Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
@franssie even vragen om een specificatie op info@cheapconnect.net en we sturen deze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

franssie

Save the albatross

@cheapconnect, als ik het weer zie zal ik dat doen, dank!
Het zijn bij mij geen grote dingen maar meer dat je denkt hee dat is raar.
Dank!
Voor de rest werkt het overigens echt nog steeds prima met meerdere sessie op meerdere plekken zoals ik hierboven al schreef ook in de USA etc,

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Marzman op 02-10-2014 15:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik zag op de laatste factuur dat er voor 9 cent naar Alberta in Canada is gebeld.

Aangezien mijn moeder niemand kent in Canada ben ik even gaan kijken in de telefoongesprekkenlijst na inloggen bij CC. Daar bleek dat het Nederlandse nummer 14030 (algemeen nummer van het gemeentehuis in de woonplaats van mijn moeder) gedraaid is bij het betreffende gesprek.

Mijn moeder woont in een plaatsje in de provincie Utrecht op twee km afstand van mijn huis. Ik schrok even en dacht dat ze verkast was naar Canada. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 15:12
cheapconnect schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:20:
Het is niet zo dat wij 'random' 'spookafschrijvingen' doen, dit vinden wij toch wel een serieuze beschuldiging.

De klacht van @henkme is in behandeling genomen door ons, het is jammer dat er weinig van verwacht wordt, we doen onze uiterste best dit zo goed mogelijk te beantwoorden/behandelen.
Onderstaande reactie van CheapConnect ontvangen :)
Zonder enige logs van uw kant kunnen we niets herleiden. Wij hebben de gesprekken gecontroleerd met onze carriers, waarbij dit gesprek in elk geval ook bij de provider van het bestemmingsnummer is ontvangen en tot stand is gekomen. Eigelijk kunnen we dus vanuit onze kant niets anders concluderen dat het gesprek daadwerkelijk plaats heeft gevonden, hetzij zonder spraak of onder water achter een ander gesprek.

Om toch tegemoet te komen hebben we het gesprek van 2 uur gecrediteerd op uw account. Dit is een eenmalige actie en is eigelijk vanuit onze kant nergens op gebaseerd.

Met vriendelijke groet,
CheapConnect.net

Ik ben blij met de oplossing die CheapConnect aanbiedt maar ik hoop wel dat dit soort onverklaarbare afschrijvingen niet vaker voorkomen. Je staat als klant erg zwak bij dit soort discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 31-05 13:21
cheapconnect schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:38:
@franssie even vragen om een specificatie op info@cheapconnect.net en we sturen deze terug.
Ik zou het eigenlijk wel als een groot pluspunt zien als we zelf een gespecificeerde rekening kunnen openen vanuit de portal, zonder jullie te hoeven mailen dus.

Is dit wellicht een mogelijkheid om te implementeren? De gegevens zijn (blijkbaar) aanwezig, nu alleen nog ontsluiten op de portal.

Overigens is vandaag de nummerportering van Ziggo naar CC goed verlopen, super!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Hmmbob, de CDR is online te vinden in ons ons portal.
Momenteel loopt de CDR nog achter op de gesprekken, we proberen deze termijn wat korter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581200

henkme schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:07:
Ik heb sinds een paar maanden een “VoIP-Out trunk” bij CheapConnect.

In juli was mijn factuur € 5,25. In augustus € 3,26 en in september opeens € 11,88. Terwijl er niet anders gebeld is dan in de voorgaande perioden.
Daarom heb ik gekeken naar het verbruik. Op de factuur staat geen specificatie van het verbruik daarom moet ik terugvallen op het verbruik dat op uw website staat.
23-09-2014 19:50:42 gesprekstijd 00:01:45 0,04165
23-09-2014 19:39:28 gesprekstijd 02:00:00 2,85600
23-09-2014 19:39:00 gesprekstijd 00:00:13 0,00516

Op 23 september 2014 om 19:39:28 zou er exact 2 uur gebeld zijn. Dit is niet correct en blijkt ook uit hun eigen systeem omdat op 23 september 2014 om 19:50:42 opnieuw met ditzelfde nummer is gebeld (zie boven).
Mijn partner weet ook zeker dat er niet 2 uur gebeld is. Ze zou dan de hele avond hebben gebeld. Ze weet nog wel dat het gesprek op onverklaarbare wijze twee keer werd verbroken.

Ik heb hierover contact gehad met “Karel” via de chatfunctie op de website van CheapConnect. Dit “gesprek” komt er op neer dat hij aangeeft dat de fout bij mij (de klant) ligt en dat er wel iets mis zal zijn met mijn “centrale”. Ik heb echter geen grote centrale maar een simpele Gigaset N300A IP met een Gigaset handset die zonder problemen werkt.

Het gaat natuurlijk niet om grote bedragen maar als ze bij iedereen zo doen loopt het lekker op. Ik heb een klacht ingediend maar verwacht daar niet veel van.

Als de reactie negatief is dan maak ik m’n beltegoed op en zoek ik een andere VOIP provider!
toon volledige bericht
Gelijktijdig 2 x hetzelfde nummer gebeld!! en 2x gefactureerd.
Dan zou van de 1e bel poging die verbroken is, de verbinding
ook door de "ontvanger" niet verbroken moeten zijn.

Als degene die gebeld is maar 1 gelijktijdig gesprek kan ontvangen
gaat er technisch dus echt wel iets fout en kloppen de facturen niet

@henkme
Kan de door jou gebelde meerdere gelijktijdige gesprekken ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Anoniem: 581200 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Gelijktijdig 2 x hetzelfde nummer gebeld!! en 2x gefactureerd.
Dan zou van de 1e bel poging die verbroken is, de verbinding
ook door de "ontvanger" niet verbroken moeten zijn.

Als degene die gebeld is maar 1 gelijktijdig gesprek kan ontvangen
gaat er technisch dus echt wel iets fout en kloppen de facturen niet

@henkme
Kan de door jou gebelde meerdere gelijktijdige gesprekken ontvangen?
De vrouw die mijn partner belde is in de tachtig. Ik weet voor 99,9% zeker dat ze geen installatie heeft die meerdere gesprekken gelijktijdig kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@henkme
Is de case alsnog naar tevredenheid opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door cheapconnect op 06-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
@cheapconnect
Zie mijn reactie van vrijdag 03 oktober 2014 17:05.
Ik ben blij met de oplossing die CheapConnect aanbiedt maar ik hoop wel dat dit soort onverklaarbare afschrijvingen niet vaker voorkomen. Je staat als klant erg zwak bij dit soort discussies.

@Hen.
Of er technisch dus echt iets fout gaat kan alleen CheapConnect uitzoeken.

Iedereen onverklaarbare gesprekken dus melden!
Komen er geen meldingen dan is alles ok. Komen er wel meldingen dan kan er naar een oorzaak worden gezocht. Ik heb wel het idee dat CheapConnect eropuit is om de klant tevreden te houden en dat is m.i. een goede instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 00:15
henkme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:28:
@cheapconnect
Ik heb wel het idee dat CheapConnect eropuit is om de klant tevreden te houden en dat is m.i. een goede instelling.
lijkt me ook. Ik heb twee keer contact gehad via de web-chat en moet zeggen dat ze heel snel zijn en mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:09:
[...]
De vrouw die mijn partner belde is in de tachtig. Ik weet voor 99,9% zeker dat ze geen installatie heeft die meerdere gesprekken gelijktijdig kan ontvangen.
@cheapconnect
Als jullie dan 2x factureren, gelijktijdig naar hetzelfde nummer, klopt er dus iets niets bij cheapconnect ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Dit is heel inhoudelijk op deze case, maar over het algemeen is het gewoon mogelijk meerdere gelijktijdige gesprekken te voeren. Of dat in deze case zo is hebben wij besproken met de melder, we hebben hierin onze conclusies gedeeld, onderbouwd met de constateringen die we hadden kunnen doen.

Ik ben blij dat de case verder goed is opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door cheapconnect op 07-10-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
cheapconnect, ik vind dat jullie uitstekend aan webcare doen. wat niet wil zeggen dat de klant altijd gelijk moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:34
Ik heb de volgende vraag:

Neem bij Cheapconnect twee nummers af binnen 1 account. Nummers worden op twee plekken gebruikt, eentje op mijn vorige woonadres en de ander bij mijn ouders. Op mijn vorige woonadres heb ik inmiddels niks meer van doen, er blijft wel iemand die daar nog woont van het nummer gebruik maken.

Is het mogelijk om twee aparte accounts aan te maken en het nummer over te hevelen zodat die persoon dit zelf kan gaan regelen en beheren? Nu betaal ik namelijk voor de dienst en dat is onderling allemaal wel op te lossen natuurlijk, maar het liefst ben ik er gewoon vanaf :)

Of gaat dit via de officiële manier dat dit als nummerportering aangevraagd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Waarom vraag je dat niet aan Cheapconnect?

Maar waarom laat je die persoon niet gewoon zelf een nummer aanvragen? Dan heeft hij een eigen nieuw nummer onder zijn eigen naam en hef jij jouw nummer gewoon op. Lijkt me de meest simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:12
Misschien is die persoon wel erg bekend met het nummer en kent iedereen het nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
supayoshi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:46:
Misschien is die persoon wel erg bekend met het nummer en kent iedereen het nummer?
Ah, ik had het niet goed gelezen, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
De nummers zijn inderdaad bekend bij iedereen en moeten behouden blijven.

De vraag was inderdaad ook enigszins aan cheapconnect gericht omdat die hier vrij regelmatig antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
http://forum.cheapconnect.net/
lijkt me betere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Ter info:

Momenteel is er een storing op ons telefonie platform. De oorzaak is te vinden in connecties binnen het platform. We werken met man en macht aan een spoedige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Hier werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
Helaas heeft Cheapconnect voor ons bedrijf te vaak uitval van diensten. Wij stappen over naar een andere (helaas duurdere provider). Thuis blijf ik bij Cheapconnect. Daar vind ik de prijs belangrijker dan betrouwbaarheid.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@onsdenis
Hoe weet je dat die duurdere provider geen uitval heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ik vind het de laatste maanden erg meevallen en er wordt tenminste duidelijk en snel over gecommuniceerd bij freevoipdeal. Toen ik bij Ziggo zat moest ik met mijn mobiel bellen en dan was het altijd "U bent de eerste die belt dus zal het wel aan u liggen" aan de telefoon terwijl de hele familie geen telefoon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Anoniem: 581200 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:52:
@onsdenis
Hoe weet je dat die duurdere provider geen uitval heeft ?
Dat weet ik helemaal niet. Een provider die geen uitval heeft bestaat niet!
Ik ben op zoek naar een provider die minder uitval heeft en waar ik maandelijks op rekening kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minder uitval en maandelijks op rekening betalen:
Misschien is de beste oplossing de ISP die je nu al hebt ??

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 16-10-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Anoniem: 581200 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:08:
Minder uitval en maandelijks op rekening betalen:
Misschien is de beste oplossing de ISP die je nu al hebt ??
Op onze glasverbinding zit geen telecom dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
We gaan nu wel erg offtopic, Ik kan me bijna niet voorstellen dat die provider over glas geen telefonie diensten meelevert, dat juist de grote cashcow. Maar er is vast wel een analoge lijn op de locatie beschikbaar. Of desnoods mobiele telefoon(s) http://www.multitech.com/brands/multiconnect-aw#gsc.tab=0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat offtopic is wel een beetje waar.

Maar als de appels niet meer lekker zijn moet je toch
ook kunnen praten over de peren die nog wel smaken, ter vervanging
van de appels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Is de website van CheapConnect offline? Ik kan niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608011

Hoi

Sinds kort heb ik een Ziggo abonnenment. Ik wil graag gebeld worden via voip dus nummer aangevraagd bij cheapconnect en een spa112 adapter aangeschaft. Ik krijg echter de instellingen / configuratie niet goed zodat ik gebeld kan worden. Heeft iemand ervaring met Ziggo en kan iemand mij wegwijs maken?

Alvast bedankt.
mvg
M. Turgut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Meer mensen met problemen met de CheapConnect site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:06:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/hr5hgd4k1/Cheapconnect18112014.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 11:40
Hier dezelfde melding als bij sambalbaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Edd

5183 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:06:

Probeer eens: http://cheapconnect.nl die werkt wel.
Met www ervoor krijg je het plaatje van sambalbaj

Edit: Nu ik met www heb geprobeerd krijg ik op http://cheapconnect.nl ook die melding. Daarvoor kreeg ik wel gewoon de site te zien.

Edit2: http://www.cheapconnect.net werkt wel bij mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Edd op 18-11-2014 21:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Vaag. Heb 3 porteringen lopen die al betaald zijn, hopelijk niks spannends aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hier (VS) doen ze het allemaal, ware het niet dat de .nl een gare opmaak heeft - waarschijnlijk iets met de css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Hier nu alles weer werkend *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 19:58
Vraag die vast al eerder is gesteld: weet iemand de VOIP instellingen van Tele2?

Achtergrond van de vraag: ik zou graag naast mijn Cheapconnect aansluiting ook nog gebruik willen blijven maken van de telefoon van Tele2 (alles-in-een pakket) voor inkomende gesprekken. Met de Cisco SPA112 kun je in principe 2 VOIP aanbieders tegelijk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Misschien vragen aan Tele2 of in het Tele2 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ferdie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:05:
Vraag die vast al eerder is gesteld: weet iemand de VOIP instellingen van Tele2?

Achtergrond van de vraag: ik zou graag naast mijn Cheapconnect aansluiting ook nog gebruik willen blijven maken van de telefoon van Tele2 (alles-in-een pakket) voor inkomende gesprekken. Met de Cisco SPA112 kun je in principe 2 VOIP aanbieders tegelijk instellen.
De SPA112 ondersteunt maar één VOIP aanbieder per telefoonlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Daarnaast kan je je tele 2 gewoon blijven gebruiken in je tele2 modem, en CC op je SPA instellen, evt op poort 5061 ipv 5060 als het niet werkt, heb je alleen wel twee telefoons of een analoge poort in op de SPA nodig (ik weet niet of deze die heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ferdie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:05:

Waarom koop je dan geen SPA 3012:
Afbeeldingslocatie: http://voicent.com/ivr/blog/wp-content/uploads/2013/01/spa3102-parallel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 11:41
3102 ?
Maar dan aangesloten volgens de vaste lijntjes. Niet de gestippelde.

[ Voor 85% gewijzigd door sipjan op 22-11-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Zijn er mensen met een Experiabox V8 (van Telfort) i.c.m. VoIP via CheapConnect? Werkt dat goed?

Ik heb nu een Zyxel P2812HNU-F1 maar ik krijg een Experiabox V8. Als de Zyxel terug moet naar Telfort, dan heb ik er nog wel één reserve exemplaar (van Marktplaats).

Als de Experiabox V8 beter werkt dan sluit ik die aan. Is het instellen net zo makkelijk als bij de Zyxel of kan er überhaupt geen VoIP (van bv. CheapConnect) geconfigureerd worden?

Op andere fora lees ik tegenstrijdige berichten....

[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 13-12-2014 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 00:15
Dit werkt gewoon. Heb zelf een experiabox icm cheapconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

nooberke schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:39:
[...]

De SPA112 ondersteunt maar één VOIP aanbieder per telefoonlijn
Klopt, als je dan twee lijnen naar een toestel wilt leggen, heb je zoiets nodig.

* MegaTronics heeft zo'n constructie jaren lang gedraaid, maar is sinds enkele maanden over naar een Gigaset N300A.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Ik zit sinds afgelopen zomer bij Telfort (glasvezel) en heb meteen al de basisrouter vervangen voor een Netgear Nighthawk AC1900 met voor de telefonie daaraan ook een Gigaset N300A gekoppeld. Voordeel van de Gigaset N300A vind ik de eenvoudige installatie. Je hoeft dan ook niets in de router te veranderen. Een kind kan de was doen.
Voor de inkomende gesprekken heb ik m'n normale vaste telefoonnummer aangehouden dat bij iedereen bekend is. Voor de uitgaande gesprekken gebruik ik CheapConnect voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Hier al vanaf 1:30 uur storing. Het modem kan niet registreren.
Heb al een mailtje gestuurd naar CheapConnect.

Ik hoop dat het gauw opgelost is.

[ Voor 40% gewijzigd door Shmoopy op 26-12-2014 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
De op de website (https://account.cheapconnect.net/cdr.php) getoonde gesprekskosten gaan bij mij niet verder dan 1 december. :-(
Waarom worden de hier getoonde gesprekskosten niet meer periodiek bijgewerkt?
Of ben ik de enige waar dit niet goed meer wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik kan het hele jaar terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb ook geen kosten van december zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, ik dacht niet verder terug dan december ;)
Zie ook niks van december, maar dat zegt niet zoveel, kan best net vast-gebeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645412

Wat een drama ! Volgens de website rekenen ze geen extra kosten voor het bellen naar 0900 nummers. Gebelt met Canaldigitaal (1 euro per gesprek) en mijn hele beltegeod op. Cheapconnect zou het "even" gaan uitzoeken maar nooit meer iets van gehoord, verschillende mailtjes gestuurd maar die hebben ze in ene "niet ontvangen", nogmaals geklaagd en weer zouden ze het "even" gaan uitzoeken en vervolgens nooit meer iets gehoord (behoorlijk arrogant). Kernnnelijk tijd om op andere plaatsen te gaan klagen zoals bij de ACM en Tros Radar. http://tweakimg.net/g/s/frown.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who_Cares
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:10
Vandaag al een behoorlijk tijd niet bereikbaar (nummer niet geregistreerd) en ook hun site is off-line. Andere nummers in mijn Fritzbox zijn ok qua registratie. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Toevallig merkte ik net dat een Cheapconnect nummer moeilijk bereikbaar is.

Belde vanaf GSM, eerst de melding van nummer reageert niet. Nog een keer proberen, duurde zeker 15 seconden voordat daadwerkelijk overgangstoon hoorbaar was. Gesprek daarna verder gewoon normaal.

Paar minuten later nog een keer geprobeerd en wederom hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who_Cares
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:10
hmmmm

Nog steeds geen registratie mogelijk:
Registration of Internet number 31xxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Een ping naar sip.cheapconnect.net of .nl werkt wel gewoon.
Intussen is de site wel bereikbaar en kan ik ook met mijn logingegevens inloggen
Gebruik een Fritz!box 7170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Hier lijkt hij het weer te doen....

Aan het eind van de middag belde ik er naartoe en konden ze mij wel horen maar ik hun niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Ben net ingelogd op de website (https://account.cheapconnect.net/cdr.php) nadat ik eerst een Fatal error te zien kreeg. Zie dat het saldo 0,00 is de laatste keer dat ik keek (een paar dagen geleden was het saldo nog ongeveer € 28,--. Lijkt me niet goed. Bellen kan trouwens nog wel.
Volgens mij hebben ze de zaakjes bij CheapConnect momenteel niet goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
henkme schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:58:
Ben net ingelogd op de website (https://account.cheapconnect.net/cdr.php) nadat ik eerst een Fatal error te zien kreeg. Zie dat het saldo 0,00 is de laatste keer dat ik keek (een paar dagen geleden was het saldo nog ongeveer € 28,--. Lijkt me niet goed. Bellen kan trouwens nog wel.
Volgens mij hebben ze de zaakjes bij CheapConnect momenteel niet goed op orde.
Mijn saldo klopt gewoon, kan echter nog steeds niet zien wat er gebeld is na begin december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Mijn 2 nummers werken. Kan niet inloggen op https://account.cheapconnect.net/checklogin.php
17:30 uur: Inloggen gaat inmiddels wèl, saldo op 0 en dat klopt niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Bremmart op 03-01-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Saldo nu weer € 24,6049. Dat zou wel kunnen kloppen.
De gesprekskosten (CDR) zijn na 1 december 2014 niet meer bijgewerkt!!!!
Ik kan dus ook al meer dan 1 maand niet zien wat, hoe lang en naar wie er gebeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je hebt toch 1 januari een overzicht gehad met je belkosten en specificatie van december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
jongetje schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:54:
Je hebt toch 1 januari een overzicht gehad met je belkosten en specificatie van december?
Ik heb inderdaad op 1 januari een overzicht gehad met de totale belkosten over de afgelopen maand.
Er zit bij mij (net nog even voor de zekerheid gekeken) geen specificatie bij van m'n gesprekskosten zodat ik kan zien naar wie (welk nummer) en hoelang is gebeld :?
Hebben jullie zo'n uitgebreide specificatie wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nee, niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb ze twee dagen terug gemaild - het niet zien van de belkosten in het CDR is een bekend probleem, "maar dient toch alleen ter indicatie - de kosten op de factuur zijn leidend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Wij werken aan een constructieve oplossing voor het aanbieden van de CDR gegevens op de website. Op verzoek kunnen we de CDR opsturen van de gewenste factuur periode, wij sturen deze dan als .csv bestand toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het zou mijn voorkeur hebben dat de factuur die uiteindelijk per email komt (veel) meer details bevat. Ik snap dat die leidend is, maar die is met geen mogelijkheid te controleren op juistheid. De data is natuurlijk beschikbaar (want daarop berekenen jullie de uiteindelijke factuur), dus het lijkt mij een relatief simpele wijziging om dit op de factuur af te drukken.

Ik doel dan op een specificatie die je bijvoorbeeld bij je mobiele Vodafone abo krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
Hmmbob schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:18:
Het zou mijn voorkeur hebben dat de factuur die uiteindelijk per email komt (veel) meer details bevat. Ik snap dat die leidend is, maar die is met geen mogelijkheid te controleren op juistheid. De data is natuurlijk beschikbaar (want daarop berekenen jullie de uiteindelijke factuur), dus het lijkt mij een relatief simpele wijziging om dit op de factuur af te drukken.

Ik doel dan op een specificatie die je bijvoorbeeld bij je mobiele Vodafone abo krijgt.
Helemaal mee eens. Lijkt me simpel te realiseren.
De manier waarop nu gefactureerd wordt is met geen mogelijkheid op juistheid te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Bedankt voor de suggesties, wat mij betreft een goede mogelijkheid.
In de tussentijd zijn CDR gegevens weer beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik wacht nog steeds op mijn provisie op de belkosten, mijn referer belt al sinds november met CC. Provisie voor de nummers is wel bijgeschreven ondertussen.

Hoop ook dat ze het minimum van 10 nummers laten vervallen, dat is prima als barricade voor directe uitbetaling maar je zou de provisie ten allen tijden naar je eigen tegoed moeten kunnen hevelen. 10 vaste nummers is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Zag toevallig net dat de beide nummers die ik heb op 19-12-2014 zijn geporteerd naar Maxitel Telecom als provider. Cheapconnect overgestapt naar een geheel nieuw platform? Met hopelijk minder vaak storingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hoe zie je zoiets?

Overigens vallen CheapConnect en MaxiTi onder dezelfde BV: Aeacus BV.

Zie http://www.cheapconnect.net/hulp/ en http://www.maxiti.nl/contact.html

[ Voor 80% gewijzigd door Hmmbob op 08-01-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm mijn nummer is geporteerd naar Motto Voip B.V., maar daar kan ik dan weer geen link naar Aeacus van vinden. Gek... Ken heel Motto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Laatste portering

19-12-2014
Huidige aanbieder

MaxiTEL Telecom

hm, maar eens ff gaan mailen met CC voor toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Laatste portering
16-12-2014

Ook MaxiTEL

Zal wel administratief iets zijn, ik heb een contract met cheapconnect en maak me niet teveel zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59
Momenteel heb ik een Ziggo alles in 1 abonnement.
Iedereen belt ons op de ingaande lijn van Ziggo.
Uitgaand bel ik via Voipbuster (Gigaset Voip Dect)
Dit vind ik vooral ideaal vanwege de 120 dagen Freedays en een vriendin die lang met de ouders belt ;)

Iemand ervaring met de Voip in van CheapConnect in combinatie met de Voip out bij Voipbuster?
Ik zou zo via nummerbehoud het nummer van Ziggo kunnen laten omzetten en de Ziggo alles in 1 naar een Internet + televisie abonnement kunnen laten omzetten.

Als ik het goed begrijp dan zou ik voor 8,95 dan een jaar gebruik kunnen maken van dat nummer bij Prepaid Voip bij Cheapconnect.
Of zitten er bepaalde voorwaardes aan dat je minimaal een aantal keer moet bellen?
Op deze manier scheelt het toch weer een aantal tientjes per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Volgens mij gebruiken heel veel mensen het op die manier (ik gebruik alleen freevoipdeal ipv voipbuster). Als je het nummer weg laat porteren bij Ziggo wortd je abonnement automatisch omgezet in internet + televisie. Hoef je niets voor te doen.

Als je je tegoed opwaardeert komt er wel 49 cent administratiekosten per transactie bij (tenzij je met bitcoins betaald).

Laatste opmerking, zorg wel dat je iig 112 via je dialplan via cheapconnect laat lopen, anders heb je in een noodsituatie niets aan je vaste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@Tha_Duck
Als het goed is de provisie nu ook zichtbaar in het account!

-
Wat betreft eventuele portering, wij werken met meerdere leveranciers samen en dit kan daarom verschillen.

@All
Overigens is er een nieuwe functie in het portal zichtbaar:
Nummerweergave (CLI), hiermee kunnen nummers buiten CheapConnect worden geverifieerd en worden gebruikt voor uitgaande nummerweergave van accounts.

Verificatie werkt als volgt:
- Invoer van telefoonnummer
- Dit telefoonnummer wordt gebeld
- Er wordt gevraagd de pincode in te voeren, zoals zichtbaar op website
- Bij juiste pincode wordt het nummer toegevoegd aan database

[ Voor 55% gewijzigd door cheapconnect op 09-01-2015 10:28 . Reden: nieuwe functie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:40
Weet iemand toevallig (Heb een CISCO SPA112 gateway thuis, wat de volgende settings als beste zijn (in combinatie met cheapconnect)?

Update: Heb al door het topic gelezen hoe de meeste settings moeten :)

Ik heb achter de SPA gewoon een Tiptel 811 centrale hangen (2x RJ11 in) dus het zijn 2 nummers van buiten die binnenkomen op de Tiptel 811, het werkt opzich maar vroeg me af of bovenstaande nog beter kan :) Dank!

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 09-01-2015 12:57 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59
jongetje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:01:
Volgens mij gebruiken heel veel mensen het op die manier (ik gebruik alleen freevoipdeal ipv voipbuster).
Bedankt voor je reactie.
Denk dat ik het binnenkort maar eens ga omzetten. Telefonie had ik toen alleen genomen omdat je Ziggo nummers destijds gratis kon bellen.
Die tip van 112 is ook een goede.

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 09-01-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cheapconnect schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:25:

@All
Overigens is er een nieuwe functie in het portal zichtbaar:
Nummerweergave (CLI), hiermee kunnen nummers buiten CheapConnect worden geverifieerd en worden gebruikt voor uitgaande nummerweergave van accounts.
Nummers toevoegen is gelukt.(zijn ook zichtbaar in de cheapconnect portal)

Lukt me alleen niet om deze mee te sturen via csipsimple.
Ook in de cheapconnect portal kan ik nergens selecteren of een van de geverifieerde nummers moet meegezonden worden?

Heb de gratis VoIP-Out trunk (om uit te proberen) waarbij dit toch ook mogelijk zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
WillemJan schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Nummers toevoegen is gelukt.(zijn ook zichtbaar in de cheapconnect portal)

Lukt me alleen niet om deze mee te sturen via csipsimple.
Ook in de cheapconnect portal kan ik nergens selecteren of een van de geverifieerde nummers moet meegezonden worden?

Heb de gratis VoIP-Out trunk (om uit te proberen) waarbij dit toch ook mogelijk zou moeten zijn?
Ik gok dat je het afzendernr moet meesturen in je SIP. Als het nr toegestaan is zal die dan ook als afzendernr gebruikt worden.

Bij sommige providers kun je een uitgaand caller ID forceren op een bepaald nummer, bij andere moet je dit zelf doen. Doe je dat dan niet dan wordt er of het eerste nr gekozen, of anoniem uitgebeld.

Je moet ff kijken, maar meestal moet je het meesturen in de FROM header in je SIP. Alternatieven zijn in de REMOTE-PARTY-ID header of P-ASSERTED OF P-PREFFERED-IDENTITY HEADER het afzendernr mee te sturen.

Je zou bij CC even moeten informeren of hun een CID fixed kunnen zetten of dat je deze zelf dynamisch moet aanbieden en zoja via welk formaat.

Dynamisch aanbieden is wel het handigst, dan kun je nl ook een eigen PBX draaien als je zou willen, en diverse extensies met een eigen CID naar buiten laten bellen. Maar het is wel (iets) ingewikkelder, immers, je moet het nr wel correct bij de sip provider aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
DJSmiley schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Ik gok dat je het afzendernr moet meesturen in je SIP. Als het nr toegestaan is zal die dan ook als afzendernr gebruikt worden.
Heb in csipsimple bij "Account-identificatie" dat wel in gesteld:
code:
1
00316******** <sip:777********@sip.cheapconnect.net>

Maar zo lijkt het niet te werken :(
Snap ook niet waarom het persé exclusief voor geverifieerde nummers zou mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

WillemJan,
Hier lijkt je alleen de CallerName correct te hebben, de CallerID lijkt nog steeds op 777****** te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Op deze manier had ik het ingevuld:
Linker plaatje is instel methode "advanced"
Rechter plaatje is instel methode "expert" (niets veranderd t.o.v. advanced)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/67XdssL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij leid ik uit het antwoord van CC af dat je je gebruikersnaam moet aanpassen naar je 00316*** nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Ja dat dacht ik zelf ook in eerste instantie, heb 00316***, +316***, 06*** allemaal geprobeerd maar krijg dan fout melding "Unauthorized".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Het lijkt erop dat in de client die je gebruikt niet het callerid kunt aanpassen.

Alterantief zou zijn, gebruik te maken van een SIP account zonder telefoonnummer. Hierbij kun je via ons portal nummerweergave forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
cheapconnect schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:05:
Het lijkt erop dat in de client die je gebruikt niet het callerid kunt aanpassen.

Alterantief zou zijn, gebruik te maken van een SIP account zonder telefoonnummer. Hierbij kun je via ons portal nummerweergave forceren.
Heb nog even geprobeerd met de standaard sip client van mijn android telefoon maar daar lukt het dus ook niet mee.

Met de gratis VoIP-Out trunk kan je dus niet in de portal instellen welk callerid moet worden mee gezonden.
Bij het losse VoIP account zonder telefoonnummer lukt dit inderdaad wel! (net aangeschaft voor 95 cent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Kreeg een vrij bot antwoord op mijn vragen over die merkwaardige portering in december.
CheapConnect stelt, ondanks dat het vestigingsadres hetzelfde is, dat MaxiTEL niet onder Aecus BV valt maar slechts 1 van de leveranciers is waar ze mee samenwerken. En ook dat die portering geen invloed heeft op de dienstverlening of bij een portering weg van CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:40
Het zijn uberhaupt botte boeren daar, van de week had ik ze ook even nodig om wat technische info te vragen. Kreeg het antwoord dat als je Ziggo gebruikt het uberhaupt niet veel kan worden want ja de 'latency' he. Toen heb ik tegen em gezegd dat dat niet waar is en dat het verder prima werkt, toen kreeg ik van: "Ja dan niet he, goedemiddag!" en werd de verbinding verbroken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@sambalbaj,
Het antwoord was niet bot bedoeld, en volgens mij ook niet bot geschreven en een net antwoord. Excuses als dat op deze manier is overgekomen.

@tcviper,
ik kan dit niet terug vinden met de informatie die ik voor handen heb. Mochten hier nog problemen over zijn, zou je daarover een nieuwe email kunnen sturen naar info@cheapconnect.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mooi, is dat misverstand ook weer opgelost. Dingen komen soms anders over dan ze bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Laatst online: 17-12-2024
De vrouw wilde een extra huistelefoon en toen direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt het goed aan te pakken. Heb daarom de Gigaset N300A IP aangeschaft.
Nu is het uiteindelijke doel om de vaste Ziggo lijn eruit te doen en volledig over te gaan op VoIP.
Daarom een account aangemaakt bij CheapConnect met een SIP account van 0,95 per jaar. Voor nu wil ik alleen het uitgaande verkeer via CC laten lopen om te kijken of het bevalt.
Ons vaste Ziggo nummer heb ik daarnet toegevoegd aan de CLI database, en bij de SIP account ingesteld dat dit nummer moet worden weergegeven.
Als ik naar m'n mobiel bel zie ik echter nog steeds m'n SIP nummer (+7 770****).
Zowel in de CC portal als in de webinterface van de N300 staat dat de lijn aangemeld is en het werkt dus ook.

Hebben jullie een idee waar het probleem kan liggen? Ik heb zowel met +31 als 31 geprobeerd, beide registreren, maar geven niet het nummer weer.

Screenshot van N300A instellingen zijn hieronder weergegeven.

EDIT: Krijg wat, nadat ik dit getypt heb test ik het nog een keer en nu werkt het. Lijkt erop dat er wat verwerkingstijd in zit, net zoals met een DNS server.

Afbeeldingslocatie: http://steijlmedia.nl/tweakers/screen-n300aip-cc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door smartie89 op 17-01-2015 13:46 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie