Sorcerer8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:06:
@HcBlids , jouw issue klinkt wel heel raar. Kan een configuratiefout van SoR bij T-Mobile zijn, MITS ze inderdaad kunnen sturen tussen 3G en 4G bij een vreemde netwerkoperator.
Vind het maar een vreemd verhaal.
Hoe dan ook, bij een zakelijke klant hoef je dit niet te proberen te flikken, dan zijn ze weg. Ben blij dat Vodafone in het buitenland gewoon heel soepel werkt over het algemeen, echt nooit gedoe mee.
[...]
Ben loopt wellicht via andere exchange dan T-Mobile zelf. MVNO's maken niet altijd gebruik van dezelfde exchange als het thuisnetwerk waar ze op zitten (soms ook wel, bijv. Telfort).
Ik weet het niet wat het wasik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:19:
Ik vind het hele verhaal over verschillen in schakelen van 3G naar 4G op dezelfde buitenlandse netwerken ook maar vreemd. Voor zover ik weet wordt dat namelijk helemaal door het lokale netwerk geregeld en niet door T-Mobile of KPN. Enige wat wel kan is dat je op een bepaald netwerk helemaal niet op 4G mag als er geen contract is met jou provider maar daar is hier geen sprake van.
Mogelijk was er een issue met de T-Mobile SIM kaart ofzo.
Ik heb van alles geprobeert, uit aan ander toestel note 3, simkaart eruit schoon gemaakt met een doekje
Kpn in de note 4 gehad, geen probleem T-Mobile wel een probleem
Met T-Mobile werd je niet toegelaten op 4G telekom.de oke later wel bij Mannheim, Kpn wel 4G telekom.de
(Grens Switzerland, Mannheim alleen 2G 3G)
Ook maar weinig 4G+
Als de simkaart niet goed zou zijn dat ook in Nederland moeten gebeuren neem ik aan en de simkaart is pas nieuw
1 dingen weet ik wel, als ik in auq weer dat probleem heb in het buitenland ben ik weg bij T-Mobile
Op het T-Mobile forum ongeveer de zelfde klachten