Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Mijn beide cheapconnect nummers (op twee verschillende locaties) liggen er weer eens af.

Niet bereikbaar en de Gigaset N300a geeft registratie is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Er is echter geen probleem bekend.

Heeft u ons al een mail gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hugo__Boss schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:41:
Mijn beide cheapconnect nummers (op twee verschillende locaties) liggen er weer eens af.

Niet bereikbaar en de Gigaset N300a geeft registratie is mislukt.
cheapconnect schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:57:

Ik zag gisteren ook rond die tijd deze melding op mijn Gigaset handsets en het bleek de registratie van CheapConnect te zijn. Aangezien mijn hoofdvoipnummer wel online was, heb ik er toen verder geen aandacht aan geschonken en vanmorgen was alles weer online.

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 18-01-2015 11:18 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
cheapconnect schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:57:

Nee, ik heb geen mail gestuurd. Volgens mij werkte het tegen middernacht wel weer. Verder ook niet erg hoor, maak er toch zeer zelden gebruik van, maar het was me gewoon opgevallen dat meerdere nummers op verschillende locaties niet werkten. En blijkbaar was ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Hier was ook een zeer korte storing gisteravond.
22:50 uur: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)
22:59 uur. Register Success (response code: 200)

Gelukkig duurde de storing slechts 9 minuten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Geachte relatie,

In de nacht van vrijdag op zaterdag en in de nacht van zaterdag op zondag, zullen wij werkzaamheden uitvoeren aan ons platform. Er zullen op diverse plaatsen software updates plaats vinden.

Tijdens het onderhoudsvenster is er een verhoogde kans op uitval, echter wordt er geen daadwerkelijke uitval verwacht.

Onderhoudsvenster 1:
vrijdag 23 januari 2015 van 22:00u tot zaterdag 24 januari 2015 tot 5:00u

Onderhoudsvenster 2:
zaterdag 24 januari 2015 van 23:00u tot zondag 25 januari 2015 tot 5:00u

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net
Hier is de telefoon unregistered. Hopelijk komt de verbinding na de werkzaamheden weer gauw tot stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Dit is aangekondigd onderhoud.
Onderhoud en herstarten van bepaalde services kan ervoor zorgen dat er even geen registatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Shmoopy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 02:42:
[...]

Hier is de telefoon unregistered. Hopelijk komt de verbinding na de werkzaamheden weer gauw tot stand.
Toen ik vannacht om 03.30 keek was de service ook even onderbroken. Maar gepland en 's nachts, dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb mij de vraag gesteld of CheapConnect wel of geen goede service levert en heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn hardware vervangen door een potentere versie en vage melding zoals "registratie mislukt" gerapporteerd door mijn GigaSet centrale zijn verledentijd.

Sterke verbetering van SIP registraties na vervangen van oude Fritz! modem (xs4all) door een Glasvezel verbinding (Caiway) met een Astaro Firewall versie 9.2 / 9.3 welke draait op een Intel Atom D2500 Dual LAN, Dual COM Fanless, D2500CCE, 2GB memory, 60GB SSD.

Nu alleen sporadisch een probleem en wat helemaal prettig is dat de verbinden nu wel automatisch wordt hersteld. Voordien was het bijna altijd noodzakelijk om handmatig in te grijpen (opnieuw registreren of eventjes stroomloos maken).

Ik ben nu super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:26:
Ook ik heb mij de vraag gesteld of CheapConnect wel of geen goede service levert en heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn hardware vervangen door een potentere versie en vage melding zoals "registratie mislukt" gerapporteerd door mijn GigaSet centrale zijn verledentijd.

Sterke verbetering van SIP registraties na vervangen van oude Fritz! modem (xs4all) door een Glasvezel verbinding (Caiway) met een Astaro Firewall versie 9.2 / 9.3 welke draait op een Intel Atom D2500 Dual LAN, Dual COM Fanless, D2500CCE, 2GB memory, 60GB SSD.

Nu alleen sporadisch een probleem en wat helemaal prettig is dat de verbinden nu wel automatisch wordt hersteld. Voordien was het bijna altijd noodzakelijk om handmatig in te grijpen (opnieuw registreren of eventjes stroomloos maken).

Ik ben nu super tevreden.
Zelf maak ik ook gebruik van de Astaro (Sophos) firewall. Deze gebruik ik i.c.m. een Fritz!Box 7360. Af en toe heb ik nog een probleem dat inkomende oproepen niet juist binnenkomen. Na het opnieuw gebeld worden werkt het meestal wel. De Fritz!Box wordt alleen gebruikt als "ATA".

Op de Fritz!Box heb ik "Keep port forwarding enabled every" ingesteld op 30 seconden.

Op de Astaro heb ik het volgende ingesteld:
Network Protection -> VoIP:
-> SIP server networks >> sip.cheapconnect.net
-> SIP client networks >> IP adres van Fritz!Box
-> Expectation Mode >> Client/Server networks

Network Protection -> NAT:
-> Rule Type >> DNAT
-> For traffic from >> Internet IPv4
-> Using service >> SIP (TCP/UDP 5060)
-> Going to >> External (WAN)
-> Change the destination to >> IP adres van Fritz!Box
-> And the service to >> SIP (TCP/UDP 5060)

Network Protection -> Firewall:
-> Allow Fritz!Box to any
-> Allow internet IPv4 to Fritz!Box (auto created)

Graag zou ik willen weten of ik iets vergeten ben, of toch CheapConnect om advies moet vragen. Alvast bednakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Het valt me op dat ik sinds kort een binnenkomend gesprek op Cheapconnect niet meer extern kan doorverbinden. Ik heb een N300A met C530H toestel, normaal gesproken kon ik de functie ruggespraak bedienen en kun je een nieuw nummer kiezen (extern). Daarna als je ophangt verbindt hij het gesprek door. Nu kan ik de functie ruggespraak niet meer bedienen.

Kan het zijn dat er iets veranderd is?

Doe ik een uitgaand gesprek over Freevoipdeal dan kan ik prima ruggespraak bedienen en een tweede gesprek opzetten en deze twee met elkaar doorverbinden. Twee uitgaande doorverbinden doe je in de praktijk natuurlijk niet, maar een binnenkomende naar iemand die niet thuis is deed ik wel eens. Lijkt er wel op dat het niet in de Gigaset zit omdat het eerst wel mogelijk was en het werkt met Freevoipdeal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Bundit op de Astaro heb ik het volgende ingesteld:
Network Protection -> VoIP:
-> SIP server networks >> sip.cheapconnect.net
-> SIP client networks >> IP-adres van de GigaSet centrale(s) / IP-adres van de "Bria 4" SIP Client(s) van Counterpath
-> Expectation Mode >> Strict

Network Protection -> Firewall:
-> Sources >> Group contianing de GigaSet centrale(s) / de "Bria 4" SIP Client(s) van Counterpath
-> Services >> NTP / SIP / SIP over SSL / VoIP Protocols (H323 / SIP))
-> Destinations >> sip.cheapconnect.net / europe.pool.ntp.org / profile.gigaset.net
-> Action >> Allow

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, kom eigenlijk nauwelijks in dit topic, heb hier namelijk niet zoveel te zoeken (en dat is over het algemeen een goed iets). Toch maar eens aangeklikt en zie allerlei problemen waar ik echt totaal geen last van heb. Heb mei 2014 mijn nummer in een Fritz!Box 7170 gezet (20 euro op Marktplaats) en sindsdien niets meer aan hoeven doen. Dus hele dure hardware is ook niet perse nodig. Uitbellen doe ik met Freevoipdeal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:28
Ben het met bovenstaande eens.
Ik heb zelf, als particuliere gebruiker, nog geen problemen ervaren, eerst met een SPA3102, maar het laatste jaar met een Asterisk box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb met mijn Gigaset N300A IP ook geen problemen met CheapConnect (tenminste zolang ze geen registratieserver problemen hebben), maar ook dan pakt die het vlot daarna weer op als de server weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Heb zelf een Cisco SPA112 aangesloten op het internet en daarachter een Tiptel811 voor onze interne telefoons (2 lijnen, 1 voor zakelijk, 1 voor prive).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:38:
Ik heb met mijn Gigaset N300A IP ook geen problemen met CheapConnect (tenminste zolang ze geen registratieserver problemen hebben), maar ook dan pakt die het vlot daarna weer op als de server weer online is.
Ik heb met de laatste firmware van de N300A (42.207) niks dan troubles. Kiesregels werken niet meer. Heb al een nieuw apparaat ontvangen maar helpt helemaal niks :'( Noodgedwongen bel ik nu dus alles over VoipBuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:04:
[...]

Ik heb met de laatste firmware van de N300A (42.207) niks dan troubles. Kiesregels werken niet meer. Heb al een nieuw apparaat ontvangen maar helpt helemaal niks :'( Noodgedwongen bel ik nu dus alles over VoipBuster.
Ik gebruik dezelfde firmware, maar geen enkel probleem. Nu gebruik ik de kiesregels ook niet al te veel, maar die wie ik gebruik werken gewoon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Zet de 212 versie er anders eens in voor de zekerheid. Kiesregels die niet werken is wel apart.

Komt dit apparaat van een hele oude versie af? Werk hem anders bij naar de laatste versie, doe dan een harde reset (stekker eruit, paging knop ingedrukt houden, stekker erin, net zo lang vasthouden totdat hij een paar keer gaat knipperen). Daarna moet je al je handsets opnieuw aanmelden en alles opnieuw programmeren, maar dan heb je wel een verse programmering vanuit de laatste softwareversie. Kan me herinneren dat bij versie 74 zo'n soort issue gaande was, waardoor alleen upgraden, harde reset en opnieuw beginnen de oplossing was om weer een stabiel basisstation te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik geen nieuw apparaat heb gehad als ik de bon nog eens lees, maar alles was weg qua instellingen. En altijd netjes firmwares gevolgd dus nergens achter gelopen. En vreemd is, geen enkele kiesregel wordt gebruikt, alleen bij de toestellen de uitgaande provider. Ongeacht of ik 1 of 10 kiesregels heb en ongeacht via welke providers ik laat bellen. Echt bizar. Tot een week of 3 terug was er niets aan de hand.

Ga toch Gigaset maar weer eens lastig vallen, maar moet eerst een week voor het werk op pad dus even geduld nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!rk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 11:04
Hallo,

Na dit topic doorgelezen te hebben heb ik ook CC aangeschaft. Omdat ik Vodafone Glas heb met telefonie heb ik nu eerst een VOIP-Out abbo alvorens ik mijn bestaande nummer ga porteren

Na snelle registratie blijkt dat mijn softphone na 2 minuten de verbinding breekt.

De situatie is als volgt

blackberry sip.fm(softphone) ---> Vigor2132F m. telefoon (firmware GlasOperator_3.7.5.1) --->CC Voipout

Waar ligt het aan?

In softphone heb ik het poort v. domein aangepast van 5060 naar 5080

In Vigor heb ik in sectie NAT >> DMZ Host Setup de "Active True IP" aangepast
zoals in http://forum.vodafone.nl/...-draytek-2132/td-p/219869

Helaas mag het niet helpen, iemand hier ook tegen aangelopen?

[opgelost] sip.fm is de boosdoener : andere softphone geinstalleerd en alles werkt naar believen!

[ Voor 11% gewijzigd door D!rk op 15-03-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
behoorlijk wat ontwikkelingen geven ze in hun nieuwsbrief: nu optioneel gidsvermelding, derden nr na verificatie als uitgaand zetten en een kortingscode voor 3 euro korting op porteren: P201503 (generieke code, max 500x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte relatie,

Graag houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het CheapConnect platform:

--------------------------------------
In deze nieuwsbrief
Vanaf heden is het mogelijk uw gidsvermelding op te geven via het portal, tevens zijn er veel verbeteringen doorgevoerd.

Inhoudsopgave

1. Gidsvermelding via CheapConnect

2. Kortingscoupon voor porteren (betaal 2 euro ipv 5 euro)

3. Niet-CheapConnect nummers als uitgaande nummerweergave

4. Tarieven online opzoeken

1. Gidsvermelding via CheapConnect
U kunt nu in het CheapConnect portal uw gidsvermelding toevoegen, dit is een gratis dienst. Afhankelijk van uw eigen wens worden uw gegevens dan doorgegeven aan bijvoorbeeld De Telefoongids, ook andere aanbieders van nummerinformatie kunnen deze gegevens gebruiken in hun (online of papieren) gidsen. Ook nummerinformatie, bijvoorbeeld 1888, gebruikt deze gegevens.

U dient rekening te houden met:
-Naam- er wordt geen andere informatie (zoals bijvoorbeeld een beroep of openingstijden of het soort gebruik van de aansluiting) in dit deel van de standaardvermelding gepubliceerd;

-Fysiek adres- er wordt in dit deel van de standaardvermelding geen andere informatie gepubliceerd (dus geen postbussen, post restante, post aparte, antwoordnummers, 3x bellen etc.), publicatie van een standaardvermelding zonder fysiek adres is vanwege de (on)vindbaarheid niet toegestaan.

2. Kortingscoupon voor porteren (betaal 2 euro i.p.v. 5 euro): P201503
Wilt u een extra nummer porteren of de coupon geven aan een kennis?

Een portering kost dan geen 5 euro maar 2 euro. De coupon is bruikbaar voor bestaande, nieuwe klanten en is maximaal 500 keer totaal te gebruiken. Wees er dus snel bij!

De code is: P201503

3. Niet-CheapConnect nummers als uitgaande nummerweergave
Door uw nummer te verifieren, via ons online portal, kunt u ook nummers welke niet door CheapConnect worden gehost, toestaan als uitgaande nummerweergave van uw SIP account(s).

Via een verificatie proces wordt gecontroleerd of het telefoonnummer daadwerkelijk van u is. Andere telefoonnummers zijn niet toegestaan.

4. Tarieven online opzoeken
Omdat vooraf niet altijd duidelijk is welk tarief bij welke bestemming hoort (voornamelijk buitenlandse nummers). Is er nu een mogelijkheid om dit via het portal op te vragen.

Er wordt alleen internationaal formaat ondersteund. bv. 3112345678 (zonder nullen ervoor).

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

-------------------------
Let op: U ontvangt deze mail als klant van CheapConnect. Via ons portal, https://account.cheapconnect.net, kunt u instellen welke meldingen u van ons wilt ontvangen. Uw CheapConnect gebruikersnaam/email: ......................@......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Alleen het verificeren van nr van derden werkt bij mij helaas niet. Het invoeren van de pincode komt niet aan bij cheapconnect.Volgens cheapconnect ligt dit aan mij.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
Zijn er meer mensen die op dit moment de volgende foutmelding krijgen i.c.m. een FritzBox:

01.04.15 19:07:43 Registration of Internet telephone number 31x failed. Remote site reports reason for error 408
01.04.15 19:05:24 Registration of Internet telephone number 31x failed. Remote site reports reason for error 408
01.04.15 19:03:43 Registration of Internet telephone number 31x failed. Remote site reports reason for error 408
01.04.15 19:02:23 Registration of Internet telephone number 31x failed. Remote site reports reason for error 408
01.04.15 19:01:13 Registration of Internet telephone number 31x failed. Remote site reports reason for error 408

31x staat mijn volledige nummer, maar heb ik even onzichtbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De aanmelding vanaf mijn Gigaset N300A IP bij Cheap Connect werkt momenteel ook niet.

VoIP Cheap Connect Aanmelding is mislukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Ter info: we hadden zojuist een netwerk issue op 1 van de locaties. Er is direct een fallback gemaakt naar de andere locatie.

Info volgt per email. Verder is de storing alleen gebleven bij een aantal registraties die wegvielen en helaas ook een aantal lopende gesprekken.

Excuses voor het ongemak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
cheapconnect schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:34:
Ter info: we hadden zojuist een netwerk issue op 1 van de locaties. Er is direct een fallback gemaakt naar de andere locatie.

Info volgt per email. Verder is de storing alleen gebleven bij een aantal registraties die wegvielen en helaas ook een aantal lopende gesprekken.

Excuses voor het ongemak!
Bedankt voor de mededeling, alles werkt inmiddels weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Nette, snelle communicatie. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:32
ik krijg het niet lekker werken op fritzbox modems ook na contact met AVM (vaak niet bereikbaar dect die wegvalt enz)

Ik heb nu een paar weken de Gigaset N300A IP en die draait heel stabiel

helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
bundit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor de mededeling, alles werkt inmiddels weer perfect!
Goede communicatie ook als het een keertje "fout" gaat. Niets gemerkt van de storing trouwens.
De gesprekskosten (CDR) zij bij mij sinds 18 maart niet meer bijgewerkt.
Ook een gevolg van de storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Voor de Fritzbox 7170-gebruikers: hoe hebben jullie dialing rules geconfigueerd? Ik gebruik freevoipdeal en wil dat er bij lokale netnummers automatisch 0031575 voor komt, en bij landelijke nummers alleen 0031. Ik kom er niet uit.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
In mijn FB7270 stel je dat in onder: Telephony-telephone numbers-line settings. In jouw geval:
Countrycode 00 31
Area code 0 575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Heb ik gedaan. En bij m'n sip-instellingen ook prefix aangevinkt van 00 31 0 en 575' zoals hier

Afbeeldingslocatie: http://www.fstweb.nl/zooi/screen-cheapconnect-fritz.JPG

Dat werkt helaas niet, ik krijg een stem te horen die zegt dat ik het verkeerde format gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door manusjevanalles op 04-04-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:20
manusjevanalles schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:47:
Heb ik gedaan. En bij m'n sip-instellingen ook prefix aangevinkt van 00 31 0 en 575' zoals hier

[afbeelding]

Dat werkt helaas niet, ik krijg een stem te horen die zegt dat ik het verkeerde format gebruik.
In mijn FB 7340 heb ik het voor elkaar , en staat het zo :

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/101271/LSgfb2lR.png

[ Voor 6% gewijzigd door chris-drielsma op 05-04-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Gelukt! Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
1. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om met een spa-3102 de inkomende telefoontjes op mijn vaste (ziggo) lijn binnen te laten komen? Uitbellen via cheapconnect werkt prima, inkomend op het cheapconnect nummer ook.

2. Kan ik mijn vaste nummer van ziggo naar mijn huidige cheapconnect account met eigen nummer porteren? Ik kan dat niet zo 123 vinden.

Ik ben nieuw in de sip wereld en vind het lastig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:35
waarom laat je je ziggo nummer niet porteren naar cheapconnect? scheelt weer een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
raven22 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:44:
waarom laat je je ziggo nummer niet porteren naar cheapconnect? scheelt weer een hoop geld
Da's ook precies mijn vraag; kan ik mijn bestaande ziggo nummer porteren naar mijn bestaande cheapconnect prepaid account (dat ik een maand geleden heb aangeschaft met een nieuw nummer)

Ik kan dat nergens vinden in het CC control panel....en het mailtje dat ik naar CC heb gestuurd komt weinig reply op :-)

Uiteraard kan ik wel een nieuw 'Prepaid VoIP account met nummerbehoud
(verhuis uw bestaande Nederlandse nummer)' aan schaffen, maar dan heb ik 2 van die accounts. Da's onzinnig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Ja dat kan als je een account aanmaakt kun je zo porteren.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb een account, met een ander nummer. Dat leek me handig om te testen. Nu kan ik echter geen enkele optie vinden in het controlpanel om een extra nummer naar dat account te laten porteren. Heb jij dan enig idee waar dat precies zit?
tcviper schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:09:
Ja dat kan als je een account aanmaakt kun je zo porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:24:
Ik heb een account, met een ander nummer. Dat leek me handig om te testen. Nu kan ik echter geen enkele optie vinden in het controlpanel om een extra nummer naar dat account te laten porteren. Heb jij dan enig idee waar dat precies zit?

[...]
"Bestel een nieuwe dienst" knop. Letterlijk de 1e die ik drukte :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Dan zie ik dit: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5ujd014xt5o1go7/Screenshot%202015-04-11%2014.27.22.png?dl=1

Zie jij dan iets anders?

[ Voor 7% gewijzigd door garp op 11-04-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Cheapconnect support gesproken. Er moet inderdaad een nieuw account besteld worden, ditmaal met portering.

Het account dat ik al heb is voor een jaar afgesloten en daar kunnen (willen) ze niets aan veranderen, da's dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:28:
Dan zie ik dit: [afbeelding]

Zie jij dan iets anders?
Tweede bullet point? Of snap ik je vraag écht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
De kortingscode werkt niet meer blijkbaar; wordt keurig geaccepteerd en de 3 euro gaat ook echt van het orderbedrag af. Vervolgens is de betaling ineens 3 euro hoger. Heel bijzonder 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/21pa907abi82qtz/Screenshot%202015-04-11%2014.41.21.png?dl=1

[ Voor 0% gewijzigd door garp op 11-04-2015 14:51 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik zal het anders formuleren: Ik wil het nummer dat hoort bij mijn bestaande account vervangen door mijn ' eigen' vaste nummer door het te porteren van Ziggo naar Cheapconnect.

Dat kan dus niet. Het 'eigen' nummer simpelweg 'toevoegen' aan het account kan ook niet.
Hooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:39:
[...]

Tweede bullet point? Of snap ik je vraag écht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:53:
Ik zal het anders formuleren: Ik wil het nummer dat hoort bij mijn bestaande account vervangen door mijn ' eigen' vaste nummer door het te porteren van Ziggo naar Cheapconnect.

Dat kan dus niet. Het 'eigen' nummer simpelweg 'toevoegen' aan het account kan ook niet.

[...]
* Hooglander1 is verward.

Je hebt een algemene account bij CheapConnect, waar je verschillende nummers onder kan hangen. Met die menu-optie porteer je een nieuw nummer binnen je algemene account van CheapConnect.

Hoe verschilt dat van wat jij wil bereiken? Dat is toch het 'eigen' nummer simpelweg 'toevoegen' aan je account? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:35
hij wil niet meer betalen voor dat andere nummer, maar dat gaat dus niet zomaar, is ook wel logisch toch lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:49:
De kortingscode werkt niet meer blijkbaar; wordt keurig geaccepteerd en de 3 euro gaat ook echt van het orderbedrag af. Vervolgens is de betaling ineens 3 euro hoger. Heel bijzonder 8)7 :

[afbeelding]

[...]
Op zich vrij logisch, de actie begon omstreeks 25 Maart en we zijn inmiddels 2 a 2 1/2 week verder. De actie betrof slechts 500x en binnen deze termijn zijn dus onwijs veel nummers geporteerd.
Een portering kost dan geen 5 euro maar 2 euro. De coupon is bruikbaar voor bestaande, nieuwe klanten en is maximaal 500 keer totaal te gebruiken. Wees er dus snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Zeker. Volledig mee eens.

Maar dan zorg je toch dat de code niet meer geaccepteerd wordt. Dan tel je er niet zomaar zonder mededeling 3 euro weer bij op.

Het gaat me niet om die 3 euro, het gaat er om dat ik enorm geirriteerd raak door dit soort methoden. Niet over nagedacht, slecht uitgevoerd en dan nog uiteindelijk mij het gevoel geven dat ik dom ben omdat ik het niet snap. Ik ben dan direct genegen om mijn business (hoe weinig het ook is) daar direct weg te halen. Betaal ik lekker ergens wat meer bij mensen die het wel snappen....
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:03:
[...]

Op zich vrij logisch, de actie begon omstreeks 25 Maart en we zijn inmiddels 2 a 2 1/2 week verder. De actie betrof slechts 500x en binnen deze termijn zijn dus onwijs veel nummers geporteerd.

[...]
UPDATE: de 3 euro is bij mijn tegoed opgeteld. De korting is er dus wel, maar dan, euh, anders.

[ Voor 8% gewijzigd door garp op 12-04-2015 16:26 . Reden: Ietwat genuanceerd + update over korting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

raven22 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:44:
hij wil niet meer betalen voor dat andere nummer, maar dat gaat dus niet zomaar, is ook wel logisch toch lijkt me
Ah, thanks. Dat verklaart een heleboel opeens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Hooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:53:
[...]

Ah, thanks. Dat verklaart een heleboel opeens :)
Da's wat kort door de bocht: ik dacht eigenlijk dat ik dat nummer kon 'toevoegen'. Dus gewoon porteren en aan mijn bestaande account koppelen. Blijkt niet zo te zijn; heb inmiddels een extra account aangevraagd met portering. Zonder korting ;)

UPDATE: de 3 euro is bij mijn tegoed opgeteld. De korting is er dus wel, maar dan, euh, anders.

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 12-04-2015 16:25 . Reden: UPDATE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Garp,

Je kunt gewoon je analoge telefonie uitgang van je Ziggo modem inpluggen in de analoge ingang van je Spa3102. Dan kun je zowel analoog als SIP bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
sipjan schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:12:
Garp,

Je kunt gewoon je analoge telefonie uitgang van je Ziggo modem inpluggen in de analoge ingang van je Spa3102. Dan kun je zowel analoog als SIP bellen.
Ik ben er inmiddels uit. Welke setting het nou precies was weet ik niet meer, maar hij doet het. Eerdaags wordt mijn nummer geporteerd naar cheapconnect, dus het is maar voor een paar dagen nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Weet iemand of het mogelijk is om je tegoed automatisch op te waarderen bij cheapconnect, als het onder een bepaald niveau komt?

Ik bel nu uit via Freevoipdeal, voornamelijk omdat zij me de mogelijkheid bieden om een automatische recharge te doen op mijn account via paypal's optie voor 'Vooraf goedgekeurde betalingen'. Op deze manier autoriseer ik freevoipdeal om, als het niveau van mijn tegoed onder de 1 euro komt, er automatisch een tientje bij te schrijven.

In dit spel zijn 2 winnaars te vinden; zij hebben altijd hun geld en ik heb altijd tegoed. De OV-chipkaart werkt ook zo, en dat principe werkt behoorlijk goed.

Bij Cheapconnect kan dit niet, voor zover ik heb kunnen vinden. Dat maakt o.a. het gebruik van de Cisco SPA112 in mijn situatie onmogelijk, want die kan alleen maar 1 sip account per lijn. Stom maar waar. Ik heb dus een SPA-3102 moeten aanschaffen om mijn inkomende nummer via cheapconnect te laten lopen, en uitgaand te bellen via een provider die mijn pre-paid account automatisch kan aanvullen.

Het zou dus bijzonder slim van Cheapconnect zijn om dit standaard te ondersteunen; mij hadden ze dan alvast ook als uitgaande belklant gehad. Nu gaat dat voorlopig niet gebeuren; ik heb totaal geen behoefte om in de situatie te belanden dat mijn 'beltegoed' op is. Dus bellen we uitgaand via een partij die wel automatisch kan 'opladen'. Daarnaast heb ik net geïnvesteerd in die 3102; nu ga ik 'm gebruiken ook ;-)

Overigens hoor ik van mijn familieleden dat ze mijn setup ' moeilijk' vinden; het is ze teveel gedoe. Dialplans en zo, ze vinden het maar ingewikkeld. Dus beginnen ze niet eens aan VOIP. Ook vanuit dat oogpunt zou het lim zijn om het tegoed op een manier automatisch aan te laten vullen; dan kan bij de minder technisch begaafde mensen simpelweg een SPA112 of soortgelijk opgehangen worden met maar 1 rule in het dialplan; alles via cheapconnect. Da's goed voor cheapconnect (omzet, marktpositie) en goed voor de consumenten (goedkoper bellen dan via KPN, Ziggo, et cetera).

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 20-04-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
Er zijn wel voip providers die een vooraf geconfigureerde voip adapter leveren. Het is niet alleen maar "alles via ons" maar je moet ook zorgen dat bijv. 112 direct uitgaat en niet gaat wachten, je lokale nummer binnen het ken getal ook netjes doorlaat, maar dan moet je die wel weten voordat je die kunt configureren.

Als er voip adapters zijn waarmee je dit met een handigere user interface kunt doen dan zou dat al schelen. Die Cisco is niet de makkelijkste maar kun je wel alle kanten mee uit.

Maar goed idee, zeker als bijv. cheapconnect hem op stand kan instellen voor je. Heeft wel impact om de support afdeling maar als je er een hele lading klanten bij krijgt die een voip-adapter huren voor een x bedrag per maand dan kan dat wel uit. Als je al ziet dat je bij Ziggo 10 cent starttarief + 10 cent per minuut betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik krijg nu 'registration failed' meldingen op mijn ATA nadat telefonie het prima gedaan heeft vandaag. Zijn er meer mensen die dit hebben?

UPDATE: never mind. Het wachtwoord van je algemene login is ook het ww van je SIP accounts. En ik had het ww van mijn algemene login gewijzigd....

[ Voor 35% gewijzigd door garp op 21-04-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Mijn moeder heeft een vervelend probleem. Van dinsdagmiddag 17:36 uur tot woensdagmiddag 17:31 uur heeft het Zyxel P2812HNU-F1 modem maar liefst 159 x achtereen onderstaande melding gegeven.

SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)

Ik en anderen probeerden haar meerdere keren te bellen. Ik hoor steeds: "Dit mobiele nummer is op dit moment niet bereikbaar, probeert u het later nog eens." daarna in het Engels een herhaling.

Ik heb remote management uitgezet in het modem omdat ik een paar weken geleden een mail kreeg van Telfort Abuse over mogelijk misbruik via het Poodle-lek. Of er daadwerkelijk misbruik is geweest kon het Abuse-team me niet melden (n.a.v. van een mail van mij). Ik kon remote management weer aanzetten "op eigen risico". Ik wilde afsluiting o.i.d. voorkomen en daarom Remote management dus toch maar uitgelaten.

Mijn moeder kan niet met een mobiele telefoon omgaan maar ik heb een oud exemplaar met een prepaidkaart op de eettafel gelegd. Na dit nummer te bellen (en na lang wachten op het opnemen) kwam ik erachter dat het modem functioneert en de streaming internetradio het doet. Mijn moeder kan wel een Philips Streamium radio bedienen (zenderkeuze en aan en uitzetten).

Omdat internet het wel doet en het modem ook functioneert heb ik geadviseerd om het modem uit en aan te zetten. Ik trok mijn advies direct weer in omdat ik dacht dat het om een mogelijke storing bij CheapConnect ging (DDOS-aanval o.i.d. Ik heb er laatst een mailtje over gehad). Ik dacht dat de sip-registratie zou herstellen in korte tijd en ik was benieuwd naar de foutmeldingen in het modem. Na uit- en aanzetten is het log gewist. Dat wilde ik dus voorkomen.

Vannacht heb ik CheapConnect een mail gestuurd en bij hen is er geen storing las ik in een reactie. Ook op het CC-forum en hiet op GoT zie ik geen reacties over een storing. Het probleem lag blijkbaar aan onze kan. Ik ben nu bij mijn moeder met een notebookje en de Telfort-verbinding en modem zijn superstabiel (al 53 dagen na een reboot). Internetradio doet het en mijn notebookje maakte ook direct verbinding met interwebs. 23745/3080 kbps down- en uploadsnelheid.

Ook de voipverbinding via CheapConnect is doorgaans stabiel (op af en toe een korte storing na). De storing wordt dan gecommuniceerd via een mailtje of ik lees hier in het topic erover.

Er wordt niet getorrent en mijn moeder heeft geen computer. De enige twee apparaten die verbinden met het Zyxel modemrouter zijn dus telefoon via de ingebouwde voip-functionaliteit in de Zyxel en de Philips internetradio via WiFi (WPA2 beveiligd). (En nu ik met een notebookje). Het modem heeft firmware V3.11TUE6.b6.

Na uit- en aanzetten doet de voip-verbinding het eindelijk weer. Maar voor hoelang? Mijn moeder zou graag een stabielere voipverbinding willen hebben.

Mijn vragen nu:
Gaat het modem kapot?
Wat betekent de foutmelding?
Wikipedia: List of SIP response codes
Ik wordt niets wijzer als ik hierop zoek.
Waar ligt nu precies het probleem en hoe kan ik het voorkomen?
Zou het helpen om een andere Zyxel 2812 HNU-F1 modem te plaatsen?
Of moet ik op zoek naar een Fritzbox op Marktplaats of maakt dat totaal geen verschil?

Ik wil best geld uitgeven maar dan moet het niet voor niets zijn.
Wie heeft advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 20:01
Ik heb bovenstaande ook gehad,
Soms log ik een keer in op de Zyxel P2812HNU-F1 om stabiliteit en logs te bekijken.
Ook ik zag dat de sip al veel uren error 387 had.
Na een reboot alles weer online . Reden ? verder ook telfort als isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

Misschien een hele domme vraag. Als je via Cheap Connect meerdere telefoonnummers hebt en je hebt voor ieder nummer een vast toestel achter je router. Hoe zorg je er dan voor dat al die toestellen bereikbaar zijn onder een bepaald poortnummer? Je kan toch maar 1 ipadres openzetten voor een bepaalde poort?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
shotputty schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:33:
Misschien een hele domme vraag. Als je via Cheap Connect meerdere telefoonnummers hebt en je hebt voor ieder nummer een vast toestel achter je router. Hoe zorg je er dan voor dat al die toestellen bereikbaar zijn onder een bepaald poortnummer? Je kan toch maar 1 ipadres openzetten voor een bepaalde poort?
Hoe bedoel je dat ???

losse IP telefoons achter je router dan moet je iedere telefoon met zijn eigen gegevens registreren ( eventueele unieke poort nummers opgeven) .

Losse annaloge telefoons aan een router die sip telefonie ondersteund dan kun je alles in de call rules en poort settings instellen.

Volgens mij houden moderne IP telefoons contact met de server zodat port forwarding niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

theuser schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:06:
[...]
Hoe bedoel je dat ???

losse IP telefoons achter je router dan moet je iedere telefoon met zijn eigen gegevens registreren ( eventueele unieke poort nummers opgeven) .

Losse annaloge telefoons aan een router die sip telefonie ondersteund dan kun je alles in de call rules en poort settings instellen.

Volgens mij houden moderne IP telefoons contact met de server zodat port forwarding niet nodig is.
Oke ik dacht dat je altijd gebonden was aan dezelfde poort, nu snap ik het.

Ik zoek naar een zakelijke oplossing voor VOIP (nu nog ISDN). Ik lees wel her en der dat er soms connectieproblemen / storingen zijn. Dat is iets waar we met ISDN nog nooit last van gehad hebben. Is er een VOIP provider die een bepaalde uptime garandeert of kan ik beter naar een wat grotere provider zoeken zoals bijvoorbeeld Telfort of KPN of is CheapConnect juist al een hele grote partij?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Sinds afgelopen week ben ik ook maar begonnen met CC.

Ik heb de volgende situatie:

één 085 telefoonnummer met 2 follow me nummers (777xxxxx nummers)
één voip account zonder telefoonnummer.

één 777xxxxx nummer is met BRIA app verbonden op mijn gsm en één 777xxxxx is aangemeld op de N300a.

het andere 777xxxxx nummer is eveneens ingesteld op de n300a puur voor het uitbellen met ons ziggo nummer.

Nou komt het. Wanneer ik nu uitbel met een van de 2 follow me nummers van het 085 nummer dan krijgt de ontvanger het 777xxxxx nummer in beeld.
Wat ik ook instel bij de cli instellingen van de 777xxxxx nummers het wordt niet aangepast.

Hoe kan ik dit oplossen? In de app of n300a kan ik dit niet instellen.
Ik had CC ook al een mailtje gestuurd maar ik denk dat ze in het weekend niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariesmit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-07 18:39
Iemand een idee als ik uitbel met CC dan stopt de audio na een paar minuten signaal blijft wel open

maar ik en de ander kant horen niks meer inbellen geen probleem

gestest met android en gigaset c530 ip en een oude ip telefoon

mijn router is van kpn kpn experia box v8

de c530 direct op de kpn experia box v8 aangesloten in de meter kast

[ Voor 20% gewijzigd door ariesmit op 26-04-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Hoogstwaarschijnlijk gaat er iets met NAT mis na een tijdje waardoor de RTP pakketten niet goed aankomen. Probeer een ander modem, denk dat het met de Experiabox zeer lastig op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariesmit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-07 18:39
ok dus een experiabox probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:10
ariesmit schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:47:
ok dus een experiabox probleem
Wat bij mij altijd goed werkte (toen ik nog een Experiabox had), was de Gigaset SIP en RTP poorten een offset van bijv 10000 te geven (in Geavanceerde VOIP-instellingen).
Dus SIP op 15060 (willekeurige poort = nee) en RTP op 15004 t/m 15020 en deze poorten dan via portforwarding (op de Experiabox) door te sturen.

Zo voorkom je eventuele poortconflicten met de ingebouwde SIP client van de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
JohanF schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:54:
[...]

Wat bij mij altijd goed werkte (toen ik nog een Experiabox had), was de Gigaset SIP en RTP poorten een offset van bijv 10000 te geven (in Geavanceerde VOIP-instellingen).
Dus SIP op 15060 (willekeurige poort = nee) en RTP op 15004 t/m 15020 en deze poorten dan via portforwarding (op de Experiabox) door te sturen.

Zo voorkom je eventuele poortconflicten met de ingebouwde SIP client van de Experiabox.
Moet je dat willen die poorten forwarden? Laatst een keer bij iemand gehad waar dit het geval was dat er allemaal lege sip invites werden aangeboden op de betreffende poort van buitenaf. Met het gevolg dat je toestel telkens gaat rinkelen, maar er hangt geen gesprek achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 19:55
Dat ligt dan waarschijnlijk aan de gebruikte SIP provider.

Het forwarden van poorten an sich doet helemaal niets. Het doet past iets als er op een ge-forwarde poort ook connecties binnen gekomen van buitenaf.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Als de Gigaset regelmatig zijn registratie ververst, dan wordt inkomend SIP verkeer van je VoIP provider door de NAT in je router netjes naar de Gigaset gestuurd, ook als je geen portforwarding hebt ingesteld.
Als je wel portforwarding configureert gaat álle SIP verkeer naar je Gigaset, ongeacht de herkomst. Dat is normaal geproken nergens voor nodig, maar wel een extra risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ik schreef al eens dat wij Cheapconnect gebruiken om in de VS bereikbaar te zijn onder ons oude Nederlandse nummer, zodat mensen ons tegen lokaal tarief kunnen bellen.

Nu willen we ook een Amerikaans nummer hebben waarop we bereikbaar zijn. Ik begrijp dat Cheapconnect die ook aanbiedt, maar we maken ons een beetje zorgen over de delay in gesprekken.

Stel:
- Ik neem een VS nummer bij cheapconnect
- Mijn SPA / SIP telefoon meldt zich aan bij de cheapconnect servers in Nederland (dat is een ping van 170ms, dus 85ms enkele reis)
- Iemand gaat mij, vanuit de VS op mijn VS nummer bellen.

Gaat dit gesprek dan eerst naar Cheapconnect in Nederland, om dan via de SIP verbinding weer terug naar mijn SIP telefoon in de VS te komen (en dus 170ms vertraging te hebben, best veel voor VOIP) of gaat dit makkelijker / sneller?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezz
  • Laatst online: 23:19
Ja. Als de sip server in Nederland staat, dan is het nogal een omweg. Wellicht kun je een VOIP provider vinden in de VS voor je Amerikaanse nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Waarom zou je een NL SIP provider nemen voor je US telefonie als je in de US woont?
Dan neem je er toch gewoon een local provider bij. Of kun je maar één provider kwijt in je huidige configuratie. Wat gebruik je aan hardware (ATA, Fritzbox, Asterisk ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
Spijker, kop: heb nu de SPA-112 en een gewone analoge telefoon.

Heb ook aan een USA provider zitten denken, een nadeel is alleen dat met door lokale regelgeving hier ook een maandelijkse fee willen hebben voor het kunnen gebruiken van 911 etc, en je dus niet echt een 'gratis' abo hebt. Nu heb je bij Cheapconnect natuurlijk ook 8.95 jaar (.75 per maand), maar zo goedkoop heb ik hier geen provider gevonden. Vandaar mijn interesse in een cheapconnect US nummer.

Zal toch eens kijken naar een SIP telefoon die meerdere aanbieders kan hebben en een lokale provider voor erbij. Zonder al te veel van het topic af te dwalen: iemand nog tips voor een goede US provider 'voor weinig'?

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 03-05-2015 21:56 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:46
is er niet een google-voice nummer oid te krijgen voor weinig? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er in de VS geen cheapconnect-gelijke is eigenlijk. En is 911 bellen belangrijk?Hier doe ik dat via mobiel als het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Ik denk dat op reddit of ander forum oid sneller een antwoord op een US VoIP nummer te vinden iets

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 21:22

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb me al eens eerder in verdiept, maar zover ik toen vond, was dit niet mogelijk. Ik heb nu Freevoipdeals in een Fritzbox 7270. Bij de meeste Dellmont providers is het mogelijk om je nummer te valideren en als CLID mee te sturen met het uitbellen, waardoor de gebelde gewoon jou nummer zit ondanks dat dit nummer niet bij deze Dellmont gehost is.
Kan iemand mij vertellen of dit (inmiddels) bij Cheapconnect Voip Out ook kan? Op hun site staat wel " eigen CLI" meezenden. Heeft iemand dit werkend?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Ben nu al 2 dagen bezig een extra 085 nummer geregistreerd te krijgen, maar helaas...
De 1e keer werd m'n beltegoed aangevuld terwijl ik toch echt 100% zeker wist dat ik een extra 085 nummer bestelde.

De 2e keer heb ik een 085 nummer aangevraagd en betaald via m'n beltegoed. Beltegoed is afgeschreven maar geen 085 nummer :(

Edit: Registratie is weer mogelijk, alleen kan je op dit moment zelf geen 085 nummer uitzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door etienne001 op 06-05-2015 10:29 . Reden: :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op mijn CC nummer die geregistreerd staat via m'n gigaset N300 ook inkomende gesprekken ontvangen op m'n smartphone? Zo ja, welke android cliënt is het beste? Heb dit tijden terug ook al eens geprobeerd maar toen ging de foon alleen over als die niet in deep sleep was.

Scheen iets met Tcp ipv udp te maken hebben.

Gebruiken meer mensen hun android foon als sip foon en wat zijn de ervaringen met vooral inkomende gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik gebruik gewoon de standaard in android aanwezige sip client.

Nexus 4 op android 5.1

Werkt zonder problemen. Ik heb zelfs de hele vaste toestellen / fritbox zooi weggedaan voor inkomende gesprekken.

Heb ook wel aparte clients / software getest op android, maar bied voor mij geen meerwaarde.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hestcheap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2016
Vannacht was mij mij weer eens langdurig geen registratie mogelijk. Van 2.03 uur tot 5.20 (ofwel ruim 3 uur !!!) :"Registration failed "Remote site not responding" Probleem trad op bij twee nummers die elk via andere netwerken registreren. Geen enkele informatie van Cheapconnect ontvangen over een storing.Wel weer 3 uur onbereikbaar zonder dat je daar van bewust ben.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds maar weer bij Cheapconnect blijft optreden. Andere providers die bij mij in gebruik zijn hebben eigenlijk nooit registratie problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou inderdaad wel fijn zijn als Cheapconnect eens met een sluitende verklaring hiervoor zou komen.

Ik ben ook nog steeds aan het overwegen om met ons vaste nummer naar Cheapconnect te gaan. We zitten nu nog bij "Callvoip" van Tijdhof Consulting (dat een half jaar terug hun platform genaamd "simmpl" heeft geintroduceerd).

Met Callvoip heb in 6 jaar tijd werkelijk nog -nooit- een onaangekondigde onderbreking van de service gehad (en aangekondigd ook maar 1 of 2 keer). Voor de keren dat wij gebeld worden beginnen ze echter gewoon behoorlijk duur te worden. Aan de andere kant: Cheap heeft blijkbaar ook zo 'n 'prijs' .... :{

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb mijn FritzBox 7490 aan Cheapconnect verbonden. Lijkt allemaal goed te gaan maar bij elk gesprek zie ik in de FritzBox dat deze g711 is en ik wil g722. Ik bel naar een HD ondersteunde andere provider waarvan ik zeker weet dat ik HD gesprekken mee kan voeren. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:36
Dan moet die andere kant het natuurlijk ook ondersteunen. De SPA 3102 van mij kan namelijk niet overweg met deze codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dat snap ik. Maar ik weet zeker dat de andere kant het ondersteund, zowel provider als toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik had gistermiddag een storing, kon niet uitbellen en er kon wel naar binnen gebeld worden, maar ik hoorde niemand aan de andere kant van de lijn.
Heb direct een mail gestuurd, maar tot op heden nog niets vernomen. Communicatie met Cheapconnect is behoorlijk brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@BliXem
Vervelend dat je onze communicatie brak ervaart, hier steken we veel tijd en moeite in om deze ervaring juist goed te laten zijn.

Inhoudelijk over jouw bericht:
Zover ik kan zijn zijn er geen mails meer onbeantwoord. Een storing gister had te maken met de landelijke internet storing.

Meer te lezen hierover op Tweakers zelf:
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Communicatie vind ik prima tot nu toe. Zelfs op Hemelvaartsdag keurig reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
cheapconnect schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:13:
@BliXem
Vervelend dat je onze communicatie brak ervaart, hier steken we veel tijd en moeite in om deze ervaring juist goed te laten zijn.

Inhoudelijk over jouw bericht:
Zover ik kan zijn zijn er geen mails meer onbeantwoord. Een storing gister had te maken met de landelijke internet storing.

Meer te lezen hierover op Tweakers zelf:
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval - update 2
Fijn dat jullie hier wel reageren. Ik heb tot op heden nog geen antwoord gehad. Hoeft ook niet meer aangezien ik hier een reactie heb ontvangen.
Overigens trad de storing rond 16.00 uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Cheapconnect: Fijn dat jullie hier reageren!

Maar hoe zit het dan met de storing die @Hestcheap omschreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
hestcheap schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:38:
Vannacht was mij mij weer eens langdurig geen registratie mogelijk. Van 2.03 uur tot 5.20 (ofwel ruim 3 uur !!!) :"Registration failed "Remote site not responding" Probleem trad op bij twee nummers die elk via andere netwerken registreren. Geen enkele informatie van Cheapconnect ontvangen over een storing.Wel weer 3 uur onbereikbaar zonder dat je daar van bewust ben.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds maar weer bij Cheapconnect blijft optreden. Andere providers die bij mij in gebruik zijn hebben eigenlijk nooit registratie problemen
Ongeveer dezelfde tijd donderdagnacht ook een storing gehad. Ik zag het onlangs in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Weet iemand hoe je gemakkelijk doorschakelen kan aan- of uitzetten?

Mijn ouders voor wie ik dit wil instellen zijn onhandig met internet en computers :/
Bellers moeten kunnen bellen naar 1 vast nummer, maar wanneer doorschakeling aan staat moeten de gesprekken doorgeschakeld worden naar een ander vast nummer.

Het is te moeilijk om elke keer bij aan- of uitzetten van doorschakeling veranderingen aan te brengen aan CheapConnect's Follow Me/Doorschakeling.

Nu wordt nog gebruik gemaakt van een normale KPN-abo, maar ik ben van plan over te stappen naar misschien CheapConnect (ben aan het testen).
Bij KPN kan met *21*telefoonnummer# en #21# doorschakeling aan- en uitgezet kan worden.

Zijn er manieren bij CheapConnect om simpel doorschakeling aan- of uit te zetten?
Werkt *21* ook bij CheapConnect of moet ik daarvoor Asterisk op een of ander VPS-server installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik ben vandaag bezig geweest om cheapconnect in mijn fritzbox 7170 te zetten, maar ik loop tegen een probleem aan waar jullie wellicht antwoord op hebben.

Ik heb bij cheapconnect een nummer aangemaakt en saldo erop gezet, maar als ik het nummer bel wat ik van cheapconnect heb gekregen dan krijg ik de melding dat het nummer niet bereikbaar is.

Als ik naar buiten bel met hetzelfde nummer dan krijg ik een ingesprekstoon.

De volgende instellingen heb ik erin gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/jh4l7t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/htxz51.jpg

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:32
ik heb een 7360
en gebruik bij registar: sip.cheapconnect.net
en bij Internet telephone number: 0031160000000 (00 er voor dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
sammyZ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:40:
ik heb een 7360
en gebruik bij registar: sip.cheapconnect.net
en bij Internet telephone number: 0031160000000 (00 er voor dus)
Ik heb de fout gevonden ;)
Ik had de instellingen van het internet nog niet aangepast naar LAN1.
Nu werkt het wel :)

Nog een andere vraag, wij hebben nu nog telefonie van ziggo.
Als deze voip providers bevallen dan zullen we ons nummer overzetten.
Maar is het nu mogelijk als ik via CC bel om ons nummer van ziggo weer te geven?

Of is dat uberhaubt niet mogelijk omdat het verschillende aanbieders zijn?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Dat kan een staat goed uitgelegd op de site van cheapconnect.je moet je ziggo nummer bellen en dan een code invoeren die je hoort op je ziggo nummer, dan weten zij dat jij toegang hebt tot dat nummer.

edit:// je moet ingelogd zijn en dan onder account >> nummerweergave

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 12-06-2015 20:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
franssie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:00:
Dat kan een staat goed uitgelegd op de site van cheapconnect.je moet je ziggo nummer bellen en dan een code invoeren die je hoort op je ziggo nummer, dan weten zij dat jij toegang hebt tot dat nummer.

edit:// je moet ingelogd zijn en dan onder account >> nummerweergave
Bedankt ik heb de code ingevoerd en is geaccepteerd.
Hij pakt hem nog niet, maar het duurt wellicht even ;)
je moet dat natuurlijk wel aanpasen in je account ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 13-06-2015 10:23 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik krijg cheapconnect na mijn verhuizing niet meer aan de praat op mij Yealink toestel. Bij het aanmelden krijg ik Register Failed. Apparatuur is allemaal het zelfde gebleven.

Details:

Yealink T46G en T41P (beide geven Register Failed)
Modem Tele2, geen router (ProCurve switch er tussen).
X-Lite via PC werkt goed, bellen werkt.

Hieronder een screenshot van de instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/knrwbgxs1/

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Loque op 16-06-2015 13:18 ]

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ben je ook bij dezelfde aanbieder gebleven van je internet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie