[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.090 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lastste is inderdaad de meest aannemelijke reden. In het noorden van Friesland is T-Mobile wat zwak vertegenwoordigd. Tele2 heeft een hele rits masten ingericht op de lijn Leeuwarden-Stiens en noordelijker. Ze pakken daarmee de meest bevolkte dorpen en stadjes boven Leeuwarden en de belangrijke N weg richting Dokkum en de vertrekplaats van de veerboten naar de wadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zullen de Tele2 (only) masten ook gebruikt gaan worden door Tmobile? Dus omgekeerd van wat nu gebeurd? Of gebeurt dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:09:
Maar zullen de Tele2 (only) masten ook gebruikt gaan worden door Tmobile? Dus omgekeerd van wat nu gebeurd? Of gebeurt dit al?
Tele2 kan alleen gebruik maken van de omgebouwde T-Mobile sites, misschien dat er daarom wat sites zijn omgebouwd buiten het reguliere gebied, omdat Tele2 daar dringend iets wilde plaatsen (bijv op Terschelling) en niet zelf een site wilde/kon bouwen ivm vergunningen of ontbreken van geschikte locaties.

T-Mobile zou ook Tele2 sites kunnen delen door hun eigen apparatuur daar te plaatsen, echter ik heb nog niet gezien dat dit gebeurd op Tele2 sites, ook al heeft Tele2 soms prima locaties waar T-Mobile mooi gebruik van zou kunnen maken. De volle focus ligt bij
T-Mobile nu bij de ombouw van het huidige netwerk, zodra dat klaar is zullen ze wel voor incidentele situaties gaan kijken naar het bijplaatsen van nieuwe masten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
carnager schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 02:00:
Vandaag vanuit Amsterdam naar Leeuwarden geweest, daar wat kriskras gereden en vanavond weer terug.
Resultaten na te zien op RootMetrics.

Opvallend:
In de kop van Noord Holland is kennelijk een 4G mast live. Hierop is alleen te verbinden indien je je telefoon geforceerd hebt op alleen 4G (dat is wat anders dan 4G priority mode en dus (helaas) op lang niet alle telefoons mogelijk) er zit internet achter, snelheid niet getest, vermoedelijk een testopstelling aangezien deze regio nog minstens een maand moet wachten op 4G, mogelijk nog langer, volgens de officieele planning.
Staat je telefoon in 4G-priority mode dan wordt je keihard geweigerd op de 4G mast en naar de 3G infra gedrukt.
Gezien de dekking karakteristiek denk ik dat we hier met 1 mast met enkele 4G900 sectoren te maken hebben. Kan dit vermoeden niet hard maken daar ik mijn aandacht primair bij het verkeer wilde houden.
De mast was rond 11.00 's-morgens live en vannacht rond 1.00 nog.

Nog opvallender misschien, is een zeer minimaal bereik net ten westen van de Haak om Leeuwarden. Wellicht staat hier een mastje in the middle of nowhere 2600MHz te stralen, het bereik was letterlijk net binnen een kilometer. Op de haak zelf pak je het signaal niet, je moet er echt even vanaf daar bij die afslag en dan naar het westen, bij de T-splitsing bolsward / deinum is het signaal alweer weg.
Dit signaal heb ik na de eerste waarneming ruim 2 uur later nogmaals bevestigd op dezelfde plek om er zeker van te zijn dat het geen glitch was. Verder lijkt er in en om Leeuwarden nog geen TMo 4G te zijn (planning Oktober, dus logisch) heb de ring, de haak en de binnenstad doorkruist.
PS. Achter deze verbinding zat ook internet maar verder te weinig tijd om er iets serieus mee te kunnen testen afgezien van de dekking.
Klopt. Kijk hier eens naar de locaties. Er zijn wat eilandjes actief. https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kSEAxCY_cGDQ
PWA777 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:12:
[...]
Tele2 kan alleen gebruik maken van de omgebouwde T-Mobile sites, misschien dat er daarom wat sites zijn omgebouwd buiten het reguliere gebied, omdat Tele2 daar dringend iets wilde plaatsen (bijv op Terschelling) en niet zelf een site wilde/kon bouwen ivm vergunningen of ontbreken van geschikte locaties.

T-Mobile zou ook Tele2 sites kunnen delen door hun eigen apparatuur daar te plaatsen, echter ik heb nog niet gezien dat dit gebeurd op Tele2 sites, ook al heeft Tele2 soms prima locaties waar T-Mobile mooi gebruik van zou kunnen maken. De volle focus ligt bij
T-Mobile nu bij de ombouw van het huidige netwerk, zodra dat klaar is zullen ze wel voor incidentele situaties gaan kijken naar het bijplaatsen van nieuwe masten vermoed ik.
Tele2 kan pas wat doen als T-Mobile omgebouwd heeft, dat klopt. Maar T-Mobile gaat niet de planning omgooien voor Tele2, ze moeten echt wachten. T-Mobile gaat ook geen gebruik maken van Tele2 opstelpunten, dat is in ieder geval niet opgenomen in de overeenkomst, alleen dat Tele2 gebruik kan/mag maken van de T-Mobile opstelpunten.

T-Mobile bouwt nu ook wel masten bij, dit is een voorbeeld in Harderwijk:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_0791.JPG
De mast staat er net (week/2 weken), de kasten zijn nog niet geplaatst.

Het is wel frappant dat deze mast op 800 meter van een andere afstaat waarin T-Mobile bij KPN in zit. Deze mast zend echter alleen 2G900/3G900 uit, vermoedelijk een tijdelijke oplossing (staat bij het Dolfinarium).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het valt me op dat T-Mobile sommige sites heeft met vrij compacte antennes en andere sites met 2 aparte panelen zoals te zien is op je foto. Beide sites zenden zelfde frequenties uit, wat is het verschil en waarom doen ze dit?

T-Mobile kan uiteraard hun apparatuur bij Tele2 inhangen zoals ze nu al doen bij KPN en Vodafone zoals je zelf al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@The Wizard
Interessant die eilandjes.
Echter ben ik in Leeuwarden ook meermaals langs de 2 opstelpunten gereden volgens de gelinkte kaart op
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kSEAxCY_cGDQ
echter werd daar geen 4G-signaal uitgezonden.
Dus ofwel de geolocatie van die kaart klopt niet met de werkelijkheid of er is een onbekend eilandje actief terwijl de 2 die op de kaart staan in realiteit niet geaktiveerd zijn.
Ook op Sensorly is er op die plekken geen dekking zichtbaar, mochten er andere mensen ook recentelijk daar in de buurt zijn geweest..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
PWA777 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:06:
Het valt me op dat T-Mobile sommige sites heeft met vrij compacte antennes en andere sites met 2 aparte panelen zoals te zien is op je foto. Beide sites zenden zelfde frequenties uit, wat is het verschil en waarom doen ze dit?

T-Mobile kan uiteraard hun apparatuur bij Tele2 inhangen zoals ze nu al doen bij KPN en Vodafone zoals je zelf al aangeeft.
Vaak is het ruimte gebrek in de mast. Net zoals met de RRU's, bij voorkeur in de mast. Bij die alles in 1 antennes is geen plek meer voor Tele2, dus daarom zie je Tele2 op sommige plekken onder de T-Mobile antennes zitten.

@carnager: geen idee, zal eens navragen. Ben ook nieuwsgierig waarom dat zo is. Kan zijn dat de locatie kapotte apparatuur had en daardoor al eerder vervangen is. Maar dan is het niet noodzakelijk om naar het AT te uploaden als de mast niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Weer een zeer uitgebreide update van het 4G900 netwerk : https://www.4gmasten.nl/d...-t-mobile-1-augustus-2015

25% meer 900mhz palen, geplaatst in ruwweg de Randstad gebieden tussen de Grote Vier. Waar ik woon toevallig :)
Daarnaast ook veel meer 1800mhz palen in Drenthe, Noord Overijssel en Noord Limburg.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Hoe is de ervaring van het 4G-netwerk waar ook 900MHz masten aanwezig zijn? Lijkt mij dat in die gebieden het bereik heel goed moet zijn, ook binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
MarcoC schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:39:
Hoe is de ervaring van het 4G-netwerk waar ook 900MHz masten aanwezig zijn? Lijkt mij dat in die gebieden het bereik heel goed moet zijn, ook binnenshuis.
Het bereik is gelijk aan de oude situatie, echter waar je eerst terugviel op Edge of 3G blijf je nu veel vaker op 4G zitten. Vooral in de trein en in gebouwen merk ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Nou je moet t beseffen on het goed vast te stellen. Je ziet dat niet in streepjes. 1800 heeft prio en als die niet goed meer werkt wordt het 900. Je telefoon gaat dan van 0-1 streepje 1800 naar 1 streepje 900. En dat ziet de leek amper. Maar wat je wel goed merkt is dat het in die gebieden zelden nog wegvalt. Als je sensory mee laat lopen heb ik er in de regio Zeist-Utrecht nooit meer een 3 g sample tussen en 100% tijd 4G.
Jammer dat Sensory met 4G T-Mobile nog steeds niet goed werkt.

Edit: was nog reactie op Marco C, PWA77 tikte tegelijk en viel er net voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Schrudde op 03-08-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18

swv

En de performance van 4G900? Zit je dan net als bij KPN en Vodafone doorgaans op 20-30Mbits?

Edit: Moest natuurlijk Megabit zijn ipv MegaByte

[ Voor 28% gewijzigd door swv op 03-08-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sww89 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:07:
En de performance van 4G900? Zit je dan net als bij KPN en Vodafone doorgaans op 20-30MB/s?
Vraag ik me ook af.

Een andere vraag die ik heb: worden nu de 1800mhz en (schaarse) 2600mhz banden nu meer ontlast? Of zijn de 4g900 torens echt alleen als fallback als in de polder zit of je met 130km/u over de snelweg of spoorrails hobbelt?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Ja, T-Mobile heeft 10 Mhz op 4G900, dat is identiek aan KPN, Vodafone en Tele2 op 4G800.
Ik haal wel eerder richting 40 Mbps ook al heb ik niet enorm veel speedtests op 4G900 gedaan (je kunt het ook niet forceren).

4G1800 heeft de voorkeur, dus 4G900 dient alleen als fallback. Met de bandbreedte op 1800 hoeft er ook helemaal niets ontlast te worden, want daar zit veel meer capaciteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, dat geeft T-Mobile ook aan, 1800 is prio, pas bij een slecht signaal zal er teruggevallen worden op 900. De performance zal iets hoger liggen dan bij de andere providers, puur omdat bij de anderen er veel minder 1800 locaties zijn. 900 is echt voor fallback. 2600 MHz wordt (nog) niet gebruikt, er is voldoende dekking voor de wettelijke verplichting (net zoals de anderen doen, uitgezonderd Tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

The Wizard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:50:
Klopt, dat geeft T-Mobile ook aan, 1800 is prio, pas bij een slecht signaal zal er teruggevallen worden op 900. De performance zal iets hoger liggen dan bij de andere providers, puur omdat bij de anderen er veel minder 1800 locaties zijn. 900 is echt voor fallback. 2600 MHz wordt (nog) niet gebruikt, er is voldoende dekking voor de wettelijke verplichting (net zoals de anderen doen, uitgezonderd Tele2).
OK. Dus geen load balancing, 1800 zal er niet sneller op worden.
Maar inderdaad voor in de polder, tunnel, auto en trein is er nu een stuk beter 4G ontvangst.

Ik woon in de buurt van een van de weinige 2600mhz locaties. Maar jij zegt dat deze torens niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Zodra T-Mobile 4G+ lanceert zal het wel sneller gaan, dan kun je in totaal 30 Mhz gebruiken, dan zorgt 4G900 dus niet alleen voor betere ontvangst maar ook voor hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:16
sww89 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:07:
En de performance van 4G900? Zit je dan net als bij KPN en Vodafone doorgaans op 20-30Mbits?

Edit: Moest natuurlijk Megabit zijn ipv MegaByte
Zie mijn speedtest op 4G 900.
De andere speedtest was rond de 46 Mbit/s down- en 23 Mbit/s upload.
Komt doordat het netwerk bijna niet gebruikt wordt, omdat er veel mensen op 1800 MHz zitten.

Ben benieuwd wanneer T-Mobile begint met het uitrollen van 4G+.
Zal denk ik zo zijn wanneer alles omgebouwd is en overal 2G 1800, 3G 900/2100 en 4G 900/1800 op geïnstalleerd is. Dat duurt ook niet lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

leroy98ecker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Komt doordat het netwerk bijna niet gebruikt wordt, omdat er veel mensen op 1800 MHz zitten.

Zal denk ik zo zijn wanneer alles omgebouwd is en overal 2G 1800, 3G 900/2100 en 4G 900/1800 op geïnstalleerd is. Dat duurt ook niet lang meer.
Ik zie de noodzaak op dit moment nog niet in met CA op 4G, T-Mobile blaast zonder CA Vodafone en KPN al voorbij. Die LTE900 is leuk als je diep in een gebouw zit of een eind van de mast verwijderd bent, verder voldoet LTE1800 prima.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
XanderDrake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

OK. Dus geen load balancing, 1800 zal er niet sneller op worden.
Maar inderdaad voor in de polder, tunnel, auto en trein is er nu een stuk beter 4G ontvangst.

Ik woon in de buurt van een van de weinige 2600mhz locaties. Maar jij zegt dat deze torens niet werken?
Misschien ongelukkig gezegd, maar ze werken wel. Ik weet niet wat de prioriteit is, kan best dat ze op de laagste prio staan en alleen geactiveerd zijn voor de wettelijke eis.
PWA777 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:09:
Zodra T-Mobile 4G+ lanceert zal het wel sneller gaan, dan kun je in totaal 30 Mhz gebruiken, dan zorgt 4G900 dus niet alleen voor betere ontvangst maar ook voor hogere snelheden.
Ze gaan ook wel een keer over, niet alleen voor hogere snelheden (4G1800 is op dit moment snel zat), maar ook omdat in de LTE-A update ook veel verbeteringen zitten voor/tegen interferentie, etc.

Het probleem waar ze mee zitten is dat het T-Mobile netwerk snel zat is, maar marketing technisch is het een ander verhaal. De andere providers maken wel reclame over 4G+ en bijbehorende snelheden. Dat maar weinig mensen het merken of een geschikt toestel hebben, maakt dan niet zoveel uit. Marketing is een krachtig mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18

swv

leroy98ecker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Haha wow schele ik. Je zou bijna aannemen dat dat op 4G1800 gemeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

The Wizard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:55:
Misschien ongelukkig gezegd, maar ze werken wel. Ik weet niet wat de prioriteit is, kan best dat ze op de laagste prio staan en alleen geactiveerd zijn voor de wettelijke eis.
Hoe werkt het prioriteitsysteem eigenlijk? Ontvangst lijkt me duidelijk, maar bandbreedte e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:25

wouter1981

w00t

Er valt mij iets op in Hengelo (OV). Op het gebouw van Siemens (7553JD) staat een 3G antenne van T-Mobile die nog altijd (we zijn bijna 5 maand verder!) niet is omgebouwd.
Nu vraag ik al die tijd al af wanneer deze mast omgebouwd gaat worden, hij staat nog steeds in de drie-maanden-planning van de dekkingskaart.

Ook staat er een 4G mast van Vodafone op dit gebouw en vandaag valt mij op dat deze niet meer in het Antenneregister staat.. Foutje in het register of is hier meer aan de hand?

Misschien heeft @The Wizard een idee waarom T-Mobile hun mast hier nog niet heeft kunnen/mogen ombouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door wouter1981 op 03-08-2015 13:28 ]

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
XanderDrake schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

Hoe werkt het prioriteitsysteem eigenlijk? Ontvangst lijkt me duidelijk, maar bandbreedte e.d.?
De provider kan beslissen hoe en wanneer de cut-off is naar een andere frequentie. Dus als je onder een bepaalde grenswaarde valt val je terug van 4G1800 --> 4G900 --> 3G900. Terugval naar 3G2100 zal je niet hebben in zo'n situatie aangezien bijna elke locatie alles uitzend. 4G2600 kan bijv. na 3G2100 hebben, dus zal bijna nooit gebruikt worden. Maar hoe T-Mobile dat ingesteld heeft weet ik niet.
wouter1981 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:25:
Er valt mij iets op in Hengelo (OV). Op het gebouw van Siemens (7553JD) staat een 3G antenne van T-Mobile die nog altijd (we zijn bijna 5 maand verder!) niet is omgebouwd.
Nu vraag ik al die tijd al af wanneer deze mast omgebouwd gaat worden, hij staat nog steeds in de drie-maanden-planning van de dekkingskaart.

Ook staat er een 4G mast van Vodafone op dit gebouw en vandaag valt mij op dat deze niet meer in het Antenneregister staat.. Foutje in het register of is hier meer aan de hand?

Misschien heeft @The Wizard een idee waarom T-Mobile hun mast hier nog niet heeft kunnen/mogen ombouwen?
Kan diverse oorzaken hebben, slecht weer waardoor de geplande datum niet lukte. Daardoor moet er een nieuwe afspraak ingepland worden, maar de bestaande uitrol loopt gewoon door, dus er moet wel ruimte voor gemaakt worden. Het kan ook zijn dat de locatie niet meer gebruikt gaat worden en dat er ergens anders een nieuwe mast geplaatst wordt. Of de gebouwbeheerder is tegen werkzaamheden op het dak.

Alle Vodafone locaties staan niet in het AT, foutje waarschijnlijk... Misschien dat de upload van Vodafone niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
The Wizard schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Alle Vodafone locaties staan niet in het AT, foutje waarschijnlijk... Misschien dat de upload van Vodafone niet goed is gegaan.
Volgens mij heeft Vodafone alleen de masten geplaatst in juli 2015 geupload en per ongeluk alle eerder geplaatste masten niet meegestuurd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
Kan je het beste even vragen op het forum van T-Mobile. Dan krijg je een antwoord en een datum waarbij opnieuw een poging wordt gedaan om de mast te upgraden.
Het kan ook zo zijn dat de gebouweigenaar niet de sleutel heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
carnager schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:42:
@The Wizard
Interessant die eilandjes.
Echter ben ik in Leeuwarden ook meermaals langs de 2 opstelpunten gereden volgens de gelinkte kaart op
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kSEAxCY_cGDQ
echter werd daar geen 4G-signaal uitgezonden.
Dus ofwel de geolocatie van die kaart klopt niet met de werkelijkheid of er is een onbekend eilandje actief terwijl de 2 die op de kaart staan in realiteit niet geaktiveerd zijn.
Ook op Sensorly is er op die plekken geen dekking zichtbaar, mochten er andere mensen ook recentelijk daar in de buurt zijn geweest..
Ik zie net deze tweet voorbij komen.
Blijkbaar kan je wel op 4G in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
PWA777 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:20:
[...]

Volgens mij heeft Vodafone alleen de masten geplaatst in juli 2015 geupload en per ongeluk alle eerder geplaatste masten niet meegestuurd? 8)7
In de update die ik gedraaid heb van het AT staat geen enkele Vodafone mast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Hmm. Van welke provider is 1815MHz LTE in het AT dan, KPN? Dat zou eea verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zegt dat die mast niet al klaar is? Misschien spelen andere zaken een rol. Hier bij mij om de hoek zijn de panelen niet vervangen, maar er komt wel 4G vandaan. Iets verder op zijn de panelen vervangen, maar komt geen 4G vandaan ivm technische problemen. VF komt er wel met 4G vandaan. Deze omgebouwde locatie staat dan ook niet in Antenneregister. Dus wellicht zijn er andere zaken aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Ik zie nog steeds T-Mobile 2G gebruiken op 900 MHz in Utrecht en vraag me af of ze wel 10 MHz 4G gebruiken in deze regio. Ik heb nog niemand dit zien bevestigen en kan het zelf niet nagaan (dan moet ik een simkaart van ze gaan kopen en klooien etc.)...

Verder gebruikt Vodafone in Amsterdam op grote schaal 2600 MHz voor small cell dekking met vele tientallen small cells door heel de stad. Vind dat wel redelijk aanzienlijk en trouwens ook uniek.
Ik heb contact gehad met T-Mobile, hierbij het antwoord op het 2G900 vraagstuk:
Deze GSM900 cells zijn volgens planning in mei 2015 uitgezet en staan dus ook niet meer aan.

Per abuis was de referentie van deze GSM900 cell nog wel zichtbaar bij andere GSM1800 cellen als mogelijk aanwezige bruikbare GSM cell in buurt, terwijl dit niet meer zo is.
Dit wordt gecorrigeerd, het heeft geen nadelige invloed gehad op de werking van het mobile netwerk.
We bedanken diegene hartelijk bedanken voor de tip.
PWA777 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:08:
Hmm. Van welke provider is 1815MHz LTE in het AT dan, KPN? Dat zou eea verklaren.
Klopt, 1815 MHz is van KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 03-08-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

leroy98ecker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Kan je het beste even vragen op het forum van T-Mobile. Dan krijg je een antwoord en een datum waarbij opnieuw een poging wordt gedaan om de mast te upgraden.
Dat is een goed idee. Heb het meteen gedaan. https://forum.t-mobile.nl...2/index9.html#post1261408
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:09:
[...]

Wie zegt dat die mast niet al klaar is? Misschien spelen andere zaken een rol. Hier bij mij om de hoek zijn de panelen niet vervangen, maar er komt wel 4G vandaan. Iets verder op zijn de panelen vervangen, maar komt geen 4G vandaan ivm technische problemen. VF komt er wel met 4G vandaan. Deze omgebouwde locatie staat dan ook niet in Antenneregister. Dus wellicht zijn er andere zaken aan de hand.
Het lijkt erop dat de mast niet veranderd is in al die tijd. Dat, gecombineerd met het feit dat er nog witte vlek zit op de dekkingskaart doet mij vermoeden dat de mast nog niet is omgebouwd.

[ Voor 35% gewijzigd door wouter1981 op 03-08-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
leroy98ecker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
Ik zie net deze tweet voorbij komen.
Blijkbaar kan je wel op 4G in Leeuwarden.
Aardig, ben benieuwd waar in Leeuwarden die screenshot genomen is dan.
Misschien toch ook nét in dat vlekje dat ik waargenomen heb?
Direkt naast de haak, maarach, je zou het nog steeds Leeuwarden kunnen noemen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Afgelopen weekend sinds een tijd weer eens op het strand bij Burgh Haamstede (Westerschouwen) gezeten. Wat me opviel was dat ik 4 tot 5 bolletjes bereik 3G (iPhone) had, maar dat ik voor geen meter internet had. Het enige wat werkte waren whatsapp berichtjes. En een foto na 5 minuten.
Iemand een idee hoe dat kan? Het was altijd precies hetzelfde op die locatie. Ergens anders was er gewoon bereik. Al is het op Schouwen Duiveland sowieso niet super.

[ Voor 0% gewijzigd door thaMini op 04-08-2015 11:39 . Reden: 3G vergeten ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af hoeveel 'slechte' ervaringen met T-mobile echt aan hun te wijten zijn.

Ik woon ruim binnen het bereik van een LTE mast, maar had binnen geen ontvangst. Door de staal + gecoat glas constuctie worden alle signalen gedempt. (mijn wifi signaal is aan de andere kant van de glazen gevel bijvoorbeeld zwakker dan aan de andere kant van een beton muur :X )

Als de flat tussen de mast en de telefoon staat is dit duidelijk merkbaar.

Dan zou je denken dat er meer masten moeten worden geplaatst, maar ik ben recentelijk over gestapt op een lumia 930 en sindsdien heb ik binnenshuis met het zwakkere signaal toch volle snelheid LTE!

Met andere woorden Samsung en Sony heeft in mijn vorige telefoons gewoon brakke antennes ingebouwd. Lekkere manier van zaken doen, geld besparen op je antennes, de providers krijgen toch wel de schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik heb het idee dat de staat van de natuur ook veel invloed heeft op bereik. Ik merk op mijn werk en thuis (beneden) dat mijn bereik met 1 of 2 bolletjes achteruit gegaan is. Maar tussen mij en de mast staan zowel op mijn werk als thuis bomen die vol in het blad zitten. Als ik thuis boven ben, staan er minder bomen tussen mij en de mast, en daar heb ik gelijk 4 of 5 bolletjes bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:25:
Ik heb het idee dat de staat van de natuur ook veel invloed heeft op bereik. Ik merk op mijn werk en thuis (beneden) dat mijn bereik met 1 of 2 bolletjes achteruit gegaan is. Maar tussen mij en de mast staan zowel op mijn werk als thuis bomen die vol in het blad zitten. Als ik thuis boven ben, staan er minder bomen tussen mij en de mast, en daar heb ik gelijk 4 of 5 bolletjes bereik.
De staat van de natuur is absoluut een factor; in de zomer heb je merkbaar minder bereik dan in de winter door demping van bomen die in het blad staan. Het plaatsen van hoge antennes kan in deze gevallen uitkomst bieden, daarom zegt het aantal antennes ook lang niet alles over het bereik; de locatie en hoogte waarop de antennes geplaatst zijn zijn minstens van even groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:25:
Ik vraag mij af hoeveel 'slechte' ervaringen met T-mobile echt aan hun te wijten zijn.

Ik woon ruim binnen het bereik van een LTE mast, maar had binnen geen ontvangst. Door de staal + gecoat glas constuctie worden alle signalen gedempt. (mijn wifi signaal is aan de andere kant van de glazen gevel bijvoorbeeld zwakker dan aan de andere kant van een beton muur :X )
In veel nieuwe gebouwen vindt er enorme demping plaats door de gebruikte materialen. De providers kunnen dit oplossen door binnenshuis kleine antennes te plaatsen. KPN doet dit zeer veel bij bedrijfspanden, Vodafone biedt dit ook aan particulieren aan (SignaalPlus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:25:

Als de flat tussen de mast en de telefoon staat is dit duidelijk merkbaar.

Dan zou je denken dat er meer masten moeten worden geplaatst, maar ik ben recentelijk over gestapt op een lumia 930 en sindsdien heb ik binnenshuis met het zwakkere signaal toch volle snelheid LTE!

Met andere woorden Samsung en Sony heeft in mijn vorige telefoons gewoon brakke antennes ingebouwd. Lekkere manier van zaken doen, geld besparen op je antennes, de providers krijgen toch wel de schuld...
Nu is mijn vraag: hoe kan je achterhalen of je antenne wel goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:24:
[...]

Nu is mijn vraag: hoe kan je achterhalen of je antenne wel goed is?
Hopelijk dat reviews daar eens wat meer aandacht aan gaan geven, in plaats van alleen maar aan de software scherm en acuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vandaag de A2 afgeweest en wat denk je?
Dekkingsgat tussen Braboland en Limboland is geslecht!
Nu dus met 4G van Amsterdam naar Maastricht zonder moeite.
Resultaten in Rootmetrics (en waarschijnlijk ook Sensorly, die heeft op de achtergrond mee mogen keutelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
De dekkingskaart is inmiddels ook weer geüpdatet. Ook het gaatje bij Beerze is nu dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
PWA777 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:59:
In veel nieuwe gebouwen vindt er enorme demping plaats door de gebruikte materialen. De providers kunnen dit oplossen door binnenshuis kleine antennes te plaatsen. KPN doet dit zeer veel bij bedrijfspanden
KPN doet dit zeer veel bij bedrijfspanden?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Raider095 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

KPN doet dit zeer veel bij bedrijfspanden?!?
Vodafone doet het eerder vrij veel idd.. soms verbaas ik me over waar ik indoor Vodafone tegenkom (door heel Nederland en regelmatig niet aangegeven op Antenneregister). KPN zo nu en dan, en bij T-Mobile heb ik eigenlijk nog nooit iets gehoord over/gezien een inpandig bedrijfsnetwerk. Wel soms microcellen op drukke plekken, maar zelfs dat zie je zelden terwijl je het regelmatig ziet bij KPN en Vodafone.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat er sommige locaties op de kaart een beetje 'off target' lijken te staan.

Voorbeeld de antenne op de grens NL/D bij Eurodepark Kerkrade.

Staat een T-Mobile mast in Duitsland (nooit gezien), maar daadwerkelijk staat deze op de zwarte ster in het plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PfKq8Xo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:08:
Valt me op dat er sommige locaties op de kaart een beetje 'off target' lijken te staan.

Staat een T-Mobile mast in Duitsland (nooit gezien), maar daadwerkelijk staat deze op de zwarte ster in het plaatje.

[afbeelding]
De provider geeft zelf de locatie gegevens door, die kloppen niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Vodafone doet het eerder vrij veel idd.. soms verbaas ik me over waar ik indoor Vodafone tegenkom (door heel Nederland en regelmatig niet aangegeven op Antenneregister). KPN zo nu en dan, en bij T-Mobile heb ik eigenlijk nog nooit iets gehoord over/gezien een inpandig bedrijfsnetwerk. Wel soms microcellen op drukke plekken, maar zelfs dat zie je zelden terwijl je het regelmatig ziet bij KPN en Vodafone.
KPN levert voor veel grote Nederlandse bedrijven (mobiele) telefonie met verkorte kiesnummers (mobiele telefoonnummers met 5 of 6 cijfers). Bij zulke bedrijven wordt de indoor dekking vaak verbeterd door picocellen. Dit komt zeer vaak voor bij KPN, maar ook bij VF, en omdat dit kleine zendvermogens betreft staan ze niet in het AT.

[ Voor 2% gewijzigd door PWA777 op 07-08-2015 09:17 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:08:

[afbeelding]
Volgens mij staan er op die aangegeven plaats ook antennes van T-Mobile volgens mij is dit net zoals die locatie van jou aangegeven op een gebouw. :) ben er een tijdje geleden langsgereden dus meen me dat zo te herinneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
thaMini schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:21:
Afgelopen weekend sinds een tijd weer eens op het strand bij Burgh Haamstede (Westerschouwen) gezeten. Wat me opviel was dat ik 4 tot 5 bolletjes bereik 3G (iPhone) had, maar dat ik voor geen meter internet had. Het enige wat werkte waren whatsapp berichtjes. En een foto na 5 minuten.
Iemand een idee hoe dat kan? Het was altijd precies hetzelfde op die locatie. Ergens anders was er gewoon bereik. Al is het op Schouwen Duiveland sowieso niet super.
Ik merk vaak hetzelfde bij Westenschouwen, Renesse en Brouwersdam. Het netwerk is daar nog niet omgebouwd, dat staat in de planning voor oktober. Waarschijnlijk heb je daar nog steeds daisy chains met straalverbindingen, dus beperkte capaciteit. En aangezien die gebieden nu overbevolkt zijn met roamende toeristen is het netwerk gewoon overbelast. Tenminste, daar ga ik vanuit want in de winter is het netwerk een stukje sneller, al is het ook dan vaak behelpen want het T-Mobile netwerk is in heel Zeeland gewoon slecht.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Daar komt vast verandering in, ze zijn nu bezig met de aanleg van glasvezel in Zeeland. Straks met de single point verbindingen en glasvezel zal het vast een stuk sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het toe te juichen dat T-Mobile in inktvlekken per gebied uitrolt. Maar toch.....Juist in de gebieden met een zware netwerkbelasting in het hoogseizoen had het kunnen werken als ze alvast een paar opstelpunten hadden kunnen ombouwen. Heb je 1 mast geupgradet, dan profiteren de omliggende masten mee als je die kan ontlasten. Of denk ik nu in een gekke richting? Vodafone doet ombouw volgens mij juist vooral op plaatsen waar veel verkeer is en dus meer verdiend kan worden. Voor toeristen (roaming) is de Noordzeekust en de kust in Zeeland een inkomstengenerator. Het verbaast mij daarom ook wel wat dat plaatsen als Bergen aan zee en Egmond niet meegenomen zijn voor de vakantieperiode, terwijl de weilanden van Groningen met soed lijken te zijn meegenomen. Als de cashcows aan de kust hun hielen nog maar net gelicht hebben dan zorgt T-Mobile voor snelle 3G en 4G dekking en voldoende capaciteit.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 08-08-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Dat is maar een paar weken. De grootste bult zit toch in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het is een beetje te zwart-wit om te stellen dat het hele T-Mobile netwerk aan de Noordzeekust nu dag en nacht overbelast is... Er zullen wel piek momenten zijn en zeker in Zeeland zal dit ook wel merkbaar zijn op bepaalde momenten van de dag maar een roaming klant op vakantie levert niet zo gek veel op, wat besteed je immers zelf op vakantie aan roaming? Een locatie als Schiphol of een zakendistrict is echt véél lucratiever als het gaat om roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf besteed ik een internetbundel. Niet veel meer. Om mij heen zie ik steeds meer dat de baas vraagt om bereikbaar te blijven. Die zitten soms halve dagen aan de telefoon. Op Schiphol en in de zakengebieden van de grotere steden zal je dat zeker vaker hebben. Het lijkt alleen zo jammer om nu net enkele weken na een seizoenspiek in het jaar ergens je mast omgebouwd te hebben. Maar goed misschien schakelen de echte zakelijke gebruikers tijdens roaming toch wel over naar Vodafone of KPN als de roaming overeenkomst dit toestaat. Dat doe ik zelf ook als een favoriet roaming netwerk van mijn provider niet de snelheid of dekking biedt die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
PWA777 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:56:
KPN levert voor veel grote Nederlandse bedrijven (mobiele) telefonie met verkorte kiesnummers (mobiele telefoonnummers met 5 of 6 cijfers). Bij zulke bedrijven wordt de indoor dekking vaak verbeterd door picocellen. Dit komt zeer vaak voor bij KPN, maar ook bij VF, en omdat dit kleine zendvermogens betreft staan ze niet in het AT.
Of ze in het AT staan of niet, ik ken ze niet. Althans, niet in de mate waarop jij dit schetst. Dit wordt door alle operators (heb daar geen significant verschil in gemerkt) toegepast bij de grotere klanten met inderdaad corporate abonnementen. Zoals politiebureaus, ministeries, etc. Of op verzoek van een klant zelf. Zelfs macro sites (de masten op daken) worden soms gebouwd, aangepast of uitgebreid op verzoek van een klant die er vlak bij zit. Het gaat dus lang niet altijd alleen maar om micro/pico cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

leroy98ecker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Reactie van DennisAmeling op het T-Mobile forum:

https://forum.t-mobile.nl...ert-254842?postid=1261854

"De exacte reden voor de vertraagde ombouw kon de netwerkspecialist niet direct vinden, wel staat de modernisatie voor deze locatie op dit moment in de planning voor begin/half September. Houd er rekening mee dat dit een indicatie is, en dat er van deze planning kan worden afgeweken door onvoorziene omstandigheden. Nog even geduld dus..."

[ Voor 20% gewijzigd door wouter1981 op 10-08-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Vandaag is Venlo en omgeving live gegaan op 4G. Het gat rond Venlo wordt de komende weken gedicht, wanneer voltooid is de hele provincie Limburg in grote lijnen klaar.

De 3-maanden planning op de T-Mobile site heeft weer een update gehad; half november is Noord-Holland klaar en missen er alleen nog stukken Zeeland, Noord-Brabant, Friesland, Groningen en Overijssel.

[ Voor 37% gewijzigd door PWA777 op 10-08-2015 21:13 . Reden: Dekkingskaart info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
@wouter1981

Dat is gelukkig een indicatie van wanneer de mast ongeveer wordt vervangen. ;)
Hopelijk wordt de mast vervangen in spetember

@PWA777

Dat staat als sinds begin juli zo. :P
Die 3 maanden planning moet je eigenlijk zien t/m september.
Oktober staat er niet op weergeven. In oktober worden Leeuwarden,Sneek, Emmen, heel Zeeland en een deel van Noord-Brabant meegenomen. Zie de link hieronder met de 4G uitrol t/m oktober.
http://4gmasten.nl/nieuws...trol-augustus-t-m-oktober

[ Voor 4% gewijzigd door leroy98ecker op 10-08-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Je hebt gelijk! Planning is idd sneller dan wat ik zei. Na oktober is het dus echt nog "de restjes" afmaken... (ook al snap ik dat mensen die in die gebieden wonen graag zouden zien dat het sneller zou gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Hi all,

Een update over 4G in het buitenland: zoals jullie weten is het al mogelijk om in Duitsland gebruik te maken van 4G. Sinds deze maand is het voor klanten van T-Mobile Nederland ook mogelijk om in België gebruik te maken van 4G! De komende maanden zal ook in andere landen, zoals Engeland en Frankrijk 4G-roaming mogelijk gemaakt worden. Stay tuned! :)

Zie ook: http://newsroom.t-mobile....e-in-hoogste-versnelling/

Groetjes, Thalina
Conversatie Manager bij T-Mobile

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Goed nieuws! Vooral 4G roaming in Frankrijk word erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile Experts schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:33:
Hi all,

Een update over 4G in het buitenland: zoals jullie weten is het al mogelijk om in Duitsland gebruik te maken van 4G. Sinds deze maand is het voor klanten van T-Mobile Nederland ook mogelijk om in België gebruik te maken van 4G! De komende maanden zal ook in andere landen, zoals Engeland en Frankrijk 4G-roaming mogelijk gemaakt worden. Stay tuned! :)

Zie ook: http://newsroom.t-mobile....e-in-hoogste-versnelling/

Groetjes, Thalina
Conversatie Manager bij T-Mobile
Klinkt allemaal mooi maar toch een paar vragen.
Jullie prijs verhouding vind ik in het algemeen wel goed alleen qua 3g toch minder.
Heb hiervoor tele2 gehad die gebruikt maakt van jullie 3g netwerk.
Heb hierdoor best slechte ervaring dat ik bijna altijd op wifi ging omdat 3g erg slecht was, terwijl jullie toch leuke abonnement aanbieden met eu belminuten.

Nu kan ik over een klein jaartje overstappen, en wil toch weer een tmobile uitproberen.
Maar wat me tegen houd is dat jullie geen maand abonnement hebben.
Vind 2 jaar veels te veel en 1 jaar ook.
Wat als het netwerk me niet bevalt wat dan?

Hoop snel van u op een antwoord.

Mvg:)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-08-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Klinkt allemaal mooi maar toch een paar vragen.
Jullie prijs verhouding vind ik in het algemeen wel goed alleen qua 3g toch minder.
Heb hiervoor tele2 gehad die gebruikt maakt van jullie 3g netwerk.
Heb hierdoor best slechte ervaring dat ik bijna altijd op wifi ging omdat 3g erg slecht was, terwijl jullie toch leuke abonnement aanbieden met eu belminuten.

Nu kan ik over een klein jaartje overstappen, en wil toch weer een tmobile uitproberen.
Maar wat me tegen houd is dat jullie geen maand abonnement hebben.
Vind 2 jaar veels te veel en 1 jaar ook.

Dan kun je BEN (=T-Mobile) proberen. Alleen moet je hier wel een grote databundel bij nemen om gebruik te mogen maken van 4G. En dan heb je nog wel een behoorlijk begrensde snelheid.. Maar het 3G netwerk kun je volgens mij wel goed testen dan met een maandelijks opzegbaar abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Je kunt ook een T-Mobile prepaid kaart nemen om ervaring op te doen; je hebt dan wel een begrensde 4G snelheid maar ook dat geeft je de mogelijkheid om goedkoop en zonder verplichtingen kennis te maken met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gewoon direct bij T-Mobile je abonnement afsluiten, alhoewel providers beweren van niet wordt er zeer zeker wel een overboeking gebruikt. 3G snelheden bij Tele2 zijn niet representatief voor T-Mobile snelheden. Zeker bij Ben en al die andere MVO's die ik sowieso niet adviseer onderandere om deze reden.

Als ik op 3G zit (wat zelden het geval is) haal ik gemiddeld 10Mbit down en 4up.

[ Voor 25% gewijzigd door netblade op 12-08-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:49:
Gewoon direct bij T-Mobile je abonnement afsluiten, alhoewel providers beweren van niet wordt er zeer zeker wel een overboeking gebruikt. 3G snelheden bij Tele2 zijn niet representatief voor T-Mobile snelheden. Zeker bij Ben en al die andere MVO's die ik sowieso niet adviseer onderandere om deze reden.

Als ik op 3G zit (wat zelden het geval is) haal ik gemiddeld 10Mbit down en 4up.
Waarom zou dat van tele2 niet representatief zijn?
Ze gebruiken toch het netwerk (masten)van T-Mobile.

En heb nu simyo dat ook een MVO is en wel super werkt en snelheid goed is op 4g en zeker op 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Vanaf eind 2015 is de 4G dekking van T-Mobile net zo goed als de 3G dekking; dus overal waar je 3G kunt ontvangen kun je dan ook 4G ontvangen.
Als je tegen die tijd een T-Mobile abonnement afsluit heb je dus hoofdzakelijk met 4G van doen en dat is zonder meer snel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:55:
Vanaf eind 2015 is de 4G dekking van T-Mobile net zo goed als de 3G dekking; dus overal waar je 3G kunt ontvangen kun je dan ook 4G ontvangen.
Als je tegen die tijd een T-Mobile abonnement afsluit heb je dus hoofdzakelijk met 4G van doen en dat is zonder meer snel te noemen.
Ah oké Dankje voor je antwoord.
Kan pas in mei weer nieuwe abbo afsluitend dus dan zal het wel goed zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Sinds afgelopen maandag is T-Mobile bezig om hun het netwerk te upgraden in mijn woonplaats.
Thuis had ik al vrijwel volle bak 3G / Hsdpa ontvangst bij mijn ouders was er alleen GPRS nu is er daar Edge.
Ook is het netwerk al sneller zonder dat 4G geactiveerd is. Ping is lager, netwerk reageert sneller waardoor pagina's sneller worden geladen. Ook is de upload een stuk omhoog gegaan.
Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14b0oaq.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zf0rrp.png

Aankomende werkzaamheden:
1687 WOGNUM 6 uur tussen 12-08-2015 07:00 en 13-08-2015 18:00
1687 WOGNUM 2 uur tussen 12-08-2015 09:00 en 12-08-2015 17:00
1687 WOGNUM 2 uur tussen 13-08-2015 09:00 en 13-08-2015 17:00
1687 WOGNUM 6 uur tussen 14-08-2015 07:00 en 14-08-2015 18:00
1687 WOGNUM 2 uur tussen 19-08-2015 10:00 en 19-08-2015 18:00

Waarschijnlijk zal vrijdag 4G geactiveerd zijn. En volgende week nog wat fine tune werk.
Ben benieuwd wat de 4G snelheden zullen zijn.

Hopelijk komt ook snel de upgrade van 3G en 4G op de 900 band. Ben dan met name benieuwd of er dan ook 3G/4G ontvangst is op het adres van mijn ouders.

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Megapaul op 12-08-2015 20:37 . Reden: toevoeging ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
PWA777 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:55:
Het is in principe nog beter: Vanaf eind 2015 is de 4G dekking van T-Mobile net zo goed als de oude 2G dekking; dus overal waar je 2G kon ontvangen kun je dan ook 4G ontvangen.
Megapaul schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:28:
En volgende week nog wat fine tune werk.
Dat fine tunen kan makkelijk een maand duren is mijn ervaring. In het begin is het bereik nog niet zo super, maar dat wordt echt beter is mijn ervaring daarmee. Helemaal als na ongeveer een maand ook 3G op 900 MHz geactiveerd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door jpbosk op 12-08-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Megapaul schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:28:

Thuis heb ik vrijwel volle bak 3G / Hsdpa ontvangst bij mijn ouders was er alleen GPRS nu is er daar Edge.

Hopelijk komt ook snel de upgrade van 3G en 4G op de 900 band.

:)
Als je nu volle bak ontvangst hebt op 3G2100 dan heb je zeker volle bak ontvangst op 4G1800.
Het toevoegen van 4G900 heeft dan geen enkel effect op de snelheid op die locatie, je telefoon blijft dan gewoon op 4G1800 zitten omdat daar meer bandbreedte is (tenzij T-Mobile ook 4G+ gaat aanbieden, dan gaat het wel sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

In gemeente Opmeer:

Postcode Plaats Gepland onderhoud
1715 SPANBROEK 2 uur tussen 13-08-2015 09:00 en 13-08-2015 17:00
1715 SPANBROEK 2 uur tussen 14-08-2015 09:00 en 14-08-2015 17:00
1715 SPANBROEK 2 uur tussen 19-08-2015 10:00 en 19-08-2015 18:00

1716 OPMEER 2 uur tussen 14-08-2015 09:00 en 14-08-2015 17:00
1716 OPMEER 2 uur tussen 19-08-2015 10:00 en 19-08-2015 18:00

1718 HOOGWOUD 2 uur tussen 14-08-2015 09:00 en 14-08-2015 17:00
1718 HOOGWOUD 2 uur tussen 19-08-2015 10:00 en 19-08-2015 18:00

Ik ben echt benieuwd. Binnenhuis heb ik amper 3G (signaal -110 tot -115). Buitenhuis volle bak. Ik ben benieuwd naar 4G 900 Mhz 3G 900 Mhz. Mijn ramen houden veel signaal helaas tegen.
Tevens is in Spanbroek momenteel bijna geen 3G bereik,

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Waarom zou dat van tele2 niet representatief zijn?
Ze gebruiken toch het netwerk (masten)van T-Mobile.

En heb nu simyo dat ook een MVO is en wel super werkt en snelheid goed is op 4g en zeker op 3g.
Klopt maar er wordt absoluut gerommeld met de doorvoersnelheid. Ik heb in een telecomzaak gewerkt en met boze klanten van Tele2 te maken gehad.
Deze hadden vooral last van lage snelheden tot geen internet, ikzelf heb een abonnement bij T-Mobile, speedtestjes over 3G naast elkaar gedraaid. 9 tot 10 Mbit voor T-Mobile, 1-3Mbit voor Tele2. Zelfde server, zelfde fysieke netwerk. Toch zat er verschil tussen.
Tijdens de ombouw vorig jaar hadden veel Tele2 klanten op de desbetreffende dag steeds de melding netwerk bezet, terwijl ik gewoon op omliggende masten kon bellen met T-Mobile.
Ik heb het idee dat Tele2 een bepaalde overboeking heeft ingekocht.

Maar hier wordt nooit over gesproken bij de providers, Simyo is van KPN, dus dat kan best zo zijn dat KPN deze dezelfde snelheid geeft, het is immers 1 bedrijf.
Hoe het tegenwoordig bij Telfort zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Klopt maar er wordt absoluut gerommeld met de doorvoersnelheid. Ik heb in een telecomzaak gewerkt en met boze klanten van Tele2 te maken gehad.
Deze hadden vooral last van lage snelheden tot geen internet, ikzelf heb een abonnement bij T-Mobile, speedtestjes over 3G naast elkaar gedraaid. 9 tot 10 Mbit voor T-Mobile, 1-3Mbit voor Tele2. Zelfde server, zelfde fysieke netwerk. Toch zat er verschil tussen.
Tijdens de ombouw vorig jaar hadden veel Tele2 klanten op de desbetreffende dag steeds de melding netwerk bezet, terwijl ik gewoon op omliggende masten kon bellen met T-Mobile.

Maar hier wordt nooit over gesproken bij de providers, Simyo is van KPN, dus dat kan best zo zijn dat KPN deze dezelfde snelheid geeft, het is immers 1 bedrijf.
Heb met iemand die telfort had getest nihil verschil, dus hetzelfde.

Toch vind ik het raar dat een bedrijf als tele2 de snelheid verminderd en je hierdoor slechter ervaring krijgt.

Vertel me als het niet waar is maar ik krijg zo een slechter beeld van het tmobile netwerk hoe tele2 er mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
netblade schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Ik zou eerder het technisch gedeelte kijken en niet naar het commerciële stuk.

Volgens mij gebruikt Tele2 haar eigen core netwerk met wellicht ook een eigen GGSN. In het laatste geval zal er voor de veiligheid ook nog GRX firewall tussen T-Mobile en Tele2 zitten.

- Een GGSN die te weinig capaciteit heeft kan voor trage data zorgen.
- Ditzelfde geldt voor de firewall. Door te weinig capaciteit kan er packetloss ontstaan (met de daarbijbehorende retransmissions) en dan zit je ook met een trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Roaming klanten en MVO's worden vaak speed capped. Je ziet dit in binnen- en buitenland. In sommige landen (Frankrijk) heeft dit tot rechtszaken geleidt door MVO's tegen de netwerken, volgens mij met matig succes aangezien eea lastig te bewijzen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
PWA777 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:42:
Roaming klanten en MVO's worden vaak speed capped. Je ziet dit in binnen- en buitenland. In sommige landen (Frankrijk) heeft dit tot rechtszaken geleidt door MVO's tegen de netwerken, volgens mij met matig succes aangezien eea lastig te bewijzen is.
Ik kan niet spreken over virtuele providers in het buitenland, maar ik weet dat dit niet gebeurt in NL.

Tevens is het zo dat als je roamed, de QoS instellingen van je APN gebruikt worden mbt prioriteit en down-/upload snelheden.

Verder speelt afstand tot het thuisland vaak ook een rol. Je kunt er bijvoorbeeld vanuit gaan dat je met een NL SIM in Australië veel trager internet hebt dan met een locale SIM.

• netblade

netblade

Sunrise

SafariFlow schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

Ik zou eerder het technisch gedeelte kijken en niet naar het commerciële stuk.

Volgens mij gebruikt Tele2 haar eigen core netwerk met wellicht ook een eigen GGSN. In het laatste geval zal er voor de veiligheid ook nog GRX firewall tussen T-Mobile en Tele2 zitten.

- Een GGSN die te weinig capaciteit heeft kan voor trage data zorgen.
- Ditzelfde geldt voor de firewall. Door te weinig capaciteit kan er packetloss ontstaan (met de daarbijbehorende retransmissions) en dan zit je ook met een trage verbinding.
Interessante info, ik wist niet dat er nog zoveel eigen apparatuur bij MVO's gebruikt werden.
Maar dan zou 'mijn' regio dus vol gezeten hebben?

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

netblade schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:41:
[...]

Interessante info, ik wist niet dat er nog zoveel eigen apparatuur bij MVO's gebruikt werden.
Maar dan zou 'mijn' regio dus vol gezeten hebben?
Er worden ook vaak verschillende termen door elkaar gebruikt,
Ik werk al bijna 17 jaar in mobiele telecombedrijven en mij is geleerd dat er 4 categorieën mobiele bedrijven zijn:
  • MNO's: Mobile Network Operators, bedrijven die alles zelf doen en alle apparatuur hebben. Dus een radio netwerk en een corenetwerk. Voorbeelden in Nederland zijn natuurlijk KPN, Vodafone en T-Mobile. Sinds dit jaar mag Tele2 zich ook MNO noemen voor hun eigen 4G netwerk.
  • MVNO's: Mobile Vitual Network Operator: bedrijven die een eigen core netwerk hebben maar het radio netwerk van een MNO gebruiken. Voorbeelden in Nederland is Tele2 voor zover het nog het 2G en 3G netwerk van T-Mobile gebruikt.
  • MVNE's: Mobile Virtual Network Enablers. Bedrijven die een core netwerk hebben en dit er beschikking stellen aan andere bedrijven om mobiele activiteiten te ontplooien. De MVNE's maken net als MVNO's gebruik van het radio netwerk van een MNO.Voorbeelden zijn bijv Aspider, Teleena en Elephant Talk
  • SP's: Service Providers, bedrijven die mobiele diensten bieden maar die geheel draaien op systemen van een MNO. of op de systemen van een MVNE. Ze verkopen eigenlijk alleen minuten, sms'jes en MB's onder eigen naam. Vaak doen ze nog wel hun facturatie. Een bekend voorbeeld hiervan is het vroegere Debitel. Andere voorbeelden hiervan zijn genoeg in Nederland. Vrijwel alle prepaid aanbieders zijn SP.
Daarnaast zijn er nog veel bedrijven die mobiele diensten aanbieden met een variant van hierboven beschreven opties.Meestal worden dat MVNO's genoemd.

Antenne en masten malloot

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Telfort is ook nog steeds een MVNO met eigen apparatuur, vraag me af voor hoe lang nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Er staat een nieuwe 3-maandenkaart online:

Nederland is nu volledig gedekt, met uitzondering van:
- NoordWest Friesland (Halve provincie, al zijn Leeuwarden, Sneek en enkele eilanden wel (deels) gedekt.)
- NoordWest Groningen Provincie (en alle eilanden)
- Uiterste Oosten van Groningen Provincie
- NoordOost Drenthe
- Brabant ten ZuidWesten van Eindhoven (grensgebied)

Gezien het nu 14 Augustus is, zou deze kaart de situatie vanaf 14 November aangeven.
Hiermee lijkt T-Mobile keurig op schema te zitten om per 31 December heel Nederland te dekken (en in de navolgende maanden overgebleven white-spots op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Voor Zeeland wordt nu ook 4G dekking getoond in de planning, ik heb al verschillende werkzaamheden gezien in de regio Middelburg en er is zelfs een geheel nieuwe mast neergezet (moet alleen ff checken of T-Mobile daarop zit of Tele2).

Ben zeer benieuwd naar de 4G dekking, 3G van T-Mobile is dermate slecht in Zeeland dat ik ze al altijd vermeden heb. Medio eind oktober zou het geactiveerd moeten worden, hopelijk ook met wat betere 3G dekking door gebruik van de 900MHz frequentie en wat meer masten die niet alleen 2G only zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gisteren een lange tocht gemaakt op de racefiets door Nederland; route Haarlem - Amstelveen - Hilversum - Amersfoort - Veluwe - Apeldoorn - Zutphen via "achteraf" routes (fietspaden en kleine weggetjes).
Het valt me op dat het T-Mobile 4G bereik nu nog heel erg vlekkerig is met 4G1800; dwz met de natuur vol in het blad zie je dat je redelijk snel het 4G signaal verliest en terug schakelt naar 3G. Dat terugschakelen gaat elke keer gepaard met een seconde of 30 a 40 dat mijn telefoon op zoek is naar signaal en dan valt de verbinding weg.

Ben erg benieuwd hoe de uitrol van 4G900 in "de provincie" vorm gaat krijgen en wat voor effect dat gaat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
carnager schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:05:
Er staat een nieuwe 3-maandenkaart online:

Nederland is nu volledig gedekt, met uitzondering van:
- NoordWest Friesland (Halve provincie, al zijn Leeuwarden, Sneek en enkele eilanden wel (deels) gedekt.)
- NoordWest Groningen Provincie (en alle eilanden)
- Uiterste Oosten van Groningen Provincie
- NoordOost Drenthe
- Brabant ten ZuidWesten van Eindhoven (grensgebied)

Gezien het nu 14 Augustus is, zou deze kaart de situatie vanaf 14 November aangeven.
Hiermee lijkt T-Mobile keurig op schema te zitten om per 31 December heel Nederland te dekken (en in de navolgende maanden overgebleven white-spots op te lossen)
T-Mobile had eerder dit jaar al een update uitgegeven.
Zeeland, Z-W Brabant, Leeuwarden, Sneek en Emmen zouden in oktober al 4G krijgen.
Dit staat ook nog steeds zo in het systeem.

Etten Leur, Roosendaal en Baarle Nassau krijgen op 30 september 4G.

In Schouwe-Duiveland, Tholen en Bergen op Zoom wordt op 14 oktober 4G geactiveerd.
Sneek, Emmen en Leeuwarden krijgen op 15 oktober 4G.
Op de masten in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren worden op 28 oktober 4G geactiveerd.

Dat betekent dat dit de situatie is hoe het eind oktober eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:04:
Gisteren een lange tocht gemaakt op de racefiets door Nederland; route Haarlem - Amstelveen - Hilversum - Amersfoort - Veluwe - Apeldoorn - Zutphen via "achteraf" routes (fietspaden en kleine weggetjes).
Het valt me op dat het T-Mobile 4G bereik nu nog heel erg vlekkerig is met 4G1800; dwz met de natuur vol in het blad zie je dat je redelijk snel het 4G signaal verliest en terug schakelt naar 3G. Dat terugschakelen gaat elke keer gepaard met een seconde of 30 a 40 dat mijn telefoon op zoek is naar signaal en dan valt de verbinding weg.

Ben erg benieuwd hoe de uitrol van 4G900 in "de provincie" vorm gaat krijgen en wat voor effect dat gaat hebben!
Ik merk exact hetzelfde, en ik ben ook erg benieuwd hoe 4G900 dat gaat oplossen. Op plaatsen waar nu al 3G900 is merk ik wel al verbetering. Ik ben eigenlijk benieuwd of er een (globale) planning voor 4G900 is, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
leroy98ecker schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:18:
[...]Emmen zouden in oktober al 4G krijgen.
Dit staat ook nog steeds zo in het systeem.
Willen jullie voor de gein eens naar de planning van Emmen kijken, en die vergelijken met de huidige 3G? Ik vind het raar dat 4G veel meer gele gaten heeft, terwijl het op een lagere frequentie zit dan 3G, en het dus in theorie gelijkwaardig of ietsje beter moet zijn. Dit is toch niet gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

The Wizard schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:41:
Telfort is ook nog steeds een MVNO met eigen apparatuur, vraag me af voor hoe lang nog...
Daar heb ik in het verleden gewerkt en toen ik daar vertrok in 2011 was er al niet veel meer van Telfort zelf bij. Veel functionaliteit was reeds geïntegreerd in KPN nodes maar wel met Telfort identiteit. Enige wat ze toen nog zelf deden was een eigen voicemail(maar dat stond al op de rol om ook geïntegreerd te worden in een nieuw KPN voicemail) en ze deden hun eigen billing en prepaid.Ze hebben nog steeds hun eigen MCC-MNC(20412). Telfort is dus zo'n tussenvorm maar we zijn nu een beetje offtopic bezig in het T-Mobile 4g topic.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
De actuele dekkingskaart op de T-Mobile website heeft ook weer een update gekregen, in minder dan een week tijd is het gat rond Venlo vrijwel helemaal gedicht. In Noord-Nederland lijkt er weinig actie te zijn ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:53:
[...]

Willen jullie voor de gein eens naar de planning van Emmen kijken, en die vergelijken met de huidige 3G? Ik vind het raar dat 4G veel meer gele gaten heeft, terwijl het op een lagere frequentie zit dan 3G, en het dus in theorie gelijkwaardig of ietsje beter moet zijn. Dit is toch niet gebruikelijk?
Ik denk dat het nog iets langer duurt voordat alle masten zijn omgebouwd in die regio; uiteindelijk wordt de 4G dekkingskaart net zo "ingekleurd" als de 2G dekkingskaart; d.w.z. na activatie van 4G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jpbosk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Ik merk exact hetzelfde, en ik ben ook erg benieuwd hoe 4G900 dat gaat oplossen. Op plaatsen waar nu al 3G900 is merk ik wel al verbetering. Ik ben eigenlijk benieuwd of er een (globale) planning voor 4G900 is, weet iemand dat?
Er is wel een planning, maar die is niet openbaar. Zo gauw alle oude 2G locaties (NSN) verwijderd zijn, is het netwerk geschikt om over te schakelen. Het kan heel snel als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Ik ontvang al enkele weken geen T-Mobile meer op een GSM900 only toestel, dus ik vermoed dat (delen van) Brabant op niet al te lange termijn 4G900 gaat/gaan krijgen

/edit: Getest op een nostalgische Nokia 8110. Je waant je weer in 1994 met dat ding, die vrolijk NL-PTT als enige beschikbare netwerk geeft :D

[ Voor 37% gewijzigd door Maestro op 14-08-2015 11:36 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Maestro schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:29:
Ik ontvang al enkele weken geen T-Mobile meer op een GSM900 only toestel, dus ik vermoed dat Brabant op niet al te lange termijn 4G900 gaat krijgen
Mocht dat het enige toestel zijn dat je hebt, kun je een speciaal aanbod vragen voor een instap 3G toestel bij T-Mobile. Zie https://forum.t-mobile.nl...netwerk-4g-gsm-900-252774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:29:
Ik ontvang al enkele weken geen T-Mobile meer op een GSM900 only toestel, dus ik vermoed dat (delen van) Brabant op niet al te lange termijn 4G900 gaat/gaan krijgen

/edit: Getest op een nostalgische Nokia 8110. Je waant je weer in 1994 met dat ding, die vrolijk NL-PTT als enige beschikbare netwerk geeft :D
Je kunt wel eens gelijk hebben. Ik heb het gevoel, en als ik de dekkingskaart bekijk beaamt dit dat ook, zal Limburg ook snel volgen (binnen 3 maanden dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het kan ook zeker snel gebeuren, maar het zal altijd nog per cluster gebeuren, het moet wel gefaseerd verlopen om evt. problemen te ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
The Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:54:
Het kan ook zeker snel gebeuren, maar het zal altijd nog per cluster gebeuren, het moet wel gefaseerd verlopen om evt. problemen te ondervangen.
vraagje kan 3G 900 en 2100 gecombineerd worden en ook 2G 900, 1800 T-Mobile
ze zijn ook nog niet geupdate

en 4G 900 met 1800 T-Mobile

2G 900 is hier verdwenen 3 uur geleden, nu alleen nog 2G 1800
In de woonkamer geen 2G meer, wel zwak 3G 900 helaas valt het steeds weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Als men nu met die mast bezig is zou ik nog even wachten om te kijken of het nog beter wordt zodra de werkzaamheden klaar zijn. Het bereik op 3G900 is in mijn ervaring minstens zo goed als op 2G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Als men nu met die mast bezig is zou ik nog even wachten om te kijken of het nog beter wordt zodra de werkzaamheden klaar zijn. Het bereik op 3G900 is in mijn ervaring minstens zo goed als op 2G900.
Ik denk dat ze hier bezig zijn, ik ontvang bijna helemaal niks meer, op zolder af en toe 4G
Ik wacht inderdaad af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
HcBlids schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Hoe bedoel je met gecombineerd worden?

Er is trouwens nu een landelijke storing bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
HcBlids schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat ze hier bezig zijn, ik ontvang bijna helemaal niks meer, op zolder af en toe 4G
Ik wacht inderdaad af
Op dit moment is het vermoeden dat er een netwerkstoring is bij T-Mobile.
Daardoor heb je geen/slecht bereik.

Kijk o.a. hier:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Hier kan je nieuwe updates over het probleem vinden.
https://forum.t-mobile.nl...n-komen-niet-stand-257877

[ Voor 14% gewijzigd door leroy98ecker op 14-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The Wizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Hoe bedoel je met gecombineerd worden?

Er is trouwens nu een landelijke storing bij T-Mobile.
landelijke storing zo iets dacht ik al

gecombineerd als 2G 900 1800, 3G 900 2100, 4G 900 1800 2600 bedoel ik

[ Voor 23% gewijzigd door Blids op 14-08-2015 15:30 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes