Ja vertel. Zomaar wat roepen zonder verdere info schiet natuurlijk ook niet op hèAMD and INTEL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:21:
Goed nieuws : T-Mobile gaat het netwerk verder uitbreiden
Bron: Klantenservice heb gebeld.swv schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
Ja vertel. Zomaar wat roepen zonder verdere info schiet natuurlijk ook niet op hè
Ze mochten er verder niks over zeggen zelfs niet wanneer, Maar dat er wat gaat gebeuren is bevestigt
oke , eigenlijk zegt het dan niet zo heel veel, ze zijn continu bezig, maar we gaan het zien , misschien dat er toch nog iets moois gemeld wordt binnenkort.AMD and INTEL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Bron: Klantenservice heb gebeld.
Ze mochten er verder niks over zeggen zelfs niet wanneer, Maar dat er wat gaat gebeuren is bevestigt
Misschien VoLTE ?
Of de lelijke dekkingsgaten in landelijke gebieden oplossen?
Eindelijkjpbosk schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:32:
Of de lelijke dekkingsgaten in landelijke gebieden oplossen?

En ze mochten jou het wel vertellen? Of was het meer een gesprek als volgt:AMD and INTEL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Bron: Klantenservice heb gebeld.
Jij: "gaan jullie het netwerk verder aanpassen?" TM: "Ja."
Jij: "Wanneer?"
TM: "Dat mogen we niet zeggen"
Jij: "wat gaan jullie veranderen?"
TM: "Dat mogen we ook niet zeggen".
Tja... wat voor gesprek was het dan?
Het ging over gbit ltepa2ra schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:34:
[...]
En ze mochten jou het wel vertellen? Of was het meer een gesprek als volgt:
Jij: "gaan jullie het netwerk verder aanpassen?" TM: "Ja."
Jij: "Wanneer?"
TM: "Dat mogen we niet zeggen"
Jij: "wat gaan jullie veranderen?"
TM: "Dat mogen we ook niet zeggen".
Tja... wat voor gesprek was het dan?
En nog verder dingen maar dat mochten ze niks over zeggen zoals ik zei.
[ Voor 7% gewijzigd door AMD and INTEL op 09-08-2017 20:01 ]
Dan lijkt het meer op 2600 MHz 4CAAMD and INTEL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:00:
[...]
Het ging over gbit lte
En nog verder dingen maar dat mochten ze niks over zeggen zoals ik zei.
dan de ongepaarde? (Band 38)Dan lijkt het meer op 2600 MHz 4CA
Want de gepaarde band 7 dat schiet echt niet op, dat is maar 5mhz
Dus met de huidige setup is dat maar 37.5Mb meer.
Maar goed 4CA zal niet heel veel mensen echt helpen want dat zijn pas de high end telefoons van dit jaar die dat ondersteunen. bv alleen samsung S8 of Sony XZ Premium.
Iphone denk ik ook pas vanaf de komende generatie ( 8 ), de 7(plus) zijn max 3ca
Maakt wel uit, meer banden om uit te kiezen als bijv de 1800/900/2100 vol zit ga jij naar 2600/2100/1800 Bijv dan is er meer ruimte.joco schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
dan de ongepaarde? (Band 38)
Want de gepaarde band 7 dat schiet echt niet op, dat is maar 5mhz
Dus met de huidige setup is dat maar 37.5Mb meer.
Maar goed 4CA zal niet heel veel mensen echt helpen want dat zijn pas de high end telefoons van dit jaar die dat ondersteunen. bv alleen samsung S8 of Sony XZ Premium.
Iphone denk ik ook pas vanaf de komende generatie ( 8 ), de 7(plus) zijn max 3ca
En natuurlijk bij de s8 enzo dan krijg je gewoon super verbinding
[ Voor 5% gewijzigd door AMD and INTEL op 10-08-2017 11:21 ]
niet echt als dat maar 5Mhz is (en ook nog in een fors hogere frequentie, ik zou niet graag willen dat mijn telefoon de 10mhz van de 900 laat vallen voor 5mhz van de 2600...)Maakt wel uit, meer banden om uit te kiezen als bijv de 1800/900/2100 vol zit ga jij naar 2600/2100/1800 Bijv dan is er meer ruimte.
En natuurlijk bij de s8 enzo dan krijg je gewoon super verbinding
Eigenlijk zouden ze wat moeten kunnen overnemen van Ziggo die heeft 20Mhz en ook Vodafone heeft 10
dus die combinatie heeft 30mhz op de 2600
De frequentie heeft geen invloed op de snelheid; 10 Mhz 800 is net zo snel als 10 Mhz 2600.joco schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:21:
[...]
niet echt als dat maar 5Mhz is (en ook nog in een fors hogere frequentie, ik zou niet graag willen dat mijn telefoon de 10mhz van de 900 laat vallen voor 5mhz van de 2600...)
Eigenlijk zouden ze wat moeten kunnen overnemen van Ziggo die heeft 20Mhz en ook Vodafone heeft 10
dus die combinatie heeft 30mhz op de 2600
Het bereik van een lage frequentie is groter dan het bereik van een hoge frequentie; dat heeft voordelen (beter indoor bereik) en nadelen (des te groter het bereik, des te meer gebruikers per mast, dus doorgaans een lagere snelheid per gebruiker).
T-Mobile heeft 5 Mhz in het gepaarde 2600 Mhz spectrum - dat is niet zo spannend, maar wel 20 Mhz in het ongepaarde 2600 Mhz spectrum. Als ze dat kunnen gaan inzetten (en dat gaan ze doen, kwestie van tijd), dan wordt het weldegelijk zeer interessant. Ze liggen dan weer nog verder voor op de concurrentie.
ja dat weet ik, maar ze hebben daar geen 10Mhz, alleen maar 5, als ze nu wat over kunnen nemen zeg maar 10Mhz van de voda/ziggo combi...De frequentie heeft geen invloed op de snelheid; 10 Mhz 800 is net zo snel als 10 Mhz 2600.
Het bereik van een lage frequentie is groter dan het bereik van een hoge frequentie; dat heeft voordelen (beter indoor bereik) en nadelen (des te groter het bereik, des te meer gebruikers per mast, dus doorgaans een lagere snelheid per gebruiker).
Is ziggo trouwens niet verplicht om er wat mee te gaan doen binnen een bepaalde tijd? Dus wat gaat ziggo er precies mee doen? Wordt dit nu aan vodafone "gegeven" ?
ja maar dan is de vraag welke telefoons kunnen dat aan. (heb geen idee met mijn S7 edge) en kunnen telefoons de combinatie aan? Dus 900/1800/2100 gepaard en dan 2600 niet gepaard?T-Mobile heeft 5 Mhz in het gepaarde 2600 Mhz spectrum - dat is niet zo spannend, maar wel 20 Mhz in het ongepaarde 2600 Mhz spectrum. Als ze dat kunnen gaan inzetten (en dat gaan ze doen, kwestie van tijd), dan wordt het weldegelijk zeer interessant. Ze liggen dan weer nog verder voor op de concurrentie.
Das mij niet helemaal duidelijk kan er niet direct wat over vinden.
Volgens mij is dat geen probleem. Wat volgens mij belangrijker is, is je modem. Ik heb bijv. Cat6, die gaat tot 300Mbps. Dus ondanks dat ik 2600TDD kan ontvangen, zal ik nooit de snelheden kunnen halen die daaraan vast hangen.joco schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
ja dat weet ik, maar ze hebben daar geen 10Mhz, alleen maar 5, als ze nu wat over kunnen nemen zeg maar 10Mhz van de voda/ziggo combi...
Is ziggo trouwens niet verplicht om er wat mee te gaan doen binnen een bepaalde tijd? Dus wat gaat ziggo er precies mee doen? Wordt dit nu aan vodafone "gegeven" ?
[...]
ja maar dan is de vraag welke telefoons kunnen dat aan. (heb geen idee met mijn S7 edge) en kunnen telefoons de combinatie aan? Dus 900/1800/2100 gepaard en dan 2600 niet gepaard?
Edit, je s7 ontvangt LTE2600TDD (band 38) en heeft Cat9, die tot 450Mbps gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door nightshadow999 op 10-08-2017 16:27 ]
Nightshadow
Als je hier kijkt, dan kun je zien welke frequenties de S7 ondersteunt. Zoals je ziet ondersteunt de S7 band 38 ofwel 2600 MHz LTE-TDD. Of ze de combinatie aankunnen ligt aan de fabrikant. Het is zo dat de S6 de combinatie van T-Mobile niet kan gebruiken met 900 + 1800 MHz. De fabrikanten geven daar geen informatie over.joco schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
ja maar dan is de vraag welke telefoons kunnen dat aan. (heb geen idee met mijn S7 edge) en kunnen telefoons de combinatie aan? Dus 900/1800/2100 gepaard en dan 2600 niet gepaard?
CA is wel mogelijk met TDD en FDD. Vodafone Portugal heeft het in 2015 getest met een Snapdragon 810 Soc. Dit is wel een leuk artikel met meer informatie en een recenter artikel. Dat laatste lijkt T-Mobile willen toe te passen.
Fijn Unlimited abonnement heb ik in April afgesloten (Unlimited 1.0)
Na 2 weken vakantie in Frankrijk gisteren een sms ontvangen van T-Mobile dat men een onderzoek gaat doen naar aanleiding van hoog dataverbruik in het buitenland en dat ik binnen 5 dagen afgesloten wordt van internet.
Dit met een gemiddeld gebruik van +/-10GB per dag. Dus de bundel van 5GB en dan 5x 1GB er bij drukken (iets wat volgends de oude Unlimited 1.0 voorwaarden onbeperkt kon)
"Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU (of USA), daarna 10 GB per maand."
Ik vind 10GB per dag niet veel als filmliefhebber en verbaas mij over de actie van T-mobile waar ik vast niet de enige in ben want de afdeling die daar over ging was bezet en ik werd via een bel afspraak na een dag teruggebeld.
Men vind dit exorbitant gebruik en daarom werd ik per direct overgezet naar een Unlimited 2.0 abonnement hangende het onderzoek waar nog geen tijd aan gehangen kon worden. Na onderzoek zou ik teruggezet worden naar Unlimited 1.0 volgens het afgesloten abonnement.
Schandalige, zeer klant onvriendelijke actie. Ben benieuwd of er meerdere zijn die hier tegenaan zijn gelopen.
Na 2 weken vakantie in Frankrijk gisteren een sms ontvangen van T-Mobile dat men een onderzoek gaat doen naar aanleiding van hoog dataverbruik in het buitenland en dat ik binnen 5 dagen afgesloten wordt van internet.
Dit met een gemiddeld gebruik van +/-10GB per dag. Dus de bundel van 5GB en dan 5x 1GB er bij drukken (iets wat volgends de oude Unlimited 1.0 voorwaarden onbeperkt kon)
"Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU (of USA), daarna 10 GB per maand."
Ik vind 10GB per dag niet veel als filmliefhebber en verbaas mij over de actie van T-mobile waar ik vast niet de enige in ben want de afdeling die daar over ging was bezet en ik werd via een bel afspraak na een dag teruggebeld.
Men vind dit exorbitant gebruik en daarom werd ik per direct overgezet naar een Unlimited 2.0 abonnement hangende het onderzoek waar nog geen tijd aan gehangen kon worden. Na onderzoek zou ik teruggezet worden naar Unlimited 1.0 volgens het afgesloten abonnement.
Schandalige, zeer klant onvriendelijke actie. Ben benieuwd of er meerdere zijn die hier tegenaan zijn gelopen.
[ Voor 13% gewijzigd door wouter1971 op 10-08-2017 21:47 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Als je na gaat dat je nu 10GB per maand in het buitenland krijgt voor hetzelfde bedrag is het enorm veel data wat je verbruikt. Het is zeker klantontvriendelijk, maar houd er rekening mee dat alle providers in een overgangsperiode zitten. Gezien de nieuwe regelgeving vind ik het niet vreemd dat er fouten worden gemaakt.wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:43:
Ik vind persoonlijk nog altijd logisch dat er zeker in het buitenland ergens een maximum zit. Ik snap dat jij het hier niet mee eens bent, maar kijk ook om je heen naar alternatieven en dan zie je snel dat die er niet zijn. Jij hebt er weinig aan, maar een gemiddeld persoon gebruikt nog geen paar gigabyte per maand. Jij zit op 10GB per dag, dat is echt fors. Ik ga er vanuit dat T-Mobile geen bezwaar zal maken op een beindiging van het contract mocht je dit willen, maar vanwege het niet beschikbaar zijn van alternatieven die jou hetzelfde zullen bieden lijkt mij dat geen oplossing.
Ook:
In de T-Mobile shop gelezen op het interne systeem dat het "probleem" van traag internet in de EU zo goed als opgelost is. Enkele tijd terug was er een interne update met betrekking tot de vele klachten en de laatste update zegt dat de meeste snelheids problemen nu permanent zijn opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door brammetje1994 op 10-08-2017 22:05 ]
Ik zal hier even reageren ipv op de frontpagewouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:43:
@Mar.tin heeft hetzelfde probleem als jou gehad mbt tot buitenland icm Unlimited.
@alwaysleft heeft eens bij de klantenservice nagevraagd hoevaak je nou met 1 GB kunt aanvullen. Dat blijkt tot 50GB per dag te zijn.
Helaas is T-Mobile streng gebleken voor het 1.0 abonnement in het buitenland. Dit matcht niet echt met de verwachtingen die consumenten (waaronder jij en ik) hadden bij het abonnement zoals die toendertijd werd aangeboden. Nou mag T-Mobile de voorwaarden wel in ons voordeel/nadeel (net hoe je het bekijkt) aanpassen indien wetgeving dat vereist, zoals is gebeurd 15 juni jl, maar dat is bij onze abonnementen niet gebeurd meen ik. Volgens de EU regels mag T-Mobile bij onbeperkte data abonnementen het EU gebruik beperken. Maar er is nooit gecommuniceerd hoeveel wij dan mogen verbruiken. Dus ik vind dit ook een slechte zaak
Maar dat heeft er ook mee te maken dat T-Mobile dit misschien nog gaande weg moeten aanpassen. Ze mogen geen onbeperkt internet in de EU aanbieden. Als blijkt dat ze meer/minder kunnen geven zouden ze dit nog kunnen aanpassen. Als ze nu een mailtje sturen met "binnen de eu krijg je maar 5GB per dag", dan krijgen ze veel boze klanten terwijl in realiteit een enkeling dit maar zal merken.swv schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:03:
[...]
Ik zal hier even reageren ipv op de frontpage
@Mar.tin heeft hetzelfde probleem als jou gehad mbt tot buitenland icm Unlimited.
@alwaysleft heeft eens bij de klantenservice nagevraagd hoevaak je nou met 1 GB kunt aanvullen. Dat blijkt tot 50GB te zijn.
Helaas is T-Mobile streng gebleken voor het 1.0 abonnement in het buitenland. Dit matcht niet echt met de verwachtingen die consumenten (waaronder jij en ik) hadden bij het abonnement zoals die toendertijd werd aangeboden. Nou mag T-Mobile de voorwaarden wel in ons nadeel aanpassen indien wetgeving dat vereist, zoals is gebeurd 15 juni jl, maar dat is bij onze abonnementen niet gebeurd meen ik. Volgens de EU regels mag T-Mobile bij onbeperkte data abonnementen het EU gebruik beperken. Maar er is nooit gecommuniceerd hoeveel wij dan mogen verbruiken. Dus ik vind dit ook een slechte zaak
Zelf gebruik ik 6-7GB per maand. Ik zou niet weten wat ik heel de dag zou moeten doen op mijn mobiel waardoor ik 10GB per dag verbruik.
Ik kan je ook vertellen dat ik direct weg was geweest bij ze als ze dit "geflikt" hadden. Ik heb er destijds wel wat ongemak van ondervonden, maar veel verder dan een medewerker die dus vertelde dat het "bij de fraudeafdeling lag" ben ik niet gekomen en heb de rest van mijn vakantie ook weinig problemen ondervonden.swv schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:03:
[...]
Ik zal hier even reageren ipv op de frontpage
@alwaysleft heeft eens bij de klantenservice nagevraagd hoevaak je nou met 1 GB kunt aanvullen. Dat blijkt tot 50GB te zijn.
Helaas is T-Mobile streng gebleken voor het 1.0 abonnement in het buitenland. Dit matcht niet echt met de verwachtingen die consumenten (waaronder jij en ik) hadden bij het abonnement zoals die toendertijd werd aangeboden. Nou mag T-Mobile de voorwaarden wel in ons nadeel aanpassen indien wetgeving dat vereist, zoals is gebeurd 15 juni jl, maar dat is bij onze abonnementen niet gebeurd meen ik. Volgens de EU regels mag T-Mobile bij onbeperkte data abonnementen het EU gebruik beperken. Maar er is nooit gecommuniceerd hoeveel wij dan mogen verbruiken. Dus ik vind dit ook een slechte zaak
Mocht T-Mobile dit alsnog proberen bij mij, dan zijn ze per direct een loyale (inmiddels 9 jaar) klant kwijt, en in de nabije toekomst ook een tiental loyale zakelijke lijnen die ik onder mijn beheer heb.
Je kunt simpelweg niet met veel bombarie dit aankondigen, en dan een paar maanden later terugkrabbelen omdat mensen dit ook daadwerkelijk UNLIMITED willen gebruiken door dus de hele dag films te kijken.
Over een paar weken weer een weekend naar het buitenland. We gaan het beleven. Ze hebben nog tot halverwege november de tijd. (Dan loopt mijn abbo af)
Waarom zouden ze geen unlimited in de eu mogen aanbieden? En waarom zouden ze niet verplicht zijn het te melden als blijkt dat ze het daadwerkelijk niet doen? Immers veranderen ze dan mijn contractvoorwaarden in mijn nadeel, waardoor ik per direct weg zou kunnen bij ze.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:08:
[...]
Maar dat heeft er ook mee te maken dat T-Mobile dit misschien nog gaande weg moeten aanpassen. Ze mogen geen onbeperkt internet in de EU aanbieden. Als blijkt dat ze meer/minder kunnen geven zouden ze dit nog kunnen aanpassen. Als ze nu een mailtje sturen met "binnen de eu krijg je maar 5GB per dag", dan krijgen ze veel boze klanten terwijl in realiteit een enkeling dit maar zal merken.
Zelf gebruik ik 6-7GB per maand. Ik zou niet weten wat ik heel de dag zou moeten doen op mijn mobiel waardoor ik 10GB per dag verbruik.
Het liefste blijf ik, immers ben ik best wel tevreden, ze hebben een goed netwerk, best wel prima abbo's en prima vlot. Lopen vaak wel redelijk vooraan met de nieuwe mogelijkheden.
Maarja, als ik beperkt unlimited wil hebben dan ga ik wel naar tele2 voor een tientje minder in de maand.. Scheelt toch weer 120,- in het jaar,..
[ Voor 25% gewijzigd door Mar.tin op 10-08-2017 22:15 ]
Mijn "geval" ligt dus kennelijk ook bij de fraude afdeling. En na het gesprek heeft men per direct mijn abonnement omgezet naar unlimited 1.0. hangende dit onderzoek.Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:10:
![]()
[...]
Ik kan je ook vertellen dat ik direct weg was geweest bij ze als ze dit "geflikt" hadden. Ik heb er destijds wel wat ongemak van ondervonden, maar veel verder dan een medewerker die dus vertelde dat het "bij de fraudeafdeling lag" ben ik niet gekomen en heb de rest van mijn vakantie ook weinig problemen ondervonden.
Mocht T-Mobile dit alsnog proberen bij mij, dan zijn ze per direct een loyale klant kwijt, en in de nabije toekomst ook een tiental loyale zakelijke lijnen die ik onder mijn beheer heb.
Je kunt simpelweg niet met veel bombarie dit aankondigen, en dan een paar maanden later terugkrabbelen omdat mensen dit ook daadwerkelijk UNLIMITED willen gebruiken door dus de hele dag films te kijken.
Over een paar weken weer een weekend naar het buitenland. We gaan het beleven. Ze hebben nog tot halverwege november de tijd. (Dan loopt mijn abbo af)
[...]
Waarom zouden ze geen unlimited in de eu mogen aanbieden? En waarom zouden ze niet verplicht zijn het te melden als blijkt dat ze het daadwerkelijk niet doen? Immers veranderen ze dan mijn contractvoorwaarden in mijn nadeel, waardoor ik per direct weg zou kunnen bij ze.
Ik was echt laaiend door dit onrecht. Ik ben een filmliefhebber en fijn op vakantie Plex gebruiken en NL TV kijken leek mij heerlijk. Nu voel ik mij echt bekocht. Dit abonnement is gebracht als 50 euro per maand met 2 jaar lang 15 euro korting. Dus het zou 50 euro moeten kosten volgens T-Mobile.
Unlimited aanvullers gebruiken staat er in de app, lariekoek dus.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
6gb in de eu... en heb je de korting van 5 pm?Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:10:
![]()
[...]
Ik kan je ook vertellen dat ik direct weg was geweest bij ze als ze dit "geflikt" hadden. Ik heb er destijds wel wat ongemak van ondervonden, maar veel verder dan een medewerker die dus vertelde dat het "bij de fraudeafdeling lag" ben ik niet gekomen en heb de rest van mijn vakantie ook weinig problemen ondervonden.
Mocht T-Mobile dit alsnog proberen bij mij, dan zijn ze per direct een loyale (inmiddels 9 jaar) klant kwijt, en in de nabije toekomst ook een tiental loyale zakelijke lijnen die ik onder mijn beheer heb.
[...]
Waarom zouden ze geen unlimited in de eu mogen aanbieden? En waarom zouden ze niet verplicht zijn het te melden als blijkt dat ze het daadwerkelijk niet doen? Immers veranderen ze dan mijn contractvoorwaarden in mijn nadeel, waardoor ik per direct weg zou kunnen bij ze.
Het liefste blijf ik, immers ben ik best wel tevreden, ze hebben een goed netwerk, best wel prima abbo's en prima vlot. Lopen vaak wel redelijk vooraan met de nieuwe mogelijkheden.
Maarja, als ik beperkt unlimited wil hebben dan ga ik wel naar tele2 voor een tientje minder in de maand.. Scheelt toch weer 120,- in het jaar,..
Met de hele dag yt 720p/1080 soms gaat mijn gebruik niet boven de 4 gb hoor... geen idee hoe je 10gb per dag kan gebruiken?wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:18:
[...]
Mijn "geval" ligt dus kennelijk ook bij de fraude afdeling. En na het gesprek heeft men per direct mijn abonnement omgezet naar unlimited 1.0. hangende dit onderzoek.
Ik was echt laaiend door dit onrecht. Ik ben een filmliefhebber en fijn op vakantie Plex gebruiken en NL TV kijken leek mij heerlijk. Nu voel ik mij echt bekocht. Dit abonnement is gebracht als 50 euro per maand met 2 jaar lang 15 euro korting. Dus het zou 50 euro moeten kosten volgens T-Mobile.
[ Voor 18% gewijzigd door AMD and INTEL op 10-08-2017 22:20 ]
Ik was nog even aan het googlen maar ik kon het niet meer terug vinden. Of de bron daarmee betrouwbaar was laat ik even links liggen, want dat kan ik niet onderbouwen.Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:10:
![]()
[...]
[...]
Tuurlijk zijn ze verplicht om je op de hoogte te stellen wanneer ze je limiteren. Echter kan je ook genoeg te horen krijgen van de hoeveelheid fraude die er is gepleegd bij T-Mobile met betrekking tot het misbruik. Je woont ergens in de EU, komt naar Nederland, sluit een Unlimited Sim Only af en vertrekt lekker naar het buitenland. Daar maak je even lekker gebruik van je onbeperkt internet voor 60 dagen met honderden gigabytes en betaal je verder niks.
Ik denk dat T-Mobile een erg goede rede heeft dat het niet haalbaar is om de unlimited écht unlimited te maken. Dat jij je nu gedupeerd voelt snap ik ook. Maar zoals ik al eerder zei: Een ander zal je niet iets anders bieden en zo wel dan zal T-Mobile je echt niet tegenhouden om op basis van dit je contract te beindigen.
Nogmaals: Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt, wil alleen zeggen dat je ook naar de context van het probleem kan kijken en kan zien wat de achterliggende gedachtes zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door brammetje1994 op 10-08-2017 22:23 ]
Als het beperkt moet dan is 6GB per maand net zo oke als 10GB, ik heb ook geen 5 euro korting, dus tele2 scheelt gewoon 10 euro per maand. Maar ik verlang gewoon dat T-Mobile gedurende in ieder geval 2 jaar hun met mij aangegane verplichting kan nakomen.
Met veel bombarie iets aankondigen en 3 maanden later net voor alle zomervakanties je voorwaarden aanpassen was ook al zeer verdacht
Met veel bombarie iets aankondigen en 3 maanden later net voor alle zomervakanties je voorwaarden aanpassen was ook al zeer verdacht
1080P/5Mbit is toch echt 1,8GB per uur. Dus dan gaat het snel.AMD and INTEL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:19:
Met de hele dag yt 720p/1080 soms gaat mijn gebruik niet boven de 4 gb hoor... geen idee hoe je 10gb per dag kan gebruiken?
wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:23:
Als het beperkt moet dan is 6GB per maand net zo oke als 10GB, ik heb ook geen 5 euro korting, dus tele2 scheelt gewoon 10 euro per maand. Maar ik verlang gewoon dat T-Mobile gedurende in ieder geval 2 jaar hun met mij aangegane verplichting kan nakomen.
Net was een paar GB per dag te weinig en nu vind je 6GB per maand genoeg? Je betaald geen 50 euro. Iedereen betaald 35 euro vanaf release. Dat is enkel om er voor te zorgen dat je verlengd na je 24 maanden, niets meer, niets minder.
Ga je naar tele2 dan bespaar je 5 euro (als je samen hebt, wat écht geen moeite is) en dan kan je lekker op een traag 4G netwerkje zonder terugval op 3G of 2G. Heb je ook nog eens zo'n fijne groene provider die na 12 uur masten uitzet zodat je internet snelheid terug gaat.
Ik snap dat je baalt, maar het is niet alsof je tot een half jaar geleden wel unlimited had en wel zo veel kon internetten. Het is gewoon een stapje minder.
Lijkt me niet helemaal het schoolvoorbeeld van nette service. Unlimited roepen, maar niet unlimited doen. Ik heb er verder niks meer over gehoord dus ga ervan uit dat ik niet de 10gb maandelijkse limiet heb. Sowiso is mijn verblijf in het buitenland zeer beperkt. Als je het over +- 10 dagen in een jaar hebt is het veel denk ik. Dat ik op die momenten veel data verstook, ook omdat het gewoon kan, ja tuurlijk, want de fijne thuiswifi is er niet.wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:18:
[...]
Mijn "geval" ligt dus kennelijk ook bij de fraude afdeling. En na het gesprek heeft men per direct mijn abonnement omgezet naar unlimited 1.0. hangende dit onderzoek.
Oke oke 60 euro per jaar, maar daar wil ik dan gerust 4GB per maand in het buitenland voor inleveren hoor. Zeker als ik een bedrijf dan niet sponsor dat blijkbaar zijn beloften niet waar kan makenAMD and INTEL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:19:
[...]
6gb in de eu... en heb je de korting van 5 pm?
Ik kon het ook al niet vinden. En betreffende de fraude, heb ik niet zoveel mee te maken. Ik ben al 9 ( bijna 10!) jaar klant bij ze, woon in NL, en ben op redelijk vaste momenten in het buitenland te vinden. Als je dan aan mij, een onbeperkt abbo verkoopt. Dan moet je niet na 10GB op een dag (wat met 100mbit/s zo op is) gaan mekkeren dat ik fraude aan het plegen ben.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:21:
[...]
Ik was nog even aan het googlen maar ik kon het niet meer terug vinden. Of de bron daarmee betrouwbaar was laat ik even links liggen, want dat kan ik niet onderbouwen.
Tuurlijk zijn ze verplicht om je op de hoogte te stellen wanneer ze je limiteren. Echter kan je ook genoeg te horen krijgen van de hoeveelheid fraude die er is gepleegd bij T-Mobile met betrekking tot het misbruik. Je woont ergens in de EU, komt naar Nederland, sluit een Unlimited Sim Only af en vertrekt lekker naar het buitenland. Daar maak je even lekker gebruik van je onbeperkt internet voor 60 dagen met honderden gigabytes en betaal je verder niks.
Ik denk dat T-Mobile een erg goede rede heeft dat het niet haalbaar is om de unlimited écht unlimited te maken. Dat jij je nu gedupeerd voelt snap ik ook. Maar zoals ik al eerder zei: Een ander zal je niet iets anders bieden en zo wel dan zal T-Mobile je echt niet tegenhouden om op basis van dit je contract te beindigen.
Daarbij zou ik dan als t-mobile eieren voor mijn geld kiezen en ervoor kiezen om die trouwe klant te behouden. Immers als ik eenmaal bij ze weg ben, dan kom ik er niet snel weer terug, en zal ik alles in mijn macht doen om zoveel mogelijk anderen te weerhouden van een abbonnement bij deze toko.
Als iemand mij 6GB per maand belooft, en die ook levert, dan is dat toch prima, wellicht t.o.v nu wat krap, maargoed, afspraak is afspraakbrammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
![]()
Net was een paar GB per dag te weinig en nu vind je 6GB per maand genoeg? Je betaald geen 50 euro. Iedereen betaald 35 euro vanaf release. Dat is enkel om er voor te zorgen dat je verlengd na je 24 maanden, niets meer, niets minder.
Ga je naar tele2 dan bespaar je 5 euro (als je samen hebt, wat écht geen moeite is) en dan kan je lekker op een traag 4G netwerkje zonder terugval op 3G of 2G. Heb je ook nog eens zo'n fijne groene provider die na 12 uur masten uitzet zodat je internet snelheid terug gaat.
Ik snap dat je baalt, maar het is niet alsof je tot een half jaar geleden wel unlimited had en wel zo veel kon internetten. Het is gewoon een stapje minder.
Als iemand zegt "Gebruik zoveel je wil" en je begint na 10GB te zeuren "dit is wel heul erg veel" dan doe je imho iets niet goed, en ben je bijna actief op zoek naar ontevreden klanten. Als blijkt dat je toch je beloften niet na kan komen, dan moet je dit ten minste communiceren met je klanten.
[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 10-08-2017 22:32 ]
Tele2 bied max 50gb per dag dat je het weet 0_0 tmobile is in nl echt unlimited.Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
Lijkt me niet helemaal het schoolvoorbeeld van nette service. Unlimited roepen, maar niet unlimited doen. Ik heb er verder niks meer over gehoord dus ga ervan uit dat ik niet de 10gb maandelijkse limiet heb. Sowiso is mijn verblijf in het buitenland zeer beperkt. Als je het over +- 10 dagen in een jaar hebt is het veel denk ik. Dat ik op die momenten veel data verstook, ook omdat het gewoon kan, ja tuurlijk, want de fijne thuiswifi is er niet.
[...]
Oke oke 60 euro per jaar, maar daar wil ik dan gerust 4GB per maand in het buitenland voor inleveren hoor. Zeker als ik een bedrijf dan niet sponsor dat blijkbaar zijn beloften niet waar kan maken
[...]
Ik kon het ook al niet vinden. En betreffende de fraude, heb ik niet zoveel mee te maken. Ik ben al 9 ( bijna 10!) jaar klant bij ze, woon in NL, en ben op redelijk vaste momenten in het buitenland te vinden. Als je dan aan mij, een onbeperkt abbo verkoopt. Dan moet je niet na 10GB op een dag (wat met 100mbit/s zo op is) gaan mekkeren dat ik fraude aan het plegen ben.![]()
Daarbij zou ik dan als t-mobile eieren voor mijn geld kiezen en ervoor kiezen om die trouwe klant te behouden. Immers als ik eenmaal bij ze weg ben, dan kom ik er niet snel weer terug, en zal ik alles in mijn macht doen om zoveel mogelijk anderen te weerhouden van een abbonnement bij deze toko.
Daarnaast heeft tele2 veel problemen en komen de "beloften ook vaak niet na." ( eigen ervaring )
En wil je nou echt naar een slechter netwerk ook?
En daarom hebben ze je niet overgezet naar Unlimited 2.0 waarbij je 10GB per maand hebt.Mar.tin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
Lijkt me niet helemaal het schoolvoorbeeld van nette service. Unlimited roepen, maar niet unlimited doen. Ik heb er verder niks meer over gehoord dus ga ervan uit dat ik niet de 10gb maandelijkse limiet heb. Sowiso is mijn verblijf in het buitenland zeer beperkt. Als je het over +- 10 dagen in een jaar hebt is het veel denk ik. Dat ik op die momenten veel data verstook, ook omdat het gewoon kan, ja tuurlijk, want de fijne thuiswifi is er niet.
[...]
Oke oke 60 euro per jaar, maar daar wil ik dan gerust 4GB per maand in het buitenland voor inleveren hoor. Zeker als ik een bedrijf dan niet sponsor dat blijkbaar zijn beloften niet waar kan maken
[...]
Ik kon het ook al niet vinden. En betreffende de fraude, heb ik niet zoveel mee te maken. Ik ben al 9 ( bijna 10!) jaar klant bij ze, woon in NL, en ben op redelijk vaste momenten in het buitenland te vinden. Als je dan aan mij, een onbeperkt abbo verkoopt. Dan moet je niet na 10GB op een dag (wat met 100mbit/s zo op is) gaan mekkeren dat ik fraude aan het plegen ben.![]()
Als je die 5 euro wilt besparen, lekker doen.
T-Mobile had die goede reden ook 3 maanden geleden kunnen bedenken. Dit abonnement is verkocht als "unlimited EU" en als 10Gb per dag in Nederland geen issue is, mag dat in de EU (binnen de 60 dagen FUP) zeker ook geen issue zijn.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:21:
[...]
Nogmaals: Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt, wil alleen zeggen dat je ook naar de context van het probleem kan kijken en kan zien wat de achterliggende gedachtes zijn.
Dit is misleidende reclame geweest van T-Mobile en je kunt als particuliere klant hier heel weinig tegen beginnen behalve veel publiekelijk stampij maken en het contract laten ontbinden (T-Mobile levert hier geen "unlimited EU").
Ik wil gewoon dat T-Mobile eerlijk is over de unlimited 1.0 voorwaarden.
Dit zijn de voorwaarden die gevonden zijn.
https://www.t-mobile.nl/C...elijk-gebruik-jan2017.pdf
Dat het T-Mobile niet uitkomt en dat ik mij moet inleven in T-Mobile en de "overgangsperiode" vind ik ook een slecht argument. Als ik enkele maanden niet betaal, gaat T-Mobile zich dan ook inleven in mijn probleem?
Unlimited noemen, porn dit porn dat alles unlimited en dan toch....niet bieden. Ik ben daar oprecht boos over.
Dat het T-Mobile niet uitkomt en dat ik mij moet inleven in T-Mobile en de "overgangsperiode" vind ik ook een slecht argument. Als ik enkele maanden niet betaal, gaat T-Mobile zich dan ook inleven in mijn probleem?
Unlimited noemen, porn dit porn dat alles unlimited en dan toch....niet bieden. Ik ben daar oprecht boos over.
Dit is onjuist, men zal mij na 24 maanden 50 euro per maand (ipv 35) gaan berekenen voor dit abonnement. Dit staat ook aangegeven op de rekening als 24 maanden 15 euro korting.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
![]()
Volgens mij zijn wij het er allemaal wel over eens dat T-Mobile het in NL best goed voor elkaar heeft. Ik zie ook geen reden om om dit gedoe met mijn 1.0 abonnement bij hun te vertrekken. Zo vaak kom ik toch niet in de EU. Maar feit is gewoon dat ze een abonnement hebben verkocht die ze in de praktijk niet waar kunnen maken. Verder wat @PWA777 zegt. Je neemt me de woorden uit de mond. Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. En dat staat even los van dat ik ook wel begrijp dat het niet de bedoeling is om honderden GB's te verbranden in het buitenland. Maar daarom kon ik het al zo moeilijk geloven afgelopen januari of dit financieel uit zou kunnen...
Dat is een goed argument. T-Mobile adverteert nu met die #porn reclames en je kunt dan 24h of 48h unlimited data krijgen (binnen NL) via een sms code (ook voor niet unlimited klanten).wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:35:
Ik wil gewoon dat T-Mobile eerlijk is over de unlimited 1.0 voorwaarden.
Die bundels zijn 128Gb per dag. Dan kun je toch niet gaan stellen dat 10Gb per dag in de EU misbruik is en onredelijk?
Dit is met 2 maten meten en niet uitlegbaar naar de klant. T-Mobile zit helemaal fout hier en wat men hier ook zegt over "begrijpelijk bla bla" het is toch simpel voor T-Mobile als ze voor het lanceren van het product bedenken "hey wat nou als iemand 10Gb per dag gaat roamen?" en ze al weten dat dit onder "misbruik" valt, men open communiceert dat de max per dag in de EU bv 5Gb is. Zolang ze dit niet doen en er de tekst "unlimited EU tot 60 dagen staat" hebben de "klagers" hier helemaal gelijk.
Je kan het wel, maar niet elke dag meer dan 10gb... uitschieters zijn mogelijk.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:42:
[...]
Dat is een goed argument. T-Mobile adverteert nu met die #porn reclames en je kunt dan 24h of 48h unlimited data krijgen (binnen NL) via een sms code (ook voor niet unlimited klanten).
Die bundels zijn 128Gb per dag. Dan kun je toch niet gaan stellen dat 10Gb per dag in de EU misbruik is en onredelijk?
Dit is met 2 maten meten en niet uitlegbaar naar de klant. T-Mobile zit helemaal fout hier en wat men hier ook zegt over "begrijpelijk bla bla" het is toch simpel voor T-Mobile als ze voor het lanceren van het product bedenken "hey wat nou als iemand 10Gb per dag gaat roamen?" en ze al weten dat dit onder "misbruik" valt, men open communiceert dag de max per dag in de EU bv 5Gb is. Zolang ze dit niet doen en er de tekst "unlimited EU tot 60 dagen staat" hebben de "klagers" hier helemaal gelijk.
Precies dat, als 10GB in NL geen issue is dan moet je ook niet moeilijk doen over 10GB per dag in de EU zolang het binnen de 60 dagen valt.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:34:
[...]
T-Mobile had die goede reden ook 3 maanden geleden kunnen bedenken. Dit abonnement is verkocht als "unlimited EU" en als 10Gb per dag in Nederland geen issue is, mag dat in de EU (binnen de 60 dagen FUP) zeker ook geen issue zijn.
Dit is misleidende reclame geweest van T-Mobile en je kunt als particuliere klant hier heel weinig tegen beginnen behalve veel publiekelijk stampij maken en het contract laten ontbinden (T-Mobile levert hier geen "unlimited EU").
Volgens de medewerkster die mij terugbelde was ik zeker niet de enige maar kon ik het abonnement ook niet laten ontbinden. Ik gaf aan dat men eenzijdig de voorwaarden aanpast en dat ik dan mag ontbinden.
Dit was volgens haar niet zo. Totale onzin natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe snel men mij terugzet op Unlimited 1.0.
Uiteraard heb ik ook een klacht bij T-Mobile ingediend over de gang van zaken.
Sorry - maar wat is er dan "unlimited" aan dit abonnement? 1 dag 10Gb en de rest van de maand 100Mb - dan mag een 12Gb bundel dus ook "unlimited heten". Pure waanzin.AMD and INTEL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Je kan het wel, maar niet elke dag meer dan 10gb... uitschieters zijn mogelijk.
Precies dat. Als jij iemand inhuurt/betaald om iets te doen voor je en ze blijken het niet te kunnen. Dan ontbind je het contract. Ik denk niet dat T-Mobile hier veel op in heeft te brengen en/of dit zou weigeren.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:34:
[...]
T-Mobile had die goede reden ook 3 maanden geleden kunnen bedenken. Dit abonnement is verkocht als "unlimited EU" en als 10Gb per dag in Nederland geen issue is, mag dat in de EU (binnen de 60 dagen FUP) zeker ook geen issue zijn.
Zoals iemand hier net ook zei: Als je als klant 3 maanden niet betaald (je contract naleeft) wat doet T-Mobile dan? Juist: Het contract ontbinden.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik de gevoelens snap, maar dat we te maken hebben met veel details. Niks is zo simpel als het lijkt en ieder bedrijf maakt inschattingsfouten. Kut dat er nu klanten de dupe zijn, maar het is niet alsof T-Mobile nu plots iedereen enorm limiteerd én dat KPN wel kan doen wat T-Mobile wilde doen. Het is ook een bedrijf, met mensen en daar worden fouten gemaakt. Als je daar niet mee kan leven, dan bel je ze op en zeg je dat je weg wilt en ga je naar een ander die het wel aan biedt.
Dit is precies mijn gevoel. Ik ben een nette altijd goed betalende klant en ze zijn nog niet van mij af met dit verhaal.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:42:
[...]
Dat is een goed argument. T-Mobile adverteert nu met die #porn reclames en je kunt dan 24h of 48h unlimited data krijgen (binnen NL) via een sms code (ook voor niet unlimited klanten).
Dit is met 2 maten meten en niet uitlegbaar naar de klant. T-Mobile zit helemaal fout hier en wat men hier ook zegt over "begrijpelijk bla bla" het is toch simpel voor T-Mobile als ze voor het lanceren van het product bedenken "hey wat nou als iemand 10Gb per dag gaat roamen?" en ze al weten dat dit onder "misbruik" valt, men open communiceert dat de max per dag in de EU bv 5Gb is. Zolang ze dit niet doen en er de tekst "unlimited EU tot 60 dagen staat" hebben de "klagers" hier helemaal gelijk.
Dat is al lang besproken en beslist.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:45:
[...]
Sorry - maar wat is er dan "unlimited" aan dit abonnement? 1 dag 10Gb en de rest van de maand 100Mb - dan mag een 12Gb bundel dus ook "unlimited heten". Pure waanzin.
https://tweakers.net/nieu...e-voor-unlimited-abo.html
T-Mobile kan kei leuk inschatten wat ze zelf aan kunnen, maar niet wat telecom provider X in spanje kan aanbieden. Zij zijn afhankelijk van hun netwerk. Als hun netwerk voor 80% opgeslokt wordt door van die unlimited gebruikers uit Nederland, gaan die echt wel de bijbehorende kosten verhalen bij T-Mobile.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:42:
[...]
Dat ging over de beperking van 60 dagen. Daar is open over gecommuniceerd, daarom werden de bezwaren afgewezen. Nu blijkt dat bínnen die 60 dagen er ook géén sprake is van Unlimited.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:48:
[...]
Dat is al lang besproken en beslist.
https://tweakers.net/nieu...e-voor-unlimited-abo.html
Nu je het zegt: Ik heb sinds een paar dagen KPN Prepaid voor erbij met Onbeperkt MB's op volle snelheid 3g. Met die bundel gebeuren rare dingen kun je dus leuke dingen doen en wordt niet beperkt in het buitenland als ik het goed hebbrammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:46:
én dat KPN wel kan doen wat T-Mobile wilde doen.
Volgens mij werken daar dezelfde rekenwonders als bij T-Mobile
Ik kom niet veel in het buitenland, maar als ik er ben, dan zal ik mijn internetgedrag niet aanpassen. Ik ben gewoon gewend om wifi uit te laten. Op Spotify volg ik afspeellijsten en die veranderen van aanbod om de week. Dus dan wordt er zo even een GB binnen gehaald. Even een paar filmpjes op YouTube, een paar uur per dag op social media en de speedtests om het netwerk te testen en de GB’s vliegen erdoor. In Nederland verbruik ik gemiddeld zo’n 140 GB per maand. Ik tether dan ook wel eens als wifi te wensen overlaat. Ik was in april 4 dagen in Berlijn. Toen heb ik 24,7 GB verbruikt, waarvan op één dag 12,2 GB. Dus waarschijnlijk kijken ze naar het geheel en niet naar een dag. Overigens vorige maand in Italië ook boven de 20 GB verbruikt. Meerdere malen ook de MB-aanvuller gebruikt.
T-Mobile heeft een naïve fout gemaakt en wikkelt dit af op de klant - die van fraude wordt beticht (!). KPN heeft de zaakjes administratief niet op orde waardoor de klant voor 9,95 p/m enorme roaming kosten voor KPN kan maken, maar de klant daar zelf nooit de rekening voor krijgt.swv schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:51:
[...]
Nu je het zegt: Ik heb sinds een paar dagen KPN Prepaid voor erbij met Onbeperkt MB's op volle snelheid 3g. Met die bundel gebeuren rare dingen kun je dus leuke dingen doen en wordt niet beperkt in het buitenland als ik het goed heb![]()
Ik vind dat nogal een verschil.
Tja. Ik kan daar niet zo over meepraten. Ik denk dat de grootste bottleneck toch al 3g isswv schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:51:
[...]
Nu je het zegt: Ik heb sinds een paar dagen KPN Prepaid voor erbij met Onbeperkt MB's op volle snelheid 3g. Met die bundel gebeuren rare dingen kun je dus leuke dingen doen en wordt niet beperkt in het buitenland als ik het goed heb![]()

https://www.kpn.com/prepaid/onbeperkt-online.htm
Ouch.Snelheid 128 kb/s download, 64 kb/s upload
Precies de spijker op zijn kop.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:50:
[...]
Dat ging over de beperking van 60 dagen. Daar is open over gecommuniceerd, daarom werden de bezwaren afgewezen. Nu blijkt dat bínnen die 60 dagen er ook géén sprake is van Unlimited.
Die speedblokkade werkt dus niet in het buitenland waardoor het hard gaat voor KPN qua kosten.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]
Tja. Ik kan daar niet zo over meepraten. Ik denk dat de grootste bottleneck toch al 3g isMaar denk ook aan de upload/download snelheid? Is het dit?
[...]
Ouch.
Dat is wel echt lekker slim. Totaal niet meegekregen.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Die speedblokkade werkt dus niet in het buitenland waardoor het hard gaat voor KPN qua kosten.
Ik zie dit gebeuren: Over 2 jaar blijft iedereen met zijn unlimited 1.0 abonnement zitten en gaat niemand verlengen omdat de nieuwe abonnementen enkel nadelen hebben voor buitenland.
Wat ik wel heb gedaan is de mobiel van automatische netwerk selectie afgehaald en een snellere 4G provider gekozen. De andere was helemaal prut, maar wellicht de provider waar ze een contract mee hadden?
Dat zou kunnen, maar dat abonnement is dan wel 50 euro na 24 maanden.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Dat is wel echt lekker slim. Totaal niet meegekregen.
Ik zie dit gebeuren: Over 2 jaar blijft iedereen met zijn unlimited 1.0 abonnement zitten en gaat niemand verlengen omdat de nieuwe abonnementen enkel nadelen hebben voor buitenland.
Met elk n etwerk waar jij toegang tot krijgt heeft T-Mobile een contract. Zonder contract heb je überhaupt geen toegang, handmatige selectie of niet.wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:58:
Wat ik wel heb gedaan is de mobiel van automatische netwerk selectie afgehaald en een snellere 4G provider gekozen. De andere was helemaal prut, maar wellicht de provider waar ze een contract mee hadden?
Ja was ook meer een knipoog bedoeld. Maargoed het kan een tipje zijn voor de mensen die straks in het buitenland door T-Mobile worden afgeslotenPWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]
T-Mobile heeft een naïve fout gemaakt en wikkelt dit af op de klant - die van fraude wordt beticht (!). KPN heeft de zaakjes administratief niet op orde waardoor de klant voor 9,95 p/m enorme roaming kosten voor KPN kan maken, maar de klant daar zelf nooit de rekening voor krijgt.
Naast dat die bundel in het buitenland niet (overal?) wordt geknepen, werkt de speedcap in Nederland ook niet altijd. Ik haal nu al een paar dagen rond debrammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]
Tja. Ik kan daar niet zo over meepraten. Ik denk dat de grootste bottleneck toch al 3g isMaar denk ook aan de upload/download snelheid? Is het dit?
[...]
Ouch.
http://www.speedtest.net/my-result/i/2206791808
Maargoed dit is verder leesvoer voor het KPN topic
T-Mobile heeft ook enorme roaming kosten gemaakt met het Unlimited 1.0. Meer dan ooit verwacht. Er is echt wel een rede dat ze zo het roer hebben omgegooid. Nogmaals: Vind je het contract breuk, verbreek het contract.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]
T-Mobile heeft een naïve fout gemaakt en wikkelt dit af op de klant - die van fraude wordt beticht (!). KPN heeft de zaakjes administratief niet op orde waardoor de klant voor 9,95 p/m enorme roaming kosten voor KPN kan maken, maar de klant daar zelf nooit de rekening voor krijgt.
De korting vervalt na afloop contract, je betaalt dan 50 euro per maand. In 2019 kost roamen in de EU nog maximaal 2,25€/Gb dus heb je met Unlimited 2.0 recht op 50/1,2/2,25 = ruim 18Gb aan EU roaming.brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:58:
[...]
Dat is wel echt lekker slim. Totaal niet meegekregen.
Vergeet niet dat ook T-Mobile na afloop van het contract de stekker er uit kan trekken - ze zijn net zo min als jij verplicht het contract voor altijd door te laten lopen.
Ze hebben in ieder geval wat geleerd van oude foutenwouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:00:
[...]
Dat zou kunnen, maar dat abonnement is dan wel 50 euro na 24 maanden.
Ik sta nu echt op unlimited 2.0 abonnement. Iemand een tip hoe je genoeg stampij maakt?
Situatie A: "Beste klant. Helaas is ons Unlimited EU abonnement populairder dan verwacht. Wij moeten daarom tot onze spijt laten weten dat per direct een Fair Use Policy van 20Gb per maand zal gelden. Omdat wij dit vervelend vinden, bieden wij u een extra korting van 2,50 per maand aan. Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, kunt u het contract tussentijds beïndigen"brammetje1994 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:01:
[...]
T-Mobile heeft ook enorme roaming kosten gemaakt met het Unlimited 1.0. Meer dan ooit verwacht. Er is echt wel een rede dat ze zo het roer hebben omgegooid. Nogmaals: Vind je het contract breuk, verbreek het contract.
Situatie B: "Vanwege fraude sluiten wij u binnen 5 dagen af."
Hallo??!? Wat voor apen werken er daar bij T-Mobile?!
Ja precies, zoiets verwacht je dan. Een nette mail.PWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:10:
[...]
Situatie A: "Beste klant. Helaas is ons Unlimited EU abonnement populairder dan verwacht. Wij moeten daarom tot onze spijt laten weten dat per direct een Fair Use Policy van 20Gb per maand zal gelden. Omdat wij dit vervelend vinden, bieden wij u een extra korting van 2,50 per maand aan. Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, kunt u het contract tussentijds beïndigen"
Situatie B: "Vanwege fraude sluiten wij u binnen 5 dagen af."
Hallo??!? Wat voor apen werken er daar bij T-Mobile?!
Maar hoe krom kan het zijn met al die unlimited acties #porn acties en dan moeilijk doen over 10GB per dag roaming.
Pfff....komt zojuist die #PORN / Unlimited reclame langs op RTL4.....
[ Voor 4% gewijzigd door wouter1971 op 10-08-2017 23:13 ]
Bezopenwouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:10:
Ik sta nu echt op unlimited 2.0 abonnement. Iemand een tip hoe je genoeg stampij maakt?
Volgens mij vergeet je nog te vermeningvuldigen met twee. Het is het aantal GB dat je kan kopen van de abonnementsprijs excl btw keer twee. Dus dat wordt een berg data voor die abo's. Ook het 1.0 abo zal moeten verruimen in dat opzicht. Na die 60 dagen moet er de resterende maanden op termijn meer dan die 10GB per maand aangeboden worden. Of T-Mobile gaat 1.0 uitfaseren natuurlijkPWA777 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:04:
[...]
De korting vervalt na afloop contract, je betaalt dan 50 euro per maand. In 2019 kost roamen in de EU nog maximaal 2,25€/Gb dus heb je met Unlimited 2.0 recht op 50/1,2/2,25 = ruim 18Gb aan EU roaming.
Nonsense.wouter1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Precies dat, als 10GB in NL geen issue is dan moet je ook niet moeilijk doen over 10GB per dag in de EU zolang het binnen de 60 dagen valt.
Ten eerste zijn de kosten voor T-Mobile in NL en de EU verschillend dus lijkt het me niet onredelijk als men dan scherper is op EU verbruik.
Ten tweede spreekt men van "een redelijk gebruik van maximaal 60 dagen". Men heeft hier de indruk dat de duur (60 dagen) dan ook redelijk gebruik is. Onjuist, dunkt me.
Dezelfde zin in die voorwaarden spreek namelijk over: "..daarna ontvangt de klant 10GB per maand..". En daarmee is meteen een definitie gedeponeerd over wat T-Mobile als redelijk gebruik acht in de EU.
Mijn interpretatie:
1) 10 GB per maand in de EU is wat T-Mobile redelijk gebruik acht.
2) Gedurende 60 dagen is men coulant. Dus kun je meer dan 10GB gebruiken echter er geldt nog steeds de voorwaarde van redelijk gebruik
3) 10 GB op een dag verstoken in de EU is niet wat T-Mobile als redelijk verbruik beschouwd. Ik kan dat begrijpen.
[ Voor 3% gewijzigd door jant op 11-08-2017 01:14 ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Afgaande op deze interpetaties zou ik ook graag horen wat u verstaat onder Unlimited roamen.jant schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:46:
[...]
Nonsense.
Ten eerste zijn de kosten voor T-Mobile in NL en de EU verschillend dus lijkt het me niet onredelijk als men dan scherper is op EU verbruik.
Ten tweede spreekt men van "een redelijk gebruik van maximaal 60 dagen". Men heeft hier de indruk dat de duur (60 dagen) dan ook redelijk gebruik is. Onjuist, dunkt me.
Dezelfde zin in die voorwaarden spreek namelijk over: "..daarna ontvangt de klant 10GB per maand..". En daarmee is meteen een definitie gedeponeerd over wat T-Mobile als redelijk gebruik acht in de EU.
Mijn interpretatie:
1) 10 GB per maand in de EU is wat T-Mobile redelijk gebruik acht.
2) Gedurende 60 dagen is men coulant. Dus kun je meer dan 10GB gebruiken echter er geldt nog steeds de voorwaarde van redelijk gebruik
3) 10 GB op een dag verstoken in de EU is niet wat T-Mobile als redelijk verbruik beschouwd. Ik kan dat begrijpen.
Dit was de commercial 6 maanden geleden op basis waarvan ik het abonnement heb aangeschaft:
https://www.youtube.com/watch?v=kjqy3gmDToQ
Let met name op de kleine lettertjes in de laatste seconden:
"Onbeperkt data roamen in de EU gedurende maximaal 60 dagen/jaar, daarna 10GB per maand in de EU)"
Je hoeft me niet met u te adresseren.wouter1971 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:23:
[...]
Afgaande op deze interpetaties zou ik ook graag horen wat u verstaat onder Unlimited roamen.
Dit was de commercial 6 maanden geleden op basis waarvan ik het abonnement heb aangeschaft:
https://www.youtube.com/watch?v=kjqy3gmDToQ
Let met name op de kleine lettertjes in de laatste seconden:
"Onbeperkt data roamen in de EU gedurende maximaal 60 dagen/jaar, daarna 10GB per maand in de EU)"
1) Je beroept je op een reclame uiting. Geen overeenkomst
2) Ik heb getracht de voorwaarden van je contract te verhelderen.
Over de interpretatie van 'unlimited':
1) T-Mobile heeft vanaf het begin barrieres opgeworpen op abonnement. 5GB per dag en dan moet je actie gaan ondernemen om je handmatig aan te vullen.
2) Nadien heeft men de voorwaarden aangescherpt.
3) Voorwaarden zijn een beperking, dus niet onbeperkt.
[ Voor 17% gewijzigd door jant op 11-08-2017 09:12 ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Het gaat hier niet zozeer om de letter van het contract, maar de manier waarop T-Mobile de klant eer oor aan naait. Vergelijk:jant schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:34:
[...]
Je hoeft me niet met u te adresseren.
1) Je beroept je op een reclame uiting. Geen overeenkomst
2) Ik heb getracht de voorwaarden van je contract te verhelderen.
Over de interpretatie van 'unlimited':
1) T-Mobile heeft vanaf het begin barrieres opgeworpen op abonnement. 5GB per dag en dan moet je actie gaan ondernemen om je handmatig aan te vullen.
2) Nadien heeft men de voorwaarden aangescherpt.
3) Voorwaarden zijn een beperking, dus niet onbeperkt.
Politie: Op deze Autobahn geldt geen snelheid limiet. Het is unlimited.
Weggebruiker: Echt? Unlimited?
Politie: Ja, echt unlimited. Let wel op: alleen bij droog weer.
Weggebruiker rijdt met 282 km/h met droog weer over de Autobahn.
Politie A: Ik ga uw rijbewijs innemen meneer, dit is levensgevaarlijk, 282 km/h dat is toch onredelijk!
Politie B: Ik heb me vergist meneer, vanaf morgen geldt hier 130 km/h, u kunt omrijden als u dit niet wilt.
Sushi-restaurant eigenaar: eet hier unlimited sushi!
Gast: echt helemaal onbeperkt sushi?
Restaurant: ja, onbeperkt. Maar alles wat u bestelt en niet op eet moet u betalen.
Gast: bestelt 23x de zalm sashimi (het duurste gerecht op de kaart)
Restaurant A: meneer, ik heb de politie gebeld, u wordt verdacht van fraude dus u wordt de zaak uit gezet
Restaurant B: meneer, het spijt me, wij hebben ons vergist, vanaf nu kunt geen zalm sashimi meer bestellen, wilt u ter compensatie een gratis drankje of een korting op de factuur?
Waar het hier om draait: T-Mobile maakt een enorme blunder van inschattingsfout op dit abonnement. In plaats van dan bij zichzelf te rade te gaan waarom ze in hemelsnaam "Unlimited EU" hebben verkocht zonder een enkele limiet te stellen (muv de 60 dagen) geven ze nu de klant de schuld! Ook 4 maanden geleden wisten ze dat 10Gb roaming per dag niet uit zou kunnen qua kosten, dan stel je daar toch bij voorbaat een limiet aan?! Nu betichten ze de klant van misbruik van iets wat ze zelf verkocht hebben! Dat kan natuurlijk niet.
Het is heel goed mogelijk dat T-Mobile een (inschattings)fout maakt. Per slot van rekening hebben ze hier een handje van (herinner je de iPhone 3S nog en het compleet ingestorte netwerk destijds, of die Onbeperkt Internet voor 9,95 per maand van een paar jaar geleden waar ze keihard op terug moesten komen)? In plaats van te zeggen: "jongens, we zitten hier fout - we zien een paar enorme users en dat hebben we onderschat. Er is nu een bepaalde limiet en die is om precies te zijn x Gb per maand roaming - we willen tot een oplossing komen dus dit is ons voorste qua korting en evt ontbinden contractl"; gooien ze het nu over de boeg vanfraude en misbruik. Dat kan toch niet? Je kunt toch niet fraude plegen als de regels niet eens zijn uitgelegd?
Onjuist. Er is een limiet namelijk 'redelijk gebruik', waarbij je T-Mobile ook een indicatie geeft wat men redelijk acht, namelijk 10GB per maand in de EU.PWA777 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:27:
[...]
... hebben verkocht zonder een enkele limiet te stellen (muv de 60 dagen) ...
[ Voor 37% gewijzigd door jant op 11-08-2017 09:42 ]
Volgens mij is het gewoon heel simpel: Als er onduidelijkheid bestaat over de voorwaarden, moet dat uitgelegd worden in het voordeel van de klant op basis van wat de klant redelijkerwijs kan verwachten.
1. Er werd van de daken geschreeuwd dat je als klant toch echt onbeperkt internet zou hebben in NL én 60 dagen EU
2. Zelfs de kleine lettertjes gaan niet verder dan de term 'redelijk gebruik', zonder dit nader te specificeren
Als je in NL al tot 50GB kunt verbruiken per dag, moet 10GB per dag voor een paar dagen in de EU op een camping geen probleem zijn. Ik vind in ieder geval dat er gekeken moet worden naar een langere periode dan enkele dagen om vast te stellen dat er sprake is van misbruik. In de EU regels spreken ze zelfs van een periode van tenminste vier maanden. Maar ik ben geen jurist en weet niet of je deze kwestie daar ook onder moet beoordelen.
1. Er werd van de daken geschreeuwd dat je als klant toch echt onbeperkt internet zou hebben in NL én 60 dagen EU
2. Zelfs de kleine lettertjes gaan niet verder dan de term 'redelijk gebruik', zonder dit nader te specificeren
Als je in NL al tot 50GB kunt verbruiken per dag, moet 10GB per dag voor een paar dagen in de EU op een camping geen probleem zijn. Ik vind in ieder geval dat er gekeken moet worden naar een langere periode dan enkele dagen om vast te stellen dat er sprake is van misbruik. In de EU regels spreken ze zelfs van een periode van tenminste vier maanden. Maar ik ben geen jurist en weet niet of je deze kwestie daar ook onder moet beoordelen.
Niet persoonlijk bedoeld maar ik vind het knap dat als je met je gezin op vakantie gaat je er in je eentje 10GB op een dag door jast. Als ik dat zou proberen dan zou vrouwlief daar toch wel wat bezwaar tegen hebben. Waarvoor ben je dan op vakantie:).
tmobile heeft zich flink vergist en dat erkennen ze zelf ook anders hadden ze dit abo niet aangepast binnen 3 maanden. Je trekt natuurlijk wel heavy users aanmmet een dergelijk aanbod. Nu moeten ze op de blaren zitten en niet zeuren maar leveren. Daarbij komt dat de kosten nog meevallen als je op een netwerk zit dat eigendom is van Tmobile zoals telekom.de
Misbruik is mi pas aan de orde als je je signaal deelt met andere.
tmobile heeft zich flink vergist en dat erkennen ze zelf ook anders hadden ze dit abo niet aangepast binnen 3 maanden. Je trekt natuurlijk wel heavy users aanmmet een dergelijk aanbod. Nu moeten ze op de blaren zitten en niet zeuren maar leveren. Daarbij komt dat de kosten nog meevallen als je op een netwerk zit dat eigendom is van Tmobile zoals telekom.de
Misbruik is mi pas aan de orde als je je signaal deelt met andere.
Weet iemand als je buiten de bundel gaat of je dan langzamer krijgt in de eu net als bij kpn?
ben je niet op vakantie?Na 2 weken vakantie in Frankrijk gisteren een sms ontvangen van T-Mobile dat men een onderzoek gaat doen naar aanleiding van hoog dataverbruik in het buitenland en dat ik binnen 5 dagen afgesloten wordt van internet.
Dus cultuur snuiven? Genieten van een andere omgeving?
Want 10GB per dag is toch zeker 5 uur full hd video streamen?
Nee dan stopt je verbinding totdat je een nieuwe bundel koopt. Hoe dat bij KPN zit weet ik niet.AMD and INTEL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:40:
Weet iemand als je buiten de bundel gaat of je dan langzamer krijgt in de eu net als bij kpn?
Pardon. Het is verkocht als "60 dagen unlimited, daarna 10Gb per maand". Dat is een hele andere insteek. Als 10 Gb de max is, had T-Mobile dat moeten stellen zoals dat nu met Unlimited 2.0 gedaan wordt. Voor Unlimited 1.0 gold dit nog uitdrukkelijk niet - je kunt niet stellen dat 10Gb per maand "redelijkerwijs" Unlimited is, want daarna geldt juist een limiet van 10Gb per maand.jant schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:39:
[...]
Onjuist. Er is een limiet namelijk 'redelijk gebruik', waarbij je T-Mobile ook een indicatie geeft wat men redelijk acht, namelijk 10GB per maand in de EU.
T-Mobile mag best "redelijk gebruik" hanteren, maar de poster zegt hier 140Gb zonder problemen per maand in NL te gebruiken. Hij mag er dan redelijkerwijs vanuit gaan dat binnen de gestelde 60 dagen Unlimited EU die hem beloofd zijn er ook geen issue is!
T-Mobile zit hier hartstikke fout - ze erkennen dat impliciet door de snelle aanpassing van de voorwaarden van Unlimited 1.0 naar 2.0. Het zou dit bedrijf eens sieren als ze gewoon excuus maken naar de klant en komen met een nette uitleg en net voorstel.
In plaats daarvan noemen ze de klant een fraudeur en gaat er eenzijdig een slot op het abo.
Het verbaasd mij niets als T-Mobile de afgelopen weken willens en wetens is gaan knijpen met de roaming snelheden - dit soort praktijken passen in ieder geval bij het beeld "de klant heeft de schuld, wij konden toch ook niet weten dat die zoveel ging roamen jank jank". Terwijl ze dat dus wel hadden kunnen weten en indammen met een simpele FUP van x Gb per maand (zoals nu bij Unlimited 2.0, waar ik geen enkele kritiek op heb)
Nouja hier op de camping hakt de data er ook wel door met YouTube en ziggo Go te casten..
Om nou te zeggen dat 't lekker weer is op dit moment? Nee..
Inmiddels deze maand er al een 120GB opzitten met m'n stel samen abbo. (en unlimited data periodes)
Om nou te zeggen dat 't lekker weer is op dit moment? Nee..
Inmiddels deze maand er al een 120GB opzitten met m'n stel samen abbo. (en unlimited data periodes)
404 Signature not found
Bedankt voor de reacties. Ik baal flink want zit nu in Belgie en heb nu de 10GB per maand gekregen. Ik verwacht eigenlijk ook een excuus en uitleg van T-Mobile en voel me zeker geen fraudeur. Overigens was het weer niet al te best toen op de vakantiebestemming en ben ik een filmliefhebber met plex thuis dus stream graag. En daar ook dit dure abonnement voor aangeschaft. Lekker je eigen NL TV kijken in het buitenland etc. Heen en terugreis wat TV gekeken onderweg en NL radio luisteren. Heerlijk!
T-Mobile had het ook over of ik wou meewerken aan een onderzoek en één of ander formulier met vragen of dat ik dat niet wilde en me begroep op mijn privacy wat mijn goed recht was. Alleen kon ze dan niet zeggen hoe lang het onderzoek zou duren en anders was het in 5 dagen klaar. Ik ben benieuwd en verwacht van T-Mobile een duidelijk antwoord en limiet voor redelijk gebruik. Ik had standaard 5GB in buitenland per dag (gedurende 60 dagen) en dat is dus kennelijk al oke. En dan unlimited 1GB erbij drukken in de app. Als je dat dan 5x gemiddeld doet gedurende 14 dagen voelt dat bij mij niet aan als unlimited.
T-Mobile had het ook over of ik wou meewerken aan een onderzoek en één of ander formulier met vragen of dat ik dat niet wilde en me begroep op mijn privacy wat mijn goed recht was. Alleen kon ze dan niet zeggen hoe lang het onderzoek zou duren en anders was het in 5 dagen klaar. Ik ben benieuwd en verwacht van T-Mobile een duidelijk antwoord en limiet voor redelijk gebruik. Ik had standaard 5GB in buitenland per dag (gedurende 60 dagen) en dat is dus kennelijk al oke. En dan unlimited 1GB erbij drukken in de app. Als je dat dan 5x gemiddeld doet gedurende 14 dagen voelt dat bij mij niet aan als unlimited.
[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 12-08-2017 07:59 ]
Waarom zet je je verhaal niet op het tmobileforumwouter1971 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:58:
Bedankt voor de reacties. Ik baal flink want zit nu in Belgie en heb nu de 10GB per maand gekregen. Ik verwacht eigenlijk ook een excuus en uitleg van T-Mobile en voel me zeker geen fraudeur. Overigens was het weer niet al te best toen op de vakantiebestemming en ben ik een filmliefhebber met plex thuis dus stream graag. En daar ook dit dure abonnement voor aangeschaft. Lekker je eigen NL TV kijken in het buitenland etc. Heen en terugreis wat TV gekeken onderweg en NL radio luisteren. Heerlijk!
https://forum.t-mobile.nl/?
Daar krijg vaak een duidelijker antwoord.
Ik zat eens wat topics door te lezen en daar werd juist aangemoedigd om lekker veel te gebruiken in het buitenland. Was wel een topic uit de tijd dat er nog onbeperkt EU werd verkocht.
Een positieve noot, roaming in Duitsland werkt nu prima. Zelfs op de snelweg overal netjes 4G en een stabiele verbinding. Snelheidsmeter vind ik zonde van mijn 6GB bundel maar alles loopt gewoon net zo soepel als in Nederland. Morgen Oostenrijk ook eens testen
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 12-08-2017 23:30 ]
De 4G snelheden in Duitsland zijn relatief laag en 1 enkele speedtest zal je daar ook veel minder data kosten dan in Nederland. Reken op max 15 tot 25 Mbp/s in Duitsland.ik222 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:30:
Een positieve noot, roaming in Duitsland werkt nu prima. Zelfs op de snelweg overal netjes 4G en een stabiele verbinding. Snelheidsmeter vind ik zonde van mijn 6GB bundel maar alles loopt gewoon net zo soepel als in Nederland. Morgen Oostenrijk ook eens testen
Over anderhalve maand weer naar het buitenland waar ik best wat data ga gebruiken. Als T-Mobile zo moeilijk gaat doen over unlimited 1.0 verbruik in het buitenland, en streng vergelijkt met je Nederlandse verbruik dan weet ik het wel: vanaf nu heb ik WiFi standaard uit staan en stook ik er ook thuis en op het werk de T-Mobile GB's wel over 4G doorheen. Onnodige extra netwerkbelasting, maar deze provider heeft bij deze zijn keuze gemaakt. Dan kunnen we gewoon niet anders dan ons gebruik in Nederland kunstmatig naar boven aan te passen.....T-Mobile doet er goed aan snel duidelijk te maken dat ze een beoordelingsfout hebben gemaakt.....Wel de lusten (laagverbruikers een te duur abonnement aanbieden) en niet de lasten (klanten die de bundel gebruiken zoals deze voorgespiegeld is) lijkt mij niet de weg.
Als heel unlimited Nederland zijn WiFi opeens uit gaat zetten, dan moet er vast weer geinvesteerd worden om de extra capaciteit ook echt te kunnen leveren. Dat lijkt mij nu niet echt het effect wat T-Mobile met deze ongelukkige buitenland actie probeert te bereiken toch!
[ Voor 23% gewijzigd door ucsdcom op 14-08-2017 11:50 ]
Helemaal eens!ucsdcom schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
De 4G snelheden in Duitsland zijn relatief laag en 1 enkele speedtest zal je daar ook veel minder data kosten dan in Nederland. Reken op max 15 tot 25 Mbp/s in Duitsland.
Over anderhalve maand weer naar het buitenland waar ik best wat data ga gebruiken. Als T-Mobile zo moeilijk gaat doen over unlimited 1.0 verbruik in het buitenland, en streng vergelijkt met je Nederlandse verbruik dan weet ik het wel: vanaf nu heb ik WiFi standaard uit staan en stook ik er ook thuis en op het werk de T-Mobile GB's wel over 4G doorheen. Onnodige extra netwerkbelasting, maar deze provider heeft bij deze zijn keuze gemaakt. Dan kunnen we gewoon niet anders dan ons gebruik in Nederland kunstmatig naar boven aan te passen.....T-Mobile doet er goed aan snel duidelijk te maken dat ze een beoordelingsfout hebben gemaakt.....Wel de lusten (laagverbruikers een te duur abonnement aanbieden) en niet de lasten (klanten die de bundel gebruiken zoals deze voorgespiegeld is) lijkt mij niet de weg.
Als heel unlimited Nederland zijn WiFi opeens uit gaat zetten, dan moet er vast weer geinvesteerd worden om de extra capaciteit ook echt te kunnen leveren. Dat lijkt mij nu niet echt het effect wat T-Mobile met deze ongelukkige buitenland actie probeert te bereiken toch!
Na klacht contact gehad met helpdeskmedewerkster. Gewezen op #pornacties kortingscodes voor unlimited gebruik etc. Moet toch onderzoek afwachten bla bla maar het zou zeker geen jaar gaan duren op de vraag hoe lang dat onderzoek zou duren.
[ Voor 4% gewijzigd door wouter1971 op 14-08-2017 13:08 ]
Goeiedagschotel wat een snelheid. 3CA 40MHz gaat lekker in Heerhugowaard. De speedtest ging zo snel dat het metertje genoodzaakt was bij 264 Mbps te stoppen.
http://www.speedtest.net/my-result/i/2211439871
Dat het geen toeval is:
http://www.speedtest.net/my-result/i/2211440373
http://www.speedtest.net/my-result/i/2211444515
Dat het geen toeval is:
Hier in Zuid-Limburg gaat het ook lekker hoor!swv schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:12:
Goeiedagschotel wat een snelheid. 3CA 40MHz gaat lekker in Heerhugowaard. De speedtest ging zo snel dat het metertje genoodzaakt was bij 264 Mbps te stoppen.
Dat het geen toeval is:
Record is 285 Mbit:
http://www.speedtest.net/my-result/i/2209210809
In huis is het zo snel dat ik eigenlijk altijd > 230 Mb/s haal.
Oeh die is ook zeker netjes!leroy98ecker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Hier in Zuid-Limburg gaat het ook lekker hoor!
Record is 285 Mbit:
Zoals je ziet heb ik wel verschillende servers geprobeerd. Het blijven momentopnames, maar het is af en toe leuk om te kijken wat er in het vat zit
Wat me opvalt is dat eig iedereen die tegen de 300 komt een ip7 heeft, met mijn s8+ haal ik max 220 en meestal 210leroy98ecker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Hier in Zuid-Limburg gaat het ook lekker hoor!
Record is 285 Mbit:
Als je naar *#0011# belt, zie je dan wel drie banden staan? Dus band 1, 3 en 8, waarbij 1 en 8 als CA-add staan. Het ligt natuurlijk ook wel aan de plek waar je test. Boven de 200 haal ik alleen als ik in een straal van 500 meter van de mast test.AMD and INTEL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Wat me opvalt is dat eig iedereen die tegen de 300 komt een ip7 heeft, met mijn s8+ haal ik max 220 en meestal 210
Ja 40 mhz en dat heb ik eigenlijk overalleroy98ecker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
Als je naar *#0011# belt, zie je dan wel drie banden staan? Dus band 1, 3 en 8, waarbij 1 en 8 als CA-add staan. Het ligt natuurlijk ook wel aan de plek waar je test. Boven de 200 haal ik alleen als ik in een straal van 500 meter van de mast test.
Niet alleen 500m van de mast.
Landelijk
Trouwens weet iemand van wie deze locatie is?
http://imgur.com/a/IC7QE
Kan niet vinden op 4gmasten..
Is in ijmuiden op het strand.
Nog een
http://imgur.com/a/EuEyp
[ Voor 18% gewijzigd door AMD and INTEL op 14-08-2017 17:46 ]
Ziet eruit als een WiFi antenne.. (Free) WiFi daar op het strand?AMD and INTEL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:55:
[...]
Ja 40 mhz en dat heb ik eigenlijk overal( heb bijna overal boven de 150 mbps en vaak boven 200. )
Niet alleen 500m van de mast.
Landelijk
Trouwens weet iemand van wie deze locatie is?
http://imgur.com/a/IC7QE
Kan niet vinden op 4gmasten..
Is in ijmuiden op het strand.
Nog een
http://imgur.com/a/EuEyp
Die schotel wordt niet gebruik door T-mobile, KPN, VF of Tele2.
Ook de tweede foto, dat is geen manier waarop in de telecom gebouwd wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door nightshadow999 op 14-08-2017 20:43 ]
Nightshadow
Schotel is Ubiquiti materiaal. In dit geval waarschijnlijk (WiFi)-straalzender om strandtent oid van internet te voorzien.nightshadow999 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:37:
[...]
Ziet eruit als een WiFi antenne.. (Free) WiFi daar op het strand?
Die schotel wordt niet gebruik door T-mobile, KPN, VF of Tele2.
Ook de tweede foto, dat is geen manier waarop in de telecom gebouwd wordt.
Verwijderd
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat deze straalverbinding is geplaatst om de strandhuisjes van internet te voorzien inderdaad ;-).
Vannacht rond 1 uur viel 4g+ bij mij uit alleen maar 900mhz beschikbaar... iemand die hetzelfde had?
Want ze adverteerde er wel mee ( wij houden ons netwerk 24/7 volledig aan ) tegen mensen die naar tele2 wouden.
Vanochtend was 4g+ er weer, hetzelfde als bij tele2 lijkt te zijn, maar dan een uurtje later.
Want ze adverteerde er wel mee ( wij houden ons netwerk 24/7 volledig aan ) tegen mensen die naar tele2 wouden.
Vanochtend was 4g+ er weer, hetzelfde als bij tele2 lijkt te zijn, maar dan een uurtje later.
[ Voor 18% gewijzigd door AMD and INTEL op 15-08-2017 09:52 ]
Dit lijkt me zeer stug; T-Mobile zendt ook 2G1800 uit en het is niet heel aannemelijk dat ze dat 's nachts bewust plat leggen. Tele2 heeft die beperking niet omdat ze alleen maar 4G hebben.AMD and INTEL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:51:
Vannacht rond 1 uur viel 4g+ bij mij uit alleen maar 900mhz beschikbaar... iemand die hetzelfde had?
Ik denk dat het werkzaamheden waren; heb je de storingspagina al gecheckt?
Er was geen storing...PWA777 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Dit lijkt me zeer stug; T-Mobile zendt ook 2G1800 uit en het is niet heel aannemelijk dat ze dat 's nachts bewust plat leggen. Tele2 heeft die beperking niet omdat ze alleen maar 4G hebben.
Ik denk dat het werkzaamheden waren; heb je de storingspagina al gecheckt?
Vind het erg apart en vooral om 1 uur... precies een uur later als tele2? Hopenlijk is het eenmalig..
De netwerkinstellingen van Tele2 en T-Mobile zijn niet aan elkaar gerelateerd.AMD and INTEL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Er was geen storing...
Vind het erg apart en vooral om 1 uur... precies een uur later als tele2? Hopenlijk is het eenmalig..
Tele2 schakelt 's nachts 4G2600 uit omdat er geen 3G infra actief hoeft te blijven en omdat de dekking van 4G800 per definitie beter is dan 4G2600. Overigens komt de 4G2600 infra vanzelf (plaatselijk) weer online als er ineens drukte ontstaat op het netwerk.
Voor T-Mobile geldt dat niet alle sites voorzien zijn van 4G950, daarnaast moeten de kanalen van 2G1800 en 3G2100 sowieso actief blijven. De mogelijkheden tot het besparen van electriciteit zijn dus beperkter.
Niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat T-Mobile structureel het netwerk 's nachts gaat afschalen.
Hmm... het is wel heel toevallig rond 1:00PWA777 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
De netwerkinstellingen van Tele2 en T-Mobile zijn niet aan elkaar gerelateerd.
Tele2 schakelt 's nachts 4G2600 uit omdat er geen 3G infra actief hoeft te blijven en omdat de dekking van 4G800 per definitie beter is dan 4G2600. Overigens komt de 4G2600 infra vanzelf (plaatselijk) weer online als er ineens drukte ontstaat op het netwerk.
Voor T-Mobile geldt dat niet alle sites voorzien zijn van 4G950, daarnaast moeten de kanalen van 2G1800 en 3G2100 sowieso actief blijven. De mogelijkheden tot het besparen van electriciteit zijn dus beperkter.
Niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat T-Mobile structureel het netwerk 's nachts gaat afschalen.
En vanochtend was het er gewoon weer ;
Als het nu elke dag gebeurd... kan natuurlijk ook zijn dat er onderhoud is geweest en ze het om 1uur daarom uit de lucht hebben gehaald.
Interessant, test het vannacht nog eens?AMD and INTEL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Hmm... het is wel heel toevallig rond 1:00
En vanochtend was het er gewoon weer ;
Ben vannacht weer thuis dus niet op de zelfde locatieMensionXL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Interessant, test het vannacht nog eens?
Maar zal kijken of het hier ook is
Tele2 doet het volgens mij ook niet op alle locatiesAMD and INTEL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:18:
[...]
Ben vannacht weer thuis dus niet op de zelfde locatie
Maar zal kijken of het hier ook is
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik was vanavond in Aken en viel me op dat ik continu H+ had. Handmatig verbonden met 4G, maar werd er keihard weer van af gegooid. Meerdere malen. Jammer, maar gelukkig werkte het 3G netwerk ook prima.
Wordt dit gedrag, zowel bij Tele2 als T-Mobile, niet veroorzaakt door een implementatie van SON (Self Optimizing/Organising Network)?AMD and INTEL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:51:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes