Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] T-Mobile 4G Netwerk

Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste
Acties:

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:42
quote:
knakworst schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:17:
[...]

De EU regels hebben een soortgelijke escape, zodat we niet massaal Estlandse simkaartjes gaan importeren.

http://europa.eu/rapid/pr..._STATEMENT-16-4361_en.htm

In de factsheet staat dat als je 4 maanden >50% tijd of >50% data in buitenland verbruikt, ze een waarschuwing mogen sturen, als je na twee weken geen inzicht hebt verschaft of niet anders handelt, kan de telecom provider maximaal het wholesaletarief doorberekenen.
Klopt! Maar T-Mobile mag dan toch niet meer een beperking opleggen van 60dagen onbeperkt, en daarna 10GB per maand, of vergis ik mij daar nou in?

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21:58
quote:
Marco250 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Klopt! Maar T-Mobile mag dan toch niet meer een beperking opleggen van 60dagen onbeperkt, en daarna 10GB per maand, of vergis ik mij daar nou in?
Dit is dus het kromme van de hele EU policy - dit blijft mogen, ook na juli dit jaar!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:17
En een godsvermogen rekenen om vanuit Nederland naar andere EU landen te bellen, dat houden ze er zeker ook nog in?

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:08
Zijn er overstappers die een multisim gebruikten? Wat zijn jullie ervaringen daar nu mee, wordt deze meteen afgesloten? Gezien de veranderende berichtgeving wordt de discussie binnen T-Mobile nog gevoerd hierover. Mocht er over enkele dagen/weken/maanden toch anders besloten worden, dan zou het jammer zijn van de 15,- die multisim gebruikers moesten betalen als ze nu een waardeloze sim hebben en er straks opnieuw voor moeten gaan betalen.

Wie heeft er intussen ervaring mee?

• PWA777
quote:
ASW1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:52:
En een godsvermogen rekenen om vanuit Nederland naar andere EU landen te bellen, dat houden ze er zeker ook nog in?
Nee hoor! Is ook onbeperkt en inclusief bij Go Unlimited.

PWA777 wijzigde deze reactie 19-01-2017 19:10 (6%)

• NGM
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-03 11:46
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:48:
Zijn er overstappers die een multisim gebruikten? Wat zijn jullie ervaringen daar nu mee, wordt deze meteen afgesloten? Gezien de veranderende berichtgeving wordt de discussie binnen T-Mobile nog gevoerd hierover. Mocht er over enkele dagen/weken/maanden toch anders besloten worden, dan zou het jammer zijn van de 15,- die multisim gebruikers moesten betalen als ze nu een waardeloze sim hebben en er straks opnieuw voor moeten gaan betalen.

Bij mij was hij meteen afgesloten. Elke pagina wordt omgeleid naar een T-Mobile pagina om je simkaart te activeren, als je dat dan probeert krijg je de melding dat je geen MB-verdeler bundel actief hebt.

In My T-Mobile staan de sims nog steeds vermeld maar wel als inactief.

• PWA777
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:48:

Multi-sim houdt er na een tijdje mee op, dit is niet direct nadat je switch maar uiteindelijk gaat hij hoe dan ook offline (dit was mijn ervaring).

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:09
Ben ook over gestapt. Gisteren telefonisch geregeld. Ik kom van een omgezet flex abbo, en dat stond te boek als verlengbaar per 2012. Bevestigingsmail gekregen, daar stond als ingangsdatum 8-2-2017. De 8e van de maand komt overeen met de dag waarop bij mijn oude abbo de nieuwe maand begon. Vandaag weer gebeld dat ik dat raar vond, twee minuten later zat ik op Go Unlimited.

• ReneX
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:49
quote:
Marco250 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Correct, men moet deze voorwaarde straks dan ook schrappen om te voldoen aan de regels.

• sww89
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:12
Nog even over die vier maanden meer dan de helft regel hè. Ik denk dat erg veel mensen te hoopvolle en verkeerde verwachtingen hebben van aanstaande juni. Ik zit nu de press release Q&A te lezen van 15 december jl om te voorkomen dat ik nog onzin ga praten, en daar staat gewoon exact wat T-Mobile ook in haar voorwaarden heeft opgenomen.
quote:
Individual abuse by customers. Roam like at home is designed for travellers. Operators can check usage patterns to avoid abuse based on the above-mentioned indicators. In order to determine that the user might be abusively or anomalously using "Roam Like at Home", the operator would have to show that over a period of time of at least four months. If a customer spends more than two months abroad out of four months, and if the customer has consumed more abroad than at home over this time, operators will send an alert to that customer. Once the alert is received, the customer will have two weeks to clarify the situation.
Wat betreft unlimited kom ik het volgende tegen in dezelfde Q&A
quote:
For the most competitive contracts that offer unlimited data or data at very low domestic prices, below the wholesale cap: when a customer goes abroad she/he will continue to enjoy the full allowance of calls and texts. For data, the customer will have at least twice the volume of data that can be purchased by the value of the customer's monthly contract at the wholesale roaming data price cap.
Begrijp ik goed dat het wholesale tarief ¤0,0085 per MB wordt? Als mijn Engels goed genoeg is begrijp ik volgens de tekst dat je bij het ¤35 abo; 35 / 0,0085 = 4.117 MB maal 2 is grofweg tenminste 8.224MB moet kunnen verbruiken in het buitenland? T-Mobile zit daar, wanneer je door die riante 60 dagen heen bent, met 10GB p/mnd dus zeer ruim boven. Ga ik nu de mist in of leg ik nu haarfijn uit dat de voorwaarden behorende bij de Go abonnementen ook gewoon geldig zijn vanaf de 15e van juni?
Edit: wat PWA777 ook min of meer bevestigt :)

Edit 2: Dat betekent ook dat mensen met het 20GB abo tevens onder competitive contracts vallen omdat diegenen ruim onder de wholesale grens zitten. Volgens mij is de hoogste maandprijs van het 20GB abo ¤36 geweest. Delen door 20.000 kom je dan uit op ¤0,0018 per MB. Dat zou dan betekenen dat T-Mobile eventueel in juni klanten met een SS&SB 20GB abo kan beperken tot kleinere bundels minder EU verbruik uit eigen bundel met een minimum van ~8,5GB. Dus laten we zeggen afgerond ook 10GB. Als ik goed reken hoor! En het hangt ook af van de maandprijs die er volgens jouw contract moet wordt betaald. Maar reken je dus niet rijk met het idee dat data in juni opeens magisch goedkoop en ruim wordt dan.T-Mobile kan nog alle kanten op gaan ;)

sww89 wijzigde deze reactie 20-01-2017 08:26 (46%)

• PWA777
quote:
ReneX schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Correct, men moet deze voorwaarde straks dan ook schrappen om te voldoen aan de regels.
Neen! De EU regels leggen dit dus zoals gezegd NIET op. Het is de provider toegestaan om te voorkomen dat iemand in Nederland een Fins abonnement neemt en 365 dagen per jaar dat Finse abonnement voor roaming binnen NL inzet. De gedachte blijft: +31 nummers horen bij Nederland dus die nummers zijn bedoeld voor Nederlandse klanten. Ja: de abonnementen moeten EU gebruik makkelijker en goedkoper maken, nee: dat hoeft niet onbeperkt het hele jaar door.

Zoals in dit draadje ook al gezegd: de wholesale tarieven zouden ook alle grotere abonnementen financieel onmogelijk maken als dit onbeperkt EU gebruik verplicht was.

Voor iedereen die roept "ja maar KPN en Vodafone moeten nog wel met andere abonnementen komen dit jaar" - zij voldoen nu al aan de regel van 60 dagen EU gebruik per jaar en hoeven dus niets te doen deze zomer. Alleen Tele2 voldoet nog niet.

PWA777 wijzigde deze reactie 20-01-2017 07:18 (12%)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:44
Ik word niet echt wijs uit de voorwaarden dus ik stel de vraag hier:

Hoe zit het met het onbeperkt bellen met een Go abo? Mijn vader wil zijn net afgesloten SSSB om gaan zetten naar Go maar vraagt zich af hij dan ook onbeperkt kan bellen met nummers in het buitenland (vast/mobiel) vanuit Nederland en het buitenland? Dat zou namelijk wel een enorme win zijn.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• sww89
Even een nieuwe post hoor voor het overzicht. Een tweetal simpele factsheets die verplicht leesvoer zijn en mijn verhaal met andere voorbeelden bevestigen:
http://europa.eu/rapid/at...g_general%20factsheet.pdf
http://europa.eu/rapid/at...g_technical_factsheet.pdf

Ik dacht zelf namelijk ook dat de regeltjes nóg soepeler zouden worden omdat er natuurlijk een tijd lang gedoe was over het roamingtarief icm aantal dagen. En als anderen dan stellig beweren dat in juni er nog van alles gaat veranderen, dan ga ik daar als onwetende ook in mee. Maar dat is dus niet waar, dus de enige reden om te wachten tot juni (of eerder) is wat de andere providers nog met hun prijzen gaan doen om enigsinds T-Mobile te matchen. Maar in principe kan je nu al veilig het unlimited abo van T-Mobile nemen als je daar oren naar hebt.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:09
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:33:
Even een nieuwe post hoor voor het overzicht. Een tweetal simpele factsheets die verplicht leesvoer zijn en mijn verhaal met andere voorbeelden bevestigen:
http://europa.eu/rapid/at...g_general%20factsheet.pdf
http://europa.eu/rapid/at...g_technical_factsheet.pdf

Ik dacht zelf namelijk ook dat de regeltjes nóg soepeler zouden worden omdat er natuurlijk een tijd lang gedoe was over het roamingtarief icm aantal dagen. En als anderen dan stellig beweren dat in juni er nog van alles gaat veranderen, dan ga ik daar als onwetende ook in mee. Maar dat is dus niet waar, dus de enige reden om te wachten tot juni (of eerder) is wat de andere providers nog met hun prijzen gaan doen om enigsinds T-Mobile te matchen. Maar in principe kan je nu al veilig het unlimited abo van T-Mobile nemen als je daar oren naar hebt.
Yes, en daar ga ik op wachten. Heb nu wel het GO abonnement maar mijn contract loopt in november af. Dus tegen die tijd weet ik precies hoe en wat de beste keus is in provider land. Leuke bijkomstigheid is dat mijn GO abonnement nu goedkoper is dan wat ik had.

• PWA777
quote:
Jassy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:32:
Ik word niet echt wijs uit de voorwaarden dus ik stel de vraag hier:

Hoe zit het met het onbeperkt bellen met een Go abo? Mijn vader wil zijn net afgesloten SSSB om gaan zetten naar Go maar vraagt zich af hij dan ook onbeperkt kan bellen met nummers in het buitenland (vast/mobiel) vanuit Nederland en het buitenland? Dat zou namelijk wel een enorme win zijn.
Met Go Unlimited bel je onbeperkt naar EU nummers vanuit NL en vanuit de EU.
Met Go Unlimited USA bel je ook nog onbeperkt van en naar en in de US plus de EU zoals hierboven beschreven.

• sww89
quote:
Boinkie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Yes, en daar ga ik op wachten. Heb nu wel het GO abonnement maar mijn contract loopt in november af. Dus tegen die tijd weet ik precies hoe en wat de beste keus is in provider land. Leuke bijkomstigheid is dat mijn GO abonnement nu goedkoper is dan wat ik had.
Precies, maar ik denk niet dat de andere providers met betere voorwaarden komen dan T-Mobile hoor. Nu blijkt maar weer dat ze wederom precies doen en gaan doen wat de wet 1:1 voorschrijft. Ondanks dat er nog enige ruimte van flexibiliteit te bespeuren valt in de voorwaarden van Go, komt die 4 maanden regel gewoon 1:1 letterlijk uit de nieuwe EU regels. Ook met het wholesaletarief geven ze niet veel meer dan nodig. Ja de eerste 60 dagen zijn riant, maar daarna gaat het weer volgens het boekje. T-Mobile richt zich dan ook duidelijk op de vakantieganger, en die mensen zullen uiteraard nagenoeg altijd van onbeperkt internet kunnen genieten en niet tegen de beperkingen van de voorwaarden en wet aanlopen. Geen probleem op dit punt. Volgens een van de factsheets treft die 4 maanden regel (en een waarschuwing die daar op volgt) naar verwachting slechts 1 procent van de klanten. Het zal mij dan ook verbazen wanneer andere providers meer gaan bieden dan dat en of ze zullen proberen die groep van 1% ook tevreden te stellen.

Ik verwacht dan ook alleen een oorlog op prijs, en niet zozeer op voorwaarden. En wat kan er nog beter? Wat jij zegt de buitenlandbundels in andere landen. Dus concurreren op Zwitserland, Turkije en nog veel meer andere landen zoals Vodafone die aanbiedt.

Zojuist is er door een medewerker op het T-Mobile forum een post gewijd aan bovenstaande waarin de nuance van de voorwaarden duidelijk naar voren komt. Enerzijds heb je dan nooit duidelijkheid en weet je nog steeds niet wat de grens is, maar anderzijds kan je dus veel flikken en wordt er dus per situatie gekeken hoe bepaald verbruik tot stand is gekomen. Of je nou internationaal vrachtwagenchauffeur, ondernemer, student of grensbewoner bent. Zie het hele verhaal HIERRR.

sww89 wijzigde deze reactie 20-01-2017 10:47 (16%)

• ReneX
quote:
PWA777 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:15:
[...]
zij voldoen nu al aan de regel van 60 dagen EU gebruik per jaar en hoeven dus niets te doen deze zomer.
Dat is niet de EU regel. Het was wel een voorstel (90 dagen meen ik); maar dat is het niet geworden.

Zie ook: https://ec.europa.eu/digi...l-commission-make-it-work

ReneX wijzigde deze reactie 20-01-2017 13:36 (20%)

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-03 10:57
quote:
RRCreations schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:51:
Ik had maandagochtend rond 8.00 gevraagd om over te zetten. Net een mailtje gekregen dat het is gelukt.
Ik heb het een uur later ongeveer online aangevraagd, nog geen mail gehad so far. *modus ongeduld*

• sww89
quote:
budjepaul schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Ik heb het een uur later ongeveer online aangevraagd, nog geen mail gehad so far. *modus ongeduld*
Wel een smsje toch dat de aanvraag bij hun bekend is en dat het een aantal dagen kan duren voor je wordt omgezet?

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:29
quote:
ReneX schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Dat is niet de EU regel. Het was wel een voorstel (90 dagen meen ik); maar dat is het niet geworden.

Zie ook: https://ec.europa.eu/digi...l-commission-make-it-work
Is het vanaf juni nou 60 of 90 dagen?

• budjepaul
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Wel een smsje toch dat de aanvraag bij hun bekend is en dat het een aantal dagen kan duren voor je wordt omgezet?
Euhm... nee? Geen sms, wel die melding op mijn scherm gehad toen ik de aanvraag had ingediend.

• sww89
quote:
WiseDise schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Is het vanaf juni nou 60 of 90 dagen?
Lees even mee wat er vandaag gepost is hier ;)
quote:
budjepaul schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Euhm... nee? Geen sms, wel die melding op mijn scherm gehad toen ik de aanvraag had ingediend.
Ik zou zeggen bel T-Mobile even met de mededeling dat je niks van ze gehoord hebt en vraag vriendelijk of de persoon aan de andere kant van de lijn jouw abo meteen om wilt zetten. Op maandag was er een storing dus wellicht dat niet alle aanvragen goed zijn aangekomen.

• WiseDise
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:16:
[...]

[...]
Ik lees dat het voorstel 90 dagen was, maar dit het niet is geworden (en dus vastgesteld is op 60). Klopt dat? Ik kon het zo 1-2-3 niet opmaken uit de sheets van de EU (ook eerder hier gepost). :)

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-03 03:06
De EU documenten zij interessante materie. Bijvoorbeeld:
quote:
Individual abuse by customers. Roam like at home is designed for travellers. Operators can check usage patterns to avoid abuse based on the above-mentioned indicators. In order to determine that the user might be abusively or anomalously using "Roam Like at Home", the operator would have to show that over a period of time of at least four months. If a customer spends more than two months abroad out of four months, and if the customer has consumed more abroad than at home over this time, operators will send an alert to that customer. Once the alert is received, the customer will have two weeks to clarify the situation. If the user continues to remain abroad, operators will be able to apply small surcharges (equivalent to wholesale roaming caps, the Commission proposed a maximum of ¤0.04/min per call, ¤0.01/SMS and ¤0.0085/MB). In case of disagreement, complaints procedures must be put in place by the operator. If the dispute persists, the customer may complain to the national regulatory authority who will settle the case.
Het is dus niet enkel de aan/afwezigheid in NL - zowel het verbruik en aanwezigheid moet groter zijn in het buitenland om het als misbruik te kunnen classificeren. Ook moet de klant eerst 2 weken de kans krijgen om zijn gedrag (of 'ratio'?) te verbeteren, voordat de boete clausule gaat gelden. Daarnaast zijn de 'straf' tarieven gelijk aan de wholesale tarieven, maw slechts ~10 euro per GB dataverkeer (incl btw).

Helaas staan beide punten niet zo in de voorwaarden van tmobile: Er wordt gezegd dat misbruik plaatsvind bij grotere aanwezigheid in het buitenland OF groter verbruik in het buitenland. Daarnaast staat in de tmobile voorwaarden dat ze 6cnt per MB mogen rekenen bij misbruik - ze maken dus gebruik van het feit dat de EU de misbruik-prijzen niet verplicht gelijksteld aan de wholesale prijzen. Helaas is dat stuk enkel een proposal, geen verplichting.
quote:
«Roam like at Home» is aimed at all people who travel in the EU for work or leisure from their «home». «Home» means their country of residence, or a country to which a person has «stable links». This includes customers who spend substantial and recurring amounts of time in a country where they study, work, or have retired.

Roam like at Home» is not meant to be used for permanent roaming. The operator can question the residence / stable links of customers who spend more time abroad than at home, and who make most of their calls and texts and use most of their data outside the country where they live in.
Het gaat dus om de stable-link met NL. De operator mag je om opheldering vragen als je méér dan 50% in het buitenland bent. Maar, als jij kunt aantonen dat je woont en/of werkzaam bent in NL (dat is een van de voorbeelden van een stable-link) dan zouden ze geen additionele kosten mogen rekenen als ik de regels goed begrijp. De vraag is of t-mobile het ook zo begrijpt..

Xandrios wijzigde deze reactie 20-01-2017 19:10 (8%)

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:14
Het gaat ook om verbruiksratio, niet alleen verblijfsratio hè!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ReneX
quote:
WiseDise schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:06:
[...]
Ik lees dat het voorstel 90 dagen was, maar dit het niet is geworden (en dus vastgesteld is op 60). Klopt dat? Ik kon het zo 1-2-3 niet opmaken uit de sheets van de EU (ook eerder hier gepost). :)
Het aantal dagen is helemaal verdwenen. De regel is nu dat, wanneer iemand over een periode van 4 maanden meer in het buitenland zit EN dan ook nog eens meer data in het buitenland heeft gebruikt, de provider een waarschuwing mag sturen en kan vragen om binnen 2 weken informatie te geven omtrent de situatie of dit (gebruik) aan te passen (dit is het in het kort :) ). Anders mag men extra kosten in rekening brengen (voorstel is 0.85 ct/MB).

• sww89
quote:
Xandrios schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:30:
Helaas staan beide punten niet zo in de voorwaarden van tmobile: Er wordt gezegd dat misbruik plaatsvind bij grotere aanwezigheid in het buitenland OF groter verbruik in het buitenland. Daarnaast staat in de tmobile voorwaarden dat ze 6cnt per MB mogen rekenen bij misbruik - ze maken dus gebruik van het feit dat de EU de misbruik-prijzen niet verplicht gelijksteld aan de wholesale prijzen. Helaas is dat stuk enkel een proposal, geen verplichting.
Kennelijk heb je mijn post gemist of onvolledig gelezen, daar ik deze stukken ook quote. Maar maakt niet uit, want blijkbaar lees jij het net weer op een andere manier, en dat is interessant, want dan is er dus ruimte voor een iets andere interpretatie? Ik ben geen jurist. Jij? Echter is T-Mobile wel duidelijk in de aanvullende voorwaarden getuige deze zin:
'...dit kan zich bijvoorbeeld uiten in het feit dat over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland...'. Je kunt dus worden aangesproken op gebruik en/of op verblijf. Maar voor mij waren de woorden kan en bijvoorbeeld interessant omdat die woorden ruimte laten voor een vrijere interpretatie van de betreffende T-Mobile medewerker die jouw case beoordeelt wanneer je wordt aangesproken op oneigenlijk gebruik.

Ik fantaseerde al eerder over deze alinea in de voorwaarden, en ik stelde dat T-Mobile het hele artikel 6 wellicht vrij informeel heeft opgesteld en zodoende de regels van de EU wel min of meer overneemt, maar hier geen harde eisen en consequenties aan verbind. Want vóórdat er oneigenlijk gebruik is vastgesteld en er moet betaald worden, is er nog eerst een procedure aan voorafgegaan om te kijken hoe het oneigenlijk gebruik is ontstaan. Mijn vermoeden van dat deze regels vrij flexibel zijn werd even later bevestigd door een T-Mobile medewerker. Lang verhaal om te quoten, dus kijk even HIERRR. Er zijn natuurlijk honderden T-Mobile medewerkers met een eigen versie van een verhaal, maar ik kan mij wel in die uitleg vinden. Simpelweg vanwege het feit dat er voor de verandering in dat topic eens een uitgebreide uitleg wordt gegeven zonder eromheen te draaien.
quote:
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:21:
Het gaat ook om verbruiksratio, niet alleen verblijfsratio hè!
quote:
ReneX schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Het aantal dagen is helemaal verdwenen. De regel is nu dat, wanneer iemand over een periode van 4 maanden meer in het buitenland zit EN dan ook nog eens meer data in het buitenland heeft gebruikt, de provider een waarschuwing mag sturen en kan vragen om binnen 2 weken informatie te geven omtrent de situatie of dit (gebruik) aan te passen (dit is het in het kort :) ). Anders mag men extra kosten in rekening brengen (voorstel is 0.85 ct/MB).
Uhm, verblijf alleen al kan toch ook een reden zijn om oneigenlijk gebruik vast te stellen? Het is niet de bedoeling dat een Oostenrijker een T-Mobile NL abo afsluit zonder ook maar (met enige regelmaat) een stap in Nederland te zetten.

sww89 wijzigde deze reactie 20-01-2017 19:45 (16%)

• ReneX
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Ik ben geen jurist. Jij? Echter is T-Mobile wel duidelijk in de aanvullende voorwaarden getuige deze zin:
'...dit kan zich bijvoorbeeld uiten in het feit dat over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland...'. Je kunt dus worden aangesproken op gebruik en/of op verblijf.
Grappig genoeg zegt de EU regel; "If, over a 4-month period, billing data suggests that a consumer has been more abroad than at home, but also consumed more data while travelling in the EU, the operator can send a warning message."
Dat is dus alleen een en en geen of :) Maar goed, tot de regel van kracht is staat het T-Mobile natuurlijk vrij binnen de huidige regels te blijven.

Overgens staat er ook "Operators can ask the consumers to prove that they live or have stable links to a specific country before including «Roam like at Home» in the contract." Maar dat zegt dus niets over de verhouding.

ReneX wijzigde deze reactie 20-01-2017 19:49 (11%)

• sww89
quote:
ReneX schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Grappig genoeg zegt de EU regel; "If, over a 4-month period, billing data suggests that a consumer has been more abroad than at home, but also consumed more data while travelling in the EU, the operator can send a warning message."
Dat is dus alleen een en en geen of :) Maar goed, tot de regel van kracht is staat het T-Mobile natuurlijk vrij binnen de huidige regels te blijven.

Overgens staat er ook "Operators can ask the consumers to prove that they live or have stable links to a specific country before including «Roam like at Home» in the contract." Maar dat zegt dus niets over de verhouding.
Ik moet toegeven; begrijpend lezen is (voor mij) een vak apart :P En inderdaad wordt er niks gezegd over een verhouding, maar dat is dan ook aan de providers om in te vullen. Stable links is denk ik uiteindelijk waar het om draait :)

• ReneX
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:57:
[...]
Stable links is denk ik uiteindelijk waar het om draait :)
Dat is idd een vage term :) Overgens staat er "stable links to a specific country". Dus dat zou dan elk willekeurg land mogen zijn :+. Enfin, ik denk dat het in de praktijk wel los gaat lopen met waarschuwing ivm "fair use".

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-03 20:25
quote:
ReneX schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:04:
[...]

Dat is idd een vage term :) Overgens staat er "stable links to a specific country". Dus dat zou dan elk willekeurg land mogen zijn :+. Enfin, ik denk dat het in de praktijk wel los gaat lopen met waarschuwing ivm "fair use".
'A specific country' ljkt me niet 'elk willekeurig land'

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:21
Ik vraag me af of je het netwerk dan niet op een of andere manier kan laten denken dat je in NL bent. Checken ze puur via de zendmasten of je in NL bent of door het IP-adres van het mobiele netwerk waar je je in bevindt?

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 28-03 21:48
quote:
dennissimeau schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:26:
Ik vraag me af of je het netwerk dan niet op een of andere manier kan laten denken dat je in NL bent. Checken ze puur via de zendmasten of je in NL bent of door het IP-adres van het mobiele netwerk waar je je in bevindt?
Ben je in Nederland, dan sta je in het Home Location Register. Ben je in het buitenland, dan roam je en sta je in dat land in het Visitor Location Register. Dat fop je niet zomaar ;)

• Xandrios
Je staat altijd in een VLR, ook binnen NL. Een vlr cached de gegevens van de hlr voor een bepaald gebied of bepaalde groep BSC/MSC/cellen. Je kunt slechts op één plaats tegelijk ingelogged zijn, en de HLR weet inderdaad ten allertijde waar jij bent. Dat moet ook, anders kunnen binnenkomende calls niet worden gerouteerd naar het netwerk en locatie waar je op dat moment bent.

@sww89: ik had je reactie gezien. Ik lees het inderdaad anders, namelijk dat tmobile veel strikter is dan wat de EU voorschrijft. Namelijk:

- bij misbruik zijn de tarieven veel hoger dan het voorstel van de EU
- onder misbruik wordt door de EU verstaan dat je zowel meer verbruikt EN meer tijd in het buitenland bent. Voor tmobile is één van beide al voldoende om het als misbruik te classificeren.
- de EU zegt dat er inderdaad overleg en 2 weken moet plaatsvinden voordat er eventuele extra kosten in rekening worden gebracht. T-mobile zegt in de voorwaardes dat als er misbruik is geconstateerd, ze dat in rekening mogen brengen. Ze Impliceren dat dit ook achteraf/naderhand gebeurd met terugwerkende kracht.

Omdat de EU regels nog niet van kracht zijn kan/mag tmobile dit natuurlijk zo doen. Maar na de zomer vraag ik me af of dat ook nog zo is. Sommige punten zijn echt wel heel anders dan wat de EU voorschrijft.

Daarnaast heb ik het gevoel dat de EU het verblijf/verbruik in het buitenland gebruikt om een mogelijkheid te bieden om een stabiele link met Nederland te onderzoeken. Een stabiele link kan dan zijn werk of wonen in NL.

Echter t-mobile gebruikt het verblijf/gebruik direct om misbruik te constateren - het feit dat je méér in het buitenland bent dan in NL kan al misbruik betekenen. Dat is dus echt anders dan wat de EU voorschrijft, want de bedoeling lijkt te zijn om de verhouding/ratio enkel te gebruiken als trigger voor een onderzoek.

• sww89
quote:
Xandrios schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:22:

@sww89: ik had je reactie gezien. Ik lees het inderdaad anders, namelijk dat tmobile veel strikter is dan wat de EU voorschrijft. Namelijk:

- bij misbruik zijn de tarieven veel hoger dan het voorstel van de EU
- onder misbruik wordt door de EU verstaan dat je zowel meer verbruikt EN meer tijd in het buitenland bent. Voor tmobile is één van beide al voldoende om het als misbruik te classificeren.
- de EU zegt dat er inderdaad overleg en 2 weken moet plaatsvinden voordat er eventuele extra kosten in rekening worden gebracht. T-mobile zegt in de voorwaardes dat als er misbruik is geconstateerd, ze dat in rekening mogen brengen. Ze Impliceren dat dit ook achteraf/naderhand gebeurd met terugwerkende kracht.

Omdat de EU regels nog niet van kracht zijn kan/mag tmobile dit natuurlijk zo doen. Maar na de zomer vraag ik me af of dat ook nog zo is. Sommige punten zijn echt wel heel anders dan wat de EU voorschrijft.

Daarnaast heb ik het gevoel dat de EU het verblijf/verbruik in het buitenland gebruikt om een mogelijkheid te bieden om een stabiele link met Nederland te onderzoeken. Een stabiele link kan dan zijn werk of wonen in NL.

Echter t-mobile gebruikt het verblijf/gebruik direct om misbruik te constateren - het feit dat je méér in het buitenland bent dan in NL kan al misbruik betekenen. Dat is dus echt anders dan wat de EU voorschrijft, want de bedoeling lijkt te zijn om de verhouding/ratio enkel te gebruiken als trigger voor een onderzoek.
Grappig dat jij de voorwaarden van T-Mobile strenger vind lijken, terwijl ik dat juist mee vind vallen :) Overigens geeft deze technische factsheet misschien nog duidelijkheid over die boete? Zie pagina 2 onderaan 'HOW DOES THE COMMISSION PROTECT CONSUMERS AND MARKETS?' Overigens is dat ook een mooie samenvatting van het geheel voor de mensen die het nog niet snappen ;)
quote:
  • Operators can ask the consumers to provide evidence that they live or have stable links to the country before including «Roam like at Home» in a new contract.
  • Operators can only use the information they already gather for billing purposes to check to what extent customers are using mobile and data services abroad compared to their consumption at home.
  • While avoiding excessive checks on consumers, operators need to be able to detect abuses of free roaming for travellers:
    • When checking whether consumers spend more time and consume more services abroad than at home, operators will need to look at a period of at least four months.
    • If billing data suggests that a consumer has been more abroad than at home, and also consumed more mobile services while travelling in the EU than at home, the operator first has to send a warning message to the customer.
    • The customer would then have additional two weeks to inform the operator about his or her travel situation, or to log in their home country again.
    • If a consumer continues to stay abroad, a very small roaming charge (no more than the wholesale roaming charges, currently debated between the European Parliament and Council) can be applied.
Zie het laatste punt. Ik weet niet of daar inmiddels al meer over bekend is. Wat jij zegt mogen ze nu nog die 6ct rekenen (wat momenteel het huidige maximum per MB is toch?), en straks dus alleen nog een bedrag dat mogelijk om en nabij dat wholesaletarief van 0,85ct aanzit.

Het lijkt er in ieder geval op dat er in juni nog wat verandert en aangescherpt wordt in de voorwaarden. En mogelijk ook nog een duidelijke toevoeging over dat twee weken termijn zodat de klant een weerwoord kan geven wanneer oneigenlijk gebruik is vastgesteld.

• Xandrios
Hmm, interessant. Naar mijn mening zijn de tmobile regels vrij open interpreteerbaar, waardoor het in de praktijk erg positief, of juist erg nagatief kan uitpakken. De EU regels zijn meer afgebakend.

Dat van de 6 cent was me inderdaad nog niet opgevallen, dat is idd het maximale tarief dat momenteel gerekend mag worden (5 ct + btw). Dan zou het inderdaad logisch zijn dat dit naar 0.85 ct zal gaan in de zomer.

Een ander belangrijk detail van je quote is dat daar in staat dat een 'dispuut' opgelost wordt als de subscriber simpelweg opnieuw inlogged op het netwerk in NL. Dat kon ik echter in het volledige EU document zo snel niet terugvinden. Dat impliceert dus ook dat, als je minimaal eens per twee weken in NL bent, dat je nooit problemen mag ondervinden.

Tmobile zal aan deze regels moeten gaan voldoen, maar naar mijn mening zijn hun voorwaarden nu veel strikter interpreteerbaar. Echter, dit speelt pas na de eerste 4 maanden - en dan is er enkel nog ~1 maand over tot dat de EU regels van kracht worden.

• sww89
Ik ben trouwens vlak voor het slapen gaan net voor middernacht overgezet naar Go. Netflix schaamteloos op kwaliteit 'onbeperkt' gezet. Gewoon omdat het kan. In de auto (als bijrijder..) even een aflevering van Narcos gekeken van 40 min. Nog 2325MB over :D (incl een speedtestje en heel even browsen). Ja dan gaat het hard. Maar ja wat boeit dat nog he :Y)

Ik zie mijzelf overigens niet het internet leegtrekken vanaf nu, maar ik zie mijzelf wel zo nu en dan 10GB verbruiken op een dag hangende aan een laptop ofzo. Lekker overal en altijd mijn eigen ongecensureerde ongeknepen internetverbinding bij de hand. Heer-lijk!

sww89 wijzigde deze reactie 21-01-2017 19:44 (3%)

• WiseDise
Heerlijk, inderdaad. Wat ik me net afvroeg:

Durft u allen voor een tweejarig contract te gaan, of werd er juist voor een veilige 1 jaar gekozen? ;-)

• Scorpei
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:39
1 jaar hier, zien dan wel weer wat het aanbod brengt. Vanaf volgende maand t-mobile sinds 2008. Ben benieuwd!

Owner of http://scorpei.com/

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Kan je de gratis 1GB aanvuller ook per SMS aktiveren bij Go Unlimited NL+EU?
Want via de app is dat nu in het onderhoudsraam van 2200-1000 dus niet mogelijk.
Beetje jammer weer dat dat aspect niet lekker gecommuniceerd is Tmo..
Hopelijk om middernacht dan in ieder geval wél de nieuwe 5GB bundel... Of..?

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• sww89
Goeie vraag. https://www.t-mobile.nl/my/verbruikstatus kan je in principe ook gebruiken wanneer je - uiteraard - niet op WiFi zit. Helaas is deze pagina ook in onderhoud zo lijkt het.

Ik kwam die link tegen en heb m gelijk als favoriet op het beginscherm gezet van mijn iPhone. Dan heb ik direct een snelkoppeling bij de hand om aan te vullen.

• dennissimeau
quote:
WiseDise schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:03:
Heerlijk, inderdaad. Wat ik me net afvroeg:

Durft u allen voor een tweejarig contract te gaan, of werd er juist voor een veilige 1 jaar gekozen? ;-)
Een tweejarig contract is denk ik, zeker in deze tijd, best dom om te doen. Er veranderd op telecom land best veel en het heeft geen enkele meerwaarde om je voor zo'n lange tijd te verbinden aan een provider, je betaalt er namelijk geen toestel mee af en tjah, die euro die het per maand meer kost ligt ik ook niet wakker van.

Hier dus ook een jaar gekozen :) .

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:03
Iemand al eens geprobeerd met dat unlimited abonnement iets te downloaden via Usenet? Of word dat geblokkeerd?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 30-03 07:57
quote:
dennissimeau schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:05:
[...]

Een tweejarig contract is denk ik, zeker in deze tijd, best dom om te doen. Er veranderd op telecom land best veel en het heeft geen enkele meerwaarde om je voor zo'n lange tijd te verbinden aan een provider, je betaalt er namelijk geen toestel mee af en tjah, die euro die het per maand meer kost ligt ik ook niet wakker van.

Hier dus ook een jaar gekozen :) .
Ligt er een beetje aan. Ik ben blij dat ik vorig jaar voor twee jaar heb gekozen.
Ik ben met de nieuwe abonnementen niet echt blij omdat ze de MB verdeler niet meer aanbieden.
Door mijn tweejarige contract kan ik daar nu nog ruim een jaar van genieten met korting. Anders zou binnenkort mijn MB verdeler of mijn korting komen te vervallen.

• Jeffrey87NL
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17:00
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:29:
Iemand al eens geprobeerd met dat unlimited abonnement iets te downloaden via Usenet? Of word dat geblokkeerd?
Niet geprobeerd, maar wordt niet geblokkeerd, iets met netneutraliteit.
Maar lijkt mij niet de bedoeling van dit abonnement.

• alwaysleft
quote:
Jeffrey87NL schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Niet geprobeerd, maar wordt niet geblokkeerd, iets met netneutraliteit.
Maar lijkt mij niet de bedoeling van dit abonnement.
Zit het serieus te overwegen als alternatief voor thuis abonnement aangezien je tot aan 50GB mag gebruiken per dag. Daarom. Kijk nooit normale tv, dus zal dat gedeelte niet missen.

alwaysleft wijzigde deze reactie 22-01-2017 10:06 (5%)

• sww89
Die madness maanden waren echt goede aanbiedingen vond ik. Once in a lifetime zou ik haast zeggen. Goed genoeg om je daar voor 2 jaar aan te verbinden. Want laten we wel wezen; ze lokken je daar wel naartoe door het lagere bedrag dat je bij moet betalen voor het toestel. Nou had ik het 20GB abo voor 2 jaartjes vastgelegd. Voor de bodemprijs van ¤22,50 verwachtte ik de komende jaren geen betere deal te vinden. De Go abonnementen bewijzen dat het opeens kan omslaan, maar ik had het niet erg gevonden als de overstapmogelijkheid er niet was geweest vanwege de nog steeds erg gunstige 50% korting die ik had. Dan was mijn mobiel internet gedrag gewoon gebleven zoals die altijd al was en dan is 20GB lastig op te maken.

Nu met Go ben ik voornemens mobiel internet op een andere manier te benaderen. Ik zie voor het ¤35 unlimited abonnement de komende jaren geen betere deal verschijnen. Onbeperkter dan onbeperkt kan niet, dus hooguit dat er om een euro'tje wordt gestreden tussen de providers en een iets andere opzet van de bundels. Ik bedoel; zullen de andere providers het 5GB voorbeeld gaan volgen? Dat is afwachten. En vanwege het geringe prijsverschil is 1-jarig wel interessant om af te sluiten, maar ik denk dat je van een 2-jarig abo niet veel spijt gaat krijgen op termijn. Tenzij je hunkert naar betere EU voorwaarden of zsm van het 5GB 'daglimiet' afwilt.
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Zit het serieus te overwegen als alternatief voor thuis abonnement aangezien je tot aan 50GB mag gebruiken per dag. Daarom. Kijk nooit normale tv, dus zal dat gedeelte niet missen.
Zou ik niet doen. Ik zat gisteren dus te Netflixen en data ging al best hard vond ik. Ik ga mij nu al ergeren aan het feit dat ik dan telkens GB's moet aanvullen. En dan wordt telkens de film of download onderbroken. Laat staan dat er nog andere scenario's zijn. Nou heb ik op mijn mobiel genoeg aan 5GB en een enkele keer aanvullen, maar als thuisinternet moet ik daar echt niet aan denken. Wat dat betreft sta ik wel positief tegenover deze oplossing van T-Mobile omdat hier misbruik mee wordt voorkomen.

Daarnaast zit ik thuis nog met allerlei slimme apparaten en een NAS. Dat allemaal aan mobiel internet hangen is gewoon helemaal niet praktisch. Laat staan dat je nog met zaken zit als extern IP adres enzo toch? Want bij mobiel internet is dat toch een gedeelde publieke IP?

Wat je overigens wel kan doen is besparen op jouw huidige vaste internet abo en meer via 4G te gaan doen. Dus ipv Ziggo 300/30 naar 40/4 ofzo. Ik noem maar wat. Dan heb je tenminste ook een backupverbinding voor als een van de twee providers het laat afweten.

• alwaysleft
quote:
sww89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:16:
Die madness maanden waren echt goede aanbiedingen vond ik. Once in a lifetime zou ik haast zeggen. Goed genoeg om je daar voor 2 jaar aan te verbinden. Want laten we wel wezen; ze lokken je daar wel naartoe door het lagere bedrag dat je bij moet betalen voor het toestel. Nou had ik het 20GB abo voor 2 jaartjes vastgelegd. Voor de bodemprijs van ¤22,50 verwachtte ik de komende jaren geen betere deal te vinden. De Go abonnementen bewijzen dat het opeens kan omslaan, maar ik had het niet erg gevonden als de overstapmogelijkheid er niet was geweest vanwege de nog steeds erg gunstige 50% korting die ik had. Dan was mijn mobiel internet gedrag gewoon gebleven zoals die altijd al was en dan is 20GB lastig op te maken.

Nu met Go ben ik voornemens mobiel internet op een andere manier te benaderen. Ik zie voor het ¤35 unlimited abonnement de komende jaren geen betere deal verschijnen. Onbeperkter dan onbeperkt kan niet, dus hooguit dat er om een euro'tje wordt gestreden tussen de providers en een iets andere opzet van de bundels. Ik bedoel; zullen de andere providers het 5GB voorbeeld gaan volgen? Dat is afwachten. En vanwege het geringe prijsverschil is 1-jarig wel interessant om af te sluiten, maar ik denk dat je van een 2-jarig abo niet veel spijt gaat krijgen op termijn. Tenzij je hunkert naar betere EU voorwaarden of zsm van het 5GB 'daglimiet' afwilt.

[...]

Zou ik niet doen. Ik zat gisteren dus te Netflixen en data ging al best hard vond ik. Ik ga mij nu al ergeren aan het feit dat ik dan telkens GB's moet aanvullen. En dan wordt telkens de film of download onderbroken. Laat staan dat er nog andere scenario's zijn. Nou heb ik op mijn mobiel genoeg aan 5GB en een enkele keer aanvullen, maar als thuisinternet moet ik daar echt niet aan denken. Wat dat betreft sta ik wel positief tegenover deze oplossing van T-Mobile omdat hier misbruik mee wordt voorkomen.

Daarnaast zit ik thuis nog met allerlei slimme apparaten en een NAS. Dat allemaal aan mobiel internet hangen is gewoon helemaal niet praktisch. Laat staan dat je nog met zaken zit als extern IP adres enzo toch? Want bij mobiel internet is dat toch een gedeelde publieke IP?

Wat je overigens wel kan doen is besparen op jouw huidige vaste internet abo en meer via 4G te gaan doen. Dus ipv Ziggo 300/30 naar 40/4 ofzo. Ik noem maar wat. Dan heb je tenminste ook een backupverbinding voor als een van de twee providers het laat afweten.
Zit ik niet zo mee, voor die ene film wat ik per week download ;) Hoe snel na het opgaan van een GB buiten de 5GB limiet is die weer geactiveerd zeg maar?

• sww89
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Zit ik niet zo mee, voor die ene film wat ik per week doe downloaden ;) Hoe snel na het opgaan van een GB buiten de 5GB limiet is die weer geactiveerd zeg maar?
Ja nu noem je film downloaden, maar er zijn meer dingen die je dagelijks met een computer kan doen :P En ik kan mij goed voorstellen dat met enige regelmaat moeten aanvullen gaat irriteren.

Hoe snel de aanvuller is geactiveerd weet ik nog niet, want ik ben er nog niet aan toegekomen om dat te testen, maar dat zou secondenwerk moeten zijn heb ik begrepen van anderen. Ik weet ook niet of iemand mij in deze kan aanvullen; want waar ik nog benieuwd naar ben is of de snelheid automatisch weer naar maximaal gaat als er een GB aanvuller is geactiveerd zonder dat de internetverbinding tijdelijk wordt, of moet worden onderbroken.

Netflix heeft nu natuurlijk een downloadfunctie, dus ik kan eventueel zelf even kijken wat er gebeurt ;)

• alwaysleft
quote:
sww89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Ja nu noem je film downloaden, maar er zijn meer dingen die je dagelijks met een computer kan doen :P En ik kan mij goed voorstellen dat met enige regelmaat moeten aanvullen gaat irriteren.

Hoe snel de aanvuller is geactiveerd weet ik nog niet, want ik ben er nog niet aan toegekomen om dat te testen, maar dat zou secondenwerk moeten zijn heb ik begrepen van anderen. Ik weet ook niet of iemand mij in deze kan aanvullen; want waar ik nog benieuwd naar ben is of de snelheid automatisch weer naar maximaal gaat als er een GB aanvuller is geactiveerd zonder dat de internetverbinding tijdelijk wordt, of moet worden onderbroken.

Netflix heeft nu natuurlijk een downloadfunctie, dus ik kan eventueel zelf even kijken wat er gebeurt ;)
Ik gebruik 2GB per dag op mijn desktop, dus moet niet zo een probleem zijn. Als je eens zou kunnen testen. prefect. ;)

• sww89
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Ik gebruik 2GB per dag op mijn desktop, dus moet niet zo een probleem zijn. Als je eens zou kunnen testen. prefect. ;)
Oke ik heb het antwoord. Op kosten van T-Mobile heb ik 5GB verbruikt :P Daarna gaat uiteraard meteen de snelheid omlaag. Ik activeer in My T-Mobile de 1 GB bundel en na even geknipperd te hebben met mijn ogen gaat de download weer door op max snelheid :)

Ohh en je wordt overladen met smsjes ;)

Edit: Overigens gaat internetten met 386kbps ook verrassend snel over 4g :D Heb ik nooit eerder getest eigenlijk. Nouja ik heb wel Robin Mobile een maandje geprobeerd met 800kbps maar dat was over 3g. Wat dat betreft zijn die SS&SB abo's ook zo slecht nog niet als je door je bundel heen bent en je vindt de laatste dagen van de maand op lage snelheid door internetten geen probleem.

Edit 2: De My T-Mobile app zou smartwatch ondersteuning moeten hebben zodat je vanaf je pols je verbruik kan inzien en bundels kunt activeren.

sww89 wijzigde deze reactie 22-01-2017 10:53 (32%)

• alwaysleft
quote:
sww89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Oke ik heb het antwoord. Op kosten van T-Mobile heb ik 5GB verbruikt :P Daarna gaat uiteraard meteen de snelheid omlaag. Ik activeer in My T-Mobile de 1 GB bundel en na even geknipperd te hebben met mijn ogen gaat de download weer door op max snelheid :)

Ohh en je wordt overladen met smsjes ;)

Edit: Overigens gaat internetten met 386kbps ook verrassend snel over 4g :D Heb ik nooit eerder getest eigenlijk. Nouja ik heb wel Robin Mobile een maandje geprobeerd met 800kbps maar dat was over 3g. Wat dat betreft zijn die SS&SB abo's ook zo slecht nog niet als je door je bundel heen bent en je vindt de laatste dagen van de maand op lage snelheid door internetten geen probleem.

Edit 2: De My T-Mobile app zou smartwatch ondersteuning moeten hebben zodat je vanaf je pols je verbruik kan inzien en bundels kunt activeren.
Kortom, voor mij een serieus alternatief voor het thuispakket ;)
Klinkt heel goed! Zeker in samenwerking met dit: https://www.routercenter....PerpLHS09ECFQ4TGwodfJEAQg

alwaysleft wijzigde deze reactie 22-01-2017 10:59 (8%)

• sww89
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:58:
[...]
Klinkt heel goed! Zeker in samenwerking met dit: https://www.routercenter....PerpLHS09ECFQ4TGwodfJEAQg
T-Mobile biedt zelf ook zoiets aan hoor icm Go https://shop.t-mobile.nl/.../mhue5Cazw.html?ab_agid=6 Uiteraard wel data only.

• alwaysleft
quote:
sww89 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:33:
[...]

T-Mobile biedt zelf ook zoiets aan hoor icm Go https://shop.t-mobile.nl/.../mhue5Cazw.html?ab_agid=6 Uiteraard wel data only.
Mag je die sim dan ook in je telefoon gebruiken? Gok van wel :P

• Sorcerer8472
Is het trouwens een idee om dit topic op te splitsen in een abonnemententopic zodat het 4G-topic over de technische uitrol/eigenschappen van het T-Mobile-netwerk blijft gaan?

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:23

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
Sorcerer8472 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:22:
Is het trouwens een idee om dit topic op te splitsen in een abonnemententopic zodat het 4G-topic over de technische uitrol/eigenschappen van het T-Mobile-netwerk blijft gaan?
Heel goed idee, ik ben dat abonnementen geneuzel wel een beetje zat(excuses voor mijn woordkeuze).

Redacteur 4Gmasten.nl

• Xandrios
quote:
alwaysleft schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:58:
[...]
Je weet dat jje hiermee wel de voorwaardes breekt, en als t-mobile merkt dat je dit doet - kunnen en mogen ze je een rekening sturen voor het verbruik / misbruik. Lees de kleine lettertjes maar eens ;)

Deze abnnementen zijn voor mobiel en persoonlijk gebruik. Niet als vervanger van vast internet.

• alwaysleft
quote:
Xandrios schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:40:
[...]

Je weet dat jje hiermee wel de voorwaardes breekt, en als t-mobile merkt dat je dit doet - kunnen en mogen ze je een rekening sturen voor het verbruik / misbruik. Lees de kleine lettertjes maar eens ;)

Deze abnnementen zijn voor mobiel en persoonlijk gebruik. Niet als vervanger van vast internet.
Je mag iedere dag 50GB verbruiken, zelf gevraagd aan de klantenservice. Is toch je eigen verantwoordelijkheid hoe je die Gigabytes besteed?

• Xandrios
Ja, 50GB op je mobile device voor persoonlijk gebruik. Niet als breedbandvervanging voor je pc/nas/server.

Nogmaals, lees de voorwaarden maar eens. Het zou ook niet logisch zijn als t-mobile een 35 euro product een ander (veel duurder) product onderbied. Dan zouden ze het breedband product wel kunnen opdoeken..

Xandrios wijzigde deze reactie 22-01-2017 22:05 (3%)

• alwaysleft
quote:
Xandrios schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:04:
Ja, 50GB op je mobile device voor persoonlijk gebruik. Niet als breedbandvervanging voor je pc/nas/server.

Nogmaals, lees de voorwaarden maar eens. Het zou ook niet logisch zijn als t-mobile een 35 euro product een ander (veel duurder) product onderbied. Dan zouden ze het breedband product wel kunnen opdoeken..
Op diverse forums is te lezen dat mensen gewoon doen tetheren naar hun pc toe met dit abo, het kan gewoon. Ga het abo binnenkort aanvragen denk ik, hou je op de hoogte of het echt zo streng is als jij zegt.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:27
Ik ben inmiddels ook omgezet naar het unlimited abonnement. Rest mij alleen nog een vraag. Kan ik nu ook onbeperkt bellen vanuit NL naar een frans mobiel nummer?

• alwaysleft
quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:26:
Ik ben inmiddels ook omgezet naar het unlimited abonnement. Rest mij alleen nog een vraag. Kan ik nu ook onbeperkt bellen vanuit NL naar een frans mobiel nummer?
Goede vraag, dacht alleen NL nummers?

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:27
quote:
alwaysleft schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Goede vraag, dacht alleen NL nummers?
Voorheen had ik 120 minuten die je hiervoor kon gebruiken.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:26:
Met het abonnement T-Mobile Go Unlimited EU kunt u onbeperkt bellen vanuit Nederland en de EU naar Nederlandse/EU nationale vaste en mobiele nummers, met uitzondering van Servicenummers

https://www.t-mobile.nl/C...017/tmobile-go-160117.pdf

Voetnoot 2.

• dennissimeau
quote:
Xandrios schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:04:

Ook dat is een ongeschreven limiet die samenhangt met een FUP toch? Sowieso schuift de FUP de komende tijd wel op als iedereen veel meer data gaat gebruiken met de unlimited abonnementen.

• PWA777
Ik merkte vandaag (terecht??) een verbeterde kwaliteit met T-Mobile -> KPN gesprekken. Meer mensen die ervaring?

• Sorcerer8472
quote:
PWA777 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:54:
Ik merkte vandaag (terecht??) een verbeterde kwaliteit met T-Mobile -> KPN gesprekken. Meer mensen die ervaring?
Ik zag bij een gesprek op Vodafone wel ineens HD erbij staan toen ik met iemand met T-Mobile belde (da's normaal niet zo), klonk alleen nog niet beter :+

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:19
quote:
Sorcerer8472 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Ik zag bij een gesprek op Vodafone wel ineens HD erbij staan toen ik met iemand met T-Mobile belde (da's normaal niet zo), klonk alleen nog niet beter :+
Waar heb jij 'HD' erbij staan? Ik heb nog nooit 'HD' gezien terwijl ik met iemand aan het bellen was.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:44
quote:
PWA777 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:54:
Zal KPN dan nu ook een HD Voice interconnect met T-Mobile hebben? Ik ga het morgen testen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• budjepaul
quote:
sww89 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:16:
[...]

[...]

Ik zou zeggen bel T-Mobile even met de mededeling dat je niks van ze gehoord hebt en vraag vriendelijk of de persoon aan de andere kant van de lijn jouw abo meteen om wilt zetten. Op maandag was er een storing dus wellicht dat niet alle aanvragen goed zijn aangekomen.
Ik denk dat ik weet waarom mijn aanvraag niet verwerkt is: het blijkt nu dat je met een Stel Samen Zakelijk EU abonnement niet kunt overstappen naar Go Unlimited. In plaats daarvan kun je overstappen naar T-Mobile zakelijk Internationaal Oneindig Online voor ¤ 35 per maand. Dat is weliswaar mét bellen in de VS maar zonder ongelimiteerd data in de EU (dat is max 3 GB).

Nou kan ik het mis hebben, maar toen ik vorige week maandag de migratie online aanvroeg stond dit er volgens mij nog niet. En stond er gewoon dat ik naar Go Unlimited kon overstappen. Heeft iemand misschien nog screenshots?

• alwaysleft
quote:
dennissimeau schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:30:
[...]

Ook dat is een ongeschreven limiet die samenhangt met een FUP toch? Sowieso schuift de FUP de komende tijd wel op als iedereen veel meer data gaat gebruiken met de unlimited abonnementen.
Nu staat die limiet iedergeval op 50GB per dag, wat heel netjes is.

• Gijsj16
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:32
Weet iemand wanneer t-mobile weer een 4G het antenne register een update geeft?

• dennissimeau
quote:
alwaysleft schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:45:
[...]
Nu staat die limiet iedergeval op 50GB per dag, wat heel netjes is.
Maar staat dit ergens geschreven waar? Kan het zo 1 2 3 nergens vinden en als de klantenservice dar zegt lijkt me het sowieso nog wel flexibel te zijn.

• Sorcerer8472
quote:
Pilovali schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Waar heb jij 'HD' erbij staan? Ik heb nog nooit 'HD' gezien terwijl ik met iemand aan het bellen was.
Linksboven in beeld als ik bel via VoLTE bij Vodafone via een stock SGS7.

• Pilovali
quote:
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:27:
[...]

Linksboven in beeld als ik bel via VoLTE bij Vodafone via een stock SGS7.
Ah, VoLTE. Dat heeft T-Mobile nog niet.

• Jeffrey87NL
Waar je vroeger nog de 100 Mb aantikte bij T-Mobile, is dat tegenwoordig op veel plekken (in ieder geval in Utrecht en Amsterdam) veelal nog maar 10-25 Mb. Je merkt wel dat het netwerk zwaarder belast wordt.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het netwerk op z'n knieën gaat met die Unlimited abonnementen.

• Pilovali
quote:
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:59:
Waar je vroeger nog de 100 Mb aantikte bij T-Mobile, is dat tegenwoordig op veel plekken (in ieder geval in Utrecht en Amsterdam) veelal nog maar 10-25 Mb. Je merkt wel dat het netwerk zwaarder belast wordt.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het netwerk op z'n knieën gaat met die Unlimited abonnementen.
En up? Ik wordt namelijk random gecapped op 15/3 Mbps, terwijl ik gewoon een SS&SB abo heb. Zou je een screenshotje willen sturen van je speedtest?

• Jeffrey87NL
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:01:
[...]

En up? Ik wordt namelijk random gecapped op 15/3 Mbps, terwijl ik gewoon een SS&SB abo heb. Zou je een screenshotje willen sturen van je speedtest?
Nu momenteel op m'n werk doe ik 70/42, maar vanochtend piekte ik op Utrecht CS, Amsterdam Bijlmer en Amstelveen hooguit 15 Mb.

• Pilovali
quote:
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Nu momenteel op m'n werk doe ik 70/42, maar vanochtend piekte ik op Utrecht CS, Amsterdam Bijlmer en Amstelveen hooguit 15 Mb.
15 Mbps down en 3 up? Heb je die resultaten toevallig bewaard? O-)

• Jeffrey87NL
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:05:
[...]

15 Mbps down en 3 up? Heb je die resultaten toevallig bewaard? O-)
http://www.speedtest.net/my-result/i/1947709779
Upload lag wel een stuk hoger.

• Pilovali
quote:
Ziet er inderdaad uit dat de boel overbelast is. Misschien kun je het beste even een dekkingsklacht indienen? :9

• sww89
En even voor onze beeldvorming: Welk toestel gebruik je? Het scheelt nogal op welke frequentie(s) je zat en of je ook nog van 2CA en 3CA gebruik kunt maken :)

• Pilovali
quote:
sww89 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:16:
En even voor onze beeldvorming: Welk toestel gebruik je? Het scheelt nogal op welke frequentie(s) je zat en of je ook nog van 2CA en 3CA gebruik kunt maken :)
Volgens de speedtest resultaten gebruikt ie een iPhone 6 :)

• sww89
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:20:
[...]

Volgens de speedtest resultaten gebruikt ie een iPhone 6 :)
Ow goeie morgen 8)7 Dank haha.

Ja een iPhone 6 doet al geen (2x20MHz) 2CA toch. Dat verklaart dus al een hoop. Jaren terug was 4g800 al problematisch op deze drukke plekken had ik zelf al ervaren. Mocht deze speedtest op 4g1800 zijn, dan is capaciteit wel een dingetje aan het worden. Ja de nieuwste toestellen bundelen dan de frequenties, maar oudere toestellen zitten met de gebakken peren. Of tenminste de eigenaar dan :P. Stationsgebieden moeten gewoon ondersteunt worden door small cells, want deze capaciteits'problemen' blijf je altijd houden.

Ik doe overigens nog steeds 140 Mbit dus ik denk dat het netwerk niet snel op z'n knieën zal gaan vanwege die unlimited abonnementen ;)

• Xandrios
quote:
dennissimeau schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:35:
[...]

Maar staat dit ergens geschreven waar? Kan het zo 1 2 3 nergens vinden en als de klantenservice dar zegt lijkt me het sowieso nog wel flexibel te zijn.
Maar waarom (en hoe) zou jij 50GB per dag gebruiken met je mobiele devices? Een netflix film is ~500MB; daar kun je er 10 van kijken per dag zonder aan de 5GB limiet te komen. 50GB per dag komt neer op een kleine 7Mbit constant verbruik 24/7. Dat lijkt me niet normaal voor een iPhone en iPad, wel?

Ik snap dat we hier op tweakers zitten, maar de drang om dit soort misbruik en de randjes op te zoeken snap ik echt niet. Je bent al van 20GB per maand naar (31*5GB) 150GB per maand gegaan, voor hetzelfde geld, en nog moet het verbruik 10x zo hoog kunnen zijn...?

• Marco250
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:42
Waarom en hoe is niet belangrijk. Mensen betalen niet voor niets voor een Unlimited abbonement, dan kan je verwachten dat door bepaalde groepjes maandelijks zeer veel data verbruikt zal worden. Ik neem aan dat T-Mobile daar al rekening mee heeft gehouden en dat het netwerk daarop voorbereid is.

Overigens is het natuurlijk onzin, om te denken dat T-Mobile nu al capaciteit problemen zou hebben, dat zou wel erg snel zijn.

Marco250 wijzigde deze reactie 24-01-2017 10:31 (18%)

• Jeffrey87NL
quote:
sww89 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Ow goeie morgen 8)7 Dank haha.

Ja een iPhone 6 doet al geen (2x20MHz) 2CA toch. Dat verklaart dus al een hoop. Jaren terug was 4g800 al problematisch op deze drukke plekken had ik zelf al ervaren. Mocht deze speedtest op 4g1800 zijn, dan is capaciteit wel een dingetje aan het worden. Ja de nieuwste toestellen bundelen dan de frequenties, maar oudere toestellen zitten met de gebakken peren. Of tenminste de eigenaar dan :P. Stationsgebieden moeten gewoon ondersteunt worden door small cells, want deze capaciteits'problemen' blijf je altijd houden.

Ik doe overigens nog steeds 140 Mbit dus ik denk dat het netwerk niet snel op z'n knieën zal gaan vanwege die unlimited abonnementen ;)
Momenteel tik ik wel met gemak de 110 Mb aan in Amstelveen.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:23

mvdam

Tinkerer at heart

Hier inmiddels bijna een week tevreden Go Unlimited gebruiker. De eerste week even mijn grenzen opgezocht en vrijwel iedere dag ruim de 5GB voorbij. MB-Aanvullers "kopen" gaat relatief vlekkeloos, de melding dat je een aanvuller koopt voor ¤0 is nog wel een beetje overbodig.

Voor het "gemak" zou het nog wel prettig zijn als de aanvullers 2gb zouden zijn of 2,5gb. Ik heb al een paar keer ervaren als ik aan het "stoken" was door de foto's van de dag op weg naar huis of gedurende de dag te backuppen naar mijn vaste systeem thuis dat ik tijdens een wat groter filmpje al 2x een aanvuller moest hebben.

Een andere mogelijkheid zou wat mij betreft zijn om 2x een aanvuller tegelijk actief te kunnen hebben als je bundel op is.

Nu is dat geen typisch gebruik voor mij, dus maak me er niet teveel zorgen om. (Hiervoor lag mijn maandverbruik op ± 6GB met uitschieters naar de 9)

Wel lekker om te weten dat ik straks op mijn uitje naar het buitenland gerust mijn kostbare foto's kan backuppen naar thuis zonder zorgen. (Weekje België / Centerparcs). Daar is meestal de Wifi niet zo top. Beschikbare HDD-Backupmethoden heb ik wel geprobeerd, maar konden mij niet bekoren.

Heerlijk om zonder "zorgen" serietje in de auto (als passagier natuurlijk) te kunnen streamen op de hoogste kwaliteit.

Betreffende de zorgen om de netwerkcapaciteit, volgens mij waren die problemen veel aanweziger bij het relatief beperktere 3G netwerk, waar ze "opeens" een heleboel iPhones op loslieten in 2008. 4G heeft sowiso meer beschikbare bandbreedte, en ook op 15-20mbit is het volgens mij prima werkbaar, en alsnog stukken sneller dan 3G. Sowiso is de latency stukken lager, waardoor het al gauw vlotter voelt.

Ik geniet, en tot zover ben ik een tevreden klant! :)

mvdam wijzigde deze reactie 24-01-2017 10:42 (19%)

• dennissimeau
quote:
Marco250 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:29:
Waarom en hoe is niet belangrijk. Mensen betalen niet voor niets voor een Unlimited abbonement, dan kan je verwachten dat door bepaalde groepjes maandelijks zeer veel data verbruikt zal worden. Ik neem aan dat T-Mobile daar al rekening mee heeft gehouden en dat het netwerk daarop voorbereid is.

Overigens is het natuurlijk onzin, om te denken dat T-Mobile nu al capaciteit problemen zou hebben, dat zou wel erg snel zijn.
Exact.
Ik ben ook niet van plan om het netwerk helemaal kapot te gaan streamen, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik niet gewoon wil weten waar rekening mee gehouden wordt. Als ik ergens dit jaar 100GB nodig hebt (om wat voor reden dan ook) dan wil ik wel graag weten aan welke FUP ik gehouden wordt en waar die grens ligt.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Vraagje. op het park bij ons vakantiehuis in NL is enkel KPN als vaste aanbieder mogelijk icm met TV. Kost iets van 50,- pm en dan heb je een vast lijn van, volgens de KPN site, 2 Mbit/s.

Ik heb vorig jaar een TPlink Mifi routertje gekocht met een Tele2 abonnement van 24GB. ligt in de auto en gaat dus mee het chalet in als we daar zijn. Handig voor Netflix op de iPads etc. Speedtest via Tele2 gaf al 8 Mbit/s down aan.

Gaat dit ook werken met Go unlimited voor 1 jaar? Is even duur als Tele2 24GB.

Via de TPlink app kan ik ook SMS lezen. Geen idee of ik via mijn iPhone met KPN ook die sms-jes kan accorderen?

Zou wel super zijn als dit kan. Geen gezeur meer met de kids à la: 'hé, geen youtube hè, en alleen netflix dowloads...Werkt niet zo goed bij een 3-jarige'

TLDR.:
kan ik Go-unlimited ook gebruiken in een 4G mifi? En wat is het verschil in dekking/snelheid tov Tele2 (dat werkt nl wel prima).

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get Dilberted!

quote:
readytoflow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:28:

TLDR.:
kan ik Go-unlimited ook gebruiken in een 4G mifi? En wat is het verschil in dekking/snelheid tov Tele2 (dat werkt nl wel prima).
Wat is ongeveer de locatie, in theorie kan je net 4G-800 meepakken terwijl T-Mobile totaal geen bereik heeft. Of andersom: T-Mobile heeft een antenne op het park en je hebt 150 mbit...
quote:
mvdam schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:38:

Heerlijk om zonder "zorgen" serietje in de auto (als passagier natuurlijk) te kunnen streamen op de hoogste kwaliteit.
Wel in Nederland, België misschien ook, maar in bijvoorbeeld in Frankrijk op de peage kom je erachter dat een goed netwerk niet vanzelfsprekend is. Lang niet overal is goed 4G beschikbaar.

knakworst wijzigde deze reactie 24-01-2017 16:37 (32%)

• WiseDise
quote:
Vraagje. op het park bij ons vakantiehuis in NL is enkel KPN als vaste aanbieder mogelijk icm met TV. Kost iets van 50,- pm en dan heb je een vast lijn van, volgens de KPN site, 2 Mbit/s.

Ik heb vorig jaar een TPlink Mifi routertje gekocht met een Tele2 abonnement van 24GB. ligt in de auto en gaat dus mee het chalet in als we daar zijn. Handig voor Netflix op de iPads etc. Speedtest via Tele2 gaf al 8 Mbit/s down aan.

Via de TPlink app kan ik ook SMS lezen. Geen idee of ik via mijn iPhone met KPN ook die sms-jes kan accorderen?

Zou wel super zijn als dit kan. Geen gezeur meer met de kids à la: 'hé, geen youtube hè, en alleen netflix dowloads...Werkt niet zo goed bij een 3-jarige'

TLDR.:
Houd ook in het achterhoofd dat je een daglimiet hebt van 5GB, en dit daarna dient aan te vullen.
Waarom ik dit zeg: er van uitgaand dat je bijv. 1x per maand bij je vakantiehuis bent, kun je in één keer - achter elkaar - die 24GB gebruiken.

Bij Go Unlimited krijg je per dag 5 GB. Nu kan ik me voorstellen dat dat in een gezin hard kan gaan, en je dan telkens 1GB-aanvullers zult moeten activeren. Ik weet niet of je dit ideaal vind (papa! Netflix doet het niet meer!) ;)

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:09
Nu in de USA met de Go USA bundel. Werkt heerlijk en geen gezeur. 4G geeft een lekkere snelheid. Dekking her en der wel wat minder in Los Angeles maar daar valt mee te leven.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
quote:
WiseDise schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Houd ook in het achterhoofd dat je een daglimiet hebt van 5GB, en dit daarna dient aan te vullen.
Waarom ik dit zeg: er van uitgaand dat je bijv. 1x per maand bij je vakantiehuis bent, kun je in één keer - achter elkaar - die 24GB gebruiken.

Bij Go Unlimited krijg je per dag 5 GB. Nu kan ik me voorstellen dat dat in een gezin hard kan gaan, en je dan telkens 1GB-aanvullers zult moeten activeren. Ik weet niet of je dit ideaal vind (papa! Netflix doet het niet meer!) ;)
5GB per dag is wel te doen denk:
kwaliteit Laag (0,3 GB per uur) - >15 uur
Kwaliteit Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur) - ~7uur

We zitten natuurlijk daar niet de hele dag te neflixen. Denk papa en mama dan nog het meest straks via de ATV. We zijn er de afgelopen weekenden met de sneeuw ook lekker geweest. Totaal een dag of 8/9. Van de 24GB nu nog 2GB over. Wel gelet op downloads, maar toch ook wel paar series via wfi gekeken.

De vraag rest: die sms-jes komen binnen op de tmobile sim. die zit in de TPlink mifi router. Die kan ik uitlezen via mijn iphone via een TP-Link app. Kan ik die sms-jes dan ook via mijn iphone activeren? of moet dat altijd via het device waar de tmobile simkaart inzit?

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:23

mvdam

Tinkerer at heart

quote:
readytoflow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:58:
[...]

5GB per dag is wel te doen denk:
kwaliteit Laag (0,3 GB per uur) - >15 uur
Kwaliteit Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur) - ~7uur

We zitten natuurlijk daar niet de hele dag te neflixen. Denk papa en mama dan nog het meest straks via de ATV. We zijn er de afgelopen weekenden met de sneeuw ook lekker geweest. Totaal een dag of 8/9. Van de 24GB nu nog 2GB over. Wel gelet op downloads, maar toch ook wel paar series via wfi gekeken.

De vraag rest: die sms-jes komen binnen op de tmobile sim. die zit in de TPlink mifi router. Die kan ik uitlezen via mijn iphone via een TP-Link app. Kan ik die sms-jes dan ook via mijn iphone activeren? of moet dat altijd via het device waar de tmobile simkaart inzit?
Je kunt het gerust activeren via de T-mobile App of via mijn-T-mobile volgens mij kun je niet per sms activeren zelfs

Dat het op is merk je gauw genoed in snelheid.

• alwaysleft
quote:

TLDR.:
1GB extra bundel activeren in T-Mobile app en werkt binnen enkele seconden weer op volle snelheid ;) Kan tot aan 50GB per dag :9

• Pilovali
Het activeren gaat dus via de app? Kan iemand niet een soort 'hack' maken door middel via hun API?
Zie ook https://capi.t-mobile.nl/.

Het is mij een keer gelukt om m'n eigen token te capturen en een kleine PHP scriptje te maken die mijn gebruikte MB's enzo liet zien. Wel geinig.

• alwaysleft
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:58:
Het activeren gaat dus via de app? Kan iemand niet een soort 'hack' maken door middel via hun API?
Zie ook https://capi.t-mobile.nl/.

Het is mij een keer gelukt om m'n eigen token te capturen en een kleine PHP scriptje te maken die mijn gebruikte MB's enzo liet zien. Wel geinig.
Activeren in de app inderdaad.

• sww89
Aanvullen kan ook op https://www.t-mobile.nl/verbruik. Hoef je verder niet in te loggen want T-Mobile herkent uiteraard jouw nummer, dus ongeacht het device dat op jouw abonnement naar die site surft kan GB's aanvullen. Handig op bijvoorbeeld een laptop :)

• alwaysleft
quote:
sww89 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:13:
Aanvullen kan ook op https://www.t-mobile.nl/verbruik. Hoef je verder niet in te loggen want T-Mobile herkent uiteraard jouw nummer, dus ongeacht het device dat op jouw abonnement naar die site surft kan GB's aanvullen. Handig op bijvoorbeeld een laptop :)
Goede tip.
Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*