Ik heb een Fritzbox 7490 met Glasvezel bij XS4ALL. Nu is er een update van de firmware geweest van de Fritzbox en werkt de nummerherkenning voor uitgaand niet meer (Caller ID of CLIR). Als ik iemand bel krijgt hij nu onbekend nummer te zien. Is er iemand die dit wel werkend heeft met de nieuwste firmaware van de Fritzbox?
Ik heb ook CheapConnect op XS4ALL glasvezel met Fritzbox 7490, en nummerweergave werkt na de update naar Fritz!OS 06.52 nog steeds...
Er zijn zowel in de Fritz!Box als op de webinterface van CheapConnect instellingen die hierover gaan (bij CC bv. op het tabje "Nummerweegave" van je SIP-account); ik kan me herinneren dat ik bij het in gebruik nemen van CheapConnect even heb moeten aanrommelen om het werkend te krijgen. Misschien dat na de update bepaalde instellingen belangrijker geworden zijn, maar ik heb NU in ieder geval niets hoeven doen om het werkend te houden...
Er zijn zowel in de Fritz!Box als op de webinterface van CheapConnect instellingen die hierover gaan (bij CC bv. op het tabje "Nummerweegave" van je SIP-account); ik kan me herinneren dat ik bij het in gebruik nemen van CheapConnect even heb moeten aanrommelen om het werkend te krijgen. Misschien dat na de update bepaalde instellingen belangrijker geworden zijn, maar ik heb NU in ieder geval niets hoeven doen om het werkend te houden...
Het heeft gewerkt maar het werkt nu niet meer dat is vreemd. Ik heb bij Cheapconnect mijn nummer ook in de CLI lijst staan. Zijn er nog meer instellingen die je kan doen bij Cheapconnect? Wat zijn jouw instellingen in de Fritzbox?odo966 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:30:
Ik heb ook CheapConnect op XS4ALL glasvezel met Fritzbox 7490, en nummerweergave werkt na de update naar Fritz!OS 06.52 nog steeds...
En als je bij CheapConnect gaat naar SIP-accounts -> Beheer (achter het account in kwestie als je er meerdere hebt) -> Nummerweergave? Daar moet je nummer ook ingesteld zijn bij Uitgaande CLI. Ik heb voor de grap ook mijn 06-nummer aan de lijst toegevoegd en ik als ik er daar tussen wissel lijken gesprekken vanaf mijn vaste lijn van mijn 06-nummer te komen, zonder dat ik in Fritzbox iets verander.
(Sowieso heb ik bij CheapConnect webportaal wel eens het idee dat het helpt om instellingen te veranderen en vervolgens terug te veranderen, entries te deleten en opnieuw aan te maken, ook al lijkt alles al goed te staan, dat het dan toch effect heeft. Alsof de connectie met de backend een beetje op losse schroeven staat en je door aan te rommelen dingen weer op hun plek kan schudden
)
In Fritzbox heb ik:
Suppress outgoing Caller ID (CLIR): Disabled
Caller ID: Disabled
En toch werkt nummerweergave wel degelijk beide kanten op, dus dat laatste lijkt misschien niet eend uit te maken.
(Sowieso heb ik bij CheapConnect webportaal wel eens het idee dat het helpt om instellingen te veranderen en vervolgens terug te veranderen, entries te deleten en opnieuw aan te maken, ook al lijkt alles al goed te staan, dat het dan toch effect heeft. Alsof de connectie met de backend een beetje op losse schroeven staat en je door aan te rommelen dingen weer op hun plek kan schudden

In Fritzbox heb ik:
Suppress outgoing Caller ID (CLIR): Disabled
Caller ID: Disabled
En toch werkt nummerweergave wel degelijk beide kanten op, dus dat laatste lijkt misschien niet eend uit te maken.
Ik heb een SIP trunk account daarbij kan je dat niet bij instellen op der portal van Cheapconnect zo te zien. Bij Supress Outgoing Caller en Caller ID heb ik verschillende dingen geprobeerd. Werkt niets terwijl het voor de update wel goed werkte.
Ik heb dus VOIP out, dit kost alleen de gemaakte belkosten. Zou ook met een SIP Trunk moeten werken want in op de site bij tarieven staat "eigen CLI meezenden" als optie.
Zal het nummer eens verwijderen en weer toevoegen.
Ik heb dus VOIP out, dit kost alleen de gemaakte belkosten. Zou ook met een SIP Trunk moeten werken want in op de site bij tarieven staat "eigen CLI meezenden" als optie.
Zal het nummer eens verwijderen en weer toevoegen.
[ Voor 31% gewijzigd door TVL op 03-06-2016 16:11 ]
Dat is dan wel een verschil, ik heb op de Fritzbox een "gewoon" sip-account van cheapconnect ingesteld, en geen trunk. Ik weet niet wat verder de voor- en nadelen zijn, maar bij een trunk ben je wellicht meer afhankelijk van de Fritzbox zelf voor het meesturen van uitgaand telefoonnummer.
Als ik een gewoon SIP account aanvraag is dat dan met nummer? Heb jij een eigen nummer?
Bij tarieven zie ik 8,95 per jaar staan met een nummer maar ik hoef in principe geen nummer te hebben want ik wil mijn eigen nummer gebruiken. Ik zie in mijn account wel dat ik een SIP account kan aanvragen voor 0.95 cent per jaar zonder nummer maar is dit dan een Trunk?
Edit:
Ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Het is me gelukt om de caller ID meegestuurd te krijgen. Moet er alleen bij zeggen dat het niet helemaal logisch is.
Ik had "With prefix" aan staan deze heb ik uitgezet, verder heb ik "Number in username" aan staan.
Als ik nu "With prefix" aan heb staan moet ik altijd als ik in de regio bel het kengetal meegeven. Dat was eerst niet zo, Verder vind ik het gek dat als ik "Number in username" aan heb staan hij mijn Caller ID wel meegeeft terwijl in username mijn klantnummer staat van Cheapconnect. Dit is niet mijn Caller ID.
Bij tarieven zie ik 8,95 per jaar staan met een nummer maar ik hoef in principe geen nummer te hebben want ik wil mijn eigen nummer gebruiken. Ik zie in mijn account wel dat ik een SIP account kan aanvragen voor 0.95 cent per jaar zonder nummer maar is dit dan een Trunk?
Edit:
Ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Het is me gelukt om de caller ID meegestuurd te krijgen. Moet er alleen bij zeggen dat het niet helemaal logisch is.
Ik had "With prefix" aan staan deze heb ik uitgezet, verder heb ik "Number in username" aan staan.
Als ik nu "With prefix" aan heb staan moet ik altijd als ik in de regio bel het kengetal meegeven. Dat was eerst niet zo, Verder vind ik het gek dat als ik "Number in username" aan heb staan hij mijn Caller ID wel meegeeft terwijl in username mijn klantnummer staat van Cheapconnect. Dit is niet mijn Caller ID.
[ Voor 47% gewijzigd door TVL op 03-06-2016 23:26 ]
Ik heb nu cheapconnect en mijn nummer geporteerd maar krijg het niet aan de praat. Mijn Gigaset N300A blijft status "aanmelding is mislukt!" geven.
Ik ben aan het debuggen waar dit in zit:
- Als ik telnet naar cheapconnect met telnet sip.cheapconnect.net 5060 dan krijg ik: connection refused
- Als ik een traceroute doe dan krijg ik een volledig pad van mijn router tot aan de cheapconnect server te zien.
- Hieruit concludeer dat het probleem niet in mijn ISP zit, niet in mijn router zit maar dat het aan de kant van cheapconnect moet zitten: zij laten mij geen connectie maken.
- Klopt mijn redenering?
- Wellicht kan een mede-tweaker met cheapconnect ditzelfde proberen en zien wat het resultaat bij hem of haar is? Thanks !
Ik ben aan het debuggen waar dit in zit:
- Als ik telnet naar cheapconnect met telnet sip.cheapconnect.net 5060 dan krijg ik: connection refused
- Als ik een traceroute doe dan krijg ik een volledig pad van mijn router tot aan de cheapconnect server te zien.
- Hieruit concludeer dat het probleem niet in mijn ISP zit, niet in mijn router zit maar dat het aan de kant van cheapconnect moet zitten: zij laten mij geen connectie maken.
- Klopt mijn redenering?
- Wellicht kan een mede-tweaker met cheapconnect ditzelfde proberen en zien wat het resultaat bij hem of haar is? Thanks !
[ Voor 11% gewijzigd door brightwolf op 24-06-2016 23:34 ]
Je conclusie klopt niet, want SIP werkt over UDP en telnet over TCP.
Ik heb een gigaset C530IP maar die is precies hetzelfde als de N300, alleen zonder antwoord apparaat. Maar die gebruik ik al van Cheapconnect, veel handiger met een MP3 in je mailbox.brightwolf schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:33:
Ik heb nu cheapconnect en mijn nummer geporteerd maar krijg het niet aan de praat. Mijn Gigaset N300A blijft status "aanmelding is mislukt!" geven.
Dit zijn mijn instellingen:

http://imgur.com/uQRWHEv
Daarnaast heb ik poort 5060 UPD en TCP doorgestuurd in mijn router, zonder werkt het bij mij niet.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-06-2016 08:57 ]
Meer mensen die dit op dit moment op de website van cheapconnect zien :
Het inloggen wil ook niet lukken
code:
1
2
3
4
5
| Warning: session_start(): open(/tmp/sess_265f974a4137519f8ffbb5b8bc7a4411, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3 Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php:3) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php:3) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3 |
2250 WP Zuid PVoutput
sip.cheapconnect.nl al geprobeerd ?Dit zijn mijn instellingen:
[afbeelding]
bij mij ook ze liggen plat denk ikMdO82 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:19:
Meer mensen die dit op dit moment op de website van cheapconnect zien :
code:
1 2 3 4 5 Warning: session_start(): open(/tmp/sess_265f974a4137519f8ffbb5b8bc7a4411, O_RDWR) failed: Read-only file system (30) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3 Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php:3) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php:3) in /home/accountc/public_html/includes/cheapconnect.init.php on line 3
De wondere wereld van de micro-electonica
Volgens mij ook inderdaad, krijg nu een Wordpress installatie als je naar de website gaat
2250 WP Zuid PVoutput
Klopt, alleen de sites waren net even plat. De dienstverlening (bellen) is niet verstoord geweest,
excuses voor het ongemak.
excuses voor het ongemak.
Bij mij registeerd die maar kan ik niet gebeld worden. "Nummer niet in gebruik" uitbellen werkt wel gewoon...TVL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:25:
Ik heb een Fritzbox 7490 met Glasvezel bij XS4ALL. Nu is er een update van de firmware geweest van de Fritzbox en werkt de nummerherkenning voor uitgaand niet meer (Caller ID of CLIR). Als ik iemand bel krijgt hij nu onbekend nummer te zien. Is er iemand die dit wel werkend heeft met de nieuwste firmaware van de Fritzbox?
@jejeh en @jongetje
Mijn instellingen zijn hetzelfde. Ook zelfde poort, en ik heb het ook met 5080 geprobeerd.
Op aanraden van CheapConnect heb ik wat tests gedaan.
- Uitgaande poort test: De poort tests op de Tools site van CheapConnect slagen allemaal: groene vinkjes. Dezelfde tests via portquiz.net slagen ook.
- Inkomende poort test: Als ik via canyouseeme.org poort 5060 test, dan krijg ik een error.
Mijn NAT settings: Poorten 5060 en 5061 staan open voor UDP en TCP
Uit mijn router log:
udp 192.168.xxx.xxx:5060 185.29.203.27:5060 UNREPLIED
De conclusie die ik nu trek is:
- Uitgaand werkt poort 5060, inkomend niet.
- NAT staat correct geconfigureerd (TCP mag er zelfs nog af).
- Loginnaam en wachtwoord zijn correct (password gecopy-paste vanaf de cheapconnect site, etc).
- CheapConnect heeft vele klanten waarbij het werkt, ik ga er dus van uit dat het probleem niet daar is.
- De Gigaset N300A geeft bij "Vaste Net" aan: Verbonden (en dat terwijl mijn telefoonnummer de 24e geporteerd is)
- Conclusie: het probleem ligt bij mijn ISP.
Is mijn conclusie juist?
Mijn instellingen zijn hetzelfde. Ook zelfde poort, en ik heb het ook met 5080 geprobeerd.
Op aanraden van CheapConnect heb ik wat tests gedaan.
- Uitgaande poort test: De poort tests op de Tools site van CheapConnect slagen allemaal: groene vinkjes. Dezelfde tests via portquiz.net slagen ook.
- Inkomende poort test: Als ik via canyouseeme.org poort 5060 test, dan krijg ik een error.
Mijn NAT settings: Poorten 5060 en 5061 staan open voor UDP en TCP
Uit mijn router log:
udp 192.168.xxx.xxx:5060 185.29.203.27:5060 UNREPLIED
De conclusie die ik nu trek is:
- Uitgaand werkt poort 5060, inkomend niet.
- NAT staat correct geconfigureerd (TCP mag er zelfs nog af).
- Loginnaam en wachtwoord zijn correct (password gecopy-paste vanaf de cheapconnect site, etc).
- CheapConnect heeft vele klanten waarbij het werkt, ik ga er dus van uit dat het probleem niet daar is.
- De Gigaset N300A geeft bij "Vaste Net" aan: Verbonden (en dat terwijl mijn telefoonnummer de 24e geporteerd is)
- Conclusie: het probleem ligt bij mijn ISP.
Is mijn conclusie juist?
[ Voor 5% gewijzigd door brightwolf op 26-06-2016 22:44 ]
Mijn conclusie was goed. Zojuist, precies om 00:00, gaf mijn telefoon een signaal. De status in de Gigaset N300A staat nu op "aangemeld". Er is, zo vermoed ik, een server of netwerk segment automatisch herstart waardoor er nu eindelijk bepaalde settings van kracht zijn en de configuratie nu wel voor mij werkt ! Het lag dus aan mijn ISP.
Ik, zakelijke ZZP klant, blijf maar twijfelen tussen Cheapconnect en Budgetphone. Wie kan mij over de streep trekken? Of maakt het niet zo veel uit...
hier eigenlijk nooit problemen met CC, en hebben de beste prijs
Klopt het dat CLI bij cc tevens bestaat uit landennummer? Is het mogelijk om enkel netnummer en nummer te tonen?
Ja, het landnummer vond ik ook overbodig, maar dat kun je gewoon weghalen.DanielAlm schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:35:
Klopt het dat CLI bij cc tevens bestaat uit landennummer? Is het mogelijk om enkel netnummer en nummer te tonen?
[edit] Bij nader inzien blijkt dit toch misschien niet zo eenvoudig als in eerste instantie gedacht. Zelf heb ik een fritzbox en daarbij kan het wel.
[ Voor 20% gewijzigd door grun93 op 30-06-2016 22:51 ]
Ik heb nu voor een jaar een nummer van CC genomen (€8,95).
Maar nu zie ik soms voorbij komen dat mensen zonder nummer ook kunnen bellen.
We hebben nu voor de inkomende lijn gewoon onze ziggo telefoon.
Dus kloon het nummer nu zodat het op de uitgaande lijn (CC) ook te zien is.
Echter omdat ik soms voorbij zie komen dat mensen zonder nummer afgenomen hebben bij CC ben ik toch benieuwd hoe men dat gedaan heeft
Maar nu zie ik soms voorbij komen dat mensen zonder nummer ook kunnen bellen.
We hebben nu voor de inkomende lijn gewoon onze ziggo telefoon.
Dus kloon het nummer nu zodat het op de uitgaande lijn (CC) ook te zien is.
Echter omdat ik soms voorbij zie komen dat mensen zonder nummer afgenomen hebben bij CC ben ik toch benieuwd hoe men dat gedaan heeft
2250 WP Zuid PVoutput
Je hebt geen nummer nodig om te bellen. Alleen om gebeld te kunnen worden.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wil iemand mij dan vertellen hoe je dat instelt 
Ik ben er mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar
Ik gebruik een Fritzbox 7170
Edit: heb het denk ik gevonden.
Nummer ingesteld, maar als ik probeer te bellen met mijn telefoon voor CC dan krijg ik een vreemde melodie te horen ipv het bellen (hopelijk snappen jullie hem nog).
Als ik echte eerst het "Internet Number ID" invoer dan kan ik wel bellen.
Wellicht dat het zo hoort.
Echter op de lijn waarvoor ik dus nu waarschijnlijk onterecht een nummer voor aangeschaft heb kan ik wel gelijk bellen zonder een ID in te voeren.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit of komt dit doordat ik nu 2 nummers ingesteld heb ?

Edit2: Dat ik een ID moet gebruik komt dus waarschijnlijk dat ik 2 nummers erin heb staan.
Zojuist 1 nummer verwijderd en kan nu wel bellen.
Heb nu alleen nog dat ik altijd anoniem bel ongeacht dat mijn instellingen ingesteld zijn op altijd nummer weergeven.
Iemand nog een idee waar dat in kan zitten ?
Ik ben er mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar

Ik gebruik een Fritzbox 7170
Edit: heb het denk ik gevonden.
Nummer ingesteld, maar als ik probeer te bellen met mijn telefoon voor CC dan krijg ik een vreemde melodie te horen ipv het bellen (hopelijk snappen jullie hem nog).
Als ik echte eerst het "Internet Number ID" invoer dan kan ik wel bellen.
Wellicht dat het zo hoort.
Echter op de lijn waarvoor ik dus nu waarschijnlijk onterecht een nummer voor aangeschaft heb kan ik wel gelijk bellen zonder een ID in te voeren.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit of komt dit doordat ik nu 2 nummers ingesteld heb ?

Edit2: Dat ik een ID moet gebruik komt dus waarschijnlijk dat ik 2 nummers erin heb staan.
Zojuist 1 nummer verwijderd en kan nu wel bellen.
Heb nu alleen nog dat ik altijd anoniem bel ongeacht dat mijn instellingen ingesteld zijn op altijd nummer weergeven.
Iemand nog een idee waar dat in kan zitten ?
[ Voor 83% gewijzigd door MdO82 op 30-06-2016 22:04 . Reden: Extra info ]
2250 WP Zuid PVoutput
Niet snel in antwoorden? Wij reageren doorgaans binnen 2 uur op onze mails. Overdag zelfs vaak sneller.MdO82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:42:
Ik houdt het voorlopig maar bij mijn gekochte nummer, CC is helaas niet snel in antwoorden zie ik.
Lezen is ook een vak.
E-mailadres voor Support staat gewoon op de website
En dat kan ik bevestigen met daarbij de aantekening dat het ook mogelijk is om overdag te chatten wat nog sneller gaat. Juist de snelle adequate communicatie is een van de redenen om voor cc te kiezen.cheapconnect schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:31:
[...]
Niet snel in antwoorden? Wij reageren doorgaans binnen 2 uur op onze mails. Overdag zelfs vaak sneller.
Ik zat te lezen op jullie Facebook-pagina en daar waren berichten van 21 of 25 juni toen nog niet beantwoord.cheapconnect schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:31:
[...]
Niet snel in antwoorden? Wij reageren doorgaans binnen 2 uur op onze mails. Overdag zelfs vaak sneller.
Zodoende had ik (onterecht) de indruk gekregen dat het reageren niet snel ging
Maar goed als je weet waar je naartoe moet mailen dan is het snel geregeld
Enige tip wat ik wel heb, het e-mailadres mag wat duidelijker vermeld worden,
Goed het volgende staat op de website:
"Mocht u er niet uit komen kunt u contact met ons opnemen via: info@cheapconnect.net"
Omdat het e-mailadres in hetzelfde layout/kleur heeft kan het wat minder opvallen
2250 WP Zuid PVoutput
Zojuist wilde ik een een vast nummer aanvragen voor een kennis, maar blijkbaar ligt de website er uit. Inloggen op Control panel lukt ook niet meer. https://account.cheapconnect.net
Ik krijg een Wordpress installatie bij bezoek aan de website. Ik lees dat dit op 25 juni ook al het geval was.
Ik krijg een Wordpress installatie bij bezoek aan de website. Ik lees dat dit op 25 juni ook al het geval was.
Goedemorgen allen,
Er waren inderdaad problemen op onze website, de dienst zelf is volledig up gebleven en heeft geen downtime gehad. De website is inmiddels weer volledig beschikbaar.
Er waren inderdaad problemen op onze website, de dienst zelf is volledig up gebleven en heeft geen downtime gehad. De website is inmiddels weer volledig beschikbaar.
5183
Wanneer worden de provisies weer verwerkt? Laatste is van februari 2016...cheapconnect schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:55:
Goedemorgen allen,
Daarover kunt u het beste een mail sturen naar info@cheapconnect.net5183 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:15:
[...]
Wanneer worden de provisies weer verwerkt? Laatste is van februari 2016...
Ik heb de indruk dat dit op een "extreem" laag pitje staat. Meerdere malen vragen in het afgelopen half jaar heeft mij als enigste antwoord opgeleverd dat "men geduld moet hebben en men er druk mee bezig is".5183 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:15:
[...]
Wanneer worden de provisies weer verwerkt? Laatste is van februari 2016...
Zie boven... een e-mail resulteert in een herhaling qua antwoorden dat men ermee bezig is. Terwijl de bug die ik aanhaalde (inclusief oplossing), toevoegen provisie bij nieuwe aanmelding (werd n.l. van de provisie afgehaald in plaats van bijgerekend) wel erg snel opgelost was.cheapconnect schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:48:
Daarover kunt u het beste een mail sturen naar info@cheapconnect.net
Best jammer dat de informatie betreft het maandelijks bijschrijven van telefonieprovisie, eigenlijk al maanden onterecht op de site en de dashboard prijkt.
Ik ben hier niet van op de hoogte, maar ik krijg de nodige informatie.DarkForce schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:54:
[...]
Ik heb de indruk dat dit op een "extreem" laag pitje staat. Meerdere malen vragen in het afgelopen half jaar heeft mij als enigste antwoord opgeleverd dat "men geduld moet hebben en men er druk mee bezig is".
[...]
Zie boven... een e-mail resulteert in een herhaling qua antwoorden dat men ermee bezig is. Terwijl de bug die ik aanhaalde (inclusief oplossing), toevoegen provisie bij nieuwe aanmelding (werd n.l. van de provisie afgehaald in plaats van bijgerekend) wel erg snel opgelost was.
Best jammer dat de informatie betreft het maandelijks bijschrijven van telefonieprovisie, eigenlijk al maanden onterecht op de site en de dashboard prijkt.
Zodra ik wat weet zal ik je hierover inlichten.
Excuses dat dit wat lang heeft geduurd, het probleem is gevonden en wordt momenteel hersteld.cheapconnect schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Ik ben hier niet van op de hoogte, maar ik krijg de nodige informatie.
Zodra ik wat weet zal ik je hierover inlichten.
5183
De provisies zijn inderdaad weer verwerkt, waarvoor dank.
Wel valt mij ineens op dat een telefoontje naar 112 geld kost? Wat is dat voor iets geks? 112 is toch een gratis nummer?
Helaas moeten bellen van de week, en die 6 cent die het kost zal me allemaal een zorg zijn, maar toch vreemd dat er iets afgerekend wordt?
Edit:
En volgens de tarievenzoeker:

En hier mijn verbruik:
Wel valt mij ineens op dat een telefoontje naar 112 geld kost? Wat is dat voor iets geks? 112 is toch een gratis nummer?
Helaas moeten bellen van de week, en die 6 cent die het kost zal me allemaal een zorg zijn, maar toch vreemd dat er iets afgerekend wordt?
Edit:
En volgens de tarievenzoeker:

En hier mijn verbruik:

[ Voor 21% gewijzigd door 5183 op 17-08-2016 20:17 ]
Dank voor uw melding, 112 hoort zeker gratis te zijn.
Heeft u ons al gemailed op info@cheapconnect.net ?
Ik heb zojuist bericht gekregen van info@cheapconnect.net dat er kosten (lokaal tarief) berekend worden voor het bellen naar 112. Dat is vreemd want 112 zou volgens mij een gratis nummer moeten zijn. Dat is iig bij KPN en andere aanbieders wel het geval.cheapconnect schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:45:
Dit is fout vanuit mijn collega, die hield die prijslijst aan, maar daar zit juist het probleem. Is zojuist opgelost! En uw saldo wordt uiteraard ook gecrediteerd!cnsmr schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
Ik heb zojuist bericht gekregen van info@cheapconnect.net dat er kosten (lokaal tarief) berekend worden voor het bellen naar 112. Dat is vreemd want 112 zou volgens mij een gratis nummer moeten zijn. Dat is iig bij KPN en andere aanbieders wel het geval.
5183
Nee, zal even de livechat erbij pakken zo.cheapconnect schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:45:
Graag even op de mail, zodat ik hem er voor u uit kan pakken. Ook even het account erbij vermelden uiteraard5183 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:19:
[...]
Nee, zal even de livechat erbij pakken zo.
Werkt cheapconnect ook icm telefoonadapter?
Welke raden jullie aan? Zag dat i.c.m. de SPA112 bij diverse mensen af en toe de spraak wegvalt.
Welke raden jullie aan? Zag dat i.c.m. de SPA112 bij diverse mensen af en toe de spraak wegvalt.
[ Voor 53% gewijzigd door Clavis op 18-08-2016 10:29 ]
We hebben niet echt een voorkeur, het nadeel van telefoonadapters is dat er geen nieuwe modellen meer van op de markt komen en firmware ook vaak niet meer wordt bijgehouden.Clavis schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:27:
Toch zien wij veel SPA-adapters succesvol op ons platform, wegvallen van spraak hoeft niet altijd aan de adapter zelf te liggen (kan ook de verbinding zijn etc..)
Kijk ook even of je internet-modem niet toevallig een VoIP-ATA poort heeft.
@Cheapconnect: Zijn er bij jullie ook plannen om binnen afzienbare tijd IPv6 te gaan ondersteunen?
Daarmee bedoel ik dus dat jullie VOIP platform ook via IPv6 benaderd kan worden.
Dit zou heel wat ergernis en gedoe met portforwards schelen bij het gebruik van VOIP clients die niet op het apparaat met het publieke adres zelf draaien, zoals nu bij IPv4 het geval is, aan gezien bij IPv6 alle clients in principe zonder NA(P)T gerouteerd kunnen worden.
Daarmee bedoel ik dus dat jullie VOIP platform ook via IPv6 benaderd kan worden.
Dit zou heel wat ergernis en gedoe met portforwards schelen bij het gebruik van VOIP clients die niet op het apparaat met het publieke adres zelf draaien, zoals nu bij IPv4 het geval is, aan gezien bij IPv6 alle clients in principe zonder NA(P)T gerouteerd kunnen worden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
@eymey
Ja zeker, ons testplaform is hier al tijdje mee uitgerust. Ik weet niet wat de exacte release datum van ipv6 zal zijn, maar dit zal zeker in de komende tijd zijn!
Ja zeker, ons testplaform is hier al tijdje mee uitgerust. Ik weet niet wat de exacte release datum van ipv6 zal zijn, maar dit zal zeker in de komende tijd zijn!
Nooit last van gehad met onze setup.Clavis schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:27:
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb de hele avond al een probleem met registreren, maar zie nergens dat er onderhoud is o.i.d. What changed? Iemand anders ook problemen?

edit: ...... en hij doet het weer. Alsof de server even meeleest op Tweakers
Te vroeg gejuichd
edit: ...... en hij doet het weer. Alsof de server even meeleest op Tweakers
[ Voor 15% gewijzigd door Aesculapius op 30-08-2016 23:14 ]
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik heb nog steeds problemen. sip.cheapconnect.net geeft steeds (na 15 seconden): 408 Request Timeout
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Zag een rode "Info" lamp op mijn Fritz!Box, en bij inloggen in de webinterface zie ik dat hij al sinds 22:15 niet meer kan connecten om mijn CheapConnect nummer te registreren...
EDIT: Het lijkt nu weer te werken...
EDIT: Het lijkt nu weer te werken...
[ Voor 10% gewijzigd door odo966 op 31-08-2016 00:42 ]
Helaas was er een ddos-aanval op 1 van onze ips, gelukkig konden we de aanval redelijk snel afwenden. Maar dit zorgde wel voor wat connectie timeouts.
Excuses voor het ongemak!
Wij blijven nog even stand-by staan, voor jullie fijne nacht!
Excuses voor het ongemak!
Wij blijven nog even stand-by staan, voor jullie fijne nacht!
Ik heb dit, werkt al lange tijd goed.Aesculapius schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:48:
Ik heb de hele avond al een probleem met registreren, maar zie nergens dat er onderhoud is o.i.d. What changed? Iemand anders ook problemen?
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: ...... en hij doet het weer. Alsof de server even meeleest op TweakersTe vroeg gejuichd

[ Voor 18% gewijzigd door Ploink op 31-08-2016 19:51 ]
31.08.16 20:39:22 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408
31.08.16 20:37:44 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
31.08.16 20:36:20 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408
31.08.16 20:35:23 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
30.08.16 23:35:27 The telephone number xxxxxxxxxxx has not been available for more than one hour.
30.08.16 23:22:11 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408 [3 messages since 30.08.16 22:49:10]
30.08.16 22:43:20 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. [6 messages since 30.08.16 22:32:50]
@CheapConnect: gisteravond was er sprake van een ddos. Was dat vanavond opnieuw het geval?
31.08.16 20:37:44 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
31.08.16 20:36:20 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408
31.08.16 20:35:23 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
30.08.16 23:35:27 The telephone number xxxxxxxxxxx has not been available for more than one hour.
30.08.16 23:22:11 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408 [3 messages since 30.08.16 22:49:10]
30.08.16 22:43:20 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. [6 messages since 30.08.16 22:32:50]
@CheapConnect: gisteravond was er sprake van een ddos. Was dat vanavond opnieuw het geval?
Vannacht wel pogingen, maar de maatregelen werken.Cranberry schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:59:
31.08.16 20:39:22 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408
30.08.16 23:22:11 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 408 \[3 messages since 30.08.16 22:49:10]
30.08.16 22:43:20 Registration of Internet telephone number xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. \[6 messages since 30.08.16 22:32:50]
Sinds kort zit ik bij Vodafone glasvezel die (blijkbaar) poort 5060 dicht hebben staan, ik probeer het nu via 5080 maar mijn FritzBox geeft aan:
Klopt het dat poort 5080 zou moeten werken?Registration of Internet telephone number 3171xxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Deze ruimte is te huur!
Excuses voor deze late reactie, mogelijk heeft u het antwoord al gekregen of gevonden. )Officieel is tweakers geen support kanaal voor ons)Mattie112 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:04:
Sinds kort zit ik bij Vodafone glasvezel die (blijkbaar) poort 5060 dicht hebben staan, ik probeer het nu via 5080 maar mijn FritzBox geeft aan:
[...]
Klopt het dat poort 5080 zou moeten werken?
Het klopt dat poort 5080 ook bij ons werkt.
Yes inmiddels is het al gelukt inderdaad, alleen via de gewone poort (5060) geen idee wat er was bij Vodafone maar in elk geval werkt het nu
Deze ruimte is te huur!
Zie dat er opnieuw problemen zijn geweest? Werken de "maatregelen" wel goed?
18.09.16 18:13:15 Registration of Internet telephone number ;.. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
18.09.16 18:11:31 Registration of Internet telephone number ;. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
18.09.16 18:10:07 Registration of Internet telephone number ;.. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
18.09.16 18:13:15 Registration of Internet telephone number ;.. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
18.09.16 18:11:31 Registration of Internet telephone number ;. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
18.09.16 18:10:07 Registration of Internet telephone number ;.. failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Er zijn geen problemen geweest dat mij bekend is.DanielAlm schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:07:
Zie dat er opnieuw problemen zijn geweest? Werken de "maatregelen" wel goed?
Sinds vanmorgen rond 06.00 uur geen verbinding meer: Remote site reports reason for error 408
Cheap connect heeft storing zie onderstaande mail:
Geachte relatie,
Momenteel is er een storing in het registreren van SIP. Hierdoor kunt u apparaat niet aanmelden op ons SIP platform. We verwachten binnen enkele momenten weer volledige beschikbaarheid te hebben.
We hopen u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld en bieden hierbij onze excuses aan vooor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
CheapConnect
http://www.cheapconnect.net/
Geachte relatie,
Momenteel is er een storing in het registreren van SIP. Hierdoor kunt u apparaat niet aanmelden op ons SIP platform. We verwachten binnen enkele momenten weer volledige beschikbaarheid te hebben.
We hopen u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld en bieden hierbij onze excuses aan vooor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
CheapConnect
http://www.cheapconnect.net/
Vreemd genoeg heb ik (weer) problemen met mijn FritzBox ( Registration of Internet telephone number xxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. ). Ik heb aan mijn kant geen veranderingen gemaakt, meer mensen hier last van?
Deze ruimte is te huur!
De laatste melding in de log bij mij was van 24 september, sindsdien geen problemen meer.Mattie112 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:02:
Vreemd genoeg heb ik (weer) problemen met mijn FritzBox ( Registration of Internet telephone number xxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. ). Ik heb aan mijn kant geen veranderingen gemaakt, meer mensen hier last van?
Ik zit ook met een probleem.cheapconnect schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:48:
[...]
Er zijn geen problemen geweest dat mij bekend is.
Op jullie site, De Belgische vlag is NIET de Duitse vlag 90° gedraaid

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zijn er toevallig weer issues op dit moment, ik kan geen verbinding krijgen.
Ik had de problemen ook vandaag, al gaf Cheapconnect aan dat er geen storingen waren...
Er waren vandaag diverse storingen bij Nederlandse providers. O.a. Ziggo, Online en KPN. Ik kan melden dat er bij ons geen onderbrekingen waren.
Zie:
http://allestoringen.nl/storing/ziggo
http://allestoringen.nl/storing/kpn
http://allestoringen.nl/storing/online-nl
En nog diverse andere providers. Kan dat wellicht het probleem zijn?
Zie:
http://allestoringen.nl/storing/ziggo
http://allestoringen.nl/storing/kpn
http://allestoringen.nl/storing/online-nl
En nog diverse andere providers. Kan dat wellicht het probleem zijn?
Ik begin hier bij mij toch mijn Fritz-box te bedenken, had voor de grap even een VOIP client op de pc geïnstalleerd en die verbind natuurlijk zonder problemen. Wel vreemd, Fritz-box firmware niet updated dus waarom zou het opeens niet meer werken....;
Deze ruimte is te huur!
Gister zou het echt een externe factor kunnen zijn. Of komt het vaker voor in de Fritzbox?Mattie112 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:52:
Ik begin hier bij mij toch mijn Fritz-box te bedenken, had voor de grap even een VOIP client op de pc geïnstalleerd en die verbind natuurlijk zonder problemen. Wel vreemd, Fritz-box firmware niet updated dus waarom zou het opeens niet meer werken....;
Nou sinds het probleem met registraties vorige week heeft het niet meer gewerkt. Ik zie wel dat mijn fritzbox data NAAR jullie toe stuurt (op de juiste poort). Er komt alleen niks terug, terwijl als via XLite connect zie ik netjes heen-en-weer traffic lopen. Evt kan ik even met een sniffer aan de slag maar dat wordt remote wat lastig.
edit:
ook op alternatieve poort 5070 krijg ik geen data terug lijkt er dan toch op dat de fritzbox een incorrect request oid doet waar gewoon geen reply op gegeven wordt. Maarja het heeft wel gewerkt.
edit:
ook op alternatieve poort 5070 krijg ik geen data terug lijkt er dan toch op dat de fritzbox een incorrect request oid doet waar gewoon geen reply op gegeven wordt. Maarja het heeft wel gewerkt.
[ Voor 23% gewijzigd door Mattie112 op 28-09-2016 14:55 ]
Deze ruimte is te huur!
Kunt u ons eens een email sturen met uw gebruikte gebruikersnaam. Even met referentie naar tweakers topic, we kunnen dan aan onze kant het verkeer tracen.Mattie112 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:47:
Nou sinds het probleem met registraties vorige week heeft het niet meer gewerkt. Ik zie wel dat mijn fritzbox data NAAR jullie toe stuurt (op de juiste poort). Er komt alleen niks terug, terwijl als via XLite connect zie ik netjes heen-en-weer traffic lopen. Evt kan ik even met een sniffer aan de slag maar dat wordt remote wat lastig.
edit:
Dat zou super zijn, mail is verzonden ben benieuwd of we iets kunnen vinden!cheapconnect schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:45:
[...]
Kunt u ons eens een email sturen met uw gebruikte gebruikersnaam. Even met referentie naar tweakers topic, we kunnen dan aan onze kant het verkeer tracen.
Deze ruimte is te huur!
Ik heb een Nederlands en een Italiaans GSM nummer. De meeste tijd van het jaar ben ik in Italie. Wat ik wil is dat als mijn Nederlandse nummer uit staat, dat nummer wordt doorverbonden met mijn Italiaans nummer.
Omdat *62* code instellen lukt niet naar een buitenlands nummer, bedacht ik om er CheapConnect tussen te hangen. Waarbij mijn NLse telefoonnummer doorverbindt naar CC en die weer doorschakelt naar mijn Italiaans nummer.
Ik heb dus daarom een account aangemaakt op CheapConnect en een Nederlands nummer gekocht. Maar ik krijg het niet werkend. Hoe stel ik dat in?
Dit zijn mijn instellingen: in mijn SIP accounts staan 3 nummers:
777##### SIP Trunk
777##### SIP Account
3140#### SIP Account
Die laatste staat ingesteld als:
alleen doorschakelen en follow me ingeschakeld naar mn IT nummer
Dit is een grof schema van zoals ik het in gedachte had:
Omdat *62* code instellen lukt niet naar een buitenlands nummer, bedacht ik om er CheapConnect tussen te hangen. Waarbij mijn NLse telefoonnummer doorverbindt naar CC en die weer doorschakelt naar mijn Italiaans nummer.
Ik heb dus daarom een account aangemaakt op CheapConnect en een Nederlands nummer gekocht. Maar ik krijg het niet werkend. Hoe stel ik dat in?
777##### SIP Trunk
777##### SIP Account
3140#### SIP Account

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Al geprobeerd via onze support of ons forum?MightyMauz schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:55:
Ik heb een Nederlands en een Italiaans GSM nummer. De meeste tijd van het jaar ben ik in Italie. Wat ik wil is dat als mijn Nederlandse nummer uit staat, dat nummer wordt doorverbonden met mijn Italiaans nummer.
777##### SIP Trunk
777##### SIP Account
3140#### SIP Account
[afbeelding]
Moet gewoon werken, zoals u de situatie 'schets'
Zijn er meer mensen van wie hun Cheapconnnect voor veel mensen onbereikbaar is? Vanaf Vodafone wel, vanaf KPN/Telfort niet. Vanaf RouteIt voip weer wel, geen pijl op te trekken...
Bedoel je momenteel onbereikbaar of al langere tijd niet bereikbaar?
Eerder dit jaar bleek ons CheapConnect-nr niet bereikbaar te zijn vanaf Vectone Mobile (één de slechtste mobiele aanbieder btw). Dit is door hen gefixed. Blijkbaar zijn de 'voip-routeringen' niet op orde.
Verder heb ik zelf nooit klachten gehad dat ik niet bereikbaar zou zijn.
Eerder dit jaar bleek ons CheapConnect-nr niet bereikbaar te zijn vanaf Vectone Mobile (één de slechtste mobiele aanbieder btw). Dit is door hen gefixed. Blijkbaar zijn de 'voip-routeringen' niet op orde.
Verder heb ik zelf nooit klachten gehad dat ik niet bereikbaar zou zijn.
Het speelt sinds vanochtend
het moet volgens mij inderdaad een probleem in die hoek zijn.
Ik heb me op het forum geregistreerd, maar ik wacht al 5 dagen op "approval"cheapconnect schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:14:
[...]
Al geprobeerd via onze support of ons forum?
Moet gewoon werken, zoals u de situatie 'schets'
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Ik al meer dan een maand...MightyMauz schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
Ik heb me op het forum geregistreerd, maar ik wacht al 5 dagen op "approval"
*
[ Voor 100% gewijzigd door tcviper op 12-10-2016 13:49 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Net per ideal 20 euro betaald maar geen saldo ontvangen 
Volgens de site zou het meteen bijgeschreven worden, Ik heb wel een bevestiging van de betaling gehad.
Volgens de site zou het meteen bijgeschreven worden, Ik heb wel een bevestiging van de betaling gehad.
Hoe lang is "fftjes?"supayoshi schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:24:
Duurt soms fftjes
Na ruim 18 uur nog niks...
Edit: Nu wel
[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 25-10-2016 13:35 ]
Ik probeer in mijn Fritzbox 7170 een SIP account te plaatsen, maar krijg het tot op heden niet voor elkaar.
Nu heb ik bij Cheapconnect al geruime tijd een SIP nummer en dat werkt zonder problemen.
Nu heb ik via dit forum of die van Cheapconnect begrepen dat je helemaal geen SIP nummer nodig hebt en dat je ook het SIP Account kunt gebruiken.
De SIP Nummers zijn alleen nodig als je op het nummer bereikbaar moet zijn of als inkomend nummer gebruiken.
Nu heb ik reeds contact gehad met CC en heb van hun de volgende handleiding gekregen:
http://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814
Echter krijg ik geen verbinding met mijn telefoon via het SIP Account.
Nu zal ik uiteraard weer even reageren naar CC, maar wellicht dat iemand een Fritzbox heeft en mij wat opweg kan helpen.
De handleiding is helaas verschillend met mijn software van de fritzbox
Mijn SIP Nummer werkt overigens zonder problemen

Het klopt dat het vinkje bij "Use Internet number" uitstaat omdat ik aan het testen ben, als ik hem probeer zet ik hem aan en mijn SIP Nummer uit.
Nu heb ik bij Cheapconnect al geruime tijd een SIP nummer en dat werkt zonder problemen.
Nu heb ik via dit forum of die van Cheapconnect begrepen dat je helemaal geen SIP nummer nodig hebt en dat je ook het SIP Account kunt gebruiken.
De SIP Nummers zijn alleen nodig als je op het nummer bereikbaar moet zijn of als inkomend nummer gebruiken.
Nu heb ik reeds contact gehad met CC en heb van hun de volgende handleiding gekregen:
Nu zal ik uiteraard weer even reageren naar CC, maar wellicht dat iemand een Fritzbox heeft en mij wat opweg kan helpen.

Het klopt dat het vinkje bij "Use Internet number" uitstaat omdat ik aan het testen ben, als ik hem probeer zet ik hem aan en mijn SIP Nummer uit.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb eigenlijk meer een vraag misschien weet iemand het. ik heb al een jaar of 2 een account bij cheapconnect met een lokaal nummer maar die gebruik ik eigenlijk zelden. We hebben namelijk ook een KPN ISDN1 lijn met 2 lokale nummers.
Nu wil ik eigenlijk 1 van die nummers omzetten naar cheapconnect. Ik kan op de site van CC een nummer portering aanvraag doen alleen dan is de vraag, wat gebeurd er met het andere ISDN1 nummer? Blijft de KPN ISDN1 lijn dan wel werken of wordt die meteen automatisch opgezegd? Er is namelijk iemand in huis die liever niet overstapt op VoIP en dus dat andere nummer wil blijven gebruiken.
Nu wil ik eigenlijk 1 van die nummers omzetten naar cheapconnect. Ik kan op de site van CC een nummer portering aanvraag doen alleen dan is de vraag, wat gebeurd er met het andere ISDN1 nummer? Blijft de KPN ISDN1 lijn dan wel werken of wordt die meteen automatisch opgezegd? Er is namelijk iemand in huis die liever niet overstapt op VoIP en dus dat andere nummer wil blijven gebruiken.
Ik zou dat met KPN afstemmen hoe ze daarmee omgaan. Als ik hier iets zeg en het is anders...Terrestrial schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:55:
[...]wat gebeurd er met het andere ISDN1 nummer? Blijft de KPN ISDN1 lijn dan wel werken of wordt die meteen automatisch opgezegd? Er is namelijk iemand in huis die liever niet overstapt op VoIP en dus dat andere nummer wil blijven gebruiken.
Ik gebruik al een tijdje geen 7170 meer, maar in de screenshot van de config, die ik nog had liggen, heb ik:MdO82 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:00:
Ik probeer in mijn Fritzbox 7170 een SIP account te plaatsen, maar krijg het tot op heden niet voor elkaar.
0031xxxxx
als internet number ingevuld, maar dan met 00 ervoor. Dus wat atri zegt, maar dan twee nullen en ik denk ook aanvinken dat internet number.
[ Voor 11% gewijzigd door vliegnerd op 10-11-2016 09:49 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Als je de screenshot nog hebt zou je deze dan via DM willen sturen zodat ik die van mij kan vergelijken ?vliegnerd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:48:
[...]
Ik gebruik al een tijdje geen 7170 meer, maar in de screenshot van de config, die ik nog had liggen, heb ik:
0031xxxxx
als internet number ingevuld, maar dan met 00 ervoor. Dus wat atri zegt, maar dan twee nullen en ik denk ook aanvinken dat internet number.
Overigens als ik mijn SIP Nummer (het betaalde nummer á €8,95) gebruik dan doet ie het wel.
Stel ik mijn SIP Account in op dezelfde manier dan krijg ik hem gewoon niet geregistreerd.
Kan dit misschien komen doordat mijn eigen nummer al in gebruik is bij Ziggo ?
[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 10-11-2016 11:29 . Reden: Nog een poging gedaan :) ]
2250 WP Zuid PVoutput
Enigszins offtopic maar kan het antwoord erkers niet vinden: ik heb aan een n300a op gekocht, en zien nu een handset. Ik vind de c530 mooi maar te duur. Is elke handset met dect compatibel met dit basisstation? Ook een van een ander merk?
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
De N300a werkt in principe met alle Siemens C-klasse toestellen.manusjevanalles schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:34:
Enigszins offtopic maar kan het antwoord erkers niet vinden: ik heb aan een n300a op gekocht, en zien nu een handset. Ik vind de c530 mooi maar te duur. Is elke handset met dect compatibel met dit basisstation? Ook een van een ander merk?
Je kan een ander merk gebruiken mits deze GAP compatabiliteit (Generic Access Profile) is
2250 WP Zuid PVoutput
Houd er wel rekening mee dat als je een hanset op de N300 aanmeld die niet compatible is maar alleen GAP ondersteund dat er via de gekoppelde inkomende an uitgaande nummers gebeld wordt. Er wordt hierbij geen rekening gehouden met de regels heb ik gemerkt (bij koppelen van een simpel sect toestel). Ook kunnen functies als doorschakelen niet goed werken. Ik raad daarom aan om wel een handset te kopen die compatible is: http://www.gigaset.com/hq...upport/compatibility.html
Na een helder moment heb ik het dan eindelijk voor elkaar dat ik nu wel via het gratis CC nummer kan bellen.MdO82 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:00:
[afbeelding]
Heb de Fritzbox gereset en toen aangegeven dat ik bel via internet ipv een fixed line.
Nu heb ik hem wel goed ingesteld en kan er gebruik van maken
2250 WP Zuid PVoutput
Is het mogelijk een APP ipv een fritzbox met CC te gebruiken? Wij gebruiken onze vastelijn met Ziggo haasst niet meer maar wij willen de nummer houden. Wat is de goedkoopste oplossing hier? Bedankt voor advies!
Ja hoor, ik gebruik de CSipSimple App op Android, werkt prima met CC.
Sometimes you need to plan for coincidence
Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie