Mijn beide cheapconnect nummers (op twee verschillende locaties) liggen er weer eens af.
Niet bereikbaar en de Gigaset N300a geeft registratie is mislukt.
Hugo__Boss schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:41:
Mijn beide cheapconnect nummers (op twee verschillende locaties) liggen er weer eens af.
Ik zag gisteren ook rond die tijd deze melding op mijn Gigaset handsets en het bleek de registratie van CheapConnect te zijn. Aangezien mijn hoofdvoipnummer wel online was, heb ik er toen verder geen aandacht aan geschonken en vanmorgen was alles weer online.cheapconnect schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:57:
Er is echter geen probleem bekend.
Heeft u ons al een mail gestuurd?
[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 18-01-2015 11:18 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nee, ik heb geen mail gestuurd. Volgens mij werkte het tegen middernacht wel weer. Verder ook niet erg hoor, maak er toch zeer zelden gebruik van, maar het was me gewoon opgevallen dat meerdere nummers op verschillende locaties niet werkten. En blijkbaar was ik niet de enige.cheapconnect schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:57:
Er is echter geen probleem bekend.
Heeft u ons al een mail gestuurd?
Hier is de telefoon unregistered. Hopelijk komt de verbinding na de werkzaamheden weer gauw tot stand.Geachte relatie,
In de nacht van vrijdag op zaterdag en in de nacht van zaterdag op zondag, zullen wij werkzaamheden uitvoeren aan ons platform. Er zullen op diverse plaatsen software updates plaats vinden.
Tijdens het onderhoudsvenster is er een verhoogde kans op uitval, echter wordt er geen daadwerkelijke uitval verwacht.
Onderhoudsvenster 1:
vrijdag 23 januari 2015 van 22:00u tot zaterdag 24 januari 2015 tot 5:00u
Onderhoudsvenster 2:
zaterdag 24 januari 2015 van 23:00u tot zondag 25 januari 2015 tot 5:00u
Met vriendelijke groet,
CheapConnect.net
Toen ik vannacht om 03.30 keek was de service ook even onderbroken. Maar gepland en 's nachts, dus geen probleemShmoopy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 02:42:
[...]
Hier is de telefoon unregistered. Hopelijk komt de verbinding na de werkzaamheden weer gauw tot stand.
Verwijderd
Zelf maak ik ook gebruik van de Astaro (Sophos) firewall. Deze gebruik ik i.c.m. een Fritz!Box 7360. Af en toe heb ik nog een probleem dat inkomende oproepen niet juist binnenkomen. Na het opnieuw gebeld worden werkt het meestal wel. De Fritz!Box wordt alleen gebruikt als "ATA".Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:26:
Ook ik heb mij de vraag gesteld of CheapConnect wel of geen goede service levert en heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn hardware vervangen door een potentere versie en vage melding zoals "registratie mislukt" gerapporteerd door mijn GigaSet centrale zijn verledentijd.
Sterke verbetering van SIP registraties na vervangen van oude Fritz! modem (xs4all) door een Glasvezel verbinding (Caiway) met een Astaro Firewall versie 9.2 / 9.3 welke draait op een Intel Atom D2500 Dual LAN, Dual COM Fanless, D2500CCE, 2GB memory, 60GB SSD.
Nu alleen sporadisch een probleem en wat helemaal prettig is dat de verbinden nu wel automatisch wordt hersteld. Voordien was het bijna altijd noodzakelijk om handmatig in te grijpen (opnieuw registreren of eventjes stroomloos maken).
Ik ben nu super tevreden.
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 09:12 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Ik heb met de laatste firmware van de N300A (42.207) niks dan troubles. Kiesregels werken niet meer. Heb al een nieuw apparaat ontvangen maar helpt helemaal niksMegaTronics schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:38:
Ik heb met mijn Gigaset N300A IP ook geen problemen met CheapConnect (tenminste zolang ze geen registratieserver problemen hebben), maar ook dan pakt die het vlot daarna weer op als de server weer online is.
Ik gebruik dezelfde firmware, maar geen enkel probleem. Nu gebruik ik de kiesregels ook niet al te veel, maar die wie ik gebruik werken gewoon/Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:04:
[...]
Ik heb met de laatste firmware van de N300A (42.207) niks dan troubles. Kiesregels werken niet meer. Heb al een nieuw apparaat ontvangen maar helpt helemaal niksNoodgedwongen bel ik nu dus alles over VoipBuster.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door D!rk op 15-03-2015 13:52 ]
Verwijderd
Geachte relatie,
Graag houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het CheapConnect platform:
--------------------------------------
In deze nieuwsbrief
Vanaf heden is het mogelijk uw gidsvermelding op te geven via het portal, tevens zijn er veel verbeteringen doorgevoerd.
Inhoudsopgave
1. Gidsvermelding via CheapConnect
2. Kortingscoupon voor porteren (betaal 2 euro ipv 5 euro)
3. Niet-CheapConnect nummers als uitgaande nummerweergave
4. Tarieven online opzoeken
1. Gidsvermelding via CheapConnect
U kunt nu in het CheapConnect portal uw gidsvermelding toevoegen, dit is een gratis dienst. Afhankelijk van uw eigen wens worden uw gegevens dan doorgegeven aan bijvoorbeeld De Telefoongids, ook andere aanbieders van nummerinformatie kunnen deze gegevens gebruiken in hun (online of papieren) gidsen. Ook nummerinformatie, bijvoorbeeld 1888, gebruikt deze gegevens.
U dient rekening te houden met:
-Naam- er wordt geen andere informatie (zoals bijvoorbeeld een beroep of openingstijden of het soort gebruik van de aansluiting) in dit deel van de standaardvermelding gepubliceerd;
-Fysiek adres- er wordt in dit deel van de standaardvermelding geen andere informatie gepubliceerd (dus geen postbussen, post restante, post aparte, antwoordnummers, 3x bellen etc.), publicatie van een standaardvermelding zonder fysiek adres is vanwege de (on)vindbaarheid niet toegestaan.
2. Kortingscoupon voor porteren (betaal 2 euro i.p.v. 5 euro): P201503
Wilt u een extra nummer porteren of de coupon geven aan een kennis?
Een portering kost dan geen 5 euro maar 2 euro. De coupon is bruikbaar voor bestaande, nieuwe klanten en is maximaal 500 keer totaal te gebruiken. Wees er dus snel bij!
De code is: P201503
3. Niet-CheapConnect nummers als uitgaande nummerweergave
Door uw nummer te verifieren, via ons online portal, kunt u ook nummers welke niet door CheapConnect worden gehost, toestaan als uitgaande nummerweergave van uw SIP account(s).
Via een verificatie proces wordt gecontroleerd of het telefoonnummer daadwerkelijk van u is. Andere telefoonnummers zijn niet toegestaan.
4. Tarieven online opzoeken
Omdat vooraf niet altijd duidelijk is welk tarief bij welke bestemming hoort (voornamelijk buitenlandse nummers). Is er nu een mogelijkheid om dit via het portal op te vragen.
Er wordt alleen internationaal formaat ondersteund. bv. 3112345678 (zonder nullen ervoor).
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
CheapConnect.net
-------------------------
Let op: U ontvangt deze mail als klant van CheapConnect. Via ons portal, https://account.cheapconnect.net, kunt u instellen welke meldingen u van ons wilt ontvangen. Uw CheapConnect gebruikersnaam/email: ......................@......................
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Bedankt voor de mededeling, alles werkt inmiddels weer perfect!cheapconnect schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:34:
Ter info: we hadden zojuist een netwerk issue op 1 van de locaties. Er is direct een fallback gemaakt naar de andere locatie.
Info volgt per email. Verder is de storing alleen gebleven bij een aantal registraties die wegvielen en helaas ook een aantal lopende gesprekken.
Excuses voor het ongemak!
Goede communicatie ook als het een keertje "fout" gaat. Niets gemerkt van de storing trouwens.bundit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:19:
[...]
Bedankt voor de mededeling, alles werkt inmiddels weer perfect!
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
[ Voor 43% gewijzigd door manusjevanalles op 04-04-2015 20:51 ]
In mijn FB 7340 heb ik het voor elkaar , en staat het zo :manusjevanalles schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:47:
Heb ik gedaan. En bij m'n sip-instellingen ook prefix aangevinkt van 00 31 0 en 575' zoals hier
[afbeelding]
Dat werkt helaas niet, ik krijg een stem te horen die zegt dat ik het verkeerde format gebruik.
[ Voor 6% gewijzigd door chris-drielsma op 05-04-2015 08:34 ]
Da's ook precies mijn vraag; kan ik mijn bestaande ziggo nummer porteren naar mijn bestaande cheapconnect prepaid account (dat ik een maand geleden heb aangeschaft met een nieuw nummer)raven22 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:44:
waarom laat je je ziggo nummer niet porteren naar cheapconnect? scheelt weer een hoop geld
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:09:
Ja dat kan als je een account aanmaakt kun je zo porteren.
"Bestel een nieuwe dienst" knop. Letterlijk de 1e die ik druktegarp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:24:
Ik heb een account, met een ander nummer. Dat leek me handig om te testen. Nu kan ik echter geen enkele optie vinden in het controlpanel om een extra nummer naar dat account te laten porteren. Heb jij dan enig idee waar dat precies zit?
[...]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Tweede bullet point? Of snap ik je vraag écht niet?garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:28:
Dan zie ik dit: [afbeelding]
Zie jij dan iets anders?
[ Voor 0% gewijzigd door garp op 11-04-2015 14:51 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Hooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:39:
[...]
Tweede bullet point? Of snap ik je vraag écht niet?
* Hooglander1 is verward.garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:53:
Ik zal het anders formuleren: Ik wil het nummer dat hoort bij mijn bestaande account vervangen door mijn ' eigen' vaste nummer door het te porteren van Ziggo naar Cheapconnect.
Dat kan dus niet. Het 'eigen' nummer simpelweg 'toevoegen' aan het account kan ook niet.
[...]
Verwijderd
Op zich vrij logisch, de actie begon omstreeks 25 Maart en we zijn inmiddels 2 a 2 1/2 week verder. De actie betrof slechts 500x en binnen deze termijn zijn dus onwijs veel nummers geporteerd.garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:49:
De kortingscode werkt niet meer blijkbaar; wordt keurig geaccepteerd en de 3 euro gaat ook echt van het orderbedrag af. Vervolgens is de betaling ineens 3 euro hoger. Heel bijzonder:
[afbeelding]
[...]
Een portering kost dan geen 5 euro maar 2 euro. De coupon is bruikbaar voor bestaande, nieuwe klanten en is maximaal 500 keer totaal te gebruiken. Wees er dus snel bij!
UPDATE: de 3 euro is bij mijn tegoed opgeteld. De korting is er dus wel, maar dan, euh, anders.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:03:
[...]
Op zich vrij logisch, de actie begon omstreeks 25 Maart en we zijn inmiddels 2 a 2 1/2 week verder. De actie betrof slechts 500x en binnen deze termijn zijn dus onwijs veel nummers geporteerd.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door garp op 12-04-2015 16:26 . Reden: Ietwat genuanceerd + update over korting ]
Ah, thanks. Dat verklaart een heleboel opeensraven22 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:44:
hij wil niet meer betalen voor dat andere nummer, maar dat gaat dus niet zomaar, is ook wel logisch toch lijkt me
Da's wat kort door de bocht: ik dacht eigenlijk dat ik dat nummer kon 'toevoegen'. Dus gewoon porteren en aan mijn bestaande account koppelen. Blijkt niet zo te zijn; heb inmiddels een extra account aangevraagd met portering. Zonder kortingHooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:53:
[...]
Ah, thanks. Dat verklaart een heleboel opeens
[ Voor 10% gewijzigd door garp op 12-04-2015 16:25 . Reden: UPDATE ]
Ik ben er inmiddels uit. Welke setting het nou precies was weet ik niet meer, maar hij doet het. Eerdaags wordt mijn nummer geporteerd naar cheapconnect, dus het is maar voor een paar dagen nog :-)sipjan schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:12:
Garp,
Je kunt gewoon je analoge telefonie uitgang van je Ziggo modem inpluggen in de analoge ingang van je Spa3102. Dan kun je zowel analoog als SIP bellen.
[ Voor 10% gewijzigd door garp op 20-04-2015 15:37 ]
[ Voor 35% gewijzigd door garp op 21-04-2015 20:06 ]
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Hoe bedoel je dat ???shotputty schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:33:
Misschien een hele domme vraag. Als je via Cheap Connect meerdere telefoonnummers hebt en je hebt voor ieder nummer een vast toestel achter je router. Hoe zorg je er dan voor dat al die toestellen bereikbaar zijn onder een bepaald poortnummer? Je kan toch maar 1 ipadres openzetten voor een bepaalde poort?
Oke ik dacht dat je altijd gebonden was aan dezelfde poort, nu snap ik het.theuser schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:06:
[...]
Hoe bedoel je dat ???
losse IP telefoons achter je router dan moet je iedere telefoon met zijn eigen gegevens registreren ( eventueele unieke poort nummers opgeven) .
Losse annaloge telefoons aan een router die sip telefonie ondersteund dan kun je alles in de call rules en poort settings instellen.
Volgens mij houden moderne IP telefoons contact met de server zodat port forwarding niet nodig is.
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
[ Voor 20% gewijzigd door ariesmit op 26-04-2015 11:09 ]
Wat bij mij altijd goed werkte (toen ik nog een Experiabox had), was de Gigaset SIP en RTP poorten een offset van bijv 10000 te geven (in Geavanceerde VOIP-instellingen).ariesmit schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:47:
ok dus een experiabox probleem
Moet je dat willen die poorten forwarden? Laatst een keer bij iemand gehad waar dit het geval was dat er allemaal lege sip invites werden aangeboden op de betreffende poort van buitenaf. Met het gevolg dat je toestel telkens gaat rinkelen, maar er hangt geen gesprek achter.JohanF schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:54:
[...]
Wat bij mij altijd goed werkte (toen ik nog een Experiabox had), was de Gigaset SIP en RTP poorten een offset van bijv 10000 te geven (in Geavanceerde VOIP-instellingen).
Dus SIP op 15060 (willekeurige poort = nee) en RTP op 15004 t/m 15020 en deze poorten dan via portforwarding (op de Experiabox) door te sturen.
Zo voorkom je eventuele poortconflicten met de ingebouwde SIP client van de Experiabox.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 03-05-2015 21:56 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
[ Voor 20% gewijzigd door etienne001 op 06-05-2015 10:29 . Reden: :) ]
Verwijderd
mountainbiker
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Fijn dat jullie hier wel reageren. Ik heb tot op heden nog geen antwoord gehad. Hoeft ook niet meer aangezien ik hier een reactie heb ontvangen.cheapconnect schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:13:
@BliXem
Vervelend dat je onze communicatie brak ervaart, hier steken we veel tijd en moeite in om deze ervaring juist goed te laten zijn.
Inhoudelijk over jouw bericht:
Zover ik kan zijn zijn er geen mails meer onbeantwoord. Een storing gister had te maken met de landelijke internet storing.
Meer te lezen hierover op Tweakers zelf:
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2
Ongeveer dezelfde tijd donderdagnacht ook een storing gehad. Ik zag het onlangs in het modem.hestcheap schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:38:
Vannacht was mij mij weer eens langdurig geen registratie mogelijk. Van 2.03 uur tot 5.20 (ofwel ruim 3 uur !!!) :"Registration failed "Remote site not responding" Probleem trad op bij twee nummers die elk via andere netwerken registreren. Geen enkele informatie van Cheapconnect ontvangen over een storing.Wel weer 3 uur onbereikbaar zonder dat je daar van bewust ben.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds maar weer bij Cheapconnect blijft optreden. Andere providers die bij mij in gebruik zijn hebben eigenlijk nooit registratie problemen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb de fout gevondensammyZ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:40:
ik heb een 7360
en gebruik bij registar: sip.cheapconnect.net
en bij Internet telephone number: 0031160000000 (00 er voor dus)
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 12-06-2015 20:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bedankt ik heb de code ingevoerd en is geaccepteerd.franssie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:00:
Dat kan een staat goed uitgelegd op de site van cheapconnect.je moet je ziggo nummer bellen en dan een code invoeren die je hoort op je ziggo nummer, dan weten zij dat jij toegang hebt tot dat nummer.
edit:// je moet ingelogd zijn en dan onder account >> nummerweergave
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 13-06-2015 10:23 ]
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 7% gewijzigd door Loque op 16-06-2015 13:18 ]
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
2250 WP Zuid PVoutput
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq