[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:37:
[...]

Hoeveel kost het dan die units? Met de informatie die nu bekend is kun je alsnog niet veel.

Waarom heb je in godsnaam een unlimited abonnement nodig als je op vakantie bent... :)
Hij heeft het over een Unlimited DAG pas, dus dat gebruik je niet elke dag waarschijnlijk ;-) Daarnaast viert iedereen vakantie op zijn eigen manier, genoeg redenen waarom iemand dat zou willen gebruiken ;-)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Loopt nogal uit die werkzaamheden lijkt het.
Zou origineel om rond 12 uur klaar zijn, daarna berichtte de app dat het tot 16.00 ging duren, maar tot dusverre kan de app nog steeds niet nieuwe gegevens ophalen, om 19.45.
Vervelend met name doordat er nu niet data aanvullers geactiveerd kunnen worden. :/

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn tmobile app werkt op dit moment.. alleen hoef er niks mee .. want veel meer dan hoeveel min/mb er nog over is kan ik anders ook niet :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:01
Inmiddels is de prepaid pagina op de site geupdate.

De nieuwe unit bundel kost 4,95 euro voor 100 units. (lol)

De rest is gewoon nog hetzelfde....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan de klantenservice je bundel niet upgraden? Of zijn die bij T-Mobile nog steeds dicht in het weekend?

Edit: op zondag dicht. Tegenwoordig wel op zaterdagen open van 9:00 tot 17:30.

[ Voor 28% gewijzigd door ucsdcom op 23-04-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Humma Kavula schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:56:
Mooi, gratis 48 uur unlimited data, thanks T-mobile :)
[afbeelding]
Iemand al bevestigings SMS gehad? Mijn vrouw en ik hebben allebei hetzelfde bericht gehad (geen unlimited abbo's), maar wachten nog vol spanning op de 48uur unlimited data. Benieuwd wanneer ze dit losgooien, en of unlimited ook voor buitenland geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

"Gratis unlimited data in Nederland" staat er in de tekst, dus buitenland zou ik niet van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
Waarom heb je in godsnaam een unlimited abonnement nodig als je op vakantie bent... :)
hmm als ik op vakantie ben gebruik ik net meer dan normaal..
Want dan zit ik niet thuis of op het werk op de wifi maar ben ik veel meer onderweg of kom brakke wifi tegen..
(en wil ik wel tv/netflix streamen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ramon 73 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:45:
[...]

Iemand al bevestigings SMS gehad? Mijn vrouw en ik hebben allebei hetzelfde bericht gehad (geen unlimited abbo's), maar wachten nog vol spanning op de 48uur unlimited data. Benieuwd wanneer ze dit losgooien, en of unlimited ook voor buitenland geldt.
De gratis unlimited bundels worden gespreid uitgedeeld tussen 8 mei en 16 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:51

swv

PWA777 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:28:
[...]

De gratis unlimited bundels worden gespreid uitgedeeld tussen 8 mei en 16 juni.
He jammer. De ultieme netwerktest blijft dus achterwege ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was mij helemaal ontgaan dat T-Mobile de netwerktest 2017 heeft gewonnen en dat dat de reden is dat er nu 48 uur onbeperkt data aan klanten wordt aangeboden.

Via 4gmasten.nl las ik het: https://www.4gmasten.nl/n...este-netwerk-in-nederland
T-Mobile

T-Mobile voor tweede keer op rij uitgeroepen tot best geteste netwerk in Nederland

Vandaag heeft P3 communications de resultaten van het onderzoek naar de kwaliteit van de Nederlandse mobiele netwerken bekendgemaakt. T-Mobile heeft in deze jaarlijkse ‘P3 Connect Mobile Benchmark’ met 956 van de totaal 1.000 punten wederom de hoogste score behaald. In de twee categorieën Voice en Data scoort T-Mobile het hoogst. In alle drie de sub-meetgebieden, steden, dorpen en op verbindingswegen haalt T-Mobile scores rond de 95 procent en boekt exceptioneel resultaat op het streamen van video’s. Daarmee is T-Mobile voor het tweede jaar op rij als beste netwerk van Nederland getest en het enige netwerk dat een ‘Outstanding’ performance krijgt. Deze exceptionele waardering van het netwerk viert T-Mobile door alle klanten twee dagen, 48 uur aaneengesloten, Unlimited internet cadeau te geven.
Het hele stuk is daar te vinden.

In ieder geval hebben ze wel nagedacht over de impact op het netwerk. Vooral met Koningsdag en de 5 mei festivals had dit het netwerk het nog best lastig kunnen maken. De afgelopen jaren viel dit heel erg mee.

[ Voor 62% gewijzigd door ucsdcom op 24-04-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja hopelijk krijg ik hem als ik bij mn schoonouders ben... daar staat de 2CA site lekker dichtbij en is die lekker rustig ( tov hier, al zal het met 4G2100 er bij wel beter worden denk ik )

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
SMSfreakie schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:39:
nouja hopelijk krijg ik hem als ik bij mn schoonouders ben... daar staat de 2CA site lekker dichtbij en is die lekker rustig ( tov hier, al zal het met 4G2100 er bij wel beter worden denk ik )
Je krijgt tussen 8 mei en 16 juni een SMS dat je 48 uur unlimited internet cadeau krijgt. Na ontvangst van de SMS heb je vervolgens 14 dagen de tijd om het ook daadwerkelijk te activeren; je bepaalt dus (deels) zelf wanneer je voor 48 uur unlimited gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
SMSfreakie schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:42:
[...]

hm nice meteen even gekeken.. op smartsites.tmo is 4G+ op deze cell hier dus mooi trager dan met het internet APN

160/46 op internet
86/42 op smartsites
Hier ook geprobeerd, maar geen significant verschil op dit moment. Ik neem aan dat je met Ookla Speedtest testte? Waren beide tests met dezelfde server? Dat kan nogal (enorm) verschil maken...

Zou het verder nog uitmaken welke APN je gebruikt? Ik heb 'm iig ff snel terugveranderd om te voorkomen dat ik straks een dikke datarekening krijg ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jpbosk schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:24:
[...]

Hier ook geprobeerd, maar geen significant verschil op dit moment. Ik neem aan dat je met Ookla Speedtest testte? Waren beide tests met dezelfde server? Dat kan nogal (enorm) verschil maken...

Zou het verder nog uitmaken welke APN je gebruikt? Ik heb 'm iig ff snel terugveranderd om te voorkomen dat ik straks een dikke datarekening krijg ofzo...
zelfde server, uit de speedtest.net app.. mgoed nou is mn data bijna op dus even verder testen gaat er even niet inzitten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Weet iemand te zeggen of de T-Mobile mast op Walibi / Six Flags, die nu 4G1800/2100 doet, op termijn nog voorzien gaat worden van 4G900? Dit is een speciale locatie op een achtbaan met dubbele antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Als ik het mij goed kan herinneren is dit een speciale 6 sector site. 5 sectoren (evenementen opstelling) staan richting het park gericht en zijn niet geschikt voor de 900 band (voornamelijk voor veel capaciteit op een beperkte ruimte). Die zullen geen 900 krijgen. Op de sector richting de parkeerplaats kan ik zo snel even niet zien of die geschikt is voor 900.

Edit: Even gecheckt; verwacht hier géén 900 is de nabije toekomst

[ Voor 10% gewijzigd door nightshadow999 op 28-04-2017 22:24 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile heeft bij de start van de 4G uitrol aangegeven dat zij als de ombouw van bestaande masten in fase 1 is afgerond, dat het dan pas tijd is naar uitbreiding van locaties te kijken. De bestaande opstelling is dan niet geschikt voor 4G-900. Het kan natuurlijk nog wel zijn dat T-Mobile overeenstemming bereikt om op enkele meters vanaf de huidige locatie nog panelen bij te gaan plaatsen die de 900 dekking gaan verzorgen. Met het pretpark en alle evenementen op de velden rondom, kan dat mogelijk best van nut zijn. En dan profiteert de omgeving mogelijk ook nog eens van meer of betere binnenhuisdekking..

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe zo'n evenementenopstelling er uit ziet. Heeft iemand een fotootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
is er ergens ook een uitleg hoe je meer capaciteit hebt op een hogere frequentie band?
Op wat voor band dan ook 800,900,1800,2100 rolt iedereen toch max gewoon 20mhz breedte uit? en vaak dus 10mhz of minder buiten de main band?
en per 10mhz heb je met Cat9 toch 75MB/s?

Dus met andere woorden als tmobile 10mhz op de 900 band vrij maakt en 10mhz op de 2100 band dan is de capaciteit toch bij beide gewoon 75Mb/s? Er is toch niet meer ruimte omdat je hoger in de frequentie zit? Of is er nog iets anders dat er meer "slots" zij of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Simpel gezegd omdat het bereik minder is kun je meer antennes plaatsen zonder dat er verstoring plaatsvindt. Randvoorwaarde is dus dat je meer opstelpunten hebt, wat bij t-mobile het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zou een netwerk niet zo slim kunnen zijn door zelfstandig de antenne tilt (sector groter / kleiner maken ) te kunnen aanpassen / het zendvermogen aanpassen..? uiteraard zover dat binnen de regelgevingen past?

stel je hebt een evenement.. de cell zelf kampt door de drukte met capaciteits problemen,
de overbelaste cell past de tilt / vermogens aan zodat het effectieve gebied van de cell kleiner wordt..
de omliggende cellen passen ook de tilt / vermogens aan ter compensatie.. ?

je kan immers niet voor elk evenement een cow laten aantreden ( dan zit je immers ook nog weer met vergunningen)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10
joco schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:17:
is er ergens ook een uitleg hoe je meer capaciteit hebt op een hogere frequentie band?
Op wat voor band dan ook 800,900,1800,2100 rolt iedereen toch max gewoon 20mhz breedte uit? en vaak dus 10mhz of minder buiten de main band?
en per 10mhz heb je met Cat9 toch 75MB/s?

Dus met andere woorden als tmobile 10mhz op de 900 band vrij maakt en 10mhz op de 2100 band dan is de capaciteit toch bij beide gewoon 75Mb/s? Er is toch niet meer ruimte omdat je hoger in de frequentie zit? Of is er nog iets anders dat er meer "slots" zij of zo?
Je hebt je eigen vraag beantwoord. Hogere frequentie banden hebben vaak meer bandbreedte tot hun beschikking.
Het enige "voordeel" van een hogere frequentie, is dat er vaak meerdere antennes nodig zijn.
Omdat het bereik minder is, zijn er minder die er mee kunnen connecten en daarom is er meer bandbreedte beschikbaar.
Maar inderdaad, 10 MHz bandbreedte op 800 of 2600 MHz geeft gewoon dezelfde capaciteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

ucsdcom schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:43:
T-Mobile heeft bij de start van de 4G uitrol aangegeven dat zij als de ombouw van bestaande masten in fase 1 is afgerond, dat het dan pas tijd is naar uitbreiding van locaties te kijken. De bestaande opstelling is dan niet geschikt voor 4G-900. Het kan natuurlijk nog wel zijn dat T-Mobile overeenstemming bereikt om op enkele meters vanaf de huidige locatie nog panelen bij te gaan plaatsen die de 900 dekking gaan verzorgen. Met het pretpark en alle evenementen op de velden rondom, kan dat mogelijk best van nut zijn. En dan profiteert de omgeving mogelijk ook nog eens van meer of betere binnenhuisdekking..

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe zo'n evenementenopstelling er uit ziet. Heeft iemand een fotootje?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPyNqHi.png

Dit is een redelijk standaard evenementen-opstelling met 6 sectoren. Kijk even naar één laag, er zitten hier meerdere providers in de mast (zie zo snel niet welke T-Mobile is). Die grote bak heeft 5 sectoren in één antenne zitten (-40 -20 0 +20 en +40 graden) en is geschikt voor 1800 en 2100. De frequenties worden samengevoegd onderaan de mast en de antenne is niet te tilten. De 6e sector is een meestal een simpele 'UMTS'-antenne (ik noem hem zo omdat hij veelvuldig gebruikt is bij de uitrol van UMTS, maar die draait ook gewoon 4G1800 en 4G2100). Er zitten geen versterkers in de mast (bij normale sites zouden die er wel zitten), de precieze reden weet ik niet zeker, ik vermoed omdat doordat de antenne dicht op de mensenmassa zit (en weinig 'verstoringen' zoals gebouwen) het (super zwakke) signaal wat een antenne in je mobiel uitzendt nog sterk genoeg is.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je, dat is een indrukwekkend plaatje. Wat een panelen zeg! Dit verduidelijkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

En onbeperkt EU 60 dagen per jaar is alweer aangepast naar 10 GB. Duidelijk geschrokken van het 'extreme' verbruik. Toch leuk hoe de marketing afdeling het goedpraat: Onderzoek heeft uitgewezen dat het merendeel in Nederland verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100.000 Unlimited abbonementen verkochten in 3 dagen tijd. dat is behoorlijk veel. Had niet verwacht dat het zo rap zou gaan, aangezien 35 euro per maand toch nog steeds aardig veel is voor veel mensen.

Maar zou zie je maar weer dat veel mensen gewoon van het gezeur en limitaties van bundels af willen zijn.

Ben benieuwd of andere providers gaan volgen of niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 22:43
knakworst schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:24:
En onbeperkt EU 60 dagen per jaar is alweer aangepast naar 10 GB. Duidelijk geschrokken van het 'extreme' verbruik. Toch leuk hoe de marketing afdeling het goedpraat: Onderzoek heeft uitgewezen dat het merendeel in Nederland verbruikt...
Zal ook te maken hebben met de wetswijziging, zo'n limiet van 60 dagen mag namelijk niet meer na 15 juni.

Al was dat ook al bekend toen Unlimited geïntroduceerd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
hmm ik hoop toch echt niet dat ik ook naar de 10GB ga... Want binnen NL is het wel handig dat unlimited maar ik had het ook voornamelijk voor Europa
Want dan wil ik net behoorlijk streamen (NL tv kijken). Eens kijken of ik dat binnen de 10GB kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
Ik heb vorige week donderdag een abonnement afgesloten op mobiel.nl met t-mobile unlimited go eu en de galaxy s8+.

Woensdag had ik deze combinatie via t-mobile zelf besteld, maar kwam er naderhand achter dat en de bezorgservice niet goed uit kwam en ik hem bij mobiel.nl goedkoper kon krijgen met hetzelfde t-mobile abonnement.

Afijn, kreeg vrijdag dus een mailtje dat ik moest doorgeven wanneer die 1e bestelling van t-mobile is geannuleerd. Ik bel dus op en duurt +- 3 werkdagen.

Vandaag kreeg ik een mail van mobiel.nl dat mijn order gecanceled is. Heb dus gebeld en kreeg te horen dat de order niet doorgaat vanwege de nieuwe wetgeving.

Kwam dus door mijn geannuleerde verlenging die tijd nodig had waardoor ht niet optijd ingevoerd kon worden.

Nu moet ik de order opnieuw plaatsen en weer een aanbetaling doen. Die andere krijg ik binnen 10 dagen teruggestort. Die nieuwe wetgeving kan ik mee leven.

Nu komt het... t-mobile abonnement is dus vanaf vandaag aangepast. Ik heb hier heel leuk een contract die ik heb getekend via ideal met mobiel.nl met het oude abonnement. Wat is hier mijn recht in? Ik wil dat oude abonnement.

En waarom gaat die nieuwe weteving in voor al geplaatste bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Volgens mij haal je nu de BKR toets en de nieuwe tmobile abonnementen door elkaar.

Als jij een contract afsluit dan geldt die op dat moment. Als je die daarna annuleert en een nieuwe aangaat dat kan het uiteraard het eea zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
GrooV schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:18:
Volgens mij haal je nu de BKR toets en de nieuwe tmobile abonnementen door elkaar.

Als jij een contract afsluit dan geldt die op dat moment. Als je die daarna annuleert en een nieuwe aangaat dat kan het uiteraard het eea zijn veranderd.
Hmm misschieb niet goed uitgelegd.

Door mijn verlenging die niet tijdig is verwerkt om geanuleerd te worden, moest mobiel.nl vandaag mijn gegevens bij t-mobile doorgeven. Door die nieuwe wetgeving kan dat niet (wat ik vreemd vind omdat ik de bestelling vorige week heb geplaatst).

Nu moet ik dus door mobiel.nl opnieuw een bestelling plaatsen. Alleen is het abonnement nu gewijzigd bij t-mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Externe aanbieders moeten in het systeem van T-Mobile jouw contract aanvraag indienen. Als dat niet werkt in het weekend oid dan kan dat pas op maandag en dan bestaat jouw abonnement idd niet meer. Zelfde geldt ook voor gewijzigde toestel prijzen en dergelijken, Coolblue is daar bijvoorbeeld heel netjes in en neemt dan haar verlies ipv door te berekenen als het duurder is geworden (goedkoper krijg je wel terug).

Volgens mij heb je dus ook geen ondertekend tmobile contract maar een contract/bon/factuur van mobiel.nl, een groot verschil. Dat is het nadeel van een externe partij voor je contract afhandeling.

Wil je safe zijn de volgende keer ? Dan rechtstreeks bij de telecom provider afsluiten.

Overigens heeft de nieuwe wetgeving (welke nieuwe wetgeving? die bestaat al een tijdje) hier niet zo veel mee te maken hoor, die gaat pas vanaf 1 juni in. T-Mobile heeft alleen haar prijzen aangepast wat zo min mogelijk impact heeft op iedereen

[ Voor 51% gewijzigd door GrooV op 01-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Overigens heeft de nieuwe wetgeving (welke nieuwe wetgeving? die bestaat al een tijdje) hier niet zo veel mee te maken hoor, die gaat pas vanaf 1 juni in. T-Mobile heeft alleen haar prijzen aangepast wat zo min mogelijk impact heeft op iedereen
ik denk dat ie het heeft over de nieuwe telecom wetgeving die wel vandaag is in gegaan (bkr registratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
joco schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:54:
[...]

ik denk dat ie het heeft over de nieuwe telecom wetgeving die wel vandaag is in gegaan (bkr registratie)
Maar die is hier niet van toepassing, want het gaat over de nieuwe bundels van T-Mobile.

Het beste is gewoon contact opnemen met de klanten service, misschien matsen ze je

[ Voor 21% gewijzigd door GrooV op 01-05-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 22:32
Is jullie al bekend dat vanaf 13 juni ook het T-Mobile 'Basis Sim' prijsplan in de EU te gebruiken is? Zie punt 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
GrooV schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:03:
a) De EU wetgeving gaat per 15 juni in. (doet niet ter zake in dit geval)
b) Per vandaag vandaag is de BKR check + registratie voor toestellen (250+ euro) op afbetaling.
c) Per vandaag is TMobile Unlimited gewijzigd, vanwege A.

Als ik het goed begrijp; door de BKR check per vandaag kan @Adel_F16 nu nog geen nieuw abo aanvragen, aangezien de order die nog geannuleerd moet worden de BKR check 'blokkeert'.
Waardoor 'ie dus pas later dat Unlimited abo opnieuw kan aanvragen, en daardoor dus onder de vernieuwde voorwaarden van TMobile valt wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
WiseDise schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:
Is jullie al bekend dat vanaf 13 juni ook het T-Mobile 'Basis Sim' prijsplan in de EU te gebruiken is? Zie punt 6.
Vanaf 15 juni is dit verplicht voor alle prijsplannen van alle providers, dus echt 'nieuws' is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
P.K. schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Zal ook te maken hebben met de wetswijziging, zo'n limiet van 60 dagen mag namelijk niet meer na 15 juni.

Dat er veranderingen aankwamen was in januari wel bekend, maar er is lang gesteggel geweest over die "beperkte duur" van het EU roamen. Zo heeft KPN eerder dit jaar ook hun EU abonnementen gelanceerd met een maximale duur qua EU gebruik; dat mag dus ook niet meer en die zullen dat voor 15 juni ook moeten aanpassen. Door het wegvallen van die 60 dagen beperking snap ik wel dat T-Mobile gedwongen is om die unlimited bepaling te laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
PWA777 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Vanaf 15 juni is dit verplicht voor alle prijsplannen van alle providers, dus echt 'nieuws' is dit niet.
Ik weet het. At least geeft het wel een indicatie wanneer T-Mobile dit ook voor Basis Sim gaat introduceren. Had natuurlijk ook - net als andere providers - vanaf 1 juni gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
PWA777 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Dat er veranderingen aankwamen was in januari wel bekend, maar er is lang gesteggel geweest over die "beperkte duur" van het EU roamen. Zo heeft KPN eerder dit jaar ook hun EU abonnementen gelanceerd met een maximale duur qua EU gebruik; dat mag dus ook niet meer en die zullen dat voor 15 juni ook moeten aanpassen. Door het wegvallen van die 60 dagen beperking snap ik wel dat T-Mobile gedwongen is om die unlimited bepaling te laten varen.
Daar was toen helemaal geen gesteggel meer over. Het is er idd wel geweest, maar het voorstel wat nu wetgeving gaat worden dateert van oktober (als ik het goed herinner), en de stemming in het EP was afgelopen december. Toen was het zo klaar als een klontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat hele unlimited abbo is daarmee voor mij niet interessant meer, juist het unlimited in de EU was handig om Netflix en andere televisie / gemist diensten te streamen op vakantie. In Nederland heb ik vrijwel altijd goede WiFi en is de 6GB die ik nu heb meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

P.K. schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:09:
[...]

PWA777 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Daar geloof ik niet in. Die 60 dagen bij Unlimited slaan namelijk op het verbruik, niet op het aantal roamingdagen in tegenstelling tot het aanbod van KPN. Je mag met dat Unlimited abonnement het hele jaar door roamen als je wilt, zolang je maar in verhouding vaker in Nederland aanwezig bent en/of meer verbruikt. Dit gaat T-Mobile (maar straks ook alle andere providers) telkens na over een periode van tenminste 4 maanden voor ze eventueel ingrijpen. Dat staat zo keurig omschreven in de bijbehorende Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik (pdf).

Hoeveel GB's je maandelijks krijgt doet er dan ook niet zoveel toe, zolang dit maar aan een minimum voldoet. 10GB is voorlopig volgens de EU regels ruim voldoende. Zelfs nog in 2018. Dit kun je narekenen. Die 60 dagen onbeperkt zijn puur verzonnen om vakantiegangers een unlimited ervaring te kunnen bieden. Weinigen zouden die 60 dagen opmaken. En zowel, dan ga je over op 10GB. Kan prima. Er is nergens een regel die zo'n constructie verbiedt. Een nationale unlimited bundel hoeft niet te gelden in de EU, en mag zodoende voor EU gebruik worden beperkt. Ik kom nergens tegen dat het niet toegestaan is dit ten dele te beperken. T-Mobile had dus ook vanaf het begin af aan die 10GB voor de EU kunnen invoeren. Dan was het ook goed geweest, maar T-Mobile koos ervoor net dat beetje extra voor 60 dagen te bieden bij hun Unlimited abonnement.

Niet blind staren op die 60 dagen. Tenzij jullie mij kunnen aantonen dat ik fout zit en dat er ergens in de regels is opgenomen dat je geen dynamische databundels mag aanbieden (in de EU). Want dat is waar we het over hebben. De ene roamingdag heb je meer data tot je beschikking dan de andere dag. In dit geval ligt de grens op 60 roamingdagen. Zit ik fout, dan verwijder ik alle berichten waarin ik deze uitspraken doe en biedt ik mijn excuses aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
vrijdag middag op mobiel.nl een verlenging gedaan voor Go UP met LG G6 2 jaar.
Kreeg contract pdf en heb de bij betaling ook vrijdag avond gedaan.

Toestel is niet op vooraad.

1) Nu in mei is de BKR registratie verplicht. Ik denk mijn toestel met de ouwe regels gaat, dus geen BKR registratie nodig. Klopt?

2) Vandaag zijn de GO voorwarden verandered, en Unlimited is 10GB in EU. Mobiel.nl zegt dat mijn contract op vrijdag vorige week in de TMobile systeem 'parked', thus ik nog steeds de ouwe versie van GO krijg. Waneer ik naar Unlimited switch, gat het met ouwe regels. Klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
drwoo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:22:
vrijdag middag op mobiel.nl een verlenging gedaan voor Go UP met LG G6 2 jaar.
Kreeg contract pdf en heb de bij betaling ook vrijdag avond gedaan.

Toestel is niet op vooraad.

1) Nu in mei is de BKR registratie verplicht. Ik denk mijn toestel met de ouwe regels gaat, dus geen BKR registratie nodig. Klopt?

2) Vandaag zijn de GO voorwarden verandered, en Unlimited is 10GB in EU. Mobiel.nl zegt dat mijn contract op vrijdag vorige week in de TMobile systeem 'parked', thus ik nog steeds de ouwe versie van GO krijg. Waneer ik naar Unlimited switch, gat het met ouwe regels. Klopt?
Nee switchen gaat naar nieuwe abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
sww89 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:22:
[...]

[...]

Daar geloof ik niet in. Die 60 dagen bij Unlimited slaan namelijk op het verbruik, niet op het aantal roamingdagen in tegenstelling tot het aanbod van KPN. Je mag met dat Unlimited abonnement het hele jaar door roamen als je wilt, zolang je maar in verhouding vaker in Nederland aanwezig bent en/of meer verbruikt. Dit gaat T-Mobile (maar straks ook alle andere providers) telkens na over een periode van tenminste 4 maanden voor ze eventueel ingrijpen. Dat staat zo keurig omschreven in de bijbehorende Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik (pdf).

Hoeveel GB's je maandelijks krijgt doet er dan ook niet zoveel toe, zolang dit maar aan een minimum voldoet. 10GB is voorlopig volgens de EU regels ruim voldoende. Zelfs nog in 2018. Dit kun je narekenen. Die 60 dagen onbeperkt zijn puur verzonnen om vakantiegangers een unlimited ervaring te kunnen bieden. Weinigen zouden die 60 dagen opmaken. En zowel, dan ga je over op 10GB. Kan prima. Er is nergens een regel die zo'n constructie verbiedt. Een nationale unlimited bundel hoeft niet te gelden in de EU, en mag zodoende voor EU gebruik worden beperkt. Ik kom nergens tegen dat het niet toegestaan is dit ten dele te beperken. T-Mobile had dus ook vanaf het begin af aan die 10GB voor de EU kunnen invoeren. Dan was het ook goed geweest, maar T-Mobile koos ervoor net dat beetje extra voor 60 dagen te bieden bij hun Unlimited abonnement.

Niet blind staren op die 60 dagen. Tenzij jullie mij kunnen aantonen dat ik fout zit en dat er ergens in de regels is opgenomen dat je geen dynamische databundels mag aanbieden (in de EU). Want dat is waar we het over hebben. De ene roamingdag heb je meer data tot je beschikking dan de andere dag. In dit geval ligt de grens op 60 roamingdagen. Zit ik fout, dan verwijder ik alle berichten waarin ik deze uitspraken doe en biedt ik mijn excuses aan :Y)
Ik was er van uitgegaan dat het alleen die 60 dagen was, maar het was dus 60 dagen unlimited + daarna 10GB p/m?
Dan lijkt mij het excuus van de wetgeving niet geldig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

P.K. schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:27:
[...]

Ik was er van uitgegaan dat het alleen die 60 dagen was, maar het was dus 60 dagen unlimited + daarna 10GB p/m?
Dan lijkt mij het excuus van de wetgeving niet geldig idd.
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Graag ontopic blijven. Voor vragen over abonnementen etc een aparte topic openen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
nightshadow999 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:08:
Als ik het mij goed kan herinneren is dit een speciale 6 sector site. 5 sectoren (evenementen opstelling) staan richting het park gericht en zijn niet geschikt voor de 900 band (voornamelijk voor veel capaciteit op een beperkte ruimte). Die zullen geen 900 krijgen. Op de sector richting de parkeerplaats kan ik zo snel even niet zien of die geschikt is voor 900.

Edit: Even gecheckt; verwacht hier géén 900 is de nabije toekomst
Dank voor het checken. Voor het bereik in de omgeving (en bungalow plus campings tijdens evenementen) zou het wel helpen als T-Mobile gaat inhangen bij KPN en Voda op 8256RE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Omdat ik van de zomer veel en lang van huis ben wil ik over naar go-unlimited. Even met de klantenservice gebeld. En die wisten me te vertellen dat het mogelijk is een go abonnement met 1gb te nemen (20 euro per maand). En dan kun je als het goed is direct switchen naar unlimited (36 euro per maand).
Later kun je dan altijd terug naar het originele abonnement. Dus in de winter weer naar 20 p/maand. Ik dacht ik post het even ter informatie.

Momenteel heb ik thuis internet in de huur zitten. Maar als ik zou verhuizen waarom zou ik dan nog ADSL nemen? 4G is al sneller dan de max snelheid die op dit adres haalbaar is met ADSL lijkt het.

Ik wil graag ook gebruik maken van de T-Mobile samen korting. Ik heb tot nu toe nog maar 1 iemand kunnen vinden die ook T-Mobile heeft. Dus ik zoek nog iemand die met mij gebruik wil maken hiervan. (als je 2 "vrienden" opgeeft krijg je 5 euro korting per maand). Dus als iemand hier interesse in heeft graag contact per PM.

Kan ik gewoon 2 telefoon nummers opgeven of moet je echt met 3 mensen samen een groepje vormen?
The Wizard schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:31:
[mbr]Graag ontopic blijven. Voor vragen over abonnementen etc een aparte topic openen.[/]
Sta ik hier goed of kan ik beter een eigen topic openen?

Als 15 juni de nieuwe regels ingaan. Kun je dan het onbeperkte internet ook gebruiken in de hele EU? Of hou je dan de huidige 10GB per maand?

[ Voor 31% gewijzigd door borbit op 08-05-2017 12:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Tijdens mooi weer dekking gemeten van T-Mobile met coverage map rootmetrics
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29m84nb.jpg
Bij Het woud werkte coverage map rootmetrics ineens niet meer maar dat deel wordt nog binnen kort gemapt

Van Castricum naar Castricum aan Zee
snelheden boven de 200 mbit/sec met de note 4
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rw5caq.jpg
Van Castricum aan Zee naar Egmond-Binnen
snelheden tegen de 150 mbit/sec met de note 4, antenne's zijn niet vervangen
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v8raip.jpg
Van Egmond-Binnen naar Egmond aan den Hoef
De mast is al van ver weg te zien en steek hoog boven alles uit, hoge snelheden boven de 150 mbit/sec
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2s7i5p4.jpg
Egmond aan den Hoef, snelheden boven de 200 mbit/sec
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2hrldsn.jpg
Van Egmond aan den Hoef naar Egmond aan Zee
In Egmond aan Zee 3G 6 a 8 mbit/sec aan de randen van Egmond aan Zee en op strand 4G snelheden 16 a 77 mbit/sec
Locatie Egmond aan Zee heeft nog geen 4G wanneer dit geactiveerd wordt is de 4G dekking in 1x goed
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2u8b6zo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2re0hut.jpg
Van Egmond aan Zee naar Bergen aan Zee
Hele weg 4G
Bergen aan Zee snelheden boven de 200 mbit/sec
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zzopbr.jpg
Van Bergen aan Zee naar Petten
4G tussen Bergen aan Zee en Hargen klein stukje 3G dan weer 4G tot in Petten
Petten alleen 4G1800 snelheden tegen de 150 mbit aan
Op de locatie Petten is T-Mobile flink bezig geweest
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23raezb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14dk1sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23ijm13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30s8zva.jpg
Van Petten naar Sint Maartenszee hele weg 4G
Sint Maartenszee locatie is een C2000 locatie, snelheden boven de 200 mbit/sec met de note 4
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4fy2jn.jpg
Van Sint Maartenszee naar Schagen de hele weg 4G snelheden boven de 200 mbit/sec
In de trein van Schagen tot voor de tunnel bij Beverwijk 4G bij het in rijden van de tunnel 3G net de tunnel in gereden weer 4G wat steeds sterker wordt aan het einde van de tunnel vol bak 4G tot in Amsterdam goed 4G, heen weg voor tunnel vol 4G in de tunnel ook prima 4G net bij de tunnel uit rijden even 3G weer snel 4G
Van Amsterdam tot Hilversum prima 4G
Tussen Hilversum, Baarn gaat het nu ook net goed bereik schommelt tussen de -115 a -123dbm, stukje vergeten te loggen kwam op de heen weg op het idee om te gaan loggen
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15qymwm.jpg
Baarn, Amersfoort ook prima 4G
Amersfoort, Nijkerk 4G naar Nijkerk valt alles weg door dat een T-Mobile locatie de verkeerde kant op staat
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/30ljtpk.jpg
Weer 4G tot bij voorbij Hierden val je even terug naar 3G snel weer terug 4G tot in Nunspeet
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33f95ow.jpg

Tot slot het aantal masten zonder 4G daalt opnieuw
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zrkvbn.jpg
T-Mobile heeft op 29 Locaties geen 4G
1 Locaties in Schiermonnikoog 9166LT 2G1800 - 3G2100 zit nog op het oude netwerk
6 locaties alleen 2G900 - 3G900
1 locatie 2G900, 1800 - 3G2100
5 locaties alleen 2G1800
2 locaties 2G1800 - 3G2100
1 locatie alleen 3G2100
13 locaties 2G1800 - 3G900, 2100

Bestande locaties 4G geactiveerd
Wapenveld
Kortenhoef
Nijverdal
Hellendoorn
Zuidlaren

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 11-05-2017 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
De keerzijde van de popularitiet van T-Mobile (flinke groei in aantal klanten en ook data verbruik per gebruiker) is de toenemende congestie op het netwerk; daar waar 4G vaak wel op orde is merk ik op 3G steeds vaker complete disconnects / overbelasting. Dus vol ontvangst op 3G maar geen data over de lijn. Op locaties waar 4G1800 maar geen 4G900 ligt (veel hoogspanningsmasten, en nog wat andere plekken) is dit zeer duidelijk merkbaar.

Vooral in de trein manifestieert zich dit; dat zijn vaak relatief landelijke stukken waar T-Mobile juist vaak in hoogspanningsmasten hangt, als het 4G bereik dan wegvalt is er weliswaar wel ontvangst op 3G900 maar daar komt dan geen data meer overheen.

Hopelijk worden deze locaties nu eens wat sneller aangepakt, alsmede het affekken van white spots - modernisatie is nu toch al tijdje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
[b][message=51185807,noline]

Vooral in de trein manifestieert zich dit; dat zijn vaak relatief landelijke stukken waar T-Mobile juist vaak in hoogspanningsmasten hangt, als het 4G bereik dan wegvalt is er weliswaar wel ontvangst op 3G900 maar daar komt dan geen data meer overheen.
wil ik bij aanslutien, ik heb precies hetzelfde, in de trein tussen Lelystad en Almere (oostvaardersplassen gebied zeg maar) is het vrij dramatisch (zeker de laatste tijd, had er begin april nog niet zo'n last van)

maar nu valt 4G daar weg en ook 3G zegt ie wel dat ie verbinding heeft maar komt niet echt door.

Wat ik me afvraag hoe de upload precies werkt, want die gaat niet echt vooruit als er meerdere frequenties worden aangesproken? Als je alleen op 1800 zit kun je volgens mij 150/50 krijgen toch? En dan met meerdere frequenties gaat die 150 wel omhoog maar die 50 niet

Betekend dit dat de up niet CA is? En als dat zo is wordt de up alleen gedaan op de hoofdband,dus 1800 bij tmobile? Want als dat zo is dan hebben al die 900 locaties niet echt veel effect op de bereikbaarheid omdat hij toch nog wil "uppen" over de 1800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:10:
De keerzijde van de popularitiet van T-Mobile (flinke groei in aantal klanten en ook data verbruik per gebruiker) is de toenemende congestie op het netwerk; daar waar 4G vaak wel op orde is merk ik op 3G steeds vaker complete disconnects / overbelasting. Dus vol ontvangst op 3G maar geen data over de lijn. Op locaties waar 4G1800 maar geen 4G900 ligt (veel hoogspanningsmasten, en nog wat andere plekken) is dit zeer duidelijk merkbaar.

Hopelijk worden deze locaties nu eens wat sneller aangepakt, alsmede het affekken van white spots - modernisatie is nu toch al tijdje klaar.
Aha dit heb ik op piek momenten in Nunspeet met 3G
Beneden is 4G maar net te ontvangen toestel schakeld naar 3G wat niet werkt op piek momenten
Op dat soort moment daalt de 3G snelheid naar 0 mbit/sec mislukt de speedtest wordt je van 3G afgegooit naar 4G tussen de -115 a -124dbm de speedtest geeft tussen 10 a 15 mbit/sec aan, dan komen ook alle berichten binnen

Naar 10 min wordt er weer geprobeerd naar 3G te schakelen, komt weer niks binnen pijltje naar boven knippert een paar keer daarna volgt even geen service snel weer 4G en herhaald zich dan ongeveer elke 10 min

In de ochtend begint het 07.30 duurt tot 10.00 en s'middags begint het 15.30 duurt tot 19.00
soms ook tussen de middag van 12.00 tot 13.00
In het weekend doet het probleem zich niet voor dan is snelheid 6 a 7 mbit/sec op 3G en 4G tussen de 10 a 17 mbit/sec, de 10 bij -121dbm en 17 bij -114dbm
Op zolder tegen de 50Mbit/sec 4G+

17.05 3G werkt helemaal niet, toestel moet op 3G gezet worden om niet van 3G afgegooid te worden naar 4G
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/14ujply.jpg
17.47 4G900 geen enkel probleem -121dbm
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/117usrd.jpg
18.07 3G werkt nog steeds niet, toestel moet op 3G gezet worden om niet van 3G afgegooid te worden naar 4G
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/v5akk5.jpg
18.41 3G de drukte neemt af erkomt alweer wat data binnen
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4io5dj.jpg
19.10 3G de download is weer normaal de upload nog niet helemaal
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/sxc1gi.jpg

Op zolderkamer richting de 50 mbit/sec 4G+ mogelijk kan er nog hoger gehaald worden, daar geen problemen met 3G
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/t63241.jpg

T-Mobile gebeld er is niks aan de hand op jou postcode met 3G
soms kan tijdens drukte wat minder snel zijn maar daar kunnen we niks aan doen
joco schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:31:
[...]

wil ik bij aanslutien, ik heb precies hetzelfde, in de trein tussen Lelystad en Almere (oostvaardersplassen gebied zeg maar) is het vrij dramatisch (zeker de laatste tijd, had er begin april nog niet zo'n last van)

maar nu valt 4G daar weg en ook 3G zegt ie wel dat ie verbinding heeft maar komt niet echt door.

Wat ik me afvraag hoe de upload precies werkt, want die gaat niet echt vooruit als er meerdere frequenties worden aangesproken? Als je alleen op 1800 zit kun je volgens mij 150/50 krijgen toch? En dan met meerdere frequenties gaat die 150 wel omhoog maar die 50 niet

Betekend dit dat de up niet CA is? En als dat zo is wordt de up alleen gedaan op de hoofdband,dus 1800 bij tmobile? Want als dat zo is dan hebben al die 900 locaties niet echt veel effect op de bereikbaarheid omdat hij toch nog wil "uppen" over de 1800..
Die locatie heeft 4G1800, 2100 had gehoopt dat er ook 4G900 kwam en de sectoren wat aangepast werden want de dekking in de trein is niet voldoende
Van af Almere voorbij die Hoogspanningsmast gaat het goed daarna valt 4G weg naar 3G of geen service inderdaad maar komt ook door de sectoren van de Hoogspanningsmast die daar niet gunstig staan
Dit ervaar ik als ik er door reis met de trein groen goed 4G, geel valt bijna weg, rood geen 4G
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2dt7zhc.jpg

4G900 buiten de sector merk je trouwens minder snel dat de dekking minder wordt dan bij 4G1800
Bij 4G1800 merk je buiten de sector dat de dekking snel af neemt en helemaal als een bomenrij of bos ook nog in de weg zit
Bij 4G2100 merk je buiten de sector dat de dekking snel af neemt dan bij 4G1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

HcBlids schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 02:47:
Van Castricum aan Zee naar Egmond-Binnen
snelheden tegen de 150 mbit/sec met de note 4, antenne's zijn niet vervangen
[afbeelding]
Deze antennes zijn vervangen en draaien op 900,1800 en 2100 4G.

Edit: Negeer dit bericht, hier is iets vreemds aan de hand..

[ Voor 8% gewijzigd door nightshadow999 op 11-05-2017 16:39 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
nightshadow999 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Deze antennes zijn vervangen en draaien op 900,1800 en 2100 4G.
Er draait wel 4G1800, 2100 daar, mij note 4 heeft ondersteund geen 4G+ met 1800, 2100 samen

Trouwens door de mast in Egmond aan den Hoef is er zeer goede dekking gekomen op 4G dat je ook op het strand van Egmond aan Zee en randen 4G hebt wat eerder niet het geval was nu nog 4G activeren op de mast in Egmond aan Zee en de 4G dekking is daar zeer goed

Snap niet waar ze de 300mbit/sec vandaan will halen
Locaties met alleen 4G1800 20mhz zitten vast aan 150 mbit/sec met het uitschakelen van 2G1800 10mhz erbij wordt 225 mbit/sec nog geen 300 mbit/sec
bij Locaties met 4G1800 20mhz, 2100 5mhz zitten vast aan 187.5 mbit/sec met het uitschakelen van 2G1800 10mhz erbij wordt 262.5 mbit/sec
bij Locaties met 4G900 10mhz, 1800 20mhz zitten vast aan 225 mbit/sec met het uitschakelen van 2G1800 10mhz erbij wordt 300 mbit/sec
bij Locaties met 4G900 10mhz, 1800 20mhz, 2100 5 mhz zitten vast aan 262.5 mbit/sec met het uitschakelen van 2G1800 10mhz erbij wordt 337.5 mbit/sec
De vraag is of de toestellen dit aan kunnen

ander optie
Locaties met alleen 4G1800 20mhz zitten vast aan 150 mbit/sec, bij geen aanpassingen 150 mbit/sec geen 300 mbit/sec
bij Locaties met 4G1800 20mhz, 2100 5mhz zitten vast aan 187.5 mbit/sec met 5mhz erbij op 4G2100 wordt 225 mbit/sec geen 300 mbit/sec
bij Locaties met 4G900 10mhz, 1800 20mhz zitten vast aan 225 mbit/sec met 10mhz erbij op 4G2100 wordt 300 mbit/sec
bij Locaties met 4G900 10mhz, 1800 20mhz, 2100 5 mhz zitten vast aan 262.5 mbit/sec met 10mhz erbij op 4G2100 wordt 300 mbit/sec

[ Voor 7% gewijzigd door Blids op 11-05-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Vandaag is er een totaal nieuwe mast geplaatst door T-Mobile op het dak van het gebouw aan het Buitenplein in Amstelveen. Deze heeft een reeds bestaande installatie vervangen.

Sinds vanochtend was de dekking aanzienlijk minder, en sinds ongeveer een uur zijn de werkzaamheden afgerond, en is het bereik weer zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

Negeer mijn bericht, twee cijfertjes omgedraaid..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Ik vind het wel zorgelijk om te lezen dat er direct zoveel bijval is op overbelaste 3G bij T-Mobile; dit geeft wel aan dat het issue over het hele land voorkomt, vooral daar waar 4G900 niet actief is (helaas nog zo'n 5% van alle T-Mobile locaties). Ik begrijp ook niet dat ze 4G2100 hebben aangezet zonder VoLTE support, waardoor de druk op 3G nog veel meer is toegenomen.

Prima dat ze prat gaan op hun "nummer 1" netwerk maar de totaal ervaring neemt hier wel rap in kwaliteit af door het extreem langzame proces van uitrol VoLTE alsmede uitrol 4G op de lage frequenties voor alle sites.

Edit: yoehoe "T-Mobile met zijn nummer 1 netwerk!!"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QEn6Q2cBMYLjfzsSCKXROIqo/thumb.png

[ Voor 14% gewijzigd door PWA777 op 11-05-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Het probleem is ook dat T-Mobile geen woord rept over wat de status van VoLTE nou eigenlijk is.

Op het forum worden mensen die vragen naar de status van VoLTE alleen maar afgepoeierd met het antwoord dat ze er nog mee aan het testen zijn, om een zo goed mogelijk product op de markt te brengen. Inmiddels wordt dat al sinds begin 2016 geroepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-05-2017 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
HcBlids schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Snap niet waar ze de 300mbit/sec vandaan will halen
20 Mhz 4G1800 - 150 mbps
10 Mhz 4G900 - 75 mbps
5 Mhz 4G2100 - 37,5 mbps
5 Mhz 4G2600 - 37,5 mbps

20 Mhz 4G1800 - 150 mbps
10 Mhz 4G900 - 75 mbps
10 Mhz 4G2100 - 75 mbps

In beide gevallen zijn ze er toch?!

Via 20 Mhz 4G1800 en 20 Mhz 4G2600 op band 38 kan het ook - maar T-Mobile zendt nog vrijwel nergens 4G2600 op band 38 uit (LTE-TDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:09
PWA777 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:04:
Ik vind het wel zorgelijk om te lezen dat er direct zoveel bijval is op overbelaste 3G bij T-Mobile; dit geeft wel aan dat het issue over het hele land voorkomt, vooral daar waar 4G900 niet actief is (helaas nog zo'n 5% van alle T-Mobile locaties). Ik begrijp ook niet dat ze 4G2100 hebben aangezet zonder VoLTE support, waardoor de druk op 3G nog veel meer is toegenomen.

Prima dat ze prat gaan op hun "nummer 1" netwerk maar de totaal ervaring neemt hier wel rap in kwaliteit af door het extreem langzame proces van uitrol VoLTE alsmede uitrol 4G op de lage frequenties voor alle sites.

Edit: yoehoe "T-Mobile met zijn nummer 1 netwerk!!"
[afbeelding]
Hier thuis zit ik op een mast met 4G1800/2100 (elektriciteitsmast), zonder 4G900 dus. Totaal geen probleem met het 3G netwerk hier. Netjes H+ met acceptabele snelheden.

Ik zal eens navraag doen hoever het staat met VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
HcBlids schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:25:
[...]

Ben er vrijdag ook geweest kijken, had er zwak 4G af en toe zelfs 4G+
Binnen is er inderdaad alleen 3G

Heb ook foto gemaakt en mocht met toestemming het erf op
De antenne's zijn duidelijk niet vervangen, de BTS kast is van het type RRU,s achter de antenne's maar bij deze Locatie staan de RRU,s op de grond en het zijn er maar 3 in dit geval alleen voor 900mhz, het zouden er 9 RRU,s moeten zijn 3 voor 900, 3 voor 1800, 3 voor 2100, de informatie van T-Mobile klopt niet
Ik reed vanochtend langs die locatie en zag ik dat ze bezig waren met de mast. Net reed ik langs en zag ik dat de mast vervangen is naar het type mast die standaard in hoogspanningsmasten hangt. 2G, 3G en 4G waren nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:04:

Bericht van T-Mobile
Dit kwam omdat we merkten dat toestellen van veel gebruikers op U900 actief waren in plaats van LTE900.
Om dit te verminderen en om de netwerkervaring van de gebruikers te verbeteren hebben we de grenswaarde (moment van terugschakelen) iets verlaagd va -110 naar -112 db. Daardoor zou het toestel later moeten terugschakelen naar 3G. Dit is nog wel even een test en nu kunnen we kijken of dit een verbetering geeft. Een zwakker 4g signaal geeft meestal nog steeds veel meer snelheid dan een sterker 3g signaal.

Ik merk er niks van 3G werkt totaal niet nu 4G900 geen probleem
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rm8m5w.jpg
Zit aan de rand van de licht rose gebied heb binnen beneden net 4G900 denk dat het hele licht rose gebied niet verder komt dan 3G900
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fldgll.jpg
de masten die het gebied bedient
900 meter hier vandaan
19 m / 10 gr / 950 MHz / 32.3 dBW
19 m / 10 gr / 1860 MHz / 32.2 dBW
19 m / 270 gr / 950 MHz / 32.3 dBW
19 m / 270 gr / 1860 MHz / 32.2 dBW
19.6 m / 140 gr / 1860 MHz / 32.2 dBW
20.2 m / 140 gr / 950 MHz / 32.1 dBW

2de mast 2 km hier vandaan nunspeet-oost
37.5 m / 0 gr / 950 MHz / 30.9 dBW
37.5 m / 0 gr / 1860 MHz / 32 dBW
37.5 m / 190 gr / 950 MHz / 30.9 dBW
37.5 m / 190 gr / 1860 MHz / 32 dBW
37.5 m / 280 gr / 950 MHz / 30.9 dBW
37.5 m / 280 gr / 1860 MHz / 32 dBW

3de mast 2 km hier vandaan a28 nunspeet-west
29.3 m / 90 gr / 950 MHz / 30.1 dBW
29.3 m / 90 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
29.3 m / 240 gr / 950 MHz / 30.1 dBW
29.3 m / 240 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
29.3 m / 350 gr / 950 MHz / 30.1 dBW
29.3 m / 350 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW

4de mast 5km hier vandaan Hulshorst
39.8 m / 60 gr / 950 MHz / 32.4 dBW
39.8 m / 60 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
39.8 m / 60 gr / 2142.2 MHz / 32.8 dBW
39.8 m / 260 gr / 950 MHz / 32.4 dBW
39.8 m / 260 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
39.8 m / 260 gr / 2142.2 MHz / 32.8 dBW
39.8 m / 330 gr / 950 MHz / 32.4 dBW
39.8 m / 330 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
39.8 m / 330 gr / 2142.2 MHz / 32.8 dBW

en de 5de mast 1,4 km hier vandaan staat wel deze kant op gericht geen idee waarom het bereik ervan zo slecht is
23.1 m / 60 gr / 950 MHz / 32.1 dBW
23.1 m / 270 gr / 950 MHz / 32.1 dBW
23.1 m / 330 gr / 950 MHz / 32.1 dBW
23.7 m / 60 gr / 1860 MHz / 32.6 dBW
23.7 m / 60 gr / 2142.2 MHz / 32 dBW
23.7 m / 270 gr / 1860 MHz / 32.6 dBW
23.7 m / 270 gr / 2142.2 MHz / 32 dBW
23.7 m / 330 gr / 1860 MHz / 32.6 dBW
23.7 m / 330 gr / 2142.2 MHz / 32 dBW
PWA777 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:22:
[...]

20 Mhz 4G1800 - 150 mbps
10 Mhz 4G900 - 75 mbps
5 Mhz 4G2100 - 37,5 mbps
5 Mhz 4G2600 - 37,5 mbps

20 Mhz 4G1800 - 150 mbps
10 Mhz 4G900 - 75 mbps
10 Mhz 4G2100 - 75 mbps

In beide gevallen zijn ze er toch?!

Via 20 Mhz 4G1800 en 20 Mhz 4G2600 op band 38 kan het ook - maar T-Mobile zendt nog vrijwel nergens 4G2600 op b
and 38 uit (LTE-TDD).
4G1800 only locaties zullen ze dan toch moeten ombouwen voor 300 mbit/sec
bij 4G1800, 2100 kan inderdaad 2600 erbij 300mbit/sec of 5mhz erbij op 2100 ook 300mbit/sec doen ze dat niet zou die omgebouwd moeten worden
leroy98ecker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:15:
[...]

Ik reed vanochtend langs die locatie en zag ik dat ze bezig waren met de mast. Net reed ik langs en zag ik dat de mast vervangen is naar de type mast die standaard in hoogspanningsmasten hangt. 2G, 3G en 4G waren nog niet geactiveerd.
Had van de T-Mobile netwerk expert begrepen dat ze erbij mochten om de antenne's te vervangen, kabels en rru's in de mast te hangen hier na wordt 4G900, 1800 en 2100 mogelijk 300mbit/sec

ook is de hoogspanningsmast bij Ermelo antenne's vervangen daar ook straks 4G900, 1800 en 2100 morgen zijn de werkzaamheden afgerond

GSK nog vervangen wordt geen idee
De hoogspanningsmast tussen Putten, Nijkerk weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Hier thuis zit ik op een mast met 4G1800/2100 (elektriciteitsmast), zonder 4G900 dus. Totaal geen probleem met het 3G netwerk hier. Netjes H+ met acceptabele snelheden.

Ik zal eens navraag doen hoever het staat met VoLTE.
Het is wel locatie afhankelijk; in principe is mijn ervaring met overbelaste 3G ook wel gerelateerd aan 2 factoren:
- Ontbreken van 4G900 op sleutel locaties langs paar drukke spoortrajecten waar ik kom
- Reis uitsluitend in de spits uren

Daarbuiten kom ik het wel tegen, bijvoorbeeld in drukke stadscentra. Het zal niet overal en altijd zo zijn, maar je zult als roamende 3G-toerist maar op T-Mobile NL terecht komen; dan heb je echt geen soepele ervaring op plekken als Schiphol / Amsterdam centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
HcBlids schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Bericht van T-mobile
Dit kwam omdat we merkten dat toestellen van veel gebruikers op U900 actief waren in plaats van LTE900.
Om dit te verminderen en om de netwerkervaring van de gebruikers te verbeteren hebben we de grenswaarde (moment van terugschakelen) iets verlaagd va -110 naar -112 db. Daardoor zou het toestel later moeten terugschakelen naar 3G. Dit is nog wel even een test en nu kunnen we kijken of dit een verbetering geeft. Een zwakker 4g signaal geeft meestal nog steeds veel meer snelheid dan een sterker 3g signaal.

Had van de T-Mobile netwerk expert begrepen dat ze erbij mochten om de antenne's te vervangen, kabels en rru's in de mast te hangen hier na wordt 4G900, 1800 en 2100 mogelijk 300mbit/sec

ook is de hoogspanningsmast bij Ermelo antenne's vervangen daar ook straks 4G900, 1800 en 2100 morgen zijn de werkzaamheden afgerond

GSK nog vervangen wordt geen idee
De hoogspanningsmast tussen Putten, Nijkerk weet ik niet
Interessant, het klopt dat er relatief snel naar U900 geschakeld wordt; je hebt zelfs vaak gewoon GSM1800 op plekken waar ook LTE900 en U900 draaien - m.i. komt dit door te strakke grenswaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
PWA777 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:21:
[...]

Het is wel locatie afhankelijk; in principe is mijn ervaring met overbelaste 3G ook wel gerelateerd aan 2 factoren:
- Ontbreken van 4G900 op sleutel locaties langs paar drukke spoortrajecten waar ik kom
- Reis uitsluitend in de spits uren

Daarbuiten kom ik het wel tegen, bijvoorbeeld in drukke stadscentra. Het zal niet overal en altijd zo zijn, maar je zult als roamende 3G-toerist maar op T-Mobile NL terecht komen; dan heb je echt geen soepele ervaring op plekken als Schiphol / Amsterdam centrum.
Op Schiphol hebben ze toch gewoon small cells? Overigens heb je toch wel echt heel vaak al gewoon 4G roaming overal :)

Behalve Vodafone in de Schipholtunnel dan :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Op Schiphol hebben ze toch gewoon small cells? Overigens heb je toch wel echt heel vaak al gewoon 4G roaming overal :)

Behalve Vodafone in de Schipholtunnel dan :+
Het 4G netwerk is ook geen issue; ook niet op Schiphol. Pas bij terugval naar 3G stokt het; dit is echt van de laatste tijd (activatie 4G2100 en sterke groei klanten).

Persoonlijk denk ik dat ze beter hun 5 Mhz 2600 hadden kunnen aanzetten en 2100 nog even vol voor 3G moeten houden tot activatie VoLTE. Overal waar Tele2 inhangt is sowieso antenne apparatuur voor 2600 Mhz aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pgA0MMF6OrPPVAMbQghppGyv/thumb.png

[ Voor 10% gewijzigd door PWA777 op 12-05-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
voLTE / voWIFI zal het 3G netwerk gigantisch ontlasten lijkt me :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
maar dat zou 4G weer belasten dat heb ik liever niet ;)
ik snap sowieso niet hoe het kan dat je vaak nog wel terug valt op 3G, is dat dan het probleem van 3G900 en je hebt daar alleen 4G1800? dus door de lage frequentie ontvang je die 3G nog wel maar 4G gewoon niet meer?

Dus als ze overal waar ze nu 3G900 hebben ook 4G900 hebben zou ik toch eigenlijk nooit moeten terug vallen? Waar nog geen 4G900 zit zijn toch meestal in de hoogspanningsmasten? Is het zo dat in die masten wel 3G900 zit? Dat is toch ook niet zo? Het probleem is toch dat er alleen hoog frequent antennes in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op 3G van T-Mobile zitten niet alleen bijna alle bellende T-Mobile klanten, maar ook nog eens klanten met oude toestellen zonder 4G. En niet te vergeten Tele2 klanten die ergens geen Tele2-4G kunnen ontvangen of een niet-4G geschikt toestel hebben. En laat T-Mobile nu net zijn opstelpunten delen met Tele2. Daar waar T-Mobile nog niet heeft kunnen ombouwen, daar hangt Tele2-4G dan meestel ook niet. Dus juist op die plaatsen vallen ALLE T-Mobile en Tele2 klanten terug naar T-Mobile 3G.

Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind te horen dat het T-Mobile netwerk blijkbaar toch leidt onder de unlimited abonnementen en de daarbij horende enorme klanten aanwas. Dat is waarom providers telkens roepen geen unlimited aan te willen bieden, en het is niet in ons voordeel als dit door 3G ook echt zo lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
joco schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:43:
maar dat zou 4G weer belasten dat heb ik liever niet ;)
ik snap sowieso niet hoe het kan dat je vaak nog wel terug valt op 3G, is dat dan het probleem van 3G900 en je hebt daar alleen 4G1800? dus door de lage frequentie ontvang je die 3G nog wel maar 4G gewoon niet meer?

Dus als ze overal waar ze nu 3G900 hebben ook 4G900 hebben zou ik toch eigenlijk nooit moeten terug vallen? Waar nog geen 4G900 zit zijn toch meestal in de hoogspanningsmasten? Is het zo dat in die masten wel 3G900 zit? Dat is toch ook niet zo? Het probleem is toch dat er alleen hoog frequent antennes in zitten?
Dit speelt idd het meest op plekken waar geen 4G900 is en dus iedereen (ook 4G klanten) terugvalt op 3G900 bij een zwak signaal.

De 4G belasting is echt geen issue; ook niet met Unlimited - ze moeten alleen wat slimmere keuzes maken. Nu hebben ze 4G opgeschroefd ten koste van 3G, terwijl inzet VoLTE of 4G2600 dit naar mijn idee enorm zou verhelpen. Ook hadden ze bij lanceren Unlimited nog even extra tempo moeten zetten of afronden van de netwerk ombouw (dus alle sites voorzien van 4G, ook op 900 Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Ik ben opzoek naar een groep of ik ben opzoek naar tmobile klanten. We krijgen allemaal€5,- korting. Weet alleen niet op dit het juiste topic hier voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWA777 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Dit speelt idd het meest op plekken waar geen 4G900 is en dus iedereen (ook 4G klanten) terugvalt op 3G900 bij een zwak signaal.

De 4G belasting is echt geen issue; ook niet met Unlimited - ze moeten alleen wat slimmere keuzes maken. Nu hebben ze 4G opgeschroefd ten koste van 3G, terwijl inzet VoLTE of 4G2600 dit naar mijn idee enorm zou verhelpen. Ook hadden ze bij lanceren Unlimited nog even extra tempo moeten zetten of afronden van de netwerk ombouw (dus alle sites voorzien van 4G, ook op 900 Mhz).
4G2600 kunnen ze volgens mij niet zomaar even inzetten maar daarvoor moet iedere mastlocatie worden afgegaan. Bij alle andere frequenties is dat niet het geval.

Nu blijkt dat 3G wel overbelast is, is dat ook gelijk een indicatie van dat het toch nog wel een hele tijd zal duren voordat we écht van 3G af kunnen (bijv. vanwege Tele2-klanten, buitenlandse roamers, etc.). Ik denk dat de 3G-belasting vanzelf wel af gaat nemen, maar dat betekent wel dat T-Mo niet zomaar nog brokjes 3G-spectrum kan refarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-05-2017 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Om hier nog even op terug te komen en ter informatie voor geïnteresseerden: inmiddels heb ik het abonnement binnen en was ik bezig met het instellen. Ik maak gebruik van de APN 'internet', waar helaas nog wel veel poorten dicht blijken te zitten.

Het liefst zet ik namelijk random hoge poorten in voor apparaten (in dit geval een IP-camera die gebruik zal gaan maken van de verbinding) en geen standaard poorten. Momenteel heb ik in ieder geval de volgende poorten gevonden die wel open staan. Deels voorspelbaar, deels toch opvallend vond ik:
80
81
8080
8088
443
3389
4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Nu hebben ze 4G opgeschroefd ten koste van 3G, terwijl inzet VoLTE of 4G2600 dit naar mijn idee enorm zou verhelpen. Ook hadden ze bij lanceren Unlimited nog even extra tempo moeten zetten of afronden van de netwerk ombouw (dus alle sites voorzien van 4G, ook op 900 Mhz).
ik weet niet of 2600 echt zou helpen, dat is weer wat hoger in de frequentie, maar dat zou ook betekenen een extra frequentie er zelf bij, dus om dan daar goed gebruik van te maken moet je telefoon al 4CA ondersteunen, volgens mij doen er dat nog niet heel veel. Denk pas aan high end telefoons vanaf dit jaar? (dat terwijl 3CA wel redelijk is volgens mij had bv de S6 dit al)

beter is om de bestaande frequenties meer bandbreedte te geven, wat ze met de 2100 doen na of vanaf de zomer (5Mhz -> 10Mhz)

Misschien zou tmobile op de 900 ook nog die laatste 5mhz (dus naar 15mhz) van de 3G900 kunnnen afhalen en ook voor 4G kunnen gaan gebruiken..
Alleen zal dan de 3G dekking wel een stuk slechter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
3G900 gaat niet weg, dat kunnen ze niet maken ivm voice coverage. Eerder een stukje 2G weg op de 1800-band. De SGS7 ondersteunt CA op meerdere keren band 3 tegelijkertijd en andere telefoons ook neem ik aan dus dat kan prima. Da's nu het meest gemakkelijke / quick win.

In de VS heeft T-Mobile capaciteit verbeterd door heel veel kleine cellen in te zetten. Dus gewoon meer cellen die allemaal 20 MHz hebben op de 1700-band, geïnstalleerd halverwege een blok of op de hoeken van meerdere blokken. Daarnaast een laag cellen die 20 MHz hebben op de 1900-band (macro), en daarnaast nog een stukje op de 850-band met duidelijk slechtere performance. Verschilt qua regio wat ze precies gebruiken qua spectrum trouwens.

AT&T heeft minder small cells en performt op 4G ook duidelijk minder. Ook de dekking is niet supergoed in de steden (erbuiten vaak juist wel beter). Maar dit verschilt echt ontzettend van regio tot regio in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Tele2 lanceert "Unlimited internet" voor 25 euro p/m (5 euro goedkoper dan T-Mobile dus) per 17 mei.

[ Voor 5% gewijzigd door PWA777 op 15-05-2017 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

PWA777 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:24:
Tele2 lanceert "Unlimited internet" voor 25 euro p/m (5 euro duurder dan T-Mobile dus) per 17 mei.
5 euro goedkoper...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
Eigenlijk 10, als je het heel concreet stelt (zonder Samen korting, op basis van 2 jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
WiseDise schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Eigenlijk 10, als je het heel concreet stelt (zonder Samen korting, op basis van 2 jaar).
Voor 26€ p/m is Tele2 unlimited maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:47:
[...]

Voor 26€ p/m is Tele2 unlimited maandelijks opzegbaar.
alleen hoe de 4G dekking is :? :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
En hoe gaat Tele2 om met roaming, roaming partners, en bellen van NL náár EU?
Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Dit geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2. Als je een bundel van 8GB of groter hebt, kun je per maand 6GB aan data in het buitenland gebruiken. Heb je deze limiet bereikt, dan ga je bijbetalen (€ 0,009 per MB).
Vraag me af of dit wel mag. Bij gelimiteerde bundels (eg 10GB) zijn ze toch verplicht om de gehele bundel in het buitenland beschikbaar te maken, en niet een klein(er) deel?

Voor de ongelimiteerde bundel zouden ze 2x maandbedrag tegen inkoopprijs moeten aanbieden, met deze prijs komt 6GB daarbij nét uit. Maar bellen vanuit NL náár de EU is niet inbegrepen. T-mobile is dus op alle vlakken véél rianter met roaming/buitenland verbruik.

[ Voor 87% gewijzigd door Xandrios op 15-05-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
3G900 gaat niet weg, dat kunnen ze niet maken ivm voice coverage. Eerder een stukje 2G weg op de 1800-band.
dus we bellen over 3g? Wat doet de 2G dan nog precies op de 1800 band?
De SGS7 ondersteunt CA op meerdere keren band 3 tegelijkertijd en andere telefoons ook neem ik aan dus dat kan prima. Da's nu het meest gemakkelijke / quick win.
als ze dus 5mhz? of de hele 10mhz van 2g op de 1800 band zouden pakken dan wordt dan een extra frequentie. Dan hebben ze er al 4 (900,2x1800,2100)
Dat gaat niet werken op telefoons als de SGS7
Er is maar 1 manier waarmee ze het over 3 banden sneller krijgen en dat is de 900 of de 2100 verbreden naar max 20mhz. Nu zal dat dus niet snel gebeuren op de 900 band en de 2100 gaat waarschijnlijk al naar 10mhz toe (van de 20mhz die ze daar hebben). Misschien kunnen ze op termijn de 3G2100 wel helemaal afschaffen?
In de VS heeft T-Mobile capaciteit verbeterd door heel veel kleine cellen in te zetten. Dus gewoon meer cellen die allemaal 20 MHz hebben op de 1700-band, geïnstalleerd halverwege een blok of op de hoeken van meerdere blokken. Daarnaast een laag cellen die 20 MHz hebben op de 1900-band (macro), en daarnaast nog een stukje op de 850-band met duidelijk slechtere performance. Verschilt qua regio wat ze precies gebruiken qua spectrum trouwens.

AT&T heeft minder small cells en performt op 4G ook duidelijk minder. Ook de dekking is niet supergoed in de steden (erbuiten vaak juist wel beter). Maar dit verschilt echt ontzettend van regio tot regio in de VS.
Maar goed het probleem is dat ze hier in NL niet zo veel ruimte hebben in hun eentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Xandrios schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:41:
En hoe gaat Tele2 om met roaming, roaming partners, en bellen van NL náár EU?

[...]

Vraag me af of dit wel mag. Bij gelimiteerde bundels (eg 10GB) zijn ze toch verplicht om de gehele bundel in het buitenland beschikbaar te maken, en niet een klein(er) deel?

Voor de ongelimiteerde bundel zouden ze 2x maandbedrag tegen inkoopprijs moeten aanbieden, met deze prijs komt 6GB daarbij nét uit. Maar bellen vanuit NL náár de EU is niet inbegrepen. T-mobile is dus op alle vlakken véél rianter met roaming/buitenland verbruik.
Ligt eraan wat je betaalt per GB. Ligt die prijs onder de €3.85/GB, wat bij de >8 GB bundels van Tele2 sowieso het geval is, dan mag Tele2 een kleiner deel van de bundel in de EU aanbieden.

Wel bijzonder dat ze T-Mobile exact kopiëren met die 5GB dagbundel constructie en dat ze de duurste abonnementen dezelfde hoeveelheid EU data geven. T-Mobile geeft hun 10GB en Unlimited abonnement 10GB EU data. Tele2 geeft hun 8GB/10GB en Unlimited abonnement 6GB. Jammer dat beide providers het Unlimited abonnement niet net wat meer EU data geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Bij tele2 zit je op 3g in het buitenland en bij tmobile op 4g. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
joco schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:18:
[...]

dus we bellen over 3g? Wat doet de 2G dan nog precies op de 1800 band?
T-Mobile bezit 30 Mhz aan bandbreedte op 1800 Mhz.
Daarvan is momenteel 20 Mhz ingezet voor 4G en 10 Mhz voor 2G.

2G blijft voorlopig in gebruik op 1800 Mhz omdat:
- Er niet zoiets bestaat als 3G1800, die techniek is niet als zodanig gespecificeerd en wordt dus niet ondersteund door netwerken en toestellen.
- 20 Mhz het maximale blok is op 4G dat >95% van de toestellen kan ondersteunen; voor stapelen van 2 blokken binnen dezelfde frequentie zijn nog amper toestellen op de markt
- Er nog 2G dekking nodig is voor toepassingen als mobiele pin-apparaten, snoep automaten en andere M2M toepassingen die nog niet over zijn op 3G

Uiteraard gaat dit in de toekomst nog wel veranderen; als argument 2 en 3 langzaam gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem voor T-Mobile is niet zozeer om voldoende 4G capaciteit te bieden. Dat hebben ze voor nu wel. Waar het juist wringt is dat dat ze tekort aan 3G capaciteit aan het krijgen zijn door het overzetten van 3G frequentieruimte naar 4G.

Het beste zal het helpen om toch wat masten bij te zetten op plaatsen waar nu geen 4G dekking is. Als dat er wel is, zal 3G direct voldoende ontlast worden doordat de vele4G klanten niet meer naar 3G terug hoeven, bijvoorbeeld in de trein. + VoLTE aanzetten voor bellen over 4G, maar dat zal niet heel veel capaciteit vrij maken.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 16-05-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
ucsdcom schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:31:
Probleem voor T-Mobile is niet zozeer om voldoende 4G capaciteit te bieden. Dat hebben ze voor nu wel. Waar het juist wringt is dat dat ze tekort aan 3G capaciteit aan het krijgen zijn door het overzetten van 3G frequentieruimte naar 4G.

Het beste zal het helpen om toch wat masten bij te zetten op plaatsen waar nu geen 4G dekking is. Als dat er wel is, zal 3G direct voldoende ontlast worden doordat de vele4G klanten niet meer naar 3G terug hoeven, bijvoorbeeld in de trein. + VoLTE aanzetten voor bellen over 4G, maar dat zal niet heel veel capaciteit vrij maken.
Yes tempo maken met 4G900 op alle bestaande masten aanzetten + VoLTE aanzetten en ze zijn direct heel stuk van de problematiek kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Yes tempo maken met 4G900 op alle bestaande masten aanzetten + VoLTE aanzetten en ze zijn direct heel stuk van de problematiek kwijt.
Tja en dan komen de nieuwe problemen om de hoek kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:29:
[...]

T-Mobile bezit 30 Mhz aan bandbreedte op 1800 Mhz.
Daarvan is momenteel 20 Mhz ingezet voor 4G en 10 Mhz voor 2G.

2G blijft voorlopig in gebruik op 1800 Mhz omdat:
- Er niet zoiets bestaat als 3G1800, die techniek is niet als zodanig gespecificeerd en wordt dus niet ondersteund door netwerken en toestellen.
- 20 Mhz het maximale blok is op 4G dat >95% van de toestellen kan ondersteunen; voor stapelen van 2 blokken binnen dezelfde frequentie zijn nog amper toestellen op de markt
- Er nog 2G dekking nodig is voor toepassingen als mobiele pin-apparaten, snoep automaten en andere M2M toepassingen die nog niet over zijn op 3G

Uiteraard gaat dit in de toekomst nog wel veranderen; als argument 2 en 3 langzaam gaan veranderen.
Betreffende 4G, KPN en Tele2 hebben beide wel capaciteit op de 800 band. T-mobile zit enkel op de hogere frequenties, dus moeten ze meer masten bijplaatsen om dezelfde dekking te bieden. Maar hoe zit het bij gebouwen? Lagere frequenties dringen nou eenmaal een stuk beter door muren heen dan hogere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
T-Mobile heeft natuurlijk gewoon voldoende ruimte op 900Mhz, dat verschil t.o.v. 800Mhz is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:59:
[...]
Betreffende 4G, KPN en Tele2 hebben beide wel capaciteit op de 800 band. T-mobile zit enkel op de hogere frequenties, dus moeten ze meer masten bijplaatsen om dezelfde dekking te bieden. Maar hoe zit het bij gebouwen? Lagere frequenties dringen nou eenmaal een stuk beter door muren heen dan hogere.
T-Mobile heeft 4G op 900 Mhz, dat scheelt amper met 800 Mhz; als je daar op zoekt komt je nog wel wat tegen in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:52:
[...]

T-Mobile heeft 4G op 900 Mhz, dat scheelt amper met 800 Mhz; als je daar op zoekt komt je nog wel wat tegen in dit draadje.
I know

Maar je hoort toch verhalen dat het minder diep doordringt en men in gebouwen beter bereik ervaart van de providers die op de laagste frequenties zitten. Maar bovenal heb ik hier in de buurt, redelijk dichtbij een mast zitten met zowel KPN als Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat ga je niet merken. Je gaat het eerder merken dat T-Mobile-antennes vaak lager in zendmasten hangen, onder de antennes van KPN/Vodafone (vaak in die volgorde ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:59:
[...]
Je bent wel hardleers lijkt het, dat je dit nu weer in het T-Mobile 4G topic post, na mijn reactie op deze niet kloppende stelling van je in het KPN 4G topic op de 15e.

Voor de zekerheid nogmaals wat ik daar al schreef:
ucsdcom schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Jij doelt nog op de GSM 900 en GSM 1800 frequenties. (3G was bij de eerste uitgifte voor alle providers dezelfde 2100 MHz band namelijk).

Sorry, maar dat klopt dus al lang niet meer!

Er is enkele jaren terug een nieuwe frequentieveiling gehouden. Lage frequenties geven nog steeds de grootste dekking rond 1 mast. Alle commercieel actieve providers hebben nu lage frequenties kunnen kopen in de laatste frequentieveilingen. KPN, Vodafone en Tele2 gebruiken de 800 MHz band als laagste frequentie in hun 4G netwerk, T-Mobile heeft de 900 MHz frequentie als laagste voor 4G vrijgemaakt.

De verschillen in dekking zijn op dit moment al erg klein en er wordt nog steeds gebouwd! De 900 band wordt bij T-Mobile en bij KPN nu ook voor 3G verkeer gebruikt. En voor capaciteit zijn de lage frequenties aangevuld met hoge frequenties. Naast de oude GSM 1800 band, waarop nu 4G wordt uitgezonden, ook op de nieuwe 2600 MHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
HcBlids schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 02:47:

Tot slot het aantal masten zonder 4G daalt opnieuw
[afbeelding]
T-Mobile heeft op 29 Locaties geen 4G
1 Locaties in Schiermonnikoog 9166LT 2G1800 - 3G2100 zit nog op het oude netwerk
6 locaties alleen 2G900 - 3G900
1 locatie 2G900, 1800 - 3G2100
5 locaties alleen 2G1800
2 locaties 2G1800 - 3G2100
1 locatie alleen 3G2100
13 locaties 2G1800 - 3G900, 2100

Bestande locaties 4G geactiveerd
Wapenveld
Kortenhoef
Nijverdal
Hellendoorn
Zuidlaren
Schiermonnikoog kan van deze lijst af. Ik ben momenteel op Schiermonnikoog en er is hier gewoon 4G.

Het bereik is wel dramatisch. In het dorp is het (buiten) nog wel te doen, maar ga je de duinen / bos in, dan houdt het snel op.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Jeroen O schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Schiermonnikoog kan van deze lijst af. Ik ben momenteel op Schiermonnikoog en er is hier gewoon 4G.

Het bereik is wel dramatisch. In het dorp is het (buiten) nog wel te doen, maar ga je de duinen / bos in, dan houdt het snel op.
Kan het dan niet zo zijn dat je 4G van een locatie elders ontvangt? En dat er op Schier zelf nog geen 4G is?

Zoals ik de lijst intrepreteer worden hier de fysieke non-4G locaties aangeduid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:37
Wackmack schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:02:
Ik ben opzoek naar een groep of ik ben opzoek naar tmobile klanten. We krijgen allemaal€5,- korting. Weet alleen niet op dit het juiste topic hier voor is?
Ik ben ook op zoek naar een groep
DM gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 18-05-2017 23:58 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Jeroen O schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Zit te wachten op een T-Mobile update van het antenneregister dan kan ik het bij werken
Laatste update is alweer van 31 maart, ze zijn verplicht het maandelijks door te geven

Lijkt erop dat alleen 4G1800 actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:00:
[...]

Je bent wel hardleers lijkt het, dat je dit nu weer in het T-Mobile 4G topic post, na mijn reactie op deze niet kloppende stelling van je in het KPN 4G topic op de 15e.

Voor de zekerheid nogmaals wat ik daar al schreef:

[...]
Ik bedoelde het meer zo, 1 in hoeverre ze capaciteit vrij hebben op de lage frequenties voor uitsluitend 4G ten opzichte van andere providers.

2 Hoe minimaal is het verschil in de praktijk tussen 800 en 900 band.
Pagina: 1 ... 52 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes