Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gijsj16
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:32
Ik zie dat 4G helemaal uit het register is verdwenen. 3G is al wel geüpdatet.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:19
quote:
Gijsj16 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
Over welk register heb je het? :?

• Gijsj16

• Pilovali

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:14
En de mysterieuze straalverbinding in hartje Utrecht in de kerk bij het Catharijneconvent (3512NZ) is van T-Mobile!

Terwijl Vodafone en Tele2 daar juist het zwakste signaal hadden :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:58
quote:
Gijsj16 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:55:
Hier nu wel aanwezig. Wat me een paar dagen geleden al opviel: (NB-)IoT, staat er nu tussen.

Alleen nog niets te vinden.. :)

• sww89
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:12
Nou ik zie 4g nog niet terug hoor. Ik ben wel benieuwd hoe de uitrol van 4g2100 ervoor staat en wat de planning hiervan is.

Overigens nog een klein nieuwtje: Met de komst van iOS 10.3 beta 1 heeft de field test app ondersteuning voor het Intel modem in de iPhone 7 gekregen en de app is nu ook geschikt gemaakt voor de 1080p resolutie. Ziet er wel gelikt uit. Zie deze drie afbeeldingen op Twitter. Dan kan ik eindelijk weer in de gaten houden op welke frequenties ik zit :)

• Pilovali
quote:
neeecht schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Hier nu wel aanwezig. Wat me een paar dagen geleden al opviel: (NB-)IoT, staat er nu tussen.

Alleen nog niets te vinden.. :)
Hier is alleen 4G800 van KPN en VF te vinden. Niks van T-Mobile in antenneregister en ook geen 4G1800.

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-03 03:06
Ik heb de aanvraag naar Go-Unlimited ook maar gedaan. Ik zal op het randje van 50% gebruik in het buitenland zitten, maar ik ga er maar van uit dat zodra de nieuwe EU regels in gaan dat de voorwaardes worden aangepast om deze regels ook te volgen. In dat geval zou er, zolang het gebruik in NL groter is dan in het buitenland, er sowieso nooit een probleem mogen zijn.

Vraagje; hebben jullie ook een bevestiging per email of SMS gehad van de aanvraag? Ik heb niets gekregen namelijk..

• neeecht
quote:
Pilovali schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Hier is alleen 4G800 van KPN en VF te vinden. Niks van T-Mobile in antenneregister en ook geen 4G1800.
Ik zie het nu. Raar.

• hakuin
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-03 22:30
quote:
Xandrios schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:54:
Ik heb de aanvraag naar Go-Unlimited ook maar gedaan. Ik zal op het randje van 50% gebruik in het buitenland zitten, maar ik ga er maar van uit dat zodra de nieuwe EU regels in gaan dat de voorwaardes worden aangepast om deze regels ook te volgen. In dat geval zou er, zolang het gebruik in NL groter is dan in het buitenland, er sowieso nooit een probleem mogen zijn.

Vraagje; hebben jullie ook een bevestiging per email of SMS gehad van de aanvraag? Ik heb niets gekregen namelijk..
Nee, je krijgt een mailtje wanneer je bent overgezet naar go- unlimited.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:23

mvdam

Tinkerer at heart

quote:
hakuin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:17:
[...]

Nee, je krijgt een mailtje wanneer je bent overgezet naar go- unlimited.
Ik heb er al 4! 8)7

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:08
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:01:
[...]

En up? Ik wordt namelijk random gecapped op 15/3 Mbps, terwijl ik gewoon een SS&SB abo heb. Zou je een screenshotje willen sturen van je speedtest?
Heb ik ook eens dagen gehad. Toestel echt fysiek resetten hielp toen.

Ik merk niks van achteruitgang. In Hilversum ishet vrijwel overal vooruit gegaan, bijna twee keer zo veel of 30 % meer. Mogelijk door de 2100 MHz die op een stel sites draait.
Nu die niet overal draait merk je in het overgangsgebied tussen twee cellen ok veel betere snelheden, hij heeft dan de 2100 als uitwijk als 2 cellen elkaar zo beinvloeden dat de foutrate stijgt en snelheid daalt.
Ik haal op de meeste plaatsen eigenlijk wel 30 a 50 Mb/s en alleen op de slechtse plekken zir je rond de 13/1..
Wel.is de snelheid minder symmetrisch geworden, upload nu vaak helft download en soms veeel mindr, je ziet nu soms uploads van maar 1 a 2. Dat is wel een capaciteitsding denk ik, dat zie je hier op t vodafonenet erg vaak, topdownload maar upload heel traag.

Wel is de dekking in Lage Vuursche weer eens veel slechter geworden. Daar mag echt wel wat gebeuren. Mast in het noorden staat op 50m in antennergister maar steekt niet enorm boven bomen uit, lijkt me veel lager. Zouden ze ook met 50 rekenen want dekkingskaart kloot echt niet.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
En na een maand of 4 terug bij t mobile, en weer snelheden in huis van meer dan 8mbit :).. gelukkig maar. En geen wegvallende verbindingen..

Nu alleen even afwachten of ze mijn oude my tmobile account weer kunnen activeren. Die had namelijk de username van mijn telefoonnummer.

Als ik een nieuwe moet aanmaken bestaat dat nummer al, en gaat ie klagen.. en ik ook

GAIAjohan wijzigde deze reactie 27-01-2017 20:35 (11%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
nou ik merk wel dat het 4G netwerk duidelijk meer belast wordt tegenwoordig... snelheid op diverse locaties is duidelijk aan het zakken tov een maand of 3 geleden :o

• Gijsj16
Bij mij kwam de snelheid niet boven de 8 down/up uit. Na een herstart was het weer verholpen blijkbaar.

• Pilovali
Ik heb nog nergens last gehad van capaciteit problemen. Meestal haal ik rond de 90-100 Mbps down, dat is ook wat m'n telefoon zo'n beetje aan kan.

• GAIAjohan
Bij tele2 heb ik 200+ mbit gehaald, maar ik had op bepaalde plekken, zoals thuis en soms onderweg richting Randstad, slecht bereik. Dus ja.. en dat was ik de laatste 2 jaar niet gewend van t mobile. Moment van 4G uitrollen in Amsterdam meegemaakt omdat ik daar toen geoutsourced zat, daarna uitbreiding van het netwerk en werd steeds beter. Alleen boden ze me geen interessante verlenging. Daarom naar Tele2 gegaan.
In december echter een prachtig aanbod gekregen van tmobile, en nu dus terug :)

• neeecht
quote:
Pilovali schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:48:
[...]

LTE van T-Mobile staat weer in het antenneregister. Vast weer een update geweest.
Misschien ging er toen even iets fout.

• aygul12345
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-03 11:39
Heeft tmobile Volte? 4g over telefoon?

• GAIAjohan
Sinds ik gisteren ben verhuisd vanaf Tele2 is volte verdwenen uit het menu.. Het lijkt er dus op dat tmobile het niet heeft.

• Gijsj16
Ik ben benieuwd of er veel is veranderd.. 😛

Gijsj16 wijzigde deze reactie 28-01-2017 10:26 (79%)

• Gijsj16
Ik zit momenteel in de weilanden van Markelo down 35.5 Mbps, 16.07 Mbps up en 20 ms met twee streepjes bereik (-113 DB)

• Gabriel_Knight
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-03 21:30
Weet iemand wat er in juni gebeurd met SS en SB abonnementen qua roaming in europa?
Ik heb nu 100MB internet per maand in het buitenland, maar veranderd dit naar mijn complete bundel in juni?
Kan ik dan mijn complete internetbundel ook in het buitenland gebruiken volgens de nieuwe roaming regels, of moet ik toch een nieuw abonnement afsluiten?

• Sorcerer8472
Niemand weet wat er dan gebeurt. Maar goeie kans dat je dan je hele NL-bundel in het buitenland kan gaan gebruiken ja.

Weet iemand nou hoe het zit met kortingen die al dan niet vervallen als je van abo wil switchen? Dwz is het mogelijk om één maand naar het USA-abo te switchen en de week daarna weer terug, zonder dat je daarmee ook een korting kwijtraakt?

• richard1074
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-03 18:03
quote:
aygul12345 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:53:
Heeft tmobile Volte? 4g over telefoon?
Nee, alleen voor test gebruikers volgens mij.

• Xandrios
quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:23:
Weet iemand nou hoe het zit met kortingen die al dan niet vervallen als je van abo wil switchen? Dwz is het mogelijk om één maand naar het USA-abo te switchen en de week daarna weer terug, zonder dat je daarmee ook een korting kwijtraakt?
Ik ben vannacht over gezet naar Go Unlimited EU, en de welkomst email zegt het volgende:
quote:
Als je je abonnement bijstelt, vervalt de korting. Ga je weer terug naar Unlimited EU, dan krijg je de korting ook weer terug.
Wat me wel opvalt is dat de statistieken in de app erg vreemd zijn momenteel. Mijn nieuwe maand is toevallig 2 dagen geleden ingegaan, en ik had nog geen belminuten gebruikt (van de 120). Nu ik ben overgezet zei de app vanmorgen dat ik 29 minuten over heb van de 120; en nu dat ik 19 minuten over heb - zonder dat ik een minuut (uitgaand) gebeld heb. Ik snap dat hij tijdelijk verouderde data kan weergeven, maar compleet random verbruik is wel erg vreemd. Het lijkt er bijna op dat hij ook inkomende gesprekken heeft meegerekend in deze 'overgangs periode', want die heb ik wel gehad (~101 minuten verbruik aan inkomende gesprekken zou wel eens kunnen kloppen).

Wellicht heeft het iets te maken met het feit dat ik momenteel roaming ben in het buitenland..

Xandrios wijzigde deze reactie 28-01-2017 14:29 (3%)

• Sorcerer8472
Okee, dus alleen je oorspronkelijke prijsplan heeft korting. Hoe duur is het dan om als je Unlimited EU hebt om één maandje naar USA te gaan?

• Xandrios
Als ik het goed lees ga je dan voor die ene maand de volle mep betalen voor Unlimited EU+USA. Dus 75 euro per maand.

• Sorcerer8472
Toch raar dat hier gewoon een tarief van 60 euro staat zonder dat erbij staat dat er zaken als korting etc. op van toepassing zijn:
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only :/

• Xandrios
Staat er wel als je een abonnement kiest: http://upload.xandrios.net/1485615132_tmobile.PNG

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:26
Misschien een stom vraagje over het tussentijds wijzigen van abonnement tussen bijvoorbeeld unlimited en Go Next (5 Gb). Gaat dit stapsgewijs, dus 3 maanden van unlimited -> 10 Gb -> 5 Gb, of kan ik rechtstreeks van unlimited naar 5 Gb?

Kan het verder op de site niet terugvinden.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-03 12:16
Zijn er mensen die op Unlimited Go zitten en sindsdien geen VPN verbindingen meer kunnen starten?
Ik probeer middels mijn iPhone7 mijn reguliere VPN bevindingen op te zetten maar geen van alle lukken. (Ik heb er 3 naar 3 verschillend endpoints).
En ja de verbindingen werken wel vanuit andere punten behalve mijn mobiel.
Op de endpoints zie ik ook geen pogingen binnen komen dus het lijkt op een blokkade of iets dergelijks.
Ik heb zojuist een call gemeld bij T-Mobile maar zoals verwacht moet er een technicus naar kijken.

iMac 27" i7-2,93Ghz,12GB,500GB SSD, MBPr i7-2.3Ghz, 8GB, 256GB SSD, GT650M 1GB.

• Sorcerer8472
quote:
Korting vervalt voor alle abo-vormen behalve die waar je origineel het contract voor afsloot dus? Dus ook als je omhoog switcht?

Beetje lullig, want dan zit je dus toch soort-van vast en betaal je in alle gevallen (hoger/lager) meer :+

• GeeMoney
quote:
Sorcerer8472 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Korting vervalt voor alle abo-vormen behalve die waar je origineel het contract voor afsloot dus? Dus ook als je omhoog switcht?

Beetje lullig, want dan zit je dus toch soort-van vast en betaal je in alle gevallen (hoger/lager) meer :+
Op zich logisch toch?
Je sloot destijds een overeenkomst af die je tussentijds wilt wijzigen.
Dat je daarom niet meer in aanmerking komt voor bijkomende kortingen lijkt me niet meer dan normaal?

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
quote:
GeeMoney schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:20:
Zijn er mensen die op Unlimited Go zitten en sindsdien geen VPN verbindingen meer kunnen starten?
Ik probeer middels mijn iPhone7 mijn reguliere VPN bevindingen op te zetten maar geen van alle lukken. (Ik heb er 3 naar 3 verschillend endpoints).
[..]
Wat je in tussentijd even kan checken is of je wel op de juiste APN zit.
Bij mijn weten zijn er 3, namelijk:

smartsites.t-mobile
Deze is standaard voor iOS devices. Je zit achter een NAT dus je device heeft geen extern IP. Je kunt hier ook gebruik van maken met andere devices als je het verandert. Handig voor oma met haar android die er niets van snapt behalve haar wordfeud? ;) Een aantal poorten zijn geblokkeerd.

internet
Deze is standaard voor overige devices. Je krijgt een publiek IP. Je kunt hier ook gebruik van maken met iOS devices als je het verandert. Een aantal poorten zijn geblokkeerd.

fms
Het gebruik van deze APN is voorbehouden aan de 4G-voor-thuis klanten. Ookal worden 4G-voor-thuis klanten standaard op het gewone internet APN geconfigureerd.
(bijna?) alle poorten zijn benaderbaar zowel naar binnen als naar buiten.
Publiek IP, uiteraard.

Voor zover ik weet is T-Mobile enkel IPv4. Wat de IPv6 status verder is durf ik niets over te zeggen.
Met het gros van de klanten op de smartsites.t-mobile APN zal het echter redelijk te doen zijn voor ze om de IPv6-boot nog even af te houden. |:(

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• GeeMoney
quote:
carnager schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Wat je in tussentijd even kan checken is of je wel op de juiste APN zit.
Bij mijn weten zijn er 3, namelijk:

smartsites.t-mobile
Deze is standaard voor iOS devices. Je zit achter een NAT dus je device heeft geen extern IP. Je kunt hier ook gebruik van maken met andere devices als je het verandert. Handig voor oma met haar android die er niets van snapt behalve haar wordfeud? ;) Een aantal poorten zijn geblokkeerd.

internet
Deze is standaard voor overige devices. Je krijgt een publiek IP. Je kunt hier ook gebruik van maken met iOS devices als je het verandert. Een aantal poorten zijn geblokkeerd.

fms
Het gebruik van deze APN is voorbehouden aan de 4G-voor-thuis klanten. Ookal worden 4G-voor-thuis klanten standaard op het gewone internet APN geconfigureerd.
(bijna?) alle poorten zijn benaderbaar zowel naar binnen als naar buiten.
Publiek IP, uiteraard.

Voor zover ik weet is T-Mobile enkel IPv4. Wat de IPv6 status verder is durf ik niets over te zeggen.
Met het gros van de klanten op de smartsites.t-mobile APN zal het echter redelijk te doen zijn voor ze om de IPv6-boot nog even af te houden. |:(
Er stond smartsites maar ook als ik het wijzig in "internet" is het onmogelijk te verbinden.
Ik kan me niet herinneren dat dit voor mijn overstap naar Go niet heeft gewerkt Uit mijn logs op de endpoints kan ik zien dat het altijd heeft gewerkt voor de overstap naar Go. Ik gebruik het namelijk regelmatig.
Ook lees ik nergens in de voorwaarden dat er poorten geblokkeerd zijn of diensten niet toegankelijk?

GeeMoney wijzigde deze reactie 30-01-2017 10:16 (6%)

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-03 19:50

The Wizard

Moderator Mobile
Even getest, hier geen problemen met VPN opbouw op beide APN's. Geen Go abbo. Misschien toch even een belletje naar de klantenservice?

• GeeMoney
quote:
The Wizard schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:37:
Even getest, hier geen problemen met VPN opbouw op beide APN's. Geen Go abbo. Misschien toch even een belletje naar de klantenservice?
Vanmorgen gedaan en er is een call aangemaakt.
Ik neem dat ik nu vanzelf een belletje krijg van de techneut als deze ernaar gekeken heeft.
Ik houd jullie op de hoogte!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:37
Hier ook geen problemen met VPN, Zowel OpenVPN als PPTP naar Thuis of NordVPN.

Ben overigens net terug uit Oostenrijk en ik merk dat het toch wel lekker is met onbeperkte data. Onderweg alleen maar genavigeerd met internet navigatie (Waze) en spotify gestreamd. In Duitsland en Oostenrijk is het 4G bereik gewoon top! Geen gezeur met onveilig hotel WiFi's die je Facebook account moeten hebben.

Totaal 5GB in 7 dagen verbruikt

Mijn blog op Webstack.nl

• GeeMoney
quote:
The Wizard schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:37:
Zojuist telefoon een reset gegeven en de VPN verbindingen werken weer.
Bleek dus in het toestel iets geks te zitten :? (Ik heb hierna T-Mobile gebeld maar deze gaven aan nog niets gedaan te hebben) .
quote:
GrooV schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:55:
Hier ook geen problemen met VPN, Zowel OpenVPN als PPTP naar Thuis of NordVPN.

Ben overigens net terug uit Oostenrijk en ik merk dat het toch wel lekker is met onbeperkte data. Onderweg alleen maar genavigeerd met internet navigatie (Waze) en spotify gestreamd. In Duitsland en Oostenrijk is het 4G bereik gewoon top! Geen gezeur met onveilig hotel WiFi's die je Facebook account moeten hebben.

Totaal 5GB in 7 dagen verbruikt
Precies ook een reden dat ik het heb genomen. Kom nog weleens ergens in Europa en dat geneuzel met kleine bundels of al dan niet openbare Wi-Fi spots opsnorren was ik zat.

GeeMoney wijzigde deze reactie 30-01-2017 13:45 (44%)

• menalert
  • Laatst online: 00:11
Wellicht wordt de mb-verdeler weer aangeboden in de toekomst, alleen niet zoals de oude versie. Op T-Mobile forum kun je voorkeur doorgeven voor:

1. Beperkte snelheid (384kbs)
Voor alle GO abonnementen.

2. Bij een Unlimited abonnement, een beperkte hoeveelheid data per maand (10 GB), daarna naar 64kbs
Wanneer je een Basic, Next of Up hebt dan “eet” de MB verdeler mee uit je data bundel.

3. Bij een Unlimited abonnement, Beperkte hoeveelheid data per dag (1GB), daarna naar 64kbs
Wanneer je een Basic, Next of Up hebt dan “eet” de MB verdeler mee uit je data bundel.

Zie T-Mobile forum: https://forum.t-mobile.nl...menten-275838#post1366407

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:04
Vraag omtrent switchen tussen Go varianten.

Op dit moment, als Vodafone Thuis abonnee, Ik kan 5 euro korting krijgen op Go Next and Go Up.

* Als ik met Go UP begin, het is 1 jaar, voor 24/pm

* Dan na 1 maand, switch ik naar Go Unlimited. Zou de prijs dan 36 zijn?

* Dan voor terug naar Go UP, betaal ik dan weer 24/pm?

TMobile Chat had geen antwoord voor deze.

Dus: Zijn prijzen voor ALLE varianten van Go set in stone op moment van start van abonnement, voor de hele duur van mijn contract, en krijg ik zo als ik tussen varianten switch?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 30-03 07:57
quote:
menalert schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:22:
Wellicht wordt de mb-verdeler weer aangeboden in de toekomst, alleen niet zoals de oude versie. Op T-Mobile forum kun je voorkeur doorgeven voor:

2. Bij een Unlimited abonnement, een beperkte hoeveelheid data per maand (10 GB), daarna naar 64kbs

3. Bij een Unlimited abonnement, Beperkte hoeveelheid data per dag (1GB), daarna naar 64kbs

Goed bezig, ik heb mijn reactie ook maar even achtergelaten, waarbij ik ga voor optie 2 of 3.

Ik ben zelf geen grootverbruiker met mijn 3GB bundel, maar ik wil deze wel op meerdere apparaten kunnen gebruiken.

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21:58
quote:
RayenM schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:50:
[...]

Volgende maand meer nieuws hierover.
Nou kwam er wel Unlimited, maar weer een maand voorbij en geen woord over VoLTE. Ik geloof hier niet meer in bij T-Mobile.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:03
quote:
drwoo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:33:
Vraag omtrent switchen tussen Go varianten.

Op dit moment, als Vodafone Thuis abonnee, Ik kan 5 euro korting krijgen op Go Next and Go Up.

* Als ik met Go UP begin, het is 1 jaar, voor 24/pm

* Dan na 1 maand, switch ik naar Go Unlimited. Zou de prijs dan 36 zijn?

* Dan voor terug naar Go UP, betaal ik dan weer 24/pm?

TMobile Chat had geen antwoord voor deze.

Dus: Zijn prijzen voor ALLE varianten van Go set in stone op moment van start van abonnement, voor de hele duur van mijn contract, en krijg ik zo als ik tussen varianten switch?
Je moet voor die korting toch ook Vodafone mobiel hebben op hetzelfde adres?

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:04
quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:44:
[...]

Je moet voor die korting toch ook Vodafone mobiel hebben op hetzelfde adres?
Ik lees vanuit de TMobile Thuis topic dat dit het regel is, maar is soms niet toegepaste!

hang er vanaf welke medewerker jij aan de lijn krijgt

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
quote:
PWA777 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Nou kwam er wel Unlimited, maar weer een maand voorbij en geen woord over VoLTE. Ik geloof hier niet meer in bij T-Mobile.
Believe me, ze zijn er echt mee bezig. Meer details zijn er nu niet. Kan niet lang meer duren.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:03
quote:
drwoo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Ik lees vanuit de TMobile Thuis topic dat dit het regel is, maar is soms niet toegepaste!

hang er vanaf welke medewerker jij aan de lijn krijgt
Good to know ;) :)

• Xandrios
De EU is akkoord met de nieuwe wholesale prijzen voor 15 juni:

http://www.europarl.europ...ower-wholesale-price-caps

Interessant is dat ze de prijzen op de valreep nog even hebben verlaagd. De bedoeling was 8.5 euro per GB roaming, en dat is nu geworden: a gradually decreasing cap, from ¤7.75 (15/06/2017) to ¤6 (01/01/2018), ¤4.5 (01/01/2019), ¤3.5 (01/01/2020), ¤3 (01/01/2021), ¤2.5 (01/01/2022) per gigabyte

Met andere woorden, als je kijkt naar hoeveel roaming data je als abonnee krijgt - dat is gekoppeld aan de abonnementsprijs en de prijs per GB zoals hierboven beschreven. T-Mobile zit daar voor 2017 nog wel goed met 10GB/maand op een 50 euro abonnement - maar in de toekomst zullen ze meer roaming data moeten gaan bieden als de prijzen omlaag gaan.

• PH_ONE
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20:13
quote:
PWA777 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:41:
[...]

ik snap nog steeds niet waarom VoLTE interresant is voor consumenten, iets snellere call setup, iets betere kwaliteit, (natuurlijk wel 4G tijdens je gesprek, maar is browsen tijdens het bellen nou echt de feature waar je zo naar uit kijkt?) ik denk dat als niemand het je zou vertellen, je zelf niet zou merken dat je op VoLTE zat.

grootste voordelen zijn er voor de technology en radio planning afdelingen van telco's, die hierdoor efficienter gebruik kunnen maken van het spectrum, omdat er (op termijn) minder ruimte nodig is op legacy banden omdat alles IP based is.

PH_ONE wijzigde deze reactie 01-02-2017 10:01 (17%)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Xandrios schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:15:
maar in de toekomst zullen ze meer roaming data moeten gaan bieden als de prijzen omlaag gaan.
De prijzen zijn natuurlijk alleen voor roaming data in EU, en hij wordt nu voor 35 euro aangeboden. Bellen kost ook geld, onderhoud, sales, licenties. Voor de reislustige abonnees lijkt het mij een weinig winstgevende propositie. Vergeet niet dat Vodafone black 90 euro kost en minder biedt.

knakworst wijzigde deze reactie 01-02-2017 10:24 (42%)

• PWA777
quote:
PH_ONE schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:58:
[...]

ik snap nog steeds niet waarom VoLTE interresant is voor consumenten, iets snellere call setup, iets betere kwaliteit, (natuurlijk wel 4G tijdens je gesprek, maar is browsen tijdens het bellen nou echt de feature waar je zo naar uit kijkt?) ik denk dat als niemand het je zou vertellen, je zelf niet zou merken dat je op VoLTE zat.

grootste voordelen zijn er voor de technology en radio planning afdelingen van telco's, die hierdoor efficienter gebruik kunnen maken van het spectrum, omdat er (op termijn) minder ruimte nodig is op legacy banden omdat alles IP based is.
Naast de evidente voordelen die jij al noemt vergeet je ook nog even enorme potentie van wifi bellen op veel lastig bereikbare (indoor) locaties.

Dus: klanten profiteren, telco's profiteren en jij zoekt nog naar pro-argumenten voor VoLTE?

T-Mobile heeft vorig jaar aangekondigd dat ze medio 2016 ermee kwamen. Daarna werd het najaar 2016. Toen "januari 2017" en nu is het "we testen nog maar geen nieuws" terwijl VF en Tele2 al uitgerold zijn. Mijn conclusie is dan dat er geen enkele haast mee wordt gemaakt en dus voorlopig nog wel niet zal komen.

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:15
Ik zit nu met m'n Tmobile stel samen stel bij abbo in Oostenrijk en heb volgens mijn abbo recht op 250mb internet. Alleen krijg ik het voor geen meter aan de praat. Ik heb roaming aanstaan, internet, ben verbonden met Tmobile netwerk maar hij doet het niet..

Zie ik iets over het hoofd??

• Pilovali
quote:
Jurgen1989 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:20:
Ik zit nu met m'n Tmobile stel samen stel bij abbo in Oostenrijk en heb volgens mijn abbo recht op 250mb internet. Alleen krijg ik het voor geen meter aan de praat. Ik heb roaming aanstaan, internet, ben verbonden met Tmobile netwerk maar hij doet het niet..

Zie ik iets over het hoofd??
Heb je een iPhone? Zet EU-internet uit. En check via My T-Mobile als je misschien een blokkade heb ingeschakeld.

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:15
quote:
Pilovali schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:28:
[...]

Heb je een iPhone? Zet EU-internet uit. En check via My T-Mobile als je misschien een blokkade heb ingeschakeld.
Dat had ik er nog bij moeten verneem, heb een Sony Xperia Z3. Heb in de app gekeken en geen blokkades..

• Pilovali
quote:
Jurgen1989 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:29:
[...]

Dat had ik er nog bij moeten verneem, heb een Sony Xperia Z3. Heb in de app gekeken en geen blokkades..
Al contact opgenomen met T-Mobile? Via chat of zo?

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 29-03 19:54
quote:
menalert schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:22:

Alle drie de opties zijn voor mij waardeloos. Snap nog steeds het probleem niet waarom ik met een telefoon alleen 10 GB of meer per dag mag verbruiken maar als ik dat met een combi van telefoon/iPad doe mag dat opeens niet meer. Hebben ze bij T Mobile nog nooit van een fair use policy gehoord? De belasting van het netwerk blijft gewoon hetzelfde. Dat wordt dan thetheren, is alles bij elkaar handiger.

Wii U - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:17
quote:
Lekker Ventje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:35:
De belasting van het netwerk blijft gewoon hetzelfde.
Daar kun je over speculeren.
Er zullen er genoeg zijn die avond aan avond gaan netflixen op de tablet omdat ze brakke wifi hebben.

• Xandrios
quote:
knakworst schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:24:
[...]

De prijzen zijn natuurlijk alleen voor roaming data in EU, en hij wordt nu voor 35 euro aangeboden. Bellen kost ook geld, onderhoud, sales, licenties. Voor de reislustige abonnees lijkt het mij een weinig winstgevende propositie. Vergeet niet dat Vodafone black 90 euro kost en minder biedt.
De EU zegt het volgende:
quote:
For the most competitive contracts that offer unlimited data or data at very low domestic prices, below the wholesale cap: when a customer goes abroad she/he will continue to enjoy the full allowance of calls and texts. For data, the customer will have at least twice the volume of data that can be purchased by the value of the customer's monthly contract at the wholesale roaming data price cap.
Met andere woorden, bij een 50-euro unlimited abonnement moet je minimaal voor 100 euro aan wholesale-data mogen verbruiken. Even meerekenen, dat is dus:

2017: 7.70 euro per GB, 9.32 euro incl BTW: 10,73GB minimaal per maand roaming
2018: 6.00 euro per GB, 7.26 euro incl BTW: 13,77GB minimaal per maand roaming
2019: 4.50 euro per GB, 5,44 euro incl BTW: 18,38GB minimaal per maand roaming
2020: 3.50 euro per GB, 4.23 euro incl BTW: 23,64GB minimaal per maand roaming
2021: 3.00 euro per GB, 3.63 euro incl BTW: 27,55GB minimaal per maand roaming
2022: 2.50 euro per GB, 3,02 euro incl BTW: 33,11GB minimaal per maand roaming

Met andere woorden, T-Mobile zal hun aanbod moeten gaan aanpassen. Ja, je kunt zeggen dat het contract voor 35 euro is ipv 50, maar dat is enkel zo het eerste jaar - zodra het contract is 'afgelopen' ga je over op de volle mep van 50 euro per maand. In mijn geval is dat deze zomer al bijvoorbeeld.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:37
Of het verlies is voor T-Mobile? In veel landen zitten ze toch op hun eigen netwerk. En waar ze niet zitten kunnen ze goede deals maken omdat ze een grote speler zijn (Bijv. DE Telekom met F Orange). Zelfde voor VF, KPN heeft hier veel meer last van

GrooV wijzigde deze reactie 02-02-2017 16:33 (29%)

Mijn blog op Webstack.nl

• OllieMongollie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 12:18
quote:
Xandrios schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:33:
Als ik het goed lees ga je dan voor die ene maand de volle mep betalen voor Unlimited EU+USA. Dus 75 euro per maand.
Dat is *niet* wat de T-Mobile app zegt. In de app staat dat ik dan ¤31 euro bij moet betalen, wat dan uit komt op ¤62 euro.

Wel staat er bij dat ik ¤0,00 korting ontvang en zo ¤61,98 betaal in plaats van ¤61,98 😁

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

Zo, besloten toch over te gaan op Go Unlimited EU. Paar euro per maand meer, maar aanbod is heel redelijk voor de prijs die je betaalt (¤35 p/m). Aangezien ik dit jaar nog wel een paar keer niet in Nederland ben - nog voor 15 juni als de nieuwe roaming regels ingaan - gaat dit me toch wel wat moeite en geld besparen. :)

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:08
quote:
Uniciteit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:52:
Zo, besloten toch over te gaan op Go Unlimited EU. Paar euro per maand meer, maar aanbod is heel redelijk voor de prijs die je betaalt (¤35 p/m). Aangezien ik dit jaar nog wel een paar keer niet in Nederland ben - nog voor 15 juni als de nieuwe roaming regels ingaan - gaat dit me toch wel wat moeite en geld besparen. :)
Dat is precies de "winst" voor T-Mobile. Veel klanten willen zo graag ook echt onbezorgd en unlimited bellen en internetten dat ze graag een paar euro per maand meer betalen om die zekerheid in Nederland en de EU te hebben. En dat EU bellen moeten ze straks toch al, dus nu dit nog maar even als bijzonder vermarkten is slim. Stel dat 10 tot 15% van de klanten uiteindelijk over gaat naar unlimited, dan is dat toch een forse bult klanten die minimaal 5 tot 10 euro per maand gaat bijbetalen. En dat terwijl die klanten tot nu toe meestal al 30 tot 50% abonnementskorting hadden die bij de overstap nu zonder mokken wordt omgezet in een extra maandelijkse bijbetaling voor het abonnement.

Dit gaat dan wel ten koste van de EU roaming inkomsten, de aandeelhouders wisten toch al dat dit een klap zou worden. Die is dus uit te leggen en wordt straks gewoon verweten aan de EU.

Daartegenover staat dan opeens wel een hoger gemiddeld resultaat voor de abonnementsprijzen. Daar zullen de aandeelhouders na jaren van dalingen dan weer erg tevreden mee zijn......en laten we niet vergeten dat andere Europese operators dit al een of enkele jaren langer aanbieden in andere landen, zoals Vodafone met zijn "reiseversprechen" etc.

En het verlies op inclusieve minuten en MB's voor Zwitserland zijn ze ook in 1 keer kwijt. In de andere EU landen is het wholesaletarief al acceptabel.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
ucsdcom schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Dat is precies de "winst" voor T-Mobile. Veel klanten willen zo graag ook echt onbezorgd en unlimited bellen en internetten dat ze graag een paar euro per maand meer betalen om die zekerheid in Nederland en de EU te hebben. En dat EU bellen moeten ze straks toch al, dus nu dit nog maar even als bijzonder vermarkten is slim. Stel dat 10 tot 15% van de klanten uiteindelijk over gaat naar unlimited, dan is dat toch een forse bult klanten die minimaal 5 tot 10 euro per maand gaat bijbetalen. En dat terwijl die klanten tot nu toe meestal al 30 tot 50% abonnementskorting hadden die bij de overstap nu zonder mokken wordt omgezet in een extra maandelijkse bijbetaling voor het abonnement.

Dit gaat dan wel ten koste van de EU roaming inkomsten, de aandeelhouders wisten toch al dat dit een klap zou worden. Die is dus uit te leggen en wordt straks gewoon verweten aan de EU.

Daartegenover staat dan opeens wel een hoger gemiddeld resultaat voor de abonnementsprijzen. Daar zullen de aandeelhouders na jaren van dalingen dan weer erg tevreden mee zijn......en laten we niet vergeten dat andere Europese operators dit al een of enkele jaren langer aanbieden in andere landen, zoals Vodafone met zijn "reiseversprechen" etc.

En het verlies op inclusieve minuten en MB's voor Zwitserland zijn ze ook in 1 keer kwijt. In de andere EU landen is het wholesaletarief al acceptabel.
Jep, dat is ook zeker de 'winst' voor T-Mobile; ze hebben inderdaad het liefst dat klanten per maand gemiddeld meer gaan uitgeven dan ze nu dan. Ik kom af van een 20 GB abonnement... dat was op zich voldoende, al kwam ik al wel regelmatig in de buurt van die 20 GB. Dan vind ik die onbezorgdheid met Go Unlimited EU (in Nederland) al erg lekker dat er gewoon geen limiet meer op zit.

Wat betreft het verbruik van data en minuten in de EU. Ja, het klopt dat ik vanaf half juni zeer waarschijnlijk gewoon vanuit die 20 GB had kunnen roamen... maarrr, om een voorbeeld te geven: het afgelopen half jaar ben ik gemiddeld zéker ¤10 per maand kwijt geweest aan roaming kosten in de EU. De komende maanden zal ik zeker nog een aantal keer in het buitenland (= EU) zijn. Die roamingkosten heb ik nu dus niet meer en als je kijkt naar hoeveel ik nu extra per maand ga betalen, dan lijkt het erop dat ik vrijwel zeker goedkoper uit zal zijn (dan dat als ik mijn oude, iets goedkopere abonnement had gehouden in combinatie met roaming kosten).

Misschien wel relevant om even te vermelden hoeveel meer ik ga betalen: ¤3 per maand extra. Die ¤3 per maand zijn het voor mij waard, kijkende naar het feit dat ik nu écht geen rekening hoef te houden met een datalimiet én het feit dat ik op roaming kosten bespaar (ook al is het maar tot en met juni).

Lang verhaal kort: dat er veel mensen zijn die méér per maand gaan betalen, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebben dat zal vast en zeker het geval zijn. (Zoals jij het zelf verwoordt: "Veel klanten willen zo graag ook echt onbezorgd en unlimited bellen en internetten dat ze graag een paar euro per maand meer betalen om die zekerheid in Nederland en de EU te hebben."). Ikzelf heb er in ieder geval goed rekening mee gehouden met hoeveel meer ik nu per maand ga betalen, maar ook met hoeveel mij dat gaat besparen. :)

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-03 21:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

quote:
PH_ONE schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Als ik op dit moment bel via 3G en terugval naar 2G dan heb ik geen data meer. Google Maps navigatie krijgt dan geen actuele verkeersinfo, dus mogelijk rij ik een dikke file in en apps als flitsmeister updaten ook niet. Hier heb ik dagelijks last van. Ik bel uren in de auto en hang soms echt even op om google maps te laten actualiseren...

PVoutput

• Raider095
  • Laatst online: 28-03 21:48
quote:
prein2 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:56:
Als ik op dit moment bel via 3G en terugval naar 2G dan heb ik geen data meer. Google Maps navigatie krijgt dan geen actuele verkeersinfo, dus mogelijk rij ik een dikke file in en apps als flitsmeister updaten ook niet. Hier heb ik dagelijks last van. Ik bel uren in de auto en hang soms echt even op om google maps te laten actualiseren...
Exact... Ik gebruik mijn telefoon veel als WiFi hotspot en als ik dan gebeld word dan ben ik (te) vaak mijn data kwijt door terugval op 2G. Dus ja, ik denk echt dat er meer mensen op VoLTE zitten te wachten dan sommigen denken. Je eigen wijze van gebruik is niet altijd op iedereen van toepassing en daar houden sommige mensen helaas iets teveel aan vast.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
Ik heb al maanden niet meer op 2G gezeten, ook niet als ik bel/gebeld werd. Zitten er tussen de providers zoveel verschil dan? Bij KPN blijf ik keurig op 3G tijdens bellen.

Ik heb een T-Mobile simkaart in m'n 4G telefoon gestopt. Helaas slecht 3/4G ontvangst. Met KPN de volle bak. Terwijl de antennes in dezelfde mast hangen die nog geen kilometer verderop staat. Ik kijk wel eens naar aanbiedingen van T-Mobile, maar in m'n eigen woonplaats is T-Mobile dus niet nog niet aan te raden.
Op andere plekken was de dekking gelijk aan die van KPN. Dus ligt niet aan de telefoon.

• henk_dh
  • Laatst online: 30-03 08:55
quote:
Welk toestel was het? Mogelijk dat je telefoon geen 4G900 aan kan.

• krakendmodem
Iphone 6s.

• ucsdcom
quote:
krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:29:
Ik heb al maanden niet meer op 2G gezeten, ook niet als ik bel/gebeld werd. Zitten er tussen de providers zoveel verschil dan? Bij KPN blijf ik keurig op 3G tijdens bellen.

Ik heb een T-Mobile simkaart in m'n 4G telefoon gestopt. Helaas slecht 3/4G ontvangst. Met KPN de volle bak. Terwijl de antennes in dezelfde mast hangen die nog geen kilometer verderop staat. Ik kijk wel eens naar aanbiedingen van T-Mobile, maar in m'n eigen woonplaats is T-Mobile dus niet nog niet aan te raden.
Op andere plekken was de dekking gelijk aan die van KPN. Dus ligt niet aan de telefoon.
Laat je niet misleiden door het aantal streepjes ontvangst als je op 4G zit. Ik zie regelmatig mijn toestel switchen van volle bak 4G, naar 1of 2 streepjes 4G+ op dezelfde locatie. Na de overgang naar 4G+ is mijn snelheid vele malen groter geworden. Dat zegt dus weinig over de maximaal haalbare ontvangst op die locatie. Dit verschijnsel zie ik bij alle providers.

Voorbeeld: KPN heeft 4G-800 only dekking, dan zie je daarbij volle bak 4G ontvangst. T-Mobile zou op de 4G-900 only band eenzelfde dekking bieden, ware het niet dat je nog zo dicht bij de mast zit dat ze je naar hun 4G-1800 dekking overzetten. In je scherm minder streepjes, maar als het kritisch wordt heeft T-Mobile nog de mogelijkheid je terug te zetten naar de 4G-900 band die je meer streepjes zou opleveren. Test als je de kans hebt maar eens met een 4G+ compatible toestel naast een gewoon 4G toestel. Je zal bij dezelfde provider op dezelfde plaats totaal verschillende streepjes in ontvangst zien.

Kijk dus of 4G aanwezig is en kijk vooral naar hoe stabiel en hoe snel je 4G verbinding is. 2streepjes T-Mobile 4G+ met bijna 100 Mbp/s betekent dat je een betere verbinding hebt dan gewoon 4G van KPN met 3 of 4 streepjes ontvangst en 20 Mbp/s aan snelheid.

Verder heeft de Iphone nog wel eens de neiging om naar 3G over te gaan als ik het toestel in mijn broekzak doe en daarop te blijven hangen, dus ook als er voldoende 4G ontvangst is. Bij mij gebeurt dat vooral bij KPN. Zet ik dan even 4G uit en weer aan, dan vindt hij meteen weer 4G op diezelfde locatie.

VoLTE is echt heerlijk, bij Tele2 kon ik via 4G nog probleemloos bellen op een Samsung S7 met 0 tot krap 1 blokje ontvangst op een plaats waar 2G en 3G van T-Mobile ontbrak. Zonder 4G bellen had ik daar dus alleen internet gehad.

ucsdcom wijzigde deze reactie 05-02-2017 12:13 (12%)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:09
Dat is waarschijnlijk inderdaad gewoon het effect van dat T-Mobile je nog op 1800Mhz houdt op jou locatie terwijl KPN daar alleen 800Mhz heeft.

Dan geeft 800Mhz meer streepjes maar 1800Mhz heeft veel meer capaciteit. Dus zolang 1800Mhz nog een acceptabele signaalkwaliteit geeft ben je daar veel beter mee.

• krakendmodem
Hier hou ik ook rekening mee. Het valt me alleen op dat de antennes van T-Mobile een stuk lager hangen dan die van KPN en Vodafone. Dat zal ook verklaren waarom de dekking achterloopt op die van KPN en Vodafone, ook al hebben die hier inderdaad alleen 4G800, en T-Mobile dus 4g+

Mijn oude HTC One m7 doet alleen 4G1800 (ook 4G800 (handig bij KPN), maar geen 900), waardoor de dekking van 4G1800 binnen vrijwel niet meer te ontvangen is. 4G+ zal hier dan ook niet gaan werken denk ik. En omdat de antennes van T-Mobile dus veel lager hangen, komt 4G900 hier op mijn iPhone ook veel minder binnen dan bij KPN. En dus switch ie wel vrij snel weer terug naar 3G, vreemd genoeg.

KPN heeft de antennes hoger hangen, en dus straalt die verder door. T-Mobile heeft die setup al jaren zo laag hangen, waardoor ze vroeger met 3G al slecht bereik hadden.

Ik zal zo eens langs de mast lopen, kan wel eens even kijken. Kom ik ook nog eens buiten op de zondag ;)

Op andere locaties weinig verschil meer inderdaad. Maar daar heeft KPN ook 4G+.

krakendmodem wijzigde deze reactie 05-02-2017 13:57 (14%)

• ucsdcom
Als je overstapt naar T-Mobile, dan zou ik zeker een nieuw toestel met 4G-900 en 4G+ oftewel CA/Carrier aggregation nemen. Je huidige toestel diskwalificeert je voor een goede T-Mobile ervaring. Niet alleen door de afwezigheid van 4G-900. De HTC one M7 ontvangt sowieso merkbaar minder goed dan bijvoorbeeld een Samsung S7. Daartussen zit ook in de praktijk een duidelijk merkbaar verschil. Tussen 4G-800 en 4G-900 merk ik geen verschil. De hoogte van de mast maakt in stedelijk gebied wel een heel groot verschil, dus daarop gaat T-Mobile dan op jouw locatie zeker best wat verliezen.

Anderzijds is mijn ervaring ook dat je met 4G+ door de combinatie van de frequenties meer stabiliteit brengt en daardoor juist de randen van het ontvangstgebied oprekt. Dus met een Samsung S7 heb je vermoedelijk bij jou ook op 4G alsnog een goede verbinding.

• krakendmodem
Die HTC is mijn oude telefoon. En ik geloof dat een iPhone 6s wel gewoon 4G+ deed? Ik ontvang het nu ;)

Heb even een paar foto's van de mast gemaakt, kijk maar eens: http://imgur.com/a/N4Ytx. Als je nog wat leuks te vertellen hebt over die antennes, graag :P. Vodafone heeft er wel veel microwave in hangen, maar ik kan zo niet ontdekken waar die naar toe wijzen (misschien naar de A7, die ligt er een paar km vandaan).

Van boven naar beneden is KPN, Vodafone, en T-Mobile onderaan. Tele2 had hier makkelijk bij kunnen hangen, lijkt me.

• jpbosk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 30-03 11:03
quote:
ucsdcom schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Verder heeft de Iphone nog wel eens de neiging om naar 3G over te gaan als ik het toestel in mijn broekzak doe en daarop te blijven hangen, dus ook als er voldoende 4G ontvangst is. Bij mij gebeurt dat vooral bij KPN. Zet ik dan even 4G uit en weer aan, dan vindt hij meteen weer 4G op diezelfde locatie.
Ja, dat! Dat irriteert me mateloos. Maar het was vroeger ook al met GPRS/3G. Ik heb echt het idee dat de iPhone soms op lagere protocollen blijft hangen. Nu ook soms op 3G, terwijl ik zeker weet dat er gewoon 4G beschikbaar is. Even vliegtuigmodus of 4G uit/aan krijgt 'm weer op 4G.

Ik vraag me eigenlijk het volgende hierover af:
- merken anderen dit ook? het moet haast wel, want ik heb dezelfde ervaring met verschillende (generaties) iPhones.
- is dit een T-Mobile only dingetje? Of gebeurt het ook bij onze groene en rode vrienden?
- hoe gaan andere (Android/Windows) telefoons hiermee om? Gaat het switchen daar sneller/soepeler?
- is er een oplossing voor?

• sww89
Ik heb met iPhone 6s' en lager ervaring op het KPN 4g netwerk en nooit echt klachten gehad. Alleen toen het netwerk net nieuw was (maar wel met voldoende 4g dekking) bleef mijn toestel wel eens even overdreven lang hangen op 3g wanneer ik bijvoorbeeld uit een treintunnel kwam (waar alleen 3g te ontvangen was). In die periode reisde ik elke dag hetzelfde treintraject en dan leer je een patroon herkennen. Ik kon dat toen toeschrijven aan een actieve dataverbinding waardoor switchen naar 4g niet zomaar ging. Op een gegeven moment is er blijkbaar wat aan het netwerk gesleuteld en ging switchen van 3g naar 4g veel sneller.

Tegenwoordig: iPhone 7 icm T-Mobile en waar ik ook kom ik heb redelijkerwijs altijd 4g in beeld, wat ik ook doe. Zelfs die enkele keer dat ik alleen 3g ontvang, vaak alleen nog ergens diep indoor, switcht mijn toestel naar mijn idee weer naar 4g zodra dat kan. Wanneer ik weer naar buiten loop of bij het raam sta bijvoorbeeld. Hoe het ook zij: iPhone's die op onverklaarbare wijze op 3g blijven hangen ken ik niet, want ik zie eigenlijk nooit 5 bolletjes 3g bereik in beeld. Dat zou voor mij namelijk een teken zijn dat er inderdaad niet geswitcht wordt naar 4g. Maar dat is dus niet het geval; geen 4g betekent bij mij ook een zwak 3g signaal.

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-03 14:21

lithiumangel

Tuurlijk !

quote:
jpbosk schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Ja, dat! Dat irriteert me mateloos. Maar het was vroeger ook al met GPRS/3G. Ik heb echt het idee dat de iPhone soms op lagere protocollen blijft hangen. Nu ook soms op 3G, terwijl ik zeker weet dat er gewoon 4G beschikbaar is. Even vliegtuigmodus of 4G uit/aan krijgt 'm weer op 4G.

Ik vraag me eigenlijk het volgende hierover af:
- hoe gaan andere (Android/Windows) telefoons hiermee om? Gaat het switchen daar sneller/soepeler?
- is er een oplossing voor?
Ik heb al 2 jaar geen iphone meer, maar wat ik je kan vertellen met m`n Android is als volgt.
Heb sinds afgelopen Zaterdag dus T-mobile unlimited go met 4G. Met Android kan je (net zoals IOS w.s) je preferred netwerk type instellen. Dit is als volgt

WCDMA only
GSM Only
WCDMA (preferred) / GSM
4G (preferred) / WCDMA/GSM

Uiteraard heb ik hem op 4G preferred staan, met fallback naar WCDMA, en daarna GSM.
Sinds de switch naar T-mobile 4G heb ik on avarage welgeteld maar 1 (verdomde) streepje aan ontvangst.
Maar hij blijft wel rock-stabiel op die 4G hoe dan ook, en heb ik hem niet zien terugvallen naar 3G desondanks hij maar 1/5 streepjes heeft. De telefoon acht dus dat hij nog genoeg ontvangst heeft op 4G om niet terug te hoeven schakelen naar 3G. Fun fact: op dezelfde locaties als ik 3G forceer zit ik dan met T-mobile gemiddeld op de 4/5 of zelfs 5/5 streepjes.
quote:
ucsdcom schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Laat je niet misleiden door het aantal streepjes ontvangst als je op 4G zit. Ik zie regelmatig mijn toestel switchen van volle bak 4G, naar 1of 2 streepjes 4G+ op dezelfde locatie. Na de overgang naar 4G+ is mijn snelheid vele malen groter geworden. Dat zegt dus weinig over de maximaal haalbare ontvangst op die locatie. Dit verschijnsel zie ik bij alle providers.
Desondanks ik 1 streepje heb, met de speedtest app zit ik wel gemiddeld op de 70-80 mbit down en 4-8 up afhankelijk van welk tijdstip ik dit doe. Dus aan snelheid is niks op aan te merken. Dit klopt ook met jou bevindingen.

Echter, gaat mij batterij leven nu keihard achteruit. Ik heb continu 1/5 streepje, of ik nu in de binnenstad van A`dam ben, Z`dam, of nu Almere. Gisteren even de deur uitgeweest voor brunch. Telefoon v.d lader @ 10:30, om 17:00 zat ik op 30% batterij leven over. Dit is me nog nooit overkomen met m`n Z5.
Nu zit ik ook 5 uurtjes v.d lader en ik zit op 58% - het enige wat ik met m`n telefoon heb gedaan vandaag is 3x een speedtest, en 45 minuten geluisterd te hebben naar (lokaal opgeslagen) muziek.

De Z5 ondersteunt netjes: LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300)

Als ik mijn Vodafone simkaart die ik nog 1 maand actief is, weer in m`n Z5 steek. Zit ik op 3 of 4 v.d 5 streepjes op 4G. Dit op precies dezelfde steek proef locaties.
T-Mobile stuurt mij een nieuwe sim-kaart op maar dat gaat denk ik niks uitmaken. Goed, nu kan ik binnen een maand weg, dan maar weer terug naar Vodafone. Weliswaar 12GB limiet en niet onbeperkt, maar "zorgeloos" batterij leven.

lithiumangel wijzigde deze reactie 06-02-2017 13:54 (40%)

• PWA777
quote:
lithiumangel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:30:

Als ik mijn Vodafone simkaart die ik nog 1 maand actief is, weer in m`n Z5 steek. Zit ik op 3 of 4 v.d 5 streepjes op 4G. Dit op precies dezelfde steek proef locaties.
T-Mobile stuurt mij een nieuwe sim-kaart op maar dat gaat denk ik niks uitmaken. Goed, nu kan ik binnen een maand weg, dan maar weer terug naar Vodafone. Weliswaar 12GB limiet en niet onbeperkt, maar "zorgeloos" batterij leven.
Klinkt als een issue met de SIM-kaart of gevalletje van toestel even back-uppen en naar fabrieksinstellingen terug zetten (en daarna back-up terug plaatsen).

• peptalk
  • Laatst online: 18:16
quote:
jpbosk schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Op één locatie kan het op mijn Nexus 5x ook echt een hele tijd duren om op 4G te komen vanaf EDGE of 3G, maar in de trein zit hij zo weer op 4G.

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:08
Ik heb eenSamsung Android.
Ik ga onmiddelijk terug naar 4g met T-mobile en val slechts zeer uitzonderlijk terug naar 3g. 2g is helemaal uitzonderlijk. Na bellen schakelt hij binnen minder dan een tel terug.

Terugval naat 3 g heb ik alleen in kelders in toch al slechte gebouwen en diep in het bos enzo.
Ik heb er ook wel eens als test meermalen een Vodafonekaart in gehad. Batterijtijd was toen toch wel 20-30% korter en veel vaker terugval naar 3G en 2G en af en toe geen service.
Maar hij bleef ook niet echt plakken op 3g of 2g, switchte ook terug indien mogelijk.

Algehele snelheid minder, met wat duidelijk positieve uitschieters op plekken waar T-mobile het juist moeilijk heeft.
Wel valt het streepjesgebeuren op. Vodafone laat je vaker op lage freqs met veel streepjes. Maar ze hebben veel minder masten in steden en veel meer klanten dus heb je soms dramatische snelheden.

• SMSfreakie
  • Niet online
op een rit naar en van België geen haperingen gehad in de audio stream, en geen fallback naar 2/3G volgens de logger :-)

ook roaming via Mobistar(orange) ging feilloos, incluis 4G, geen speedtest gedaan (anders was mn 250MB data te snel op ;))

jammerlijk was het signaal vanuit Nederland net te zwak om indoor nog dekking te geven.. :)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:27
Iemand zijn go abonnement al aangepast naar een lager tariefplan? Als ik dat wil doen, geeft de site aan dat ik een acquisitie van 1jr aanga. Krijgen jullie hetzelfde te zien?

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:51
Zojuist overgestapt op TMobile van VF. Ik moet wel zeggen dat de speedtests stukken lager zijn, waar ik voorheen 100-150mbit haalde bij VF haal ik bij T-Mobile maar 25/30mbit max (verschillende locaties Amsterdam en Utrecht). Ik heb tot nu toe nog geen terugval gehad lager dan 4G dus met het netwerk zit het goed.

Voor alle toepassingen natuurlijk meer dan genoeg. Tijdens het overzetten was ik in gesprek. Gesprek werd beeindigd en ik kon de simkaart verwisselen en ik zat direct op het Tmobile netwerk zonder een herstart. Gaat stukken sneller en beter dan vroeger.

• Sorcerer8472
Nice! In Amsterdam is Vodafone inderdaad echt heel snel, mede dankzij hun small cells in het centrum (dat zijn er echt heel veel op LTE2600, met name vanuit metrohaltes, ontlast de rest behoorlijk). Heb het idee dat het netwerk in Utrecht iets langzamer is :+

T-Mobile heeft in Utrecht nu laatst op de kerktoren bij het Catharijneconvent weer een locatie toegevoegd en heeft daardoor nu als enige dekking in een aantal restaurants/werfkelders rondom het Wed. Zijn goed bezig maar na wat jij zegt over snelheden ben ik wel benieuwd hoe het qua belasting zit bij T-Mobile in de steden dan, heb het idee dat T-Mobile-gebruikers per gebruiker echt veel meer data gebruiken dan KPN'ers/Vodafoners.

• sww89
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:49:
Zojuist overgestapt op TMobile van VF. Ik moet wel zeggen dat de speedtests stukken lager zijn, waar ik voorheen 100-150mbit haalde bij VF haal ik bij T-Mobile maar 25/30mbit max (verschillende locaties Amsterdam en Utrecht). Ik heb tot nu toe nog geen terugval gehad lager dan 4G dus met het netwerk zit het goed.

Voor alle toepassingen natuurlijk meer dan genoeg. Tijdens het overzetten was ik in gesprek. Gesprek werd beeindigd en ik kon de simkaart verwisselen en ik zat direct op het Tmobile netwerk zonder een herstart. Gaat stukken sneller en beter dan vroeger.
Speedtesten zeggen tegenwoordig niet meer zoveel wanneer je daar niet bij vermeld met welk toestel je getest hebt ;) Ik neem aan dat je getest hebt op een Moto X Style: een cat 6 toestel --> 4g+ dus. Maar de vraag is of je op die momenten verbonden was met 4g+? Dat zou je op ieder Android toestel moeten kunnen zien toch (ik ben iPhone gebruiker dus ik ben van dit punt niet goed op de hoogte)? Daarnaast is het enigszins van belang om te melden waar je je ongeveer bevond. (Grote) stations-, kantoor en winkelgebieden hebben nou eenmaal veel gebruikers. En zoals reeds genoemd geeft Vodafone deze gebieden in Amsterdam extra aandacht door objecten op straat van small cells te voorzien. Deze inspanningen zie je dan ook terug in het resultaat :)
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:18:

T-Mobile heeft in Utrecht nu laatst op de kerktoren bij het Catharijneconvent weer een locatie toegevoegd en heeft daardoor nu als enige dekking in een aantal restaurants/werfkelders rondom het Wed. Zijn goed bezig maar na wat jij zegt over snelheden ben ik wel benieuwd hoe het qua belasting zit bij T-Mobile in de steden dan, heb het idee dat T-Mobile-gebruikers per gebruiker echt veel meer data gebruiken dan KPN'ers/Vodafoners.
Ik zat afgelopen vrijdag trouwens toevallig heerlijk op het terras aan het Wed. De dekking was inderdaad uitstekend. Alleen lijkt dat voor het grootste deel afkomstig te zijn van de locatie bij Maartensbrug? Dat is dan wel alleen 4g1800 als het goed is. Dus dan doel jij op 4g900 neem ik aan welke dan van Catharijneconvent even verderop moet komen inderdaad. Dat zal zeker een toevoeging zijn in de omgeving. Ik heb er overigens geen speedtests op losgelaten helaas.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:51
quote:
sww89 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Speedtesten zeggen tegenwoordig niet meer zoveel wanneer je daar niet bij vermeld met welk toestel je getest hebt ;) Ik neem aan dat je getest hebt op een Moto X Style: een cat 6 toestel --> 4g+ dus. Maar de vraag is of je op die momenten verbonden was met 4g+? Dat zou je op ieder Android toestel moeten kunnen zien toch (ik ben iPhone gebruiker dus ik ben van dit punt niet goed op de hoogte)? Daarnaast is het enigszins van belang om te melden waar je je ongeveer bevond. (Grote) stations-, kantoor en winkelgebieden hebben nou eenmaal veel gebruikers. En zoals reeds genoemd geeft Vodafone deze gebieden in Amsterdam extra aandacht door objecten op straat van small cells te voorzien. Deze inspanningen zie je dan ook terug in het resultaat :)

[...]
Moto X Style is correct. Bij beiden was het exact dezelfde locatie en tevens 4G+. Het zal wel een momentopnamen zijn. Tot nu toe (2 dagen) ontzettend tevreden, zeker voor de prijs. (Na alle kortingen nog maar ¤18,50 pm voor 1 jaar, 6GB, onbeperkt NL + 120 min EU).

• SMSfreakie
  • Niet online
hier op een 1800+900 site haal ik betere snelheden dan op een site 12km verderop waar ook nog eens 2100mhz er bij zit :P

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:23

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

T-Mobile update geplaatst op 4gmasten.nl

Redacteur 4Gmasten.nl

• Pilovali
quote:
Thanks! 4G2100 komt steeds dichterbij :D

Nieuwe icoontjes? :9

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:23

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
Pilovali schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Thanks! 4G2100 komt steeds dichterbij :D

[afbeelding]
Nieuwe icoontjes? :9
Nee, icoontjes doen raar sinds enkele weken. Bij mij zijn ze juist heel vaag. Alle icoontjes 1880-210 die je hier ziet zitten in dezelfde layer en zijn middels 1 icon geüpload. Waarom ze dan verschillend worden afgebeldd weet ik niet.

Ik ga eens zoeken naar wat Google als beste grootte aangeeft voor de logo's.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
wel meer 4G2100 in de buurt.. helaas nog niet in mn hometown ;)

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
T-Mobile heeft mij aardig verrast! Ik mocht pas in Juni verlengen, maar ik had op de FBpagina van T-Mobile aangegeven dat ik graag wilde overstappen naar Unlimited Go EU. Werd donderdag gebeld dat ik over kon!

Ik ging van 55 euro per maand met 3.5GB en onbeperkt bellen / sms naar 35 euro per maand met Unlimited Go EU. :)

paulhu.eu

• ucsdcom
quote:
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:20:
T-Mobile heeft mij aardig verrast! Ik mocht pas in Juni verlengen, maar ik had op de FBpagina van T-Mobile aangegeven dat ik graag wilde overstappen naar Unlimited Go EU. Werd donderdag gebeld dat ik over kon!

Ik ging van 55 euro per maand met 3.5GB en onbeperkt bellen / sms naar 35 euro per maand met Unlimited Go EU. :)
Iedereen mag overstappen, ook als je niet via social media een oproep doet. Gewoon via de website van T-Mobile. Daar staat dit vermeld en kan je de overstap direct regelen. Ze hebben het vlak na de lancering ook behoorlijk druk gehad met bestaande klanten die wilden overstappen. De eerste dagen moestje bij een aanvraag via het online formulier zelfs een paar dagen wachten tot het verwerkt was. Vooral de huidige onbeperkt actie voor 35,- in plaats van 50,- per maand voor nieuwe EN bestaande klanten zorgt dat het voor velen meteen interessant was. Vooral dat bestaande klanten meeprofiteren maakt het uniek. Je denkt dan dat vooral klanten met dure bundels overstappen, ik hoor echter ook veel klanten met kleinere bundels die toch overstappen en graag iets meer per maand willen betalen voor het gemak van unlimited en EU in 1 bundel.

ucsdcom wijzigde deze reactie 12-02-2017 11:57 (0%)
Reden: Typfout hersteld

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:22

darkrain

Geniet

quote:
ucsdcom schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:28:
[...]
ik hoor echter ook veel jlanten met kleinere bundels die toch overstappen en graag iets meer per maand willen betalen voor het gemak van unlimited en EU in 1 bundel.
Klopt daar hoor ik ook bij, het gemak van geen buitenland bundels hoeven aanzetten en de data gewoon aan kunnen laten staan terwijl je over de grens gaat, ideaal! Betaal wel iets meer maar dat heb ik er graag voor over, als ik de buitenlandbundels meereken scheelt het niet eens zoveel...

Leef en laat leven...

• TZC-T1-FX
quote:
ucsdcom schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Iedereen mag overstappen, ook als je niet via social media een oproep doet. Gewoon via de website van T-Mobile. Daar staat dit vermeld en kan je de overstap direct regelen. Ze hebben het vlak na de lancering ook behoorlijk druk gehad met bestaande klanten die wilden overstappen. De eerste dagen moestje bij een aanvraag via het online formulier zelfs een paar dagen wachten tot het verwerkt was. Vooral de huidige onbeperkt actie voor 35,- in plaats van 50,- per maand voor nieuwe EN bestaande klanten zorgt dat het voor velen meteen interessant was. Vooral dat bestaande klanten meeprofiteren maakt het uniek. Je denkt dan dat vooral klanten met dure bundels overstappen, ik hoor echter ook veel jlanten met kleinere bundels die toch overstappen en graag iets meer per maand willen betalen voor het gemak van unlimited en EU in 1 bundel.
Niet iedereen kon overstappen. Dat kon alleen eerst met een Stel Samen en Stel Bij abo. Ik had nog een abo uit 2013 waar nog een stukje bij betaling met toestel in het abo verwerkt was. Een berichtje naar T-Mobile via de FBpagina is dus een tip als je wil overstappen met een oud abo.

TZC-T1-FX wijzigde deze reactie 12-02-2017 11:57 (9%)

paulhu.eu

• ucsdcom
quote:
TZC-T1-FX schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Niet iedereen kon overstappen. Dat kon alleen eerst met een Stel Samen en Stel Bij abo. Ik had nog een abo uit 2013 waar nog een stukje bij betaling met toestel in het abo verwerkt was. Een berichtje naar T-Mobile via de FBpagina is dus een tip als je wil overstappen met een oud abo.

[afbeelding]
Bedankt voor deze aanvulling. Dat wist ik inderdaad niet. Dan is het netjes dat ze de kans alsnog bieden. Maar dan gaan ze de toestelafbetaling vermoedelijk eerst er uit halen en je dan overzetten naar de Go bundel met daarbovenop een toestelbetaling factureren. Of hebben ze jou iets anders laten weten?

• TZC-T1-FX
Toestel bijbetaling is bij mij vervallen. Wel gaat de Deezer abo door. Dus ik betaal 35 + 5,99 = 41,-. Ik krijg dan nog wel 2,50 T-Mobile samenkorting.

Ik ben er flink op vooruit gegaan dus :)

paulhu.eu

• PWA777
Het is mij opgevallen dat bepaalde indoor repeaters ermee zijn gestopt sinds T-Mobile begonnen is met 4G2100 op die plekken. Signaal van andere providers komt nog wel door via die repeaters. Deelt iemand deze ervaring?

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-03 20:25
quote:
PWA777 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:50:
Het is mij opgevallen dat bepaalde indoor repeaters ermee zijn gestopt sinds T-Mobile begonnen is met 4G2100 op die plekken. Signaal van andere providers komt nog wel door via die repeaters. Deelt iemand deze ervaring?
Die illegale dingen bedoel je?
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*