Ik vind 500 mb helemaal niet onredelijk. Het komt alleen wel op je normale bundel en wordt pas aangesproken als je door je normale bundel heen bent. Ik heb zelf 6GB, dat maak ik al amper op, laat staan 6,5GB. Ach, het idee is leuk zullen we maar zeggen.
Daarom bieden ze je ook een keus, je kunt in dit geval kiezen voor het geld of de punten...DwightKSchrute schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:31:
Ik vind 500 mb helemaal niet onredelijk. Het komt alleen wel op je normale bundel en wordt pas aangesproken als je door je normale bundel heen bent. Ik heb zelf 6GB, dat maak ik al amper op, laat staan 6,5GB. Ach, het idee is leuk zullen we maar zeggen.
Zelf volgens mij geen last van de storing gehad, wel klant van T-Mobile. Ik vind de manier waarop dit hele geval aangepakt wordt prima. Goede communicatie en een heel redelijke compensatie.
Ik klaag niet, vind het een hele nette compensatie.darkrain schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Daarom bieden ze je ook een keus, je kunt in dit geval kiezen voor het geld of de punten...
Zelf volgens mij geen last van de storing gehad, wel klant van T-Mobile. Ik vind de manier waarop dit hele geval aangepakt wordt prima. Goede communicatie en een heel redelijke compensatie.
Ik weet niet of het 'mogen' testen inhield dat je vanuit T-Mobile een test mocht doen, of dat je gewoon bedoeld dat je in het buitenland was en getest hebt, maar hou je er wel rekening mee dat een speedtest echt godsgruwelijk veel data verbruikt?Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:21:
Heb 4G mogen testen in het buitenland. Helaas grensde het net aan de storing, dus het was klooien om een verbinding überhaupt te krijgen.
In Aken Centrum, vlakbij het stadion voor het dressuurlampioenschappen (dus vrij druk), haalde ik de volgende snelheden op Telekom DE;
[afbeelding]
In België via Mobistar viel het wat tegen, maar deze week zal ik nogmaals gaan testen bij een andere 4G site aldaar.
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Mijn post was ook zeer zeker niet als kritiek bedoeldDwightKSchrute schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Ik klaag niet, vind het een hele nette compensatie.
Ik wilde alleen de keuze nog even een keer noemen...
Heb er zelf weinig last van gehad, misschien kunnen ze die 1,50 aan een goed doel schenkendarkrain schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:21:
[...]
Mijn post was ook zeer zeker niet als kritiek bedoeld![]()
Ik wilde alleen de keuze nog even een keer noemen...
In potentie claimen nu 1 miljoen klanten een korting van 1,50 euro op de factuur; dat ga je wel merken in je bottomline! Vreemd dat ze überhaupt die keuze geven, het alternatief van 500MB is misschien wat mager in verhouding, zeker als je beseft dat de kosten van dat alternatief beduidend lager zullen liggen dan 1,5 miljoen euro.DwightKSchrute schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Ik klaag niet, vind het een hele nette compensatie.
1,50 euro komt afhankelijk van de bundel neer op ongeveer 1 tot 3 dagen aan abonnementsprijs. Op een jaarcontract is dat bijna niets, het risico op compensatie zou daar al in meegerekend moeten zijn.
Ik vind op zich 500mb niet mager. Ik zelf heb 6gb, 12gb is de max. Als je dat op maakt gebruik je 400mb per dag. De meeste mensen hebben geen bundel van 12gb (sterker nog, de meeste klanten hebben volgens T-mobile -zie storingspagina- een bundel van 500mb), dus is dit heel, heel redelijk vind ik.PWA777 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:24:
[...]
In potentie claimen nu 1 miljoen klanten een korting van 1,50 euro op de factuur; dat ga je wel merken in je bottomline! Vreemd dat ze überhaupt die keuze geven, het alternatief van 500MB is misschien wat mager in verhouding, zeker als je beseft dat de kosten van dat alternatief beduidend lager zullen liggen dan 1,5 miljoen euro.
Verwijderd
Yes, I know. Kosten hiervoor zijn inderdaad gecoveredLuuk1983 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Ik weet niet of het 'mogen' testen inhield dat je vanuit T-Mobile een test mocht doen, of dat je gewoon bedoeld dat je in het buitenland was en getest hebt, maar hou je er wel rekening mee dat een speedtest echt godsgruwelijk veel data verbruikt?
Er is voor gekozen om Emmen, Sneek en Leeuwarden sneller van dekking te voorzien voordat het omliggende gebied wordt omgebouwd.jpbosk schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:10:
Grappig, ik deed net een 4G check op mijn eigen postcode in Emmen. Eerder kwam daar 15-10-2015 uit, nu komt daar 23-09-2015 uit. Blijkbaar lopen ze voor op schema!
Ja, dat klopt. Maar blijkbaar is het nog een kleine maand vervroegd zelfs. Eerst zou het 15-10 zijn (heb ik vorige week nog gecontroleerd). Nu dus al 23-9.
Ik probeer via de T-mobile werkzaamheden-pagina te zien rond welke datum ik 4G-verbinding zou kunnen verwachten. Helaas geeft hun werkzaamhedencheck nog altijd "geen resultaten" bij elke plaats die ik probeer. Is deze check ook al defect of is de(rest van de) planning nog niet openbaar online gezet? De dekkingskaart geeft overigens wel aan dat we in 3 maanden een geupgrade netwerk zouden moeten hebben. Klopt ook wel met de globale planning die ze tijdje terug online hebben gezet, maar gedetailleerdere informatie zou wel fijn zijn. 
Misschien zijn er wel tweakers uit regio Zeeland die dit draadje volgen en hier na upgrade eens een speedtest zouden willen posten ?
Misschien zijn er wel tweakers uit regio Zeeland die dit draadje volgen en hier na upgrade eens een speedtest zouden willen posten ?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Je kijkt op de verkeerde pagina.timmie1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:17:
Ik probeer via de T-mobile werkzaamheden-pagina te zien rond welke datum ik 4G-verbinding zou kunnen verwachten. Helaas geeft hun werkzaamhedencheck nog altijd "geen resultaten" bij elke plaats die ik probeer. Is deze check ook al defect of is de(rest van de) planning nog niet openbaar online gezet? De dekkingskaart geeft overigens wel aan dat we in 3 maanden een geupgrade netwerk zouden moeten hebben. Klopt ook wel met de globale planning die ze tijdje terug online hebben gezet, maar gedetailleerdere informatie zou wel fijn zijn.
Als je op de onderstaande link klikt, dan zie je onderaan de pagina postcode check staan.
Dat is de datum waarop 4G geactiveerd wordt.
https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart
Op een aantal locaties "in de provincie" heeft T-Mobile juist te maken met tegenslag; de 4G apparatuur blijkt namelijk de C2000 apparatuur te storen. Er kunnen dus geen gedeelde 4G/C2000 masten in gebruik genomen worden en de reeds geactiveerde masten (alleen daar waar men bij C2000 invangt) moeten worden uitgezet op 4G (3G900 kan actief blijven). Vooral in de landelijke gebieden wil men nog wel eens inhangen op een C2000 mast.
De oorzaak van de interferentie en een oplossing zal eerst gezocht moeten worden voordat deze locaties actief kunnen worden.
De oorzaak van de interferentie en een oplossing zal eerst gezocht moeten worden voordat deze locaties actief kunnen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door PWA777 op 19-08-2015 07:45 ]
Verwijderd
Ah vandaar dat de antennes op Windraak nog uit staan. Deze hangt namelijk in de mast van C2000.PWA777 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:42:
Op een aantal locaties "in de provincie" heeft T-Mobile juist te maken met tegenslag; de 4G apparatuur blijkt namelijk de C2000 apparatuur te storen. Er kunnen dus geen gedeelde 4G/C2000 masten in gebruik genomen worden en de reeds geactiveerde masten (alleen daar waar men bij C2000 invangt) moeten worden uitgezet op 4G (3G900 kan actief blijven). Vooral in de landelijke gebieden wil men nog wel eens inhangen op een C2000 mast.
Ik vraag me af of storing de reden is. Ik weet namelijk dat er sinds kort bijzonder strenge eisen worden gesteld aan het betreden van een C2000 locatie en als de aannemers van T-Mobile niet aan deze eisen kunnen voldoen dan kan men de apparatuur niet vervangen. In interferentie geloof ik eerlijk gezegd niet zo, maar ik ben graag eigenwijs
Voorheen waren die eisen niet zo streng...
Is ergens te zien waar T-Mobile in C2000 locaties hangt? C2000 staat niet in het antenneregister helaas... Maar misschien is het ergens anders te zien?PWA777 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:42:
T-Mobile netwerkexperts zeggen van wel.Raider095 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:55:
Ik vraag me af of storing de reden is. Ik weet namelijk dat er sinds kort bijzonder strenge eisen worden gesteld aan het betreden van een C2000 locatie en als de aannemers van T-Mobile niet aan deze eisen kunnen voldoen dan kan men de apparatuur niet vervangen. In interferentie geloof ik eerlijk gezegd niet zo, maar ik ben graag eigenwijsVoorheen waren die eisen niet zo streng...
Ik heb gevraagd waarom 4G op een C2000 locatie in Barneveld niet geactiveerd is.
De antenne's, BTS en kabels zijn wel vervangen. Ik kreeg het onderstaande antwoord.
''C2000 Mast, de LTE cellen zijn hier gedactiveerd en gelocked.
Dit omdat ze storingen veroorzaken met de C2000 apparatuur.
Wellicht is er hiervoor een nieuwe antenne nodig, dit is nog in onderzoek.''
@jpbosk
www.umtsmasten.nl geeft een goed beeld van de C2000 masten.
Let op dat sommige gegevens bij UMTS en GSM niet kloppen. Dit kwam door de frequentieveiling.
Niet alle C2000 locaties staan daarin, dat is nog data afkomstig van het oude Antenneregister. Sommige masten bestaan trouwens niet eens...leroy98ecker schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:01:
[...]
T-Mobile netwerkexperts zeggen van wel.
Ik heb gevraagd waarom 4G op een C2000 locatie in Barneveld niet geactiveerd is.
De antenne's, BTS en kabels zijn wel vervangen. Ik kreeg het onderstaande antwoord.
''C2000 Mast, de LTE cellen zijn hier gedactiveerd en gelocked.
Dit omdat ze storingen veroorzaken met de C2000 apparatuur.
Wellicht is er hiervoor een nieuwe antenne nodig, dit is nog in onderzoek.''
@jpbosk
www.umtsmasten.nl geeft een goed beeld van de C2000 masten.
Let op dat sommige gegevens bij UMTS en GSM niet kloppen. Dit kwam door de frequentieveiling.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
www.c2000masten.nl geeft dan ook oude informatie door. Beiden geven aan 560 C2000 masten.The Wizard schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Niet alle C2000 locaties staan daarin, dat is nog data afkomstig van het oude Antenneregister. Sommige masten bestaan trouwens niet eens...
Waarom worden die websites eigenlijk niet meer bijgewerkt?
Komt doordat de c2000 masten niet meer in het Antenne register staan. Waarom, geen idee. Misschien ivm openbare veiligheid?
Ik denk eerder dat het een gefaald project is.. Ondanks de masten en steunzenders is het nog een probleem als er brand is. De lijnen zijn vaak overbelast en binnen diverse panden valt de verbinding nog veel te vaak spontaan weg..The Wizard schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:29:
Komt doordat de c2000 masten niet meer in het Antenne register staan. Waarom, geen idee. Misschien ivm openbare veiligheid?
Weet jij waar je jet over hebt (niet lullig bedoeld)?Gijsj16 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:52:
[...]
Ik denk eerder dat het een gefaald project is.. Ondanks de masten en steunzenders is het nog een probleem als er brand is. De lijnen zijn vaak overbelast en binnen diverse panden valt de verbinding nog veel te vaak spontaan weg..
1. Masten/steunzenders van C2000 betreft mode TMO (trunking). Bij brand gebruikt de blusploeg meestal DMO voor onderling verkeer (direct mode) en dat staat los van masten of steunzenders. Dus dat wat je schrijft klopt niet.
2. Lijnen die wegvallen? Het is geen telefoonverbinding hoor. In TMO kan je wel in een wachtrij komen als het druk is, maar als je verbinding hebt, valt die echt niet zomaar weg.
Ben dus benieuwd waar jij het over hebt. (Ja, ik heb twee tetra portofoons dus ik weet een beetje waar ik het over heb qua DMO).
Laten we niet teveel offtopic gaan, maar los van het feit dat ik het ook niet helemaal eens ben met de stelling van Gijsj16 zijn er wel degelijk regio's die TMO gebruiken voor het objectverkeer. Ik denk dat we de discussie omtrent C2000 beter kunnen beperken tot het medegebruik door de mobiele operatorspa2ra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:26:
1. Masten/steunzenders van C2000 betreft mode TMO (trunking). Bij brand gebruikt de blusploeg meestal DMO voor onderling verkeer (direct mode) en dat staat los van masten of steunzenders. Dus dat wat je schrijft klopt niet.
Daarom schreef ik ook 'meestal'. Verder mee eens. Het moet hier niet over C2000 gaan...Raider095 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:03:
[...]
Laten we niet teveel offtopic gaan, maar los van het feit dat ik het ook niet helemaal eens ben met de stelling van Gijsj16 zijn er wel degelijk regio's die TMO gebruiken voor het objectverkeer.
De mast bij mij in het dorp is al omgebouwd, 4G activatie is komende week.
Sinds de ombouw is er EDGE aanwezig. Alleen de schakeling gaat nu niet helemaal goed.
Buiten bij mijn ouders 1 streepje H ontvangst, binnen geen netwerk, het toestel schakelt niet terug naar EDGE. Toestel moet ik echt uitzetten. Vervolgens sta ik in de deuropening en zet het toestel weer aan
dan heb ik weer vol bereik op EDGE.
Wanneer ik echter naar mijn huis ga schakelde mijn toestel voorheen terug naar 3G/H nu blijft hij op EDGE staan. Ik moet dan in het soestel op3G only selecteren en daarna 2G/3G/4G automatisch. Dan heb ik wel weer 3G/H Wanneer ik weer bij mijn ouders ben komt weer hetzelfde probleem naar boven.
Kruistest heb ik al gedaan. Wat zou het kunnen zijn?
Sinds de ombouw is er EDGE aanwezig. Alleen de schakeling gaat nu niet helemaal goed.
Buiten bij mijn ouders 1 streepje H ontvangst, binnen geen netwerk, het toestel schakelt niet terug naar EDGE. Toestel moet ik echt uitzetten. Vervolgens sta ik in de deuropening en zet het toestel weer aan
Wanneer ik echter naar mijn huis ga schakelde mijn toestel voorheen terug naar 3G/H nu blijft hij op EDGE staan. Ik moet dan in het soestel op3G only selecteren en daarna 2G/3G/4G automatisch. Dan heb ik wel weer 3G/H Wanneer ik weer bij mijn ouders ben komt weer hetzelfde probleem naar boven.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Het netwerk moet nog geoptimaliseerd worden na de ombouw, dit kan een paar weken duren. Dit soort schakel problemen zijn dan doorgaans ook verleden tijd. Over een paar maanden is het 4G bereik daar net zo sterk als het EDGE bereik nu (na activatie 4G900).
In de eerste dagen na ombouw heb ik dit soort problemen ook ervaren. Het netwerk wordt vanzelf weer stabiel. Het opnieuw opstarten van je toestel is inderdaad hetgeen wat het beste helpt.
In woon een paar dorpen verder en zie daar het probleem niet.Megapaul schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:16:
De mast bij mij in het dorp is al omgebouwd, 4G activatie is komende week.
Wat ik wel zie dat er in Opmeer vanmorgen de Edge netwerk weg is/was. Zo meteen rijd de bus door Opmeer en dan hoop ik dat het weer Edge is.
In Hoogwoud is het sinds de omzetting wel goed zowel snel en van naar Edge en 3G / Hsdpa.
Op of na 26 augustus is er 4G in onze omgeving. Geef dat dan nog enkele weken dan wordt hopelijk ook 3G/4G op 900mhz actief
Aanvulling:
Rondom Wadway even 4G gehad
Met andere woorden, ze zijn erg druk bezig
[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 21-08-2015 17:48 ]
Jamesbond007uk
4G masten heeft update op hun site geplaatst van het T-Mobile 4G netwerk.
De regio West-Friesland is al voor een groot deel omgebouwd alleen 4G is (daar) nog niet geactiveerd, de activatie is komende week volgens T-Mobile. Laat 3G/4G 900 mhz maar snel volgen.

voor alle nieuwe locaties zie hier
De regio West-Friesland is al voor een groot deel omgebouwd alleen 4G is (daar) nog niet geactiveerd, de activatie is komende week volgens T-Mobile. Laat 3G/4G 900 mhz maar snel volgen.

voor alle nieuwe locaties zie hier
Wat mij opvalt aan de 3 maanden kaart in de provincie Groningen, regio Westerkwartier dat lege gebieden vol bereik hebben, maar het centrum van de grotere dorpen geen 4g hebben.. Zuidhorn, Grootegast, Opende..
Ook opvallend: Dokkum, Stadskanaal en Harlingen nog steeds geen 4g in de planning.. Niet de kleinste plaatsen.
Ook opvallend: Dokkum, Stadskanaal en Harlingen nog steeds geen 4g in de planning.. Niet de kleinste plaatsen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Een "leeg gebied" heb je met 1 mast wel gedekt. Kom je echter binnen de bebouwing dan wil je goede dekking binnenshuis zonder dat je verbinding steeds klappert. Dat betekent meer masten nodig om ook in dichte bebouwing voldoende dekking te creëren. En dat betekent dan weer afspraken maken met gebouw eigenaren en vergunning verleners. Bij KPN zag je precies hetzelfde tijdens de uitrol: heel het land bij wijze van spreken op 4G, behalve de steden en grotere dorpen. Dat zag je dan enkele weken tot maanden later bij de dekking invullen.
Gister de trein van Amsterdam naar Maastricht gepakt en vv.
Dus heb ik Rootmetrics en Sensorly mee laten lopen.
Ook in Maastricht zelf heb ik ze mee laten lopen.
Maastricht wordt steeds blauwer (Rootmetrics)
Waar langs de A2 de 4G dekking nu compleet is, is het spoortraject nog niet geheel 4G dekkend.
T-mobile heeft dus nog wat puntjes op de i te zetten in die regio.
Maar wel: Wát een verademing dat er nu (op een enkel stukje Edge na) volledig bereik is op 4G/3G, heb gewoon lekker kunnen streamen onderweg. Vroeger moest je daar al helemaal niet mee aankomen op het treintraject ten zuiden van Eindhoven.
Dus heb ik Rootmetrics en Sensorly mee laten lopen.
Ook in Maastricht zelf heb ik ze mee laten lopen.
Maastricht wordt steeds blauwer (Rootmetrics)
Waar langs de A2 de 4G dekking nu compleet is, is het spoortraject nog niet geheel 4G dekkend.
T-mobile heeft dus nog wat puntjes op de i te zetten in die regio.
Maar wel: Wát een verademing dat er nu (op een enkel stukje Edge na) volledig bereik is op 4G/3G, heb gewoon lekker kunnen streamen onderweg. Vroeger moest je daar al helemaal niet mee aankomen op het treintraject ten zuiden van Eindhoven.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Je hebt een indrukwekkend stuk gemapt. Leuk om te zien hoe de spoorlijn een grote boog om maakt om maar meer stadjes mee te pakken, terwijl de snelweg recht toe recht aan gaat. En eigenlijk overal zie je 4G langs de route. Ook best indrukwekkend! Een trein onder bovenleiding staat nu niet echt bekend als optimale omgeving om 4G te ontvangen. Nu de spoorwegen hebben besloten voor de wifi hotspots in rijdende treinen bij T-Mobile te blijven en nu de modems van 3G modellen naar 4G modellen worden omgebouwd verwacht ik dat ook de WiFi in de trein op deze trajecten sterk zal gaan verbeteren. Hopelijk is dit contract voor T-Mobile nog een extra zetje om ook de laatste 4G gaten langs de treintrajecten te gaan dichten.
Vanmiddag op de A1 bij Naarden:

Hoge download snelheid
. Voor de zekerheid ook via Sensorly speedtest een testje gedraaid:

Hoge download snelheid

Vandaag een stuk Amsterdam gemapt via het water (1e keer zo, afgezien van de veerpont trajecten.)
Bij Sail de eerste keer in het 'nieuwe'T-mobile netwerk meegemaakt dat hij het niet trok:
4G werktte in het geheel niet op het stuk van het IJ waar het evenement was, zegmaar de 'oranje(?)' haven alleen aan het uiterste randje ten oosten en westen, waar naburige cellen te bereiken waren; het leek wel of de 4G met opzet uitstond! Raar!
Op 3G was het dan zo traag als dikke stroop in de vrieskast.
In de rest van de stad geen verdere problemen bemerkt.
Alles valt weer na te kijken in Rootmetrics en met Sensorly op de achtergrond had die ook duizenden meetpunten erbij.
Bij Sail de eerste keer in het 'nieuwe'T-mobile netwerk meegemaakt dat hij het niet trok:
4G werktte in het geheel niet op het stuk van het IJ waar het evenement was, zegmaar de 'oranje(?)' haven alleen aan het uiterste randje ten oosten en westen, waar naburige cellen te bereiken waren; het leek wel of de 4G met opzet uitstond! Raar!
Op 3G was het dan zo traag als dikke stroop in de vrieskast.
In de rest van de stad geen verdere problemen bemerkt.
Alles valt weer na te kijken in Rootmetrics en met Sensorly op de achtergrond had die ook duizenden meetpunten erbij.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ben niet zo bekend in Amsterdam, maar er staat ook een storing op de storingspagina op postcode 1067 HE. Kan dat ermee te maken hebben?
1067 is dacht ik ergens richting Osdorp West of Nieuw Sloten. Totaal niet in de buurt van Sail in ieder geval.
Ik heb deze week ook getest met T-Mobile op Sail en daar inderdaad geconstateerd dat het netwerk overbelast was op een paar specifieke locaties. Paar honderd meter verderop ging het dan wel weer. Activatie van een COW had uitkomst geboden (volgens mij vertrouwde T-Mobile nu volledig op bestaande infra voor Sail).
Het was inderdaad op en af. Soms prima internet, twee minuten later niets. Er zat niet echt iets tussen.PWA777 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:20:
Ik heb deze week ook getest met T-Mobile op Sail en daar inderdaad geconstateerd dat het netwerk overbelast was op een paar specifieke locaties. Paar honderd meter verderop ging het dan wel weer. Activatie van een COW had uitkomst geboden (volgens mij vertrouwde T-Mobile nu volledig op bestaande infra voor Sail).
In ander nieuws: T-mobile komt met 4g+ nieuws: T-Mobile begint in november met proef 4g+
Goed nieuws, ook dat ze de 900mhz band er voor willen gebruiken en dat de kans groot is dat ze het ineens aan 75% van NL bevolking zullen uitrollen. Ik heb er alleen niets aan met mijn Nexus 5

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De Nexus 5 heeft toch ook ondersteuning voor LTE band 8 (900MHz)?XanderDrake schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Het was inderdaad op en af. Soms prima internet, twee minuten later niets. Er zat niet echt iets tussen.
In ander nieuws: T-mobile komt met 4g+ nieuws: T-Mobile begint in november met proef 4g+
Goed nieuws, ook dat ze de 900mhz band er voor willen gebruiken en dat de kans groot is dat ze het ineens aan 75% van NL bevolking zullen uitrollen. Ik heb er alleen niets aan met mijn Nexus 5
Ben benieuwd of T-Mobile ook het dunner bevolkt gebied gaat voorzien van LTE op 900MHz, bijvoorbeeld in Zeeland met grote open landelijke gebieden, lijkt me dat er dan met 900MHz een stuk groter gebied dekking kan krijgen in vergelijk met LTE op 1800MHz. Ook de verbeterde binnendekking is wel fijn natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Prolution op 24-08-2015 09:14 ]
De Nexus 5 ondersteunt geen LTE+, zover ik weet.Prolution schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:11:
[...]
De Nexus 5 heeft toch ook ondersteuning voor LTE band 8 (900MHz)?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Als het goed is krijgt elke mast ook 4G900. Dus ook in landelijke gebieden. Op plaatsen waar nu 3G900 al uitgerold is, is het al stukken beter. Het wordt dus alleen maar beter als 4G900 daar ook bij komt! Ik kan niet wachten
.
Beperkt, de Nexus 5 ondersteunt 10 + 10 MHz, dus daar heb je niks aan, dan is 4G1800 met 20 MHz sneller en stabieler.XanderDrake schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
De Nexus 5 ondersteunt geen LTE+, zover ik weet.
Beperkt, dus op bepaalde banden heb ik er voordeel aan? Dus 4g+ op 1800mhz band gaat wel werken voor mijThe Wizard schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:34:
[...]
Beperkt, de Nexus 5 ondersteunt 10 + 10 MHz, dus daar heb je niks aan, dan is 4G1800 met 20 MHz sneller en stabieler.
Edit ik lees dat de Nexus 5 LTE-A ondersteunt tot 150Mbit. Ik lees nergens hoe dat verdeelt is, maar ik neem aan dat dit een beperkte MIMO implementatie betreft?
[ Voor 18% gewijzigd door XanderDrake op 24-08-2015 10:26 ]
150 Mbit/s = 20 MHz, in dit geval 10 + 10 MHz. Wat helaas niet mogelijk is bij T-Mobile, ze maken gebruik van 1 blok van 20 MHz. Geldt ook bij de andere providers. Misschien dat het mogelijk (was) bij KPN, die heeft een tijdje 4G1800 op 10 MHz gedraaid ivm 2G1800.
Dus helaas. Dank je voor de info.The Wizard schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:34:
150 Mbit/s = 20 MHz, in dit geval 10 + 10 MHz. Wat helaas niet mogelijk is bij T-Mobile, ze maken gebruik van 1 blok van 20 MHz. Geldt ook bij de andere providers. Misschien dat het mogelijk (was) bij KPN, die heeft een tijdje 4G1800 op 10 MHz gedraaid ivm 2G1800.
Het leek er inderdaad op dat bij KPN een korte tijd LTE-CA mogelijk was voor de Nexus 5 als ook de iPhone 6.
Dit vanwege de tijdelijke opstelling van 10 + 10 MHz (800 + 1800).
Echter heeft KPN pas LTE-CA ingeschakeld wanneer LTE1800 op de volledige 20 MHz beschikbaar kon zijn.
Zelf was ik ook daar heel erg benieuwd naar en heb ik er dus wat meer onderzoek naar gedaan, om erachter te komen dat het dus niet zo was.
Daarnaast heeft KPN op een onbekend aantal 800+1800 locaties, waar wél 30 MHz beschikbaar is, hier geen LTE-CA geïmplementeerd. De reden hiervoor is mij onbekend, maar het lijkt mij een tijdelijk iets.
Verder ben ik wel heel erg benieuwd of T-Mobile de LTE-CA landelijk uit gaat rollen, alsmede ook of T-Mobile later niet besluit om LTE1800 om sommige locaties uit te schakelen, daar waar er met alleen LTE900 al meer dan genoeg capaciteit is.
Bijvoorbeeld op mastlocaties op de Veluwe of in een stukje niemandsland.
T-Mobile kan toch heel dynamische nieuwe technieken/frequenties inschakelen?
Dan zouden ze denk ik ook heel makkelijk dit moeten kunnen uitschakelen, daar waar dit gewoon verspilling is van elektriciteit/vermogen.
Dit vanwege de tijdelijke opstelling van 10 + 10 MHz (800 + 1800).
Echter heeft KPN pas LTE-CA ingeschakeld wanneer LTE1800 op de volledige 20 MHz beschikbaar kon zijn.
Zelf was ik ook daar heel erg benieuwd naar en heb ik er dus wat meer onderzoek naar gedaan, om erachter te komen dat het dus niet zo was.
Daarnaast heeft KPN op een onbekend aantal 800+1800 locaties, waar wél 30 MHz beschikbaar is, hier geen LTE-CA geïmplementeerd. De reden hiervoor is mij onbekend, maar het lijkt mij een tijdelijk iets.
Verder ben ik wel heel erg benieuwd of T-Mobile de LTE-CA landelijk uit gaat rollen, alsmede ook of T-Mobile later niet besluit om LTE1800 om sommige locaties uit te schakelen, daar waar er met alleen LTE900 al meer dan genoeg capaciteit is.
Bijvoorbeeld op mastlocaties op de Veluwe of in een stukje niemandsland.
T-Mobile kan toch heel dynamische nieuwe technieken/frequenties inschakelen?
Dan zouden ze denk ik ook heel makkelijk dit moeten kunnen uitschakelen, daar waar dit gewoon verspilling is van elektriciteit/vermogen.
[ Voor 30% gewijzigd door AlesT op 24-08-2015 13:29 ]
Voor zover ik weet, is elke locatie standaard; 4G900 + 4G1800 + LTE-CA. Voor stroomverbruik maakt het niet zoveel uit. Er lopen nog aardig wat N wegen over de Veluwe die behoorlijk druk bereden worden. Daarnaast zijn er erg veel campings. Het laatste wat je als provider is, is een verminderde (snelheids)beleving.
En als 2G1800 aan staat, kost het haast niks meer om 4G1800 aan te zetten, gaat immers via dezelfde RRH's en antennes.
En als 2G1800 aan staat, kost het haast niks meer om 4G1800 aan te zetten, gaat immers via dezelfde RRH's en antennes.
En er is 4G van T-Mobile in Wognum
Gelijk maar een speedtest gedaan met mijn 2 LG G3 toestellen.
T-Mobile 4G 1800 mhz:

Mooie snelheid en lage ping
Vodafone 4G 800 mhz:

Download is maar 1/3, upload is iets lager.
De zendmast hier in Wognum is een gedeelde mast van T-Mobile en Vodafone, aangezien het een T-mobile mast is zitten hun antenne's bovenin. KPN heeft elders een eigen mast staan.
In het reeds omgebouwde netwerk van T-mobile had ik vaak een betere 4G ervaring dan met Vodafone. Ook hier gaat T-mobile het dus beter doen dan Vodafone.
T-Mobile 4G 1800 mhz:

Mooie snelheid en lage ping
Vodafone 4G 800 mhz:

Download is maar 1/3, upload is iets lager.
De zendmast hier in Wognum is een gedeelde mast van T-Mobile en Vodafone, aangezien het een T-mobile mast is zitten hun antenne's bovenin. KPN heeft elders een eigen mast staan.
In het reeds omgebouwde netwerk van T-mobile had ik vaak een betere 4G ervaring dan met Vodafone. Ook hier gaat T-mobile het dus beter doen dan Vodafone.
[ Voor 13% gewijzigd door Megapaul op 06-10-2015 22:04 . Reden: verbetering ]
Ga er maar van uit dat dit niet tijdelijk is, dat 4G bij jou eerder is geactiveerd, dat het nu definitief isMegapaul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:22:
En er is (tijdelijk) T-Mobile 4G in Wognum![]()
[afbeelding]
Mooie snelheid en lage ping![]()
Vodafone 4G:
[afbeelding]
Download is meer als de helft lager, upload is ongeveer de helft lager.
In het reeds omgebouwde netwerk van T-mobile had ik vaak een betere 4G ervaring dan met Vodafone. Ook hier gaat T-mobile het dus beter doen dan Vodafone.![]()
Hopelijk blijft 4G aanstaan aangezien activatie voor de 26e gepland staat.
Hier werden 23, 25, 26 en 27 feb de eerste masten omgebouwd, 4 en 6 maart werden de laatste masten omgebouwd, op 2 naar
10 maart werd 4G geactiveerd, 4 dagen naar de laatste omgebouwde masten, en 15, 13, 12 en 11 dagen naar de eerste omgebouwde masten
14 maart 1 na laatste mast omgebouwd en 4G gelijk geactiveerd
22 maart laatste mast omgebouwd en 4G gelijk geactiveerd
Had gemist dat het specifiek over LTE+ gingXanderDrake schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
De Nexus 5 ondersteunt geen LTE+, zover ik weet.
Maar goed, ik zou al blij zijn indien T-Mobile het voor elkaar zou krijgen om ook in de wat meer landelijke gebieden (zoals Zeeland) een stabiele 4G dekking te verzorgen, snelheden van boven de 100Mbit interesseren mij persoonlijk wat minder (wel leuk natuurlijk maar voor alledaags gebruik is een wat lagere snelheid ook prima)
@MegaPaul,Megapaul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:22:
En er is (tijdelijk) T-Mobile 4G in Wognum![]()
Ja gelukkig is 4G vroegtijdig geactiveerd. Vandaag kwam ik er achter dat 4G van het westen van Hoorn (Zwaag - Risdam) richten het westen, tot zeker aan Hoogwoud is geactiveerd.
Nu nog 3G/4G 900 Mhz en ik ben dan helemaal blij
Jamesbond007uk
Leeuwarden lijkt wel in de planning naar voren gehaald
Er is al aardig wat omgebouwd en 4G geactiveerd
Blauwe rondjes zijn nog niet omgebouwd
Komende dagen vol op mast ombouw werkzaamheden in Leeuwarden

[ Voor 211% gewijzigd door Blids op 25-08-2015 14:45 ]
Plaatjes werken niet
Hoop dat het nu wel werktHcBlids schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:47:
Leeuwarden lijkt wel in de planning naar voren gehaald
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is me opgevallen dat ik in de lokale Albert Heijn (centrum Amsterdam) geen bereik heb met T-Mobile. Als ik daar naar buiten kom pakt mijn telefoon (iPhone 6) het 3G netwerk weer op, maar is daarna met geen mogelijkheid meer naar 4G te krijgen (alleen een reboot lost het op). Dit is reproduceerbaar (het gebeurd zonder uitzondering elke keer). Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb dat met de iPhone 6 bij KPN ook. Ik heb vaak dat ik in de treintunnel tussen Zaandam en Sloterdijk op 3G overschakel en soms kan het héél lang duren voor ik weer op 4G overschakel. Een restart lost het inderdaad op, maar vliegtuigmodus aan/uit of het toestel forceren naar 3G (waar ie dan al mee verbonden is natuurlijk) en weer terug naar 4G helpt bij mij ook (er zit tegenwoordig een schakelaar in de instellingen). Dan moet er geen datasessie actief zijn natuurlijk.
4G-roaming is geactiveerd in Hongarije en Polen; naast België en Duitsland.
Frankrijk en Engeland moeten binnenkort volgen.
http://newsroom.t-mobile....ng-in-polen-en-hongarije/
Frankrijk en Engeland moeten binnenkort volgen.
http://newsroom.t-mobile....ng-in-polen-en-hongarije/
PWA777 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:24:
Het is me opgevallen dat ik in de lokale Albert Heijn (centrum Amsterdam) geen bereik heb met T-Mobile. Als ik daar naar buiten kom pakt mijn telefoon (iPhone 6) het 3G netwerk weer op, maar is daarna met geen mogelijkheid meer naar 4G te krijgen (alleen een reboot lost het op). Dit is reproduceerbaar (het gebeurd zonder uitzondering elke keer). Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb exact hetzelfde met mijn iPhone 5S op sommige plaatsen. Dan blijft ie onmogelijk lang op 3G hangen, om soms helemaal niet meer naar 4G te schakelen zonder bovenstaande maatregelen.sww89 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:50:
Ik heb dat met de iPhone 6 bij KPN ook. Ik heb vaak dat ik in de treintunnel tussen Zaandam en Sloterdijk op 3G overschakel en soms kan het héél lang duren voor ik weer op 4G overschakel. Een restart lost het inderdaad op, maar vliegtuigmodus aan/uit of het toestel forceren naar 3G (waar ie dan al mee verbonden is natuurlijk) en weer terug naar 4G helpt bij mij ook (er zit tegenwoordig een schakelaar in de instellingen). Dan moet er geen datasessie actief zijn natuurlijk.
Ik heb het idee dat dat komt doordat er een datasessie open staat. Al vind ik dat wel erg vreemd, want het gebeurd niet overal. En soms heb ik een datasessie open, terwijl ie vrolijk van 3G naar 4G gaat.
Ik heb er nog geen vinger op kunnen leggen.
Sinds de storing van 2 weken geleden (mijn nr was offline) kom ik niet meer op 4G-roaming. Meer mensen last van?
Ik kreeg zojuist een mail van t-mobile dat de 4g dekking in mijn regio verbeterd is. Is dat een synoniem voor het inschakelen van 900Mhz in mijn regio ?
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Klinkt alsof je nummer, bij het terugzetten van de backup, niet geprovisioned is op de HSS. (ervanuitgaand dat ze, zoals KPN en VF, gebruik maken van een CSDB).PWA777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:25:
Sinds de storing van 2 weken geleden (mijn nr was offline) kom ik niet meer op 4G-roaming. Meer mensen last van?
Even contact opnemen zou ik zeggen.
Verwijderd
Die mail heb ik ook gehad (woon in Utrecht stad)jant schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:37:
Ik kreeg zojuist een mail van t-mobile dat de 4g dekking in mijn regio verbeterd is. Is dat een synoniem voor het inschakelen van 900Mhz in mijn regio ?
De mail heb ik ook gehad, LTE900 is (op 1 mast na, andere cluster) overal geactiveerd. Alleen ik merk er nog op veel plaatsen weinig van. T-Mobile lijkt de voorkeur te geven aan UMTS900 en daar zul je dan ook voornamelijk op terug geplaatst worden is mijn ervaring. Forceer ik deze dan naar 4G merk je wel verschil, maar dan ben ik niet telefonisch bereikbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 27-08-2015 21:46 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Heb gebeld, alle settings zouden goed moeten zijn zeggen ze. Ik heb in NL gewoon 4G dus ik zou toch wel op de HSS infra aangemeld moeten zijn; maar ik vermoed dat er wat mis is gegaan want ik word constant van T-Mobile.de afgegooid als ik 4G activeer in de netwerk modus (op 2G geen issues). Ik word echt beetje moe van T-Mobile op deze manier, het zaakje moet gewoon werken.SafariFlow schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Klinkt alsof je nummer, bij het terugzetten van de backup, niet geprovisioned is op de HSS. (ervanuitgaand dat ze, zoals KPN en VF, gebruik maken van een CSDB).
Even contact opnemen zou ik zeggen.
Je weet dat 4G roaming in Duitsland, België, Polen en Hongarije is geactiveerd?
Over welk land hebben we het?
Over welk land hebben we het?
Excuses, ik las 4G, niet 4G-Roaming.PWA777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:15:
[...]
Heb gebeld, alle settings zouden goed moeten zijn zeggen ze. Ik heb in NL gewoon 4G dus ik zou toch wel op de HSS infra aangemeld moeten zijn; maar ik vermoed dat er wat mis is gegaan want ik word constant van T-Mobile.de afgegooid als ik 4G activeer in de netwerk modus (op 2G geen issues). Ik word echt beetje moe van T-Mobile op deze manier, het zaakje moet gewoon werken.
Als je in NL op 4G kunt sta je inderdaad gewoon op de HSS. Het enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat er een LTE roaming restrictie geactiveerd is in je HSS profiel (die optie is er). Maar goed, dat is ook maar speculaas
T-Mobile DE; heb gebeld en op het eerste gezicht is er niets mis. Er zijn ook nog geen klachten qua 4G roaming na de storing; morgen tijdens kantoor uren gaan ze m'n HSS profiel opnieuw opbouwen, wie weet lost dat wat op.
Ik merk niks van een voorkeur voor 3g900. Ik heb in het Gooi op en paar plekjes na altijd 4G. En die andere plekjes zijn in dalen en bossen waar Vodafone op GPRS zit.
Als ik naar Zeist of zelfs Zud-Limburg rijdt meet Sensory maar 1 of 2 puntjes 3G. Rest 4G.
Nu 4G 900 geactiveerd lijkt heb ik ook binnenshuis niet snel meer 3G. Dat had ik eerder op mindere plekken. Het vele switchen wat slecht voor de batterij is lijkt over.
Wel merk ik net als bij 3G een duidelijke voorkeur voor de hoge frequentie. Als je ook maar 1 of 0 streepjes hebt eb het werkt blijft hij op 1800. Als het niet werky switcht hij en blijk je 1 of 2 streepjes te hebben. Meer dan 1 streepje 900 zie je zelden want dan is je telefoon al lang weer op 1800.
Hoe verneukeratief dat is merk ik vaak met een andere telefoon:
Ik heb ook een oude 3g telefoon zonder SIM en die laat ik ook wel eens een dag meelopen met Sensory en rootmetrics. Die pakt voor noodoproepen gewoon t sterkste net en blijft daar dan vrij lang op hangen zo lang het werkt.
Nou die krijg je dus vrijwel niet van het T Mobilenet weggeslagen, die pakt heel erg graag 204 16 en heeft dan volle bak terwijl mijn gewone telefoon dan een karig streepje heeft.
In het buitengebied krikg ik hem nog wel eens op KPN 204 08 en hij pakt maar zelden 204 04 vodafone. Op KPN blijft hij nog wel eens een paar uur hangen. Op Vodafone nauwelijks een uur. Hij komt uiteindelijk na paar uur altijd bij T Mobile uit. Er heeft nooit een t-mobilesim in gezeten. En geloof me, ik doe mijn best hem van T mobile af te krijgen want ik map er juist graag een ander netwerk mee als met mijn hoofdtelefoon.
Als ik naar Zeist of zelfs Zud-Limburg rijdt meet Sensory maar 1 of 2 puntjes 3G. Rest 4G.
Nu 4G 900 geactiveerd lijkt heb ik ook binnenshuis niet snel meer 3G. Dat had ik eerder op mindere plekken. Het vele switchen wat slecht voor de batterij is lijkt over.
Wel merk ik net als bij 3G een duidelijke voorkeur voor de hoge frequentie. Als je ook maar 1 of 0 streepjes hebt eb het werkt blijft hij op 1800. Als het niet werky switcht hij en blijk je 1 of 2 streepjes te hebben. Meer dan 1 streepje 900 zie je zelden want dan is je telefoon al lang weer op 1800.
Hoe verneukeratief dat is merk ik vaak met een andere telefoon:
Ik heb ook een oude 3g telefoon zonder SIM en die laat ik ook wel eens een dag meelopen met Sensory en rootmetrics. Die pakt voor noodoproepen gewoon t sterkste net en blijft daar dan vrij lang op hangen zo lang het werkt.
Nou die krijg je dus vrijwel niet van het T Mobilenet weggeslagen, die pakt heel erg graag 204 16 en heeft dan volle bak terwijl mijn gewone telefoon dan een karig streepje heeft.
In het buitengebied krikg ik hem nog wel eens op KPN 204 08 en hij pakt maar zelden 204 04 vodafone. Op KPN blijft hij nog wel eens een paar uur hangen. Op Vodafone nauwelijks een uur. Hij komt uiteindelijk na paar uur altijd bij T Mobile uit. Er heeft nooit een t-mobilesim in gezeten. En geloof me, ik doe mijn best hem van T mobile af te krijgen want ik map er juist graag een ander netwerk mee als met mijn hoofdtelefoon.
Verwijderd
Hallo,PWA777 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:30:
T-Mobile DE; heb gebeld en op het eerste gezicht is er niets mis. Er zijn ook nog geen klachten qua 4G roaming na de storing; morgen tijdens kantoor uren gaan ze m'n HSS profiel opnieuw opbouwen, wie weet lost dat wat op.
Ik heb hetzelfde probleem. Kan ook niet meer roamen op 4G in Duitsland. Het is wel degelijk bekend bij T-mobile en de netwerkspecialisten zijn op de hoogte ervan. Wordt vervolgd dus...
Thanks info. Als ik bel met 1200 weet men nergens van - blijkbaar wordt eea nog niet heel gestructureerd gelogd daar, want het lijkt dus meerdere klanten te betreffen.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:36:
[...]
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Kan ook niet meer roamen op 4G in Duitsland. Het is wel degelijk bekend bij T-mobile en de netwerkspecialisten zijn op de hoogte ervan. Wordt vervolgd dus...
Vooralsnog dan maar weer 3G, helaas is dat op bepaalde drukke plekken in München (ben ik nu) nogal traag / onbruikbaar.
Vandaag belde de netwerkspecialist - of ik 4G kon activeren in het menu op m'n telefoon

Nu gaat het weekend er weer over heen.
[ Voor 10% gewijzigd door PWA777 op 28-08-2015 19:16 ]
Ik heb precies dezelfde ervaringen, maar dan in België. Zou je op alle netwerken in die landen 4G moeten krijgen?
Als ik verbinding maak met Mobistar, dan lijkt dat eerst goed te gaan. Een fractie later word ik eraf geknikkerd. Nu ik bovenstaande lees, gebeurt dat waarschijnlijk als naar 4G wordt overgeschakeld. Bij Proximus gebeurde een keer precies hetzelfde. Bij Base hield ik wel stabiele verbinding, maar wie weet geen 4G dekking op dat moment.
Als ik verbinding maak met Mobistar, dan lijkt dat eerst goed te gaan. Een fractie later word ik eraf geknikkerd. Nu ik bovenstaande lees, gebeurt dat waarschijnlijk als naar 4G wordt overgeschakeld. Bij Proximus gebeurde een keer precies hetzelfde. Bij Base hield ik wel stabiele verbinding, maar wie weet geen 4G dekking op dat moment.
De beloofde "4G roaming" is waardeloos op deze manier bij T-Mobile, recent gelanceerd en nu al problemen. Euvel duurt in ieder geval sinds vorige week en klantenservice weet van niets, de Twitter account kraamt onzin uit en de netwerkspecialist belt om te vragen of ik 4G in het menu kan activeren... ik heb niet het idee dat er veel schot in de zaak zit.
Verwijderd
Hey,PWA777 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:59:
De beloofde "4G roaming" is waardeloos op deze manier bij T-Mobile, recent gelanceerd en nu al problemen. Euvel duurt in ieder geval sinds vorige week en klantenservice weet van niets, de Twitter account kraamt onzin uit en de netwerkspecialist belt om te vragen of ik 4G in het menu kan activeren... ik heb niet het idee dat er veel schot in de zaak zit.
Ik begrijp dat het inderdaad niet heel fijn is, maar er wordt achter de schermen echt aan gewerkt. Ze zijn nu aan het onderzoeken of het probleem individueel ligt, dus bv aan de simkaart van sommige of dat er een 'groter probleem' is. Het is dus echt afwachten nu. Voor de mensen die er last van hebben, raad ik aan om het wel te melden bij T-mobile. Meer weet ik ook even niet.
Mailtje ook gehad. "Snelheden" nog steeds uiterst dramatisch. Werkelijk geen idee wat ze aan het doen zijn.jant schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:37:

Nickname does not reflect reality
Waarschijnlijk een individueel probleem.. Ik had vanochtend geen problemen :-)PWA777 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:59:
Heb je last gehad van de storing van 2 weken geleden? Mijn vermoeden is dat het daar mee te maken kan hebben.
Deels. Ik kon niet naar T-mobile nummers bellen. Maar was wel te bereiken. Via andere providers. Met internet had ik deze keer geen problemen.PWA777 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:25:
Heb je last gehad van de storing van 2 weken geleden? Mijn vermoeden is dat het daar mee te maken kan hebben.
Alleen m'n tweede phone lag er uit aan hey eind van de avond.
Ik heb het precies andersom. Mijn Duitse T-Mobile data prepaid sim weigert al sinds het begin om te roamen in Nederland. De Duitse T-Mobile klantenservice geeft telkens aan dat er niets aan de hand is en dat alles goed staat. Kom je in Duitsland dan heb je meteen weer netwerk. Ben je weer in Nederland dan is het niets. Het maakt niet uit welk toestel ik gebruik.
Wow, Leeuwarden is een behoorlijke gatenkaas? Is dat ook echt zo? Werkt dat wel lekker dan?
Het netwerk is nog lang niet klaar in Leeuwarden, daar wordt nog volop gebouwd.
Okee, zag namelijk niet echt meer iets in de werkzaamheden staan...
Na het installeren van de masten vindt er nog een periode plaats waarin het netwerk wordt geoptimaliseerd, dit kan nog een paar weken duren. Pas daarna geeft de dekkingskaart een betrouwbaar beeld van de situatie ter plekke.
Als ik me niet vergist komt er donderdag weer een kaart updatePWA777 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:49:
Na het installeren van de masten vindt er nog een periode plaats waarin het netwerk wordt geoptimaliseerd, dit kan nog een paar weken duren. Pas daarna geeft de dekkingskaart een betrouwbaar beeld van de situatie ter plekke.
Goed dat ze Leeuwarden naar voren hebben gehaald. Toch raar dat in zo'n stad geen 4G te ontvangen was bij T-Mobile. Dat is nu rechtgezet.
Vanaf vandaag is 4G roaming ook mogelijk in Frankrijk (Orange FR) en Kroatië.
Ik zal later vandaag eens even kijken of het nu wel werkt (op Franse net).
Ik zal later vandaag eens even kijken of het nu wel werkt (op Franse net).
[ Voor 4% gewijzigd door PWA777 op 02-09-2015 09:23 ]
@PWA777
Sinds vandaag is 4G roaming inderdaad mogelijk in Frankrijk (op het Orange netwerk) & in Kroatië (via T-Mobile Kroatië)
. Heb vanochtend ook al van klanten vernomen dat dit naar tevredenheid werkt.
Met betrekking tot de problemen met 4G roaming in Duitsland, dit is bekend en hiervoor loopt inderdaad een onderzoek welke ik actief monitor. Zodra hier meer bekend over is dan laat ik dit weten.
Groet, Maarten
(Technical & Netwerk Specialist bij T-Mobile)
Sinds vandaag is 4G roaming inderdaad mogelijk in Frankrijk (op het Orange netwerk) & in Kroatië (via T-Mobile Kroatië)
Met betrekking tot de problemen met 4G roaming in Duitsland, dit is bekend en hiervoor loopt inderdaad een onderzoek welke ik actief monitor. Zodra hier meer bekend over is dan laat ik dit weten.
Groet, Maarten
T-Mobile Netherlands BV
Maarten, dank voor de info en voor het meelezen! Nu onderweg naar Frankrijk, zal laten weten wat m'n bevindingen zijn!
Helaas lijkt ook in Frankrijk 4G roaming onmogelijk, net zoals in Duitsland afgelopen week. Ik heb wel 4G in NL (zelfde toestel en settings) en had voor de storing weldegelijk 4G in Duitsland. Ik heb getest op Orange F en T-Mobile D in resp Parijs en Berlijn (dus sowieso waar 4G bereik moet zijn).
Ik vermoed dat er iets is qua setting in de T-Mobile systemen sinds de storing.
Ik vermoed dat er iets is qua setting in de T-Mobile systemen sinds de storing.
@PWA777
Dank voor de snelle feedback. Ik stuur je even een (prive) bericht via Tweakers, kan je hierop reageren?
Bedankt.
Groet, Maarten
Dank voor de snelle feedback. Ik stuur je even een (prive) bericht via Tweakers, kan je hierop reageren?
Bedankt.
Groet, Maarten
T-Mobile Netherlands BV
Afgelopen week heeft men verder gewerkt aan de dekking in de Kop van Noord Holland.Gijsj16 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 06:50:
Weer een mooi kaartupdate geweest.
@PWA777 & anderen
Wij hebben gisteren van diverse klanten signalen ontvangen dat 4G roaming weer functioneert.
Vandaag hebben wij dit ook bevestigd gekregen vanuit IT.
De reden lag in het feit dat de HLR waar klanten naar zijn overgezet tijdens de storing niet beschikte over de juiste settings/profielen voor 4G roaming.
Onze excuses voor het ongemak, maar vooral hartelijk dank voor alle input & voor jullie geduld
Groet, Maarten
Wij hebben gisteren van diverse klanten signalen ontvangen dat 4G roaming weer functioneert.
Vandaag hebben wij dit ook bevestigd gekregen vanuit IT.
De reden lag in het feit dat de HLR waar klanten naar zijn overgezet tijdens de storing niet beschikte over de juiste settings/profielen voor 4G roaming.
Onze excuses voor het ongemak, maar vooral hartelijk dank voor alle input & voor jullie geduld
Groet, Maarten
T-Mobile Netherlands BV
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes