[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.035 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
PWA777 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:10:
[...]

T-Mobile medewerkers: carrier update is er geweest, maar VoLTE is op netwerk niveau nog uitgeschakeld
Klantenexperts en iCulture website: het werkt hoor mensen!

Feit: het werkt (nog) niet en is niet geactiveerd op het netwerk.
Jup... iemand bij iculture trok de conclusie dat toen de carrier bundle uitgerold werd gelijk VoLTE zou werken, dit is natuurlijk maar 1 van de schakels in het web. ook komt het net over alsof android gebruikers later zouden volgen... ook dit klopt niet. meerdere android toestellen hebben al VoLTE functionaliteit voor T-Mobile aan boord, dit wordt verder uitgebreid en als er genoeg toestellen zijn EN het netwerk is er klaar voor, komt er vanzelf een moment waarop de "schakel omgaat" (was het maar zo simpel :F).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:17
Wat erg zeg om even zonder internet te zitten een paar minuten in de trein.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een goede telefonische bereikbaarheid.
persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan constant een goeie data verbinding in de trein dan telefonisch bereikbaar zijn ;)

bellen doe ik zeg maar 1x in de maand of zo, en vaak niet in de trein (dat vind ik trouwens irritant, bellende mensen in de trein...)

Maar mijn data verbinding is redelijk cruciaal met de games die ik speel, Clash Royal is echt een super goeie verbinding nodig, elke hickup in het netwerk betekend zeer waarschijnlijk een verloren partij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
wellicht offtopic, maar heeft iemand nog plaats in haar/zijn tmobile samen groep voor een nieuwe abonnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik heb net mijn simkaart ontvangen. Moet ik die nog activeren door hem in mijn telefoon te doen om nummerbehoud werkend te krijgen of kan ik daar mee wachten totdat ik bericht van tmobile krijg?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Goed, mijn tevredenheid in T-Mobile Go Unlimited neemt af. Blijkbaar wordt het gezien als "fraude" om er in een uur meer dan 1 GB aanvuller doorheen te "stoken". Ik zit in het buitenland zonder degelijke internet lijn in het hotel, dus mijn Go Unlimited + EU maar aanspreken.

Helaas werd het na de 7 9e GB vandaag moeilijk, want de mogelijkheid om opnieuw aan te vullen bleef weg. Na bellen met de helpdesk bleek, dat als je je GB aanvuller te vaak gebruikt, dit gezien wordt als fraude..

Erg bijzonder natuurlijk als je een "Unlimited alles" abonnement hebt..

Ik ga me even beraden op vervolgstappen hierop.

Immers blijkt nu ineens dus dat "Unlimited" niet "Unlimited" is..

Om de situatie te verhelderen: Vanmorgen / vannacht mijn dagtegoed 5GB opgemaakt, daarna 1gb aangevuld, en vanmiddag een beetje netflixen en wat foto's backuppen > NL, dus in een uur / anderhalf 3 aanvullers erdoorheen. Daarna kon ik dus niet meer aanvullen..

Edit 2: Ruim een half uur nadat ik mijn GB aanvuller opgemaakt heb / gebeld heb, kan ik nog steeds niet aanvullen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mar.tin op 07-06-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mar.tin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:07:
Goed, mijn tevredenheid in T-Mobile Go Unlimited neemt af. Blijkbaar wordt het gezien als "fraude" om er in een uur meer dan 1 GB aanvuller doorheen te "stoken". Ik zit in het buitenland zonder degelijke internet lijn in het hotel, dus mijn Go Unlimited + EU maar aanspreken.

Helaas werd het na de 7e GB vandaag moeilijk, want de mogelijkheid om opnieuw aan te vullen bleef weg. Na bellen met de helpdesk bleek, dat als je je GB aanvuller te vaak gebruikt, dit gezien wordt als fraude..

Erg bijzonder natuurlijk als je een "Unlimited alles" abonnement hebt..

Ik ga me even beraden op vervolgstappen hierop.

Heel bizar dit. Minder van T-Mobile dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dat komt denk ik omdat 7x 1GB gratis is voor jou, maar als je 5GB en 2GB had gekocht je €25 had moeten betalen. Ik vind het niet raar dat T-Mobile er dan op een gegeven moment een stokje voor steekt onder het mom van FUP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:16:
Dat komt denk ik omdat 7x 1GB gratis is voor jou, maar als je 5GB en 2GB had gekocht je €25 had moeten betalen. Ik vind het niet raar dat T-Mobile er dan op een gegeven moment een stokje voor steekt onder het mom van FUP.
Daar ben ik het niet mee eens. T-Mobile heeft zelf deze 60 dagen unlimited in het buitenland aangeboden, hadden ze er maar beter over moeten na denken.

Om dan na 7 GB over fraude te beginnen.... T-Mobile moet gewoon nakomen wat ze hebben beloofd en niet met onzin gaan komen over fraude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
loeberce schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:16:
Ja maar dat boeit mij helemaal niks, ze schreeuwen overal waar het kan, dat ze "the unlimited network" zijn. Dan moet je niet na 7GB op een dag gaan zeggen "ho ho, nu gebruikt u wel erg veel, dat valt onder "fraude".

Als je dat na dagenlang 100gb per dag verstookt te hebben doet, ok, daar kan ik wel inkomen. Maar bij 5 + 4 gb? Zo heel erg veel is dat nu ook toch weer niet als ik het er binnen een paar uur doorheen kan jassen zonder heul veel moeite.

Edit: 16:21, +- 40 minuten later kan ik weer aanvullen. Eens kijken hoe makkelijk de volgende gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 07-06-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Ja maar dat boeit mij helemaal niks, ze schreeuwen overal waar het kan, dat ze "the unlimited network" zijn. Dan moet je niet na 7GB op een dag gaan zeggen "ho ho, nu gebruikt u wel erg veel, dat valt onder "fraude".

Als je dat na dagenlang 100gb per dag verstookt te hebben doet, ok, daar kan ik wel inkomen. Maar bij 5 + 4 gb? Zo heel erg veel is dat nu ook toch weer niet als ik het er binnen een paar uur doorheen kan jassen zonder heul veel moeite.
Dit gaat wel over buitenland, als ik het goed heb begrepen. Over verbruik in NL, heb ik nog niemand gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Dit gaat wel over buitenland, als ik het goed heb begrepen. Over verbruik in NL, heb ik nog niemand gehoord.
Ook daar heb ik volgens de voorwaarden ten tijde van afsluiten / omzetten gewoon onbeperkt data. Dat was juist het prachtige aan dit abonnement. Onbeperkt, OVERAL (in de EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Maar dan is de discussie toch anders? Als je unlimited data in de EU hebt, dan hoef je toch geen aanvullers te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Mar.tin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Ook daar heb ik volgens de voorwaarden ten tijde van afsluiten / omzetten gewoon onbeperkt data. Dat was juist het prachtige aan dit abonnement. Onbeperkt, OVERAL (in de EU)
Het is inderdaad niet onbeperkt. De reden waarom ze dit doen in het buitenland is dat het ze geld kost aan buitenlandse providers.
Daarom hebben ze die 60 dagen eu omgezet naar 10gb per maand.
In Nederland maakt het ze niet zoveel uit hoeveel je gebruikt, want het kost als ze de cappiciteit hebben niks meer.
Paar keer meer dan 7 GB in Frankrijk gebruikt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hakuin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:44:
[...]

Het is inderdaad niet onbeperkt. De reden waarom ze dit doen in het buitenland is dat het ze geld kost aan buitenlandse providers.
Daarom hebben ze die 60 dagen eu omgezet naar 10gb per maand.
In Nederland maakt het ze niet zoveel uit hoeveel je gebruikt, want het kost als ze de cappiciteit hebben niks meer.
Paar keer meer dan 7 GB in Frankrijk gebruikt zonder problemen.
Er zijn binnen de eerste weken van het unlimited abonnement onlangs alweer andere aangepaste (verslechterde) voorwaarden gekomen. Wie het had behield de oude voorwaarden. Er zijn dus 2 versies van het unlimited abonnement.:

eerste versie van het unlimited abonnement heeft ook echt unlimited data bellen en sms in het buitenland. De nieuwe versie van het unlimited abonnement heeft bij nieuwe klanten nog slechts 10GB in het buitenland.

Hij had dus mogen verwachten volgens de oude voorwaarden gewoon unlimited aan te kunnen vullen, zonder dat dit als fraude wordt gezien.

Ik ga er even niet van uit dat het geen opzet van T-Mobile is en dat de medewerkster verkeerde info gaf. Er is namelijk ook nu net een update uitgebracht van de myt-mobile app, juist met als update dat de problemen met het aanvullen van MB's zijn opgelost.

Ik ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 10-06-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:01:
Ik heb net mijn simkaart ontvangen. Moet ik die nog activeren door hem in mijn telefoon te doen om nummerbehoud werkend te krijgen of kan ik daar mee wachten totdat ik bericht van tmobile krijg?
Ik heb mijn sim gister ontvangen en heb hem in een telefoon gestopt.. doet niks. Dus even wachten totdat nummerbehoud klaar is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28

IkWilbert

Het is mij!

Vanaf vanmorgen ook aangesloten bij TM, kom bij KPN vandaan. Nummerportering ging soepel, werd netjes op de hoogte gehouden via sms.

[ Voor 47% gewijzigd door IkWilbert op 09-06-2017 11:39 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
er is al een tijdje geen update meer geweest voor tmobile op 4gmasten.nl weet iemand wanneer we weer een update tegemoet mogen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

stijnec1 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:43:
er is al een tijdje geen update meer geweest voor tmobile op 4gmasten.nl weet iemand wanneer we weer een update tegemoet mogen zien?
Als T-Mobile genegen is er eentje te uploaden naar het antenneregister dan zullen wij die eruit vissen. Maar bij de laatste controle begin van deze maand had T-Mobile geen nieuwe data. Heb je gezien dat er een nieuwe site is of een site is bij gewerkt dan kan je dat melden op 4gmasten.nl onder het laatste T-Mobile update artikel.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gok dat er weinig te melden was richting het register? enige wat ik tegen gekomen ben in mijn omgeving is dat er 4G2100 actief is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:53:
Gok dat er weinig te melden was richting het register? enige wat ik tegen gekomen ben in mijn omgeving is dat er 4G2100 actief is
Een 2100 aanpasing is ook een aanpassing en dat kan betekenen dat er een update is geladen. Welke locatie is dat? Dan duik ik er vanavond even in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Een 2100 aanpasing is ook een aanpassing en dat kan betekenen dat er een update is geladen. Welke locatie is dat? Dan duik ik er vanavond even in!
uh ff kijken of ik er postcodes bij kan vinden

maar het gaat om de mast(en) bij Joure

8501XM /8501SN / 8501BA

weet helaas niet of ze het alle 3 hebben... dat kan ik mogelijk morgen pas even uitzoeken.. door naar de betreffende locatie te gaan :-)

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 09-06-2017 17:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:25
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Dit is een aanpassing in het veld ("real life") en geen mutatie in het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24

swv

Als je wilt weten wanneer T-Mobile een update heeft geplaatst, dan moet je de KPN locatie pal naast de A9 op postcode 1911MB in de gaten houden. Aangezien die locatie nou al een paar weken actief is, zou die meegenomen moeten/kunnen worden in de eerstvolgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:01:
[...]

Dit is een aanpassing in het veld ("real life") en geen mutatie in het register.
Als een site op 2100 gaat uitzenden moet zeker een aanpassing in het register worden gedaan. Binnen 30 dagen ben je verplicht elke aanpassing in het frequentieplan van een site te melden dus als je een extra frequentie inzet moet je dat melden. We vinden die uitbreidingen ook netjes terug in het register als T-Mobile ze meldt maar dat hebben ze al een hele tijd niet gedaan, laatste update dateert al weer van 31 maart. Formeel zijn ze dus in overtreding want ik kan me niet voorstellen dat ze sinds 31 maart geen aanpassingen meer hebben gedaan aan hun radionetwerk want ze zijn nog steeds aan het ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:34:
[...]

uh ff kijken of ik er postcodes bij kan vinden

maar het gaat om de mast(en) bij Joure

8501XM /8501SN / 8501BA

weet helaas niet of ze het alle 3 hebben... dat kan ik mogelijk morgen pas even uitzoeken.. door naar de betreffende locatie te gaan :-)
Geen van deze 3 locaties is aangepast in het AR, mooie plek om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:34:
[...]

Als een site op 2100 gaat uitzenden moet zeker een aanpassing in het register worden gedaan. Binnen 30 dagen ben je verplicht elke aanpassing in het frequentieplan van een site te melden dus als je een extra frequentie inzet moet je dat melden. We vinden die uitbreidingen ook netjes terug in het register als T-Mobile ze meldt maar dat hebben ze al een hele tijd niet gedaan, laatste update dateert al weer van 31 maart. Formeel zijn ze dus in overtreding want ik kan me niet voorstellen dat ze sinds 31 maart geen aanpassingen meer hebben gedaan aan hun radionetwerk want ze zijn nog steeds aan het ombouwen.
Wat ik bedoel: het spotten van 2100 in Joure was in "het echt" en niet in het register. Met andere woorden: er zijn géén wijzigingen in het register aangetroffen. Ik probeer je te behoeden voor onnodig werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Wat ik bedoel: het spotten van 2100 in Joure was in "het echt" en niet in het register. Met andere woorden: er zijn géén wijzigingen in het register aangetroffen. Ik probeer je te behoeden voor onnodig werk 8)
Ik download alleen als ik weet dat er een update is en op 2 vaste momenten in de maand, aan het begin en net na het midden van de maand. Doe dus niet teveel werk.

Ik heb in deze alleen deze 3 locaties bekeken in het AR en geen aanpassing gezien dus ik heb niets gedownload.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 10-06-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zal nog ff kijken of ik er achter kan komen welke er nou 4g2100 doet.. Volgens mij doen ze het niet alle 3..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:00:
Zal nog ff kijken of ik er achter kan komen welke er nou 4g2100 doet.. Volgens mij doen ze het niet alle 3..
Maakt mij niet uit, ik controleer deze 3 wel af en toe, liggen dichtbij elkaar, als er 1 is aangepast kan ik nieuwe download starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 13:07
Onlangs heeft T-Mobile ook 4G geactiveerd op de nieuwe antennes in Voorthuizen.
In Hoevelaken zag ik ook dat er nieuwe antennes zijn geplaatst recht onder de antennes van KPN.

Al met al weer een stukje beter bereik in die omgeving! Vooral in Voorthuizen waar 4G net voor het hoogseizoen is geactiveerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zag ik nu van de week een update van de iOS app waarin werd gezegd dat het opwaarderen van je bundels nu altijd goed gaat? Pff. App, website etc. Ik kan niet opwaarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
T-Mobile had gisteravond laat / vannacht storing. Wellicht onderhoud ivm de activatie van de nieuwe EU regels mbt roaming voor oudere abonnementen.
Hoedanook, de iOS app kon helemaal niets, de website bood ook geen optie (zowel de gewone als de 'roaming') maar de Android app kon (blind, welliswaar) in ieder geval aanvullers kopen. Geen bevestigings SMSjes of representatieve datatellers, maar als je snelheid wegzakt naar pakweg een kwart Mbit op download en vrijwel geen upload, kon je via de app toch nog een nieuwe 1GB aanvuller kopen voor go unlimited nl+eu. De SMSjes kwamen vanmorgen alsnog (zo'n rij achter elkaar dat was even net de wekker die af ging, hahaha)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Mar.tin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:07:

Om de situatie te verhelderen: Vanmorgen / vannacht mijn dagtegoed 5GB opgemaakt, daarna 1gb aangevuld, en vanmiddag een beetje netflixen en wat foto's backuppen > NL, dus in een uur / anderhalf 3 aanvullers erdoorheen. Daarna kon ik dus niet meer aanvullen..
Netflix op een mobiel device kost nog geen 500MB per uur. Drie aanvullers in een uur is dus inderdaad best wel extreem.

Laten we eerlijk zijn, dit abonnement zit niet in het prijssegment dat tientallen GB's per dag kan toestaan. Er is altijd nog een FUP en het is nu dus duidelijk dat T-Mobile de FUP toepast op de aanvuller bundels. Bij 2-3GB per uur trekken ze de streep wat ik me goed kan voorstellen (Dat is bijna 10Mbit continu verbruik!).

Een beetje redelijkheid is niet ongepast hier. Je weet dat buitenland verbruik niet gratis is en in de orde van 10 euro per GB kost. Dus als je 3GB verbruikt heb je al je maandbedrag 'op' gemaakt en is er vanaf dat moment verlies voor t-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Xandrios schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Netflix op een mobiel device kost nog geen 500MB per uur. Drie aanvullers in een uur is dus inderdaad best wel extreem.

Laten we eerlijk zijn, dit abonnement zit niet in het prijssegment dat tientallen GB's per dag kan toestaan. Er is altijd nog een FUP en het is nu dus duidelijk dat T-Mobile de FUP toepast op de aanvuller bundels. Bij 2-3GB per uur trekken ze de streep wat ik me goed kan voorstellen (Dat is bijna 10Mbit continu verbruik!).

Een beetje redelijkheid is niet ongepast hier. Je weet dat buitenland verbruik niet gratis is en in de orde van 10 euro per GB kost. Dus als je 3GB verbruikt heb je al je maandbedrag 'op' gemaakt en is er vanaf dat moment verlies voor t-mobile.
Tuurlijk heb je ergens wel gelijk. Het is een "goedkoop" abbo. MAAR, T-mobile roept zelf, van alle torens, op honderden posters alleen al hier binnen Apeldoorn dat ze het "UNLIMITED" netwerk zijn. Zelfs op My-T-Mobile staat dat ik Onbeperkt GB aanvullers kan blijven bestellen.

Eerlijk is eerlijk, hier zal een limiet aan zitten, maar 3GB in een uur op een 4G netwerk dat 150MBit/s ondersteunt is makkelijk te halen. Sterker nog, als je die lijn vol open trekt kun je ruim 3GB / Minuut binnen halen. Daarbij, ik vind het bullshit dat het als fraude wordt aangemerkt aangezien ik niet 24/7 die lijn vol trek. Of zelfs niet uren en uren lang. Als er na 3x aan te vullen binnen een uur al sprake zou zijn van fraude, dan zal die afdeling wel overuren draaien.

Overigens heb ik het recent niet meer mee gemaakt. T-Mobile heeft hun app geupdate. En ik ben weer terug in NL.

Zal vanavond de lijn weer even een beetje belasten, kijken of ik in NL hetzelfde resultaat kan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wie weet gaan ze later nog een speedcap instellen :? opzich als ze na 20+GB per 24u je zouden afcappen op 15/5mbit kan je nog steeds prima surfen, youtuben etc.. maar voor even je steam games updaten / downloaden is het ineens minder interessant :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
Mja in de voorwaarden staat unlimited, en aanvullen is geen probleem, maar dan moet het wel werken.

Als het niet werkt heb je geen dienstverlening. Dus betaal je voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Toch net als op koningsdag in utrecht het weer mee gemaakt dat er echt nagenoeg niks binnen komt,
Ik hoop toch echt dat ze dit soort dingen verbeteren, mijn broertje met vodafone vlak naast me kon nog redelijk zijn mobiel gebruiken ik totaal niet.

Ik zat dus vrijdag in de Kuip (NL-LUX) te kijken, en de hele wedstrijd had ik vol bereik, 4G+ in mijn display staan maar data ho maar. kwam nagenoeg niks binnen of ik kreeg niks weg. Zo nu en dan 1 regeltje via telegram maar dat kon ook wel 20 minuten of zo duren

Vind ik toch vrij te leurstellend, Hiervoor had ik ook vodafone en daar kan ik het alleen over de Arena zeggen maar since 4g had ik eigenlijk altijd internet op mijn telefoon in een vol stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
joco schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:20:
Toch net als op koningsdag in utrecht het weer mee gemaakt dat er echt nagenoeg niks binnen komt,
Ik hoop toch echt dat ze dit soort dingen verbeteren, mijn broertje met vodafone vlak naast me kon nog redelijk zijn mobiel gebruiken ik totaal niet.

Ik zat dus vrijdag in de Kuip (NL-LUX) te kijken, en de hele wedstrijd had ik vol bereik, 4G+ in mijn display staan maar data ho maar. kwam nagenoeg niks binnen of ik kreeg niks weg. Zo nu en dan 1 regeltje via telegram maar dat kon ook wel 20 minuten of zo duren

Vind ik toch vrij te leurstellend, Hiervoor had ik ook vodafone en daar kan ik het alleen over de Arena zeggen maar since 4g had ik eigenlijk altijd internet op mijn telefoon in een vol stadion.
Het T-Mobile netwerk schiet inderdaad tekort in de Kuip. Er staat maar 1 mast naast de Kuip en die is overbelast als het hele stadion vol zit. KPN heeft recentelijk nieuwe apparatuur geplaatst in de Kuip, wie weet dat de andere operators daar gebruik van kunnen maken, net zoals dat in de ArenA kan (T-Mobile maakt ook gebruik van die installaties in de ArenA waardoor er daar wel snel internet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Maakt mij niet uit, ik controleer deze 3 wel af en toe, liggen dichtbij elkaar, als er 1 is aangepast kan ik nieuwe download starten.
Mast aan de yndustrywei is het iig niet.. Daar krijg ik geen 4g2100 vanaf

Edit: Mast is die van 8501BA!

verklaard meteen ook waarom 4G2100 hier binnen nog niet zo goed is ;) (zit bijna precies tussen de 3 masten in... :)

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 12-06-2017 15:14 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:03
In Landgraaf staat sinds deze week een compleet nieuwe locatie geplaatst. Op de markt in Schaesberg staat nu op het dak van de LIDL een enorme stellage met antenne's. Vreemde locatie, daar de ontvangst aldaar eigenlijk al prima is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pphYBNO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Incognitum schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:55:
[...]

In Landgraaf staat sinds deze week een compleet nieuwe locatie geplaatst. Op de markt in Schaesberg staat nu op het dak van de LIDL een enorme stellage met antenne's. Vreemde locatie, daar de ontvangst aldaar eigenlijk al prima is.

[afbeelding]
De kast staat nog open zo te zien...

Op de AH in Elst (UT) staat ook installatie op dak met kleine antennes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
[...]

[afbeelding]
Deze constructie heb ik al wel vaker gezien, die staat ook in Oldenzaal op een ouderenflat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Dat soort constructies staan toch door het hele land? Zolang de mast lager dan 5 meter is (op het gebouw) heb je geen omgevingsvergunning nodig. Zou ook zo kunne zijn dat ze een extra mast plaatsen ivm capaciteit of omdat een andere mast binnenkort verdwijnt.

Er zijn in ieder geval 4 partijen die masten willen plaatsen en op veel gebouwen passen er geen 4. Dus ik kan me zo voor stellen dat gebouweigenaren bij het aflopen van een contract op zoek gaan naar de meestbiedende teleco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33
[...]

[afbeelding]
Misschien toch voor indoor dekking? Deze locatie ligt wel precies in het midden tussen 3 bestaande locaties (waarvan 1 zonder LTE900). KPN en Vodafone hebben ook op die 3 omliggende locaties iets en vinden deze locatie blijkbaar niet nodig?

Kan ook zijn dat 6371HW wordt opgedoekt, maar daarvoor ligt deze eigenlijk net te zuidelijk. Denk dat T-Mobile nog steeds heel actief bezig is met het verbeteren van haar netwerk eigenlijk :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders opgevallen dat er bij T-Mobile qua transit dingen aan het omvallen zijn de laatste weken? Zowel Hetzner als Online.net willen geregeld er uit klappen op Level3 en NL-IX. Plots latencies van 1-2 seconden en timeouts ipv millisecondes.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:03
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Misschien toch voor indoor dekking? Deze locatie ligt wel precies in het midden tussen 3 bestaande locaties (waarvan 1 zonder LTE900). KPN en Vodafone hebben ook op die 3 omliggende locaties iets en vinden deze locatie blijkbaar niet nodig?

Kan ook zijn dat 6371HW wordt opgedoekt, maar daarvoor ligt deze eigenlijk net te zuidelijk. Denk dat T-Mobile nog steeds heel actief bezig is met het verbeteren van haar netwerk eigenlijk :)
Ja kan inderdaad voor indoor zijn. De parkeergarage tegenover heeft inderdaad geen dekking. Ook in de omliggende supermarkten/winkels is het krap aan. Buiten is het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

PWA777 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Het T-Mobile netwerk schiet inderdaad tekort in de Kuip. Er staat maar 1 mast naast de Kuip en die is overbelast als het hele stadion vol zit. KPN heeft recentelijk nieuwe apparatuur geplaatst in de Kuip, wie weet dat de andere operators daar gebruik van kunnen maken, net zoals dat in de ArenA kan (T-Mobile maakt ook gebruik van die installaties in de ArenA waardoor er daar wel snel internet is).
Eén mast? Dat valt volgens mij reuze mee, je zou eerder zeggen dat ze meer capaciteit zouden moeten hebben dan de rest:

T-Mobile - De Kuip

Vodafone en KPN waren 5 - 10 jaar geleden al sterk in het bereikbaar blijven op drukke plaatsen, T-Mobile faalde daar altijd al in en blijkbaar is dat weinig nog veranderd. Ze zetten regelmatig 3 sites neer binnen een straal van 500 meter (zie linksonder op de afbeelding) om blijkbaar mismanagement van het netwerk op te kunnen vangen. Ze bieden de hoogte pieksnelheden maar zijn veruit het meest onbetrouwbaar. Wat is zo'n pieksnelheid dan waard?

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 13-06-2017 11:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile heeft lagere opstelpunten, die dus ook minder ver dekking bieden. Daarom zijn er meer masten nodig. De extra capaciteit is dan net als de sterkere binnenhuis dekking bijvangst.

In die omgeving merk je dat KPN en Vodafone niet altijd binnenshuis doordringen en T-Mobile/Tele2 wel. Met name bij gebruik van HR+ en HR++ glas.

NB. Het lijkt of de dekking daar wel gemist kan worden gezien de andere opstelpunten in de omgeving, dus die mast bij de Kuip is dan puur nodig voor de capaciteit. De mast aan de Olympiaweg zou daar nog wat extra capaciteit aan toe kunnen voegen.

Zou het juist bij de Kuip zinvol kunnen zijn, om daar de panelen wel van 4G 2600 hardware te voorzien? Of er een capaciteits site van maken met meerdere panelen gericht op het stadion, naar voorbeeld van de evenementen masten?

Ook zouden de omliggende masten als aanvulling mogelijk nog op 4G-2100 gezet kunnen worden zonder de hardware aanpassingen, mits de backbone het kan verwerken natuurlijk.

[ Voor 46% gewijzigd door ucsdcom op 13-06-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 16:59
*knip*. Het is niet de bedoeling om hier te vragen voor een T-Mobile samen groep.

[ Voor 64% gewijzigd door rens-br op 13-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelwijziging gedaan, omdat het gewoon een ervaringen topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Eén mast? Dat valt volgens mij reuze mee, je zou eerder zeggen dat ze meer capaciteit zouden moeten hebben dan de rest:
en ik zat aan de korte zijde aan de noord kant dus bijna precies tussen de 2 masten in.
Zoals ik al zei, het ontvangs was vol, 4g+ in beeld (wat ook logisch is aan die palen te zien)

Dan ben ik zo benieuwd waar de bottleneck nu zit, is dat echt het frequentie spectrum (en ik kan zelfs over 3 banden connecten hier...) of is het gewoon dat de backbone helemaal dicht zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:32:
[...]

en ik zat aan de korte zijde aan de noord kant dus bijna precies tussen de 2 masten in.
Zoals ik al zei, het ontvangs was vol, 4g+ in beeld (wat ook logisch is aan die palen te zien)

Dan ben ik zo benieuwd waar de bottleneck nu zit, is dat echt het frequentie spectrum (en ik kan zelfs over 3 banden connecten hier...) of is het gewoon dat de backbone helemaal dicht zat?
Ik heb deze week een T-Mobile prepaid kaartje moeten kopen na een sloot van klachten die ik binnenkreeg van T-Mobile klanten.

Als ik kijk via MTR dan dan raakt het tussen Tmobile en NL-IX of Level3 vaak overbelast raakt waardoor dingen niet meer werken. Zit dus zeker weten een bottleneck in de backbone gezien Google, Azure datacentra, etc allemaal nog bereikbaar waren tegelijkertijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
MensionXL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Deze kaart is niet up-to-date. KPN heeft daar super veel masten staan.
T-Mobile heeft er 2 in de buurt, maar moet wel gebrek aan Tele2 masten aldaar compenseren.

Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval melden dat 4G amper bruikbaar is tijdens topdrukte in de Kuip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZBvIliQjBRLM8pRSH2r89fk6/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ow7jhYnmYFB5dIzfCTn0BYcd/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TBILEobrkGMcDwSf1bPuyrF6/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Die opstelpunten van KPN zijn het nieuwe indoornetwerk van de Kuip, net als in de Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OEM
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2021

OEM

Meer mensen last van gespam met smsjes door TMobile zelf?

Ik heb een unlimited-abo en deze maand loop die Videoland-actie. Daar doe ik niet aan mee, dus negeren. Ik krijg nu sinds vanmiddag ELK UUR een herinnerings-smsje waar ik me kan aanmelden.

Klantenservice vindt het vervelend, maar kan niks doen. Meld je maar aan of zet een complete blokkade op sms.

Na beetje doorzeuren hebben ze er toch maar een klacht van gemaakt (ben benieuwd of dat iets gaat veranderen).

Totaal geen begrip bij de klantenservice. De komende twee weken elk uur een smsje krijgen, vindt men blijkbaar niet uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jassy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:06:
Die opstelpunten van KPN zijn het nieuwe indoornetwerk van de Kuip, net als in de Arena.
Gaan de andere providers hier ook gebruik van maken (net zoals in de ArenA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
OEM schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:06:

Ik heb een unlimited-abo en deze maand loop die Videoland-actie. Daar doe ik niet aan mee, dus negeren. Ik krijg nu sinds vanmiddag ELK UUR een herinnerings-smsje waar ik me kan aanmelden.

Klantenservice vindt het vervelend, maar kan niks doen. Meld je maar aan of zet een complete blokkade op sms.

Na beetje doorzeuren hebben ze er toch maar een klacht van gemaakt (ben benieuwd of dat iets gaat veranderen).

Totaal geen begrip bij de klantenservice. De komende twee weken elk uur een smsje krijgen, vindt men blijkbaar niet uitzonderlijk.
Toestel even aan- en uit helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
OEM schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:06:

Heb je ze wel uitgezet in My T-Mobile? In de app en op de site kun je promotie-smsjes uitzetten.
Ik heb zelf ook een Unlimited-abo in een router zitten, en die heeft juist last van onleesbare smsjes van onleesbare telefoonnummers. Terwijl als ik 'm zelf een sms stuur, alles wel juist laadt. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ucsdcom schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:20:
T-Mobile heeft lagere opstelpunten, die dus ook minder ver dekking bieden. Daarom zijn er meer masten nodig. De extra capaciteit is dan net als de sterkere binnenhuis dekking bijvangst.

In die omgeving merk je dat KPN en Vodafone niet altijd binnenshuis doordringen en T-Mobile/Tele2 wel. Met name bij gebruik van HR+ en HR++ glas.

NB. Het lijkt of de dekking daar wel gemist kan worden gezien de andere opstelpunten in de omgeving, dus die mast bij de Kuip is dan puur nodig voor de capaciteit. De mast aan de Olympiaweg zou daar nog wat extra capaciteit aan toe kunnen voegen.

Zou het juist bij de Kuip zinvol kunnen zijn, om daar de panelen wel van 4G 2600 hardware te voorzien? Of er een capaciteits site van maken met meerdere panelen gericht op het stadion, naar voorbeeld van de evenementen masten?

Ook zouden de omliggende masten als aanvulling mogelijk nog op 4G-2100 gezet kunnen worden zonder de hardware aanpassingen, mits de backbone het kan verwerken natuurlijk.
KPN en Vodafone hebben in dit gebied zeer goede indoordekking dankzij de lage frequenties. Mogelijk dat 3G2100 van Vodafone op -105dBm binnenkomt, maar het is er wel :) Waar is de dekking van KPN/Vodafone volgens jou slecht? Ben wel benieuwd dan.

De mast bij de Olympiaweg is onder andere bedoeld voor Pathe en omliggende flats heb ik het idee, maar ook voor capaciteit in de Kuip.
PWA777 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Deze kaart is niet up-to-date. KPN heeft daar super veel masten staan.
T-Mobile heeft er 2 in de buurt, maar moet wel gebrek aan Tele2 masten aldaar compenseren.

Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval melden dat 4G amper bruikbaar is tijdens topdrukte in de Kuip.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar waarom blijft Vodafone dan wel gewoon werken? Heb een aantal keer een speedtest gedaan tijdens belangrijke wedstrijden en ik tikte gewoon 20Mbit/s+ aan :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
MensionXL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:42:
[...]

Maar waarom blijft Vodafone dan wel gewoon werken? Heb een aantal keer een speedtest gedaan tijdens belangrijke wedstrijden en ik tikte gewoon 20Mbit/s+ aan :)
Vodafone heeft ook nog 2 aparte 3G masten in de Kuip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uvPLZ29B4zOxDjLdycr9TM8E/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:08:
Iemand anders opgevallen dat er bij T-Mobile qua transit dingen aan het omvallen zijn de laatste weken? Zowel Hetzner als Online.net willen geregeld er uit klappen op Level3 en NL-IX. Plots latencies van 1-2 seconden en timeouts ipv millisecondes.
Dat zou best nog wel eens kunnen. Bij t-mobile thuis zit er af en toe fikse haperingen in. Zoals het kom, is het ook zo weer opgelost. Dat heb ik bij Vodafone nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Zijn de Go abonnementen aangepast gisteren? Het viel me vanochtend toevallig op dat de nieuwe prijslijst geen 120-minuten EU limiet meer heeft voor Go abonnementen (muv Unl.).

Vorige versie: https://www.t-mobile.nl/C...17/t-mobile-go-010517.pdf
Versie sinds gisteren: https://www.t-mobile.nl/C...17/t-mobile-go-130617.pdf

De product pagina toont nog wel de 120-minuten limiet, maar de prijslijst niet meer. Dit gaat overigens om het bellen náár de EU vanuit NL, dit valt dus niet onder de nieuwe EU regels.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 14-06-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
In de kleine lettertjes staat

Met de T-Mobile Go ‘Basic’, ‘Next’, ‘Up’ abonnementen kunt u onbeperkt bellen in Nederland naar Nederlandse nationale vaste en mobiele nummers, met uitzondering van Servicenummers. In de EU kunt u ook
onbeperkt bellen naar EU lidstaten. U kunt tot 120 minuten bellen VAN Nederland NAAR de EU.

Lijkt mij dus een foutje..

In de nieuwe voorwaarden is wel de buiten bundel snelheid van Go Up naar 64/64 teruggebracht. In de oude voorwaarden is dat 384/64.Gelukkig zit ik in de oude voorwaarden, want 384/64 is prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Jassy op 14-06-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24

swv

Xandrios schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:41:
Zijn de Go abonnementen aangepast gisteren? Het viel me vanochtend toevallig op dat de nieuwe prijslijst geen 120-minuten EU limiet meer heeft voor Go abonnementen (muv Unl.).

Vorige versie: https://www.t-mobile.nl/C...17/t-mobile-go-010517.pdf
Versie sinds gisteren: https://www.t-mobile.nl/C...17/t-mobile-go-130617.pdf

De product pagina toont nog wel de 120-minuten limiet, maar de prijslijst niet meer. Dit gaat overigens om het bellen náár de EU vanuit NL, dit valt dus niet onder de nieuwe EU regels.
Klopt, dat komt omdat T-Mobile zich daarmee voorbereidt op de EU regeltjes. En T-Mobile had aangekondigd dat ze dat op 13 juni zouden doen :) De EU stelt kortgezegd dat je nationale belbundel moet gelden in alle lidstaten. Go was voor een groot deel onbeperkt NL en 120 min EU inderdaad, en is dus sinds gisteren over de hele linie onbeperkt bellen in NL + EU.

Wat nog blijft is inderdaad de 120 min limiet op bellen van Nederland naar een EU land. Dus vanuit Nederland bellen naar een internationaal nummer uit een EU land. Dat is niet gereguleerd omdat dat geen roamen betreft. Wat T-Mobile nu dus aanbiedt op dit punt mag gewoon en is dus een klantvriendelijke oplossing @Jassy Bel je met je Nederlands nummer een ander Nederlands nummer die elders in de EU zit, dan gaat dat als het goed is weer wél uit je bundel. Maar dit zou je bij jouw provider even moeten navragen, want ik heb geen bron, behalve de FAQ van KPN https://www.kpn.com/mobie...buitenland/roaming-eu.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:30
Jassy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:45:
In de kleine lettertjes staat

Met de T-Mobile Go ‘Basic’, ‘Next’, ‘Up’ abonnementen kunt u onbeperkt bellen in Nederland naar Nederlandse nationale vaste en mobiele nummers, met uitzondering van Servicenummers. In de EU kunt u ook
onbeperkt bellen naar EU lidstaten. U kunt tot 120 minuten bellen VAN Nederland NAAR de EU.

Lijkt mij dus een foutje..

In de nieuwe voorwaarden is wel de buiten bundel snelheid van Go Up naar 64/64 teruggebracht. In de oude voorwaarden is dat 384/64.Gelukkig zit ik in de oude voorwaarden, want 384/64 is prima.
hmm eerst werd unlimited EU al aangepast, nu de buiten bundel snelheid van de Go up abonnementen....Zal waarschijnlijk niet lang meer duren of dat er ook aan het unlimited abonnement word gesleuteld.

Als je ook zo kijkt naar al die zogenaamde kortingen bij T-mobile vraag ik mij af of ze zelf er wel vertrouwen in hebben dat ze lang kunnen doorgaan met unlimited abbonementen. Ze hebben zich in iedergeval goed ingedekt, dat niemand zijn unlimited abbonement langdurig kan laten doorlopen voor 30 euro, als ze dat niet willen ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door fl2001 op 14-06-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
op de eerste pagina van dit topic staat nog een oud logo.
huidige logo hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Vanaf vandaag hebben we een plek gemaakt om een T-Mobile Samen groep te kunnen starten. Dit is de plek: T-Mobile Samen en Vriendenkorting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
T-Mobile heeft een een update gedaan in het antenneregister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:10:
Er is echt veel veranderd in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
PWA777 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:16:
[...]

Toestel even aan- en uit helpt niet?
offtopic:
Mierenn**kermodus: Als je je toestel aan en uit zet los je het probleem niet op want dan staat 'ie uit. :9
fl2001 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:09:
[...]
hmm eerst werd unlimited EU al aangepast, nu de buiten bundel snelheid van de Go up abonnementen....Zal waarschijnlijk niet lang meer duren of dat er ook aan het unlimited abonnement word gesleuteld.

Als je ook zo kijkt naar al die zogenaamde kortingen bij T-mobile vraag ik mij af of ze zelf er wel vertrouwen in hebben dat ze lang kunnen doorgaan met unlimited abbonementen. Ze hebben zich in iedergeval goed ingedekt, dat niemand zijn unlimited abbonement langdurig kan laten doorlopen voor 30 euro, als ze dat niet willen ;-)
Ik laat mijn Unlimited abbo ook gerust doorlopen als ik ipv 30 > 45 euro in de maand ga betalen met onbeperkte data in de EU na het vervallen van de korting aan het einde van mijn abbo. Ben benieuwd of ze daar nog een stokje voor gaan steken. Is me het gewoon wel waard om ook in het buitenland lekker te kunnen internetten, en ik ben er net zo fijn aan gewend in NL :>

[ Voor 65% gewijzigd door Mar.tin op 14-06-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

Jassy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:45:

In de nieuwe voorwaarden is wel de buiten bundel snelheid van Go Up naar 64/64 teruggebracht.
Hoe doen ze dat met datavrije muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben benieuwd :-)

Yep.. 4G2100 site staat er in... net als een IoT site \o/ welke gezien de frequentie in 4G900 van Tmobile valt :?

[ Voor 23% gewijzigd door SMSfreakie op 14-06-2017 15:44 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Wij van 4gmasten.nl zullen vanavond download starten, verwerking zal wel morgen worden!

Update 20:45u : de download loopt. Maar nu eerst aan de borrel met vrienden :)

[ Voor 14% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 14-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:04
Iemand een idee of de Unlimited Madness actie misschien verlengd zal worden tot bv. eind van de maand? Of het abo met 5GB voor deze actie prijs zal blijven om met Tele2 te kunnen concurreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 13:07
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Wij van 4gmasten.nl zullen vanavond download starten, verwerking zal wel morgen worden!

Ligt het aan mij of is de update van T-Mobile weer uit het antenneregister? :/
Ik zie namelijk geen wijzigingen meer waar dit vanmiddag wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
leroy98ecker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:19:
[...]

De update is nu weer zichtbaar.
Edit: ook NB-IoT staat er nu in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n3GST1yrR89V5gO2NgrTpHKM/thumb.png

[ Voor 22% gewijzigd door PWA777 op 14-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
leroy98ecker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Er zitten een paarlocaties tussen die al zijn opgeruimd en die kun je ook niet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14
knakworst schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Hoe doen ze dat met datavrije muziek?
Datavrij is ongelimiteerd in Nederland, en bestaat niet in het buitenland. Muziek via Spotify, Deezer, NederlandFM gaat in het buitenland dus gewoon van je bundel af. Maar met een datarate van 2-3MB/min kun je toch heel wat muziek luisteren van 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Het valt mij op dat Tmobile in mijn dorp praktisch alleen de 1800 band gebruikt. Waarom doen ze niet ook de 900 band? Ze hebben er grof voor betaald.
In Tilburg wat naast ons ligt is wel alles duaal uitgevoerd.

[ Voor 17% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-06-2017 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:17:
Het valt mij op dat Tmobile in mijn dorp praktisch alleen de 1800 band gebruikt. Waarom doen ze niet ook de 900 band? Ze hebben er grof voor betaald.
In Tilburg wat naast ons ligt is wel alles duaal uitgevoerd.
T-Mobile gaat alles locaties dubbel uitvoeren maar daarvoor moeten wel antennes worden vervangen.Op sommige locaties zoals hoogspanningsmasten kan je dat niet zomaar doen. Dat mag alleen door een paar door Tennet gecertificeerde bedrijven en aangezien alle operators in die hoogspanningsmaten willen is momenteel de vraag groter dan die bedrijven kunnen afhandelen.

T-Mobile moet wachten tot er tijd is om die locaties om te bouwen. Ik neem aan dat je het over Berkel-Enschot hebt want daar is inderdaad nog geen 4G900 van T-Mobile beschikbaar en er is daar inderdaad sprake van een hoogspanningsmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ze timmeren in elk geval nog aan de weg..

Maar kunnen ze de 1800 only hoogspanningsites niet wel al 4g2100 geven? Dat heb ik hier op diverse sites wel al gezien namelijk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:28:
[...]

T-Mobile gaat alles locaties dubbel uitvoeren maar daarvoor moeten wel antennes worden vervangen.Op sommige locaties zoals hoogspanningsmasten kan je dat niet zomaar doen. Dat mag alleen door een paar door Tennet gecertificeerde bedrijven en aangezien alle operators in die hoogspanningsmaten willen is momenteel de vraag groter dan die bedrijven kunnen afhandelen.

T-Mobile moet wachten tot er tijd is om die locaties om te bouwen. Ik neem aan dat je het over Berkel-Enschot hebt want daar is inderdaad nog geen 4G900 van T-Mobile beschikbaar en er is daar inderdaad sprake van een hoogspanningsmast.
Nope Goirle en alle andere providers hebben daar al wel duale masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Nee alle masten hebben 4G900 en een 2 ook 4G2100 in Goirle
25.2 m / 60 gr / 950 MHz / 30.2 dBW
25.2 m / 60 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 60 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
25.2 m / 200 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
25.2 m / 200 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 200 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
25.2 m / 300 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
25.2 m / 300 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 300 gr / 2142.2 MHz / 32.6 dBW

36.3 m / 50 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.3 m / 170 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.3 m / 300 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 50 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 50 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 170 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 170 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 300 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 300 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW

28.7 m / 120 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
28.7 m / 230 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
28.7 m / 350 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
29.3 m / 120 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW
29.3 m / 230 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW
29.3 m / 350 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW

en er komt er nog 1 bij mogelijk op de Vodafone Locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:49:
[...]
In Goirle staan 3 T-Mobile masten, die alledrie voorzien van 4G900 (en dus ook 3G900). Dus gewoon een duale mast zoals jij het noemt.

KPN heeft er 2 waarvan 1 nog alleen 4G800, Vodafone alleen 3 4G800. Tele2 heeft dezelfde drie al T-Mobile maar twee voorzien van zowel 4G800 als 4G2600.
SMSfreakie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:41:
Ze timmeren in elk geval nog aan de weg..

Maar kunnen ze de 1800 only hoogspanningsites niet wel al 4g2100 geven? Dat heb ik hier op diverse sites wel al gezien namelijk
Dat hebben ze daar al gedaan en over het algemeen bij masten die nog niet zijn omgebouwd maar daarmee verbeter je het bereik niet alleen de capaciteit.

[ Voor 31% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 15-06-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HcBlids schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Nee alle masten hebben 4G900 en een 2 ook 4G2100 in Goirle
25.2 m / 60 gr / 950 MHz / 30.2 dBW
25.2 m / 60 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 60 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
25.2 m / 200 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
25.2 m / 200 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 200 gr / 2142.2 MHz / 32.5 dBW
25.2 m / 300 gr / 950 MHz / 29.9 dBW
25.2 m / 300 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
25.2 m / 300 gr / 2142.2 MHz / 32.6 dBW

36.3 m / 50 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.3 m / 170 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.3 m / 300 gr / 950 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 50 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 50 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 170 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 170 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW
36.8 m / 300 gr / 1860 MHz / 32 dBW
36.8 m / 300 gr / 2142.2 MHz / 32.2 dBW

28.7 m / 120 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
28.7 m / 230 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
28.7 m / 350 gr / 950 MHz / 30.4 dBW
29.3 m / 120 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW
29.3 m / 230 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW
29.3 m / 350 gr / 1860 MHz / 31.5 dBW

en er komt er nog 1 bij mogelijk op de Vodafone Locatie
Volgens 4gMasten.nl kaart niet :?.
Die gegevens lijken dus niet te kloppen.
Overigens denk ik dat ik weet waar dan want T-mobile geeft idd aan dat het bereik in het gebied verbeterd wordt.

Maar ik ben er blij mee, binnen beter bereik.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Overigens denk ik dat ik weet waar dan want T-mobile geeft idd aan dat het bereik in het gebied verbeterd wordt.

4Gmasten update komt er aan
Die Vodafone Locatie goed in de gaten houden
zie dat er een nieuwe straalverbinding erbij is gekomen op 5051LA op 7-6-2017
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1624pc5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Blids op 03-11-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Ik zie gewoon 2CA en 3CA masten op 4gmasten.nl kaart(die we nog niet hebben geüpdate):

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/35n9cg9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 15-06-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Doet zich een probleem voor in het antenneregister met T-Mobile en Vodafone
Ééne moment kun er op klikken en het ander moment is die weer weg en zo gaat dat continu

Hoop dat het script geen problemen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:09:
[...]

Ik zie gewoon 2CA en 3CA masten op 4gmasten.nl kaart(die we nog niet hebben geüpdate):

[afbeelding]
Apart, ik gebruikte dezelfde kaart en zag alleen 1800 staan bij de overzichtskaart van alle aanbieders. Ging ik later naar de specifieke tmobile kaart dan zag ik ze wel.

Overigens zag ik toen alleen 2ca.

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-06-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
icecreamfarmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:38:
[...]

Apart, ik gebruikte dezelfde kaart en zag alleen 1800 staan bij de overzichtskaart van alle aanbieders. Ging ik later naar de specifieke tmobile kaart dan zag ik ze wel.

Overigens zag ik toen alleen 2ca.
Je heb denk ik per ongeluk de 2G kaart gebruikt, daar gebruikt T-Mobile nog voornamelijk 1800
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/m8fqyf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Hi Guys,, lukt het me de nieuwe update op 4Gmasten.nl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 01:01:
Hi Guys,, lukt het me de nieuwe update op 4Gmasten.nl?
Hopelijk gaat het vandaag lukken, update is binnen, nog de kaarten updaten en dan nieuwe verhaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
gaat dus niet van een leiendakje met de updates trekken uit t register :p

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:46:
gaat dus niet van een leiendakje met de updates trekken uit t register :p
Jawel, hoor maar heb gewoon beetje weinig tijd. Er is ook nog een sociaal leven enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel (virtuele provider die gebruik maakt van het T-Mobile netwerk)biedt volgens 4Gmasten.nl nu ook gratis 4G aan aan alle klanten (bestaande klanten vanaf 1 juli). Zou T-Mobile gezien de overbelasting van 3G op sommige locaties toch de virtuele providers nu onder druk zetten om zo snel mogelijk 4G vrij te gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 13:35
ucsdcom schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:37:
Simpel (virtuele provider die gebruik maakt van het T-Mobile netwerk)biedt volgens 4Gmasten.nl nu ook gratis 4G aan aan alle klanten (bestaande klanten vanaf 1 juli). Zou T-Mobile gezien de overbelasting van 3G op sommige locaties toch de virtuele providers nu onder druk zetten om zo snel mogelijk 4G vrij te gaan geven?
Wellicht willen ze op termijn zelfs van 3G af? Lijkt me namelijk een vrij dure bedoeling om een landelijk netwerk met verouderde technologie te blijven onderhouden. De eerste signalen zijn er al: VoLTE is bijna(?) ready voor de iPhone en 3G2100 masten die omgezet worden naar 4G2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickname27 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Wellicht willen ze op termijn zelfs van 3G af? Lijkt me namelijk een vrij dure bedoeling om een landelijk netwerk met verouderde technologie te blijven onderhouden. De eerste signalen zijn er al: VoLTE is bijna(?) ready voor de iPhone en 3G2100 masten die omgezet worden naar 4G2100.
Ik denk dat T-Mobile nog niet zo snel van 3G af kan. 3G toestellen zonder 4G ondersteuning zijn nog te lang verkocht. Tele2 zal over 2 jaar vermoedelijk de eerste provider zijn die 3G laat vallen als zij de roaming met T-Mobile stoppen en dus alle klanten naar hun eigen 4G netwerk over moeten. Zij hebben de verplichting voor een 4G toestel als enige provider in de voorwaarden gezet.

De rest zal bekijken wat daar gebeurt en zullen later pas besluiten 3G volledig te laten vallen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Eindelijk de langverwachte update van T-Mobile kunnen verwerken en plaatsen op 4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:35:
Eindelijk de langverwachte update van T-Mobile kunnen verwerken en plaatsen op 4gmasten.nl.
Dank je wel! Ik mis wel de site op 7631, zijn er wellicht meer sites weggevallen?

Ik mis in Oldenzaal ook een site, postcode 7577DD. Staan beide wel in het antenne register maar niet in de Google maps kaart.

Bedankt voor je moeite :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jassy op 17-06-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jassy schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Dank je wel! Ik mis wel de site op 7631, zijn er wellicht meer sites weggevallen?

Ik mis in Oldenzaal ook een site, postcode 7577DD. Staan beide wel in het antenne register maar niet in de Google maps kaart.

Bedankt voor je moeite :)
Op 7631 staat alleen nog een Vodafone mast in het AR. Als dat zo in het AR staat dan kunnen wij niet anders dan dat overnemen.

7577DD was weggevallen(met nog vele andere) door fout bij splitsen van de brondata. Is nu hersteld.

Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes