[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste
Acties:
  • 752.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:26:
waar blijft de update op 4Gmasten.nl eigenlijk? ik begreep dat er wel een update gedaan was :?
Als de zaak schoon is, is hij geduldig? Zoiets was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:20
SMSfreakie schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:26:
waar blijft de update op 4Gmasten.nl eigenlijk? ik begreep dat er wel een update gedaan was :?
We doen ons best. Mijn collega zal hem zsm updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 06:49
r_buren956 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:53:
Weet iemand hier of er misschien ergens tussen Wolfheze en Ede Wageningen een mast omgevallen is of zo.
Toen ik in februari overstapte van Vodafone naar Tmobile had ik in de trein van Arnhem CS naar Ede Wageningen de hele rit bereik en een goede verbinding. Grotendeels 4G en waar geen 4G had ik 3G.

Sinds een aantal weken is het dramatisch. Zodra we station Wolfheze voorbij zijn valt de verbinding zowat weg. Er is een stuk waar totaal geen snelheid is. Volgens mij staat er ook G in het schermpje van mijn S7.

Iemand een idee??
workswith schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:51:
Vandaag nog in de trein gezeten van Utrecht naar Arnhem en heele stuk gewoon Netflix kunnen streamen in de trein er is rond Wolfheze Vaak geen 4g maar altijd wel 3G. al merk ik met 3g dat je daar bijna nooit data door heen krijgt helaas
nightshadow999 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Er is niets veranderd hier in het afgelopen jaar (op de-activatie 2G900 en activatie 4G900 en 4G2100 na). De sectoren staan alleen haaks op de spoorlijn, daarom valt hij snel weg na Wolfheze. Probeer via de dekkingskaart een klacht in te dienen.
Dat gaat beter worden, op de Vodafone locatie komt ook T-Mobile,
de straal verbinding is er al geplaatst op 3-5-2017 6871NL
Bij nieuwe locaties activeert T-Mobile ook gelijk 4G900 en 1800.

Hoe is het 4G bereik in tunnels bij T-Mobile
Ik weet dat de Schipholtunnel (auto) als Schipholspoortunnel, Beneluxtunnel, Botlektunnel, Piet Heintunnel, Zeeburgertunnel 4G dekking hebben.
Velserspoortunnel heeft aan de zuidkant sterke 4G dekking aan de noordkant bij eruit rijden even 3G.
Noord/zuidlijn, A2 Tunnel Maastricht krijgt 4G dekking

Drontermeertunnel heeft geen 4G.

Hoe zit het met de 4G in de Willemsspoortunnel en metro lijnen rotterdam, Kap van Barendrecht en andere tunnels ?

[ Voor 30% gewijzigd door Blids op 24-07-2017 03:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45

Oekol

waka waka hey hey

Vandaag sober leven. Alles via de hotspot, internet kabels uit tv en PS4 en Ziggo kaartje uit tv. Ben benieuwd. Zo benieuwd hoeveel internet gamen kost. Als dat veel is is 't sowieso geen optie :+

Maar als in dit lees is dat belachelijk weinig: https://www.reddit.com/r/..._ops_3_multiplayer_use_a/

[ Voor 27% gewijzigd door Oekol op 24-07-2017 08:31 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
HcBlids schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:23:

Hoe is het 4G bereik in tunnels bij T-Mobile
Ik weet dat de Schipholtunnel (auto) als Schipholspoortunnel, Beneluxtunnel, Botlektunnel, Piet Heintunnel, Zeeburgertunnel 4G dekking hebben.
Velserspoortunnel heeft aan de zuidkant sterke 4G dekking aan de noordkant bij eruit rijden even 3G.
Noord/zuidlijn, A2 Tunnel Maastricht krijgt 4G dekking

Drontermeertunnel heeft geen 4G.

Hoe zit het met de 4G in de Willemsspoortunnel en metro lijnen rotterdam, Kap van Barendrecht en andere tunnels ?
Willemsspoortunnel: geen bereik
Metro Rotterdam: ondergronds 4G op de lijnen tussen Blijdorp en Maashaven en tussen Kralingse Zoom en Marconiplein. De ondergronde gedeeltes tussen Schiedam en Pernis (incl Beneluxtunnel) hebben geen bereik.
Spoortunnel Delft: 4G
HSL-tunnels hebben geen bereik, al heeft geen enkele provider de moeite genomen om die van dekking te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
@HcBlids , heeft de A2-tunnel bij Maastricht nog geen T-Mobile-dekking nu? :o
(wel KPN inmiddels? Vodafone en Tele2 wist ik al)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:29:
Vandaag sober leven. Alles via de hotspot, internet kabels uit tv en PS4 en Ziggo kaartje uit tv. Ben benieuwd. Zo benieuwd hoeveel internet gamen kost. Als dat veel is is 't sowieso geen optie :+

Maar als in dit lees is dat belachelijk weinig: https://www.reddit.com/r/..._ops_3_multiplayer_use_a/
Een unlimited blokje? Ik heb daarmee deze maand mooi m'n gemiddelde van 5.4gemiddeld over 6maand wel duidelijk omhoog gekrikt.. Teller staat nu op 360+GB

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

SMSfreakie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Een unlimited blokje? Ik heb daarmee deze maand mooi m'n gemiddelde van 5.4gemiddeld over 6maand wel duidelijk omhoog gekrikt.. Teller staat nu op 360+GB
Kijken hoeveel internet ik nou daadwerkelijk gebruikt en of ik (vanwege veranderingen hier in het huis) af kan met alleen unlimited voor halfjaar/jaar. Dus ben net begonnen met een aflevering Netflix, ga zo gamen. Maar zoals ik lees doe jij dit al sinds jaar en dag?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:28
Leoon. schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:29:

Gamen niet belachelijk veel, mijn 10 gb kpn bundel was ruim ruim voldoende voor een maand.
Maar je moet wel net geen updates krijgen. Die nekken je wel.

Vorige maand unlimited was 76gb. Deze maand komt daar ook wel. Lang leve YouTube 1080p 60 En twitch

[ Voor 7% gewijzigd door Torched op 24-07-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:41:
@HcBlids , heeft de A2-tunnel bij Maastricht nog geen T-Mobile-dekking nu? :o
(wel KPN inmiddels? Vodafone en Tele2 wist ik al)
Jawel, al lang. Maak er dagelijks gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Incognitum schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Jawel, al lang. Maak er dagelijks gebruik van.
Ik had begrepen dat het nog moest plaats vinden.
Dit is natuurlijk geweldig, nu nog die spoortunnel bij rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
HcBlids schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Ik had begrepen dat het nog moest plaats vinden.
Dit is natuurlijk geweldig, nu nog die spoortunnel bij rotterdam
Eigenlijk vrijwel vanaf het begin was er een 4g signaal. Tele2 was het eerste en de rest volgde snel. Alle netwerken hebben er een 4g signaal. En nog snel ook. Maar voor die paar minuten is dat niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Weet iemand of je saldo wordt behouden als je je tijdelijke prepaid simkaart krijgt en daarna nummerbehoud regelt en dus je nieuwe simkaart krijgt? Overstap is van youfone naar t-mobile.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 25-07-2017 05:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Ik ben op dit moment in België en zit op 4G van Mobistar... Echter is dit zo traag als wat . Speedtests komen structureel niet boven de 300kbps uit, zelfs niet met CA.

Ik heb sterk het vermoeden dat de snelheid gecapt wordt. Morgen maar eens aanhangig maken bij T-mobile.

Een zelfde ervaring had ik sinds de nieuwe roaming regels met KPN en Telekom, wat ook ineens een stuk trager was. Volgens mij wordt er structureel gecapt voor de roaming klanten zodat de netwerken niet overbelast raken..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
Jassy schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:50:
Ik ben op dit moment in België en zit op 4G van Mobistar... Echter is dit zo traag als wat . Speedtests komen structureel niet boven de 300kbps uit, zelfs niet met CA.

Ik heb sterk het vermoeden dat de snelheid gecapt wordt. Morgen maar eens aanhangig maken bij T-mobile.

Een zelfde ervaring had ik sinds de nieuwe roaming regels met KPN en Telekom, wat ook ineens een stuk trager was. Volgens mij wordt er structureel gecapt voor de roaming klanten zodat de netwerken niet overbelast raken..
Nee, in belgie is het echt zo slecht!

Nouja slecht... met vodafone haal ik hetzelfde soms, lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

in februari was het prima roamen op 4G van Mobistar.. gewoon 120+mbit :-)

al was dat wel net op de NL/BE grens.. indoor alleen .BE netwerken.. buiten gewoon nog net 4G900 uit .NL :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Anoniem: 248568 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 03:49:
Weet iemand of je saldo wordt behouden als je je tijdelijke prepaid simkaart krijgt en daarna nummerbehoud regelt en dus je nieuwe simkaart krijgt? Overstap is van youfone naar t-mobile.
Als je nummerbehoud aanvraagt gaat dat nieuwe nummer op je huidige T-Mobile kaart. Je krijgt dus geen nieuwe simkaart na het nummerbehoud. Het tegoed van YouFone zal je niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

brammetje1994 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:54:
[...]

Als je nummerbehoud aanvraagt gaat dat nieuwe nummer op je huidige T-Mobile kaart. Je krijgt dus geen nieuwe simkaart na het nummerbehoud. Het tegoed van YouFone zal je niet meenemen.
Ik bedoelde eigenlijk het tegoed van de eerste simkaart die ik van t-mobile krijg. Maar als jij zegt dat je geen tweede simkaart krijgt dan zal het tegoed er wel op blijven staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
SMSfreakie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:41:
[...]

in februari was het prima roamen op 4G van Mobistar.. gewoon 120+mbit :-)

al was dat wel net op de NL/BE grens.. indoor alleen .BE netwerken.. buiten gewoon nog net 4G900 uit .NL :-)
In februari was ook nog niet de EU roaming regulering van kracht, en daar zit m crux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:37

Hier in Italië (Milaan) op verschillende netwerken al boven 100 tot 150mbps gehaald via 4G, zelfde verhaal in Frankrijk, was ook snel maar niet zo snel als in Milaan (komt denk ik door de grote databundels daar), alsnog meestal 20mbps of sneller. Alles met een KPN abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Anoniem: 248568 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:16:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk het tegoed van de eerste simkaart die ik van t-mobile krijg. Maar als jij zegt dat je geen tweede simkaart krijgt dan zal het tegoed er wel op blijven staan :).
Ik heb deze vraag nog niet voorbij zien komen. Heb je nummerbehoud al aangevraagd?
https://www.t-mobile.nl/nummerbehoud/aanvragen

Ik zou gewoon je Youfone blijven gebruiken tot het nummer wordt overgezet? Of is er een reden dat je youfone niet meer wil gebruiken? Je contract loopt (als je het via T-Mobile opzegt) pas af op het moment dat je nummer wordt geporteert naar het Prepaid kaartje. Het is niet mogelijk om buitenbundel kosten oid te hebben om deze reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:56

Dit heb ik ook gehad. Maar dan tot 10 Mbit/s. Wat ik ook deed, ik kwam niet boven de 10 Mbit/s uit. Ik heb dit zowel in Duitsland en België op verschillende netwerken gehad. Ik heb een maand geleden mijn simkaart vervangen door een nieuwere. Mijn oude simkaart was al 5 jaar oud. Nu haal ik in het buitenland met gemak hoger dan 10 Mbit/s. Nu moet ik zeggen dat België niet echt snel is. Vaak haal ik daar rond de 20-40 Mbit/s. In Duitsland haalde ik met gemak 150 Mbit/s. In Milaan heb ik zelfs 240 Mbit/s aangetikt op TIM. Daar hebben ze 20 MHz bandbreedte op 800 MHz en 20 MHz bandbreedte op 1800 MHz.

Je kunt het beste even kijken of het aan je simkaart ligt. Het beste kun je iemand anders met een T-Mobile abonnement een Speedtest laten doen om te kijken of er verschil tussen zit. Bij mij was er een duidelijk verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 15:18

Op het forum van tmobile staan veel meldingen van traag internet in de EU. Het probleem schijn bij tmobile te liggen en ze werken eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Vanaf nu mogen berichten over het afsluiten of verlengen van abonnementen in: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 09:43

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

T-mobile update geplaatst op 4gmasten.nl.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
hakuin schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Op het forum van tmobile staan veel meldingen van traag internet in de EU. Het probleem schijn bij tmobile te liggen en ze werken eraan.
O2 in het VK heeft hetzelfde probleem. De lijnen die van NL naar het buitenland liggen hebben niet voldoende capaciteit voor de sterk vergrote databehoefte in het buitenland. Roaming gaat namelijk via een soort VPN naar Nederland toe voordat het het internet op gaat:
http://www.androidauthori...ta-for-eu-roaming-790036/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Weet iemand hoelang activatie nieuwe simkaart duurt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
AMD and INTEL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:04:
Weet iemand hoelang activatie nieuwe simkaart duurt ?
Dit is meestal binnen 30 seconden gebeurd.
Ik had na het sms'je direct verbinding.
In extreme gevallen kan het maximaal 24 uur duren, maar het heeft bij mij nog nooit langer dan 30 seconden geduurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:06:
[...]

Dit is meestal binnen 30 seconden gebeurd.
Ik had na het sms'je direct verbinding.
In extreme gevallen kan het maximaal 24 uur duren, maar het heeft bij mij nog nooit langer dan 30 seconden geduurd. :)
Gaat dat automatisch? De klantenservice zij van wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
AMD and INTEL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:07:
[...]

Gaat dat automatisch? De klantenservice zij van wel..
Bij een nieuwe abonnement gaat dit automatisch. Als je al een abonnement hebt en je wilt je simkaart vervangen, dan moet je dit zelf doen in My T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:09:
[...]

Bij een nieuwe abonnement gaat dit automatisch. Als je al een abonnement hebt en je wilt je simkaart vervangen, dan moet je dit zelf doen in My T-Mobile.
Ik heb een nieuw abbo maar nogsteeds geen sms...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
AMD and INTEL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:11:
[...]

Ik heb een nieuw abbo maar nogsteeds geen sms...
Heb je al een My T-Mobile account? Anders zou je kunnen proberen om je simkaart via de link te activeren die ik in het vorige bericht gestuurd heb.

Als dat niet kan, dan kun je het beste even contact opnemen met T-Mobile.
- Telefoon: 06-24001200
- Chatten

Dat zijn de snelste mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
leroy98ecker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:16:
[...]

Heb je al een My T-Mobile account? Anders zou je kunnen proberen om je simkaart via de link te activeren die ik in het vorige bericht gestuurd heb.

Als dat niet kan, dan kun je het beste even contact opnemen met T-Mobile.
- Telefoon: 06-24001200
- Chatten

Dat zijn de snelste mogelijkheden. :)
Gebeld, duurt nog wel tot morgen wss );

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06
hakuin schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Ah, ik dacht nog - heb ik wel genoeg aan 10Gb in het buitenland, maar met de huidige snelheden krijg ik dat niet op. Geen goede start voor T-mobile van het vakantieseizoen met hun EU data propositie.

Edit: komt net een nieuwsitem over voorbij:

nieuws: Vakantiegangers klagen over traag mobiel internet T-Mobile

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-07-2017 20:27 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Wat een verademing met T-mobile!

http://www.speedtest.net/android/3070342793.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:34:
[...]

O2 in het VK heeft hetzelfde probleem. De lijnen die van NL naar het buitenland liggen hebben niet voldoende capaciteit voor de sterk vergrote databehoefte in het buitenland. Roaming gaat namelijk via een soort VPN naar Nederland toe voordat het het internet op gaat:
http://www.androidauthori...ta-for-eu-roaming-790036/
Ik heb jouw stukje op het tmobileforum gezet, benieuwd hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Een antwoord van exmedewerker van tmobile op het forum:
https://forum.t-mobile.nl...enland-281331/index3.html
Zoals Leroy en Hakuin al aangaven, worden verbindingen van T-Mobile klanten in het buitenland altijd via Nederland gestuurd. Of je nu in Spanje, Frankrijk, Italië, etc. zit, je internetverbinding gaat altijd via het Nederlandse T-Mobile netwerk en je hebt dus een Nederlands IP adres in het buitenland. Hoe verder je dus fysiek van het Nederlandse T-Mobile netwerk verwijderd bent, hoe langzamer je verbinding zal zijn.

Ook geldt dus, wanneer veel Nederlanders in het buitenland het internet op gaan via mobiele netwerken (2G, 3G, 4G), dat je afhankelijk bent van de capaciteit die T-Mobile naar buitenlandse providers heeft, én van de capaciteit die de buitenlandse provider op die locatie heeft. Dit maakt het probleem van "traag internet in het buitenland" dus extra complex, omdat zowel T-Mobile NL als de buitenlandse provider hier een rol spelen. Hopelijk helpt deze visualisatie:

N.B. deze afbeelding is niet afkomstig van T-Mobile NL zelf, maar heb ik gemaakt ter illustratie voor dit topic.

Gegeven het feit dat de meldingen uit diverse (Europese) landen komen, en T-Mobile klanten op verschillende netwerken proberen verbinding te maken met internet, lijkt het inderdaad op een capaciteitsprobleem van T-Mobile naar het buitenland toe. Het zou dan gaan om nummer 2 en 3 in bovenstaande plaatje waar het probleem zit. Dit is mijn redenering, maar de technici bij T-Mobile zijn nu aan het uitzoeken waar het probleem zit.

To be continued

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik vraag me af of dit een capaciteitsprobleem is. Als dat zo was, zou de problematiek namelijk verergeren naarmate er meer mensen op vakantie gaan.

In de praktijk is dat niet zo - het zou een week geleden zomaar zijn begonnen. Ook op andere drukke momenten (eerdere vakanties dit jaar) was er geen enkel probleem.

Een kleine 10 dagen geleden had ik geen enkel probleem met de snelheid in GR.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 28-07-2017 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Vooral die ping is geweldig.. die haal ik ook altijd. Ja, het netwerk is echt supersnel, veel sneller als bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Xandrios schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:12:
Ik vraag me af of dit een capaciteitsprobleem is. Als dat zo was, zou de problematiek namelijk verergeren naarmate er meer mensen op vakantie gaan.

In de praktijk is dat niet zo - het zou een week geleden zomaar zijn begonnen. Ook op andere drukke momenten (eerdere vakanties dit jaar) was er geen enkel probleem.

Bij een capaciteitsprobleem heb je om 02H 's nachts maximale snelheid. Dan zijn er weinig roamers actief en is het lokale netwerk rustig. Als je om 02h 's nachts niet boven 0,5 mbps gehaald wordt - is er duidelijk sprake van throtteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Jassy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:17:
[...]

Vooral die ping is geweldig.. die haal ik ook altijd. Ja, het netwerk is echt supersnel, veel sneller als bij KPN.
Ja heb ook vaak onder 20 ping gehaald :) net zo snel als kabel! :)

Netwerk is SUPER!

en 1000X suprieur aan Vodafone _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 28-07-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Xandrios schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:12:

Het zou best kunnen dat we nu op een soort vakantiepiek zitten. Op het moment dat je over de grens heen bent kan het heel snel gaan qua verergeren van problemen.

Tijdens eerdere vakanties dit jaar kon je je eigen bundel bij de meeste abonnementen nog niet in het buitenland gebruiken, nu kan dat bij alle budgetproviders bijv. ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06
Volgens het t-mobile forum is er iets verbeterd/opgelost, maar aan de reacties te zien helpt het nog niet echt. Lastig, dit is een pijnlijk imago dingetje. Ik lees overigens bij andere providers ook issues, maar die zijn minder erg ofzo?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Woeste hoeve zie ik dat de mast erin staat voor 4G-1800 en 2100. Klopt het dat juist bij dit dekkingsgat geen 4G900 is aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Bij Woeste hoeve zie ik dat de mast erin staat voor 4G-1800 en 2100. Klopt het dat juist bij dit dekkingsgat geen 4G900 is aangebracht?
Dat is een hoogspanningmast, die nog geen antennes heeft die 900 aankan. Er is daar ook geen 3G900. Deze locatie moet nog omgebouwd worden. Zoals al vaker aangegeven is het voor de providers niet toegestaan zelf aan hoogspanningmasten te werken, daarvoor moeten ze door Tennet gecertificeerde aannemers gebruiken en die zijn er niet veel. Aangezien alle operators aan hoogspanningsmasten willen werken is het nummertje trekken en wachten tot je aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja ook die ombouw gaat wel door.. Geen idee hoeveel sites er totaal (dus kpn, Vodafone, (tele2) en t mobile) er nog omgebouwd moeten worden..
En of er ook in hoogspanningsites gedeeld wordt..

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 28-07-2017 12:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Dat is een hoogspanningmast, die nog geen antennes heeft die 900 aankan. Er is daar ook geen 3G900. Deze locatie moet nog omgebouwd worden. Zoals al vaker aangegeven is het voor de providers niet toegestaan zelf aan hoogspanningmasten te werken, daarvoor moeten ze door Tennet gecertificeerde aannemers gebruiken en die zijn er niet veel. Aangezien alle operators aan hoogspanningsmasten willen werken is het nummertje trekken en wachten tot je aan de beurt bent.
Er staat daar iets verderop ook een "echte" mast, (van Vodafone?) ,maar die zit dan misschien al vol. Anders is misschien het afbouwen van de hoogspanningsmast site nog een optie.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Bij mij geen problemen in duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Er staat daar iets verderop ook een "echte" mast, (van Vodafone?) ,maar die zit dan misschien al vol. Anders is misschien het afbouwen van de hoogspanningsmast site nog een optie.
Die Vodafone locatie was wellicht niet goed genoeg toen T-Mobile(of toen nog Ben) in 2006 deze mast liet bouwen. Mogelijk zouden ze nu te laag komen en onvoldoende bereik realiseren. Mogelijk is de mast constructief te zwak en wil Vodafone er niets meer in hebben hangen dan wat er nu in hangt.

Die hoogspanningsmast gaan ze zeker nog afbouwen maar zoals gezegd er zijn nog xxx wachtenden voor u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:24:
Volgens het t-mobile forum is er iets verbeterd/opgelost, maar aan de reacties te zien helpt het nog niet echt. Lastig, dit is een pijnlijk imago dingetje. Ik lees overigens bij andere providers ook issues, maar die zijn minder erg ofzo?
Ik zie nu wel wat berichten die erop lijken te wijzen dat het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Voor de 'thuisblijvers', gymporn is het woord van de dag ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jammer dat de upload op de masten hier wat beperkter is op het moment :+ anders was het leuk om even wat synchronisatie werk te doen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ik ben wel benieuwd naar wat de meeste hier bij t-Mobile hebben ( snelheid ) kan iemand wat speedtesten delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hang heel erg af van de lokatie.. thuis indoor (matige dekking) 10~15mbit down en 3~5 up
maar bij mn schoonouders is het 180/45mbit ( uitmuntende dekking )

hoogst gemeten: 210/49mbit

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
SMSfreakie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:03:
hang heel erg af van de lokatie.. thuis indoor (matige dekking) 10~15mbit down en 3~5 up
maar bij mn schoonouders is het 180/45mbit ( uitmuntende dekking )

hoogst gemeten: 210/49mbit
Wel laag 15 mbps maar 180 is daarnaast zeer goed :)

Bij mij haal ik meestal rond de 160 ( 2 ca ) geen idee waarom mijn s8+ niet de 3ca neemt die de mast wel heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door AMD and INTEL op 29-07-2017 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30
AMD and INTEL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:43:
Ik ben wel benieuwd naar wat de meeste hier bij t-Mobile hebben ( snelheid ) kan iemand wat speedtesten delen? :)
Random speedtest, binnen, centrum van de stad (twente): 85Mbit down / 42Mbit up met een oudere iPhone 6.

Wat *erg* veel verschil maakt is welke speedtest server er gebruikt wordt. De server het meest dichtbij is vaak niet de beste omdat al het verkeer toch via amsterdam zal lopen. Maar ook bij de servers binnen amsterdam zijn er grote verschillen; een paar random tests tonen snelheden tussen de 40 en 85Mbit afhankelijk van de server..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik gebruik doorgaans die van nforce entertainment..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 10:26
workswith schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:51:
Vandaag nog in de trein gezeten van Utrecht naar Arnhem en heele stuk gewoon Netflix kunnen streamen in de trein er is rond Wolfheze Vaak geen 4g maar altijd wel 3G. al merk ik met 3g dat je daar bijna nooit data door heen krijgt helaas
Dat heb ik dus ook dat er geen totaal geen data door heen komt daar. Dan zit je maar te wachten en te wachten terwijl je zo graag ff tweakers wil lezen op weg naar huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k8HtrclLLWPkjjA1LkSJr65G/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ykiTebEnvrSJI0G1uWp6KGqC/thumb.png

dit haal ik hier .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 20:01

XanderDrake

Build the future!

Interessant.. ik lig nu op een strand Lausanne aan het meer van Genève. Zwitserse kant, dus lokaal krijg ik geen roaming free bundel, want geen EU. Maar ik heb even gezocht en heb nu vier strepen Orange 4G van aan de andere kant van het meer, Evian en dus Frankrijk. 10 mbit, over 12 kilometer water!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
[quote]zacht schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:56:
[...]

[afbeelding]
[/quota]

Ik heb deze snelheid http://www.speedtest.net/my-result/i/2191478809 maar gemiddeld zit ik rond de 130 iPhone 6s

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan jezelf meer inzicht gunnen via de T-Mobile dekkingskaart. T-Mobile slaat namelijk de data die speedtest.net of de app meet op en geeft deze weer op de T-Mobile dekkingskaart. Als je inzoomt op de T-Mobile dekkingskaart ( https://www.t-mobile.nl/dekking ) dan zie je honingraat vormige tekens. Dat zijn de speedtesten die door T-Mobile klanten gedaan zijn. Dan heb je er duizenden meer dan je in dit topic zal krijgen. En ook nog eens met de locaties.

De resultaten wisselen door het land, maar ook bij drukte is de dataverbinding via 4G prima bruikbaar. Op plaatsen met relatief slechte dekking op de dekkingskaart haal ik tijdens drukkere uren meestal tussen de 5 en 9 Mbp/s, wat nog steeds prima bruikbaar is voor vlot browsen etc. Thuis zo'n 140 Mbp/s wat sneller is dan mijn vaste verbinding. In het weekend hoger. Op het werk zo'n 97 Mbp/s wat flink sneller en betrouwbaarder is dan de WiFi op het werk. In auto of trein toch meestal wel tussen de 20 en 40 Mbp/s. Sinds de netwerkvernieuwing en de huidige uitbouw op nieuwe plaatsen echt niets te klagen bij T-Mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 30-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
ucsdcom schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Je kan jezelf meer inzicht gunnen via de T-Mobile dekkingskaart. T-Mobile slaat namelijk de data die speedtest.net of de app meet op en geeft deze weer op de T-Mobile dekkingskaart. Als je inzoomt op de T-Mobile dekkingskaart ( https://www.t-mobile.nl/dekking ) dan zie je honingraat vormige tekens. Dat zijn de speedtesten die door T-Mobile klanten gedaan zijn. Dan heb je er duizenden meer dan je in dit topic zal krijgen. En ook nog eens met de locaties.

De resultaten wisselen door het land, maar ook bij drukte is de dataverbinding via 4G prima bruikbaar. Op plaatsen met relatief slechte dekking op de dekkingskaart haal ik tijdens drukkere uren meestal tussen de 5 en 9 Mbp/s, wat nog steeds prima bruikbaar is voor vlot browsen etc. Thuis zo'n 140 Mbp/s wat sneller is dan mijn vaste verbinding. In het weekend hoger. Op het werk zo'n 97 Mbp/s wat flink sneller en betrouwbaarder is dan de WiFi op het werk. In auto of trein toch meestal wel tussen de 20 en 40 Mbp/s. Sinds de netwerkvernieuwing en de huidige uitbouw op nieuwe plaatsen echt niets te klagen bij T-Mobile.
Ik heb een vraagje, weet jij waarom ik bij mijn s8+ alleen 900+1800 krijg maar geen 2100 terwijl die wel is geactiveert? En is er nog nieuws about 4ca?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AMD and INTEL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Ik heb een vraagje, weet jij waarom ik bij mijn s8+ alleen 900+1800 krijg maar geen 2100 terwijl die wel is geactiveert? En is er nog nieuws about 4ca?
Geen idee. Kan het zijn dat je net te ver van de mast af zit om de 2100 band toegewezen te krijgen?

Wie weet kan een ander daar meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
ucsdcom schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:18:
[...]

Geen idee. Kan het zijn dat je net te ver van de mast af zit om de 2100 band toegewezen te krijgen?

Wie weet kan een ander daar meer over zeggen.
Ik denk ong 800m ( binnen ) test als ik terug ben van vakantie wel buiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hakuin
Nieuwste verklaring van tmobile over traag internet in de EU.
"Hi all,

Allereerst dank voor jullie meldingen, alertheid en gedetailleerde feedback over jullie roaming ervaringen. Wordt zeer gewaardeerd! Ik geef jullie graag meer achtergrond over de huidige situatie. Deze zomer is er vanwege de nieuwe EU-regelgeving een forse groei in het roaming verkeer zichtbaar op alle internationale mobiele netwerken. Het gaat om piekbelastingen die vier tot vijf keer hoger liggen dan vorige zomer. Met die achtergrond hebben we de netwerkcapaciteit aan onze eigen zijde ook verder uitgebreid, zodat de kwaliteit van het roaming verkeer kan worden gewaarborgd.

Het netwerk van T-Mobile is geoptimaliseerd om vanuit Nederland goede datasnelheden voor roaming te verzorgen. We willen jullie immers ook buiten Nederland voorzien van een optimale netwerkervaring. Buitenlandse netwerken zijn echter niet altijd even goed toegerust op de datapieken waarvan deze zomer sprake is. We zien nu dan ook terug dat sommige buitenlandse netwerken overbelast raken door de drukte die wordt veroorzaakt door toerisme, met als gevolg een vertraagde datasnelheid voor een deel van onze klanten.

Onze klanten die op dit moment roamen, maken dus gebruik van zowel het mobiele netwerk van de buitenlandse roaming provider als van ons eigen T-Mobile netwerk. Deze netwerken zijn onderling verbonden via een internationaal datanetwerk. Ondanks dat we geen directe invloed kunnen uitoefenen op het netwerk van de buitenlandse providers, wordt er tussen de netwerken gewerkt aan verbeteringen. We monitoren de situatie constant met grote zorg en onze technici hebben contact gelegd met partners op het internationale netwerk.

Als je zelf trage roaming snelheden hebt, dan adviseren we je om in ieder geval 1x per dag je telefoon opnieuw uit en aan te zetten.

Wanneer er nieuws is, zorgen we er vanzelfsprekend voor dat jullie updates ontvangen en we houden jullie via dit topic op de hoogte. Keep you posted! "

Het kan natuurlijk meespelen, maar als je twee gebruikers hebt waarvan 1 van tmobile en 1 van KPN op hetzelfde buitenlandse netwerk. KPN heeft goede snelheid en tmobile zeer traag internet aan wat ligt het dan.
Het lijkt erop dat tmobile de schuld van het trage internet volledig in de schoenen wil schuiven van de buitenlandse providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:30

swv

@hakuin klinkt meer als "Het gaat om piekbelastingen die vier tot vijf keer hoger liggen dan vorige zomer. Met die achtergrond hebben we de netwerkcapaciteit aan onze eigen zijde ook verder zo blijkt toch nog onvoldoende uitgebreid, zodat waardoor de kwaliteit van het roaming verkeer nog niet kan worden gewaarborgd" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@hakuin volgens mij zeggen ze vrij letterlijk dat er zowel problemen zijn aan zowel hun kant als ook die van internationale providers, m.a.w. er zijn meerdere bottlenecks.

Die verbindingen gaan dan ook inderdaad 2 kanten op, m.a.w. Telekom-klanten die in NL op T-Mobile NL willen roamen zullen ook lagere snelheden zien, niet alleen T-Mobile-klanten die op Telekom roamen...

Pieken van 4-5x hoger vind ik trouwens wel een erg groot verschil. Zo veel mensen die zo'n bundeltje vroeger onbetaalbaar vonden en nu hun verbruik op vakantie vervijfvoudigd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:30

swv

Sorcerer8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 04:34:
Pieken van 4-5x hoger vind ik trouwens wel een erg groot verschil. Zo veel mensen die zo'n bundeltje vroeger onbetaalbaar vonden en nu hun verbruik op vakantie vervijfvoudigd hebben?
Piekbelasting is in deze context niet gelijk aan 5x hoger verbruik. Wat ik mij zo kan voorstellen is dat men voorheen of geen data verbruikte, of bescheiden bundels kocht (vanwege die schandalige prijzen) en de datasessies om die reden kort waren. Nu je uit je bundel kunt internetten, ga je wellicht wat langer met je mobiel spelen. Mensen met datahonger zullen zelfs een muziekje streamen of een filmpje kijken tijdens het bakken in de zon. Hier is het punt: Bij langere datasessies is de kans groter dat je andere gebruikers treft. En als iedereen sinds deze zomer min of meer tegelijkertijd met de mobiel gaat spelen zit je zo aan een hoge piekbelasting.

Maargoed ik lees van gebruikers dat er 's nachts ook traag internet is. Hoe verklaren ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Sorcerer8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 04:34:

Lijkt me normaal. Genoeg mensen die voorheen überhaupt geen mobiele data gebruikten in het buitenland maar alleen wifi. Ik haalde vroeger altijd een lokale sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:35
Ik ben nu in Slovenie, zit op 4G. Goede ontvangst, maar kan geen enkele website laden. Gisteravond laat tegen middernacht aan nog getest. Lijkt me niet dat het dan heel druk is op hun "internationale" netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
basix schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:03:
Ik ben nu in Slovenie, zit op 4G. Goede ontvangst, maar kan geen enkele website laden. Gisteravond laat tegen middernacht aan nog getest. Lijkt me niet dat het dan heel druk is op hun "internationale" netwerk.
Nee, dat is niet heel aannemelijk. Het consistent hebben van lage data snelheden lijkt eerder op: bewust afknijkpen door T-Mobile of capaciteitsissues op VLR aan de kant van T-Mobile of het buitenlandse netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Is het heel cynisch om te denken dat de problemen in ieder geval tot het einde van de zomervakantie duren? Dan is in elk geval de bulk van de kosten gedrukt en dan zien ze volgend jaar wel weer verder.

Of laat ik het zo zeggen, een incentive om om op korte termijn een hoop extra dataverkeer te gaan leveren is er bijna niet. Pappen en nathouden, en dan gaat het in september ineens een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
ASW1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:51:
Is het heel cynisch om te denken dat de problemen in ieder geval tot het einde van de zomervakantie duren? Dan is in elk geval de bulk van de kosten gedrukt en dan zien ze volgend jaar wel weer verder.

Of laat ik het zo zeggen, een incentive om om op korte termijn een hoop extra dataverkeer te gaan leveren is er bijna niet. Pappen en nathouden, en dan gaat het in september ineens een stuk beter.
Denk het niet want ik en de mensen die ik ken hebben er 0% last van in duitsland :)

Al mis ik wel de snelheid van t mobile nl

Maarja kan niet alles hebben ( het is al sneller dan vdf nl )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:03
AMD and INTEL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:58:
[...]

Denk het niet want ik en de mensen die ik ken hebben er 0% last van in duitsland :)

Al mis ik wel de snelheid van t mobile nl

Maarja kan niet alles hebben ( het is al sneller dan vdf nl )
Logisch daar kunnen ze voordelig gebruik maken van Deutsche telekom. Gaat wat lastiger in andere landen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
Misschien zijn de afspraken met DE een stuk goedkoper, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Daarnaast zal er meer zakelijk verkeer met DE zijn dus wat capaciteit moet er wel zijn, daarnaast zal er veel minder sprake zijn van een zomerpiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ASW1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:04:
Misschien zijn de afspraken met DE een stuk goedkoper, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Daarnaast zal er meer zakelijk verkeer met DE zijn dus wat capaciteit moet er wel zijn, daarnaast zal er veel minder sprake zijn van een zomerpiek.
Ik vermoed dat deze issues veroorzaakt worden door capaciteits issues op de zg GRX of IPX netwerken. Voor roaming op een T-Mobile netwerk zal er geen gebruik gemaakt worden van een extern GRX of IPX netwerk maar zal alles rechtstreeks over het eigen GRX/IPX netwerk van Deutsche Telekom naar T-Mobile NL gaan.

Zit je echter op een ander netwerk dan zal het verkeer naar NL over een GRX of IPX netwerk gerouteerd worden. En als die niet of onvoldoende hebben uitgebreid zal er op die netwerken geknepen worden om alle verkeer af te handelen. Op de mobiele netwerken zelf zal er geen probleem zijn en hier is ook geen probleem dus het zit zeer waarschijnlijk in het netwerk wat er tussen zit.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 31-07-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
In Slovenië zit ook Tmobile, dus zou niet uit mogen maken dan. Gisteren in Duitsland prima 4G gehad. Snelheden zeker acceptabel.

De buren zijn net terug uit Slovenië, prima netwerk daar. Werkte goed icm Tmobile en een Ben abonnement.

Ik vind altijd vreemd dat sommige mensen altijd problemen hebben en ik zelf of m'n naaste omgeving nooit. Zal wel geluk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De volgende grafiek (yearly) van de AMS-IX spreek voor zich qua stijging van het gebruik:

https://ams-ix.net/technical/statistics/grx-statistics

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toch wordt deze ervaring wel versterkt door het verwend zijn in Nederland. Ook deze zomer heb ik mij verbaasd over de relatief lage snelheden in het buitenland, tot ik een lokale sim op datzelfde net testte. Snelheden waren precies hetzelfde als met mijn Nederlandse sim. Je ziet in het buitenland problemen om datadoorvoer op 3G te krijgen en lagere snelheden via 4G. Normaal is 15-25 Mbp/s, terwijl je in Nederland regelmatig de 100 Mbp/s aantikt. Overigens beide prima bruikbaar in de praktijk.

Mijn conclusie was dat er wel wat netwerk issues zijn, maar ook dat we hier in NL met onze geografie, hoge bevolkingsdichtheid, veel glasvezel naar de masten en concurrentie op dekking + snelheid echt verwend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

In Groningen 150 down 50 up
In Meppel 120 down 40 up
In Montfoort heb in geen 4g en is het 4 down 1 up.

Allemaal binnenshuis. Mijn huis in Groningen zit dicht bij een 4g+ mast dus ik heb dik geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jant schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:16:
De volgende grafiek (yearly) van de AMS-IX spreek voor zich qua stijging van het gebruik:

https://ams-ix.net/technical/statistics/grx-statistics
Zo! Meer dan een verdubbeling ten opzichte van de zomervakantie piek van vorig jaar!

De vraag is wel: waar had je als provider op mogen rekenen voor deze zomer?

Feit blijft dat het niet tijdig opschalen voor de providers een voordeel betekent. Als de verbindingen naar het buitenland overbelast zijn, dan verlaag je de verliezen op roaming. Binnenlandse klanten hebben daar geen last van, omdat die slechts de binnenlandse infrastructuur gebruiken. Mogelijk hebben die zelfs voordeel er van: hoe meer roamers afhaken, hoe groter de capaciteit voor binnenlandse klanten blijft.

Volgend jaar gaan de onderling tussen operators berekende tarieven weer omlaag. Dus dit jaar je verbindingen krap houden voorkomt een financiele tegenvaller, terwijl de kans daarop volgend jaar alweer veel kleiner is.

[ Voor 50% gewijzigd door ucsdcom op 31-07-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
swv schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:45:
[...]

Piekbelasting is in deze context niet gelijk aan 5x hoger verbruik. Wat ik mij zo kan voorstellen is dat men voorheen of geen data verbruikte, of bescheiden bundels kocht (vanwege die schandalige prijzen) en de datasessies om die reden kort waren. Nu je uit je bundel kunt internetten, ga je wellicht wat langer met je mobiel spelen. Mensen met datahonger zullen zelfs een muziekje streamen of een filmpje kijken tijdens het bakken in de zon. Hier is het punt: Bij langere datasessies is de kans groter dat je andere gebruikers treft. En als iedereen sinds deze zomer min of meer tegelijkertijd met de mobiel gaat spelen zit je zo aan een hoge piekbelasting.

Maargoed ik lees van gebruikers dat er 's nachts ook traag internet is. Hoe verklaren ze dat dan?
Ik kan me voorstellen dat de totale belasting nog meer gegroeid is dan de piekbelasting zelfs.

Het trage internet 's nachts: geen idee, mogelijk gevolg van traffic shaping die 24/7 actief is maar alleen nuttig is tijdens de piekmomenten om het dan nog handelbaar te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 00:02
ucsdcom schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Zo! Meer dan een verdubbeling ten opzichte van de zomervakantie piek van vorig jaar!

De vraag is wel: waar had je als provider op mogen rekenen voor deze zomer?

Feit blijft dat het niet tijdig opschalen voor de providers een voordeel betekent. Als de verbindingen naar het buitenland overbelast zijn, dan verlaag je de verliezen op roaming. Binnenlandse klanten hebben daar geen last van, omdat die slechts de binnenlandse infrastructuur gebruiken. Mogelijk hebben die zelfs voordeel er van: hoe meer roamers afhaken, hoe groter de capaciteit voor binnenlandse klanten blijft.

Volgend jaar gaan de onderling tussen operators berekende tarieven weer omlaag. Dus dit jaar je verbindingen krap houden voorkomt een financiele tegenvaller, terwijl de kans daarop volgend jaar alweer veel kleiner is.
Mensen kozen in het verleden wifi of een locale simkaart. Waarop mochten ze dus rekenen? Dat mensen net zoveel mobiele data gaan verbruiken als in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ucsdcom schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:34:
[...]

De verdubbeling is nog tot daar aantoe, dat zou je nog kunnen verklaren als jaarlijkse stijging van datagebruik. De stijle toename van het verkeer is opvallend. Of welnu eigenlijk niet, gezien de verandering in regelgeving.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
T-Mobile sim Note 4 en Kpn sim Note 3.

In Nederland prima stabiel 4G T-Mobile Note 4.

De trein reis met ICE naar Basel.
Bij Wolfheze in de Vodafone mast hangen de nieuwe antenne's er al in zijn nog niet actief.
Grens overgang 4G bij Praest 3G en daarna 30 sec geen service waarna 1 sec 3G van telekom.de vervolgens geen data bij T-Mobile, Kpn zat nog steeds op het 4G netwerk van Nederland.

Vrienden met T-Mobile in Nunspeet zijden je moet je APN op euinternet zetten dat werkt altijd, mooi niet.
Pas naar de instellen naar APN internet of smartsites.t-mobile te zetten had ik weer internet telekom.de 4G

Kpn tot Mehrhoog op 4G daarna op 3G, 2G tot bij Wessel waarna O2 3G bij
Oberhausen, 4G O2 daar buiten 3G, bij Düsseldorf 4G van telekom.de, buiten
Düsseldorf werd 4G ineens afgebroken naar O2 3G, toestel op nieuwe automatisch laten zoeken weer telekom.de 3G snel naar 4G weer ineens afgebroken naar O2 3G toestel weer opnieuwe automatisch laten gelijk telekom.de 4G

T-Mobile en Kpn nu beide op telekom.de 4G
wat me opviel was dat T-Mobile af en toe data toegang verliesde maaar het toestel bleef op 4G volgens G-NetTrack Lite, terwijl Kpn dat niet had zelfde cell volgens G-NetTrack Lite

T-Mobile geschakelde nog al is naar 3G telekom.de terwijl Kpn op 4G bleef op telekom.de .

Bij Köln tot Frankfurt waar de trein 300 km per uur ging verloor T-Mobile nog wel is 4G en geschakelde naar 3G of even geen verbinding of geen data toegang
Met Kpn was dat probleem niet, Kpn bleef netjes op 4G telekom.de.

Ook In Zwitserland met Kpn en T-Mobile op Swisscom, T-Mobile constant terug naar 3G of even geen data toegang terwijl Kpn op 4G bleef.
Ook In Italia met Kpn en T-Mobile op Wind en Tim, T-Mobile constant terug naar 3G of even geen data toegang, Kpn op 4G Wind of Tim geen probleem.

-------------
In Pavia 4G zo wel T-Mobile als Kpn, het verschil Kpn blijft stabiel op 4G, terwijl T-Mobile af en toe terug naar 3G gaat of even geen data toegang heeft.
-------------
Kleine dorp van Pavia - Fossarmato bij Familie buiten zwak 4G -109 a -113dbm van Tim en Wind, binnen zeer zwak 3G -111 a -113dbm met Tim en 4G -118 a -122dbm met Wind en Tim, alleen Vodafone.it binnen -107 a -113dbm 3G, slaapkamer geen service of noodoproepen.
-------------
Kleine dorp van Pavia - Prado bij Familie buiten zeer zwak 4G -116 a -119dbm van Tim en Wind, binnen zeer zwak 3G -113dbm met Tim en 4G -122 a -125dbm met Wind en Tim, alleen Vodafone.it binnen -113 of geen service of noodoproepen.

Hoop dat T-Mobile dit probleem gaat oplossen, want op deze manier denk niet dat ik bij T-Mobile ga blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je had ook exact dezelfde telefoons? Want hetgeen jij beschrijft klinkt veel meer als een verschil tussen toestellen dan tussen de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
The_Wireless_Guy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Ik vermoed dat deze issues veroorzaakt worden door capaciteits issues op de zg GRX of IPX netwerken. Voor roaming op een T-Mobile netwerk zal er geen gebruik gemaakt worden van een extern GRX of IPX netwerk maar zal alles rechtstreeks over het eigen GRX/IPX netwerk van Deutsche Telekom naar T-Mobile NL gaan.

Zit je echter op een ander netwerk dan zal het verkeer naar NL over een GRX of IPX netwerk gerouteerd worden. En als die niet of onvoldoende hebben uitgebreid zal er op die netwerken geknepen worden om alle verkeer af te handelen. Op de mobiele netwerken zelf zal er geen probleem zijn en hier is ook geen probleem dus het zit zeer waarschijnlijk in het netwerk wat er tussen zit.
T-Mobile staat niet als GRX peering member in de lijst van AMS-IX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:28:
Je had ook exact dezelfde telefoons? Want hetgeen jij beschrijft klinkt veel meer als een verschil tussen toestellen dan tussen de providers.
Note 4 met T-Mobile, Note 3 met Kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HcBlids schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Note 4 met T-Mobile, Note 3 met Kpn
Wissel je simkaarten voor de grap eens om.

En je kan natuurlijk ook je toestel op handmatig zetten en hem vastzetten op een netwerk. In Duitsland ging de eerste dag mijn toestel continu terug naar 2G of 3G van E-Plus (= was KPN, na overname nu Telefonica Duitsland en E-Plus is nu 1 netwerk samen met O2.) De volgende dag kreeg ik pas 4G toegang bij E-Plus. Het handmatig vastzetten op T-Mobile Duitsland en wachten tot 4G in beeld kwam bleek de oplossing.

Met een T-Mobile sim kan je na handmatig zoeken zelfs Vodafone Duitsland op, maar dan had ik wel eerst 15 tot 20 minuten "geen netwerk" of "alleen 112" in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pa2ra schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Mensen kozen in het verleden wifi of een locale simkaart. Waarop mochten ze dus rekenen? Dat mensen net zoveel mobiele data gaan verbruiken als in NL.
Vanaf 2 jaar terug hield ik de prijs van een roamingbundel naast die van een lokale simkaart. In de praktijk scheelde dat meestal in totaal prijs met opwaarderen meegerekend al niet veel meer met een lokale prepaid. Dus ik koos dan meestal toch voor een roaming bundel. Mijn buitenlandse prepaids heb ik dan ook bijna allemaal kunnen laten verlopen. Alleen nu nog een Zwitserse sim (Zwitserland valt buiten het EU tarief van mijn T-Mobile sim, dus die houd ik nog actief), een Duitse sim, die blijft maar werken, ook als je enkele jaren inactief bent. Tenslotte nog een Griekse, omdat er vanaf mijn Nederlandse Vodafone aansluiting vorig jaar dagelijks al geen 4G dataverkeer mogelijk was tussen 22:00 en 0:30 uur. Toen ook al overbelasting van de verbinding naar Nederland? Op een Griekse prepaid sim van Vodafone vloog de data er op die tijdstippen via 4G namelijk wel vlot doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
ucsdcom schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Wissel je simkaarten voor de grap eens om.

En je kan natuurlijk ook je toestel op handmatig zetten en hem vastzetten op een netwerk. In Duitsland ging de eerste dag mijn toestel continu terug naar 2G of 3G van E-Plus (= was KPN, na overname nu Telefonica Duitsland en E-Plus is nu 1 netwerk samen met O2.) De volgende dag kreeg ik pas 4G toegang bij E-Plus. Het handmatig vastzetten op T-Mobile Duitsland en wachten tot 4G in beeld kwam bleek de oplossing.

Met een T-Mobile sim kan je na handmatig zoeken zelfs Vodafone Duitsland op, maar dan had ik wel eerst 15 tot 20 minuten "geen netwerk" of "alleen 112" in beeld.
Gedaan Sim ook om gewisseld dan is Kpn in de Note 4 gewoon stabiel, maar in Note 3 T-Mobile niet dus aan de toestellen ligt het niet.
Het is rond uit vervelend met T-Mobile spotify, netflix stop steeds, met of zonder vpn rai zenders mediaset zenders stoppen, bij Kpn geen probleem.

Klopt Toestel in Fossarmato en Prado kozen daar voor het Vodafone.it netwerk binnen 3G, buiten kozen ze voor Tim en af en toe Wind 4G

Terug reis met de auto
T-Mobile op de snelweg constant schakelen tussen 3G 4G, Kpn gewoon op 4G en dat ging zo tot over de Italiaanse grens

In Zwitserland T-Mobile geen toegang tot salt 4G er stond even 22803 leek of naam niet herkend werd vervolgens 3G later toch weer wel toegang, heen weg van af Basel wel toegang tot salt 4G, swisscom 4G sunrise toegang tot 4G bij T-Mobile naar automatsche zoeken en bij Kpn gelijk

In Duitsland T-Mobile geen toegang tot telekom.de 4G er stond even 26201 leek of naam niet herkend werd vervolgens 3G of 2G terwijl Kpn op telekom.de 4G zat, later bij Mannheim toch weer wel toegang tot telekom.de 4G

Op de snelweg schakeld T-Mobile steeds van 4G naar 3G naar 2G dan weer 4G 3G 2G en weer 4G tot aan de grens van Nederland Kpn had dat niet

Een plus punt voor de Nederlandse grens zat T-Mobile gelijk op T-Mobile.nl met 4G+
vanaf daar was het weer stabiel
Kpn bleef nog lang telekom.de 4G tot bij Zevenaar pas daar Kpn.nl 4G

Iets anders Locatie Remmerden met Kpn, Tele2 krijgt ook T-Mobile site erbij

[ Voor 38% gewijzigd door Blids op 31-07-2017 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
niks mis met nieuwe sites :-)
hier zou een extra site ook best nuttig kunnen zijn.. met al die verbeterde isolatie van tegenwoordig :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:11
Ik heb zojuist met een hele nette medewerkster van Tmobile gesproken en deze heeft mij 1GB terug gegeven.

Maar even de situatie of iemand hier ook last heeft, want de dame aan de lijn had dit nog nooit gehoord.

Sinds 5 Juni, doe ik regelmatig mee met Unlimted acties zoals Gymporn, Foodporn en etc smsen naar 2244.
Telkens krijg ik een reactie terug met:
Unlimited data in Nederland is eenmalig geactiveerd. Je internetgebruik is NL gaat vanaf nu in de komende 24 (of 48 soms) niet uit je bundel en bla bla bla.
Soms krijg ik dat het niet meer mogelijk is om mee te doen.

Zelf heb ik 5GB internet en dat is vaak genoeg. Echter had ik tot gister nog 1GB over. Deed ik vervolgens mee met een actie (was gelukt volgens tegen SMS). En na wat streamen was ik door me bundel heen.

Het blijkt dat alle keren dat ik meedeed, het niet pakte. Dus ik heb nooit Unlimited gehad. Het was dat ik telkens genoeg data heb.

Iemand nog meer hier last van? De dame aan de lijn heeft me netjes 1GB "cadeau" gegeven, maar vind het toch wel jammer nu de actie periode volop bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
heb ik geen last van gehad, maar het stond ook altijd netjes in My Tmobile aangegeven dat er een bundel actief was ( 256GB )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Ik zit in Frankrijk en moet soms een paar keer per dag naar de vliegtuig stand en weer terug om internet te hebben. En dan is het nog langzaam. Erg vervelend aangezien ik het liefste android auto gebruik om te navigeren maar dat lukt vaak niet. Gelukkig kan ik op mijn auto navigatie terugvallen. Maar als ik iets wel opzoeken ben ik erg lang bezig om eerst de verbinding te resetten. Super irritant en onhandig, enige voordeel is dat ik mijn bundel hier nooit o ga krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@HcBlids , jouw issue klinkt wel heel raar. Kan een configuratiefout van SoR bij T-Mobile zijn, MITS ze inderdaad kunnen sturen tussen 3G en 4G bij een vreemde netwerkoperator.

Vind het maar een vreemd verhaal.

Hoe dan ook, bij een zakelijke klant hoef je dit niet te proberen te flikken, dan zijn ze weg. Ben blij dat Vodafone in het buitenland gewoon heel soepel werkt over het algemeen, echt nooit gedoe mee.
Incognitum schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:11:
In Slovenië zit ook Tmobile, dus zou niet uit mogen maken dan. Gisteren in Duitsland prima 4G gehad. Snelheden zeker acceptabel.

De buren zijn net terug uit Slovenië, prima netwerk daar. Werkte goed icm Tmobile en een Ben abonnement.

Ik vind altijd vreemd dat sommige mensen altijd problemen hebben en ik zelf of m'n naaste omgeving nooit. Zal wel geluk hebben.
Ben loopt wellicht via andere exchange dan T-Mobile zelf. MVNO's maken niet altijd gebruik van dezelfde exchange als het thuisnetwerk waar ze op zitten (soms ook wel, bijv. Telfort).

[ Voor 44% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-07-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik vind het hele verhaal over verschillen in schakelen van 3G naar 4G op dezelfde buitenlandse netwerken ook maar vreemd. Voor zover ik weet wordt dat namelijk helemaal door het lokale netwerk geregeld en niet door T-Mobile of KPN. Enige wat wel kan is dat je op een bepaald netwerk helemaal niet op 4G mag als er geen contract is met jou provider maar daar is hier geen sprake van.

Mogelijk was er een issue met de T-Mobile SIM kaart ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:19:
Ik vind het hele verhaal over verschillen in schakelen van 3G naar 4G op dezelfde buitenlandse netwerken ook maar vreemd. Voor zover ik weet wordt dat namelijk helemaal door het lokale netwerk geregeld en niet door T-Mobile of KPN. Enige wat wel kan is dat je op een bepaald netwerk helemaal niet op 4G mag als er geen contract is met jou provider maar daar is hier geen sprake van.

Mogelijk was er een issue met de T-Mobile SIM kaart ofzo.
We horen hier vanzelf wel of er ook anderen zijn die dit herkennen. Misschien valt het veel gebruikers in eerste instantie niet eens op.

@HcBlids : de dekking in Remmerden is zeer welkom voor dekking van de provinciale weg en de bebouwing. Hij staat ook ingekleurd in de T-Mobile 3 maanden planning. Wat op valt is dat de dekking net niet de "overkant van het dekkingsgat goed gaat halen en dat de dekking noordelijk door de mast aan de Cuneraweg ook niet wordt ingevuld. Is het daar soms een heuvel of iets dergelijks.

Ook valt op dat ook de N416 net buiten de dekking blijft. Mogelijk lijkt mij, omdat T-Mobile daar genoegen moet nemen met een lagere masthoogte door de overige antennes. Heeft het daar nog zin om de zender een caudo tilt mee te geven, zoals Vodafone bij het GSM net vaak deed?

Tenslotte: betekent het ingekleurde licht blauwe stuk in de 3 maanden planning slechts het gedeelte met volle deking en volgt de radius van mindere dekking daar nog omheen, of is het straks aan het einde van het 3 maanden vlak einde dekking?

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 31-07-2017 21:20 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes