[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.072 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Incognitum schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:28:
Ik was vanavond in Aken en viel me op dat ik continu H+ had. Handmatig verbonden met 4G, maar werd er keihard weer van af gegooid. Meerdere malen. Jammer, maar gelukkig werkte het 3G netwerk ook prima.
Ik heb ook wel eens thuis dat ik ineens op H wordt gegooid en dat ik later weer terug op 4G kom, terwijl het 4G bereik gewoon aanwezig is. H werkt dan ook prima en eigenlijk merk ik het niet zo dat het gebeurd maar ik vind het wel frappant.

Gister ook bij het noodweer in Twente meegemaakt dat het hele T-Mobile opstelpunt gewoon uit de lucht ging. 0,0 signaal op alle banden, en dat langer als een half uur. Ik werd op het Duitse netwerk gezet (o2 en later Telekom) dus ik was wel enigsinds bereikbaar. Ik keek hier wel van op, bij KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Dat heeft Tmobile denk ik een straal verbinding op jou locatie die kunnen instabiel worden of uitvallen mij heftige regen buien(onweer) kpn gebruikt deze verbindingen ook dus bij hun kan dit ook gebeuren. Bij Vodafone heb je dit veel vaker (eigen ervaring )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Jassy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:37:
[...]

Ik heb ook wel eens thuis dat ik ineens op H wordt gegooid en dat ik later weer terug op 4G kom, terwijl het 4G bereik gewoon aanwezig is. H werkt dan ook prima en eigenlijk merk ik het niet zo dat het gebeurd maar ik vind het wel frappant.

Gister ook bij het noodweer in Twente meegemaakt dat het hele T-Mobile opstelpunt gewoon uit de lucht ging. 0,0 signaal op alle banden, en dat langer als een half uur. Ik werd op het Duitse netwerk gezet (o2 en later Telekom) dus ik was wel enigsinds bereikbaar. Ik keek hier wel van op, bij KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Ik zie dat er gisteren inderdaad een storing geweest is rondom voornamelijk Delden, Diepenheim, Markelo & Goor op diverse schotelverbindingen vanwege het weer, het duurde ongeveer een half uur tot een uur. Diverse opstelpunten hadden tijdelijk geen verbinding, dus als je dicht bij de grensregio zit wordt je inderdaad automatisch overgezet op het Duitse netwerk.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:46
workswith schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:04:
Dat heeft Tmobile denk ik een straal verbinding op jou locatie die kunnen instabiel worden of uitvallen mij heftige regen buien(onweer) kpn gebruikt deze verbindingen ook dus bij hun kan dit ook gebeuren. Bij Vodafone heb je dit veel vaker (eigen ervaring )
KPN gebruikt in verhouding wel meer vaste verbindingen, die hebben ook een heel dicht glasvezel netwerk liggen. Vodafone gebruikt het meeste straalverbindingen.
T-Mobile heeft al wel veel over gezet naar glas, maar er moeten ook nog flinke gebieden nog steeds gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bedankt voor jullie antwoorden. Ondanks dat de mast op een straalverbinding zit haal ik wel dik 160Mbps over 4G dus de performance is meer dan dik in orde. Ik had zodoende ook verwacht dat de mast op glas zou zitten en de uitval te verklaren was door blikseminslag. Zo kan je je dus vergissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

Jassy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:54:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ondanks dat de mast op een straalverbinding zit haal ik wel dik 160Mbps over 4G dus de performance is meer dan dik in orde. Ik had zodoende ook verwacht dat de mast op glas zou zitten en de uitval te verklaren was door blikseminslag. Zo kan je je dus vergissen..
Er gaan makkelijk enkele honderden Mbps'en over een schotelverbinding :) Uit mijn hoofd zeg ik zo'n 300-600Mbps voor de kleinere verbindingen, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Vooral de landelijke gebieden rondom Twente hebben nog veel schotel-verbindingen. Maar men is aardig bezig fiber uit te rollen en de infrastructuur verder te moderniseren!

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Na aanleiding van Wouter1971 blokkade/degradatie.

Ik heb sinds deze maand een unlimited abonnement met de oude voorwaarden. Dus 60 dagen onbeperkt internet in het buitenland.

In Nederland zit ik rond de 1 GB verbruik per dag en daar doe ik echt mijn best voor om te behalen.

Ik ga eind augustus 3 weken op vakantie naar Italië en Frankrijk. Nu ben ik een nachtmens en verwacht ik in de avonduren als mijn vriendin slaapt veel op netflix kijken.

Het laatste wat ik wil is dat ik door t-mobile afgesloten word omdat mijn verbruik een stuk hoger uitvalt dan mijn verbruik in Nederland.

Wat is wijsheid om nu te doen. Zoveel mogelijk data de laatste 2 weken verbruiken zodat mijn gemiddelde omhoog gaat of stel ik me aan en valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
Gebruikte normaal ook 20GB per maand in NL. Afgelopen week zo’n 50GB in de EU verstookt en T-Mobile nog niet mogen horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Rub147 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:31:
Gebruikte normaal ook 20GB per maand in NL. Afgelopen week zo’n 50GB in de EU verstookt en T-Mobile nog niet mogen horen klagen.
Dat is al een geruststelling. Ik was vandaag al de hele dag speedtests aan het uitvoeren om mijn dataverbruik omhoog te krikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

Bobo221 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:19:
Na aanleiding van Wouter1971 blokkade/degradatie.

Ik heb sinds deze maand een unlimited abonnement met de oude voorwaarden. Dus 60 dagen onbeperkt internet in het buitenland.

In Nederland zit ik rond de 1 GB verbruik per dag en daar doe ik echt mijn best voor om te behalen.

Ik ga eind augustus 3 weken op vakantie naar Italië en Frankrijk. Nu ben ik een nachtmens en verwacht ik in de avonduren als mijn vriendin slaapt veel op netflix kijken.

Het laatste wat ik wil is dat ik door t-mobile afgesloten word omdat mijn verbruik een stuk hoger uitvalt dan mijn verbruik in Nederland.

Wat is wijsheid om nu te doen. Zoveel mogelijk data de laatste 2 weken verbruiken zodat mijn gemiddelde omhoog gaat of stel ik me aan en valt het allemaal wel mee?
Aangezien T-Mobile nog niet zo duidelijk is over waar precies de grens ligt, doe je er wellicht goed aan om sowieso de beeldkwaliteits- / mobiel dataverbruiksinstellingen niet al te hoog te zetten. Op bijvoorbeeld 'Normaal' wat ongeveer 2 uur per GB is. Daarnaast zou je vooraf ook alvast wat films of series kunnen downloaden (voor offline gebruik)welke je zeker denkt te kijken. En al doe je het niet om je verbruik te beperken, dan is het wel omdat je niet weet of je een snelle verbinding hebt in Frankrijk en Italie om te kunnen streamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
Bobo221 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Dat is al een geruststelling. Ik was vandaag al de hele dag speedtests aan het uitvoeren om mijn dataverbruik omhoog te krikken.
Unlimited= unlimited, maar ik zou niet meer als het dubbele van wat je in nl gebruikt verbruiken in eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
AMD and INTEL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:18:
[...]

Unlimited= unlimited, maar ik zou niet meer als het dubbele van wat je in nl gebruikt verbruiken in eu.
Ik weet nu al dat ik het dubbele ga verbruiken van wat ik in NL verbruik.

Ik heb nog altijd WiFi aanstaan dus zaken zoals: navigatie, Facebook, YouTube, Netflix en spotify zullen uit mijn bundel gaan als ik eenmaal in het buitenland ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Bobo221 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:27:
[...]

Ik weet nu al dat ik het dubbele ga verbruiken van wat ik in NL verbruik.

Ik heb nog altijd WiFi aanstaan dus zaken zoals: navigatie, Facebook, YouTube, Netflix en spotify zullen uit mijn bundel gaan als ik eenmaal in het buitenland ben.
Het is van de zotte dat je je daar nu al druk om maakt. Mijn issue met T-Mobile is pas dagen na thuiskomst ontstaan en niet tijdens de vakantie. Mocht dat je geruststellen.
Ik zat in de avonden ook lekker wat TV en films te streamen. Switch van provider als je een slechte snelheid hebt, dat wil nog wel eens helpen.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hm op dit moment een DNS storing oid? Heel veel sites die niet laden met de automatische configuratie... Met de Google DNS servers werkt het allemaal prima

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Had daar straks hier ook last van in Oostenrijk, zal dus wel bij T-Mobile gelegen hebben inderdaad. Nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Kreeg net een mailtje van T-Mobile. Dit stond er, misschien reactie op Unlimited deal Tele2?

We hebben iets leuks voor je...
Kun je verlengen en wil je graag bij ons blijven? Of ben je nog geen klant bij T-Mobile, maar wel van plan dat te worden? Dat horen we natuurlijk graag! Daarom stellen we je alvast op de hoogte van een unieke actie. Bezoek vanaf maandag 21 augustus onze site voor knet-ter-gek-ke deals.

Hoe en wat? Dat houden we nog even geheim. Maar deze actie wil je niet missen. Hint: zoek alvast wat leuks uit in onze shop.

Tot maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

alwaysleft schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:04:
Kreeg net een mailtje van T-Mobile. Dit stond er, misschien reactie op Unlimited deal Tele2?

We hebben iets leuks voor je...
Kun je verlengen en wil je graag bij ons blijven? Of ben je nog geen klant bij T-Mobile, maar wel van plan dat te worden? Dat horen we natuurlijk graag! Daarom stellen we je alvast op de hoogte van een unieke actie. Bezoek vanaf maandag 21 augustus onze site voor knet-ter-gek-ke deals.

Hoe en wat? Dat houden we nog even geheim. Maar deze actie wil je niet missen. Hint: zoek alvast wat leuks uit in onze shop.

Tot maandag!
Klinkt als Madness weken. En als dat net zo is als de vorige keer dan krijg je hooguit wat korting op de 5GB bundel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
swv schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Klinkt als Madness weken. En als dat net zo is als de vorige keer dan krijg je hooguit wat korting op de 5GB bundel ;)
Denk het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:
Had daar straks hier ook last van in Oostenrijk, zal dus wel bij T-Mobile gelegen hebben inderdaad. Nu weer prima.
Nouja had het zowel op 2 telefoons net als op m'n datasim. Gelukkig werkte het met alt. DNS servers direct prima

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Ik zag dat t-mobile de antennes al heeft opgehangen in Remmerden. Wat wel heel jammer is dat die ontzettend laag hangt. KPN en Tele2 zit in de top +40m KPN heeft er ook nog wat hangen rond de 30m. Maar de antennes van t-mobile hangen echt heel laag. Met al die bomen daar is dekking gauw verdwenen denk ik 😪 Ik zal volgende week foto van maken. De antennes waten overigens heel groot vergeleken mer de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:10:
Ik zag dat t-mobile de antennes al heeft opgehangen in Remmerden. Wat wel heel jammer is dat die ontzettend laag hangt. KPN en Tele2 zit in de top +40m KPN heeft er ook nog wat hangen rond de 30m. Maar de antennes van t-mobile hangen echt heel laag. Met al die bomen daar is dekking gauw verdwenen denk ik 😪 Ik zal volgende week foto van maken. De antennes waten overigens heel groot vergeleken mer de rest...
Dat zal wel niet anders kunnen, vergeet niet hoeveel (wind) belasting antennes opleveren. Waarschijnlijk is de mast constructief niet sterk genoeg om op hogere hoogte nog antennes te kunnen hangen. Ben wel benieuwd hoe het bereik daar is geworden als de site is geactiveerd. T-Mobile had daar echt slechte dekking.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Dat zal wel niet anders kunnen, vergeet niet hoeveel (wind) belasting antennes opleveren. Waarschijnlijk is de mast constructief niet sterk genoeg om op hogere hoogte nog antennes te kunnen hangen. Ben wel benieuwd hoe het bereik daar is geworden als de site is geactiveerd. T-Mobile had daar echt slechte dekking.
Slechte dekking, terwijl ze wat aantal masten betreft zeker niet onderdoen voor de rest in die omgeving. Daar ligt het niet aan. Redelijkerwijs dan want het kan altijd beter natuurlijk :p

Zo heeft T-Mobile weer een locatie in Elst. Wel een gekke trouwens zo 9m hoog op een Albert Heijn. Kleine antenne's ook
https://goo.gl/maps/jABaEGaMXcr (je moet zelf even streetview zien te activeren). Zal ook wel weinig dekking geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

swv schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Slechte dekking, terwijl ze wat aantal masten betreft zeker niet onderdoen voor de rest in die omgeving. Daar ligt het niet aan. Redelijkerwijs dan want het kan altijd beter natuurlijk :p

Zo heeft T-Mobile weer een locatie in Elst. Wel een gekke trouwens zo 9m hoog op een Albert Heijn. Kleine antenne's ook
https://goo.gl/maps/jABaEGaMXcr (je moet zelf even streetview zien te activeren). Zal ook wel weinig dekking geven ;)
Dat is inderdaad een one-of-a-kind. Stond voorheen een 2G repeater (rondstraler). Die antennes staan behoorlijk naar beneden geforceerd (en kunnen niet zoals andere antennes van afstand lager/hoger ingesteld worden). Daarnaast is voor de 900-band het beste een 2.5mtr antenne te plaatsen. Deze is 4x zo klein, dus ik verwacht inderdaad geen goede dekking hier :)

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

nightshadow999 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Dat is inderdaad een one-of-a-kind. Stond voorheen een 2G repeater (rondstraler). Die antennes staan behoorlijk naar beneden geforceerd (en kunnen niet zoals andere antennes van afstand lager/hoger ingesteld worden). Daarnaast is voor de 900-band het beste een 2.5mtr antenne te plaatsen. Deze is 4x zo klein, dus ik verwacht inderdaad geen goede dekking hier :)
Die locatie in Elst snap ik helemaal niet, er staat net buiten het dorp een mooie vakwerkmast van Vodafone met antennes op 36.2 meter hoogte, daaronder is vast nog wel wat ruimte voor T-Mobile.

Zou Tele2 hier op gaan sharen of gaan ze in de Vodafonemast?

Rare locatie.....

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

nightshadow999 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Wel goed om te vermelden inderdaad dat dat ding 4g900 doet, alsmede 4g1800, 3g900, 3g2100 en 2g1800 :D
Dat is inderdaad de streetview-link die ik had willen plaatsen.
Ware het niet dat de Google Maps app mij niet de gewenste link wilde geven.

Onder de streep gaat het er voornamelijk om dat de woonkernen voorzien zijn van dekking toch? Jammer dat er bij wijze van spreke dan geen tot beperkte dekking is als je de hond uitlaat in het bos. Hopelijk voor de tweakers aldaar dat het zometeen toch weer een beetje beter is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Die locatie in Elst snap ik helemaal niet, er staat net buiten het dorp een mooie vakwerkmast van Vodafone met antennes op 36.2 meter hoogte, daaronder is vast nog wel wat ruimte voor T-Mobile.

Zou Tele2 hier op gaan sharen of gaan ze in de Vodafonemast?

Rare locatie.....
Deze antenne is alleen geschikt voor Tele2 800. Dus ik acht de kans heel klein. Daarnaast weet ik (heb zelf de modernisatie uit laten voeren) dat hier geen combiners geplaatst zijn waar Tele2 op in kan koppelen.

Edit: Ik zie dat Tele2 wél plannen heeft hier mogelijk bij in te haken in de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door nightshadow999 op 19-08-2017 20:45 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
nightshadow999 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:31:
[...]

Deze antenne is alleen geschikt voor Tele2 800. Dus ik acht de kans heel klein. Daarnaast weet ik (heb zelf de modernisatie uit laten voeren) dat hier geen combiners geplaatst zijn waar Tele2 op in kan koppelen.

Edit: Ik zie dat Tele2 wél plannen heeft hier mogelijk bij in te haken in de toekomst.
Volgens mij zitten er nu wel andere antennes op. Meer van die blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Er is weer een 'unlimited madness' maand...maar het is mij nog niet echt duidelijk wat er nu in de aanbieding is. Qua sim-only, de Unlimited optie is nog steeds 35 euro, en 'Go UP' is 25/maand...dat lijkt mij de normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Als ik een duo sim neem, Kan je dan zegmaar de ene deactiveren op aftsand door degene die je wil gebruiken opnieuw aanmeld op het netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
AMD and INTEL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:01:
Als ik een duo sim neem, Kan je dan zegmaar de ene deactiveren op aftsand door degene die je wil gebruiken opnieuw aanmeld op het netwerk?
Dat kan. Echter de ge-deactiveerde SIM kan zichzelf uiteindelijk wel weer activeren doordat deze zich na verloop van tijd wel weer zal willen registreren op het netwerk. De beste methode is om de SIM die niet gebruikt wordt uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Xandrios schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:51:
Er is weer een 'unlimited madness' maand...maar het is mij nog niet echt duidelijk wat er nu in de aanbieding is. Qua sim-only, de Unlimited optie is nog steeds 35 euro, en 'Go UP' is 25/maand...dat lijkt mij de normale prijs?
Het is inmiddels een maand madness, dan wordt het wegens succes een maand verlengt. Dan een maand niet en dan begint het weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
PWA777 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

Dat kan. Echter de ge-deactiveerde SIM kan zichzelf uiteindelijk wel weer activeren doordat deze zich na verloop van tijd wel weer zal willen registreren op het netwerk. De beste methode is om de SIM die niet gebruikt wordt uit te schakelen.
Das lastig... Maar werkt die manier dus wel voor data only? Eentje heb ik namelijk alleen data nodig.

En na hoelang zou die zich proberen opnieuw aan te melden ?

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 21-08-2017 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
AMD and INTEL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:06:
[...]

Das lastig... Maar werkt die manier dus wel voor data only? Eentje heb ik namelijk alleen data nodig.

En na hoelang zou die zich proberen opnieuw aan te melden ?
Het werkt wel; maar de alleen de laatst geregistreerde SIM is actief in het netwerk - er kunnen nooit 2 kaarten tegelijk actief zijn (dat kon wel bij MB-verdeler, maar dat waren 2 unieke simkaarten ipv elkaars kopie zoals bij duo-SIM).

Het netwerk bepaalt om de hoeveel uur de SIM zich even moet melden - zal zo tussen de 3 en 12 uur liggen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
PWA777 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Het werkt wel; maar de alleen de laatst geregistreerde SIM is actief in het netwerk - er kunnen nooit 2 kaarten tegelijk actief zijn (dat kon wel bij MB-verdeler, maar dat waren 2 unieke simkaarten ipv elkaars kopie zoals bij duo-SIM).

Het netwerk bepaalt om de hoeveel uur de SIM zich even moet melden - zal zo tussen de 3 en 12 uur liggen vermoed ik.
Oke dan is het geen probleem, De data only die zet ik dan uit als ik hem niet meer gebruik, Maar als ik hem ga gebruiken dan meld ik hem aan op het netwerk en kan ik hem wel gebruiken hoop ik.
Dan als ik hem niet meer gebruik zet ik hem uit en kan ik de andere volop gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Xandrios schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:51:
Korting is een maniakale korting van € 2 per maand op de 5- en 10 GB bundels. Die kostten € 22 respectievelijk € 27 per maand. Nu zijn ze dus € 20 en € 25 per maand. Gaat T-Mobile de oorlog niet mee winnen.

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 21-08-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vind 't persoonlijk niet echt geweldige deals

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
SMSfreakie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:51:
Vind 't persoonlijk niet echt geweldige deals
15 euro (in een samengroepje) voor 5GB en onbeperkt bellen is toch niet zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:28
jongetje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

15 euro (in een samengroepje) voor 5GB en onbeperkt bellen is toch niet zo slecht?
Dat is bij een contract voor 2 jaar, voor 1 jaar is de prijs 17 euro pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

jongetje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Dat is een scherper aanbod dan prijsvechter Tele2, dus met die korting zeker niet slecht. Een jaar geleden echter sloot ik nog een 20GB SS&SB abo met afbetaald toestel af voor €22,50 per maand. 6GB was uit mijn hoofd €17,50. Daarmee kreeg je toen 50% korting op de adviesprijs. Dat was pas echt madness. Natuurlijk kreeg je toen net als nu buiten de madness weken om standaard al 'korting' en is dat een wassen neus, maar dan nog waren de deals in harde euro's gezien veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:28
swv schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Dat is een scherper aanbod dan prijsvechter Tele2, dus met die korting zeker niet slecht. Een jaar geleden echter sloot ik nog een 20GB SS&SB abo met afbetaald toestel af voor €22,50 per maand. 6GB was uit mijn hoofd €17,50. Daarmee kreeg je toen 50% korting op de adviesprijs. Dat was pas echt madness. Natuurlijk kreeg je toen net als nu buiten de madness weken om standaard al 'korting' en is dat een wassen neus, maar dan nog waren de deals in harde euro's gezien veel beter.
Ik zou sowieso nu geen 2 jarige contracten aangaan, buiten dat de 10 gb met 100 belminuten en maandelijks opzegbaar voor 16 euro is ook een mooie deal van tele2. Ik twijfel nog wat ik neem als verlenging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:07
Afgelopen paar dagen op de camping heerlijk gebruik kunnen maken van de Prepaid Unlimited Vandaag Bundel.

Thuis kom ik wel uit met mijn normale prepaid bundel, maar super handig voor dit soort momenten. Snelheid is gecapt op 15 mbps, niet super snel, maar geen problemen gehad met surfen streamen, netflixen en zo.

Zeker een aanrader voor mensen die tijdelijk Unlimited internet nodig hebben.

Al had ik wel wat problemen met het activeren van de internet bundel, maar volgens de klantenservice zijn ze daarvan al op de hoogte en bezig met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 13:35
Iemand ervaring met de Go Unlimited USA 1.0 variant (dus onbeperkt internet in de USA)? Ik ga over een tijdje namelijk een maand naar de USA en ik heb een Go Up abonnement met de oude 1.0 voorwaarden. Met verbazing las ik hier echter de berichten over Unlimited EU waar T-Mobile je gewoon van het oude abonnement afgooit als je volgens hen iets te veel gebruikt. Ben dus benieuwd in hoeverre dit ook in de USA geldt? Ben niet van plan om elke dag de verbinding leeg te trekken (wil ook wel wat zien van het land ;)), maar ik heb er geen zin in dat ik eenmaal daar met de klantenservice aan de gang moet als ik een paar keer Netflix heb gekeken.

En mag je overigens nou wel of niet tetheren met Unlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Krijg je ook €5 korting op je Go Sim Only als je in een groep zit met alleen maar Basis Sim Only mensen? 2 hebben basis, ik heb straks Go.. ben beetje bang dat ik dan geen recht heb op €5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Welke 4G banden gebruikt T-Mobile nu eigenlijk? Ik kom alleen oude informatie tegen denk ik toen ze alleen nog 1800 (band 3) en 2600 (band 7) gebruikten.

Nu lees ik dat ze ook 2100 (band 1?) gaan inzetten? Weet iemand welke band dat is? Kortom wat zijn de actuele banden van T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiddit
  • Laatst online: 01-09 13:59
Nickname27 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:41:
Iemand ervaring met de Go Unlimited USA 1.0 variant (dus onbeperkt internet in de USA)? Ik ga over een tijdje namelijk een maand naar de USA en ik heb een Go Up abonnement met de oude 1.0 voorwaarden. Met verbazing las ik hier echter de berichten over Unlimited EU waar T-Mobile je gewoon van het oude abonnement afgooit als je volgens hen iets te veel gebruikt. Ben dus benieuwd in hoeverre dit ook in de USA geldt? Ben niet van plan om elke dag de verbinding leeg te trekken (wil ook wel wat zien van het land ;)), maar ik heb er geen zin in dat ik eenmaal daar met de klantenservice aan de gang moet als ik een paar keer Netflix heb gekeken.

En mag je overigens nou wel of niet tetheren met Unlimited?
Ik heb de unlimited eu bundel en gebruik elke 4 weken 2 weken meer als 6-7 GB per dag en tether dat bijna allemaal en heb er nog nooit wat over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
xabre16v schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:18:
Welke 4G banden gebruikt T-Mobile nu eigenlijk?
Band 1 (2100)
Band 3 (1800)
Band 7 (2600, beperkt in gebruik)
Band 8 (900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
henk_dh schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Band 1 (2100)
Band 3 (1800)
Band 7 (2600, beperkt in gebruik)
Band 8 (900)
Band 7 is echt een "evenementen" frequentie. Voor locaties waar ineens korte tijd (een dag ofzo) tienduizenden mensen bij elkaar zijn. Bereik is heel klein maar wel veel bandbreedte/snelheid etc.

Band 8 is tegenovergestelde, ideaal voor grote dekking en binnenshuis. Band 8 (en Band 20 bij de andere providers, 800MHz) is dus best belangrijk voor je telefoon om te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
xabre16v schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:18:
Welke 4G banden gebruikt T-Mobile nu eigenlijk? Ik kom alleen oude informatie tegen denk ik toen ze alleen nog 1800 (band 3) en 2600 (band 7) gebruikten.

Nu lees ik dat ze ook 2100 (band 1?) gaan inzetten? Weet iemand welke band dat is? Kortom wat zijn de actuele banden van T-Mobile?
FDD LTE 2100 (band 1) met 10 MHz bandbreedte wordt al door het hele land ingezet.
Daarnaast heeft T-Mobile ook:
- FDD LTE 1800 (band 3), 20 MHz bandbreedte;
- FDD LTE 900 (band 8 ), 10 MHz bandbreedte;
- FDD LTE 2600 (band 7), 5 MHz bandbreedte;
- TDD LTE 2600 (band 38), 20 MHz bandbreedte;

Band 7 en 38 worden bijna niet gebruikt. Op enkele locaties na. Echter lijkt er wel iets gaan komen waardoor band 38 in gebruik wordt genomen. Het is nu mogelijk om maximaal 300 Mbit/s down- en 50 Mbit/s upload te halen op masten waar T-Mobile band 1, 3 en 8 tot beschikking heeft.

Je kunt zien welke frequenties T-Mobile inzet op welke locaties door hierop te klikken.

Daarnaast kun je meer informatie vinden op 4G masten of de frequenties van alle mediums met het antenneregister. Dit laatste vergt wat meer achtergrondkennis.

[ Voor 7% gewijzigd door leroy98ecker op 23-08-2017 15:16 . Reden: Toevoegen meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jazco2nd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:57:
Krijg je ook €5 korting op je Go Sim Only als je in een groep zit met alleen maar Basis Sim Only mensen? 2 hebben basis, ik heb straks Go.. ben beetje bang dat ik dan geen recht heb op €5..
De leden van de groep met Go krijgen 5 euro korting en bellen onderling gratis.
De leden van de groep met Basis SIM Only krijgen 2,50 korting en bellen onderling gratis.
De leden van de groep met Prepaid bellen onderling gratis.
De leden van de groep met Zakelijk krijgen geen voordeel, maar tellen wel mee als groepslid. Andere groepsleden bellen gratis naar dit nummer.
097-nummers tellen mee als groepslid, krijgen korting maar onderling bellen gaat natuurlijk niet (dit zijn data-only nummers)

Met andere woorden: de korting die je krijgt is alleen afhankelijk van welk abonnement JIJ hebt, wat de anderen hebben is dus NIET relevant voor jou korting.

[ Voor 7% gewijzigd door PWA777 op 23-08-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik las ergens een tijdje terug dat op iPhones geen 2G meer kan worden geforceerd, enkel 3G en 4G. Kan iemand dat bevestigen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:34
Klopt, in voorbereiding op VoLTE.. Carriersettings van Apple laten dat dan niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Weet iemand vanaf wanneer de 4 weken waarin je vriendenkorting kan aanvragen ingaan? Vanaf het moment dat je hebt besteld, of het moment dat je abonnement met nieuwe nummer ingaat (pas over 1,5 maand)?

Ik vraag dit omdat ik en mijn vriendin nu ongeveer tegelijk een t mobile abonnement hebben genomen. Echter kunnen we nog niet my t-mobile activeren (te porteren nummer wordt niet herkend).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
-Edwin- schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:14:
Weet iemand vanaf wanneer de 4 weken waarin je vriendenkorting kan aanvragen ingaan? Vanaf het moment dat je hebt besteld, of het moment dat je abonnement met nieuwe nummer ingaat (pas over 1,5 maand)?

Ik vraag dit omdat ik en mijn vriendin nu ongeveer tegelijk een t mobile abonnement hebben genomen. Echter kunnen we nog niet my t-mobile activeren (te porteren nummer wordt niet herkend).

Dank!
Da's vanaf het moment dat je nieuwe nummer in gaat en vanaf dan vier weken. Heb onlangs hetzelfde gehad en een dame van de T-M klantenservice vertelde me bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Sinds vandaag weer teruggezet naar het Unlimited 1.0 abonnement. De medewerker kon ook niet aangeven waar de limiet ligt maar ik kwam uit de systemen naar voren. Via berekeningen ofzo. Men deed een aanbod voor 5 euro korting en dan permanent de Unlimited 2.0 variant. Maar ik heb vriendelijk bedankt. Lekker....geen limieten meer maar ook weer wel....snapt u het nog? :-)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

wouter1971 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:17:
Sinds vandaag weer teruggezet naar het Unlimited 1.0 abonnement. De medewerker kon ook niet aangeven waar de limiet ligt maar ik kwam uit de systemen naar voren. Via berekeningen ofzo. Men deed een aanbod voor 5 euro korting en dan permanent de Unlimited 2.0 variant. Maar ik heb vriendelijk bedankt. Lekker....geen limieten meer maar ook weer wel....snapt u het nog? :-)
Fijn dat alles weer bij het oude is. Maar de nare bijsmaak blijft natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat ze die berekening niet aanpassen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
swv schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Fijn dat alles weer bij het oude is. Maar de nare bijsmaak blijft natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat ze die berekening niet aanpassen o.i.d.
Precies dat zei ik ook, dat ik me als een fraudeur bestempeld voelde. En verwees naar de sms kortingsacties en het dataverbruik dat T-Mobile zelf stimuleert met reclame uitingen. Ik doe niks raars. 5GB standaard en 5x op de "unlimited bijvullers knop" gedrukt in de EU |:(

Ik laat me dan ook geen limiet opleggen dus zal ik komende vakanties gewoon hetzelfde doen.
Wellicht schrikt het mensen af....maar ik ga alleen zo min mogelijk met wifi werken. Meer data gebruiken....en gemiddelde omhoog brengen zodat hun berekeningen wellicht beïnvloed worden. ;)

• PWA777
wouter1971 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:17:
Prima aanbod - scheelt toch 60 euro per jaar, of 30 voor een half jaar als je er vanaf het begin al bij bent met Unlimited en een jaarcontract hebt. Maar goed - als je die data hard nodig hebt weegt dat misschien niet op tegen elkaar. Jammer dat ze daar niet gewoon in eerste instantie mee zijn gekomen - maar goed het is uiteindelijk opgelost.

Neem toch aan dat ze aflopende contracten op 1.0 niet meer gaan verlengen de toekomst in...

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
PWA777 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 06:59:
[...]

Neem toch aan dat ze aflopende contracten op 1.0 niet meer gaan verlengen de toekomst in...
Wellicht wel. Na de eerste contractsperiode gaat het tarief naar € 50 per maand, terwijl de wholesaletarieven in de komende jaren toch (fors) gaan dalen. Dus de marge op dat abonnement wordt voor T-Mobile gaandeweg beter.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Bij mij bleef het bedrag gewoon laag na afloop contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
Schrudde schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:53:
Bij mij bleef het bedrag gewoon laag na afloop contract.
Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
jasper2603 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Dat is bij een contract voor 2 jaar, voor 1 jaar is de prijs 17 euro pm!
Niet om het een of ander, maar zo speciaal is dat aanbod niet, ook al zou het 15 euro zijn, voor 1 jaar. Zo'n type bundel heb je ook bij Lycamobile, maar dan zonder vermaledijd contract en 7,50 voor de eerste keer.

Dan hebben we nog Vectonemobile. Die maakt er 3 GB van, maar dat kost dan ook maar 7,50. Dus 6 GB en "onbeperkt" bellen voor 15 euro. Weliswaar 3G, maar toch.

En voordat iemand anders er weer mee op de proppen komt: ja, dat kan volgende maand weer afgelopen zijn. Maar dat is de aard van het beestje.

Aan de andere kant zit Lyca sommige van die bundels al sinds eind februari te verlengen en is er in de html source hier en daar sprake van "12 maanden prijsgarantie". Weliswaar uitgecomment, maar toch.

PS het lijkt erop dat onder het Standaard Plan (waar ik nooit gebruik van heb gemaakt) de Lyca 5 GB bundel maar 10 euro kost: 10=20 + 10 extra (sinds januari) maakt 30.

[ Voor 10% gewijzigd door prepaidsmurf op 27-08-2017 13:34 . Reden: nog goedkoper ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik ben wel lopende contractduur overgegaan. Mssn scheelt dat. Maar dan zou de oude datum blijven staan. Maar ik ben niet naar €50 gegaan. Gelukkig, dan had ik wat moeten doen want ik wacht nog op n waardige opvolger van de Note 4, en niet de eerste werk voor de hoofdprijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Weer een T-Mobile goed nieuws bericht, 256-QAM en LTE-TD 2600 MHz gaan grootschalig aan om snelheden tot 450 Mbps mogelijk te maken. De oplettende tweakers hierboven hebben het natuurlijk allang gezien.

https://newsroom.t-mobile...ieuwe-td-lte-technologie/

[ Voor 0% gewijzigd door knakworst op 29-08-2017 08:08 . Reden: MHz --> Mbps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

knakworst schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:59:
Weer een T-Mobile goed nieuws bericht, 256-QAM en LTE-TD 2600 MHz gaan grootschalig aan om snelheden tot 450 MHz mogelijk te maken. De oplettende tweakers hierboven hebben het natuurlijk allang gezien.

https://newsroom.t-mobile...ieuwe-td-lte-technologie/
Ehm 450 Mbps :P Maar bedankt voor het delen van dit nieuws! Als oplettende tweaker lag ik nog lekker te slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Euh ja zat aan die frequenties te denken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

knakworst schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:08:
[...]

Euh ja zat aan die frequenties te denken O-)
Afijn, het komt er dus op neer dat 256 QAM nu actief zou moeten zijn, en 2600 MHz in de loop van 2017 in delen landelijk wordt geactiveerd. Hmmm dan wordt het tijd voor een iPhone 8 waarvan ik aanneem dat de Intel chip 256 QAM gaat ondersteunen evenals 4CA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

swv schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:12:
[...]

Hmmm dan wordt het tijd voor een iPhone 8 waarvan ik aanneem dat de Intel chip 256 QAM gaat ondersteunen evenals 4CA etc.
Kan goedkoper, bijvoorbeeld mijn Xiaomi mi5s ondersteunt 4CA, 256-QAM en alle benodigde frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Ze gaan indrukwekkend snel daar!

Ben benieuwd hoe ze LTE2600 gaan uitrollen op plekken waar nu ook Tele2 op de 2600-ingang op de antenne zit. Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel capaciteit ze op de 2600-band hebben?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

@knakworst
offtopic:
Mompelt iets over graag iOS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij ondersteunen de Samsung S7 en S8 toestellen dit ook allemaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:19:

Ben benieuwd hoe ze LTE2600 gaan uitrollen op plekken waar nu ook Tele2 op de 2600-ingang op de antenne zit. Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel capaciteit ze op de 2600-band hebben?
Tabel van leroy98ecker
FDD LTE 2100 (band 1) met 10 MHz bandbreedte wordt al door het hele land ingezet.
- TDD LTE 2600 (band 38), 20 MHz bandbreedte.

Maar hier zie ik dat het 25 MHz is.
http://www.frequentieland.nl/breedband/multiband.htm

Bijzonder is dus dat het spectrum niet 50/50 up- en download is maar flexibel inzetbaar. Zal dus voornamelijk download zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ik222 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:24:
Klopt volgens mij wel. Het grappige is dat de Qualcomm chip in een deel van de iPhone 7 toestellen (uitgebracht in o.a. VS) wel 256 QAM ondersteunt. Maar doordat de Intel chip dat niet ondersteunt, wordt de Qualcomm chip 'dom' gehouden door Apple zodat deze gelijkwaardig is aan de Intel chip. Ook is het zo dat die Qualcomm chip ontworpen is om hogere snelheden te ondersteunen. Ook dit wordt door Apple gematcht aan de Intel chip.

Dit heeft het internet mij verteld tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
knakworst schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:26:
[...]

Tabel van leroy98ecker
- TDD LTE 2600 (band 38), 20 MHz bandbreedte.

Maar hier zie ik dat het 25 MHz is.
http://www.frequentieland.nl/breedband/multiband.htm

Bijzonder is dus dat het spectrum niet 50/50 up- en download is maar flexibel inzetbaar. Zal dus voornamelijk download zijn.
Het correcte spectrum op 2600 Mhz is 25 Mhz TDD (ongepaard).

Goed om te beseffen is dat het gepaarde spectrum eigenlijk 2x zo groot is, want je hebt een spectrum gedeelte voor de up- en download.
Als we dus spreken over "20 Mhz op 4G1800" is dat in de praktijk 2x een blok van 20 Mhz (20Mhz upload, 20Mhz download). Op LTE-TDD moet die 25Mhz uitgesmeerd worden op de up- en download (maar T-Mobile zal denk ik gewoon 25Mhz download inzetten en de upload lekker via LTE-FDD laten verlopen, dat kan allemaal op toestellen die dit ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777

Ja dit kunnen ze doen dmv een splitter direct achter de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
PWA777 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Het correcte spectrum op 2600 Mhz is 25 Mhz TDD (ongepaard).

Goed om te beseffen is dat het gepaarde spectrum eigenlijk 2x zo groot is, want je hebt een spectrum gedeelte voor de up- en download.
Als we dus spreken over "20 Mhz op 4G1800" is dat in de praktijk 2x een blok van 20 Mhz (20Mhz upload, 20Mhz download). Op LTE-TDD moet die 25Mhz uitgesmeerd worden op de up- en download (maar T-Mobile zal denk ik gewoon 25Mhz download inzetten en de upload lekker via LTE-FDD laten verlopen, dat kan allemaal op toestellen die dit ondersteunen)
Tot nu toe werd er voor TDD-LTE 2600 maar 20 MHz in gebruik genomen. Vandaar dat ik 20 MHz had gezegd. In het antenneregister stond (locatie Gorinchem) 2580 MHz. Band 38 gaat van 2570 - 2620 MHz. :)

Is het niet zo dat telefoons maar blokken van 5, 10, 15 of 20 MHz kunnen aggegreren/ontvangen en niet 25 MHz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

Op verreweg de meeste locaties zal het signaal gecombined worden met de 1800 en/of de 2100-poort. De meeste antennes in het netwerk zijn breedbandig genoeg om beide signalen over één poort uit te zenden. Dit geeft een klein verlies op de bestaande frequenties, maar wordt ruimschoots gecompenseerd met de extra bandbreedte.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
leroy98ecker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Tot nu toe werd er voor TDD-LTE 2600 maar 20 MHz in gebruik genomen. Vandaar dat ik 20 MHz had gezegd. In het antenneregister stond (locatie Gorinchem) 2580 MHz. Band 38 gaat van 2570 - 2620 MHz. :)

Is het niet zo dat telefoons maar blokken van 5, 10, 15 of 20 MHz kunnen aggegreren/ontvangen en niet 25 MHz?
Dat is een ander verhaal.
Band 38 kan in de huidige specs inderdaad gebruikt worden in een blok van 5, 10, 15 of 20 Mhz.

Ze hebben een licentie voor 25 Mhz, dus een deel van de licentie zal ongebruikt blijven liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Dat is een ander verhaal.
Band 38 kan in de huidige specs inderdaad gebruikt worden in een blok van 5, 10, 15 of 20 Mhz.

Ze hebben een licentie voor 25 Mhz, dus een deel van de licentie zal ongebruikt blijven liggen.
Intra-band carrier aggregation zou toch ook mogelijk moeten zijn, naast inter-band zoals we nu gewend zijn? Ik ken de methode hierachter niet, maar ik kan wel plaatjes lezen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.radio-electronics.com/images/lte-carrier-aggregation-03.gif

Bron: http://www.radio-electron...r-channel-aggregation.php

[ Voor 11% gewijzigd door swv op 29-08-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Heel goed nieuws!

Jammer dat de MiFi en mobile routers zo achterblijven..
In tegenstelling tot de moderne telefoons zijn ze bijna allemaal blijven steken bij 2CA 300Mbps/50Mbps snelheid.

Uiteraard is er de Netgear Nighthawk M1 MR1100, echter wordt die vooralsnog niet buiten Australië geleverd en is gelockt op Telstra simkaarten. Daarbij ondersteunt hij de 800MHz band niet die we in Europa heel gewoon zijn. En Telstra heeft de LAN-poort laten blokkeren in de firmware. Spijtige zet.
Een Europees / internationaal model van deze router, zonder genoemde beperkingen, zou súper zijn!
Niet in de laatste plaats ook als optie voor T-Mobile's eigen 4G-voor-thuis propositie.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wat ik mij nog even afvraag hè: Ondersteunt het netwerk vanaf vandaag nou 450 Mbps op basis van die 256 QAM modulatie? Gezien het persbericht is het antwoord ja, dus zorgt de uitbreiding met 4g2600 er nou voor dat de snelheid van het netwerk verder wordt opgevoerd naar bijvoorbeeld 600 Mbps? Ik mis namelijk nog wat achtergrondinfo in deze.

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 29-08-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb een vraagje over de juistheid van de kaart van 4gmasten. Bij mij zit meerdere masten dichtbij in Groningen, waarbij er 3 frequenties te zien zijn, maar op andere mappen weer 2 frequenties.

Als ik naar de algemene kaart ga van t-mobile per 04-07-2017 dan zie ik bij de masten: 900-1800-2100, maar betekent dit dan ook dat het 3ca is ipv 2ca?

Want als ik de 4g+ kaart van T-mobile open dan geeft die 2ca aan, ook op de andere locaties met 2 frequenties in Groningen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens de Telegraaf hebben klanten de afgelopen weken al op 250 locaties een hogere downloadsnelheid kunnen ervaren [door 4g2600?] http://www.telegraaf.nl/d...__sneller_internet__.html

Ik kijk in ieder geval uit naar de harde cijfers in het Antenneregister en op 4gmasten.nl. Ik zie nu toevallig dat er weer een update is geweest in het Antenneregister betreffende T-Mobile (en ongetwijfeld andere providers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
swv schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:50:
Volgens de Telegraaf hebben klanten de afgelopen weken al op 250 locaties een hogere downloadsnelheid kunnen ervaren [door 4g2600?] http://www.telegraaf.nl/d...__sneller_internet__.html

Ik kijk in ieder geval uit naar de harde cijfers in het Antenneregister en op 4gmasten.nl. Ik zie nu toevallig dat er weer een update is geweest in het Antenneregister betreffende T-Mobile (en ongetwijfeld andere providers).
Inderdaad, er is een update. Ik heb even voor de gein in Amsterdam rondgekeken op Antenneregister, maar er zijn inderdaad aardig wat locaties geüpgraded. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/4em5ildux/Schermafbeelding_2017-08-29_om_19.22.41.png

[ Voor 12% gewijzigd door leroy98ecker op 29-08-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Tmobile is lekker bezig. Is er ergens een overzicht van de toestellen die hier mee uit de voeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Willy84 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:30:
Tmobile is lekker bezig. Is er ergens een overzicht van de toestellen die hier mee uit de voeten kunnen?
Alsjeblieft: http://www.gsmarena.com/results.php3?s4Gs=1,3,8,38 :)
Als je op een toestel klikt, dan zie je als je het kopje 'network' uitklapt 'Speed' staan.
Daar wordt aangegeven tot hoeveel banden je kunt aggregeren. Zo kan er 'LTE-A (4CA)' staan.
Dan kun je die vier banden (bijna altijd) combineren.

[ Voor 29% gewijzigd door leroy98ecker op 29-08-2017 19:52 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
leroy98ecker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Inderdaad, er is een update. Ik heb even voor de gein in Amsterdam rondgekeken op Antenneregister, maar er zijn inderdaad aardig wat locaties geüpgraded. Voorbeeld:
[afbeelding]
Ook in Rotterdam is 4CA en TDD-LTE op grote schaal geactiveerd. Boem boem! Zet de concurrentie nog verder achterop; bij eerstvolgende 4Gmasten update T-Mobile met meer 4CA masten dan Vodafone op 2CA??? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
PWA777 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Ook in Rotterdam is 4CA en TDD-LTE op grote schaal geactiveerd. Boem boem! Zet de concurrentie nog verder achterop; bij eerstvolgende 4Gmasten update T-Mobile met meer 4CA masten dan Vodafone op 2CA??? :w
Hopenlijk snel in limburg! Verheug me erop :)

Hoe is het tot nu toe bevallen? Merk je verschil of en is de ping lager?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
AMD and INTEL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:23:
[...]

Hopenlijk snel in limburg! Verheug me erop :)

Hoe is het tot nu toe bevallen? Merk je verschil of en is de ping lager?
Heb liever betere dekking op sommige plekken, dan nog hogere snelheid. Maar goed. Ben benieuwd naar de ervaringen. De update komt zsm wanneer m'n collega terug is van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
ik222 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:24:
en waar kun je dat nu echt vinden (of zien in een service menu?)

Als in het service menu kijk zie ik daar niet echt de QAM staan.

ook als ik hier kijk:

http://www.3gpp.org/keywords-acronyms/1612-ue-category

Dat is Cat.9 niet echt gespecificieerd voor QAM256 zo ver ik dat kan lezen, dat lijkt echt pas van af Cat.11/12 te gelden (en die kunnen dan ook echt 4 banden)

Sowieso kan de S7(edge) niet over 4 banden heen het is een 3CA telefoon, maar 3CA + 256QAM is dus wel een combinatie die bestaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

Incognitum schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Heb liever betere dekking op sommige plekken, dan nog hogere snelheid. Maar goed. Ben benieuwd naar de ervaringen. De update komt zsm wanneer m'n collega terug is van vakantie.
Dat ben ik wel met je eens, maar ik vind ook dat netwerkuitbreiding en netwerkinnovatie twee verschillende dingen zijn welke elkaar niet in de weg hoeven te zitten. Alle Nederlandse netwerken zijn inmiddels van een dusdanig hoog niveau, dat providers zich toch van elkaar moeten onderscheiden met andere producten. KPN heeft van oudsher een goede en bekende naam. Met andere woorden een goed dekkend netwerk en een goed bereikbare (klanten)service waar een premium prijs tegenover staat. Vodafone hobbelt achter KPN aan en heeft niks unieks, hoewel de samenwerking met Ziggo wel geinig is. Maar dat is qua product gelijk aan KPN Compleet. T-Mobile focust op een goede prijs/kwaliteit verhouding met innovatieve abonnementen en netwerken, en Tele2 is de prijsvechter. Iedere consument moet voor zichzelf uitmaken wat doorslaggevend kan zijn. Ik ben tevreden met hoe T-Mobile het doet. Laat ze maar voorop lopen in plaats van achter de feiten aan lopen. Het lijkt mij makkelijker om een goede start te maken en daarna gas terug te nemen vooruitlopend op de concurrentie, dan op een later moment een inhaalrace te moeten doen. Of ben je het 3g drama van jaren terug alweer vergeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
In Amersfoort zijn ook vier masten geactiveerd rond om het centrum.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0jjzrufhxoa5f.00.00.png

4CA kan ook op een enkele paneel geactiveerd worden. Kijk maar eens.

Daarnaast worden sommige masten (voorbeeld) met 4CA gedeeld met Tele2, dus lijkt dit geen belemmering te geven. Dus het lijkt dat 2600 MHz van Tele2 en 2600 MHz van T-Mobile gedeeld worden op een antenne.

Misschien binnenkort even testen daar. :)

[ Voor 36% gewijzigd door leroy98ecker op 30-08-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

leroy98ecker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:49:
In Amersfoort zijn ook vier masten geactiveerd rond om het centrum.
[afbeelding]

4CA kan ook op een enkele paneel geactiveerd worden. Kijk maar eens.

Daarnaast worden sommige masten (voorbeeld) met 4CA gedeeld met Tele2, dus lijkt dit geen belemmering te geven. Dus het lijkt dat 2600 MHz van Tele2 en 2600 MHz van T-Mobile gedeeld worden op een antenne.

Misschien binnenkort even testen daar. :)
Op meer dan 95% van de locaties is LTE2600 mogelijk. De poorten worden niet gedeeld met Tele2 zoals wel bij bepaalde antennetypes gebeurde op de 800Mhz (Tele2) en 900Mhz (T-Mobile). De poorten worden namelijk gedeeld met de eigen bestaande 1800Mhz of 2100Mhz. Slechts in enkele gevallen zal LTE2600 een eigen dedicated poort krijgen.

C2000-masten en regio Schiphol zullen voorlopig nog niet geactiveerd worden.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Waar is nu grofweg 4CA uitgerold? Is het in een bepaald gedeelte van het land ook hebben ze een aantal grote steden erbij gepakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Jassy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:23:
Waar is nu grofweg 4CA uitgerold? Is het in een bepaald gedeelte van het land ook hebben ze een aantal grote steden erbij gepakt?
Amsterdam en Rotterdam op relatief grote schaal, daarnaast her en der een paar masten in andere steden - zo'n 250 in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
PWA777 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Ja dit kunnen ze doen dmv een splitter direct achter de antenne.
Een duplexer bedoel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Combiner eigenlijk

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

Ik dacht altijd dat het hetzelfde was, maar moet je tóch gelijk geven. :)
The diplexer is a different device than a passive combiner or splitter. The ports of a diplexer are frequency selective; the ports of a combiner are not. There is also a power "loss" difference - a combiner takes all the power delivered to the S port and equally divides it between the A and B ports. A diplexer does not.

Nightshadow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Weet iemand hoe je kan zien of je qam 256 al ontvangt?
( s8+ )

En vandaag weer een heerlijke snelheid gehaald.
http://imgur.com/a/3Ut0x
http://imgur.com/a/Gr1Wj

Ben benieuwd wat 4ca gaat brengen!

[ Voor 53% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-09-2017 19:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gijsj16
Hierbij de nieuwe locatie in Remmerden (Rhenen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UaepbG1QRxo5IugH8vMaQ0qN/full.jpg

Mast op een afstandje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NiPENjDPiapxAhxyotRbwRn6/full.jpg
Hier valt ook op dat de antennes van T-mobile erg groot zijn vergeleken met de KPN en Tele2

Mast T-mobile Elst (UT)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vxVYJF10tQaJoAjX9P8h2m3N/full.jpg.
Kabels zijn hier erg slecht en lelijk wegwerkt

Dit is de andere mast in Elst (UT)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SxYn3Kdo7N1cNOHBLfUkAFnR/full.jpg
Hierin zit ook KPN in maar staat nog niet op de kaart.
Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes