[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Vandaag zag ik voor de eerste keer 4G+ op m'n toestel verschijnen en wel in het centrum van Tilburg. Had ik nog nooit eerder voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Hugo__Boss schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:19:
Vandaag zag ik voor de eerste keer 4G+ op m'n toestel verschijnen en wel in het centrum van Tilburg. Had ik nog nooit eerder voorbij zien komen.
Gelijk even een Speedtest gedraaid? :o

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Nee helaas! Had haast.. Ik kom er ook eigenlijk net pas achter dat er niet zo heel veel toestellen zijn die dat ondersteunen. Een gewone Galaxy S5 niet namelijk, maar de S5 Plus die ik heb wel.

Volgende keer doe ik het! Hoewel, heeft T-Mobile niet nog een snelheidscap? Ik heb een Stel Samen en Stel Bij met 3 GB bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
SafariFlow schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:14:
Als dat de stroomvoorziening van die site is, zullen ze heel snel een alarm in hun monitoring zien...
Hangt er van af. Zolang de stroom niet onderbroken raakt kan het spul prima doordraaien, dat kent geen horizontale of verticale polarisatie :)

Ook zou het, zomaar, een kast kunnen zijn van een reeds vertrokken operator of een site die wellicht nog helemaal niet operationeel is en men een "site down" nog niet kan zien.
Gillie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:15:
Geen sticker met logo (van de operator), referentie en telefoonnummer op de kast aangetroffen?
Die zitten er helaas lang niet altijd op...

[ Voor 19% gewijzigd door Raider095 op 23-12-2015 23:54 ]

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:38
Raider095 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:53:
[...]

Hangt er van af. Zolang de stroom niet onderbroken raakt kan het spul prima doordraaien, dat kent geen horizontale of verticale polarisatie :)

Ook zou het, zomaar, een kast kunnen zijn van een reeds vertrokken operator of een site die wellicht nog helemaal niet operationeel is en men een "site down" nog niet kan zien.

[...]

Die zitten er helaas lang niet altijd op...
Uiteraard. Ik ging, in mijn comment, er vanuit dat er ook schade/downtime was, maar zolang er geen schade is aan de bekabeling, zullen ze niks merken inderdaad.

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
SafariFlow schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:46:
[...]

Uiteraard. Ik ging, in mijn comment, er vanuit dat er ook schade/downtime was, maar zolang er geen schade is aan de bekabeling, zullen ze niks merken inderdaad.
Ik zag geen sticker erop zitten. En volgens mij zat de bekabeling gewoon vast wat ik kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Gisteren contact gehad met T-mobile en volgens hun werkt de mast prima en zijn er geen storingen.
Misschien dat het een oude kast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:28
Zojuist kwam ik in de MediaMarkt Rotterdam niet verder dan 8 Mbps down en bedroevende 0,5 Mbps up. Signaalsterkte redelijk oké, 3 bolletjes en LTE1800.

Onder dit soort omstandigheden zou 4G+ uitkomst bieden aangezien de uplink dan via LTE900 zou kunnen lopen, dit biedt denk ik wat meer robuustheid want dit is niks (MediaMarkt Rotterdam op een maandag lijkt me geen absurde plek om goed 4G te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
Weet er iemand meer over de 4G-900 uitrol? Krijg het idee alsof dit een beetje stil is komen te liggen?
Er zijn hier mededelingen gedaan over de afloop qua uitbouw, maar als ik Zuid en Midden-Limburg bekijk, is hier al sinds de zomer 4G-1800 draaiende en sinds september 2G-1800 zover ik weet overal aan, zie nergens meer 2G-900.
Maar volgens het antenneregister zie ik nog niet overal 4G-900. Ben benieuwd of dit nog verder gaat helpen qua betere netwerkervaring. 3G-900 loopt goed heb ik het idee!
Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Volgens mij is T-Mobile hiermee redelijk vergevorderd hoor, 2G900 uitschakelen, 4G900 inschakelen overal. Wel is het zo dat er nog op allerlei locaties in omgebouwd gebied alleen 4G1800 actief is en nog geen dingen op 900 MHz. Dat zijn locaties waar volgens mij de antennes nog moeten worden vervangen en het basisstation al wel is vervangen. Nog even geduld voor die plekken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:29:
Volgens mij is T-Mobile hiermee redelijk vergevorderd hoor, 2G900 uitschakelen, 4G900 inschakelen overal. Wel is het zo dat er nog op allerlei locaties in omgebouwd gebied alleen 4G1800 actief is en nog geen dingen op 900 MHz. Dat zijn locaties waar volgens mij de antennes nog moeten worden vervangen en het basisstation al wel is vervangen. Nog even geduld voor die plekken.
Yes dat zijn dan 1800 Mhz panelen die nog naar de multiband antennes genoderniseerd moeten worden. Soms wordt er een apart 900 Mhz paneel bijgeplaatst (als Tele2 niet inhangt en er ruimte voor is).

Helaas zie je vaak dat T-Mobile de oude meuk gewoon laat hangen (zonder bekabeling) in plaats van het netjes uit de mast of van het dak te halen. Je krijgt hierdoor rommelige daken; KPN en VF ruimen oude panelen doorgaans netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:59:
[...]

Yes dat zijn dan 1800 Mhz panelen die nog naar de multiband antennes genoderniseerd moeten worden. Soms wordt er een apart 900 Mhz paneel bijgeplaatst (als Tele2 niet inhangt en er ruimte voor is).

Helaas zie je vaak dat T-Mobile de oude meuk gewoon laat hangen (zonder bekabeling) in plaats van het netjes uit de mast of van het dak te halen. Je krijgt hierdoor rommelige daken; KPN en VF ruimen oude panelen doorgaans netjes op.
Zover ik gezien heb, laat T-Mobile helemaal niks achter van oude panelen. Zeker niet op gebouwen, maar wellicht regio afhankelijk.

In Zuid-Limburg zijn voornamelijk de locaties op elektriciteitsmasten nog geen 900Mhz. Deze worden pas medio 2016 vervangen voor nieuwe panelen. Dit ivm vergunningen en hele poespas wat bij zo'n locatie komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Weet iemand of er nog een 900 mhz mast in Burgum (Friesland) geplaatst word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
fransf schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:30:
Weet iemand of er nog een 900 mhz mast in Burgum (Friesland) geplaatst word?
T-Mobile zit daar in dezelfde mast als KPN en VF.
Er wordt nu al 3G900 uitgezonden vanaf die mast, dus hij is geschikt voor 4G900 - de kans is zeer groot (zo goed als zeker eigenlijk) dat daar ook 4G900 op geactiveerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
PWA777 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:47:
[...]

T-Mobile zit daar in dezelfde mast als KPN en VF.
Er wordt nu al 3G900 uitgezonden vanaf die mast, dus hij is geschikt voor 4G900 - de kans is zeer groot (zo goed als zeker eigenlijk) dat daar ook 4G900 op geactiveerd gaat worden.
Je heb het wel over de gsm-mast die op het bedrijf terrein zit bij Sonac burgum B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
fransf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:40:
[...]

Je heb het wel over de gsm-mast die op het bedrijf terrein zit bij Sonac burgum B.V.
Yes; er zijn 2 masten in dat dorp, naast die jij noemt ook nog een aan de Handelsweg. Beiden hebben 3G900 en zullen dus ook 4G900 krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Vandaag op nos.nl een interview met de baas van T-Mobile. Niet heel veel nieuws, maar wel aardige achtergrond over de ontwikkeling van T-Mobile in het afgelopen jaar en een vooruitblik op 2016: het jaar van 4G+

http://nos.nl/artikel/207...ht-een-data-explosie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Beste wensen voor alle Tweakers. 30 mbps down en 23 mpbs up hier binnen de ring van 020 rond 00h15 - wat een jaar voor T-Mobile was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
PWA777 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:54:
[...]

Yes; er zijn 2 masten in dat dorp, naast die jij noemt ook nog een aan de Handelsweg. Beiden hebben 3G900 en zullen dus ook 4G900 krijgen.
allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ik hoop dat dat 4G 900 gaat werken want in het dorpje Garyp is T-mobile erg slecht.
4G is hier helemaal niet en het 3G netwerk is ook slecht, soms is die er wel soms weer niet en dan heb je alleen maar 2G netwerk hier in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
fransf schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:29:
[...]

allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ik hoop dat dat 4G 900 gaat werken want in het dorpje Garyp is T-mobile erg slecht.
4G is hier helemaal niet en het 3G netwerk is ook slecht, soms is die er wel soms weer niet en dan heb je alleen maar 2G netwerk hier in het dorp.
Als je nu momenteel wel goed 2G heb, is het straks hetzelfde voor 3G en 4G op de lageband.

Zo niet, dan veranderd er niet heel veel helaas.. Net zoals hier.. In maart/ april is hier bijna alles omgebouwd.. Nu is er overal 2G900 verdwenen en 3G900 is bijna overal aan.. Maar geen 4G en geen verdere verbetering van het netwerk (4051ce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 00:44:
Beste wensen voor alle Tweakers. 30 mbps down en 23 mpbs up hier binnen de ring van 020 rond 00h15 - wat een jaar voor T-Mobile was het!
Snelheid binnen (4041EL) is me vies tegengevallen..
Tijd, 21:32 Down 7,76 Mbps en up 0,37 Mbps 37 ms op 4G 21:41 en op 3G 2,58 Mbps en 1,74 Mbps 38 ms.
3G is hier vaker werkbaar dan 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is er nou nog ergens een "kaart" te vinden met de verwachte verdere werkzaamheden :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Gijsj16 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Als je nu momenteel wel goed 2G heb, is het straks hetzelfde voor 3G en 4G op de lageband.

Zo niet, dan veranderd er niet heel veel helaas.. Net zoals hier.. In maart/ april is hier bijna alles omgebouwd.. Nu is er overal 2G900 verdwenen en 3G900 is bijna overal aan.. Maar geen 4G en geen verdere verbetering van het netwerk (4051ce)
2G is hier ook niet echt goed. Schommelt nogal. Soms heb je veel streepjes maar je kan ook inene geen streepjes hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:30:
is er nou nog ergens een "kaart" te vinden met de verwachte verdere werkzaamheden :?
Er staat niet meer zo heel veel te gebeuren in 2016 qua ombouw, het leeuwendeel is al gedaan in 2015.
Op een aantal plekken is het basis station vervangen, maar hangen de oude antennes nog in de mast; hier is nu (2G1800) + 4G1800 + 3G2100 actief. Op deze plekken zal er dit jaar nog doorgewerkt worden aan de vervangen van de antenne panelen, zodat ook 3G900 en 4G900 geactiveerd kunnen worden.
Het betreft hier overigens vaak (maar zeker niet altijd) antennes in hoogspanningsmasten.

Op een aantal plekken is men niet toegekomen aan modernisatie in 2015, bijvoorbeeld omdat toegang tot de mast niet mogelijk was op het geplande moment, of doordat de verbinding met de backbone van het netwerk niet snel genoeg is (er moet glasvezel gegraven worden bijv.). Tot slot zijn er nog sites die lastig bereikbaar zijn of met ruimtegebrek kampen (geen plek voor bredere of meer antennes).

In de laatst genoemde categorie is het maar de vraag hoeveel haast T-Mobile gaat maken met het ombouwen, zolang de BTS is omgebouwd kan de mast meedraaien in het nieuwe netwerk en levert dit in principe geen issues op.
Er zijn nog maar heel weinig niet omgebouwde basisstations, daar waar dit nog niet gedaan is zal dit in januari 2016 alsnog gedaan worden.

Op de volgende plekken is het netwerk nog niet volledig voltooid en is dus sprake van 1 van bovenstaande situaties - deze lijst is niet volledig:

- Groningen: Oldehove, Roodeschool, Rhederbrug, Onstwedde, Jipsinghuizen, Schiermonnikoog.
- Drenthe: Zwinderen, Drijber, Exloo (kan zijn dat dit 24 dec al gedaan is), Anloo, Klooster.
- Friesland: Wiuwert, Terschelling, Jubbega, Burum.
- Overijssel: Eesveen, Hankate, Langeveen, Albergen, Lattrop, Den Braam.
- Flevoland: Kraggenburg, Swifterband, Biddinghuizen.
- Gelderland: Elspeet, Ochten, Beneden-Leeuwen, Pannerden, Loerbeek, Heelweg, Winterswijk, Emst (A50), Groesbeek, Geldermalsen, Tuil.
- Utrecht: -
- Noord-Holland: Egmond aan Zee.
- Zuid- Holland: -
- Zeeland: Hoofdplaat, Nieuw-Namen, Kortgene, Brouwershaven, Rilland.
- Noord-Brabant: Schijf, Geffen, Heihoek, Waspik, Someren, Westrik.
- Limburg: Zelder, Veulen, Oirlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor je info, zeer verhelderend. Naast de nog niet omgebouwde locaties hoop ik toch echt dat T-Mobile links of rechts nog een mast bij zal zetten om een gat te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:19:
Dank voor je info, zeer verhelderend. Naast de nog niet omgebouwde locaties hoop ik toch echt dat T-Mobile links of rechts nog een mast bij zal zetten om een gat te dichten.
Ze zullen wel 'moeten' anders gaan ze veel klanten verliezen in de dorpen en gebieden waar nu de dekking achteruit gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:34:
[...]

Ze zullen wel 'moeten' anders gaan ze veel klanten verliezen in de dorpen en gebieden waar nu de dekking achteruit gegaan is.
T-Mobile gaat gewoon door met het afmaken van de klus, daar kunnen we wel van uit gaan. Ook de antennes in hoogspanningsmasten gaan vervangen worden.

Dit is ook belangrijk omdat de oude antennes niet geschikt zijn voor 4G+ en dat wordt het toverwoord in 2016, als er meer toestellen op de markt komen die dit ondersteunen (naast VoLTE wat ook meer belasting op het 4G netwerk legt). In 2016 gaan veel gebruikers van de iPhone 4, 5, 5S en 5C waarschijnlijk switchen naar de iPhone 6C en de iPhone 7/7S waardoor het aantal potentiële gebruikers van 4G+ en VoLTE interessant wordt voor de operators.

De toestellen met de nieuwste chips kunnen overigens ook 4G+ aan met een combinatie van LTE FDD en LTE TDD, wat dus ook weer enorme mogelijkheden voor T-Mobile gaat geven dit jaar, op de 2600 MHz band waar ze nog eens 25Mhz op hebben die gestapeld kan worden op de bestaande 30 MHz in het FDD spectrum - wellicht is het nog wat vroeg (huidige 4G netwerk zit nog voldoende rek in) maar zodra de eerste toestellen gaan komen ontstaat er vanzelf vraag naar.

Tot slot zal er nog wel veel winst komen uit de activatie van 4G+ qua bereik, je kunt dan namelijk 900 MHz en 1800 MHz combineren op het zelfde moment, dit biedt een robuustere verbinding, hogere snelheden en beter bereik aan de cel-randen (in situaties met "1 of 2 bolletjes") - nog meer reden voor T-Mobile om alles netjes om te bouwen met alle technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Er staat niet meer zo heel veel te gebeuren in 2016 qua ombouw, het leeuwendeel is al gedaan in 2015.
Op een aantal plekken is het basis station vervangen, maar hangen de oude antennes nog in de mast; hier is nu (2G1800) + 4G1800 + 3G2100 actief. Op deze plekken zal er dit jaar nog doorgewerkt worden aan de vervangen van de antenne panelen, zodat ook 3G900 en 4G900 geactiveerd kunnen worden.
Het betreft hier overigens vaak (maar zeker niet altijd) antennes in hoogspanningsmasten.

Op een aantal plekken is men niet toegekomen aan modernisatie in 2015, bijvoorbeeld omdat toegang tot de mast niet mogelijk was op het geplande moment, of doordat de verbinding met de backbone van het netwerk niet snel genoeg is (er moet glasvezel gegraven worden bijv.). Tot slot zijn er nog sites die lastig bereikbaar zijn of met ruimtegebrek kampen (geen plek voor bredere of meer antennes).

In de laatst genoemde categorie is het maar de vraag hoeveel haast T-Mobile gaat maken met het ombouwen, zolang de BTS is omgebouwd kan de mast meedraaien in het nieuwe netwerk en levert dit in principe geen issues op.
Er zijn nog maar heel weinig niet omgebouwde basisstations, daar waar dit nog niet gedaan is zal dit in januari 2016 alsnog gedaan worden.

Op de volgende plekken is het netwerk nog niet volledig voltooid en is dus sprake van 1 van bovenstaande situaties - deze lijst is niet volledig:

- Groningen: Oldehove, Roodeschool, Rhederbrug, Onstwedde, Jipsinghuizen, Schiermonnikoog.
- Drenthe: Zwinderen, Drijber, Exloo (kan zijn dat dit 24 dec al gedaan is), Anloo, Klooster.
- Friesland: Wiuwert, Terschelling, Jubbega, Burum.
- Overijssel: Eesveen, Hankate, Langeveen, Albergen, Lattrop, Den Braam.
- Flevoland: Kraggenburg, Swifterband, Biddinghuizen.
- Gelderland: Elspeet, Ochten, Beneden-Leeuwen, Pannerden, Loerbeek, Heelweg, Winterswijk, Emst (A50), Groesbeek, Geldermalsen, Tuil.
- Utrecht: -
- Noord-Holland: Egmond aan Zee.
- Zuid- Holland: -
- Zeeland: Hoofdplaat, Nieuw-Namen, Kortgene, Brouwershaven, Rilland.
- Noord-Brabant: Schijf, Geffen, Heihoek, Waspik, Someren, Westrik.
- Limburg: Zelder, Veulen, Oirlo.
Bedankt voor het uitzoeken! We gaan d'r in Kesteren/ Ochten maar iets vooruit met 4G900.. Er moet aankomend jaar echt een maat bij komen bij ons in Kesteren, anders blijft het met dwijlen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Heeft iemand enig idee hoe het bereik nu is in Roggel?
Was er vorig jaar en had 0,0 bereik, maar nu met het 4G netwerk geeft de website aan dat er wel bereik zou moeten zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

wouter1981

w00t

itsmemax schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:55:
Was er vorig jaar en had 0,0 bereik, maar nu met het 4G netwerk geeft de website aan dat er wel bereik zou moeten zijn..?
Gezien het feit dat er een drietal speedtests zijn gedaan met een gemiddelde downloadsnelheid van 30Mbit/s lijkt het bereik wel redelijk/goed te zijn. Zie https://www.t-mobile.nl/dekking.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
itsmemax schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:55:
In augustus 2015 is er een T-Mobile mast geplaatst in Roggel.
Deze mast heeft 2G900/1800, 3G900/2100 en 4G1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
wouter1981 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Gezien het feit dat er een drietal speedtests zijn gedaan met een gemiddelde downloadsnelheid van 30Mbit/s lijkt het bereik wel redelijk/goed te zijn. Zie https://www.t-mobile.nl/dekking.
Had ik even overheen gekeken!
Maar ziet er goed uit, hoef ik me een weekend geen zorgen te maken of ik mijn whatsapp oid mis haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWA777 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:38:
[...]

In augustus 2015 is er een T-Mobile mast geplaatst in Roggel.
Deze mast heeft 2G900/1800, 3G900/2100 en 4G1800.
Spannend dat hij 2G900 heeft gekregen. Kan betekenen dat men liever 2G900-dekking heeft dan 4G900 in dit gebied, wellicht omdat de dekking in die omgeving erg slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Spannend dat hij 2G900 heeft gekregen. Kan betekenen dat men liever 2G900-dekking heeft dan 4G900 in dit gebied, wellicht omdat de dekking in die omgeving erg slecht is?
Het is een gebied waar 4G900 nog niet actief is, ook de omliggende masten hebben nog 2G900 of geen 4G900. Denk een kwestie van tijd voordat dit omgezet gaat worden, 2G900 gaat definitief verdwijnen bij T-Mobile. De mast heeft ook al 3G900 dus dat zou voor goede dekking moeten zorgen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ja, maar toch raar dat ze 2G900 dan wel nog even aanzetten, dat bedoel ik. Waarom niet gelijk alleen de definitieve 2G1800-configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm.. apart. zit ik net nog even te kijken voor een abbo.. is het ineens maar 28,50 voor 12GB + 120 min :? dacht toch dat t in december nog voor 30,50 was bij een 2 jarige :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Den Haag Binckhorstlaan ook 4G+ gespot. Helaas aan het rijden dus geen screenshot / speedtest kunnen doen als bewijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
SMSfreakie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:54:
hm.. apart. zit ik net nog even te kijken voor een abbo.. is het ineens maar 28,50 voor 12GB + 120 min :? dacht toch dat t in december nog voor 30,50 was bij een 2 jarige :/
ik kom juist een flink aantal prijswijzigingen (voornamelijk verhogingen) tegen. een sim-only met 3GB data zonder belminuten was eerst €19,- euro, en is nu €21,50. 120 minuten is €2,- euro gebleven. ook de kosten van een abbo met telefoon zijn gestegen. Een Abbo met iphone 6S 64GB (in éen keer betalen) koste eerst 16,50 (3GB en 120 minuten) en nu 19,50. De kosten van de telefoon zelf zijn (in dit specifieke geval) €70,- euro goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:50:
Ja, maar toch raar dat ze 2G900 dan wel nog even aanzetten, dat bedoel ik. Waarom niet gelijk alleen de definitieve 2G1800-configuratie?
De antenne hangt er toch, T-Mobile gebruikt maar 5 MHz capaciteit op 3G900 dus daar zit een limiet aan qua gebruikers. Nu zal dat in Roggel wel meevallen maar het hebben van 2G biedt wat ruimte.
Hoe dan ook, ik denk dat het meer soort standaardisatie is dan dat er heel doelbewust daar 2G900 is gecreëerd - dit model wordt ook op de andere masten gevolgd (activatie 2G900/1800, 3G2100, 4G1800; gevolgd door activeren 3G900 en later de-activeren 2G900 waarna 4G900 volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sjoerdpolder schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:59:
[...]

ik kom juist een flink aantal prijswijzigingen (voornamelijk verhogingen) tegen. een sim-only met 3GB data zonder belminuten was eerst €19,- euro, en is nu €21,50. 120 minuten is €2,- euro gebleven. ook de kosten van een abbo met telefoon zijn gestegen. Een Abbo met iphone 6S 64GB (in éen keer betalen) koste eerst 16,50 (3GB en 120 minuten) en nu 19,50. De kosten van de telefoon zelf zijn (in dit specifieke geval) €70,- euro goedkoper geworden.
De prijzen zijn voornamelijk gestegen, maar de kortingen tegelijkertijd verhoogd. Per saldo zou ik nu 1,50 goedkoper uit zijn voor het pakket wat ik nu heb dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

In december (of nog iets eerder?) gebruik gemaakt van de MediaMarkt actie van T-mobile, 2GB data, 150 belminuten en 100 SMS voor 13,50,- per maand voor 2 jaar.

Nu is dat vandaag ingegaan, en eerst deed 4G het niet (alleen HSDPA+) maar dit is na een uurtje wel erbij gekomen. Signaal ongeveer hetzelfde als toen ik bij Tele2 zat. Nu heeft dit abonnement een limiet van 15mbit/s down en iets van 3mbit/s up. Speedtest gedaan en 27ms ping (nagenoeg even goed als mijn thuisverbinding 8)7), 15mbit/s down en 4mbit/s up. Eigenlijk zoals verwacht dus.

Nu komt het, ik heb 2:09 met iemand gebeld, en nu kijk ik op de T-Mobile app (die overigens echt irritant was om fatsoenlijk in te komen) en daar geeft hij aan dat ik 0,64 euro buiten mijn bundel zit qua belkosten. Ik heb een 150 minuten belbundel bij dit abonnement en dat geldt voor alle Nederlandse nummers, dunkt me? Dit is al een beetje raar, maar nu staat er bij abonnement-details (of iets in die trant) dat ik dit maandelijks zou betalen:
- Internet 2GB Basis = 18 Euro
- Bellen 150 minuten = 6,99 Euro
- SMS 100 = 1 Euro

Bij elkaar 25,99 Euro, nog meer dan ik bij Tele 2 voor ongeveer deze combo inclusief gratis (zonder bijbetaling) Nexus 5 heb betaald... Dit klopt toch niet? Ik ga dadelijk eens de klantenservice contacteren, want dit is echt klinkklare onzin, en die 0,64 euro wil ik ook terug :'(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
kuusj98 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:25:
In december (of nog iets eerder?) gebruik gemaakt van de MediaMarkt actie van T-mobile, 2GB data, 150 belminuten en 100 SMS voor 13,50,- per maand voor 2 jaar.

Nu is dat vandaag ingegaan, en eerst deed 4G het niet (alleen HSDPA+) maar dit is na een uurtje wel erbij gekomen. Signaal ongeveer hetzelfde als toen ik bij Tele2 zat. Nu heeft dit abonnement een limiet van 15mbit/s down en iets van 3mbit/s up. Speedtest gedaan en 27ms ping (nagenoeg even goed als mijn thuisverbinding 8)7), 15mbit/s down en 4mbit/s up. Eigenlijk zoals verwacht dus.

Nu komt het, ik heb 2:09 met iemand gebeld, en nu kijk ik op de T-Mobile app (die overigens echt irritant was om fatsoenlijk in te komen) en daar geeft hij aan dat ik 0,64 euro buiten mijn bundel zit qua belkosten. Ik heb een 150 minuten belbundel bij dit abonnement en dat geldt voor alle Nederlandse nummers, dunkt me? Dit is al een beetje raar, maar nu staat er bij abonnement-details (of iets in die trant) dat ik dit maandelijks zou betalen:
- Internet 2GB Basis = 18 Euro
- Bellen 150 minuten = 6,99 Euro
- SMS 100 = 1 Euro

Bij elkaar 25,99 Euro, nog meer dan ik bij Tele 2 voor ongeveer deze combo inclusief gratis (zonder bijbetaling) Nexus 5 heb betaald... Dit klopt toch niet? Ik ga dadelijk eens de klantenservice contacteren, want dit is echt klinkklare onzin, en die 0,64 euro wil ik ook terug :'(
Het verbruik van 64 cent is vreemd, want daar zouden inderdaad alle Nederlandse nummers onder moeten vallen.

De prijzen die je in de app aantreft lijken raar, maar dat zijn de normale abonnementsprijzen. Op je factuur zie je namelijk nog een kopje "Korting" en daar wordt dan de korting weer van het totaal afgehaald. Dit zou dus moeten kloppen.

Dit is verwarrend en de enige reden waarom de providers zo werken is om zo ondoorzichtig mogelijk te zijn naar de klant toe over wat de prijs is. Op hun website kan je ook geen één abonnement vinden waar je de volle prijs voor moet betalen, je krijgt op alles zogenaamd "korting".
Zodra je contractperiode voorbij is, vervalt de korting (geen enkele communicatie natuurlijk vanuit T-Mobile) en hup je bent weer een loer gedraaid voor wat eurotjes. Vervelende praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:32
sjoerdpolder schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:59:
[...]

Het zijn inmiddels bijna dagprijzen. Ik heb vorige week een contract afgesloten met de volgende opbouw:
- 3GB internet voor € 16,-
- 120 minuten bellen voor € 0,50
- Toestelservice voor € 6,-
Totaal € 22,50 incl btw per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Iemand al een speedtestje gedaan op 4g+?
Heb zelf momenteel een note 3 dus geen 4g+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Laatst online: 17-02-2022
nog niet hier moet nog 4G 900 geactiveerd worden denk ik voordat 4G+ kan worden geactiveerd.
maar als het zover is laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het dekkingsgebied van 4G+ loopt niet 1-op-1 met de uitrol van 4G900.
De dekkingskaart van 4G+ vind je hier https://www.t-mobile.nl/4g/4g-plus

Op dezelfde site valt te lezen dat in de zomer van 2016 er landelijke 4G+ dekking is.

T-Mobile heeft met het huidige dekkingsgebied al (véél) meer 4G+ dekking dan KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Iemand enig idee hoe je kunt zien dat je 4G+ hebt op een iPhone 6S? Waarschijnlijk ergens in de Field test app, maar hoe?

[ Voor 28% gewijzigd door jpbosk op 11-01-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:06:
Iemand enig idee hoe je kunt zien dat je 4G+ hebt op een iPhone 6S? Waarschijnlijk ergens in de Field test app, maar hoe?
In Field test ga naar Serving Cell Info, daar zie je Download bandwith en als dat 10 Mhz is zit je op 4G900, met 20 Mhz zit je op 4G1800 en met 30 Mhz op 4G+.

Edit: ik zie Unknown bij bandwith, wat zoekwerk levert op dat de Field test mode niet altijd goed kan omgaan met 4G+ dus als je dit ziet is dit ook een teken dat je op 4G+ zit :)

[ Voor 18% gewijzigd door PWA777 op 11-01-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Ik zie ook Unknown, terwijl ik daar vroeger idd wel eens 10 of 20 MHz heb zien staan. In Zwolle is 4G+ dus al geactiveerd blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:40:
Ik zie ook Unknown, terwijl ik daar vroeger idd wel eens 10 of 20 MHz heb zien staan. In Zwolle is 4G+ dus al geactiveerd blijkbaar!
Yes daar is 4G+ zeker actief!
T-Mobile is sinds vandaag de grootste 4g+ operator van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Hoe kun je op de LG G4 zien dat je op 4G+ zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Als je iets downloadt zie je 4G+ staan bij je ontvangstbalkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
PWA777 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:17:
[...]

In Field test ga naar Serving Cell Info, daar zie je Download bandwith en als dat 10 Mhz is zit je op 4G900, met 20 Mhz zit je op 4G1800 en met 30 Mhz op 4G+.

Edit: ik zie Unknown bij bandwith, wat zoekwerk levert op dat de Field test mode niet altijd goed kan omgaan met 4G+ dus als je dit ziet is dit ook een teken dat je op 4G+ zit :)
In Emmen staat er nu ook 'unknown', terwijl hier volgens het kaartje van T-Mobile nog geen 4G+ geactiveerd zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een testje gedaan in Haarlem op 4G+ op een Samsung Note4, 3 streepjes bereik.
18ms // 117,11 down // 45,15 up
19 ms // 97,89 down // 46,35 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat ik toch maar VF ga inruilen voor TMO..

zo als het nu lijkt ( getest met een TMO prepaid ) is er overal wel voldoende dekking op de plekken waar ik t vaakste kom dus

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Eiiiiindelijk binnenshuis ook goede snelheden. Heeft "even" moeten duren maar dan heb je ook wat (regio 2242).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/u1nj9b73e751wll/TMo4Gs.png

Happy! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-01-2016 21:23 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Brad Pitt schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:21:
Eiiiiindelijk binnenshuis ook goede snelheden. Heeft "even" moeten duren maar dan heb je ook wat (regio 2242).

[afbeelding]

Super! Dit is het effect van 4G+ activatie op exact dezelfde mast als voorheen. Je gebruikt nu een combinatie van de sterkte van 4G900 voor upload terwijl de mast jou toestel nog wel kan bereiken met het snelle 4G1800. Op en top Carrier Arrgegation (4G+)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:44:
[...]

In Emmen staat er nu ook 'unknown', terwijl hier volgens het kaartje van T-Mobile nog geen 4G+ geactiveerd zou moeten worden...
Wat staat er bij "download frequency" respectievelijk "upload frequency" (kan even duren voordat deze velden gevuld worden met iets)? Als er niets komt moet je even van WiFi afgaan.

Helaas is Field test op de Apple een stukje software wat niet meer goed bijgehouden wordt (iPhone 4 resolutie bijvoorbeeld) en werkt het op iOS 9 best wel matig; maar als er geen spiegeling van upload en download frequency is zit je weldegelijk op 4G+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
PWA777 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:58:
Super! Dit is het effect van 4G+ activatie op exact dezelfde mast als voorheen. Je gebruikt nu een combinatie van de sterkte van 4G900 voor upload terwijl de mast jou toestel nog wel kan bereiken met het snelle 4G1800. Op en top Carrier Arrgegation (4G+)!
Helaas geen complete euforie nog hoor, upload blijft, zoals hiervoor ook altijd al was, in de meeste gevallen uitermate dramatisch :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/2314dxgzw6og0yz/Screenshot_2016-01-11-22-15-09_resize_20160111_221540.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
PWA777 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:16:
[...]

Wat staat er bij "download frequency" respectievelijk "upload frequency" (kan even duren voordat deze velden gevuld worden met iets)? Als er niets komt moet je even van WiFi afgaan.

Helaas is Field test op de Apple een stukje software wat niet meer goed bijgehouden wordt (iPhone 4 resolutie bijvoorbeeld) en werkt het op iOS 9 best wel matig; maar als er geen spiegeling van upload en download frequency is zit je weldegelijk op 4G+.
Er staat nu helemaal niks meer bij, ook niet na 5 minuten wachten. En 4G werkt prima. Idd, de field test app is gaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft de Iphone geen "4G+" icoontje dan bij de ontvangststatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Brad Pitt schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:21:

[afbeelding]

Op de N44 is nu ook toevallig een 4G paal actief dus dat kan ook effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ucsdcom schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:42:
Heeft de Iphone geen "4G+" icoontje dan bij de ontvangststatus?
Nee, de iPhone laat geen HSPA+ zien (H+ of 3,5G) maar 3G en ook geen LTE-CA (4G+) maar 4G (of LTE).

Een herstart wil soms helpen met het correct krijgen van Field Test, dat is de enige manier om te zien wat je telefoon doet. In tegenstelling tot Android is de radio interface niet toegankelijk voor apps dus je hebt ook geen appjes die dit kunnen uitlezen op Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
knakworst schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 06:40:
[...]

Op de N44 is nu ook toevallig een 4G paal actief dus dat kan ook effect hebben.
Die nieuwe mast staat als ik me niet vergis op een paar honderd meter afstand (als we het over dezelfde hebben) dus dan zou ik ook behoorlijke verbetering van het signaal verwachten, is dat ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
Gisteravond nog gehaald. Volgens mij op 4G zonder +

http://www.speedtest.net/my-result/a/1670850245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Dat zou theoretisch nog kunnen, 4G1800 heeft een maximale snelheid bij T-Mobile van 150 mbps.
De 5X ondersteunt echter wel LTE-Cat 6 en daarmee ondersteuning voor 4G+ bij T-Mobile (10+20Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal meeste gevallen deze snelheden. Zonder 4G+. Ben benieuwd wat de snelheid met 4G+ zal zijn hier in het zuiden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bLJmIpJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Weet iemand of dit oude kaartje up to date is? http://www.4g.nl/4g-dekking/4g-dekking-t-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Volgens mij wel. Ik zie namelijk veranderingen sinds de vorige keer dat ik keek, en toen was de nieuwe kaart van T-mobile.nl er al een tijdje.
Het is ook een beter kaartje, deze is wat minder optimistisch en dus erg reeel qua voorspelling.
Wel zit er een soort bug in: op plekken waar in de drie maandenplanning een mast aan gaat wordt de dekking van die mast uitgevinkt, maar de dekking van de andere zenders er on heen blijft rondom de zender wel weggestoord in de voorspelling. Dan laat hij een heel gat zien waar eigenlijk alleen een zwakke plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
Het kaartje klopt mogelijk alleen nog voor 4G. Voor 3G klopt hij totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:16:
Volgens mij wel. Ik zie namelijk veranderingen sinds de vorige keer dat ik keek, en toen was de nieuwe kaart van T-mobile.nl er al een tijdje.
Het is ook een beter kaartje, deze is wat minder optimistisch en dus erg reeel qua voorspelling.
Wel zit er een soort bug in: op plekken waar in de drie maandenplanning een mast aan gaat wordt de dekking van die mast uitgevinkt, maar de dekking van de andere zenders er on heen blijft rondom de zender wel weggestoord in de voorspelling. Dan laat hij een heel gat zien waar eigenlijk alleen een zwakke plek zit.
Dit kaartje wordt wekelijks bijgewerkt voor 4G maar heeft wel de bugs die jij omschrijft voor nieuwe masten (omliggende masten worden dan onterecht uitgevlakt).
De direct URL is dekking.t-mobile.nl

Voor 3G klopt er helemaal niets meer van (zou betekenen dat je zowat nergens meer 3G hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

wouter1981

w00t

@PWA777 Weet jij hoe het zit met het buurtschap Den Braam (7481)? Je gaf eerder aan dat o.a. daar het netwerk nog moet worden omgebouwd. Maar er is nog helemaal geen T-Mobile antenne in die omgeving? Of zie ik iets over het hoofd?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
wouter1981 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:53:
@PWA777 Weet jij hoe het zit met het buurtschap Den Braam (7481)? Je gaf eerder aan dat o.a. daar het netwerk nog moet worden omgebouwd. Maar er is nog helemaal geen T-Mobile antenne in die omgeving? Of zie ik iets over het hoofd?
T-Mobile heeft geen mast staan in dat buurtschap. Er is in het verleden hevig geprotesteerd tegen het plaatsen van zendmasten in die buurt. Inmiddels staat er een KPN rondstraler op de lokale fitnessclub en heeft Vodafone een mast ergens in een weiland.

In de planning staat wel de komst van een (nieuwe) T-Mobile mast aldaar, in de buurt van Den Braam. Het ombouwen van de omliggende masten is reeds gedaan, dus de verbetering van het bereik moet voortkomen aan de plaatsing van die nieuwe mast.

Hoe de plannen hier mee staan en hoe het zit met vergunningen durf ik niet te zeggen; het lijkt me wat optimistisch om te denken dat het binnen 3 maanden rond is - ik zou melding maken van zwakke dekking bij T-Mobile via hun dekkingskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Thanks! Bedankt voor de directe link. Wij staan nog steeds op de drie maanden planning.. Ik ben dus benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwt hoe T-mobile netwerk is in dorpen rond etten-leur en breda, toen ik tele2 had dat 3g gebruikt van tmobile was dat echt ondermaat en had ik vaak 0 bereik of 2g.
op het kpn netwerk heb ik in vergelijking wel een goeie dekking en altijd 3g bereik en ook best goeie 4g bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ter info:

mijn toestel geeft aan LTE

Download 63.19 Mbps
upload 45.66 Mbps

gemeten op kantoor in Tilburg

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 15-01-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Heeft er verder iemand met ondersteuning al 4G+ een speedtest gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Laatst online: 20:19
Ik kan het niet echt vinden, maar is de Samsung S6 Edge ook een ondersteund toestel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birelissimo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:23:
Ik kan het niet echt vinden, maar is de Samsung S6 Edge ook een ondersteund toestel?
Nee, niet voor T-Mobile. De enige in deze reeks is de S6 Edge+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He, hoe zit dat dan bij de S6/S6 EDGE? Het is een cat-6 toestel, maar ondersteunt hij de 4G+ combinatie van 900 en 1800 frequenties niet?

Ik dacht dat de masten waar ik vandaag was nog niet omgezet waren, maar het toestel ondersteunt dus blijkbaar alleen 4G+ van KPN, Tele2 en Vodafone en niet de frequentie combi van T-Mobile.

Bij T-Mobile zie ik een rijtje wel ondersteunde 4G+ toestellen: LG-G4, Sony Z5 compact, Z5, Z5 premium, Iphone 6S en 6S plus, Samsung S6 EDGE plus, Microsoft Lumia 950 en 950 XL.

[ Voor 60% gewijzigd door ucsdcom op 16-01-2016 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Klopt, toestellen ondersteunen niet alle combinaties. Heeft te maken met de gebruikte chips. Als je toestel het niet ondersteunt dan is het alsof je een toestel hebt met 'maar' gewoon 4G..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Credits gaan naar Dennis Ameling:

Dekkingsplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/39a7a6bd-4d61-41fb-8341-4082b10ee341.png

Plaatsen met 4G+ dekking op dit moment:
Aalsmeer
Aalten
Aarle-Rixtel
Abcoude
Achterveld
Aerdenhout
Akersloot
Albergen
Alblasserdam
Alkmaar
Almelo
Almere
Almere-Buiten
Almkerk
Alphen aan den Rijn
Ameide
Amerongen
Amersfoort
Ammerzoden
Amstelhoek
Amstelveen
Amsterdam
Apeldoorn
Appelscha
Appeltern
Arkel
Arnhem
Assen
Assendelft
Austerlitz
Averlo
Baarn
Babberich
Badhoevedorp
Bakkeveen
Barchem
Barendrecht
Barneveld
Bathmen
Bavel
Beek
Beek En Donk
Beekbergen
Beesd
Beetsterzwaag
Belfeld
Bemmel
Bennebroek
Bennekom
Benschop
Benthuizen
Bentveld
Berg En Dal
Bergambacht
Berghem
Bergschenhoek
Berkel en Rodenrijs
Berkel-Enschot
Berlicum Nb
Best
Beuningen Gld
Beusichem
Beverwijk
Biezenmortel
Bilthoven
Blaricum
Bleiswijk
Bleskensgraaf
Bocholtz
Bodegraven
Borculo
Borgharen
Borne
Boskoop
Boxtel
Braambrugge
Breda
Bredevoort
Breukelen Utrecht
Brielle
Broek In Waterland
Broek op Langedijk
Brummen
Brunssum
Bunnik
Bunschoten Spakenburg
Buren
Bussum
Cadier en Keer
Capelle aan den IJssel
Cothen
Cruquius
Culemborg
Dalfsen
De Bilt
De Glind
De Lier
De Lutte
De Meern
De Steeg
De Zilk
Deil
Delden
Delfgauw
Delft
Den Bosch
Den Dolder
Den Dungen
Den Haag
Den Ham Ov
Deurne
Deventer
Didam
Diemen
Diepenveen
Dieren
Diffelen
Dinteloord
Dinxperlo
Dirksland
Dodewaard
Doesburg
Doetinchem
Dongen
Doorn
Doorwerth
Dordrecht
Dordrecht
Dorst
Drachten
Drachtstercompagnie
Dreumel
Driebergen-Rijsenburg
Driehuis Nh
Drunen
Druten
Duiven
Duivendrecht
Dussen
Ede
Eefde
Eemnes
Eerbeek
Eibergen
Eijgelshoven
Eijsden
Eindhoven
Ellecom
Elsloo
Elsloo Friesland
Elspeet
Elst
Elst Gld
Elst Utrecht
Enschede
Enspijk
Enter
Epe
Epen
Ermelo
Erp
Esch
Etten-Leur
Ewijk
Eys
Fijnaart
Garderen
Geertruidenberg
Geldermalsen
Geldrop
Geleen
Gellicum
Gendringen
Gendt
Geulle
Giessen
Giessenburg
Gilze
Gilze-Rijen
Glimmen
Goedereede
Goor
Gorinchem
Gorredijk
Gorssel
Gouda
Groenekan
Groenlo
Grolloo
Groningen
groningen
Gronsveld
Groot Ammers
Haaksbergen
Haaren
Haarle
Haarlem
Haastrecht
Halfweg
Halle
Hank
Hardenberg
Harderwijk
Hardinxveld Giessendam
Haren
Harfsen
Harkstede
Harmelen
Harskamp
Haulerwijk
Hazerswoude-Dorp
Hazerswoude-Rijndijk
Hazerwoude
Hedel
Heelsum
Heemskerk
Heemstede
Heerde
Heerjansdam
Heerlen
Heesch
Heeswijk Dinther
Heeten
Heinenoord
Heino
Hellendoorn
Hellevoetsluis
Helmond
Helvoirt
Hendrik Ido Ambacht
Hengelo (Gelderland)
Hengelo (Overijsel)
Herveld
Herwen
Heteren
Heukelum
Heusden
Hillegom
Hilversum
Hoek van Holland
Hoenderloo
Hoensbroek
Hoevelaken
Holten
Honselersdijk
Hoofddorp
Hoogland
Hoogmade
Hoogvliet
Horssen
Houten
Huis Ter Heide Drenthe
Huis Ter Heide Utrecht
Huissen
Huizen
Hulsberg
Hulshorst
Hulten
IJmuiden
Ijsselstein Utrecht
Ilpendam
Joppe
Kaatsheuvel
Kamerik
Katwijk
Kerkdriel
Kerkrade
Klaaswaal
Klundert
Kockengen
Koedijk
Koog aan de Zaan
Kootwijkerbroek
Korendijk/Zuid-Beijerlan
Kortenhoef
Kotten
Koudekerk aan den Rijn
Kraneburg
Krimpen aan den IJssel
Krimpen aan den Lek
Krommenie
Kudelstaart
Lage Zwaluwe
Landgraaf
Landsmeer
Langbroek
Langelo (Drenthe)
Langeraar
Laren
Laren (NH)
Leek
Leerdam
Leersum
Leeuwarden
Leiden
Leiderdorp
Leidschendam
Leimuiden
Lekkerkerk
Lelystad
Lemele
Lemiers
Lent
Leur
Leusden
Leuvenhorst
Lexmond
Lichtenvoorde
Liempde
Lienden
Lieshout
Lievelde
Lieveren
Lijnden
Lisse
Lith
Lochem
Loenen Gelderland
Loerbeek
Loon op Zand
Loosbroek
Loosdrecht
Lopik
Lopikerkapel
Losser
Lunteren
Maarn
Maarsbergen
Maarssen
Maasland
Maassluis
Maastricht
Made
Makkinga
Malden
Margraten
Marienberg
Marienheem
Markelo
Marum
Maurik
Meerkerk
Meerssen
Melissant
Meteren
Mheer
Middelharnis
Midsland
Midwolde
Mierlo
Mijdrecht
Moerdijk
Moergestel
Moerkapelle
Molenaarsgraaf
Molenschot
Monster
Montfoort
Mookhoek
Moordrecht
Muiden
Muiderberg
Naaldwijk
Naarden
Nederhorst den Berg
Neede
Nieuw Vennep
Nieuwegein
Nieuwekerk aan den IJssel
Nieuwkoop
Nieuwkuijk
Nieuw-Milligen
Nieuwveen
Nieuw-Vennep
Nij Beets
Nijkerk
Nijkerk Gelderland
Nijkerkerveen
Nijmegen
Nijnsel
Nijswiller
Nijverdal
Nistelrode
Noorbeek
Noorden
Noordwijk
Noordwijkerhout
Nootdorp
Norg
Notter
Nuenen
Nuis
Nuland
Numansdorp
Nunspeet
Nuth
Oegstgeest
Oirsbeek
Oirschot
Oisterwijk
Oldeberkoop
Oldenzaal
Olst
Ommen
Ooltgensplaat
Oosterbeek
Oosterhout
Oosterhout Gld
Oostvoorne
Oostwold Gem Leek
Oostzaan
Oss
Otterlo
Otterloo
Oud Beijerland
Ouddorp
Ouddorp Zh
Oude Meer
Ouderkerk aan de Amstel
Ouderkerk aan den IJssel
Oude-Tonge
Oudewater
Oudorp (NH)
Overberg
Overdinkel
Overveen
Papendrecht
Papenvoort
Peize
Pernis
Piershil
Pijnacker
Poederoijen
Poeldijk
Prinsenbeek
Purmerend
Putten
Puttershoek
Raalte
Raamsdonksveer
Ransdaal
Ravenstein
Reek
Reeuwijk
Rekken
Renkum
Renswoude
Rheden
Rhenen
Rhoon
Ridderkerk
Rijen
Rijnsaterwoude
Rijnsburg
Rijsenhout
Rijssen
Rijswijk
Rijswijk (GLD)
Rockanje
Roden
Roelofarendsveen
Rolde
Rosmalen
Rotterdam
Rotterdam Botlek
Rozenburg
Ruurlo
Santpoort-Noord
Sassenheim
Schaijk
Schalkwijk
Scherpenzeel Gld
Schiedam
Schijndel
Schimmert
Schin op Geul
Schiphol
Schiphol-Rijk
Schipluiden
Schoonhoven
Schoorl
's-Gravendeel
's-Gravenhage
's-Gravenzande
's-Heerenberg
's-Heerenbroek
's-Hertogenbosch
Silvolde
Simpelveld
Sint Michielsgestel
Sint Oedenrode
Sint Pancras
Sleeuwijk
Slenaken
Sliedrecht
Smilde
Soest
Soestduinen
Soesterberg
Son
Spaarndam
Spankeren
Spaubeek
Spijk Gld
Spijkenisse
Sprang-Capelle
Standdaarbuiten
Steenderen
Stegeren
Stein
Stellendam
Stolwijk
Strijen
Stroe
't Harde
't Loo
Tegelen
Ten Boer
Ter Aar
Terborg
Terheijden
Terschuur
Terwispel
Teteringen
Teuge
Tiel
Tilburg
Tolbert
Toldijk
Tricht
Twello
Tynaarlo
Ubbena
Uddel
Uden
Udenhout
Ugchelen
Uithoorn
Ulestraten
Ulft
Ulvenhout
Ureterp
Urmond
Utrecht
Vaals
Vaassen
Valkenburg
Valkenburg Lb
Valkenburg Zh
Varsseveld
Veenendaal
Veghel
Velddriel
Veldhoven
Velp Gld
Velsen-Noord
Velserbroek
venlo
Vianen
Vianen Ut
Vierhouten
Vijfhuizen
Vilsteren
Vinkeveen
Vlaardingen
Vleuten
Vlijmen
Voerendaal
Vogelenzang
Vondelingenplaat
Voorburg
Voorhout
Voorschoten
Voorthuizen
Vorden
Vries
Vriezenveen
Vroomshoop
Vught
Vuren
Waalre
Waalwijk
Waardenburg
Waddinxveen
Wageningen
Warmond
Warnsveld
Wassenaar
Wateringen
Weesp
Wehl
Wekerom
Werkendam
Werkhoven
Wesepe
Westendorp
Westerbroek
Westerhaar-Vriezenveense
Westervoort
Westmaas
Westvoort
Weurt
Wezep
Wierden
Wijchen
Wijdewormer
Wijhe
Wijk aan Zee
Wijk Bij Duurstede
Wijk En Aalburg
Wijlre
Willemstad
Wilnis
Wilp Gld
Wintelre
Winterswijk
Winterswijk Henxel
Woerden
Wolfheze
Wormer
Wormerveer
Woubrugge
Woudenberg
Woudrichem
Zaandam
Zaandijk
Zaltbommel
Zandvoort
Zeddam
Zeeland
Zeewolde
Zeist
Zelhem
Zevenaar
Zevenbergen
Zevenbergschen Hoek
Zevenhuizen
Zevenhuizen Zh
Zieuwent
Zijderveld
Zoelen
Zoetermeer
Zoeterwoude
Zuid-Beijerland
Zuidland
Zuilichem
Zutphen
Zwammerdam
Zwanenburg
Zwartewaal
Zwijndrecht
Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
:'( Helaas, geen 4G+ op mijn Samsung S6 , foutje van samsung !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Ondanks een smsje van T Mobile, hier in Winsum ook nog geen 4G+. De 900mhz frequentie is hier ook nog niet geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
pa3fap schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:27:
:'( Helaas, geen 4G+ op mijn Samsung S6 , foutje van samsung !?
Dat klopt, alleen de 6 Edge + ondersteunt dit. De combinaties van de verschillende frequenties die T-Mobile gebruikt met 4G+ ondersteunt dit toestel niet. Op KPN en Vodafone werkt 4G+ wel op dit toestel.

Zie voor meer info het T-Mobile forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Gijsj16 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:13:
Heeft er verder iemand met ondersteuning al 4G+ een speedtest gedaan?
Ja, ik. Kwam uit op 129 down en 49 up. Waarschijnlijk de maximale snelheid van het Stel Samen en Stel bij abonnement, want hij leek nog veel sneller te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
4G-Roaming is weer verder uitgebreid.
Je kunt nu ook 4G-roamen in Litouwen, de UAE (Dubai, Abu Dhabi) en China.
Grootste omissies blijven Italië, Luxemburg en Zweden.

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- Australië (Optus)
- België (Mobistar)
- Canada (Bell)
- China (China Mobile)
- Denemarken (Telia)
- Duitsland (T-Mobile)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange, Bouygues)
- Griekenland (Cosmote)
- Hongarije (Telekom)
- Ierland (Meteor)
- IJsland (Siminn)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Litouwen (Omnitel)
- Noorwegen (TeliaSonera)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Portugal (MEO)
- Roemenië (Orange)
- Saudi-Arabië (Mobily)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Verenigde Arabische Emiraten (Etisalat)
- Verenigde Staten (T-Mobile)
- Zwitserland (Swisscom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik kan dit even nergens vinden, maar krijgen basis-sim klanten (met 15mbit/s limiet) ook 4G+ of heeft dit buiten een hogere theoretische snelheid geen voordelen qua ping? Anders zou het wel handig zijn om te krijgen, zeker omdat mijn dorp blijkbaar 4G+ heeft :)

Edit:

Haha wat is dit nu weer? Ik doe even een Speedtest om te kijken of ik zo wellicht 4G+ kan forceren, krijg ik dit:
Ping: 24ms
Down: 61,42 mbit/s
Up: 9,74 mbit/s

Nog steeds binnenshuis op de minst ideale locatie qua ontvangst op 4G en nog steeds op hetzelfde abonnement met 15mbit/s limiet 8)7. Dit is net mijn thuisverbinding, maar ik heb wifi uitstaan.

Restart van de telefoon gedaan, en even in de lucht gehouden, 1 streepje meer en 77 down + 17 up. Ik vind het maar raar, maar mij hoor je niet klagen :F

3de Edit: Buitenshuis getest, en ik haal 109mbit/s down en 45mbit/s up met een ping van 25. Heeft nota bene bij de down-test een hele poos op 124mbit/s gestaan. Wel een goede manier om door mijn eerste databundel van T-Mobile te komen, gelukkig dat ze die 4000 gratis hebben gegeven deze maand.

[ Voor 66% gewijzigd door Kuusj op 18-01-2016 16:22 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
kuusj98 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:00:
Ik kan dit even nergens vinden, maar krijgen basis-sim klanten (met 15mbit/s limiet) ook 4G+ of heeft dit buiten een hogere theoretische snelheid geen voordelen qua ping? Anders zou het wel handig zijn om te krijgen, zeker omdat mijn dorp blijkbaar 4G+ heeft :)
Alle klanten met 4G toegang hebben ook toegang tot 4G+. Dit heeft naast een hogere maximum snelheid (waar je niet zoveel aan hebt met 15 mbit als speedcap) ook positieve invloed op het bereik. Je toestel zal beter in staat zijn om te communiceren over 4G op plekken waar de ontvangst bijna te zwak wordt voor 4G1800 en waar je normaal gesproken dan nog net niet naar 4G900 zou switchen. Dit zijn zeer specifieke situaties en niet heel relevant als je normaal gesproken goede dekking in het hele dorp hebt. Dit verbeterde bereik kan tot een lagere ping leiden (nogmaals alleen in zeer specifieke gevallen).

De grootste plus van 4G+ is absoluut de hogere maximum snelheid (alhoewel T-Mobile de snelste abonnementen capped op 120 mbps, dit zou je ook zonder 4G+ moeten kunnen halen, ik verwacht binnenkort wel een verhoging van de maximale snelheid van Stel Samen en Stel Bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Heeft iemand enig idee hoe het staat met de activering van de 900 MHz frequentie? Hier in Winsum is deze nog niet geactiveerd. Terwijl ik al wel het smsje van T Mobile heb gekregen over de beschikbaarheid van 4G+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
er staat een lijst op het forum van tmobile waar 4G+ is geactiveerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:50:

- Australië (Optus)
- België (Mobistar)
- Canada (Bell)
- China (China Mobile)
- Denemarken (Telia)
- Duitsland (T-Mobile)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange, Bouygues)
- Griekenland (Cosmote)
- Hongarije (Telekom)
- Ierland (Meteor)
- IJsland (Siminn)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Litouwen (Omnitel)
- Noorwegen (TeliaSonera)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Portugal (MEO)
- Roemenië (Orange)
- Saudi-Arabië (Mobily)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Verenigde Arabische Emiraten (Etisalat)
- Verenigde Staten (T-Mobile)
- Zwitserland (Swisscom)
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
Ik heb op 13 januari (in de middag) een speedtest uitgevoerd op mijn Samsung Galaxy Note 4 toestel in de buurt van een zendmast in het centrum van Zutphen. Had vol bereik en kwam uit op een downstream van 76 Mbps en een upstream van 22 Mbps. Dit met 4G+.

Ongeveer 50 meter verderop heb ik afgelopen november (op een avond) ook een speedtest uitgevoerd. Toen gewoon via LTE. Ik kwam toen uit op een downstream van 141 Mbps en een upstream van 46 Mbps.

Ik beperk m'n aantal speedtests per maand wel, vanwege mijn databundel van 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
PWA777 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:50:

...

- Roemenië (Orange)

...
Wat vreemd dat ze 4G in Roemenië via Orange aanbieden, terwijl T-Mobile ook in dat land actief is (als Telekom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 13:14
Heeft er eigenlijk al iemand een snelheid boven de 200Mbps aangetikt bij T-Mobile met 4G+? Ik heb voor de zekerheid nog even bij de netwerkspecialisten nagevraagd of ze de snelheid nog steeds "cappen" op 120Mbps of dat ze nu de volledige capaciteit ter beschikking stellen. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:19:
Heeft iemand enig idee hoe het staat met de activering van de 900 MHz frequentie? Hier in Winsum is deze nog niet geactiveerd. Terwijl ik al wel het smsje van T Mobile heb gekregen over de beschikbaarheid van 4G+?
Winsum was relatief laat aan de beurt in de ombouw van het netwerk. Er is daar nu 3G900 actief. Echter, 2G900 werkt er ook nog en dat zal eerst uitgezet moeten worden voordat 4G900 actief wordt.

Afhankelijk van een aantal factoren kan dit een paar maanden duren gerekend vanaf de ombouw. Omsat 2G900 nog actief is, is het proces nog niet gestart - het duurt dus allemaal nog even.

4G+ is wel actief in de stad Groningen, misschien dat je daarom een sms hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm nog even voor ik m'n overstap ga van VF -> TMO door zet..

mijn S5+ (G901F) snapt nou wel 4G+ 900 + 1800..?
volgens het tmobile forum wel.. alleen uh twijfel :7

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:46:
hm nog even voor ik m'n overstap ga van VF -> TMO door zet..

mijn S5+ (G901F) snapt nou wel 4G+ 900 + 1800..?
volgens het tmobile forum wel.. alleen uh twijfel :7
Dat model nummer zou moeten werken op 4G+. Je kunt altijd testen met een prepaid kaart, of een abonnement van iemand anders om zekerheid te hebben.

Daarnaast is weggaan bij Vodafone sowieso altijd goed maar dat is meer mijn persoonlijk mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:14:
[...]

Dat model nummer zou moeten werken op 4G+. Je kunt altijd testen met een prepaid kaart, of een abonnement van iemand anders om zekerheid te hebben.

Daarnaast is weggaan bij Vodafone sowieso altijd goed maar dat is meer mijn persoonlijk mening.
probleem van even met een prepaid testen is dat er hier nog geen 4G+ geactiveerd is.. wel 4G maar goed dat zet ook weer geen zoden aan de dijk voor zekerheid ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:17:
[...]

probleem van even met een prepaid testen is dat er hier nog geen 4G+ geactiveerd is.. wel 4G maar goed dat zet ook weer geen zoden aan de dijk voor zekerheid ;-)
Op het forum van T-Mobile staat wel specifiek dit model genoemd bij compatibele toestellen. Vergeet niet dat T-Mobile nu de optie biedt om na één maand op te zeggen als je niet tevreden bent.
Daarnaast kun je Stel Samen en Stel Bij altijd terug schalen naar een compleet kaal abonnement, je betaalt dan nog slechts 9,99 per maand (dus max 110 euro mocht je na die eerste maand er toch vanaf willen)

Enfin, 4G+ zou gewoon moeten werken dus opzeggen is niet het eerste om aan te denken :*)
Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes