[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PWA777 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:23:
[...]

Op het forum van T-Mobile staat wel specifiek dit model genoemd bij compatibele toestellen. Vergeet niet dat T-Mobile nu de optie biedt om na één maand op te zeggen als je niet tevreden bent.
Daarnaast kun je Stel Samen en Stel Bij altijd terug schalen naar een compleet kaal abonnement, je betaalt dan nog slechts 9,99 per maand (dus max 110 euro mocht je na die eerste maand er toch vanaf willen)

Enfin, 4G+ zou gewoon moeten werken dus opzeggen is niet het eerste om aan te denken :*)
nouja vooral dat bellen over de grens lijkt me wel erg handig :7 niet dat ik dagelijks over de grens ga.. maar toch op vakantie loop ik zo duitsland in :d

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:28
Zoals het er nu naar uit ziet zal de iPhone 5SE / iPhone 6C of hoe deze ook gaat heten de LTE modem van de 6S hebben, waarmee VoLTE en 4G+ denk ik wel een vlucht zal nemen onder het grote publiek.

Je zult dus ook zien dat de overige providers hier, net zoals T-Mobile, vol op in gaan zetten dit jaar.

Er moeten sowieso nieuwe abonnementen komen per eind april, als de nieuwe EU regels ingaan die voorschrijven dat Europa data/bellen maximaal 5 cent per eenheid (min/MB) duurder mogen zijn dan de nationale tarieven, daarnaast komen er dus interessante toestellen op de markt die de mogelijkheden van de nieuwe netwerken volop benutten.

Dit jaar wordt dus sowieso heel erg interessant qua ontwikkelingen en het afsluiten van een 2-jarig contract is niet persé het aller slimst om nu te doen.

Als 4G een vlucht gaat nemen dit jaar kan T-Mobile nog uit 2 vaatjes tappen, zo kunnen ze hun enorme capaciteit op de 2600 MHz TDD band activeren, daarnaast kan zonder enige ombouw van het netwerk in één klap 4G2100 (Band 1) aangezet worden; iets wat de andere providers niet kunnen. T-Mobile heeft dus een prima uitgangspositie voor deze aanstaande "revolutie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:49:
Zoals het er nu naar uit ziet zal de iPhone 5SE / iPhone 6C of hoe deze ook gaat heten de LTE modem van de 6S hebben, waarmee VoLTE en 4G+ denk ik wel een vlucht zal nemen onder het grote publiek.

Je zult dus ook zien dat de overige providers hier, net zoals T-Mobile, vol op in gaan zetten dit jaar.

Er moeten sowieso nieuwe abonnementen komen per eind april, als de nieuwe EU regels ingaan die voorschrijven dat Europa data/bellen maximaal 5 cent per eenheid (min/MB) duurder mogen zijn dan de nationale tarieven, daarnaast komen er dus interessante toestellen op de markt die de mogelijkheden van de nieuwe netwerken volop benutten.

Dit jaar wordt dus sowieso heel erg interessant qua ontwikkelingen en het afsluiten van een 2-jarig contract is niet persé het aller slimst om nu te doen.

Als 4G een vlucht gaat nemen dit jaar kan T-Mobile nog uit 2 vaatjes tappen, zo kunnen ze hun enorme capaciteit op de 2600 MHz TDD band activeren, daarnaast kan zonder enige ombouw van het netwerk in één klap 4G2100 (Band 1) aangezet worden; iets wat de andere providers niet kunnen. T-Mobile heeft dus een prima uitgangspositie voor deze aanstaande "revolutie".
daar heb je ook wel weer een punt, ansigh zit ik nu contract vrij bij VF dus kan elk moment ( nouja 1 maand opzeg termijn ) weg.. maar zouden de nieuwe EU wetgevings tarieven niet gaan gelden voor "oudere" abo's?

en VoLTE klinkt heel mooi maar dan vind ik wel dat je ook naar een VoLTE capable toestel moet kunnen bellen bij een andere netwerk operator..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:49:

Volgens mij kan geen enkele provider op dit moment 4G op de 2100 band gaan gebruiken. Deze frequentie is nog vergeven toen er aan iedere frequentie nog een verplichte netwerk techniek werd gehangen. In dit geval dus 3G/HSPA. In plaats van het meteen opnieuw veilen van deze frequenties op het moment dat de verleende vergunningen afliepen, is er door de overheid gekozen voor een verlenging tot in 2017. Daarmee is de binding aan de techniek gebleven (helaas). Dat zou betekenen dat de 2100 frequentie pas in de loop van 2017 kan worden ingezet voor 4G. Als ik dat verkeerd zie, laat het svp. weten.

Zijn er trouwens al genoeg toestellen die 4G-2100 aan kunnen? Het zou wel een mooie frequentie zijn aangezien de providers nu al voldoende ervaring hebben wat 3G hierop aan dekking en kwaliteit bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik denk dat het grootste probleem is dat er weinig toestellen zijn die 2100MHz 4G ondersteunen. Laat ze eerst maar eens 2600MHz gebruiken op de plekken waar te weinig capaciteit is of veel drukte. Want die band wordt door de meeste telefoons wel ondersteund.

Dan komt er over een tijdje ook nog de 700MHz veiling, misschien gaat T-Mobile daar ook wel wat mee doen? Met die frequentie zouden ze KPN voorbij kunnen gaan qua bereik en tegelijk een hogere capaciteit kunnen halen als 700MHz en 900MHz gecombineerd kunnen worden. Maar het staat voorop dat T-Mobile zeker een groot voordeel heeft met hun nieuwe netwerk, ze kunnen zeer dynamisch uitrollen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 23-01-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ucsdcom schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:55:
[...]

Volgens mij kan geen enkele provider op dit moment 4G op de 2100 band gaan gebruiken. Deze frequentie is nog vergeven toen er aan iedere frequentie nog een verplichte netwerk techniek werd gehangen. In dit geval dus 3G/HSPA. In plaats van het meteen opnieuw veilen van deze frequenties op het moment dat de verleende vergunningen afliepen, is er door de overheid gekozen voor een verlenging tot in 2017. Daarmee is de binding aan de techniek gebleven (helaas). Dat zou betekenen dat de 2100 frequentie pas in de loop van 2017 kan worden ingezet voor 4G. Als ik dat verkeerd zie, laat het svp. weten.

Zijn er trouwens al genoeg toestellen die 4G-2100 aan kunnen? Het zou wel een mooie frequentie zijn aangezien de providers nu al voldoende ervaring hebben wat 3G hierop aan dekking en kwaliteit bracht.
Ah je hebt gelijk 2100 MHz is niet technologie neutraal dat is waar ook. Dat moet inderdaad 3G blijven totdat de frequentie opnieuw geveild wordt. Of dat 2017 wordt is nog maar de vraag.

Er zijn heel veel toestellen die band 1 aankunnen, zo was de oorspronkelijke iPhone 5 bijvoorbeeld al geschikt voor 4G2100. Juist omdat er toch al een antenne voor 3G op die frequentie in ieder toestel zit is dit een veel ondersteunde frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Zenix schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:29:
Ik denk dat het grootste probleem is dat er weinig toestellen zijn die 2100MHz 4G ondersteunen. Laat ze eerst maar eens 2600MHz gebruiken op de plekken waar te weinig capaciteit is of veel drukte. Want die band wordt door de meeste telefoons wel ondersteund.

Dan komt er over een tijdje ook nog de 700MHz veiling, misschien gaat T-Mobile daar ook wel wat mee doen? Met die frequentie zouden ze KPN voorbij kunnen gaan qua bereik en tegelijk een hogere capaciteit kunnen halen als 700MHz en 900MHz gecombineerd kunnen worden. Maar het staat voorop dat T-Mobile zeker een groot voordeel heeft met hun nieuwe netwerk, ze kunnen zeer dynamisch uitrollen.
Zoals aangegeven is de 2100 MHz band juist zeer compatibel met de meeste toestellen. T -Mobile heeft in tegenstelling tot Vodafone, Tele2 en KPN geen (iig heel weinig) gepaard spectrum en kan dus NIET 4G aanbieden voor veel meer capaciteit op band 7 (2600 MHz) maar moet dit in het ongepaarde spectrum doen rond 2600 MHz. Dit is de zogenaamde Band 38 (TDD), laat dat nu juist veel minder gebruikelijk zijn en voor zover ik weet zijn er wel wat toestellen die dat aankunnen, maar nog niet in combinatie met band 3 en 8, dus 4G+ is (nog) niet mogelijk in combinatie met band 38. Dat is vooralsnog wel een beperkende factor voor het gebruik van band 38 - terwijl band 1 (2100 MHz) zo gebruikt kan worden voor 4G+, ware het niet dat daar dus alleen 3G op uitgezonden mag worden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:38
PWA777 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:23:
[...]
Ah je hebt gelijk 2100 MHz is niet technologie neutraal dat is waar ook. Dat moet inderdaad 3G blijven totdat de frequentie opnieuw geveild wordt. Of dat 2017 wordt is nog maar de vraag.
De providers kunnen (en dat doen ze vast) de licenties verlengen tot eind 2020, dus geen 4G tot die tijd.
Een veiling is naar verwachting pas in 2019 (met dan waarschijnlijk ook de 700MHz frequenties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Zenix schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:29:

Het is de vraag in hoeverre 700 MHz makkelijk is toe te voegen aan huidige systemen.

Wat betreft 2100 MHz: wellicht kan AT toestemming geven de frequenties ook voor 4G te gebruiken. T-Mobile heeft 20 MHz in de 2100 MHz-band en maar 5 MHz in de 2600 MHz-band, die laatste is dus vooral interessant voor zaken als small cells.

Denk dat de huidige setup nog wel redelijk future-proof is op de meeste plekken hoor :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:49:
[...]

Het is de vraag in hoeverre 700 MHz makkelijk is toe te voegen aan huidige systemen.

Wat betreft 2100 MHz: wellicht kan AT toestemming geven de frequenties ook voor 4G te gebruiken. T-Mobile heeft 20 MHz in de 2100 MHz-band en maar 5 MHz in de 2600 MHz-band, die laatste is dus vooral interessant voor zaken als small cells.

Denk dat de huidige setup nog wel redelijk future-proof is op de meeste plekken hoor :)
Klopt, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ze kunnen nu op al die frequenties 900/1800/2100/2600 de beschikbare technologieën gebruiken met de nieuwe apparatuur, maar kunnen ze ook nieuwe frequenties toevoegen? Het is wel zo dat 700MHz wel op meer plekken wordt gebruik in de wereld zoals Australië, waardoor de apparatuur het misschien al wel ondersteund?

Ja ik ben op de hoogte dat de 2600MHz maar 5MHz is en dus ook maar voor 37,5Mb/s kan zorgen qua extra capaciteit? Dat is inderdaad niet veel, daarom kan het ook alleen maar gunstig zijn op zeer drukke plekken en misschien bij evenementen met die small cells. Maar daarbuiten is het inderdaad niet interessant.

Ik heb straks een telefoon (Redmi Note 2, gericht op Chinese markt) die 4G ondersteund op FDD en TDD-LTE 2600MHz, niet tegelijk want telefoon doet geen CA, maar als er meer van dat soort telefoons komen dan kan het zelfs zonder CA interessant zijn om te gebruiken, omdat T-Mobile ongepaard een stuk meer ruimte heeft op de 2600MHz. Zelfde geld overigens voor de 1900MHz ongepaard, omdat er ook 1800MHz wordt gebruik is dat nog niet zo heel interessant.

Ik ben er het ook mee eens dat de huidige setup al behoorlijk future-proof is, zeker als je het vergelijkt met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
[...]

Het Huawei netwerk van T-Mobile heeft antennes die frequenties tot 698 Mhz aankunnen, dit is dus geschikt voor 4G700. Men kan dus 4G uitrollen op die frequentie zonder dat het netwerk opnieuw groots aangepast hoeft te worden (misschien moet er wel apparatuur in de BTS kast bijgeplaatst worden hoor).

Echter, er is wel een belangrijke maar... Daar waar Tele2 inhangt in de T-Mobile antennes (dus niet persé alle masten waar ze samen in zitten, maar wel daar waar Tele2 geen eigen antenne panelen heeft) is het 800 Mhz slot al gebruikt door Tele2; de antennes van Huawei zijn penta-band, dus er zijn maximaal 5 frequenties actief per antenne, dat maximum wordt nu al bereikt op gedeelde locaties (Tele2 op 800/2600 en T-Mobile op 900/1800/2100). Tele2 zal dus eerst moeten moven en eigen antennes installeren op die punten voordat T-Mobile een 4e frequentie kan toevoegen.

Dit is nog even los van het feit dat ze die frequenties überhaupt nog moeten bemachtigen en T-Mobile heeft al sinds het Ben tijdperk een strategie om goedkoop aan de licenties te komen zodat er meer geld overblijft voor goedkope tarieven. Ten tijde van de GSM veiling kocht Ben een allegaartje van regionale frequenties in wat destijds DCS1800 werd genoemd (2G1800) waardoor ze een "landelijk" netwerk kon opzetten. Tijdens de 2100 Mhz UMTS veiling in 2000 had T-Mobile ook het goedkoopste pakket (destijds heette dat de E-kavel van 10 Mhz) echter later kwam hier veel capaciteit bij door de overname/samensmelting met Orange. In de laatste veiling voor het 4G spectrum heeft T-Mobile ook weer de hand op de knip gehouden, men is niet gaan bieden op de (dure) 800 Mhz kavels maar heeft slim ingezet op 4G via 900 Mhz met daarnaast voldoende spectrum op 1800 Mhz. Ook op 2600 Mhz heeft T-Mobile de minder gewilde TDD frequenties, in plaats van de FDD blokken die Tele2/VF/KPN hebben.

Ik moet dus nog maar zien dat T-Mobile 700 Mhz spectrum in handen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Er is maar liefst 45 MHz beschikbaar in de 700-band (band 28) straks, meer dan de 30 MHz in de 800-band. Dus 3x10 + 1x15 bijvoorbeeld.

Alle vier de providers kunnen dus een stukje bemachtigen in theorie. Maar 3 partijen kan ook bij 3x 15 MHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
(jarig!)
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:49:
Er is maar liefst 45 MHz beschikbaar in de 700-band (band 28) straks,
Band 28 overlapt deels met band 20 toch? Zo te zien kan dus niet de volledige band gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

PWA777 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:03:
[...]

Het Huawei netwerk van T-Mobile heeft antennes die frequenties tot 698 Mhz aankunnen, dit is dus geschikt voor 4G700. Men kan dus 4G uitrollen op die frequentie zonder dat het netwerk opnieuw groots aangepast hoeft te worden (misschien moet er wel apparatuur in de BTS kast bijgeplaatst worden hoor).

Echter, er is wel een belangrijke maar... Daar waar Tele2 inhangt in de T-Mobile antennes (dus niet persé alle masten waar ze samen in zitten, maar wel daar waar Tele2 geen eigen antenne panelen heeft) is het 800 Mhz slot al gebruikt door Tele2; de antennes van Huawei zijn penta-band, dus er zijn maximaal 5 frequenties actief per antenne, dat maximum wordt nu al bereikt op gedeelde locaties (Tele2 op 800/2600 en T-Mobile op 900/1800/2100). Tele2 zal dus eerst moeten moven en eigen antennes installeren op die punten voordat T-Mobile een 4e frequentie kan toevoegen.

[...]

Ik moet dus nog maar zien dat T-Mobile 700 Mhz spectrum in handen krijgt.
Op de pentaband antennes zou dit alsnog kunnen middels di-plexers. Echter zijn er ook veel quadbands in omloop. Dan zouden er al tri-plexers gebruikt moeten worden voor de laagbandige poort. Ik weet zo niet of die bestaan voor 700/800/900.

Overigens is het contract tussen T-Mobile en Tele2 ook van beperkte tijd, dus theoretisch zou men dat op kunnen zeggen, al denk ik niet dat Tele2 daar vrolijk van gaat worden.

[ Voor 24% gewijzigd door nightshadow999 op 24-01-2016 20:41 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
henk_dh schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Band 28 overlapt deels met band 20 toch? Zo te zien kan dus niet de volledige band gebruikt worden.
Klopt inderdaad, denk dat er 15 MHz af moet, dus 30 over. Dus evenveel als de 800-band dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

[...]

Wat betreft 2100 MHz: wellicht kan AT toestemming geven de frequenties ook voor 4G te gebruiken.
Ik denk dat je gelijk hebt.

http://tweakers.net/advertorials/tmobile/
Binnenkort zal T-Mobile naast 4G op de 900 en 1800 megahertz, ook 4G op de 2100 megahertz gaan inzetten. Om nog meer snelheid, capaciteit en stabiliteit te realiseren. In grote delen van Nederland is niet al het 2100 spectrum in gebruik voor 3G. Met ons nieuwe netwerk kunnen we dit ook makkelijk en efficiënt gaan inzetten voor 4G en hiermee 4G+ verder versnellen naar 300Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ja, is het ook mogelijk om 2100MHz 3G/4G te combineren, 10MHz voor beiden, omdat ze 20MHz hebben? Ik denk eerlijk gezegd dat het niet verstandig is om 2100MHz 3G nu al uit te zetten, niet alle toestellen ondersteunen 3G 900MHz.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 27-01-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
Zenix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:42:
[...]
Ja, is het ook mogelijk om 2100MHz 3G/4G te combineren, 10MHz voor beiden, omdat ze 20MHz hebben? Ik denk eerlijk gezegd dat het niet verstandig is om 2100MHz 3G nu al uit te zetten, niet alle toestellen ondersteunen 3G 900MHz.
Technisch is dit zeker mogelijk, het gebeurt bijvoorbeeld in Zuid-Korea al. Aangezien de 2100MHz niet technologie neutraal is geveild zal T-Mobile hiervoor wel toestemming moeten krijgen? Daarnaast ligt de 2x20MHz van T-Mobile niet naast elkaar in de 2100MHz band. Weet niet of dat het juist makkelijker of moeilijker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Zenix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:42:
[...]

3G is sowieso nodig voor Voice; dat gaan ze dus niet uitzetten. Ik lees dat T-Mobile de snelheid van 4G+ wil verhogen naar 300 Mbps. Ze hebben dan 40 Mhz bandbreedte nodig op 4G. Dat wordt dan 10 Mhz 4G900, 20 Mhz 4G1800 en 10 Mhz 4G2100.

Omdat T-Mobile 20 Mhz bandbreedte heeft op 2100 wordt het inderdaad zeer waarschijnlijk (zo goed als zeker) 10 Mhz voor 4G2100 en 10 Mhz voor 3G2100. Dit zal denk ik niet echt landelijk gedaan worden (ook al kan dat wel met de T-Mobile antennes); maar meer op drukke plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SooK schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Technisch is dit zeker mogelijk, het gebeurt bijvoorbeeld in Zuid-Korea al. Aangezien de 2100MHz niet technologie neutraal is geveild zal T-Mobile hiervoor wel toestemming moeten krijgen? Daarnaast ligt de 2x20MHz van T-Mobile niet naast elkaar in de 2100MHz band. Weet niet of dat het juist makkelijker of moeilijker maakt...
Dat het blok van 20 Mhz niet aan elkaar grenst maakt niet uit; zo lang de minimale blok grootte maar gerespecteerd blijft (een blok van 5 Mhz kan ook, kleiner zelfs nog).

En yes, ze moeten hiervoor een ontheffing krijgen omdat 2100 Mhz nu geveild is voor 3G doeleinden.

[ Voor 7% gewijzigd door PWA777 op 27-01-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PWA777 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:53:
[...]

3G is sowieso nodig voor Voice; dat gaan ze dus niet uitzetten. Ik lees dat T-Mobile de snelheid van 4G+ wil verhogen naar 300 Mbps. Ze hebben dan 40 Mhz bandbreedte nodig op 4G. Dat wordt dan 10 Mhz 4G900, 20 Mhz 4G1800 en 10 Mhz 4G2100.

Omdat T-Mobile 20 Mhz bandbreedte heeft op 2100 wordt het inderdaad zeer waarschijnlijk (zo goed als zeker) 10 Mhz voor 4G2100 en 10 Mhz voor 3G2100. Dit zal denk ik niet echt landelijk gedaan worden (ook al kan dat wel met de T-Mobile antennes); maar meer op drukke plekken.
Precies wat ik dacht. Ze hebben met die 2100MHz dan wel voordeel dat het een stuk beter bereik heeft dan 2600MHz waardoor 4G+ 300Mbps op langere afstanden mogelijk is. Vodafone en KPN zijn nu bezig met 1800MHz en 4G+ overal uit te rollen. T-Mobile kan dit relatief simpel activeren door hun nieuwe apparatuur, waardoor ze de capaciteitstroon houden. Maar de focus ligt nu 4G900 en overal 4G+ activeren.

Gezien de hoge capaciteit die ze hebben op de 1800MHz heeft het ook niet altijd een voorkeur om te verbinden op 2100MHz lijkt mij? Voor CA is het interessant, maar als je geen LTE CAT 6 mobiel lijkt mij het niet handig, hoe pakken ze dat normaal gesproken aan? Maar het zal op drukke locaties wel de 1800MHz kunnen ontlasten.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 27-01-2016 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Zenix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:11:
[...]

Precies wat ik dacht. Ze hebben met die 2100MHz dan wel voordeel dat het een stuk beter bereik heeft dan 2600MHz waardoor 4G+ 300Mbps op langere afstanden mogelijk is. Vodafone en KPN zijn nu bezig met 1800MHz en 4G+ overal uit te rollen. T-Mobile kan dit relatief simpel activeren door hun nieuwe apparatuur, waardoor ze de capaciteitstroon houden. Maar de focus ligt nu 4G900 en overal 4G+ activeren.

Gezien de hoge capaciteit die ze hebben op de 1800MHz heeft het ook niet altijd een voorkeur om te verbinden op 2100MHz lijkt mij? Voor CA is het interessant, maar als je geen LTE CAT 6 mobiel lijkt mij het niet handig, hoe pakken ze dat normaal gesproken aan? Maar het zal op drukke locaties wel de 1800MHz kunnen ontlasten.
Hoop vragen tegelijk; maar inderdaad:
- 2100 Mhz heeft een voordel tov 2600 Mhz qua bereik; en natuurlijk een nadeel tov 1800 Mhz. Omdat T-Mobile al 4G+ uitrolt op 900 Mhz en 1800 Mhz en daar 2100 Mhz aan toe gaat voegen; zie ik alleen maar voordelen.

- Het "voorkeursnetwerk" blijft 1800 Mhz, hier is immer 20 Mhz bandbreedte beschikbaar tov 10 Mhz op 900 en 10 Mhz op 2100. Telefoons die géén 4G+ ondersteunen, maar wél Band 1,3 en 8 (resp 2100, 1800 en 900 Mhz) zoals de iPhone 5S blijven dus gebruik maken van Band 3 (1800 Mhz) als default netwerk en niet Band 1 (2100 Mhz). Dit pakken ze aan door 1800 Mhz de default/primaire band te maken waardoor deze altijd eerst gekozen wordt door je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In de verlengingsvoorwaarden is opgenomen dat de licentie technologieneutraal wordt. En die ging een paar dagen geleden in, dus in theorie kunnen ze het nu al toepassen.

En @Zenix, je hebt gelijk, bij Vodafone zie je nu ook dat hij vaak 800 ipv 1800 pakt, ook als 1800 goed te ontvangen is. De zendmast bepaalt waar je op zit bij een actieve dataverbinding. En op basis van allerlei gegevens wordt dan besloten je op de een of de andere frequentie als hoofdfrequentie te houden.

T-Mobile zal vast weten waar ze mee bezig zijn :)

-edit-
Wel raar dat ze het doen klinken dat het nu wordt uitgerold op plekken waar 3G nu al minder ruimte inneemt. Dat betekent dat het juist in rustigere gebieden wordt uitgerold ipv drukke steden. Dus klinkt (nog) een beetje overbodig. Als straks steeds meer mensen van 3G naar 4G switchen wordt het wel steeds relevanter natuurlijk.

De vraag is ook hoe snel KPN en Vodafone straks mee zullen kunnen. Vodafone vervangt op de meeste plekken ook gelijk de 3G-apparatuur maar KPN volgens mij weer niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-01-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PWA777 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:15:
[...]

Hoop vragen tegelijk; maar inderdaad:
- 2100 Mhz heeft een voordel tov 2600 Mhz qua bereik; en natuurlijk een nadeel tov 1800 Mhz. Omdat T-Mobile al 4G+ uitrolt op 900 Mhz en 1800 Mhz en daar 2100 Mhz aan toe gaat voegen; zie ik alleen maar voordelen.

- Het "voorkeursnetwerk" blijft 1800 Mhz, hier is immer 20 Mhz bandbreedte beschikbaar tov 10 Mhz op 900 en 10 Mhz op 2100. Telefoons die géén 4G+ ondersteunen, maar wél Band 1,3 en 8 (resp 2100, 1800 en 900 Mhz) zoals de iPhone 5S blijven dus gebruik maken van Band 3 (1800 Mhz) als default netwerk en niet Band 1 (2100 Mhz). Dit pakken ze aan door 1800 Mhz de default/primaire band te maken waardoor deze altijd eerst gekozen wordt door je toestel.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Voor de mensen die gek zijn op Chinese telefoons zoals ik is het ook zeker interessant, omdat die meestal geen 4G900 ondersteunen, maar wel 4G1800 en 4G2100. Dan kan je daarmee in de toekomst ook 4G+ mee krijgen. En de Chinezen die op vakantie hier komen hebben dan een supersnelle verbinding ;) Als er dan ook nog 2600MHz TDD bijkomt als 4de band... en TDD+FDD CA mogelijk wordt, dan is het een groot feest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo. per 29-2 mag ik ook het mooie netwerk uit testen :)

bye bye VF na ruim 3 jaar.. en Hello Again Tmobile :)

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 27-01-2016 16:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:19:
In de verlengingsvoorwaarden is opgenomen dat de licentie technologieneutraal wordt. En die ging een paar dagen geleden in, dus in theorie kunnen ze het nu al toepassen.

-edit-
Wel raar dat ze het doen klinken dat het nu wordt uitgerold op plekken waar 3G nu al minder ruimte inneemt. Dat betekent dat het juist in rustigere gebieden wordt uitgerold ipv drukke steden. Dus klinkt (nog) een beetje overbodig. Als straks steeds meer mensen van 3G naar 4G switchen wordt het wel steeds relevanter natuurlijk.

De vraag is ook hoe snel KPN en Vodafone straks mee zullen kunnen. Vodafone vervangt op de meeste plekken ook gelijk de 3G-apparatuur maar KPN volgens mij weer niet?
Heb meteen de juridische documenten gecheckt en je hebt helemaal gelijk; sinds 20 januari van dit jaar (het ingaan van de verlenging) is de vereiste dat 2100 Mhz wordt ingezet voor "diensten volgens het UMTS systeem" veranderd naar "openbare communicatie diensten" en daarmee is inderdaad de weg per direct open voor 4G2100 voor alle providers (KPN, Vodafone en T-Mobile)! - EDIT: misschien is dit te vroeg gejuicht; er staat namelijk dat de verlenging ingaat op 1 januari 2017 en dat tot die tijd het document uit 2000 leading is; misschien moet er dus alsnog een ontheffing gevraagd worden. Ik denk dat deze formaliteit echter een simpele formaliteit zal zijn met het oog op de gedachte van de regels die voorschrijven dat de 2100 Mhz band gebruikt moet worden voor ""breedband" communicatie diensten met een minimale snelheid van 144kbit/sec" (dat was dus nog breedband in 2000!!) en het uitrollen van 4G op 2100 Mhz is gewoon vol in lijn met de gedachte van die toen bedachte regel.

T-Mobile heeft net als de andere providers 20 Mhz tot zijn beschikking op de 3G band, echter het aantal klanten op het T-Mobile netwerk is wel geringer en T-Mobile heeft een hoge mast dichtheid. Ik verwacht dus dat ze niet al te veel issues zullen hebben met het refarmen van wat spectrum. Zeker als straks VoLTE wordt ingezet is het juist super aantrekkelijk om 4G2100 in te zetten. T-Mobile heeft een stuk minder ruimte op de 2600 Mhz band (slechts 5 Mhz) door voor hen is het ook relevanter om meer te werken met 4G2100 dan KPN of Vodafone, die beiden 10 Mhz hebben op 2600.

Ik denk dat Vodafone en KPN dus ook niet heel veel haast zullen maken, zij kunnen al 300 Mbps aanbieden door het stapelen van 4G800, 4G1800 en 4G2600. Daarnaast hebben ze meer klanten die bellen over het 3G netwerk.
Tot slot; KPN heeft nog 3G900 maar voor Vodafone is 3G2100 echt cruciaal voor het afhandelen van het voice volume omdat de enige back-up dan nog 2G900 is en dat is echt niet voldoende qua capaciteit.
Kortom: verwacht dat ze niet zo snel zullen bewegen als T-Mobile maar ze hoeven dat simpelweg ook niet om 300 Mbps te kunnen bieden.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat nog maar weinig carriers wereldwijd nu Band 1 gebruiken voor 4G; het is dus nog maar de vraag of in de begin fase er überhaupt veel toestellen zullen zijn die CA/4G+ zullen ondersteunen op de combinatie van Band 1,3 en 8; het is wel opgenomen in de specificaties voor 4G+ in Release 12, maar er zijn maar weinig toestellen die dat ondersteunen - er is in Zuid-Korea een netwerk met die configuratie, maar verder denk ik dat er wereldwijd niet veel andere netwerken zijn.
Ook 4G+ op alleen band 1 en 3 (dus 4G1800 + 4G2100) komt alleen in China voor; dit is tevens opgenomen in Release 12 van de 3GPP specs, maar lang niet alle fabrikanten zullen dat in hun Europese toestellen direct ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door PWA777 op 27-01-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PWA777 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:33:
[...]
.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat nog maar weinig carriers wereldwijd nu Band 1 gebruiken voor 4G; het is dus nog maar de vraag of in de begin fase er überhaupt veel toestellen zullen zijn die CA/4G+ zullen ondersteunen op de combinatie van Band 1,3 en 8; het is wel opgenomen in de specificaties voor 4G+ in Release 12, maar er zijn maar weinig toestellen die dat ondersteunen - er is in Zuid-Korea een netwerk met die configuratie, maar verder denk ik dat er wereldwijd niet veel andere netwerken zijn.
Ook 4G+ op alleen band 1 en 3 (dus 4G1800 + 4G2100) komt alleen in China voor; dit is tevens opgenomen in Release 12 van de 3GPP specs, maar lang niet alle fabrikanten zullen dat in hun Europese toestellen direct ondersteunen.
In Australië gebruiken ze ook 2100MHz Wikipedia: 4G connectivity in Australia en ook in Japan Wikipedia: List of LTE networks Maar aan deze kant van de wereld inderdaad nog niet. Het zal nog wel even duren voordat ze 2100MHz echt gaan gebruiken, misschien moeten ze zelfs wachten tot 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
(jarig!)
Zenix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:20:
Maar aan deze kant van de wereld inderdaad nog niet.
Jawel, maar nog niet uitgebreid. In Tsjechië gebruiken zowel Vodafone als T-Mobile 4G2100 naast 4G1800 en 4G800.

Vodafone heeft daar zelfs korte tijd ook 4G900 gebruikt, maar dan maar 3MHz breed. Volgens mij was dit omdat de 800MHz nog niet geveild was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De verlenging gaat pas in in 2017 maar de vernieuwde voorwaarden zijn al per direct van kracht.

In Spanje gebruikt Vodafone ook 4G2100 in de metro van Barcelona en waarschijnlijk in andere soortgelijke situaties. Waarschijnlijk omdat de antennes daar al geschikt voor waren. 5 MHz, geen CA.

Het is wachten totdat iemand de eerste locatie voor 2100 MHz spot, ik gok dat ze er al eentje in het veld hebben nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
henk_dh schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:37:
[...]

Jawel, maar nog niet uitgebreid. In Tsjechië gebruiken zowel Vodafone als T-Mobile 4G2100 naast 4G1800 en 4G800.

Vodafone heeft daar zelfs korte tijd ook 4G900 gebruikt, maar dan maar 3MHz breed. Volgens mij was dit omdat de 800MHz nog niet geveild was.
Het komt zeker voor! 4G2100 is niet heel zeldzaam, ook ondersteunen de meeste fabrikanten al sinds 2013 Band 1 (dwz 4G2100). Wat wel veel zeldzamer is, is 4G+ (Carrier Aggregation) in combinatie met Band 1, dat komt veel minder vaak voor. Mocht T-Mobile 4G gaan inschakelen op Band 1 (2100 Mhz) in toevoeging op Band 3 (1800 Mhz) en Band 8 (900 Mhz) dan ontstaan er 4 smaken voor 4G+ bij T-Mobile.

Hieronder een overzicht van die combinaties, met daarbij ook vermeld welke 3GPP release het toestel moet ondersteunen om het aan de praat te krijgen. Je ziet dat er een interessante combi ontstaat op 4G900 + 4G2100, dat is namelijk 2x10 Mhz en daarmee krijg je 4G+ voor LTE-CAT4 toestellen (zoals de iPhone 6). Echter, de kans dat er veel toestellen zijn die band 1 met band 8 kunnen combineren is wel klein; dat is namelijk pas een specificatie uit 2015.

Uitgangssituatie bij T-Mobile 4G:

- 900 Mhz, Band 8, 10 Mhz bandbreedte
- 1800 Mhz, Band 3, 20 Mhz bandbreedte
- 2100 Mhz, Band 1, 10 Mhz bandbreedte (to be confirmed)

Mogelijkheden tot Carrier Aggregation:

- Band 8 / Band 3 (4G900+4G1800)
+ Stapeling 10 Mhz + 20 Mhz, LTE-CAT6, 30 Mhz totaal, 225 mbps max, 3GPP-Rel 11 (2014)
- Band 8 / Band 3 / Band 1 (4G900 + 4G1800 + 4G2100)
+ Stapeling 10 Mhz + 20 Mhz + 10 Mhz, LTE-CAT6, 40 Mhz totaal, 300 mbps max, 3GPP-Rel 12 (2015)
- Band 8 + Band 1 (4G900 + 4G2100)
+ Stapeling 10 Mhz + 10 Mhz, LTE-CAT4, 20 Mhz totaal, 150 mbps max, 3GPP-Rel 12 (2015)
- Band 3 + Band 1 (4G1800 + 4G2100)
+ Stapeling 20 Mhz + 10 Mhz, LTE-CAT6, 30 Mhz totaal, 225 mbps max, 3GPP-Rel 12 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:59:

Het is wachten totdat iemand de eerste locatie voor 2100 MHz spot, ik gok dat ze er al eentje in het veld hebben nu :P
Kun je dat zien op een LG G4 anders dan dat je > 225 mbit scoort in een speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
knakworst schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:52:
[...]

Kun je dat zien op een LG G4 anders dan dat je > 225 mbit scoort in een speedtest?
Volgens mij niet. Door de opzet van het T-Mobile netwerk heeft elke mast alle technieken; dus als er een mast is die 4G2100 uitzendt dan heeft die mast per definitie ook 4G1800. Aangezien de bandbreedte op 1800 groter is, zal je toestel op die band blijven hangen.

Als je speedtest en hoger dan 225 mbps zit, weet je zeker dat er 3 banden actief zijn (900/1800/2100) echter de abonnementen voor normale klanten zijn gecapped op 150 mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Je kunt er alleen achter komen met een telefoon waarop je kunt zien wat er precies gebeurt op frequentiegebied. Momenteel zijn de enige telefoons waarvan we weten dat dit werkt moderne Samsungs. Heb echter nog geen screenshots gezien waarbij meer dan 2 carriers geaggregeerd zijn in de service monitor tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De LG G4 is Cat-6 dus moet 40 Mhz aankunnen. Maar de vraag is kan de LG G4 3 frequentiebanden tegelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
PWA777 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:11:
[...]
Uitgangssituatie bij T-Mobile 4G:

- 900 Mhz, Band 8, 10 Mhz bandbreedte
- 1800 Mhz, Band 3, 20 Mhz bandbreedte
- 2100 Mhz, Band 1, 10 Mhz bandbreedte (to be confirmed)
T-Mobile heeft nu twee blokken van 2x10MHz in de 2100MHz. (Vodafone en KPN beide 2x5MHz en iets minder dan 2x15MHz).
Bij de verlenging is het mogelijk gemaakt dat de providers gezamenlijk een aanvraag doen om de indeling te wijzigen in drie blokken van 2x20MHz (deze aanvraag kan op elk moment gedurende de looptijd). Daarnaast is de 2100MHz band nu technologieneutraal.

[ Voor 4% gewijzigd door ReneX op 28-01-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:58:
Je kunt er alleen achter komen met een telefoon waarop je kunt zien wat er precies gebeurt op frequentiegebied. Momenteel zijn de enige telefoons waarvan we weten dat dit werkt moderne Samsungs. Heb echter nog geen screenshots gezien waarbij meer dan 2 carriers geaggregeerd zijn in de service monitor tool.
Je bent op de hoogte dat die 'moderne' Samsungs niet de aggregatie tussen band 3 en 8 aankunnen? Van de 6-serie is alleen de S6 Edge + bevestigd als 4G+ op het T-Mobile netwerk..

Samsung heeft bespaard en een configuratie op de antenne's staan die die combinatie niet ondersteund. Is dus hardware-matig niet mogelijk. Wat dat betreft zou band 1 dus redelijk gewenst zijn voor S6 bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Freaky_Angelus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Je bent op de hoogte dat die 'moderne' Samsungs niet de aggregatie tussen band 3 en 8 aankunnen? Van de 6-serie is alleen de S6 Edge + bevestigd als 4G+ op het T-Mobile netwerk..

Samsung heeft bespaard en een configuratie op de antenne's staan die die combinatie niet ondersteund. Is dus hardware-matig niet mogelijk. Wat dat betreft zou band 1 dus redelijk gewenst zijn voor S6 bezitters.
Met telefoons die het niet ondersteunen kun je het inderdaad niet zien. En zo raar is die besparing niet; er wordt nu al veel minder bespaard dan vroeger wat dit soort dingen betreft. Mogelijk kost het ook extra ruimte voor de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ReneX schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:01:
[...]

T-Mobile heeft nu twee blokken van 2x10MHz in de 2100MHz. (Vodafone en KPN beide 2x5MHz en iets minder dan 2x15MHz).
Bij de verlenging is het mogelijk gemaakt dat de providers gezamenlijk een aanvraag doen om de indeling te wijzigen in drie blokken van 2x20MHz (deze aanvraag kan op elk moment gedurende de looptijd). Daarnaast is de 2100MHz band nu technologieneutraal.
Yes ze hebben 20 Mhz maar ze moeten ook wat overhouden voor 3G... Ik denk dus dat ze maximaal 10 Mhz daarvan nu gaan re-farmen naar 4G anders kan je bijna niet meer bellen via T-Mobile... (er rest alleen nog 5 Mhz 3G900 en 10 Mhz 2G1800).

Ze zouden nog wat extra spectrum vrij kunnen maken als ze 2G1800 compleet afschaffen, maar dan moet VoLTE wel gemeengoed zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:54:
Met telefoons die het niet ondersteunen kun je het inderdaad niet zien. En zo raar is die besparing niet; er wordt nu al veel minder bespaard dan vroeger wat dit soort dingen betreft. Mogelijk kost het ook extra ruimte voor de hardware.
De Galaxy S6 beweert het wel als je puur naar de specificaties kijkt. Er wordt Cat6 met ook banden 3 en 8 genoemd, echter is tussen die twee specifieke banden geen aggregatie mogelijk. Samsung beweert dat het komt omdat ze niet wisten dat dit de planning was. Prima, het blijft een besparing die zeker niet openlijk wordt gemeld en via T-Mobile moest worden opgezocht bij Samsung. Is ook buiten het TM forum niet echt bekend geloof ik, ik zag alleen GSMArena heel erg snel informatie wijzigen bij de specs op banden.

De fysieke reden ken ik overigens niet, dus of het ruimte was of puur onderlinge afstand etc.. geen idee. Ik ben al HTC "fan" dus ik moet al oppassen als ik over Samsung praat ;) het wordt snel gelezen als bashen i.p.v. kritisch beoordelen... maar merk onafhankelijk... momenteel zou er bij mijn merk een claim tot ander toestel liggen omdat er wel cat6 stond met beide banden.

Dan nog betreft netwerk tonen, ik heb gelezen dat de iPhone geen 4G+ icoontje heeft, dus ondanks wel 4G+ netwerk/snelheid, geen zichtbaar icoon. Hooguit een speedtest (die je je databundel kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Freaky_Angelus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:56:
[...]

De Galaxy S6 beweert het wel als je puur naar de specificaties kijkt. Er wordt Cat6 met ook banden 3 en 8 genoemd, echter is tussen die twee specifieke banden geen aggregatie mogelijk. Samsung beweert dat het komt omdat ze niet wisten dat dit de planning was. Prima, het blijft een besparing die zeker niet openlijk wordt gemeld en via T-Mobile moest worden opgezocht bij Samsung. Is ook buiten het TM forum niet echt bekend geloof ik, ik zag alleen GSMArena heel erg snel informatie wijzigen bij de specs op banden.

De fysieke reden ken ik overigens niet, dus of het ruimte was of puur onderlinge afstand etc.. geen idee. Ik ben al HTC "fan" dus ik moet al oppassen als ik over Samsung praat ;) het wordt snel gelezen als bashen i.p.v. kritisch beoordelen... maar merk onafhankelijk... momenteel zou er bij mijn merk een claim tot ander toestel liggen omdat er wel cat6 stond met beide banden.

Dan nog betreft netwerk tonen, ik heb gelezen dat de iPhone geen 4G+ icoontje heeft, dus ondanks wel 4G+ netwerk/snelheid, geen zichtbaar icoon. Hooguit een speedtest (die je je databundel kost).
Let op: een speedtest heeft momenteel geen zin, omdat de abonnementen voor klanten gecapped zijn op 150 mbps. Deze snelheid kan je al halen zonder 4G+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
PWA777 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:12:
Let op: een speedtest heeft momenteel geen zin, omdat de abonnementen voor klanten gecapped zijn op 150 mbps. Deze snelheid kan je al halen zonder 4G+.
Nou, met alle respect, je gaat op een enkele 4G band niet zo dicht bij de theoretische snelheid komen. Zonder aggregatie zal je blijven hangen op de 40~60 mbps die iedereen tot op heden heeft gehaald... Als je tegen de 150mbps wil tikken, heb je aggregatie nodig om het verschil tussen lab resultaat en werkelijkheid te merken.

Maar, bewijs me verkeerd en plaats een 4G resultaat van 140+ mbps. Persoonlijk nog niet gehaald en uitsluitend met 4G+ over de 100 weten te komen... en ook dat is nog afhankelijk van waar ik sta/ben.

Verder, er is sprake over vrijgave van snelheid (dus tot 225 theoretisch) en speedtests zijn in alle gevallen dubieus, want je zit ook nog met de andere zijde en alles ertussen die het moet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Freaky_Angelus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Nou, met alle respect, je gaat op een enkele 4G band niet zo dicht bij de theoretische snelheid komen. Zonder aggregatie zal je blijven hangen op de 40~60 mbps die iedereen tot op heden heeft gehaald... Als je tegen de 150mbps wil tikken, heb je aggregatie nodig om het verschil tussen lab resultaat en werkelijkheid te merken.

Maar, bewijs me verkeerd en plaats een 4G resultaat van 140+ mbps. Persoonlijk nog niet gehaald en uitsluitend met 4G+ over de 100 weten te komen... en ook dat is nog afhankelijk van waar ik sta/ben.

Verder, er is sprake over vrijgave van snelheid (dus tot 225 theoretisch) en speedtests zijn in alle gevallen dubieus, want je zit ook nog met de andere zijde en alles ertussen die het moet kunnen ;)
Zeker maar volgens mij versterken onze argumenten elkaar: speedtest zegt lang niet alles over het wel/niet 4G+ hebben; zeker niet met een abonnements-speedcap op 150 mbps.

40/60 mbps is makkelijk te halen, maar >100 mbps wordt al zeldzaam (niet onhaalbaar!) op 4G1800-only. 140+ mbps haal je vrijwel alleen met 4G+ - toch is het nog geen sluitend bewijs bedoel ik alleen maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb geen 4G+ toestel. Het resultaat van 152 is helaas verloren gegaan met de reset.Bewijs genoeg? Deze snelheden zijn in mij regio meer regel dan uitzondering.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qEFAR3H.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Cheater.... de mast op het kantoorpand van de buren in -straight line of sight-.... CHEATER!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
[...]
Speedtest van afgelopen november (Toen T-Mobile nog geen 4G+ uitgerold had):
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mMWsQ/107f15813a.png

Ik heb sinds kort opeens beter bereik vanaf m'n slaapkamer. Eerder altijd één of twee streepjes. Maar nu heb ik wel eens alle streepjes vol. Ondanks dat ik nog maar weinig MB's overhad, kon ik het niet laten om een speedtest te gaan doen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mMWx4/6e588f331e.png
Dit is sneller dan de 140 Mbps die ik van Ziggo binnenkrijg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

ShakerNL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:23:
[...]

Speedtest van afgelopen november (Toen T-Mobile nog geen 4G+ uitgerold had):
[afbeelding]

Ik heb sinds kort opeens beter bereik vanaf m'n slaapkamer. Eerder altijd één of twee streepjes. Maar nu heb ik wel eens alle streepjes vol. Ondanks dat ik nog maar weinig MB's overhad, kon ik het niet laten om een speedtest te gaan doen:
[afbeelding]
Dit is sneller dan de 140 Mbps die ik van Ziggo binnenkrijg. :'(
Wouw lekkere snelheid. Vooral de eerste foto met twee strepen bereik :)

[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 28-01-2016 18:37 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
jamesbond007uk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:36:
[...]

De eerste foto is een screenshot uit het archief. Ik had vol bereik toen ik de speedtest had uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
jamesbond007uk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:36:
Ik vond de verbinding via Wi-Fi eigenlijk wel grappiger als feit ;) Slecht Wi-Fi zou je bijna gaan zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Freaky_Angelus schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:30:
[...]

Ik vond de verbinding via Wi-Fi eigenlijk wel grappiger als feit ;) Slecht Wi-Fi zou je bijna gaan zeggen :D
Test eens één keer via wifi, en één keer via 4G. Bij de result detail zie je twee verschillende icoontjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt topsnelheden wilt zien bij de speedtest moet je dat tussen 3 en 4 uur s'nachts doen. :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
4G-Roaming is weer verder uitgebreid.
Lang verwacht en ruim op tijd voor het vakantieseizoen 2016 zijn nu ook Luxemburg en Italië aan de lijst toegevoegd. In Italië nog niet op het oude voorkeursnetwerk TIM, maar wel op WIND, dat ook landelijke dekking heeft. In Luxemburg kun je je bundel er doorheen branden op POST (LUXGSM).
Tevens is 4G roaming toegevoegd in Slowakije (Slovak Telecom).

Met deze toevoegingen blijft Zweden als enige Europese (vakantie)land van betekenis over zonder 4G-roaming.

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- Australië (Optus)
- België (Mobistar)
- Canada (Bell)
- China (China Mobile)
- Denemarken (Telia)
- Duitsland (T-Mobile)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange, Bouygues)
- Griekenland (Cosmote)
- Hongarije (Telekom)
- Ierland (Meteor)
- IJsland (Siminn)
- Italië (WIND)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Litouwen (Omnitel)
- Luxemburg (LUXGSM)
- Noorwegen (TeliaSonera)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Portugal (MEO)
- Roemenië (Orange)
- Saudi-Arabië (Mobily)
- Slowakije (Slovak Telecom)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Verenigde Arabische Emiraten (Etisalat)
- Verenigde Staten (T-Mobile)
- Zwitserland (Swisscom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
knakworst schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:46:
Test eens één keer via wifi, en één keer via 4G. Bij de result detail zie je twee verschillende icoontjes ;)
Nee echt???

Dusch, anders weer de focus op het verhaal ;) Tis jammer dat er hier te veel mensen lopen met zulk goed netwerk :P Heb nog steeds zonder 4G+ geen resultaten over de 100Mbps gehaald, maar tja... :P

In de tussentijd, eens kijken waar we op eindigen als ze die snelheden open gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Freaky_Angelus schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Nee echt???

Dusch, anders weer de focus op het verhaal ;) Tis jammer dat er hier te veel mensen lopen met zulk goed netwerk :P Heb nog steeds zonder 4G+ geen resultaten over de 100Mbps gehaald, maar tja... :P

In de tussentijd, eens kijken waar we op eindigen als ze die snelheden open gooien!
Het hangt ook af van het toestel dat je gebruikt; in de regel: hoe duurder en nieuwer, hoe sneller _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Angelus
PWA777 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:36:
Het hangt ook af van het toestel dat je gebruikt; in de regel: hoe duurder en nieuwer, hoe sneller _/-\o_
Wow.......

Leuk verhaal, zullen alle Samsung S6 bezitters ook volledig met je delen. Ohw wacht...

Dus wat heb je zelf? Bedoel, schijnbaar zit je voornamelijk in box 3 en heb je een super duur toestel. Tenslotte... Jij bent _/-\o_ Extreem Gevat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Nou ik baal er wel van dat ik geen 4G+ op mijn S6 kan krijgen op het netwerk van tmobile.
Ik ben al druk aan het emaillen, maar het is een welles niettes spelletje.
Bij de verkoop van de S6 is ook nooit verteld dat er geen 4g+ mogelijk was op het netwerk.
Ik lees ook weinig klachten hier over op internet , voor de meeste mensen zal het wel geen probleem zijn . :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:38:
Bij de verkoop van de S6 is ook nooit verteld dat er geen 4g+ mogelijk was op het netwerk.
Dus wanneer jij 'iets' koopt, dan wil je graag dat de verkoper je de beperkingen verteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:39:
[...]

Dus wanneer jij 'iets' koopt, dan wil je graag dat de verkoper je de beperkingen verteld?
Ik denk dat hij bedoeld dat hij hem met een t-mobile abo heeft genomen en dat het erbij stond dat het ondersteunt werdt.

Dan snap ik hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:39:
[...]

Ja natuurlijk , als de Specificaties zegt dat 4G+ mogelijk is op de S6 wat trouwens wel werk op kpn en Vodafone. En trouwens er is altijd geadverteerd dat het op tmobile zou werken .
de verkoper is verplicht om dit te melden omdat het verkoop praatje niet klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Ja natuurlijk , als de Specificaties zegt dat 4G+ mogelijk is op de S6 wat trouwens wel werk op kpn en Vodafone.
Dus 4G+ werkt op de S6, alleen niet op de banden van T-Mobile. Dus de specificaties kloppen.
En trouwens er is altijd geadverteerd dat het op tmobile zou werken .
de verkoper is verplicht om dit te melden omdat het verkoop praatje niet klopt !
Waar stond dat geadverteerd? Bij T-Mobile of in een winkel? Moet de verkoper ook melden dat je er geen SD kaart in kunt duwen? Of dien je zelf ook een beetje te verdiepen in een toestel wanneer je er bepaalde functies van verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:10:
[...]

Dus 4G+ werkt op de S6, alleen niet op de banden van T-Mobile. Dus de specificaties kloppen.

[...]

Waar stond dat geadverteerd? Bij T-Mobile of in een winkel? Moet de verkoper ook melden dat je er geen SD kaart in kunt duwen? Of dien je zelf ook een beetje te verdiepen in een toestel wanneer je er bepaalde functies van verwacht?
Je gaat hier te kort door de bocht, het probleem is dat Samsung zelf NERGENS aangeeft welke banden of combinaties van banden ondersteund worden. Ze adverteren simpelweg met 4G+, volgens mij is er dan voor de consument geen enkele manier om te achterhalen dat dit dan niet werkt op bepaalde banden en op andere banden weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:19:
[...]

Je gaat hier te kort door de bocht, het probleem is dat Samsung zelf NERGENS aangeeft welke banden of combinaties van banden ondersteund worden. Ze adverteren simpelweg met 4G+, volgens mij is er dan voor de consument geen enkele manier om te achterhalen dat dit dan niet werkt op bepaalde banden en op andere banden weer wel.
Dat mag jij vinden. Ik heb een andere mening hier in. Is niet erg, dat kan. Ik vind het te kort door de bocht om dan maar 'de schuld' bij een provider neer te leggen. Welke dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:10:
[...]

[...]

het stond een hele tijd op de site van tmobile en ook op site van webwinkels , wat nu verwijderd is !
toen vorige week 4g+ geactiveerd is, is door mij en vele anderen deze vraag aan tmobile gesteld wat er aan de hand was dat wij geen 4G+ op onze S6 konden krijgen !
Ze zijn op onderzoek gegaan en bleek dat dit aan de hardware lag , deze mededeling heb ik ook van samsung gehad .
kijk als samsung een S6 in nederland wil verkopen met 4G+ en geen melding maakt dat dit niet werkt op tmobile , dan is de verkoper verplicht om dit te melden aan de koper , en zeker bij een tmobile abbonement.
maar helaas heeft samsung dit niet verteld aan de verkoper , Samsung kijkt ook naar verkoop cijfers!
Jij koopt toch ook geen kpn modem als je een ziggo aansluiting hebt .

[ Voor 10% gewijzigd door pa3fap op 29-01-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
pa3fap schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:51:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:10:
[...]

[...]

het stond een hele tijd op de site van tmobile en ook op site van webwinkels , wat nu verwijderd is !
toen vorige week 4g+ geactiveerd is, is door mij en vele anderen deze vraag aan tmobile gesteld wat er aan de hand was dat wij geen 4G+ op onze S6 konden krijgen !
Ze zijn op onderzoek gegaan en bleek dat dit aan de hardware lag , deze mededeling heb ik ook van samsung gehad .
kijk als samsung een S6 in nederland wil verkopen met 4G+ en geen melding maakt dat dit niet werkt op tmobile , dan is de verkoper verplicht om dit te melden aan de koper , en zeker bij een tmobile abbonement.
maar helaas heeft samsung dit niet verteld aan de verkoper , Samsung kijkt ook naar verkoop cijfers!
Off-topic: modems krijg je over het algemeen van de provider. Die hoef je niet te kopen.

Het is wel gek dat T-Mobile dit er eerst wel heeft staan. Maar eigenlijk zeggen ze niets verkeerd. Het toestel is geschikt voor 4G+, alleen niet op de frequenties die ze nu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
RobinF schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:24:
[...]

Off-topic: modems krijg je over het algemeen van de provider. Die hoef je niet te kopen.

Het is wel gek dat T-Mobile dit er eerst wel heeft staan. Maar eigenlijk zeggen ze niets verkeerd. Het toestel is geschikt voor 4G+, alleen niet op de frequenties die ze nu gebruiken.
ik heb dit als vergelijk genomen , koop of bruikleen maakt niet uit , ik heb mijn mobiel genomen voor 4G en 4G+ omdat dit er toen bij stond toen ik mijn telefoon genomen heb bij een tmobile abonnement.
Daarom ben ik verkeerd geïnformeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneX
pa3fap schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:52:
[...]

ik heb dit als vergelijk genomen , koop of bruikleen maakt niet uit , ik heb mijn mobiel genomen voor 4G en 4G+ omdat dit er toen bij stond toen ik mijn telefoon genomen heb bij een tmobile abonnement.
Daarom ben ik verkeerd geïnformeerd!
Klopt, je mag als consument uitgaan van redelijke verwachtingen. Als men iets als 4G+ presenteert, dan mag je ook 4G+ verwachten. Werkt dat niet, dan kan je een oplossing verlangen of de koop ongedaan maken.
(Basis consumentenrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]pa3fap schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:51
Wanneer het daadwerkelijk op de site heeft gestaan, dan ben ik het me je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
pa3fap schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Ja natuurlijk , als de Specificaties zegt dat 4G+ mogelijk is op de S6 wat trouwens wel werk op kpn en Vodafone. En trouwens er is altijd geadverteerd dat het op tmobile zou werken .
In dit geval is het eerder een foutje dan dat er bewust dingen niet gemeld zijn. Waarschijnlijk wisten ook alleen technische mensen van Samsung dit en werd gedacht dat het niet relevant zou zijn.

Ik gok ook dat het nog heel lang verkeerd zal worden verkocht/geadviseerd in telefoonwinkels e.d. Hoe dan ook heb je als consument weinig extra voordeel bij 4G+ in de praktijk bij de huidige toepassingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-01-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
T-Mobile komt vandaag met een nieuwe dienst; Mb-verdeler.
Voor eenmalig 14,99 euro krijg je 1 of 2 extra SIM-kaarten die gekoppeld zijn aan je Stel Samen & Stel Bij abo.

De extra SIM-kaarten zijn "data-only" en gebruiken het data-tegoed uit je normale T-Mobile abonnement.
Er zijn verder geen maandelijkse kosten voor de extra SIM kaarten.

Ook roaming bundels worden automatisch gedeeld.

Zie https://www.t-mobile.nl/mb-verdeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Ja ik heb het gelezen. Dit is iets waar ik al jaren naar uit zit te kijken. Ik heb een tablet die ik maar sporadisch buiten de deur gebruik, maar ik wil dan niet afhankelijk zijn van Wi-Fi, of van de hotspot functie van mijn telefoon.
Echter een los abonnement voor mijn tablet is te duur omdat ik het daarvoor te weinig gebruik. Nu zit ik dus met pre-paid te pielen, maar prijzentechnisch en ook qua gebruikersgemak is dat ook niet ideaal.

Dus over drie maanden, als mijn huidige abonnement afloopt en ik ga verlengen, wordt deze MB-verdeler zeker meebesteld.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jeroen O schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:20:
Ja ik heb het gelezen. Dit is iets waar ik al jaren naar uit zit te kijken. Ik heb een tablet die ik maar sporadisch buiten de deur gebruik, maar ik wil dan niet afhankelijk zijn van Wi-Fi, of van de hotspot functie van mijn telefoon.
Echter een los abonnement voor mijn tablet is te duur omdat ik het daarvoor te weinig gebruik. Nu zit ik dus met pre-paid te pielen, maar prijzentechnisch en ook qua gebruikersgemak is dat ook niet ideaal.

Dus over drie maanden, als mijn huidige abonnement afloopt en ik ga verlengen, wordt deze MB-verdeler zeker meebesteld.
Je kunt die MB-verdeler nu gewoon bestellen, het kost alleen eenmalig 14,95 aan activeringskosten (per extra SIM). Er worden geen losse verzendkosten of iets in rekening gebracht. Ik heb hem gisteren besteld, ook voor de tablet. Wat ik helemaal netjes vind is (los van de lage kosten) dat de roaming bundel ook gedeeld kan worden.

Ik zag gisteren overigens dat er nog iets nieuws is bijgekomen, T-Mobile Samen. Hiervoor hoef je maar 1 iemand te kennen die ook T-Mobile heeft, daarmee kun je dan een "groep" maken, je belt dan onderling gratis (ongeacht de abonnementsvorm) en alle groepsleden kunnen kiezen uit 2,50 factuur korting Of 500 Mb extra data elke maand.

Het wordt steeds mooier bij T-Mobile eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Ja, maar dan moet ik €5 per maand betalen omdat ik een ouder abonnement heb. Met een nieuw abonnement is het gratis, afgezien de eenmalige kosten voor een sim.

Maar het is voor mij ook geen probleem om nog even te wachten, want dan kan ik nog mooi even het tegoed op mijn pre-paid sim opmaken ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroen O op 03-02-2016 09:56 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Blackadder
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 08:48
4G+ Werkt ook prima met de S5 plus. Helaas zit ik net te ver van de zendmast voor een goede ontvangst. T-mobile gaf dit ook aan maar kan er voorlopig niets aan doen. Gelukkig ben ik wel bereikbaar en is er hier Wifi :) . Als de ontvangst beter is gaan we zeker de " groepssim" bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
even een dwaling.. na aanleiding van nieuws: Prepaid-klanten Vodafone krijgen geld terug vanwege lage maximale 4g-...

het betreffende steekproefje maar eens gelezen

alleen de testmethode? een S6 gebruiken voor 4G+.. die volgens mij toch echt geen CA 900/1800 ondersteund op het Tmobile netwerk :? dan zijn die resultaten toch alles behalve correct :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Klopt. Is ook niet representatief zo'n test. Van de ene provider test-sims en van de overige een prepaid kaart...
Snelste test komt er dan uit op KPN 4G1800; en niet op 4G+ - geeft ook te denken natuurlijk.

T-Mobile is echter in lijn met de test niet super sterk in Rotterdam CS en omgeving; ik heb daar ook vaak "slechts" 10 a 15 mbps op drukke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
PWA777 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:26:
[...]

Je kunt die MB-verdeler nu gewoon bestellen, het kost alleen eenmalig 14,95 aan activeringskosten (per extra SIM). Er worden geen losse verzendkosten of iets in rekening gebracht. Ik heb hem gisteren besteld, ook voor de tablet. Wat ik helemaal netjes vind is (los van de lage kosten) dat de roaming bundel ook gedeeld kan worden.
Heb je de nieuwe sim al binnen? Ik heb net een MB-verdeler sim in een toestel gedaan maar deze wil niet verbinden met het netwerk. Zowel een iPhone 5 als een Lumia 735 geprobeerd... Mijn normale sim werkt prima in beide apparaten. Leuke dienst maar helaas meteen al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Zojuist een MB-verdeler in een iPad gehangen en de instructies opgevolgd.
Dus op de iPad WiFi uitgezet, safari gestart en naar een willekeurige website gegaan.
De walled garden vangt je af en brengt je naar een inlogpagina van je my Tmobile account.
Daarop inloggen, vervolgens leek er een tijdje (paar minuten) niets te gebeuren maar balkje bleef wel langzaam doorkruipen, tot ineens de volgende pagina verscheen.
Sim geactiveerd en van een naam voorzien en volgende.
Weer een poosje wachten en er staat geaccepteerd + dat het enkele minuten kan duren.
Dit alles nog op 3G trouwens.

Vervolgens gebeurde er na een minuut of 5 nog niets qua netwerkverkeer en de iPad bleef op 3G plakken.
Dus kort flightmodus gedaan, dat hielp niet.
Toen flightmode voor een kwartiertje en dat hielp wèl!
Nu netjes 4G op de iPad, volle bak snelheid (net als op de telefoon) dus prima!
Toen de iPad maar weer op de WiFi gehangen, natuurlijk.

In de verbruiksstatistieken kan het tot de volgende dag duren voordat de uitsplitsing per sim zichtbaar wordt maar de abonnementspagina geeft bij het SIM rubriekje wel al de nieuwe sim weer (je kunt het uitklappen, standaard staat de bovenste uitgeklapt dat is de SIM die in je telefoon zit.)
Op de iOS app lijkt nog niet alle info betreffende de per 1/2 ingevoerde functies zichtbaar te zijn, ik verwacht eerdaags wel een update van de app waarin dat verbeterd wordt.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als je nog iets in je bundel over hebt moet je eens een keer een speedtest doen met 1 toestel tegelijk, en daarna met allebei exact tegelijk en kijken wat dat met je snelheden doet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
straat schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 02:42:
[...]

Heb je de nieuwe sim al binnen? Ik heb net een MB-verdeler sim in een toestel gedaan maar deze wil niet verbinden met het netwerk. Zowel een iPhone 5 als een Lumia 735 geprobeerd... Mijn normale sim werkt prima in beide apparaten. Leuke dienst maar helaas meteen al een probleem.
Nee ik heb niets binnen gekregen nog; wel direct besteld maandag.
Je moet de MB-verdeler sim-kaart wel eerst activeren door wifi uit te zetten en dan via mobiele data met je MB-verdeler apparaat naar een willekeurige website gaan in de browser.

Je komt dan op de activatie pagina.
Lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 06:57:
Als je nog iets in je bundel over hebt moet je eens een keer een speedtest doen met 1 toestel tegelijk, en daarna met allebei exact tegelijk en kijken wat dat met je snelheden doet :p
De snelheid is gemaximaliseerd op 150 mbps per aansluiting; tenminste als je Stel Samen & Stel Bij hebt.
Er zijn echter geruchten dat de speedcap binnenkort gaat verdwijnen, nu 4G+ geactiveerd is met 225 mbps en wellicht zelfs naar 300 mbps gaat als 4G2100 erij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Vanochtend lukte activeren wel, maar verbinding was en bleef super traag (iPhone 5, 3G).

Heb toen even gewisseld met mijn primaire sim. Snelheid was toen wel normaal op de iPhone.

De extra sim toen in mijn Lumia 735 gezet, leek ook erg traag maar op een gegeven moment deed deze het prima op 4G. Als ik de telefoon instelde op maximaal 3G of 2G dan kreeg totaal geen netwerkverbinding, alleen 4G werkte.

Al met al een beetje merkwaardig. De extra sim is nu weer terug in de iPhone en snelheid is slecht.

Lijkt wel alsof de connectie op 64kbps gelimiteerd is ofzo. Ik heb nog 3GB in mijn bundel.

Edit: vannacht heeft hij uit gestaan, nu doet hij het ineens wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door straat op 05-02-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat de systemen van tmobile nog even tijd nodig hadden om het allemaal door te voeren :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:28:
[...]

Dat mag jij vinden. Ik heb een andere mening hier in. Is niet erg, dat kan. Ik vind het te kort door de bocht om dan maar 'de schuld' bij een provider neer te leggen. Welke dan ook.
De wet ondersteunt de zwakkere in dit soort zaken. Gezien de technische achterstand in kennis is de consument hier de zwakkere. De provider en de producent dienen de consument hierover in te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
straat schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 02:42:
[...]

Nou ik heb het in huis allemaal. Eerst alleen 3G, instructies gevolgd en wilde google.nl openen -> geen soelaas. Flight mode aan/uit en toen nu.nl openen; meteen inlog pagina.

SIM kaart gekoppeld, ging heel soepel. Nog even 1x flight mode aan/uit en 4G setting aan/uit en nu al vol tempo 4G access!

Uiteindelijk max 5 min bezig geweest, top!

Exit: 4G data roaming werkt ook al, extra SIM gebruikt/deelt de standaard bundel.

[ Voor 5% gewijzigd door PWA777 op 06-02-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:41:
[...]

De snelheid is gemaximaliseerd op 150 mbps per aansluiting; tenminste als je Stel Samen & Stel Bij hebt.
Er zijn echter geruchten dat de speedcap binnenkort gaat verdwijnen, nu 4G+ geactiveerd is met 225 mbps en wellicht zelfs naar 300 mbps gaat als 4G2100 erij komt.
snap ook niet helemaal waarom ze nog speedcappen, dat is alleen nuttig bij "Unlimited / FUP" plans..
maar voor alles met een ???mb bundel gaat de rem er toch al op... of er komen weer extra €€€tjes binnen..

hadden ze nou nog een echt unlimited / FUP plan.. dan zou ik wel zeggen speedcap er op... omdat je anders mensen krijgt die continu maar lopen te leechen over 3/4G...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hier inmiddels ook een MB verdeler simkaart in gebruik. Activeren ging zeer eenvoudig. Tweede simkaart is nog onderweg. Ik zou graag een dongle met wifi erin willen aanschaffen, ik zit ook wel eens in de auto met laptop te werken. Iemand ervaring met de Huawei E8372 dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Zou je niet liever voor een iets duurdere 4G WiFi hotspot gaan dan? Dan kun je je verbinding ook delen met andere WiFi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

wouter1981

w00t

Is er iemand die weet of de OnePlus 2 support heeft voor Carrier Aggregation (4G+)? En zo ja, of de T-Mobile frequenties (4G900+4G1800) worden ondersteund?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Hij heeft support voor CA cat 6, maar ik kan niet specifiek vinden op welke frequenties.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

wouter1981

w00t

The Wizard schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:00:
Hij heeft support voor CA cat 6, maar ik kan niet specifiek vinden op welke frequenties.
Nee, ik ook (nog) niet. Dit is informatie die ik bij geen enkele smartphone fabrikant op de site kan vinden.
Hopelijk wordt dit iets wat men op korte termijn gaat communiceren naast de ondersteunde frequentiebanden.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Bij de Nexus serie wordt het wel gecommuniceerd, maar dat is zo'n beetje de enige....

Nexus 6P:
GSM/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
UMTS/WCDMA: B1/2/4/5/6/8/9/19
TDSCDMA: 34/39
CDMA: BC0/1
LTE (FDD): B1/2/3/4/5/7/8/9/17/19/20/28
LTE (TDD): B38/B39/40/41
CA DL: B1-B5, B1-B8, B1-B19, B3-B3, B3-B5, B3-B7, B3-B8, B3-B19, B3-B20, B3-B28, B5-B7, B7-B7, B7-B20, B7-B28, B39-B39, B40-B40, B41-B41

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

The Wizard schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:01:
Bij de Nexus serie wordt het wel gecommuniceerd, maar dat is zo'n beetje de enige....

Nexus 6P:
CA DL: B1-B5, B1-B8, B1-B19, B3-B3, B3-B5, B3-B7, B3-B8, B3-B19, B3-B20, B3-B28, B5-B7, B7-B7, B7-B20, B7-B28, B39-B39, B40-B40, B41-B41
Als ik me niet vergis gaat het dus om de combinatie:
  • 900 MHz = Band 8
  • 1800 MHz = Band 3
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met twee MB verdelers (komende van Vodafone MultiSIM). Een van de SIM kaarten doet het overigens niet, maar de andere simkaart doet 4G het prima in mijn Huawei E3372 dongle. Zodra ik weer eens in Overijssel ben zal ik het 4G bereik eens met Vodafone vergelijken.

[ Voor 23% gewijzigd door SebasFM op 09-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
[...]

Als je op de T-Mobiledekkingskaart Oosterspoorplein Hilversum zoekt dan staat er een resultaat van 224.34 en dat staat er al sinds de nieuwe kaart er is, dus medio november. Toen was er geen 4g+/ CA actief.
Officieel dan, want ik neem aan dat dat daar dan getest moet zijn, anders is het niet echt fysisch mogelijk.

Ik heb zelf een Cat4 toestel en ik haal frequent net boven de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:34:
[...]

Als je op de T-Mobiledekkingskaart Oosterspoorplein Hilversum zoekt dan staat er een resultaat van 224.34 en dat staat er al sinds de nieuwe kaart er is, dus medio november. Toen was er geen 4g+/ CA actief.
Officieel dan, want ik neem aan dat dat daar dan getest moet zijn, anders is het niet echt fysisch mogelijk.

Ik heb zelf een Cat4 toestel en ik haal frequent net boven de 100.
Op 4G-1800 is een maximum snelheid van 150 mbps te halen. Sneller kan technisch niet op een bandbreedte van 20 Mhz.

Met 4G+ van T-Mobile is 225 mbps mogelijk. Het kan zijn dat men dit destijds aan het testen was. Het kan ook een foutje zijn op de kaart (lijkt me waarschijnlijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben meer mensen last van een wegvallende internetverbinding? Regio Brabant midden > west?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Ik ben nu voor het eerst door mijn bundel heen, maar vanwege de lage latency van 4g gaat alles nog best wel snel.

Zo maar eens kijken of Spotify ook nog gaat lukken. Waarom zal je dan nog een groter bundel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Joostje123 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:15:
Ik ben nu voor het eerst door mijn bundel heen, maar vanwege de lage latency van 4g gaat alles nog best wel snel.

Zo maar eens kijken of Spotify ook nog gaat lukken. Waarom zal je dan nog een groter bundel kopen.
Spotify gaat niet lekker hoor op 64 kbps.
Het is erg frustrerend als je een leuk whatsapp filmpje van 5 mb binnen krijgt en je moet hem even binnen halen op 64 kbps 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
PWA777 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:21:
[...]

Het is erg frustrerend als je een leuk whatsapp filmpje van 5 mb binnen krijgt en je moet hem even binnen halen op 64 kbps 8)7 8)7 8)7
Aah, ik kreeg een smsje 100% verbruikt en kon 5 minuten nog gewoon op een prima snelheid door.
Daarna toch een stuk minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
4G+ is sinds een aantal weken nu ook in het oosten actief en de snelheden zijn echt gigantisch. Hoogste test die ik haalde was 144 Mb/s :9 Gewoon 24 Mb/s sneller dan de thuisverbinding. En dat was nog geeneens in de vroege ochtend of 's nachts.. Om 15.00.

[ Voor 10% gewijzigd door Erulezz op 10-02-2016 20:25 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:21:
[...]

dan leen je gewoon even internet van een WiFi hotspot :9

en verder moauw 64k kan je nog best aardig over streamen als je echt wil.. moet je wel naar AAC codec grijpen ;)

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes