Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Klopt.. GPS, DAB+, Fm komt er ook slecht door.. Helaas maar is niet anders.. En bij de motorwagen of de bakovergang bij een 2/8 stel is het wat beter..PWA777 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:01:
[...]
Dit komt door de zonwerende coating op de ramen van dat type trein; die blokkeert ook alle GSM signalen. Dit geldt voor alle providers. Enige oplossing is als ze een repeater in die trein gaan bouwen bij Arriva of dat je in een rubberen koppel gedeelte gaat staan (dit laat de signalen door)
404 Signature not found
Ik kom daar uit op 18 euro voor 5GB met 120 minuten in EU. Zie ik iets over het hoofd?alwaysleft schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:51:
Gratis tip, via United Consumers krijg je nog eens 10% extra korting per maand bij de 5GB bundel.
Dus voor 13 euro per maand 5GB mobiel internet NL+EU plus onbeperkt bellen, plus 120 minuten EU![]()
Wel nog even in een groep terecht komen. https://www.unitedconsumers.com/gsm/kies-abonnement.asp
Voor de lagere bundels een koopje
Unlimited NL internet plus bellen en 10GB EU internet voor 26,50 bij UC.
Klopt. Maar je kunt gewoon in een groep terecht komen, en dan is het 13 euro maar per maand. Tmobile samen heet dat uit mijn hoofd.br men schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:06:
[...]
Ik kom daar uit op 18 euro voor 5GB met 120 minuten in EU. Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 27-05-2017 19:24 ]
DAB+ komt overal slecht door. Echt spijt van dat ik dat als addon op m'n auto heb gekozen. Want als de ontvangst niet goed is heb je gelijk lelijke vervorming ipv een beetje zacht gekraak, echt enorm storend!SMSfreakie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:48:
[...]
Klopt.. GPS, DAB+, Fm komt er ook slecht door.. Helaas maar is niet anders.. En bij de motorwagen of de bakovergang bij een 2/8 stel is het wat beter..

Maar goed, da's offtopic deels
Dat is bij KPN op die route ook zo. Ik had eigenlijk alleen tussen Buitenpost en De Westereen EDGE en bij Grijpskerk op het station even geen dekking. Voor de rest had ik eigenlijk alleen 3G wat matig werkte.Nickname27 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:34:
Voor degenen die vaak in de trein tussen Groningen en Leeuwarden zitten: blijf weg van T-Mobile. Moest vandaag toevallig die trein hebben en wat was de ontvangst bar en bar slecht zeg. Zelfs complete stukken "geen service" gehad, verder zeer vaak terugval op Edge. Nu is die route natuurlijk ook dwars door the middle of nowhere, maar viel me toch erg tegen.
In de motorruimte is er wel bereik, maar dat is niet zo plezierig als die dieselmotor op toeren is
Middle of nowhere... ik woon er wel ja
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 28-05-2017 09:26 ]
Dankjewel! Gisteren het contact voor de 5GB variant getekend. Ik zit nu nog bij KPN, die hadden gebeld voor een "verlengingsdeal" waarbij ik €6 meer zou gaan betalen. Nu zit ik €7 goedkoper.alwaysleft schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:51:
Gratis tip, via United Consumers krijg je nog eens 10% extra korting per maand bij de 5GB bundel.
Dus voor 13 euro per maand 5GB mobiel internet NL+EU plus onbeperkt bellen, plus 120 minuten EU![]()
Wel nog even in een groep terecht komen. https://www.unitedconsumers.com/gsm/kies-abonnement.asp
Voor de lagere bundels een koopje
Unlimited NL internet plus bellen en 10GB EU internet voor 26,50 bij UC.
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
Erg goede deal inderdaad, 13 euro voor dit abonnement is een koopjewimpien schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:06:
[...]
Dankjewel! Gisteren het contact voor de 5GB variant getekend. Ik zit nu nog bij KPN, die hadden gebeld voor een "verlengingsdeal" waarbij ik €6 meer zou gaan betalen. Nu zit ik €7 goedkoper.
het komt bij mij thuis beter door dan in die treinstellenSorcerer8472 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:40:
[...]
DAB+ komt overal slecht door. Echt spijt van dat ik dat als addon op m'n auto heb gekozen. Want als de ontvangst niet goed is heb je gelijk lelijke vervorming ipv een beetje zacht gekraak, echt enorm storend!
Maar goed, da's offtopic deels
404 Signature not found
en offtopic: wat een genot die tunnel vergeleken met de oude situatie!
zouden ze onder Eindhoven ook moeten doen zodat je er daar niet meer omheen hoeft.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Voor Eindhoven zou je tussen knooppunt Ekkerswijer en knooppunt Leenderheinde een tunnel van 11km lengte moeten maken (dat gaat in de miljarden lopen), terwijl de huidige route 16km lang is. Bij een snelheid van 100 km/h levert die 5 km een tijdswinst van slechts 3 minuten op. Dat is niet de moeite waard...
On-topic:
De A2 tunnel in Maastricht is door alle providers van dekking voorzien (installatie aangelegd door Vodafone waar de andere 3 providers op inhaken).
In de oudere plannenzou de A2 vanuit Rosmalen via een nieuw trace oost langs Eindhoven zijn gegaan. Maar men heeft in de jaren 90 toch maar het huidig trace langs Boxtel omgebouwd.
Jammer voor de GSM dekking want nu is Olland een dorp waar geen enkele provider fatsoenlijk werkt.
T-Mobile heeft zojuist een FAQ online gezet met alle info voor huidige abonnementen, hoe de EU regulering per 13 juni gaat gelden.
Zie: https://forum.t-mobile.nl...vanaf-13-juni-2017-279515
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Mooi. Als Stel Samen & Stel Bij abonnee, mag ik meer MB verbruiken in de EU dan de Unlimited users. Blij dat ik toch nog niet overgestapt ben.carnager schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:41:
T-MOBILE IN DE EU PER 13 JUNI
T-Mobile heeft zojuist een FAQ online gezet met alle info voor huidige abonnementen, hoe de EU regulering per 13 juni gaat gelden.
Zie: https://forum.t-mobile.nl...vanaf-13-juni-2017-279515
• iPlan’08 > je mag maandelijks 10GB internetten in de EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen
• Go 1.0 Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 60 dagen onbeperkt internetten, daarna 10 GB
• Go 2.0 Unlimited NL + 10 GB EU(afgesloten vanaf 01/05) > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 10 GB per maand, daarna kun je MB-aanvullers kopen
• Stel Samen & Stel Bij/ Oneindig Online > je mag maandelijks 20 GB internetten in zone EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Incognitum op 29-05-2017 12:59 ]
[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 29-05-2017 16:03 ]
Verwijderd
PM me even super bedankt alvast
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 16:58 ]
Alleen KPN, Vodafone en Tele2 noemen Zwitserland als "in de bundel". Bij Vodafone zit ook Turkije nog erin. Bij Tele2 is het lekker vaag met een starttarief nu ineens overal trouwensucsdcom schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:02:
Ik kom het meest in Zwitserland als ik binnen Europa moet reizen. Als ik het goed zie, dan verdwijnt Zwitserland nu toch ook uit de oude abonnementen als land waar je tegen het europa tarief je bundel kon gebruiken, of zie ik iets over het hoofd?
Tot en met 16 juni start de teller met 10.000 klanten elke dag opnieuw.Erulezz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:01:
SMS "unlimited" naar 2244 en krijg 48 uur unlimited data! Zie de Facebook pagina van TMobile NLDe eerste 10.000 mensen die smsen krijgen deze bundel.
Volgens de dekkingskaart zijn de volgende plaatsen al geüpdatet:HcBlids schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 06:48:
[...]
T-Mobile geen 4G 21 of 26
Schiermonnikoog is 4G1800 geactiveerd
Dodewaard is 4G1800, 2100 geactiveerd
Vrouwenpolder is omgebouwd 4G900, 1800, 2100 geactiveerd
Voorthuizen pas omgebouwd binnenkort 4G
Geffen binnenkort 4G
Hoofddorp 2G1800 only 4G geen idee
Eindhoven 2G1800 only 4G geen idee
Arnhem 3G2100 only 4G geen idee
Blaricum 1261GD 2G1800 only mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile
Sellingen 9551TG 2G1800, 3G900, 2100 mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile
Nieuwe Locaties
Het viel me op dat er een nieuwe mast staat op 8161PZ
Er is een straalverbinding op 37 m sinds 1-5-2017
Vandaag 4G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
Over 3 maanden 4G Binnen en buiten zeer goed bereik
Goed nieuws! Op jouw locatie verwachten we binnen 3 maanden een betere dekking.
Sinds gisteren is de dekking verbeterd bij spoorlijn Amsterdam, Amersfoort, tussen Hilversum, Baarn
(Mogelijk geheel nieuwe locatie of Bij Kpn, Vodafone Locatie)
Dekking verbeterd
Kaag (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Oostwold Gem Leek (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Blijham (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw-Weerdinge (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw Balinge (Bij Tele2 Locatie) T-Mobile aanwezig
Dronten (Mogelijk geheel nieuwe locatie)
Veen (Mogelijk bij Kpn Locatie)
Vrouwenpolder (Mogelijk de Locatie waar niemand nog 4G heeft)
Niet verbeterd
Remmerden staat ook niet meer bij Over 3 maanden
Over 3 maanden
Krewerd
Appingedam
Delfzijl
Ten Boer
Buitenpost
Mantgum
Hoogeveen
Ruinerwold
Alkmaar
Uitgeest
IJmuiden
Epe (geheel nieuwe locatie mast staat eral) Zal de dekking in het buiten gebied van Epe en de Dellen sterk verbeteren
Ruigenhoek
Schiphol-Rijk
Hoevelaken
Hollandsche Rading
Molenpolder
Moerkapelle
Doorn
Stellendam
Mook
Cuijk
Beers
Drongelen
Kaatsheuvel
Middelrode
Vorstenbosch
Oirschot
Ospeldijk
Nederweert-Eind
Reuver
Maastricht
Landgraaf
Heb het idee dat T-Mobile problemen heeft met het updaten van het antenneregister aan gezien ze bijna 2 maanden achter lopen
Ten Boer
Ruigenhoek
Molenpolder
Drongelen
Middelrode
Maastricht
Over 3 maanden:
------------------
Nieuw:
------------------
Boxtel
Baarle-Nassau
Nuland
Arcen
Wolfheze
Haelen
Panningen
Burgh-Haamstede
Haaksbergen
------------------
Krewerd
Appingedam
Delfzijl
Buitenpost
Mantgum
Hoogeveen
Ruinerwold
Alkmaar
Uitgeest
IJmuiden
Epe (geheel nieuwe locatie mast staat eral) Zal de dekking in het buiten gebied van Epe en de Dellen sterk verbeteren
Schiphol-Rijk
Hoevelaken
Hollandsche Rading
Moerkapelle
Doorn
Stellendam
Mook
Cuijk
Beers
Kaatsheuvel
Vorstenbosch
Oirschot
Ospeldijk
Nederweert-Eind
Reuver
Landgraaf
Verwijderd
Een piloot die ik ken vertelde me een jaar of 2 terug dat T-Mobile specifiek voor piloten inderdaad een aanbieding had om hun privé databundel heel voordelig in de EU te gebruiken, maar ik weet de details helaas niet. De omstandigheden qua datagebruik en cap op de roamingkosten was twee jaar geleden natuurlijk ook alweer anders dan deze nu.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:25:
Vraag me af of KLM een speciale deal heeft voor het buitenland met T-Mobile trouwens! Lijkt me ook wel relevant voor KLM.
Ik weet nog wel dat ik een jaar of drie geleden de Meldkamer Schiphol privé moest bellen vanwege een incident in de Schipholtunnel, en het bereik toen bij T-Mobile zo beroerd was dat mijn gesprek totaal niet doorkwam. Bij aflopen van mijn contract zit ik sindsdien altijd op een KPN-netwerk, al moet ik zeggen dat in de kelders, gangen en kerkers (
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 21:46 ]
En elk nummer kan maar 1x deelnemen? Of eens per 48uur?PWA777 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:06:
[...]
Tot en met 16 juni start de teller met 10.000 klanten elke dag opnieuw.
Haha zou mooi zijn, nee slechts 1x per nummer. Je krijgt overigens een bundel van 256Gb die geldig is voor 48 uur als je deelneemt aan deze Unlimited actie.Ramon 73 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:32:
[...]
En elk nummer kan maar 1x deelnemen? Of eens per 48uur?
[ Voor 9% gewijzigd door PWA777 op 29-05-2017 21:07 ]
Mooi voor het nieuwe weekendPWA777 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:05:
[...]
Haha zou mooi zijn, nee slechts 1x per nummer. Je krijgt overigens een bundel van 256Gb die geldig is voor 48 uur als je deelneemt aan deze Unlimited actie.
hoelaat resetten ze de teller ?
404 Signature not found
Oké, dan moet ik even wachten tot woensdag. Dan sta ik op een beurs en is extra data wel handig.PWA777 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:05:
[...]
Haha zou mooi zijn, nee slechts 1x per nummer. Je krijgt overigens een bundel van 256Gb die geldig is voor 48 uur als je deelneemt aan deze Unlimited actie.
Direct na het versturen van de unlimited sms (als je binnen het quota van 10,000 van die dag valt) krijg je een bevestiging. Op dat moment gaat de bundel van 265Gb in die binnen 48 uur gebruikt moet worden (opgemaakt mag ook maar dan moet je wel heel veel gas gevenSMSfreakie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:50:
[...]
Mooi voor het nieuwe weekend![]()
hoelaat resetten ze de teller ?

Een iPad kan ook geen SMS versturen (alleen via een gekoppelde iPhone, maar dat maakt gebruik van de SIM in je iPhone). Door je iPad SIM in een mobiele telefoon te stoppen kun je Unlimited activeren, en dan de SIM weer in de iPad stoppen.Willy84 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:41:
Helaas lukt het me niet om met een iPad een sms te sturen.
ik bedoelde waneer de "dag" teller van 10K gereset wordt :-P logischerwijs zou het om 0:00 zijnPWA777 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:20:
[...]
Direct na het versturen van de unlimited sms (als je binnen het quota van 10,000 van die dag valt) krijg je een bevestiging. Op dat moment gaat de bundel van 265Gb in die binnen 48 uur gebruikt moet worden (opgemaakt mag ook maar dan moet je wel heel veel gas geven)
404 Signature not found
Yes sorry om 00h00 idd; maar dan gaat je 48 uur ook direct lopen...SMSfreakie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:22:
[...]
ik bedoelde waneer de "dag" teller van 10K gereset wordt :-P logischerwijs zou het om 0:00 zijn
Prima.. van het weekend mooi even gebruikenPWA777 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:23:
[...]
Yes sorry om 00h00 idd; maar dan gaat je 48 uur ook direct lopen...
gaan we lekker 48u Ziggo inruilen voor Tmo
404 Signature not found
Interessant! Zijn dit allemaal plaatsen waar nog locaties opgebouwd zijn? Bv de laatste "paar" hoogspanningsmasten? Of zijn er in deze nieuwe plaatsen allemaal uitbreidingslocaties bijgekomen?leroy98ecker schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:16:
[...]
Volgens de dekkingskaart zijn de volgende plaatsen al geüpdatet:
Ten Boer
Ruigenhoek
Molenpolder
Drongelen
Middelrode
Maastricht
Over 3 maanden:
------------------
Nieuw:
------------------
Boxtel
Baarle-Nassau
Nuland
Arcen
Wolfheze
Haelen
Panningen
Burgh-Haamstede
Haaksbergen
------------------
Krewerd
Appingedam
Delfzijl
Buitenpost
Mantgum
Hoogeveen
Ruinerwold
Alkmaar
Uitgeest
IJmuiden
Schiphol-Rijk
Hoevelaken
Hollandsche Rading
Moerkapelle
Doorn
Stellendam
Mook
Cuijk
Beers
Kaatsheuvel
Vorstenbosch
Oirschot
Ospeldijk
Nederweert-Eind
Reuver
Landgraaf
Met de bestaande locaties zullen ze toch wel ver klaar zijn lijkt het en dan ben ik benieuwd waar er nog locaties bij zullen komen.
Heb je misschien enig idee over Meerssen? Of Mechelen/Epen?
Nightshadow
Helpdesk lost dat netjes op door aan te vullen maar weet ook niet echt hoe of wat.
Weet niet of t nu nog speelt, zit nu op unlimited.
Daar zit ook een ding in. Als je heel snel data gebruikt omdat ik vreemde route rijdt met rootmetrics en je gebruikt je ?tweede of latere GB aanvuller vrij vlot, bijv in een kwartier op is op dan duurt het soms wel een kwartier voor hij wil bijladen. Hij zegt dan " u MBs zijn bijgevuld het kan even duren" terwijl ze al op zijn. App opnieiw opstarten of de link uit de sms gebruiken werkt dan ook niet. Heel irritant.
Als het een fair use policy is mogen ze dat ook wel kenbaar maken dan kan ik tenminste kiezen wat ik de belangrijkste dingen vind. Kunnen ze ook wel eens kijken naar de momenten, want dat soort dingen doe ik met name op een zondagmorgen op een lege weg na een week slechts enkele honderden MBs te hebben verstookt per dag.
Denk eerder dat het een foutje is.
[ Voor 3% gewijzigd door Schrudde op 29-05-2017 23:54 ]
Er staat daar niks. Een dorp zuidwaarts Bij Maartensdijk staat een hoogspanningsmast die nu 1800/2100 doet. Gezien t verzorgingsgebied wat groot is met autos en treinen en bossen is 900 daar zeker gewenst.
Net boven Hollandse Rading al op grond van de gemeente Hilversum staat bij de voormalige verzorgingsplaats de Bosberg een klein buismastje. Die is omgebouwd met alle banden maar zeker voor verbetering vatbaar. Op de snelweg doet hij t leuk maar hij staat tegen de flank van een heuvel vol hoog bos. Oostwaarts de bossen in heb je na paar honderd meter alleen maar 3g.
Rond Lage Vuursche zitten diverse gaten. Het mastje van de Hoge Vuursche staat voor een meter of 50 in t antenneregister maar lijkt ook nauwelijks boven de bomen uit te steken zuidwaarts. Grote gebieden.met enkel 3g of traag 4G zijn t gevolg. Download soms nog enkele mbs maat upload 0 tot paar 100 kbs.
Bij de recreatiekuil de Drakenburg is er zelfs een stuk waar je niets kan, terwijl er net een hippe tent gebouwd is.
Dat.mastje bij de Bosberg zou best wel een meter of 20 hoger mogen zijn.
Alle providers hebben in die omgeving overigens op verschillende plekken gaten.
In het Vodafonetopic is een nieuw mastje gespoy geweest in Hollandse Rading. Zou geen kwaad kunnen.
Nee, hier zitten ook compleet nieuwe locaties tussen!Dave1988 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Interessant! Zijn dit allemaal plaatsen waar nog locaties opgebouwd zijn? Bv de laatste "paar" hoogspanningsmasten? Of zijn er in deze nieuwe plaatsen allemaal uitbreidingslocaties bijgekomen?
Met de bestaande locaties zullen ze toch wel ver klaar zijn lijkt het en dan ben ik benieuwd waar er nog locaties bij zullen komen.
Heb je misschien enig idee over Meerssen? Of Mechelen/Epen?
Dit wordt gewoon op de dekkingskaart aangegeven. Je selecteert alleen "4G en 4G+", dan kun je wanneer je op "Over 3 maanden" drukt, zien wat er bij gebouwd wordt.
De vraag is of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.leroy98ecker schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:27:
[...]
Nee, hier zitten ook compleet nieuwe locaties tussen!![]()
Dit wordt gewoon op de dekkingskaart aangegeven. Je selecteert alleen "4G en 4G+", dan kun je wanneer je op "Over 3 maanden" drukt, zien wat er bij gebouwd wordt.
Buurtschap Buurse (nabij Haaksbergen) heeft al meerdere keren gekleurd gestaan bij 'over 3 maanden' en daar is nog niets verschenen. On a side note: zal er ooit nog 4G bereik in Kesteren komen met T-Mobile?
Was een fata morgana waarschijnlijkSchrudde schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:15:
In het Vodafonetopic is een nieuw mastje gespoy geweest in Hollandse Rading. Zou geen kwaad kunnen.
Thv Maartensdijk heeft Vodafone een zwakke plek: alleen 2G/3G, in de trein naar Hilversum val je terug op GPRS. Rondom deze locatie stond ergens begin 2016 al een keer beweging in de 4G+-planning op de Vodafone netwerkkaart, maar dat lijkt telkens uitgesteld te worden. Inmiddels staat-ie op januari 2018 in de planning zie ik, wordt een locatie zonder 4G+ (eerst zonder, toen weer met, nu weer zonder)
T-Mobile zal daar in de trein waarschijnlijk ook zwak worden op dezelfde plek als waar dat met Vodafone gebeurt (terugvallen op 3G900 wellicht?)
KPN heeft het daar beter geregeld zowel in Maartensdijk als een stukje ten noorden ervan direct langs het spoor...
[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-05-2017 10:39 ]
Zit vandaag op een locatie te werken met studiegenoten waar de wifi amper aanwezig is, bijna onwerkbaar. Nu heerlijk met 3 man tetheren en perfect kunnen werken
Als je kijkt op de T-Mobile dekkingskaart, en dan de "Over 3 maanden" view aanzet, dan zie je dat ze daar gaan werken aan de dekking.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:31:
[...]
Thv Maartensdijk heeft Vodafone een zwakke plek: alleen 2G/3G, in de trein naar Hilversum val je terug op GPRS. Rondom deze locatie stond ergens begin 2016 al een keer beweging in de 4G+-planning op de Vodafone netwerkkaart, maar dat lijkt telkens uitgesteld te worden. Inmiddels staat-ie op januari 2018 in de planning zie ik, wordt een locatie zonder 4G+ (eerst zonder, toen weer met, nu weer zonder)
T-Mobile zal daar in de trein waarschijnlijk ook zwak worden op dezelfde plek als waar dat met Vodafone gebeurt (terugvallen op 3G900 wellicht?)
KPN heeft het daar beter geregeld zowel in Maartensdijk als een stukje ten noorden ervan direct langs het spoor...
Het bereik is inderdaad al heel lang slecht daar, en KPN doet het ook niet al te best daar (alhoewel ze het wel beter doen dan T-Mobile en Vodafone).

Je kan goed blijven internetten, al blijft de pagina op station Hollandse Rading wel eens hangen, is het bij zwembad Groenekan ook wel eens even traag.
Op de snelweg is de dekking prima en op d eprovinciale weg behoorlijk.
Als ik zo het kaartje zie dan denk ik dat het het ombouwen van de electricitietsmastantenne is bij Maartensdijk. Die doet nu alleen 1800/2100. Bijschakelen 2100 hielp al ontzettend, vaak had je in trein 3g2100 omdat 4g1800 vol zat. Nu is er ook 4g2100.
Als die hoge mast 3G900 en 4g900 gaat doen gaat dat echt stevig helpen.
Ook komt er nog een keer een mastje bij in Bilthoven Noord. Mogelijk haalt die wat verkeer van omliggende masten af.

alleen welke mast(en) is onbekend
lokatie: 8501
404 Signature not found
[ Voor 98% gewijzigd door BPP op 01-06-2017 07:33 ]
Zowel op 2/3/4g komt het niet boven een halve mbit uit?

Aan de dekking lijkt 't me niet te liggen?
[ Voor 41% gewijzigd door SMSfreakie op 01-06-2017 14:45 ]
404 Signature not found
Vanochtend zeker? Ik had op de fiets volle dekking 3G maar er kwam geen data door..SMSfreakie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:43:
Hm nog meer mensen die last hebben van traagheid?
Zowel op 2/3/4g komt het niet boven een halve mbit uit?
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de dekking lijkt 't me niet te liggen?
404 Signature not found
Dit is in grote delen van de Randstad op de piekmomenten (ochtend- avondspits) het geval op 3G, door het verschuiven van 10Mhz bandbreedte naar 4G. Dit wordt ook door meerdere forumleden hier gemeld. Maar volgens T-Mobile is er he-le-maal niets aan de hand hoor.Gijsj16 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:07:
[...]
Vanochtend zeker? Ik had op de fiets volle dekking 3G maar er kwam geen data door..
Maar goed dat ik nog geen 48u bundel gesmst had
Goed.. Net even met een ander toestel / abbo van 't mobile getest.... Volle bak snelheid.. Hm zzz........ Gaat ergens iets goed fout..
[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 01-06-2017 17:24 ]
404 Signature not found
Nou hier in Ochten was het geen randstad maar gezellig tussen dePWA777 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:
[...]
Dit is in grote delen van de Randstad op de piekmomenten (ochtend- avondspits) het geval op 3G, door het verschuiven van 10Mhz bandbreedte naar 4G. Dit wordt ook door meerdere forumleden hier gemeld. Maar volgens T-Mobile is er he-le-maal niets aan de hand hoor.
Het wordt steeds rampzaliger. Vorig jaar september kon ik nog prima internetten op 3G in de trein, maar nu is dat op veel stukken niet meer mogelijk.
Putten - Zwolle wordt niet gereden met het nieuwe type Sprinter (Flirt).Schrudde schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:54:
De nieuwe sprinters hebben ook nog erger gecoat glas waar een onzichtbaar dunne metaalfilm op zit. Daar komt moeilijk signaal door. Misschien ontvangt de mast jou dan niet, dan komt t verzoek om een pagina nooit door en dat schiet ook niet op.
Zoals gezegd zeer herkenbaar en reproduceerbaar; bij terugval naar 3G stopt de data verbinding en pas bij terugschakelen naar 4G komt er weer wat door. Het tempo van de resterende uitrol op 900 Mhz is laag, de uitrol van VoLTE staat stil en de druk op het netwerk (meer klanten en unlimited) neemt alsmaar toe. Ik was tot op heden dik tevreden maar ik ben ook forens (in de Randstad) en zoals hierboven beschreven herhaalt zo'n patroon van terugval op onwerkbaar 3G zich dus elke dag op de heen- en terugreis en ik vind het nu knap vermoeiend worden.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Vaak is de ontvangst als hij naar 3G schakelt eigenlijk al te slecht.
Misschien zou de drempel voor 4 G anders kunnen. Je hebt ook eigenlijk vrijwrl nooit snelheden onder de pakweg 7 Mb bij T-Mobile op 4g. Bij Vodafone mag je veel langer op het net en heb je ook wel eens snelheden van 1 of 0.5 MB/s. Dat is toch handiger dan een 3G verbinding die nog wel 4MB doet maar de telefoon niet neer hoort en 0 Mb upload heeft, waardoor je verbindingen toch zo stroperig of dood zijn als maar kan.
Dat heb je op hele slechte T-Mobileplekken dus wel eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Schrudde op 02-06-2017 08:20 ]
Ben ook wel heel benieuwd of die unlimited-strategie niet toch een probleem gaat worden.
Dat kan ik me bijna niet voorstellen...
Want ik neem even aan dat als mijn pakketjes van en naar de mast gewoon aankomen dat het gewoon op max snelheid moet kunnen van 3g (de mast zijn netwerk kan volgens mij toch echt niet de beperking zijn, dan zou die mast op 4g toch ook slecht moeten werken?)
Dus met 3G is het nu echt zo dat de communicatie tussen mast en telefoon totaal vast loopt? Maar hoe kan het nu totaal vast lopen... Is 3G zo slecht ontworpen dat als er heel veel telefoons zijn dat het totaal stopt voor iedereen? of hebben er een paar prima bereik en de rest niks?
Maar goed 3G problemen hoeven ze van mij niet direct op te lossen, ze moeten als het aan mij ligt gewoon focussen op waarom mijn telefoon uberhaupt naar 3G moet of wil...
Ja en nee. T-Mobile en Tele2 hadden al grote databundels. Ik blijf erbij dat onbeperkt internet er niet voor zorgt dat er (extra) veel data verbruikt wordt. Je loopt op mobiel nou eenmaal tegen limieten op. Ervan uitgaande dat je je mobiel niet de hele dag gebruikt om te tetheren, heeft de doorsnee student en kantoorslaaf maar beperkte (vrije) tijd per dag om het maximale uit je bundel te halen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:17:
Ben ook wel heel benieuwd of die unlimited-strategie niet toch een probleem gaat worden.
Natuurlijk: Unlimited zorgt ervoor dat de laatste drempel wordt weggenomen. Je kunt nu alles doen wat je wilt op het www. Die serie die je anders thuis zou kijken, kijk je nu onderweg in de trein, op kantoor (in de pauze toch
Dus; waar eerst de databundel de beperkte factor was, wordt dat nu de tijdsbesteding. Ik moet echt hard mijn best doen om 30GB per maand te halen. Dat is mij nog maar één maand gelukt van de vijf sinds ik Unlimited heb. Ik kan mijzelf natuurlijk wel verplichten twee afleveringen van een serie per dag te kijken over 4g. Maar waarom zou ik als er ook nog andere leuke dingen zijn om te doen? Nou zijn er mensen die hier fanatieker in zijn. Dus het effect dat we - in mijn ogen - nu zien is dat mensen meer tijd gaan doorbrengen op mobiel internet in combinatie met meer datavretende diensten. Maar ook dat zal een plafond bereiken, en ik denk dat mobiele netwerken dat verbruik weer te boven komen en beter kunnen opvangen wanneer er meer frequentiebanden worden ingezet. Zo ben ik benieuwd of Vodafone nog op schema ligt met het introduceren van 1 Gbps dit jaar nu de eerste toestellen die dat ondersteunen op de markt (gaan) komen.
Ondertussen zitten consumenten dus al aan hun plafond wanneer de netwerken beter worden. Ik voorzie op termijn in ieder geval niet een verdere stijging in dataverbruik van een consumerende consument, omdat er simpelweg maar 24 uren in een dag zitten, waarvan je er in principe 16 gebruikt voor slapen en maatschappelijke verplichtingen, om het zo maar even te omschrijven. Wel met de toevoeging dat 4g als thuisinternet nog steeds door de providers wordt gezien als misbruik. Tevens zie ik bijvoorbeeld Netflix of Youtube ook niet 4k of straks 8k ondersteunen in haar mobiele apps, omdat je daarmee qua scherpte geen winst meer uit haalt op een mobiel en dus een onnodige belasting is op zowel hun servers als op het netwerk van jouw provider. Dus ook met dit voorbeeld wordt een plafond bereikt in dataverbruik en bovenal tijdsbesteding.
Mijn voorspelling: Wat we dus gaan zien de komende tijd is dat niet zozeer het verbruik per gebruiker flink toeneemt, maar meer het aantal klanten dat overstapt van een kleine bundel naar betaalbaar geworden grote tot oneindige bundels, waardoor de som van het aantal petabytes dat het totale klantenbestand van een provider verbruikt wel toeneemt. Dit zorgt uiteraard voor een verdere druk op de mobiele netwerken, wat weer kan worden opgevangen door het inzetten van meer frequentiebanden. Dit zal de mobiele netwerken merkbaar veel sneller gaan maken en de groei van het dataverbruik van consumenten vlakt af wanneer de markt voor consumenten met grote tot onbeperkte databundels verzadigd raakt.
Echter; denkt men bovenstaande eindelijk onder controle te hebben, dan komen er met 5g weer veel M2M toepassingen bij en begint het geklaag over stropigerige verbindingen weer van voor af aan
Al met al lijkt mij het gevecht met de toename van het aantal actieve clients op de netwerken nog altijd het grootste probleem, waar continu op geanticipeerd moet worden, en niet zozeer een product als Unlimited. Maarrr... het een sluit het ander niet uit
Zo dat waren een hoop wijze woorden
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 02-06-2017 12:24 ]

mijn idee wat er fout gegaan is: op 31 mei de bundel opgemaakt ( en speedcap geactiveerd )
en op 1 juni is de cap niet opgeheven, wel nieuwe MBs in de bundel gedropt.
en op 2 juni is de cap er ook afgehaald gezien die vanacht rond 1u prima werkte toen ik teste
404 Signature not found
Er is een soort tipping point waarop er een signalling storm ontstaat in mobiele netwerken als het netwerk minder responsive wordt. De overhead van de signalling (t.o.v. de inhoud) neemt dan enorm toe omdat iedereen telkens retries moet doen om data naar het netwerk te sturen met als gevolg dat het echt heel kut en traag wordt.joco schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:26:
Dat die 3G zo slecht wordt komt dat nu puur door dat ze van de 2100 iets meer hebben afgepakt voor 4g?
Dat kan ik me bijna niet voorstellen...
Want ik neem even aan dat als mijn pakketjes van en naar de mast gewoon aankomen dat het gewoon op max snelheid moet kunnen van 3g (de mast zijn netwerk kan volgens mij toch echt niet de beperking zijn, dan zou die mast op 4g toch ook slecht moeten werken?)
Dus met 3G is het nu echt zo dat de communicatie tussen mast en telefoon totaal vast loopt? Maar hoe kan het nu totaal vast lopen... Is 3G zo slecht ontworpen dat als er heel veel telefoons zijn dat het totaal stopt voor iedereen? of hebben er een paar prima bereik en de rest niks?
Maar goed 3G problemen hoeven ze van mij niet direct op te lossen, ze moeten als het aan mij ligt gewoon focussen op waarom mijn telefoon uberhaupt naar 3G moet of wil...
In 4G is dit sterk verbeterd maar bij grote drukte verlaagt de totale throughput nog steeds. Op 3G blijft het drama omdat het protocol nou eenmaal een stuk ouder is.
Je ziet in grote steden zoals NYC dat zelfs bij grote happen spectrum gebruik + small cells, mobiele datasnelheden in met name de spits echt dramatisch laag zijn op alle netwerken. Dus toch vraag ik me af of het in de toekomst niet toch een probleem gaat worden. Verder ben ik het wel deels eens met de plafondgedachte...
Dank voor het posten van jouw ervaring. En dat is ook precies wat mij ervan weerhoudt om nu voor het T-Mobile netwerk te kiezen. (hetzij via T-Mobile zelf, Ben of Simpel) Sinds T-Mobile hun Flex abonnementen beëindigd had ben ik weggegaan. Nu hebben ze met unlimited eindelijk weer een vorm van Flex v2.0 zo je wilt maar dan nog blijft het netwerk achter op de trajecten die ik ook vaak benut in de trein. Zijn er hier nog mensen met ervaring op het traject Zwolle-Leeuwarden of Zwolle-Groningen?leroy98ecker schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:23:
Ik zit vaak in de sprinter Putten - Zwolle.
Het wordt steeds rampzaliger. Vorig jaar september kon ik nog prima internetten op 3G in de trein, maar nu is dat op veel stukken niet meer mogelijk.
Als dat je tegen houdt: Probeer eens een T-Mobile prepaid simkaart op je route. Daar zit standaard 4G op zonder meerprijs.Joosie200 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:34:
[...]
Dank voor het posten van jouw ervaring. En dat is ook precies wat mij ervan weerhoudt om nu voor het T-Mobile netwerk te kiezen. (hetzij via T-Mobile zelf, Ben of Simpel) Sinds T-Mobile hun Flex abonnementen beëindigd had ben ik weggegaan. Nu hebben ze met unlimited eindelijk weer een vorm van Flex v2.0 zo je wilt maar dan nog blijft het netwerk achter op de trajecten die ik ook vaak benut in de trein. Zijn er hier nog mensen met ervaring op het traject Zwolle-Leeuwarden of Zwolle-Groningen?
Zal ik eens doenucsdcom schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:49:
[...]
Als dat je tegen houdt: Probeer eens een T-Mobile prepaid simkaart op je route. Daar zit standaard 4G op zonder meerprijs.

Voor 13 euro via United Consumers onbeperkt bellen/SMS en 5GB internet is namelijk wel verleidelijk. (ter vergelijking ik zit bij Youfone en had voor tien euro 3G internetsnelheid 1,5GB en 150min/sms en nu voor 8,5 euro 1,25GB en 150min/sms) Maar dan heb ik wel die samen groepskorting nodig. En met vriendenkorting heb ik die aanmeldkosten van 20 euro er ook meteen uit.
Dus mocht iemand nog een plek vrij hebben in een groep van zes en vriendenkorting aanbieden hou ik mij aanbevolen voor een mogelijke switch.
Verwijderd
Overal zijn wel deadline spots, ook waar ik woon is de dekking variabel.
Wat erg zeg om even zonder internet te zitten een paar minuten in de trein.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een goede telefonische bereikbaarheid.
Als fabrikant van toestellen zou echt een 4G only modus zo langzamerhand standaard moeten worden. Nu VoLTE het bellen overneemt is dat laatste zuchtje 4G al voldoende voor een goede verbinding, zo lang je toestel maar niet overschakelt naar 2G of 3G. Ik weet dat je dat met netwerk apps ook voor elkaar krijgt op Android, maar het terug krijgen van alle netwerkbanden na gebruik van zo'n app lukte niet altijd zo soepel. Dan zet ik liever een toggle of schuifje op het homescreen aan of uit.
Waarom moet je overal telefonisch goed bereikbaar zijn? De tijd dat ik nog vaak belde of gebeld werd is al jaren voorbij met de komst van WhatsApp en co. Ieder zo zijn eigen voorkeur wat ie zoekt in een netwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:15:
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een goede telefonische bereikbaarheid.
Jamesbond007uk
Even in de gaten houden dit, niet dat ze al terug gaan krabbelen van het unlimited gebeuren.leroy98ecker schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:07:
Hebben jullie ook problemen met het aanvullen van MB's i.c.m. een Go Unlimited abo? Gisteren was ik om 22:30 door mijn 5 GB heen. Daarna kon ik via de My T-Mobile app niet bijvullen. Hij gaf aan dat ik 0 van de 0 (?) MB over had. Ik kon via roaming.t-mobile.nl nog wel 1 GB aanvullen. Om 22:50 was ik door de 1 GB heen. Ik heb tot 00:00 geen mogelijkheid gezien om bij te vullen. Niet via de browser, de roamingpagina of de My T-Mobile app. Zo is het verre van unlimited natuurlijk.
Ik kan al een paar dagen niet meer via de app aanvullen, via de website lukt het nog wel elke keer tot nu toe.leroy98ecker schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:07:
Hebben jullie ook problemen met het aanvullen van MB's i.c.m. een Go Unlimited abo? Gisteren was ik om 22:30 door mijn 5 GB heen. Daarna kon ik via de My T-Mobile app niet bijvullen. Hij gaf aan dat ik 0 van de 0 (?) MB over had. Ik kon via roaming.t-mobile.nl nog wel 1 GB aanvullen. Om 22:50 was ik door de 1 GB heen. Ik heb tot 00:00 geen mogelijkheid gezien om bij te vullen. Niet via de browser, de roamingpagina of de My T-Mobile app. Zo is het verre van unlimited natuurlijk.
8oq411ea
Dat is toch echt anders dan het begin lijkt me, dan doet Tele2 dit veel klantvriendelijker waar je van tevoren dat mag activerenucsdcom schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:25:
Vanaf dag 1 merk ik bij unlimited dat je moet wachten tot "my T-Mobile" je verbruik verwerkt heeft. Soms duurt dat wel 2 uur. Al die tijd laat de verbruiksmeter dan zien dat je nog een klein beetje data over hebt. Dat betekent dan ook meteen dat je geen extra 1GB kan activeren, omdat je dan de melding krijgt dat het nog niet op is. De Tele2 methode met een SMS is dan toch prettiger.
Ik liep daar eerder ook wel eens tegen aan dat je de eerste extra bundel kan activeren met nog wat mb in de tank. Maar die extra bundel moet wel helemaal op zijn als je nog een bundel wil activeren.
Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar met 1GB per keer loop je er idd wel vaak tegen aan. Bij 4G voor thuis zijn de bundels wat groter dus dan is het wat minder problematisch, maar kosten ze ook geld.
Bedankt voor het posten hiervan. Ik heb hetzelfde probleem en hoop dat ze dit zsm oplossen. En ook dat 5gb daglimiet eraf halen btw!leroy98ecker schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:07:
[ Voor 60% gewijzigd door dreamless op 03-06-2017 21:42 ]
Op de Android app werkt het nog wél gewoon.
T-Mobile heeft de afgelopen dagen 2x een update van de app op iPhone uitgebracht, met bij de omschrijving van de eerste update dat het de communicatie met de servers moest verminderen. Nou, op deze manier lijkt dat wel te lukken ja, als hij het gewoon vertikt om te adden terwijl het in de backend dus, blijkbaar, gewoon nog kan.
Sowieso is het een onvriendelijk systeem dat het bij de vervolgbundels niet al kan voordat de primaire bundel op is, zodat je in ieder geval je stream kunt blijven kijken zonder onderbroken te worden door een onhandig moment vaarop de bundel op is. Ook zou het SMS systeem zoals dat bij Tele2 wel is, fijner zijn. Dan ben je niet afhankelijk van het al dan niet falen van de app of app-onderhoud wat ze regelmatig flikken van zaterdagavond tot zondag in de namorgen...
Hopelijk gaat Tmobile hier de teugels nog wat laten vieren..
Doordat ik dus op mijn beginscherm zowel de T-Mobile app als de snelkoppeling heb staan, maakt het mij niet uit hoe ik mijn bundel aanvul. Wat trouwens zelden voorkomt omdat ik bijna altijd binnen de 5GB blijf. Ik heb dus eerlijk gezegd weinig ervaring met opwaarderen. Desalniettemin herken ik de vertragingsproblemen niet.
[ Voor 26% gewijzigd door swv op 04-06-2017 09:55 ]
Verwijderd
En eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat het een bug of zo is, dit word gewoon opzettelijk gedaan om zo te ontmoedigen het als vaste verbinding te gebruiken.
Anders was dit allang opgelost. ;-)
Ze hebben blijkbaar ook een captcha toegevoegd, je moet dus eerst plaatjes clicken voordat je een bundel kan bevestigen! Dat voelt wel erg als een ontmoedigingsmaatregel, en dat is erg jammer.Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:40:
De vertragingsproblemen zijn al vanaf het begin zo. Op het T-Mobile forum genoeg klachten daarover gelezen, van mensen die lang moeten wachten tot dat ze weer kunnen aanvullen, dat is al vanaf het begin zo.
En eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat het een bug of zo is, dit word gewoon opzettelijk gedaan om zo te ontmoedigen het als vaste verbinding te gebruiken.
True. Als Tele2 het kan moet T-Mobile het ook kunnen. Tele2 versus T-Mobile 1-0Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:40:
De vertragingsproblemen zijn al vanaf het begin zo. Op het T-Mobile forum genoeg klachten daarover gelezen, van mensen die lang moeten wachten tot dat ze weer kunnen aanvullen, dat is al vanaf het begin zo.
Omdat mensen het proces blijkbaar al automatiseerden?dreamless schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Ze hebben blijkbaar ook een captcha toegevoegd, je moet dus eerst plaatjes clicken voordat je een bundel kan bevestigen! Dat voelt wel erg als een ontmoedigingsmaatregel, en dat is erg jammer.

Moest ik ook aan denken, alleen hier in dit topic geen succesvolle ervaringen over gelezen? Wellicht om het niet aan de grote klok te hangen.Sorcerer8472 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Omdat mensen het proces blijkbaar al automatiseerden?
Het systeem van Tele2 kan ook niet helemaal de bedoeling zijn lijkt mij. Ik denk dat daar ook nog wel verder aan geschaafd gaat worden nu er ervaring mee wordt opgedaan.
Wat T-Mobile betreft maakt het mij niet zoveel uit dat er nu een captcha bijzit. Dan is het een klik extra doen ten opzichte van voorheen. Dat is dan maar zo. Ik heb dit abonnement omdat ik zorgeloos wil internetten op mijn mobiel. Zelden heb ik meer dan 5 GB nodig. Dus voor mij is 150 GB per maand zonder ook maar iets te hoeven doen meer dan prima.
Wat ik wel fijn zou vinden is dat ze de 1 GB aanvuller verhogen naar 2 of 5 GB. Ik voorzie er nu niet meer misbruik door en dat geeft ook minder ergernis met (vertraging in het) aanvullen.
Dan nog, de klantenservice van T-Mobile wist me te vertellen dik een maand geleden dat je tot een limiet van 50GB mobiel mag internetten per dag. Dan het zo lastig maken om aan te vullen de bundel is not done vind ik.Sorcerer8472 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Omdat mensen het proces blijkbaar al automatiseerden?
Op iOS nu 28.3 - gebeurd eens in de zoveel tijd en wil niet perse zeggen dat er nu iets nieuws onder de zon is.TZC-T1-FX schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 01:49:
Heb net een carrier update ontvangen. Staat nu op T-Mobile NL 28.5.8
Even vergeten te vermelden dat ik hem ook op IOS hebt ontvangen.PWA777 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 06:27:
[...]
Op iOS nu 28.3 - gebeurd eens in de zoveel tijd en wil niet perse zeggen dat er nu iets nieuws onder de zon is.
Voor de update had je inderdaad de handmatige keuze tussen 2G, 3G en 4G.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Wellicht dat iCulture nog iets te voorbarig is met T-Mobile gestart met bellen via 4G voor iPhone-gebruikers. Ik zou ervan maken: T-Mobile bereidt VoLTE voor op iPhones. Tenzij er al mensen met succes bellen over 4g. Maar ik in ieder geval nog niet.
[ Voor 52% gewijzigd door swv op 06-06-2017 12:51 ]
Whoops was niet de bedoeling om mijzelf te quoten, maar juist te editten..
De netwerkspecialist welke al eerder uitspraken over VoLTE heeft gedaan op het T-Mobile forum, meldt nu dat VoLTE nog niet op het netwerk is geactiveerd voor klanten. Kortom alle geschikte iPhone's zijn er nu klaar voor, maar het netwerk dus nog niet
[ Voor 55% gewijzigd door swv op 06-06-2017 17:42 ]
van mij mogen ze er wel eens tempo mee maken, maar ach schijnbaar denken de specialisten er anders over :-)sww89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:34:
offtopic:
Whoops was niet de bedoeling om mijzelf te quoten, maar juist te editten..
De netwerkspecialist welke al eerder uitspraken over VoLTE heeft gedaan op het T-Mobile forum, meldt nu dat VoLTE nog niet op het netwerk is geactiveerd voor klanten. Kortom alle geschikte iPhone's zijn er nu klaar voor, maar het netwerk dus nog niet
404 Signature not found
Dat iPhone's nu geschikt zijn gemaakt middels de update vind ik al heel wat. Hopelijk volgen Android-toestellen ook snel. Nu nog aan de netwerkzijde toegang verlenen. Ik zeg zet die knop maar om. En inderdaad een beetje rapSMSfreakie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:57:
[...]
van mij mogen ze er wel eens tempo mee maken, maar ach schijnbaar denken de specialisten er anders over :-)
Morgen kan ik eindelijk (nummerbehoud zuigt) even Tele2 proberen met een extra sim. Dus voor mij zal de nieuwigheid van VoLTE er snel af zijn
Precies, je kan dan ook meteen ook zien hoeveel load er nog blijft op 3G(/2G) neem aan dat ze wel kunnen zien wat voor toestel je gebruikt adhv je emei:?sww89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:11:
[...]
Dat iPhone's nu geschikt zijn gemaakt middels de update vind ik al heel wat. Hopelijk volgen Android-toestellen ook snel. Nu nog aan de netwerkzijde toegang verlenen. Ik zeg zet die knop maar om. En inderdaad een beetje rap
Morgen kan ik eindelijk (nummerbehoud zuigt) even Tele2 proberen met een extra sim. Dus voor mij zal de nieuwigheid van VoLTE er snel af zijnEn hoewel ik in principe altijd prima kan bellen op 3g, zou ik wel graag zien dat de transitie naar 4g2100 beter gaat verlopen. Dat moet toch ook aan het einde van de zomer voltooid zijn? Zou mooi zijn als alle geschikte klanten/gangbare toestellen dan zoveel mogelijk van VoLTE gebruik kunnen maken.
404 Signature not found
[ Voor 3% gewijzigd door Nickname27 op 06-06-2017 22:25 ]
Om bereikbaar te blijven zat ik vaak op 2G 😓
Bij KPN werkt VoLTE altijd. Welk nummer je ook belt. Je kunt alleen van de beste kwaliteit genieten als je beide via VoLTE belt.Nickname27 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:25:
Ik ben nogal confused door het hele VoLTE gebeuren. In principe doen providers dit zodat de geluidskwaliteit bij bellen een stuk beter is toch? Volgens dit topic op het T-Mobile Forum is VoLTE wel degelijk sinds vandaag op het netwerk geactiveerd. Maar blijkbaar werkt het alleen als 1. de ontvanger ook VoLTE aan heeft staan (en dus een iPhone 6 of later heeft) en 2. ook T-Mobile heeft. In de praktijk zul je hier dus maar zeer weinig gebruik kunnen maken?
Voor 2G gaat dit niet meer op, aangezien T-Mobile 2G heeft uitgefaseerd op 900 MHz. 2G is alleen nog maar bruikbaar op 1800 MHz.
Ik hoop wel dat VoLTE verbindingen met andere telefoons en providers gaat komen.
Bij Vodafone moet er wat dat betreft ook nog het één en ander gebeuren. Daar werkt VoLTE en VoWiFi nog niet met alle zakelijke abonnementen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
T-Mobile medewerkers: carrier update is er geweest, maar VoLTE is op netwerk niveau nog uitgeschakeldNickname27 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:25:
Ik ben nogal confused door het hele VoLTE gebeuren. In principe doen providers dit zodat de geluidskwaliteit bij bellen een stuk beter is toch? Volgens dit topic op het T-Mobile Forum is VoLTE wel degelijk sinds vandaag op het netwerk geactiveerd. Maar blijkbaar werkt het alleen als 1. de ontvanger ook VoLTE aan heeft staan (en dus een iPhone 6 of later heeft) en 2. ook T-Mobile heeft. In de praktijk zul je hier dus maar zeer weinig gebruik kunnen maken?
Klantenexperts en iCulture website: het werkt hoor mensen!
Feit: het werkt (nog) niet en is niet geactiveerd op het netwerk.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes