Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Gecombineerde activatie bedoel je? Ik snap het niet helemaalHcBlids schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:28:
[...]
landelijke storing zo iets dacht ik al
gecombineerd als 2G 900 1800, 3G 900 2100, 4G 900 1800 2600 bedoel ik
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Nee op de google maps kaartjesThe Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
Gecombineerde activatie bedoel je? Ik snap het niet helemaal
Oh, op die fiets!
Ik begrijp hetThe Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Oh, op die fiets!. Nee, eerst nog niet. Misschien als het netwerk helemaal afgerond is. Maar in principe krijgt elke mast de beschikking over 2G/3G/4G, dus dan zal het niet meer noodzakelijk zijn. Het probleem is dat de afbeeldingen te klein worden om te lezen als je alles gaat combineren.
Trouwens weet je ook wanneer er eindelijk 4G komt bij het gsk
Edit: nvm...
[ Voor 10% gewijzigd door itsmemax op 14-08-2015 16:49 ]
Verwijderd
Vandaag in Duitsland en Belgie veel moeite met inloggen/aanmelden.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 17:09 ]
Jamesbond007uk
Zo wel samsung s4 als note 3
op zolder af en toe zwak 4G, in de woonkamer en buiten helemaal niks alleen zwak 4G
met kpn sim niks aan de hand note 3 en samsung s 4
ziet er zo uit op samsung s4 als note 3, werkt nog steeds niet
wat later
note 3
samsung s4
Je wordt steeds van 4G af gegooit, zo gaat het de hele middag, tijdens 4G werkt het internet
Verwijderd

Klinkt alsof het een issue op hun HLR is.PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:16:
Storing is niet beperkt tot NL; ook roamende T-Mobile klanten kunnen in het buitenland zich niet meer aanmelden op een netwerk
Maar met 4g aan totaal geen bereik, schakeld ook niet terug naar 3g, terwijl dat wel gewoon werkt.
[ Voor 44% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2015 17:29 ]
Als ik dat probeer heb ik helemaal niks meer, 4G lijkt alleen te werken al staat er wel een rondje met een streep er door heen, je wordt er steeds van af gegooitdutchgio schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:28:
Hier geen 4g, forceren op 2/3g werkt wel dan heb ik gewoon H+.
2G, 3G en 4G.
De storing is heel willekeurig, de ene persoon heeft er geen last van in dezelfde woonplaats. De ander wel.

[ Voor 18% gewijzigd door leroy98ecker op 14-08-2015 17:54 ]

Zou wel een interessante situatie zijn dan...
Dat is niet verkeerdThe Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:06:
3G900 draait daar inmiddels, over 4G is nog niks bekend.
Hopelijk komt 4G er ook
Zie https://www.t-mobile.nl/netwerkstoring
Nope, zit hier in het oude gebied met 2 simkaarten, allebei hetzelfde probleem, geen netwerk.jpbosk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:33:
Ik zou haast zeggen dat niet-omgebouwde gebieden er geen last van hebben. Sinds ik in zo'n gebied zit heb ik nergens meer last van... Anderen ook die ervaring?
Zou wel een interessante situatie zijn dan...
Door een storing in de software kan een deel van onze klanten niet bellen en gebeld worden. Voor de klanten die het betreft is het ook niet mogelijk om data te ontvangen of te verzenden. Dit probleem is om 14.00 vanmiddag ontstaan. Het probleem is getraceerd en er wordt gewerkt aan een oplossing. In verband met deze storing is inloggen in My T-Mobile op dit moment helaas ook niet mogelijk.
Bellen met 112 blijft voor alle klanten mogelijk.
Update 19:30
T-Mobile zal vanaf dit moment ieder halfuur een update plaatsen.
De storing betreft een softwarefout in een van onze datacentra en betreft het platform dat simkaarten koppelt aan het netwerk. Niet alle klanten hebben hier last van. Er is in eerste instantie geprobeerd deze server te herstarten, maar zonder succes. Op dit moment zijn we aan het uitwijken naar back-up systemen welke op dit moment aan het opstarten is. Dit opstarten betreft ook het inladen van alle data (SIMgegevens van onze klanten). Dat heeft enige tijd nodig. Deze back-up is om 17.00 uur gestart en staat nu op 53%. Zodra deze op 100% staat wordt het systeem herstart. De verwachting is dat in de loop van de avond iedereen weer kan bellen en gebeld kan worden.
Zodra er meer informatie beschikbaar is, plaatsen we hierover een update.
Volg voor meer informatie ook onze Newsroom
Wat is een HLR?SafariFlow schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:32:
Dat bevestigt mijn vermoeden (issue op hun HLR)
Wikipedia: Network switching subsystem
T-Mobile heeft meerdere datacentra die continue in sync staan met elkaar, waarom neemt de andere datacentrum het dan niet over? Of kan er maar 1 HLR actief zijn in het systeem? Of de fout in de software is ook naar de andere datacentra gekopieerd.PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:37:
In juli 2014 heeft SFR (Frankrijk) te kampen gehad met een kapotte HLR. Heeft toen dag geduurd voordat een backup draaide, wat de problemen verhielp behalve voor de nieuwe klanten die na het back-up moment op de HLR waren gekoppeld. Compensatie was destijds dubbele data bundel voor 1 maand. (Ik was in die periode klant van SFR).
[ Voor 9% gewijzigd door PWA777 op 14-08-2015 20:52 . Reden: Spelling en verduidelijking ]
Is weer weg, 4G werkt af en toe
[ Voor 84% gewijzigd door Blids op 14-08-2015 21:59 ]
Update 20:37
We verwachten nog steeds dat alle sim-gegevens om 21.00 uur volledig zijn overgezet. Als alles goed gaat en het systeem weer is opgestart, dan zou het na 45 minuten weer mogelijk moeten zijn om te bellen en te sms-en.
4G werkt af en toe, data via 4G is zo binnen, 3G zal het wel langer duren, 2G die zijn helemaal niet blijPWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:31:
Mooie test voor het netwerk als iedereen zo weer aangesloten wordt en alle gemiste data binnen haalt (al zullen velen inmiddels wel even aan de wifi gehangen hebben).
we zijn een 1 uur verder, het heeft even normaal gewerkt, maar is weer weg
[ Voor 9% gewijzigd door Blids op 14-08-2015 22:05 ]
Update 21:52
Er gebeurt nu heel veel. Zodra we meer weten volgt er een volgende update.
Update 21:13
Om 21.04 zijn alle gegevens overgezet. Het systeem wordt nu opnieuw opgestart. Als alles goed gaat kan iedereen over 45 minuten weer bellen en sms-en.
Toch vreemd dat voor sommigen hier het blijkbaar nu al werktUpdate 22:22
Het systeem is zich nog aan het opstarten. Wanneer het weer mogelijk is om te bellen en sms-en is op dit moment nog niet duidelijk. Zodra er nieuws is informeren wij u direct.
Het HLR is zonder meer één van de meest a-relaxte onderdelen van een GSM netwerk om stuk te hebben staan en een back-up online krijgen gaat niet 123 zonder problemen.
Zodra de signaling volumes afnemen of beheersbaar worden en systemen weer stabiel zijn gaan de mobieltjes gewoon weer in de rust stand (ze weten immers dat het netwerk weer naar ze luistert) en daardoor krijg je positieve spiraal dat de druk op het HLR afneemt.
Dan kunnen er nog steeds problemen zijn bij sommige users omdat alle updates die in het HLR weggeschreven moesten worden tijdens de down-time (nu dus al 10 uur) nooit meer teruggehaald kunnen worden (met mogelijkerwijs weer allerlei bouncende error messages tot gevolg).
[ Voor 0% gewijzigd door PWA777 op 14-08-2015 22:43 . Reden: Spelling ]
Verwijderd
Bedankt voor je heldere uitleg, hier kan een mens wat mee.PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:44:
Yes. Dit levert zeker problemen op, dat genereert weer allemaal error messages tussen de systemen en voor die gebruikers betekend dat dat ze nog langer offline zullen zijn.
Ben al jaren klant bij T-Mobile maar zo'n lange storing als dit heb ik nooit meegemaakt.
Maar ik snap nu het systeem je hebt het duidelijk uitgelegd bedankt!
Verwijderd
Tnx voor je heldere uitleg!PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:41:
Dit is niet vreemd. Een GSM netwerk is een behoorlijk complex systeem en een HLR is een soort van zenuwcentrum in het netwerk. [...]
Ik heb ineens Gprs normaal in het Edge, en 3G met rondje met een streep er door heen, is weer als 3G en niet H in ruststandThe Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:20:
Het is natuurlijk ook geen standaard computer die opnieuw opgestart moet worden. Ruim 1 miljoen telefoons zitten constant de HLR te bombarderen met verzoekjes
Ontvang denk ik nu de mast in Doornspijk, die is niet omgebouwd
Raar dat ik 3G 2100 ontvang van een mast ruim 7 km verder op
Rood komt 4G vandaan, wat af en toe werkt, en daarna wordt je er af gegooit
Zwart oude 3G site Doornspijk, dat nu al half uur goed werkt, aan de hand van de cell-id is het toch die mast

[ Voor 66% gewijzigd door Blids op 14-08-2015 23:48 ]
Update 23:24
Zoals in eerdere statements is gezegd, zijn de SIM-gegevens overgezet naar een ander datacentrum. Dit blijkt niet de volledige oplossing te zijn. Het probleem is helaas hardnekkiger dan in eerste instantie gedacht. We kunnen op dit moment niet duidelijk aangeven wanneer klanten weer volledig gebruik kunnen maken van het netwerk. Ongeveer 30% van onze klanten heeft hier last van.
We zijn nu stap voor stap klanten aan het overzetten. Onze technici werken net zo lang door totdat het probleem is opgelost. Wij adviseren onze klanten om onze website in de gaten te houden voor verdere updates.
Nieuw bericht:
Update 23:57
Er is op dit moment geen update. Wij blijven de hele nacht werken aan een oplossing. Berichten hierover zijn berichten te volgen via Twitter. Om 7:30 volgen hier weer updates.
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 15-08-2015 00:08 ]
Ik heb zo nu en dan wel 4G (51 Mbps down en 35 Mbps up) maar nul signaal, hoe zou je dat dan verklaren?PWA777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:
Er kan dus van alles onbedoeld misgaan waardoor 3G wel werkt en 4G niet!
Alsof de nieuwe infra goed bleef werken, en de oude niet..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb nooit probleem in het buitenland en ben de enige in de groep met tmobile (en geen service).
Helaas ben ik 3G weer kwijt, heb ik af en toe 4G wat vanaf 14.00 al zo gaat van de rode pijlPWA777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:
@HcBlids, hier is niets geks aan. Er kunnen veel oorzaken zijn die als side-effect optreden door de huidige storing, bijv incorrecte flag in HLR die aangeeft dat je geen access hebt tot 4G. Een 4G netwerk moet ook pakket schakeling kunnen faciliteren, in de 4G architectuur draait er daarom nog een extra laag op het HLR ("officieel" heet dit een HSS), er kan iets mis zijn met die layer. Of T-Mobile heeft nog oude HLR's niet compatibel met 4G waar ze mensen terug naar kunnen zetten (dit zijn stuk voor stuk pure speculatie mijnerzijds, maar er kan zoveel scheef zitten nu!). Er kan dus van alles onbedoeld misgaan waardoor 3G wel werkt en 4G niet!
Dat verklaard een hoop inderdaad
Ja, heb hetzelfde probleem vanuit NoorwegenFly-guy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:05:
Heeft deze storing ook gevolgen voor diegenen in het buitenland? Ik zit nu in Canada en mijn telefoon pakt geen enkele provider op (enkel emergency calls only).
Ik heb nooit probleem in het buitenland en ben de enige in de groep met tmobile (en geen service).
Dat verklaart het, tot nu toe nog geen netwerk hier in Canada.PWA777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:02:
Deze storing treft inderdaad ook roaming klanten (in HLR wordt oa gecheckt of een SIM mag roamen ja/nee)
Wij activeren langzaam weer klanten op ons netwerk. Dit kan nog even duren, om overbelasting te voorkomen, maar het gaat de goede kant op. Wij houden jullie op de hoogte!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier werkt het weer
Door een aantal geslaagde technische aanpassingen neemt het aantal klanten dat weer kan bellen of gebeld worden en van mobiel internet gebruik kan maken, sinds vannacht van minuut tot minuut toe.
Toch zal het nog zeker een paar uur duren voordat alles volledig hersteld is. Een volgende update volgt om 9.00 uur.
---------
Ook hier weer aangesloten inmiddels.
Update 09:02
Het systeem is weer up and running en we hebben de situatie onder controle. Inmiddels kan al meer dan 90% van de klanten die problemen hebben gehad door de storing weer bellen en internetten.
We werken er keihard aan om ook de laatste klanten weer up and running te krijgen.
Update 11:11
Het gaat goed en de situatie lijkt stabiel. 95% van de klanten die problemen hebben gehad kan weer bellen en internetten. Dit percentage blijft stijgen. Ervaar je toch nog problemen? Dan raden we je aan je toestel even uit en aan te zetten. Het kan soms helpen.
Voor klanten die problemen hebben gehad komt er een regeling. Deze zal uiterlijk maandag gecommuniceerd worden naar onze klanten. Klanten hoeven daar zelf niets voor te doen.
Diensten zoals My T-Mobile zullen in de loop van de ochtend worden hersteld.
Update 13:32
De situatie blijft stabiel. Er is nog een aantal klanten dat nog niet helemaal up and running is. We werken keihard door om iedereen up and running te krijgen. De My T-Mobile omgeving is op dit moment nog niet bereikbaar. We kunnen dus geen actuele informatie geven over uw verbruik. Over twee uur geven wij weer een nieuwe update.
[ Voor 64% gewijzigd door Zr40 op 15-08-2015 14:02 . Reden: nieuwe update ]
Meerdere Europese netwerken hebben in de laatste 5 jaar een HLR storing gehad. Rond 14h00 is de storing begonnen, T-Mobile heeft het aanvankelijk willen oplossen met een re-start van de HLR. Dit was een logische keuze, een re-start is relatief snel klaar en daarmee gaat geen data verloren. Toen dat niet werkte is men rond 17h begonnen met het terugplaatsen van een back-up op de HLR, dat betekend dat men een enorm data bestand moet inlezen om de gegevens die in het HLR staan te vervangen met een back-up, welke op een solid state medium staat. Dit inlezen duurt een aantal uren en brengt risico's met zich mee, als de back-up namelijk niet heel recent is gaan er gegevens verloren en alle SIM kaarten moeten zich opnieuw gaan aanmelden in het netwerk, wat een enorme belasting met zich mee brengt. Ook hier heeft T-Mobile in mijn ogen het juiste gedaan en indien dit gelukt was zou de storing rond 21h verholpen zijn geweest, wat een nette "score" was geweest voor zo'n omvangrijk probleem.
Wat T-Mobile ongetwijfeld zal gaan uitzoeken is waarom de HLR back-up niet goed gedraaid heeft of waarom dezelfde fout ook weer op de back-up omgeving is opgetreden (speculatie - maar er is duidelijk iets niet goed gegaan in deze fase gisteren rond 21h). Op dit punt heeft T-Mobile in mijn ogen goed crisis management getoond, ze hebben openlijk toegegeven dat er iets niet goed was gelopen en zijn toen de gegevens van de kapotte HLR gefaseerd over gaan zetten op de nog werkende HLR's. Hier hebben ze de hele nacht aan door gewerkt en dat toont dat men nu vol opgeschakeld was om deze crisis op te lossen, én dat de overige HLR's ruim bemeten zijn. Het gefaseerd overzetten reduceert de kans op fouten en voorkomt dat de overgebleven HLR's ook ineens bezwijken onder de toegenomen werkdruk. Ook dit heeft T-Mobile naar mijn mening goed gedaan, door de nacht door te werken kon vrijwel iedereen vanmorgen weer bellen.
Nu veegt T-Mobile de laaste restjes van de chaos nog op; er zijn SIM kaarten die een actie hebben uitgehaald (aangesloten, van roaming netwerk gewisseld, uitgeschakeld, afgesloten, etc) tussen het moment dat alles nog goed was en het back-up moment, deze data is verloren gegaan. Voor die sim-kaarten moet men opnieuw de koppeling in het HLR creëeren, dit is een relatief intensieve klus en dus voor die klanten duurt het nog wat langer. Ook hier doet T-Mobile naar mijn idee alles wat ze zouden kunnen doen.
Al met al denk ik dat deze crisis goed is opgelost aan de kant van T-Mobile, een storing in het HLR is geen pretje en heeft grote gevolgen voor het netwerk zoals iedereen heeft kunnen zien. De grote vraag zal blijven waardoor het HLR überhaupt crashte en wat er mis ging met de back-up; verwacht niet dat dit publiekelijk gedeeld zal worden.
Update 15:59
We hebben de situatie onder controle en de storing is voorbij. Klanten kunnen weer bellen en internetten. Het is mogelijk dat een aantal individuele gevallen nog last ondervindt en we blijven doorwerken om ook deze klanten zo snel mogelijk online te krijgen. Inloggen op de My T-Mobile omgeving en de My T-Mobile app is helaas nog niet mogelijk.
Thnx voor de uitleg ! Heb zelf ook het gevoel dat tmobile goed gehandeld heeft. Kan dit misschien nog iets te maken hebben met de ombouw van het netwerk? En waarom draait er niet de zelfde software op alle 3 de HLR's? Of is 1 HLR 'corrupt' geraakt? Omdat ze namelijk het elke keer specifiek over een fout in de software hebben en niet over bijvoorbeeld de data of iets andersPWA777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:42:
Maandag komt T-Mobile met een compensatie voor gedupeerde klanten. Mijn verwachting is dat dit géén financiële korting/compensatie zal zijn maar bijvoorbeeld tijdelijk onbeperkt bellen/sms of een eenmalige verdubbeling van de data bundel in september oid.
Meerdere Europese netwerken hebben in de laatste 5 jaar een HLR storing gehad. Rond 14h00 is de storing begonnen, T-Mobile heeft het aanvankelijk willen oplossen met een re-start van de HLR. Dit was een logische keuze, een re-start is relatief snel klaar en daarmee gaat geen data verloren. Toen dat niet werkte is men rond 17h begonnen met het terugplaatsen van een back-up op de HLR, dat betekend dat men een enorm data bestand moet inlezen om de gegevens die in het HLR staan te vervangen met een back-up, welke op een solid state medium staat. Dit inlezen duurt een aantal uren en brengt risico's met zich mee, als de back-up namelijk niet heel recent is gaan er gegevens verloren en alle SIM kaarten moeten zich opnieuw gaan aanmelden in het netwerk, wat een enorme belasting met zich mee brengt. Ook hier heeft T-Mobile in mijn ogen het juiste gedaan en indien dit gelukt was zou de storing rond 21h verholpen zijn geweest, wat een nette "score" was geweest voor zo'n omvangrijk probleem.
Wat T-Mobile ongetwijfeld zal gaan uitzoeken is waarom de HLR back-up niet goed gedraaid heeft of waarom dezelfde fout ook weer op de back-up omgeving is opgetreden (speculatie - maar er is duidelijk iets niet goed gegaan in deze fase gisteren rond 21h). Op dit punt heeft T-Mobile in mijn ogen goed crisis management getoond, ze hebben openlijk toegegeven dat er iets niet goed was gelopen en zijn toen de gegevens van de kapotte HLR gefaseerd over gaan zetten op de nog werkende HLR's. Hier hebben ze de hele nacht aan door gewerkt en dat toont dat men nu vol opgeschakeld was om deze crisis op te lossen, én dat de overige HLR's ruim bemeten zijn. Het gefaseerd overzetten reduceert de kans op fouten en voorkomt dat de overgebleven HLR's ook ineens bezwijken onder de toegenomen werkdruk. Ook dit heeft T-Mobile naar mijn mening goed gedaan, door de nacht door te werken kon vrijwel iedereen vanmorgen weer bellen.
Nu veegt T-Mobile de laaste restjes van de chaos nog op; er zijn SIM kaarten die een actie hebben uitgehaald (aangesloten, van roaming netwerk gewisseld, uitgeschakeld, afgesloten, etc) tussen het moment dat alles nog goed was en het back-up moment, deze data is verloren gegaan. Voor die sim-kaarten moet men opnieuw de koppeling in het HLR creëeren, dit is een relatief intensieve klus en dus voor die klanten duurt het nog wat langer. Ook hier doet T-Mobile naar mijn idee alles wat ze zouden kunnen doen.
Al met al denk ik dat deze crisis goed is opgelost aan de kant van T-Mobile, een storing in het HLR is geen pretje en heeft grote gevolgen voor het netwerk zoals iedereen heeft kunnen zien. De grote vraag zal blijven waardoor het HLR überhaupt crashte en wat er mis ging met de back-up; verwacht niet dat dit publiekelijk gedeeld zal worden.
Wel beter zo! onze regio (4051CE is dan ook gedektcarnager schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:05:
Er staat een nieuwe 3-maandenkaart online:
Nederland is nu volledig gedekt, met uitzondering van:
- NoordWest Friesland (Halve provincie, al zijn Leeuwarden, Sneek en enkele eilanden wel (deels) gedekt.)
- NoordWest Groningen Provincie (en alle eilanden)
- Uiterste Oosten van Groningen Provincie
- NoordOost Drenthe
- Brabant ten ZuidWesten van Eindhoven (grensgebied)
Gezien het nu 14 Augustus is, zou deze kaart de situatie vanaf 14 November aangeven.
Hiermee lijkt T-Mobile keurig op schema te zitten om per 31 December heel Nederland te dekken (en in de navolgende maanden overgebleven white-spots op te lossen)
Wat ik vooral 'goed' vond tijdens deze black out is dat soms het internet het nog wel even deed. Ik had gister een logistiek complexe avond, waarbij de NS het ook nog es liet afweten en een volledige black out zou voor een volledige chaos hebben gezorgd.PWA777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:42:
. Ook hier heeft T-Mobile in mijn ogen het juiste gedaan en indien dit gelukt was zou de storing rond 21h verholpen zijn geweest, wat een nette "score" was geweest voor zo'n omvangrijk probleem.
Nu kon ik nog vertraagd via whatsapp berichten sturen om alles in goede banen te leiden. Het is goed gekomen!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

https://service.t-mobile....id/23601/storing-t-mobileUpdate zondag 11:10
Er is nog steeds een aantal klanten dat na het oplossen van de storing niet aangesloten is op het netwerk. Dat komt doordat bij het opstarten van ons back-up systeem een aantal simgegevens niet zijn meegekomen. Dat is maar een heel klein gedeelte van de groep die last had van de storing, maar dat blijft natuurlijk heel vervelend. We proberen deze groep zo snel mogelijk te koppelen aan het netwerk. We moeten daarbij heel zorgvuldig te werk gaan. Daarom kost dat meer tijd dan gehoopt. We weten wie jullie zijn en we zien alle berichten op social media. Je wordt dus gehoord en gezien! We kunnen voor nu niks anders dan vragen om jullie geduld.
Maar even laten bevestigen kan denk ik geen kwaad.
Een HLR update trigger je bijv. door aan/uitzetten van toestel of even KPN/Vodafone proberen te selecteren en dan weer T-Mobile.
Dit is overigens geen garantie, als het SIM-nr niet in de backup zat zweef je nog steeds HLR-loos door het T-Mobile netwerk (al bijna 48 uur).
eindelijkUpdate zondag 12:50 uur
We zijn blij te kunnen melden dat ook de laatste klanten die nog niet waren aangesloten weer kunnen bellen. Ook internet zal in de loop van de middag weer mogelijk zijn, we houden je daarvan hier op de hoogte. Heb je nog geen bereik zet je telefoon dan even uit en aan om weer op het netwerk te komen. Herhaal dat einde dag nog een keer om ook mobiel internet te activeren.
We zijn er nog niet ........Geachte
Afgelopen vrijdagmiddag hebben wij een grote storing gehad in een van onze datacentra waardoor een derde van onze klanten een tijd lang niet kon bellen of gebruik maken van mobiel internet. Deze situatie is uiteindelijk in de loop van zaterdagmiddag verholpen door het klantenbestand te verhuizen naar een andere locatie. Bij een aantal klanten is dit niet goed gegaan. Helaas moeten we u melden dat u bij deze individuele gevallen zit.
Inmiddels hebben we het telefoonverkeer en Internet voor 2G en 3G weer kunnen herstellen en werken we er op dit moment hard aan om ook 4G en andere diensten zoals nummerherkenning weer voor u te activeren. Dat doen we met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. We verwachten dat dit gedurende vandaag, zondag 16 augustus, zal gebeuren. Een exact tijdstip kunnen we u helaas nog niet melden.
U zult helaas uw toestel uit en aan moeten zetten om weer te kunnen bellen en later nog een keer om de andere services te her activeren.
Deze situatie spijt ons ten zeerste en wij begrijpen dat dit alles bijzonder vervelend voor u moet zijn. U kunt er dan ook van verzekerd zijn dat we er alles aan doen om herhaling te voorkomen. Zodra de situatie verandert of we weten wanneer de overige services weer aangesloten wordt zullen we opnieuw contact met u opnemen. Ook zullen we u begin van de komende week berichten over een tegemoetkoming voor het geleden ongemak.
Het is helaas niet mogelijk om op deze e-mail te reageren. U kunt ons vanmiddag ook bereiken via Facebook of Twitter, of telefoonnummers 1200 of 0800 - 7112 als u een zakelijke klant bent. Neemt u contact op via Twitter? Gebruik dan hashtag: #IHNS.
Bekijk eventueel hier onze contactpagina t-mobile.nl/klantenservice/contact.
Met vriendelijke groet,
Boris van Beek
Directeur Service Delivery
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Goed nieuws! In het buitenland kan 4G ontvangst nog wel eens een voorwaarde zijn om uberhaupt ontvangst te hebben voor snel internet. In bijvoorbeeld Duitsland zat aan de vergunningen de eis vast om ook snel internet te bieden op het platte land. Daar zorgt de verplichte 4G uitrol dus voor snel mobiel internet, waar eerder geen snel vast of mobiel internet beschikbaar was. Fijn om dan als roamende klant ook toegang te krijgen.T-Mobile Experts schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:33:
Hi all,
Een update over 4G in het buitenland: zoals jullie weten is het al mogelijk om in Duitsland gebruik te maken van 4G. Sinds deze maand is het voor klanten van T-Mobile Nederland ook mogelijk om in België gebruik te maken van 4G! De komende maanden zal ook in andere landen, zoals Engeland en Frankrijk 4G-roaming mogelijk gemaakt worden. Stay tuned!
Zie ook: http://newsroom.t-mobile....e-in-hoogste-versnelling/
Groetjes, Thalina
Conversatie Manager bij T-Mobile
Voor nu zou met name het toevoegen van Frankrijk belangrijk zijn, hoewel daar ook brede 3G-900 dekking is op afgelegen plaatsen of in berggebieden.
Met het oog op het naderende nazomerseizoen/najaar voor Nederlandse toeristen zou het ook fijn zijn als Spanje (Canarische Eilanden en Balearen) en Italie snel wordt toegevoedg aan de 4G roaming landen. Portugal heeft ook een behoorlijke 4G uitrol (Algarve, Madeira en de Azoren). Het zakelijke verkeer doet dan de rest.
Ik zie trouwens ook al wat de compensatie gaat worden: ik heb een 120min EU bundel en vandaag startte mijn nieuwe maand, checkte net mijn bundel: nu onbeperkt bellen
Hmm heb ik weinig aan, geef mij maar 12Gb, bellen doe ik zelden.XanderDrake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:57:
Ikzelf kon sinds zaterdag gewoon alles weer gebruiken.
Ik zie trouwens ook al wat de compensatie gaat worden: ik heb een 120min EU bundel en vandaag startte mijn nieuwe maand, checkte net mijn bundel: nu onbeperkt bellen
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Jamesbond007uk
Ik wacht even af, wellicht krijg je de keuzejamesbond007uk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:56:
Dat zou echt slecht zijn. Hoeveel mensen bellen nog? Ik gebruik ook alleen maar data. Van 6GB even naar 12GB zou niet verkeerd zijn
Ik wacht zeker rustig afnetblade schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:01:
[...]
Ik wacht even af, wellicht krijg je de keuze
Jamesbond007uk
Verwijderd
In Aken Centrum, vlakbij het stadion voor het dressuurlampioenschappen (dus vrij druk), haalde ik de volgende snelheden op Telekom DE;

In België via Mobistar viel het wat tegen, maar deze week zal ik nogmaals gaan testen bij een andere 4G site aldaar.

Dit is uiteindelijk niet waar. Ik zie nu weer 120 min staan. Waarschijnlijk krijg je idd een keuze.XanderDrake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:57:
Verwijderd
Als ik het per dag ga uitrekenen kost mijn abbo mij;
DATA: €0,67 / dag
BELLEN: €0,25 / dag
Dus i.p. voor twee dagen: €1.89
Maar ja, veel mensen zullen wel 'emotionele' schade hebben opgelopen
Het is niet alleen Nederlands; in de hele EU zie je eigenlijk een beweging richting "compensatie" komen, mensen krijgen geld terug voor de trein en zelfs compensatie bij vertragingen in het vliegverkeer.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:41:
Ik vind die hele coulanceregeling echt weer typisch Nederland. Bah, als sommige maar overal een slaatje uit kunnen slaan.
Maar ja, veel mensen zullen wel 'emotionele' schade hebben opgelopen
In het geval van T-Mobile denk ik dat je er niets aan hebt om geld te krijgen, bij mij heeft de sturing ongeveer 12 uur aangehouden, dus 1/60e van de maand. Dit zou me hooguit een euro opleveren als ik op die manier gecompenseerd zou worden. Ik ben wel bang dat het voor T-Mobile meer dan 1 euro kost om dat allemaal in de system te krijgen en goed te verwerken.
Al met al denk ik dus dat er "compensatie" komt in de vorm van wat extra bel- en of data-tegoed, dit levert minder administratieve rompslomp op en kweekt ook meer goodwill bij de klant. Immers; 12GB aan data ipv 6GB klinkt veel beter dan "u krijg 80 cent korting op uw factuur" en T-Mobile maakt natuurlijk amper extra directe kosten om mij eenmalig 12GB te geven tov 6GB (temeer omdat ik denk ik niet eens extra zou gebruiken).
Ben benieuwd waar ze mee komen, ze hebben nu al aangegeven dat er iets komt dus ze kunnen niet meer terug!
Heb jij twee mobieltjes altijd bij je dannetblade schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:01:
Och al zouden ze 2 euro geven voor die ene dag, als ze slechts 1x in de 4 jaar storing hebben van een dag hoor je mij niet zeuren. Bovendien een echte tweaker heeft altijd nog een backup, KPN deed het prima
Nee ik was gelukkig thuis die dag, daar dacht ik even niet bij na.XanderDrake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:30:
[...]
Heb jij twee mobieltjes altijd bij je dan
Ik heb wel 2 toestellen, maar daar had ik met beiden last van de storing, daarom heb ik altijd nog een prepaid van KPN bij de hand zodat ik iig nog bereikbaar ben.
Nog steeds niets over gehoord.
Ook heb ik daarbij een kaartje gemaakt.

http://nos.nl/artikel/205...met-extra-databundel.html
Leuk dat je korting kan krijgen op je rekeningT-Mobile komt met een compensatie voor klanten die vorige week werden getroffen door een storing. Ze krijgen een extra databundel van 500 MB boven op hun bestaande abonnement.
Volgens T-Mobile heeft de extra bundel een waarde van zo'n vijf euro. Het extraatje is een maand geldig.
Hardnekkige storing
Vorige week vrijdag kampte T-Mobile met een hardnekkige storing. Ongeveer eenderde van de 3,7 miljoen klanten kon niet bellen of gebeld worden. Ook werkte het mobiele internet niet.
Het probleem werd veroorzaakt door een storing in de software en was een dag later pas verholpen. Klanten die geen extra databundel willen kunnen 1,50 euro korting krijgen op hun volgende rekening of ze krijgen extra spaarpunten van T-Mobile.
Ik ga voor de bundel, al is ie maar 500mb
Om precies te zijn 125 spaarpunten.Klanten die geen extra databundel willen kunnen 1,50 euro korting krijgen op hun volgende rekening of ze krijgen extra spaarpunten van T-Mobile.
Als je trouwens extra kosten heb gemaakt doordat je niet bereikbaar was kan je deze ook declareren. zie hier. Erg netjes van T-Mobile.
[ Voor 102% gewijzigd door Megapaul op 18-08-2015 15:37 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes