Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik weet iig wel dat het bij mij op dit moment niet kan omdat mijn wachtwoord al een tijd niet is aangepast (krijg die melding in de portal) Maar dat laat ik persoonlijk lekker zo want bel nooit met de vaste lijn internationaal 😉. Hier een mooie beveiliging.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 20-11-2023 09:03 ]
Ik kreeg de vorige keer een reactie als "jammer maar helaas, werkt niet en geen idee wanneer het wel gaat werken". De internationale bestemmingen die ik moest bereiken staan wel allemaal in hun tariefspecificatie vermeld en het betrof niets speciaals als een tollfree of satellietnummer, gewone vaste en mobiele aansluitingen. Via telefonie van kpn en Ziggo zijn ze wel te bereiken.jongetje schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:02:
@timmie1 Wat zegt Cheapconnect hierover?
Ik weet iig wel dat het bij mij op dit moment niet kan omdat mijn wachtwoord al een tijd niet is aangepast (krijg die melding in de portal) Maar dat laat ik persoonlijk lekker zo want bel nooit met de vaste lijn internationaal 😉. Hier een mooie beveiliging.
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 20-11-2023 09:10 ]
Ik bel al jaren via Voipbuster uit, ook al van voordat ik bij CheapConnect zat.
Ooit begonnen vanwege bellen naar familie in het buitenland, alhoewel dat nu meestal via de chat-app bel-opties gaat, is voipbuster nog steeds de backup.
Had eerder in een Fritz!Box en nu in een Gigaset gewoon 2 voip providers geconfigureerd met de juiste bel-regels. Misschien ook een optie?
Bedankt voor je aandacht.Hugo__Boss schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:04:
Het maakt niet uit waarvandaan je registreert voor zover ik weet.
Na het overschrijven van het wachtwoord in het portal en een nachtje slapen (Fritzbox even helemaal uit) is de registratie gelukt! Na het instellen van de Fritzbox als cliënt achter de Cambium Networks Box kan ik ook weer naar buiten bellen. Inkomende oproepen blijven nog ergens "hangen". We kunnen in ieder geval de Fritzfon's weer gebruiken. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar met die grote mobiele telefoons belt het gewoon niet lekker. En die mobieltjes moeten wel zo groot mogelijk zijn omdat we de kleine lettertjes niet meer kunnen lezen. Ik denk dat ik van de weinige oudjes ben op dit forum
Ja, volgens mijn Fritzbox is er al meer dan een uur geen verbinding mogelijk.DanielAlm schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:02:
Meer mensen last van een storing. Kan niet meer connecten…
Altijd fijn om te weten dat je niet alleen bent… gelukkig weinig storingen, maar dit lijkt er wel een te zijn.,.martin68 schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:16:
[...]
Ja, volgens mijn Fritzbox is er al meer dan een uur geen verbinding mogelijk.
Frag1le in "[Cheap connect] Ervaringen & Discussie"DanielAlm schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:02:
Meer mensen last van een storing. Kan niet meer connecten…
Stay safe
Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!
Nog steeds geen VOIP hoor! Jullie al gemaild.cheapconnect schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:04:
Probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.
Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!
(Na een tijd zoeken op de website het mailadres gevonden: info@cheapconnect.net)
[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 28-11-2023 08:57 ]
Deze server raden wij niet aan. Dus vriendelijk verzoek dit niet te doen. De problemen zijn over enkele ogenblikken hersteld.DanielAlm schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:20:
Oplossing lijkt pre voip. te wijzigingen in sip. Dus: sip.cheapconnect.net
Wel vreemd dat dit zo maar gewijzigd is.
Gelijk weer terug veranderd op aanraden van Cheapconnect.
[ Voor 24% gewijzigd door pascalbre op 28-11-2023 09:27 ]
Nee, het werkt nog steeds niet. Sinds 23:30 is er wel weer een verbinding met voip.cheapconnect.net (ik heb die andere niet geprobeerd), maar daarmee zijn alleen uitgaande gesprekken mogelijk, inkomende gesprekken werken niet.cheapconnect schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:04:
Probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.
Wat bedoel je met terug veranderd op aanraden van Cheapconnect?pascalbre schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:26:
sip.cheapconnect.net werkt bij mij ook (Fritzbox).
Wel vreemd dat dit zo maar gewijzigd is.
Gelijk weer terug veranderd op aanraden van Cheapconnect.
sip.cheapconnect.net is toch een van de juiste servers?
(die kom ik in hun handleidingen in ieder geval wel vaak tegen)
b.v. voor Asterisk: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1067
Staat ook in de portal als alternatief wanneer voip. niet werkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pw0ZZ1fr88RsZCWuFF5xUe4b.png?f=user_large)
Na een restart van mijn Asterisk doen beide sip. en voip. het hier weer (voor nu).
[ Voor 17% gewijzigd door rvk op 28-11-2023 09:55 ]
Wellicht dit bericht een paar posts hierboven?rvk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:53:
Wat bedoel je met terug veranderd op aanraden van Cheapconnect?
cheapconnect schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:25:
Deze server raden wij niet aan. Dus vriendelijk verzoek dit niet te doen. De problemen zijn over enkele ogenblikken hersteld.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik zie het nu ja. Dan mogen ze dat ook wel in de portal aanpassen waar dus dat als alternatieve server staat.amphora schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:54:
[...]
Wellicht dit bericht een paar posts hierboven?
[...]
(zie image vorige post)
Mochten er nog problemen zijn, staat onze support klaar om jullie te helpen. Liefste even via info@cheapconnect.net daar kunnen mijn collega's ook bij springen.
Hmm, hier werkt t nog steeds niet. Wil wel mailen, maar alleen als het aan mijn nummer(s) ligt. Gezien het zowel in de Fritz als via mobiel fAndroid sip) fout gaat lijkt me dat er nog steeds een generiek probleem is.cheapconnect schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:01:
voip.cheapconnect.net problemen zijn hersteld, dus wij raden de users aan welke zijn geswitched naar sip.cheapconnect.net wel weer terug te switchen.
Mochten er nog problemen zijn, staat onze support klaar om jullie te helpen. Liefste even via info@cheapconnect.net daar kunnen mijn collega's ook bij springen.
Melding: Remote site not responding.
Nu dacht ik voor mijn ouders dezelfde route te gaan bewandelen en heb ik wederom een Comfort 550 A IP Flex besteld.
Dit is binnengekomen, maar in het pakketje zitten 2 losse doosjes, een met een losse handset Comfort 550 HX en een met een N300A basis station
In augustus kreeg ik een 550HX en Comfort 550A IP Flex basisstation in een verpakking.
Nou heb ik hier wel wat ervaringen m.b.t. de N300A gezien, dus ik verwacht wel dat dit ook kan werken.
Maar weten jullie als experts hier ook of het 550 en 300 basisstation hetzelfde zijn?
Het 300 basisstation is natuurlijk al ruim 10 jaar oud, en de 550 redelijk recent (of is dat alleen maar de text op de voorkant?)
En loop je het risico dat eventuele updates er niet meer voor de 300 zijn en voor de 550 wel?
Kortom, moet ik dit terugsturen, of maakt het eigenlijk niets uit welk basisstation geleverd wordt?
Waarom heb je een N300A gekregen?GHB363 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:50:
Nu dacht ik voor mijn ouders dezelfde route te gaan bewandelen en heb ik wederom een Comfort 550 A IP Flex besteld.
Dit is binnengekomen, maar in het pakketje zitten 2 losse doosjes, een met een losse handset Comfort 550 HX en een met een N300A basis station
In augustus kreeg ik een 550HX en Comfort 550A IP Flex basisstation in een verpakking.
Ik heb er geen ervaring mee maar is dat ding niet antiek? (Uit 2011?)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/289755;2004500/
Als ze dit ongevraagd gegaan hebben dan zou ik toch wel even bij de leverancier navragen wat de reden is. Misschien functioneel wel hetzelfde maar technisch natuurlijk niet. (Oude voorraad opmaken?)
En ik weet niet hoeveel ontwikkeling hier de afgelopen jaren nog in heeft gezeten en of er een wezenlijk verschil tussen de 550 en 300 zit.
Maar Coolblue lijkt ook dezelfde set te verkopen, maar vermeldt wel netjes dat het een handset met een N300A Base is. Bol dus niet, en dus was het een verassing dat ik nu 2 doosjes kreeg ipv 1, en met de oudere base.
Misschien voor je gevoel dat je iets ouds koopt, alleen komt er juist niet elke paar jaar een nieuwe versie uit. Voordeel is dat dit inmiddels goed is uit ontwikkeld en zoveel veranderd er ook niet aan de VoIP techniek dat je elke 3 jaar een nieuw basisstation zou moeten kopen/uitbrengen.
Of je moet de Go serie kopen, die is recenter volgens mij.
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 06-12-2023 07:16 ]
Een inlogpoging komt niet verder dan : "Your account is still waiting admin approval."
Ik heb hierover al eens een mailtje gestuurd naar CC, maar daar heb ik ook nooit een reactie op gehad.
Dit maakt dat ik overstappen of porteren naar CC ook maar "in de ijskast heb gezet". Jammer,
@@cheapconnect, ik probeerde deze optie te vinden want ergens begin 2024 wil ik het gaan proberen. Ik kon de optie niet terugvinden: kijk ik met mijn neus, of is de optie nog niet in het portal zichtbaar?Koenvh schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:11:
[...]
CheapConnect heeft een mogelijkheid om een fax te versturen via de e-mail, maar die is (nog) niet in het portal zichtbaar.
--jeroen
http://wiert.wordpress.com
Duimen dat het niet te lang duurt, want al sinds 2008 een standaard en inmiddels al door heel veel systemen en e-mail providers ondersteund.
Wikipedia: Email address: sub-addressing
http://wiert.wordpress.com
Werkt ook zonder problemen met de gratis 3CX app op je mobiel.
Mijn ervaring met die app is dat dat nogal een energievreter is. Merk jij dat ook?mder schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:25:
Werkt ook zonder problemen met de gratis 3CX app op je mobiel.
Ik kom er alleen niet uit hoe ik de inkomende oproepen moet instellen. Als ik het nummer bel krijg ik dat het momenteel niet in gebruik is, ik zie ook geen inkomende oproepen in de Fritz!Box lijsten.
Iemand wat tips?
Is het nummer aan succesvol geport?TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:47:
Ik heb nu ook een nummer bij CheapConnect afgenomen, en uitgaand werkt dat allemaal prima met mijn Fritz!Box 7590.
(Is je account-naam die je in fritz zet ook je telefoonnummer?
Het is me niet helemaal duidelijk of ik het account van de SIP trunk van CheapConnect moet gebruiken, of juist het account met het telefoonnummer als accountname.rvk schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:51:
[...]
Is het nummer aan succesvol geport?
(Is je account-naam die je in fritz zet ook je telefoonnummer?
Maar waar het net een half uur geleden in ieder geval uitgaand nog werkte, krijg ik nu helemaal geen werkende config meer (bolletje bij het telefoonnummer blijft grijs)
Kan zijn dat je een router hebt die wat gekke dingen doet met connection tracking van SIP (/VOIP). En daardoor wat gekke effecten kan geven. In mijn geval was dat "proberen van Asterisk leverde geen calls op doordat de router het verkeer doodleuk naar het basisstation bleef sturen, i.p.v. dus Asterisk.TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:47:
Ik heb nu ook een nummer bij CheapConnect afgenomen, en uitgaand werkt dat allemaal prima met mijn Fritz!Box 7590.
Ik kom er alleen niet uit hoe ik de inkomende oproepen moet instellen. Als ik het nummer bel krijg ik dat het momenteel niet in gebruik is, ik zie ook geen inkomende oproepen in de Fritz!Box lijsten.
Iemand wat tips?
Als je geen trunk gebruikt zou ik ook gewoon het account van het telefoonnummer gebruiken (dat IIRC ook het telefoonnummer als username is).TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:53:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk of ik het account van de SIP trunk van CheapConnect moet gebruiken, of juist het account met het telefoonnummer als accountname.
Maar waar het net een half uur geleden in ieder geval uitgaand nog werkte, krijg ik nu helemaal geen werkende config meer (bolletje bij het telefoonnummer blijft grijs)
Trunk heb je alleen nodig als je meerdere nummers hebt en die combineert in een centrale, en aanverwante.
Trunk hoef je niet te gebruiken als je gewoon een fritzbox gebruikt. Gewoon je telefoonnummer account gebruiken. Zorg ervoor dat in het tabblad wel staat dat je spraak wilt.TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:53:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk of ik het account van de SIP trunk van CheapConnect moet gebruiken, of juist het account met het telefoonnummer als accountname.
In m'n Fritzbox 5530 van Freedom krijg ik het echter niet voor elkaar om uit te bellen (probeer het met de Fon app).
Bolletje in de settings is groen, maar ik krijg een bezettoon als ik uit bel.
In de log van de Fritz zie ik een foutmelding mbt 403 Auth Failed.
Gebruikte settings:
- Other provider
- Telephone number for registration: 31522xxx
- Internal telephone number: 31522xxx
- Username: 31522xx
- Registar: voip.cheapconnect.net
- Proxy: leeg
- STUN: leeg
- Country code: None
- Area code: None
- Always register via an internet connection: True
De rest van de settings staan op de standaard waarden.
Enig idee wat ik fout doe?
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Als daar niks speciaals mee is gewoon Linphone instelleren en gaan met die banaan. Ik heb er zowel CC als 12voip inzitten.davermanz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:10:
Ik ben op zoek naar een Voip oplossing om te gebruiken op mijn Pixel6 met GrapheneOS. Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van CC i.c.m. GrapheneOS?
Hoofdprofiel en ik meen dat ik m van F-Droid heb geinstaleerd.davermanz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:16:
@DjoeC En heb je die in je hoofdprofiel draaien of in een afgescherm profiel met sandboxed google play services?
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
De NAT-timeout van je nieuwe router is waarschijnlijk lager dan de registratietimeout van de Fritzbox. Als er dan een inkomend gesprek is, weet de router niet meer dat hij die naar de Fritzbox moet doorsturen. Je kunt dat op twee manieren oplossen; op de router de Fritzbox als DMZ instellen (gebruik dan wel de WAN-poort van de Fritzbox), of de configuratie op de Fritzbox aanpassen zodat hij vaker contact legt met Cheapconnect. Dat laatste kan niet via het menu van de Fritzbox, maar als je de configuratie backupt en het backupbestand aanpast, heb je meer flexibiliteit. Je kunt proberen de ttl op 2m te zetten of sipping_enabled op yes te zetten en te kijken of dat helpt. Om het backupbestand terug te zetten moet je wel eerst de checksum aanpassen.mrbombastic schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:25:
Ik maak al jaren gebruik van cheapconnect via een Fritz box (die alleen voor voip telefonie gebruikt wordt) achter een Ziggo Cisco modem/router. Nu heb ik van Ziggo een nieuw SmartWifi modem gekregen omdat het oude modem niet meer gebruikt mag worden. Het uitgaande Voip verkeer (megavoip) blijft prima werken. Alleen inkomend via Cheapconnect werkt alleen als ik mijn Fritzbox opnieuw opstart (stroom eraf). Binnen 5 minuten werkt het echter niet meer en ben ik onbereikbaar. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Mijn Fritzbox is te oud en heeft deze instelling nietnescafe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 03:33:
@mrbombastic (@fopjurist) je kunt dat aanpassen via Telephony, Telephony Numbers, Line Settings, onderaan: "Keep port sharing of the Internet router enabled for telephony": (5 min, ..., 30 sec.) zonder aanpassing configuratie via backup/restore.
[ Voor 18% gewijzigd door fopjurist op 19-02-2024 15:47 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
Ik heb Linphone op mijn Android toestel. En heb net geprobeerd te troubleshooten wanneer mensen mij niet kunnen bellen, maar ik kom er maar niet achter.
Ik heb geprobeerd om:
- Het nummer te bellen met nummerweergave aan (dit werkt)
- Ik heb het nummer gebeld als anoniem nummer (dit werkt)
- Ik heb het nummer gebeld met 0031 ervoor (dit werkt)
- Ik heb het nummer gebeld met +31 ervoor (dit werkt)
- Ik heb het nummer zonder landnummer ervoor gebeld (dit werkt)
- Scherm van telefoon uit (waar Linphone op draait) (dit werkt)
Iedereen die me probeert te bellen is overigens gewoon vanuit Nederland.
Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken, want het is wel echt heel vervelend dat klanten mij soms niet kunnen bereiken.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Blijf Linphone wel op de achtergrond draaien na een tijdje? Ik had hetzelfde met Softphone op m'n iPhone. Alles werkt en een paar uur later niet meer omdat apps nou eenmaal automatisch worden afgesloten. Betaalde push upgrade genomen en dat werkte, soms. Bleek dat cheapconnect niet goed communiceerde met de softphone notificatie server, na mailuitwisseling met softphone developer geconstateerd dat cheapconnect bepaalde poorten blokkeerde in de firewall, cheapconnect heeft toen bepaalde poorten van de ipadressen van softphone open gezet en volgens mij blijft het nu goed gaan.Wachten... schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
Ik heb een probleem dat sommige mensen mij wel kunnen bellen, en andere niet.
Ik heb Linphone op mijn Android toestel. En heb net geprobeerd te troubleshooten wanneer mensen mij niet kunnen bellen, maar ik kom er maar niet achter.
Ik heb geprobeerd om:Kortom, als ik het probeer te achterhalen/troubleshooten, dan kom ik er niet achter waarom ik niet gebeld kan worden door sommige mensen. Ik heb het nu met een aantal telefoons zoal bovenstaande geprobeerd.
Heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken, want het is wel echt heel vervelend dat klanten mij soms niet kunnen bereiken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Leest eerlijk gezegd eerder alsof de telefoon omwille van energiebesparing de app heeft afgesloten / verbinding heeft verbroken. Gevolg is dan dus dat in dit geval CC de call nergens kan afleveren, simpelweg omdat niemand is aangemeld.Wachten... schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
Ik heb een probleem dat sommige mensen mij wel kunnen bellen, en andere niet.
Ik heb geprobeerd om:Kortom, als ik het probeer te achterhalen/troubleshooten, dan kom ik er niet achter waarom ik niet gebeld kan worden door sommige mensen. Ik heb het nu met een aantal telefoons zoal bovenstaande geprobeerd.
En nu je aan het testen bent werkt alles. Immers ben je op de telefoon bezig en zijn energiebesparingsmaatregelen niet actief (ergo: de app kan op de achtergrond gewoon ingelogd zijn bij CC).
De oplossing hierbij is dat je een cloud dienst gebruikt (meestal behoort die tot de VOIP app) die in jou plaats inlogt bij de telefooncentrale. Op het moment dat vervolgens een gesprek binnen komt wordt "vanuit de cloud" een push melding naar de telefoon / app gestuurd. Vervolgens wordt de app gestart, logt deze in, ziet de actieve (binnenkomende) call en begint te rinkelen.
@amphoraRobertMe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Leest eerlijk gezegd eerder alsof de telefoon omwille van energiebesparing de app heeft afgesloten / verbinding heeft verbroken. Gevolg is dan dus dat in dit geval CC de call nergens kan afleveren, simpelweg omdat niemand is aangemeld.
En nu je aan het testen bent werkt alles. Immers ben je op de telefoon bezig en zijn energiebesparingsmaatregelen niet actief (ergo: de app kan op de achtergrond gewoon ingelogd zijn bij CC).
De oplossing hierbij is dat je een cloud dienst gebruikt (meestal behoort die tot de VOIP app) die in jou plaats inlogt bij de telefooncentrale. Op het moment dat vervolgens een gesprek binnen komt wordt "vanuit de cloud" een push melding naar de telefoon / app gestuurd. Vervolgens wordt de app gestart, logt deze in, ziet de actieve (binnenkomende) call en begint te rinkelen.
2 verschillende reacties. Ik gebruik mijn telefoon echt heel veel, dus ergens kan ik me niet voorstellen dat hij niet op de achtergrond draait. hij staat ook altijd in beeld op de voorgrond met de melding "this is required to reciee calls while in background".
Wat voor een cloud dienst heb je het dan over, of kun je aanraden? Echter vraag ik me af of dit dan nog via cheapconnect gaat, en of hier niet extra kosten weer bij komen? Ik had dit juist genomen om van die dure maandabbo`s af te zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik het nu toevallig met en klant uit België had. Kan dat er nog iets mee te maken hebben?
Kunnen die mensen je Cheapconnect-nummer niet bereiken of kan Cheapconnect dan je client niet bereiken?Wachten... schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
Kortom, als ik het probeer te achterhalen/troubleshooten, dan kom ik er niet achter waarom ik niet gebeld kan worden door sommige mensen.
Heb je voicemail ingesteld en wordt die dan wel bereikt?
Cloud dienst van de Softphone app, op iPhone kunnen apps niet zomaar in de achtergrond blijven draaien. Dus hebben de makers van de app een push notificatie cloud dienst. Sommige apps hebben daar een maand abonnement voor maar met de softphone app was het een éénmalige aankoop van een paar euro. Dus als iemand mij belt via cheapconnect proberen ze eerst de app direct te benaderen maar als die niet bereikbaar is neemt de server van Softphone het over en die stuurt dan een push notificatie naar de app zodat ik toch oproep binnen krijg. En in mijn geval ging de communicatie tussen cheapconnect en die push server niet goed tot ze dat hadden aangepast.Wachten... schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:37:
[...]
@amphora
2 verschillende reacties. Ik gebruik mijn telefoon echt heel veel, dus ergens kan ik me niet voorstellen dat hij niet op de achtergrond draait. hij staat ook altijd in beeld op de voorgrond met de melding "this is required to reciee calls while in background".
Wat voor een cloud dienst heb je het dan over, of kun je aanraden? Echter vraag ik me af of dit dan nog via cheapconnect gaat, en of hier niet extra kosten weer bij komen? Ik had dit juist genomen om van die dure maandabbo`s af te zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik het nu toevallig met en klant uit België had. Kan dat er nog iets mee te maken hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 21-03-2024 13:18 ]
Welke app is het precies die jij dan gebruikt?amphora schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:17:
[...]
Cloud dienst van de Softphone app, op iPhone kunnen apps niet zomaar in de achtergrond blijven draaien. Dus hebben de makers van de app een push notificatie cloud dienst. Sommige apps hebben daar een maand abonnement voor maar met de softphone app was het een éénmalige aankoop van een paar euro. Dus als iemand mij belt via cheapconnect proberen ze eerst de app direct te benaderen maar als die niet bereikbaar is neemt de server van Softphone het over en die stuurt dan een push notificatie naar de app zodat ik toch oproep binnen krijg. En in mijn geval ging de communicatie tussen cheapconnect en die push server niet goed tot ze dat hadden aangepast.
Ik kan dan even kijken of ik dat kan opzetten. Ook fijn dat het maar een eenmalige aankoop is. Ik wil juist van zoveel mogelijk abonnementen af
Het letterlijk Softphone, is van SessiontalkWachten... schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:50:
[...]
Welke app is het precies die jij dan gebruikt?
Ik kan dan even kijken of ik dat kan opzetten. Ook fijn dat het maar een eenmalige aankoop is. Ik wil juist van zoveel mogelijk abonnementen af
Dank je. Hier schreef je echter dat je ook wel eens onbereikbaar bent. Heb je dat nog steeds of niet meer?amphora schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:37:
Ik gebruik momenteel de SessionTalk SIP Softphone (https://apps.apple.com/app/id362501443) app op m'n iPhone icm cheapconnect. Heb push uitbreiding er bijgekocht. Echter blijk ik toch regelmatig onbereikbaar te zijn. Het is algemeen bekend dat de apps niet lang op de achtergrond kunnen draaien maar daarom heb ik die push upgrade gekocht. Maar ik vermoed dat de app na een bepaalde tijd ook de push connectie kwijt is of zo. Opnieuw de app openen lost het wel weer op en dan werkt het weer een paar dagen maar zo vaak wordt ik niet gebeld en dan ben ik na een week of zo weer onbereikbaar. Kent iemand deze app en het probleem? Of welke app zouden jullie adviseren? Liefst zonder abonnement, éénmalige aanschaf is prima.
Daarna werkt het inderdaad prima
• https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=546.0
• https://fritzhelp.avm.de/...me/021/hilfe_fon_internet
My favorite programming language is solder.
Dat was voordat cheapconnect aanpassingen aan firewall heeft gedaanWachten... schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:29:
[...]
Dank je. Hier schreef je echter dat je ook wel eens onbereikbaar bent. Heb je dat nog steeds of niet meer?
Nu lees ik in de TS dat je ook nog €0,49 per transactie betaald (indien iDeal wordt gebruikt). Op de website van CheapConnect kan ik dat echt nergens terugvinden. Is de TS verouderd, of is CheapConnect heel erg geniepig met die transactiekosten?
Zelf gedaan: in dit topic even gezocht naar 'transactiekosten' en de paar posts die dat woord bevatten gelezen;
Google geraadpleegt: "site:cheapconnect.nl transactiekosten"
Website van CheapConnect flink in gebladerd, incl. algemene voorwaarden, maar niets gevonden.
[ Voor 24% gewijzigd door vanaalten op 02-04-2024 16:16 ]
Deze heb ik bij mijn weten nog nooit betaald. Dus lijkt mij dat de TS verouderd is / niet klopt.vanaalten schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:15:
Ik overweeg om m'n vaste telefoonnummer, dat ik eigenlijk niet meer gebruik, over te zetten va Ziggo naar CheepConnect. Voor €8,95/jaar wil ik het nummer nog wel even behouden.
Nu lees ik in de TS dat je ook nog €0,49 per transactie betaald (indien iDeal wordt gebruikt). Op de website van CheapConnect kan ik dat echt nergens terugvinden. Is de TS verouderd, of is CheapConnect heel erg geniepig met die transactiekosten?
Zelf gedaan: in dit topic even gezocht naar 'transactiekosten' en de paar posts die dat woord bevatten gelezen;
Website van CheapConnect flink in gebladerd, incl. algemene voorwaarden, maar niets gevonden.
Dank, goed om te weten!jongetje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:33:
@vanaalten Dat was idd een aantal jaar geleden dat je transactiekosten moest betalen per transactie. Sinds 1 of 2 jaar is dat idd niet meer.
@Shmoopy misschien goed om dit in de TS te verwerken.
Ik heb dit bij mijn weten nog nooit betaald. Ik zou meteen 10-20 euro extra op je account zetten dan kun je na overschrijven je nummer al meteen met - ik meen - maximaal 2 jaar verlengen. Restant saldo gebruik ik om van vast naar mobiel te bellen, soms wil mobiel hier in huis niet.... Overig bel ik via 12voip, vooral naar de "gratis" landen. Netjes instelbaar in Fritzbox of een andere capabele router.vanaalten schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:15:
Ik overweeg om m'n vaste telefoonnummer, dat ik eigenlijk niet meer gebruik, over te zetten va Ziggo naar CheepConnect. Voor €8,95/jaar wil ik het nummer nog wel even behouden.
Op zich niet onbegrijpelijk. CC is dermate goedkoop dat er enorm veel geautomatiseerd moet zijn en nummerporteringen werken inderdaad op basis van NAW gegevens. Als deze niet overeen komen zegt systeem gewoon nee, al is het maar om kapers van het nummer tegen te gaan.Polyphemus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:08:
Ook leuk om te weten, als de portering van je nummer niet lukt in verband met een typefout/andere schrijfwijze in de naam, dan ben je je 8,95 euro ook kwijt.
Ik verwacht van een club dat 9 euro per JAAR rekent niet veel coulance bij fouten die door de klant zelf gemaakt worden. Vergelijk het met bv de luchtvaart, bij Ryanair betaal je ook grof voor het herstellen van de door jou gemaakte typfout terwijl dat met een lief belletje naar een KLM wel geregeld kan worden. Uiteindelijk zit er wel een betaalde medewerker van het bedrijf tijd en moeite te steken in iets waar zij niets aan kunnen doen, kwestie van secuur formuliertjes invullen en het even nalopen voor je op "verzenden" klikt
Het lag iets genuanceerder dan 'even nalopen', maar ik kan je redenatie wel begrijpen.Andros schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:50:
[...]
Op zich niet onbegrijpelijk. CC is dermate goedkoop dat er enorm veel geautomatiseerd moet zijn en nummerporteringen werken inderdaad op basis van NAW gegevens. Als deze niet overeen komen zegt systeem gewoon nee, al is het maar om kapers van het nummer tegen te gaan.
Ik verwacht van een club dat 9 euro per JAAR rekent niet veel coulance bij fouten die door de klant zelf gemaakt worden. Vergelijk het met bv de luchtvaart, bij Ryanair betaal je ook grof voor het herstellen van de door jou gemaakte typfout terwijl dat met een lief belletje naar een KLM wel geregeld kan worden. Uiteindelijk zit er wel een betaalde medewerker van het bedrijf tijd en moeite te steken in iets waar zij niets aan kunnen doen, kwestie van secuur formuliertjes invullen en het even nalopen voor je op "verzenden" klikt.
Het zat in mijn geval een meisjesnaam wel of niet toegevoegd aan de NAW-gegevens. Het nummer stond bij de oude provider (blijkbaar) op naam van 'mevr. A.B.C. X-Y' en op het aanmeldformulier bij Cheapconnect was 'mevr. A.B.C. X' ingevuld. In de tussentijd (tussen abonnement bij oude provider en aanvragen Cheapconnect, was ze gescheiden, vandaar).
In plaats van even contact opnemen was afkeuren blijkbaar makkelijker, en voelde het als snel 9 euro scoren, mede gezien de nogal onvriendelijke reactie die ik kreeg op mijn vriendelijke vraag om uitleg.
Is dit ook verder nooit opgelost?Polyphemus schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:23:
[...]
In plaats van even contact opnemen was afkeuren blijkbaar makkelijker, en voelde het als snel 9 euro scoren, mede gezien de nogal onvriendelijke reactie die ik kreeg op mijn vriendelijke vraag om uitleg.
(En was je je nummer en 9 euro kwijt?)
Ik heb nogmaals 9 euro betaald, nadat ik de meisjesnaam op een nieuwe aanvraag wel toegevoegd had. En toen kon ik het nummer wel verhuizenrvk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:41:
[...]
Is dit ook verder nooit opgelost?
(En was je je nummer en 9 euro kwijt?)
Dat is inderdaad slordig. Normaal wordt dat door de helpdesk wel opgelost. Je betaald immers voor een porting service, welke NIET heeft plaats gevonden (Cheapconnect heeft hier ook een account maar ik geloof dat ze niet altijd meelezen.)Polyphemus schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:05:
[...]
Ik heb nogmaals 9 euro betaald, nadat ik de meisjesnaam op een nieuwe aanvraag wel toegevoegd had. En toen kon ik het nummer wel verhuizen
[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 03-04-2024 12:31 ]
Ik heb wel eens wat voorzichtig gevraagd op het forum over het stond met de veiligheidsplannen van SIP en RTP (en IPv6 niet te vergeten natuurlijkikke26 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:07:
@cheapconnect In 2016 hadden jullie het er voor het eerst over in dit topic dat jullie IPv6 zouden gaan ondersteunen. Is er inmiddels al meer bekend over wanneer dit daadwerkelijk staat te gebeuren?
Enig lichtpuntje is Dellmont die al een paar jaar IPv6 aanbied. Het is hierbij wel opletten je de complete internationale nummer kiest omdat ze kunnenlijk geoip gebruiken om te bepalen waar de gesprekken zonder landcode naartoe moeten, en dit werkt nog niet (goed) met v6.
Het voelt me een beetje aan als een sterfhuisconstructie waar ze verder zo min mogelijk aan doen. De geluidskwaliteit lijkt ook wel steeds slechter te worden waardoor ik soms maar met de mobiel bel om maar niet door een galmende wc rol te praten
[ Voor 15% gewijzigd door PA5AM op 19-05-2024 16:13 ]
Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen
Wat staat bij jou onderaan de pagina ‘mijn instellingen’? Te vinden via het hamburgermenu rechtsbovenin, en dan onder het kopje ‘mijn account’. Bij mij staat daar in het groen dat mijn adreswijziging is doorgegeven en wordt verwerkt en dat ik daar nog een bevestiging van zal ontvangen. Ik vermoed, maar kan niet goed herinneren, dat ik vorig jaar zomer het adres heb kunnen wijzigen na mijn verhuizing. Dat is dan kennelijk nog altijd niet verwerkt.Andros schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:39:
Ik kom even ergens niet aan uit. Als ik in Cheapconnect op het beheer portal rond kijk lijkt erop alsof er geen tenaamstelling is, het account bestaat enkel uit e-mailadres en wachtwoord.
Hier hetzelfde. Daar moet ik maar eens achteraan gaan.
Ook niet op de facturen? Daar staat bij mij 'Bedrijfsnaam' en 't.a.v. Voorletter Achternaam' (en mijn oude adres).Andros schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:16:
nergens staat er bij hen een naam, achternaam, bedrijfsnaam of wat dan ook geregistreerd dat ik kan in zien
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Vorige week account aangemaakt en nummerbehoud aangevraagd. Nu heb ik de opzegging van Odido binnen en kan ik via het SIP account (MizuDroid) uitgaand bellen, echter als ik terugbel springt hij meteen naar de voicemail. Naar mijn idee is dat nog de Voicemail van Odido, want ik heb bij CheapConnect een andere voicemail ingesproken. Status bij CheapConnect staat nog op 'Portering is geaccepteerd'.
Weet iemand hoelang het duurt voordat het volledig werkt?
Tevens heb ik nu een uitvoering: Gigaset N300A IP overgenomen van een Tweaker, zodat straks de vaste telefoon weer werkt. We gebruik nu bij de scouting een simpele telefoon met draad. Moet aan dat apparaat echter altijd een VOIP compatible telefoon aangesloten worden? Of kan ik de oude 'draad telefoon' gewoon blijven gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-06-2024 08:31 ]
Toen ik toch ingelogd was gisteren, gelijk maar de jaarlijkse verlenging geregeld. Op de factuur kwam inderdaad mijn oude adres naar voren. Per e-mail maar verzocht om dit eens aan te passen.8088 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:49:
[...]
Hier hetzelfde. Daar moet ik maar eens achteraan gaan.
[...]
Ook niet op de facturen? Daar staat bij mij 'Bedrijfsnaam' en 't.a.v. Voorletter Achternaam' (en mijn oude adres).
Volgens mij moet het allemaal redelijk direct zijn verwerkt, normaal gesproken. Ik zou het een dag geven en anders contact opnemen met Cheapconnect. Als dit euvel optreedt als je van Odido belt naar het vaste nummer, maar niet vanuit KPN en Vodafone, dan kan het ook dat Odido niet goed verwerkt heeft dat het nummer bij hen weg is. Dat heb ik wel eens vaker gehoord.rens-br schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:27:
Tevens heb ik nu een uitvoering: Gigaset N300A IP overgenomen van een Tweaker, zodat straks de vaste telefoon weer werkt. We gebruik nu bij de scouting een simpele telefoon met draad. Moet aan dat apparaat echter altijd een VOIP compatible telefoon aangesloten worden? Of kan ik de oude 'draad telefoon' gewoon blijven gebruiken?
Verder de N300A is een goeie keuze, maar gaat uit van het aansluiten van de telefoon als een DECT Handset. Dus draadloos. Het heeft wel een RJ11 aansluiting, maar die is bedoeld als ingang vanaf een vaste lijn. Op die manier kan je VOIP combineren met ouderwetse analoge telefonie. Een Linksys SPA3102 en vergelijkbare kastjes zouden bijvoorbeeld wel een bedrade aansluiting ondersteunen. Anders wordt het denk ik een goedkoop DECT handsetje scoren.
Stom, niet aan gedacht inderdaad en daar staat wel een tenaamstelling op. Beetje vreemd dat dat niet terug komt bij het online portal maar goed. Dan mail ik ze wel even voor een contractovername8088 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:49:
[...]
Ook niet op de facturen? Daar staat bij mij 'Bedrijfsnaam' en 't.a.v. Voorletter Achternaam' (en mijn oude adres).
Dat zou ik dan nog eens moeten proberen, ik zal het nog eens een dag geven.areyouben schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Volgens mij moet het allemaal redelijk direct zijn verwerkt, normaal gesproken. Ik zou het een dag geven en anders contact opnemen met Cheapconnect. Als dit euvel optreedt als je van Odido belt naar het vaste nummer, maar niet vanuit KPN en Vodafone, dan kan het ook dat Odido niet goed verwerkt heeft dat het nummer bij hen weg is. Dat heb ik wel eens vaker gehoord.
Ah, dan heb ik de verkeerde aanname gedaan. Ik dacht dat je via die RJ11 aansluiting gewoon een telefoon kon aansluiten, stom.Verder de N300A is een goeie keuze, maar gaat uit van het aansluiten van de telefoon als een DECT Handset. Dus draadloos. Het heeft wel een RJ11 aansluiting, maar die is bedoeld als ingang vanaf een vaste lijn.
Wat voor setje moet dat dan zijn? Zou deze of deze bijvoorbeeld al werken (goedkoopste VOIP telefoon uit de PW) en werkt die dan standalone of kan je deze koppelen de N300A?Anders wordt het denk ik een goedkoop DECT handsetje scoren.
Wat ik verder ook niet kan vinden is 2FA instellen op je account, heeft CP daar ondersteuning voor?
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-06-2024 08:53 ]
Iedere DECT handset kan aangesloten worden, mits die GAP functionaliteit heeft. Volgens mij is dat tegenwoordig bij alle toestellen zo, maar wat oudere zou dat nog anders kunnen zijn. Je hoeft dus geen VOIP functionaliteit op de handset te hebben, dat doet je N300A immers. Het kan een gewone DECT zijn. Eentje van Siemens zal hoe dan ook wel werken. Die A170 dus ook. Ze zijn dan draadloos verbonden met de N300A en je kan de lader dan ergens plaatsen waar het handig is.rens-br schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:48:
Wat voor setje moet dat dan zijn? Zou deze of deze bijvoorbeeld al werken (goedkoopste VOIP telefoon uit de PW) en werkt die dan standalone of kan je deze koppelen de N300A?
Wat ik verder ook niet kan vinden is 2FA instellen op je account, heeft CP daar ondersteuning voor?
2FA hebben ze helaas niet bij CC.
[ Voor 8% gewijzigd door areyouben op 19-06-2024 09:08 ]
Ah, dan valt het gelukkig mee met de 'miskoop', volgens de specs heeft die panasonic ondersteuning voor GAP, dus dat moet dan sowieso ook werken. Gaan we denk ik dat toestel ophalen.areyouben schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:06:
[...]
Iedere DECT handset kan aangesloten worden, mits die GAP functionaliteit heeft. Volgens mij is dat tegenwoordig bij alle toestellen zo, maar wat oudere zou dat nog anders kunnen zijn. Je hoeft dus geen VOIP functionaliteit op de handset te hebben, dat doet je N300A immers. Het kan een gewone DECT zijn. Eentje van Siemens zal hoe dan ook wel werken. Die A170 dus ook. Ze zijn dan draadloos verbonden met de N300A en je kan de lader dan ergens plaatsen waar het handig is.
Net overigens even met Odido gebeld, de opzegging van mijn vaste abonnement was nog niet helemaal rond en wordt vanavond om 19.20 in gang gezet. Zou zomaar eens de reden kunnen zijn waarom het dus nog niet 100% werkt.
Dat is dus dat CheapConnect het gaat uitvoeren. Dat duurde bij mij nog een week. De status dient eerst nog "Portering voltooid" te worden. Daarna ging het bij mij pas werken.rens-br schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:27:
Status bij CheapConnect staat nog op 'Portering is geaccepteerd'.
Uitgaand bellen "werkt altijd", daarom dat je ook (uitgaand) kunt bellen via allemaal nog veel goedkopere VOIP aanbieders. Als ze weten dat het nummer van jou is is dat prima en sturen ze gewoon dat nummer mee als "afzender" van het gesprek. Inkomende oproepen moeten echter "gerouteerd" worden en kunnen dus ook maar op 1 plek aankomen. Daarom dat het nummer ook geporteerd moet worden van de ene naar de andere aanbieder.rens-br schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:27:
Vorige week account aangemaakt en nummerbehoud aangevraagd. Nu heb ik de opzegging van Odido binnen en kan ik via het SIP account (MizuDroid) uitgaand bellen, echter als ik terugbel springt hij meteen naar de voicemail. Naar mijn idee is dat nog de Voicemail van Odido, want ik heb bij CheapConnect een andere voicemail ingesproken. Status bij CheapConnect staat nog op 'Portering is geaccepteerd'.
Gevolg is dus wat je ziet, je kunt wel al uitgaand bellen via het nummer, maar inkomende gesprekken gaan nog naar Odido. Even de portering afwachten dus.
Als je wat mist, zie hier voor alternatieven (met tarieven): https://progx.ch/PROGX_WEB/UK/all-rates-voip-comparator.awptimmie1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:13:
Ik verbaas mij er nog steeds over dat ik internationale bestemmingen tegenkom die ik via Cheapconnect VoIP niet bereiken kan, ook al staan ze wel in de tarieflijst met internationale bestemmingen. Het hoeven niet eens exotische nummers te zijn, laatst weer een mobiel nummer in de VS, een Chilees nummer en een vaste aansluiting in Denemarken. Foutmelding "Geen route beschikbaar voor gekozen nummer" met een toon voor niet bestaand nummer. Met de mobiele foon via Vodafone en Ziggo vast geen enkel probleem, wel een stuk duurder. Erg irritant.
Heb je een Fritzbox kun je er meerdere gebruiken en met dialing rules de "goedkoopste" kiezen. Met andere boxen kan dat vast ook. O ja, en cheapconnect/betamax providers op je mobiel installeren kan ook mbv bijvoorbeeld Linphone (F-droid app store).
Dat was het inderdaad, ik kreeg vandaag een e-mail dat de portering was voltooid en het lijkt nu te werken. Zijn er mensen die CheapConnect gebruiken met Android? Ik gebruik nu even als test MizuDroid, maar die gaat niet netjes over, tenzij ik de app op mijn beeld open heb staan.RobertMe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:21:
[...]
Uitgaand bellen "werkt altijd", daarom dat je ook (uitgaand) kunt bellen via allemaal nog veel goedkopere VOIP aanbieders. Als ze weten dat het nummer van jou is is dat prima en sturen ze gewoon dat nummer mee als "afzender" van het gesprek. Inkomende oproepen moeten echter "gerouteerd" worden en kunnen dus ook maar op 1 plek aankomen. Daarom dat het nummer ook geporteerd moet worden van de ene naar de andere aanbieder.
Gevolg is dus wat je ziet, je kunt wel al uitgaand bellen via het nummer, maar inkomende gesprekken gaan nog naar Odido. Even de portering afwachten dus.
Al ga ik volgende week de VOIP telefoon daadwerkelijk installeren op locatie, dus dan is die Android app niet meer nodig.
Verder hebben wij bij de Scouting nog een telefoonnummer, met 084-prefix, maar dat wordt helaas niet ondersteund door CheapConnect en ook via erg snelle reageerde klantenservice konden ze helaas geen uitzondering maken. Jammer, dat nummer kost nu 33 euro per jaar en anders dus maar 9.
Kun je niet een nieuw nummer nemen en die communiceren?rens-br schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:28:
[...]
Verder hebben wij bij de Scouting nog een telefoonnummer, met 084-prefix, maar dat wordt helaas niet ondersteund door CheapConnect en ook via erg snelle reageerde klantenservice konden ze helaas geen uitzondering maken. Jammer, dat nummer kost nu 33 euro per jaar en anders dus maar 9.
Ik zou je 084 nummer een jaar lang aanhouden met een nieuw nummer vermelding. Daarnaast een regulier nummer nemen bij Cheapconnect of een andere VOIP aanbieder. Dat reguliere nummer kun je op meerdere plaatsen laten overgaan (dmv 77 nummers, zie instellingen etc.) of bij de persoon die het hoofdnummer geactiveerd heeft.rens-br schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:28:
[...]
Dat was het inderdaad, ik kreeg vandaag een e-mail dat de portering was voltooid en het lijkt nu te werken. Zijn er mensen die CheapConnect gebruiken met Android? Ik gebruik nu even als test MizuDroid, maar die gaat niet netjes over, tenzij ik de app op mijn beeld open heb staan.
Al ga ik volgende week de VOIP telefoon daadwerkelijk installeren op locatie, dus dan is die Android app niet meer nodig.
O ja, ik gebruik Linphone op Android - zelden overigens - kan meerdere VOIP nummers/aanbieders gelijk aan.
Voor op telefoons heb je een "slimmere" oplossing nodig. De app moet dan een server deel hebben dat met de VOIP server babbelt. Op het moment dat dan gebeld wordt moet deze een melding naar de telefoon sturen (via de Google / Apple infrastructuur hiervoor) die door de app wordt afgehandeld en de app dus begint te rinkelen.rens-br schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:28:
Zijn er mensen die CheapConnect gebruiken met Android? Ik gebruik nu even als test MizuDroid, maar die gaat niet netjes over, tenzij ik de app op mijn beeld open heb staan.
Dit omdat anders dus zoals je ervaart de app open moet staan. Anders is de app echt afgesloten of "gepauzeerd" en is deze dus niet verbonden met de VOIP server.
Daarbij kan het ook best zo zijn dat MizuVoip dat ondersteund.
Dat is altijd een optie, maar liever niet. Zeker niet voor de geringde besparing die we ermee hebben.jongetje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:02:
[...]
Kun je niet een nieuw nummer nemen en die communiceren?
Als uitleg, we organiseren elk jaar een Vlooienmarkt en dat nummer wordt gebruikt zodat mensen kunnen bellen als ze spullen willen aanbieden. Dat nummer is al 30? jaar hetzelfde en dat willen we dus zo houden. Staat bij meerdere opgeschreven / in het geheugen gegrift en staat in alle publicaties, kranten, websites, flyers, folders e.d.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 21-06-2024 13:04 ]
Een 084 nummer als telefoonnummer? Dat ben ik eigenlijk nooit tegengekomen. Meestal is het een fax 2 email of ander servicedienst nummer met een enorm hoog tarief voor de beller. Want je betaalt niet het normale beltarief voor deze nummers. Dus ook met het oog op de kosten volr de beller is een ander nummer wellicht het overwegen waard.rens-br schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:28:
[...]
Dat was het inderdaad, ik kreeg vandaag een e-mail dat de portering was voltooid en het lijkt nu te werken. Zijn er mensen die CheapConnect gebruiken met Android? Ik gebruik nu even als test MizuDroid, maar die gaat niet netjes over, tenzij ik de app op mijn beeld open heb staan.
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie