[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.051 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:25
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:36:
[...]

Ik bedoelde het meer zo, 1 in hoeverre ze capaciteit vrij hebben op de lage frequenties voor uitsluitend 4G ten opzichte van andere providers.

2 Hoe minimaal is het verschil in de praktijk tussen 800 en 900 band.
1) Geen. Er zit 10 Mhz op 4G800 voor KPN, VF en Tele2 en 10 Mhz op 4G900 voor T-Mobile - dit is dus net zo snel.

2) Je moet het zo zien dat wij in de volksmond spreken van "800" en "900". In de werkelijkheid zitten er als het ware blokjes van radio spectrum gereserveerd voor de providers rondom die frequenties. Vergelijk het met FM radio, dat zit allemaal rond 100 MhZ, maar 100.7 FM is iets anders dan 101FM.

Voor mobiele telefoons heb je naast een blokje voor het radio verkeer van de mast naar de telefoon (de downlink) ook nog te maken met de signalen van je telefoon naar de mast (de uplink). Belangrijk is om te snappen dat een mast gekoppeld is aan het electriciteitsnet en antennes van wel 1 a 2 meter hoog heeft. Jou telefoon werkt op een kleine accu met een antenne van een paar centimeter lengte. In de praktijk is de downlink dus niet echt de bottleneck (de uplink is kritieker).

Op de "800" & "900" band zitten in NL de volgende providers met hun downlink:
791-801: Tele2
801-811: VF
811-821: KPN
945-955: T-Mobile

De meer kritieke uplink (telefoon naar mast) zit in NL op 800/900 als volgt:
832-842: Tele2
842-852: VF
852-862: KPN
900-910: T-Mobile

Je ziet dat met name op de uplink het gat tussen 800 en 900 heel klein is. Dit ga je niet merken in het dagelijks leven. Het gebruikte soort antennes, bekabeling, radio interfaces en vooral de hoogte van de antenne spelen een veel grotere rol. Nog even los van de afstand tot de mast; het weer (tijdens sneeuw of harde regen is het bereik ook slechter) - heck zelfs zomer/winter maakt nog een groter verschil dan 800/900 (bomen met veel blad dempen signalen rondom de mast als die er niet hoog boven uit steekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

PWA777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:13:
[...]

De blokvergunningen zijn hier gepubliceerd. https://www.agentschaptel...de-verleende-vergunningen

Waarom gebruiken de andere providers dan T-Mobile voor de uplink de hogere frequenties en niet de lagere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
knakworst schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:19:
[...]

Waarom gebruiken de andere providers dan T-Mobile voor de uplink de hogere frequenties en niet de lagere?
Dit is vastgelegd in het protocol (Band 20 vs Band 8 ) zodat alle providers wereldwijd dezelfde systematiek toepassen, hier is geen keuze in te maken.

Edit: voor de volledigheid, Band 1 (2100 Mhz), Band 3 (1800 Mhz) en Band 7 (2600 Mhz) volgen allemaal de logica van Band 8 (dus uplink in lagere frequenties dan downlink); Band 20 is wat dat betreft de vreemde eend in de bijt. Vanwege de enorme drukte in de ether rondom 800 Mhz (met reeds bestaande radio systemen) is bij het bedenken van Band 20 besloten om de normale indeling te spiegelen zodat er minder kans op storing ontstond op die bestaande radio systemen (zgn interferentie).

[ Voor 39% gewijzigd door PWA777 op 19-05-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
WiseDise schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Kan het dan niet zo zijn dat je 4G van een locatie elders ontvangt? En dat er op Schier zelf nog geen 4G is?

Zoals ik de lijst intrepreteer worden hier de fysieke non-4G locaties aangeduid. :)
Lijkt me sterk. Bij de mast had ik volle bak ontvangst. Dat gaat denk ik niet lukken als het 4G van het vasteland moet komen.

Tevens is er hier EDGE beschikbaar. Als hier nog het oude netwerk zou draaien had ik hier GPRS moeten hebben.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jeroen O schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:47:
[...]

Lijkt me sterk. Bij de mast had ik volle bak ontvangst. Dat gaat denk ik niet lukken als het 4G van het vasteland moet komen.

Tevens is er hier EDGE beschikbaar. Als hier nog het oude netwerk zou draaien had ik hier GPRS moeten hebben.
Dat zo best nog wel kunnen hoor, afstand vaste land tot Schiermonnikoog is 8 km over water en dan reikt een signaal ver.

Maar je zou moeten kunnen zien of de antennes 4G hebben, of dat de kasten beneden zijn vervangen als je toch onderaan de mast stond.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Dat zo best nog wel kunnen hoor, afstand vaste land tot Schiermonnikoog is 8 km over water en dan reikt een signaal ver.
Als ik op de 4g dekkingskaart kijk bij T-Mobile zelf, lijkt het er toch op dat die al aan staat op het eiland zelf. Helemaal 100% zeker weet je het alleen niet met die computeranimaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

knakworst schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Als ik op de 4g dekkingskaart kijk bij T-Mobile zelf, lijkt het er toch op dat die al aan staat op het eiland zelf. Helemaal 100% zeker weet je het alleen niet met die computeranimaties.
Je hebt gelijk, er staan ook nog werkzaamheden bij vermeld voor as woensdag.
Wel apart dat er nog een verschil in bereik is te zien tussen 3G en 4G, Zou nog kunnen betekenen dat ze alleen 4G1800 en 3G2100 hebben daar. Bereik 2G wat bij T-Mobile altijd 2G1800 is op een nieuwe site is gelijk aan 4G dus dat lijk inderdaad aan te geven dat er op 1800 MHz wordt uitgezonden en dat er nog geen nieuwe antennes in de mast zitten die ook 900 MHz aankan.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet iemand of er ook een manier is om automatisch de 1GB extra data toe te voegen zodra de eerste 5GB is verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Je hebt gelijk, er staan ook nog werkzaamheden bij vermeld voor as woensdag.
Wel apart dat er nog een verschil in bereik is te zien tussen 3G en 4G, Zou nog kunnen betekenen dat ze alleen 4G1800 en 3G2100 hebben daar. Bereik 2G wat bij T-Mobile altijd 2G1800 is op een nieuwe site is gelijk aan 4G dus dat lijk inderdaad aan te geven dat er op 1800 MHz wordt uitgezonden en dat er nog geen nieuwe antennes in de mast zitten die ook 900 MHz aankan.
De mast draait inderdaad 2G1800, 4G1800 en 3G2100. Hij staat nog op de planning voor modernisatie, maar verwacht echter niet deze zomer.

Nightshadow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:06
https://www.t-mobile.nl/22mei2017

Reactie op Tele2 om overstappers te voorkomen? T-Mobile quadplay pakketten? Ben benieuwd.

Moet ook wel een beetje lachen nu, want afgelopen donderdag heeft mij moe een nieuwe contract getekent, zonder de actie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:16:

Reactie op Tele2 om overstappers te voorkomen? T-Mobile quadplay pakketten? Ben benieuwd.

Moet ook wel een beetje lachen nu, want afgelopen donderdag heeft mij moe een nieuwe contract getekent, zonder de actie :+
Gaaf! Als ze Tele2 gaan matchen met die 25€ staat telecomland echt in de fik! Combi vast/tv/mobiel kan ook idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Tele2 en tmobile bestrijden elkaar op prijs terwijl ze samenwerken qua site sharing. Ik zou mijn pijlen meer richten op Vodafone omdat hun netwerk minder goed is maar relatief gezien wat prijzig tov de geboden kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:03
PWA777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Gaaf! Als ze Tele2 gaan matchen met die 25€ staat telecomland echt in de fik! Combi vast/tv/mobiel kan ook idd.
Of een rondje toestelkortingen? -ook gezien wat ze zeggen over rondkijken in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Nee, denk inderdaad meer toestelkorting dus bv een Galaxy S7 voor dikke korting. Is ook een teken van zwakte als je nu al meegaat met prijs Tele2.
Aangezien als je naar de shop gaat je gelijk naar de toestellen gaat. Dus zeker weten toestelkortingen lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 19-05-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:09
De start van de jaarlijkse Madness weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Incognitum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:25:
De start van de jaarlijkse Madness weken?
Die zijn doorgaans in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou ik kijk maandag wel even :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 13:35
Willy84 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:14:
Tele2 en tmobile bestrijden elkaar op prijs terwijl ze samenwerken qua site sharing. Ik zou mijn pijlen meer richten op Vodafone omdat hun netwerk minder goed is maar relatief gezien wat prijzig tov de geboden kwaliteit.
Als ze door blijven gaan met deze prijzenoorlog doen ze dat automatisch. Was voor mij de reden om bij Vodafone te vertrekken in ieder geval, en ik was daar 10 jaar klant (en iets van loyaliteitskorting geven, ho maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Maar je zou moeten kunnen zien of de antennes 4G hebben, of dat de kasten beneden zijn vervangen als je toch onderaan de mast stond.
Aan de antennes kan je alleen zien of het 800/900 of 1800 MHz is. De kasten waren niet goed zichtbaar, deze stonden opgesteld tussen twee gebouwtjes in en waren niet goed bereikbaar zonder privéterrein te moeten betreden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Jeroen O schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:24:
[...]

Aan de antennes kan je alleen zien of het 800/900 of 1800 MHz is. De kasten waren niet goed zichtbaar, deze stonden opgesteld tussen twee gebouwtjes in en waren niet goed bereikbaar zonder privéterrein te moeten betreden.
T-Mobile geen 4G 21 of 26
Schiermonnikoog is 4G1800 geactiveerd

Voorthuizen pas omgebouwd binnenkort 4G
Geffen binnenkort 4G

Hoofddorp 2G1800 only 4G geen idee
Eindhoven 2G1800 only 4G geen idee
Arnhem 3G2100 only 4G geen idee

Blaricum 1261GD 2G1800 only mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile
Sellingen 9551TG 2G1800, 3G900, 2100 mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile

Nieuwe Locaties
Het viel me op dat er een nieuwe mast staat op 8161PZ
Er is een straalverbinding op 37 m sinds 1-5-2017
Vandaag 4G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
Over 3 maanden 4G Binnen en buiten zeer goed bereik
Goed nieuws! Op jouw locatie verwachten we binnen 3 maanden een betere dekking.

Sinds gisteren is de dekking verbeterd bij spoorlijn Amsterdam, Amersfoort, tussen Hilversum, Baarn
(Mogelijk geheel nieuwe locatie of Bij Kpn, Vodafone Locatie)

Dekking verbeterd
Kaag (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Oostwold Gem Leek (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Blijham (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw-Weerdinge (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw Balinge (Bij Tele2 Locatie) T-Mobile aanwezig
Dronten (Mogelijk geheel nieuwe locatie)
Veen (Mogelijk bij Kpn Locatie)
Vrouwenpolder (Mogelijk de Locatie waar niemand nog 4G heeft)

Niet verbeterd
Remmerden staat ook niet meer bij Over 3 maanden

Over 3 maanden
Krewerd
Appingedam
Delfzijl
Ten Boer
Buitenpost
Mantgum
Hoogeveen
Ruinerwold
Alkmaar
Uitgeest
IJmuiden
Epe (geheel nieuwe locatie mast staat eral) Zal de dekking in het buiten gebied van Epe en de Dellen sterk verbeteren
Ruigenhoek
Schiphol-Rijk
Hoevelaken
Hollandsche Rading
Molenpolder
Moerkapelle
Doorn
Stellendam
Mook
Cuijk
Beers
Drongelen
Kaatsheuvel
Middelrode
Vorstenbosch
Oirschot
Ospeldijk
Nederweert-Eind
Reuver
Maastricht
Landgraaf

Heb het idee dat T-Mobile problemen heeft met het updaten van het antenneregister aan gezien ze bijna 2 maanden achter lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

swv

HcBlids schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 06:48:
[...]

T-Mobile geen 4G 21 of 26
Schiermonnikoog is 4G1800 geactiveerd
Dodewaard is 4G1800, 2100 geactiveerd
Vrouwenpolder is omgebouwd 4G900, 1800, 2100 geactiveerd

Voorthuizen pas omgebouwd binnenkort 4G
Geffen binnenkort 4G

Hoofddorp 2G1800 only 4G geen idee
Eindhoven 2G1800 only 4G geen idee
Arnhem 3G2100 only 4G geen idee

Blaricum 1261GD 2G1800 only mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile
Sellingen 9551TG 2G1800, 3G900, 2100 mogelijk verwijderd of fout van T-Mobile

Nieuwe Locaties
Het viel me op dat er een nieuwe mast staat op 8161PZ
Er is een straalverbinding op 37 m sinds 1-5-2017
Vandaag 4G Buiten redelijk, binnen beperkt bereik
Over 3 maanden 4G Binnen en buiten zeer goed bereik
Goed nieuws! Op jouw locatie verwachten we binnen 3 maanden een betere dekking.

Sinds gisteren is de dekking verbeterd bij spoorlijn Amsterdam, Amersfoort, tussen Hilversum, Baarn
(Mogelijk geheel nieuwe locatie of Bij Kpn, Vodafone Locatie)

Dekking verbeterd
Kaag (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Oostwold Gem Leek (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Blijham (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw-Weerdinge (Mogelijk bij Tele2 Locatie)
Nieuw Balinge (Bij Tele2 Locatie) T-Mobile aanwezig
Dronten (Mogelijk geheel nieuwe locatie)
Veen (Mogelijk bij Kpn Locatie)
Vrouwenpolder (Mogelijk de Locatie waar niemand nog 4G heeft)

Niet verbeterd
Remmerden staat ook niet meer bij Over 3 maanden

Over 3 maanden
Krewerd
Appingedam
Delfzijl
Ten Boer
Buitenpost
Mantgum
Hoogeveen
Ruinerwold
Alkmaar
Uitgeest
IJmuiden
Epe (geheel nieuwe locatie mast staat eral) Zal de dekking in het buiten gebied van Epe en de Dellen sterk verbeteren
Ruigenhoek
Schiphol-Rijk
Hoevelaken
Hollandsche Rading
Molenpolder
Moerkapelle
Doorn
Stellendam
Mook
Cuijk
Beers
Drongelen
Kaatsheuvel
Middelrode
Vorstenbosch
Oirschot
Ospeldijk
Nederweert-Eind
Reuver
Maastricht
Landgraaf

Heb het idee dat T-Mobile problemen heeft met het updaten van het antenneregister aan gezien ze bijna 2 maanden achter lopen
Heb jij informatie voor mij over wat er gaat gebeuren in Alkmaar? Het gaat namelijk om mijn dekkingsgebied :) Aan de kaart te zien wordt de dekking verbeterd op basis van of in de buurt van de huidige locatie bij winkelcentrum De Mare postcode 1825TG.

Mijn vermoeden is dat T-Mobile het hogerop gaat zoeken en dat de locatie wordt verplaatst naar een naastgelegen flatgebouw welke inmiddels al een behoorlijk aantal jaar geleden in het kader van een groot nieuwbouwproject is gerealiseerd. Een andere optie is dat er een locatie bijkomt, maar dat past niet in het nieuwe dekkingspatroon, en omdat het praktisch alleen maar woonwijken betreft, zie ik geen tot weinig andere mogelijkheden dan hetgeen hiervoor beschreven. Dus ik ben benieuwd hoe en wat :)

Hoe dan ook kan het verklaren waarom Tele2 (en 4g2100) nog niet op die locatie bij 1825 actief is. Het werd al zorgelijk, omdat aan de antenne's te zien deze locatie Tele2 ready zou moeten zijn. En deze locatie is niet onmisbaar voor Tele2 klanten.

Gisteren viel mij op dat er in de KPN mast op postcode 1911MD (Uitgeest) antenne's bijgekomen zijn (zonder sectorstrepen). Zal T-Mobile hier nu inzitten of toch Tele2? Als automobilist met 110 km/h over de A9 kon ik dat niet goed inschatten :p Aangezien de dekking daar is of wordt verbeterd zeer binnenkort, zou het T-Mobile kunnen zijn. Alhoewel ik in de trein nooit slechte dekking ervoer op het stuk, is extra capaciteit altijd welkom op dat punt. Denk aan volle intercity's en het vele verkeer dat daar elk moment van de dag voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Inderdaad T-mobile locatie die in Uitgeest, zou als het goed is sinds afgelopen donderdag on-air moeten zijn.

In Alkmaar wordt de locatie inderdaad opnieuw gebouwd en zal de oude tzt weg gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door nightshadow999 op 20-05-2017 10:12 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
Bij tele2 heb ik zonder extra kosten nu unlimited.(had 8Gb)
Als ik bij T-mobile mijn 20Gb wil omzetten naar unlimited kost het 70€ extra/maand ( in totaal 82€/maand), terwijl het voor nieuwe klanten 35 is
Tele2 denkt tenminste ook aan de bestaande klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

nightshadow999 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:03:
Inderdaad T-mobile locatie die in Uitgeest, zou als het goed is sinds afgelopen donderdag on-air moeten zijn.

In Alkmaar wordt de locatie inderdaad opnieuw gebouwd en zal de oude tzt weg gaan.
Dank! Dan wacht ik in spanning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
berns schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:09:
Als ik bij T-mobile mijn 20Gb wil omzetten naar unlimited kost het 70€ extra/maand ( in totaal 82€/maand), terwijl het voor nieuwe klanten 35 is
Klopt. Doet Tele2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
PWA777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:21:
[...]

Dit is vastgelegd in het protocol (Band 20 vs Band 8 ) zodat alle providers wereldwijd dezelfde systematiek toepassen, hier is geen keuze in te maken.

Edit: voor de volledigheid, Band 1 (2100 Mhz), Band 3 (1800 Mhz) en Band 7 (2600 Mhz) volgen allemaal de logica van Band 8 (dus uplink in lagere frequenties dan downlink); Band 20 is wat dat betreft de vreemde eend in de bijt. Vanwege de enorme drukte in de ether rondom 800 Mhz (met reeds bestaande radio systemen) is bij het bedenken van Band 20 besloten om de normale indeling te spiegelen zodat er minder kans op storing ontstond op die bestaande radio systemen (zgn interferentie).
Dat de uplink de hogere frequentie is, betekent dat de uplink antenne het kleinste is (hogere frequentie betekent kleinere golflengte en dus kleinere antenne) en dat is wat je in de handset wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
PWA777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:13:
[...]

1) Geen. Er zit 10 Mhz op 4G800 voor KPN, VF en Tele2 en 10 Mhz op 4G900 voor T-Mobile - dit is dus net zo snel.

2) Je moet het zo zien dat wij in de volksmond spreken van "800" en "900". In de werkelijkheid zitten er als het ware blokjes van radio spectrum gereserveerd voor de providers rondom die frequenties. Vergelijk het met FM radio, dat zit allemaal rond 100 MhZ, maar 100.7 FM is iets anders dan 101FM.

Voor mobiele telefoons heb je naast een blokje voor het radio verkeer van de mast naar de telefoon (de downlink) ook nog te maken met de signalen van je telefoon naar de mast (de uplink). Belangrijk is om te snappen dat een mast gekoppeld is aan het electriciteitsnet en antennes van wel 1 a 2 meter hoog heeft. Jou telefoon werkt op een kleine accu met een antenne van een paar centimeter lengte. In de praktijk is de downlink dus niet echt de bottleneck (de uplink is kritieker).

Je ziet dat met name op de uplink het gat tussen 800 en 900 heel klein is. Dit ga je niet merken in het dagelijks leven. Het gebruikte soort antennes, bekabeling, radio interfaces en vooral de hoogte van de antenne spelen een veel grotere rol. Nog even los van de afstand tot de mast; het weer (tijdens sneeuw of harde regen is het bereik ook slechter) - heck zelfs zomer/winter maakt nog een groter verschil dan 800/900 (bomen met veel blad dempen signalen rondom de mast als die er niet hoog boven uit steekt).
Toch zit er bijna 70 MHz verschil tussen Tele2 en TMobile en dat geeft effecten op propagatie, meer dan je vermoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

berns schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:09:
Tja dan had je afgelopen januari (of tenminste tot zolang die actie liep) moeten overstappen naar Go met Unlimited voor €35 toen T-Mobile bestaande klanten die kans bood. Heb ik destijds ook gedaan vanaf SS&SB. Daardoor kan ik mijn Go Unlimited abonnement omhoog en omlaag bijstellen naar andere Go producten (hoewel dat onaantrekkelijk is). Jij zit vast in die SS&SB abonnementen met bijbehorende tarieven, waar als proefballontje als eerste Unlimited voor €70 werd geïntroduceerd. En die prijs blijft staan zolang als dat jouw abonnement nog loopt. Tuurlijk was het mooi geweest als ze op die €70 nog 50% korting zouden geven, maar doe nou niet alsof T-Mobile je die kans om over te stappen nooit gegeven heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
ik heb geen enkele mail of sms gezien over die overstap, anders had ik het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
berns schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:13:
ik heb geen enkele mail of sms gezien over die overstap, anders had ik het wel gedaan.
Het was idd misschien wel handig geweest als ze ook een smsje of mail hadden gestuurd. Nu moest je zelf op Facebook of de app kijken voor die actief. Ach ja, nu is het toch te laat. Ik twijfel momenteel wel of ik zou overstappen naar KPN aangezien ik KPN ook thuis heb nu. Ik wacht wel op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ok dat klinkt als een terechte klacht. De mogelijkheid om over te stappen heeft overigens wel in My T-Mobile gestaan met een banner, en tevens is het op diverse nieuwssites uitgebreid behandeld. Maar als je net de pech hebt dat mis te lopen, dan zit je nu met de gebakken peren :/ Een bericht vanuit T-Mobile was wel netjes geweest. Blijkbaar wilden ze niet teveel het initiatief nemen aangezien er - zo blijkt achteraf - al massaal klanten (bestaande en nieuwe) zijn overgestapt. Dit in tegenstelling tot Tele2 die proactief elke 24GB klant nu overzet. Leuke test voor het netwerk :P

Al blijf ik van mening dat de meeste Unlimited klanten niet meer gaan gebruiken dan een klant met een grote databundel (>20GB). Ik denk dat een eventuele toename van dataverbruik door onbeperkte databundels gewoon past binnen de algehele trend dat we met z'n allen gewoon meer (mobiele) data verbruiken, en dat de grens tussen grote databundels en onbeperkt vaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
NIet alle abonnees kwamen in aanmerking. Ik geloof alleen maar recente 'Stel samen & Stel bij' abonnees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
sww89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ok dat klinkt als een terechte klacht. De mogelijkheid om over te stappen heeft overigens wel in My T-Mobile gestaan met een banner, en tevens is het op diverse nieuwssites uitgebreid behandeld. Maar als je net de pech hebt dat mis te lopen, dan zit je nu met de gebakken peren :/ Een bericht vanuit T-Mobile was wel netjes geweest. Blijkbaar wilden ze niet teveel het initiatief nemen aangezien er - zo blijkt achteraf - al massaal klanten (bestaande en nieuwe) zijn overgestapt. Dit in tegenstelling tot Tele2 die proactief elke 24GB klant nu overzet. Leuke test voor het netwerk :P

Al blijf ik van mening dat de meeste Unlimited klanten niet meer gaan gebruiken dan een klant met een grote databundel (>20GB). Ik denk dat een eventuele toename van dataverbruik door onbeperkte databundels gewoon past binnen de algehele trend dat we met z'n allen gewoon meer (mobiele) data verbruiken, en dat de grens tussen grote databundels en onbeperkt vaag is.
Oudere abonnees kwamen ook niet in aanmerking voor deze actie, afgelopen januari. Dus dan zul je de SMS of email ook niet gekregen hebben... en tja... dan is de klacht niet terecht. Wel vervelend nu, maar niet terechte klacht (het staat immers T-mobile vrij om een bepaalde groep een aanbieding te doen. Dat anderen buiten de boot vallen is natuurlijk super vervelend voor die mensen. Maar zo gaan die dingen. Ik krijg ook geen 'pas 65' korting in een museum... jammer. Maar een klacht daarvoor indienen is niet terecht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

pa2ra schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Oudere abonnees kwamen ook niet in aanmerking voor deze actie, afgelopen januari. Dus dan zul je de SMS of email ook niet gekregen hebben... en tja... dan is de klacht niet terecht. Wel vervelend nu, maar niet terechte klacht (het staat immers T-mobile vrij om een bepaalde groep een aanbieding te doen. Dat anderen buiten de boot vallen is natuurlijk super vervelend voor die mensen. Maar zo gaan die dingen. Ik krijg ook geen 'pas 65' korting in een museum... jammer. Maar een klacht daarvoor indienen is niet terecht).
Klopt dat het alleen voor Stel Samen & Stel Bij gold, en niet voor Stel Samen abonnementen. Mocht @berns zo'n oud abonnement hebben, dan zou hij inmiddels in de positie moeten zitten om te mogen verlengen, aangezien dat abonnement tot januari 2015 werd verkocht. Daarom ga ik daar niet vanuit.

T-Mobile heeft mij overigens ook niet op de hoogte gesteld dat ik kon overstappen naar Go middels een mail of sms. Gelukkig voor mij volg ik dit topic op de voet en kijk ik regelmatig in My T-Mobile. Dus ik zat de bewuste dag van aankondiging druk hun Facebookpagina te F5-en naar aanleiding van de vooraankondiging :p Toevallig doet T-Mobile nu weer hetzelfde door die timer op https://www.t-mobile.nl/22mei2017 voor maandag aanstaande zoals wederom door een tweaker is opgepikt in dit topic. Drie keer raden welke sites ik maandag in de gaten ga houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
leuk maar als je nog niet mag verlengen :( :P

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Vandaag toevallig wat losgekregen bij T-Mobile medewerker in de winkel wat voor actie vanaf aanstaande maandag, zou een fijne korting bij bepaalde toestellen zijn.

Dus geen sim only actie, leek me al sterk.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 20-05-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:25:
Vandaag toevallig wat losgekregen bij T-Mobile medewerker in de winkel wat voor actie vanaf aanstaande maandag, zou een fijne korting bij bepaalde toestellen zijn.

Dus geen sim only actie, leek me al sterk.
Altijd even leuk om in de gaten te houden ;)

zelf nou geen ander toestel nodig,, maar ach als het echt een prikkie wordt, kan ik natuurlich altijd even slijmen :D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Op de site staat "Hint: zoek alvast wat leuks uit in onze shop." dus dat worden inderdaad kortingen lijkt mij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
franssie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:14:
Op de site staat "Hint: zoek alvast wat leuks uit in onze shop." dus dat worden inderdaad kortingen lijkt mij.
En je gaat naar toestellen toe. Dus toestelkorting ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

@alwaysleft ja dat had ik er bij bedacht maar niet bijgeschreven inderdaad. Dus toestellen en geen kortingen op de prijs van het abonnement. Voor het prijsverschil blijf ik denk ik bij tele2 (want maandelijks aanpasbaar/opzegbaar) en de markt verandert nu toch echt wel in NL. Ik vond NL altijd vrij duur maar daar lijkt wat verandering in te komen gelukkig.
Maar ik ga maandag wel even kijken naar de aanbiedingen (t-mobile heeft wel een top netwerk)

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 20-05-2017 16:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:43:
@alwaysleft ja dat had ik er bij bedacht maar niet bijgeschreven inderdaad. Dus toestellen en geen kortingen op de prijs van het abonnement. Voor het prijsverschil blijf ik denk ik bij tele2 (want maandelijks aanpasbaar/opzegbaar) en de markt verandert nu toch echt wel in NL. Ik vond NL altijd vrij duur maar daar lijkt wat verandering in te komen gelukkig.
Maar ik ga maandag wel even kijken naar de aanbiedingen (t-mobile heeft wel een top netwerk)
Precies ik wacht maandag ook even af..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

Nou lekker dan. Voorlopig geen VoLTE omdat dat nog niet noodzakelijk is. Aldus een netwerk expert van T-Mobile https://forum.t-mobile.nl...netwerktechnologie-279103
Ons huidige netwerk is van sublieme kwaliteit en biedt zowel een snelle call setup tijd als een hoge gesprekskwaliteit. VoLTE biedt daarom voor het T-Mobile netwerk, in de huidige vorm, nog geen verbetering. Zodra dit wel het geval is, kunnen we besluiten VoLTE te activeren.
T-Mobile streeft niet alleen naar een snelle lancering van nieuwe technologieën, maar kijkt vooral naar het effect van deze technologie op de klantervaring, want daar draait het uiteindelijk om!
Het meest interessante vind ik de volgende reden
2. De mogelijkheid om nieuwe ‘voice codecs’¹ te introduceren voor een
hoge gesprekskwaliteit.
¹ deze ‘voice codecs’ zijn momenteel echter nog in ontwikkeling en niet breed beschikbaar.
Hier heb ik nog niks over gelezen. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Waarom functioneren KPN, Tele2 en Vodafone wel? Zijn de huidige voice codecs niet goed genoeg?? Of ontwikkelt elke provider die voor zichzelf? Want wat houd 'niet breed beschikbaar' dan in denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:39:
Nou lekker dan. Voorlopig geen VoLTE omdat dat nog niet noodzakelijk is. Aldus een netwerk expert van T-Mobile https://forum.t-mobile.nl...netwerktechnologie-279103

[...]

Het meest interessante vind ik de volgende reden

[...]

Hier heb ik nog niks over gelezen. Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Waarom functioneren KPN, Tele2 en Vodafone wel? Zijn de huidige voice codecs niet goed genoeg?? Of ontwikkelt elke provider die voor zichzelf? Want wat houd 'niet breed beschikbaar' dan in denken jullie?
Ja het is echt dikke onzin wat men daar schrijft over VoLTE en "het is niet zo nodig".

Vorig jaar komt T-Mobile met allerlei persberichten dat ze met VoLTE komen vanwege voordelen als betere kwaliteit, meer capaciteit en snellere gespreksopbouw. En jaar later is dat ineens allemaal niet waar. Vind het echt heel bizar.

Momenteel is het 3G netwerk van T-Mobile in elkaar aan het storten door overbelasting - maar nee er is niets aan de hand mensen doorlopen aub.

T-Mobile had een tijdje de slogan "live forward" maar nu is het gewoon dikke stilstand bij die toko als het gaat om voor de klante hele waardevolle toevoegingen als VoWiFi en VoLTE.

Beweren dat het niet nodig is is PUUR vanuit T-Mobile geredeneerd en niet vanuit de klant (voor die laatste biedt VoLTE en VoWiFi namelijk echt alleen maar voordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Ja het is echt dikke onzin wat men daar schrijft over VoLTE en "het is niet zo nodig".

Vorig jaar komt T-Mobile met allerlei persberichten dat ze met VoLTE komen vanwege voordelen als betere kwaliteit, meer capaciteit en snellere gespreksopbouw. En jaar later is dat ineens allemaal niet waar. Vind het echt heel bizar.

Momenteel is het 3G netwerk van T-Mobile in elkaar aan het storten door overbelasting - maar nee er is niets aan de hand mensen doorlopen aub.

T-Mobile had een tijdje de slogan "live forward" maar nu is het gewoon dikke stilstand bij die toko als het gaat om voor de klante hele waardevolle toevoegingen als VoWiFi en VoLTE.

Beweren dat het niet nodig is is PUUR vanuit T-Mobile geredeneerd en niet vanuit de klant (voor die laatste biedt VoLTE en VoWiFi namelijk echt alleen maar voordelen).
Absoluut mee eens. Hoewel ik op dit moment zeker geen problemen ervaar (ik bel weinig maar gaat wel altijd goed) is stilstand zeker achteruitgang. Dus beter gaan ze niet achteroverleunen. Ik ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen. Je gaat toch niet zomaar 3g afbouwen terwijl er voor 4g bellen nog geen oplossing is. Zou je denken. Ik hoop maar dat het een n=1 reactie is en dat we deze zomer toch echt VoLTE mogen verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zolang 3G echt enkel nog gebruikt wordt voor bellen is daar ook echt meer dan genoeg capaciteit voor beschikbaar, zelfs nu een gedeelte van die ruimte naar 4G verschoven is. Voor ouderwets bellen heb je namelijk echt niet veel nodig.

Het wordt alleen een probleem als er op een locatie nog onvoldoende 4G bereik is of als er nog teveel telefoons enkel data via 3G doen. Ik ga er echter vanuit dat de netwerkspecialisten bij T-mobile dat prima kunnen regelen en monitoren. In elk geval veel beter als wij hier op een forum zonder inzicht in het netwerk.

Wat betreft HD audio, ja het verschil is hoorbaar maar zo heel interessant is het in mijn ogen nou ook weer niet voor een telefoongesprek. En het klopt dat er inderdaad nogal eens dingen niet lekker lopen met die nieuwe HD audio codecs. Heb daar zelf ook professioneel ervaringen mee, zal uiteindelijk allemaal opgelost worden maar je merkt gewoon dat er soms her en der nog wat bugfixes nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22

Ik ben benieuwd. Mijn abo loopt begin juli af, heb al verlengd, maar wie weet zijn ze coulant als er wat tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 20:26
ik ook. was eigenlijk van plan om te wachten op de oneplus 5 en over te stappen naar tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Morgenvroeg 10.00 uur staat de actie op T-Mobile website. Ik zet nog steeds al mijn geld op alleen toestelkortingen of in samenwerking met quad-play.

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 21-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carfanatic schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:14:
[...]

ik ook. was eigenlijk van plan om te wachten op de oneplus 5 en over te stappen naar tele2.
Let op dat de Oneplus toestellen tot nu toe door de providers niet geschikt gemaakt worden voor bellen over 4G via VoLTE. Er zijn daardoor simpelweg geen werkende/goedgekeurde provider instellingen voor de Oneplus telefoons. Op dit moment val je dan nog keurig terug naar 3G, maar binnen de 2 jaar kan je verwachten dat Tele2 een keer stopt met de roaming op het 3G netwerk van T-Mobile. Aangezien Tele2 zelf geen 3G of 2G frequenties heeft, heb je dan met een beetje pech een probleem met bellen. Met T-Mobile ben je dan beter af.

Anderzijds: dan heb je nog ongeveer 2 jaar om je Oneplus te verslijten en misschien zijn de belangen voor Tele2 om te laten 4G bellen wel zo groot dat juist zij als eerste provider wel met Oneplus aan de slag gaan, maar dat blijft allerminst zeker. Tele2 ondersteunt in ieder geval op termijn de toestellen die ze zelf verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:16:
Morgenvroeg 10.00 uur staat de actie op T-Mobile website. Ik zet nog steeds al mijn geld op alleen toestelkortingen of in samenwerking met quad-play.
Ik krijg zojuist de reclamefolder binnen. Het betreft inderdaad wel de 'Unlimited Madness' tot 18 juni.

Zal zo een fotootje maken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Incognitum schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Ik krijg zojuist de reclamefolder binnen. Het betreft inderdaad wel de 'Unlimited Madness' tot 18 juni.

Zal zo een fotootje maken ervan.
Ook sim only abo's?
Zozo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Incognitum
alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Ook sim only abo's?
Zozo!
Ook SO's.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/25fjfkj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14tndld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zuo0t5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zie dat de SO gewoon omgeveer normale prijs is als je de groepskorting eraf doet. Dus morgen even afwachten.
Voor de rest leuke kortingen op abo's met toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door alwaysleft op 21-05-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Of staat er in de folder nog meer over de Sim Only's? @Incognitum ? Niet echt spannend lijkt het :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Hebben ze de prijzen al aangepast, of heeft die S8 geen (extra) korting? Want nu heb je dat aanbod van de foto toch ook al?

Edit: Wow die iPhone 7 met 5GB wordt wel €1 per maand goedkoper! *O*

Edit 2: Of is het de bedoeling dat je letterlijk moet stapelen o.i.d.?

[ Voor 40% gewijzigd door swv op 21-05-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo te zien geen korting op de nieuwe Samsung S8 en S8+.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sjaool schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:19:
Zo te zien geen korting op de nieuwe Samsung S8 en S8+.
Zijn inderdaad niet geweldige aanbiedingen. Sim Only valt ook tegen, was ook niet verwacht.
Nee, Tele2 wint deze ronde met name ook qua SO prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Zijn inderdaad niet geweldige aanbiedingen. Sim Only valt ook tegen, was ook niet verwacht.
Ze mogen wel goedkoper zijn, maar ik blijf sowieso liever bij T-Mobile, slechtere ervaringen met Tele2. (Plus Deezer is redelijk goedkoop bij Tm).

Voorderest: zo te zien zijn het kortingen tussen 24 en 96 euro... Kan beter. Maar misschien komen er nog quad-play bonussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Op zich ben ik er wel blij mee. Ik heb namelijk net sinds een week de Samsung S8+ en zou me redelijk bekocht voelen... :P
Het is trouwens een prachtige telefoon die zijn geld dubbel en dwars waard is. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
sjaool schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Op zich ben ik er wel blij mee. Ik heb namelijk net sinds een week de Samsung S8+ en zou me redelijk bekocht voelen... :P
Het is trouwens een prachtige telefoon die zijn geld dubbel en dwars waard is. :D
Jammer dat de SO deal niet knallend is, maar was ook niet te verwachten. Misschien morgen meer :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Pff, is dit het? :P Even op een rijtje dan, folderprijzen vs huidige prijzen:
- iPhone 7 32GB Go Next 5GB: nu €50/mnd morgen €49/mnd = €24 verschil
- Sony Xperia XZs Go Next 5GB: nu €44/mnd morgen €40/mnd = €96 verschil
- Huawei P10 Go Next 5GB: nu 43/mnd morgen €39,50/mnd = €84 verschil
- LG G6 Go Next 5GB: nu €40/mnd morgen €38,50/mnd = €36 verschil

De G5 Plus is ook opeens een boeiend toestel geworden trouwens, ze hebben 'm netjes op €240 geplaatst waardoor hij exact onder de BKR-registratiegrens valt.

De vraag is of aanbieders zoals Belsimpel, Mobiel.nl en GSMweb mee gaan met de prijzen :P want anders is het helemaal een wassen neus, bij mobiel.nl:
- iPhone 7: €47/mnd
- Xperia XZs: €37,50/mnd
- Huawei P10: €37,50/mnd
- LG G6: €36,50/mnd
- G5 Plus: €26,50/mnd

De Sim Only is wel een leuke: 5GB + onbeperkt bellen voor 15 euro per maand, net onder Tele2.
Nu kost dat (inclusief de groepskorting) nog €19. Sowieso terecht dat die prijs zakt, want als je hetzelfde abonnement inclusief toestel neemt, kost hij maar 18,50/maand :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:29:
Pff, is dit het? :P Even op een rijtje dan, folderprijzen vs huidige prijzen:
- iPhone 7 32GB Go Next 5GB: nu €50/mnd morgen €49/mnd = €24 verschil
- Sony Xperia XZs Go Next 5GB: nu €44/mnd morgen €40/mnd = €96 verschil
- Huawei P10 Go Next 5GB: nu 43/mnd morgen €39,50/mnd = €84 verschil
- LG G6 Go Next 5GB: nu €40/mnd morgen €38,50/mnd = €36 verschil

De G5 Plus is ook opeens een boeiend toestel geworden trouwens, ze hebben 'm netjes op €240 geplaatst waardoor hij exact onder de BKR-registratiegrens valt.

De vraag is of aanbieders zoals Belsimpel, Mobiel.nl en GSMweb mee gaan met de prijzen :P want anders is het helemaal een wassen neus, bij mobiel.nl:
- iPhone 7: €47/mnd
- Xperia XZs: €37,50/mnd
- Huawei P10: €37,50/mnd
- LG G6: €36,50/mnd
- G5 Plus: €26,50/mnd

De Sim Only is wel een leuke: 5GB + onbeperkt bellen voor 15 euro per maand, net onder Tele2.
Nu kost dat (inclusief de groepskorting) nog €19. Sowieso terecht dat die prijs zakt, want als je hetzelfde abonnement inclusief toestel neemt, kost hij maar 18,50/maand :P
Maar je zit wel 2 jaar vast bij die SO, en andere bundels nog geen kortingen bekend. Bij Tele2 100 belminuten en 5GB plus maandelijks opzegbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:00:
[...]

Maar je zit wel 2 jaar vast bij die SO, en andere bundels nog geen kortingen bekend. Bij Tele2 100 belminuten en 5GB plus maandelijks opzegbaar ;)
12 mnd kan ook. En wel onbeperkt bellen NL plus 120 min EU. Heeft Tele2 niet. Appels met peren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
Dus dit is het? Geen Unlimited deals zo te zien, alhoewel ik nu wel 12 maand Unlimited zie voor €36 p/m. Ik blijf maar bij Tele2 Unlimited, toch iets goedkoper en de dekking is prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
BlazeMuis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:00:
Dus dit is het? Geen Unlimited deals zo te zien, alhoewel ik nu wel 12 maand Unlimited zie voor €36 p/m. Ik blijf maar bij Tele2 Unlimited, toch iets goedkoper en de dekking is prima voor mij.
Inderdaad, zijn buiten de 5GB SO geen knaller aanbiedingen ;)

Mijn kennis was aan het kijken voor 5GB bundel dus gaat nu over naar T-Mobile, is zo een samen groep makkelijk voor aan te komen qua korting?

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 22-05-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Sinds je bericht en na het zien van de T-Mobile pagina heb ik wel uitgekeken naar vandaag. Had echt het idee gekregen dat T-Mobile met goede aanbiedingen zou komen, en daarmee met een antwoord op Tele2. Maar helaas, niets bijzonders. Geen wijzigingen van de abonnementen en geen speciale pakketten. De speciale aftel pagina verwijst nu naar een andere 'shop' pagina, namelijk shop.T-Mobile.nl. Maar daar staan alleen wat toestellen op.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
aex351 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:38:
[...]

Sinds je bericht en na het zien van de T-Mobile pagina heb ik wel uitgekeken naar vandaag. Had echt het idee gekregen dat T-Mobile met goede aanbiedingen zou komen, en daarmee met een antwoord op Tele2. Maar helaas, niets bijzonders. Geen wijzigingen van de abonnementen en geen speciale pakketten. De speciale aftel pagina verwijst nu naar een andere 'shop' pagina, namelijk shop.T-Mobile.nl. Maar daar staan alleen wat toestellen op.
Tele2 is gewoon nu het beste qua prijs/kwaliteit. Over paar maanden is het weer anders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Tele2 is gewoon nu het beste qua prijs/kwaliteit. Over paar maanden is het weer anders >:)
In eerste instantie had T-mobile betere voorwaarden voor gebruik in het buitenland (60 dagen onbeperkt, daarna 10gb per maand), als je dus snel was met afsluiten is het t-mobile abbonement voor het buitenland gebruik beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Homeland op 22-05-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

Hier de link naar de actie. Niets speciaals inderdaad! Prijzen op een paar na exact gelijk aan voor de actie.

https://www.t-mobile.nl/unlimited-madness

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Wat tele2 doet/heeft gedaan met bestaande klanten (omzetten naar het nieuwe, betere prijsplan), wil t-mobile niet.
Ik heb een maand geleden verlengd (gaat in juli in) met een jaar, 5GB+ onbeperkt bel/sms, maar dit kan niet omgezet worden naar het nieuwe prijsplan helaas.

Ze staan zeker in hun recht, maar de klantvriendelijkheid krijgt -1 van mij.

Edit:
De t-mobile site bestookte me met "wil je chatten?"-vensters. Mijn order is nu (na ruim een maand dus) weer geannuleerd en ik kan zelf weer een nieuwe order maken.
Prima, maar hoe kunnen er weer zulke verschillen tussen mogelijkheden bij medewerkers zitten...

[ Voor 27% gewijzigd door yannickie111 op 22-05-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 07:21

OmeJoyo

This is me

yannickie111 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:20:
Wat tele2 doet/heeft gedaan met bestaande klanten (omzetten naar het nieuwe, betere prijsplan), wil t-mobile niet.
Ik heb een maand geleden verlengd (gaat in juli in) met een jaar, 5GB+ onbeperkt bel/sms, maar dit kan niet omgezet worden naar het nieuwe prijsplan helaas.

Ze staan zeker in hun recht, maar de klantvriendelijkheid krijgt -1 van mij.
Als je een energiecontract afsluit met een vaste prijs dan krijg je toch ook niet na een maand een goedkopere? Of bij een Hypotheek of lening met vaste rente?

Je hebt nu eenmaal op een bepaald moment een wederzijdse afspraak gemaakt waarbij een bepaalde prijs is vastgesteld. Jammer dat je nu net een paar euro teveel betaald maar zo werkt het nu eenmaal. Zie niet zo goed wat dat niet klantvriendelijk aan is?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
OmeJoyo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Als je een energiecontract afsluit met een vaste prijs dan krijg je toch ook niet na een maand een goedkopere? Of bij een Hypotheek of lening met vaste rente?

Je hebt nu eenmaal op een bepaald moment een wederzijdse afspraak gemaakt waarbij een bepaalde prijs is vastgesteld. Jammer dat je nu net een paar euro teveel betaald maar zo werkt het nu eenmaal. Zie niet zo goed wat dat niet klantvriendelijk aan is?
Natuurlijk, en ik begrijp dat ik "vast" zit/zat aan het contract.
Ik zie zo'n actie maand als reactie op tele2 en als je dan kijkt naar hoe zij het aanpakken door ook huidige abonnement om te zetten naar meer data en een lagere prijs... (En dan vaak het argument horen dat de service slechter is bij tele2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
OmeJoyo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Natuurlijk is de werkwijze van Tele2 klantvriendelijker dan T-Mobile. Bij T-Mobile moet je nog vrienden of kennissen gaan regelen voor de Samen Groep korting als je meer korting wilt. En Tele2 geeft gewoon hun huidige klanten het unlimited aanbod, dat is klasse :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

alwaysleft schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Natuurlijk is de werkwijze van Tele2 klantvriendelijker dan T-Mobile. Bij T-Mobile moet je nog vrienden of kennissen gaan regelen voor de Samen Groep korting als je meer korting wilt. En Tele2 geeft gewoon hun huidige klanten het unlimited aanbod, dat is klasse :)
Juist je zegt het precies goed :) Tele2 is in deze klant vriendelijker dan T-mobile, maar stellen dat T-mobile niet klantvriendelijk is , dat vind ik zeker met eigen ervaringen niet juist. Het is allemaal vraag en aanbod, Tele2 wil graag heel veel meer klanten, T-mobile natuurlijk ook maar die hebben al een wat grotere achterban en bieden alles op eigen netwerk, wat ook nog eens zeer goed uit de test komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
OmeJoyo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Juist je zegt het precies goed :) Tele2 is in deze klant vriendelijker dan T-mobile, maar stellen dat T-mobile niet klantvriendelijk is , dat vind ik zeker met eigen ervaringen niet juist. Het is allemaal vraag en aanbod, Tele2 wil graag heel veel meer klanten, T-mobile natuurlijk ook maar die hebben al een wat grotere achterban en bieden alles op eigen netwerk, wat ook nog eens zeer goed uit de test komt.
Tele2 heeft ook een eigen netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

alwaysleft schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Tele2 heeft ook een eigen netwerk ;)
Ik schreef "alles" op eigen netwerk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Homeland schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:56:
[...]

In eerste instantie had T-mobile betere voorwaarden voor gebruik in het buitenland (60 dagen onbeperkt, daarna 10gb per maand), als je dus snel was met afsluiten is het t-mobile abbonement voor het buitenland gebruik beter.
Bij T-Mobile zit het bellen vanuit Nederland naar de EU in je bundel (onbeperkt), alsmede bellen vanuit de EU naar EU. Bij Tele2 valt dit allebei buiten de bundel.
Dus als jij op vakantie bent en je belt om een restaurant te reserveren naar een Spaans nummer, dan valt dat bij T-Mobile in je bundel en bij Tele2 niet. Als je vanuit Nederland naar de camping in Frankrijk belt valt ook dat bij T-Mobile in de bundel en bij Tele2 niet.
Tot slot krijg je bij T-Mobile meer EU roaming, en maak je daarnaast in alle EU landen gebruik van 4G in het buitenland, met beter bereik en een stabielere verbinding.

Na aftrek van de Samenkorting is het prijsverschil 5 euro per maand; dus ja T-Mobile is duurder maar biedt ook wel duidelijk meerwaarde tov Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
PWA777 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Bij T-Mobile zit het bellen vanuit Nederland naar de EU in je bundel (onbeperkt), alsmede bellen vanuit de EU naar EU. Bij Tele2 valt dit allebei buiten de bundel.
Dus als jij op vakantie bent en je belt om een restaurant te reserveren naar een Spaans nummer, dan valt dat bij T-Mobile in je bundel en bij Tele2 niet. Als je vanuit Nederland naar de camping in Frankrijk belt valt ook dat bij T-Mobile in de bundel en bij Tele2 niet.
Tot slot krijg je bij T-Mobile meer EU roaming, en maak je daarnaast in alle EU landen gebruik van 4G in het buitenland, met beter bereik en een stabielere verbinding.

Na aftrek van de Samenkorting is het prijsverschil 5 euro per maand; dus ja T-Mobile is duurder maar biedt ook wel duidelijk meerwaarde tov Tele2.
Wist niet dat het bij Tele2 er niet bij in zit, is voor mij wel een dealbreaker, vriendin woont tijdelijk in Praag dus er zijn al vele uren naar een mobiel nummer daar gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tele2 heeft net als KPN en Vodafone o.a. Zwitserland toegevoegd aan de landen waar je je Nederlandse bundel volgens de EU regeling ook kan gebruiken. Daarmee is T-Mobile de enige provider waarmee je je bundel niet in Zwitserland kan gebruiken.

Bij "bellen naar" niet EU landen die wel binnen de regeling worden gebracht is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het loopt. Kan ik nu wel gratis naar Noorwegen en Ijsland bellen bij T-Mobile?

Bellen naar Zwitserland is dan bij T-Mobile weer buiten de bundel ga ik vanuit.

Bij KPN stast dat bellen van NL naar de EU wel inbegrepen is bij nieuwere abonnementen (vanaf vorig jaar), maar valt Zwitserland of Noorwegen er ook binnen de bundel?

"Heb jij je abonnement na 26 september 2016 afgesloten? Dan zit dit wel in je abonnement en verandert er niets."

Bron onderaan bij de Faq: https://www.kpn.com/mobie...2-sim-only-dubbele-bundel

Bij Vodafone heb je bij Red slechts 20, 40 of 60 minuten om uit te bellen naar EU landen, maar vallen alle landen daar dan weer wel onder volgens mij.

Wis en zeker vind ik dat allemaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Homeland schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Wist niet dat het bij Tele2 er niet bij in zit, is voor mij wel een dealbreaker, vriendin woont tijdelijk in Praag dus er zijn al vele uren naar een mobiel nummer daar gebeld.
Bellen naar een Europees mobiel nummer kost 90 cent per minuut bij Tele2.
ucsdcom schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:52:
Tele2 heeft net als KPN en Vodafone o.a. Zwitserland toegevoegd aan de landen waar je je Nederlandse bundel volgens de EU regeling ook kan gebruiken. Daarmee is T-Mobile de enige provider waarmee je je bundel niet in Zwitserland kan gebruiken.

Bij "bellen naar" niet EU landen die wel binnen de regeling worden gebracht is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het loopt. Kan ik nu wel gratis naar Noorwegen en Ijsland bellen bij T-Mobile?

Bellen naar Zwitserland is dan bij T-Mobile weer buiten de bundel ga ik vanuit.

Bij KPN stast dat bellen van NL naar de EU wel inbegrepen is bij nieuwere abonnementen (vanaf vorig jaar), maar valt Zwitserland of Noorwegen er ook binnen de bundel?

Bij Vodafone heb je bij Red slechts 20, 40 of 60 minuten om uit te bellen naar EU landen, maar vallen alle landen daar dan weer wel onder volgens mij.

Wis en zeker vind ik dat allemaal niet.
Bij Tele2 geldt dat bellen naar EU nummers altijd 90 cent per minuut kost.
Bij T-Mobile geldt dat je bij Go abonnementen gratis voor 120 minuten naar EU nummers kunt bellen. Na het overschrijden van die limiet betaal je 23 cent per minuut. Dit geldt ook voor bellen naar Zwitserland en Noorwegen (deze vallen buiten de gratis 120 minuten maar wel in het tarief van 23 ct/min).
Bij KPN betaal je voor bellen naar Zwitserland 23 cent per minuut, voor Noorwegen 30 cent p/min.
Bij VF betaal je 71 cent per minuut voor het bellen naar alle niet EU landen, als je buiten je gratis minuten bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Forse buiten bundel prijzen bij Tele2 en Vodafone!

Bellen vanuit een EU land naar andere EU nummers of naar Nederland is wel inbegrepen in de EU regeling, maar zodra je in Nederland bent mag een provider bellen naar de EU wel berekenen.

Gelukkig doen KPN en T-Mobile dat niet bij de nieuwste abonnementsvorm. Daar zit bellen van Nederland in de bundels.

Tele2 is dan wel goedkoop, maar biedt toch het minste voordeel bij alles om het standaard aanbod heen. Eigenlijk de addertjes van vroeger, waar de concurrenten steeds meer afstand van hebben genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ucsdcom schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:04:
Forse buiten bundel prijzen bij Tele2 en Vodafone!

Bellen vanuit een EU land naar andere EU nummers of naar Nederland is wel inbegrepen in de EU regeling, maar zodra je in Nederland bent mag een provider bellen naar de EU wel berekenen.

Gelukkig doen KPN en T-Mobile dat niet bij de nieuwste abonnementsvorm. Daar zit bellen van Nederland in de bundels.

Tele2 is dan wel goedkoop, maar biedt toch het minste voordeel bij alles om het standaard aanbod heen. Eigenlijk de addertjes van vroeger, waar de concurrenten steeds meer afstand van hebben genomen.
Volgens mij klopt dat niet. Bij Tele2 staat er dit:
Nee, nu nog niet. Maar per 8 juni 2017 kun je ook bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms’en in de EU. Vanaf deze datum bel en sms je binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie-en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.
Nederland is binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
aex351 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:27:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Bij Tele2 staat er dit:

[...]

Nederland is binnen de EU.
Ja Nederland is binnen de EU, maar volgens die logica zouden ze nu al niet meer mogen vragen dan de maximale EU tarieven. Feit is: bellen vanuit NL naar andere EU landen valt buiten de regeling die in juni in gaat.

Op de Tele2 site staat ook duidelijk:
"De Bel/SMS bundels bevatten alleen belminuten en sms’jes naar Nederlandse mobiele nummers, vaste telefoonnummers en naar voicemail."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

PWA777 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:40:
[...]
Ja Nederland is binnen de EU, maar volgens die logica zouden ze nu al niet meer mogen vragen dan de maximale EU tarieven. Feit is: bellen vanuit NL naar andere EU landen valt buiten de regeling die in juni in gaat.

Op de Tele2 site staat ook duidelijk:
"De Bel/SMS bundels bevatten alleen belminuten en sms’jes naar Nederlandse mobiele nummers, vaste telefoonnummers en naar voicemail."
Het valt inderdaad buiten de wettelijke regeling, aangezien dat over roaming gaat. Maar Tele2 heeft wel de eerder genoemde tekst op zijn site geplaatst en dat staat losse van de wettelijke regeling.
Vanaf deze datum bel en sms je binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie-en servicenummers).
Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen Nederlandse of buitenlandse nummers. Als dit alleen voor Nederlandse nummers geldt, dan zouden ze er goed aan doen om dit erbij te zetten. Op een andere pagina staan wel de tarieven voor bellen naar het buitenland. Maar dat zijn de huidige tarieven. Daarboven staat alsnog de disclaimer dat na 8 juni de tarieven in de EU wijzigen.

Ik begon enthousiast te worden over Tele2. Maar dit vind ik gewoon misleiding. Het kan toch niet dat ik als consument zoveel tijd moet besteden met het uitzoeken van hoe dat zit met die tarieven. Verder lijkt T-Mobile mij ook een prima optie in combinatie met de T-Mobile Samen korting, zeker wanneer het 'buitenland' er mee toe doet. Ook gezien dat je in het buitenland ook gebruik kan maken van 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
aex351 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:04:
[...]

Het valt inderdaad buiten de wettelijke regeling, aangezien dat over roaming gaat. Maar Tele2 heeft wel de eerder genoemde tekst op zijn site geplaatst en dat staat losse van de wettelijke regeling.

[...]

Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen Nederlandse of buitenlandse nummers. Als dit alleen voor Nederlandse nummers geldt, dan zouden ze er goed aan doen om dit erbij te zetten. Op een andere pagina staan wel de tarieven voor bellen naar het buitenland. Maar dat zijn de huidige tarieven. Daarboven staat alsnog de disclaimer dat na 8 juni de tarieven in de EU wijzigen.

Ik begon enthousiast te worden over Tele2. Maar dit vind ik gewoon misleiding. Het kan toch niet dat ik als consument zoveel tijd moet besteden aan het uitzoeken hoe dat zit met die tarieven. Verder lijkt T-Mobile mij ook een prima optie in combinatie met de T-Mobile Samen korting, zeker wanneer het 'buitenland' er mee toe doet. Ook gezien dat je in het buitenland ook gebruik kan maken van 4G.
Je moet je afvragen hoe vaak je in het buitenland bent. En daar je keus op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Netwerk Expert zei
Als eerst wederom bedankt je voor je melding. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van een fallback.
Ik heb even een aantal gegevens bekeken en ik zag dat ons netwerk extern werd gestoord op deze locatie. De oorzaak is nu achterhaald en dat specifieke probleem is nu gelukkig opgelost.

Ik vraag me dus af of je het probleem nu nog ervaart?]

Ik: Het was even voorbij leek het maar het probleem is weer terug

Bij 2G worden de gespreken binnen 03 a 17 sec verbroken 1200 is niet mogelijk om te bellen, data werkt niet
Bij 3G worden de gespreken binnen 1 a 6 min verbroken, 2x 1200 gebeld eerste gesprek werd bij 6 min verbroken, 2de gesprek werd bij 4 min verbroken rond 18 uur, data werkt niet
4G geen enkel probleem

Op moment dat het gesprek verbroken wordt krijg gaat het toestel even naar geen service vervolgens 4G 1 streepje -102dbm op zolder

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5d3pec.jpg
4G op -124dbm normaal was het al 3G, maar wordt je vanaf gegooit dat gebeurd na 10 min wordt er geprobeerd opnieuw met 3G te verbinden dat mislukt omdat toestel geen data binnen krijgt waarnaar je opnieuw op 4G komt bij -124 a -126dbm

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/el1dsj.jpg
3G geen data niks ook gespreken worden verbroken, deze mast locatie heeft nog geen 4G2100

In de ochtend begint het 07.30 duurt tot 10.00 en avond begint het 15.30 duurt tot 19.00
soms ook tussen 12.00 tot 13.00
in het weekend doet het probleem zich niet voor dan is snelheid 6 a 7 mbit/sec op 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Lijkt op overbelast 3G900 - je krijgt zeker niets op 2100 binnen omdat het signaal te zwak is?
Ik heb het elke dag in de trein op een stuk waar 4G900 ontbreekt en volle trein massaal op 3G van T-Mobile terugvalt. Betekend gewoon einde oefening tot de eerstvolgende mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:06:
[...]

Je moet je afvragen hoe vaak je in het buitenland bent. En daar je keus op baseren.
Bij deze extra kosten gaat het er juist om hoeveel je vanuit NL naar het buitenland belt want dat is bij sommige aanbieders dus erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname27
Sinds vandaag ook aangesloten bij T-Mobile. Lekker snel hoor! :) Met Vodafone haalde ik niet meer dan 30mbit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FgJ200j.jpg

Overigens nog iemand die ook net is aangesloten bij T-Mobile en met mij de 25 euro vriendenkorting wil delen?

[ Voor 25% gewijzigd door Nickname27 op 24-05-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
Nickname27 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:38:
Sinds vandaag ook aangesloten bij T-Mobile. Lekker snel hoor! :) Met Vodafone haalde ik niet meer dan 30mbit.

[afbeelding]

Overigens nog iemand die ook net is aangesloten bij T-Mobile en met mij de 25 euro vriendenkorting wil delen?
Zie PM. ;)

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het gaat niet best op het beste netwerk op de luchthaven. De laatste tijd lijkt de apparatuur op Schiphol en met name in de tunnel niet goed te werken, of te bezwijken onder teveel druk.
4G is op die plek langzaam en niet responsive; totaal niet in lijn met hoe het daar eerder was - nl ook snappy 4G in de tunnel en NS station Schiphol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mouYnd6PHhsUnhR2zsiDSkxQ/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vandaag was (is?) het netwerk in het noorden van het land ook wat stroperig :/

404 Signature not found

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwaysleft
Gratis tip, via United Consumers krijg je nog eens 10% extra korting per maand bij de 5GB bundel.

Dus voor 13 euro per maand 5GB mobiel internet NL+EU plus onbeperkt bellen, plus 120 minuten EU :o :9 Wel nog even in een groep terecht komen. https://www.unitedconsume...nnement.asp?aanbieding=15
Voor de de lagere bundels een koopje :)

Unlimited NL internet plus bellen en 10GB EU internet voor 26,50 bij UC. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door alwaysleft op 28-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Je kan maandelijks je bundel aanpassen toch? Als ik mij niet vergis. Krijg je dan ook 10% korting bij de 10GB bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
aex351 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:01:
Je kan maandelijks je bundel aanpassen toch? Als ik mij niet vergis. Krijg je dan ook 10% korting bij de 10GB bundel?
Zou je aan UC moeten vragen, denk het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Gisteren even gebeld met United Cunsumers, die 10% korting blijft ook gewoon doorlopen mocht je migreren bv omlaag. Prima deal dus :9

Telefoniste gaf wel aan dat de actie tot en met woensdag liep, en wist nog niet zeker of hij doorliep.

[ Voor 29% gewijzigd door alwaysleft op 27-05-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
PWA777 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:43:
Het gaat niet best op het beste netwerk op de luchthaven. De laatste tijd lijkt de apparatuur op Schiphol en met name in de tunnel niet goed te werken, of te bezwijken onder teveel druk.
4G is op die plek langzaam en niet responsive; totaal niet in lijn met hoe het daar eerder was - nl ook snappy 4G in de tunnel en NS station Schiphol.

[afbeelding]
Vodafone in de tunnel is ook niet al te snel met alleen 3G. 4G op het station Schiphol werkt wel goed, Vodafone heeft nu vrijwel overal op de luchthaven small cells met 4G+ (800+1800) actief, werkt lekker snel! Hoe zit dat bij T-Mobile nu?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
Voor degenen die vaak in de trein tussen Groningen en Leeuwarden zitten: blijf weg van T-Mobile. Moest vandaag toevallig die trein hebben en wat was de ontvangst bar en bar slecht zeg. Zelfs complete stukken "geen service" gehad, verder zeer vaak terugval op Edge. Nu is die route natuurlijk ook dwars door the middle of nowhere, maar viel me toch erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Nickname27 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:34:
Voor degenen die vaak in de trein tussen Groningen en Leeuwarden zitten: blijf weg van T-Mobile. Moest vandaag toevallig die trein hebben en wat was de ontvangst bar en bar slecht zeg. Zelfs complete stukken "geen service" gehad, verder zeer vaak terugval op Edge. Nu is die route natuurlijk ook dwars door the middle of nowhere, maar viel me toch erg tegen.
Dit komt door de zonwerende coating op de ramen van dat type trein; die blokkeert ook alle GSM signalen. Dit geldt voor alle providers. Enige oplossing is als ze een repeater in die trein gaan bouwen bij Arriva of dat je in een rubberen koppel gedeelte gaat staan (dit laat de signalen door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:06:
[/b]
[...]

Vodafone in de tunnel is ook niet al te snel met alleen 3G. 4G op het station Schiphol werkt wel goed, Vodafone heeft nu vrijwel overal op de luchthaven small cells met 4G+ (800+1800) actief, werkt lekker snel! Hoe zit dat bij T-Mobile nu?
T-Mobile maakt ook gebruik van small cells op Schiphol, alles met 4G inclusief. Dit moet ook wel, omdat KLM klant is van T-Mobile Zakelijk. https://newsroom.t-mobile.nl/overeenkomst-klm-t-mobile/
Het 4G netwerk was ook super snel in de tunnel, tot een paar weken geleden daar ineens geen beweging meer in te krijgen is. Ik vermoed dus een storing of een ander issue.
Pagina: 1 ... 53 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes