[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12

swv

Ik heb overigens nog, voor mijzelf dan, een abonnementsconstructie bedacht. Ik zou natuurlijk een Huawei E5577C met abonnement kunnen aanschaffen. Aangezien ik op mijn iPad lang niet altijd 4G internet nodig heb, zou ik het abonnement in de basis op 1GB kunnen zetten. Dan kost mij dat zonder korting €11,50 per maand. Dan gaat daar nog T-Mobile Samen overheen, dus dan krijg ik €2,50 korting op dit abonnement, dat dan €9 wordt. Mijn SS&SB abo krijgt uiteraard ook €2,50 korting en die kan ik tevens nog omlaag schroeven, zodat ik ook op dat abonnement ook lage maandlasten heb.

Op deze manier kan ik mijn abonnement flexibel omhoog en omlaag bijstellen met behoud van de kortingen en ik kan zodoende de sim in de Huawei ook in mijn iPad stoppen. Tevens kan ik dan in het buitenland een hotspotje maken voor mijzelf en anderen. En dan is er in de auto ook altijd WiFi.
Mar.tin schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Als ik daar nu heen ga na het vanmorgen al overboeken dan krijg ik te zien dat ik een betalingsregeling heb lopen :?...

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat dat komt omdat ze bezig zijn met migreren en dat een standaard melding is die gegenereerd wordt als uit opvraag uit de database blijkt dat een account niet eligible is...
Het lijkt mij nu sowieso chaos daar. Dus ik heb ook absoluut geen haast met het maken van een keuze.

Edit:
Hi all,

De overstappagina is tijdelijk niet beschikbaar. Hij is momenteel 'down' omdat klanten onterecht de melding kregen een betalingsregeling te hebben. We werken er hard aan om de pagina zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Verder is het onwijs druk op alle kanalen. Hierdoor zijn er een aantal storingen binnen My T-Mobile, het grootste gedeelte hiervan is al opgelost maar het kan gebeuren dat je een foutmelding ziet op My T-Mobile. Excuses voor het ongemak!
https://forum.t-mobile.nl.../index30.html#post1363207

[ Voor 38% gewijzigd door swv op 16-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Op dit soort dagen vraag je je toch haast af, was er nou niemand die even dieper na had kunnen denken over dit soort dagen?

Gezien de hoeveelheid buzz die er in de media gegenereerd is hadden ze ruim uit de verte kunnen zien aankomen dat het druk zou gaan worden.

Waarom heb je dan een procedure die een week moet duren? Waarom geef je dan je klanten niet gefaseerd toegang? Waarom gaat vrijwel direct je e-mailsysteem plat?

Het een en ander ruikt naar matige voorbereiding of matig doorgedachte omzettingsprocedures waar nog heul veul met de hand moet..

Ik begrijp wel dat het soms moeilijk kan zijn, maar voor een bedrijf formaat t-mobile moet het toch mogelijk zijn om dit soort handelingen automatisch uit te voeren? Of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Een paar dagen wachten maakt toch ook niks uit? Mijn 20GB bundel is net aangevuld en met gratis streamen hou ik het nog wel een paar dagen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
GrooV schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:03:
Een paar dagen wachten maakt toch ook niks uit? Mijn 20GB bundel is net aangevuld en met gratis streamen hou ik het nog wel een paar dagen uit
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen enkel probleem met een week wachten. Ik begrijp het alleen niet. :)

Voor mij als klant, zie ik het als een relatief simpele administratieve handeling. Immers heb ik nu abonnement A met bundel B, C D en E deze loopt t/m vandaag. Vanaf morgen heb ik abonnement Z.

Ik zie niet in waarom dat een week moet duren, ook niet als je dat voor heul veel mensen moet doen.

Dan kan mijn enige conclusie zijn: Het is mensenwerk. Bij elke aanvraag moet iemand dit handmatig invoeren / veranderen / controleren.

Waarom zo'n procedure mensenwerk moet zijn ontgaat me dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElJeffroz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 16:25
In de FAQ:
Hoe worden de 60 roamingdagen vastgesteld? Wat telt als een dag?
Eén datasessie telt als 1 dag, ongeacht hoe lang die datasessie duurt.
Nu is de term 'datasessie' natuurlijk nogal vaag, maar het zou dus kunnen dat als je 3x even je maps raadpleegt in het buitenland, je stiekem 3 dagen verbruikt hebt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ElJeffroz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:34:
In de FAQ:

[...]

Nu is de term 'datasessie' natuurlijk nogal vaag, maar het zou dus kunnen dat als je 3x even je maps raadpleegt in het buitenland, je stiekem 3 dagen verbruikt hebt...?
Als jij op maandag van Nederland via Duitsland naar Oostenrijk rijdt, en je streamt de hele dag muziek in al die landen, dan telt dat als één roamingdag. Nog 59 te gaan. Voor het slapen gaan zet je je toestel uit.

Als jij op dinsdag je toestel aanzet en deze maakt verbinding met het mobiele netwerk aldaar en je verbruikt slechts 1KB, en je denkt 'shit dat wil ik niet 'en je besluit dataroaming uit te schakelen voor de rest van de dag, dan telt ook deze dag gewoon als één roamingdag. Nog 58 te gaan.

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedbok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Zat er eerst over te twijfelen om over te stappen naar go, maar nu ik die prijzen zo zie...
Komt er op neer dat ik dan 10.50 euro meer betaal voor maar 2 GB extra, niet echt aantrekkelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
het lukt mij om op m'n Go abonnement gewoon aan te vullen terwijl ik nog 4,91GB had. Dus een minuut later stond er 5,91 GB.
Dus als je weet dat je een drukke dag hebt misschien lukt het om hem ff op te krikken van te voren...

[edit]
Ah ik kan m nu niet aanvullen (heb nog 5,90 GB) over. (WiFi op t werk vandaar).

[ Voor 16% gewijzigd door nils7 op 16-01-2017 16:59 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

nils7 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:57:
het lukt mij om op m'n Go abonnement gewoon aan te vullen terwijl ik nog 4,91GB had. Dus een minuut later stond er 5,91 GB.
Dus als je weet dat je een drukke dag hebt misschien lukt het om hem ff op te krikken van te voren...

[edit]
Ah ik kan m nu niet aanvullen (heb nog 5,90 GB) over. (WiFi op t werk vandaar).
Volgens mij kan je alleen de eerste keer (dus als je nog binnen die 5GB zit) vooraf met 1GB aanvullen. Daarna dien je te wachten tot de hele bundel is verbruikt alvorens je weer een nieuwe 1GB kunt activeren. Je moet die 1GB bundel als een (duhh) bundel zien. Dus je kunt pas weer een nieuwe 1GB bundel activeren wanneer die vorige verbruikt, en dus weer gedeactiveerd, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElJeffroz
  • Laatst online: 30-08 16:25
sww89 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Als jij op maandag van Nederland via Duitsland naar Oostenrijk rijdt, en je streamt de hele dag muziek in al die landen, dan telt dat als één roamingdag. Nog 59 te gaan. Voor het slapen gaan zet je je toestel uit.

Als jij op dinsdag je toestel aanzet en deze maakt verbinding met het mobiele netwerk aldaar en je verbruikt slechts 1KB, en je denkt 'shit dat wil ik niet 'en je besluit dataroaming uit te schakelen voor de rest van de dag, dan telt ook deze dag gewoon als één roamingdag. Nog 58 te gaan.

etc.
Dat was ook mijn eerste idee bij een sessie, tot ik dit bericht las op het tmobile forum: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/sessie-218125

Weliswaar oud, maar een formelere definitie voor sessie is nergens te vinden, ik blijf het dus vrij dubieus vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik Zie dat er twee pagina's zijn om te migreren. Een waar je via de shop terecht komt en een waarhe via my tmobile komt. Wat is het verschil tussen beide? Tot op heden ook geen bevestiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Volgens het forum krijg je geen bevestiging, alleen een bericht als de zaak is omgezet.
Ik heb ook geen bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:28
ElJeffroz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Dat was ook mijn eerste idee bij een sessie, tot ik dit bericht las op het tmobile forum: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/sessie-218125

Weliswaar oud, maar een formelere definitie voor sessie is nergens te vinden, ik blijf het dus vrij dubieus vinden :)
Je ziet spoken.
Het gebruik is onbeperkt tot 60 dagen per 12 maanden, vanaf de 61e dag krijg je maximaal 10GB per kalendermaand.
Een dag wordt gedefinieerd als 24 uur waarin minimaal 1 actieve datasessie is; het maakt niet uit of die sessie 1 seconde of 23 uur en 59 minuten duurt.
Dit haal ik uit de Algemene Voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ElJeffroz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Daar wordt het volgende over gezegd 'Een sessie is een periode waar verbinding via het mobiele netwerk wordt gemaakt.' In de context van dat topic gaat dat over het afronden van data. Je kunt je voorstellen dat:
- telefoon aan, whatsapp openzetten
- 5 berichtjes kort achter elkaar versturen en ontvangen á 15 seconden
- telefoon uit
gezien kan worden als één datasessie van 15 seconden waarover continu een dataverbinding actief was en er 130kb is verbruikt. Stel die 5 berichtjes kosten bij elkaar 130kb, en in de tariefinformatie van jouw contract staat dat een datasessie normaal gesproken wordt afgerond naar 200kb, dan wordt de datasessie uit dit voorbeeld afgerond van 130kb naar 200kb. Maar vergeet het verhaal van afronden naar 200kb even.

Voor wat ik nu ga zeggen is dit, nogmaals, wel relevant:
- telefoon aan, whatsapp openzetten
- 5 berichtjes kort achter elkaar versturen en ontvangen á 15 seconden
- telefoon uit

Wat de FAQ van het Go abonnement naar mijn idee probeert te zeggen (en toegegeven: je moet het er voor een deel bij fantaseren), is dat 60 dagen onbeperkt roamen niet wordt gezien als 'je mag 24 uur x 60 dagen' roamen en dat spreiden over jouw contractjaar. Nee, je hebt 60 dagen om te roamen. Een datasessie telt dan voor 1 dag.

Dat betekent dus dat indien je op een dag al een korte datasessie hebt gehad van bijvoorbeeld 15 seconden zoals uit het voorbeeld, dat al voldoende is om dat te rekenen als 'je hebt nu al 1 dag geroamd'. Je hebt dan nog 59 dagen over. Dat wil echter niet zeggen dat de datasessies die je de rest van dezelfde dag hebt, telkens gaan meetellen voor nieuwe dagen zoals jij bedoelt. Nee je kunt dan natuurlijk de rest van de dag ongestoord roamen totdat het 0:00 uur is. De teller blijft tot middernacht op '59 dagen resterend' staan.

Pas wanneer er op dag 2 weer een of meerdere datasessies zijn, heb je nog 58 dagen over.
Op dag 3 een of meerdere datasessies en je hebt nog 57 dagen over.
Op dag 10 een of meerdere datasessies en je hebt nog 56 dagen over.
En ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nu de hype rondom de nieuwe bundels van T-Mobile is gezakt kan je merken dat alleen de onbeperkt internet bundel echt heel tof is als je vaak in het buitenland bent. Voor de rest is 35 euro per maand voor een Sim Only gewoon redelijk prijzig.

Als de bundel ooit met 50% korting voor 1 jaar of iets anders komt is het voordelig. Zit nu nog op 10 GB mobiel internet voor 22 euro per maand bij Vodafone, die laat ik niet zomaar los die bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
alwaysleft schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:52:
Nu de hype rondom de nieuwe bundels van T-Mobile is gezakt kan je merken dat alleen de onbeperkt internet bundel echt heel tof is als je vaak in het buitenland bent. Voor de rest is 35 euro per maand voor een Sim Only gewoon redelijk prijzig.
Tja, komop zeg... Wat krijg je er wel niet voor terug 8)7 tuurlijk mag zo'n sim only prijzig zijn. En ik vind 35 euro helemaal niet veel voor dit aanbod.

De andere grote aanbieders (KPN, Vodafone, Tele2) bieden ook simonly's voor €35 per maand aan. Maar dan gaat Tele2 tot 24gb.

Wellicht wil je Robin Mobile nog in de vergelijking meenemen: die biedt onbeperkt met allemaal haken en ogen aan voor €50 per maand. Gelimiteerd op 25mbits.

Het is dat ik op dit moment nog een Hi abonnement heb lopen wat verdubbeld is en €5 korting geniet. Ik ben al erg goedkoop met 16gb voor €20... Als ik geen dubbele MB's of €5 korting had gehad, was ik vandaag nog overgestapt.

De rest van de abonnementen is gewoon duurder geworden btw, mijn vriendin heeft voor de jaarwisseling nog een ss&sb van 6gb+120min voor €18,50/maand afgesloten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777

Als de bundel ooit met 50% korting voor 1 jaar of iets anders komt is het voordelig. Zit nu nog op 10 GB mobiel internet voor 22 euro per maand bij Vodafone, die laat ik niet zomaar los die bundel.
Volgens mij vergelijk je hier toch 2 compleet andere abonnementen. Eentje met 10GB data in NL, met eentje die onbeperkt internet geeft, plus 60 dagen onbeperkt EU, plus elke maand 10GB EU, plus onbeperkt bellen in/naar/uit de EU. Met T-Mobile samen korting kost je dat 32,50 per maand. Dus voor 10 euro extra per maand krijg je echt heel veel meer... Weet niet waarom je die VF 'deal' zo goed zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
PWA777 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Volgens mij vergelijk je hier toch 2 compleet andere abonnementen. Eentje met 10GB data in NL, met eentje die onbeperkt internet geeft, plus 60 dagen onbeperkt EU, plus elke maand 10GB EU, plus onbeperkt bellen in/naar/uit de EU. Met T-Mobile samen korting kost je dat 32,50 per maand. Dus voor 10 euro extra per maand krijg je echt heel veel meer... Weet niet waarom je die VF 'deal' zo goed zou vinden.
Ik ben nooit in het buitenland, dus voor mij zegt dat buitenland gebeuren dus niet veel. Per persoon verschillend. En vanaf midden juni geld mijn 10GB ook in de EU, want verplicht.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 16-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
alwaysleft schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Ik ben nooit in het buitenland, dus voor mij zegt dat buitenland gebeuren dus niet veel. Per persoon verschillend. En vanaf midden juni geld mijn 10GB ook in de EU, want verplicht.
Dan geld onze onbeperkte bundel dan toch ook gewoon vanaf mid juni zonder fratsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:59

Ligt juist volledig aan je datagebruik natuurlijk.

Ik zou het wel ideaal vinden, alleen zit nog vast aan een kpn contract op het moment.
5 GB per dag lukt wel als je videostreaming wil doen ed.
Ik zelf zit regelmatig tegen het eind van de maand aan te hikken met 10gb op een kpn contract. Mocht ik meer willen ga ik opeens naar 50-60 euro in de maand. (dat is dan inclusief huidige toestelbetalingen) Simonly is 40 euro voor 10 wat met compleet dan 20GB wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Torched op 17-01-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Torched schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:09:
[...]

5 GB per dag lukt wel als je videostreaming wil doen ed.
Dat dacht ik ook altijd, maar als ik dan kijk hoeveel ik op mijn tablet verbruik, valt dat 'tegen'.

Ik heb het niet over hotspot-verbruik en dan op de 4k-televisie Netflix kijken, maar gewoon op de tablet. Dit blijft altijd steken onder de 1 GB / uur bij Netflix. Bij Amazon prime zelfs maar rond de 500 MB / uur. En dan vind ik het prima (Netflix) tot OK (Prime). Dus voor 5 GB per dag, moet je al redelijk je best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Mwah, ik tether een paar keer per week een uur met mijn laptop en dan gaat het hard. Het is niet zo dat ik meer dan 5GB per dag verbuik maar wel meer dan 10GB per maand nodig heb. Dan is onbeperkt wel heel fijn, daarnaast ga je ook gewoon meer gebruiken. Dumpert filmpjes op hoge kwaliteit bijvoorbeeld :)

Ik ben overigens nog niet omgezet

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 17-01-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Gister gebeld en een uur later kreeg ik bevestiging. Voor mij een vooruitgang want ga 15 euro minder betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vannacht stroomstoring in Amsterdam.

4G netwerk bleef het een uur doen, daarna kreeg ik even een paar minuten no signal.
Op een gegeven moment kwam het netwerk wel weer in de lucht maar nu enkel met 3G en Edge.
Voor enkele teksten via whatsapp voldoende maar voor de rest niet vooruit te branden zo traag.
Af en toe viel het netwerk ook weer even weg en kwam het wat later weer op.

Mogelijk heb ik gewoon op de rand van het nog wel van stroom voorziene gebied verbonden..
Hoe dan ook, op een gegeven moment kwam er ook heel zwak weer 4G beschikbaar (dat zal sowieso wel een cell aan de rand zijn geweest) maar ook daar amper tot geen data over te krijgen.

Toen de stroom er weer op kwam was het netwerk ook binnen een paar tellen weer in de lucht, trouwens, met volle snelheid en signaalsterkte.

--

Zo'n grote stroomuitval is toch een aardige test als 'rampenoefening'.

PS. Ik hoorde dat het bij Vodafone vergelijkbaar was van een maat die toevallig ook wakker was.
Van de twee andere providers (netwerken) weet ik het niet.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
De meeste masten hebben noodstroom voor een paar uur (in afgelegen gebieden) en ongeveer 1 uur (of minder) in steden. Het is daar namelijk drukker.
Iedereen z'n telefoon gaat natuurlijk verbinden met masten die het wél doen, wat dus zorgt voor capaciteit problemen (wat dus resulteert ik takke traag/geen internet).

Het is gewoon overmacht. Als het te voorspellen was, dan had T-Mobile (en andere providers) er waarschijnlijk een COW of aggregaat erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
carnager schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:40:
Vannacht stroomstoring in Amsterdam.

4G netwerk bleef het een uur doen, daarna kreeg ik even een paar minuten no signal.
Op een gegeven moment kwam het netwerk wel weer in de lucht maar nu enkel met 3G en Edge.
Voor enkele teksten via whatsapp voldoende maar voor de rest niet vooruit te branden zo traag.
Af en toe viel het netwerk ook weer even weg en kwam het wat later weer op.

Zo'n grote stroomuitval is toch een aardige test als 'rampenoefening'.

PS. Ik hoorde dat het bij Vodafone vergelijkbaar was van een maat die toevallig ook wakker was.
Van de twee andere providers (netwerken) weet ik het niet.
Tijdens de modernisatie van het T-Mobile netwerk zijn ook de nood accu's vervangen. Er moet tussen de 60 en 120 minuten reserve zijn in het geval van een stroomstoring. Vannacht duurde de storing van ongeveer 04h30 tot 08h00; vrijwel alle sites in Amsterdam waren dus compleet uitgevallen. Het mobiele netwerk was dus ook weg. Vanaf de randen van de stad kan er nog wel een signaal binnen zijn gekomen, omdat op hoge locaties rondom het centrum nog wel stroom was.

Na het terugkomen van de electriciteit gingen de sites inderdaad zeer rap weer vanzelf online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wel bizar trouwens de prijzen van andere providers in vergelijking met T-Mobile's grote bundel van 35 euro.

KPN rekent zich voor 20GB mobiel internet EU en USA 99 euro (!)
Vodafone voor 25 GB per maand 84 euro.

Is gewoon 50 (!) euro verschil.
Daar gaan ze veel klanten mee binnen harken die Sim Only van 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
alwaysleft schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:19:
Wel bizar trouwens de prijzen van andere providers in vergelijking met T-Mobile's grote bundel van 35 euro.

KPN rekent zich voor 20GB mobiel internet EU en USA 99 euro (!)
Vodafone voor 25 GB per maand 84 euro.

Is gewoon 50 (!) euro verschil.
Daar gaan ze veel klanten mee binnen harken die Sim Only van 35 euro.
Precies dit! Eigenlijk is er nog geen enkele aanbieder die echt onbeperkt data aanbiedt. T-Mobile doet dat nu dus als enige én voor een zeer acceptabele prijs.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
In de aanvullende voorwaardes staat een vervelende clause:

https://www.t-mobile.nl/c...rden-redelijk-gebruik.pdf
In aanvulling op de Algemene Voorwaarden wordt in ieder geval, doch niet uitsluitend,
verstaan onder “Oneigenlijk gebruik” danwel “misbruik”:
 Gebruik dat voortkomt uit de omstandigheid dat de Klant geen woon- of verblijfplaats
in Nederland heeft en/of geen stabiele link heeft met Nederland (dit kan zich
bijvoorbeeld uiten in het feit dat over een periode van minimaal 4 maanden de
aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in
Nederland, de SIM kaart langere periodes inactief is en/of enkel wordt gebruikt om te
roamen of enkel wordt gebruikt voor telefoongesprekken in of vanuit de EU of USA;
 Gebruik dat voortkomt uit (georganiseerde) wederverkoop van de abonnementen
aan personen zonder woon- of verblijfplaats in Nederland en/of zonder stabiele link
met Nederland;
Indien T-Mobile vaststelt dat er sprake is van oneigenlijk gebruik dan behoudt zij zich het recht
voor het maximale gereguleerde tarief (thans vastgesteld op het binnenlandse retailprijs
verhoogd met een toeslag van 6ct per mb) voor het roamingverkeer in rekening te brengen
en/of het verbruik tegen de reguliere tarieven zoals opgenomen in de Tarievenoverzicht in
rekening te brengen, de schade te verhalen en/of de dienstverlening (tijdelijk of permanent) te
beëindigen.
Hier staat in feite dat als je in een rollende 120-dagen periode meer dan 60 dagen in het buitenland bent geweest, ze je alle roaming data voor 6 cent per MB in rekening mogen brengen.

Laat ik meestal wel iets meer dan 50% in het buitenland zijn. Dus lijk ik hiermee de kans te hebben om ineens een dikke rekening te gaan ontvangen..

Is dit afkomstig van de EU regels, of is dit speciek T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 04-09 18:23
Is wat mij betreft inderdaad een zeer nette prijs voor een mooi abonnement.
Wel erg druk volgens mij, want waar ze vorige week binnen een uur antwoord op twitter gaven, is het nu al meer dan een dag geleden.

Misschien weet iemand het hier wel - ik heb iets meer dan een jaar geleden een 2-jarig stel samen en stel bij abonnement afgesloten (onbeperkt bellen +120 min eu en 3GB 4g data) in een actie met 50% korting gedurende 2 jaar.

Dit unlimited EU abonnement kost 50 euro en is nu in de aanbieding voor 35. Ik vroeg me af of ik hiernaar kan switchen, met de korting die ik nog heb (destijds is gezegd dat de korting geldt op alle SS&SB abonnementen). Of de nieuwe GO abonnementen hier ook aan mee kunnen doen, krijg ik niet zo snel gevonden. In dat geval zouden de kosten 50/2 is 25 euro worden - 2,5 tmobile samen is 22,50 euro. 7,50 meer dan ik nu betaal, maar nooit meer naar data omkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

paulus_01 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:50:
Is wat mij betreft inderdaad een zeer nette prijs voor een mooi abonnement.
Wel erg druk volgens mij, want waar ze vorige week binnen een uur antwoord op twitter gaven, is het nu al meer dan een dag geleden.

Misschien weet iemand het hier wel - ik heb iets meer dan een jaar geleden een 2-jarig stel samen en stel bij abonnement afgesloten (onbeperkt bellen +120 min eu en 3GB 4g data) in een actie met 50% korting gedurende 2 jaar.

Dit unlimited EU abonnement kost 50 euro en is nu in de aanbieding voor 35. Ik vroeg me af of ik hiernaar kan switchen, met de korting die ik nog heb (destijds is gezegd dat de korting geldt op alle SS&SB abonnementen). Of de nieuwe GO abonnementen hier ook aan mee kunnen doen, krijg ik niet zo snel gevonden. In dat geval zouden de kosten 50/2 is 25 euro worden - 2,5 tmobile samen is 22,50 euro. 7,50 meer dan ik nu betaal, maar nooit meer naar data omkijken :)
Nee. Je gaat naar een nieuw prijsplan dus betaal je €35 voor unlimited, en omhoog en omlaag bijstellen is ook niet aantrekkelijk, want jij betaald dan de resterende contractsperiode (dus jij hebt nu nog minder dan een jaar te gaan) het volgende voor deze abonnementen:
T-Mobile Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Dat switchen is dus erg onaantrekkelijk. Bij het USA-abo ga je zelfs 75 ipv 60 betalen. En wil je de maand daarna terug dan ben je je korting kwijt.

Beetje jammer, want even al die fratsen achterwege laten had het wel serieus aantrekkelijk kunnen maken :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Bedankt voor de feedback - dan is het inderdaad niet interessant nu te wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Tja, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik snap dat gebash op T-Mobile niet zo, onder andere kijkende naar het betreffende topic op het T-Mobile forum. Mensen zijn opeens verontwaardigd over de prijzen voor klanten die nog heel lang aan hun contract vastzitten. Mensen die nog langer dan 4 maanden te gaan hebben met hun contract dienen deze maar uit te zitten. Daar teken je immers een contract voor en dat weet je van tevoren. Die andere Go abonnementen zijn helemaal niet aantrekkelijker voor huidige SS&SB klanten. De wil om per se over te moeten stappen zou kunnen zijn vanwege de gunstige EU regeling. Meer niet. Hoeveel mensen profiteren daar nou van? Pas weer in de zomer toch? Tegen die tijd zal er voor de huidige SS&SB abonnementen ook wat veranderen voor EU gebruik.

Voor het gros van de mensen is dus alleen het Go Unlimited abonnement interessant vanwege het onbeperkte karakter (zo nodig alleen in NL). In andere gevallen blijft SS&SB beter bij de beperkte bundels. Zo ziet T-Mobile het lijkt mij ook en zodoende wordt er alleen een aanbod gedaan om op het Go Unlimited abo over te stappen. Om speciaal voor dat abonnement jouw contract te laten openbreken is een cadeautje van T-Mobile. Ze hadden ook niks kunnen doen ;)

Kortom niet zeuren en wachten tot je weer mag verlengen en je betaalt redelijk normale prijzen. Daarbij geldt dat de Go prijzen van de <10GB abonnementen lager zijn indien je er een toestel bij neemt ten opzichte van de prijzen die tot nu toe bij de sim only abonnementen zijn gecommuniceerd. Alleen het unlimited EU abonnement heeft in alle gevallen dezelfde gelijke lage prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
sww89 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:27:
Tja, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik snap dat gebash op T-Mobile niet zo, onder andere kijkende naar het betreffende topic op het T-Mobile forum. Mensen zijn opeens verontwaardigd over de prijzen voor klanten die nog heel lang aan hun contract vastzitten. Mensen die nog langer dan 4 maanden te gaan hebben met hun contract dienen deze maar uit te zitten. Daar teken je immers een contract voor en dat weet je van tevoren.
Ik heb afgelopen jaar bewust een jaar abo afgesloten omdat Tele 2 toen net met zijn 4G begon met bijbehorende grote data bundels. Ook wilde ik kijken wat Ziggo en VF zouden gaan bieden omdat die afzonderlijk alles behalve concurrerend zijn.
Ben zelf geen liefhebber van twee jarige abo's maar wil het nu wel overwegen omdat ik nu al een 20 GB data abo heb bij T Mobile en sowieso naar de €35 zou gaan omdat ik er onbeperkt bellen bij zou gaan nemen. En meer dan onbeperkt bellen en data kun je niet krijgen. Enkel Tele 2 zie ik hier in de buurt komen, KPN denkt nog steeds dat mensen voor hetzelfde geld liever minder data hebben.

Als je flexibel wilt zijn moet je gewoon een abo nemen die je per maand op kunt zeggen of die een looptijd van een jaar heeft. Doe je dat niet, dan ben je niet flexibel. Kwestie van kiezen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Aankomend weekend naar de USA met GO - EU + VS. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:24
Boinkie schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:04:
Aankomend weekend naar de USA met GO - EU + VS. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken!
Ben benieuwd of je dan een APN van T-Mobile US gaat gebruiken of dat je via T-Mobile NL blijft gaan. Indien het laatste dan is dat wel handig als je bijv. wat dingen van uitzending gemist wil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ascension schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:00:
[...]

Ben benieuwd of je dan een APN van T-Mobile US gaat gebruiken of dat je via T-Mobile NL blijft gaan. Indien het laatste dan is dat wel handig als je bijv. wat dingen van uitzending gemist wil zien :)
Daar zijn genoeg (gratis) VPN alternatieven voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik wil verlengen en dat kan ook al volgens T Mobile. Vervolgens staat er dat het nieuwe contract pas ingaat als het oude verlopen is. Wat heeft het dan voor zin om nu al te verlengen terwijl het pas eind februari ingaat?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:26:
Ik wil verlengen en dat kan ook al volgens T Mobile. Vervolgens staat er dat het nieuwe contract pas ingaat als het oude verlopen is. Wat heeft het dan voor zin om nu al te verlengen terwijl het pas eind februari ingaat?
Dat je dan nu al een nieuw toestel kunt krijgen, dat is het idee van verlengen voor einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Maar ik heb altijd sim-only en heb dus weinig aan een nieuw toestel.

Ik denk, ik stuur ze een mailtje om het te vragen, staat er op de site dat de reactietijd bij een mail zes dagen is 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Lekker Ventje op 17-01-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Pilovali schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:52:
De meeste masten hebben noodstroom voor een paar uur (in afgelegen gebieden) en ongeveer 1 uur (of minder) in steden. Het is daar namelijk drukker.
Iedereen z'n telefoon gaat natuurlijk verbinden met masten die het wél doen, wat dus zorgt voor capaciteit problemen (wat dus resulteert ik takke traag/geen internet).

Het is gewoon overmacht. Als het te voorspellen was, dan had T-Mobile (en andere providers) er waarschijnlijk een COW of aggregaat erbij gezet.
Exact. Vrijwel alle operators gebruiken in zekere mate accu's. Soms alleen om bepaalde systemen in de lucht te houden, soms voor alle systemen. Daarnaast geeft de hoeveelheid apparatuur in de kast (wisselend per site) een verschillende belasting. Voorts neemt de capaciteit van de accu's ook af in de loop der jaren, met als gevolg dat een site eerst 4 uur op accu's kon draaien maar na een paar jaar misschien nog maar 1 uur.

Daarnaast hanteren (sommige?) providers een zekere afkoppelspanning, als de spanning (bij het draaien op accu's) afneemt dan zal een systeem als 4G vaak als eerste worden afgekoppeld. Jammer genoeg gebruiken we dat het meeste, maar in geval van 'schaarste' is het kunnen bellen (oa van 112) belangrijker dan kunnen internetten. Daarom zou je kunnen ervaren dat het ene systeem plots uitvalt maar het andere nog even door blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat een knurften bij T Mobile. Net even gebeld en er kon wel wat geregeld worden om al eerder dat nieuwe abonnement in te laten gaan. Tot die knul van de klantenservice zag dat ik een extra data-simkaart voor mijn iPad heb en dat mag dus niet bij dat nieuwe onbeperkte data abonnement. De reden daarvan kon hij niet aangeven. Wat heb ik aan onbeperkt data als ik mijn iPad enkel nog via mijn telefoon kan gebruiken als ik niet thuis ben? Dat betekent dus dat ik weer lekker ouderwets een telefoon als hotspot moet gebruiken.

Goed over nagedacht T Mobile, jullie weten wel hoe je klanten na 17 jaar weg moeten jagen. Mijn huidige abonnement kan eventueel verleng worden maar de huidige kortingen vervallen en dan betaal ik de hoofdprijs. Dat wordt dus overstappen.

Die knul van de klantenservice zou nog wel door gaan geven dat ze dat bij T Mobile beter moeten gaan communiceren. Ze voeren iets in om het een jaar later weer te verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Heb net ook gebeld en ze zijn aan de telefoon inderdaad wat anders dan online.

Over de migratie wisten ze me niks te vertellen. "Nee meneer, alleen als u kunt verlengen kan GO ingaan, de aanbieding op de website is niet van toepassing op uw net verlengde SSnSB abonnement."

Vervolgens wordt er met de teamleider gepraat en is ineens mijn SSnSB gecanceled en een unlimited geactiveerd. Mijn status in de app was ook METEEN anders. Zo kan het dus ook.

Ik geniet dus vanaf vandaag al van onbeperkt data :)

Overigens werkt mijn MB verdeler ook nog gewoon. Hoe dat zit weet ik niet, zal wel te maken hebben met het feit dat er 2 abonnementen in mijn abbo staan op dit moment, ik gok dat het over een paar dagen allemaal canceled is.

[ Voor 18% gewijzigd door Eduardboon op 17-01-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ga niet meer voor onbeperkt data, heb ik toch niets meer aan nu de extra simkaart vervalt. Bij de klantenservice konden ze mij niet vertellen waarom ze een dienst introduceren die ze vervolgens een jaar later weer afschaffen. Op deze manier is onbeperkte data een grote achteruitgang, wie gaat er nu een hele dag op zijn telefoon films zitten kijken?
Volgende maand maar eens kijken wat de concurrent biedt, bij T Mobile ga ik nu sowieso weg want het aanbod is alleen maar slechter geworden, al is het bij KPN en VF ook ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:53:
...heb ik toch niets meer aan nu de extra simkaart vervalt...
De extra simkaart (mb-verdeler) vervalt inderdaad met de nieuwe abo's. Dat is hier in dit topic uitgebreid aan bod gekomen. Je kan wel afgeven op t-mobile, maar het komt er toch eerder op neer, dat je je niet goed ingelezen hebt.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
jant schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:55:
[...]

De extra simkaart (mb-verdeler) vervalt inderdaad met de nieuwe abo's. Dat is hier in dit topic uitgebreid aan bod gekomen. Je kan wel afgeven op t-mobile, maar het komt er toch eerder op neer, dat je je niet goed ingelezen hebt.
Klopt, ik volg het hier niet wekelijks. Neemt niet weg dat het een naaistreek is om het eerst in te voeren en het elf maanden later weer af te schaffen.
Is helaas niets aan te doen, ik kan het waarschijnlijk op een andere iets duurdere manier oplossen maar dat zal niet bij T Mobile zijn. Die gun ik het niet meer.
En het is jammer dat onbeperkt internet meteen ook het einde van duo-sim betekent en dat is niet in het voordeel van de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Gisteren om half 10 aangemeld om mijn abonnement om te zetten naar unlimited en vandaag werkt het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Vanmorgen om half 10 op de speciale pagina geklikt en om half 2 al omgezet.
Tenminste volgens een mail. Ik had het niet door, had in de ochtend nog SMS gehad dat mijn bundel bijna op was. Paar uur voor niks zuinig geweest.
Betaal nu regulier wel iets meer maaar nergens meer op letten en nooit overpriced bijbundels hoeven kopen:heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:35
Ik heb me gisterochtend om 8:20 of iets dergelijks al aangemeld. Nog niet omgezet helaas. Zou het willekeur zijn of ben ik te vroeg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Nickk93 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:31:
Ik heb me gisterochtend om 8:20 of iets dergelijks al aangemeld. Nog niet omgezet helaas. Zou het willekeur zijn of ben ik te vroeg geweest?
Same hier, erg vroeg geweest met aanmelden, maar ook nog niet overgezet.. :/..

Jammer om dan te lezen dat er mensen zijn die vandaag aangemeld hebben en al overgezet zijn..

Edit: Wel fijn natuurlijk voor die mensen, jammer van Tmobiel.. dat de "fanatiekelingen" het langst moeten wachten

[ Voor 12% gewijzigd door Mar.tin op 17-01-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Ik heb via my tmobile verlengd met het go abonnement. Maar, normaal zijn dit toch een paar administratieve handelingen? Of moet ik tot mijn einddatum wachten? Heb een SO

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 17-01-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:27:
Ik heb via my tmobile verlengd met het go abonnement. Maar, normaal zijn dit toch een paar administratieve handelingen? Of moet ik tot mijn einddatum wachten? Heb een SO
Heb gebeld, mijn verlenging via de site was niet te vinden in het systeem. Na bellen binnen 2 minuutjes in de app. Heb alleen volgens de app vandaag 1700Mb verbruikt maar heb de hele dag wifi gehad thuis. Morgen even kijken wat er gebeurt.

Loopt aardig storm bij ze, kreeg een zeer jubelige medewerker aan de lijn. Heb de 10Gb bundel gekozen btw.

Edit; zie meer mensen met dit probleem. Bel even, ik gok dat er ergens bestellingen blijven plakken of niet zijn doorgekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-01-2017 22:32 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Loopt aardig storm bij ze, kreeg een zeer jubelige medewerker aan de lijn. Heb de 10Gb bundel gekozen btw.
Tja als de concurrentie door blijft slapen 8)7

Raar dat "prijsvechter" Tele2 nog geen antwoord klaar heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
knakworst schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Concurrentie moet volgen inderdaad. Spannende tijden in de telecomwereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Goede zaak wordt het telecom landschap weer eens oppgeschud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb vannacht een email gehad dat ik ben omgezet, heb nu ook 5GB per dag bij verbruik staan in de App. Werkt goed! Streaming vrije muziek is wel weg, dus de hele dag streamen gaat uit je dag bundel (die je gewoon kan aanvullen).

Overigens behoudt je altijd je korting, ook als je wisselt en dan weer terug gaat kom je weer op dit tarief

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 18-01-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

alwaysleft schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:20:
[...]

Concurrentie moet volgen inderdaad. Spannende tijden in de telecomwereld :)
De concurrentie zal echt wel reageren maar dat zal niet binnen een week zijn. Prijsplannen moet goed doorgerekend worden. Tele2 zal waarschijnlijk al bezig zijn met nieuwe prijsplannen gezien de aankomende aanpassing in de EU roaming regulering. Dan ga je niet stel op sprong je abonnementen aanpassen als een concurrent iets doet, dat toont eerder zwakte dan uit gaan van je eigen sterkte.

Ik denk dat ze zich niet zo heel veel zorgen maken. Ik denk dat de verkopen van heel grote bundels over het geheel erg beperkt is dus dat de effecten van het nieuwe T-Mobile onbeperkt abonnement wel mee zullen vallen. Ik merk nu vooral dat veel bestaande T-Mobile abonnees die al een hoog verbruik hebben verlengen naar dit nieuwe onbeperkte abonnement. Maar met deze onbeperkte bundels kan je bijv niet meer samen delen waardoor het niet voor iedereen aantrekkelijk zal zijn.

Op de overige abonnementen is het verschil met de concurrentie buiten de vrije EU minuten erg klein en zijn ze zelfs soms duurder dan vergelijkbare abonnementen bij bijv. Tele2. Daarnaast zijn het actie tarieven bij T-Mobile, dat impliceert dat ze de kortingen op gegeven moment zullen intrekken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
De 1GB dagbundel kan ik maar 1x activeren via de App maar als je naar de website gaat van je telefoon kan je wel meerdere keren verhogen.

* GrooV heeft vandaag al 7GB verbruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
NiGeLaToR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Heb gebeld, mijn verlenging via de site was niet te vinden in het systeem. Na bellen binnen 2 minuutjes in de app. Heb alleen volgens de app vandaag 1700Mb verbruikt maar heb de hele dag wifi gehad thuis. Morgen even kijken wat er gebeurt.

Edit; zie meer mensen met dit probleem. Bel even, ik gok dat er ergens bestellingen blijven plakken of niet zijn doorgekomen.
Zojuist gebeld, en mijn verlenging kan pas ingaan na einddatum contract. Dus heb het voor die paar maanden laten migreren naar een unlimited abonnement. Helaas, moet ik wel een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GrooV schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:16:
De 1GB dagbundel kan ik maar 1x activeren via de App maar als je naar de website gaat van je telefoon kan je wel meerdere keren verhogen.

* GrooV heeft vandaag al 7GB verbruikt :)
Ik kreeg zojuist een update van de app op iOS met bugfixes. Misschien dat het nu wel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
knakworst schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Die hoefde ook nog niet zó scherp - dus die zullen nu wel even moeten slikken. Als je concurrent 10 euro vraagt en jij vraagt 5 dan krijg je vanzelf de vraag.. waarom niet 7,50.

Overigens is T-Mobile voor mijn vrouw duurder geworden, ze had voor 17,- een abo met voorwaarden die in de nieuwe structuur 19,- gaat kosten. Ze stapt dus niet over. T-Mobile propositie lijkt vooral voor grootverbruikers een grote stap vooruit, maar als je een klein lief bundeltje hebt dan wordt het in potentie wel wat prijziger.

Mijn app werkt nog niet lekker bij, ik zie nog steeds een groot verbruik gisteren, maar de dag-cijfers hangen nog op zondag. Wacht het nog wel even af, meneer aan de telefoon zei al dat het 72 uur kan duren dus was al blij dat ik gister direct m'n bundel erbij kreeg.
sww89 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:45:
[...]

Ik kreeg zojuist een update van de app op iOS met bugfixes. Misschien dat het nu wel gaat?
Yes, dat helpt! Alsnog 1701Mb gebruikt gisteren, terwijl ik normaal met 1,5-2Gb per maand makkelijk uit kwam, maarja, heb nu alsnog 8300Mb over. Dus laat maar even. :o

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-01-2017 10:49 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ja er zijn ook wel verslechteringen. Je had 0.5/1/2/3/6/12/20 gig en 6 en hoger kon je datavrij streamen. Dat wordt nu vanaf 10 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Je hebt nog steeds Tmobile basis voor de kleinere abonnementen https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Hier vannacht overgezet. Wat heerlijk, dat wordt weer genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik neem zelf aan dat het 6GB abo dat ik in december heb aangevraagd gewoon de 27e januari ingaat zoals afgesproken voor €17,50..

Dus ook met datavrije muziek. Ook al is dat nu pas vanaf 10GB

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 18-01-2017 12:58 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
GAIAjohan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:58:
Ik neem zelf aan dat het 6GB abo dat ik in december heb aangevraagd gewoon de 27e januari ingaat zoals afgesproken voor €17,50..

Lijkt me dat je abbo gewoon ingaat volgens de voorwaarden waar je voor getekend hebt :)

Eventueel kun je voor de zekerheid Tmobile even bellen. Maar ik zou me geen zorgen maken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GAIAjohan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:58:

Jup. Het is alleen niet zeker of er een lange toekomst is voor de datavrije muziek dienst. Dus mogelijk dat dit op de korte termijn door de rechter wordt verboden, en dan gaan MB's natuurlijk weer tellen. Maar net als bij de duurdere Go abonnementen, heb je bij de SS&SB abonnementen van 6GB en 20GB een buiten de bundel snelheid van 386kbps. Voldoende om muziek te kunnen streamen en een beetje te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Weet iemand toevallig of de vriendenkorting ook al voor mensen geldt die unlimited go afsluiten? Staat op de website nog niet vermeld en via Twitter krijg ik geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verona27 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:
Weet iemand toevallig of de vriendenkorting ook al voor mensen geldt die unlimited go afsluiten? Staat op de website nog niet vermeld en via Twitter krijg ik geen reactie.
Bedoel je vriendenkorting of "samen korting"?

Bij vriendenkorting krijg je eenmalig 25,- extra korting als je een nieuw abonnement afsluit en daarbij een vriend, bekende (of andere forumgebruiker ;) ) die een T-Mobile abonnement heeft bij de aanvraag registreert. Die vriend of bekende krijgt als dank voor het aanbrengen van een nieuwe T-Mobile abonnee vervolgens dan ook eenmalig 25,- korting op zijn/haar abonnement. Dus dat zouden meer mensen moeten doen! Let op: ook als je net een abonnement hebt aangesloten, tot 4 weken hier na kan je nog steeds de vriendenkorting aanvragen en de 25,- extra korting binnenharken. Dit geldt alleen voor nieuwe klanten, niet voor verlengers trouwens:

https://www.t-mobile.nl/vriendenkorting

"Samen korting" is dat je bij het aanmelden van meerdere personen in 1 groep onderling gratis belt en een maandelijks extraatje krijgt: extra data, dubbele T-Mobile punten of allemaal 2,50 per maand abonnementskorting. Dat laatste is toch weer 60,- voordeel over 2 jaar contract bovenop je bestaande kortingen bij een nieuw abonnement.

https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

Beide kortingen werken ook gewoon bij de nieuwe T-Mobile Go en Go unlimited abonnementen. De 35,- euro onbeperkt bundel kost je dan nog maar 32,50 per maand. + als je vriendenkorting ook gebruikt eenmalig 25,- extra korting. Samen toch 25,- + 60,- = 85,- extra korting op een 24 maanden contract! Oftewel een unlimited abonnement kost dan verrekend over 12 maanden 31,45 in plaats van 35,- per maand.

En tenslotte: meld je als je abonnement actief is ook aan voor T-Mobile extra. Dan spaar je punten voor kortingen of kadootjes.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 18-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Laatst online: 30-08 17:30
ucsdcom schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Bedoel je vriendenkorting of "samen korting"?

Bij vriendenkorting krijg je eenmalig 25,- extra korting als je een nieuw abonnement afsluit en daarbij een vriend, bekende (of andere forumgebruiker ;) ) die een T-Mobile abonnement heeft bij de aanvraag registreert. Die vriend of bekende krijgt als dank voor het aanbrengen van een nieuwe T-Mobile abonnee vervolgens dan ook eenmalig 25,- korting op zijn/haar abonnement. Dus dat zouden meer mensen moeten doen! Let op: ook als je net een abonnement hebt aangesloten, tot 4 weken hier na kan je nog steeds de vriendenkorting aanvragen en de 25,- extra korting binnenharken. Dit geldt alleen voor nieuwe klanten, niet voor verlengers trouwens:

https://www.t-mobile.nl/vriendenkorting

"Samen korting" is dat je bij het aanmelden van meerdere personen in 1 groep onderling gratis belt en een maandelijks extraatje krijgt: extra data, dubbele T-Mobile punten of allemaal 2,50 per maand abonnementskorting. Dat laatste is toch weer 60,- voordeel over 2 jaar contract bovenop je bestaande kortingen bij een nieuw abonnement.

https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

Beide kortingen werken ook gewoon bij de nieuwe T-Mobile Go en Go unlimited abonnementen. De 35,- euro onbeperkt bundel kost je dan nog maar 32,50 per maand. + als je vriendenkorting ook gebruikt eenmalig 25,- extra korting. Samen toch 25,- + 60,- = 85,- extra korting op een 24 maanden contract! Oftewel een unlimited abonnement kost dan verrekend over 12 maanden 31,45 in plaats van 35,- per maand.

En tenslotte: meld je als je abonnement actief is ook aan voor T-Mobile extra. Dan spaar je punten voor kortingen of kadootjes.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, bedoelde gewoon de vriendenkorting, ja. Zie nu ook dat ze de tekst op de site hebben aangepast, eerst stond er dat dat alleen gold voor stel samen en stel samen en stel bij abonnementen, vandaar mijn vraag. Het is inderdaad best een lekkere meevaller die 25 euro.van die 2,50 korting maak ik en een paar vrienden van mij ook al graag gebruik.

T-Mobile extra vind ik dan wel weer een beetje onzin, maak er wel gebruik van maar sinds ze de puntentarieven hebben verhoogd voor factuurkortingen voegt het voor mijn gevoel niet echt wat toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Verona27 op 18-01-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Iemand al enig idee wat de uitspraak van de rechter kan worden mbt de datavrije muziek streamen?
of moet ik even dit topic teruglezen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 18-01-2017 14:50 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wie o wie heeft er een fotografisch geheugen? Op de Go abonnementen pagina staat zoals iedereen wel weet een FAQ, waaronder een vraag die gaat over waarom de MB-verdeler niet meer beschikbaar is. Nou staat er onder ander het zinnetje 'Daarom hebben we besloten de MB-verdeler (vooralsnog) niet aan te bieden in combinatie met de Go-abonnementen.' Ik vraag mij af of dat dikgedrukte er al die tijd al ingezeten heeft, of dat dit later is toegevoegd en er intern het een en ander wordt voorbereid aangezien er best wel veel kritiek/feedback is gekomen omtrent de MB-verdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
ucsdcom schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Samen toch 25,- + 60,- = 85,- extra korting op een 24 maanden contract! Oftewel een unlimited abonnement kost dan verrekend over 12 maanden 31,45 in plaats van 35,- per maand.
Je vergeet 20 euro aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:35
Ik heb rond half 12 nog een keer aangemeld voor de overstap en om kwart voor 4 een bevestigingsmail gehad dat ik ben omgezet. Misschien was voor 9 uur maandagochtend toch iets te vroeg. In ieder geval het proberen waard lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Ik had maandagochtend rond 8.00 gevraagd om over te zetten. Net een mailtje gekregen dat het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
sww89 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:55:
Wie o wie heeft er een fotografisch geheugen? Op de Go abonnementen pagina staat zoals iedereen wel weet een FAQ, waaronder een vraag die gaat over waarom de MB-verdeler niet meer beschikbaar is. Nou staat er onder ander het zinnetje 'Daarom hebben we besloten de MB-verdeler (vooralsnog) niet aan te bieden in combinatie met de Go-abonnementen.' Ik vraag mij af of dat dikgedrukte er al die tijd al ingezeten heeft, of dat dit later is toegevoegd en er intern het een en ander wordt voorbereid aangezien er best wel veel kritiek/feedback is gekomen omtrent de MB-verdeler.
Misschien ff de pagina url hier neer zetten, als ik nu kijk zie ik vooralsnog er niet in staan:

https://www.t-mobile.nl/k...lbundels/mb-verdeler#ro17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:16
paulus_01 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Misschien ff de pagina url hier neer zetten, als ik nu kijk zie ik vooralsnog er niet in staan:

Het gaat om deze pagina denk ik: https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

Daarop staat:
Is de MB-verdeler beschikbaar bij de Go-abonnementen?
Nee. Bij de Go-abonnementen komt onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler (vooralsnog) niet aan te bieden in combinatie met de Go-abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

paulus_01 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Oe op jouw link staat '(vooralsnog)' er niet tussen. Zie je dat ik niet gek ben ;) Maar ik bedoelde inderdaad de pagina waar Mount naar verwijst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ook ik heb dit unlimited abbo genomen voor 35 EURO(2jaar). Mochten er mensen zijn die twijfelen. Je mag je bundel altijd 1 keer per maand aanpassen naar beneden of omhoog. En mocht je een 2 jarig abbo kiezen ipv een 1 jarige abbo. Dan mag je er later altijd een mobiel bij je abbonement toevoegen. Bijvoorbeeld de aankomende Galaxy S8. :)

T-Mobile geeft je dus een hoop vrijheid, wat ik erg waardeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Grappig, de aanvuller die nog niet op is blijft actief, maar het is wel zo dat eerst je 5GB bundel leeg gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.mvdam.nl/wp-content/uploads/2017/01/0D64ABB3-C685-45B6-81BE-2A85EEBAE9D2.png

[ Voor 35% gewijzigd door Mar.tin op 19-01-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Mar.tin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:07:
Grappig, de aanvuller die nog niet op is blijft actief, maar het is wel zo dat eerst je 5GB bundel leeg gaat.
Ik zou die Samen korting maar omzetten naar 2,50 euro ipv 500 Mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
PWA777 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Ik zou die Samen korting maar omzetten naar 2,50 euro ipv 500 Mb :P
Ja, heb ik al gedaan haha, maar gaat pas over 14 dagen in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

[afbeelding]
En kan je meer dan 1GB aanvullen zonder dat de 5GB bundel op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
alwaysleft schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:15:
[...]

En kan je meer dan 1GB aanvullen zonder dat de 5GB bundel op is?
Nope, je kunt wel alvast een aanvuller kopen als je er geen 1 actief hebt. Maar dan pas weer aanvullen als alles op is.

Wat overigens supereenvoudig gaat via de app of my-tmobile :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Je moet die 1GB bundel zien als alle andere normale extra data bundels. Je activeert er een en maakt die op. Pas dan kan je weer een nieuwe activeren. Om die reden kan je dus wel alvast de eerste 1GB bundel activeren wanneer de 5GB (nog lang) niet op is. Grappig detail is dan inderdaad dat een niet volledig opgebruikte 1GB bundel blijkbaar meegenomen kan worden naar de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
sww89 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:29:
Je moet die 1GB bundel zien als alle andere normale extra data bundels. Je activeert er een en maakt die op. Pas dan kan je weer een nieuwe activeren. Om die reden kan je dus wel alvast de eerste 1GB bundel activeren wanneer de 5GB (nog lang) niet op is. Grappig detail is dan inderdaad dat een niet volledig opgebruikte 1GB bundel blijkbaar meegenomen kan worden naar de volgende dag.
Dat is wel netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sww89 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:29:
Grappig detail is dan inderdaad dat een niet volledig opgebruikte 1GB bundel blijkbaar meegenomen kan worden naar de volgende dag.
ik hoop dat je bedoelt dat als je hem niet opmaakt dat ie dan meegaat naar de volgende maand?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

chucky666 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:03:
[...]

ik hoop dat je bedoelt dat als je hem niet opmaakt dat ie dan meegaat naar de volgende maand?
Uhm nee, maar dat is toch ook niet nodig en onzinnig bij het unlimited abo ;) Elke dag is unlimited. Dus als die 1GB aanvuller op of ongebruikt is wordt ie weer verwijdert en activeer je weer een nieuwe. Ik doel op de reactie van mvdam:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Vraagje aan de mensen die al een Go abonnement actief hebben: Kun je ook zien (in de app of website) wat de verhouding is tussen binnenlands verbruik (MB/minuten/dagen) en buitenland?

Of, is het mogelijk om je maandverbruik te zien voor binnenland vs buitenland? Ik snap dat je nu 5GB dagbundels krijgt, dus is het nog wel mogelijk om je maandverbruik in te zien? Zo ja, ook voor belminuten?

Reden dat ik dit vraag zijn de kleine lettertjes. Als je meer gebruik maakt van de diensten in het buitenland (MB/Minuten of aantal dagen) dan in het binnenland, dan ben je misbruiker en mogen ze de volle prijs in rekening brengen. Als iemand die veel reist, en voornamelijk het toestel gebruikt...juist, op reis, zit je daar erg snel aan.

Voor mij persoonlijk zal het ook veel uitmaken of een reisdag waarbij je zowel in NL, als in het buitenland bent, gezien wordt als een "buitenlandse dag" of "Nederlandse dag". Reden hiervoor is dat als je minder dan 50% van de tijd in Nederland bent, T-Mobile je niet ziet als iemand met een "sterke binding met NL" (=misbruik). Naar mijn mening zou een dag dat je deels in NL bent wel moeten bewijzen dat er een binding met NL is, maar wie weet wat T-mobile heeft bedacht..

[ Voor 26% gewijzigd door Xandrios op 19-01-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Laatst online: 11-09 20:57
Xandrios schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:01:
Vraagje aan de mensen die al een Go abonnement actief hebben: Kun je ook zien (in de app of website) wat de verhouding is tussen binnenlands verbruik (MB/minuten/dagen) en buitenland?

Of, is het mogelijk om je maandverbruik te zien voor binnenland vs buitenland? Ik snap dat je nu 5GB dagbundels krijgt, dus is het nog wel mogelijk om je maandverbruik in te zien?

Reden dat ik dit vraag zijn de kleine lettertjes. Als je meer gebruik maakt van de diensten in het buitenland (MB/Minuten of aantal dagen) dan in het binnenland, dan ben je misbruiker en mogen ze de volle prijs in rekening brengen. Als iemand die veel reist, en voornamelijk het toestel gebruikt...juist, op reis, zit je daar erg snel aan.

Voor mij persoonlijk zal het ook veel uitmaken of een reisdag waarbij je zowel in NL, als in het buitenland bent, gezien wordt als een "buitenlandse dag" of "Nederlandse dag". Reden hiervoor is dat als je minder dan 50% van de tijd in Nederland bent, T-Mobile je niet ziet als iemand met een "sterke binding met NL" (=misbruik). Naar mijn mening zou een dag dat je deels in NL bent wel moeten bewijzen dat er een binding met NL is, maar wie weet wat T-mobile heeft bedacht..
Je kan 60 dagen in een jaar onbeperkt (5gb per dag) gebruik maken van EU bundel en na die 60 dagen mag je maximaal 10GB per maand verbruiken. best wel onbeperkt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ponyrijden schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Je kan 60 dagen in een jaar onbeperkt (5gb per dag) gebruik maken van EU bundel en na die 60 dagen mag je maximaal 10GB per maand verbruiken. best wel onbeperkt dus
Daar is ie vast al van op de hoogte, ook gezien de vraagstelling (over kleine lettertjes) ;)

Het gaat er juist om dat T-Mobile in haar voorwaarden heeft opgenomen dat je (uit mijn hoofd gezegd) niet meer dan 4 maanden achtereen meer dan 50% van je bundel mag verbruiken in het buitenland. Doe je dat wel dan wordt dat gezien als oneigenlijk gebruik en kan er inderdaad een tarief gerekend worden van €0,06 per MB.

De vraag is juist of het verbruik in Nederland gescheiden van het verbruik in het buitenland wordt gefactureerd aan het einde van de maand en of dat in de app ook realtime te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Precies. Met "grote letters" geven ze aan dat het 60 dagen is, en daarna 10GB per maand. Echter in de "kleine lettertjes" staan veel meer limitaties, oa dat je meer dan 50% van de tijd in NL moet zijn om te bewijzen dat je een "sterke band met NL hebt".

Persoonlijk zit ik rond dat 50% nummer mbt aanwezigheid in NL, maar het hangt ervan af hoe ze het precies berekenen. En omdat ik er dicht bij zit, zou het fijn zijn om het inzichtelijk te hebben. De vraag is of de aanwezigheid in NL, verbruik in NL en EU, inzichtelijk is. Want als je dat zelf moet berekenen gebaseerd op dagelijkse dagbundels...dan wordt dat nog erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@Xandrios
Installeer een app als MyDataManagerApp.com op je telefoon zodat die op de achtergrond je nationale en roamende (en WiFi) dataverbruik bij kan houden. Die keutelt gewoon op de achtergrond mee zodat alles keurig inzichtelijk wordt. Hij geeft zelfs de piekdataverbruiken als pushpins op de kaart als je dat wilt.
Helaas niet voor belminuten/sms maar dat wordt sowieso wel uitgespecificeerd op je maandfactuur.
Uiteraard is dit dan met name voor als je al het abonnement hebt, neemt niet weg dat het een goeie tool is om in de gaten te houden of je binnen de restricties van de kleine lettertjes blijft.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik gok dat het voor zakenmensen, overwinteraars en dergelijke wel losloopt. Ze moeten wel een dergelijke voorwaarde opnemen om misbruik aan te kunnen pakken, maar heel rigide optreden op basis van deze voorwaarden brengt negatieve aandacht met zich mee en daar zit T-Mobile uiteraard ook niet op te wachten. Ik zie de overwinterende bejaarde al bij Radar zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tomhster schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:28:
Ik gok dat het voor zakenmensen, overwinteraars en dergelijke wel losloopt.
T-Mobile heeft binnenkort toch sowieso geen keus dan dat te accepteren? Ongeacht wat er nu in de voorwaarden staat, is dat toch niet meer van toepassing vanaf 15 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:03:
[...]

T-Mobile heeft binnenkort toch sowieso geen keus dan dat te accepteren? Ongeacht wat er nu in de voorwaarden staat, is dat toch niet meer van toepassing vanaf 15 juni?
De EU regels hebben een soortgelijke escape, zodat we niet massaal Estlandse simkaartjes gaan importeren.

http://europa.eu/rapid/pr..._STATEMENT-16-4361_en.htm

In de factsheet staat dat als je 4 maanden >50% tijd of >50% data in buitenland verbruikt, ze een waarschuwing mogen sturen, als je na twee weken geen inzicht hebt verschaft of niet anders handelt, kan de telecom provider maximaal het wholesaletarief doorberekenen.

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 19-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Xandrios schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:37:
Precies. Met "grote letters" geven ze aan dat het 60 dagen is, en daarna 10GB per maand. Echter in de "kleine lettertjes" staan veel meer limitaties, oa dat je meer dan 50% van de tijd in NL moet zijn om te bewijzen dat je een "sterke band met NL hebt".

Persoonlijk zit ik rond dat 50% nummer mbt aanwezigheid in NL, maar het hangt ervan af hoe ze het precies berekenen. En omdat ik er dicht bij zit, zou het fijn zijn om het inzichtelijk te hebben. De vraag is of de aanwezigheid in NL, verbruik in NL en EU, inzichtelijk is. Want als je dat zelf moet berekenen gebaseerd op dagelijkse dagbundels...dan wordt dat nog erg lastig.
Ik zou me niet heel veel zorgen maken; een duidelijke binding met Nederland is toch als je hier een huis hebt, inkomen hebt of anderszijds regelmatig in NL bent.

Ze willen voorkomen dat een Italiaan in Italië hier een abonnement neemt en dan vervolgens het hele jaar in Rome gebruikt maakt van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ben het helemaal met jullie eens, dat is inderdaad de rationele gedachte. Maar liever safe dan sorry; een paar GB aan roaming dataverkeer dat als "misbruik" wordt gezien is al snel 200 euro. Dat wordt dan wel vervelend als dat soort boetes onverwacht gaan plaatsvinden. Zelfs de dreiging hiervan (omdat je zelf erg moeilijk kunt controleren) is vervelend.

@carnager: Ik heb dat soort apps in het verleden ook wel gebruikt op mijn iPhone, maar ze verbruiken veel batterij en ik heb meerdere keren gezien dat ze niet overeenkomen met wat de provider aangeeft. Als het daar op aan komt kan ik mogelijk ook elke maand de netwerk-statistieken op mijn iPhone resetten; die tonen het gebruik (sinds laatste reset) nationaal vs internationaal. Wat het echter niet toont is je aanwezigheid in NL vs EU, maar dat kan ik zelf berekenen via een API op tripit.com - zo lang ik het algoritme dat t-mobile gebruikt maar weet. Hopelijk geven ze daar nog duidelijkheid over...

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 19-01-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Ik zou me niet heel veel zorgen maken; een duidelijke binding met Nederland is toch als je hier een huis hebt, inkomen hebt of anderszijds regelmatig in NL bent.

Ze willen voorkomen dat een Italiaan in Italië hier een abonnement neemt en dan vervolgens het hele jaar in Rome gebruikt maakt van het abonnement.
Ik zit nog eens naar de voorwaarden te kijken, en er zit volgens mij wel enige nuance in die 'meer dan de helft/groter gebruik van data diensten in het buitenland dan in Nederland' regel. Ik neem aan dat de volgende tekst over oneigenlijk gebruik, letter voor letter zorgvuldig is geschreven en de nuance zit in het woordje kan en bijvoorbeeld:
Gebruik dat voortkomt uit de omstandigheid dat de Klant geen woon- of verblijfplaats in Nederland heeft en/of geen stabiele link heeft met Nederland (dit kan zich bijvoorbeeld uiten in het feit dat over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland, de SIM kaart langere periodes inactief is en/of enkel wordt gebruikt om te roamen of enkel wordt gebruikt voor telefoongesprekken in of vanuit de EU of USA;
Het is dus geen harde eis*, maar mogelijk dus een gedragswijze waar T-Mobile naar kijkt en eventueel actie op onderneemt. Het zou T-Mobile sieren als ze net zoals bij bijvoorbeeld Credit Card betalingen gebeurt, dat er bij oneigenlijk of ongewoon gebruik contact wordt opgenomen met de klant om even te fact checken dat er geen misbruik wordt gemaakt. Als jij vervolgens kan 'aantonen' dat je internationaal chauffeur bent en zodoende van Nederland naar elders in de EU rijdt, er dus gewoon roam like at home geldt binnen de lijntjes van de aanstaande regelgeving.

Wat mij betreft leggen ze de grens uiteindelijk op wanneer er in 4 (of bijv. 6) maanden tijd geen contact meer is geweest met het T-Mobile NL netwerk, dat er daarna actie wordt ondernomen. En dan vind ik voor een onbeperkt abo, 60 dagen oneindig en daarna 10GB EU verder een hartstikke prima aanbod.

*Om even te verduidelijken; ze hadden er in de voorwaarden ook een abc-tje van kunnen maken met harde eisen en dus kunnen stellen :
(Let op! Fictieve tekst)

6. In aanvulling op de Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder “Oneigenlijk gebruik” danwel “misbruik”:
a) Gebruik dat voortkomt uit de omstandigheid dat de Klant geen woon- of verblijfplaats in Nederland heeft en/of geen stabiele link heeft met Nederland;
b) het gebruik over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland;
c) de SIM kaart langere periodes inactief is en/of enkel wordt gebruikt om te roamen of enkel wordt gebruikt voor telefoongesprekken in of vanuit de EU of USA;
d) Gebruik dat voortkomt uit (georganiseerde) wederverkoop van de abonnementen aan personen zonder woon- of verblijfplaats in Nederland en/of zonder stabiele link met Nederland.

Dat zijn wat mij duidelijke en harde eisen. Echter zo zijn de voorwaarden nu niet geschreven, dus is er volgens mijn opvatting nuance genoeg ;)

[ Voor 23% gewijzigd door swv op 19-01-2017 16:10 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes