[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.057 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Kreeg je ook 4G op volle snelheid op Pinkpop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Op een ander locatie in Enschede is nu ook T-Mobile 4G, ook op een evenementen terrein, helaas voor de omwonenden ook maar tijdelijk. Maar T-Mobile is goed bezig bij de festivals!

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

Bizar dat ze wel ergens al 4G hebben waar de omgeving zelf geen 4G heeft,wel top dat T-Mobile al zo hard bezig is wat betreft tijdelijke masten op evenementen :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

De verwachte dekking over 3 maanden kaart heeft een update gehad, Flevoland krijgt ten dele 4G (Almere en Lelystad staan volledig gedekt).
Ik denk dat T-Mobile niet de 80% gaat halen dit jaar, maar ver zullen ze wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Netjes, ze houden wel vast aan de inktvlek uitrol strategie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die inktvlek uitrol vind ik toch echt de betere uitrol strategie. KPN 4G werd natuurlijk ook zo uitgerold en dat vond ik ook prettig. Het grote voordeel is dat je zodra je regio uitgerold wordt meteen in je hele regio 4G hebt en dit ook nog eens met 3G op de 900 band wordt aangevuld. Je kan dus direct merken dat je binnen en buitendekking, internet snelheid en stabiliteit van je verbindingen fors vooruit gaat. Door het "alles of niets" principe kan je toch vrij goed voorspellen wat voor een verbinding je ergens zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Yup T-Mobile doet aan (tijdelijke) 4G op festivals. Dit jaar op Paaspop voor 't eerst gezien waarna Pinkpop volgde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem dan wel aan dat T-Mobile dan een aanvullende mobiele mast met alle technieken heeft staan. Hoe worden die mobiele masten uiteindelijk met het netwerk verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04

robertwebbe

Robert Webbe

T-Mobile heeft een Cell-On-Wheels = mobiele zendmast. Ze worden via straalverbindingen met het core netwerk verbonden. Zie http://blog.t-mobile.nl/e...ren-hoe-werkt-dat-nou-100. Deze blog is van 3 jaar geleden, inmiddels zit er ook 4G in en is het verhaal al weer gedateerd. Maar de basis blijft hetzelfde.

[ Voor 62% gewijzigd door robertwebbe op 15-06-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist van het bestaan van die COW's maar had nog niet eerder een plaatje van een Nederlandse COW gezien. Bij KPN wel eerder masten bovenop een container gezien als tijdelijke oplossing en in het buitenland vrachtwagens met lagere masten gezien. Leuk en interessant stukje dus. Bedankt.

Wel ben ik benieuwd hoe andere providers dat rond Pinkpop etc oplosten. KPN heeft standaard al meer opstelpunten in iedere regio en daarnaast al volledige 4G dekking en kon misschien toe met een capaciteitsuitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
KPN gebruikt ook nog steeds tijdelijke masten bij festivals, kreeg laatst wat foto's van een KPN mast bij een festival, de T-Mobile mast was helaas net afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
KPN heeft bij Lowlands de laatste jaren altijd 2 COW's staan, Vodafone net zo. T-mobile heeft er daar maar 1 staan.

Tenminste, laatste keer dat ik daar was, in 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 1 extra COW/mast bleef het netwerk overbelast en kon T-Mobile de klanten de kwaliteit bieden die de jlanten overal buiten de randstad gewend waren ;)

Alle gekheid op een stokje: als T-Mobile echt zoveel werk van de uitbouw maakt als ze in de randstad hebben gedaan, dan voorspel ik dat T-Mobile een goede reputatie gaat opbouwen en eindelijk een kwaliteitsprovider wordt die vergelijkbaar is met T-Mobile in het thuisland Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

@ucsdcom

Zoals het er nu naar uit ziet zie ik ze Vodafone nog wel voorbij streven, de 'opstartprobleempjes' bij Vodafone duren nu al maanden en die landelijke dekking die ze denken te kunnen leveren vanaf september lijkt me erg sterk, tenzij ze landelijke dekking zien als Goudse gatenkaas ;) )
Hier in de regio staat het er in ieder geval zo voor
1 KPN (uitmuntend dankzij LTE800 en UMTS900)
2 T-Mobile (Snel en stabiel, 4G helaas indoor niet overal bereikbaar maar dankzij UMTS900 val je niet terug naar 2G)
3 Vodafone (Paar sites omgebouwd, 4G met capaciteitsproblemen, GPRS ipv EDGE of UMTS900 wat onbruikbaar is.)

Ik hoor nagenoeg enkel positieve geluiden van mensen in een omgebouwd T-Mobile gebied, waar ik met Vodafone de vraag zelfs krijg waarom er geen outdoor 4G bereik is in bepaalde woonwijken terwijl het op de dekkingskaart vrolijk staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ik krijg vanmorgen een T-Mobile SMS dat ik door mn databundel (1GB) heen ben en dat de snelheid wordt verlaagd.
Weet iemand wanneer die verlaging dan ingaat ? (vooralsnog zit ik nog steeds op 4G met +/- 20Mbps volgens speedtest en dataverbruik van inmiddels 1100MB volgens mn data usage app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

sverzijl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:15:
Ik krijg vanmorgen een T-Mobile SMS dat ik door mn databundel (1GB) heen ben en dat de snelheid wordt verlaagd.
Weet iemand wanneer die verlaging dan ingaat ? (vooralsnog zit ik nog steeds op 4G met +/- 20Mbps volgens speedtest en dataverbruik van inmiddels 1100MB volgens mn data usage app).
Normaal gaat dat direct in, heb je niet per ongeluk de MB aanvuller gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
netblade schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Bij mij duurde het vorige week ook bijna een hele dag voor de snelheid omlaag ging, heb nog een hele dag Spotify kunnen streamen via 4G! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

DennusB schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:29:
[...]

Bij mij duurde het vorige week ook bijna een hele dag voor de snelheid omlaag ging, heb nog een hele dag Spotify kunnen streamen via 4G! :P
Oh hier is het nagenoeg altijd direct hoor, nu heb ik nog wel een iSmart abo, misschien zit het verschil daar in? Of jullie hebben gewoon geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
netblade schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Nee, niets gedaan verder (al schrok ik wel even toen ik op mijn T-mobile zakelijk pagina zag staan 'De MB-aanvuller staat automatisch AAN', maar na verder lezen blijkt dat dit alleen maar betekent dat 'mijn medewerkers' (mezelf:) een MB-aanvuller mogen toevoegen. )

En nog steeds uncapped. Inmiddels 1300MB en nog altijd snel. Nou ja, dan geniet ik er maar van zolang het kan.

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 16-06-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 12:39

Steeffoon

Smartphone-nerd

DennusB schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:29:
[...]

Het verschilt inderdaad. Ik heb het vermoeden dat de snelheid omlaag gaat als je hem bijvoorbeeld een uur niet gebruikt ofzo, want toen ik hem een poosje later weer uit mijn zak haalde was het helaas langzaam.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Data werkt met sessies. Pas als de sessie is afgesloten wordt het verwerkt in het administratieve systeem, die maakt dan de rekensom. Als je dus nog 25 MB over zou hebben en je start vervolgens een Netflix sessie op 4G dan kun je er flink overheen gaan. Echter zodra je de sessie sluit ben je de Sjaak en wordt het internet slooooooooom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

robertwebbe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:33:
Data werkt met sessies. Pas als de sessie is afgesloten wordt het verwerkt in het administratieve systeem, die maakt dan de rekensom. Als je dus nog 25 MB over zou hebben en je start vervolgens een Netflix sessie op 4G dan kun je er flink overheen gaan. Echter zodra je de sessie sluit ben je de Sjaak en wordt het internet slooooooooom.
Hmm een sessie wordt ook afgebroken als er bv van 3G naar 4G wordt geswitched? Dan kan het wel kloppen dat het bij mij soms wel eens direct gebeurt. Thuis is het 3G signaal sterker dan 4G dus schiet ik zo nu en dan wel eens terug naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
robertwebbe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:33:
Echter zodra je de sessie sluit ben je de Sjaak en wordt het internet slooooooooom.
Ook na een reboot hier nog steeds snel. Hoe het dan wel werkt geen idee, ik vind het prima :)

[edit]Net dan toch uiteindelijk terug naar 64Kbps gezet. Weet ik ook eens hoe dat voelt.

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 17-06-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
64Kbp/s is toch aardig onbruikbaar vind ik voor wat we intussen allemaal gewend zijn om op de mobiel te doen. Of ben ik hierin de enige? Ik betaal meteen een nieuwe bundel op topsnelheid als het mij overkomt.

Voor wat betreft de uitrolplanning: Als je kijkt naar de dekkingskaart over 3 maanden, dan zit T-Mobile aardig op schema ten opzichte van hun oorspronkelijke uitrolschema. (Zie kaartje wat ieind 2013 werd gepubliceerd.) Ze versnellen ook niet.

Ze hebben iets meer dekking toegevoegd in de regio Den Bosch, Tilburg Eindhoven: eerder zou Eindhoven als losstaande vlek bedekt worden, nu wordt dit via dekking langs en tussen de snelwegen A2 en A58 verbonden met het huidige dekkingsgebied. Volgens de eerste kaart zou de inktvlek uitrol nu gaan stoppen. Er zou dan in de volgende 3 maanden kaart een uitbreiding moeten volgen langs snelweg A28 naar Zwolle, de A12 richting Arnhem en de A1 en A35 naar de Duitse grens, Hengelo en Enschede. Aangevuld met dekking in Groningen, Leeuwarden en Assen.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 17-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:25
ik heb zelf geen problemen met de 64kbit verbinding, tegenwoordig vrijwel overal wifi (thuis/werk/ziggo)
alsnog ga ik makkelijk over mn 500 mb heen..

dan is t niet zo erg als ie sloom is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ucsdcom schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:37:
64Kbp/s is toch aardig onbruikbaar vind ik voor wat we intussen allemaal gewend zijn om op de mobiel te doen.
Daarom zetten ze het ook zo laag, zodat je een extra bundel gaat aanschaffen. Browsen/email gaat nog wel, valt me eerlijk gezegd nog alles mee. Maar meer moet je er niet mee willen doen.

Ik heb deze maand voor mijn doen extreem veel gebruikt omdat ik overal de 4G snelheid wilde testen (dat krijg je als je net een 4G abo hebt:). In de afgelopen paar jaar gebruikte ik gemiddeld 350MB met een enkele uitschieter naar 700MB, dus als het goed is zal het genoeg moeten zijn. Ik ga in ieder geval geen extra bundels kopen tenzij echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Dat is alleen zodat je "bereikbaar" bent op bijvoorbeeld whatsapp, en Twitter en mail moet ook nog wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 16:19

OMX2000

By any means necessary...

ucsdcom schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:37:
64Kbp/s is toch aardig onbruikbaar vind ik voor wat we intussen allemaal gewend zijn om op de mobiel te doen. Of ben ik hierin de enige? Ik betaal meteen een nieuwe bundel op topsnelheid als het mij overkomt.

Voor wat betreft de uitrolplanning: Als je kijkt naar de dekkingskaart over 3 maanden, dan zit T-Mobile aardig op schema ten opzichte van hun oorspronkelijke uitrolschema. (Zie kaartje wat ieind 2013 werd gepubliceerd.) Ze versnellen ook niet.

Ze hebben iets meer dekking toegevoegd in de regio Den Bosch, Tilburg Eindhoven: eerder zou Eindhoven als losstaande vlek bedekt worden, nu wordt dit via dekking langs en tussen de snelwegen A2 en A58 verbonden met het huidige dekkingsgebied. Volgens de eerste kaart zou de inktvlek uitrol nu gaan stoppen. Er zou dan in de volgende 3 maanden kaart een uitbreiding moeten volgen langs snelweg A28 naar Zwolle, de A12 richting Arnhem en de A1 en A35 naar de Duitse grens, Hengelo en Enschede. Aangevuld met dekking in Groningen, Leeuwarden en Assen.
Den Bosch centrum is ook huilen met de pet op. Als ik vanaf station via Essent HQ naar centrum loop heb ik gewoon amper gprs op m'n iPhone 5s. Vodafone heeft er heel goed bereik, en ik neem aan KPN ook. Dus kan daar alleen maar beter worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens naar de T-Mobile postcode checker voor werkzaamheden: in regio Den Bosch/Waalwijk etc. wordt er op dit moment aan 4G dekking en 3G900 dekking gebouwd. De nieuwe antennes lijken grotendeels al operationeel. Op verschillende masten zijn nieuwe microwave schotels verschenen. Deze of volgende week verwacht men dat dit beschikbaar zal komen voor gebruik door klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

In Breda wordt het 4G netwerk van T-Mobile over paar weken al uitgerold. Merk verminderde HSDPA dekking op het station van Breda. Kreeg via Twitter te horen dat dit komt door de uitrol van 4G. Jammer dat hierdoor wel de huidige dekking/ontvangst minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Steeffoon schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:22:
In Breda wordt het 4G netwerk van T-Mobile over paar weken al uitgerold. Merk verminderde HSDPA dekking op het station van Breda. Kreeg via Twitter te horen dat dit komt door de uitrol van 4G. Jammer dat hierdoor wel de huidige dekking/ontvangst minder is.
Anders zijn de monteurs dalijk gefrituurd door de antennes... ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Steeffoon schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:22:
Onze plaats staat niet op de lijst voor werkzaamheden, echter merk ik ook sinds kort een vermindering in bereik en capaciteit. Waar eerst 3 streepjes waren, is nu één streepje. De ping is bij speedtests vaak hoog. Klanten van Tele2 merken het blijkbaar ook, want de eigen T-mobileklanten hebben prioriteit. Daar hebben ze ook last van dropping calls en internetsessies. Misschien zijn ze toch bezig met 4G? Ik zag ze wel in de mast hangen laatst...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MensionXL schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:26:
[...]

Anders zijn de monteurs dalijk gefrituurd door de antennes... ;)
Daar zit wat in natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Sinds vanavond is het T-Mobile 4G netwerk zichtbaar geworden in (delen van) 's-Hertogenbosch.
Weet niet of één en ander al toegankelijk is (geen T-Mobile SIM hier), maar er wordt gewerkt :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Komende week veel werkzaamheden in Tilburg en omstreken.
Ik denk dat ze daar dus op korte termijn wel 4G-dekking zullen hebben...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Iemand enig idee waarom T-Mobile soms een bizar hoge antennedichtheid heeft vergeleken met KPN en Vodafone? Regelmatig kan ik twee of zelfs meer 2G/3G-opstelpunten van T-Mobile tegelijk zien, dan zit er maar 100 meter tussen 8)7 Te weinig capaciteit als ze één sterke antenne neer zouden zetten misschien? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

MensionXL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:07:
Iemand enig idee waarom T-Mobile soms een bizar hoge antennedichtheid heeft vergeleken met KPN en Vodafone? Regelmatig kan ik twee of zelfs meer 2G/3G-opstelpunten van T-Mobile tegelijk zien, dan zit er maar 100 meter tussen 8)7 Te weinig capaciteit als ze één sterke antenne neer zouden zetten misschien? :)
Dat laatste kan heel goed waar zijn, bovendien heeft T-Mobile doordat ze jaren lang met GSM1800 moesten werken gigantisch veel opstelpunten. Het voordeel daarvan is dat ze dus nu flink wat capaciteit hebben in tegenstelling tot sommige andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral in de stad had T-Mobile veel opstelpunten nodig om binnen winkels en kantoren een goede binnenhuisdekking tevrealiseren op GSM 1800. Hetzelfde geldt voor 3G omdat dit op dec2100 band zit met dezelfde mindere dekking als gevolg. Momenteel bouwen ze 4G weer op de 1800 band. Zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Laatst online: 21-02-2022
ucsdcom schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:56:
Vooral in de stad had T-Mobile veel opstelpunten nodig om binnen winkels en kantoren een goede binnenhuisdekking tevrealiseren op GSM 1800. Hetzelfde geldt voor 3G omdat dit op dec2100 band zit met dezelfde mindere dekking als gevolg. Momenteel bouwen ze 4G weer op de 1800 band. Zelfde probleem.
Je mist nog dat bij de plaatsing van 4G, niet lang hierna 3G op de 900mhz band wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

netblade schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:18:
[...]

Dat laatste kan heel goed waar zijn, bovendien heeft T-Mobile doordat ze jaren lang met GSM1800 moesten werken gigantisch veel opstelpunten. Het voordeel daarvan is dat ze dus nu flink wat capaciteit hebben in tegenstelling tot sommige andere providers
ucsdcom schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:56:
Vonkie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:08:
[...]

Je mist nog dat bij de plaatsing van 4G, 3G meteen op de 900mhz band wordt geactiveerd.
Klopt, vroeger zaten ze enkel op GSM1800, maar al tijden hebben ze toch ook GSM900 en tegenwoordig ook UMTS900 tot hun beschikking? Het slim neerzetten van zo'n opstelpunt kan het bereik flink vergroten lijkt mij :) Ik vind het een beetje 'zet er nog maar één neer'-achtig :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
T-Mobile heeft idd erg veel 4G locaties, vooral in de grote steden. Ze hebben al meer locaties omgebouwd dan Vodafone.

Kijk hier eens voor de antennedichtheid: https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
Nu zijn ze ook bij mij bezig (noord-brabant raamsdonksveer) met 4g eindelijk,nu nog een goede 4g phone :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile kreeg E-GSM 900 frequenties enkele jaren nadat het GSM 1800 netwerk af was. Ook ondersteunden toen nog een flink aantal oude telefoons geen E-GSM. Gelukkig zijn de meeste daarvan nu wel vervangen, anders had Vodafone bij de laatste frequentiewisselingen een dik probleem gehad nu zij de partij zijn geworden die alleen nog maar E-GSM op de 900 band over heeft. KPN en Vodafone concureerden er toendertijd met hun GSM 900 frequenties lustig op los, vooral voor wat betreft dekking. T-Mobile zette de nieuw verkregen 900 frequenties toen helaas vooral in om om drukke punten meer capaciteit te krijgen en nauwelijks om dekkingsgaten te vullen op het platte land.

Wat ze nu doen met 3G op de 900 band vind ik wel grote klasse. Samen met GSM en 4G wordt het nu zeker een van de betere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
The Wizard schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:29:
T-Mobile heeft idd erg veel 4G locaties, vooral in de grote steden. Ze hebben al meer locaties omgebouwd dan Vodafone.

Kijk hier eens voor de antennedichtheid: https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ
Vodafone heeft trouwens veel verborgen werkzaamheden. Na een analyse van het Antenneregister zie ik erg veel Vodafone-locaties waar nieuwe microwaves in de 30+ GHz-range zijn geplaatst. Op allerlei plekken door het hele land, ook plekken waar maanden later nog geen 4G is. Erg veel voorbereidende werkzaamheden dus.

T-Mobile maakt veel meer gebruik van vaste verbindingen, wat volgens mij ook een reden is dat hun 4G zo lekker performt. T-Mobile heeft door de grote antennedichtheid verreweg de grootste capaciteit van alle netwerken nu.

Als ik T-Mobile was dan zou ik gebruik van 2G op de 900 MHz-band gaan afbouwen en daar nog een 5 MHz LTE-carrier draaien naast de 5 MHz UMTS-carrier, puur om ook LTE indoor te kunnen brengen, ook al is het een stuk minder snel dan op de 1800-band. Uiteindelijk wil je daar 10+5 van maken als 2G helemaal weg is, dan kunnen ze LTE-Advanced aanbieden met 10+20, net als KPN en Vodafone.

Nóg later 3G afbouwen naar max. 10 MHz 3G, en aanvullen met 10 MHz LTE: 10+20+10, zodat ze snelheden tot boven de 500 Mbps kunnen halen. Dankzij de hoge antennedichtheid kun je die snelheden ook daadwerkelijk vaak halen. En dan heb je nog de 2600-band: nóg eens 10 MHz erbij. En op festivals misschien nog stukken van de licentievrije 5 GHz-band erbij op laag vermogen: daar pluk je even 20 MHz (x2?) vandaan en dan nog is er genoeg ruimte voor wifi etc. :P

De basis en de mogelijkheden liggen er in ieder geval :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de korte termijn lijkt mij het afbouwen van 2G 900 nog niet aan de orde. Eerst maar eens de reguliere uitbouw en vernieuwing van het netwerk verder over het land uitrollen. Daarna maar eens meten hoe de verschillende netwerktechnieken het in de praktijk doen. Heeft T-Mobile veel M2M klanten met alleen maar 2G verbindingen? Zullen er nog veel 2G mobiele klanten zijn zonder 3G op hun toestel? Alles naar 2G 1800 zetten is bij T-Mobile in ieder geval als enige provider zeker geen probleem, omdat in de tijd dat 2G only toestellen geleverd werden T-Mobile nog geen e-GSM 900 in gebruik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Volgens mij heeft T-Mobile in Nederland niet bijzonder veel M2M. Daarnaast is 900 MHz 2G-spectrum op veel plekken niet of nauwelijks in gebruik (hoewel dit nogal verschilt). Ook is de vraag hoeveel er in gebruik is; het zou best kunnen dat ze nu al redelijk makkelijk 5 MHz vrij kunnen maken.

Verder hebben ze nu ook nog 5 MHz vrij op de 1800-band voor GSM. Daarmee hebben ze samen met 5 MHz op de 900-band ongeveer evenveel spectrum in gebruik als Vodafone. Wat ze moeten doen voor een bescheiden 5 MHz LTE-carrier is ervoor zorgen dat ze max. 5 MHz gebruiken op de 900 MHz voor GSM. Volgens mij moet dat wel lukken. Op de langere termijn kan GSM daar helemaal uit. Als ze de 900-band nu vooral voor capaciteit gebruiken zeker, hoewel ik weet dat het op sommige plekken ook wordt ingezet voor dekking/indoor. Op die plekken verlies je dan wel 2G-dekking en heb je een 3G-toestel nodig om nog te kunnen bellen.

Alleen schijnt het (volgens user WCDMA in het Vodafone-topic) niet zo heel makkelijk te zijn om een netwerk om te gooien als er niet de juiste typen apparatuur hangen, ook al is het SingleRAN; er moeten toch eventueel componenten worden vervangen om een nieuw type techniek op een band mogelijk te maken, ook al kan het wel via dezelfde antenne lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De T-Mobile 4G dekkingskaart is weer aangepast. Er is nu dekking met een opvallende uitloper naar Waalwijk en omgeving tot aan de rand van Tilburg. Even wat beter gekeken, waarom er daar dekking is gecreeerd: dit is Inclusief dekking in Kaatsheuvel zodat de Efteling nu met 4G bedekt is. Slim dat ze daar prioriteit aan gegeven hebben zo vlak voor het hoogseizoen! Het stuk ten zuiden van Utrecht van Vianen via de A27 zuidelijk naar Gorinchem en door in de richting van Breda en van Vianen naar Den Bosch heeft vandaag 4G dekking gekregen evenals de eerste delen van Den Bosch.

[ Voor 48% gewijzigd door ucsdcom op 25-06-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:54:
[...]

Vodafone heeft trouwens veel verborgen werkzaamheden. Na een analyse van het Antenneregister zie ik erg veel Vodafone-locaties waar nieuwe microwaves in de 30+ GHz-range zijn geplaatst. Op allerlei plekken door het hele land, ook plekken waar maanden later nog geen 4G is. Erg veel voorbereidende werkzaamheden dus.

T-Mobile maakt veel meer gebruik van vaste verbindingen, wat volgens mij ook een reden is dat hun 4G zo lekker performt. T-Mobile heeft door de grote antennedichtheid verreweg de grootste capaciteit van alle netwerken nu.

Als ik T-Mobile was dan zou ik gebruik van 2G op de 900 MHz-band gaan afbouwen en daar nog een 5 MHz LTE-carrier draaien naast de 5 MHz UMTS-carrier, puur om ook LTE indoor te kunnen brengen, ook al is het een stuk minder snel dan op de 1800-band. Uiteindelijk wil je daar 10+5 van maken als 2G helemaal weg is, dan kunnen ze LTE-Advanced aanbieden met 10+20, net als KPN en Vodafone.

Nóg later 3G afbouwen naar max. 10 MHz 3G, en aanvullen met 10 MHz LTE: 10+20+10, zodat ze snelheden tot boven de 500 Mbps kunnen halen. Dankzij de hoge antennedichtheid kun je die snelheden ook daadwerkelijk vaak halen. En dan heb je nog de 2600-band: nóg eens 10 MHz erbij. En op festivals misschien nog stukken van de licentievrije 5 GHz-band erbij op laag vermogen: daar pluk je even 20 MHz (x2?) vandaan en dan nog is er genoeg ruimte voor wifi etc. :P

De basis en de mogelijkheden liggen er in ieder geval :)
Ik denk dat het logischer zou zijn mocht T-Mobile eerst naar 5MHz 2G, 5MHz UMTS en 5MHz LTE naar 5MHz 2g en 10MHz LTE gaan. Mensen die enkel 3G900 hebben (en ook echt gebruiken voor data) zullen relatief snel upgraden naar iets dat LTE900 kan. Mensen die niet echt veel of geen data gebruiken maar toch een 3G900 device hebben, kunnen op 2G900 terecht voor hun bellen/sms. Terwijl de legacy 2G900 behouden blijft voor oudere telefoons (die er waarschijnlijk nog relatief lang in blijken), soms neem ik ook een simpele nokia mee voor als ik ergens ben waar je je smartphone niet echt wilt meehebben.

En carrier aggregation en al is natuurlijk heel leuk voor de snelheid, maar als ze dat doen op band 3 en 7 hebben ze al vrij veel snelheid om marketing-technisch mee te kunnen uitpakken. Het voordeel van 10+20 in 800/1800 of 900/1800 zie ik niet echt zitten. Als 1800 echt te ver buiten bereik is dan zit je gewoon aan 800 snelheden, met of zonder CA. Eens je in 1800 bereik zit, heb je sowieso al veel meer bandbreedte dan (20MHz + vrij veel masten dicht op elkaar) en dan is de vraag of de relatief gezien drukkere 800/900 band je nog veel oplevert. (als je zo al 90 a 100Mbps haalt op 1800MHz dan is die 20Mbps van 800MHz nu niet echt indrukwekkend veel meer erbij.)

Zo zie ik het toch al netwerk-leek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het is logischer om dan juist 10 MHz 3G900 aan te bieden aangezien mensen met 4G-telefoons hier ook wat mee kunnen (in theorie zelfs DC-HSPA @ 42 Mbps), andersom niet... 2G900 bieden ze nu al niet overal aan dus da's verspilde bandbreedte op veel plekken nu.

Het voordeel van 10+20 is precies wat KPN en Vodafone nu gaan doen hè, voor het geval je het niet had meegekregen. De effectiviteit is vooral afhankelijk van de inzet van small cells en de dichtheid waarmee e.e.a. wordt uitgerold. Sowieso denk ik dat KPN alle UMTS-only-antennes zal gaan uitbreiden met LTE1800 op termijn. Dan zijn er plekken waar 1800 harder binnenkomt dan 800 en duidelijk voordelen biedt. Vodafone zal dat naar verwachting ook gaan doen, maar ik gok dat zij er wat later mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm ik denk dat T-Mobile in eerste instantie de resterende 1800Mhz ruimte zal gaan benutten, dit is al voldoende voor 150Mbit, wellicht dat ze later de 900Mhz band gaan toevoegen voor 4G maar dat zal niet gebeuren eer ze de uitrol hebben voltooid. Dat UMTS900 verhaal met meer bandbreedte zie ik eerder gebeuren, de gsm 900Mhz band wordt bij T-Mobile alleen benut indien je heel diep in een gebouw zit waar 1800Mhz echt niet meer door heen komt, daar zou 5Mhz wel voldoende voor moeten zijn op termijn denk ik. T-Mobile heeft verder weinig M2M klanten dus ze kunnen hun gsm netwerk sneller afbouwen dan bv KPN en Vodafone, plus dat ze nog de 1800band hebben voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:30
Allereerst: Hallo allemaal! Ik ben nieuw op het Tweakers Forum. Maar sommigen van jullie kennen mij al van het T-Mobile forum. :)

Volgende maand moet de nieuwe planning uitkomen, rond de 20e.
Er is voor oktober en verder nog geen geplande 4G uitrol. (Ben ik zelf als Klant Expert nieuwsgierig naar.) :)

Ook gaat T-Mobile zeer binnenkort iets over 4G+ bekend maken.

T-Mobile had vandaag ook COW's staan op TT Assen.

Ik merk zelf dat T-Mobile 4G nog niet helemaal op volle toeren heeft staan.
Zoals in Driedorp (Nijkerk) sta je 75 meter voor de mast heb je net krap aan 3 streepjes 4G.
Ga je een winkel in klapt het hele 4G bereik weg, en schakelt het over naar H+ 2/3 streepjes.

LTE op de 900MHz band uitrollen is vrij moeilijk voor T-Mobile, dit omdat ze en UMTS900, GSM900 en dan LTE900 hebben.

Waar denken jullie dat T-Mobile 4G gaat uitrollen in oktober?
Ik had zelf een kaart gemaakt over hoe 'ik' denk dat de uitrol gaat verlopen:

Geel:
9= september '14
10= oktober '14
11= november '14
12= december '14
1= januari '15
2= februari '15
3= maart '15
4= april '15
5= mei '15
6= juni '15
7= juli '15
8= augustus '15
Groen:
9= september '15
10= oktober '15
11=november '15
12= december '15
Grijs:
1= januari '16
2= februari '16

Afbeeldingslocatie: https://tmobile-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/5f15f94b-ee04-4d2c-9ca5-99be587168ba.jpg

Ik heb gekeken naar de steden en het aantal masten wat er in de omgeving staan.
En naar het inwoner aantal van de delen.

[ Voor 4% gewijzigd door leroy98ecker op 28-06-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Volgens het Antenneregister zendt T-Mobile ook lang niet met maximaal vermogen nu... vaak maar een paar Watt per antenne. Dat zou het één en ander kunnen verklaren. Vraag daar anders eens naar bij T-Mobile op het forum? Misschien zijn ze daar wat opener dan bij Vodafone.

Verder denk ik dat ze de steden in het noorden en in Zuid-Limburg eerder dekking zullen geven, afhankelijk van de volledige planning. Dat omdat dat de dichtstbevolkte gebieden in het land zijn die dan nog geen dekking hebben. Alles volgens een olievlek uitrollen is leuk, maar ook nutteloos als je dan eerst grote dunbevolkte gebieden zit uit te rollen terwijl er meer capaciteitsvraag is in de steden.

Wat betreft LTE-Advanced zullen ze eerst wel hun 2600-spectrum erbij pakken op zeer drukke plekken en ook op hun COWs, da's het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Ook in Nunspeet verminderde 2G en 3G dekking, ik vermoed dat Tele 2 4G erbij erbij komt, ook de 3G van Kpn op die mast staat uit op dit moment, ik heb begrepen tot 2 juli beide, zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:58
leroy98ecker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:14:

LTE op de 900MHz band uitrollen is vrij moeilijk voor T-Mobile, dit omdat ze en UMTS900, GSM900 en dan LTE900 hebben.
Op zich heb je best gelijk, alle drie de technologieën tegelijk naast elkaar draaien zou in theorie mogelijk moeten zijn (5 MHz per technologie), maar in de praktijk zal het lastiger worden.
Buiten het feit dat er veel kans aanwezig is op verstoring van elkaars signaal (minder guard band, etc..), zou 4G op 5 MHz ook niet erg rendabel zijn.
Ook voor 4G+ (carrier aggregation) zal het niet veel meerwaarde betekenen.

Desalniettemin moet ik wel zeggen dat je persoonlijk meer hebt aan 'langzamer' 4G op een bandbreedte van 5 MHz, dan UMTS op 900 MHz,wat waarschijnlijk in de praktijk toch langzamer zal zijn.

Dat gezegd hebbende; nu is het wel het feit dat T-Mobile nauwelijks GSM900 gebruikt in de grote steden.
Op veel plekken in de Randstad gebruiken ze eigenlijk alleen 5 MHz voor UMTS900 en een klein beetje spectrum voor GSM900.
Als je even in het Antenneregister kijkt naar een opstelpunt van T-Mobile, zie je dat ze in ieder geval nog ruim 5 MHz aan spectrum (nog) niet gebruiken.

Óf ze zetten dit in voor méér UMTS900 capaciteit óf ze bouwen het laatste stukje GSM900 af en zetten 10 MHz in voor LTE900.

Beide scenario's lijken mij wel even reëel te kunnen zijn, tenzij ik iets cruciaals over het hoofd zie natuurlijk :P

Ik kan me haast niet voorstellen dat T-Mobile de mogelijkheden van LTE op 900 MHz nog niet heeft verkend.
Dat het in ieder geval wel een keer op tafel is gekomen, misschien nog voor 'vage' toekomstmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Voor zover ik heb begrepen moeten ze toch dan op locatie het een en ander aanpassen willen ze 4G op de 900Mhz band aan gaan bieden. Tenminste zo werkt dat bij Vodafone zo volgens gebruiker WCDMA het lijkt me dat het bij de overige providers net zo gaat.
Ik heb eigenlijk geen speedtesten gedaan op 3G 900, ik ben wel benieuwd hoeveel trager dit in de praktijk is, gezien deze frequentie ook gebruik maakt van HSPA+ in het geval van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Maestro schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:44:
Sinds vanavond is het T-Mobile 4G netwerk zichtbaar geworden in (delen van) 's-Hertogenbosch.
Weet niet of één en ander al toegankelijk is (geen T-Mobile SIM hier), maar er wordt gewerkt :)
Ik woon in de Maaspoort en merkte vorige week toen ik naar de AH op de Lokerenpassage liep al dat mijn smartphone kort switchte naar 4G. Ik heb wifi net even uitgeschakeld en blijk thuis nu 4G te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
kwiebus schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Ik woon in de Maaspoort en merkte vorige week toen ik naar de AH op de Lokerenpassage liep al dat mijn smartphone kort switchte naar 4G. Ik heb wifi net even uitgeschakeld en blijk thuis nu 4G te hebben.
Delen van Den Bosch Zuid, Rosmalen, Hintham en een gedeelte op Noord zijn inderdaad over op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
netblade schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:20:
Voor zover ik heb begrepen moeten ze toch dan op locatie het een en ander aanpassen willen ze 4G op de 900Mhz band aan gaan bieden. Tenminste zo werkt dat bij Vodafone zo volgens gebruiker WCDMA het lijkt me dat het bij de overige providers net zo gaat.
Ik heb eigenlijk geen speedtesten gedaan op 3G 900, ik ben wel benieuwd hoeveel trager dit in de praktijk is, gezien deze frequentie ook gebruik maakt van HSPA+ in het geval van T-Mobile.
3G900 is exact even snel als 3G2100 bij ongeveer hetzelfde aantal gebruikers en dezelfde uitrolomstandigheden.

Echter vergeet niet dat T-Mobile nu 4x zo veel kanalen gebruikt op de 2100-band als op de 900-band. Zolang 900 alleen indoor wordt gebruikt als 2100 echt (bijna) helemaal wegvalt, dan zou dat redelijk genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Bij 1 streepje 3G2100 is het netwerk al eigenlijk onbruikbaar.
Daar tegenover staat ongeveer 3 streepjes 3G900.
Kijk maar eens naar dit filmpje: YouTube: Umts 900 mhz vs 2100 mhz! tre h3g

Dit is de uitrol principe van T-Mobile. (Volgens een netwerkspecialist)

1.De apparatuur op locatie wordt vervangen door SRAN van Huawei.
2.Eerst worden alleen 2G en 3G geactiveerd, zoals in de oude situatie ook was.
3.Dan wordt het netwerk gefinetuned, wat wil zeggen dat de stabiliteit gecontroleerd wordt en op bepaalde punten tweaks worden aangebracht om het netwerk nog stabieler te maken.
4.Binnen een aantal weken wordt 4G geactiveerd.
5.Als de nieuwe mast 8 à 9 weken live is, worden alle nieuwe technieken geactiveerd (UMTS900) etc.
6.De upgrade is klaar en het netwerk wordt continu gemonitord.

T-Mobile gebruikt inderdaad alleen deze 4 kanalen op de 2100MHz band: 2167,2MHz, 2162,2MHz, 2147,2MHz en 2142,2MHz.
En verder ben ik alleen maar 957,4MHz tegengekomen tijdens het invoeren van alle 900MHz antenne locaties op umtsmasten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat is totaal afhankelijk van locatie en drukte. Zit je op een locatie waar erg goede 2100-dekking is en weinig mensen naar 900 terugvallen, dan hou je veel meer snelheid over. Zolang je kanalen van 5 MHz gebruikt is de performance bij een lege ether exact gelijk met verschil dat je geen DC-HSPA meer kunt toepassen als je maar één kanaal UMTS900 hebt.

Bij Vodafone kon ik trouwens ook met 0 streepjes prima gebruik maken van het 3G-netwerk op de meeste plekken. Helemaal niks over te klagen... Heeft waarschijnlijk meer te maken met je telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-07-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

leroy98ecker schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:28:
Bij 1 streepje 3G2100 is het netwerk al eigenlijk onbruikbaar.
Daar tegenover staat ongeveer 3 streepjes 3G900.
Kijk maar eens naar dit filmpje: YouTube: Umts 900 mhz vs 2100 mhz! tre h3g

Dit is de uitrol principe van T-Mobile. (Volgens een netwerkspecialist)

1.De apparatuur op locatie wordt vervangen door SRAN van Huawei.
2.Eerst worden alleen 2G en 3G geactiveerd, zoals in de oude situatie ook was.
3.Dan wordt het netwerk gefinetuned, wat wil zeggen dat de stabiliteit gecontroleerd wordt en op bepaalde punten tweaks worden aangebracht om het netwerk nog stabieler te maken.
4.Binnen een aantal weken wordt 4G geactiveerd.
5.Als de nieuwe mast 8 à 9 weken live is, worden alle nieuwe technieken geactiveerd (UMTS900) etc.
6.De upgrade is klaar en het netwerk wordt continu gemonitord.

T-Mobile gebruikt inderdaad alleen deze 4 kanalen op de 2100MHz band: 2167,2MHz, 2162,2MHz, 2147,2MHz en 2142,2MHz.
En verder ben ik alleen maar 957,4MHz tegengekomen tijdens het invoeren van alle 900MHz antenne locaties op umtsmasten.nl
In mijn woonplaats ben ik zelf nog nooit terecht gekomen op UMTS900 alhoewel dat wel geactiveerd zou moeten zijn, ik wordt altijd teruggegooid naar EDGE als ik geen 3G bereik meer heb, grappig trouwens dat je hier ook actief bent geworden we praten wel eens via 't forum van T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
netblade schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:34:
[...]

In mijn woonplaats ben ik zelf nog nooit terecht gekomen op UMTS900 alhoewel dat wel geactiveerd zou moeten zijn, ik wordt altijd teruggegooid naar EDGE als ik geen 3G bereik meer heb, grappig trouwens dat je hier ook actief bent geworden we praten wel eens via 't forum van T-Mobile :)
Ook niet in de parkeergarage waar je het toen over had?
Ik ben UMTS900 vaak tegen gekomen.
In Amsterdam waar je vanaf de A1 de A9 opgaat.
In Utrecht, Rotterdam.
En in Zoetermeer, waarbij het UMTS900 signaal sterker was dan de EDGE signaal.

En wat gebeurd er als je WCDMA only pakt?
Ja inderdaad. :) Ik zag al aan je naam dat dat wel Iwan moest zijn. Hahaha. :P

Ik kwam dit tegen van het KPN LTE advanced netwerk. Is aardig snel (Of het is gefaked):
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/843/kpn-4g-lte-advanced.jpg
Hopelijk kan T-Mobile daar nog overheen blazen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Momenteel weer fijn netwerkradar aan het voeren, wat is het netwerk vaak en op veel plekken slechter dan voorheen (3G vol bereik, geen data, of paar kb/s). Sta er echt van te kijken hoe dat verslechtert. 4G is weliswaar snel, maar waar m'n buurjochie van thuis naar studie Netflix kijkt met z'n Hi el cheapo megabundel (6Gb studentenactie voor relatief weinig) heb ik 3G met 1Gb bundel voor 10,- per maand minder. T-Mobile laat 'm echt liggen zeg, baal er nu van dat ik er een half jaar geleden in stonk met 'komt wel goed'. Als dan 3G maar goed is/blijft.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

leroy98ecker schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:45:
[...]

Ook niet in de parkeergarage waar je het toen over had?
Ik ben UMTS900 vaak tegen gekomen.
In Amsterdam waar je vanaf de A1 de A9 opgaat.
In Utrecht, Rotterdam.
En in Zoetermeer, waarbij het UMTS900 signaal sterker was dan de EDGE signaal.

En wat gebeurd er als je WCDMA only pakt?
Ja inderdaad. :) Ik zag al aan je naam dat dat wel Iwan moest zijn. Hahaha. :P

Ik kwam dit tegen van het KPN LTE advanced netwerk. Is aardig snel (Of het is gefaked):
[afbeelding]
Hopelijk kan T-Mobile daar nog overheen blazen. :P
Ik denk dat dan alsnog het signaal van die mast op het hotel te sterk is, EDGE komt al amper door als ik hem op 2G forceer dus dan zal 3G op de 900Mhz wel niet goed doorkomen. Mijn telefoon is helaas soms wat langzaam met het aangeven van de juiste signaalwaardes qua streepjes. Maar zeker weten doe ik het niet, jammer dat ik mijn toestel niet kan forceren op UMTS900 dat zou wat meer duidelijk maken.
De dichtstbijzijnde UMTS900 mast volgens umtsmasten.nl staat tussen mij en een groot kantorencomplex in, deze red het denk ik net niet in de garage. En die in het centrum red het al helemaal niet. Terwijl ik in de woonkamer wel steeds switch tussen die twee (op GSM modus)

Ik heb wel het idee dat in de supermarkt waar ik het destijds over had het bereik wel overgaat op 3G 900Mhz, Edge heb ik daar niet meer gezien, maar zodra die ook maar 1 streepje 2100Mhz op kan pakken doet mijn toestel (of het T-Mobile netwerk forceert dat) dat direct. Maar zeker weten doe ik dat niet, omdat de nieuwe masten sowieso een sterker 3G signaal uitzenden dan de oude.

Wow dat zijn leuke waardes, totaal kansloos op dit moment gezien de datalimieten die nog steeds gelden in dit land maar indrukwekkend is het zeker. Ik denk dat het goed mogelijk kan zijn dit te halen. Ik zal morgen op werk eens kijken met die KPN testsim of ik nu wel hogere snelheden dan 20Mbit haal, LTE1800 is hier op KPN naar mijn weten nog niet uitgerold. En Vodafone staat nagenoeg stil hier in de omgeving, de dekking daarvan blijft dramatisch :(

[ Voor 11% gewijzigd door netblade op 01-07-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

leroy98ecker schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:45:
[...]

[afbeelding]
Een download van rond de 200 Mbps was ook te zien bij Vodafone bij de demo van 4G+. Maar dat is natuurlijk in ideale omstandigheden, dan meet je terwijl je vlak voor de antenne staat en je bent de enige gebruiker in de testopstelling.

40 MHz is tot nu toe het maximum dat de nieuwe generatie toestellen kan samenbundelen (op 2 banden). Met de huidige codering is 200 - 250 Mbps toch wel het maximum wat je er uit kunt persen.

Wat je praktisch zult behalen later dit jaar is volgens mij een simpele rekensom, de snelheid van van de 800 MHz band plus de snelheid van de 1800 MHz band samen. Volgens mij wordt zal het gewoon 2x zo snel worden als dat je nu "gewend" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
*weg* spam wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 08-07-2014 21:08 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

De dekkingskaart is weer aangepast, langzaam zijn ook delen van Brabant gedekt geraakt.
De toekomstige kaart heeft geen wijzigingen gekregen, wie weet volgen die later vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende planning.
Er is nog geen planning voor oktober en verder.
Meestal wordt de kaart zo rond de 20e geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doorgaans wisselen de huidige dekkingskaart update en de aanpassing van "toekomstige dekking" elkaar in tijd af. Ze moeten echter nog wel flink wat bouwen richting het zuiden. De komende weken worden Breda en Eindhoven en de regio ertussen wel bereikt. Dan pas zal de dekking over 3 maanden wel weer een update krijgen.

Nu daarop de flevopolder in beeld is zal de grote 3 maanden voorspelling dan vulling van de driehoek naar Arnhem toe moeten gaan bieden mits ze bij hun oorspronkelijke uitrol plan van her eerste uur blijven.

[ Voor 54% gewijzigd door ucsdcom op 16-07-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ucsdcom schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:28:
Doorgaans wisselen de huidige dekkingskaart update en de aanpassing van "toekomstige dekking" elkaar in tijd af. Ze moeten echter nog wel flink wat bouwen richting het zuiden. De komende weken worden Breda en Eindhoven en de regio ertussen wel bereikt. Dan pas zal de dekking over 3 maanden wel weer een update krijgen.

Nu daarop de flevopolder in beeld is zal de grote 3 maanden voorspelling dan vulling van de driehoek naar Arnhem toe moeten gaan bieden mits ze bij hun oorspronkelijke uitrol plan van her eerste uur blijven.
Ik denk dat je het hier bij het juiste eind hebt, alleen verwacht ik wel dat na de uitrol richting Arnhem en Nijmegen (Nijmegen wordt volgens T-Mobile eveneens binnen 3 maanden gedekt zag ik laatst op hun twitterfeed, dat ze daar nu tijdelijk 4G hebben heeft te maken met de 4 daagse) ze doorgaan met de grotere steden zoals Enschede Groningen Leeuwarden en Maastricht. De rest daar om heen wordt dan vanuit dat punt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is daar dan nu 4G alleen dekking van COW's? Anders konden ze het aan laten staan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het lijkt er wel op, ze hadden het over 3 tijdelijke masten. Bij de andere festivals is ook geen 4G dekking gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels is er een kleine update geweest van de T-Mobile dekkingskaart. Het verschil is nauwelijks te zien. Voornamelijk zie ik nu dat Tilburg volledig bedekt is en ook de belangrijke en drukke provinciale weg Den Bosch-Tilburg N65/A65 met de omliggende dorpen nu ook 4G dekking heeft gekregen. De volgende slag zal eindelijk de langer ingetekende uitbreiding naar Eindhoven worden. Daarna Breda. Tenslotte verdichting van de dekking en 3G-900 wat de komende maanden volgt pas als allang in Lelystad en Almere gebouwd wordt.

Gerekend naar de hoeveelheid % bevolking die nu T-Mobile 4G heeft, hebben ze als dit klaar is een behoorlijke slag gemaakt. Regio Arnhem/Nijmegen is nog een slag, evenals de al in de voorspelling ingetekende Flevosteden. Als ze dat erbij pakken hoeveel % van de bevolking hebben ze dan al met 4G bedekt? Ik gok op 60-70% of sla ik dan de plank mis?

Over zo'n anderhalve week verwacht ik weer een update van de dekking over 3 maanden.

Nb. Van roaming met buitenlandse 4G aanbieders nog steeds geen spoor.

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 03-08-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verkeerde topic...

[ Voor 131% gewijzigd door robertwebbe op 03-08-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Je hebt ook nog steden en gebieden als: Maastricht, Parkstad, Roermond, Apeldoorn, Venlo, Ede, Veenendaal, Deventer, Zwolle, Twente, Assen, Emmen, Leeuwarden, Groningen, Den Helder, Helmond, Weert, Sittard, Middelburg, Vlissingen, Roosendaal, Bergen op Zoom en zoals je al had opgenoemd Arnhem-Nijmegen.

T-Mobile heeft nu ~35% van de inwoners bedekt en ~18% aan oppervlakte.
Als ze Breda en Eindhoven erbij hebben, dan zal deze rond de ~40% inwoners en ~24% oppervlaktezitten denk ik.
En als ze Alkmaar, Lelystad en Almere erbij hebben zit het rond de ~45% inwoners en ~30% oppervlakte

Als je de bovengenoemde steden/gebieden de inwoneraantal optelt dan kom je uit op: 3296562 inwoners.
Als ze die plekken dekken, dan zitten ze wel tegen de ~75% inwoners en ~50% oppervlakte aan denk ik.

Verder zijn het alleen maar plattelands dorpen en kleinere steden.

Ik had verwacht dat rond 20 juli al een nieuwe update kwam, maar er kwam niets.
Hopelijk nu wel binnenkort een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm wellicht dat de uitrol in de zomer ivm vakanties wat minder hard gaat dan buiten de vakanties om? Merk wel het gigantische verschil tussen een omgebouwd gebied en een niet omgebouwd gebied. De verbinding is stukken minder in een niet omgebouwd gebied, en de gesprekskwaliteit tussen T-Mobile nummers valt heel erg tegen. Hopelijk is het voor eind dit jaar toch wel beschikbaar in de grootste steden van Nederland. Dat zou geloof ik na de randstad plaats gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
leroy98ecker schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:45:
Ik had verwacht dat rond 20 juli al een nieuwe update kwam, maar er kwam niets.
Hopelijk nu wel binnenkort een update.
Nog geen kaartupdate, maar wel een tipje vd sluier:

http://www.nu.nl/tech/3844216/t-mobile-belooft-eind-2014-in-twintig-stedelijke-gebieden-4g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Dat is toevallig!
Zouden dat de steden en gebieden zijn die ik heb opgenoemd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veenendaal zit er in ieder geval aan te komen. Kreeg 2 weken geleden een SMS van T-mobile over de implementatei van 4G in onze regio en mogelijke korte storingen tijdens de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Sinds vandaag toegang tot 4G in Best (vlakbij Eindhoven). Ik heb een 5GB databundel en krijg een snelheid van +50mbit _O_

http://www.speedtest.net/my-result/a/915976756

[ Voor 7% gewijzigd door bjorntju op 04-08-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Kreeg net een leuk SMS'je van T-Mobile:
Dit geldt voor Gelderland Midden:

https://www.dropbox.com/s...t_2014-08-04-18-14-57.png

[ Voor 3% gewijzigd door leroy98ecker op 04-08-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Rondom station Breda, Gilze, Tilburg richting 's-Hertogenbosch nu ook 4G. Nu nog de rest van Breda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Steeffoon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:03:
Rondom station Breda, Gilze, Tilburg richting 's-Hertogenbosch nu ook 4G. Nu nog de rest van Breda :)
Ja, het gaat nu een stuk harder. Jammer dat het netwerk nog niet op Sensorly staat.
Er zit nog een heel gat tussen. Het zou wel leuk zijn als het opgevuld is.
Sensorly is te downloaden via Google Play Store en de App Store.

Zo ziet het 4G netwerk eruit dat bijgehouden is door mensen met T-Mobile 4G:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/b810onu8f/sensorly.png

Link naar Sensorly: http://www.sensorly.com/m...lands/T-Mobile/lte_20416#|coverage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
leroy98ecker schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:18:
Kreeg net een leuk SMS'je van T-Mobile:
Dit geldt voor Gelderland Midden:

https://www.dropbox.com/s...t_2014-08-04-18-14-57.png
Dan krijgt deze regio dus 4G de komende tijd

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/2009-Risicokaart-Regio07-Gelderland_midden.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door markiebiboy op 05-08-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
Volgens de postcodechecker zijn in oktober Arnhem en Nijmegen aan de beurt, vervolgens Apeldoorn in november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Dit zijn de steden waar voor eind 2014 4G beschikbaar komt. De 20 steden.
Mensen ontvangen een persoonlijk bericht als 4G in hun woonplaats beschikbaar komt.

Steden:
Alkmaar
Almere
Amersfoort
Amsterdam
Apeldoorn
Arnhem
Breda
Den Bosch
Den Haag
Dordrecht
Eindhoven
Enschede
Groningen
Haarlem
Haarlemmermeer
Heerlen
Leiden
Lelystad
Maastricht
Nijmegen
Purmerend
Rotterdam
Tilburg
Utrecht
Zaanstad
Zoetermeer

Veel steden daarvan waren al gedekt, maar er komen een paar bij. ;)

De dekkingskaart krijgt ook binnenkort een update. Tevens zijn niet alle postcodes al opgenomen in de postcode checker. T-Mobile is hier druk mee bezig.

Bijkomende dorpen en steden voor uitrol:

Breda 14/09
Gilze-Rijen, Best, Boxtel 3/08
Eindhoven 17/08
Alkmaar, Heemskerk, Purmerend 24/08
Almere, Lelystad 7/09
Veldhoven, Geldrop, Eindhoven airport 5/10
Tiel, Rosmalen, Culemborg 12/10
Nijmegen, Elst (GLD), Bemmel 19/10
Arnhem, Beekbergen, Hoenderloo 26/10
Apeldoorn, Vaassen, Elspeet 9/11
Enschede, Oldenzaal 16/11
Maastricht, Vaals, Simpelveld 30/11
Groningen, Haren, Hoogkerk 7/12

[ Voor 31% gewijzigd door leroy98ecker op 06-08-2014 18:21 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De dekking rolt via De grote steden in de Flevopolder richting het noorden. Na Almere en Lelystad en Apeldoorn zou het logisch zijn om ook Zwolle te dekken. Zijn ze nu echt Zwolle vergeten toe te voegen aan de uitrol voor 2014? Ca. 123.000 inwoners die ze in 2014 missen. Enschede heeft ter vergelijking zo'n 151.000 inwoners en wordt wel meegepakt. Apeldoorn met de omliggende dorpen heeft zo'n 157.000 inwoners. De stad zelf zo'n 139.000 inwoners. Blijkbaar ligt de grens voor dekking bij zo'n 140.000 inwoners.

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 06-08-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Lijkt mij ook. Echter krijgt een dorpje met 3500 inwoners wel 4G en een stad me 123000 geen 4G.
Wat dacht je van Helmond, Venlo, Roermond, Deventer, Hengelo, Almelo, Assen, Emmen etc.
Maastricht heeft 121000 inwoners en Heerlen zelf 88000. Dus het lijkt mij dat Zwolle eerder 4G had moeten krijgen. Die grens ligt dus nog lager..

De andere steden zullen begin 2015 waarschijnlijk 4G krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij klopt de informatie, die T-mobile geeft, niet helemaal. Wat ik op de website lees, is in tegenspraak met het SMS-je wat ze me op 22 juli jl. hebben gestuurd. In dat SMS-je staat dat ze in mijn regio zijn begonnen met het activeren van 4G en dat ik "de komende maand" nog wat storingen zou kunnen ervaren.

Klinkt goed, zou je zeggen.

Kijk je vervolgens op de dekkingskaart (zoals geadviseerd door T-mobile) en dan stel je die in op "4G/LTE dekking verwacht binnen 3 maanden" en dan zie je bij zowel mijn woonplaats als de plaats ernaast (waar ik werk) nog helemaal niets. Het zal mij benieuwen. Volgens de "persoonlijke" SMS van T-mobile is het hier in deze regio over een week of 2 klaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
leroy98ecker schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:07:
Lijkt mij ook. Echter krijgt een dorpje met 3500 inwoners wel 4G en een stad me 123000 geen 4G.
Wat dacht je van Helmond, Venlo, Roermond, Deventer, Hengelo, Almelo, Assen, Emmen etc.
Maastricht heeft 121000 inwoners en Heerlen zelf 88000. Dus het lijkt mij dat Zwolle eerder 4G had moeten krijgen. Die grens ligt dus nog lager..

De andere steden zullen begin 2015 waarschijnlijk 4G krijgen.
Kan ook te maken hebben met de mate van belasting/drukte van het netwerk in de steden waar wordt vervangen. Op plekken waar het prangender is wellicht wat eerder vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Of dat het gewoon plantechnisch beter uit komt? Misschien moet de BSC (Base Station Controller) ook wel vervangen worden, en dan ook de masten die daarop aangesloten zitten.

Maar ik denk dat WCDMA daar meer vanaf weet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:37:
Volgens mij klopt de informatie, die T-mobile geeft, niet helemaal. Wat ik op de website lees, is in tegenspraak met het SMS-je wat ze me op 22 juli jl. hebben gestuurd. In dat SMS-je staat dat ze in mijn regio zijn begonnen met het activeren van 4G en dat ik "de komende maand" nog wat storingen zou kunnen ervaren.

Klinkt goed, zou je zeggen.

Kijk je vervolgens op de dekkingskaart (zoals geadviseerd door T-mobile) en dan stel je die in op "4G/LTE dekking verwacht binnen 3 maanden" en dan zie je bij zowel mijn woonplaats als de plaats ernaast (waar ik werk) nog helemaal niets. Het zal mij benieuwen. Volgens de "persoonlijke" SMS van T-mobile is het hier in deze regio over een week of 2 klaar.....
Yup, hier precies hetzelfde. Een SMS'je terwijl de dichts bijzijnde 4G mast van T-Mobile staat in Terschuur, wat 10 KM verder op ligt. Ja, wat heb ik er dan wat aan?! Ik heb het al aangegeven bij T-Mobile, deze zijn nu aan het kijken waar de fout zit.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Kan ook te maken hebben met de mate van belasting/drukte van het netwerk in de steden waar wordt vervangen. Op plekken waar het prangender is wellicht wat eerder vervangen?
Dat kan ook nog. In die steden staan relatief veel 3G only masten.
Ik denk dat daar dan ook naar verhouding meer T-Mobile klanten zitten.
The Wizard schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:32:
Of dat het gewoon plantechnisch beter uit komt? Misschien moet de BSC (Base Station Controller) ook wel vervangen worden, en dan ook de masten die daarop aangesloten zitten.

Maar ik denk dat WCDMA daar meer vanaf weet :).
Ze hadden beter ook meteen de A1 en A12 mee kunnen nemen.

Naar mijn weten moet alles vervangen worden, omdat de technologie te achterhaald is.

Het proces gaat zo, wat er door een netwerkexpert verteld is.
1. De mast gaan offline.
2. Ze halen de Kathrein antenne's eraf
3. Ze halen de bekabeling en BTS weg.
4. Ze planten een nieuwe (verkleinde) BTS.
5. Ze hangen de nieuwe Huawei SRAN antenne's op.
6. De kabels worden aangesloten.
7. De BTS wordt afgesteld.
8. Als alles goed is vertrekt het montage team weer.
9. Je hebt meteen H (idle) H+ (active) en EDGE.
9. Na 2-8 weken wordt 4G geactiveerd.
10. Gemiddeld 4 weken daarna wordt UMTS 900 geactiveerd.

De straalverbindingen die je nu nog ziet in het omgebouwde gebied, die stralen ze naar de oude masten die nog niet vervangen zijn. Verder wordt alles verglaasd.

Of de BSC vervangen wordt daar is geen informatie over gegeven, dit is toch een Base Station die verschillende masten bedient? Lijkt mij wel dat deze ook vervangen moet worden om de snelheden aan te kunnen. Ook meer druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroy98ecker schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:56:
[...]

Yup, hier precies hetzelfde. Een SMS'je terwijl de dichts bijzijnde 4G mast van T-Mobile staat in Terschuur, wat 10 KM verder op ligt. Ja, wat heb ik er dan wat aan?! Ik heb het al aangegeven bij T-Mobile, deze zijn nu aan het kijken waar de fout zit.
Ik ga ze gewoon even bellen als het over ruim 2 weken nog niet werkt. Dan horen we vanzelf wel wat de bedoeling precies is. Ze weten bij T-mobile precies waar ik woon en waar mijn mobieltje zoal komt, dus ik vind dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze niet zomaar lukraak SMS-jes naar klanten in verkeerde regio's gaan sturen. Aangezien ze bij T-mobile blijkbaar al weten, dat er mogelijk onterecht SMS-jes naar klanten zijn gestuurd, hebben ze dus nog 2 weken om te rectificeren en te voorkomen dat er mensen gaan bellen "omdat het nog niet werkt".

Als het berichtje onterecht verstuurd is, dan is het in ieder geval geen incident. Mijn vrouw heeft de SMS ook ontvangen en die woont toevallig op hetzelfde adres als ik :) .

Wat me wel opvalt, is dat ik al een tijdje H+ op mijn mobiel zie staan als symbooltje voor de mobiele internetverbinding. In ieder geval hier op de zaak gebeurt dat. Zal straks thuis ook eens kijken. Dat valt me normaal nooit zo op, want ik ben bijna overal verbonden met WiFi.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 10:36
Het lijkt me niet dat BSC's vervangen gaan worden. Die zijn toch niet verantwoordlijk voor het LT E gedeelte.

GSM sites worden aangesloten op de BSC.
UMTS sites worden aangesloten op RNC.
LTE sites worden aangesloten op de MME

Zo'n node stuurt meerdere sites aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:13:
[...]

Wat me wel opvalt, is dat ik al een tijdje H+ op mijn mobiel zie staan als symbooltje voor de mobiele internetverbinding. In ieder geval hier op de zaak gebeurt dat. Zal straks thuis ook eens kijken. Dat valt me normaal nooit zo op, want ik ben bijna overal verbonden met WiFi.
Bij HTC, Nokia, iPhone zie je geen H+ staan.

Ik heb ook H+ in mijn scherm staan. Dit betekent niet direct dat het vervangen is.
Masten met Nokia apparatuur hebben HSDPA (H) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op 3G.
Masten met Ericsson apparatuur hebben HSPA+ (H+) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op 3G.
Masten met nieuwe Huawei apparatuur hebben HSPA+ (H+) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op H.

Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leroy98ecker schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Ik heb ook H+ in mijn scherm staan. Dit betekent niet direct dat het vervangen is.
Masten met Nokia apparatuur hebben HSDPA (H) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op 3G.
Masten met Ericsson apparatuur hebben HSPA+ (H+) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op 3G.
Masten met nieuwe Huawei apparatuur hebben HSPA+ (H+) in de actieve stand. In de rust stand staat deze op H.

Wat zijn de voordelen en nadelen eigenlijk van in de ruststand op H in plaats van 3G staan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Het voordeel:
Het switchen van 3G naar H of H+ neemt meer tijd in beslag dan van H naar H+.
En reageert direct als je internet wilt ontvangen.

Nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroy98ecker schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Samsung Galaxy Note II 4G met Android 4.3.

Net nog even gekeken en in rust staat er 3G. Zodra ik verkeer genereer wordt dat H+ en daarna schakelt hij weer naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leroy98ecker schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:19:
Het voordeel:
Het switchen van 3G naar H of H+ neemt meer tijd in beslag dan van H naar H+.
En reageert direct als je internet wilt ontvangen.

Nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. :)
Apart dat KPN en Vodafone dat niet toepassen dan, heb het idee dat idlen op 3G toch efficiënter is. Dit draadje lijkt dat ook te bevestigen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Samsung Galaxy Note II 4G met Android 4.3.

Net nog even gekeken en in rust staat er 3G. Zodra ik verkeer genereer wordt dat H+ en daarna schakelt hij weer naar 3G.
Dan is het netwerk daar nog niet vervangen. Deze zou dan in rust stand op H moeten staan i.p.v. 3G.
Ik was vorige week met die braderie nog in Veenendaal en heb nog geen Huawei masten gezien.
MensionXL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Apart dat KPN en Vodafone dat niet toepassen dan, heb het idee dat idlen op 3G toch efficiënter is. Dit draadje lijkt dat ook te bevestigen. :)
Ik heb geen problemen met de batterij als deze op H staat in rust modus.
Als het algemeen bekend is dat de accu er sneller van leegloopt, dan had T-Mobile dit niet gedaan, denk ik.

Vodafone DE past het ook toe.
Pagina: 1 ... 4 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes