Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:23

vliegnerd

Nintendo fan.

Hopla, weer een storing.... |:(
02.05.14 07:32:17 Registration of Internet number xxxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 403
Ik gebruik sip.cheapconnect.nl sinds de problemen enkele dagen geleden. Zucht, alweer een uur offline, zonder dat ik het weer (kan weten) en een storing die doorloopt totdat ikzelf actie onderneem.

8)7

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

klopt vanaf 02.05.14 07:35:49 (FRITZ!Box 7170)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 02-05-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Mijn vrouw wordt er ook totaal gestoord van (zo erg dat ze terug wil naar Ziggo), wegvallende gesprekken, wegvallend geluid. Zelfs al een nieuwe router gekocht omdat ik mijn 7 jaar oude router wilde uitsluiten. Ik wil best het dubbele betalen als de verbinding stabieler is alleen nog geen goed alternatief gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 02-05-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ticket aangemaakt. Volgens support een DNS probleem!? Ik ben tijdens de DNS perikelen van paar dagen geleden van .net naar .nl geswitched.

Enfin: Nu weer sip.cheapconnect.net als SIP registrar en hopen dat het werkt.

Het zou me niet verbazen dat de Fritzbox (waarvan je de herregistratie tijd niet kan instellen) de "DDoS flood" bescherming op de een of andere manier triggert. CC beschermt tegen DDoS, adviseert een bepaalde herregistratie tijd voor Fritzboxen. Ik kan dat niet instellen en krijg zo nu en dan "Forbidden!" als reactie van de SIP server. Occam's razor: Oorzaak gevonden.

[ Voor 112% gewijzigd door vliegnerd op 02-05-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:35
jongetje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:43:
Mijn vrouw wordt er ook totaal gestoord van (zo erg dat ze terug wil naar Ziggo), wegvallende gesprekken, wegvallend geluid. Zelfs al een nieuwe router gekocht omdat ik mijn 7 jaar oude router wilde uitsluiten. Ik wil best het dubbele betalen als de verbinding stabieler is alleen nog geen goed alternatief gevonden.
Wegvallend geluid en wegvallende gespreken vallen niet echt onder de bekende storingen, mogelijk toch iets aan jouw kant

Enig idee of ik in mijn Cisco 112 kan uitlezen wanneer het registeren faalt? Kan het niet vinden in de normale logs.. Heb hier afgelopen dagen geen enkel probleem gehad naar mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
vliegnerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:44:
Ticket aangemaakt. Volgens support een DNS probleem!? Ik ben tijdens de DNS perikelen van paar dagen geleden van .net naar .nl geswitched.

Het zou me niet verbazen dat de Fritzbox (waarvan je de herregistratie tijd niet kan instellen) de "DDoS flood" bescherming op de een of andere manier triggert. CC beschermt tegen DDoS, adviseert een bepaalde herregistratie tijd voor Fritzboxen. Ik kan dat niet instellen en krijg zo nu en dan "Forbidden!" als reactie van de SIP server. Occam's razor: Oorzaak gevonden.
Ja de problemen bij CC zijn begonnen sinds ze daar actie tegen DDoS hebben genomen. Maar ik kan mijn telefoon niet meer gebruiken en ik heb dus ook geen zin om weer andere apparatuur te kopen. Bij andere providers werkt m'n FB nog steeds prima. Dan switch ik daar wel naar toe.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vliegnerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:44:

Ik had vermorgen hetzelfde probleem met sip.cheapconnect.net dus een DNS lijkt mij het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Zitten jullie niet toevallig ook allemaal bij Telfort? (Het lijkt erop dat de fritzbox 73xx op xs4all xDSL van mijn pa geen problemen heeft).

Laat maar. Het lijkt erop dat CheapConnect bezig is, maar of het opgelost is, is nog maar de vraag. Na de patch is er alweer een storingsmelding. Maar de oplossing zal er wel komen nu het een bekende storing is en opgepakt wordt aan de kant van CC.

http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,355.30.html

[ Voor 53% gewijzigd door vliegnerd op 02-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
vliegnerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:32:

Laat maar. Het lijkt erop dat CheapConnect bezig is, maar of het opgelost is, is nog maar de vraag. Na de patch is er alweer een storingsmelding. Maar de oplossing zal er wel komen nu het een bekende storing is en opgepakt wordt aan de kant van CC.

http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,355.30.html
Na de laatste patch van vanmorgen kan mijn FB 7170 in ieder geval probleemloos registreren. Of dat ook zo blijft de komende 24 uur, moet nog blijken. Bij mij ging het in eerste instantie goed, maar na een tijdje kreeg ik dus elk half uur die 403 error:

02.05.14 07:27:30 Registration of Internet number xxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 403

Hopelijk lost die laatste patch dat probleem nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik hoop dat het werkt (en blijft werken). Want eerlijk is eerlijk: CC is erg transparant met storingsmeldingen (voor mij heel belangrijk), heeft een support die vrijwel meteen reageert *en* het kost vrijwel niets.

Die combinatie vind je waarschijnlijk nergens. Het is vaak goedkoop, service en/of betrouwbaar kies twee van de drie.

Maar de storingen van de afgelopen dagen zijn wel "dodelijk". Het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik zie nu pas - na het lezen van dit topic - dat er vanochtend van ongeveer 7:45 uur tot 8:45 uur een storing was. Acht keer de melding: SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)

Dit is overigens een andere foutmelding dan eerder deze week in het Zyxel-modemlog. Gelukkig heeft het modem zich na de storing opnieuw geregistreerd.

Ik hoop vurig dat de twee patches (voor verbinding met Zyxel- en Fritzboxmodems) bij CC goed werken. Het is behoorlijk vervelend om elke dag de telefoon, het modemlog te controleren en topics bij te houden om te weten of "de huistelefoon bij mama" het doet. ;) Aangezien ik de overstap van KPN naar CheapConnect heb geregeld, kreeg ik de klachten over de slechte bereikbaarheid te horen.

Ik was een jaar lang tevreden over de prijs, service en kwaliteit van de diensten van CC.
+3 wat vliegnerd zegt. Ik hoop dat storingen zoals van de afgelopen dagen snel tot het verleden behoren.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Shmoopy op 03-05-2014 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Sinds afgelopen nacht geen registratie meer met de SIP servers van Cheapconnect:

04.05.14 08:25:50 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
->>>>
04.05.14 01:22:00 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Beetje jammer; nog steeds niet bereikbaar.

EDIT: 4 minuten na dit bericht was mijn account weer geregistreerd.

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 04-05-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier ook, maar ook een DNS error ertussen:

04.05.14 05:59:12 Registration of Internet number 31182 failed. Reason for error: DNS error
04.05.14 05:59:02 Registration of Internet number 31182 failed. Reason for error: DNS error

04.05.14 01:31:35 Registration of Internet number 31182 failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Er is inmiddels een mailtje van CC. En na iets veranderen in de config (willekeurig wat) ben ik weer geregistreerd en bereikbaar.

Ik ga vanmiddag telnet installeren op mijn fritzbox 7170 om zo de registratie timeout wat terug te zetten om hopelijk niet meer het slachtoffer van de DDoS flood-beveiliging van CC te worden, want het lijkt er toch echt op dat dit het geval is.

Volgens het mailtje zou het nu defintief opgelost zijn!? Yeah right. Ik geloof dergelijke mailtjes alleen als er een specifieke oplossing genoemd wordt. En die wordt niet vermeld.

Ik zal een ticket aanmaken en e.e.a. op het cheapconnect forum posten. Hopelijk kan het definitief opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kreeg net weer een mailtje van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:28
Interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Vannacht inderdaad wederom een onderbreking gehad, kwam rond een uurtje of twee thuis en Gigaset gaf aan registratie mislukt. Dacht dat het weer eens aan de Ziggo verbinding zou liggen, maar Freevoipdeal en nog een zakelijke voip account deden het nog wel gewoon. Vanochtend inderdaad een mailtje dat ze weer iets hebben aangepast en het nu beter zou moeten gaan. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb sinds gisteren zo'n panasonic tgp500 binnen, weet iemand toevallig hoe ik de handsets helemaal reset zodat ik ze opnieuw kan aanmelden en instellen?
Hij staat op stil als ik bel en een van de twee handsets krijg ik niet aangemeld :(

Heb de knop reset weg settings wel gezien, maar vermoed dat die niks op de handsets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Gistermiddag en avond:

04.05.14 21:22:38 Registration of Internet number 31182xxxxxx failed. Reason for error: DNS error.

Groot verschil met eerder is wel dat herregistratie op een gegeven moment wel lukt, ik ben maar tijdelijk offline geweest.

Zucht. EDIT: De vraag is natuurlijk: Wat betekent deze fout, en wat gaat er mis.

Ticket aangemaakt en volgens CC geen storingen aan hun kant.

Voor de zekerheid de Fritz maar eens gereset en dan zien hoe het verder gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door vliegnerd op 05-05-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer eens een mix van dns servers in te stellen eerste provider en tweede bijv google of opendns

Ik krijg namelijk geen DNS errors, maar toen ik alleen de DNS servers gebruikt van KPN had ik ook wel eens DNS errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Goede tip. Ik gebruik de telfort (kpn) dns servers.

Helaas niet eenvoudig in te stellen omdat ik de hele mikmak via DHCP van telfort krijg. Ben en beetje huiverig om handmatig ip adres in te voeren. Dat stopt vanzelf een keer met werken. (ik zou ook de cheapconnect sip server als ip adres kunnen invoeren, maar dat is om dezelfde reden geen goed idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:43:
Mijn vrouw wordt er ook totaal gestoord van (zo erg dat ze terug wil naar Ziggo), wegvallende gesprekken, wegvallend geluid. Zelfs al een nieuwe router gekocht omdat ik mijn 7 jaar oude router wilde uitsluiten.

Ik wil best het dubbele betalen als de verbinding stabieler is alleen nog geen goed alternatief gevonden.
http://tinyurl.com/lkhyohu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Goedendag,

Om ook hier inzage te geven over de gebeurtenissen afgelopen week bij CheapConnect:
- In de week van 21-25 april 2014 kregen wij een flood binnen op onze registratie servers. Hierdoor volgde een overbelasting en werden verzoeken van onze normale gebruikers niet binnen gestelde tijd verwerkt.

Dit zag er in onze grafieken als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cheapconnect.net/uploads/aanval_2014_april.png

In de grafiek is duidelijk te zien dat niet zozeer de verzoeken langzaam verwerkt werden, maar veel verzoeken in een wachtrij terecht kwamen. Veel apparaten/SIP clients geven een timeout als de registratie niet binnen X seconden verwerkt worden.

- De aanval was moeizaam af te wenden zonder een complete downtime van gebruikers welke nog wel geregistreerd waren op het platform, welke geen last hadden van onderbrekening. Er is direct besloten de capaciteit te vergroten van ons radius cluster (welke de autorisatie verwerkt van registratie verzoeken). Dit is tijdens een spoedonderhoud gedaan, er zijn meer radius workers geactiveerd en tevens een groot aantal beveiligingsinstellingen toegepast.

- De toegepaste beveiligingsinstellingen zouden ervoor moeten zorgen dat onder andere registratie verzoeken op ons platform conform het SIP protocol aangeboden moeten worden. Hierbij zou al een groot deel van een soortgelijke aanval afgewend kunnen worden, omdat deze niet conform het SIP protocol waren en vervolgens niet verwerkt hoeft te worden door het radius cluster.

Problemen met o.a. fritzbox en zyxel gebruikers:
- Bij gebruikers met deze modems/apparaten ontstonden problemen, omdat deze tegen de beveiligingsinstellingen aan 'hikte'.
- Dit is opgelost door een aantal patches in de configuratie. Ook hier moesten we voorzichtig handelen om niet een grote groep CheapConnect gebruikers hinder te laten ondervinden.
- Op dit moment zijn handmatig alle verschillende 'User-Agents' (fritzbox, zyxel, asterisk etc..) gecontroleerd op juistheid bij registratie en we een 'harmonie' gevonden in beveiliging en optimale instellingen voor genoemde 'User-Agents'.

Onze excuses voor het gelopen ongemak, we hebben direct gereageerd op een aanval op ons platform. We hebben hierbij direct gekozen om verbeteringen door te voeren in plaats van te wachten op de volgende aanval.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect

[ Voor 1% gewijzigd door cheapconnect op 05-05-2014 12:23 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de update CheapConnect.

Hebben andere gebruikers zins kort ook last van de menu keuzes bij bijv ING saldolijn of 088 service nummers niet of heel slecht werken. Via een andere voip provider heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou, hier eindelijk eens aan de gang geweest met mijn VOIP-instellingen:

Ingaand:
- 2 gratis VOIP-accounts aangevraagd bij mijn CheapConnect VOIP-hoofdaccount
- d.m.v. 2 simultaneaous follow-me regels op het hoofdaccount de boel zodanig ingesteld dat mijn vaste telefoontoestel en mijn mobiel tegelijkertijd overgaan als het hoofdaccount gebeld wordt

Uitgaand:
- daarnaast een Freevoipdealaccountje aangevraagd à 12 euro incl. transactiekosten. als je de freedays omrekent, kan ik per maand voor 3 euro onbeperkt bellen naar vaste nummers.
- zowel op mijn vaste telefoon als mobiel Freevoipdeal als uitgaand nummer ingesteld
- het is ook nog gelukt om mijn Cheapconnect-hoofdaccount als caller-id mee te geven, Freevoipdeal pakt mijn 085-nummer als verified number :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
hjs schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:02:
Heb sinds gisteren zo'n panasonic tgp500 binnen, weet iemand toevallig hoe ik de handsets helemaal reset zodat ik ze opnieuw kan aanmelden en instellen?
Hij staat op stil als ik bel en een van de twee handsets krijg ik niet aangemeld :(

Heb de knop reset weg settings wel gezien, maar vermoed dat die niks op de handsets doet.
Je moet inloggen opde wwebinterface onder een ander account, de gegevens heb ik even niet bij de hand, ik ben nl op vakantie. Je kunt het googlend wel vinden. Stuur me anders even een pm dan mail ik je eind van de week terug.
Het probleem met de Panasonic is dat ze vaak ingesteld om verbinding te maken met een provisioning server. Als jij dan iets wijzigt wordt dat bij een restart weer teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Nog meer mensen die op dit moment problemen hebben met het registreren van accounts op het CC netwerk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Het lijkt dan erop dat CC veranderingen heeft doorgevoerd waardoor ik mijn accounts niet meer kan registreren op mijn Nokia E71. Voorheen werkte het allemaal perfect met de instellingen die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

raven22 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:08:
[...]

Je moet inloggen opde wwebinterface onder een ander account, de gegevens heb ik even niet bij de hand
http://nocontractvoip.com...erformthefactoryreset.pdf

Deze?
Enter Authentication ID and password
ID:customerserviceid
Password:cspass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Ik kan tot mijn tevredenheid constateren dat na de laatste aanpassingen van CC de registratieproblemen voor mijn FritzBox 7170 lijken te zijn opgelost. Sinds zondag geen 403 errors meer in de event log. Ik ben gelukkig weer normaal bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:59
inmiddels heb ik geen registratie issue meer met mijn CC abo icm zyxel telfort modem.

ik heb de modem wel opnieuw moeten starten, automatisch opnieuw registreren deed de account namelijk niet.
nu hopen dat het weer een lange tijd zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
SolarOrbiter schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:34:
nu hopen dat het weer een lange tijd zonder problemen werkt.
Woensdagavond 7 mei rond 23:00 uur was het weer raak.
Helaas was er een hikup bij 'e'en van onze netwerk leveranciers gedurende dit tijdstip. Gelukkig staat dit los van problemen eerder, helaas wel het zelfde effect.
Bron: http://forum.cheapconnect...,355.msg1393.html#msg1393

Controleer ik net het log van het modem, zie ik dat er afgelopen nacht weer een verstoring was.
2014-05-09 23:56:13 notice SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 408)

Gelukkig registreerde het modem zich na 8 minuten weer.

Het begint inmiddels een dagelijkse routine te worden om het VoIP-log in het modem uit te lezen en verschillende topics over CC te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Helaas was er dus gister weer een probleem met een van onze uplink provider. Dit resulteerde in onbereikbaarheid naar diverse providers, onder andere ziggo en telfort.

Dit staat los van eerdere problemen met Fritzbox/Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Dit soort korte onderbrekingen zijn vervelend, maar ik zou ze normaal niet eens opmerken. Belangrijk is dat we na enkele minuten weer bereikbaar waren zonder dat handmatige actie nodig was.

Wat mij betreft is het stof neergedaald; ik hou mijn verbinding niet meer zo nauwlettend in de gaten. Dat wil zeggen ik vertrouw weer op een stabiele verbinding. Wel fijn dat bovenstaande informatie doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 09:54
Ik heb op marktplaats een Panasonic KX-TGP500B01 gekocht, maar kan geen G711a kiezen op de webpage. Kan alleen g722, 726 of 729 en pcmu en pcma kiezen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rimave schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:48:
Ik heb op marktplaats een Panasonic KX-TGP500B01 gekocht, maar kan geen G711a kiezen op de webpage. Kan alleen g722, 726 of 729 en pcmu en pcma kiezen.
711a = pcma en 711u=pcmu

Vergeet ook niet om SSAF(SIP Source Address Filter) aan te vinken, dat voorkomt vervelende spooktelefoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb het nog niet eens aan de praat gekregen. Ik vul alle data in die ik van CC heb ontvangen. De toestellen blijven zeggen "ongeldig" als ik probeer te bellen. Ik heb er een standaard docsis modem van ziggo tussen zitten (dus niet de nieuwe wifi) en een Linksys E4200 router. Moet ik daar nog iets aan doen.

Feit is wel dat ik per 5/6 officieel overga, maar in de mail van CC stond dat mijn account al wel te gebruiken is voor het naar buiten bellen...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Heb je een modem die ook router is (dus met 4 ethernet poorten). Staat deze in bridge of heb je nu 2 routers achter elkaar die allebei NAT doen? Als dat zo is, dan is dat geen ideale situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nee, een docsis 3.0 modem met 1 lan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ok, een freevoipdial account aan gevraagd en dat werkt dus in 1 keer.
Misschien dat ik met CC nog moet wachten tot 5/6.
Als ik nu wel op mijn oude ziggo nummer bereikbaar wil blijven, vul ik dan bij de panasonic de CC gegevens in bij lijn 2? Ik heb bij CC nummerbehoud aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Problem solved. Mijn line ID van CC begon met +31, dat werkte niet.
Maar kan iemand mij nog wel helpen met hoe ik mijn Panasonic nu instel als ik wil bellen met freevoipdeal en bereikbaar wil blijven op mijn huidige ziggo nummer die straks naar CC gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rimave schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:12:
Problem solved. Mijn line ID van CC begon met +31, dat werkte niet.
Maar kan iemand mij nog wel helpen met hoe ik mijn Panasonic nu instel als ik wil bellen met freevoipdeal en bereikbaar wil blijven op mijn huidige ziggo nummer die straks naar CC gaat?
gaat niet want ziggo heeft geen sip account gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
Heeft die Pana dan geen (pstn) line-in?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
raven22 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:37:
[...]

gaat niet want ziggo heeft geen sip account gegevens
Ok, maar mijn nummer verhuist straks naar CC.
Hoe werkt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zou op Line 1 je CC gegevens invullen, sip server, telefoonnr en inlog
en op Line 2 freevoipdeal.
Als dan je nummer overgezet is, moet dat vanzelf goed komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
En in je firewall poortje open zetten, anders komt er niets binnen op je telefoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
jongetje schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:53:
En in je firewall poortje open zetten, anders komt er niets binnen op je telefoon :-)
dat is niet nodig, op een of andere manier wordt je telefoon ook gevonden zonder port forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
hjs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:40:
Ik zou op Line 1 je CC gegevens invullen, sip server, telefoonnr en inlog
en op Line 2 freevoipdeal.
Als dan je nummer overgezet is, moet dat vanzelf goed komen lijkt me.
klopt, tot die tijd moet je voor je ziggo lijn een andere telefoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Napsju schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:04:
Heeft die Pana dan geen (pstn) line-in?
nee, is puur ip phone met alleen netwerk ingang en geen uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
raven22 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:38:
[...]

dat is niet nodig, op een of andere manier wordt je telefoon ook gevonden zonder port forwarding
Misschien dat dat met upnp werkt, maar dat heb ik uitstaan. Ik wil niet dat mijn aparaten zelf porten gaan forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De ATA 'belt in' op de SIP server en die houdt dus een lijn naar de server open (zie ook je registratie instellingen) dus hoef je geen server poort open te houden aan jouw kant, je bent client, niet server.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb overigens nog een LINKSYS CISCO PAP2T over nu, als iemand intresse heeft.

Kwam hier vandaan, werkte verder prima maar heb de ATA en telefoons vervangen door zo'n Panasonic voip set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
jongetje schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:36:
[...]

Misschien dat dat met upnp werkt, maar dat heb ik uitstaan. Ik wil niet dat mijn aparaten zelf porten gaan forwarden.
staat bij mij ook uit, toch werkt het, probeer maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
raven22 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:33:
[...]

staat bij mij ook uit, toch werkt het, probeer maar eens
Ik denk dat Franssie gelijk heeft, ondanks dat ik me er niet in verdiept heb...

Mijn ouders nemen de tablet altijd mee naar de camping, en de tablet zit via Simultaneous doorschakelen gekoppeld met de huistelefoon (tablet en huistelefoon gaan beiden over)

Werkt altijd prima op wifi van campings, als de stabiliteit van de verbinding maar goed genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ok, als het bij jullie werkt prima. Bij mij ging de telefoon niet over totdat ik poort 5060 openzette, zal dan blijkbaar per apparaat en/of router verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
raven22 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Magic???, of polt er een app continu naar buiten. Daar wordt je ook niet vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Wat een ellende.... Hier nou al de hele middag storing gehad vanaf 11:14 uur vanochtend.

2014-05-12 19:03:25 info SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 382 (response code: 0)

Edit: Na een reboot van het modem Zyxel P-2812HNU-F1 is de registratie van VoIP wel gelukt. Hoe lang blijft het nu goed gaan??

[ Voor 24% gewijzigd door Shmoopy op 12-05-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

response code: 0 lijkt erop dat er geen verbinding was.
Dit lijkt me buiten onze voorgaande problemen te vallen.

Zo niet, even support ticket aanmaken door een info@cheapconnect.net , daar kunnen we je veel beter in detail helpen met het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier is cheapconnect nu helemaal niet bereikbaar...
(telfort). Sinds vannacht geen verbinding.

Ga ticket maken... Helaas eerst naar werk.

Aha: mailtje van cheapconnect tijdens het tiepen van ticket: netwerkstoring.

[ Voor 21% gewijzigd door vliegnerd op 15-05-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zins 07:48:16 geen verbinding.

Maar heb net ook een mail ontvangen

Geachte relatie,

Momenteel is er een netwerkstoring, waardoor u hinder kunt ondervinden met bellen en gebeld worden.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Het lijkt er maar op dat Cheapconnect de netwerkproblemen niet krijgt opgelost. Jammer, zo zit er niets anders op om naar een andere provider te porteren. In mijn Asterisk centrale heb ik andere providers die sinds de herstart van de centrale in januari 2014 geen enkele failed registration hebben.

Is uitermate teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Iemand een goed alternatief voor een VOIP-in nummer? Wilde eigenlijk een cheapconnect nummertje aanvragen, maar als ik dit hier zo lees...

Heb nu UPC 3-in-1 met nummer, maar ga naar Ziggo 2-in-1 zonder nummer, dus wil ergens een VOIP nummertje scoren (uitbellen doe ik al via FreeVoipDeals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Onze excuses voor het gelopen ongemak,

De twee netwerkproblemen staan compleet los van elkaar en zijn verder onder controle en opgelost. De problemen vallen heel ongelukkig achter elkaar, los daarvan is elke storing ongelukkig.

De exacte oorzaak van de storing van vanmorgen worden nog onderzocht.

Ik hoop dat we uw vertrouwen weer terug kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Het positieve aan cheapconnect is wel dat ze alle storingen netjes vermelden, daar kunnen heel wat bedrijven wat van leren.
Het nadeel is dan wel dat ik het idee heb dat er de laatste tijd wel erg vaak storingen zijn.

Heb gelukkig zelf geen last van de storingen gezien ik eigenlijk nooit bel, en ook vrijwel niemand mijn nummer heeft. Ik gebruik hem dan ook alleen op mijn data-only GSM (GPS tracker op de fiets) om in een noodgeval toch te kunnen bellen. Hopen dat er dan geen storing is :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581200

Nakebod schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:38:
Het positieve aan cheapconnect is wel dat ze alle storingen netjes vermelden, daar kunnen heel wat bedrijven wat van leren.
Het nadeel is dan wel dat ik het idee heb dat er de laatste tijd wel erg vaak storingen zijn.
Helemaal mee eens. En CC gewoon nog een kans geven

Jammer:
- Bel kosten per minuut nog steeds te hoog t.o.v. dellmont clonen
- Geen realtime overzicht van verbruik, en "factuur" geen specificatie
per gesprek dus onduidelijk/nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Nakebod schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:38:
Het voordeel is in dit geval dus gelijk het nadeel: klanten krijgen volledig inzichtelijk wat er loos is.
De problemen die CC de afgelopen tijd heeft, kunnen net zo makkelijk bij andere providers gebeuren. Het grote verschil: daar zie je die providers lang niet altijd over communiceren. Het kan dus zijn dat een willekeurige provider evenveel storingen heeft, maar daar weet je dan niets van.

Bij CC ben ik juist tevreden over hun uitstekende communicatie. Ze zijn niet bang om storingen te melden, voor mijn gevoel staat daarom ook de klant bij hun centraal. Alleen daarom al heb ik mijn VoIP-in nummer voor 2 jaar verlengd. Ik vertrouw er ook wel op dat ze deze problemen goed weten aan te pakken :Y

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yodeluxe schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:21:
[...]
Het kan dus zijn dat een willekeurige provider evenveel storingen heeft, maar daar weet je dan niets van.
Dat zie je WEL in je log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Beetje nutteloze bijdrage, vind je niet?

Niet iedereen is een tweaker, ik moet er ook regelmatig op wijzen dat mensen de logs moeten bekijken, maar dan nog vergeten de meesten dat binnen een dag weer. En ik ben ook al een paar keer tegengekomen dat dit niet goed in het log komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
[...]

Het voordeel is in dit geval dus gelijk het nadeel: klanten krijgen volledig inzichtelijk wat er loos is.
De problemen die CC de afgelopen tijd heeft, kunnen net zo makkelijk bij andere providers gebeuren. Het grote verschil: daar zie je die providers lang niet altijd over communiceren. Het kan dus zijn dat een willekeurige provider evenveel storingen heeft, maar daar weet je dan niets van.

Bij CC ben ik juist tevreden over hun uitstekende communicatie. Ze zijn niet bang om storingen te melden, voor mijn gevoel staat daarom ook de klant bij hun centraal. Alleen daarom al heb ik mijn VoIP-in nummer voor 2 jaar verlengd. Ik vertrouw er ook wel op dat ze deze problemen goed weten aan te pakken :Y
Helemaal mee eens hoor, bovendien waren de meeste storingen van korte duur en heb ik er niets van gemerkt.
Het eerste jaar waren er volgens mij helemaal geen storingen, dat ze nu een paar keer pech hebben wil niet zeggen dat ze een slecht provider zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ben alleen voor het behoud van mijn vaste nr naar CC overgestapt (omdat ik het al 25 jaar heb ofzo).
Bel nauwelijks vast (moet mijn mobiele minuten eerst op maken) en wordt ook niet vaak gebeld.

Ik merk niks van de storingen, het is dat ik een mailtje krijg.
En waarom zou ik dan regelmatig in mijn log kijken?
Moet ik eerst mijn telefoon opzoeken, de webinterface van de pana aanzetten, naar ip adres gaan, etc etc.

vind het alleen maar positief dat ze het communiceren, controleer ik tenminste af en toe de status ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 581200 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Helemaal mee eens. En CC gewoon nog een kans geven

Jammer:
- Bel kosten per minuut nog steeds te hoog t.o.v. dellmont clonen
- Geen realtime overzicht van verbruik, en "factuur" geen specificatie
per gesprek dus onduidelijk/nutteloos
Ik kan gewoon de kosten per gesprek zien hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raven22 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:50:
[...]
Helemaal mee eens hoor, bovendien waren de meeste storingen van korte duur en heb ik er niets van gemerkt.
Klopt, ik heb er ook niets van gemerkt.

De meldingen/mailtjes van CC zijn voor de normale gebruiker
alleen maar storend/hinderlijk. Dan maar liever geen "overdreven" communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
Laat ik vooropstellen dat ik heel tevreden ben over de kwaliteit van CN, alleen de storingen komen de laatste tijd net op de verkeerde tijdstippen voor.

Ik zal enkele nummers omporteren maar ook enkele nummers behouden. Wellicht dat ik over enkele maanden weer terugporteer, ik zal de logs in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
Volgende probleem, de algemene voorwaarden van cheapconnnect zijn niet aangepast aan de ontwikkelingen van de wet van dam.

Opzegging na afloop van een termijn van 1 maand is volgens Cheapconnect niet mogelijk zonder een schadevergoeding te moeten betalen.

Artikel 11 DUUR EN OPZEGGING

11.1 Telecom-, access-, hosting-, colocating-abonnementen en overeenkomsten voor aanverwante diensten, waaronder begrepen servicecontracten, die voor bepaalde tijd zijn aangegaan kunnen slechts worden beeindigd tegen het eind van de periode waarvoor deze zijn aangegaan, zulks via schriftelijke kennisgeving met inachtneming van een minimale opzegtermijn van twee maanden. Bij gebreke van tijdige opzegging worden deze contracten geacht stilzwijgend te zijn verlengd voor dezelfde duur waarvoor deze eerder waren aangegaan, zulks op de voorwaarden die door CheapConnect worden gehanteerd voor soortgelijke contracten op het tijdstip van stilzwijgende verlenging.

11.2 Telecom-, access -, hosting-, colocating-abonnementen en overeenkomsten voor aanverwante internetdiensten, waaronder begrepen servicecontracten, die voor onbepaalde tijd zijn aangegaan kunnen slechts worden beeindigd tegen het eind van iedere periode, zulks via schriftelijke kennisgeving met inachtneming van een minimale opzegtermijn van twee maanden.

Tja daar gaat ie weer, moeten wij nu ruzie maken, wettelijk is deze bepaling dus nietig mbt de opzegtermijn?

Jammer Jammer Jammer.

Kunnen de heren van Cheapconnect hier even op reageren, wanneer passen zijn hun voorwaarden nu aan deze wetgeving aan. Wij van tweakers hebben hier geen zin in, de wet is toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Deze artikelen van onze algemene voorwaarden hebben alleen betrekking op onze postpaid abonnementen. Prepaid abonnementen hebben hier weinig mee te maken.

Bijvoorbeeld de prepaid telefoonnummers vervallen automatisch en kennen geen opzegtermijn, alleen een vernieuw termijn. Heeft ook niets met de wet van dam te maken, die heeft alleen betrekking op het stilzwijgend verlengen van abonnementen, hier gaat het expliciet om verlengen van een termijn.

CheapConnect doet niet aan misleiding en heeft vanaf dag 1 _geen_ stilzwijgende dienstverlening gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door cheapconnect op 16-05-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
OK ik heb dus een prepaid abonnement en al voor 1 jaar verlengd. Door de problemen de laatste maand wil ik omporteren. Een nieuwe provider geeft nu aan dat dat niet mogelijk is want er is sprake van een voorijdige beëindiging. Als ik het nu goed begrijp gelden de algemene voorwaarden van prepaid niet en kunnen wij nu zonder verdere kosten omporteren. Overigens is het jammer dat ik nu om moet, ik met in de ochtend bereikbaar zijn en wordt heel vaak gebeld, had ik die storingen niet dan zou ik nooit wegporteren.

Welke postpaid abonnementen hebben jullie bij Cheapconnect, ik vind hier niets over de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:20
Ooit over gedacht om dit rechtstreeks met Cheapconnect te bespreken, in plaats van via dit forum? info@cheapconnect.net

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
heb ik mijn VoIP-in nummer voor 2 jaar verlengd.
Beetje nutteloos, vind je niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 16-05-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Dutchsat schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:37:
Overigens is het jammer dat ik nu om moet, ik met in de ochtend bereikbaar zijn en wordt heel vaak gebeld, had ik die storingen niet dan zou ik nooit wegporteren.
Er is geen enkele provider die 100% storingsvrij kan garanderen, dus je nummer ergens anders naartoe porteren geeft geen enkele garantie dat het beter zal gaan. Misschien is het een idee om je mobiel als backup te gebruiken?
Anoniem: 581200 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:10:
[...]

Beetje nutteloos, vind je niet?
:?
Als je wat nuttigs te melden hebt, hoor ik het wel :w

[ Voor 17% gewijzigd door yodeluxe op 16-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yodeluxe schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:10:
[...]
Misschien is het een idee om je mobiel als backup te gebruiken?
[...]
Voor Voip-in?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 16-05-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je zou het via je follow-me lijst in je instellingen moeten kunnen invullen, dus i.p.v. je voicemail dan naar je mobiel. Je raakt dan wel je voicemail kwijt denk ik, maar daar kan je dan die van je mobiel voor gebruiken (geen ervaring mee overigens).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 16:29
Ik ben geinteresseerd geraakt in VOIP en zou er graag een paar dingen over willen weten.

1. Kan je de VOIP software op meerderen mobiele telefoons installeren, en als er dan gebeld wordt gaan deze dan allemaal over?
2. Kan dit ook per locatie? Bijvoorbeeld enkel als er een wifi verbinding is wil ik dat ik gebeld kan worden?
3. Kan je bestaande "oude" draadloze telefoons koppelen aan een basisstation met voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@TweakG5
1-Bij Cheapconnect kan je per nummer een gratis tweede nummer aanmaken, ik dacht dat deze dan beide over kunnen gaan, of in volgorde. Bij Budgetphone kan je met 'e'en nummer twee maal inloggen, deze gaan dan simultaan over tot er eentje opneemt.
2- Bij veel softclients op je telefoon kan je dat inderdaad instellen. Let wel dat veel telefoons standaard de wifi verbinding uitzetten/standby als die niet nodig is, dus dat gedrag kan storen.
3- Dat kan met de hier besproken siemens en panasonic DECT/VOIP adaptors. Je kan ook een een tradtionele POTS ATA kopen en daar je dect basis station aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 16:29
franssie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:15:
@TweakG5
1-Bij Cheapconnect kan je per nummer een gratis tweede nummer aanmaken, ik dacht dat deze dan beide over kunnen gaan, of in volgorde. Bij Budgetphone kan je met 'e'en nummer twee maal inloggen, deze gaan dan simultaan over tot er eentje opneemt.
2- Bij veel softclients op je telefoon kan je dat inderdaad instellen. Let wel dat veel telefoons standaard de wifi verbinding uitzetten/standby als die niet nodig is, dus dat gedrag kan storen.
3- Dat kan met de hier besproken siemens en panasonic DECT/VOIP adaptors. Je kan ook een een tradtionele POTS ATA kopen en daar je dect basis station aan hangen.
Bedankt voor je uitleg. Je kan dus niet 4 telefoons koppelen aan 1 nummers als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Via dect kan je dat natuurlijk prima, maar via VOIP op 4 netwerklokaties wordt het wat lastiger:
Optie 1, koop een nummer en zet zelf een asterisk server neer
Optie 2, kopo een nummer en drie nummerloze accounts en stel het in bij CheapConnect (Veel makkelijker) al krijg je dacht ik sowieso een gratis tweede intern nummer hiervoor. Zie ook hun FAQ :
"VoIP: Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer? (omhoog)
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van één apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter één telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en doormiddel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen."
edit:// ik zie dat ik per account twee van die nummers gratis heb gekregen, ik zou dus zes extra VOIP clients kunnen instellen. Wil je kunnen doorverbinden etc dan is een asterisk server beter, maar best veel werk om aan de praat te krijgen is mijn ervaring (als in het mij niet gelukt).

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 16-05-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Het is de afgelopen tien dagen goed gegaan met de VoIP-verbinding. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Vanwege verhuizing ga (moet) ik UPC opzeggen en over naar Ziggo gebied. Maak gelijk maar gebruik van de gelegenheid om wat diensten uit elkaar te trekken. Uitgaande telefonie ging sowieso al via FreeVoipDeal (na de tariefverhogingen van UPC), maar een telefoonnummer kost bij Ziggo ook gewoon 5 euro per maand. Dus dat gaan niet meer doen, gewoon een 2-in-1 pakket en mijn telefoonnummer regel ik zelf wel...

Zojuist een portering aangevraagd om mijn UPC nummer naar CC te porterten. Bel via een Fritz!Box 7170, eens kijken hoe dit allemaal gaat lopen. Voorzie nog geen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Vanochtend een korte verstoring gehad na ongeveer twee weken goed functioneren:

Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/29meisipregistratieCC_zps18a52537.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Shmoopy op 29-05-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Shmoopy, vannacht/vanochtend is er een kleine patch toegepast op onze servers. Dit had verder geen effect mogen hebben op bellen of gebeld worden, hooguit een kleine vertraging in het her-registeren.

De tijden in jouw log vind ik erg lang uit elkaar, ik zelf heb hier geen verklaring voor, maar heb dit direct doorgegeven aan onze techs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn log
29.05.14 05:35:40 Registration of Internet number . Remote site reports reason for error 408
29.05.14 05:33:50 Registration of Internet number Remote site reports reason for error 408
29.05.14 05:32:40 Registration of Internet number Remote site reports reason for error 408
29.05.14 05:32:01 Registration of Internet number Remote site reports reason for error 401
29.05.14 05:31:50 Registration of Internet number Remote site reports reason for error 401

Geen probleem slaap ik toch

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 29-05-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

De errors hebben verder geen effect op bellen en gebeld worden. In aankomende grote update/onderhoud zal dit probleem (errors) worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
tweakers,
ik heb zojuist tele2 abo besteld voor mijn zwager. op dit moment heeft hij een online abo, waar we zijn inkomende en uitgaande sip-instellingen in kwijt kunnen.
nu heb ik begrepen dat dit bij een tele2 abo niety kan.
ik ben van plan om een SPA1001 te scoren uit China. (18 euro, via ebay)
iemand ervaring hiermee? werkt dit? kan ik ergens een stappenplan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb Tele2 en dit kun je gewoon instellen in het (el-cheapo) modem.
Ik heb er wel mijn eigen router achter, maar zonder eigen router moet het gewon kunnen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
timovd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:21:
Ik heb Tele2 en dit kun je gewoon instellen in het (el-cheapo) modem.
Ik heb er wel mijn eigen router achter, maar zonder eigen router moet het gewon kunnen.
Nice! :)
Kun je er meerdere sip providers in kwijt?
Zitten je sip instellingen in je router of in de el-cheapo modem? En is de dect telefoon aangesloten op de phone ingang van de cheapo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb meerdere SIP providers. Je moet alleen poort 5060 openzetten voor signalling en een bepaalde range voor je audio. Ik heb geen analoge telefoon aangesloten op de RJ11-poort.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Waarmee bel je dan? (Ipv analoge telefoon)
En waar stop je je sip instellingen?

[ Voor 16% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-05-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Met een softphone of een IP-bureautoestel verbonden met een PBX.

[ Voor 4% gewijzigd door timovd op 30-05-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
SolarOrbiter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Nice! :)
Kun je er meerdere sip providers in kwijt?
Zitten je sip instellingen in je router of in de el-cheapo modem? En is de dect telefoon aangesloten op de phone ingang van de cheapo modem?
Als je het merk en type van het Tele2-modem hebt dan kom je een eind verder. Met "el cheapo" is de kans klein dat iemand je kan helpen. Je zou ook op het forum van Tele2 kunnen zoeken en kijken hoe anderen hun sip-instellingen invoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
timovd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:26:
Ik heb meerdere SIP providers. Je moet alleen poort 5060 openzetten voor signalling en een bepaalde range voor je audio. Ik heb geen analoge telefoon aangesloten op de RJ11-poort.
Nee. Niet port 5060 openzetten. Dat is NIET nodig, maar je haalt er wel hackers mee binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
geerten schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:48:
[...]

Nee. Niet port 5060 openzetten. Dat is NIET nodig, maar je haalt er wel hackers mee binnen.
Als je via sip telefoon wil ontvangen, moet toch echt poort 5060 openstaan. Of een andere poort die je voipprovider ondersteund.
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie