franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tjah, zij zetten het gelijk aan 0900 nummers in NL e.d. Die zullen ook niet in het overzicht staan.franssie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:40:
[...]
Leuk dat ze dat gedaan hebben maar:
1) deze zit achter een login
2) men mag niet verwachten dat je eerst elk nummer gaat controleren
3) het wijkt dus af van wat ze in de .pdf publiceren en die tarieven moeten dan ook gewoon gelden.
4) zoals ik in mijn edit al aangaf, dit mag volgens mij geeneens binnen de EU - zulke woeker tarieven, misschien toch iets voor de ACM?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
090x is een internationale standaard voor dat soort premium nummers, lijkt me niet dat zit daaronder valt dus het mag niet. Bel voor de grap en als test eens met je mobiel naar dat nummer en kijk wat het dan kost? Ik denk minder ...Hooglander1 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:50:
[...]
Tjah, zij zetten het gelijk aan 0900 nummers in NL e.d. Die zullen ook niet in het overzicht staan.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb wel eens naar zulke niet regio gebonden nummers maar dan in Oostenrijk gebeld en dat ging gewoon uit de 120 min bundel.
Als het uit de bundel gaat dan is het een ' normaal' nummer en loopt cheap connect fouten te maken, gaat het er niet uit en kost het je twee euro per minuut dan is er iets anders aan de hand (maar die kans lijkt mij zeer klein intuïtief).
https://tele2.gebruikers....26&rowstart=60#post_22223
@hooglander1: ze doen het dus willens en wetens?
ik had een soortgelijk bericht op het forum van cheapconnect geplaatst en deze is gewoon verwijderd (censuur)
waar zijn die lui mee bezig?
[ Voor 5% gewijzigd door maxtrash op 16-01-2016 18:40 ]
Oei, dat laatste is wel heel ernstig.maxtrash schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:39:
bij Tele2 zijn ze in 2011 ook de mist ingegaan, maar hebben ze het hersteld.
https://tele2.gebruikers....26&rowstart=60#post_22223
@hooglander1: ze doen het dus willens en wetens?
ik had een soortgelijk bericht op het forum van cheapconnect geplaatst en deze is gewoon verwijderd (censuur)
waar zijn die lui mee bezig?
Het nummer waar het toen om gaat hoef ik nooit meer te bellen omdat er op die locatie nu ook een NL nummer is en uitgaand bellen wordt amper gebruikt.
Ik heb toen CheapConnect voor uitgaand bellen opgegeven, daar ga ik een ander voor gebruiken.
Bij CC verwijdert men inderdaad forum posts. Ik had gepost over het altijd maar in de spambox terecht komen van emails met voicemail berichtjes. Gewoon een nette post met de vraag hoe dat kwam en of er iets aan te doen is. Maar dat vond men blijkbaar al te negatief.Hooglander1 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:56:
[...]
Oei, dat laatste is wel heel ernstig.
Als iemand een voorbeeldnummer heeft dan test ik gerust even!franssie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:25:
Dat is dus de test![]()
Als het uit de bundel gaat dan is het een ' normaal' nummer en loopt cheap connect fouten te maken, gaat het er niet uit en kost het je twee euro per minuut dan is er iets anders aan de hand (maar die kans lijkt mij zeer klein intuïtief).
Overigens zal ik aankomende week hier intern om een revisie vragen van de tarieven van Frankrijk. Zodra hier meer nieuws over is, meldt ik mij direct op dit forum.
[ Voor 32% gewijzigd door cheapconnect op 24-01-2016 15:30 ]
Zou je dit kunnen controleren?jongetje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:02:
Ja dat is inderdaad erg irritant dat de voicemails in de spambox (iig van GMail) terecht komen. Ik heb er maar een rule voor aangemaakt. Zelfde is dat je voorheen bijv. 14070 kon bellen, en sinds een paar maanden moet je nu 003114070 bellen.
Mijn persoonlijke test wijst uit dat 14070 zonder problemen werkt. (wellicht een dialrule aan de kant van uw apparatuur?)
Ik ben erover in gesprek geweest met jullie helpdesk maar bij mij werkt alleen 003114070, 14070 geeft een ingesprektoon. Ik gebruik een Siemens Gigaset C530 (software matig hetzelfde als een N300). Toch vreemd want ik hoef voor alle andere nederlandse nummers niet eerst 0031 te draaien.cheapconnect schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:29:
[...]
Zou je dit kunnen controleren?
Mijn persoonlijke test wijst uit dat 14070 zonder problemen werkt. (wellicht een dialrule aan de kant van uw apparatuur?)
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 24-01-2016 18:14 ]
Gesprek gevonden!jongetje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:12:
[...]
Ik ben erover in gesprek geweest met jullie helpdesk maar bij mij werkt alleen 003114070, 14070 geeft een ingesprektoon. Ik gebruik een Siemens Gigaset C530 (software matig hetzelfde als een N300). Toch vreemd want ik hoef voor alle andere nederlandse nummers niet eerst 0031 te draaien.
Kleine aanpassing gemaakt, zou je het nogmaals kunnen proberen?
[ Voor 15% gewijzigd door cheapconnect op 24-01-2016 18:49 ]
Hoera! Het werkt nu weer, bedankt!cheapconnect schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:30:
[...]
Gesprek gevonden!
Zouden jullie alsjeblieft een correct spf record willen publiceren voor die setup? Dan draait Gmail uiteindelijk wel weer bij qua spam kwalificatie.
DMARC en DKIM daar aan toevoegen zou het probleem helemaal verhelpen, maar ik heb niet het gevoel dat jullie daar aan toe zijn. Maar misschien ook wel...
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Die was gisteren niet bereikbaar, kreeg ik een lege pagina op.jongetje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:43:
Ze hebben een handige eerste lijns chat op de site, helpen snel. Alleen met complexere zaken (zoals het 14070 geval van mij) moet je even een mail sturen, maar krijg je snel antwoord.
Zo tot 2106, dan heb je behoorlijk lang nog telefoonMegaTronics schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:08:
Hij heeft nog ruim € 16 saldo en het nummer verloopt pas op 23 oktober 2106. Dus zal het ook eens bij de servicedesk dumpen, maar misschien lezen ze hier ook mee.
MadDog11 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:25:
[...]
Zo tot 2106, dan heb je behoorlijk lang nog telefoon

Als ik de gegevens in een softphone stop heb ik zo verbinding. Iemand die toevallig de instellingen weet

Wat moet er bij peer details ingevuld worden? En wat moet er bij register ingevuld worden als je de trunk wilt registeren? De trunk username en password of je telefoonnummer en password?
Thanks alvast!
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Punt 2 is inmiddels opgelost volgens het forum.Ploink schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:03:
Ik heb net voor het eerst geregistreerd met alleen een voip-out / trunk account. Het werk met mijn gigaset, maar ik heb 2 problemen:
1) Als de gesprekspartner ophangt loopt de verbinding gewoon door, maar ik hoor niks meer, ook geen in gesprek toon.
2) Telefoon nummer verificatie in het menu "nummerweergave (CLI)" werkt niet, ik wordt niet gebeld door de computer. De melding die ik krijg is:
[...]
Ik heb mijn lokale nummer van XS4ALL overgezet naar Cheapconnect, maar punt 1 is nog niet opgelost. Met mijn gigaset C470IP voip telefoon krijg ik geen ingesprek toon als de gesprekspartner ophangt. Volgens de Gigaset loopt het gesprek gewoon door maar ik hoor niks. Er worden geen gesprekskosten in rekening gebracht na het ophangen. Waar moet ik het probleem zoeken?
is er al gesproken over de franse tarieven?cheapconnect schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:24:
Vervelend om te lezen dat er verwarring is over tarieven, mochten er opmerkingen en vragen zijn hierover, kan hier direct contact mee worden opgenomen info@cheapconnect.net
Overigens zal ik aankomende week hier intern om een revisie vragen van de tarieven van Frankrijk. Zodra hier meer nieuws over is, meldt ik mij direct op dit forum.
Ik raad aan hier een e-mail voor in te sturen of op ons eigen support forum hulp te vragen.Ploink schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:41:
[...]
Punt 2 is inmiddels opgelost volgens het forum.
Ik heb mijn lokale nummer van XS4ALL overgezet naar Cheapconnect, maar punt 1 is nog niet opgelost. Met mijn gigaset C470IP voip telefoon krijg ik geen ingesprek toon als de gesprekspartner ophangt. Volgens de Gigaset loopt het gesprek gewoon door maar ik hoor niks. Er worden geen gesprekskosten in rekening gebracht na het ophangen. Waar moet ik het probleem zoeken?
Tjah. Leuk dat je een mail kan sturen, maar toen ik dat destijds deed (nu een jaar geleden) werd ik met een kluitje in het riet gestuurd en kon ik fluiten naar mijn centen, enige compassie of begrip was er niet. Het enige wat er is gekomen is die nummerchecker, wat meer is gebouwd om CheapConnect zelf af te dekken dan om klanten daadwerkelijk te helpen, want hetzelfde zou gewoon in de tarievenlijst kunnen komen te staan.cheapconnect schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:24:
Vervelend om te lezen dat er verwarring is over tarieven, mochten er opmerkingen en vragen zijn hierover, kan hier direct contact mee worden opgenomen info@cheapconnect.net
Men wil geen kastje-naar-de-muur mentaliteit, maar gewoon een oplossing voor een overduidelijke lompe fout en een restitutie van de tientallen euros die op die manier zijn verdwenen.
Ook nu is er weer geen update gekomen. Toch frappant, als ik met een andere provider bel kunnen ze prima onderscheid maken op dat tarief, maar voor jullie is het schijnbaar onmogelijk...
Zeer zeker zijn er updates, degene die zich hebben gemeld per email zijn allemaal persoonlijk op de hoogte gesteld. Nu ook (eventueel) voor de rest: de tarieven zijn ge-update voor Frankrijk.Hooglander1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:46:
[...]
Tjah. Leuk dat je een mail kan sturen, maar toen ik dat destijds deed (nu een jaar geleden) werd ik met een kluitje in het riet gestuurd en kon ik fluiten naar mijn centen, enige compassie of begrip was er niet. Het enige wat er is gekomen is die nummerchecker, wat meer is gebouwd om CheapConnect zelf af te dekken dan om klanten daadwerkelijk te helpen, want hetzelfde zou gewoon in de tarievenlijst kunnen komen te staan.
Men wil geen kastje-naar-de-muur mentaliteit, maar gewoon een oplossing voor een overduidelijke lompe fout en een restitutie van de tientallen euros die op die manier zijn verdwenen.
Ook nu is er weer geen update gekomen. Toch frappant, als ik met een andere provider bel kunnen ze prima onderscheid maken op dat tarief, maar voor jullie is het schijnbaar onmogelijk...
En voor de mensen die al geld in de bodemloze put hebben zien gaan wat betreft het bellen naar deze nummers? Kunnen die restitutie tegemoet zien in verband met de verkeerde tarieven?cheapconnect schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Zeer zeker zijn er updates, degene die zich hebben gemeld per email zijn allemaal persoonlijk op de hoogte gesteld. Nu ook (eventueel) voor de rest: de tarieven zijn ge-update voor Frankrijk.
hiervoor kun je een email sturen, ben er van overtuigd dat we een passende oplossing kunnen vinden.Hooglander1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:44:
[...]
En voor de mensen die al geld in de bodemloze put hebben zien gaan wat betreft het bellen naar deze nummers? Kunnen die restitutie tegemoet zien in verband met de verkeerde tarieven?
[ Voor 8% gewijzigd door cheapconnect op 16-02-2016 15:54 ]
Duidelijk. Ga ik zeker doen (en ik hoop anderen hier ook die hier last van hebben gehad.)cheapconnect schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:52:
[...]
hiervoor kun je een email sturen, ben er van overtuigd dat we een passende oplossing kunnen vinden.
De nieuwe Franse tarieven zijn overigens nog niet opgenomen in de tarievenchecker.

Dat is bij mij ook zo. Vroeger belde ik 14010, dat gaat nu niet meer, maar 003114010 werkt wel. Net geprobeerd. Maar voorheen werden de 14010 gesprekken afgerekend als buitenland gesprek (naar de VS - Long Iland). Met 003114010 is dat waarschijnlijk over, en dan zie ik het als een verbetering.jongetje schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:02:
Ja dat is inderdaad erg irritant dat de voicemails in de spambox (iig van GMail) terecht komen. Ik heb er maar een rule voor aangemaakt. Zelfde is dat je voorheen bijv. 14070 kon bellen, en sinds een paar maanden moet je nu 003114070 bellen.
Verder overigens zeer tevreden met CheapConnect.
cheapconnect schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:30:
[...]
Gesprek gevonden!
Sometimes you need to plan for coincidence
Moet wel opmerken dan in het verleden het goedkoper was met het US tarief dan het tarief nu ;-)
Dit zou niet mogen, indien dit het geval is kun je ons voorzien van een test gesprek?
@jongetje
Klopt, US is een veel gunstiger tarief
Ook dit is nu aangepast, dank voor de meldingHooglander1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:55:
[...]
De nieuwe Franse tarieven zijn overigens nog niet opgenomen in de tarievenchecker.
Mijn instellingen zijn zover ik het zie juist, maar krijg geen aanmelding
Wat doe ik fout?
https://www.dropbox.com/s...-02-24%2011.40.43.png?dl=
Dank voor de (uiteindelijk) goede afhandeling.
ik heb dezelfde instelling, alleen uitgaande proxy-mode staat op automatisch.sander817 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:50:
Ik heb een nvoip nummer aangevraagd bij cheapconnect. Wil dat graag op mijn n300a IP gebruiken voor inkomende gesprekken
Mijn instellingen zijn zover ik het zie juist, maar krijg geen aanmelding
Wat doe ik fout?
https://www.dropbox.com/s...-02-24%2011.40.43.png?dl=
Daarnaast dacht ik dat ik in mijn router poorten had geforwarded naar de n300a maar dat is toch niet het geval.
Lijkt dus vreemd wat er aan de hand is, zou contact opnemen met support van Cheapconnect
Settings staan bij mij ook zo (dus proxy op automatisch) en hier ook geen poorten geforward op mijn router. wel op de router de SIP Passthrough geactiveerd (geen idee of het nodig is maar voor het geval dat maar aangezet).maxtrash schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:04:
[...]
ik heb dezelfde instelling, alleen uitgaande proxy-mode staat op automatisch.
Daarnaast dacht ik dat ik in mijn router poorten had geforwarded naar de n300a maar dat is toch niet het geval.
Lijkt dus vreemd wat er aan de hand is, zou contact opnemen met support van Cheapconnect
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE[1884] chan_sip.c: -- Registration for '*@sip.cheapconnect.net' timed out, trying again (Attempt #5)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE[1884] chan_sip.c: -- Registration for '*@sip.cheapconnect.net' timed out, trying again (Attempt #5)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE[1884] chan_sip.c: Failed to authenticate on REGISTER to '*@sip.cheapconnect.net' (Tries 3)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE[1884] chan_sip.c: Failed to authenticate on REGISTER to '*@sip.cheapconnect.net' (Tries 3)
Heb je ons al een mail gestuurd?BliXem schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:33:
Merkte vandaag opeens dat mijn server niet kan registreren...
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE\[1884] chan_sip.c: -- Registration for '*@sip.cheapconnect.net' timed out, trying again (Attempt #5)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE\[1884] chan_sip.c: -- Registration for '*@sip.cheapconnect.net' timed out, trying again (Attempt #5)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE\[1884] chan_sip.c: Failed to authenticate on REGISTER to '*@sip.cheapconnect.net' (Tries 3)
[2016-02-29 11:28:14] NOTICE\[1884] chan_sip.c: Failed to authenticate on REGISTER to '*@sip.cheapconnect.net' (Tries 3)
Het wachtwoord is te zwak voor de volgende SIP account(s):
xxx
Hierdoor is buitenland verbruik geblokkeerd voor bovenstaande account(s). Genereer op de accountpagina een nieuw wachtwoord.
Het wachtwoord van dat SIP account was automatisch gegenereerd en zo random als wat, dus lijkt me niet dat het geraden is. Misschien een database gehacked en meer mensen last van?
Heeft u hierover al een mail gestuurd?defusion schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:59:
Ik krijg vandaag een rekening, en kennelijk is mijn account gehacked. Alle tegoed op (ik had er gelukkig niet heel veel op staan) aan gesprekken naar Somalië. Op portal nu ook een melding:
xxx
Hierdoor is buitenland verbruik geblokkeerd voor bovenstaande account(s). Genereer op de accountpagina een nieuw wachtwoord.
Het wachtwoord van dat SIP account was automatisch gegenereerd en zo random als wat, dus lijkt me niet dat het geraden is. Misschien een database gehacked en meer mensen last van?
Wij hebben deze week inderdaad wat extra beveiliging toegevoegd aan de systemen omdat er meerdere brute-force attack zijn geweest.
Als u een mail stuurt met uw gegevens kunnen we er wat dieper in kijken voor u.
[ Voor 13% gewijzigd door cheapconnect op 01-03-2016 09:06 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde alleen is er bij mij 36 euro verdwenen.defusion schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:59:
Ik krijg vandaag een rekening, en kennelijk is mijn account gehacked. Alle tegoed op (ik had er gelukkig niet heel veel op staan) aan gesprekken naar Somalië. Op portal nu ook een melding:
xxx
@ cheapconnect Ik zal vanavond even een mail sturen
Kan er geen extra functionaliteit worden toegevoegd waarmee je IP-adressen kunt whitelisten waarvandaan geregistreerd kan worden?
Is het sowieso mogelijk om blokkades in te stellen? Ik zou wel graag permanent enkel NL verkeer toegestaan willen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Hugo__Boss op 01-03-2016 19:04 ]
Het nieuwe (automatisch gegenereerde) wachtwoord is overigens aanzienlijk langer. Oude was inderdaad vrij kort met 8 lowercase alphanumeric tekens.
Het wachtwoord is bij mij overigens wel nog zichtbaar op de portal.
Whitelisting of IP authorisatie is een veel gevraagde functie, hier zullen we ook gehoor aan gaan gevenMegaTronics schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:29:
Het blijft jammer dat je niet zelf een wachtwoord kan opvoeren, dan kun je ook speciale karakters gebruiken in combinatie met hoofd en kleine letters en cijfers.Whitelisting van IP adressen zou ook een mooie toevoeging zijn (moet je wel echt een echt vast IP adres hebben, anders kun je aan je registratie zien dat je IP adres veranderd is).
Wat in eerste instantie op de planning staat is het vernieuwen van het portal, waarbij we ook wat meer functies kunnen gaan toevoegen. De indeling laat nu soms wat aan de wensen over, dus het wordt allemaal wat logischer.
Ook zijn we bezig met de voorbereiding van de lancering van ons VastMobiel product, hierbij functioneert een SIM kaart als een SIP extensie. Deze hoeft niet persee op ons platform te registeren, maar kan ook bijvoorbeeld op je eigen centrale registeren. Hierover later meer....
Hier nog eentje, gelukkig was ons tegoed slechts 7 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:35:
[...]
Ik heb hetzelfde alleen is er bij mij 36 euro verdwenen.
@ cheapconnect Ik zal vanavond even een mail sturen
Alleen herkende ik het accountnummer (777...) op de factuur niet. Dat klopte, want het bleek uiteindelijk het trunk account te zijn, dat we nog nooit gebruikt hebben (en zelfs geen wachtwoord voor hadden).
Gelukkig snelle reactie door CheapConnect: wachtwoord reset en credit van het tegoed.
Voor de toekomst lijkt het me wel handig om één of meerdere van de volgende opties per account te gaan ondersteunen:
- deactiveren van account via het klantportaal indien niet in gebruik (zoals bij ons de trunk)
- whitelisting van specifiek IP (voor de gelukkigen met een vast IP)
- alleen IPs uit bepaald land/regio toestaan
- limiet op aantal mislukte inlogpogingen of inlogpogingen steeds meer vertragen
- SIPS ondersteuning om een SIP account buiten je eigen netwerk te kunnen gebruiken, zonder dat inloggegevens al te makkelijk in verkeerde handen vallen
Hoe controleert CheapConnect eigenlijk of een wachtwoord zwak is of niet. Dat is toch alleen te controleren indien de wachtwoorden in plain-text staan opgeslagen lijkt mij...
Aan de andere kant, ze kunnen ook bijhouden wanneer er voor het laatst een wachtwoordwijziging is geweest en daarom alle accounts van voor de uitbreiding van het wachtwoord de melding te laten zien.
Over ongecodeerd opslaan kun je niets zeggen, het wachtwoord krijg je tegenwoordig per mail en niet meer zichtbaar op de portal. Ze kunnen dan het wachtwoord na het versturen gecodeerd opslaan en dan de SIP controleren met deze hash.
[ Voor 104% gewijzigd door MegaTronics op 03-03-2016 18:23 ]
Ik vermoed met een simpele dictionary attack op de eigen database, dus een grote lijst van de meest voorkomende wachtwoorden proberen op elk account.boyd91 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:56:
"Het wachtwoord is te zwak voor de volgende SIP account(s)"
Hoe controleert CheapConnect eigenlijk of een wachtwoord zwak is of niet. Dat is toch alleen te controleren indien de wachtwoorden in plain-text staan opgeslagen lijkt mij...
Edit:
Probleem met nieuw password genereren.
In eerste instantie ging het goed en password werkte, maar reload van de pagina stuurde weer een nieuw password. Ik had toen 3 password emails waarvan er geen een meer bleek te werken.
Pas toen ik terug ging en zelf op de "genereer nieuw password" knop klikte kreeg ik er een die het wel deed.
[ Voor 25% gewijzigd door Ploink op 06-03-2016 09:33 ]
Dan verzend je vermoedelijk bij een refresh het 'formulier' opnieuw.Ploink schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:01:
[...]
Ik vermoed met een simpele dictionary attack op de eigen database, dus een grote lijst van de meest voorkomende wachtwoorden proberen op elk account.
Edit:
Probleem met nieuw password genereren.
In eerste instantie ging het goed en password werkte, maar reload van de pagina stuurde weer een nieuw password. Ik had toen 3 password emails waarvan er geen een meer bleek te werken.
Pas toen ik terug ging en zelf op de "genereer nieuw password" knop klikte kreeg ik er een die het wel deed.
Kan dat?
Ja blijkbaar. Ook als ik al een pagina verder was en op de BACK knop van de browser klikte kreeg ik weer een email, dus als de pagina met de melding "er is een email verzonden.." oid opnieuw laadt. Browser was Opera (gebaseerd op chrome)cheapconnect schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:42:
[...]
Dan verzend je vermoedelijk bij een refresh het 'formulier' opnieuw.
Kan dat?
Ik heb op dit moment een VoIP abonnement via InterNL.net/Tele2, die het weer heeft overgekocht van het failliete Abel Telecom destijds. Ik heb een brief van Tele2 gekregen dat de VoIP dienst beëindigd gaat worden en ik op zoek moet naar een alternatieve provider. Nu kwam ik uit bij CheapConnect, welke bevestigen dat ik met een Prepaid VoIP met nummerbehoud mijn huidige setup kan behouden (Linksys SPA3000 aangesloten op analoge DECT telefoon). Helaas leveren ze alleen de dienst en vertelden ze me dat ze geen support kunnen geven op de apparatuur (kan ik me voorstellen), maar ook niet op de instellingen/configuratie.
Mijn vraag is nu hoe moeilijk het is om de SPA3000 te herconfigureren om de CheapConnect servers te gebruiken ipv. de huidige standaard instellingen. Ik heb inmiddels wel admin toegang tot de SPA3000, en kan bij de webinterface om instellingen te wijzigen. Het ziet er alleen vrij technisch uit allemaal, dus wilde vragen wat de moeilijkheidsgraad is om dit om te hangen.
Bedankt voor jullie reacties.
Mvg, Alastair
Begrijp ik dit nou goed: Stel ik woon in Amsterdam (020) en ik porteer mijn nummer naar CC, en ik ga dan naar Zaandam (075) verhuizen, blijft mijn 020-nummer dan actief?
Ja.zetje01 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:28:
"Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging."
Begrijp ik dit nou goed: Stel ik woon in Amsterdam (020) en ik porteer mijn nummer naar CC, en ik ga dan naar Zaandam (075) verhuizen, blijft mijn 020-nummer dan actief?
Een kameraad van mij heeft op vergelijkbare manier in Duitsland wat nummers actief die officieel tot Enschede behoren.
[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 16-03-2016 14:32 ]
Toch staat me bij dat dat eigenlijk van de OPTA (of hoe heet dat tegenwoordig, ACM?) niet toegestaan was en je lokale nummers enkel in dat gebied mocht voeren. Uiteraard met voip en nummerportering al snel achterhaald maar of ze dat in de regelgeving ook veranderd hebben weet ik eigenlijk niet.
Bedankt voor de antwoorden. Klinkt allemaal heel logisch. Maar...
Vanochtend chatte ik met een medewerker van een voip-provider -ik geloof zelfs CC- i.v.m. mijn vraag, en hij zei dat dit niet mogelijk was: "Een netnummer hoort bij een regio".
Ik denk dat ik dan maar stiekum moet gaan verhuizen, als ik in zaandam mijn 020-nummer wil behouden.
Zo zijn mijn ouders nog bereikbaar op hun oude nummer terwijl ze in Frankrijk wonen.
Ideaal omdat zo het nummer wat ze al sinds 1976 hebben (en nog voor de 10-cijfer-conventie) gewoon actief blijft zonder problemen
Maar eens bezien of we dan uberhaupt nog een vaste lijn aanhouden, maar goed.
Zelf bellen is geen probleem.
Cheapconnect geeft mijn Asus router en/of Siemens 300A IP de schuld.
Heb alles al gereset maar kan nog steeds niet gebeld worden.
Iemand enig idee welke instelling ik over het hoofd zie?
Port forwarding is niet nodig voor voip.jongetje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:19:
Heb je de poorten geforward in je router?
/edit: Even nuanceren, in de meeste gevallen is het niet nodig. Er zijn situaties waarbij forwarding of STUN wel nodig zijn, eea is afhankelijk van de server configuratie. De server stuurt SIP replies en RTSP data ofwel naar het IP:poort adres zoals vermeld in de SIP registratie van de client, ofwel gewoon terug naar waar het vandaan kwam en in dat geval weet het modem via de NAT tabel waar het heen moet.
@Von Henkel. Als je een modem en een router als losse apparaten achter elkaar hebt staan, heb je de router functionaliteit van het modem dan wel uitgeschakeld, dus in bridge mode gezet? Twee routers achter elkaar kan dit soort problemen geven.
[ Voor 62% gewijzigd door Ploink op 23-03-2016 22:04 ]
Geen enkel probleem. Ik woon in 076 gebied, maar tot voor kort beschikte ik eveneens over een 0591 en 0592 nummer van emmen en assen waar ik daarvoor woonde. De eerste overigens niet bij CC. Maar is geen enkel probleem in de praktijk, zou gewoon 020 houden.zetje01 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:28:
"Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging."
Hij heeft het jaren gewoon gedaan.Ploink schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:48:
[...]
@Von Henkel. Als je een modem en een router als losse apparaten achter elkaar hebt staan, heb je de router functionaliteit van het modem dan wel uitgeschakeld, dus in bridge mode gezet? Twee routers achter elkaar kan dit soort problemen geven.
Ik gokte al op mijn laatste router update. maar ik heb de oude al terug gezet. dus dat was het niet.
Ik heb van Ziggo nog een ouderwets echt Ubee modem(zonder router) en die is dan gekoppeld aan mijn Asus RT-AC68U
Top, gaan we proberen doen!Hugo__Boss schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:47:
[...]
Geen enkel probleem. Ik woon in 076 gebied, maar tot voor kort beschikte ik eveneens over een 0591 en 0592 nummer van emmen en assen waar ik daarvoor woonde. De eerste overigens niet bij CC. Maar is geen enkel probleem in de praktijk, zou gewoon 020 houden.
Echter, 'officieel' mag dit niet of wordt het ten zeerste afgeraden. Je krijgt bijvoorbeeld een probleem als je in een andere plaats een keer 112 nodig hebt en je gebruikt daar je vaste lijn voor. Je komt dan gewoon keihard bij een andere meldkamer uit.
Je mag dus iig wel heel erg goed ervoor zorgen dat iedereen die vaak toegang heeft tot je vaste telefoon, dit weet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Okay, goed om te weten, niet aan gedacht!eymey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:52:
Voor tijdelijk zou het geen probleem moeten zijn, nee. En technisch is er ook zeker geen probleem. SIP is SIP. Waar je internet hebt, kan je inloggen op het account dat aan je 020 nummer is gekoppeld.
Echter, 'officieel' mag dit niet of wordt het ten zeerste afgeraden. Je krijgt bijvoorbeeld een probleem als je in een andere plaats een keer 112 nodig hebt en je gebruikt daar je vaste lijn voor. Je komt dan gewoon keihard bij een andere meldkamer uit.
Je mag dus iig wel heel erg goed ervoor zorgen dat iedereen die vaak toegang heeft tot je vaste telefoon, dit weet.
Ja dat roepen veel mensen, maar als ik mijn portforwards eraf haal werkt het niet meer...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Volgens mij is er wel een dial plan in te richten waarmee je in de goede meldkamer komt. Heb daar geloof ik ergens wel een documentje van. Maar die is afkomstig van een andere provider en geen idee of dit ook voor Cheapconnect geldt. En ook weer zoiets om het te gaan testen uiteindelijk toch...eymey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:52:
Voor tijdelijk zou het geen probleem moeten zijn, nee. En technisch is er ook zeker geen probleem. SIP is SIP. Waar je internet hebt, kan je inloggen op het account dat aan je 020 nummer is gekoppeld.
Het punt is: Zo lang je je bewust bent van het nadeel/risico van het gebruiken van je regiogebonden nummer in een andere regio, is er niet zo veel aan de hand.
Maar velen zijn zich hiervan waarschijnlijk niet bewust....
Sinds wanneer is dit zo?? Dat wordt weer wennen, maar gelukkig kon ik alles snel vinden.
Een tijd geleden werd er gevraagd om het wachtwoord van het SIP-account te wijzigen. (Hierboven ook posts gelezen over fraude en verlies van beltegoed). Gelukkig geen last van geldverlies d..m.v. fraude gehad. Ik kon toen alleen een nieuw wachtwoord genereren die ik daarna doorgemaild kreeg. Nu zie ik dat er weer een mogelijkheid is om zelf een moeilijk wachtwoord te bedenken en te gebruiken.
Enkele dagen na het wijzigen van het wachtwoord van het SIP-account moest ik na inloggen bij CheapConnect het wachtwoord van deze login wijzigen. Ook maar gedaan.
Verder ben ik het afgelopen jaar behoorlijk tevreden over CheapConnect. In april 2015 was het huilen met de pet op, maar daarna zag ik dat het een tijdlang goed ging. Ik zie nu nog soms wel korte storingen in het log van het modem. Na een de-register registreert het modem weer. Het zijn gelukkig geen langdurige storingen.
Verder mis ik nog steeds velden waar je het adres kan wijzigen. Ik krijg elke maand een factuur met een oud en fout adres. Waar gaan bv. de brandweer en de ambulance naartoe als er onverhoopt 112 gebeld wordt en er mondeling geen adres doorgegeven wordt?
Dit gaat via de support desk op info@cheapconnect.net , je kunt hier je adres wijziging naar toe sturen. Doe dit inderdaad wel! Het is belangrijk dat wij het juiste adres in de administratie hebben staan.Shmoopy schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:10:
Verder mis ik nog steeds velden waar je het adres kan wijzigen. Ik krijg elke maand een factuur met een oud en fout adres. Waar gaan bv. de brandweer en de ambulance naartoe als er onverhoopt 112 gebeld wordt en er mondeling geen adres doorgegeven wordt?
over het portal, deze is vorige week 'silent' gereleased, na een kleine aankondiging op dit forum. Aankomende week worden de overige functies toegevoegd
Ik zou alleen nog graag mijn ooit per ongeluk aangemaakte trunk account willen verwijderen. Dit omdat ik deze toch niet gebruik en ik voorbij heb zien komen dat iemand die dezelfde situatie had, misbruik met de betreffende ongebruikte trunk account heeft gehad. Misschien heb ik er overheen gekeken, maar volgens mij gaat dit nog steeds niet.
Ik zal ook eens mijn wachtwoorden aanpassen.
Zover ik weet "lease" je de SPA3000 van Optibel/InterNLnet. Ben heel erg benieuwd of ze die terug gaan willen. Deze heb je destijds waarschijnlijk ontvangen met de configuratie al voorgeprogrammeerd. In hoeverre het mogelijk is om dit aan te passen weet ik niet. Zal zo eens bij mijn SPA3000 van Optibel kijken.loc schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:29:
Dag allemaal,
Ik heb op dit moment een VoIP abonnement via InterNL.net/Tele2, die het weer heeft overgekocht van het failliete Abel Telecom destijds. Ik heb een brief van Tele2 gekregen dat de VoIP dienst beëindigd gaat worden en ik op zoek moet naar een alternatieve provider. Nu kwam ik uit bij CheapConnect, welke bevestigen dat ik met een Prepaid VoIP met nummerbehoud mijn huidige setup kan behouden (Linksys SPA3000 aangesloten op analoge DECT telefoon). Helaas leveren ze alleen de dienst en vertelden ze me dat ze geen support kunnen geven op de apparatuur (kan ik me voorstellen), maar ook niet op de instellingen/configuratie.
Mijn vraag is nu hoe moeilijk het is om de SPA3000 te herconfigureren om de CheapConnect servers te gebruiken ipv. de huidige standaard instellingen. Ik heb inmiddels wel admin toegang tot de SPA3000, en kan bij de webinterface om instellingen te wijzigen. Het ziet er alleen vrij technisch uit allemaal, dus wilde vragen wat de moeilijkheidsgraad is om dit om te hangen.
Bedankt voor jullie reacties.
Mvg, Alastair
Edit:
Hier is overigens een manual te vinden: http://www.jmgtechnology.com.au/spa_3000_guide.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Micha op 30-03-2016 12:03 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dat werkte redelijk vanuit de Experiabox met die ATA, maar toch veel storingen. Dus uiteindelijk toch de keuze gemaakt om mijn nummer te laten wegporteren naar CheapConnect.
Vorige week nummerportering aangevraagd, en documenten opgestuurd, de volgende dag al een e-mail van CheapConnect, dat het nummer per 29 maart om zou worden gezet richting CheapConnect vanuit KPN.
Dat was inderdaad het geval, telefoonnummer is exact om 10 uur omgezet en ging grandioos zonder enige moeite. Was direct weer bereikbaar via SIP maar nu zonder ATA.
Complimenten voor KPN en CheapConnect voor de zonder enige moeite omzetting van KPN Experiadoos VOIP naar SIP van CheapConnect van mijn telefoonnummer! Echt heel erg verbaasd over hoe goed de portering ging.
Ik had een Alles-in-1-pakket van KPN met KPN compleet. Dat heb ik nog steeds, alleen heb het nummer weggehaald omdat dat met een SIP centrale gewoon niet werkt... Jammer KPN had graag het nummer bij jullie gelaten , maar het is niet anders!
Op de gigaset dect/voip kon ik beiden tegelijk registreren, dus al voor de portering bellen met CC en via beiden gesprekken ontvangen voor een volkomen naadloze overgang.
Nieuwe portal ziet er goed uit. Professioneler en duidelijker.cheapconnect schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:03:
[...]
over het portal, deze is vorige week 'silent' gereleased, na een kleine aankondiging op dit forum. Aankomende week worden de overige functies toegevoegdHopelijk vind je het een verbetering?
In de vorige portal kon je ook zien of je apparaat een verbinding had, dat mis ik nu. Wordt dit ook weer zichtbaar in de nieuwe portal? (Kon dus in de portal zien dat de sip server verbinding had met mijn Fritzbox)
Dit kan nog steeds, in het beheer van het SIP account is een button met "Haal SIP status op"TVL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:57:
[...]
Nieuwe portal ziet er goed uit. Professioneler en duidelijker.
In de vorige portal kon je ook zien of je apparaat een verbinding had, dat mis ik nu. Wordt dit ook weer zichtbaar in de nieuwe portal? (Kon dus in de portal zien dat de sip server verbinding had met mijn Fritzbox)
Helaas kan ik in het control panel geen optie vinden om een nummer te blokkeren.
Zie ik iets over het hoofd of komt deze functie nog? Mijn gigaset heeft deze functie ook niet helaas.
Het zou nog mooier zijn als Cheapconnect een optionele blacklist kon aanbieden van dit soort verdachte nummers, net zoals een spam filter voor email ook gebruikelijk is.
Wordt ook een beetje moe van deze hype, soms midden in de nacht.
Verwijderd
Ik heb nu toch iets heel vreemds. Gisteren heb ik besloten lid te worden van CheapConnect. Ik heb een VoiP Account + Nieuw Nederlands Nummer aangevraagd en betaald en nog eens 20eu tegoed gestort naar mijn account.
Van beide heb ik een bevestiging van betaling gekregen. Gisteren kon ik mijn 20eu tegoed zien in mijn portal, nu staat er dat ik 0eu tegoed heb!! <--- ( Beltegoed issue is binnen 30min gefixt door CheapConnect, op een zondag!! Vakwerk! Thanks!!)
Verder is het zo dat ik geen idee heb hoelang het duurt voordat mijn betaalde account+nummer live te gebruiken zijn en kan ik het betaalde account+nummer ook niet zien in mijn portal.
Zeer zonde dit, ik was erg enthousiast om hiermee aan de slag te gaan.
Graag hulp hierbij CheapConnect!!!!![/s]
Dank! Fijne dag allemaal.
gr: Jerome[/s]
Was meteen in de ochtend opgelost door CheapConnect. Binnen 25min had ik een werkende inbound lijn!! Top service wat mij betreft! Complimenten!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 12:48 ]
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie