan checken)
Edit: ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker die mij goed kon uitleggen hoe de voorwaarden in elkaar zitten. Wat ik dus nog niet had gevonden, waren de aanvullende voorwaarden, die ik nu van deze medewerker heb gekregen. Daar heb ik dan ‘vrede’ mee.
Hij heeft ook een verzoek ingediend bij een IT-afdeling om een uitdraai te maken van mijn ‘buitenland-dagen’. Hier zitten volgens mij wel een aantal fouten in. Dit heb ik puur als feedback teruggeven, want op basis van de voorwaarden die ik nu wel heb kunnen lezen, ben ik inmiddels gewoon over de 60 dagen heen, op basis van de feitelijke dagen die ik zelf bij houd.
Omdat de voorwaarden en uitleg nu helemaal duidelijk zijn voor mij, ben ik verder niet meer geïnteresseerd in waarom de dagen bij carnager eventueel anders geteld worden.
Daarnaast, zit ik nog met de volgende drie punten/zaken:
1 - waarom kan T-Mobile dit niet eenduidig en volledig aan mij uitleggen?
2 - waarom kan T-Mobile mij geen overzicht sturen van al die 51 dagen?
3 - waarom tellen ze dagen bij carnager blijkbaar anders dan bij mij? (Ik zeg blijkbaar omdat ik mijn eigen dagen vóór de factuur van september niet kan checken)
Edit: ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker die mij goed kon uitleggen hoe de voorwaarden in elkaar zitten. Wat ik dus nog niet had gevonden, waren de aanvullende voorwaarden, die ik nu van deze medewerker heb gekregen. Daar heb ik dan ‘vrede’ mee.
Hij heeft ook een verzoek ingediend bij een IT-afdeling om een uitdraai te maken van mijn ‘buitenland-dagen’. Hier zitten volgens mij wel een aantal fouten in. Dit heb ik puur als feedback teruggeven, want op basis van de voorwaarden die ik nu wel heb kunnen lezen, ben ik inmiddels gewoon over de 60 dagen heen, op basis van de feitelijke dagen die ik zelf bij houd.
Omdat de voorwaarden en uitleg nu helemaal duidelijk zijn voor mij, ben ik verder niet meer geïnteresseerd in waarom de dagen bij carnager eventueel anders geteld worden.
[ Voor 38% gewijzigd door heldinho op 01-11-2017 16:28 ]
ik kan alleen dit vinden:zou jij dat stukje uit de voorwaarden even hier willen posten (dat van 1 seconde)?
https://www.t-mobile.nl/C...elijk-gebruik-jan2017.pdf
zie punt 8:
"Elke vorm van verbruik van je abonnement in de EU (of EU/USA) telt mee als 1
dag, ongeacht de duur van de datasessie."
Ja, dit is het inderdaad!joco schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:12:
[...]
ik kan alleen dit vinden:
https://www.t-mobile.nl/C...elijk-gebruik-jan2017.pdf
zie punt 8:
"Elke vorm van verbruik van je abonnement in de EU (of EU/USA) telt mee als 1
dag, ongeacht de duur van de datasessie."
9648HC wordt niet gemoderniseerd. Ik snap alleen niet dat ze niet naar de andere kant van de N33 gaan (9648GX), waar een T-Mobile (ex-Orange) mast nog tamelijk leeg staat...SMSfreakie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:34:
Jammer dat er nog best wel wat HVP-sites staan te wachten op ombouw / vervanging..
9648HC ook eens 3G zou krijgen.. doet nu alleen 2G1800 en 4G1800, wat natuurlijk killing is voor je bereik.. en ook geen fallback naar 3G mogelijk..![]()
Nightshadow
Mogelijk mogen ze niet in 9648GX ? of moet daar ook van alles kwa extra infra geregeld wordennightshadow999 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:30:
[...]
9648HC wordt niet gemoderniseerd. Ik snap alleen niet dat ze niet naar de andere kant van de N33 gaan (9648GX), waar een T-Mobile (ex-Orange) mast nog tamelijk leeg staat...
en waarom zouden ze HC niet moderniseren eigenlijk? te duur? te onhandig? :-D
404 Signature not found
Zit daar Tele2 en Vodafone niet al in?nightshadow999 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:30:
[...]
9648HC wordt niet gemoderniseerd. Ik snap alleen niet dat ze niet naar de andere kant van de N33 gaan (9648GX), waar een T-Mobile (ex-Orange) mast nog tamelijk leeg staat...
volgens 4G masten hangt alleen Tele2 (800) in die mast?
Vodafone (4G800,3G2100,2G900) zit op 9648GV
KPN (3G2100) hangt bij Tmobile op de 9648HC in de HVP
2G900,4G800 halen ze van 9501LD..
Snapt u het nog?
[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 01-11-2017 22:41 ]
404 Signature not found
25 m hoog voor op een huis is best wel te hoog. Denk eerder dat de locatie iets afwijkSMSfreakie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:37:
[...]
volgens 4G masten hangt alleen Tele2 (800) in die mast?
Vodafone (4G800,3G2100,2G900) zit op 9648GV
KPN (3G2100) hangt bij Tmobile op de 9648HC in de HVP
2G900,4G800 halen ze van 9501LD..
Snapt u het nog?
Gijsj16 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:43:
[...]
25 m hoog voor op een huis is best wel te hoog. Denk eerder dat de locatie iets afwijk
404 Signature not found
Hier nog een voorbeeld 4041BA KPN en Tele 2 in de zelfde mast maar staan ver uit elkaar
hm.. volgens het AR staan er al sinds 2004 antennes van VF op dat woonhuis danGijsj16 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:51:
[...]
Hier nog een voorbeeld 4041BA KPN en Tele 2 in de zelfde mast maar staan ver uit elkaar
of zou de mast ooit verplaatst zijn
404 Signature not found
Ik denk eerder slechte boekhoudingSMSfreakie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:54:
[...]
hm.. volgens het AR staan er al sinds 2004 antennes van VF op dat woonhuis dan![]()
of zou de mast ooit verplaatst zijn![]()
dan rust de vraag.. WIE heeft er een slechte boekhouding
404 Signature not found
Ik denk Orange, en dat VF de coördinaten overgenomen heeft. Tele2 doet altijd de coördinaten zelf opnemen. Er zit inderdaad VF en Tele2 in die mast.SMSfreakie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:03:
[...]
dan rust de vraag.. WIE heeft er een slechte boekhouding
De reden dat de mast niet gemoderniseerd gaat worden is omdat de mast niet sterk genoeg is (ik vermoed in de huidige situatie al overbelast).
[ Voor 4% gewijzigd door nightshadow999 op 02-11-2017 08:07 ]
Nightshadow
Is tmobile vannacht door de chinezen overgenomen?
Het tmobileforum lijkt gehackt. Er staan alleen nog Chinese berichten en er blijven steeds nieuwe komen.
Het tmobileforum lijkt gehackt. Er staan alleen nog Chinese berichten en er blijven steeds nieuwe komen.
Ziet er raar uit idd.. wellicht als dank dat ze bij t-mobile voor huawei hebben gekozen...?hakuin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:19:
juist.. nouja 2 alternatieven mogelijk dus.. bij Tele2 en VF in de mast of bij KPN in de op 9501LD.nightshadow999 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:05:
[...]
Ik denk Orange, en dat VF de coördinaten overgenomen heeft. Tele2 doet altijd de coördinaten zelf opnemen. Er zit inderdaad VF en Tele2 in die mast.
De reden dat de mast niet gemoderniseerd gaat worden is omdat de mast niet sterk genoeg is (ik vermoed in de huidige situatie al overbelast).
alle 2 slechts op minder dan 3KM afstand van de HVP. denk dat KPN daar er ook moet?
404 Signature not found
De antennes hangen heeeeeeeeeel hoog
. Raar dit terwijl KPN naar beneden is gegaan onder Vodafone zelfs!

Hier kan je de rondjes nog zien zitten van de oude UTMS antennes

Daarmee moeten ze het beroemde gat van Kesteren toch wel aardig mee kunnen afdichten!Gijsj16 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:23:
De antennes hangen heeeeeeeeeel hoog. Raar dit terwijl KPN naar beneden is gegaan onder Vodafone zelfs!
[afbeelding]
[afbeelding]
Antenne en masten malloot
Ik ben wel benieuwd! De antenne is niet heel erg groot vergeleken met Vodafone en KPNThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:48:
[...]
Daarmee moeten ze het beroemde gat van Kesteren toch wel aardig mee kunnen afdichten!
Tis niet gehacked, gewoon spam aanvalhakuin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:19:
T-Mobile heeft haar pilot betreffende VoLTE uitgebreid naar klanten met een Go Unlimited NL & 10 GB EU + USA abonnement en uiteraard een geschikt toestel. De pilot loopt tot eind 2018. Waarom perse deze klanten met dit abbo (USA moet erbij zitten) is niet duidelijk.
Meer info op T-Mobile
Meer info op T-Mobile
Omdat deze klanten onbeperkt bellen hebben. De anderen andere GO-abonnementen hebben dat ook, maar vooralsnog gaat het maar om een klein groepje klanten. Als je andere abonnementen erbij doet, dan heb je ineens een paar honderdduizend testers. Ik maak er zelf al een maandje gebruik van en je ziet dus dat alle telefoontjes die je pleegt - zelfs naar T-Mobile-nummers - geregistreerd worden als 'overige mobiele nummers'. Dus als je iemand hebt die niet onbeperkt bellen heeft, maar wel in een samen-groep zit dan moet je ineens betalen voor het bellen naar personen in je samen-groep. Dat was ook de rede waarom je onbeperkt bellen moest hebben om je bij de eerste 15 testers aan te melden.Incognitum schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:00:
T-Mobile heeft haar pilot betreffende VoLTE uitgebreid naar klanten met een Go Unlimited NL & 10 GB EU + USA abonnement en uiteraard een geschikt toestel. De pilot loopt tot eind 2018. Waarom perse deze klanten met dit abbo (USA moet erbij zitten) is niet duidelijk.
Meer info op T-Mobile
[ Voor 4% gewijzigd door leroy98ecker op 03-11-2017 11:31 ]
Jammer dat het precies alleen voor +USA geld.. immers de gewone unlimited NL+EU hebben ook een inf bundel
of zou de "test groep" dan ineens veel te groot worden?
404 Signature not found
das wel hele poos...De pilot loopt tot eind 2018.
dus het duurt nog meer dan een jaar voordat anderen ook gebruik van VoLTE kunnen maken?
Ik denk zelf dat het wel sneller gaat. Het 4G bellen werkt nu best stabiel, de testgroep waar ik in zat duurde ook tot januari en na een aantal weken hebben ze die US abonnementen al toegevoegd. Dit lijkt me meer om zichzelf even in te dekken zodat niet iedereen gaat vragen wanneer het voor iedereen beschikbaar komt.joco schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:52:
[...]
das wel hele poos...
dus het duurt nog meer dan een jaar voordat anderen ook gebruik van VoLTE kunnen maken?
Kak, zie nu pas dat er ergens bij mijn facturen een korting niet meer berekend wordt... toch maar even de webcare er mee lastig vallen 
edit: en gefixt
alleen of ze nou blij gaan worden met 42GB* aan data vrije muziek weet ik niet
* ja u leest het goed
en dat met nog 27 dagen te gaan
alleen of ze nou blij gaan worden met 42GB* aan data vrije muziek weet ik niet
* ja u leest het goed

[ Voor 40% gewijzigd door SMSfreakie op 05-11-2017 00:56 ]
404 Signature not found
Verwijderd
Hehe lekker bezig..en hoeveel gb verbruik je buiten datavrije muziek?SMSfreakie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:58:
Kak, zie nu pas dat er ergens bij mijn facturen een korting niet meer berekend wordt... toch maar even de webcare er mee lastig vallen
alleen of ze nou blij gaan worden met 42GB* aan data vrije muziek weet ik niet![]()
* ja u leest het goed
6GB bundel.. ( wordt straks of Unlimited of Go 10GB )Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:51:
[...]
Hehe lekker bezig..en hoeveel gb verbruik je buiten datavrije muziek?
huidige stand:
6000 MB NL + EU Te gebruiken tot 1 december 2017: 5327 MB
Datavrije Muziek NL Gratis verbruikt deze periode: 72916 MB
404 Signature not found
Heeft iemand last van slecht internet? Kan nergens vinden of er een storing is maar mijn download snelheid is ineens 0.12MB/s geworden, was de hele avond al slecht. Normaal 100MB/s.
Bijzonder nu wel weer 'nornaal' internet. Al zijn de snelheden van 100 wel verleden tijd. Het is nu vaker 70, maar gisteravond kon ik echt de hele avond niks. Alles moest bufferen, was echt heel irritant.
Bijzonder nu wel weer 'nornaal' internet. Al zijn de snelheden van 100 wel verleden tijd. Het is nu vaker 70, maar gisteravond kon ik echt de hele avond niks. Alles moest bufferen, was echt heel irritant.
[ Voor 37% gewijzigd door Oekol op 11-11-2017 08:12 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hoe kun je in 3 dagen 42GB aan muziek gebruiken?SMSfreakie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 19:58:
alleen of ze nou blij gaan worden met 42GB* aan data vrije muziek weet ik niet![]()
* ja u leest het goed
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes