[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:58
Het is hier al eerder in het topic ter sprake geweest, maar als ik mij niet vergis is Carrier Aggregation tussen twee verschillende cells wel mogelijk, maar wordt dit (vooralsnog) niet toegepast door de Nederlandse (of zelfs Europese?) providers.

Is het ook niet zo dat dit pas mogelijk wordt bij een hele nieuwe LTE cat. ?

Zelf begrijp ik ook Vodafone's besluit om sommige masten, welke volledige grenzen aan opstelpunten die wél LTE1800 doen, niet te voorzien van LTE1800.
Wel is het zo dat Vodafone altijd eerste LTE800 uitrolt, voordat het LTE1800 uitrolt.
Soms kan dit zelfs enkele maanden duren.
Heb trouwens wel één keer, in Amsterdam-zuid, gezien dat ze eerst alleen LTE1800 deden en pas anderhalve maand later LTE800. :p
(Nu heb ik wel altijd gevonden dat deze mast onbegrijpelijk dicht op een ander opstelpunt van Vodafone staat, in de buurt van de Stadionweg).

Deze strategie zorgt inderdaad wel voor een relatief matige dekking in de omgeving van die mast, aangezien je telefoon altijd een voorkeur zal hebben voor een hogere frequentie, tenzij dit bereik onder een bepaald niveau komt.

Dit niveau (of drempelwaarde) is dan meestal weer in te stellen door de providers zelf.

T-Mobile zelf zal inderdaad vooralsnog geen 4G+ uit gaan rollen, eerst wordt er inderdaad gekeken naar het feit of elke LTE1800 wel zal worden voorzien van LTE900 en waar misschien niet mogelijk is of nuttig is.

Wél heb ik mij laten vertellen dat alledrie de frequenties (900, 1800 & 2100) landelijk dekkend zullen zijn en is er min of meer ook al iets losgelaten over de toekomstbestendigheid van T-Mobile's netwerk, in de zin van extra frequentieruimte toe kunnen wijzen aan 4G.

Nu zullen wij dan natuurlijk allemaal denken aan >2GHz frequenties, zoals KPN en ook Vodafone gebruik (gaan) maken van LTE2600.
T-Mobile heeft voor zover ik weet verder geen concrete plannen met hun 5MHz 2600MHz spectrum, maar buiten het feit dat hun netwerk daarvoor wél geschikt is (kwa antennes, etc.), is 4G2100 een hele geduchte kandidaat voor de uitbereiding van LTE in de nabije toekomst.

Desalniettemin denk ik dat T-Mobile wel de laatste van de drie zal zijn die tegen capaciteitsproblemen aan zal gaan lopen, vanwege het feit dat ze natuurlijk al 4G op de volledige snelheid uitrollen en natuurlijk ook in de meeste steden de hoogte mastdichtheid hebben, wat ook wel een beetje noodzakelijk is om binnenhuis dekkend te zijn met LTE1800.

Wat betreft LTE2100 denk ik dat alledrie de providers daar wel mee zult wachten totdat VoLTE is uitgerold.
3G is op dit moment nog zó ontzettend druk dat daar spectrum vrijmaken voor 4G echt niet wenselijk zal zijn.
KPN bijvoorbeeld heeft in ieder geval in het centrum van Amsterdam zelfs hun 'nieuwe' 5MHz spectrum (2152,2MHz) ingezet voor extra capaciteit.
Daarnaast denk ik dat specifiek in T-Mobile's geval zij voornamelijk anticiperen op wanneer Tele2 daadwerkelijk VoLTE inschakeld, aangezien natuurlijk de ruim 800.000 Tele2 klanten druk gebruik maken van T-Mobile's 3G netwerk. :)

[ Voor 47% gewijzigd door AlesT op 30-03-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Ja, zou wel gaaf zijn als ze multi-cell kunnen doen, dan kun je small cells + macro ook combineren bijvoorbeeld (voor zover dat wenselijk is trouwens!)

T-Mobile gaf overigens al aan dat ze nog twijfelen over LTE-Advanced omdat dat ook nadelen (overhead) met zich meebrengt. De vraag is echter of de voordelen daar niet tegenop wegen (evenwichtiger gebruik per frequentieband).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:10:
Ja, zou wel gaaf zijn als ze multi-cell kunnen doen, dan kun je small cells + macro ook combineren bijvoorbeeld (voor zover dat wenselijk is trouwens!)

T-Mobile gaf overigens al aan dat ze nog twijfelen over LTE-Advanced omdat dat ook nadelen (overhead) met zich meebrengt. De vraag is echter of de voordelen daar niet tegenop wegen (evenwichtiger gebruik per frequentieband).
Ik denk dat het wenselijker is dat T-Mobile capaciteit creëert, wat ze dus straks doen met LTE900. Eigenlijk heeft LTE-A geen meerwaarde als je kijkt naar je bundel grootte. Leuk hoor, 225 Mbit, maar wat heb je daar aan als de maximale bundelgrootte slechts 10 GB is?

Wat KPN en Vodafone doen met LTE-A is gewoon T-Mobile pesten, en hun spierballen laten zien :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat het wenselijker is dat T-Mobile capaciteit creëert, wat ze dus straks doen met LTE900. Eigenlijk heeft LTE-A geen meerwaarde als je kijkt naar je bundel grootte. Leuk hoor, 225 Mbit, maar wat heb je daar aan als de maximale bundelgrootte slechts 10 GB is?
Daarin heb je zeker gelijk en dit zal ook wel een van T-Mobile's beweegredenen zijn om dit vooralsnog niet te doen.

Daarentegen heeft LTE-Advanced, zoals Sorcerer al zegt, misschien nog wel een grotere meerwaarde voor de totale capaciteit, aangezien de load nu beter verdeeld wordt over het beschikbare spectrum.
Het gaat dus niet per sé om de hogere pieksnelheid (ook al pronken ze alledrie hier wel mee), maar meer om de gemiddelde snelheid die omhoog kan of gewoon alleen al het feit dat méér mensen dezelfde gemiddelde snelheid kunne halen, dan dat je snelheid achteruit gaat tijdens piekmomenten.
Vooral aangezien er per maand alleen maar méér 4G handsets bij komen bij de providers, de groei is er zeker nog niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

Het leuke is dat als T-Mobile merkt dat het nodig wordt om LTE-A aan te zetten dit zo kan gebeuren in tegenstelling tot wat KPN en Vodafone nu aan het doen zijn. Qua 4G netwerk loopt T-Mobile flink voorop als het gaat om capaciteit en mastdichtheid, gooi daar nog eens LTE-A bovenop en de overige providers kunnen dromen dat landelijk aan te bieden.

Vooralsnog denk ik niet dat T-Mobile erg snel LTE-A aan gaat zetten, tenzij er iets in de bundels gaat veranderen. Of als tele2 opeens zwaar concurrerende bundels aan gaat bieden en je de datalimieten moet verhogen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het gaat bij LTE-A juist om capaciteit creëren door effectiever om te gaan met je frequenties. Verbruik wordt over meerdere banden verdeeld en dat is gunstig, zoals AlesT zegt.

Voorbeeldje: denk aan een festival: hier kan LTE900, LTE1800 én LTE2600 beschikbaar zijn in theorie. In de huidige multiband-situatie bij Vodafone (800 + 1800) wordt dan alleen 1800 geselecteerd omdat deze voorkeur heeft boven 800. Die band kan dan dichtslibben door het grote gebruik, terwijl er misschien nog zat capaciteit is op 800 die dan niet gebruikt wordt.

Voor zulke situaties heb je LTE-Advanced nodig. Niet vanwege de bundel, maar vanwege efficiënt frequentiegebruik. Of het nuttig is zal verschillen per gebied (geografisch + gebruikersdichtheid).

Op je mobieltje heb je nu ook geen 50 Mbps nodig, maar daar gaat het dus niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:33

wouter1981

w00t

In Hengelo OV zie ik dat vandaag 4G is ingeschakeld. Een testje geeft een snelheid van 30/30Mbit op m'n iPhone 5 in een rijdende trein.

[ Voor 8% gewijzigd door wouter1981 op 30-03-2015 17:16 ]

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Sorcerer8472 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:04:
Voorbeeldje: denk aan een festival: hier kan LTE900, LTE1800 én LTE2600 beschikbaar zijn in theorie. In de huidige multiband-situatie bij Vodafone (800 + 1800) wordt dan alleen 1800 geselecteerd omdat deze voorkeur heeft boven 800. Die band kan dan dichtslibben door het grote gebruik, terwijl er misschien nog zat capaciteit is op 800 die dan niet gebruikt wordt.
Ik was in de veronderstelling dat bij bovenstaande situatie het netwerk ook binnen het 1800 bereik toestellen over zou kunnen zetten naar de 800 band, stukje loadbalancing zeg maar. Begrijp ik nu goed dat dat (momenteel) nog geen optie is voor de operators?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Maestro schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:58:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat bij bovenstaande situatie het netwerk ook binnen het 1800 bereik toestellen over zou kunnen zetten naar de 800 band, stukje loadbalancing zeg maar. Begrijp ik nu goed dat dat (momenteel) nog geen optie is voor de operators?
Dat kan inderdaad, maar dan heb je alsnog veel minder controle over verbruik dan bij LTE-A. Als je pilot channel verstoord is / extreem druk is dan zijn er ook geen inter-band handovers meer mogelijk, terwijl dit zichzelf bij LTE-A meer reguleert zover ik begreep (in de hogere LTE-cats kunnen toestellen op basis van drukte ook zelf beslissen met welke band ze primair contact leggen). Verder moet dit ook geconfigureerd zijn op het basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
LTE-A hoeft niet perse carrier aggregation te betebetekenen, het geeft slechts een snelheid weer waar het netwerk aan moet kunnen voldoen. Niet dat banden gekoppeld moeten worden voordat er sprake is van Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik heb het inderdaad over carrier aggregation. En LTE-Advanced is meer dan alleen snelheid hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Raider095 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:05:
Er wordt inderdaad vaak over de verkeerde operator in het verkeerde topic gesproken, maar volgens mij wordt Single RAN ook (of met name juist) genoemd bij T-Mobile...

(...Citaten zijn trouwens een beetje gebroken...)
Van mij even geen berichten meer

wegens familie omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OIAsRmJl.jpg

Vanmiddag 3G volop aanwezig in Ochten. Zelfs een hoge upload! Lage download speed komt doordat het één van de weinige masten in de omgeving is.. 4G is nog niet geactiveerd.. misschien dat het in april nog wordt meegenomen.. :) één ding is wel grappig.. Als ik m'n iPhone op de lamp leg en het raam open doet heb ik twee streepjes 4G. Doe ik het raam dicht, is meteen het signaal weer verdwenen, en heb ik één streepje 3G.. boven heb ik twee/ drie streepjes bereik E. Verder vaker geen service ipv E (ik denk dat het door het omschakelen van de masten komt [iPhone 6p] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met de uitrol van 4g heb zelf wat testjes in de omgeving van Groningen gedaan zoals je in de sensorly app zien kunt zelfs op de rand van winsum heb ik bereik van de mast uit Bedum ben echt benieuwd wanneer ons dorp aan de beurt is

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Ombouw ten oosten van Eindhoven is deze week gestart. In Helmond twee omgebouwde sites waargenomen. Bijn 1 lokatie hebben ze de oude antennes laten staan (nieuwe bijgeplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je precies of een site omgebouwd is? Hier hebben ze geen panelen of antenne's bijgeplaatst maar er komt (kwam) toch een 4G signaal vandaan. Dus hoe weten jullie of een site daadwerkelijk klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
MrTGT schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:14:
Ombouw ten oosten van Eindhoven is deze week gestart. In Helmond twee omgebouwde sites waargenomen. Bijn 1 lokatie hebben ze de oude antennes laten staan (nieuwe bijgeplaatst).
Ha MrTGT, zou je een foto willen posten? Ik denk dat ze dat hier ook gedaan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:10:
Hoe weet je precies of een site omgebouwd is? Hier hebben ze geen panelen of antenne's bijgeplaatst maar er komt (kwam) toch een 4G signaal vandaan. Dus hoe weten jullie of een site daadwerkelijk klaar is?
Misschien dat de antennes al goed waren.. Je merkt bij 3G merkbaar een stabiele verbinding (H -> H+) en E ipv GPRS..

[ Voor 0% gewijzigd door Gijsj16 op 06-04-2015 02:32 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Gijsj16 schreef op maandag 06 april 2015 @ 02:31:
Misschien dat de antennes al goed waren.. Je merkt bij 3G merkbaar een stabiele verbinding (H -> H+) en E ipv GPRS..
De antennes worden in principe altijd vervangen. Kan zijn dat dit nog gebeurt en dat men eerst op de oude antennes draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nooit / nergens in de omgeving E of G. Altijd H+. Maar goed, blijft de vraag ; hoe kunnen sommige hier 'zien' dat een site omgebouwd is. Puur alleen op het H+ signaal? Want visueel gaat dus niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
De 4g dekking van tmobile is, naar ik heb begrepen, eind 2015 volledig gerealiseerd?

Ik woon zelf op het moment in Deventer en reis dagelijks met de auto door Overijssel naar het midden van Drenthe. Ik vind het erg jammer om te moeten zeggen dat zowat in heel Salland langs de N348 waar ik langs ga echt slecht bereik is.

Nu hoef ik niet per se het snelste van het snelste, maar het is gewoon wel fijn dat ik normaal 3G heb. Geldt ook voor het omringende gebied in de Achterhoek en Twente. In de steden is het allemaal goed geregeld, maar de stukken tussen de steden wil ik toch ook echt normaal mijn navigatie kunnen gebruiken.

Worden deze "tussenstukken" ook geupgrade wanneer de masten verbouwd zijn? Ik vind dit behoorlijk van belang aangezien ik binnenkort een nieuw abonnement moet.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:49:
De 4g dekking van tmobile is, naar ik heb begrepen, eind 2015 volledig gerealiseerd?

Ik woon zelf op het moment in Deventer en reis dagelijks met de auto door Overijssel naar het midden van Drenthe. Ik vind het erg jammer om te moeten zeggen dat zowat in heel Salland langs de N348 waar ik langs ga echt slecht bereik is.
T-Mobile streeft er inderdaad naar om alle masten aan het eind van 2015 te hebben vervangen. De dekking zal dan ook aanzienlijk beter zijn, aangezien ze 3G én 4G op 900 MHz gaan toepassen (lagere frequenties kunnen een grotere afstand overbruggen, en komen makkelijker door obstakels heen).

Naar mijn weten is regio Salland/Achterhoek eind mei/begin juni aan de beurt voor de ombouw. Nadat de masten zijn omgebouwd, zal het nog een aantal dagen tot weken duren (meestal niet heel erg lang) voordat de mast volledig operationeel is. Sowieso activeren ze dan meteen 3G900, en na de zomer zullen ze beginnen met het activeren van 4G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
Marruk schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:49:

Nu hoef ik niet per se het snelste van het snelste, maar het is gewoon wel fijn dat ik normaal 3G heb. Geldt ook voor het omringende gebied in de Achterhoek en Twente. In de steden is het allemaal goed geregeld, maar de stukken tussen de steden wil ik toch ook echt normaal mijn navigatie kunnen gebruiken.

Worden deze "tussenstukken" ook geupgrade wanneer de masten verbouwd zijn? Ik vind dit behoorlijk van belang aangezien ik binnenkort een nieuw abonnement moet.
Ik rij daar ook zeer regelmatig en heb overal H op mijn Nexus 5. Ligt het misschien aan je telefoon of de ruiten van je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:29:
[...]

T-Mobile streeft er inderdaad naar om alle masten aan het eind van 2015 te hebben vervangen. De dekking zal dan ook aanzienlijk beter zijn, aangezien ze 3G én 4G op 900 MHz gaan toepassen (lagere frequenties kunnen een grotere afstand overbruggen, en komen makkelijker door obstakels heen).

Naar mijn weten is regio Salland/Achterhoek eind mei/begin juni aan de beurt voor de ombouw. Nadat de masten zijn omgebouwd, zal het nog een aantal dagen tot weken duren (meestal niet heel erg lang) voordat de mast volledig operationeel is. Sowieso activeren ze dan meteen 3G900, en na de zomer zullen ze beginnen met het activeren van 4G900.
Tussen Salland en de Achterhoek zit wel 50 km verschil hemelsbreed denk ik. Wat bedoel je? Salland is grofweg west en midden Overijssel. Midden en oost Overijssel is Twente. Achterhoek is oost Gelderland (Doetinchem, Winterswijk etc).

Salland en Achterhoek vergelijken is als Noord Holland en Utrecht met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa2ra schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:18:
[...]

Tussen Salland en de Achterhoek zit wel 50 km verschil hemelsbreed denk ik. Wat bedoel je? Salland is grofweg west en midden Overijssel. Midden en oost Overijssel is Twente. Achterhoek is oost Gelderland (Doetinchem, Winterswijk etc).

Salland en Achterhoek vergelijken is als Noord Holland en Utrecht met elkaar vergelijken.
T-Mobile gaat in mei en juni de dekking uitbreiden naar het oosten, dus beide regio's worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:52:
[...]

T-Mobile gaat in mei en juni de dekking uitbreiden naar het oosten, dus beide regio's worden meegenomen.
Okay, en Twente ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:29:
[...]

Thx voor de info!
pa2ra schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:18:
[...]

Ik rij daar ook zeer regelmatig en heb overal H op mijn Nexus 5. Ligt het misschien aan je telefoon of de ruiten van je auto?

Heb zelf een Xperia Z, als dat zo is zou het kunnen dat het daar aan ligt dan ja. Heb het over de tussen Deventer - Raalte - Lemelerveld - Ommen - Hoogeveen. Bij die plaatsen is het allemaal wel goed, maar tussen die plaatsen krijg ik meestal geen bereik. Jij rijdt dus over dezelfde weg heen?

En ik weet dat de Achterhoek geen Salland is, maar ik woon dus in Deventer, werk in Meppel, en ga af en toe naar Zutphen en Doetinchem wat wel Achterhoek is.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:10:
Een omgebouwde mast ziet er zo uit, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-CiRueagBzfY/VP9GzoTqOeI/AAAAAAAAQas/iCaABZXaF1o/w1118-h629-no/20150310_155702.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-KnH0Zljme3w/VP9GqwhQSZI/AAAAAAAARQI/YBXXrK_4VQQ/w391-h695-no/20150310_155554.jpg

ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fEXaoG4E6ck/VP9IKuSULwI/AAAAAAAAQlg/v6_kJ5K-8IA/w1118-h629-no/20150310_174944.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-B9vofPuhUp8/VP9IGAofRyI/AAAAAAAARQ8/5o6UUNjsgtg/w391-h695-no/20150310_174916.jpg

weer ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-QeGqidYqIq4/VP9IfXx_TNI/AAAAAAAAQno/ucUbKrUBJHQ/w1118-h629-no/20150310_180247.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-i9SklQspgXE/VP9Iaee1swI/AAAAAAAAQnE/oT59nP2w9SQ/w391-h695-no/20150310_180157.jpg

een weer een ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-US7aIK_WjAo/VSMAu5NSiUI/AAAAAAAATfY/FWBYRtg_a_8/w1118-h629-no/20150306_151942.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ViZtAM7QcJI/VSMAy1OZUnI/AAAAAAAAS7M/jM0nFOPe3jc/w391-h695-no/20150307_164013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Q58NwE2inO0/VQIaLO9T6VI/AAAAAAAAQ4c/4CZ0z7IAhrs/w391-h695-no/20150311_164022.jpg

oude type 2G 4G, umts is apart, dit wordt zelden gebruikt, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2A4yczwYoI0/VP9IwuUE-jI/AAAAAAAAQp0/j5zZ4px1ubs/w391-h695-no/20150310_181247.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-StA4qj_EhLU/VSLcorLkVrI/AAAAAAAASMU/XfB9mXXZbj4/w391-h695-no/20150314_175842.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2qaD__AnIiM/VSMAzsIihaI/AAAAAAAATgQ/Z-Bzt72w-sA/w1118-h629-no/20150307_162839.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-gQRn0NHaLD8/VSL_8VxUvII/AAAAAAAASy8/W_a98QvH65U/w1118-h629-no/20150308_132514.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DyM1GK7GGP0/VSMAC1Pts6I/AAAAAAAATjM/nKLAGyO8ZlE/w391-h695-no/20150308_132637.jpg

ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Ahr6UnNkGfU/VSMBulxVeDI/AAAAAAAATAc/mS3HpV9-7og/w1118-h629-no/20150308_134331.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jHM0GHGL0gk/VSMB033B2oI/AAAAAAAATBg/dRQxtxnM7qU/w391-h695-no/20150308_134506.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-lZD7t-oUu80/VSLaW4zx5rI/AAAAAAAATkI/l1KaMuDv2E8/w1118-h629-no/20150307_182956.jpg[/img]
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lnm0KaVrL1g/VSMBosqF1DI/AAAAAAAATjg/9vR-zzH2L6o/w391-h695-no/20150308_135621.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EH_6w0l6Vds/VSMAiZc42wI/AAAAAAAAS30/U-wfVhAPyKQ/w1118-h629-no/20150306_161552.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Or5qTJZ5MBo/VSMAl3duzHI/AAAAAAAATk0/1aBepDKeSYk/w391-h695-no/20150307_162211.jpg

ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-w3mk-VmqWSk/VSMAX3PlerI/AAAAAAAAS1o/zOV3J3Ch-KQ/w1118-h629-no/20150307_161027.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-PGg2wQgfvNc/VSMAfmc48OI/AAAAAAAATmc/drHA4-wtNfM/w391-h695-no/20150307_161258.jpg

type 1800 2 antenne's 4G. 900 1 antenne geen 4G, antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tPEw4LrGnzQ/VPj97-iPTyI/AAAAAAAAQHU/GO8iCRMtmGM/w1118-h629-no/20150304_165712.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-dSExtDzesIE/VPj96v7GicI/AAAAAAAARQo/Y2doSeRvSA8/w391-h695-no/20150304_165643.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-O-IPdnKB2oA/VSLad9oU7wI/AAAAAAAATh4/gQ-7flz5UW4/w391-h695-no/20150308_173823%280%29.jpg

1800 type antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-TUVeKNB_nJI/VP9HW-HuJNI/AAAAAAAAQfE/KmIuwLKn_YE/w1118-h629-no/20150310_165630.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DOqY9hmtJAo/VP9HU79Mc-I/AAAAAAAARUE/k5cBv6AZDcg/w391-h695-no/20150310_165608.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/z0HUnQP8UZd12Plda8b6bxrmLNL0onOy0ws8-83VLVZV=w391-h695-no

ander type, antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-bXr_U0AR3m0/VP9JcW7r9HI/AAAAAAAAQvI/-F1rQqDNNVY/w1118-h629-no/20150310_182834.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lPJODWVMtiA/VP9JH8qK9VI/AAAAAAAARUg/aELY4dZZQPE/w391-h695-no/20150310_182652.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-WWfKFQuVtvk/VP9JYBSEfoI/AAAAAAAATcQ/J4WXauMCp7U/w391-h695-no/20150310_182804.jpg

nog meer dingen waar aan je kunt zien dat een mast is omgebouwd
3G is H in ide, met de app Gsm Signal Monitoring zie je dat Rnc veranderd is in 215 en begint met een 2 bij een niet omgebouwde mast begint het met een 7, bijvoorbeeld 717, ook zie je dat je met cell 7229 verbonden bent, de 9 geeft aan met sector 3 van de antenne 6 en 9 wordt ook gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-rUTjdzC56iM/VPj9ryCMGEI/AAAAAAAAQEM/xWhF9MOfABk/w391-h695-no/Screenshot_2015-03-05-11-14-57.png
Voorbeeld deze is niet omgebouwd Rnc geeft 739 aan en 3G in ide, ook zie je dat je met cell 57241 verbonden bent, de 1 geeft aan met sector 1 van de antenne 4 en 7 wordt ook gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-G7b3f3qwpIc/VPj9uA0Dt_I/AAAAAAAAQEk/yycfHFruj3o/w391-h695-no/Screenshot_2015-03-05-11-19-21.png

4G site is makelijker te vinden
bijvoorbeeld deze site via Gsm Signal Monitoring
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gSuch-qd_Xs/VSLcECY8sfI/AAAAAAAAToI/bju4636sH_g/w391-h695-no/20150314_165338.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-tcmPCe_uxD4/VSLcHGa8WiI/AAAAAAAAToE/ZUdcTMQ_IZU/w391-h695-no/20150314_165518.jpg
bij Gsm Signal Monitoring geeft hij aan 236710-9, het houd in dat je met de site 23671 verbonden bent, en de 9 geeft aan met sector 1 van de antenne, bij 4G is het 9, 10 en 11
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--azT8C7NeMo/VSLZN0xcw_I/AAAAAAAAToE/XBMyfolGH0E/w391-h695-no/Screenshot_2015-03-14-16-54-07.png

deze site zijn de antenne's vervangen voor nieuwe en is het bereik sterk verbeterd, toch is de mast niet
omgebouwd, foto is van een jaar geleden, bts kast is niks veranderd
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jZiEHMJJ_m0/U2sFlLyhwYI/AAAAAAAAKec/bLc69mSbJig/w391-h695-no/20140507_205119.jpg
deze foto is pas gemaakt zo als je ziet is er niks veranderd, alleen antenne's zijn vervangen, en tele 2 mast site is duidelijk zichtbaar geworden
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-mrLAwRWzrfQ/VP9F44nIjgI/AAAAAAAATqk/F66z6lI4ay0/w391-h695-no/20150308_155412.jpg

laatste voorbeeld van een niet omgebouwde mast site
deze staat er nog steeds
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-oRo2chPeHYM/U2sGQFOjx8I/AAAAAAAAKgU/XkCP_hCSa5A/w1118-h629-no/20140507_210602.jpg
deze zijn al allemaal vervangen
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-LcegLQT-H0c/U03J_FJqUCI/AAAAAAAAHiQ/JxyLowWZkbc/w1118-h629-no/20140415_150731.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cO0F6gi1aTI/U0ruA2lM8YI/AAAAAAAAG9Q/MiQyI4D_PFk/w391-h695-no/20140413_173856.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-mKoBEhX6Gvs/U0bxn9crs7I/AAAAAAAAGJc/sh--7FIahKg/w1118-h629-no/20140410_152333.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-zHyVvXsSs0s/U0rq5ss049I/AAAAAAAAGzc/wdAsatmgRQ8/w391-h695-no/20140413_164226.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F6WyioakfYs/U0rq7etAuhI/AAAAAAAAIXk/7s9dBAAvH0s/w391-h695-no/20140413_164230.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-eReVXnNyoPU/U0LbBG3_zTI/AAAAAAAAFRw/3vsV4n_TzAw/w1118-h629-no/20140407_150556.jpg

[ Voor 254% gewijzigd door Blids op 07-04-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Ik heb in Enschede, Glanerbrug en Oldenzaal, waar ik momenteel het meest kom, al enkele maanden 4g ontvangst. In Oldenzaal heb ik zelfs sinds de omschakeling een dusdanig goed ontvangst dat ik middenin een bedrijfshal nog 4g heb waar ik in het verleden nauwelijks 2g had bij de ramen :p

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
charops schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:19:
[...]

Ik heb in Enschede, Glanerbrug en Oldenzaal, waar ik momenteel het meest kom, al enkele maanden 4g ontvangst. In Oldenzaal heb ik zelfs sinds de omschakeling een dusdanig goed ontvangst dat ik middenin een bedrijfshal nog 4g heb waar ik in het verleden nauwelijks 2g had bij de ramen :p
Mooi, maar Twente is wel iets groter dan Hengelo, Enschede en Oldenzaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Marruk schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:07:
[...]

Thx voor de info!

[...]

Heb zelf een Xperia Z, als dat zo is zou het kunnen dat het daar aan ligt dan ja. Heb het over de tussen Deventer - Raalte - Lemelerveld - Ommen - Hoogeveen. Bij die plaatsen is het allemaal wel goed, maar tussen die plaatsen krijg ik meestal geen bereik. Jij rijdt dus over dezelfde weg heen?

En ik weet dat de Achterhoek geen Salland is, maar ik woon dus in Deventer, werk in Meppel, en ga af en toe naar Zutphen en Doetinchem wat wel Achterhoek is.
Ik rij vaak Deventer-Raalte-Lemelerveld-Ommen en alleen vlak boven Raalte (bij Luttenberg) heb ik alleen 2G. Maar als 3G900 wordt uitgerold door T-mobile, komt het vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:16
9/4 en 10/4 veel werkzaamheden gepland in Zwolle. Ben benieuwd of CS en omgeving veel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
pa2ra schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:10:
[...]

Ik rij vaak Deventer-Raalte-Lemelerveld-Ommen en alleen vlak boven Raalte (bij Luttenberg) heb ik alleen 2G. Maar als 3G900 wordt uitgerold door T-mobile, komt het vast goed!
Hmm. Ik denk dat de kans groot is dat ik dan nog maar een keer t-mobile ga proberen. Ze hebben wat mij betreft dan nog een keer een kans.

Wat mij nu dan over de streep trekt is het bellen in Europa zonder extra kosten. Ben af en toe wel over de grens te vinden en vind het van de zotten dat je daar extra voor moet betalen tegenwoordig. Vind het heel goed dat t-mobile hier geen extra kosten voor bellen berekent.

Ben heel erg Benieuwd of het dan ook aan de telefoon ligt. Zal het laten weten mocht ik een nieuwe bvan t-mobile nemen.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
kj.web schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:00:
9/4 en 10/4 veel werkzaamheden gepland in Zwolle. Ben benieuwd of CS en omgeving veel beter wordt.
Vanaf de 13e ook in Zuid-Limburg zo te zien op de site van T-Mobile. Werkzaamheden in: Kerkrade, Landgraaf, Voerendaal, Nuth, Wijnandsrade, Hoensbroek, Brunssum, Schinnen en Oirsbeek.
Ook Klimmen wordt meegenomen, terwijl ze hier in mei op de planning stonden! :*)

Zo'n beetje in heel het gebied dat ze in April nog van 4G-dekking willen voorzien.

Grote afwezige in het rijtje is: Heerlen!
Hier is niets gepland de komende week/weken. Komt dit misschien erdoor dat hier (te) veel zendmasten staan en deze dus pas later vervangen worden? Of is Heerlen misschien een ''regio'' apart? Of is hier al alles gedaan en hoeft alles alleen nog maar aangezet te worden zodra de omgeving klaar is?

Ben benieuwd of er zoals T-Mobile zegt op vrijwel elke locatie die ze nu al bezitten daadwerkelijk 4G en 3G gaat bijkomen, in deze regio staan namelijk nog genoeg 2G-Only zendmasten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dave1988 op 07-04-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
kj.web schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:00:
Ben bang van niet. Het station valt onder postcodegebied 8011, en die staat ook niet in de lijst met werkzaamheden. 8017 staat er trouwens wel in, dat is Hanzeland en Windesheim, dus wellicht dat het aan de zuidzijde wel beter wordt.

De mast die het grootste deel van het station bedient, aan de Westerlaan (op het voormalige postgebouw, 8011CA) is nog steeds niet vervangen. Deze staat volgens Maarten op het T-Mobile forum pas in juni op de planning. Voorlopig blijft het netwerk op het station dus om te huilen. Misschien helpt het om met wat meer mensen te klagen... :)

Ben trouwens wel benieuwd wat ze gaan doen. Ik dacht dat de werkzaamheden in Zwolle verder klaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou hier in Zwolle op 8017 (Hanzelaan bedrijvenpark) gewoon nog steeds super bagger verbinding.
Val net buiten alle wolkjes op de dekkingskaart.
Geen 4G, geen HSDPA en geen 3G maar gewoon G met dan nog steeds dramatisch bereik.

Zelfs als ik in de middag ga wandelen en wel in de 4G gebieden kom blijft het bereik echt ondermaats.
zie kaartje voor verduidelijking locatie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6CdmG1O.png

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Rubman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:53:
Nou hier in Zwolle op 8017 (Hanzelaan bedrijvenpark) gewoon nog steeds super bagger verbinding.
Geen 4G, geen HSDPA en geen 3G maar gewoon G met dan nog steeds dramatisch bereik.

Zelfs als ik in de middag ga wandelen en wel in de 4G gebieden kom blijft het bereik echt ondermaats.
[afbeelding]
Bereikindicatie bij 4G zegt vrij weinig, ik heb met 2 strepen nog wel eens de 100Mbit aangetikt. Wel ruk dat je precies tussen allerlei masten valt, dat had ik een half jaar lang ook. Op Station Alphen stond een UMTS only mast te stralen waardoor ik in en rondom mijn huis nooit automatisch 4G kreeg, sinds de mast vervangen is gaat het allemaal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

netblade schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:58:
[...]

Bereikindicatie bij 4G zegt vrij weinig, ik heb met 2 strepen nog wel eens de 100Mbit aangetikt. Wel ruk dat je precies tussen allerlei masten valt, dat had ik een half jaar lang ook. Op Station Alphen stond een UMTS only mast te stralen waardoor ik in en rondom mijn huis nooit automatisch 4G kreeg, sinds de mast vervangen is gaat het allemaal veel beter.
Ja best wel vervelend en met bereik bedoel ik ook gewoon de werkbaarheid als ik het centrum van Zwolle in wandel is het vaak ook zoeken naar 4G en de snelheid is niet om over naar huis te schrijven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:43
Waar halen jullie de informatie vanaf wanneer er in bepaalde regio's/postcode gebieden wordt gewerkt?

Ben namelijk erg benieuwt hoelang het bij mij nog gaat duren (Noord-limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
De werkzaamheden vind je op deze pagina: https://www.t-mobile.nl/s...k-en-bereik/werkzaamheden

Op de dekkingskaart kan je zo'n beetje zien wat de komende 3 maanden de planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HcBlids schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:16:
[...]

Een omgebouwde mast ziet er zo uit, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd...
Bedankt voor je info, weer wat geleerd. De app inmiddels ook geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave1988 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:14:
[...]
Vanaf de 13e ook in Zuid-Limburg zo te zien op de site van T-Mobile. Werkzaamheden in: Kerkrade, Landgraaf, Voerendaal, Nuth, Wijnandsrade, Hoensbroek, Brunssum, Schinnen en Oirsbeek.
Een hele klus dus nog voor de mannen.

Wel grappig dat er in Schinnen (6365) werkzaamheden zijn. Er staat in dit postcodegebied helemaal geen TM-mast :). Of ze moeten er een gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:28:
[...]
Wel grappig dat er in Schinnen (6365) werkzaamheden zijn. Er staat in dit postcodegebied helemaal geen TM-mast :). Of ze moeten er een gaan plaatsen.
Misschien komt er wel eentje, de zendmast van Tele2 zou een optie zijn. Het lijkt erop dat de site van T-Mobile de werkzaamheden laat zien van maximaal 1 week.
Vandaag staat er het volgende bij Schinnen:

6365 SCHINNEN 2 uur tussen 13-04-2015 08:00 en 13-04-2015 18:00
6365 SCHINNEN 8 uur tussen 14-04-2015 08:00 en 14-04-2015 20:00

Heerlen staat er nu ook in: de 14e in veel postcodegebieden werkzaamheden van 8 en 2 uur. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Rubman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:06:
[...]

Ja best wel vervelend en met bereik bedoel ik ook gewoon de werkbaarheid als ik het centrum van Zwolle in wandel is het vaak ook zoeken naar 4G en de snelheid is niet om over naar huis te schrijven.
Dat is bij de uitrol meestal een nadelig effect de eerste weken, dan haal je inderdaad nog niet de maximale snelheid. Ga er vanuit zodra alles is omgebouwd en is ingeregeld het als een zonnetje loopt. Ik zoef KPN en Vodafone klanten qua snelheid (en vaak ook legacy) voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:28:
Ik denk niet dat het zo zeer gaat om postcodes waar masten staan maar postcodes die "getroffen" worden door de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Raider095 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:16:
[...]

Ik denk niet dat het zo zeer gaat om postcodes waar masten staan maar postcodes die "getroffen" worden door de werkzaamheden.
Weet er dan misschien iemand of er daadwerkelijk nog nieuwe locaties bijgekomen zijn in het reeds omgebouwde gebied.
Verschillende users hier hebben geschreven dat T-Mobile in verschillende omgevingen minder masten heeft staan dan Vodafone/KPN en denk dat velen er benieuwd naar zijn of T-Mobile het aantal opstelpunten verder uitbreidt, of dat het bij het huidige aantal blijft, waar dan wel elk opstelpunt aangepakt en uitgebreid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijsj16 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:38:
Afbeelding[/url]]

Vanmiddag 3G volop aanwezig in Ochten. Zelfs een hoge upload! Lage download speed komt doordat het één van de weinige masten in de omgeving is.. 4G is nog niet geactiveerd.. misschien dat het in april nog wordt meegenomen.. :) één ding is wel grappig.. Als ik m'n iPhone op de lamp leg en het raam open doet heb ik twee streepjes 4G. Doe ik het raam dicht, is meteen het signaal weer verdwenen, en heb ik één streepje 3G.. boven heb ik twee/ drie streepjes bereik E. Verder vaker geen service ipv E (ik denk dat het door het omschakelen van de masten komt [iPhone 6p] )
Gisteren even de A15 verder gemapt vanaf Valburg richting Rotterdam met Sensorly. De 4G dekking van T-Mobile is daar nu beter dan dat te zien is op de huidige dekkingskaart. Bij Ochten wordt de dekking inderdaad dunner, heel dun eigenlijk maar er blijft werkbaar 4G te ontvangen op de snelweg.

De A1 vanaf de Duitse grens heb ik ook een flink stuk kunnen mappen. De dekking pakt momenteel pas op bij Oldenzaal. Er zit nog een gat ter hoogte van Enter/Goor. Dit klopt met de dekkingskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 07-04-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave1988 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:54:
[...]

Misschien komt er wel eentje, de zendmast van Tele2 zou een optie zijn. Het lijkt erop dat de site van T-Mobile de werkzaamheden laat zien van maximaal 1 week.
Vandaag staat er het volgende bij Schinnen:

6365 SCHINNEN 2 uur tussen 13-04-2015 08:00 en 13-04-2015 18:00
6365 SCHINNEN 8 uur tussen 14-04-2015 08:00 en 14-04-2015 20:00

Heerlen staat er nu ook in: de 14e in veel postcodegebieden werkzaamheden van 8 en 2 uur. _/-\o_
Zou inderdaad kunnen. Voorheen zat tmobile in de reclamezuil nabij de afrit. Sinds deze enkele honderden meters is verplaatst is de mast eruit. We zullen dus zien en ik zal opletten wanneer ik er voorbij rij volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 22:22
Dag allen,

Doordat ik een Oneplus One smartphone heb ben ik gebonden aan de 1800mhz masten, dus eigenlijk gebonden aan T-Mobile. Maar nu las ik berichten over het plaatsen van masten voor 4g met een lagere frequentie en over het samenwerken met tele2 op een andere frequentie. Ik woon sinds kort in Zierikzee, en heb nu een aflopend Hollandsnieuwe abonnement, bereik is hier niet best, dus ik wil sowieso naar een andere provider. Gezien mijn mobiel kom ik dus uit bij T-Mobile. Alleen nu is het zo dat T-Mobile ook nog geen 4g dekking heeft in Zierikzee. Mijn vraag is nu, als dit er komt (waar ik wel van uit ga...) wanneer komt dit, en op welke frequentie komt dit netwerk bij Zierikzee. Als dat namelijk niet de 1800mhz is, kan ik namelijk net zo goed een simpel abonnement nemen. Heb ik bereik van T-Mobile zonder 4g, alleen dan wel een stuk goedkoper...

Groeten,
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
Arjan Klok schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:49:
Dag allen,

Doordat ik een Oneplus One smartphone heb ben ik gebonden aan de 1800mhz masten, dus eigenlijk gebonden aan T-Mobile. Maar nu las ik berichten over het plaatsen van masten voor 4g met een lagere frequentie en over het samenwerken met tele2 op een andere frequentie. Ik woon sinds kort in Zierikzee, en heb nu een aflopend Hollandsnieuwe abonnement, bereik is hier niet best, dus ik wil sowieso naar een andere provider. Gezien mijn mobiel kom ik dus uit bij T-Mobile. Alleen nu is het zo dat T-Mobile ook nog geen 4g dekking heeft in Zierikzee. Mijn vraag is nu, als dit er komt (waar ik wel van uit ga...) wanneer komt dit, en op welke frequentie komt dit netwerk bij Zierikzee. Als dat namelijk niet de 1800mhz is, kan ik namelijk net zo goed een simpel abonnement nemen. Heb ik bereik van T-Mobile zonder 4g, alleen dan wel een stuk goedkoper...

Groeten,
Arjan
Als ik het goed begrijp wil T-Mobile elke mast in Nederland voorzien van 1800 4G voor het einde van dit jaar.
Daarnaast rollen ze nog uit op de 800 band, maar dat loopt naast elkaar waardoor je beide kunt ontvangen op (vele) plekken.

[ Voor 68% gewijzigd door kj.web op 09-04-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arjan
Neem een simpel (maand) abonnement en kijk of het je bevalt. Je kunt dan altijd wanneer 4G beschikbaar is, de maand erop overstappen naar TM zelf.

Eind 2015 moet geheel Nederland voorzien zijn. Op de 1800Mhz. Dus ideaal voor jouw gsm.

Je zou ook bij KPN kunnen kijken, echter zal het langer duren voordat zij landelijke 1800Mhz hebben. Hiervoor kun je in het Kpn topic meer info vinden.

Dus wat ik zou doen. Simpel abonnement nemen in de maanden tot 4G beschikbaar wordt. Daarna overstappen op SO van TM zelf. Bespaart je paar centen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
kj.web schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:15:
[...]

Als ik het goed begrijp wil T-Mobile elke mast in Nederland voorzien van 1800 4G voor het einde van dit jaar.
Daarnaast rollen ze nog uit op de 800 band, maar dat loopt naast elkaar waardoor je beide kunt ontvangen op (vele) plekken.
Correctie: de 900 band
Maar die heeft de OPO ook niet dacht ik.
Met mijn ZTE Nubia net zo, ik heb ook alleen 1800mhz en geen 800 of 900 dus zit met dit toestel ook gebonden aan t-mpbile voor 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:32:
Neem een simpel (maand) abonnement en kijk of het je bevalt. Je kunt dan altijd wanneer 4G beschikbaar is, de maand erop overstappen naar TM zelf.
Simpel heeft geen maandcontracten, alleen 2-jarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
pa2ra schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:08:
[...]

Mooi, maar Twente is wel iets groter dan Hengelo, Enschede en Oldenzaal :-)
Hier in Rijssen werkt het ook sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan neem je Tele2 simonly (per maand opzegbaar en als je toestel geen 4G-800 ondersteunt maak je gebruik van het T-Mobile netwerk of Simyo (KPN netwerk met 3G-900 wat ook door de Oneplus goed ontvangen wordt). Wordt de KPN 4G-1800 dekking groter, dan kan je altijd nog 4G op je simyo abonnement activeren. Hollandsnieuwe zit op het Vodafone netwerk, dus in jouw geval moet je de Vodafone providers links laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 09-04-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneX
  • Laatst online: 29-08 16:38
Ben (T-Mobile netwerk) is ook maandelijks opzegbaar. En eventueel kan dat ook met 4G (extra kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48

[afbeelding]
Dit is de exact de informatie van de locatie wat ik nodig had. Bedankt _/-\o_
Abonnement van m'n vriendin loopt nu bij T-Mobile en kan het abonnement verlengen/opzeggen. Ik zit te twijfelen tussen Vodafone en KPN. Weet jij hoe het spraak/3G/4G bereik van deze 2 providers in deze postcode(regio) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22

Vreemd. Ik zit aan de Blaloweg en heb prima ontvangst. Volgens de kaart is dit midden in een groot blanco gebied. Heb een Nokia Lumia 925. Ook in Stadshagen heb ik goed ontvangst. De kaart zal wel niet helemaal up-to-date zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Het is hier wachten tot de mast aan de Westerlaan, op het oude postgebouw bij het station eindelijk vervangen wordt. Dan verwacht ik hier eigenlijk ook geen enkel probleem meer. Helaas is dit pas gepland in juni, wegens een niet meewerkende gebouwbeheerder :(.

Overigens merk ik wel dat de signalen van de overige masten hier in de buurt sterker lijken te zijn. In principe kan ik nu 4G ontvangen in een groot deel van Hanzeland. Zolang je telefoon die mast aan de Westerlaan maar niet oppikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoe staat t-mobile eigenlijk in deze kwestie?

Aangezien er limieten zijn qua snelheid.
tweakers.net/nieuws/98834/vodafone-door-snelheidslimieten-werd-4g-netwerk-juist-zwaarder-belast.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Door de grotere hoeveelheid masten heeft T-Mobile in verstedelijkt gebied een stuk minder last van overbelaste locaties.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik gok dat dit ook geldt voor 3G. Als verbindingen langer open moeten staan doordat content langzamer binnendruppelt, dan is er meer overhead. Het gaat niet eens zo zeer om overbelasting maar om het verhogen van prestaties, ook in normale niet-overbelaste scenario's. Hoe drukker het netwerk, hoe beter merkbaar zo'n prestatieverbetering wordt voor de eindgebruiker.

Ik vermoed wel dat je op een bepaald moment niet veel meer merkt van een snelheidsbeperking. Ik denk niet dat prestaties noemenswaardig minder worden als je 100 ipv 150 als max. aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
ucsdcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:29:
[...]

Gisteren even de A15 verder gemapt vanaf Valburg richting Rotterdam met Sensorly. De 4G dekking van T-Mobile is daar nu beter dan dat te zien is op de huidige dekkingskaart. Bij Ochten wordt de dekking inderdaad dunner, heel dun eigenlijk maar er blijft werkbaar 4G te ontvangen op de snelweg.

De A1 vanaf de Duitse grens heb ik ook een flink stuk kunnen mappen. De dekking pakt momenteel pas op bij Oldenzaal. Er zit nog een gat ter hoogte van Enter/Goor. Dit klopt met de dekkingskaart.
Klopt. tussen Valburg en Ressen, Ochten en Echteld zit er nog gaten in / zwak signaal. de mast bij Ochten is nog niet geactiveerd.. Verder zou heel de A15 4G moeten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Voorst Zwolle
2G is Edge nu, H in idle en 4G is geactiveerd
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-01mTc5RZ77U/VSbvWDPAL-I/AAAAAAAAT3c/KUsI7vRHB9o/w367-h652-no/Screenshot_2015-04-09-22-15-45.png

http://www.sensorly.com/m...obile/lte_20416#|coverage

4G masten in zwolle nu
rood 4G
blauw omgebouwd
geen niet omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/142015100180.png

[ Voor 52% gewijzigd door Blids op 10-04-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dave_1988

Goed nieuws voor jou en Heerlen, 6419 wordt op dit moment omgebouwd. Dak verpleegkliniek. Mast Tichelbeekstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een firma doet de ombouw van 4G daar? Nu zit er in Europa een piek in de bouw van 4G netwerken, maar over een aantal maanden zal dit weer over zijn. Hier in de buurt zie ik regelmatig Volker Wessels netwerkbouw staan op 2 KPN locaties. Dat zijn echter plaatsen waar ook andere antenneinstallaties in de masten hangen. En bouw lijkt mij weer anders dan onderhoud, reparatie of bijstelling van antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HCBlids: goed werk inclusief het mappen van de dekking. De rare dekkingsloze band die dwars door Zwolle liep is hiermee dus definitief verdwenen. Pak je ook op het NS station nu al dekking van een nieuwe mast mee?

Bij het mastenplaatje zie ik staan " geen niet omgebouwde mast" terwijl er toch cirkels bij een aantal masten ontbreken. Begrijp ik die toelichting verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:26:
Wat voor een firma doet de ombouw van 4G daar? Nu zit er in Europa een piek in de bouw van 4G netwerken, maar over een aantal maanden zal dit weer over zijn. Hier in de buurt zie ik regelmatig Volker Wessels netwerkbouw staan op 2 KPN locaties. Dat zijn echter plaatsen waar ook andere antenneinstallaties in de masten hangen. En bouw lijkt mij weer anders dan onderhoud, reparatie of bijstelling van antennes.
Goede vraag. Ik zag vanaf de autoweg mannen aan de antenne's sleutelen een grote kraan ernaast die net een grote 'bak' omhoog tilde. Kon helaas niet zien welk bedrijf. Ik zal de komende dagen opletten, ze gaan bij mij namelijk ook nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
ucsdcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:29:
@HCBlids: goed werk inclusief het mappen van de dekking. De rare dekkingsloze band die dwars door Zwolle liep is hiermee dus definitief verdwenen. Pak je ook op het NS station nu al dekking van een nieuwe mast mee?

Bij het mastenplaatje zie ik staan " geen niet omgebouwde mast" terwijl er toch cirkels bij een aantal masten ontbreken. Begrijp ik die toelichting verkeerd?
Die dekkingsloze band dwars door Zwolle is er nog steeds, en zal er ook nog wel even blijven. Het lijkt er wel op dat ze proberen de band smaller te krijgen door overige masten sterker af te stellen ofzo.

Met "geen niet omgebouwd" bedoelt hij dat als er geen rondje om de mast staat, deze nog niet is omgebouwd. Dus niet dat er geen niet-omgebouwde masten meer zijn. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ucsdcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:29:

ja en nee, als hij op die oude mast gaat, schakeld hij niet naar 4G, pas als hij in bereik is van de omgebouwde mast schakeld over op 4G
jpbosk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:39:
[...]

Die dekkingsloze band dwars door Zwolle is er nog steeds, en zal er ook nog wel even blijven. Het lijkt er wel op dat ze proberen de band smaller te krijgen door overige masten sterker af te stellen ofzo.

Met "geen niet omgebouwd" bedoelt hij dat als er geen rondje om de mast staat, deze nog niet is omgebouwd. Dus niet dat er geen niet-omgebouwde masten meer zijn. Helaas.
ze zijn trouwens ook bij het station bezig, lto noord, aalanden, en in zwolle zuid alle masten

dekking is ook minder bij het station, lto noord en de aalanden, matig tot zwak 2G 3G en 4G
in zwolle zuid is bijna geen dekking alleen zwak 2G 3G en 4G

[ Voor 29% gewijzigd door Blids op 11-04-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
HcBlids schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:33:
[...]

ze zijn trouwens ook bij het station bezig
Waar dan? Ik heb vrij uitzicht op de mast aan de Westerlaan, en ik zie niks. Verder staan er geen T-Mobile masten in de buurt van het station voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
jpbosk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:06:
[...]

Waar dan? Ik heb vrij uitzicht op de mast aan de Westerlaan, en ik zie niks. Verder staan er geen T-Mobile masten in de buurt van het station voor zover ik weet.
er staat namelijk een grote telescoop kraan te wachten voor harry kringloop
toen ik net langs reed

8011 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8012 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8013 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8014 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8016 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8017 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8021 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8022 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8023 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8024 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8025 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8031 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8032 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00
8041 ZWOLLE 8 uur tussen 10-04-2015 08:00 en 10-04-2015 20:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Dan zal ie wel verdwaald zijn, want ik zie nog geen actie. Daarnaast vind ik vrijdagmiddag ook een beetje vreemd moment om aan dergelijke werkzaamheden te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Zo flinke operatie dat ze er 12 uur mee bezig zijn, meestal is het een uurtje of 3 werk en staat de boel weer aan. Ook idioot veel postcodes zo te zien, ik vraag me af wat ze aan het doen zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
netblade schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:26:
Zo flinke operatie dat ze er 12 uur mee bezig zijn, meestal is het een uurtje of 3 werk en staat de boel weer aan. Ook idioot veel postcodes zo te zien, ik vraag me af wat ze aan het doen zijn daar.
één mast voorziet diverse postcodes van bereik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
netblade schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:26:
Dit zijn de tijdstippen waartussen er werkzaamheden zullen plaatsvinden. Het betekent niet dat de hele tijd het netwerk eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
HcBlids schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:21:
[...]

er staat namelijk een grote telescoop kraan te wachten voor harry kringloop
toen ik net langs reed
Er is daar wel iets gaande. Net ff van het station over de Westerlaan naar het oude postgebouw gelopen en ik had continue 2 bolletjes 4G. Ook na een flightmode aan/uit kreeg ik direct 4G toen ik voor Harry's kringloophal stond. Het lijkt wel dat die mast helemaal uit stond. Er was overigens geen telescoopkraan meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
Anderzijds, aldus de dekkingskaart van vandaag is de dekkingsloze strook weg, behalve bij de Westerlaan mast. Maar hopelijk heb ik het fout want ik woon op 8019AM, en ben redelijk afhankelijk van deze mast. Nu 2 bolletjes bereik in de praktijk, geen bereik volgens de dekkingskaart. We gaan naar de situatie dat ik volgens de dekkingskaart "goed" bereik binnenshuis moet hebben (3 maanden plan).

Ik houdt jullie op de hoogte, maar ben pas morgenochtend bij de Westerlaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doet zo'n kraan allemaal op zo'n site: in Duitsland zag ik ooit het plaatsen van een mast bij station Dusseldorf midden in de stad. Daar bedekken enorme antennes de omgeving, dat heb je pas door als je er naast staat. Wat ik daar zag: ontmantelen van de oude panelen en deze omlaag takelen. Omhoog takelen van de nieuwe kasten, intakelen van de nieuwe panelen. Kan iemand mij aanvullen?

Het plaatsen van de antennepanelen kan al niet zonder kraan lijkt mij. Dus even spullen omhoog takelen en dan wegwezen met de kraan is er ook niet bij. Of hebben ze in de kraan een tijdelijke mast gehangen net als vroeger bij o.a. Den Dolder ;)

Kan het zijn dat een andere mast het station nu bedekt en de mast op het oude postgebouw gewoon weg wordt gehaald? Mogelijk kon T-Mobile er opeens bij op de KPN mast die daar volgens mij 3 straten verderop staat?

Even een paar plaatjes van het formaat van zo'n antenne en hoe klein dat er vanaf relatief korte afstand al uitziet. Ter vergelijking: plaatsing was op het pand aan de overkant van het stationsplein van Hauptbahnhof Düseldorf in Duitsland. De foto van "veraf".is vanaf het dichtstbijzijnde perron. Het laatste plaatje is overigens ter illustratie "geleend "van een andere forumuser.

Plaatsing 4G mast Duitsland

Mast 4G 1

Mast 4G 2

Hijskraanmast

[ Voor 50% gewijzigd door ucsdcom op 10-04-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
Nieuwe kast en antennes erop, 1,5/2 uurtjes schroeven, oude spullen naar beneden als je het mij vraagt.
T-Mobile heeft ook een video waarin ze in Groningen een mast plaatsen, en daar wekken ze de indruk dat het zo gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=NaleyQp9VIM

[ Voor 9% gewijzigd door kj.web op 10-04-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Vandaag waren ze hier twee sites tegelijkertijd aan het ombouwen. Eerste lokatie hadden ze binnen 2 uur omgebouwd. De andere hadden ze toch echt langer nodig; Gisteren hebben ze nieuwe bekabelingen gemonteerd, vandaag pas de antennes. De hijskraan stond er al vroeg en vertrok pas rond 20.00 uur en nog steeds staat de lokatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
kj.web schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:57:
Nieuwe kast en antennes erop, 1,5/2 uurtjes schroeven, oude spullen naar beneden als je het mij vraagt.
Als alles mee zit, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag onder aan de voet van de 'SnowWorld berg' Landgraaf warempel 3G/H+ ontvangst. Normaal hier slechts G.

En bij de omgebouwde mast op 6419 (Tichelbeekstraat) nu een snelheid van 11,5 waar ik normaal (ook om deze vroege tijd) maximaal 6 a 7 haalde. Zullen ze de masten meteen geactiveerd hebben, of komt het gewoon door betere antenne's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Helaas is alleen lto noord omgebouwd en 4G geactiveerd
Afbeeldingslocatie: http://www.weerwoord.be/uploads/3420151156510.png
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-UytctqdQt4k/VSg1ZC7ZztI/AAAAAAAAT4E/rUD1D2P35K8/w367-h652-no/Screenshot_2015-04-10-21-56-23.png

http://www.sensorly.com/m...obile/lte_20416#|coverage
wel zijn er op de andere locaties antenne's vervangen, verder is er niks gebeurd
o en de kraan bij Harry's kringloophal was voor vodafone bedoelt

voorlopig weer geen werkzaamheden meer
lijkt er op dat t-mobile zwolle niet zo belangrijk vind

de rest is nog steeds 3G idle oude netwerk
als hij op het oude netwerk zit schakeld hij niet over op 4G ben ik achter gekomen
pas als hij een mast vind die omgebouwd is schakeld hij eerst naar E of H en dan naar 4G

[ Voor 6% gewijzigd door Blids op 11-04-2015 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Stond de mast aan de Westerlaan wel weer aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
Geen 4G op de betreffende westerlaanmast momenteel, wel aan de Westerlaan kant goed 4G ter hoogte van de fietsenstalling, als je dan 200 meter verder gaat naar de Kringloophal, dan loopt het bereik in 200 meter tijd heel snel af naar 2 bolletjes.

Je zou bijna vermoeden dat ze een mast op de buitensociëteit geplaatst hebben bij de rotonde van het station

[ Voor 18% gewijzigd door kj.web op 11-04-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou niet zo'n gekke zet zijn, dan hebben ze een afgegrensd gebied waarop ze capaciteit kunnen inregelen specifiek gericht op het station. Daarnaast straalt de mast in dat geval ook meteen de nieuwe reizigerstunnel in. Met de mast op het oude postgebouw aan de Westerlaan kunnen ze dan bredere dekking bieden tot aan Windesheim etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 03:54:

voorlopig weer geen werkzaamheden meer
lijkt er op dat t-mobile zwolle niet zo belangrijk vind
Bah, wat jammer om gelijk zo negatief te reageren. Ze moeten de boel nog instellen en diverse optimalisaties... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
jpbosk schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:48:
Stond de mast aan de Westerlaan wel weer aan dan?
ja die staat weer aan, vodafone was gisteren avond net klaar met de extra bts kast het dak op te heizen voor 1800 4G en 3G en voor meer capaciteit, oude bts kast 3G naar beneden
Gijsj16 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:36:
[...]

Bah, wat jammer om gelijk zo negatief te reageren. Ze moeten de boel nog instellen en diverse optimalisaties... :/
ik ben beetje teleurgesteld, dat je in uddel en elspeet van af 31 maart alleen noodoproepen hebt en dat het zelf het nieuws heeft gehaald, geen 2G 3G of 4G van af 31 maart zo ga je toch niet met je klanten om

elspeet is er dan nog zwak 4G buiten omdat 4G langer dan normaal vast wordt gehouden, normaal schakeld hij bij 120 db terug naar 2G of 3G, nu blijft hij tot 135 db stabiel, binnen heel af en toe 2G, meest van de tijd noodoproepen

uddel ook buiten zwak 2G, binnen alleen noodoproepen, 2G 3G en 4G totaal afwezig, normaal vol op 4G dekking

http://tweakers.net/nieuw...nds-31-maart-offline.html

[ Voor 15% gewijzigd door Blids op 11-04-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:40
Schrale troost, compagnon is overstapt naar Vodafone vanwege de femtocell (anders onbereikbaar in huis, met elke provider) maar hij heeft nu vaker connectieproblemen dan met t-mobile. Beide hebben we een iPhone en ik heb ondanks dat ik minder vaak 4G heb toch beter bereik dan hem. T-mobile is een heel eind gekomen en waar ik nu 4G heb werkt het goed. Voor mij dus geen Vodafone dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

2G, dan heb je het nog steeds beter dan St. Anthonis tot en met Oploo en rondom Milheeze :+

Nu staat er gewoon doodleuk een kruisje rechtsboven. 0 bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:01:
[...]

ja die staat weer aan, vodafone was gisteren avond net klaar met de extra bts kast het dak op te heizen voor 1800 4G en 3G en voor meer capaciteit, oude bts kast 3G naar beneden

[...]

ik ben beetje teleurgesteld, dat je in uddel en elspeet van af 31 maart alleen noodoproepen hebt en dat het zelf het nieuws heeft gehaald, geen 2G 3G of 4G van af 31 maart zo ga je toch niet met je klanten om

elspeet is er dan nog zwak 4G buiten omdat 4G langer dan normaal vast wordt gehouden, normaal schakeld hij bij 120 db terug naar 2G of 3G, nu blijft hij tot 135 db stabiel, binnen heel af en toe 2G, meest van de tijd noodoproepen

uddel ook buiten zwak 2G, binnen alleen noodoproepen, 2G 3G en 4G totaal afwezig, normaal vol op 4G dekking

http://tweakers.net/nieuw...nds-31-maart-offline.html
Vodafone is net zo'n flut bedrijf. M'n broertje heeft ruim drie weken moeten wachten omdat z'n telefoon een was geblokeerd was voor abonnement 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3kt7Ad2l.jpg

Weet iemand waarom de antennes van T-mobile gedraaid zitten? (mast in Ochten) Ik had buiten onder de mast nog één balletje bereik van de andere mast uit Opheusden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:07:
[afbeelding]

Weet iemand waarom de antennes van T-mobile gedraaid zitten? (mast in Ochten) Ik had buiten onder de mast nog één balletje bereik van de andere mast uit Opheusden.
dat komt omdat 2G en 3G apart zijn
als je goed kijkt zie je 6 antenne's
deze mast heeft geen dodehoek

32.7 m / 0 gr / 947 MHz / 27.6 dBW
32.7 m / 120 gr / 952.8 MHz / 27.6 dBW
32.7 m / 240 gr / 947.6 MHz / 27.6 dBW

32.7 m / 0 gr / 1847 MHz / 26.6 dBW
32.7 m / 120 gr / 1873.8 MHz / 26.6 dBW
32.7 m / 240 gr / 1872.8 MHz / 26.6 dBW

32.7 m / 60 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 60 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 180 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 180 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 300 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 300 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW

mogelijk staat hij even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:21:
[...]

dat komt omdat 2G en 3G apart zijn
als je goed kijkt zie je 6 antenne's
deze mast heeft geen dodehoek

32.7 m / 0 gr / 947 MHz / 27.6 dBW
32.7 m / 120 gr / 952.8 MHz / 27.6 dBW
32.7 m / 240 gr / 947.6 MHz / 27.6 dBW

32.7 m / 0 gr / 1847 MHz / 26.6 dBW
32.7 m / 120 gr / 1873.8 MHz / 26.6 dBW
32.7 m / 240 gr / 1872.8 MHz / 26.6 dBW

32.7 m / 60 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 60 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 180 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 180 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 300 gr / 2162.2 MHz / 31.5 dBW
32.7 m / 300 gr / 2167.2 MHz / 31.5 dBW

mogelijk staat hij even uit
Okej. Heeft dat voordelen? Op de meeste masten zie je dat ze allebei de zelfde kant opstralen. meer capaciteit of verdelen van capciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie foto. Kan het iets gedraaid zijn van de antennes iets met het voorkomen van interferentie te maken hebben? Of zal het toekomstige dekkingspatroon zo beter aansluiten op het dekkingsgat bijnOchten waar op aangesloten moet worden? Kan het anders nog met dekking op de omliggende wegen te maken hebben? Meer brdekken van de A15 en bedekken van de brug naar de overkant? Op al deze plekken vang je met de Sensorly app wel 4G dekking.

Sinds de ombouw meer dan een maand terug heeft deze mast vermoedelijk nog niet aangestaan, of tenminste niet voor 4G. Waarom? Mij is het een raadsel. Misschien is de glasvezelverbinding nog niet opgeleverd? De microwave op de mast is vast van een andere operator of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
probleem ligt bij generaal spoorkazerne, waar de glasvezel verbindingen liggen, via straal verbinding naar elspeet gaat, en van elspeet via straal verbinding naar uddel

straal verbinding tussen generaal spoorkazerne en elspeet is compleet vernieuwd, tussen elspeet en uddel was goed, ook zijn er takken van bomen weg gezaagd

maar als hij tussen generaal spoorkazerne en elspeet niet werkt dan werkt het in uddel ook niet

ze zijn er druk mee bezig het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
HcBlids schreef op zondag 12 april 2015 @ 06:09:
probleem ligt bij generaal spoorkazerne, waar de glasvezel verbindingen liggen, via straal verbinding naar elspeet gaat, en van elspeet via straal verbinding naar uddel

straal verbinding tussen generaal spoorkazerne en elspeet is compleet vernieuwd, tussen elspeet en uddel was goed, ook zijn er takken van bomen weg gezaagd

maar als hij tussen generaal spoorkazerne en elspeet niet werkt dan werkt het in uddel ook niet

ze zijn er druk mee bezig het op te lossen
Bij het GSK glasvezel? Weet je dat zeker? KPN heeft daar zelfs geen glasvezel, KPN straalt vanaf daar naar 2 andere glasvezel locaties. Het kan best zijn dat T-Mobile daar glas heeft liggen, maar heb daar de afgelopen jaren geen graafwerkzaamheden gezien.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:41:
Mooie foto. Kan het iets gedraaid zijn van de antennes iets met het voorkomen van interferentie te maken hebben? Of zal het toekomstige dekkingspatroon zo beter aansluiten op het dekkingsgat bijnOchten waar op aangesloten moet worden? Kan het anders nog met dekking op de omliggende wegen te maken hebben? Meer brdekken van de A15 en bedekken van de brug naar de overkant? Op al deze plekken vang je met de Sensorly app wel 4G dekking.

Sinds de ombouw meer dan een maand terug heeft deze mast vermoedelijk nog niet aangestaan, of tenminste niet voor 4G. Waarom? Mij is het een raadsel. Misschien is de glasvezelverbinding nog niet opgeleverd? De microwave op de mast is vast van een andere operator of niet?
Als hoge en lage frequenties net anders gedraaid zijn dan is dat omdat dat het dekkingspatroon is dat ze willen genereren inderdaad. Het kan zo zijn dat de totale dekking beter wordt dan wanneer er 2x3 panelen exact dezelfde kant op staan.

Vodafone en KPN zie je dat ook zo nu en dan doen, dat hoog net op een ander punt gericht is dan laag (soms 1 sector, soms alle), bijvoorbeeld om laag een parapludekking te laten geven en hoog zo goed mogelijke dekking binnenshuis. Of juist andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
kj.web schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:32:
Geen 4G op de betreffende westerlaanmast momenteel, wel aan de Westerlaan kant goed 4G ter hoogte van de fietsenstalling, als je dan 200 meter verder gaat naar de Kringloophal, dan loopt het bereik in 200 meter tijd heel snel af naar 2 bolletjes.

Je zou bijna vermoeden dat ze een mast op de buitensociëteit geplaatst hebben bij de rotonde van het station
Nee, helaas. De mast aan de Westerlaan staat weer aan, en ik heb weer volle bak GPRS op het station en in Hanzeland. :(
Pagina: 1 ... 14 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes