Zullen nu echt tempo moeten maken met de uitrol van het nieuwe netwerk gezien de deal met de NS trajecten Leeuwarden Zwolle en Groningen Zwolle bijvoorbeeld
Ach het is hier ook zwaar klote de verbinding... Één a twee streepje 3G900 ergens vandaan.. Maar ik kan er totaal niks mee. En voor dat het netwerk omschakelt naar E heb ik eerst een hele tijd geen service.
In Rhenen is sowieso 3G900 geactiveerd. Ik had bijna overal een volle bak 3G ipv E alleen je hebt er pas wat aan als je eerst de telefoon of vliegtuigstand zet. Met zowel E als 4G geen problemen.
In Rhenen is sowieso 3G900 geactiveerd. Ik had bijna overal een volle bak 3G ipv E alleen je hebt er pas wat aan als je eerst de telefoon of vliegtuigstand zet. Met zowel E als 4G geen problemen.
het lijkt mij niet ondenkbaar dat T-mobile plaatsen langs het spoor wat naar voren schuift in de 4G planning? als je de planning tot en met Juni bekijkt zie je overigens dat er van Zwolle-Leeuwarden een groot deel gedekt is, en Groningen-Zwolle tot assen aan toe ook.
De rest van de noordelijke trajecten zijn Arriva dus T-mobile hoeft relatief weinig bij te dekken wat betreft de NS-deal, alleen Zwolle-Assen, Zwolle-Steenwijk en Heerenveen-Leeuwarden.
Voor de rest van het land zijn ze vrij ver gedekt op het treinnetwerk (kleine vlekken daargelaten).
De rest van de noordelijke trajecten zijn Arriva dus T-mobile hoeft relatief weinig bij te dekken wat betreft de NS-deal, alleen Zwolle-Assen, Zwolle-Steenwijk en Heerenveen-Leeuwarden.
Voor de rest van het land zijn ze vrij ver gedekt op het treinnetwerk (kleine vlekken daargelaten).
Sowieso langs de snelwegen. Daarna wordt het op sommige plekken snel minder..kj.web schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:24:
het lijkt mij niet ondenkbaar dat T-mobile plaatsen langs het spoor wat naar voren schuift in de 4G planning? als je de planning tot en met Juni bekijkt zie je overigens dat er van Zwolle-Leeuwarden een groot deel gedekt is, en Groningen-Zwolle tot assen aan toe ook.
4G-900 wat T-Mobile vanaf de zomer in gaat zetten zal zeker helpen om de nieuwe modems in de treinen aan de gang te houden in de huidige 4G dekkingsgaten. Ook hebben de treinen buitenantennes die een betere ontvangst zouden moeten geven dan de op de dekkingskaart ingetekende smartphone dekking. Ik zie het wel goed komen dus met die wifi verbindingen in de trein.
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 15-04-2015 22:31 ]
Verwijderd
Ik zit bij de kapper en warempel switch 3g/h+ met terugval naar edge. Waar ik dus voorheen slechts g had, of niks.
Ze hebben dus meteen de 900mhz band aangezet op de omgebouwde masten? Masten in Landgraaf worden momenteel omgebouwd. Voor de geïnteresseerden in de buurt, morgen wordt Pucciniplein omgebouwd met mobiele kraan. Wanneer ik het uit het werk kom, dan zal ik eens gaan kijken.
Ze hebben dus meteen de 900mhz band aangezet op de omgebouwde masten? Masten in Landgraaf worden momenteel omgebouwd. Voor de geïnteresseerden in de buurt, morgen wordt Pucciniplein omgebouwd met mobiele kraan. Wanneer ik het uit het werk kom, dan zal ik eens gaan kijken.
Is er in het zuiden verder nog geen 4G geactiveerd? We zitten nu al weer halverwege de maand..
Verwijderd
Nope helaas. Ze zijn hier in de omgeving flink aan het bouwen. Zal wel eind van de maand worden denk ik, als niet later is. We wachten af...
Heb je berichtje gemist over Heerlen! Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:10:
Nope helaas. Ze zijn hier in de omgeving flink aan het bouwen. Zal wel eind van de maand worden denk ik, als niet later is. We wachten af...
Zit zelf iets verder weg en moet dus noe iets langer wachten op 4G.
In de gebieden waar 4G vanaf mei beschikbaar zou komen, waaronder Valkenburg en Hulsberg, zijn de komende week al werkzaamheden te vinden via de site van T-Mobile. Ik vermoed dat het netwerk in Zuid-Oost Limburg dan volgende week live gaat.
Helmond, Uden, zou ook deze maand geactiveerd moeten worden. in de omgeving zelf zijn er nog tot eind volgende week werkzaamheden.
Jup, ik zag het idd. Hoeveel rondes werkzaamheden zijn er meestal voordat het live gaat? Neem aan dat dat volgende week nog niet is
Misschien wel! zodra er een cluster klaar is zou die live moeten gaankj.web schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:16:
Jup, ik zag het idd. Hoeveel rondes werkzaamheden zijn er meestal voordat het live gaat? Neem aan dat dat volgende week nog niet is

Al een hele vooruitgang van 0.25 naar 2.96 Mbps (dit alleen op 1e verdieping) Maar de vooruitgang is er.. Hier zijn er te weinig masten om een goed en stabiel netwerk te creëren. Vandaar de lage waarde.. Het kan ook nog aan de A15 liggen die ligt er ook nog tussen
Verwijderd
Qua performance hier in Landgraaf ook al goed vooruit. Grootste gedeelte al omgebouwd. Volgens mij lopen ze lekker op schema. Blijft bij mij de vraag of Melcherstraat omgebouwd gaat worden met nieuwe antenne's. Zo staan er nu andere als bij de vandaag omgebouwde locatie, echter kwam er wel al een tijdje terug even een 4G signaal vandaan. De 22G only locatie bij Snowworld is inmiddels ook al 3G.Gijsj16 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:30:
[afbeelding]
Al een hele vooruitgang van 0.25 naar 2.96 Mbps (dit alleen op 1e verdieping) Maar de vooruitgang is er.. Hier zijn er te weinig masten om een goed en stabiel netwerk te creëren. Vandaar de lage waarde.. Het kan ook nog aan de A15 liggen die ligt er ook nog tussen
Tevens in Heerlen ook Edge geactiveerd. Nu in de kelder van het ziekenhuis eindelijk ontvangst waar eerst ook 0,0 ontvangst was,
Ik denk dat ik een vrij accurate meting heb. Het is verspreid over een periode van twee maanden: uit de gegevens van het modem haal ik het volgende:
Volume down: 174,63 GB
Volume up: 4,41 GB
Tijd online: 30 uur, 24 minuten, 40 sec
Omgerekend is het 5,8 GB per uur of 13,2 Mbit per sec.
Dat is door geheel Nederland, maar wel steeds startend in de randstad, met verschillende snelheden (van de auto). De verbinding is niet maximaal belast en dit is puur het volume dat gedownload is.
Dit alles viel gelukkig binnen de bundel
Dat is door geheel Nederland, maar wel steeds startend in de randstad, met verschillende snelheden (van de auto). De verbinding is niet maximaal belast en dit is puur het volume dat gedownload is.
[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 18-04-2015 16:10 ]
Gisteren in Voerendaal de hele tijd H op een oude Sony Ericsson Vivaz gehad, zit nog een oud PrePaid kaartje van T-Mobile in. Eerst stond er steeds 3G, ziet er dus naar uit dat Voerendaal ook al omgebouwd is en waarschijnlijk nu 3G-900 uitzend.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:42:
[...]
Qua performance hier in Landgraaf ook al goed vooruit. Grootste gedeelte al omgebouwd. Volgens mij lopen ze lekker op schema. Blijft bij mij de vraag of Melcherstraat omgebouwd gaat worden met nieuwe antenne's. Zo staan er nu andere als bij de vandaag omgebouwde locatie, echter kwam er wel al een tijdje terug even een 4G signaal vandaan. De 22G only locatie bij Snowworld is inmiddels ook al 3G.
Tevens in Heerlen ook Edge geactiveerd. Nu in de kelder van het ziekenhuis eindelijk ontvangst waar eerst ook 0,0 ontvangst was,
Speedtest: download: 9,8 MBit/s max, 6,9 gemiddeld. Upload: 4,3 MBit/s max, 2,8 gemiddeld en Ping: 59 ms.
4G niet getest (heb een Roaming sim, geen 4G ondersteuning)
Jij wel al ergens anders 4G kunnen spotten?
[ Voor 8% gewijzigd door Dave1988 op 18-04-2015 20:00 . Reden: Speedtest resultaat ]
Verwijderd
Hey Dave,
Momenteel in Kerkrade en warempel 4G. Betreft maar 1 streepje, maar toch. Ben op sportvelden van KVC.
Down: 28
Up: 10
Momenteel in Kerkrade en warempel 4G. Betreft maar 1 streepje, maar toch. Ben op sportvelden van KVC.
Down: 28
Up: 10
Binnen de bundel?? Wat heb je voor abonnement??Trommelrem schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:09:
Ik denk dat ik een vrij accurate meting heb. Het is verspreid over een periode van twee maanden: uit de gegevens van het modem haal ik het volgende:
Heeft iemand ervaring met de bruikbaarheid van het 4G netwerk buiten de bundel?
T-Mobile geeft aan dat de verbinding wordt gelimiteerd tot 64Kbit. Ik neem aan dat de verbinding wél op 4G blijft (en niet terug gaat naar GPRS of iets dergelijks)? Is met deze 64Kbit praktisch nog iets te doen (Bijv. een website openen, email, etc)?
T-Mobile geeft aan dat de verbinding wordt gelimiteerd tot 64Kbit. Ik neem aan dat de verbinding wél op 4G blijft (en niet terug gaat naar GPRS of iets dergelijks)? Is met deze 64Kbit praktisch nog iets te doen (Bijv. een website openen, email, etc)?
Email / whatsapp zonder bijlage gaat prima. Voor website's hangt het ervan af wat voor soort site het is puur alleen tekst of plaatjes enz.Xandrios schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:42:
Heeft iemand ervaring met de bruikbaarheid van het 4G netwerk buiten de bundel?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dat was op 3G ook al zo. Op 4G is de snelheid nog steeds gelimiteerd.
Het is te doen, maar wel heel traag.
Voornaamste idee erachter is bereikbaar op Whatsapp en geen hoge 'buiten de bundel' internetkosten denk ik zo.
Het is te doen, maar wel heel traag.
Voornaamste idee erachter is bereikbaar op Whatsapp en geen hoge 'buiten de bundel' internetkosten denk ik zo.
Bedankt. Ik gebruik niet veel data, maar als ik een kleine bundel neem is het wel fijn dat mocht ik er een keer overheen gaan...dat ik bijvoorbeeld zakelijke mails nog wel kan ontvangen.
Ik heb wel enigszins ervaring met GPRS, in het buitenland ben ik regelmatig in een gebied waar enkel GPRS bereik is, en die snelheid is net te laag om email/whatsapp te kunnen gebruiken. Ik begrijp dat dat ~35Kbit is, dus wellicht dat 64Kbit dan inderdaad net voldoende is
Ik heb wel enigszins ervaring met GPRS, in het buitenland ben ik regelmatig in een gebied waar enkel GPRS bereik is, en die snelheid is net te laag om email/whatsapp te kunnen gebruiken. Ik begrijp dat dat ~35Kbit is, dus wellicht dat 64Kbit dan inderdaad net voldoende is
GPRS heeft ook als nadeel dat je een hele hoge ping hebt. Dat is ook één van de redenen dat het zo traag is. 64 kb/s met 3G/4G is dus niet helemaal vergelijkbaar met 64 kb/s GPRS.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Sinds vandaag is het 4G Netwerk uitgebreid ten oosten van Eindhoven. In Helmond e.o. is inmiddel 4G geactiveerd.
Verwijderd
Nieuwe planning tot oktober 2015.
Juli
Meppel, Hoogeveen, Boxmeer, Venray, Deurne, Heerenveen
Augustus
Den Burg (Texel), Enkhuizen, Hoorn, Den Oever, Weert, Venlo, Horst
September
Den Helder, Castricum, Schoorl, Callantsoog, Dronten, Emmeloord, Kampen, Zeewolde, Biddinghuizen, Urk, Lemmer, Joure, Roosendaal, Hoogerheide, Zundert
Oktober
Leeuwarden, Sneek, Emmen, Goes, Kapelle, Reimerswaal, Bergen op Zoom, Steenbergen, Tholen, Zierikzee, Kats, Kortgene, Haamstede, Bruinisse.
Juli
Augustus
September
Den Helder, Castricum, Schoorl, Callantsoog, Dronten, Emmeloord, Kampen, Zeewolde, Biddinghuizen, Urk, Lemmer, Joure, Roosendaal, Hoogerheide, Zundert
Oktober
Leeuwarden, Sneek, Emmen, Goes, Kapelle, Reimerswaal, Bergen op Zoom, Steenbergen, Tholen, Zierikzee, Kats, Kortgene, Haamstede, Bruinisse.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 00:24 ]
Verwacht je dat sneek, lemmer of joure ook bereik in langweer oplevert? Daar is het momenteel dramatisch, zelfs buiten geen 3g..Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:05:
Juli
Augustus
September
Oktober
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
nieuws: T-Mobile heeft in oktober landelijke 4g-dekking
Ik hoop dat ze naast 4G toch ook even naar 2G en 3G dekking(sproblemen) kijken aangezien je via 4G bij mijn weten niet kan bellen en zowel 2G als 3G op een plek in Enschede waar ik regelmatig te vinden ben zo slecht te ontvangen zijn dat gesprekken wegvallen.
Helaas is het enige dat T-Mobile heeft gedaan de gele/witte vlek van de dekkingskaart halen
Wat moet er eigenlijk gebeuren om via 4G te kunnen bellen?
(Op de gewone manier, niet via die Whatsapp functie oid)
Ik hoop dat ze naast 4G toch ook even naar 2G en 3G dekking(sproblemen) kijken aangezien je via 4G bij mijn weten niet kan bellen en zowel 2G als 3G op een plek in Enschede waar ik regelmatig te vinden ben zo slecht te ontvangen zijn dat gesprekken wegvallen.
Helaas is het enige dat T-Mobile heeft gedaan de gele/witte vlek van de dekkingskaart halen

Wat moet er eigenlijk gebeuren om via 4G te kunnen bellen?
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 22-04-2015 09:33 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Een nog wat uitgebreidere planning is te vinden op: https://forum.t-mobile.nl...ing-4g-uitrol-2015-243666
Ze slaan Zeeland gelukkig niet over, maar we komen wel als allerlaatste aan de buurt
, hopelijk zorgt 4G wel voor een wat betere T-Mobile dekking in deze provincie, zeker met het gebruik van de 900MHz band.
Ze slaan Zeeland gelukkig niet over, maar we komen wel als allerlaatste aan de buurt
Dit is de nieuwe 4G live planning tot en met oktober 2015:
eind april Helmond, Uden
eind april Heerlen
medio mei Assen, Drachten
eind mei Doetinchem, Zevenaar
eind mei Geleen, Valkenburg
medio juni Winterswijk, Goor, Ulft
medio juni Raalte, Ommen, Nijverdal
eind juni Roermond, Sittard
begin juli Cuijk, Boxmeer, Gennep
eind juli Deurne, Vernray
eind juli Hoogeveen, Meppel, Heerenveen, Steenwijk
medio augustus Weert
medio augustus Venlo
eind augustus Hoorn, Enkhuizen
begin september Den Helder, Heerhugowaard, Castricum
begin september Kampen, Dronten
medio september Emmeloord, Joure
eind september Roosendaal, Etten-leur
medio oktober Bergen op Zoom, Goes, Burgh-Haemstede
eind oktober Middelburg, Vlissingen, Terneuzen
eind oktober Leeuwarden-stad
eind oktober Emmen stad
eind oktober Sneek Stad
..en dan in November en December hopelijk de 'rafelranden' afronden zoals noordwest & zuidwest Friesland, rest Zeeland, afsluitdijk, waddeneilanden (Texel is al gepland natuurlijk), restant flevopolder / noordoost polder, het verre Oosten en het zuidelijke randje van Brabant.
Zou dat allemaal in 2 maanden te doen zijn? Of zouden ze dat ongedekt laten? (hopelijk niet..)
Zou dat allemaal in 2 maanden te doen zijn? Of zouden ze dat ongedekt laten? (hopelijk niet..)
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ze gaan in ieder geval niet voor 95% oppervlakte van Nederland dekking, maar voor 95% van de klanten die wonen in een dekkingsgebied.
Dat red je met die nieuwe planning waarschijnlijk wel, door de toevoeging aan de dekking van grote steden.
Dae overige delen blijven niet ongedekt, maar horen niet per se bij de term ' landelijke dekking' en dat kan dus pas na oktober ergens worden dat ze die gebieden gaan aanpakken.
Dat red je met die nieuwe planning waarschijnlijk wel, door de toevoeging aan de dekking van grote steden.
Dae overige delen blijven niet ongedekt, maar horen niet per se bij de term ' landelijke dekking' en dat kan dus pas na oktober ergens worden dat ze die gebieden gaan aanpakken.
Verwijderd
Hoop wel dat ze die gebieden gaan aanpakken heel stuk Groningen moet ook nog gedekt worden
Denk dat dat verrassend snel gaat aangezien de mastendichtheid daar wat lager ligt. Afsluitdijk is 1 antenne bijvoorbeeld, precies in het midden. Da's al een flink vak dat je dan kunt inkleuren. Landelijke gebieden geldt hetzelfde verhaal voor.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
De eerste locaties met LTE900 zijn al gespot!
(In het Antenneregister dan
)
Toevallig keek ik net even rond de ArenA in Amsterdam, buiten het feit dat het stadion nu écht een antennebrei is geworden, staan op verschillende masten, iets buiten de ArenA ,al LTE900 aan!
Zoals natuurlijk al een beetje verwacht (en ingecalculeerd) zend T-Mobile dit uit met een 10MHz bandbreedte, van 945 tot 955 MHz.
In het register staan ze dus aangegeven als 950MHz en dat betekent dat KPN nu toch echt zijn 3G900 frequenties correct moet door gaan geven, anders gaat dit heel leuk worden voor ltemasten.nl en wellicht ook 4gmasten.nl?
Overigens valt het me ook op dat het register nog steeds een beetje 'buggy' is, zowel in het laden van gegevens, maar ook daadwerkelijke locaties ontbreken.
Het gaat dan voornamelijk om een tiental antennelocaties, waar T-Mobile wel UMTS900 en LTE1800 draaide, maar waar sinds begin dit jaar geregeld LTE1800 weer vanaf werd gehaald en weer toegevoegd door het register.
Edit: foto bijgevoegd:
Toevallig keek ik net even rond de ArenA in Amsterdam, buiten het feit dat het stadion nu écht een antennebrei is geworden, staan op verschillende masten, iets buiten de ArenA ,al LTE900 aan!
Zoals natuurlijk al een beetje verwacht (en ingecalculeerd) zend T-Mobile dit uit met een 10MHz bandbreedte, van 945 tot 955 MHz.
In het register staan ze dus aangegeven als 950MHz en dat betekent dat KPN nu toch echt zijn 3G900 frequenties correct moet door gaan geven, anders gaat dit heel leuk worden voor ltemasten.nl en wellicht ook 4gmasten.nl?
Overigens valt het me ook op dat het register nog steeds een beetje 'buggy' is, zowel in het laden van gegevens, maar ook daadwerkelijke locaties ontbreken.
Het gaat dan voornamelijk om een tiental antennelocaties, waar T-Mobile wel UMTS900 en LTE1800 draaide, maar waar sinds begin dit jaar geregeld LTE1800 weer vanaf werd gehaald en weer toegevoegd door het register.
Edit: foto bijgevoegd:

[ Voor 4% gewijzigd door AlesT op 22-04-2015 13:51 ]
Mooi, die antenne die jij aanklikte heeft echt bijna 100% van FDD het spectrum van T-Mobile in 1x in gebruik: 30 MHz LTE, 25 MHz UMTS, wat GSM... alleen nog LTE2600 past erbij en dan zit het vol!
Leuk om te zien dat ze zo dicht bij mijn werk (Badhoevedorp) al bezig zijn, dat voorspelt veel goeds voor over een paar maanden. De vraag is nu echter, kunnen gebruikers zich al aanmelden op LTE900?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Valt wel mee, op 4Gmasten.nl wordt het nog manueel nabewerktAlesT schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:46:
De eerste locaties met LTE900 zijn al gespot!(In het Antenneregister dan
)
[afbeelding]
Even snel de nieuwe 4G900 locaties op een kaartje gezet:

Voor inzoomen: https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kb4nmQE9wslU
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Vandaag in Badhoevedorp al werkend gezien, hahaha!netblade schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:46:
Leuk om te zien dat ze zo dicht bij mijn werk (Badhoevedorp) al bezig zijn, dat voorspelt veel goeds voor over een paar maanden. De vraag is nu echter, kunnen gebruikers zich al aanmelden op LTE900?
In een kelder waar normaal 1 streepje GPRS/EDGE is, nu (ook) 1 streepje 4G.
Upgrade van 32kbps naar 20+Mbps, een wereld van verschil!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Klopt het dat de iPhone 5 LTE900 niet kan ontvangen?
Dat is dan pakweg 3 (of 4, weet niet meer) jaar nadat KPN hier 4G brachteind augustus Hoorn
Qua dekking in buitengebieden, als je van Hoorn naar een omliggende plaats rijdt ga je van 3G direct naar gprs en dan weer 3G tot je in bewoond gebied bent. Dat is op z'n minst irritant - maar begreep dat 4G dekking mogelijk wat groter maakt en dit wellicht wat verhelpt.
Overigens nog een paar jaartjes 4G en die Wifispots en andere hotspot diensten kunnen wel opdoeken, hoor nu al vaak KPN klanten die in de trein gewoon netflix over 4G zitten te kijken
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Helaas, geen nieuwe mastVerwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:06:
[...]
Zou inderdaad kunnen. Voorheen zat tmobile in de reclamezuil nabij de afrit. Sinds deze enkele honderden meters is verplaatst is de mast eruit. We zullen dus zien en ik zal opletten wanneer ik er voorbij rij volgende week.
Zullen we het op een dikke 2 jaar houden ...NiGeLaToR schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:58:
[...]
Dat is dan pakweg 3 (of 4, weet niet meer) jaar nadat KPN hier 4G brachtwat een verschil zeg.
Eindelijk!Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:05:
Oktober
Zodra ik ze in de mast zie hangen, laat ik het even weten.
Indien mogelijk met foto's. Als ze echt zo snel en stabiel zijn als wordt gezegd in de randstad, dan stap ik meteen over. T-Mobile is vaak wat goedkoper qua data, maar vanwege huidige bagger-netwerk heb ik de overstap nooit aangedurfd. Betekent dit dat ze ook gelijk het buitengebied eromheen meenemen of schakelen ze dan maar 1 of 2 masten in?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd
En alweer een nieuwe 3 maanden planning online.
De gekke gele randen zijn verdwenen.
http://www.t-mobile.nl/se...tact/bereik/dekkingskaart
De gekke gele randen zijn verdwenen.
http://www.t-mobile.nl/se...tact/bereik/dekkingskaart
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 21:00 ]
En ook geen toevoeging in de Tele2 Mast
Jammer voor Schinnen.
Denk ook niet dat t gaat komen want ze hebben 2 locaties vrijwel naast elkaar in Nuth buurt van de Marko.
Je hebt gelijk; merkwaardig genoeg heb ik een levendige herinnering van een moment in de tijd voor de formele uitrol van KPN toen een bekende me 4G liet zien op zijn toestel. Ik zie dat KPN uitrolde vanaf februari 2013, maar dat moment was eind 2012
Hoe dan ook, nog even en het wachten wordt beloond. Hoop nog altijd vooral op.. stabiliteit.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ook hier nog aan het wachten. Ondanks dat 4G hier in de regio (Nijmegen) afgelopen oktober beschikbaar kwam is men nog steeds druk aan het sleutelen. Delen die eerst vorig jaar al dekking hadden moeten hebben (3 maanden planning) hebben dat pas onlangs gekregen (of moeten het zelfs nog krijgen).NiGeLaToR schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:45:
[...]
Hoe dan ook, nog even en het wachten wordt beloond. Hoop nog altijd vooral op.. stabiliteit.
Ik merk ook dat de dekkingskaart soms voorloopt op de realiteit. 3G was hier eerst onbruikbaar, en na de ombouw van de enige 3G mast in de buurt kwam er beneden wat vaker 3G in beeld (3G900) - maar nog steeds niet echt bruikbaar. De dekkingskaart gaf ook een grote gele vlek - wat dus ook klopte.
Tot mijn verbazing was dit ca 2 weken geleden veranderd in een prima indoor dekking (de kaart dus), terwijl ik nog geen enkele verbetering merkte. Een weekje daarna echter wel, en ik zie nu ook in het antenneregister dat er 2 (oorspronklijk) 2G only masten zijn voorzien van 3G (900 en 2100). Maar 4G staat op die masten nog steeds uit ....
Mijn indruk is dat men wel in grote vaart de regio door is gegaan, maar dat er toch nog veel open puntjes achterblijven die pas na maanden worden opgelost. (Ook in Eindhoven waar ik regelmatig ben zit nog een 3G/4G gat die in de planning maar op blijft schuiven).
Enfin .. een hoop woorden
Oh dat is niet alleen gerelateerd aan die regio daar, voor mijn huis heeft het ook even geduurd voordat er 4G beschikbaar was. Er stond een 3G only mast te stralen waardoor mijn toestel never op 4G kwam in huis. Een half jaar later werd er een nieuwe mast geplaatst met alles erop (2G/3G/4G) en werd de oude mast verwijderd. Zo ook een industrietrein ten zuiden van waar ik woon, mast in december vorig jaar vervangen maar pas sinds een maand 4G. Dit is overigens midden in de randstad
Volgende week nog meer werkzaamheden in Drachten, ben benieuwd wanneer het live gaat!
Verbaasd mij overigens dat Leeuwarden pas zo laat gepland is, het is immers geen klein dorp.
Verbaasd mij overigens dat Leeuwarden pas zo laat gepland is, het is immers geen klein dorp.
[ Voor 35% gewijzigd door kj.web op 23-04-2015 08:43 ]
Dat klopt inderdaad.Birelissimo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:57:
Klopt het dat de iPhone 5 LTE900 niet kan ontvangen?
Trust me, I'm an engineer | PVOutput
Als je de gebruikte frequentie banden wilt weten van je toestel. kun je deze makkelijk vinden op http://www.gsmarena.com/
Kan ik met internet Europa van t-mobile ook op 4g netwerken roamen?
Ik ben bang (nog) van niet..routier_lub schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:42:
Kan ik met internet Europa van t-mobile ook op 4g netwerken roamen?
T-Mobile heeft nog steeds geen 4G roaming helaas. Ik snap nog steeds niet goed waarom. KPN en Vodafone hebben dit al sinds vorig jaar voorelkaar.
Ach boeien ook. Data gebruik je er toch niet in het buitenland. Goede 2G/3G verbinding is voorlopig iets belangrijker.ucsdcom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:08:
T-Mobile heeft nog steeds geen 4G roaming helaas. Ik snap nog steeds niet goed waarom. KPN en Vodafone hebben dit al sinds vorig jaar voorelkaar.
Laat eerst de providers een overgroot deel voorzien van 4G en goed testen voordat zoiets live gaat..
Het gaat mij niet om snelheid, maar vooral om de betere dekking die 4G vaak ook in het buitenland heeft. Laten we zeggen: als klant zou ik graag zelf die keuze maken. Ik gebruik wel data in het buitenland met een buitenland bundel. Als een land geen 3G-900 heeft, dan val je al snel terug naar 2G. Dat is echt te traag voor mijn gebruik van tegenwoordig. Dat je daar dan steeds vaker wel 4G-800 ontvangst kan pakken is een mooi alternatief. In verschillende landen is bij de vergunningverlening als eis gesteld dat de 800 frequenties als eerste in slecht bedekte buitengebieden ingezet moeten worden voor 4G-800. Bijvoorbeeld in Duitsland is dat het geval.
Ik kom er net achter dat in Uden centrum 4G actief is, langs de industrielaan ook trouwens.
Net even een snelle speed test gedaan, 42 Mbit down en rond de 20 up. Toch best geinig.
Net even een snelle speed test gedaan, 42 Mbit down en rond de 20 up. Toch best geinig.
In Duitsland werkt dit inderdaad erg goed, heb op het Vodafone 4G-netwerk daar perfect kunnen internetten tussen de heuvels in. Telekom, E-Plus en O2 hadden enkel 2G, Vodafone dus 2G en 4Gucsdcom schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:57:
Het gaat mij niet om snelheid, maar vooral om de betere dekking die 4G vaak ook in het buitenland heeft. Laten we zeggen: als klant zou ik graag zelf die keuze maken. Ik gebruik wel data in het buitenland met een buitenland bundel. Als een land geen 3G-900 heeft, dan val je al snel terug naar 2G. Dat is echt te traag voor mijn gebruik van tegenwoordig. Dat je daar dan steeds vaker wel 4G-800 ontvangst kan pakken is een mooi alternatief. In verschillende landen is bij de vergunningverlening als eis gesteld dat de 800 frequenties als eerste in slecht bedekte buitengebieden ingezet moeten worden voor 4G-800. Bijvoorbeeld in Duitsland is dat het geval.
Verwijderd
Ik heb gisteren half Heuvelland gemapt in Zuid Limburg. Echter zie ik er tot op heden niks van terug in/op Sensorly. Weet iemand of in het weekend data niet wordt verwerkt? Alternatieve apps? Heb nu waarschijnlijk twee uur voor Jan Lul daar rondgereden.
@KMeijers
Alternatief is Rootmetrics.
Daar verschijnt je input doorgaans binnen het kwartier.
Verwijderd
Geinstalleerd. Maar hoe werkt het? Meet hij alleen wanneer je een test doet? Ik kan niet gewoon mappen zoals bij Sensorly?carnager schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:29:
@KMeijers
@KMeijers Bij settings kun je (op Android) background testing aanzetten, dan doet hij met intervallen signaalkwaliteits tests in de achtergrond. Los daarvan kun je handmatig testen of continuous tests aanzetten. Continuous tests neemt echter veel dataverkeer omdat hij bij regulier testen los van de signaalkwaliteit ook de up/download snelheid meet.
Als je een beetje interactief met je toestel kunt zijn raad ik aan met continuous test te testen maar iedere keer als de signaaltest klaar is en hij met de downloadsnelheid begint te meten, meteen op 'pauze' drykken en dan meteen nog een keer zodat hij een nieuwe signaaltest start.
Kun je niet interactief zijn met je toestel tijdens de metingen en wil je wel je datagebruik beperken, laat dan de background scan lopen en heb een andere app die je scherm aan houdt en liefst je gps aktief houdt, bijvoorbeeld een navigatie app als waze. Op die manier lift rootmetrics mee op de gps activiteit en zal vaker de signaal-backgroundtests uitvoeren.
Als je een beetje interactief met je toestel kunt zijn raad ik aan met continuous test te testen maar iedere keer als de signaaltest klaar is en hij met de downloadsnelheid begint te meten, meteen op 'pauze' drykken en dan meteen nog een keer zodat hij een nieuwe signaaltest start.
Kun je niet interactief zijn met je toestel tijdens de metingen en wil je wel je datagebruik beperken, laat dan de background scan lopen en heb een andere app die je scherm aan houdt en liefst je gps aktief houdt, bijvoorbeeld een navigatie app als waze. Op die manier lift rootmetrics mee op de gps activiteit en zal vaker de signaal-backgroundtests uitvoeren.
Verwijderd
Zijn er alweer nieuwe 4g gebieden geactiveerd, De uitrol gaat nu lekker vlot zo te horen. Ben heel benieuwd hoe 4g op de 900 band bevalt en of het bereik ook groter is?
Super dat je mee meet. Sensorly geeft inmiddels een goed beeld. Ik tik in Sensorly altijd op de optie "map a trip" en map dan mijn route. Als de app actief is, maar je geen traject mapt dan meet hij toch tot je de app helemaal uitzet. Tot nu toe werkt dit mappen alleen op Android. Ik hoop toch dat ze het mappen ook op de Iphone werkend gaan krijgen.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:48:
Ik heb gisteren half Heuvelland gemapt in Zuid Limburg. Echter zie ik er tot op heden niks van terug in/op Sensorly. Weet iemand of in het weekend data niet wordt verwerkt? Alternatieve apps? Heb nu waarschijnlijk twee uur voor Jan Lul daar rondgereden.
Dat wat je mapt verschijnt direct op de Sensorly kaart op het toestel waarop je mapt. Vaak moet je de eerste paar uur wel heel ver inzoomen op de kaart om te zien wat je gemapt hebt. Wil je het gemapte deel op de website van Sensorly zien, dan moet je de webpagina vernieuwen. Gebruik je de app, dan moet je de app even afsluiten, killen en opnieuw openen. De informatie op de kaart wordt dan ververst en dan kan je met inzoomen het net gemapte gebied zien. Vanaf de volgende dag zie je het nieuw gemapte stuk op alle zoomlevels.
Sensorly is een Franse startup. Ik heb ze gevraagd of ze ook Tele2 willen toevoegen als provider. Helaas nog niets op terug gehoord.
Rootmetrix doet het ook, maar vreet echt je databundel. Ook vind ik de weergave iets minder nauwkeurig. Wel is het een goed alternatief.
Waar heb je gemapt? Ik zie bij mij in de app o.a. dat rond Simpelveld 4G in de kaart staat.
[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 26-04-2015 20:22 ]
Verwijderd
Eigenlijk alles wat je ziet in zuid limburg is van mij (T-Mobile dan)ucsdcom schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:17:
[...]
Waar heb je gemapt? Ik zie bij mij in de app o.a. dat rond Simpelveld 4G in de kaart staat.
Wat ik dus vreemd vind is het volgende. Ik heb al een tijd geleden ook in Vaals gemapt. Nu zie je op de kaart dat er een abrupt einde komt aan de meting vlak na de rotonde N278.
Ik heb de route even uitgetekend op een kaartje (het is ongeveer
Kijk ik naar de kaart richting Kerkrade (N300, Hamstraat). Daar staat wel de meting van vorige week, die ik daar toevallig gemeten heb. Dus ik ga er vanuit dat er een storing momenteel is? Anders heb ik echt voor niks een toeristenroute gemaakt.
Volgende week moet de rest van zuid limburg actief worden (zou April zijn), Dan kan ik lekker in de buurt mappen en de app standaard laten meedraaien.

Verwijderd
Wat mij nu opvalt. Kies ik voor KPN 4G, dan stopt de meting op exact dezelfde plek als bij T-Mobile. Op de N278 vlak na de rotonde. Ook abrupt. Zou daar een reden voor kunnen zijn?
Edit;
Eigenlijk voor alle netwerken geldt dit. Dus 3G en 4G. Ze stoppen allemaal op hetzelfde punt en er zijn ook totaal geen metingen zichtbaar in het heuvelland. Vreemd.
Edit;
Eigenlijk voor alle netwerken geldt dit. Dus 3G en 4G. Ze stoppen allemaal op hetzelfde punt en er zijn ook totaal geen metingen zichtbaar in het heuvelland. Vreemd.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 21:56 ]
Ik denk dat er een probleem is met de weergave van 1 grensblok op de kaart. Als ik bij mij in de app kijk, dan lijkt het of je nog een uitstapje naar vijlen gemaakt hebt. De dekking wordt echter zo abrubt afgeknot, dat het niet anders kan, dan dat er een fout in de kaart zit. Dit kan alleen als je toestel daar naar 3G is overgeschakeld. Kan je je herinneren of je daar wel 4G of LTE in beeld had?
Edit: ik zie dezelfde abrubte afbreking van de gemeten dekking in de weergave van 2G en 3G dekking. Ga dus maar uit van een weergaveprobleem van de kaart daar.
Edit: ik zie dezelfde abrubte afbreking van de gemeten dekking in de weergave van 2G en 3G dekking. Ga dus maar uit van een weergaveprobleem van de kaart daar.
[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 26-04-2015 23:49 ]
Verwijderd
Ik was gister met Koningsnacht in Utrecht. Het viel me op dat het T-Mobile 4G netwerk zich erg goed heeft gedragen. Het was écht enorm druk, en ik haalde op veel plekken nog steeds een gemiddelde 35 tot 40 Mb/s.
Met Vodafone moest ik het vannacht op veel plekken doen met max. 10 tot 15 Mb/s.
Zou dit dan toch komen doordat T-Mobile een fijnmaziger netwerk heeft op 1800 MHz, en daardoor de capaciteit beter kan verdelen over meerdere cellen?
Met Vodafone moest ik het vannacht op veel plekken doen met max. 10 tot 15 Mb/s.
Zou dit dan toch komen doordat T-Mobile een fijnmaziger netwerk heeft op 1800 MHz, en daardoor de capaciteit beter kan verdelen over meerdere cellen?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 08:11 ]
Verwijderd
Vijlen heb ik een tijd geleden al gemapt, zover ik mij kan herinneren had ik daar wel 4G,maar durf het niet te zeggen.ucsdcom schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:46:
Ik denk dat er een probleem is met de weergave van 1 grensblok op de kaart. Als ik bij mij in de app kijk, dan lijkt het of je nog een uitstapje naar vijlen gemaakt hebt. De dekking wordt echter zo abrubt afgeknot, dat het niet anders kan, dan dat er een fout in de kaart zit. Dit kan alleen als je toestel daar naar 3G is overgeschakeld. Kan je je herinneren of je daar wel 4G of LTE in beeld had?
Ik heb inmiddels al een mail verstuurd met de vraag of ze eens naar de kaart willen kijken. Hopelijk hoor ik daar snel iets over. Keep you posted.
Verwijderd
Ik zie wel een stuk op de kaart tussen Epen en Banholt. Maar dan wel als je heel ver uitzoomt met de kaart. 2g en 3g zie je dan ook. Dus je metingen zijn niet verloren gegaan. De fout zit in de kaartweergave.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 09:19 ]
Verwijderd
Ja inderdaad, ik zie het nu ook. Tevens wordt Vaals ook geheel weergegeven wanneer ik ver uitzoom. Maar even het antwoord afwachten om te kijken of ze het zelf ook zien.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:17:
Ik zie wel een stuk op de kaart tussen Epen en Banholt. Maar dan wel als je heel ver uitzoomt met de kaart. 2g en 3g zie je dan ook. Dus je metingen zijn niet verloren gegaan. De fout zit in de kaartweergave.
Bedankt!
Kan. Ze hebben zowieso redelijk veel dezelfde masten.. Misschien tijdelijk ook 4G2600 er bij gedaan. Die mogelijkheid hebben ze uiteraard ook..Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:09:
Ik was gister met Koningsnacht in Utrecht. Het viel me op dat het T-Mobile 4G netwerk zich erg goed heeft gedragen. Het was écht enorm druk, en ik haalde op veel plekken nog steeds een gemiddelde 35 tot 40 Mb/s.
Ik hoorde dat mensen met KPN niet op 2, 3 en 4G konden komen in omgeving Janskerkhof. Dus dat was wel redelijk dramatisch dan, en Vodafone/T-Mobile juist goedVerwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:09:
Even een speedtestje gedaan rond 15 uur op 't Spui in Amsterdam (stampvol mensen) ..
23Mbps down, 37Mbps up (4G)
Meer dan acceptabel gezien Koningsdag toch wel één van de twee piekmomenten van het jaar zijn voor de (binnen-)stadse mobiele netten (de andere is oud&nieuw rond middernacht)
23Mbps down, 37Mbps up (4G)
Meer dan acceptabel gezien Koningsdag toch wel één van de twee piekmomenten van het jaar zijn voor de (binnen-)stadse mobiele netten (de andere is oud&nieuw rond middernacht)
Maar hoeveel data verstoken de mensen met Koninginnedag, volgens mij valt dat wel mee? En welk percentage verbindt via 4g?
Met t-mobile haalde ik in Opheusden (gld) op 4G 41.00Mbps down en 40.37 up en ping 19ms en op 3G 7.81 Mbps down en 3,26 Mbps up en Ping 24ms.. Maar zodra het netwerkbereik minder wordt (één balletje) dan is het nog steeds fiks waardeloos.. (2,5G en 3G)
Foto's versturen en of filmpjes.. 😜ASW1 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:50:
Maar hoeveel data verstoken de mensen met Koninginnedag, volgens mij valt dat wel mee? En welk percentage verbindt via 4g?
35,93 Down en 15,01 Up terwijl ik met circa 120.000 man jeugd op de grote markt in Groningen stond. bellen ging prima, mits het niet met iemand van KPN netwerk was..
Lekker offtopic, maar weet je of 4G het wel deed bij KPN? In Utrecht iets ten noorden van Neude kon je niet op 2G, 3G en 4G komen. Vodafone en T-Mobile deden het wel vrolijk. Iets verder buiten het centrum deed KPN het wel weer.kj.web schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:35:
35,93 Down en 15,01 Up terwijl ik met circa 120.000 man jeugd op de grote markt in Groningen stond. bellen ging prima, mits het niet met iemand van KPN netwerk was..
In het centrum van Alkmaar, niet de grootste stad maar het kan blijkbaar wel gezellig druk worden, geen 2G 3G 4G van KPN. Mondjesmaat kwamen er whatsapp berichten binnen. Overigens hadden ze bij het SlamFM feest wel 4G1800 bijgeschakeld (reed er een dag ervoor langs) maar geen idee of dat uiteindelijk heeft gewerkt. Wat een verschil met T-Mobile dan zegSorcerer8472 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:40:
[...]
Lekker offtopic, maar weet je of 4G het wel deed bij KPN? In Utrecht iets ten noorden van Neude kon je niet op 2G, 3G en 4G komen. Vodafone en T-Mobile deden het wel vrolijk. Iets verder buiten het centrum deed KPN het wel weer.
Verwijderd
Of Tmobile heeft gewoon een stuk minder klanten aanwezig die van 4G gebruik maken op/tijdens een evenement?? Stel die 120000 man in Groningen. Dat zal echt niet eerlijk verdeeld zijn toch? VF en KPN zullen grootste deel van de klanten hebben (denk ik). Maar buiten dat toch een goede prestatie van Tmobile.
Maar dit is wel redelijk opzienbarend. Vroeger kon je altijd nog wel inloggen op 2G en na heel veel pogingen alsnog bellen, maar nu kon je gewoon niks meer?
Als het zowel in Alkmaar, Utrecht en Groningen raak was, dan kan ik me voorstellen dat het elders ook speelde. Wel opzienbarend. En hoe zat het vorig jaar dan? Toen was KPN 4G toch ook al live in die steden? Kan me geen problemen herinneren van toen?
Dit soort evenementen was bij T-Mobile in het verleden juist een probleem. Zelfs een mini-festivalletje op het Domplein zorgde er al voor dat je T-Mobile-gebruikers niet meer kon bereiken, maar da's nu totaal verleden tijd...
Als het zowel in Alkmaar, Utrecht en Groningen raak was, dan kan ik me voorstellen dat het elders ook speelde. Wel opzienbarend. En hoe zat het vorig jaar dan? Toen was KPN 4G toch ook al live in die steden? Kan me geen problemen herinneren van toen?
Dit soort evenementen was bij T-Mobile in het verleden juist een probleem. Zelfs een mini-festivalletje op het Domplein zorgde er al voor dat je T-Mobile-gebruikers niet meer kon bereiken, maar da's nu totaal verleden tijd...
Koningsdag in Den Bosch op de Pettelaar met 20.000 man ging ook erg goed met Tmobile, altijd goed en snel bereik gehad. Geen speedtest gedaan helaas.Mijn vriendin heeft KPN en kon amper WhatsApp berichten versturen.
Bij de huldiging van PSV in Eindhoven rond 8 uur ging het Tmobile netwerk echter wel plat. Maar daar waren dan ook iets meer mensen
Bij de huldiging van PSV in Eindhoven rond 8 uur ging het Tmobile netwerk echter wel plat. Maar daar waren dan ook iets meer mensen
Nu ben ik zeer benieuwd naar de resultaten op de bevrijdingsfestials volgende week, ik ga dan zeker testen doen op mijn locatie (Zwolle)..
Verwijderd
Op mijn thuis adres, op de buitenring van het centrum (Catharijnesingel), had ik prima netwerk met KPN, wel max. 10 Mb/s, maar het werkte wel.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:40:
[...]
Lekker offtopic, maar weet je of 4G het wel deed bij KPN? In Utrecht iets ten noorden van Neude kon je niet op 2G, 3G en 4G komen. Vodafone en T-Mobile deden het wel vrolijk. Iets verder buiten het centrum deed KPN het wel weer.
T-Mobile pompte op veel plekken gewoon 35 tot 40 Mb/s door, wat ik op een 'normale' dag ook haal. Alleen de mast op de A.B.C.-straat/Lange Nieuwstraat geeft 100 tot 120 Mb/s door.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 16:21 ]
In Wijk C, dus in het vrijmarktgebied, waren er wel degelijk problemen met KPN 4G/3G/2G. Moet ook zeggen dat er wel erg bizar veel mensen in dat klein stukje Utrecht waren!
Vodafone gaf ook 35 down en 8 up, in een gebied waar normaal 60/25 wel normaal is (met 4G+).
Vodafone gaf ook 35 down en 8 up, in een gebied waar normaal 60/25 wel normaal is (met 4G+).
Verwijderd
Ik werk in Wijk C, en KPN is hier op een normale dag ook slecht hoor. Ik miste met enige regelmatig telefoongesprekken door een overbelast netwerk, en dat op 2G én 3G.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:29:
In Wijk C, dus in het vrijmarktgebied, waren er wel degelijk problemen met KPN 4G/3G/2G. Moet ook zeggen dat er wel erg bizar veel mensen in dat klein stukje Utrecht waren!
T-Mobile heeft het tot nu toe erg goed voor elkaar met het nieuwe netwerk. Nu nog 4G900 activeren, en dan is het helemaal compleet
KPN deed het in Enschede-Centrum met Koningsnacht ook lang niet altijd. Soms werd ik compleet van het netwerk afgegooid. Op UMTS kwam ik ook niet. 4G ging wel maar was erg traag. T-Mobile weet ik niet, dus eigenlijk is het hier off-topic maar aangezien er al een discussie over liep..Sorcerer8472 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:54:
Maar dit is wel redelijk opzienbarend. Vroeger kon je altijd nog wel inloggen op 2G en na heel veel pogingen alsnog bellen, maar nu kon je gewoon niks meer?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Leuk ter vergelijk: ik was op koningsdag in Emmen Centrum. Netwerk aldaar is nog niet omgebouwd. 3G gaf totaal geen sjoege. 2G deed het qua SMS en bellen wel, en data deed het heel traag, maar het werkte wel.
Qua drukte: het was wel druk ivm vrijmarkt en enkele festiviteiten, maar niet vergelijkbaar met het Museumplein of iets dergelijks...
Qua drukte: het was wel druk ivm vrijmarkt en enkele festiviteiten, maar niet vergelijkbaar met het Museumplein of iets dergelijks...
[ Voor 24% gewijzigd door jpbosk op 28-04-2015 16:49 ]
Graag even ontopic blijven, of (mijn voorkeur) een aparte topic openen met vergelijkingen van de diverse providers op drukke plaatsen/evenementen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
En we hebben 4G in Landgraaf 
40 down / 25 up, binnenshuis,op een goed geïsoleerde badkamer.
Zo buiten eens rond snuffelen.
Edit:
Een rondje gemaakt. Landgraaf, Heerlen e.o., Kerkrade lijken allemaal geactiveerd. Grens ligt m.i. vlakbij Nuth/Schinnen. Daar valt het signaal weg. Wat me opviel in Schinnen (waar voorheen zeer slechte ontvangst was) er nu knetterhard 3G/H binnenkomt. Ook een vooruitgang dus.
40 down / 25 up, binnenshuis,op een goed geïsoleerde badkamer.
Zo buiten eens rond snuffelen.
Edit:
Een rondje gemaakt. Landgraaf, Heerlen e.o., Kerkrade lijken allemaal geactiveerd. Grens ligt m.i. vlakbij Nuth/Schinnen. Daar valt het signaal weg. Wat me opviel in Schinnen (waar voorheen zeer slechte ontvangst was) er nu knetterhard 3G/H binnenkomt. Ook een vooruitgang dus.
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 15:03 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag een kijkje achter de schermen mogen nemen op het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag. Erg leuk en leerzaam. Een aantal zeer fijne gesprekken gehad met de mensen die betrokken zijn bij Webcare (Twitter, Facebook en ook andere media zoals dus Tweakers).
Heb met een aantal mensen wat gedachten uitgewisseld over de manier waarop T-Mobile haar klanten benaderd via Social Media, en heb ook wat uitleg gekregen over de tools die zij gebruiken voor het aanbieden van de Webcare. Technische discussies over de uitrol van 3G900, 4G900 en 4G1800 zijn natuurlijk ook aan bod gekomen.
Kort gezegd, erg leuke en enthousiaste mensen die graag toch nét dat stapje extra zetten om jouw vraag te beantwoorden of probleem op te lossen.
Heb met een aantal mensen wat gedachten uitgewisseld over de manier waarop T-Mobile haar klanten benaderd via Social Media, en heb ook wat uitleg gekregen over de tools die zij gebruiken voor het aanbieden van de Webcare. Technische discussies over de uitrol van 3G900, 4G900 en 4G1800 zijn natuurlijk ook aan bod gekomen.
Kort gezegd, erg leuke en enthousiaste mensen die graag toch nét dat stapje extra zetten om jouw vraag te beantwoorden of probleem op te lossen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 16:51 ]
Hi Guys,
Ik heb jullie berichten over de beschikbaarheid van het netwerk tijdens Konigsdag met heel veel nieuwsgierigheid gelezen.
Een van de redenen waarom wij deze grondig vervanging van het hele netwerk wilden was nl. om betere beschikbaarheid tijdens piek momenten te kunnen leveren. Het lijkt dus volgens jullie berichten aardig te lukken!
en daar ben ik blij om.
Mochten jullie hier meer over willen lezen, en naar een feestlijk infographic kijken, ga naar deze link:
http://newsroom.t-mobile.nl/koningsdag/
Cheers,
MickyM
Product Manager 4G bij T-Mobile
Ik heb jullie berichten over de beschikbaarheid van het netwerk tijdens Konigsdag met heel veel nieuwsgierigheid gelezen.
Een van de redenen waarom wij deze grondig vervanging van het hele netwerk wilden was nl. om betere beschikbaarheid tijdens piek momenten te kunnen leveren. Het lijkt dus volgens jullie berichten aardig te lukken!
en daar ben ik blij om.
Mochten jullie hier meer over willen lezen, en naar een feestlijk infographic kijken, ga naar deze link:
Cheers,
MickyM
T-Mobile Netherlands BV
Hi MickyM,T-Mobile Experts schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:58:
Hi Guys,
en daar ben ik blij om.
Cheers,
MickyM
Het werkte inderdaad meer dan prima! Heb je meer informatie wat betreft de LTE900 rollout?
Het netwerk achter het netwerk is enorme verbetering. Met de lage latency voelt het stukken sneller aan. De ombouw van de locaties hangt af of ze toegang hebben tot de betreffende locatie en dat de voorbereidingswerkzaamheden af zijn. Ik heb nu op de meeste plekken 3G waar ik eerst alleen GPRS / E had. Het netwerk binnenshuis is nog niet optimaal maar dat komt pas na de volledige ombouw. (uitbreiding netwerk)timmie1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:54:
[...]
Eindelijk!![]()
Zodra ik ze in de mast zie hangen, laat ik het even weten.
Indien mogelijk met foto's. Als ze echt zo snel en stabiel zijn als wordt gezegd in de randstad, dan stap ik meteen over. T-Mobile is vaak wat goedkoper qua data, maar vanwege huidige bagger-netwerk heb ik de overstap nooit aangedurfd. Betekent dit dat ze ook gelijk het buitengebied eromheen meenemen of schakelen ze dan maar 1 of 2 masten in?
Hi Guys,
voor wat betreft de L900 rollout...
Wij hebben inderdaad een paar masten in Diemen/Adam ZO geactiveerd (dus nog niet Hoofddorp) om de laatste veld testen te doen voordat wij daadwerkelijk gaan beginnen met de rollout.
Komende maand gaan wij meer hierover toelichten...
Effe wachten nog; en de persberichten in de gaten houden!
(Of richting Diemen rijden/ fietsen om de eerste signalen op te vangen...)
Cheers,
MickyM
Wij hebben inderdaad een paar masten in Diemen/Adam ZO geactiveerd (dus nog niet Hoofddorp) om de laatste veld testen te doen voordat wij daadwerkelijk gaan beginnen met de rollout.
Cheers,
MickyM
[ Voor 9% gewijzigd door T-Mobile Experts op 30-04-2015 09:20 . Reden: corrigeren ]
T-Mobile Netherlands BV
Gooi Badhoevedorp dan ook maar meteen aanT-Mobile Experts schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:14:
Hi Guys,
Cheers,
MickyM
Haha ik ben erg benieuwd wat jullie van plan zijn, alhoewel ik wel een idee heb hoe jullie de uitrol gaan doen?
Ik zie dat de dekkingskaart weer is bijgewerkt. Het dekkingsgat bij Goor is verdwenen. Ook bouw acties rondom Helmond.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes