[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Sorcerer8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:06:
@HcBlids , jouw issue klinkt wel heel raar. Kan een configuratiefout van SoR bij T-Mobile zijn, MITS ze inderdaad kunnen sturen tussen 3G en 4G bij een vreemde netwerkoperator.

Vind het maar een vreemd verhaal.

Hoe dan ook, bij een zakelijke klant hoef je dit niet te proberen te flikken, dan zijn ze weg. Ben blij dat Vodafone in het buitenland gewoon heel soepel werkt over het algemeen, echt nooit gedoe mee.

[...]

Ben loopt wellicht via andere exchange dan T-Mobile zelf. MVNO's maken niet altijd gebruik van dezelfde exchange als het thuisnetwerk waar ze op zitten (soms ook wel, bijv. Telfort).
ik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:19:
Ik vind het hele verhaal over verschillen in schakelen van 3G naar 4G op dezelfde buitenlandse netwerken ook maar vreemd. Voor zover ik weet wordt dat namelijk helemaal door het lokale netwerk geregeld en niet door T-Mobile of KPN. Enige wat wel kan is dat je op een bepaald netwerk helemaal niet op 4G mag als er geen contract is met jou provider maar daar is hier geen sprake van.

Mogelijk was er een issue met de T-Mobile SIM kaart ofzo.
Ik weet het niet wat het was
Ik heb van alles geprobeert, uit aan ander toestel note 3, simkaart eruit schoon gemaakt met een doekje
Kpn in de note 4 gehad, geen probleem T-Mobile wel een probleem

Met T-Mobile werd je niet toegelaten op 4G telekom.de oke later wel bij Mannheim, Kpn wel 4G telekom.de
(Grens Switzerland, Mannheim alleen 2G 3G)
Ook maar weinig 4G+

Als de simkaart niet goed zou zijn dat ook in Nederland moeten gebeuren neem ik aan en de simkaart is pas nieuw
1 dingen weet ik wel, als ik in auq weer dat probleem heb in het buitenland ben ik weg bij T-Mobile

Op het T-Mobile forum ongeveer de zelfde klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
http://imgur.com/a/prvE8
Wat zou de max snelheid hier zijn als ik mag vragen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 31-07-2017 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
AMD and INTEL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:25:
Op dit moment 262,5 Mbit/s (theoretisch).
Na de zomer als het goed is 300 down- en 75 Mbit/s upload. Dan wordt op 2100 MHz 5 MHz bandbreedte toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:25:
niks over te zeggen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Op dit moment 262,5 Mbit/s (theoretisch).
Na de zomer als het goed is 300 down- en 75 Mbit/s upload. Dan wordt op 2100 MHz 5 MHz bandbreedte toegevoegd. :)
Thx :) heb 160 gehaald maar kan dus hoger ( heb de 2100 mhz nog niet verbonden gekregen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
HcBlids schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:52:
[...]

Iets anders Locatie Remmerden met Kpn, Tele2 krijgt ook T-Mobile site erbij
Heb je een idee wanneer die er komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Thx :) heb 160 gehaald maar kan dus hoger ( heb de 2100 mhz nog niet verbonden gekregen )
http://i.imgur.com/ncmaoBw.png

hoger ben ik nog nooit gekomen (3CA)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ga het over 1,5 week testen in Duitsland en Oostenrijk.

Tot op heden altijd heel tevreden geweest over T-Mobile (ook in het buitenland) maar roaming moet wel ook kwalitatief gewoon goed werken nu met de nieuwe EU regels. Dat hebben ze lang genoeg aan zien komen dus daarvoor zijn geen excuses, zeker omdat KPN en Vodafone het wel gewoon voor elkaar hebben blijkbaar.

Als roaming nu echt slecht blijkt te werken bij T-Mobile is het voor mij ook gelijk afgelopen per April als mijn contract afloopt. Juist op vakantie heb ik behoefte aan stabiele data (kocht ook altijd een grote travel & surf pas). Anders maar maandelijks wat meer betalen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Nicce! Hoop dat ik ooit ook in de richting kom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

GrooV schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:30:
[...]

T-Mobile staat niet als GRX peering member in de lijst van AMS-IX
Dan peeren die wellicht over een ander IX mogelijk Nl-ix waar ze als peering netwerk staan genoemd.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Gijsj16 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Heb je een idee wanneer die er komt?
Nog geen on-air datum bekend.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
HcBlids schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:22:

Hoop dat T-Mobile dit probleem gaat oplossen, want op deze manier denk niet dat ik bij T-Mobile ga blijven
Dit klinkt meer naar verschillende resultaten wegens verschillende telefoon (types) om eerlijk te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:11
Ik vind het hele verhaal over verschillen in schakelen van 3G naar 4G op dezelfde buitenlandse netwerken ook maar vreemd. Voor zover ik weet wordt dat namelijk helemaal door het lokale netwerk geregeld en niet door T-Mobile of KPN. Enige wat wel kan is dat je op een bepaald netwerk helemaal niet op 4G mag als er geen contract is met jou provider maar daar is hier geen sprake van.

T-Mobile lijkt gewoon roaming bewust te knijpen. Ik heb voorbeelden waarbij data met een betaalde Travel & Surf pas (die kun je nog gewoon kopen) vlammend snel ging op Telekom.de terwijl roaming uit de bundel niet vooruit te branden was daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:44:
Ik ga het over 1,5 week testen in Duitsland en Oostenrijk.
Twee weken geleden ben ik terug gekomen uit Oostenrijk (Ober-Österreich, Linz/Wels) en zit daar in een klein dorpje tussen de bergen. SS&SB omhoog gezet naar 20GB en steeds goede en snelle verbindingen gehad. Geen metingen gedaan omdat ik tevreden was, zowel in dorpje, steden als in de bergen. In de bergen niet overal even goede/snelle verbinding, maar dat is daar niet noodzakelijk of te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Volgens mij kan T-Mobile vanuit NL wel een disconnect forcen op het moment dat ze zien dat iemand op een bepaald netwerk zit.

Binnen SoR wordt dit gebruikt om periodiek een mobiele gebruiker even een zetje te geven om met een ander netwerk verbinding te maken. Vodafone doet dat bijv. zodat je niet op Telekom.de maar op Vodafone.de zit.

Dat zetje is zover ik weet redelijk vriendelijk en zorgt er met name voor dat je mobiel actief verbinding gaat maken met een ander netwerk als dit binnen bereik is (zonder dat je eerst zonder dekking zit). Maar ik weet eigenlijk niet zeker of 'ander netwerk' ook kan inhouden dat je van 4G naar 3G gaat. Kan ik me echter wel voorstellen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:08
Weet iemand waarom er eigenlijk steeds wordt geswitcht tussen 4G en 4G+ , wordt 4G+ alleen bij dataoverdracht geschakeld ?

S8+ ligt gewoon op tafel

zie het ook terug in het servicemenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

Oekol

waka waka hey hey

Hoe zie je of je 3ca 2ca 4ca hebt etc. (echt Geen flauw idee wat het is maar zie het hier wel eens voorbij komen.)

Andere vraag ik heb een 2ca 4g+ mast dicht bij huis, wordt dit geüpdatet naar een 3ca, zie verderop wel 3ca masten staan

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 01-08-2017 09:31 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
michelc85 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:16:
Weet iemand waarom er eigenlijk steeds wordt geswitcht tussen 4G en 4G+ , wordt 4G+ alleen bij dataoverdracht geschakeld ?

S8+ ligt gewoon op tafel

zie het ook terug in het servicemenu
Ja alleen als er dataoverdracht is schakelt een 2e en eventueel 3e band bij inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ik222 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

Ja alleen als er dataoverdracht is schakelt een 2e en eventueel 3e band bij inderdaad.
Let wel: het is het netwerk dat dat regelt, die kent de specs van het toestel en zal naar gelang aanwezige capaciteit en vraag dat inzetten wat het beste is voor dit toestel maar ook voor toestellen van andere gebruikers die op dezelfde antenne zitten. Het netwerk bepaalt hoeveel erover welke band naar het toestel wordt gestuurd.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Xandrios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Dit klinkt meer naar verschillende resultaten wegens verschillende telefoon (types) om eerlijk te zijn..
Kpn sim in de Note 4 gehad werkte prima, T-Mobile sim erin werkte waardeloos.
Kpn sim in de Note 3 gehad werkte prima, T-Mobile sim erin werkte waardeloos.
O en mij Familie in Pavia had er ook geen last met Wind 4G 49 mbit/sec, en met Tim 4G+ 184 mbit/sec.

Boven staande problemen zijn voorbij zo lijkt het.

Weer terug naar Italia
Nog altijd geen 4G bij Emst A50 bij de 2 masten 1 doet wel 3G900, ook nog altijd geen 4G bij de A50 op die 3 masten 1 doet wel 3G900.

Weer in Duitsland geen problemen tot nu toe netjes gelijk op telekom.de 4G tot bij Hamminkeln inmiddels Düsseldorf.
Geen problemen met spotify, Netflix, Waze en Rai.it, Mediaset.it zenders met kijken met vpn gaat prima, ook dit bericht via de T-Mobile sim.

Kpn gaat gelijk naar en zit op O2 3G, bij automatische verbinden kom je ook op telekom.de 4G, maar ineens wordt de verbinding verbroken en kom je weer op O2 3G

[ Voor 91% gewijzigd door Blids op 01-08-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:26
Ben benieuwd of T-Mobile bij 4G voor thuis ook de datalimiet laat vallen, netzoals KPN vanaf vandaag heeft gedaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fl2001 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:04:
Ben benieuwd of T-Mobile bij 4G voor thuis ook de datalimiet laat vallen, netzoals KPN vanaf vandaag heeft gedaan....
een "dag" limiet lijkt me handiger?

elke dag 20GB? op maximale snelheid en daarna afknijpen op 5mbit oid

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Ik heb in Estland vaak 4G. Gelukkig geen service of matig 2/3G dan wat ik thuis gewend ben. Het is hier in Tartu geen 100Mbit maar met 15Mbit prima te doen ( Netflix, spotify, BVN kijken en soms play kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:35
fl2001 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:04:
Ik zit er ook op te wachten, :+

Heb nog contract tot september/oktober dus we zullen zien wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
HcBlids schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Kpn sim in de Note 4 gehad werkte prima, T-Mobile sim erin werkte waardeloos.
Kpn sim in de Note 3 gehad werkte prima, T-Mobile sim erin werkte waardeloos.
O en mij Familie in Pavia had er ook geen last met Wind 4G 49 mbit/sec, en met Tim 4G+ 184 mbit/sec.

Boven staande problemen zijn voorbij zo lijkt het.

Weer terug naar Italia
Nog altijd geen 4G bij Emst A50 bij de 2 masten 1 doet wel 3G900, ook nog altijd geen 4G bij de A50 op die 3 masten 1 doet wel 3G900.

Weer in Duitsland geen problemen tot nu toe netjes gelijk op telekom.de 4G tot bij Hamminkeln inmiddels Düsseldorf.
Geen problemen met spotify, Netflix, Waze en Rai.it, Mediaset.it zenders met kijken met vpn gaat prima, ook dit bericht via de T-Mobile sim.

Kpn gaat gelijk naar en zit op O2 3G, bij automatische verbinden kom je ook op telekom.de 4G, maar ineens wordt de verbinding verbroken en kom je weer op O2 3G.

Edit
Problemen niet voorbij komt bijna niks meer binnen op T-Mobile via 4G Telekom.de
Kpn werkt prima
Familie leden met Tim en Wind ook prima
Net op o2 - de:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/s2s9ko.png

Op Telekom.de verbindt mijn iPhone ook prima. Snelheden van boven de 40 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:57:
[...]

Net op o2 - de:
[afbeelding]

Op Telekom.de verbindt mijn iPhone ook prima. Snelheden van boven de 40 Mbit.
Ik heb ook geen problemen, al is het netwerk in sauerland niet overal goed :P ( logisch bergen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
AMD and INTEL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb ook geen problemen, al is het netwerk in sauerland niet overal goed :P ( logisch bergen )
Gaat prima met T-Mobile maar ik ben door me bundel gegaan
Dus er was niks aan de hand, morgen nieuw te goed
Heb nu netjes 384 kbit/sec ping 41

Zo juist Switzerland 4G Salt met T-Mobile

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 01-08-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
HcBlids schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

384kbit in buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
HcBlids schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Je weet dat Zwitserland niet bij de EU-roaminglanden hoort he... zorg dat je geen verrassing krijgt als je thuis komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
pa2ra schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Je weet dat Zwitserland niet bij de EU-roaminglanden hoort he... zorg dat je geen verrassing krijgt als je thuis komt...
O dat was nog in Duitsland ik had nog steeds internet dus ga er van uit dat me snelheid gewoon verlaagt is naar 384 kbit/sec zo als in Nederland en kijken of het straks in Italia nog werkt, nu in Switzerland heb ik nog van de 250 nog 141 mb over

[ Voor 29% gewijzigd door Blids op 01-08-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
HcBlids schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

O dat was nog in Duitsland ik had nog steeds internet dus ga er van uit dat me snelheid gewoon verlaagt is naar 384 kbit/sec zo als in Nederland en kijken of het straks in Italia nog werkt, nu in Switzerland heb ik nog van de 250 nog 141 mb over
Je hebt toch geen 384kbit in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als ik het allemaal een beetje lees dan was er eerst echt een configuratie probleem bij T-Mobile waardoor internet in het buitenland echt onwerkbaar traag geworden was. Dat lijken ze gelukkig opgelost te hebben. Overigens zou het mij niet verbazen dat dit issue iets te maken had met een vorm van traffic shaping / prioritisering die als doel had juist alles beter te laten verlopen tijdens de data piek deze zomer. Men zal vast ingeschat hebben dat ze niet naar alle buitenlandse netwerken genoeg capaciteit hadden / hebben deze zomer. Dat tekort kan veroorzaakt worden door T-Mobile zelf of (waarschijnlijker) door de buitenlandse partners. Op zich geen gekke gedachte om dan de capaciteit maar zo goed mogelijk te verdelen alleen als dat dan fout gaat pakt het heel beroerd uit.

Het capaciteitsproblemen is er nu in bepaalde mate nog steeds alleen is er op zich wel voldoende capaciteit om iedereen werkbaar internet te geven. Dat verklaart dus wel waarom KPN of Vodafone nog steeds sneller zijn op veel plaatsen. Dat die geen capaciteitsproblemen hebben kan komen door beter beleid richting buitenlandse partners vanuit henzelf maar ook door het type gebruikers. T-Mobile heeft natuurlijk met het Unlimited abbo een bepaalde groep gebruikers aangetrokken.

Al met al, als ik dit jaar nu gewoon stabiel rond de 10Mbit haal kan ik er prima mee leven. Het is alleen wel zaak dat T-Mobile richting de volgende vakantiepiek hun capaciteit gaat fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 01-08-2017 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
AMD and INTEL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Je hebt toch geen 384kbit in het buitenland?
Moet haast wel in Duitsland.
Er staat in My T-Mobile, Je MB bundel is op. Je bent teruggezet naar internet met basissnelheid.
Heb normaal 6 gb die geld nu ook voor de EU.
MB's in Zone 1, Internet L - 6 GB - 250 MB per maand, 250mb voor Switzerland nog 111 mb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
HcBlids schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:05:
[...]

Moet haast wel in Duitsland.
Er staat in My T-Mobile, Je MB bundel is op. Je bent teruggezet naar internet met basissnelheid.
Heb normaal 6 gb die geld nu ook voor de EU.
MB's in Zone 1, Internet L - 6 GB - 250 MB per maand, 250mb voor Switzerland nog 111 mb over.
6 gb is toch oude abbos?
Dan is het toch 64 kbits?

Daarnaast is langzaam internet niet mogelijk in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

6 gb is toch oude abbos?

nee das naar 384 opgerekt ivm datavrije muziek ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
SMSfreakie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:16:
[...]

nee das naar 384 opgerekt ivm datavrije muziek ;-)
Ahh oke

Maar dat werkt niet in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

AMD and INTEL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

6 gb is toch oude abbos?

Nee het 6GB en 20GB abo kregen Datavrije muziek en daar hoorde een buiten de bundel snelheid bij van 386 kbps. Dit om muziekdiensten die niet datavrij zijn niet te discrimeren. Met die snelheid kan je immers prima muziekstreamen.

Wat jij zegt over de begrenzing niet werkt in het buitenland dacht ik ook vernomen te hebben. Dat indien je bundel op is internet stopt. Of is dit iets van de Go abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen idee :-)
jammerlijk kan ik mn data sim niet gewoon permanent op 384kbits basis internet zetten _O-

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
swv schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:19:
[...]

Nee het 6GB en 20GB abo kregen Datavrije muziek en daar hoorde een buiten de bundel snelheid bij van 386 kbps. Dit om muziekdiensten die niet datavrij zijn te discrimeren. Met die snelheid kan je immers prima muziekstreamen.

Wat jij zegt over dat het niet werkt in het buitenland dacht ik ook vernomen te hebben. Dat indien je bundel op is internet stopt. Of is dit iets van de Go abonnementen?
Bij go is geen 6 gb

En daar stopt het bij mij ook gewoon als het op is.
( nagevraagt klantenservice niet zelf ervaring )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
AMD and INTEL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:22:
[...]

Bij go is geen 6 gb

En daar stopt het bij mij ook gewoon als het op is.
( nagevraagt klantenservice niet zelf ervaring )
Ik heb geen idee dan wat het dan is
Benvenuti in Italia
23.48

Zit nu op Tim 4G heb gewoon internet de nieuwe bundel zal zo wel in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb (al jaaaaren) T-Mobile en ben best tevreden. Ik heb altijd sim-only en mag nu weer verlengen. Daar heb ik tot eind november de tijd voor. Wat is mijn "winst" om dat nú al te doen? Ik heb het idee dat de prijzen van abonnementen / sim only alleen maar dalen, dus kan ik toch beter tot het laatste moment wachten?

Weet iemand hoe dat zit met prijsverloop? Of staat er een prijsverhoging om de hoek?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
spaceboy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:
Ik heb (al jaaaaren) T-Mobile en ben best tevreden. Ik heb altijd sim-only en mag nu weer verlengen. Daar heb ik tot eind november de tijd voor. Wat is mijn "winst" om dat nú al te doen? Ik heb het idee dat de prijzen van abonnementen / sim only alleen maar dalen, dus kan ik toch beter tot het laatste moment wachten?

Weet iemand hoe dat zit met prijsverloop? Of staat er een prijsverhoging om de hoek?
Als je unlimited neemt is het miss waard maar, anders kan je beter wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Waarom specifiek unlimited, is de verwachting dat dit abonnement straks niet meer beschikbaar is?

Ik zit zelf in hetzelfde bootje, maar was van plan om de sales (madness gebeuren) af te wachten in september. Althans, het schijnt dat dit rond die tijd plaatsvind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Voor mij het grootste nadeel voor de onbeperkte abo's is dat je geen gratis extra data sims erbij kunt aanvragen. Da's nu ideaal omdat ik er 1 permanent in mijn auto heb zitten. Dus ik hou voorlopig aan mij 20 GB abo vast.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
Xandrios schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:11:
Waarom specifiek unlimited, is de verwachting dat dit abonnement straks niet meer beschikbaar is?

Ik zit zelf in hetzelfde bootje, maar was van plan om de sales (madness gebeuren) af te wachten in september. Althans, het schijnt dat dit rond die tijd plaatsvind..
Hmm ook ik sluit me aan..
Je schrijft "het schijnt".. waar heb je t gehoord van die Madness weken? Misschien iemand die meer weer hierover over blijft het gissen?

Vind de acties juli en augustus niet echt denderend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wat nieuws van het internationale front:
https://www.mobileworldli...-as-unlimited-takes-toll/

In de VS doet T-Mobile eigenlijk hetzelfde als in Nederland: meer locaties, meer lage frequenties, meer capaciteit. Doen ze goed, in New York een paar maanden geleden was T-Mobile ook duidelijk sneller dan AT&T (via Vodafone roaming). Overigens zijn alle netwerken daar redelijk congested, zeker in de spits :X

[ Voor 50% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-08-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Vandaag geprobeerd om 6 gb aan data te halen ( gelukt ) voor te kijken hoe snel de aanvuller erbij kwam
( meteen ) echt netjes!

( Sorry t-Mobile voor het onnodig verspillen van de capaciteit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD and INTEL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:36:
Vandaag geprobeerd om 6 gb aan data te halen ( gelukt ) voor te kijken hoe snel de aanvuller erbij kwam
( meteen ) echt netjes!

( Sorry t-Mobile voor het onnodig verspillen van de capaciteit :P )
Dank je wel hoor.... wetend dat er een mogelijk capaciteitsprobleem is en dan ga jij 6GB verstoken voor de lol om te zien hoe lang je daar over doet!! Neem me niet kwalijk hoor, maar ik zou zeggen: Leuk hè, mede T-Mobile abonnees dat ik jullie netwerkbeleving vandaag heb verslechterd...
Fijn zulke mensen. Mensen zoals jij helpen in elk geval niet het capaciteits probleem te beperken. Ik hoop dat jij de enige bent die daar het nut en de lol van in ziet. Ik niet in elk geval....
Gelukkig heb je het gehaald en lijkt de verbetering nu echt ingezet.... Na een restart vanmiddag haal ik in elk geval veel betere ervaring (nee ik doe geen speedtest; dat bevestigt wat ik al weet en voegt alleen onnodige data toe aan een zwaar belast netwerk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Dank je wel hoor.... wetend dat er een mogelijk capaciteitsprobleem is en dan ga jij 6GB verstoken voor de lol om te zien hoe lang je daar over doet!! Neem me niet kwalijk hoor, maar ik zou zeggen: Leuk hè, mede T-Mobile abonnees dat ik jullie netwerkbeleving vandaag heb verslechterd...
Fijn zulke mensen. Mensen zoals jij helpen in elk geval niet het capaciteits probleem te beperken. Ik hoop dat jij de enige bent die daar het nut en de lol van in ziet. Ik niet in elk geval....
Gelukkig heb je het gehaald en lijkt de verbetering nu echt ingezet.... Na een restart vanmiddag haal ik in elk geval veel betere ervaring (nee ik doe geen speedtest; dat bevestigt wat ik al weet en voegt alleen onnodige data toe aan een zwaar belast netwerk).
Je denkt hoop ik niet serieus dat iemand die iets een keer test of netwerkniveau ook maar enige significante betekenis heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Thx, heb zelfs aan t-mobile gevraagt of het handig was :) normaal gebruik ik nog geen 500mb per dag!
Maak je geen zorgen :P

En het was trouwens om te kijken hoe snel de 1 gb erbij kwam niet hoe snel 6 gb te gebruiken.

Daarnaast is er geen capaciteitsprobleem hoor...
Als dat was had ik het echt niet gedaan hoor..
( ik wil het niet voor andere verslechteren )
ik222 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Je denkt hoop ik niet serieus dat iemand die iets een keer test of netwerkniveau ook maar enige significante betekenis heeft :X
Idd met 3ca gaat de capaciteit door een keertje te testen niet omlaag :P

[ Voor 21% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-08-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Was dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-08-2017 19:54 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Dave1988 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Hmm ook ik sluit me aan..
Je schrijft "het schijnt".. waar heb je t gehoord van die Madness weken? Misschien iemand die meer weer hierover over blijft het gissen?

Vind de acties juli en augustus niet echt denderend....
Iemand postte dat die meestal in september plaatsvinden. Geruchten uiteraard, niets is gegarandeerd. Maar het maakt voor mij weinig uit of ik nu verleng, of later. Dus wachten op een promotie is wellicht de beste tactiek.

Ook wil ik nog even aankijken hoe het gaat lopen met de Datavrije Muziek icm Unlimited...als ze dat niet gaan toevoegen dan is Go-Up eigenlijk voordeliger mbt roaming. Omdat ik vrij veel roam stap ik dan wellicht over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

ASW1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Is het heel cynisch om te denken dat de problemen in ieder geval tot het einde van de zomervakantie duren? Dan is in elk geval de bulk van de kosten gedrukt en dan zien ze volgend jaar wel weer verder.

Of laat ik het zo zeggen, een incentive om om op korte termijn een hoop extra dataverkeer te gaan leveren is er bijna niet. Pappen en nathouden, en dan gaat het in september ineens een stuk beter.
Om mijn duit in het zakje te doen: ik heb nu internet gebruikt in drie EU landen achter elkaar en telkens prima ontvangt, snelheid en bruikbaarheid. Ik heb één keer 4G uit Frankrijk kunnen gebruiken op de top van een berg in Zwitserland (géén roaming vrij land), ik denk serieus op 20 km afstand!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ach.. als we continu de uplink naar het internet dicht slepen ;)

Hier gaan we nog even weer 48u unlimited en nog even voor de vakantie wat sync werk doen..
(40/4 of 180/50.. ik weet het wel even ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door SMSfreakie op 02-08-2017 23:27 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
https://newsroom.t-mobile...ten-tweede-kwartaal-2017/

61.000 klanten erbij voor T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:43
Oeps, kan beter in een ander topic terecht zie ik.

[ Voor 81% gewijzigd door CarpeVentum op 03-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:16:
Wat nieuws van het internationale front:
https://www.mobileworldli...-as-unlimited-takes-toll/

In de VS doet T-Mobile eigenlijk hetzelfde als in Nederland: meer locaties, meer lage frequenties, meer capaciteit. Doen ze goed, in New York een paar maanden geleden was T-Mobile ook duidelijk sneller dan AT&T (via Vodafone roaming). Overigens zijn alle netwerken daar redelijk congested, zeker in de spits :X
Wat voor snelheden haalde je in de spits dan?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MensionXL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

Wat voor snelheden haalde je in de spits dan?
Paar honderd kbps tot 1 Mbps ofzo? Echt drama. En vaak requests die niet doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Net terug uit London en moet toegeven dat het niet altijd geweldig was. Wel verbinding maar niets laadde. Andere keren ging het wel als een trein. Overigens zie ik het verbruik in het buitenland niet in de tmobile app?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Laatst online: 08-09 17:17
Overigens zie ik het verbruik in het buitenland niet in de tmobile app?
dat zie je nergens straks ook niet op je factuur.
Je kunt alleen de dag zelf zien (dus net voor 12 uur snachts kun je zien wat je gedaan heb) daarna is het spoorloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Hier geen problemen in Pavia, Fossarmato, Prado, Lodi met Tim en Wind 4G af en toe ook 4G+.
Komt ook denk ik omdat we in een gebied met weinig tot geen toeristen je ziet ook alleen auto's met Italiaans kenteken's, we zijn eenige met Nederlands kenteken maar je kan wel zien dat we Italianen zijn aan de auto

Tim is iets beter kwa dekking.
Vodafone.it heeft overal de beste 4G dekking maar krijg je geen toegang tot 4G met Kpn en T-Mobile wel 3G. Bij Kpn en T-Mobile een jaar geleden had je alleen toegang tot 2G.
Tre.it heeft de slechtste dekking op 3G, je krijgt geen toegang tot 4G met Kpn en T-Mobile.

Met Tim op T-Mobile sim
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/hticuw.jpg

Tip leg het toestel niet op warme plekken zeker niet als het buiten 40 graden is ect ect.
Mij scherm kon ik heen en weer bewegen omdat ik hem in de zon was vergeten toestel was ook uit gegaan.
Ben er van geschroken, hij was zo heet dat je hem niet kon pakken met blote handen.
Toestel laten afkoelen aangezet batterij was nog 71% denk dat die uit veiligheid uit is gegaan, gelukkig werkt alles nog normaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Blids op 04-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:26
Ik ben bang dat het je wel wat accucellen heeft gekost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
AMD and INTEL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Het is me opgevallen dat het internet in huis ietsjes vlotter is geworden, dus ben ik gaan kijken naar het fieldtest menu. Toen zag ik dat 10 MHz op 2100 MHz is ingeschakeld. Snelheden tot 300 Mbit/s zijn dus mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gVipMa/IMG_8912.png

Overigens merk ik wel dat het netwerk hier te lijden heeft. De vele campings zitten vol en de snelheid daalt soms tot 20-30 Mbit/s waar je normaal > 200 Mbit/s haalt met 3 CA en 40 MHz bandbreedte. Upload is ook heel instabiel. Een paar minuten geleden een test gedaan. Buiten en 300 meter in direct zicht van de antennes. De downloadsnelheid bleef steken bij 5,8 Mbit/s. 10 meter verderop haalde ik weer 244 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Het is me opgevallen dat het internet in huis ietsjes vlotter is geworden, dus ben ik gaan kijken naar het fieldtest menu. Toen zag ik dat 10 MHz op 2100 MHz is ingeschakeld. Snelheden tot 300 Mbit/s zijn dus mogelijk.
[afbeelding]

Overigens merk ik wel dat het netwerk hier te lijden heeft. De vele campings zitten vol en de snelheid daalt soms tot 20-30 Mbit/s waar je normaal > 200 Mbit/s haalt met 3 CA en 40 MHz bandbreedte. Upload is ook heel instabiel. Een paar minuten geleden een test gedaan. Buiten en 300 meter in direct zicht van de antennes. De downloadsnelheid bleef steken bij 5,8 Mbit/s. 10 meter verderop haalde ik weer 244 Mbit/s.
Daarom haal ik nu meer dan 200 :)

Zie het ook 40 mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
[...]

[afbeelding]

Aha dat was de werkzaamheden op de Veluwe, Meerdere vrienden zijden dat ze geen bereik hadden 2 auq in onder andere in Epe, Emst, Vaasen, Hattem, Heerde, Wezep T,Harde, Elburg, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten, Vierhouten, Elspeet, Uddel, Garderen, Hoevelaken, Nijkerk, Voorthuizen, Hoog Soeren

Op de T-Mobile site stonden 2 auq werkzaamheden van 7.00 tot 18.00 voor vrijwel hele noordwest Veluwe maar ook andere gebieden in Nederland rode met aan de randen oranje vlekken
Op 2 auq was op de T-Mobile kaart een grote rode met aan de randen oranje vlek te zien

1800 masten worden nog vol op omgebouwd.
Ook het ombouwen van masten met 1800, 2100 staat niet stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 04-08-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
HcBlids schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Aha dat was de werkzaamheden op de Veluwe, Meerdere vrienden zijden dat ze geen bereik hadden 2 auq in onder andere in Epe, Emst, Vaasen, Hattem, Heerde, Wezep T,Harde, Elburg, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten, Vierhouten, Elspeet, Uddel, Garderen, Hoevelaken, Nijkerk, Voorthuizen, Hoog Soeren

Op de T-Mobile site stonden 2 auq werkzaamheden van 7.00 tot 18.00 voor vrijwel hele noordwest Veluwe maar ook andere gebieden in Nederland rode met aan de randen oranje vlekken
Op 2 auq was op de T-Mobile kaart een grote rode met aan de randen oranje vlek te zien

1800 masten worden nog vol op omgebouwd.
Ook het ombouwen van masten met 1800, 2100 staat niet stil.
Weet jij of T-Mobile nog ergens kan bijvoegen? Bijv de 2600 mhz landelijk net als tele2?

Of is dat het niet waard bij wat T-Mobile heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Laatst online: 08-09 17:17
Ja hier in Zwolle heb ik nu bij mij thuis ook 20,10,10. Dus ze lijken het ingeschakeld te hebben.

Nog een extra band er bij is alleen maar goed voor de nieuwste telefoons van dit jaar geloof ik.

Ik heb liever dat ze op de 900 en ook 2100 band ook 20mhz gebruiken. Maar dat zal nog wel een poosje niet kunnen om 2 en 3g

Edit: T-mobile heeft op 900 maar 15mhz dus daar kunnen ze niet veel meer bij schakelen. 2100 hebben ze wel 20mhz. Maar bij beide is dat dus 3g/UMTS. Misschien dat ze over een jaar of zo 2100 ook volledig gebruiken voor 4g? Dat ze alleen 900 5mhz gebruiken voor 3g en 10mhz op 1800 zal wel voor 2g tot in lengte van jaren gebruikt blijven worden

[ Voor 34% gewijzigd door joco op 05-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

AMD and INTEL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:29:
[...]

Weet jij of T-Mobile nog ergens kan bijvoegen? Bijv de 2600 mhz landelijk net als tele2?

Of is dat het niet waard bij wat T-Mobile heeft?
T-mobile heeft inderdaad nog 2600 achter de hand, maar dit is niet zo makkelijk toe te voegen als bijv 4g900 en 4g2100, dat ging razendsnel. Tevens zijn er nog wel wat meer uitbreidingsmogelijkheden mogelijk, anders dan met frequenties toe te voegen, maar daar kan ik niets over zeggen.

Nightshadow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

nightshadow999 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

T-mobile heeft inderdaad nog 2600 achter de hand, maar dit is niet zo makkelijk toe te voegen als bijv 4g900 en 4g2100, dat ging razendsnel. Tevens zijn er nog wel wat meer uitbreidingsmogelijkheden mogelijk, anders dan met frequenties toe te voegen, maar daar kan ik niets over zeggen.
Grappig dat jij ook al bevestigt dat T-Mobile van alles op de 'planning' heeft staan. Ik kwam hier deze reactie nog tegen over 4g2600 https://www.4gmasten.nl/d...r-10-juli-2017#!/ccomment
"Ik ben op dit moment erg druk mee de uitbreiding van t-mobile en alleen met 2600 bijbouwen.
Er zijn al erg veel sites gebouwd maar worden na het testen weer uit gezet.
De extra capaciteit komt eraan."
Uiteindelijk gaan we vrij snel naar 1 Gbps toe aangezien telefoons dat gaat ondersteunen. Als je niet alleen frequenties toevoegt, dan is 256-QAM toch de andere mogelijkheid? En er bestaat toch ook nog zoiets als dual carrier-technologie (intra-band??) zoals we dat nog kennen van hsdpa? Hoe heet de LTE variant daarop ook alweer? Ik kan mij zo voorstellen dat elke zichzelf respecterende provider daarmee aan het experimenteren is, en er zodoende geen sprake hoeft te zijn van een geheim. Maar dat de roadmap niet wordt gecommuniceerd snap ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
swv schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

Grappig dat jij ook al bevestigt dat T-Mobile van alles op de 'planning' heeft staan. Ik kwam hier deze reactie nog tegen over 4g2600 https://www.4gmasten.nl/d...r-10-juli-2017#!/ccomment

[...]

Uiteindelijk gaan we vrij snel naar 1 Gbps toe aangezien telefoons dat gaat ondersteunen. Als je niet alleen frequenties toevoegt, dan is 256-QAM toch de andere mogelijkheid? En er bestaat toch ook nog zoiets als dual carrier-technologie (intra-band??) zoals we dat nog kennen van hsdpa? Hoe heet de LTE variant daarop ook alweer? Ik kan mij zo voorstellen dat elke zichzelf respecterende provider daarmee aan het experimenteren is, en er zodoende geen sprake hoeft te zijn van een geheim. Maar dat de roadmap niet wordt gecommuniceerd snap ik :p
Hoe kunnen ze magisch naar 1gbit/s? Zonder spectrum toe te voegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
AMD and INTEL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Hoe kunnen ze magisch naar 1gbit/s? Zonder spectrum toe te voegen..
Door (wellicht) het gebruik van TDD LTE en 256-qam (kwadratuur-amplitudemodulatie).
In Nederland wordt vooralsnog alleen gebruik gemaakt van FDD LTE. D.w.z. dat de frequenties gepaard zijn.
Dus er kan tegelijkertijd verzonden en ontvangen worden. Dat is bij TDD niet het geval. T-Mobile heeft alleen nog 5 MHz op 2600 MHz over in het gepaarde deel. Met 37,5 Mbit/s gaan ze het niet redden.

Daarnaast heeft T-Mobile nog 49,6 MHz over in het ongepaarde deel. 25 MHz op 2600 MHz en 24,6 MHz op 1900 MHz. Telefoons zoals de recente iPhones ondersteunen deze frequenties al.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Ze zullen vast wel een manier vinden om 4,5G/ LTE Advanced+ (en daarna 5G) uit te rollen. We zullen het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Door (wellicht) het gebruik van TDD LTE en 256-qam (kwadratuur-amplitudemodulatie).
In Nederland wordt vooralsnog alleen gebruik gemaakt van FDD LTE. D.w.z. dat de frequenties gepaard zijn.
Dus er kan tegelijkertijd verzonden en ontvangen worden. Dat is bij TDD niet het geval. T-Mobile heeft alleen nog 5 MHz op 2600 MHz over in het gepaarde deel. Met 37,5 Mbit/s gaan ze het niet redden.

Daarnaast heeft T-Mobile nog 49,6 MHz over in het ongepaarde deel. 25 MHz op 2600 MHz en 24,6 MHz op 1900 MHz. Telefoons zoals de recente iPhones ondersteunen deze frequenties al.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Ze zullen vast wel een manier vinden om 4,5G/ LTE Advanced+ (en daarna 5G) uit te rollen. We zullen het zien. :)
Ondersteund de s8+ het ongepaarde deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 11:53
[...]

[afbeelding]

Welke app gebruik je om de gegevens uit te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 11:53
Ben zojuist in Belgie - Maasmechelen.
Snelheid die ik nu momenteel haal is 10 megabits.
Wat dus extreem laag is op 4g.

Heb unlimited van tmobile, onbeperkt roaming... Hoekan 't zo zijn dat ik hier in buitenland minder haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Probook8979 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:49:

Heb unlimited van tmobile, onbeperkt roaming... Hoekan 't zo zijn dat ik hier in buitenland minder haal?
Zijn normale snelheden daar. Kom er regelmatig en nog nooit hoger gekomen dan rond de 15. BASE is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier op de camping op de s7 amper 4g.. Gelukkig de 4g router met datasim (en al die unlimited codes.. Gniffel..) toch nog een mooie 25 tot 30mbit downlink

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:11
Incognitum schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Zijn normale snelheden daar. Kom er regelmatig en nog nooit hoger gekomen dan rond de 15. BASE is niet anders.
Goed om te beseffen dat het Nederlandse T-Mobile 4G netwerk internationaal gezien bizar snel is. T-Mobile rolt overal 20 Mhz 4G1800 uit, aangevuld met 4G900 en 4G2100. Dat is ongekend. In het buitenland vind je vaak alleen maar 10 Mhz bandbreedte op 4G800, met alleen in de grote steden nog aanvulling van 4G1800 of 4G2600.

Daarnaast moet je je niet vergissen in de beperking die de verbinding met de backbone met zich mee brengt; in Nederland liggen bijna alle masten aan glasvezel, in het buitenland wordt veel meer met straalverbindingen gewerkt.

Dit soort lagere snelheden op 4G zijn dus heel normaal over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Hier in Zweden heeft t-mobile het lek boven: net 50+ mbit via Telia. Was een tijdje 'maar' 10mbit ongeveer. Gok dat de hoeveelheid vakantiegangers per m2 vakantiegebied ook wat uit kan maken, maar tis nu in ieder geval snel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

PWA777 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:43:
[...]

Goed om te beseffen dat het Nederlandse T-Mobile 4G netwerk internationaal gezien bizar snel is. T-Mobile rolt overal 20 Mhz 4G1800 uit, aangevuld met 4G950 en 4G2100. Dat is ongekend. In het buitenland vind je vaak alleen maar 10 Mhz bandbreedte op 4G800, met alleen in de grote steden nog aanvulling van 4G1800 of 4G2600.

Daarnaast moet je je niet vergissen in de beperking die de verbinding met de backbone met zich mee brengt; in Nederland liggen bijna alle masten aan glasvezel, in het buitenland wordt veel meer met straalverbindingen gewerkt.

Toch wel grappig dat dit nu allemaal aan de orde komt. Tot juni van dit jaar waren we allemaal content met de aanduiding '4G' in ons beeldscherm in het buitenland toch? In het buitenland krijgen wat je in je thuisland gewend bent. En wat deed je dan? Browsen en navigeren bijvoorbeeld, want meer zat er - kijkende naar mijzelf - niet in met een duurbetaalde 500MB bundel. Ik ging althans mijn bundel niet opmaken aan speedtests. Internetten ging wat mij betreft prima en in de beleving lekker snel.

Nu jan en alleman uit zijn bundel kan internetten, en een of meerdere speedtests wel even van de bundel afkan, komen dit soort dingen aan het licht :P Maar ik zou voor 10 Mbps tekenen hoor. Niks mis mee. Al zou ik als ik in dit geval Belg was wat kritischer zijn. Ik zou mij alleen als vakantieganger eerder zorgen maken over (over)belaste netwerken op toeristische locaties.

Mja wat heet zorgen maken. Op vakantie doe je toch heel cliché je telefoon weg. Lekker rustig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
PWA777 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:43:
[...]

Goed om te beseffen dat het Nederlandse T-Mobile 4G netwerk internationaal gezien bizar snel is. T-Mobile rolt overal 20 Mhz 4G1800 uit, aangevuld met 4G950 en 4G2100. Dat is ongekend. In het buitenland vind je vaak alleen maar 10 Mhz bandbreedte op 4G800, met alleen in de grote steden nog aanvulling van 4G1800 of 4G2600.

Zo is het maar net.. Wij zijn in Nederland mega verwend qua snelheid en dekking.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Jassy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Zo is het maar net.. Wij zijn in Nederland mega verwend qua snelheid en dekking.
Hmm ja voor 99% van de nederlanders.. ja bij mij thuis is het ook geen probleem maar dat maakt me niks uit heb wel wifi thuis... in de bossen tegen de duitse grens it is really really really bad...

En ja ik snap dat je niet de richting van de grens op mag stralen, maar waarom hebben duitse netwerken een paar km in nederland dan nog bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook toen data nog betaald was heb ik mij in het verleden niet kunnen inhouden om regelmatig 4G speedtests in het buitenland te halen. Vandaar dat ik weet dat de snelheid daar doorgaans 10-25 Mbp/s is. Tijdens de piekuren merkte je dan dat vooral in armere landen, waar men weinig extra uit kon geven voor een nieuw 4G ondersteund toestel, was in de piekuren 2G en 3G overbelast en was juist 4G de enige werkende uitwijk mogelijkheid. (De backbone werkt nog, maar de 2G,3G frequentieruimte is volgeboekt). Deze zomer waren de snelheden echter enorm veel lager, soms tegen de 0 aan. Vooral het feit dat er geen verschil zat in dag en nacht snelheden gaf mij te denken dat het eerder een T-Mobile NL probleem was dan een lokale buitenlandse netwerk overbelasting.

T-Mobile kon/kan dat maar beter gewoon toegeven. Dan weet je als klant met een 5, 10, 20 GB of unlimited bundel tenminste dat je vanaf nu in het buitenland weer gewoon dataverkeer zal hebben. Nu zij dit op overbelasting en de buitenlandse provider lijken te gaan schuiven lijkt mijn grote bundel opeens minder nuttig. Ik ben net niet te vaak in het buitenland om in de problemen te komen met de fair use policy, maar eerlijk gezegd heb ik bewust een grotere bundel gekozen die ik in Nederland niet nodig heb, juist omdat ik die in het buitenland WEL opmaak. Dat afgezet tegen de tijd om een buitenlandse prepaid te kopen en het bedrag dat daar een bundel van een paar GB bij kost. Als roaming goed zou werken, dan is het maandelijks iets meer betalen voor mijn unlimited T-Mobile abonnement voor mij toch concurrerend met buitenlandse lokale prepaids.

Geeft T-Mobile nu allemaal vage redenen op, dan blijft de roaming verbinding voor mij een risico. Verlagen en weer een buitenlandse prepaid zou dan namelijk gewoon weer beter passen.

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 07-08-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Ik ben dit weekend in Belgie aan de kust geweest en heb nergens last van gehad. Heb snelheden van 30Mb/s gehaald bij 2 van de 5 streepjes bereik op mijn iPhone 7 plus op het Orange 4G netwerk.

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/chtfmG.png

Nog steeds minder dan in mijn dorp waar ik 150+Mb/s haal :)

Misschien handig voor T-Mobile om een bericht uit te sturen met gemiddelde snelheden per land of iets dergelijks?

[ Voor 40% gewijzigd door GrooV op 07-08-2017 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik ben een rondje aan het maken van Duitsland>Zweden>Finland>Noorwegen>Denemarken.
Duitsland ronduit bagger bereik en slechte Speedtest. Ping rond 70. Down 0.70 en up 0.12.
Zweden Ping 120 down rond 10 en up rond 6.
Finland: Ping 132 down 12 en up 7.
Noorwegen Ping steevast rond 150. Verschillende resultaten. Hoogst behaalde resultaat is 94 down en 28 up. Laagste was 7 down en 2 up.

Denemarken volgt nog.

Qua bereik is Duitsland zoals gezegd bagger. Noorwegen en Zweden uitstekend, bijna altijd 4g. Zeker als je de geografie in ogenschouw neemt. Finland slechts 2 dagen geweest dus niet echt goed beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Eerder in Polen niet boven 1Mbps uitgekomen, na aanpassingen bij T-Mobile max 10Mbps, prima!
Nu in München, en daar trekt hij Telekom.de helemaal dicht, hoogste test 220Mbps en laagste 30Mbps. Het kan blijkbaar dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ucsdcom schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:14:
Ook toen data nog betaald was heb ik mij in het verleden niet kunnen inhouden om regelmatig 4G speedtests in het buitenland te halen. Vandaar dat ik weet dat de snelheid daar doorgaans 10-25 Mbp/s is. Tijdens de piekuren merkte je dan dat vooral in armere landen, waar men weinig extra uit kon geven voor een nieuw 4G ondersteund toestel, was in de piekuren 2G en 3G overbelast en was juist 4G de enige werkende uitwijk mogelijkheid. (De backbone werkt nog, maar de 2G,3G frequentieruimte is volgeboekt). Deze zomer waren de snelheden echter enorm veel lager, soms tegen de 0 aan. Vooral het feit dat er geen verschil zat in dag en nacht snelheden gaf mij te denken dat het eerder een T-Mobile NL probleem was dan een lokale buitenlandse netwerk overbelasting.

T-Mobile kon/kan dat maar beter gewoon toegeven. Dan weet je als klant met een 5, 10, 20 GB of unlimited bundel tenminste dat je vanaf nu in het buitenland weer gewoon dataverkeer zal hebben. Nu zij dit op overbelasting en de buitenlandse provider lijken te gaan schuiven lijkt mijn grote bundel opeens minder nuttig. Ik ben net niet te vaak in het buitenland om in de problemen te komen met de fair use policy, maar eerlijk gezegd heb ik bewust een grotere bundel gekozen die ik in Nederland niet nodig heb, juist omdat ik die in het buitenland WEL opmaak. Dat afgezet tegen de tijd om een buitenlandse prepaid te kopen en het bedrag dat daar een bundel van een paar GB bij kost. Als roaming goed zou werken, dan is het maandelijks iets meer betalen voor mijn unlimited T-Mobile abonnement voor mij toch concurrerend met buitenlandse lokale prepaids.

Geeft T-Mobile nu allemaal vage redenen op, dan blijft de roaming verbinding voor mij een risico. Verlagen en weer een buitenlandse prepaid zou dan namelijk gewoon weer beter passen.
Het is natuurlijk wel zo dat er niet één enkele verklaring voor alle snelheidsproblemen is. Natuurlijk het was duidelijk dat er een capaciteit / configuratie issue bij T-Mobile voor wat betreft roaming was 2 weken terug. Maar dat neemt niet weg dat nu dat opgelost is je nog steeds op plekken in het buitenland slecht internet kan hebben. Denk bijvoorbeeld aan een drukke camping in Frankrijk waar simpelweg het mobiele netwerk overbelast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ja, oké. Maar dat is dan een lokaal probleem dat zich overal kan voordoen. Problemen zoals gemeld bij tmobile speelde algeheel in Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

swv schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

[...]

Bedoel je MiMo?

Overigens vermoed ik dat de reden waarom LTE2600, waarvan al eerder enkele locaties verschenen zijn, nog op zich laat wachten is vanwege mogelijke interferentie op elkaar. Het schijnt zo te zijn dat providers op elkaar kunnen storen. De enige manier om dit te voorkomen is een filter te installeren, die alleen het frequentie-spectrum toe laat dat toegewezen is aan de provider. Er schijnen proeven te lopen wie op wie stoort en aan de hand daarvan wordt bepaald of er filters nodig zijn en zo ja hoeveel.

E.e.a. staat hier uitgelegd (zoek op filter).

Nightshadow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

nightshadow999 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Bedoel je MiMo?

Overigens vermoed ik dat de reden waarom LTE2600, waarvan al eerder enkele locaties verschenen zijn, nog op zich laat wachten is vanwege mogelijke interferentie op elkaar. Het schijnt zo te zijn dat providers op elkaar kunnen storen. De enige manier om dit te voorkomen is een filter te installeren, die alleen het frequentie-spectrum toe laat dat toegewezen is aan de provider. Er schijnen proeven te lopen wie op wie stoort en aan de hand daarvan wordt bepaald of er filters nodig zijn en zo ja hoeveel.

E.e.a. staat hier uitgelegd (zoek op filter).
Ik wilde gisteravond een reactie typen maar kwam er even niet meer uit over wat ik nou bedoelde (en veel gaat mij ook boven de pet). Ik kwam wat documenten van Nokia tegen waarin ze dieper ingaan op LTE release 12 en daar voorbij. Zo is er ook iets mogelijk met small cells vanaf deze release genaamd dual connecticity. Maar dat heeft weer niets met normale sites van doen en is dus niet landelijk/grote schaal toepasbaar.

Ik denk inderdaad dat ik dan 4x4 MIMO bedoelde wat we over niet al te lange tijd gaan zien neem ik aan. Ik zie T-Mobile dat wel als eerste toepassen :D

Interessant artikel trouwens voor zover ik begrijp wat er verteld wordt. Het is blijkbaar lastig om speciale antennetechnieken als MIMO toe te passen op FDD? Past dat ook in het filterverhaal aangezien T-Mobile slechts 5 MHz gepaard spectrum heeft op LTE2600? Als reden van een lastige implementatie wordt namelijk aangegeven:
"It is difficult to make antenna bandwidths broad enough to cover both sets of spectrum. More complex dynamic tuning circuitry is required."
Of slaat deze tekst meer op het technische aspect (niveau printplaatje) in plaats van dat het lastig is met zo min mogelijk interferentie het maximale uit een band te halen? Ik ga zelf uit van het laatste omdat ik dit ook lees:
"A sufficient amount of guard band separates the two bands so the transmitter and receiver don’t interfere with one another."
Bij 5 MHz downlink en 5 MHz uplink ga ik niet uit van een sufficient amount of guard band :p Helemaal niet als je dan daartussen nog te maken hebt met andere providers. Begrijp ik jouw verhaal zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
GrooV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:54:
Ik ben dit weekend in Belgie aan de kust geweest en heb nergens last van gehad. Heb snelheden van 30Mb/s gehaald bij 2 van de 5 streepjes bereik op mijn iPhone 7 plus op het Orange 4G netwerk.

Bewijs:
[afbeelding]

Nog steeds minder dan in mijn dorp waar ik 150+Mb/s haal :)

Misschien handig voor T-Mobile om een bericht uit te sturen met gemiddelde snelheden per land of iets dergelijks?
Het bewijs wat je levert is volgens mij op het Nederlandse T-Mobile netwerk, of zie ik het verkeerd? Laat even de waarden zien op het Belgische netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
pa2ra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Het bewijs wat je levert is volgens mij op het Nederlandse T-Mobile netwerk, of zie ik het verkeerd? Laat even de waarden zien op het Belgische netwerk?
Staat er altijd, óók als je in het buitenland bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Rub147 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Staat er altijd, óók als je in het buitenland bent :)
Okay, my bad. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Probook8979 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:46:
[...]

Welke app gebruik je om de gegevens uit te draaien?
Door te 'bellen' naar *3001#12345#* op je iPhone. Je ziet dan een scherm verschijnen met de volgende elementen:
- Device info
- LTE (kun je alleen zien als je met 4G/LTE verbonden bent.)
- UMTS (kun je alleen zien als je met 3G verbonden bent.)
- GSM (kun je alleen zien als je met GPRS/EDGE verbonden bent.)
Om de gegevens op te halen waarmee je verbonden bent, doe je het volgende.

Bij 'Serving Cell Info' staat de hoofdband waarmee je verbonden bent. Je ziet daar wat gegevens staan, zoals de cell-id, mcc/mnc (204/16 van T-Mobile), de download frequentie, de frequentie band indicator (band 1 = 2100 MHz, 3 = 1800 MHz, 8 = 900 MHz etc.) en de dl_bw en ul_bw (download- en uploadbandbreedte). 100 = 20 MHz bandbreedte. Dit wijkt af van de volgende schermen.

Bij 'CA Status' zie je of je iPhone gebruik maakt van 4G+. Je ziet componenten verschijnen met carriers. Daar zie je de index staan, dus in welke volgorde er geaggregeerd wordt. Daarna de bandbreedte, 5.0 = 5 MHz, 10.0 = 10 MHz etc. De status, dus of er op dat moment gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden om te aggregeren. En verder zie je weer de frequentieband.

Verder kun je bij 'Serving Cell Meas' zien hoe sterk het signaal is en de kwaliteit van het signaal.

Verder zitten er nog wel wat leuke opties tussen, zoals onder 'NAS'. Daar staat een optie 'is_ims_voice_supported'. Die blijft op 0 staan. Het lijkt mij als die op 1 staat dat er dan gebruik gemaakt kan worden van VoLTE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
T-Mobile heeft een nieuwe dag Prepaid Internet bundel. Voor 2,95 per dag kan je onbeperkt internetten.

https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/mobiel-internet

Edit: Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het om een tijdelijke bundel gaat, dus een actie helaas. Jammer, zou wel handig zijn geweest.

[ Voor 50% gewijzigd door fl2001 op 09-08-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fl2001 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:
T-Mobile heeft een nieuwe dag Prepaid Internet bundel. Voor 2,95 per dag kan je onbeperkt internetten.

Edit: Ik zie bij de veelgestelde vragen dat het om een tijdelijke bundel gaat, dus een actie helaas. Jammer, zou wel handig zijn geweest.
Het betreft gek genoeg een onbeperkt Nederland bundel. Logisch voor deze prijs, maar wel apart dat er bundels zonder EU gebruik als nieuwe bundels komen.

Voor wie de T-Mobile prepaid bundels wil bekijken, hier:

https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/mobiel-internet

Die 2,95 unlimited dagbundel lijkt mij wel iets om als backup te hebben in het geval mijn vaste internet uitvalt.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 09-08-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot wanneer kan je deze bundel nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01
Probook8979 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:49:

10 mbps is voor het merendeel meer als genoeg. Het is een beetje onrealistisch om te verwachten dat ze in het buitenland dezelfde infrastructuur hebben als ik Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wat betreft de Prepaid onbeperkt dag bundel. Volgens T-Mobile is het een pilot om te kijken of er wel interrese is...

Nou daar hoef je geen pilot voor te houden. Interrese is er vast en zeker maar niet voor 3 euro per dag.

Beter dan iets doen wat Bliep destijds deed onbeperkt met een lagere snelheid en lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Goed nieuws : T-Mobile gaat het netwerk verder uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 18:08
AMD and INTEL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:21:
Goed nieuws : T-Mobile gaat het netwerk verder uitbreiden :)
bron ?
Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes