Ik vind cheapconnect een mooie en zeker goedkope dienst. Ik heb het enkele dagen ook nog aangeraden aan kennissen van mijn ouders.
Zij wonen in het buitenland net over de grens, echter werken zij beiden wel in Nederland. Dus sommige gesprekken, zoals belastingdienst en 0800/0900 nummers kunnen zij niet met hun Duitse (geheime) nummer bereiken. In het verleden reden zij soms net de grens (15km ongeveer) van Nederland binnen om dan deze gesprekken te voeren.
Dit hebben zij dus waarschijnlijk 5 jaar lang gedaan... Echter, ik heb ze op cheapconnect geattendeerd. Gewoon thuis in Duitsland via Wifi met een smartphone bellen met een Nederlands nummer, geen last van 0800/0900 beperkingen. Vergeleken met de ritjes naar de grens en ook bijbehorende frustraties (lees: papierwerk bij de hand hebben in the middle of nowhere) vallen de kosten van cheapconnect mee.
Natuurlijk zijn er beperkingen aan deze telefoonmaatschappij, maar gezien de prijs, die men betaalt, valt er weinig te klagen. Een basisbudget abonnement van kpn kost 12,50 euro per maand, echter ben je wel bijna altijd bereikbaar. Vergeleken met cheapconnect van 9 euro per jaar is laatstgenoemde gewoon een heel stuk goedkoper.
Natuurlijk is het ongelukkig als er midden in de nacht een storing is, waardoor men een belangrijk gesprek mist. Echter, deze gesprek zou men ook kunnen missen als er storing/onderhoud zou zijn bij de isp of de stroomleverancier. Wilt men echt zekerheid om 100% bereikbaar te zijn, dan kan men beter investeren in een vaste lijn.
In noodgevallen, waarbij er sprake is van spoed zal een mobiel meer in handbereik zijn dan een dect telefoon, lijkt mij dan. Natuurlijk is een vast telefoon met echte druktoetsen handiger om blind in het donker te tikken.
Nou ja, ik denk dat de kennissen van mijn ouders blij zullen zijn om nu vanuit hun eigen huis in Duitsland te kunnen bellen naar een Nederlands klantenservice.
In ieder geval is het wel top dat een (weliswaar) klein bedrijf (denk ik) hier op een externe forum de tijd neemt om mee te lezen en te reageren. Zelfs grote bedrijven doen dit maar mondjesmaat.
[
Voor 5% gewijzigd door
Exor op 17-06-2014 01:34
]